Toon posts:

Het grote motortopic deel 19 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 107 Laatste
Acties:
  • 275.482 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:22
Op de 1 of andere manier moest ik aan @Bommes denken toen ik vanmiddag deze zag staan. Compleet met Akra >:)

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-06 00:28
M'n nieuwe fiets *O*

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:21
R0y. schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:41:
Op de 1 of andere manier moest ik aan @Bommes denken toen ik vanmiddag deze zag staan. Compleet met Akra >:)

[afbeelding]
Die van @Bommes is sneller, want die is rood :P

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Feli, leuk ding! Koffertje mag er wel af ;)

[Voor 28% gewijzigd door noes op 28-07-2017 23:18]

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Maegrim
Koffertje zit nog vast met zo'n ingebouwd achterlicht, even een plug scoren zodat ie los kan :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:03

Bommes

Capo del formaggio

[afbeelding]
Leuk ding, gave kleur ook.
En natuurlijk begrijpelijk dat je aan mij denkt :P
Vrijdag schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:15:
[...]

Die van @Bommes is sneller, want die is rood :P
Dat je het maar weet... >:)
http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/07/1501278385-800-x-600px-IMG_6849_800x600.JPG

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-05 22:48
meakerkhofs schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:39:
[...]

Fijn dat er toch betrouwbare mensen zijn op Marktplaats :)
Heb jij het van hem overgekocht?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Over verkopen gesproken, vanmiddag keek ik voor de grap eens of mijn vorige motor al was verkocht. Dat had ik wel verwacht, maar nee. Hij staat er nog steeds.

http://www.wirken-motoren...600-f-hornet-abs-m1241522

De advertentie is wat karig, maar in dit geval is het ding vrijwel in nieuwstaat op een paar hele kleine gebruiksspoortjes na. Onderhoud is volledig aantoonbaar.
Spiegelverbreders van SW Motech, hugger en duoseatcover in originele kleur van Ermax, en modelspecifieke valblokken van Top Block in de lijnen van het model.
Kettingset 5.000 km terug vervangen, banden zijn pas 8.000 km oud. Ter vergelijking; de vorige set ging 18.000 km mee. Al met al, opstappen, wegrijden, en voorlopig komt er nog geen onderhoud aan. :)

Ik heb verder niets te winnen met deze post, ik gun die motor gewoon een nieuw baasje. En ja, dat is gek en volledig irrationeel. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:49
Hamza schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:12:
[...]

Heb jij het van hem overgekocht?
Zou het wel willen, maar helaas.

• Amsterdamn
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 01:02:
Over verkopen gesproken, vanmiddag keek ik voor de grap eens of mijn vorige motor al was verkocht. Dat had ik wel verwacht, maar nee. Hij staat er nog steeds.

De advertentie is wat karig, maar in dit geval is het ding vrijwel in nieuwstaat op een paar hele kleine gebruiksspoortjes na. Onderhoud is volledig aantoonbaar.
Spiegelverbreders van SW Motech, hugger en duoseatcover in originele kleur van Ermax, en modelspecifieke valblokken van Top Block in de lijnen van het model.
Kettingset 5.000 km terug vervangen, banden zijn pas 8.000 km oud. Ter vergelijking; de vorige set ging 18.000 km mee. Al met al, opstappen, wegrijden, en voorlopig komt er nog geen onderhoud aan. :)

Ik heb verder niets te winnen met deze post, ik gun die motor gewoon een nieuw baasje. En ja, dat is gek en volledig irrationeel. :+
"zeer mooi
met ABS
van eerste eigenaar"

Gelijk next. Met zo'n beschrijving trek je gewoon geen klanten

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hamza schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 03:12:
[...]

"zeer mooi
met ABS
van eerste eigenaar"

Gelijk next. Met zo'n beschrijving trek je gewoon geen klanten
Serieus benieuwd naar het gene wat jij als "tweedehands" koper dan wél zou gaan willen kopen bij een handelaar/dealer én waarom?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zitten er extra's op? Onderhoud aantoonbaar? Eigenlijk de dingen die hierboven genoemd worden, maar ontbreken in de advertentie begrijp ik :+

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:20

[afbeelding]
Met Duits kenteken in Utrecht? Is van een collega van me.

Lekker!

• 712641
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online

Ik vind dat goud nogal een afknapper.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:01

Ik denk dat het aan een paar dingen ligt:
  • Karige info in de advertentie, zoals al genoemd
  • Prijs i.c.m. kilometerstand
Ik wil niet zeggen dat de kilometerstand hoog is, zeker niet zelfs. Dat is maar 6000km per jaar. Maar als ik even snel zoek op motoroccasion.nl, dan heeft deze CB600F de hoogste kilometerstand met een dergelijke prijs.
Daar gaan toch mensen op afknappen..

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De kleur, daar moest ik in het begin ook aan wennen. In het echt komt het mooier uit, hoewel dit al de best lijkende foto's zijn die ik ooit heb gezien.

De kilometerstand; tja, het ding is gebruikt. Ik ga het niet meer nakijken, maar waarschijnlijk is het wel een van de jongste hornets die wordt aangeboden. Modeljaar 11-13 zie je niet zo vaak.

Maar inderdaad, ik mis wat info in de advertentie die ik er wel bij verteld heb.

Uiteindelijk hoef ik me hier niet te verdedigen. Ik heb 'm ingeruild. Maar ik vind het gewoon zo jammer dat op deze manier niet naar voren komt dat het een puntgaaf exemplaar is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Maegrim schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:19:
Koffertje zit nog vast met zo'n ingebouwd achterlicht, even een plug scoren zodat ie los kan :)
Als je er woon/werk verkeer mee gaat doen zou ik die koffer echt laten zitten. Zo niet dan zou ik dat ding er ook afhalen.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:22
Napsju schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 04:35:
[...]

Met Duits kenteken in Utrecht? Is van een collega van me.
Breda met een NL kenteken, maar dat zie je natuurlijk niet met mijn fantastische Adobe photoshop skills :Y)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zucht, banden... Ik vreet ze bij het leven maar dat nu mijn 1000km oude voorband alweer begint te trillen vanaf 180 wordt langzaam irritant. Die vorige BT016 had dat ook al. :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:29:
Zucht, banden... Ik vreet ze bij het leven maar dat nu mijn 1000km oude voorband alweer begint te trillen vanaf 180 wordt langzaam irritant. Die vorige BT016 had dat ook al. :/
Probeer de Continental Sportattack 3 eens. Houden het goed uit onder mn S1000RR en presteren ook prima in de regen.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:19
Hier ook een fan van de sportattack. Had ik onder de zx7r zitten en daarmee nooit vreemde uitstapjes over onwennig gevoel gehad d:)b

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:33:
[...]

