Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 107 Laatste
Acties:
  • 289.842 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zebby schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:39:
[...]

Dat klonk inderdaad als de meest logische keuze. Van wat ik heb gezien werd inderdaad een 2cyl 500-600cc aangeraden door veel sites.
Naja, ik ben geen expert. Hell ik heb m'n pasje nog niet eens.
Maar om nou steevast te gaan zeggen 500-600cc 2cyl... neuh.
Juist de 2cylinders zijn wat minder smooth dan de 4cylinders. Smooth en voorspelbaar is toch wel iets wat mij prettig in de oren klinkt.
Ik denk dat je beter kan kijken naar motoren die bekend staan om goed weggedrag en voorspelbare vermogensafgifte dan dat je moet gaan zoeken naar bepaalde fysieke eigenschappen.
Een Honda CBR600 of een Yamaha Diversion 600, twee typische voorbeelden van motoren die bekend staan om hun beginnersvriendelijkheid. Van de Honda weet ik dat het een 4cylinder met dik 100PK is, dis dat staat vrij haaks op het genoemde advies.

Edit:
M'n nichtje is begonnen met een Kawasaki ZX6R onder d'r kont. Das toch al 120PK in haar eerste motor. Maar dat schijnt ook vrij wendbaar en voorspelbaar te zijn.
Maat van me is nu aan het lessen en heeft een Ducati met 750cc 2cyl staan, en dat schijnt echt een vies aggressief accelererend ding te zijn (hij heeft er al eens op gereden, was van z'n pa), en daar staan Duc's geloof ik ook wel om bekend.
@Destruction tuft rond op een 4cyl 900cc en die schijnt zich ook vrij voorspelbaar te gedragen.

Again, geen expert, maar ik zou persoonlijk eerder een 4cyl dan een 2cyl pakken en me dan verder niet zo druk maken om het aantal CC's.
20 klinkt aardig vlot. Had je het sturen middels meebewegen snel in de smiezen? Dat is waar ik me dan het meeste zorgen om maak...
Dat valt best mee hoor. Als je een beetje vlot leert en het weet op te pakken is 20 lessen vrij normaal.
Je moet trouwens ook niet altijd mee bewegen maar ook tegen bewegen. Vooral met je AVB lessen (balans enzo, langzaam rijden en krappe bochten maken, dus de fiets overeind houden door tegen te hangen, je duwt 'm juist van je weg)
Ik zit pas les 6 gehad en m'n instructeur zegt dat ik al vrij snel klaar ben voor m'n AVB. Denk dat ik in princiepe voor m'n 10de les al wel AVB examen (Voertuig Beheersing, de balansdingetjes zoals 8-jes draaien, slalommen, stapvoets rijden, remproefjes enzo) zou moeten kunnen doen.
Heb ik nog eens 10 lessen over voor AVD (Verkeers Deelname), maar ik rij al een jaartje of 8 auto (waarvan enkele jaren vrij intensief ivm baan op een uur rijden van huis) dus ik denk dat ik daar ook wel vrij vlot doorheen zou moeten kunnen omdat ik (iig denk ik van mezelf) toch wel redelijk verkeersinzicht heb.

Het hebben van een stuk ervaring op de weg zou je volgens mij echt wel moeten helpen met het AVD-deel.
AVB is gewoon een kwestie van aanleg hebben en voldoende durf.
Theorie... sja, ff flink blokken, dan zou dat ook wel goed moeten komen.
Over het algemeen de motoren die voorbijkomen in het filmpje van Caesar :) Maar dat houdt ik nog wel een aantal jaren als toekomstwens als iemand met twee linkerhanden. Zal duur onderhoud zijn :x

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 27-07-2017 21:58 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:59
Ik ga vanaf nu gewoon elke keer mezelf herhalen als iemand vraagt welke motor hij het beste kan kopen:
Koop de motor waar je het beste gevoel bij hebt!

Je kunt niet naar aanleiding van plaatjes en verhalen beslissen welke motor je moet hebben. Proefrijden, proefrijden, proefrijden. Staar je niet blind op één model, en rij ook niet maar 1 motor van dat ene model! (zolang je nog geen ervaring hebt vooral). Pas als je op de derde rijdt weet je wat er goed en niet goed was aan de eerste waar je op ging zitten.

Wil je perse een bepaalde motor? Prima, waarschijnlijk vind je hem dan nog prima rijden ook. Totdat je op die ene motor van een vriend/collega/mede-tweaker stapt en bedenkt "shit, dat rijdt eigenlijk prettiger".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:01
@Zebby

Viel opzich wel mee. Nadat ik me rbw had ging ik mee met 2 vrienden die al langer rijden en sindsdien rij ik heel anders.

Rij zelf ook op een sportmotor (2017 yamaha r3) ben 21 dus heb a2 rbw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:55:
Ik ga vanaf nu gewoon elke keer mezelf herhalen als iemand vraagt welke motor hij het beste kan kopen:

Je kunt niet naar aanleiding van plaatjes en verhalen beslissen welke motor je moet hebben. Proefrijden, proefrijden, proefrijden. Staar je niet blind op één model, en rij ook niet maar 1 motor van dat ene model! (zolang je nog geen ervaring hebt vooral). Pas als je op de derde rijdt weet je wat er goed en niet goed was aan de eerste waar je op ging zitten.

Wil je perse een bepaalde motor? Prima, waarschijnlijk vind je hem dan nog prima rijden ook. Totdat je op die ene motor van een vriend/collega/mede-tweaker stapt en bedenkt "shit, dat rijdt eigenlijk prettiger".
Je hebt helemaal gelijk hoor :)

Alleen dat neemt niet weg dat er motoren zijn die makkelijk rijden en motoren die moeilijk rijden. Ik vind mijn motor heerlijk om op te rijden, maar makkelijk rijd ie niet. Ik zou ook niemand aanraden om deze motor als eerste motor te kopen. Tuurlijk moet je gewoon van alles gaan rijden om te zien wat je leuk en fijn vind rijden, maar dat neemt niet weg dat er modellen zijn die voor een beginner af te raden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
PilatuS schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:12:
[...]

Je hebt helemaal gelijk hoor :)

Alleen dat neemt niet weg dat er motoren zijn die makkelijk rijden en motoren die moeilijk rijden. Ik vind mijn motor heerlijk om op te rijden, maar makkelijk rijd ie niet. Ik zou ook niemand aanraden om deze motor als eerste motor te kopen. Tuurlijk moet je gewoon van alles gaan rijden om te zien wat je leuk en fijn vind rijden, maar dat neemt niet weg dat er modellen zijn die voor een beginner af te raden zijn.
Dat klopt, maar dat merk je vanzelf als je er meerdere rijdt. Wat jij zegt is precies wat ik bedoel met perse een bepaalt model willen en kopen, maar stiekem toch jaloers te zijn op je collega nadat je op zijn motor hebt gereden :)

Ik heb de Ducati ook gekocht omdat ik die perse gehad wil hebben, niet omdat het de lekkerste motor is om te rijden* :9
*In dorpjes over kinderkopjes enzo. Op de snelweg en N-wegen is het fantastisch

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 27-07-2017 22:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/07/2017-07-26-16.48.08-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/07/2017-07-26-20.04.13-Medium-800x449.jpg
Optimate 5 acculader voor de auto en motor en een 35L SW Motech Drybag voor achterop de motor, om de set met rugtas compleet te maken voor op reis :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:14:
[...]

