Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.057 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

dread schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:22:
Ik heb een vraagje over kleding. Ik heb de alpinestars frontier (http://www.motorcyclegear...le_motorcycle_jacket.html)

Echter is deze niet water dicht. Het is geen fabricagefout aangezien beide armen nat worden. Ik had deze gekocht omdat mijn oude jas (2dehands dit ook had)

Er zit een binnenlaag in die wel waterdicht is maar dat is toch raar? Dat houd ik dat ik na elke regenbui de binnenlaag moet verwijderen en de armen van de buitenvest binnenstebuiten moet halen om hem te laten drogen.

Mijn vraag is hoe waterdicht zijn jullie jassen? Ik heb het nu met 2 jassen die op dezelfde plek nat worden. (binnenkant van je ellebogen)
Mijn jas bestaat uit 4 delen. Winterdeel, regenjas, jas en daarna kan ik nog wat verwijderen om er een doorwaaijas van te maken. Dit is van binnen naar buiten. Dus mijn regenjas zit ook binnenin mijn jas. Volgens mij is dat vrij normaal om het zo te hebben.

Dat je armen alsnog nat worden in de elleboogholte is niet goed, maar wel logisch te verklaren. Daar heb je vaak toch een soort kommetje waar water in kan blijven staan.

Zelf ben ik altijd kurkdroog onder mijn jas na een buitje. Bij (verwachte) zware regenbuien pak ik toch de auto.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:28:
[...]

>>KNIP<<

Verder kan ik inderdaad het topic op motor-forum aanraden. Vooral het bijhouden van de "boxtel-bug" is interessant. De Tomtom probeert bepaalde wegen te vermijden, waarschijnlijk onder invloed van gemeenten die bepaalde wegen verkeersluw willen maken. Dit zijn natuurlijk de leukere stuurweggetjes. Daar is het laatste woord nog niet over gezegd. :o
Die "Bug" is niet écht een bug maar een setting in de wegen welke inmiddels niet meer klopt. Betreffende route loopt over twee wegen/straten welke afgesloten waren voor doorgaand verkeer uitgezonderd bestemmingsverkeer. De Langenberg, Koppenhoefstraat en Onrooi waren gewoon open voor alle verkeer echter de Gemondesestraat en Kasteren waren dat niet. Als je reen oute richting Olland via de "Hoogstraat", gereden had en niet richting Liempde aan het einde van "Onrooi" dan had de Tom-Tom er (waarschijnlijk) niet over gevallen.

Tegenwoordig, sinds Schijndel meerdere ontsluitingen naar de A50 heeft, is die blokkade weer opgeheven. In het verleden werd dat stukje route vooral gebruikt om vanuit Schijndel op de A2 te komen, ook door vrachtverkeer, en dat wil je écht niet hebben dat die weggetjes daar voor gebruikt worden. :)

* Will_M woont hemelsbreed amper 100Mtr. van dat stukje route vandaan.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De naam is misschien wat ongelukkig, maar daar bij Boxtel is het gewoon voor het eerst geconstateerd.
Het komt op meer plekken voor, bijvoorbeeld ook bij passen die vanwege seizoensafsluitingen gesloten worden. Ja, het komt uit de kaartdata, maar voor zover ik het heb begrepen is het alsnog ongewenst gedrag voor een motornavigatie.

Zet je je tomtom op fietsmodus, dan accepteert hij die wegen opeens wel. (maar dat heeft vanzelfsprekend weer andere gevolgen)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Garmin doet daar niet moeilijk over, die heeft zoiets van: Jij wil daar door.... Dan zal 't wel "goed" zijn :)

Afgelopen ritje in de Eifel met een aantal Tweakers stonden we dus ook voor een weekend afsluiting waarbij we toch zélf maar besloten om er NIET door te gaan crossen...

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:46
Khayma schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:04:

HJC IS-Max II

Smoke vizier voor de HJC IS-Max II
Heb eigenlijk dezelfde in het Wit. Ik dacht ook zo eentje te nemen maar het vele zwart was een tegenvaller. Ben maar voor wit gegaan, opvallend en minder warm op zonnige dagen.

Waar heb je het vizier vandaan?

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingSig op 26-07-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

SmokingSig schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:26:
[...]

De winkel die je helm levert kan ook een vizier leveren. Ligt niet standaard in het assortiment maar dat willen ze best voor je bestellen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 16:04
Even iets anders tussen het kleding, routes en nieuwe motoren gepraat door.

Is er toevallig iemand die, net als ik, gek is op vuurwerk en graag shows bezoekt/wilt bezoeken? Op 23 september is er namelijk een vuurwerkshow/dag van Zena vuurwerk in Kalkar (Duitsland). Hier zou ik graag heen willen en lijkt me wel gaaf om dat met de motor te gaan doen. In je uppie daarheen rijden is ook zowat, dus misschien dat er iemand mee wilt?

Info: http://zena-event.com/

*edit*: Ohja, het begint om 18u en eindigt om 0:00u. Dus dan zou het snachts terugrijden zijn :9

[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 26-07-2017 14:40 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:11

A13X

Dude

Leviathius schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:33:

Is er toevallig iemand die, net als ik, gek is op vuurwerk en graag shows bezoekt/wilt bezoeken? Op 23 september is er namelijk een vuurwerkshow/dag van Zena vuurwerk in Kalkar (Duitsland). Hier zou ik graag heen willen en lijkt me wel gaaf om dat met de motor te gaan doen. In je uppie daarheen rijden is ook zowat, dus misschien dat er iemand mee wilt?