Probeer de Continental Sportattack 3 eens. Houden het goed uit onder mn S1000RR en presteren ook prima in de regen.
Ja @Wimmel_1 riep al eerder zo iets. Denk mijn rijstijl wat té sportief is voor de BS's, had onder de F veel problemen met voor en achter en nu alleen voor. Lijkt wel een beetje BS eigen zijn. Probleen is dat ik ook veel snelweg rijd en menig band écht vierkant wordt...

Nadeel is wel dat ik eerst een achterband moet verslijten eer voor en achter weer aan de beurt is. :/

[Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 29-07-2017 09:37]

• lolgast
Als het wel/niet redden van 1000km de maatstaf is zou ik me niet zorgen maken om vierkante banden :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:36:
[...]

Ja @Wimmel_1 riep al eerder zo iets. Denk mijn rijstijl wat té sportief is voor de BS's, had onder de F veel problemen met voor en achter en nu alleen voor. Lijkt wel een beetje BS eigen zijn. Probleen is dat ik ook veel snelweg rijd en menig band écht vierkant wordt...

Nadeel is wel dat ik eerst een achterband moet verslijten eer voor en achter weer aan de beurt is. :/
Ik rijd ook veel snelweg: woon/werk. Daarom ook gekozen voor een band die het in vrijwel alle omstandigheden goed doet. Vierkant rijden is nog niet gelukt in ieder geval, en deze band gaat nu ongeveer 8000km mee. Op t voorwiel heb ik nog een RaceAttack liggen, en merk dat de achterband het beter doet in de regen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:43:
[...]

Ik rijd ook veel snelweg: woon/werk. Daarom ook gekozen voor een band die het in vrijwel alle omstandigheden goed doet. Vierkant rijden is nog niet gelukt in ieder geval, en deze band gaat nu ongeveer 8000km mee. Op t voorwiel heb ik nog een RaceAttack liggen, en merk dat de achterband het beter doet in de regen.
Dat heb ik nu met de T30 Evo die ik rondom heb liggen, met name vertrouwen in de regen en de iets betere levensduur. Alhoewel ik verwacht zo een 10-12dkm ermee te doen, de BT16 was een stuk vlotter weg. :P

Voorband nog geen idee, qua profiel zat maar na 1000km al een trilling is irritant. September weer een lang weekend weg dus voor die tijd als mijn monteur weer terug van vakantie is maar eens laten kijken.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:01
Joopieboy schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:49:
[...]

Dat heb ik nu met de T30 Evo die ik rondom heb liggen, met name vertrouwen in de regen en de iets betere levensduur. Alhoewel ik verwacht zo een 10-12dkm ermee te doen, de BT16 was een stuk vlotter weg. :P

Voorband nog geen idee, qua profiel zat maar na 1000km al een trilling is irritant. September weer een lang weekend weg dus voor die tijd als mijn monteur weer terug van vakantie is maar eens laten kijken.
12k? Op de sv1000 met pilot road 4 heb ik zo'n 20k mee gereden en achter was bijna aan vervanging toe. En dat is een koppelmonster :p

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beerkeeper schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:57:
[...]

12k? Op de sv1000 met pilot road 4 heb ik zo'n 20k mee gereden en achter was bijna aan vervanging toe. En dat is een koppelmonster :p
Hoe rijd jij dan? :+

Ik hoorde laatst @caesar1000 nog roepen dat ie mijn bandje nog hoorde gillen bij overschakelen naar zijn 2 dus een ietwat lompe rijstijl kan. :+

[Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 29-07-2017 10:00]

• Beerkeeper
Joopieboy schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:58:
[...]

Hoe rijd jij dan? :+

Ik hoorde laatst @caesar1000 nog roepen dat ie mijn bandje nog hoorde gillen bij overschakelen naar zijn 2 dus een ietwat lompe rijstijl kan. :+
Ik reed er ook woon-werk mee, maar over de trajectcontrole en dan moet je je ook inhouden. Wegknallen bij een stoplicht was wel altijd leuk :)

• Maegrim
Stacheldraht schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:50:
[...]

Als je er woon/werk verkeer mee gaat doen zou ik die koffer echt laten zitten. Zo niet dan zou ik dat ding er ook afhalen.
daar heb ik de VFR800 nog voor staan ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beerkeeper schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:05:
[...]

Ik reed er ook woon-werk mee, maar over de trajectcontrole en dan moet je je ook inhouden. Wegknallen bij een stoplicht was wel altijd leuk :)
Geen trajectcontrole hier, veel leuke wegen, veel weekendjes weg en met name duitsland/limburg/buurt van ede en arnhem. Dus heel veel spelen :Y

Ik denk trouwens dat mijn achterband die er bij aankoop op zat en al half weg was in totaal misschien 6dkm oud was. Zat nog 2,5-3mm profiel op maar die was zo vierkant...

[Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 29-07-2017 10:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Beerkeeper schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:57:
[...]

Het hangt er voornamelijk vanaf hoe je er mee rijd. Ik had op de SV en heb op de RC8 dezelfde banden, namelijk de SportSmart2. Deze gaan ergens tussen de 5.000 en 12.000km mee afhankelijk van hoe ik er mee rij. Op de SV deed ik er een stuk rustiger mee dan op de RC8. Op de RC8 toch veel meer hard remmen en veel meer hard optrekken waardoor ik nu de achterband na zo'n 6.000 opgereden heb terwijl ik op de SV met dezelfde band makkelijk de 10.000 heb kunnen halen.

Rij je redelijk rustig en doe je veel woon/werk en snelweg gaat een band gewoon veel langer mee dan als je de motor alleen voor de lol gebruikt en flink veel sportief gaat rijden.

Acties:
  • +17Henk 'm!

• Beerkeeper
Overigens wel al sinds vorige week zaterdag in het bezit :)

Motor
https://tweakers.net/ext/f/jEiXI5fhH2ga0bsG7EgkJzqr/thumb.jpg

Een nieuwe Yamaha MT-07.

Vanmorgen zijn 1000km beurt gehad :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Goeie kleur ook, gaaf ding!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 12:55

tdw

Amai seg!