Dat klopt, maar dat merk je vanzelf als je er meerdere rijdt. Wat jij zegt is precies wat ik bedoel met perse een bepaalt model willen en kopen, maar stiekem toch jaloers te zijn op je collega nadat je op zijn motor hebt gereden :)

Ik heb de Ducati ook gekocht omdat ik die perse gehad wil hebben, niet omdat het de lekkerste motor is om te rijden :9
Ik ben het ook zeker met je eens hoor. Je kan inderdaad op alle modellen gaan rijden en dat is ook zeker aan te raden. Het is alleen wel verstandig om als beginner bepaalde modellen niet te kopen. Daar achter komen door er op te rijden is natuurlijk prima :)

Persoonlijk vind ik dat als eerste motor het weinig uitmaakt hoeveel vermogen het blok heeft. Wat wel uitmaakt is hoe vriendelijk het blok is. Dan kom je toch eerder op een 4 cilinder uit dan bij een 1 of 2 cilinder. Persoonlijk stap ik als beginner liever op een 1000cc 4 cilinder dan op een zware 1 cilinder of 1000cc 2 cilinder. Je kan hier natuurlijk ook achterkomen door te gaan rijden, maar over het algemeen zou ik als beginner deze motoren links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik ben net mij MKC VIP night geweest om even te kijken naar motorjeans en een wat meer (bij)passende jas. Had m'n zinnen gezet op een Richa Brutale/Original/Cobalt, en volgens de Richa size chart zou ik een maat 32 nodig hebben, en daar hadden ze er precies nog één van hangen. Qua lengte was ie volgens mij wel oke, maar waar het mij om ging was de breedte. Dat was wat minder oke: kon 'm zo over m'n kont naar beneden trekken. Die moet dus een paar maten kleiner :+

Bij jassen geldt hetzelfde verhaal. Qua lengte heb ik een M, qua breedte een S. Dit gold voor zowel Rev'it als Alpinestars-jassen die ik ff heb gepast. Ik denk dat ik binnenkort een keertje terug moet om me te laten adviseren over hoe het zit met maten voor magere mensen, vond het daar vanavond een beetje te druk voor.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Revit zit mij dan nog het beste, ook vanwege de mouwlengte, maar rond mijn middel enzo blijft lastig idd. Gelukkig kun je nog wat aangespen maar dat houdt toch al vrij snel op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-07 15:56
Ik heb mijn rijbewijs volgens mij ook gehaald in 20 lessen. Ik ben absoluut geen 'geboren motorrijder' en het duurde bij mij wat langer voordat ik het gevoel ook maar een beetje had. Zelfs nu ik hem heb ben ik nog steeds aan het leren. Ik moest bij AVD lessen op een Honda CBF1000 of zo (nu al vergeten wat t precies was). Goed dingetje, maar ik vond t niet lekker rijden en was ook aan het nadenken of het nu eigenlijk wel wat voor mij was.

Ik heb nu een V-Strom 650 en vermaak me prima :D Heerlijk om af en toe even op te stappen en ideaal voor woon-werk verkeer. Ik merk soms nog wel dat ik wat 'bang' op de motor zit. Bang om onderuit te gaan vooral, maar ja. Ik maak hele kleine stapjes met wat ik allemaal op dat ding doe en blijkbaar is met 80 door de bocht hier de eerste keer iets wat de buurman niet had gedaan met zijn sport.

Met andere woorden: op de motor stappen, plezier hebben en dan gewoon een motor kopen die lekker zit en goed bij je past. Tis net als je levenspartner kiezen haast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

lolgast schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:55:

Iets op gevoel kopen is bijna altijd een slecht idee... Maar aangezien er weinig objectieve informatie beschikbaar is kun je helaas niet heel veel anders... Dus de motor kiezen die jij het lekkerste vindt rijden is misschien nog wel de beeste maatstaf. Soms zou je willen dat er gewoon maar drie modellen motorfietsen bestonden. Ben je zó klaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ach, ook weer niet té moeilijk over doen, je went er uberhaupt snel zat aan. Ik heb ook niet de allermakkelijkste (zithouding, geometrie, gewicht) motor, gekocht met een paar weken het rijbewijs op zak en het is een schot in de roos... Ding bevalt fantastisch.

Vorige week naar Luxemburg geweest, dat was geweldig op dat ding. Alle wegen zijn daar mooi maar als je wil oefenen met sturen is de weg van Kautenbach naar Wiltz top. Paar korte s-curves strak op elkaar, met step aan de grond doorheen gaan en dan vlug moeten wisselen. Snellere bochten zaten er ook in, stuk rechuit, goed moeten remmen en dan weer strak een korte bocht in.

Eén van de leukste stukken die ik tot nu toe ben tegengekomen qua afwisseling :) Ik heb twee dagen lang zo goed als de hele dag op de motor gezeten, heb je qua rijervaring meer aan dan tig duizend kilometer hier in NL :)

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 27-07-2017 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
tdw schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:48:
Ik ben net mij MKC VIP night geweest om even te kijken naar motorjeans en een wat meer (bij)passende jas. Had m'n zinnen gezet op een Richa Brutale/Original/Cobalt, en volgens de Richa size chart zou ik een maat 32 nodig hebben, en daar hadden ze er precies nog één van hangen. Qua lengte was ie volgens mij wel oke, maar waar het mij om ging was de breedte. Dat was wat minder oke: kon 'm zo over m'n kont naar beneden trekken. Die moet dus een paar maten kleiner :+

Bij jassen geldt hetzelfde verhaal. Qua lengte heb ik een M, qua breedte een S. Dit gold voor zowel Rev'it als Alpinestars-jassen die ik ff heb gepast. Ik denk dat ik binnenkort een keertje terug moet om me te laten adviseren over hoe het zit met maten voor magere mensen, vond het daar vanavond een beetje te druk voor.
Mijn persoonlijke ervaring is dat Dainese érg krap zit, dus je zou dat eens kunnen proberen. Als die iets hebben wat in je straatje past natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

lolgast schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:18:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring is dat Dainese érg krap zit, dus je zou dat eens kunnen proberen. Als die iets hebben wat in je straatje past natuurlijk :)
Bedankt voor de tip! Hetzelfde las ik over A*, maar dat werd 'm dus niet :+ Binnenkort maar even een winkel zoeken waar ze Dainese verkopen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Er was trouwens een aluminium staafje van pakweg 1cm doorsnede afgebroken van de kuipbevestiging van mijn motor... Ik heb even rondgekeken en nagedacht over de mogelijkheden. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op "Bison kombi metaal". Hoewel ik er weinig vertrouwen in had dat het zou werken, is het eindresultaat mij niet tegengevallen. Het gebroken stuk aluminium zit weer aan elkaar en het lijkt echt vast te zitten. Ik vraag mij af hoe goed dit spul is om een lekke uitlaat mee te lijmen/dichten...

[ Voor 14% gewijzigd door 712641 op 27-07-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

lolgast schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:18:
[...]
tdw schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:25:
[...]
Bedankt voor de tip! Hetzelfde las ik over A*, maar dat werd 'm dus niet :+ Binnenkort maar even een winkel zoeken waar ze Dainese verkopen.
Dainese jassen vallen over het algemeen wat kleiner uit bij de bijbehorende maat, maar helaas zijn ze niet smaller dan gemiddeld. Beetje vergelijkbaar met Alpinestars dus. :/

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sinds vandaag een (losse) backprotector. Zit alleen te twijfelen of 't een onderdeel van de ATGATT-set wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:22

4x2

lộn xộn quá

712641 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:29:
Ik vraag mij af hoe goed dit spul is om een lekke uitlaat mee te lijmen/dichten...
Niet, het werkt tot 120 graden ofzo.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:42

thijsco19

KTM 990 SMT

Gisteravond langs motorkledingcenter gereden, niet wetende van die VIP night.

Ging voor een nieuwe helm, Kriega us30 en rug protector. Kwam thuis met alleen de Kriega en rug protector niet omdat de helm niet goed was maar ze hadden de kleur niet op voorraad in mijn maat.

Helm is een hjc rpha70, groot verschil met me huidige hjc is17. Ook wel logisch met die prijs.
Twijfel alleen met de maat. Vroeg het nog aan een verkoper toen ik een s in mijn hand had, de s zat strak maar niet te strak (al is dat lastig te zeggen als je hem maar effe op doet om te passen).
De m zat ook wel goed, ook volgens de verkoper. Hiermee ook een proefritje mee gemaakt.
Waar ik bang voor ben is dat de m toch te los gaat zitten na een tijdje, mijn huidige is ook een m maar heb het idee dat deze nu net iets te los zit al zit die nog steeds prima.
De verkoper adviseerde mij om voor de m te gaan.

Wat is jullie mening en ervaringen?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
tdw schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:48:

Ik heb dit probleem ook. L is te ruim, M is te kort en heeft te korte mouwen.
Held jassen vallen smaller. Ik heb een Held San Remo gepast en die zat erg lekker. Helaas hebben ze Held niet overal en hebben die minder keus dan bijv. Revit.

Overigens heb ik net een Revit Williamsburg gekocht die wel weer wat beter valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

SambalBij

We're all MAD here

Zebby schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:12:
Zit eraan te denken een proefles te nemen voor het motorrijden, dat we in plaats van 2 auto's vanuit kostenperspectief overweg kunnen met 1 auto en 1 motor. Plus, het lijkt me heel erg leuk...