Dat weekend heb ik dochterlief dus moet ik hem helaas voorbij laten gaan, anders was ik wel aangehaakt.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Behoudens ik geen familie verplichtingen heb tegen die tijd wil ik wel aanhaken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:04

Ik was ook al van plan daar heen te gaan, met de auto of motor (afhankelijk van het weer). Gezellig als we met een groepje Tweakers kunnen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 26-07-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Tankiej schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:39:
[...]

Ik was ook al van plan daar heen te gaan, met de auto of motor (afhankelijk van het weer). Gezellig als we met een groepje Tweakers kunnen :)
Zou inderdaad leuk zijn om met een groepje te gaan. Paar jaar terug bij de 2013 editie met mijn vader en vriendin gegaan (geven nauwelijks iets om vuurwerk), dus ik was de enige die enthousiast daar rondliep B).

Als er meer mensen mee willen gaan, is het gewoon een early-autumn Tweakers-rit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:36
[...]

Heb eigenlijk dezelfde in het Wit. Ik dacht ook zo eentje te nemen maar het vele zwart was een tegenvaller. Ben maar voor wit gegaan, opvallend en minder warm op zonnige dagen.

Vizier is aangeschaft bij Motorcity Amsterdam. Ik vond die witte weer minder mooi en met die 6 warme dagen in Nederland neem ik de zwarte wel :+ . Wel lekker helmpje hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Denk niet dat de kleur van de helm merkbare invloed heeft op de temperatuur eronder, met al dat piepschuim en ruimte nog tussen je hoofd en de schaal. Anders ga ik mn zwarte Shoei GT-Air snel verchromen 8)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ben zelf erg tevreden met m'n X-Grip op m'n motorfiets. Met de volgende kortingscode krijg je 10% korting op het assortiment bij emounting.nl 'EM2017A'. Geldig tot en met 31 juli 2017.

Is er iemand die een goede site kent voor routes die in Sygic (betaalde smartphone app) geladen kunnen worden? Ik vind altijd sites voor andere formaten :/. Mocht iemand een hele handige manier hebben om routes in een ander formaat om te zetten naar Sygic dan houd ik mij ook aanbevolen.

[ Voor 43% gewijzigd door wilmundo op 26-07-2017 15:10 ]

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 07:58
Thoit schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:25:
[...]

Het is van een of andere ademende stof gemaakt, en je kunt de binnenvoering eruit halen. Als het echt warm is doe ik wel een doorwaaijas aan.
Ik heb hem nu dus ook gehaald.. Geweldige jas! 8)

In combinatie met een motorjeans (Philly 2) en motorsneakers (Forma Hyper) een vette maar vooral fijne combinatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:04

*edit*: Ohja, het begint om 18u en eindigt om 0:00u. Dus dan zou het snachts terugrijden zijn :9
Het event/festival begint om 14.00 al, alleen vuurwerk pas om 18.00 :P

Ik heb er opzich geen problemen mee om in het donker terug te rijden. Wordt dan toch terug over de snelweg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Impressiefoto van de Kriega 30L Drybag achter op mijn Hawk:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gvVrpk/IMG_20170724_095551802.jpg

Er zat aardig wat in, een spijkerbroek, zomerjas, schoenen, wat shirts, toilettas en een anderhalve literfles water.

een naked vlakbij het naaktstrand 8)

Ohja, zo ziet het er van binnen uit. De bandjes die met het kliksysteem aan de tas zitten neem ik dan ook altijd mee. Gooi ik in het mesh vak of laat ik er gewoon aan hangen.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/naEj9k/IMG_20170510_125857448.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Vrijdag op 26-07-2017 16:23 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Tankiej schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:38:
[...]

Het event/festival begint om 14.00 al, alleen vuurwerk pas om 18.00 :P

Ik heb er opzich geen problemen mee om in het donker terug te rijden. Wordt dan toch terug over de snelweg :)
Ahaa kijk dat had ik zo gauw nog niet gevonden dat het om 14u al begon. Aghja, niks mis mee natuurlijk :D

En inderdaad snachts terugrijden is niet erg, maar kan me voorstellen dat niet iedereen daar voorkeur bij heeft (donkere vizieren enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
wilmundo schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:06:
Ik ben zelf erg tevreden met m'n X-Grip op m'n motorfiets. Met de volgende kortingscode krijg je 10% korting op het assortiment bij emounting.nl 'EM2017A'. Geldig tot en met 31 juli 2017.

Is er iemand die een goede site kent voor routes die in Sygic (betaalde smartphone app) geladen kunnen worden? Ik vind altijd sites voor andere formaten :/. Mocht iemand een hele handige manier hebben om routes in een ander formaat om te zetten naar Sygic dan houd ik mij ook aanbevolen.
Dat kan via mijn myrouteapp.com. max 40 waypoints. Dan kun je ze vanuit hun app meteen in sygic openen. Heb hier 2x mee gereden en was prima te doen.
Nu een rider op mijn nieuwe motor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik zal nog even kijken of ik mee ga naar dat vuurwerk. T'is c.a 2 uur rijden voor mij. Heen niet zo'n probleem, maar terug weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:06

byn124

Thunderace

Vuurwerkritje lijkt mij ook wel leuk. Even kijken of het in het schema past

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

-

[ Voor 100% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-07-2017 06:56 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:46
noes schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:55:
[...]

Denk niet dat de kleur van de helm merkbare invloed heeft op de temperatuur eronder, met al dat piepschuim en ruimte nog tussen je hoofd en de schaal. Anders ga ik mn zwarte Shoei GT-Air snel verchromen 8)
Mja hier hebben nog mensen het gezegd maar in de winkel zeiden ze weer van wel (alsook mijn nonkel die van zijn jeugd al op circuit reed e.d.)

Acha maakt niet zoveel uit. Als ik hem beu ben koop ik nieuwe :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Routes voor 5 dagen gemaakt, vanuit Spigno Monferrato via de Franse Alpen met heel veel stukken Route des Grande Alpes er bij terug weer naar Spigno.
Uitstapje Zwitserland in om even over de Grand en Bernard pas te komen.
Alle hoge en gave passen heb ik er in op genomen, dag ritten zijn ongeveer 7 rijd uren lang (op of over de 350 km).
Ik heb ze meteen even in mijn routeyou account gezet voor de geintersesseerde, het zijn GPX bestanden voor mijn tomtom Rider.
https://www.routeyou.com/user/routes/173644/bommes
Gaat over de routes in Frankrijk en Italië dus, de routes in en vanuit NL en in DE heb ik al ooit eerder gereden.

Ik vertrek zondag over een week en ga 5 dagen onder weg zijn... *O* oOo
Screen dumpje voor de voorpret:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/07/1501087067-937-x-655px-Screendump.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 26-07-2017 18:38 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:23:
Grappig, ik dacht al dat die knakker mij bekend voor kwam. Vandaag stond de Gixxer van @Joopieboy bij mij op het werk. (en wat 'ie hier kwam doen weet ik niet; zijn mijn zaken niet)
Hee ik bijt niet. Je mag mij altijd aanspreken hè. :P Van Dooren in Beringe? Was er om proef te draaien als tester. Standplaats wordt Boekel maar zal als t doorgaat wel eens in Beringe (of dadelijk Panningen blijven komen). :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04

Moet even kijken, is maar 3 kwartier rijden en lijkt me best tof. Willen jullie dan ook al in dr middag daar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13

xos

Bommes schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:32:
Routes voor 5 dagen gemaakt, vanuit Spigno Monferrato via de Franse Alpen met heel veel stukken Route des Grande Alpes er bij terug weer naar Spigno.
Uitstapje Zwitserland in om even over de Grand en Bernard pas te komen.
Alle hoge en gave passen heb ik er in op genomen, dag ritten zijn ongeveer 7 rijd uren lang (op of over de 350 km).
Ik heb ze meteen even in mijn routeyou account gezet voor de geintersesseerde, het zijn GPX bestanden voor mijn tomtom Rider.
https://www.routeyou.com/user/routes/173644/bommes
Gaat over de routes in Frankrijk en Italië dus, de routes in en vanuit NL en in DE heb ik al ooit eerder gereden.

Ik vertrek zondag over een week en ga 5 dagen onder weg zijn... *O* oOo
Screen dumpje voor de voorpret:
[afbeelding]
Leuke tocht. Als je nog wat tijd over hebt zou je de d902 er ook nog aan kunnen plakken.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:52
Whoohoo!! Eindelijk kan ik mij hier ook "officieel" melden! Vandaag mijn motorrijbewijs gehaald. Morgen pasje aanvragen en volgende week een motor kopen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:40
Robbie T schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:20:
Whoohoo!! Eindelijk kan ik mij hier ook "officieel" melden! Vandaag mijn motorrijbewijs gehaald. Morgen pasje aanvragen en volgende week een motor kopen :-).
Gefeliciteerd! Weet je al wat het moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
lolgast schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:41:
[...]

Gefeliciteerd! Weet je al wat het moet worden?
Thanks! Mocht ook wel bij de 4e keer ;-). Ik ga kijken en proefrijden op een Honda VFR 800. Beetje zo'n kleine jongensdroom voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Robbie T schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:42:
[...]

Thanks! Mocht ook wel bij de 4e keer ;-). Ik ga kijken en proefrijden op een Honda VFR 800. Beetje zo'n kleine jongensdroom voor mij!
Wat een toeval :P
lolgast in "Het grote motortopic deel 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:07
Vandaag een kamikaze piloot achter mijn koekblik aan gehad op de snelweg. Kon mijn ogen bijna niet geloven. Ik reed terug naar huis en er was vrijwel niemand op de weg dus ik rij aardig door. 170km/h. Komt er een dude op een oudere oranje Honda 3 meter op m'n bumper rijden. Dus ik denk die wil er langs. Ik aan de kant, hij ook mee naar rechts. Hij heeft me zo'n 20km gevolgd op 3m van m'n auto. Ik durfde de rem niet eens aan te raken. Gok dat die wel lekker uit de wind zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:38
Dominator GTX
Dominator GTX Back

Zitten heerlijk! Voor wanneer mijn Chevron 2 te nat/koud gaat worden :9

[ Voor 95% gewijzigd door Thalaron op 26-07-2017 22:31 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:37
@lolgast ik zag dat je een tijdje geleden wat postte mbt een quickshifter.

Ik heb zojuist de Annitori QS geïnstalleerd op mn 600 L1.
Net even een dryrun gedaan in de regen en ben er nu al blij mee.
Mocht je meer info willen of even willen proefrijden; DM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Eoghlear schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:37:
[...]

Moet even kijken, is maar 3 kwartier rijden en lijkt me best tof. Willen jullie dan ook al in dr middag daar zijn?
Het is voorlopig nog maar een idee om erheen te gaan met degenen die mee willen. Nog even inventariseren en dan misschien handiger om het gesprek naar het motormeet topic te verplaatsen.

Naar mijns inziens is het prima om ergens smiddags daar aan te komen. Misschien leuk om ergens centraal tussen alle rijders af te spreken en dan gezamenlijk erheen te rijden.

Maargoed, het is nog maar een idee. Zal komende weken vast concreter worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

xos schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:13:
[...]