Beerkeeper schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:02:
Overigens wel al sinds vorige week zaterdag in het bezit :)

Motor
[afbeelding]

Een nieuwe Yamaha MT-07.

Vanmorgen zijn 1000km beurt gehad :+
Mooie motor, veel fijne km's gewenst!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:59

_Apache_

For life.

Joopieboy schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:29:
Ik had dat ook met Bridgestone's, daarna weer teruggegaan* op Michelin Pilot Road's.
Zijn misschien een tientje duurder per band, maar ze gaan wel 3x zo lang mee.

* Heb op mijn FZS600 3 setjes MPR's weggereden, nadat ik de motor kocht op bridgestones, die konden er na 2 maanden ook weer onder uit, vanwege hevig cuppen na 6k km. Op een klaverblad hoorde je meer banden geluid dat motorgeluid :')
Nu met mijn FJR werd hij verkocht op gloednieuwe BT023's, ook die dingen er na 2 maanden / 8k km onderuit. Daarna over op Pilot Road 4 GT's. En de achterband heeft de 21k gehaald, voor 17k km. Dat is pas wisselen na 8/9 maanden, ipv 2. Plus geen gek weggedrag, en super grip in de regen. :)
En het is ook niet ik de achterband zacht behanden op de FJR, net terug van een trip naar Oostenrijk met duo, en 75kg bagage in de drie koffers, de ene pas na de andere op en af.

[Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 29-07-2017 11:32]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:26
Gisteren de ZZR1400 op de testbank gehad om een EJK module in te bouwen (lijkt op een powercommander, maar dan goedkoper en iets ander principe). Uiteindelijk 180 pk op het achterwiel met een KN filter + slip ons en het uitschakelen van de o2 sensor. Niet verkeerd, kawasaki geeft zelf 190pk aan de krukas op.

Resultaat is nu een smeuïge gasrespons, die was onderin en in het middengebied een beetje onrustig.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:08
Yes, zie onderstaande quote 😉
Nice, gefeliciteerd! Ik ga vanmiddag eentje bekijken, specs? :)

XXXVI

• Maegrim
2012 met ABS, mistlampen, akrapovic dempers, ktm alarm en een heleboel mods die ik nog een keer beter moet bekijken, oa een ander gashendel en een memjet evo wat een soort simpele powercommander is.
Resultaat is iig dat ie beter rijdbaar is dan hoe ze uit de fabriek rolden :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

_Apache_ schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Ik had dat ook met Bridgestone's, daarna weer teruggegaan* op Michelin Pilot Road's.
Zijn misschien een tientje duurder per band, maar ze gaan wel 3x zo lang mee.

* Heb op mijn FZS600 3 setjes MPR's weggereden, nadat ik de motor kocht op bridgestones, die konden er na 2 maanden ook weer onder uit, vanwege hevig cuppen na 6k km. Op een klaverblad hoorde je meer banden geluid dat motorgeluid :')
Nu met mijn FJR werd hij verkocht op gloednieuwe BT023's, ook die dingen er na 2 maanden / 8k km onderuit. Daarna over op Pilot Road 4 GT's. En de achterband heeft de 21k gehaald, voor 17k km. Dat is pas wisselen na 8/9 maanden, ipv 2. Plus geen gek weggedrag, en super grip in de regen. :)
En het is ook niet ik de achterband zacht behanden op de FJR, net terug van een trip naar Oostenrijk met duo, en 75kg bagage in de drie koffers, de ene pas na de andere op en af.
Pilot Road is dan misschien wat te overdreven, dat is echt voor tourgebruik maar ik hoor meer goeie verhalen ovet Michelin. Misschien eens verder kijken. :) Wel leuk dat je overal echt dezelfde ervaringen hoort en leest, ondanks dat BS bij iedere nieuwe band roept dat het allemaal verbeterd is. 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Pilot Road is dan misschien wat te overdreven, dat is echt voor tourgebruik maar ik hoor meer goeie verhalen ovet Michelin. Misschien eens verder kijken. :) Wel leuk dat je overal echt dezelfde ervaringen hoort en leest, ondanks dat BS bij iedere nieuwe band roept dat het allemaal verbeterd is. 8)7
Met sportief rijden vind ik de SportSmart2 banden erg prettig. Die zitten precies tussen sportbanden en toerbanden in. Ze gaan vrij lang mee maar geven zat grip ook voor op het circuit. Heb nog nooit last gehad van cuppen of andere problemen.

Ben nu bijna klaar met mijn 3e setje en ze komen er straks weer op te liggen. Voor wat ik met de motor doe zijn ze ideaal. Als jouw rijgedrag een beetje gelijk is aan dat van mij is het misschien ook wat voor jou.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:10:
[...]

Met sportief rijden vind ik de SportSmart2 banden erg prettig. Die zitten precies tussen sportbanden en toerbanden in. Ze gaan vrij lang mee maar geven zat grip ook voor op het circuit. Heb nog nooit last gehad van cuppen of andere problemen.

Ben nu bijna klaar met mijn 3e setje en ze komen er straks weer op te liggen. Voor wat ik met de motor doe zijn ze ideaal. Als jouw rijgedrag een beetje gelijk is aan dat van mij is het misschien ook wat voor jou.
Check, dat klinkt als een goeie kanshebber. Conti RoadAttack of die SportSmart dus. :)

Een ding alleen, ik maak gemiddeld tussen de 2500 en 3000km per maand. En om nu iedere 2,5 maand een nieuwe band eronder te gooien is ook weer zo iets. :+

Eigenlijj zou ik 2 motoren moeten hebben. :P

[Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 29-07-2017 16:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:50:
[...]

Check, dat klinkt als een goeie kanshebber. Conti RoadAttack of die SportSmart dus. :)
Mocht je ze kopen zou ik wel voor de SportSmart2 Max gaan. Dan heb je gelijk de nieuwste versie. Die zou ook weer wat langer mee moeten gaan dan de SportSmart2. Ik heb de SportSmart1 ook gehad en de SportSmart2 was alweer een stukje beter waarbij de Max ook weer wat beter moet zijn.

Edit. Hoelang ze meegaan is ook voornamelijk hoe je rijd dus. Alleen als jij zoveel rijd zijn ze misschien niet heel handig idd. Ik doe er 1 tot 2 jaar mee omdat ik veel minder rij. Voor mij is een echte sportband niets omdat die binnen 3.000km op is. Een toerband is voor het circuit dan weer net niet ideaal vandaar de SportSmart2 voor mij. Alleen voor jou met de kilometers die je maakt is wat meer richting toer waarschijnlijk toch beter.

[Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 29-07-2017 15:09]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zie net de nieuwe RoadAttack 3 voorbij komen die ook met name op nat een stuk beter is geworden. Maar goed, eens eerst kijken of het niet iets simpels is als een plakloodje oid of er meer aan de hand is.

Anders maar (weer) de banden vroegtijdig vervangen als ze echt slecht worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:01
[...]

Een ding alleen, ik maak gemiddeld tussen de 2500 en 3000dkm per maand. En om nu iedere 2,5 maand een nieuwe band eronder te gooien is ook weer zo iets. :+

Eigenlijj zou ik 2 motoren moeten hebben. :P
Ipv 2 motors kan je ook nog een setje extra velgen overwegen. Om precies die reden dat je de band wilt kiezen afhankelijk wat je gaat doen hebben circuit rijders vaak meerdere setjes banden. Als je zoveel rijdt als jij is dat te overwegen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:21
[...]

ik maak gemiddeld tussen de 2500 en 3000dkm per maand.
3.000.000 km per maand? :o

* Vrijdag zegt vast iets héél doms :+

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:17

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vrijdag schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:27:
[...]

Misschien issie astronaut en kan de motor vliegen 8).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:33:
[...]

Misschien issie astronaut en kan de motor vliegen 8).
Ik zou er niet van op kijken... :+

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dan slijten de bandjes ook niet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:27:
[...]

Woord toegevoegd aan de correctielijst, wordt tegen mij gebruikt }:|

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 08:41
Vandaag wezen proefrijden. Het weer was niet geweldig, maar uiteindelijk tussen de buien door proef gereden op een Kawasaki Ninja 650 en een Suzuki GSR750. We waren eigenlijk al helemaal weg van de Ninja qua uiterlijk, maar wilde toch ander soort motor om mee te vergelijken en om natuurlijk een betere keus te maken. De Suzuki viel mij erg tegen. Zithouding vond ik niet prettig, veel minder wendbaar in de bochten dan de Ninja, gas was minder te doseren (eerste centimeter in het handvat deed letterlijk niks), koppeling voelde minder fijn. Dus die ging het sowieso al niet worden. De Ninja beviel ons echt heel goed. Makkelijk wendbaar in de bochten, fijne zithouding, mijn vrouw past er ook makkelijk op, dus de keuze was gemaakt.

Qua kleur vonden we deze heel mooi, maar dan moesten we sowieso een gloednieuwe kopen. Ze hadden een KRT klaar staan van maart 2017, 3000km op de teller en 24 maanden garantie. Samen met een motorhoes, slot en aanpassing van het zadel voor 7100. Dat zou betekenen dat als we per se de oranje kleur wouden dat we dik 1300 euro extra kwijt zouden zijn. Dus gekozen voor deze:

* Ophidian is heel blij! :D Donderdag kunnen we hem ophalen. Verzekering is al zo goed als rond. 320 euro per jaar all-risk zonder winterstop korting.

Zal als hij er is wat plaatjes maken voor de topic start :*)

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

Acties:
  • +3Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-06 20:27

steveman

Comfortabel ten onder

Jeej, ook een paar KDtjes gemaakt met línks op Midland.

En gelukkig kwam de echte regen pas NA onze laatste sessie.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +16Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:08
Vandaag een fijne SMT uit 2011 gekocht, 28.000 km gelopen, onbekend merk sportpijpen, Motech zijkoffers en een Givi topkoffer (die ga ik verkopen) :)

XXXVI

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Tylen schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:43:
Dan slijten de bandjes ook niet.
Alleen bij het landen en opstijgen :+

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Oranje staat m idd erg goed @Ophidian ! Maar.. zwart met groen is ook erg gaaf. Voor dat verschil kan je altijd nog een wrapje doen als je het zat bent ;)

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 21:13
steveman schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:56:
Jeej, ook een paar KDtjes gemaakt met línks op Midland.

En gelukkig kwam de echte regen pas NA onze laatste sessie.
Hoe vind je Midland ten opzichte van het Politiecircuit? Aanrader om met de MT een keer te doen?

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grubeater
  • Laatst online: 01-06 21:01

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vandaag de middenbok gemonteerd op de Transalp, de ogen even moeten bewerken met de dremel om wat roest te verwijderen.
Na wat gekloot zat het dan wel goed uiteindelijk. |:(

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-06 20:27

steveman

Comfortabel ten onder

homemix25 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:43:
[...]

Hoe vind je Midland ten opzichte van het Politiecircuit? Aanrader om met de MT een keer te doen?
Zolang het politiecircuit beschikbaar is geniet die de voorkeur.

Het is allemaal krappe bochtenwerk, op zich wel het terrein voor de MT hoor. Maar wel best zwaar werk :P

Er was vandaag ook iemand met z'n -07, u wel bekend van MF denk ik "kiek em goan".

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Osiris
  • Niet online
Misschien had ik toch een ZZR uit 2012 moeten kopen.. Toch eentje met traction control :+

M'n achterkant begon zojuist uit te breken bij verkwikkend gasgeven vooraan 't stoplicht :X

• Ophidian
noes schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:42:
Oranje staat m idd erg goed @Ophidian ! Maar.. zwart met groen is ook erg gaaf. Voor dat verschil kan je altijd nog een wrapje doen als je het zat bent ;)
Dat is nog best een goed idee :P Vind hem in het zwart\groen ook heel tof hoor, maar die oranje kleur was gewoon heel mooi. Maar op een gegeven moment is het klaar met geld uitgeven. Al met al zijn we nu al dik 10,5k euro's kwijt (rijbewijzen, kleding, motor, etc), en dan is 1300 euro voor een kleurtje een beetje overdreven >:)

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Kawa's horen groen te zijn!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06-2022

caesar1000

U want some?

tdw schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:44:
[...]
Daar was ik al bang voor ja als ik zo ff in de maattabel spiekte. :(
[...]
Gelukkig heeft MKC wel een redelijke collectie Held materiaal. In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Zou inderdaad even bij Held kijken. Heeft toch een iets andere maatvoering/pasvorm dan wat je bij de meeste merken ziet. ;)
En KTM's oranje! :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Precies :) Een oranje Kawa zou ik persoonlijk dus dan ook best wel een raar gezicht vinden :$

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Osiris schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:14:
[...]