Ik heb totaal geen ervaring met tweewielers naast mijn fiets. Vooral de snelle acceleratie en het bochten vermogen trekt me aan motorrijden. Plus het filteren tussen eventuele drukte/files.

Er zit in mijn regio een aantal bedrijven die lessen aanbieden, en een enkele die specifiek een proefles biedt (2,5 uur á 85 euro, met advies over traject tot het behalen van rijbewijs). Wat betreft het rijbewijs, gelijk gaan voor "de zwaarste" dat je die maar hebt? Ik lees overal dat je beter als eerste motor wat rustigers kan nemen dan een 1l 4 cilinder, en kan me daar ook wel in vinden, maar als einddoel zou ik toch graag een flinke sportmotor kunnen berijden.

Meer mensen hier die zijn gaan rijden zonder de beginervaring van een brommer/scooter?
Altijd voor het zwaarste rijbewijs gaan dat je qua leeftijd mag halen. Ben je boven de 24 dus gewoon voor A gaan.
Met een A rijbewijs kun je als je dat zou willen altijd op een A1 of A2 fiets stappen, maar andersom gaat dat niet :)

Vervolgens kun je zelf bepalen wat je wil gaan rijden en met welk vermogen.

Ik heb zelf twee jaar geleden mijn A gehaald. Daarvoor slechts 1 keer in mijn leven een ritje op een brommer gereden, en zelfs al jaren niet meer gefietst.
A gehaald in netto 4 maanden tijd. In mei begonnen, 1 oktober afgereden. Wegens vakantie heel augustus niet gelest. Alle examens in 1 keer gehaald.

Dat overigens wel met 15 jaar en zo'n half miljoen kilometer in de auto :P
Dat laatste helpt niets voor je AVB, maar helpt (denk ik) wel met verkeerssituaties in zijn algemeen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kan ook negatief zijn, veel mensen leren zich dan toch verkeerde dingen en rijstijl aan ;) Maar voor gevaarherkenning edg is het wel handig. :)

@thijsco19 meten is weten :Y Ik heb bij mijn vorige IS-16 helm ook gekozen voor een L die na een jaar of 8 wel aardig ruim zat. Nu met meten erachter gekomen dat ik beter een M had kunnen kopen. Die zit in het begin wel strak, maar drukte niet op mijn wangen en ik beet niet in mijn wangen. Duurde een week of 2 met dagelijks verkeer eer ik hem een beetje normaal over mijn hoofd heen kon krijgen, maar nu zit ie perfect. :+

Merk ook aan mijn otoplastieken die soms eruit ploppen met helm opzetten dat ie flink strakker zit. En met 200+ geen trillende helm meer. :)

Ik heb trouwens ook een RHPA, maar dan de 11 Pro racehelm. Super fijn ding, niet mega stil (maar dat ligt meer aan het type motor en wind onder de helm, geen gefluit of raar gebulder iig) en de viziersluiting is erg strak/zwaar, maar verder bevalt ie super. Ademt goed de helm en verlucht prima. Alhoewel ondanks alles met echte regen dat ie nog wilt beslaan. En de wangvoering is al vervangen ondat een kant uit de clipjes kwam, denk een productiefoutje. :)

[ Voor 78% gewijzigd door Joopieboy op 28-07-2017 07:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Joopieboy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:41:
Kan ook negatief zijn, veel mensen leren zich dan toch verkeerde dingen en rijstijl aan ;) Maar voor gevaarherkenning edg is het wel handig. :)
Dat had ik. Vooral bij het aankomen bij een rotonde bleef ik rijden (uiteraard soms met gematigde snelheid) ipv stil te gaan bij de haaientanden. Zo voegde ik achter de auto in die al op de rotonde reed.

Was lang geleden dat ik iemand zo tegen me had horen schreeuwen :+. Stilstaan GV*#@&*!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja ik merk vooral met dagelijks motor rijden dat het stiekem vaak best wel 'hard' en vlot gaat idd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 21:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:45:
[...]

Dat had ik. Vooral bij het aankomen bij een rotonde bleef ik rijden (uiteraard soms met gematigde snelheid) ipv stil te gaan bij de haaientanden. Zo voegde ik achter de auto in die al op de rotonde reed.

Was lang geleden dat ik iemand zo tegen me had horen schreeuwen :+. Stilstaan GV*#@&*!!! :+
Hm, je moet perse stil gaan staan ondanks dat je rollend kan invoegen op de rotonde? Het is toch geen stopbord? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Joopieboy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:47:
Ja ik merk vooral met dagelijks motor rijden dat het stiekem vaak best wel 'hard' en vlot gaat idd. :P
Ik noem het 'Initiatief houden' :P

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Chakotay schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:49:
[...]

Hm, je moet perse stil gaan staan ondanks dat je rollend kan invoegen op de rotonde? Het is toch geen stopbord? :P
Het ging er om dat het als bedreigend over kan komen. Als jij op de rotonde rijdt en je ziet in je zijraam al iemand half naar binnenrijden geeft dat geen fijn gevoel ;)

Zo dus
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/thumb/a829b73195c3d99b2ce429e0dcec4b10.jpeg
Klikbaar

* lolgast is trots op zijn Paint-skills!

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 28-07-2017 08:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

Zolang je niet de haaientanden voorbij gaat is er niks aan de hand. En bedreigend overkomen is typisch 1 van die onzinnige zaken die ik ook tijdens mijn motorlessen heb gehoord. Dom gelul onder het mom van verkeersveiligheid. Als iemand zich bedreigd voelt door een motor die rustig aan komt rollen dan moet die persoon met iemand gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
xos schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:15:
Zolang je niet de haaientanden voorbij gaat is er niks aan de hand. En bedreigend overkomen is typisch 1 van die onzinnige zaken die ik ook tijdens mijn motorlessen heb gehoord. Dom gelul onder het mom van verkeersveiligheid. Als iemand zich bedreigd voelt door een motor die rustig aan komt rollen dan moet die persoon met iemand gaan praten.
Ik denk dat er ook niets aan de hand was geweest als ik achter de haaientanden gebleven was. Het ging er om dat ik niet stil was gaan staan bij het begin van de haaientanden maar langzaam door rolde terwijl die auto nog moest passeren. De groene pijl op het plaatje is achteraf gezien best waarheidsgetrouw denk ik :+

Ik snapte de opmerking op dat moment ook wel. Ga ik nu elke keer stil staan bij haaientanden bij het benaderen van een rotonde? Nee natuurlijk niet, als ik in beweging kan blijven dan doe ik dat, maar iets minder ver de rotonde op was wel netjes geweest.

Het was in ieder geval iets wat ik mezelf had aangewend tijdens het rijden in de auto. Daar deed (doe, maar dus ook in gematigde vorm) ik dat ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:50

A13X

Dude

lolgast schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:04:
[...]

Het ging er om dat het als bedreigend over kan komen. Als jij op de rotonde rijdt en je ziet in je zijraam al iemand half naar binnenrijden geeft dat geen fijn gevoel ;)

Zo dus
[afbeelding]
Klikbaar

* lolgast is trots op zijn Paint-skills!
Ligt er natuurlijk ook aan waar je rijd op dat moment, ik rij altijd nog een stukje voor de haaientanden zodra ik ze over ga stop ik gewoon. Maar ik maak er altijd een beetje een sport van om niet te stoppen :+ Maar dan wel voor de haaientanden en zodra ze voorbij zijn erachteraan.

Vanmorgen trouwens (met de auto btw) achter een andere auto, niks geks dus, op een gegeven moment draaien we allebei het klaverblad op om richting Arnhem te draaien. Gaat die koekwous terug naar zo'n 60, prima het hoeft niet hard, gaat hij ook nog eens compleet op de vluchtstrook rijden :? op zo'n moment moet ik mezelf dus echt zo inhouden om er niet vol links voorbij te gaan })

Het meest trieste hiervan....het was een vent van 40-45 in een Toyota Celica :')

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Volgende keer meer gasgeven zodat je voor de auto uitkomt, probleem opgelost :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:39
Raym09 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:23:
[...]

Vanmorgen trouwens (met de auto btw) achter een andere auto, niks geks dus, op een gegeven moment draaien we allebei het klaverblad op om richting Arnhem te draaien. Gaat die koekwous terug naar zo'n 60, prima het hoeft niet hard, gaat hij ook nog eens compleet op de vluchtstrook rijden :? op zo'n moment moet ik mezelf dus echt zo inhouden om er niet vol links voorbij te gaan })

Het meest trieste hiervan....het was een vent van 40-45 in een Toyota Celica :')
Dat heb ik één keer gedaan, toen iemand helemaal op de vluchtstrook ging rijden bij een oprit naar de snelweg.
Hierzo: https://goo.gl/maps/YYnuK55GRJU2

Je hebt 2 rijbanen + vluchtstrook. Ik reed rechts achter een auto, links reden auto's met dezelfde snelheid (langzaaaaaam). Degene voor mij pakt opeens de binnenbocht over de vluchtstrook, toen heb ik gas bijgegeven en ben ik er voorbij gegaan O-)
Dat is best een mooie bocht die je ook wel goed vlot door kan, zo vervelend als mensen dan 30-40 gaan rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
lolgast schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:21:
[...]

Ik denk dat er ook niets aan de hand was geweest als ik achter de haaientanden gebleven was. Het ging er om dat ik niet stil was gaan staan bij het begin van de haaientanden maar langzaam door rolde terwijl die auto nog moest passeren. De groene pijl op het plaatje is achteraf gezien best waarheidsgetrouw denk ik :+
Kortom je timing was gewoon kut :+ Iets langzamer laten rollen en er was niets aan het handje geweest.

Vanmorgen weer aardig tegen de maximale hellingshoek van de hornet aan gezeten. Ze begon te protesteren met een luid schraaaaaap >:)
Blijft een leuk geluid om te horen alleen de eerst keer schrok ik me echt kapot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Chakotay schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:37:
Volgende keer meer gasgeven zodat je voor de auto uitkomt, probleem opgelost :+
Helaas dat kon niet ;(

https://www.google.nl/map...unYJXA!2e0!7i13312!8i6656

Inhalen is verboden en tussen 7-8 sowieso zeer slecht te adviseren als je gehecht bent aan je leven....

https://www.google.nl/map...13312!8i6656!9m2!1b1!2i18

En hier kom je er niet meer voorbij :+ (met mijn focus dan tenminste)

@Tankiej helaas reed hij nog met zijn twee linkerwielen op de rijbaan :+ anders had hij toch wel het risico gelopen :7 al ging hij na het klaverblad er wel hard vandoor dus de hint was duidelijk (reed er kort achter maar dan wel op de rijbaan in de bocht)

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 28-07-2017 09:16 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik had even moeten quoten, dat was eigenlijk een reactie op het "stoppen-voor-de-rotonde"-verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
*O* Ik had dat gewoon door hoor 8)
wilco1985 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:10:
[...]

Kortom je timing was gewoon kut :+ Iets langzamer laten rollen en er was niets aan het handje geweest.

...
Het was ook tijdens het lessen he >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 13:34
thijsco19 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 06:49:
Gisteravond langs motorkledingcenter gereden, niet wetende van die VIP night.

Ging voor een nieuwe helm, Kriega us30 en rug protector. Kwam thuis met alleen de Kriega en rug protector niet omdat de helm niet goed was maar ze hadden de kleur niet op voorraad in mijn maat.

Helm is een hjc rpha70, groot verschil met me huidige hjc is17. Ook wel logisch met die prijs.
Twijfel alleen met de maat. Vroeg het nog aan een verkoper toen ik een s in mijn hand had, de s zat strak maar niet te strak (al is dat lastig te zeggen als je hem maar effe op doet om te passen).
De m zat ook wel goed, ook volgens de verkoper. Hiermee ook een proefritje mee gemaakt.
Waar ik bang voor ben is dat de m toch te los gaat zitten na een tijdje, mijn huidige is ook een m maar heb het idee dat deze nu net iets te los zit al zit die nog steeds prima.
De verkoper adviseerde mij om voor de m te gaan.

Wat is jullie mening en ervaringen?
Neem de S.

Ik heb zelf ook een HJC helm. De L zat gelijk al goed bij passen maar iets te makkelijk goed vond ik,
Toen heb ik de M gekocht. Die zat best strak. Tijdje gedacht dat ik toch verkeerde keuze had gemaakt. Na een maand gebruiken ging het echter steeds lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Willem30 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:26:
[...]

Neem de S.

Ik heb zelf ook een HJC helm. De L zat gelijk al goed bij passen maar iets te makkelijk goed vond ik,
Toen heb ik de M gekocht. Die zat best strak. Tijdje gedacht dat ik toch verkeerde keuze had gemaakt. Na een maand gebruiken ging het echter steeds lekker.
+1

Helmen gaan na een tijdje beter naar de vorm van je hoofd zitten en worden wat losser, niet strakker. Ditzelfde geld overigens voor handschoenen. Ik heb een tijdje terug een setje Rev'it Sand 3 in de maat S gekocht, deze zaten in de winkel eigenlijk net wat te strak. Na ze een paar weken dagelijks gebruikt te hebben (incl een goede regenbui) zitten ze als gegoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
w4rguy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:52:
[...]

Ik noem het 'Initiatief houden' :P
Ja precies dat mijn rij instructeur vond het belangrijk om vlot te rijden. Misschien iets te harte genomen. Maar goed rijd keurig de snelheid waarbij de flitspalen niet afgaan >:) Dus 140 op de teller is ongeveer 133-136 echt de paal gaat af op 136 ^_^ Maar goed vlot door het verkeer komen is veiliger dan aansluiten. Maar niet zoals sommige rijders op de snelweg gewoon elk gaat links recht pakken slingerend door het verkeer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

MeZZiN schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:45:
[...]

Ja precies dat mijn rij instructeur vond het belangrijk om vlot te rijden. Misschien iets te harte genomen. Maar goed rijd keurig de snelheid waarbij de flitspalen niet afgaan >:) Dus 140 op de teller is ongeveer 133-136 echt de paal gaat af op 136 ^_^ Maar goed vlot door het verkeer komen is veiliger dan aansluiten. Maar niet zoals sommige rijders op de snelweg gewoon elk gaat links recht pakken slingerend door het verkeer 8)7
Tijdens mijn lessen was in het begin het commentaar dat ik meer door moest rijden om veiligheid te zoeken. Vervolgens heb ik mijn 'race-bril' opgezet (doe best serieus simulator racing). Laat remmen, op tijd op het gas, motor goed afschuinen. Toen kreeg ik het commentaar dat het toch maar iets rustiger moest :P.

Ik merk wel dat ik veel ervaring haal uit het dagelijks rijden in een 80pk koekblik door de spits. Ik mis zoveel vermogen in de spits dat ik gedwongen word heel veel ruimte te zoeken. Door die ervaring vind ik voor mijn gevoel ook sneller gaatjes in het verkeer met de motor.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:57
@starter motor discussie

Ga lekker lessen en ga daarna proefrijden. Tuurlijk kan je al dromen over je droom motor. Maar pas als je het rijbewijs binnen hebt en je echt gaat proefrijden kan je er eigenlijk weinig over zeggen. 1, 2, 3, 4 cilinder, maakt voor nu allemaal nog niets uit. Straks gewoon lekker ervaren. 1 of 2 cilinder motoren kunnen ook prima beginner motoren zijn.

Overigens, als ik het hier mag geloven, rode motoren zijn altijd het snelst :+

Oh en om de helmen discussie voor de blijven, koop geen Roof Boxer helm als je beetje respect wil van je mede-rijders. Tenzij je altijd al met een handtasje rondloopt, dan vooral doen :>

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:15

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

aidanl schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:26:
Oh en om de helmen discussie voor de blijven, koop geen Roof Boxer helm als je beetje respect wil van je mede-rijders.
Voor je weet eindig je in een video op een of ander Youtube kanaal :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ruimte pakken / houden is altijd goed maar niet als je daardoor al een idioot door het verkeer gaat zoals ik vaak zie bij rijders.

Of sommige zondag rijders hebben death wish. Wij rijden met een bestelbus op de dijk van enkhuizen en dan komen ze inhalen maar dan met 90 km per uur omdat wij ook een vrachtwagen voor ons hebben die langzaam gaat. En dan net niet goed uitkomen vanwege hun 'mega' snelheid. En zo de motor tussen onze bus en de vrachtwagen plempen ik vol in de ankers (hun mogen blij zijn)

Ik heb mijn nieuwe motor gewoon uit de folder gekocht zonder proefrit. Gek genoeg rijd ik alle auto's/motor tweede hands wel met een proef rit maar als ik nieuws koop dan gewoon uit de folder. Nu al voor de tweede keer. Geen spijt in beide gevallen. Maar ga eerst lessen en dan rustig kijken er zijn iets te veel keuze met motoren dus doe rustig aan komt goed.

Ik ken wel een aantal die een roof boxer helm hadden maar tja die reed ook een copper waar het bij hoort. Maar goed die boxers zie ik nu vaak op die fake scooters met 3 wielen wat een lelijke machines zijn dat. Bah. En wat rijden die beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Helaas dat kon niet ;(

https://www.google.nl/map...unYJXA!2e0!7i13312!8i6656

Inhalen is verboden en tussen 7-8 sowieso zeer slecht te adviseren als je gehecht bent aan je leven....

https://www.google.nl/map...13312!8i6656!9m2!1b1!2i18

En hier kom je er niet meer voorbij :+ (met mijn focus dan tenminste)

@Tankiej helaas reed hij nog met zijn twee linkerwielen op de rijbaan :+ anders had hij toch wel het risico gelopen :7 al ging hij na het klaverblad er wel hard vandoor dus de hint was duidelijk (reed er kort achter maar dan wel op de rijbaan in de bocht)
toon volledige bericht
Je weet dat je als motorrijder al snel een 'extra' rijbaan hebt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

w4rguy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:59:
[...]
Ik merk wel dat ik veel ervaring haal uit het dagelijks rijden in een 80pk koekblik door de spits. Ik mis zoveel vermogen in de spits dat ik gedwongen word heel veel ruimte te zoeken. Door die ervaring vind ik voor mijn gevoel ook sneller gaatjes in het verkeer met de motor.
[/ouwezeurmodusaan] Je mist geen vermogen, je hebt alleen niet genoeg vermogen om je als een douchebag door het verkeer te bewegen. }:| als ik ergens wel een hekel aan heb zijn het mensen die denken dat ze niet hoeven te anticiperen vanwege de pk's onder de motorkap. Je auto achter een vrachtwagen vandaan gooien met 80 en hem voor een auto neer ploffen die aankomt met 130 is gewoon een douchebag actie. Ongeacht dat je met je 300pk het daadwerkelijke ongeluk kunt voorkomen.

50 of 500pk je moet gewoon altijd anticiperen en je acties plannen, dat je met 500pk jezelf in een gaatje kan gooien en mee kan komen door het gas vol in te trappen betekend nog niet dat je fatsoenlijk kan rijden of dat het acceptabel rijgedrag is.[ouwezeurmodusuit]

justmy2cents....
Joopieboy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:50:
[...]
Je weet dat je als motorrijder al snel een 'extra' rijbaan hebt :+
Raym09 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:23:
[...]
Vanmorgen trouwens (met de auto btw) achter een andere auto
:>

[ Voor 13% gewijzigd door A13X op 28-07-2017 10:52 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Sowieso is de middelste rijbaan groen, dus dan mag het d:)b
Raym09 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:51:
[...]

[/ouwezeurmodusaan] Je mist geen vermogen, je hebt alleen niet genoeg vermogen om je als een douchebag door het verkeer te bewegen. }:| als ik ergens wel een hekel aan heb zijn het mensen die denken dat ze niet hoeven te anticiperen vanwege de pk's onder de motorkap. Je auto achter een vrachtwagen vandaan gooien met 80 en hem voor een auto neer ploffen die aankomt met 130 is gewoon een douchebag actie. Ongeacht dat je met je 300pk het daadwerkelijke ongeluk kunt voorkomen.

50 of 500pk je moet gewoon altijd anticiperen en je acties plannen, dat je met 500pk jezelf in een gaatje kan gooien en mee kan komen door het gas vol in te trappen betekend nog niet dat je fatsoenlijk kan rijden of dat het acceptabel rijgedrag is.[ouwezeurmodusuit]

justmy2cents....
Hier kan ik ook zo ontzettend slecht tegen! Ga gewoon +100m achter die vrachtwagen rijden en neem een aanloopje... Dan kun je er vaak nog eerder tussen ook |:(

* lolgast heeft tegenwoordig ook maar 110pk uit een 1.2 en moet 1300kg aan auto meenemen. Gaat prima

[ Voor 94% gewijzigd door lolgast op 28-07-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-07 23:31

Bommes

Capo del formaggio

[...]

justmy2cents....
Eensch d:)b
Met mijn Punto met 55pk kon ik me perfect redden in het NL verkeer. Ja het gaat wat rustiger aan als je richting de 130km/u gaat maar nergens is dat hinderlijk of gevaarlijk.
Zelfde geld voor mijn 23pk tellende Vespa. Met gewoon opletten en jezelf normaal gedragen kom ik daarmee nergens iets te kort waarbij het onveilig wordt. Wederom op de snelweg is de fut er wel uit maar die gewoon te anticiperen kan ik me er perfect mee redden ook al is 130 op de klok compleet volgas.

Natuurlijk is de 100pk van de Fazer leuk en makkelijk maar inderdaad dat nodig hebben om je te "redden" is verkeerd om redeneren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
lolgast schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:51:
Sowieso is de middelste rijbaan groen, dus dan mag het d:)b

[...]

Hier kan ik ook zo ontzettend slecht tegen! Ga gewoon +100m achter die vrachtwagen rijden en neem een aanloopje... Dan kun je er vaak nog eerder tussen ook |:(

* lolgast heeft tegenwoordig ook maar 110pk uit een 1.2 en moet 1300kg aan auto meenemen. Gaat prima
Mijn eerste auto was een Polo 75pk Bluemotion (ook wel eens Slowmotion genoemd).
Ik heb er 2,5 jaar mee gereden, alles is gelukt, maar toch wel heel vaak zo'n momentjes gehad waarbij ik dacht 'een paar pk extra zou toch wel heel handig zijn'.

Nu een Leon ST 1.2 met 105pk en hier heb ik nooit het gevoel dat ik te kort kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

justmy2cents....

[...]

[...]

toon volledige bericht
En zo ontstaan ook files idd. Ongeacht of je 500pk hebt, mensen schrikken en remmen. De een nog harder dan de ander en weer een hoop frustratie gedoe. Mensen zijn meer bezig met hun eigen belang dan de wereld on hun heen idd. Leuk is dat ook als ze niet in de dode hoek kijken en je als motorrijder net aankomt. :Y

Hence de smilie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 15:45
Zebby schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:39:
Had je het sturen middels meebewegen snel in de smiezen? Dat is waar ik me dan het meeste zorgen om maak...
Ik rij zelf geen motor, maar dat is iets dat ik op de scooter direct door had. Als je op een fiets (zo eentje waar je zelf nog moet trappen) zit werkt dat hetzelfde volgens mij

Als ik mijn zinnen gezet heb op een motorrijbewijs, (en als ik de maandelijkse kosten van een auto en motor kan dragen, nu nog niet), dan verwacht ik het meest moeite te hebben met onthouden in welke versnelling ik zit, ooit eens een paar minuten op een schakelbrommer gezeten en dat gaat prima als je gewoon rijd, maar schakel je een paar keer terug voor een afslag om daarna weer te willen optrekken weet ik nooit in welke versnelling ik zit :X

Een versnelling indicator zal voor mij verrekte handig zijn denk ik zo

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 28-07-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
FastFred schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:14:
[...]

Ik rij zelf geen motor, maar dat is iets dat ik op de scooter direct door had. Als je op een fiets (zo eentje waar je zelf nog moet trappen) zit werkt dat hetzelfde volgens mij

Als ik mijn zinnen gezet heb op een motorrijbewijs, (en als ik de maandelijkse kosten van een auto en motor kan dragen, nu nog niet), dan verwacht ik het meest moeite te hebben met onthouden in welke versnelling ik zit, ooit eens een paar minuten op een schakelbrommer gezeten en dat gaat prima als je gewoon rijd, maar schakel je een paar keer terug voor een afslag om daarna weer te willen optrekken weet ik nooit in welke versnelling ik zit :X

Weet je wat stom is: Ik had hiervoor een ZX7R, zonder gear-indicator. Nooit problemen met tellen in welke versnelling zat, en proberen door te schakelen naar de 7e versnelling (die dus niet bestaat op dat ding) ook niet.
Nu heb ik een 749s mét gear-indicator. Heb hem aan de lopende band nodig. Of in ieder geval, ik gebruik hem meer dan ik zou willen.
Zit ik op de CB1 van mijn vriendin, zonder gear-indicator, mis ik hem nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
[...]

Scooter ervaring werkt juist bij het motor rijden alleen maar tegen, tenzij je misschien een schakelbrommer had. Beweging en positie van je lichaam ten opzichte van de motor is een stuk anders. Daar heb ik toen ik begon met lessen wel even aan moeten wennen.

Kwa versnelling boeit het eigenlijk weinig. Als je een tijdje gereden hebt voel je wat de motor doet. Als ik bijvoorbeeld op een rotonde af kom rem ik ook deels op het blok, remt dat niet genoeg dan weet ik dat ik een versnelling te hoog zit. Je gaat het dus vanzelf herkenen. Uiteraard is het voor het gemak wel handig, maar niet percee nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-07 07:43

Frans92

VFR800

[...]

Op een gegeven moment weet je dat gewoon! Mijn motor is zo:
100 km/h in 6 = 5k rpm
50 km/h in 3 = 4k rpm
80 km/h in 2 = 8k rpm

In het begin beetje meetellen met hoe vaak je schakelt en dan het toerental koppelen aan de versnelling. Komt best goed zonder indicator ;)

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
aidanl schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:20:
Scooter ervaring werkt juist bij het motor rijden alleen maar tegen, tenzij je misschien een schakelbrommer had. Beweging en positie van je lichaam ten opzichte van de motor is een stuk anders. Daar heb ik toen ik begon met lessen wel even aan moeten wennen.
Bijna 7 jaar bezorger geweest bij een cafetaria, voornamelijk Peugeot Fox en Kymco Agility, beide met blauwe plaat maar liepen beide rond de 40km/h

En dat is misschien wel de reden waarom ik een schakelbrommertje overweeg, gewoon om wat te wennen aan het schakelen en het bewegen.

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 28-07-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
FastFred schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:22:
[...]

Bijna 7 jaar bezorger geweest bij een cafetaria, voornamelijk Peugeot Fox en Kymco Agility, beide met blauwe plaat maar liepen beide rond de 40km/h
Dan is de motor een wereld van verschil. Stapte laatst op scootertje van mijn schoonmoeder, ook blauwe kenteken maar toch 40 km/h. Eerste bocht die ik tegen kwam ging ik haast op mijn plaat :P Sinds ik auto / motor heb geen scooter meer gereden, maar de beweging vanuit je heupen en leunen zoals ik op de motor gewend ben werkte niet echt lekker op dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 249002

aidanl schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:26:
Oh en om de helmen discussie voor de blijven, koop geen Roof Boxer helm als je beetje respect wil van je mede-rijders. Tenzij je altijd al met een handtasje rondloopt, dan vooral doen :>
Handtasje?

Afbeeldingslocatie: https://i56.servimg.com/u/f56/17/00/67/25/18969711.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-07 12:48

byn124

Thunderace

Die heeft geen bijpassende 'rooie oortjes' 8)

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
byn124 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:31:
[...]

Die heeft geen bijpassende 'rooie oortjes' 8)
Die bedoel ik ja :P meestal het soort wat rijd op 3/4 wielers. Als je op zo'n fiets rijd met de juiste kleding wordt het je uiteraard vergeven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Élke dag. Elke dag op de snelweg meerdere mensen die hem er voor gooien, met inderdaad ~88 op de teller, en dan pas gas gaan geven, en op jouw reactie dan schaapachtig naar voren wijzen met 'ja, ik had toch een vrachtwagen voor me!?!?!one". Gas terugnemen, afstand nemen (sowieso verstandig) en dan optrekken en goed getimed naar links bewegen (en je richting niet vergeten). Als je met 88 naar links komt heb je gewoon te kort op je voorganger gezeten.

Op kruisingen hetzelfde (diezelfde schaapachtige mensen + ditto reacties) als ze de boel blokkeren. Dan toeter ik, en wijs erop dat ik geen kant op kan omdat ze de kruising blokkeren. En dan wijzen ze naar voren zo van 'ik kan er ook niks aan doen, het staat daar toch vast!!!?!?' - gewoon die kruising vrij houden, eikel!

Dan rijd ik liever motor dan auto, dan kan ik er tenminste nog tussen door. Toen ik dinsdag naar Sprundel reed voor mijn achterband was er een stukje straat opgebroken, en dus afgesloten voor auto's (als in: ze konden er gewoon fysiek niet langs) - no problemo :+.
lolgast schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:51:
Dat dus.
[...]

Ik voel het aan mijn schakelpedaal als ik in zijn 5 zit, dan beweegt hij vrij naar boven zonder weerstand. Ik tel dan gewoon de hoeveelheid 'trapjes' naar beneden, maar op een gegeven moment voel je het. Ik hoor aan het toerental, plus de versnelling waar ik in zit en de beleving om mij heen (snelheid, overige verkeer) ongeveer hoe hard ik rijd en hoef weinig aan te passen. Nu is de snelheidsbeleving ook vrij 'echt' omdat mijn motor behoorlijk wat lawaai maakt en bij hoge snelheid steeds meer vibreert, ik weet niet of ik het op een moderne, snelle motor ook zo makkelijk aan zou voelen.

Een indicator voor de versnelling is een perfect voorbeeld van een stukje techniek waar ik graag zonder doe, ik heb er niks aan, ik betaal ervoor en het is een potentieel defect onderdeel ergens in de levensduur van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Anoshky schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:08:
[...]
Mijn eerste auto was een Polo 75pk Bluemotion (ook wel eens Slowmotion genoemd).
Ik heb er 2,5 jaar mee gereden, alles is gelukt, maar toch wel heel vaak zo'n momentjes gehad waarbij ik dacht 'een paar pk extra zou toch wel heel handig zijn'.

Nu een Leon ST 1.2 met 105pk en hier heb ik nooit het gevoel dat ik te kort kom...
Zelf Opel Corsa 1.7D gehad 60pk 0-100 in 16,5 seconden, en die bestaan er ook nog als 1.5...die krengen zijn pas langzaam.

Kom hier nog niet eens zo bekaaid weg met mijn 116pk uit een 1.8 en 1150kg (lang leve veiligheid :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 28-07-2017 11:48 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:35:
Ik voel het aan mijn schakelpedaal als ik in zijn 5 zit, dan beweegt hij vrij naar boven zonder weerstand. Ik tel dan gewoon de hoeveelheid 'trapjes' naar beneden, maar op een gegeven moment voel je het. Ik hoor aan het toerental, plus de versnelling waar ik in zit en de beleving om mij heen (snelheid, overige verkeer) ongeveer hoe hard ik rijd en hoef weinig aan te passen. Nu is de snelheidsbeleving ook vrij 'echt' omdat mijn motor behoorlijk wat lawaai maakt en bij hoge snelheid steeds meer vibreert, ik weet niet of ik het op een moderne, snelle motor ook zo makkelijk aan zou voelen.

Een indicator voor de versnelling is een perfect voorbeeld van een stukje techniek waar ik graag zonder doe, ik heb er niks aan, ik betaal ervoor en het is een potentieel defect onderdeel ergens in de levensduur van de motor.
Maar is het niet mogelijk om per ongeluk 2 keer terug te schakelen als je 1x het pedaal naar beneden tikt? Dat denk ik dan iedere keer, ik voelde niks met het schakelen op die brommer. Dus zat ik in de 5, en wilde ik terug naar de 3, dan gaf ik 2 tikken naar beneden, maar schakelt ie dan 2 keer of kan ie ook 3 keer schakelen als je 'm 2 keer een trap geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Mjah, ik rijd regelmatig met rolstoelbussen. Vaak kunnen die net 130 op de teller maar als ik steeds moet wachten tot er een groot genoeg gat is voor mij om fatsoenlijk in te voegen gebeurt het wel eens dat ik de hele rit achter dezelfde vrachtwagen/touringcar rijd. Tja, dan gooi ik hem er gewoon tussen hoor. (wel op een fatsoenlijke manier, dus van te voren al zoveel mogelijk snelheid maken enzo)
Prive heb ik 120pk op 950 kilo, maar zonder turbo en dus aanzienlijk langzamer dan mijn vorige, veel zwaardere auto(150pk op 1400kg)
Alleen het aantal pk zegt dus lang niet altijd wat.

En het hangt er ook vanaf hoe je zelf met het gedrag van het overige verkeer omgaat. Ik rijd dagelijks bijna de hele N34 op en af(de "dodenweg" van Drenthe) maar heb er eigenlijk nooit problemen of zelf echt gevaarlijke situatie's meegemaakt. keyword in het verkeer is imho anticiperen.

Overigens, ook hier geen schakelindicator op de motor en ik mis hem ook niet. Heel sporadisch een keer een licht blokkerend achterwiel bij het terugschakelen voor een rotonde maar ach :+

[ Voor 9% gewijzigd door darkkingll op 28-07-2017 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

FastFred schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:51:
[...]

Maar is het niet mogelijk om per ongeluk 2 keer terug te schakelen als je 1x het pedaal naar beneden tikt? Dat denk ik dan iedere keer, ik voelde niks met het schakelen op die brommer. Dus zat ik in de 5, en wilde ik terug naar de 3, dan gaf ik 2 tikken naar beneden, maar schakelt ie dan 2 keer of kan ie ook 3 keer schakelen als je 'm 2 keer een trap geeft.
Nee, want het schakelpedaal heeft maar 3 posities: midden, onder en boven.

Één keer naar beneden trappen schakelt dus maar maximaal één versnelling terug, het is een sequentiele bak, en niet alsof alle versnellingen opgelijnd staan achter elkaar op één pookje.

Uitzondering is de neutraal, die zit tussen 1 en 2 'in'. Je moet dus wel doortrappen, want een licht tikje naar boven zet hem dan in zijn neutraal, en als je fijngevoelig bent kun je hem ook vanuit zijn 2 naar beneden in zijn vrij tikken (doe ik regelmatig). Het scheelt ook wat voor schoeisel je hebt: ik heb zachte leren laarzen, met stijve offroad boots voelde ik mijn schakelpedaal ook bijna niet.

Plaatje ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/classconnection/500/flashcards/2853500/jpg/shift_pattern-14F1018193D43DA85C8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.windburnedeyes.com/uploads/7/5/7/1/75712123/om00702_1_orig.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-07-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ah, heldere uitleg, dank! Als je bijvoorbeeld in de 2e versnelling zit en je wilt naar 1, tik je dan dus 2x? Of moet je altijd langs neutraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

FastFred schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:58:
Ah, heldere uitleg, dank! Als je bijvoorbeeld in de 2e versnelling zit en je wilt naar 1, tik je dan dus 2x? Of moet je altijd langs neutraal?
Dan ram je hem gewoon helemaal naar beneden. Altijd tot het uiterste van het bewegingsbereik van het pookje duwen, zowel naar boven als naar beneden. Neutraal is de enige uitzondering daarop, maar zodra je op een motor stapt en les krijgt heb je dan direct door.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How To Ride A Motorcycle - Shifting Gears

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-07-2017 12:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:39

steveman

Comfortabel ten onder

Aangezien ik zojuist vrij kreeg voor volgende week... Lekker weer naar Zuid-Duitsland, maar nu met de triple :) \o/

Ga wel de terugweg met een tussenstop doen dit keer :+
Laat het je even uitleggen door de natte droom van iedere bloedprikker:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How a Motorcycle Transmission Works | MC GARAGE

[ Voor 52% gewijzigd door steveman op 28-07-2017 12:04 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 12:47
Knipperlichten zijn er ineens mee opgehouden :X Morgenvroeg eerst mijn zekeringen maar eens nalopen en anders snel terug naar de dealer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Wat HTT-Thalan ook al zegt, je duwt gewoon door. Schakelen stelt echt geen kont voor, het klinkt enger dan het is. Als je van 2 naar 1 schakelt (of andersom) en je doet dat normaal komt hij echt niet in zijn neutraal ;)

Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/e961ad458df9e01025a155029ce474e0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:41
steveman schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:01:
Laat het je even uitleggen door de natte droom van iedere bloedprikker:

[video]
Blijft grappig hoe iedereen tekeer gaat over zijn aderen :D Zijn videos zijn wel echt super goed en nuttig! Tip voor iedereen die klein onderhoud zelf wilt doen!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik krijg net een mailtje van een winkel die zijn naam heeft gewijzigd, met daarin uitgelegd waarom je nou precies bij hen moet kopen
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/3d45474ee2e787bfb6f8cf41d4a3082d.png

Fantastische laatste reden, echt super 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FastFred schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:51:
[...]

Nope, het is wel mogelijk om je te vergissen en te veel naar beneden te trappen dit kan resulteren in een geblokkeerd achterwiel. En zogenaamde slipper clutch vangt het gevolg van het bovenstaande op.

Overigens kan je op een motor ook prima schakelen zonder koppeling 8)

Bekijk op YouTube
Do you even clutch bro - My final words on clutchless upshifts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Raym09 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:41:
[...]

Zelf Opel Corsa 1.7D gehad 60pk 0-100 in 16,5 seconden, en die bestaan er ook nog als 1.5...die krengen zijn pas langzaam.

[...]
Mijn 125 is zelfs nog sneller. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

caesar1000 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:34:
[...]

Mits die heel blijft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Gisteren clutchless omhoogschakelen geprobeerd, maar met de Triumph Speed Four is dat absoluut niet zo fijn als gewoon koppeling in en dan schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Yep, KTM en Ducati maken van rijders sleutelaars >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

darkkingll schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:35:
Gisteren clutchless omhoogschakelen geprobeerd, maar met de Triumph Speed Four is dat absoluut niet zo fijn als gewoon koppeling in en dan schakelen.
Je moet ook niet 'ineens' doortrappen he, eigenlijk moet je tussen de versnelling net even een kleine vertraging hebben en dan gaat ie zo verder. Heel soms doe ik het ongemerkt bij de gixxer, wilt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

caesar1000 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:30:
[...]

[...]

Dainese jassen vallen over het algemeen wat kleiner uit bij de bijbehorende maat, maar helaas zijn ze niet smaller dan gemiddeld. Beetje vergelijkbaar met Alpinestars dus. :/
Daar was ik al bang voor ja als ik zo ff in de maattabel spiekte. :(
Erapaz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:00:
[...]

Ik heb dit probleem ook. L is te ruim, M is te kort en heeft te korte mouwen.
Held jassen vallen smaller. Ik heb een Held San Remo gepast en die zat erg lekker. Helaas hebben ze Held niet overal en hebben die minder keus dan bijv. Revit.

Overigens heb ik net een Revit Williamsburg gekocht die wel weer wat beter valt.
Gelukkig heeft MKC wel een redelijke collectie Held materiaal. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Mjah, heb geprobeerd onder acceleratie en bij een constante snelheid. Bij 1 van de 2 kreeg ik de pook niet eens ver genoeg omhoog, bij de ander moest ik ook al redelijk wat meer kracht zetten dan normaal en voelde het gewoon niet fijn aan. Misschien dat ik volgende week nog een paar andere scenario's probeer, maar tot nu toe is het 2-0 voor het gebruik van de koppeling.
Maar het zal mij niets verbazen als het per fabrikant anders is. Ik ken namelijk meer mensen met een Suus(bandit) die clutchless schakelen.

En uiteraard trapte ik de pook niet in 1 keer helemaal omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Het idee is toch juist om te stoppen met accelereren op het moment dat je schakelt? Gas erop -> Gas dicht -> Schakelen -> Gas erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

darkkingll schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:47:
Mjah, heb geprobeerd onder acceleratie en bij een constante snelheid. Bij 1 van de 2 kreeg ik de pook niet eens ver genoeg omhoog, bij de ander moest ik ook al redelijk wat meer kracht zetten dan normaal en voelde het gewoon niet fijn aan. Misschien dat ik volgende week nog een paar andere scenario's probeer, maar tot nu toe is het 2-0 voor het gebruik van de koppeling.
Maar het zal mij niets verbazen als het per fabrikant anders is. Ik ken namelijk meer mensen met een Suus(bandit) die clutchless schakelen.

Kijk dit anders even:

Bekijk op YouTube
Clutchless gear changing, gear shifting or upshifting: riding tips

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Joopieboy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:41:
@thijsco19 meten is weten :Y Ik heb bij mijn vorige IS-16 helm ook gekozen voor een L die na een jaar of 8 wel aardig ruim zat. Nu met meten erachter gekomen dat ik beter een M had kunnen kopen. Die zit in het begin wel strak, maar drukte niet op mijn wangen en ik beet niet in mijn wangen. Duurde een week of 2 met dagelijks verkeer eer ik hem een beetje normaal over mijn hoofd heen kon krijgen, maar nu zit ie perfect. :+

Merk ook aan mijn otoplastieken die soms eruit ploppen met helm opzetten dat ie flink strakker zit. En met 200+ geen trillende helm meer. :)

Ik heb trouwens ook een RHPA, maar dan de 11 Pro racehelm. Super fijn ding, niet mega stil (maar dat ligt meer aan het type motor en wind onder de helm, geen gefluit of raar gebulder iig) en de viziersluiting is erg strak/zwaar, maar verder bevalt ie super. Ademt goed de helm en verlucht prima. Alhoewel ondanks alles met echte regen dat ie nog wilt beslaan. En de wangvoering is al vervangen ondat een kant uit de clipjes kwam, denk een productiefoutje. :)
8 jaar is ook wel een erg lange tijd, dan vind ik het niet gek als hij ruim word. :D

@chakotay@Willem30

Neig ook wel naar de s, maar is best lastig.
Juist omdat de m die ik nu heb al wat ruimer is dan in het begin. Zou zonde zijn als ik een 400 euro dure helm koop en dat hij naar een maand ofzo niet meer ziet zit.

Heb overigens niet het idee dat ik een klein hoofd heb, vind dan best apart dat de s gewoon paste.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

caesar1000 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:34:
[...]
Maar die Corsa kwam wel voorbij de 125 km/h :+ die haalde een hele wopping 150 :9
lolgast schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:49:
Het idee is toch juist om te stoppen met accelereren op het moment dat je schakelt? Gas erop -> alvast lichte druk op je schakelpook -> Gas dicht -> doorSchakelen -> Gas erop.
Bijna :) gaat overigens beter hoog in de toeren dan laag.
aidanl schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Met mijn Corsa D (1.4) ligt de max op 185 km/h. Voor ik motor reed vond ik hem prima doortrekken, maar sinds ik mijn motor heb zit ik echt te wachten voor die op snelheid is :+
Dan rijd je een benzine, ik had het over de 1.7 en 1.5 Diesel uit het jaar nul. Tot nu toe vind ik elke auto maar traag vergeleken met mn oude CBR en de CB nu :+

Nou ok, vorige week gereden met de 280pk hybride Benz van de baas en die komt best aardig vooruit :7

[ Voor 76% gewijzigd door A13X op 28-07-2017 13:17 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Raym09 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:08:
[...]

Maar die Corsa kwam wel voorbij de 125 km/h :+ die haalde een hele wopping 150 :9
Met mijn Corsa D (1.4) ligt de max op 185 km/h. Voor ik motor reed vond ik hem prima doortrekken, maar sinds ik mijn motor heb zit ik echt te wachten voor die op snelheid is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
darkkingll schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:35:
Heb het in het verleden zelf ook geprobeerd op de SV. Het lukte opzich prima, maar ging met een flinke schok. Daarom bij de SV altijd maar gewoon met koppeling gedaan.

Nu met de KTM een quickshifter er op en dat gaat enorm vloeiend. Bij van de 3 naar 4 voel je wel echt dat ie schakelt, maar bij de 1 naar de 2 voelt het aan als een traploze automaat. Het gaat belachelijk snel en enorm vloeiend, net alsof er niets gebeurt. Ik merk vrijwel niet dat er geschakelt word aan de motor.

Tijdje terug op een SuperDuke GT gereden met QS vanuit de fabriek. Daar ging van 1 naar 2 enorm lomp terwijl het bij de hogere versnellingen wel vloeiender ging. Had niet verwacht dat een QS vanuit de fabriek zoveel slechter zou aanvoelen dat een aftermarket model.

Zonder koppeling en zonder QS heb ik dus geprobeerd, maar vind dat maar niets. Daarom nu maar een QS er op en dat gaat heerlijk. Het wel sterk het idee dat het aan de motor ligt of zonder koppeling en zonder QS schakelen fijn gaat of niet. Bij de SV was het dus helemaal niets.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 28-07-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 13:34
thijsco19 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:59:
[...]
@chakotay@Willem30

Neig ook wel naar de s, maar is best lastig.
Juist omdat de m die ik nu heb al wat ruimer is dan in het begin. Zou zonde zijn als ik een 400 euro dure helm koop en dat hij naar een maand ofzo niet meer ziet zit.

Heb overigens niet het idee dat ik een klein hoofd heb, vind dan best apart dat de s gewoon paste.
Heb je ook andere merken helmen geprobeerd? Design van helmen is natuurlijk cool maar pasvorm staat op nummer 1 bij nieuwe helm. Pin je niet vast op 1 merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

aidanl schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Mijn motor en auto zijn vergelijkbaar qua snelheid, maar ik ben me sinds de motor wel een beetje aan het turbogat gaan ergeren. Gebrek aan vermogen heb ik bij beide geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Mjah, heb geprobeerd onder acceleratie en bij een constante snelheid. Bij 1 van de 2 kreeg ik de pook niet ee
Bij mij werkt het op de lagere versnellingen ook niet echt lekker. Vanaf zijn 3 gaat het soepel.
Wel even je gas los laten als je schakelt anders gaat het inderdaad een beetje moeilijk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 14:47
Op het youtjoep kanaal van RevZilla het volgende filmpje gezien. Gaat over de verschillende soorten motoren en de voor en nadelen die hieraan hangen. Is specifiek gericht op startende rijders of mensen die al een lange tijd niet meer hebben gereden (her opstappers). Vond het zelf wel informatief, wellicht waard om op te nemen in de start post?

YouTube: Motorcycle Types for Beginners - How to Choose at RevZilla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

4x2 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 03:57:
[...]

Niet, het werkt tot 120 graden ofzo.
Ik heb geen thermische camera of warmtemeter, maar ik een gaatje zitten aan het begin van mijn uit. Ik weet niet hoe heet dat wordt, maar toch zeker geen 100 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
712641 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Ik heb geen thermische camera of warmtemeter, maar ik een gaatje zitten aan het begin van mijn uit. Ik weet niet hoe heet dat wordt, maar toch zeker geen 100 graden?
Tip: IR Warmtemeter

Ik weet niet welk plekje je bedoelt, maar een uitlaat kan hééél heet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
712641 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:52:
[...]
Ik weet niet hoe heet dat wordt, maar toch zeker geen 100 graden?
Een stuk meer dan 100 graden. Hoe dichter je bij de cilinders komt hoe heter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

- (ging iets niet goed)

[ Voor 85% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-07-2017 14:00 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@Anoshky Het zit zeg maar net na de pot, dus aan het begin van de uitlaatdemper... Maar het zal inderdaad wel te heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Willem30 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:17:
[...]

Heb je ook andere merken helmen geprobeerd? Design van helmen is natuurlijk cool maar pasvorm staat op nummer 1 bij nieuwe helm. Pin je niet vast op 1 merk.
Ja aan het begin allemaal verschillende gepast, hjc past prima op mijn hoofd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
Hoe ontzettend gaaf is dit: http://motor.nl/nieuws/fi...bk-experience-op-mugello/

Die klant krijgt de rest van zijn leven korting, dat kan niet anders

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:41
Vandaag de Shiver verkocht, binnenkort wat nieuws :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Al wat op het oog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 14:47
ephymerous schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:30:
Vandaag de Shiver verkocht, binnenkort wat nieuws :)
Fijn dat er toch betrouwbare mensen zijn op Marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:11
Had met mijn vorige motor ook een toevalstreffer via marktplaats, eerste echte geïnteresseerde die langs zou komen heeft hem ook meteen gekocht. Bezichtiging en proefrit probleemloos verlopen, vond het toch wel leuk dat 'mijn' motor naar een liefhebber ging :). Het kan dus nog steeds op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:32

ik rijd ook bandit 600 en bij mij werkt het ook prima. even gas terug opschakelen en gas er weer op..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Pagina: 1 ... 103 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.