Leuke tocht. Als je nog wat tijd over hebt zou je de d902 er ook nog aan kunnen plakken.
Die heb ik er al bij in zitten:
https://www.routeyou.com/...ce-route-des-grande-alpes

Merendeel heb ik al ooit eerder gereden maar ik ben er nu zo dicht bij kan het me zelf niet vergeven als ik niet weer even een paar dagen ga rond gassen daar.
Over een kleine maand zijn we weer in het platte rechte Nederland... Beter nu er nog even van genieten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn een Arai helm binnen en daar zat zo'n "British sports" sticker op die nogal moeilijk te verwijderen was. Nu is die sticker wel weg maar zit de sticker lijm er nog op. Ik krijg dit niet weg met warm water en Dreft. Hoe krijg ik het sticker residu weg zonder de buitenschaal van de helm aan te tasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Beetje sla olie of olijfolie, schijnt goed te werken om lijm resten te verwijderen.

[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 26-07-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:15:
Beetje sla olie of olijfolie, schijnt goed te werken.
Ah ok. Ik ga het proberen. Ik lees net ook iets over WD40. Iemand daar succes mee zonder de buitenschaal aan te tasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

-

[ Voor 100% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-07-2017 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:15:
Beetje sla olie of olijfolie, schijnt goed te werken om lijm resten te verwijderen.
Geprobeerd maar werkt helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:57

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
gebruikershaes schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:09:
Vandaag een kamikaze piloot achter mijn koekblik aan gehad op de snelweg. Kon mijn ogen bijna niet geloven. Ik reed terug naar huis en er was vrijwel niemand op de weg dus ik rij aardig door. 170km/h. Komt er een dude op een oudere oranje Honda 3 meter op m'n bumper rijden. Dus ik denk die wil er langs. Ik aan de kant, hij ook mee naar rechts. Hij heeft me zo'n 20km gevolgd op 3m van m'n auto. Ik durfde de rem niet eens aan te raken. Gok dat die wel lekker uit de wind zat.
De hamvraag is natuurlijk waarom je überhaupt zo makkelijk nog naar rechts kon.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 10-09 18:38
darkkingll schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:05:
Ik zal nog even kijken of ik mee ga naar dat vuurwerk. T'is c.a 2 uur rijden voor mij. Heen niet zo'n probleem, maar terug weet ik nog niet.
Als je gewoon inventariseert hoeveel mensen meegaan, kun je een jeugdherberg of hotel regelen en uitgerust de volgende dag met een 'spannende' route terug naar Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Deshmir schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:55:
@lolgast ik zag dat je een tijdje geleden wat postte mbt een quickshifter.

Ik heb zojuist de Annitori QS geïnstalleerd op mn 600 L1.
Net even een dryrun gedaan in de regen en ben er nu al blij mee.
Mocht je meer info willen of even willen proefrijden; DM :+
Nice!
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb besloten de 749s voorlopig te laten voor wat het is qua uitrusting. Ik ga hem waarschijnlijk toch maar tot de zomer van 2019 rijden en dan moet hij het veld weer ruimen, dus dan vind ik het zonde van de kosten. En je moet wat te wensen overhouden qua uitrusting op de volgende he :)
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:13:
Ik heb net mijn een Arai helm binnen en daar zat zo'n "British sports" sticker op die nogal moeilijk te verwijderen was. Nu is die sticker wel weg maar zit de sticker lijm er nog op. Ik krijg dit niet weg met warm water en Dreft. Hoe krijg ik het sticker residu weg zonder de buitenschaal van de helm aan te tasten?
Ik gebruik hier eigenlijk altijd wasbenzine voor. Wasbenzine is niet erg agressief namelijk, eigenlijk nog nooit problemen mee ondervonden op hardere ondergronden :)

[ Voor 29% gewijzigd door lolgast op 27-07-2017 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:09:
Gas los en geduld hebben. Ze gaan vanzelf om je heen als je eenmaal een heel stuk onder hun geplande snelheid rijdt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Gaat er vanuit hier iemand naar het dutch motorcycle festival? Lijkt mij wel leuk om te gaan.

http://www.dutchmotorcyclefestival.nl/nl-NL/Welkom.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 27-07-2017 08:15 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

lolgast schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:35:
[...]

Ik gebruik hier eigenlijk altijd wasbenzine voor. Wasbenzine is niet erg agressief namelijk, eigenlijk nog nooit problemen mee ondervonden op hardere ondergronden :)
Benzine is slecht voor je helm. Misschien komt het alleen omdat de naam erop lijkt, maar wasbenzine zou ik dan ook niet zo snel op mijn helm smeren.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

Raym09 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:14:
Gaat er vanuit hier iemand naar het dutch motorcycle festival? Lijkt mij wel leuk om te gaan.

Staat bij mij al op de agenda. Weet alleen nog niet zeker of ik ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ethirty schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:27:
[...]

Benzine is slecht voor je helm. Misschien komt het alleen omdat de naam erop lijkt, maar wasbenzine zou ik dan ook niet zo snel op mijn helm smeren.
Je moet hem er ook niet in onderdompelen :+

Als je gewoon wat wasbenzine op een doekje doet en daarmee de lijmresten verwijdert gebeurd er echt niets met je helm hoor. Wasbenzine (in tegenstelling tot gewone benzine!) ontvet bijzonder goed en vervliegt snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

1 van de dag routes iets aangepast omdat ik toch wel een bijzondere pas er in wilde hebben.
http://www.dangerousroads...du-parpaillon-france.html
Volgens de beschrijvingen met flink wat Off-road maar wel te doen op 2 of 4 wielen.
Ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:54
Raym09 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:14:

Is om de hoek, dus denk dat ik wel even ga kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Bommes schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:47:
1 van de dag routes iets aangepast omdat ik toch wel een bijzondere pas er in wilde hebben.
Volgens de beschrijvingen met flink wat Off-road maar wel te doen op 2 of 4 wielen.
Ik ben benieuwd..
Jij liever dan ik :|

Lijkt me gaaf om daar te rijden hoor, maar ik ben toch meer van de geasfalteerde wegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
BvZwolle schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:33:
[...]

Als je gewoon inventariseert hoeveel mensen meegaan, kun je een jeugdherberg of hotel regelen en uitgerust de volgende dag met een 'spannende' route terug naar Nederland.
Ja, ik zat al even te kijken naar een Airbnb daar in de buurt. Misschien dat ik er een dagje Kalkar bij aanplak ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik ben benieuwd..
Cool, veel plezier! Wel onhandig als je een auto als tegenliggen tegenkomt in die tunnel :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Hele leuke video (vind ik) van een bende raw material + commentary van een gast die veel trails doet.

Leerzaam :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Zijn prachtige motoren. Ben zeer benieuwd hoe het rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:36:
[...]

Geprobeerd maar werkt helaas niet.
Lampenolie werkt hier altijd heel goed voor het verwijderen van lijmresten. Op helm nooit geprobeerd maar met goed afspoelen met water moet het toch wel goedkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Ik ben benieuwd..
Chakotay schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:51:
[...]
Cool, veel plezier! Wel onhandig als je een auto als tegenliggen tegenkomt in die tunnel :P
Nowadays the tunnel is closed at the end with metal doors. It’s in terrible conditions. The tunnel contains a lot of ice and water and is totally dark. It can be scary, and is highly recommended to stay outside.
Deel van de route en hoogstens kijken bij de tunnel lijkt het mij niet?

Wel een ontzettend gaaf stuk weg _/-\o_ , al zou ik denk niet zo 123 met de CB eroverheen gaan :+ Veel plezier in iedergeval!

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

erik23 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:20:
[...]

Lampenolie werkt hier altijd heel goed voor het verwijderen van lijmresten. Op helm nooit geprobeerd maar met goed afspoelen met water moet het toch wel goedkomen.
Lampenolie is een heel veilig middel voor het verwijderen van allerlei lijmresten, ook zeer geschikt om auto en motorvelgen mee schoon te maken, Daarnaast kost het als je het bij de blokker, action of de xenos koopt bijna niets,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:37:
[...]

Jij liever dan ik :|

Lijkt me gaaf om daar te rijden hoor, maar ik ben toch meer van de geasfalteerde wegen :P
Deze weg van Bommes is toch veel leuker dan op het asfalt >:) Ik heb totaal geen verstand van terrein rijden maar ik moet zeggen dat de onderstaande rijder het wel heel netjes doet op zijn Yamaha XT1200Z

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Lampenolie is een heel veilig middel voor het verwijderen van allerlei lijmresten, ook zeer geschikt om auto en motorvelgen mee schoon te maken, Daarnaast kost het als je het bij de blokker, action of de xenos koopt bijna niets,
Goeie tip, die ga ik onthouden :)

On another note: zojuist mn theorie gehaald :) yay!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27
McKaamos schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:12:
On another note: zojuist mn theorie gehaald :) yay!
Gefeliciteerd! Zo makkelijk is het niet. ;)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Op welke manier gebruik je die dan om bijvoorbeeld velgen schoon te maken?
Je giet wat druppels op een doekje en veegt met die doek?
Of spuit je het uit de velg?

Sorry voor de misschien domme vraag, maar lampenolie is mij volledig onbekend 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoshky schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:14:
[...]

Op welke manier gebruik je die dan om bijvoorbeeld velgen schoon te maken?
Je giet wat druppels op een doekje en veegt met die doek?
Of spuit je het uit de velg?

Sorry voor de misschien domme vraag, maar lampenolie is mij volledig onbekend 8)7
Lampenolie is het brandbare goedje wat je in oude lantaarns gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://www.nauticgear.nl/media/catalog/product/cache/1/image_large/500x500/c96a280f94e22e3ee3823dd0a1a87606/0/0/0029-black-original-flagermuslygte.jpg
Zo'n ding.
En ja, gewoon op een keukenpapiertje of een doekje en dan wrijven.
Napsju schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:14:
[...]

Gefeliciteerd! Zo makkelijk is het niet. ;)
Thank you! :)

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 27-07-2017 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Raym09 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:23:
Deel van de route en hoogstens kijken bij de tunnel lijkt het mij niet?

Wel een ontzettend gaaf stuk weg _/-\o_ , al zou ik denk niet zo 123 met de CB eroverheen gaan :+ Veel plezier in iedergeval!
http://alpenrouten.de/Par...n-Tunnel-du_point355.html
In de commentaren lees ik dat de tunnel toch echt berijdbaar is.
Ik ga het zien, het stuk zit in het begin van de 2de dag route. Is de weg te slecht of de tunnel gesloten dan draai ik om en ga via Col de Vars naar Guillestre.
http://alpenrouten.de/Var...andes-Alpes_point538.html
Dan kan ik daar weer de col d'Izoard op.
http://alpenrouten.de/Izo...andes-Alpes_point217.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Zo, even wat spullen naar de stort brengen :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/njJb4kTxSFEkxegZwl8W5jBP/full.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:53:

[afbeelding]
Rij eens wat meer bochten joh, die banden zijn wel heel erg vierkant gereden :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

[afbeelding]
Is zeker voor extra rubber in de bocht tijdens je kneedowns ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35

[afbeelding]
Je doet dit toch gewoon 'om te tonen dat het kan'.
Niet omdat je geen andere keuze hebt? 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 19:30

[afbeelding]
Zonde van die leuke Transalp . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 19:08
Weet niet of het hier al voorbij is gekomen maar Guy Martin stop met wegraces.

Honda was ook wel goed bezig dit jaar. WSBK motoren te laat geleverd, slechte start MotoGP, ploffende motoren in de F1, ploffende motoren in Indy en onbetrouwbare motoren bij de Isle of man. Tijd dat ze bij Honda wakker worden. Zijn totaal de weg kwijt lijkt het wel.

http://www.motorcyclenews...alls-time-on-road-racing/

Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/pagefiles/625106/july-26-cover.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08 16:11

Estoque

Turbobrick Owner

Martin stopt namelijk helemaal niet. Hij rijdt dit jaar alleen geen races meer voor Honda. Ja, dat is echt alles zo blijkt uit onderstaande reactie…
Martin: "Nadat ik het Honda-team heb verteld dat de motor niet competitief genoeg is voor de Ulster Grand Prix, hebben zij mij hiervoor uitgeschreven. Zonder mij daarvan op de hoogte brengen, maar dat kan. Ik heb het racen niet opgegeven. Waar ik onlangs over nagedacht heb is bijvoorbeeld Pikes Peak op vier wielen. Dan is het mijn project en als het fout gaat ligt dat alleen aan mij en dat vind ik leuk. Er is dus geen slecht gevoel. Neil Tuxworth is er vanaf het begin voor mij geweest en het is jammer voor iedereen dat de nieuwe motor niet deed wat gehoopt werd. Ik weet hoeveel inspanning het team en ik er in gestoken hebben dus ik heb zeker geen spijt, maar ik heb geen plannen om dit jaar nog meer races te doen voor het Honda Racing Team."

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Hahaha, ik zou hem bijna gaan opzoeken op Ebay oid. Fantastisch :+

Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/thumb/bf76946830252f57f34192a1950b846d.jpeg
Klikbaar

Edit: Eigenlijk moet je dan ook die eekhoorn-critterstand hebben die Chakotay gebruikt :+

[ Voor 55% gewijzigd door lolgast op 27-07-2017 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Doet me hieraan denken :P

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/75/c9/c3/75c9c35c5dff828954e9d414a1812a76--biker-girl-biker-chick.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg jammer :(

Harley-event Breda afgeblazen, organisatie hekelt opstelling 'dreigende' gemeente:

http://www.omroepbrabant....g+dreigende+gemeente.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Estoque schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:31:
Martin stopt namelijk helemaal niet. Hij rijdt dit jaar alleen geen races meer voor Honda. Ja, dat is echt alles zo blijkt uit onderstaande reactie…
Martin: "Nadat ik het Honda-team heb verteld dat de motor niet competitief genoeg is voor de Ulster Grand Prix, hebben zij mij hiervoor uitgeschreven. Zonder mij daarvan op de hoogte brengen, maar dat kan. Ik heb het racen niet opgegeven. Waar ik onlangs over nagedacht heb is bijvoorbeeld Pikes Peak op vier wielen. Dan is het mijn project en als het fout gaat ligt dat alleen aan mij en dat vind ik leuk. Er is dus geen slecht gevoel. Neil Tuxworth is er vanaf het begin voor mij geweest en het is jammer voor iedereen dat de nieuwe motor niet deed wat gehoopt werd. Ik weet hoeveel inspanning het team en ik er in gestoken hebben dus ik heb zeker geen spijt, maar ik heb geen plannen om dit jaar nog meer races te doen voor het Honda Racing Team."
Hmmz lijkt op een aangepaste versie van deze post https://m.facebook.com/st...418679022&hc_location=ufi

Staat alleen niets in over niet voor Honda te racen. Hij was toch al bezig met andere projecten dus hoop hem nog vaak op TV te zien. De Our Guy in... series waren leuk. Netzoals Speed with Guy Martin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Anoshky schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:02:
[...]

Je doet dit toch gewoon 'om te tonen dat het kan'.
Niet omdat je geen andere keuze hebt? 8)7
Ja natuurlijk, las jij er iets anders in dan :7.
Stevie07 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:24:
[...]

Zonde van die leuke Transalp . :)
_O- die vent bij het milieustation bij het aanmelden: "oud ijzer mag rechts achterin" :D.
Hij besloot toen dat het tijd was zijn eigen motor ook maar weer eens onder het stof vandaan te trekken :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
*O*
Motor kan weer opgehaald worden. Morgenavond maar even langs gaan

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Even wat beeldmateriaal van mijn ervaringen tijdens het WSBK te Assen geüpload :*)

(En ja; die thumbnail foto heb ik ook zelf geschoten. 8) )

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08 16:11

Estoque

Turbobrick Owner

spookz0r schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:56:
[...]

Hmmz lijkt op een aangepaste versie van deze post https://m.facebook.com/st...418679022&hc_location=ufi

Staat alleen niets in over niet voor Honda te racen. Hij was toch al bezig met andere projecten dus hoop hem nog vaak op TV te zien. De Our Guy in... series waren leuk. Netzoals Speed with Guy Martin.
Ik heb volgens mij rechtsstreeks van Motornieuws gekopieerd ofzo.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

Rechtstreeks van gezichtenboek:

https://www.facebook.com/GuyMartinRacing/

"I know how much effort I put in and so do the team, so no regrets but I've got no plans to do anymore road racing on the Hondas this year."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Estoque schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:19:
[...]

Ik heb volgens mij rechtsstreeks van Motornieuws gekopieerd ofzo.
Staat volgens mij overal net even anders haha. Hoop dat het volledige interview nog beschikbaar komt. Helaas geen abonnement op MCN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Laatst online: 15:07
En anders staat het ook op motor.nl"
http://motor.nl/nieuws/guy-martin-stopt-met-racen/

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:23
Zit eraan te denken een proefles te nemen voor het motorrijden, dat we in plaats van 2 auto's vanuit kostenperspectief overweg kunnen met 1 auto en 1 motor. Plus, het lijkt me heel erg leuk...