Precies :) Een oranje Kawa zou ik persoonlijk dus dan ook best wel een raar gezicht vinden :$
Toch is die kleur oranje al jaren een optie voor de z750 / z1000. Vond t nooit zo heel goed staan, maar op deze ninja wel!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
Proficiat met de aankopen @Ophidian en @ephymerous!

Ik heb de 749s weer thuis staan :). Tweede keer afstellen hoefde ik niet af te rekenen, viel onder de kosten van de vorige keer, dus dat is netjes d:)b. Nieuwe ketting merk ik wel, dat voelt in ieder geval weer als money well-spend.

Schoonvader mag binnenkort weer motorrijden na zijn hart operatie, dus dat gaat weer goedkomen :Y

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

http://www.bikeexif.com/yamaha-tw200-custom
Wat een leuk ding.. O+

* Bommes start MP app, op zoek naar een TW

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 08:33

Ethirty

Who...me?

Bommes schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:47:
http://www.bikeexif.com/yamaha-tw200-custom
Wat een leuk ding.. O+

* Bommes start MP app, op zoek naar een TW
Nadeel is altijd dat in dit soort fietsen enorm veel tijd en geld zit.

Aan de andere kant, zo'n stock TW200 is ook wel grappig, met zo'n tractorwiel. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:01:
[...]

Zou inderdaad even bij Held kijken. Heeft toch een iets andere maatvoering/pasvorm dan wat je bij de meeste merken ziet. ;)

[...]

En KTM's oranje! :)
En Transalps bruingrijs! (van de modder)
Grubeater schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:57:
Vandaag de middenbok gemonteerd op de Transalp, de ogen even moeten bewerken met de dremel om wat roest te verwijderen.
Na wat gekloot zat het dan wel goed uiteindelijk. |:(
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Daar ga je heel, heel veel profijt en plezier van hebben :Y.

Ik denk dat ik een bende gereedschap nodig ga hebben als die van mij er ooit van onder moet, het lijkt wel één geheel met de motor te zijn geworden (maar hij werkt nog steeds prima!) :+.

[Voor 55% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-07-2017 09:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:06

Secsytime

Automagisch

Eens, maar de oranje uitvoeringen van de ninja 650 en z1000sx zijn wel erg mooi :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ethirty schreef op zondag 30 juli 2017 @ 00:25:
[...]

Nadeel is altijd dat in dit soort fietsen enorm veel tijd en geld zit.

Aan de andere kant, zo'n stock TW200 is ook wel grappig, met zo'n tractorwiel. :P
[afbeelding]
Ben er al achter dat de 200 niet geleverd is in NL/EU dus enkel via import vanuit het verre Oosten hier te krijgen.
Opzich voor die het veld te ploegen is een 200tje genoeg maar het maakt het wel een erg eenzijdige fiets dan. Bruikbaarheid voor een lange reis is er eigenlijk niet als je tenminste ook wat snelweg wil mee pakken.
Een Kawasaki kle is dan een betere basis, licht en toch een 500cc 2pitter. Andere opties zijn vaak 1 cilinders, tenminste als je het gewicht laag wil houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:50
Joopieboy schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:20:
Zie net de nieuwe RoadAttack 3 voorbij komen die ook met name op nat een stuk beter is geworden. Maar goed, eens eerst kijken of het niet iets simpels is als een plakloodje oid of er meer aan de hand is.

Anders maar (weer) de banden vroegtijdig vervangen als ze echt slecht worden.
Ik heb achter een Roadattack 3 liggen en voor een Sportattack 3. De zware kilometers een paar weken geleden waarin ik dik 3500km heb gereden in 9 dagen hebben ze prima doorstaan.
Op de vele bergpassen in de Alpen ging het prima, ook in het drijfnatte deden de bandjes het prima.

Aan het eind van de middag ging de achterband wel wat smeren bij flink gassen de haarspeldbochten uit, maar daar had iedereen in de groep last van die een beetje gas gaven.

M'n oude achterband, een Sportattack 2, had ik na 7000km al op, de Roadattack 3 ziet er nu na zo'n 4000km nog bijna nieuw uit.

Al met al een band die ik zeker aan kan bevelen, de volgende keer komt er waarschijnlijk ook een Roadattack 3 voorop te liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De T30 Evo krijg ik ook aan het smeren, en met mijn rijstijl kan ik hem vrij gemakkelijk dwars zetten voor de bocht. Dat was met de BT16 als ze warm waren eigenlijk niet zo te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xos
Dat dwars zetten, hoe doe je dat precies? Heb ook wel eens nagedacht hoe dat zou moeten maar ik heb eigenlijk geen idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hard aankomen, hard remmen en terugschakelen. Dan komt het kontje opzij, zelf alvast gaan verzitten op het zadel en al remmend de motor de bocht in gooien, rem lossen en halverwege de bocht beetje gas erbij en door :Y Is een handigheid/trucje

Het wordt trouwens helemaal spannend als je een bocht uitkomt en hij begint over 2 wielen naar buiten te glijden/smeren.

[Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 30-07-2017 10:52]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lolgast
Oftewel, een handeling voor in een bocht waarbij je van te voren al gekeken hebt of er geen grind ligt ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xos
Ben toch wel een beetje benieuwd naar je rijstijl dan... Je lijkt het net doen voorkomen dat over 2 wielen naar buiten glijden wat spannend is terwijl het echt gekkewerk is. Net als trail braking met een sport/tourband :X. Dat dwars zetten voor een bocht is ook niet iets ziet wat je ziet in het open NK wegrace. Bij de allerbeste zie je dat de motor flink wat beweging heeft in een harde remzone maar wel in lijn blijft. Echt sliden niet, dat is voorbehouden aan de GP en soms WSBK jongens.

Tenzij je echt een natuurtalent bent of heel veel motorcross hebt gedaan gok ik dat het te maken heeft dat je teveel input geeft op het stuur tijdens hard remmen. Hierdoor rem je de motor sneller onderin de vork en komt de achterkant rap omhoog. Zeker icm te weinig negatieve veerweg heb je al snel het idee dat de achterkant uitstapt terwijl het in de praktijk niks anders is dan een achterwiel wat er ongecontroleerd achteraan hobbelt. Dat geeft namelijk hetzelfde gevoel maar is totaal anders dan gecontroleerd de motor dwars zetten zoals je vaak in moto2 ziet. Dit was de fout die ik vorig jaar maakte toen ik begon met circuit rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Circuit rijden geen ervaring mee, zou ik nogal willen. Mensen die mij kennen die weten ook van de periode voor mijn rijbewijs met het crossen van motoren in de bossen in limburg en wat lichamelijk dingen die ik daaraan heb overgehouden. :P Ik heb veel dingen geleerd op de harde manier.

