Naja, ik ben geen expert. Hell ik heb m'n pasje nog niet eens.Zebby schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:39:
[...]
Dat klonk inderdaad als de meest logische keuze. Van wat ik heb gezien werd inderdaad een 2cyl 500-600cc aangeraden door veel sites.
Maar om nou steevast te gaan zeggen 500-600cc 2cyl... neuh.
Juist de 2cylinders zijn wat minder smooth dan de 4cylinders. Smooth en voorspelbaar is toch wel iets wat mij prettig in de oren klinkt.
Ik denk dat je beter kan kijken naar motoren die bekend staan om goed weggedrag en voorspelbare vermogensafgifte dan dat je moet gaan zoeken naar bepaalde fysieke eigenschappen.
Een Honda CBR600 of een Yamaha Diversion 600, twee typische voorbeelden van motoren die bekend staan om hun beginnersvriendelijkheid. Van de Honda weet ik dat het een 4cylinder met dik 100PK is, dis dat staat vrij haaks op het genoemde advies.
Edit:
M'n nichtje is begonnen met een Kawasaki ZX6R onder d'r kont. Das toch al 120PK in haar eerste motor. Maar dat schijnt ook vrij wendbaar en voorspelbaar te zijn.
Maat van me is nu aan het lessen en heeft een Ducati met 750cc 2cyl staan, en dat schijnt echt een vies aggressief accelererend ding te zijn (hij heeft er al eens op gereden, was van z'n pa), en daar staan Duc's geloof ik ook wel om bekend.
@Destruction tuft rond op een 4cyl 900cc en die schijnt zich ook vrij voorspelbaar te gedragen.
Again, geen expert, maar ik zou persoonlijk eerder een 4cyl dan een 2cyl pakken en me dan verder niet zo druk maken om het aantal CC's.
Dat valt best mee hoor. Als je een beetje vlot leert en het weet op te pakken is 20 lessen vrij normaal.20 klinkt aardig vlot. Had je het sturen middels meebewegen snel in de smiezen? Dat is waar ik me dan het meeste zorgen om maak...
Je moet trouwens ook niet altijd mee bewegen maar ook tegen bewegen. Vooral met je AVB lessen (balans enzo, langzaam rijden en krappe bochten maken, dus de fiets overeind houden door tegen te hangen, je duwt 'm juist van je weg)
Ik zit pas les 6 gehad en m'n instructeur zegt dat ik al vrij snel klaar ben voor m'n AVB. Denk dat ik in princiepe voor m'n 10de les al wel AVB examen (Voertuig Beheersing, de balansdingetjes zoals 8-jes draaien, slalommen, stapvoets rijden, remproefjes enzo) zou moeten kunnen doen.
Heb ik nog eens 10 lessen over voor AVD (Verkeers Deelname), maar ik rij al een jaartje of 8 auto (waarvan enkele jaren vrij intensief ivm baan op een uur rijden van huis) dus ik denk dat ik daar ook wel vrij vlot doorheen zou moeten kunnen omdat ik (iig denk ik van mezelf) toch wel redelijk verkeersinzicht heb.
Het hebben van een stuk ervaring op de weg zou je volgens mij echt wel moeten helpen met het AVD-deel.
AVB is gewoon een kwestie van aanleg hebben en voldoende durf.
Theorie... sja, ff flink blokken, dan zou dat ook wel goed moeten komen.
Over het algemeen de motoren die voorbijkomen in het filmpje van CaesarMaar dat houdt ik nog wel een aantal jaren als toekomstwens als iemand met twee linkerhanden. Zal duur onderhoud zijn :x
[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 27-07-2017 21:58 ]