Ik heb totaal geen ervaring met tweewielers naast mijn fiets. Vooral de snelle acceleratie en het bochten vermogen trekt me aan motorrijden. Plus het filteren tussen eventuele drukte/files.

Er zit in mijn regio een aantal bedrijven die lessen aanbieden, en een enkele die specifiek een proefles biedt (2,5 uur á 85 euro, met advies over traject tot het behalen van rijbewijs). Wat betreft het rijbewijs, gelijk gaan voor "de zwaarste" dat je die maar hebt? Ik lees overal dat je beter als eerste motor wat rustigers kan nemen dan een 1l 4 cilinder, en kan me daar ook wel in vinden, maar als einddoel zou ik toch graag een flinke sportmotor kunnen berijden.

Meer mensen hier die zijn gaan rijden zonder de beginervaring van een brommer/scooter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Zebby schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:12:
Zit eraan te denken een proefles te nemen voor het motorrijden, dat we in plaats van 2 auto's vanuit kostenperspectief overweg kunnen met 1 auto en 1 motor. Plus, het lijkt me heel erg leuk...

Ik heb totaal geen ervaring met tweewielers naast mijn fiets. Vooral de snelle acceleratie en het bochten vermogen trekt me aan motorrijden. Plus het filteren tussen eventuele drukte/files.

Er zit in mijn regio een aantal bedrijven die lessen aanbieden, en een enkele die specifiek een proefles biedt (2,5 uur á 85 euro, met advies over traject tot het behalen van rijbewijs). Wat betreft het rijbewijs, gelijk gaan voor "de zwaarste" dat je die maar hebt? Ik lees overal dat je beter als eerste motor wat rustigers kan nemen dan een 1l 4 cilinder, en kan me daar ook wel in vinden, maar als einddoel zou ik toch graag een flinke sportmotor kunnen berijden.

Meer mensen hier die zijn gaan rijden zonder de beginervaring van een brommer/scooter?
Leuk dat je wilt gaan motorrijden, het is erg leuk om te doen! Lees eerst even de OP door want hier in worden eigenlijk al je vragen wel beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
aidanl schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:16:
[...]

Leuk dat je wilt gaan motorrijden, het is erg leuk om te doen! Lees eerst even de OP door want hier in worden eigenlijk al je vragen wel beantwoord.
Zo'n gewoonte om in de gebruikelijke topics gelijk door te klikken, my bad :D Dan beperk ik me zeker tot de ervaringen van beginnende rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Zebby schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:18:
[...]

Zo'n gewoonte om in de gebruikelijke topics gelijk door te klikken, my bad :D Dan beperk ik me zeker tot de ervaringen van beginnende rijders.
No problem! :) Als je iets niet kan vinden willen we hier uiteraard ook wel antwoord op geven. Het gebeurt alleen dat bepaalde vragen zo vaak voor komen dat het nu in de OP is gezet om de beginnende rijder of bike-curious (:+) op gang te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Ik rij nu zonder dat ik ooit op een brommer/scooter heb gezeten. Met 20 lessen had ik mijn rbw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:11:
Hahaha, ik zou hem bijna gaan opzoeken op Ebay oid. Fantastisch :+

[afbeelding]
Klikbaar

Edit: Eigenlijk moet je dan ook die eekhoorn-critterstand hebben die Chakotay gebruikt :+
Ik heb een rugtasje in de vorm van een pluchen vleermuis :9 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

* McKaamos meld.
Afgzien van 2x 15min, waarvan 1 op een schakelbrommer (was een kreidler of zundapp, not sure) ongeveer 10+ jaar geleden.

Wat betreft het rijbewijs en vermogen. Als je het mag, direct voor volledig A gaan. Het is niet alsof je gaat lessen op een enorm dikke fiets, maar wel iets wat meer power heeft dan 35KW, en dat is echt niet zo veel. Een beetje normale 2cyl 500cc heeft al meer vermogen dan dat.
Met een kleiner rijbewijs zit je jezelf enorm in de weg met motorkeuze, of kost het je extra om de motor terug te laten tunen en dan een uitdraai te laten maken.
Kortom, zorg dat je zoveel mogelijk mag. Het is niet dat je dan ook op zoiets moet gaan rijden, maar de vrijheid heb je dan in ieder geval wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:12

Scooter of brommer ervaring maakt vrij weinig uit denk ik. Wat betreft rijbewijs: ik zie dat je gewoon je volle A mag, dan moet je dat ook absoluut doen. Er is geen enkele reden om jezelf een handicap op te leggen door voor een beperkt rijbewijs te gaan.
Wat betreft sportmotor, heb je een model waarvan je erg enthousiast wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Hebben wij in de buurt van NL (500 km) een weg die bekend staat dat je er heel goed kan motorrijden? Dan bedoel ik niet zoiets als de lekdijk, maar iets met gescheiden rijbanen, langere bochten, positief camber en een langere aaneenschakeling van bochten. Ik heb begin dit jaar Highway 9 gereden bij San Francisco, dat was erg gaaf.

Mulholland Drive bij LA is beroemd (en berucht). Zoiets dus:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Eifel? Nog beter: Luxemburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
De laatste keer dat ik checkte waren dat geen wegen ;)

Sorry, ik ken natuurlijk gebieden waar het leuk sturen schijnt te zijn. Maar ik ben echt op zoek naar een specifieke weg waar je je een paar uurtjes kan vermaken.

Ik heb al heel wat motorroutes bekeken en die hebben hier en daar een mooie bochtje, maar ik ben dus echt op zoek naar weg Nxx van plaats A naar B waar je bij wijze van spreken elke bocht je knie aan de grond kan rijden zonder de maximumsnelheid erg veel te overschreiden.

[ Voor 4% gewijzigd door Erapaz op 27-07-2017 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 15:18

[afbeelding]
Zijwieltjes :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
McKaamos schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:20:
[...]

* McKaamos meld.
Afgzien van 2x 15min, waarvan 1 op een schakelbrommer (was een kreidler of zundapp, not sure) ongeveer 10+ jaar geleden.

Wat betreft het rijbewijs en vermogen. Als je het mag, direct voor volledig A gaan. Het is niet alsof je gaat lessen op een enorm dikke fiets, maar wel iets wat meer power heeft dan 35KW, en dat is echt niet zo veel. Een beetje normale 2cyl 500cc heeft al meer vermogen dan dat.
Met een kleiner rijbewijs zit je jezelf enorm in de weg met motorkeuze, of kost het je extra om de motor terug te laten tunen en dan een uitdraai te laten maken.
Kortom, zorg dat je zoveel mogelijk mag. Het is niet dat je dan ook op zoiets moet gaan rijden, maar de vrijheid heb je dan in ieder geval wel.
Dat klonk inderdaad als de meest logische keuze. Van wat ik heb gezien werd inderdaad een 2cyl 500-600cc aangeraden door veel sites.
Aschtra schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:00:
[...]

Ik rij nu zonder dat ik ooit op een brommer/scooter heb gezeten. Met 20 lessen had ik mijn rbw
20 klinkt aardig vlot. Had je het sturen middels meebewegen snel in de smiezen? Dat is waar ik me dan het meeste zorgen om maak...
Wekko306 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:50:
[...]

Scooter of brommer ervaring maakt vrij weinig uit denk ik. Wat betreft rijbewijs: ik zie dat je gewoon je volle A mag, dan moet je dat ook absoluut doen. Er is geen enkele reden om jezelf een handicap op te leggen door voor een beperkt rijbewijs te gaan.
Wat betreft sportmotor, heb je een model waarvan je erg enthousiast wordt?
Over het algemeen de motoren die voorbijkomen in het filmpje van Caesar :) Maar dat houdt ik nog wel een aantal jaren als toekomstwens als iemand met twee linkerhanden. Zal duur onderhoud zijn :x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zebby schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:39:
[...]

Over het algemeen de motoren die voorbijkomen in het filmpje van Caesar :) Maar dat houdt ik nog wel een aantal jaren als toekomstwens als iemand met twee linkerhanden. Zal duur onderhoud zijn :x
Ben hier ook fan van een supersport, vind dat gewoon de mooiste machines. Heb zelf na het rijbewijs halen eerst op een 600cc Hornet gereden om wat te leren rijden. Daarna nog een SV1000S gehad wat al wat meer een sportmachine is. Nu heb ik een RC8 wat je wel echt een supersport mag noemen.

Gelijk op een supersport stappen kan wel maar een stap lager beginnen vond ik zelf wel zo handig. Gewoon flink wat kilometers maken met een machine die lekker vloeiend loopt en makkelijk rijd zonder gelijk heel veel vermogen te hebben. Na iets van 10.000 km rij je al heel anders dan net na het rijbewijs gehaalt te hebben.

Onderhoud voor een sportmotor is trouwens niet gelijk veel duurder dan van andere machine's. Genoeg 1000cc 4 cilinder sportmotoren hebben geen ander onderhoud of andere kosten dan een 600cc naked. Tuurlijk zijn er wel fietsen die duurder in onderhoud zijn, maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:12
Zebby schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:39:
[...]

Dat klonk inderdaad als de meest logische keuze. Van wat ik heb gezien werd inderdaad een 2cyl 500-600cc aangeraden door veel sites.

[...]

20 klinkt aardig vlot. Had je het sturen middels meebewegen snel in de smiezen? Dat is waar ik me dan het meeste zorgen om maak...

[...]

Zelf ben ik ook het meest fan van supersport. Ik ben begonnen op een ZX6R uit 1998 en rij nu een Daytona 675 uit 2007 na een periode van ongeveer 4 jaar niet gereden te hebben. Onderhoud is niet per se duurder dan een sportieve naked of tourfiets, en zelf sleutelen begin ik ook niet aan. Door weer en wind woon-werkverkeer rijden lijkt me dan weer niks op een supersport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wekko306 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:16:
[...]
zelf sleutelen begin ik ook niet aan. Door weer en wind woon-werkverkeer rijden lijkt me dan weer niks op een supersport.
Zelf sleutelen kan prima, het ligt er aan wat je precies doet. Een hoop simpele dingen zijn prima zelf te doen met het werkplaatshandboek en wat YouTube video's. Zo zaten mijn zuigers van de remklauw een keer vast waardoor de remmen gingen piepen. Heb wat info opgezocht en deze zelf schoongemaakt. Ook de olie vervangen kan je prima zelf. Bij deze dingen is het gewoon genoeg info opzoeken en dan doen. Dingen als kleppenstellen laat ik dan ook graag aan een dealer over, maar wat ik zelf kan doen doe ik graag. Vind het leuk om te doen, je leert er van en het scheelt je ook nog geld.

Woon/werk met een supersport lijkt mij dan inderdaad ook niets. Ik heb de mijne puur voor leuke ritjes rijden en af en toe naar het circuit. Als ik iedere dag 100km of meer zou rijden zou ik daar zeker iets anders voor kopen. Ook hoeft mijn motor echt nooit pekel te zien. Hou het ding graag netjes en rij sowieso al niet als er regen is. Waarom zou ik ook als het alleen voor de lol is :P

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 27-07-2017 21:24 ]

Pagina: 1 ... 102 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.