Op straat en zeker in de Eifel waar als je de bochten kent gewoon heerlijk kan spelen. Toursport band verliest niet zomaar zijn grip maar gaat wel smeren, daar kun je makkelijk mee spelen. Als je normaal dit gaat doen krijg je dat stuiteren wat jij bedoelt. :) Afremmen op de motor is ook iets wat ik meer doe dan écht hard tegen blokkeren aan remmen. Dan loop je ook het risico dat je de voorkant kwijt raakt. Achterrem is bij deze wel heel belangrijk.

Wil zeker niet zeggen dat ik een pro ben maar ik kan best bewust en bedoeld leuke dingen doen. :)

Dat van 2 wielen was minder bedoeld met de vorige motor maar dat was ook een gebrek aan goeie vering en alles. Dan is het een kwestie van gas erop houden en kijken waar je heen wilt.daar schrok ik niet van, maar dat wel spannend. En dat heb ik niet zo met en zwabberend achterkantje.

Ik trek ook nogal eens volgas door in zijn 1, dan vol door naar de 2 waardoor de achterband het ook even voor zijn kiezen krijgt en je met een lichte wheelie wegknalt. :Y

Gevoel ervoor hebben en een beetje kennis van de techniek scheelt al zoveel... En dat is de reden dat die gesinterde remblokken eronder zitten, de vering en motor afgesteld is, etc. En een beetje gek zijn helpt ook. :Y

[Voor 28% gewijzigd door Joopieboy op 30-07-2017 11:39]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:34

A13X

Dude

@xos Voor zover ik hem heb leren "kennen" in die twee dagen Eifel en hier op het forum. Durf ik gerust te zeggen:
"zijn (@Joopieboy) onderschrift zegt genoeg"

:+

Awesome

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 21:25

Winkiller

De Mopperpot

Ophidian schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:54:
Vandaag wezen proefrijden. Het weer was niet geweldig, maar uiteindelijk tussen de buien door proef gereden op een Kawasaki Ninja 650 en een Suzuki GSR750. We waren eigenlijk al helemaal weg van de Ninja qua uiterlijk, maar wilde toch ander soort motor om mee te vergelijken en om natuurlijk een betere keus te maken. De Suzuki viel mij erg tegen. Zithouding vond ik niet prettig, veel minder wendbaar in de bochten dan de Ninja, gas was minder te doseren (eerste centimeter in het handvat deed letterlijk niks), koppeling voelde minder fijn. Dus die ging het sowieso al niet worden. De Ninja beviel ons echt heel goed. Makkelijk wendbaar in de bochten, fijne zithouding, mijn vrouw past er ook makkelijk op, dus de keuze was gemaakt.
Als ik dit zo lees maakte de Suzuki totaal geen kans, je was gewoon smoor verliefd op de Supersport Ninja.
Rechtop zitten is mijn inziens altijd comfortabeler waardoor je ook meer controle hebt, althans vind ik. :)

Ik zeg dit niet voor niets, na een periode van 12 jaar sportief toeren met een ZZR 600 en een ZZR 1100 en 6 jaar met Suzuki Bandit 1200/1250 en nu met de Kawasaki Versys 1000 zou ik niet meer voorover over mijn tank willen hangen. ;)

Veel veilige kilometers met je uitstekende keuze. :Y

Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !

Acties:
  • +4Henk 'm!

• xos
Joopieboy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:34:
Circuit rijden geen ervaring mee, zou ik nogal willen. Mensen die mij kennen die weten ook van de periode voor mijn rijbewijs met het crossen van motoren in de bossen in limburg en wat lichamelijk dingen die ik daaraan heb overgehouden. :P Ik heb veel dingen geleerd op de harde manier.

Op straat en zeker in de Eifel waar als je de bochten kent gewoon heerlijk kan spelen. Toursport band verliest niet zomaar zijn grip maar gaat wel smeren, daar kun je makkelijk mee spelen. Als je normaal dit gaat doen krijg je dat stuiteren wat jij bedoelt. :) Afremmen op de motor is ook iets wat ik meer doe dan écht hard tegen blokkeren aan remmen. Dan loop je ook het risico dat je de voorkant kwijt raakt. Achterrem is bij deze wel heel belangrijk.

Wil zeker niet zeggen dat ik een pro ben maar ik kan best bewust en bedoeld leuke dingen doen. :)

Dat van 2 wielen was minder bedoeld met de vorige motor maar dat was ook een gebrek aan goeie vering en alles. Dan is het een kwestie van gas erop houden en kijken waar je heen wilt.daar schrok ik niet van, maar dat wel spannend. En dat heb ik niet zo met en zwabberend achterkantje.

Ik trek ook nogal eens volgas door in zijn 1, dan vol door naar de 2 waardoor de achterband het ook even voor zijn kiezen krijgt en je met een lichte wheelie wegknalt. :Y

Gevoel ervoor hebben en een beetje kennis van de techniek scheelt al zoveel... En dat is de reden dat die gesinterde remblokken eronder zitten, de vering en motor afgesteld is, etc. En een beetje gek zijn helpt ook. :Y
Tijdens iedere circuitdag hoor ik de meest grote verhalen van mensen, wheelies, stoppies, sliden, andere mensen die altijd in de weg rijden als men bezig is met een snel rondje. Ik heb altijd het idee dat ik niks meemaak op de motor. Mijn vaste racemaatje rijdt ook altijd sneller dan dat er op het printje met rondetijden staat. En als we een maandje later nog eens zo'n dag bespreken is hij alweer sneller dan op de dag zelf :O . Ben een beetje klaar met met al dat soort verhalen.

Als ik een amateur hoor over sliden van het achterwiel ben ik skeptisch. Vind het vaak wat afbreuk doen aan de topcoureurs die daadwerklijk de skills en hebben om dit soort soort capriolen uit te halen. Misschien ben jij anders, ken je verder niet.

Mocht je in augustus een trackday willen doen, ik heb er 5 gepland. Je bent welkom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

xos schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:21:
[...]

Tijdens iedere circuitdag hoor ik de meest grote verhalen van mensen, wheelies, stoppies, sliden, andere mensen die altijd in de weg rijden als men bezig is met een snel rondje. Ik heb altijd het idee dat ik niks meemaak op de motor. Mijn vaste racemaatje rijdt ook altijd sneller dan dat er op het printje met rondetijden staat. En als we een maandje later nog eens zo'n dag bespreken is hij alweer sneller dan op de dag zelf :O . Ben een beetje klaar met met al dat soort verhalen.

Als ik een amateur hoor over sliden van het achterwiel ben ik skeptisch. Vind het vaak wat afbreuk doen aan de topcoureurs die daadwerklijk de skills en hebben om dit soort soort capriolen uit te halen. Misschien ben jij anders, ken je verder niet.

Mocht je in augustus een trackday willen doen, ik heb er 5 gepland. Je bent welkom.
O ik schep er zeker niet over op maar ik vind het wel leuk om mensen te helpen of om wat dingen uit te leggen. Is voor mij een grote hobby en passie en ik maak er veel kilometers mee. Auto hetzelfde, al heb ik daar wel de nodige rijtrainingen en circuittrainingen mee gehad en de nodige circuit ervaring (nurburgring). Sliden zoals een topcorreur doet moet je het zeker niet mee vergelijken, dat zijn ook heel andere motoren. :)

Circuit rijden komt vanzelf wel als het het financieel uitkomt, maar dank voor je aanbod daar wil ik zeker nog wel eens gebruik van maken.

Misschien eens met een wat 'gevorderde' groep een keer naar de Eifel gaan, regio Moesel? Daar kan je leuk spelen met ruime bochten waar ik met de gixxer lekker thuis ben. :) Dan kun jij mij meemaken zoals sommigen mij hier al kennen.

Maar ik snap je punt hoor, ken de verhalen ook wel hoor maar trek mij dat niet zo aan. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Tijdens iedere circuitdag hoor ik de meest grote verhalen van mensen, wheelies, stoppies, sliden
Ik kan mijn eigen gewicht aan rotzooi mee zeulen zonder om te vallen, mijn eigen motor onderhouden en onder elke weersomstandigheid zonder kleerscheuren aankomen op mijn bestemming.

8).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zal vanmiddag eens een foto posten van wat zooi op een gixxer gebonden. :P Krijg je ook wel reacties mee. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
Winkiller schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:16:
[...]

Als ik dit zo lees maakte de Suzuki totaal geen kans, je was gewoon smoor verliefd op de Supersport Ninja.
Rechtop zitten is mijn inziens altijd comfortabeler waardoor je ook meer controle hebt, althans vind ik. :)

Ik zeg dit niet voor niets, na een periode van 12 jaar sportief toeren met een ZZR 600 en een ZZR 1100 en 6 jaar met Suzuki Bandit 1200/1250 en nu met de Kawasaki Versys 1000 zou ik niet meer voorover over mijn tank willen hangen. ;)

[afbeelding]

Veel veilige kilometers met je uitstekende keuze. :Y
Haha, Je hebt ook helemaal gelijk hoor. De Ninja waren we alletwee weg van, dus de kans dat die het niet ging worden was heel klein. Of mijn vrouw moest er niet op passen of hij moest beroerd rijden. De Suzuki hadden we ook mee genomen voor de vergelijking met een totaal andere motor. Maar ondanks dat we al wel wisten dat die het niet zou worden, viel die toch erg tegen. Dus dat maakte de keus voor de Ninja alleen maar duidelijker. Die reed zo soepel.

We hebben ook zeker over een Versys nagedacht, maar daar past mijn vrouw gewoon niet op. Dus die viel daarom af. Deze 650 wordt ook meer in de markt gezet als een sport tour, dus je zit ten opzichte van een supersport behoorlijk recht op, maar natuurlijk niet zo als bij de Versys.

Kan niet wachten tot donderdag. Nou mag het weer wel eens wat zomerser worden... en dan binnenkort ook een rondje sturen de op Ducati Paningale 899 van mijn zus :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:48:
Ik zal vanmiddag eens een foto posten van wat zooi op een gixxer gebonden. :P Krijg je ook wel reacties mee. :+
Ok, dan probeer ik volgende week een moment en plek te vinden in de Eifel om eens wat bochtenwerk te rijden met de Alp :+.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:24:
[...]

Ok, dan probeer ik volgende week een moment en plek te vinden in de Eifel om eens wat bochtenwerk te rijden met de Alp :+.
Zeker doen, met de Transalp ook goed lol gehad. :Y Volgende week helaas zelf geen tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

[...]

Ik heb mij daar al bij neergelegd. Heb het hier al vakaer van hem gelezen en geloof het zelf ook niet. Het zal wel lomp slippen zijn ipv echt sliden. Als ik hard rem en terugschakel gaat hij idd een beetje glijden. Maar dat is niet sliden. Sliden doe je met het gas en niet met de rem. Als je het verhaal van hem nog eens leest doet hij het tijdens het remmen. Dat is dus niet sliden. En het is al helemaal niet goed. Een goed afgestelde motor blijft snaarstrak bij hard aanremmen.

@Joopieboy pics or vids or it didnt happen.

[Voor 5% gewijzigd door Tylen op 30-07-2017 13:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ophidian schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:20:
[...]
We hebben ook zeker over een Versys nagedacht, maar daar past mijn vrouw gewoon niet op. Dus die viel daarom af.
Dit begrijp ik niet zo, wil/kan je dat uitleggen ? iets met te hoge opstap soms ?
Deze 650 wordt ook meer in de markt gezet als een sport tour, dus je zit ten opzichte van een supersport behoorlijk recht op, maar natuurlijk niet zo als bij de Versys.
Je hebt gelijk, het lijkt inderdaad op zo'n tussen stuur als wat ik had op de ZZR.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amsterdamn
Winkiller schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:33:
[...]

Dit begrijp ik niet zo, wil/kan je dat uitleggen ? iets met te hoge opstap soms ?

[...]

Je hebt gelijk, het lijkt inderdaad op zo'n tussen stuur als wat ik had op de ZZR.
Te hoge opstap en niet met je voeten bij de grond kunnen komen. Bij mij hetzelfde, helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:32:
[...]

Ik heb mij daar al bij neergelegd. Heb het hier al vakaer van hem gelezen en geloof het zelf ook niet. Het zal wel lomp slippen zijn ipv echt sliden. Als ik hard rem en terugschakel gaat hij idd een beetje glijden. Maar dat is niet sliden. Sliden doe je met het gas en niet met de rem. Als je het verhaal van hem nog eens leest doet hij het tijdens het remmen. Dat is dus niet sliden. En het is al helemaal niet goed. Een goed afgestelde motor blijft snaarstrak bij hard aanremmen.

@Joopieboy pics or vids or it didnt happen.
Nogmaals ik hoef niks te bewijzen en ik neem bewust niks op van mijn acties. :) En als je het lomp slippen noemt ipv het sliden dan is mij dat ook prima, je snapt iig wat ik op doel.

En zoals ik eerder schreef met de BT016's deed hij dst totaal niet, nu als ik echt mijn best doe dan lukt het met de T30's wel. Ook qua gevoel rijdt dat een stuk beter, ik heb ze alleen zo vierkant en verrot. :P

[Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 30-07-2017 13:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ophidian
De Versys heeft een zithoogte van 840mm. De Ninja 790mm. De Suzuki had 815mm, maar daar kwam ze er ook al niet goed bij de grond.

[Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 30-07-2017 13:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ophidian schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:42:
De Versys heeft een zithoogte van 840mm. De Ninja 790mm. De Suzuki had 815mm, maar daar kwam ze er ook al niet goed bij de grond.
Mijn vermoeden is hiermee bevestigd, veel plezier met de nieuwe Ninja 650. :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Hamza schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:41:
[...]

Te hoge opstap en niet met je voeten bij de grond kunnen komen. Bij mij hetzelfde, helaas.
Tenen dansen ging ook niet ? Hoeveel centimeters ben je ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amsterdamn
Winkiller schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Tenen dansen ging ook niet ? Hoeveel centimeters ben je ?
1.68m. Misschien raken mn tenen het net precies maar als ik stil sta bij een kuil dan ben ik de pineut.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Joopieboy : Volgende motor wordt er een mét een slipperclutch, of toch niet? >:)

De Moezel regio tussen Cochem en Koblenz is inderdaad beter geschikt voor een fiets zoals de jouwe doordat de wegen daar een wat vloeiender verloop hebben qua bochten en je dus niet/amper terug hoeft te schakelen naar de eerste versnelling, Zelfde geldt ook voor de regio Sauerland rond Winterberg.

Hier afgelopen vrijdag overigens een goedkeuring gekregen op m'n bouwvergunning voor een nieuw garage en meteen maar plek gemaakt voor wat ander speelgoed ín die nog te bouwen garage. M'n kentekenloze 2010 R6 (wel met papieren zodat er een kenteken op kán) welke nog bij m'n ouders stond is zojuist opgehaald en is inmiddels op weg naar Frankrijk op een aanhangertje. :'(

[Voor 33% gewijzigd door Will_M op 30-07-2017 14:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Hamza schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:53:
[...]

1.68m. Misschien raken mn tenen het net precies maar als ik stil sta bij een kuil dan ben ik de pineut.
Ja inderdaad, ik kan precies stabiel bij de grond met mijn 1.84m, maar moet ook opletten bij kuilen of aflopende randen op het asfalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:55:
@Joopieboy : Volgende motor wordt er een mét een slipperclutch, of toch niet? >:)

De Moezel regio tussen Cochem en Koblenz is inderdaad beter geschikt voor een fiets zoals de jouwe doordat de wegen daar een wat vloeiender verloop hebben qua bochten en je dus niet/amper terug hoeft te schakelen naar de eerste versnelling, Zelfde geldt ook voor de regio Sauerland rond Winterberg.

Hier afgelopen vrijdag overigens een goedkeuring gekregen op m'n bouwvergunning voor een nieuw garage en meteen maar plek gemaakt voor wat ander speelgoed ín die nog te bouwen garage. M'n kentekenloze 2010 R6 (wel met papieren zodat er een kenteken op kán) welke nog bij m'n ouders stond is zojuist opgehaald en is inmiddels op weg naar Frankrijk op een aanhangertje. :'(
Zo een ding voor de fun zou ik echt wel erbij willen, cursus bij Marcel en dan lekker de hooligan uithangen. Dat past wel :D Maar jij kent mij al :+

Sauerland maar ook het zwarte woud wil ik nog gaan ontdekken nu in wat makkelijker een overnachting kan maken. :)

En feli, eindelijk schot in de zaak. Maar R6 toch verkocht ja. Komt de nieuwe er?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zwarte woud is inderdaad ook érg mooi rijden. Enige nadeel is dat je gewoon een dag kwijt bent aan de reis er naar toe, en ook weer terug, tenzij je alleen over de snelweg gaat rijden tot aan Baden-Baden.

Motor op de aanhanger kán ook maar dan kun je 't beste via Frankrijk (Elzas) gaan rijden vanwege de snelheidsbeperking voor auto's met aanhangers in Duitsland.

Misschien is dit wel eens leuk voor je om een dagje te gaan doen? https://supermotorschool.nl/index.php
Is in Valkenswaard op 't Eurocircuit (half om half asfalt/zand)....Dus ook nog eens in de buurt :9

[Voor 22% gewijzigd door Will_M op 30-07-2017 14:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Psst dat is van Marcel van Drunen. Dat bedoelde ik dus al. :P Maar ik zit idd nu in de fase van motor erbij, straks met de fiets naar het werk dus dan kan de gixxer verder aangepakt gaan worden. :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als ik volgend voorjaar m'n garage klaar heb dan komt er waarschijnlijk een XT660-X bij óf de opvolger daarvan áls Yamaha die uit gaat brengen (T7). XT660 is een simpel 48PK één cilindertje waarmee je best lekker kunt spelen en wat nog gewoon een kenteken heeft. Dealer raadde me zo'n ding een aantal jaar geleden eigenlijk af omdat 'ie 't vermoeden had dat ik mezelf daar vrij snel op zou gaan vervelen én dus vrij snel een ander er ook mee aan 't vervelen zou gaan maar.... We zijn inmiddels ouder én ....

De "tegenhanger" van KTM (690 Duke-R) met 74PK is ook een optie maar ik ben toch meer van de stemvorken en een YZ / WR-450 is niet écht streetlegal (al is íe dat met een export / import truukje op papier wel te maken).

[Voor 14% gewijzigd door Will_M op 30-07-2017 15:25]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Joopieboy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:34:
Psst dat is van Marcel van Drunen. Dat bedoelde ik dus al. :P Maar ik zit idd nu in de fase van motor erbij, straks met de fiets naar het werk dus dan kan de gixxer verder aangepakt gaan worden. :Y
Die cursus heb ik ook gedaan bij Marcel. Dat is super leuk. Daar leer je ook echt slidend de bocht in te gaan en dan zal je dus ook leren dat het met het gas moet en niet op de rem. 😉

Pagina: 1 ... 104 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee