Alles is mogelijkHamza schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:53:
[...]
1.68m. Misschien raken mn tenen het net precies maar als ik stil sta bij een kuil dan ben ik de pineut.
Beetje net zoals Marquez z'n truukje doet op het moment dat 'ie voor een bandenwissel naar binnen moet

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Gisteren langs geweest bij hans van wijk om toch maar weer de hjc rpha 70 te passen. Advies gevraagd aan meneer van Wijk zelf en hij adviseerde ook voor de M te gaan. Helaas hadden ze de helm niet met de graphics en kleuren die ik wil. (de 'lif' rood om precies te zijn)
Wilde ik hem zojuist gaan bestellen is hij gewoon nergens leverbaar in medium... Dat word dan maar effe wachten.
Wilde ik hem zojuist gaan bestellen is hij gewoon nergens leverbaar in medium... Dat word dan maar effe wachten.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
De 660 vond ik te tam iig. Ben benieuwd naar de opvolger maar stiekem heeft KTM toch wel het leukste pakket met de 690.wimmel_1 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:13:
Als ik volgend voorjaar m'n garage klaar heb dan komt er waarschijnlijk een XT660-X bij óf de opvolger daarvan áls Yamaha die uit gaat brengen (T7). XT660 is een simpel 48PK één cilindertje waarmee je best lekker kunt spelen en wat nog gewoon een kenteken heeft. Dealer raadde me zo'n ding een aantal jaar geleden eigenlijk af omdat 'ie 't vermoeden had dat ik mezelf daar vrij snel op zou gaan vervelen én dus vrij snel een ander er ook mee aan 't vervelen zou gaan maar.... We zijn inmiddels ouder én ....
De "tegenhanger" van KTM (690 Duke-R) met 74PK is ook een optie maar ik ben toch meer van de stemvorken en een YZ / WR-450 is niet écht streetlegal (al is íe dat met een export / import truukje op papier wel te maken).

Aha, dan leer ik dus meer als alleen slippen.Tylen schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:16:
[...]
Die cursus heb ik ook gedaan bij Marcel. Dat is super leuk. Daar leer je ook echt slidend de bocht in te gaan en dan zal je dus ook leren dat het met het gas moet en niet op de rem. 😉

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik ben 1.72m en rij op een TR650 Terra zonder problemen. Die heeft een zithoogte van 865mm. Het is bij stilstand een beetje afschuinen of gewoon stilstaan op de tenen. Ik moet zeggen dat het wel went en persoonlijk vind ik het totaal niet vervelend.Hamza schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:53:
[...]
1.68m. Misschien raken mn tenen het net precies maar als ik stil sta bij een kuil dan ben ik de pineut.

Vandaag een heel kort rondje gereden, 34 graden in de zon..

[Off-topicmodus]
Afgelopen week een bruiloft gehad hier op de Agriturusmo waar we werken. 62 gasten 4 dagen lang compleet verzorgd, ontbijt, lunch en avondeten. Op dinsdag vertrok ongeveer de helft en de andere helft is tot afgelopen zaterdag gebleven.
Normaal is onze maximale bezetting 30 gasten, het was dus enigszins een te druk zootje hier.
We zijn dus een beetje gesloopt met het team, 6 man, waarvan 1 de vrijdag voor de bruiloft van een ladder viel en daarbij een dusdanige jaap in zijn kuit opliep dat hij 2 nachten in het ziekenhuis is moeten blijven.
Dus de "klus" met zijn 5 en geklaard.
Vandaar even een kort rondje naar een kerkje midden in de natuur hier in de buurt om er even "uit" te zijn.[/]
Volgende week zondag is mijn tripje, deze week nog wat dingen voorbereiden. Eigenlijk even de transmissie olie nog vervangen en misschien ook meteen de remvloeistof.
Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them
Net terug van een dagje sturen. In totaal 480 KM gereden, en nu pijn aan Mn kont
Deze keer een keer niet naar de Eifel, maar richting Winterberg en omgeving. Wat was dat gaaf! Veel rustiger dan de Eifel en meer slingerwegen naar mijn mening.
Ook maar gelijk de TomTom getest, die was geslaagd. Thanks voor de tips!
Tevens had ik bij aanschaf een tanktas gekregen, en ook dat eens getest ipv koffers. Beviel ook prima.
Ook aan de achterband bijna geheel de chicken strips verwijdert
Supermoto training heeft echt goed gedaan aan de controle van de motor
Aangezien ik nog nooit een plaatje van de Diversion had geplaatst:

Ook maar gelijk de TomTom getest, die was geslaagd. Thanks voor de tips!
Tevens had ik bij aanschaf een tanktas gekregen, en ook dat eens getest ipv koffers. Beviel ook prima.
Ook aan de achterband bijna geheel de chicken strips verwijdert

Aangezien ik nog nooit een plaatje van de Diversion had geplaatst:

[Voor 10% gewijzigd door Thoit op 30-07-2017 17:07]
Kan me daar ook wel in vinden. Heeft er vooral mee te maken dat veel mensen bij het kleinste beetje afwijking van het normale het al hebben over een heuze wheelie of stoppie. Stel dat ze het op camera terug zouden kijken dan zien ze dat het wel meevalt. Uiteindelijk is het enige om het echt te bewijzen 'pics or vid' zoals @Tylen al aangeeft. Dus mensen: zet vaker die camera op de motor!xos schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:21:
[...]
Tijdens iedere circuitdag hoor ik de meest grote verhalen van mensen, wheelies, stoppies, sliden, andere mensen die altijd in de weg rijden als men bezig is met een snel rondje. Ik heb altijd het idee dat ik niks meemaak op de motor. Mijn vaste racemaatje rijdt ook altijd sneller dan dat er op het printje met rondetijden staat. En als we een maandje later nog eens zo'n dag bespreken is hij alweer sneller dan op de dag zelf. Ben een beetje klaar met met al dat soort verhalen.
Als ik een amateur hoor over sliden van het achterwiel ben ik skeptisch. Vind het vaak wat afbreuk doen aan de topcoureurs die daadwerklijk de skills en hebben om dit soort soort capriolen uit te halen. Misschien ben jij anders, ken je verder niet.
Mocht je in augustus een trackday willen doen, ik heb er 5 gepland. Je bent welkom.

Wat betreft dat sliden zal 't bij @Joopieboy wel meer het kwispelen van de achterkant zijn geweest dan het onderstaand sliden. Daarvoor is, zoals jullie al aangeven, wel heel veel skill nodig (en een perfect afgestelde motor en banden).

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NGp4Cayz9vE]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Oh heten ze zo tegenwoordig ? de laatste keer dat ik iemand daar over hoorde vertellen waren het schaamranden, verder zijn ze niet zo belangrijk, veilig rijden wel.Thoit schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:05:
Ook aan de achterband bijna geheel de chicken strips verwijdertSupermoto training heeft echt goed gedaan aan de controle van de motor

Je foto werkt niet dan probeer ik het even.
Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !
Dát is echt sliden idd als het zo bedoelt wordt idd, dan is het bij mij een stapje opzij zetten van het wiel en niet veel anders meer.caesar1000 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:15:
[...]
Kan me daar ook wel in vinden. Heeft er vooral mee te maken dat veel mensen bij het kleinste beetje afwijking van het normale het al hebben over een heuze wheelie of stoppie. Stel dat ze het op camera terug zouden kijken dan zien ze dat het wel meevalt. Uiteindelijk is het enige om het echt te bewijzen 'pics or vid' zoals @Tylen al aangeeft. Dus mensen: zet vaker die camera op de motor!![]()
Wat betreft dat sliden zal 't bij @Joopieboy wel meer het kwispelen van de achterkant zijn geweest dan het onderstaand sliden. Daarvoor is, zoals jullie al aangeven, wel heel veel skill nodig (en een perfect afgestelde motor en banden).![]()
[video]
Wheelie met de Versys 650 bv is ook meer een bunnyhop.

Achja, als het leuk klinkt.

Vind dit ook vet om te zien. Vooral op 2:10. Geen idee hoe het allemaal precies zit qua wat de electronica allemaal doet, maar vet is het zeker

[Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 30-07-2017 17:24]
Is hetzelfde alleen in een andere taalWinkiller schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:16:
[...]
Oh heten ze zo tegenwoordig ? de laatste keer dat ik iemand daar over hoorde vertellen waren het schaamranden, verder zijn ze niet zo belangrijk, veilig rijden wel.![]()
Je foto werkt niet dan probeer ik het even.
[afbeelding]

Dat komt vaak vanzelf. Beetje vertrouwen en gevoel in de motor. Weekendje Eifel helpt ook wel. 
Gewoon op straat heb ik altijd wel een cm over vanwege marge wat je (moet) houden, en dan gaat het hard zat.

Gewoon op straat heb ik altijd wel een cm over vanwege marge wat je (moet) houden, en dan gaat het hard zat.
Zelfde hier. Op straat ga ik er ook nooit naast hangen, alleen wat kissing de mirror als het wat harder gaat. Alleen op het circuit hang ik er naast en gebruik ik de volledige band. Op straat zou wel kunnen in bepaalde bochten, maar het standaard rondje wat ik rij is zo plat gaan voor mij geen optie. Op straat hoef ik ook helemaal niet zo plat te gaan om lol te hebben.Joopieboy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:32:
Met een 190 band de hele band gebruiken is trouwens ook vrij makkelijk om te doen. Dat word met een 180 al wat moeilijker en met een 160 of kleiner is het onmogelijk de randen er af te rijden.
[Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 30-07-2017 20:56]
Thoit schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:30:
[...]
Is hetzelfde alleen in een andere taalik vond het belangrijk om meer vertrouwen in het motorrijden te krijgen. Daarom heb ik dinsdag ook de supermoto training bij Marcel gevolgd om meer feeling te krijgen. Dat de band nu rond afgesleten is, is gewoon leuk om te zien
Op het randje is dicht bij "Over het randje", veilig rijden is 1 a 2cm van het randje.Joopieboy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:32:
Dat komt vaak vanzelf. Beetje vertrouwen en gevoel in de motor. Weekendje Eifel helpt ook wel.

Valt wel mee hoor. Als je de randen van de band af rijd betekent niet dat je op de max zit. Met mijn 190 band is het dus makkelijk om te hele band te gebruiken en als ik dat doe kan ik makkelijk nog een stuk platter.Winkiller schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:38:
[...]
Op het randje is dicht bij "Over het randje",
Jup same here, maar qua houding is veel meer te bereiken en te halen. Simpele dingen als naar de spiegel toe buigen of wat verder met verzitten op een bil voor de bocht etc. Ik kan zelfs met motorjeans behoorlijk plat zonder knie aan de grond of tenen aan de grond. Puur houding.PilatuS schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:40:
[...]
Valt wel mee hoor. Als je de randen van de band af rijd betekent niet dat je op de max zit. Met mijn 190 band is het dus makkelijk om te hele band te gebruiken en als ik dat doe kan ik makkelijk nog een stuk platter.

Dat is ook zeker houding. Ik vind het zelf fijn om er op zo'n manier naast te hangen dat een kneedown maken nog best wat ruimte overhoud om platter te gaan. Ik rij dan ook niet op rondetijden, maar gewoon omdat ik het leuk vind om af en toe eens lekker plat te gaan en er wel naast te hangen. Ben wel flink bezig geweest met de goede houding te krijgen en vind zoals ik het nu doe wel fijn. Ik hou een kneedown dan ook gewoon aan max aan en rij lekker wat rondjes. Het kan dan zeker nog platter en harder, maar dat hoeft voor mij dan ook nog niet perse.Joopieboy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:45:
[...]
Jup same here, maar qua houding is veel meer te bereiken en te halen. Simpele dingen als naar de spiegel toe buigen of wat verder met verzitten op een bil voor de bocht etc. Ik kan zelfs met motorjeans behoorlijk plat zonder knie aan de grond of tenen aan de grond. Puur houding.
Jup das zeker en de rust en balans in de motor. Ook een reden om eens wat verder te gaan met de techniek enzo en daar een training in te volgen.PilatuS schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:48:
[...]
Dat is ook zeker houding. Ik vind het zelf fijn om er op zo'n manier naast te hangen dat een kneedown maken nog best wat ruimte overhoud om platter te gaan. Ik rij dan ook niet op rondetijden, maar gewoon omdat ik het leuk vind om af en toe eens lekker plat te gaan en er wel naast te hangen. Ben wel flink bezig geweest met de goede houding te krijgen en vind zoals ik het nu doe wel fijn. Ik hou een kneedown dan ook gewoon aan max aan en rij lekker wat rondjes. Het kan dan zeker nog platter en harder, maar dat hoeft voor mij dan ook nog niet perse.

Ik rijd tegenwoordig op m'n huidige brommertje eigenlijk alleen nog maar met een kevlar motorjeans met daarbij een paar lage motorschoenen welke de enkels net bedekken. KD'en laat ik dus seriues sowieso maar beter uit m'n kop..... De achterband (190/55/17 ) heeft overigens géén "chicken-strips" of "schaamranden" én 't ding is nog nooit van de openbare weg af geweest qua rijden, maar.....
Al zouden die er wél op zitten: WAT DAN NOG!!! Ik geloof niet dat we hier een contest moeten gaan willen houden aangaande 't hebben van de grootste óf kleinste....
Al zouden die er wél op zitten: WAT DAN NOG!!! Ik geloof niet dat we hier een contest moeten gaan willen houden aangaande 't hebben van de grootste óf kleinste....
[Voor 9% gewijzigd door Will_M op 30-07-2017 19:57]
Das een ding wat zeker is. De een noemt het beeste zo en de ander weer zus. Leven en laten leven. 

Op Lelystad heb ik eigenlijk maar weinig info gehad en wat meer zelf aan de gang gegaan met de houding. Heb wel gemerkt dat dit enorm veel uitmaakt. Als ik er niet ver genoeg naast hang rijd het voor mij ook niet fijn. Ik voel dan in bochten heel erg de druk op het achterwiel en wil dan ook niet harder gaan.Joopieboy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:01:
[...]
Jup das zeker en de rust en balans in de motor. Ook een reden om eens wat verder te gaan met de techniek enzo en daar een training in te volgen.Ook de verkeerd aangeleerde dingen kun je dan gaan afleren.
Wat ik nu doe in een bocht naar rechts is de linkerbil zo ver mogelijk rechts op het zadel zetten. Als ik zo ga zitten voel ik in de bocht niet die druk op het achterwiel en durf ik ook harder te gaan. Als je die druk voelt kan je natuurlijk ook gewoon doordouwen en dat kan de motor ook wel, maar voor mij voelt het niet fijn aan. Heb aan de hand van de foto's op Lelystad iedere keer dingen aangepast om te komen zoals het nu voor mij fijn is.
Het zal best zo zijn dat er nog een hoop dingen zijn die beter kunnen, maar tot toe kan ik met de houding zoals het nu is wel lekker rondjes rijden

Prima toch, ik rij alleen openbare weg en geen Circuits, 1 a 2 cm van de lijn afblijven is veiligheid voor mij. Het werkt al ruim 39 jaar en ben ooit 1x onderuit gegaan omdat mijn voorwiel onder mij weg schoot door zand. Als je wat meer rechtop blijft is de kans op een vervelende schuiver in mijn ogen minder groot.PilatuS schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:40:
[...]
Valt wel mee hoor. Als je de randen van de band af rijd betekent niet dat je op de max zit. Met mijn 190 band is het dus makkelijk om te hele band te gebruiken en als ik dat doe kan ik makkelijk nog een stuk platter.
Het is het zelfde verhaal als met loud pipes save lives, FOUT it close Dikes.

Slidend de bocht in is toch echt met de rem... Driftend de bocht door/uit, ja, da's op het gas, tot nu toe alleen MvD dat zien doen overigens, bij 1 bocht.Tylen schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:16:
[...]
Die cursus heb ik ook gedaan bij Marcel. Dat is super leuk. Daar leer je ook echt slidend de bocht in te gaan en dan zal je dus ook leren dat het met het gas moet en niet op de rem. 😉
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Helemaal mee eensWinkiller schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:52:
[...]
Prima toch, ik rij alleen openbare weg en geen Circuits, 1 a 2 cm van de lijn afblijven is veiligheid voor mij. Het werkt al ruim 39 jaar en ben ooit 1x onderuit gegaan omdat mijn voorwiel onder mij weg schoot door zand. Als je wat meer rechtop blijft is de kans op een vervelende schuiver in mijn ogen minder groot.
Het is het zelfde verhaal als met loud pipes save lives, FOUT it close Dikes.

Edit: Mijn opmerking was ook alleen om even aan te geven dat als je de hele band gebruikt je ook dan nog ruimte over hebt om platter te gaan. Dit dan bij een 190 achterband, met een 160 ga je al lang onderuit voordat je de hele band gebruikt

[Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 30-07-2017 19:17]
Vandaag voor het eerst een rit gedaan met ons clubje. Nou ja, voor het eerst een openbare rit. Aangekondigd via facebook, en we zien wel hoeveel er komt opdagen. Uiteindelijk 38 gastrijders geloof ik.
De route an zich was niet zo spannend, om het voor iedereen toegankelijk te houden. Sommigen haakten daardoor (halverwege) af. Jammer, maar even goede vrienden.
Hopelijk gaan ze een volgende keer wel weer mee.
Maar een bijzondere eervolle vermelding verdient de gastrijder uit zoetermeer. Let wel, het vertrekpunt was in Echt, Limburg. Enne, hij reed op een 125cc motor.
De route an zich was niet zo spannend, om het voor iedereen toegankelijk te houden. Sommigen haakten daardoor (halverwege) af. Jammer, maar even goede vrienden.
Maar een bijzondere eervolle vermelding verdient de gastrijder uit zoetermeer. Let wel, het vertrekpunt was in Echt, Limburg. Enne, hij reed op een 125cc motor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat word een Bikkel of misschien is hij dat al.DrivinUCrazy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:13:

Dat wordt (wordt? is!) enne echte! Uit wat ik begreep kan hij ook al een aardig potje sturen. Hopelijk zien we hem vaker terug.
offtopic:
En ja, nu ben ik mij aan het afvragen wie jij bent.
Ik heb de blauwe Super Tenere, geel hesje, gele helm. Kan niet missen. 
En ja, nu ben ik mij aan het afvragen wie jij bent.

[Voor 15% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-07-2017 19:36]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb niet meegereden, ik heb de F1 zitten kijken vanmiddag, Max was aan het botsen omdat hij niet tegen zijn verlies kon. Je zal me trouwens niet snel tegenkomen in toerritten waarvoor ik eerst 200+ km moet rijden.DrivinUCrazy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:35:
Dat wordt (wordt? is!) enne echte! Uit wat ik begreep kan hij ook al een aardig potje sturen. Hopelijk zien we hem vaker terug.
offtopic:
En ja, nu ben ik mij aan het afvragen wie jij bent.Ik heb de blauwe Super Tenere, geel hesje, gele helm. Kan niet missen.
Ah vandaar dat het me niet lukt hehe. Elke keer denk ik verdammo hoe plat moet ik gaan?PilatuS schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:36:
[...]
Zelfde hier. Op straat ga ik er ook nooit naast hangen, alleen wat kissing de mirror als het wat harder gaat. Alleen op het circuit hang ik er naast en gebruik ik de volledige band. Op straat zou wel kunnen in bepaalde bochten, maar het standaard rondje wat ik rij is zo plat gaan voor mij geen optie. Op straat hoef ik ook helemaal niet zo plat te gaan om lol te hebben.
Met een 190 band de hele band gebruiken is trouwens ook vrij makkelijk om te doen. Dat word met een 180 al wat moeilijker en met een 160 of kleiner is het ongemogelijk de randen er af te rijden.

Ik weet niet precies waar de grens ligt waar het wel of niet lukt, maar met een 160 lukt sowieso niet. Ook gasten die in de RC390 cup rijden en dus flink hard gaan houden randen over. Is opzich ook wel logisch als je naar de band kijkt. Een 120 voorband kan je ook onmogelijk helemaal gebruiken.gebruikershaes schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:54:
[...]
Ah vandaar dat het me niet lukt hehe. Elke keer denk ik verdammo hoe plat moet ik gaan?. Heb nu 2cm links en ong 1.5 rechts. 160 band dus.
Geen idee ook idd, maar blijkbaar lukt het niet zonder schuurmachine. http://www.ducatimonster....tml#/topics/112842?page=2
Heeft er iemand toevallig ervaring met cardo smarth communicatie set? Kan echt 0 reviews vinden. Schijnt zelfde functionaliteit te hebben als de smartpack, maar daar is ook bar weinig over te vinden. Wat me vooral benieuwd hoe het werkt icm andere merken. En of dat een beetje soepel te combineren is. Ook geluidskwaliteit vind ik belangrijk, maar die schijnt wel ok te zijn.
Heeft er iemand toevallig ervaring met cardo smarth communicatie set? Kan echt 0 reviews vinden. Schijnt zelfde functionaliteit te hebben als de smartpack, maar daar is ook bar weinig over te vinden. Wat me vooral benieuwd hoe het werkt icm andere merken. En of dat een beetje soepel te combineren is. Ook geluidskwaliteit vind ik belangrijk, maar die schijnt wel ok te zijn.
[Voor 50% gewijzigd door gebruikershaes op 30-07-2017 21:15]
Heb wel vaker van zulke topics gezien. Lekker boeiend dat je een stukje overhoud op je banden.gebruikershaes schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:12:
Geen idee ook idd, maar blijkbaar lukt het niet zonder schuurmachine. http://www.ducatimonster....tml#/topics/112842?page=2
Ik heb de haartjes nog op de zijkant staan (achter dan toch, voor niet meer) maar op midden op de band nog ~3mm over van de originele 10. Ik vind het wel een béétje jammer, want zo'n vierkante achterband is natuurlijk geen porumPilatuS schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:19:
[...]
Heb wel vaker van zulke topics gezien. Lekker boeiend dat je een stukje overhoud op je banden.

Nou ja, boeit wat mij betreft geen moer qua "patsen" of wat dan ook, maar in essentie maak je dan geen gebruik van een aardig deel van je band.. En da's best zonde natuurlijkPilatuS schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:19:
[...]
Heb wel vaker van zulke topics gezien. Lekker boeiend dat je een stukje overhoud op je banden.

Vandaag een rondje gemaakt bij onze zuiderburen. Wat hebben ze daar toch ontzettend geïnvesteerd in flitspalen. Zelfs enkele trajectcontroles op een gewone weg buiten de bebouwde kom. Uiteindelijk voelde ik me gewoon niet meer op m'n gemak en ben ik maar met de staart tussen de benen naar de Nederlandse grens gekropen. Niet dat ik hard rijden goed wil praten maar als je net even niet oplet zit je zo een paar kilometer boven de toegestane snelheid en echt zin in een foto heb ik nou ook niet. Ben al bang dat ik er 1 te laat gezien heb.
Bij mij komen ze iedere keer weer terug. Er zit vet in de band wat iedere keer weer naar boven komt. Ga ik een dagje naar het circuit en rij ik ze er af. Koelt de band af en maak ik weer een rustig ritje, zitten ze er weerOsiris schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:24:
[...]
Nou ja, boeit wat mij betreft geen moer qua "patsen" of wat dan ook, maar in essentie maak je dan geen gebruik van een aardig deel van je band.. En da's best zonde natuurlijk

Ik rij de banden ook vierkant. Simpelweg omdat ik meer lange afstanden rij en geen moeite heb met snelwegen.Osiris schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:24:
[...]
Nou ja, boeit wat mij betreft geen moer qua "patsen" of wat dan ook, maar in essentie maak je dan geen gebruik van een aardig deel van je band.. En da's best zonde natuurlijk
Wise enough to play the fool
Self healing banden, die wil ik ook....PilatuS schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:27:
[...]
Bij mij komen ze iedere keer weer terug. Er zit vet in de band wat iedere keer weer naar boven komt. Ga ik een dagje naar het circuit en rij ik ze er af. Koelt de band af en maak ik weer een rustig ritje, zitten ze er weer

Da's ergens natuurlijk zonde van de rest van 't rubber wat nooit gebruikt zal gaan worden.teacher schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:36:
[...]
Ik rij de banden ook vierkant. Simpelweg omdat ik meer lange afstanden rij en geen moeite heb met snelwegen.
Nu gaan MPR4's best lang mee, maar ik zou graag een drie-componenten-band willen zien, puur voor veel snelweggebruik.
Bij ons op de CB1 is ook goed te zien als ik er weer een keer mee gereden heb
. Vriendin rijdt gewoon rustig en op haar gemak, zal ook niet snel 10k rpm maken bijvoorbeeld.
Als ik er mee rijdt gaat dat meer naar rijden tussen 8k-14k rpm
. Bandje ziet er dan ook meteen een stukje gebruikter uit.
Verder zijn er voor mij maar een paar bochten waar ik echt schuin ga, daarvan weet ik dat de weg schoon is en kunnen ze hard gereden worden. Voor de rest rij ik eigenlijk altijd een van te voren onbekende weg voor mij. En ik ga niet eerst verkennen om daarna over de weg te scheuren. Dan maar wat minder schuin

Als ik er mee rijdt gaat dat meer naar rijden tussen 8k-14k rpm

Verder zijn er voor mij maar een paar bochten waar ik echt schuin ga, daarvan weet ik dat de weg schoon is en kunnen ze hard gereden worden. Voor de rest rij ik eigenlijk altijd een van te voren onbekende weg voor mij. En ik ga niet eerst verkennen om daarna over de weg te scheuren. Dan maar wat minder schuin

Vanavond ook even lekker stukje gereden, met 4 man (1 man en 3 dames
) even lekker over de lekdijk naar gouda en via boskoop weer terug richting Zoetermeer. 2 dames waren hebben nog niet zo lang hun rijbewijs dus was een goede oefening. Perfect weer ook vanmiddag om lekker te rijden!
*foto is niet mijn eigen motor..

Ik heb zelf deze kleur Versys. Vind het zelf wel een vette kleur, is soort mat oranje maar als je een foto maakt istie roodOsiris schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:14:
[...]
PreciesEen oranje Kawa zou ik persoonlijk dus dan ook best wel een raar gezicht vinden

Totale lengte en been lengte is niet hetzelfde. Heb 2 kennissen die ongeveer even lang zijn, maar de 1 heeft net iets langere benen als de ander waardoor de 1 wel op een AT bij de grond komt en de ander niet.cyntax schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:48:
[...]
Ik ben 1.72m en rij op een TR650 Terra zonder problemen. Die heeft een zithoogte van 865mm. Het is bij stilstand een beetje afschuinen of gewoon stilstaan op de tenen. Ik moet zeggen dat het wel went en persoonlijk vind ik het totaal niet vervelend.
[Voor 46% gewijzigd door aidanl op 30-07-2017 22:09]
Dont shoot me maar ik vind de oranje kleur veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vetter dan de groene van Kawasaki. In het echt is het gewoon wauw.aidanl schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:55:
[...]
Ik heb zelf deze kleur Versys. Vind het zelf wel een vette kleur, is soort mat oranje maar als je een foto maakt istie rood![]()
[afbeelding]
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Haha het blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur. Kawa groen is ook vet, maar dit oranje zag er toch even iets anders uit. Maar nou heb ik ook een felrode auto dus blijkbaar trekken afwijkende kleuren mij toch net iets meer aanHamza schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:03:
[...]
Dont shoot me maar ik vind de oranje kleur veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vetter dan de groene van Kawasaki. In het echt is het gewoon wauw.

Dat zelfde gevoel had ik bij de Ruhrsee een paar weekenden terug, zo jammer wat dat veranderd is een de verbitterdheid van sommige locals daar... Erg jammer. Je moet al snel flink doorrijden wil je ergens lekker kunnen rijden. Eifel rond de Ring is ook steeds gekker aan het worden, vulkaaneifel is te slecht asfalt dus dan of richting Moesel wat nog net aan te rijden is op een supersport of toch richting het zwarte woud...erik23 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:26:
Vandaag een rondje gemaakt bij onze zuiderburen. Wat hebben ze daar toch ontzettend geïnvesteerd in flitspalen. Zelfs enkele trajectcontroles op een gewone weg buiten de bebouwde kom. Uiteindelijk voelde ik me gewoon niet meer op m'n gemak en ben ik maar met de staart tussen de benen naar de Nederlandse grens gekropen. Niet dat ik hard rijden goed wil praten maar als je net even niet oplet zit je zo een paar kilometer boven de toegestane snelheid en echt zin in een foto heb ik nou ook niet. Ben al bang dat ik er 1 te laat gezien heb.
In NL is 't net zo erg of misschien zelfs nog wel erger. Wegen buiten de bebouwde kom waar je in 't verleden nog gewoon 80Km/h mocht rijden worden naar 60Km/h zones omgebouwd middels een paar borden omdat er dan minder onderhoud aan gepleegd hoeft te worden.Joopieboy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:38:
[...]
Dat zelfde gevoel had ik bij de Ruhrsee een paar weekenden terug, zo jammer wat dat veranderd is een de verbitterdheid van sommige locals daar... Erg jammer. Je moet al snel flink doorrijden wil je ergens lekker kunnen rijden. Eifel rond de Ring is ook steeds gekker aan het worden, vulkaaneifel is te slecht asfalt dus dan of richting Moesel wat nog net aan te rijden is op een supersport of toch richting het zwarte woud...
De weg tussen Schindel en Boxtel staat nú inidddels vol met gele borden "gevaarlijk wegdek"..... Maar wordt hoogstwaarschijnlijk dus ook een 60Km/h zone, net zoals de weg tussen Best en st.Oedenrode dat ook geworden is om die rede.
Die weg is te rijden met 100Km'n méér op de teller.... óók nu nog.
[Voor 4% gewijzigd door Will_M op 30-07-2017 22:52]
Hoe laat reed je daar? Vanavond ongeveer zelfde route gereden maar dan de andere kant op samen met een maat.aidanl schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:55:
Vanavond ook even lekker stukje gereden, met 4 man (1 man en 3 dames) even lekker over de lekdijk naar gouda en via boskoop weer terug richting Zoetermeer. 2 dames waren hebben nog niet zo lang hun rijbewijs dus was een goede oefening. Perfect weer ook vanmiddag om lekker te rijden!
Is een leuk stukje rijden!
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Anoniem: 248568
Heeft iemand enig idee wanneer de Honda CBR350RR uitkomt (let op de dubbele R)? Ik kan hier echt niks over vinden. Ben bang dat het weer zo'n Asia release only gaat worden.
Waarschijnlijk zal het blijven bij een Asia-only inderdaad. In Nederland (oftewel Europa) zijn de motoren met minder cc's minder populair. Ook hebben we al de CBR500R welke geschikt is voor het A2 rijbewijs. De CBR350RR zou minder vermogen hebben dan de 500, maar meer dan de 125cc/A1 motoren. Hij valt dus hier een beetje in niemandsland wat dat betreft.Anoniem: 248568 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:11:
Heeft iemand enig idee wanneer de Honda CBR350RR uitkomt (let op de dubbele R)? Ik kan hier echt niks over vinden. Ben bang dat het weer zo'n Asia release only gaat worden.
Ja er zijn natuurlijk van de andere merken vergelijkbare modellen zoals de Yamaha R3 en de Ninja300 welke allebei ook ±300cc zijn. Maar die merken hebben geen ander model dat meer vermogen heeft en toch nog A2 geschikt is (zonder begrenzing/aanpassingen). Honda wel, die heeft dus de eerder genoemde CBR500R. Oftewel, als je graag een Honda CBR wilt voor het A2 rijbewijs (neem ik aan?), moet je even doorsparen voor de 500-versie

M'n nieuwe olie zit er nog maar net een kilometer of 5000 in en 't lijkt nu alweer wat minder soepeltjes te schakelen 

Anoniem: 248568
Nee ik wil een lichte motor met power. Die enkele R is meer een droge boterham terwijl de "RR" een lekker beschuitje is met beleg. Het liefst zou ik nog een CBR250RR of een CBR400RR willen maar dat gaat helaas niet gebeuren.Leviathius schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:37:
[...]
Waarschijnlijk zal het blijven bij een Asia-only inderdaad. In Nederland (oftewel Europa) zijn de motoren met minder cc's minder populair. Ook hebben we al de CBR500R welke geschikt is voor het A2 rijbewijs. De CBR350RR zou minder vermogen hebben dan de 500, maar meer dan de 125cc/A1 motoren. Hij valt dus hier een beetje in niemandsland wat dat betreft.
Ja er zijn natuurlijk van de andere merken vergelijkbare modellen zoals de Yamaha R3 en de Ninja300 welke allebei ook ±300cc zijn. Maar die merken hebben geen ander model dat meer vermogen heeft en toch nog A2 geschikt is (zonder begrenzing/aanpassingen). Honda wel, die heeft dus de eerder genoemde CBR500R. Oftewel, als je graag een Honda CBR wilt voor het A2 rijbewijs (neem ik aan?), moet je even doorsparen voor de 500-versie
Beste meelezers... Mijn Tiger staat momenteel werkloos bij een vriend. Aangezien ik mooie dingen post, moet ik deze mindere ook maar posten.
Ik probeer best veel zelf te regelen qua onderhoud, maar ben met motoren nog een redelijke newbie. Ik heb eerder vorige week een nieuw oliefilter inclusief nieuwe olie in het blok van mijn motor gegooid, maar kwam erachter dat ik teveel olie erin had gedaan.
Dus met een ziekenhuisspuit van mijn schoonpa in combinatie met een rietje bezig om 300ml uit het blok te zuigen... Schuift ineens het rietje van de spuit af en zakt tergend langzaam, maar snel genoeg om er niet meer bij te kunnen komen, mijn blok in....
Die moet ik er nu dus uit zien te prutsen. Waarschijnlijk radiator losmaken, uitlaat aan het blok demonteren en de carter verwijderen.
Ik hoop dat ik op die manier dat rotding eruit krijg, anders moet het blok uit elkaar...
(voel me best een kneus op dit moment, haha)
Ik probeer best veel zelf te regelen qua onderhoud, maar ben met motoren nog een redelijke newbie. Ik heb eerder vorige week een nieuw oliefilter inclusief nieuwe olie in het blok van mijn motor gegooid, maar kwam erachter dat ik teveel olie erin had gedaan.
Dus met een ziekenhuisspuit van mijn schoonpa in combinatie met een rietje bezig om 300ml uit het blok te zuigen... Schuift ineens het rietje van de spuit af en zakt tergend langzaam, maar snel genoeg om er niet meer bij te kunnen komen, mijn blok in....
Die moet ik er nu dus uit zien te prutsen. Waarschijnlijk radiator losmaken, uitlaat aan het blok demonteren en de carter verwijderen.
Ik hoop dat ik op die manier dat rotding eruit krijg, anders moet het blok uit elkaar...
(voel me best een kneus op dit moment, haha)
Ik voel met je mee. Vooral zo'n moment dat je het fout ziet gaan, maar er ook niets meer aan kunt doen.
Maar 't komt wel goed.

Maar 't komt wel goed.

@BvZwolle Balen zeg
Maar ach, dit is in ieder geval weer op te lossen. En tijdens het demonteren leer je allicht ook weer iets 
Beetje mosterd na de maaltijd, maar: Zou het niet makkelijker geweest zijn als je de aftapplug los had gedraaid om +/- 200ml weg te laten lopen? Ja dat wordt waarschijnlijk een kliederboel, maar dit is ook niets

Beetje mosterd na de maaltijd, maar: Zou het niet makkelijker geweest zijn als je de aftapplug los had gedraaid om +/- 200ml weg te laten lopen? Ja dat wordt waarschijnlijk een kliederboel, maar dit is ook niets

Waarom geen Yamaha R3 dan?Anoniem: 248568 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 03:48:
[...]
Nee ik wil een lichte motor met power. Die enkele R is meer een droge boterham terwijl de "RR" een lekker beschuitje is met beleg. Het liefst zou ik nog een CBR250RR of een CBR400RR willen maar dat gaat helaas niet gebeuren.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hmmm ik ben van gedacht veranderd. Ik wou beginnen met een CB650F van jaar 2013 ofzo.
Maar nu is mijn oog gevallen op de CB500(y) van 2000 - 2003. Niet kapot te krijgen en zeeeer schappelijke prijs. Al aan het overwegen om direct te beginnen ombouwen en te laten herspuiten
Maar nu is mijn oog gevallen op de CB500(y) van 2000 - 2003. Niet kapot te krijgen en zeeeer schappelijke prijs. Al aan het overwegen om direct te beginnen ombouwen en te laten herspuiten

Ga nou eerst gewoon rijdenSmokingSig schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:18:
Hmmm ik ben van gedacht veranderd. Ik wou beginnen met een CB650F van jaar 2013 ofzo.

Dat is mij de laatste jaren in Belgie ook opgevallen, echt niet grappig meer daar. Als je een beetje leuk wil rijden kun je het beste de kaart van je eigen omgeving pakken en kijken waar het meeste landbouwgebied is. Tussen de weilanden door rijden en af en toe een terasje in een klein dorpje is wel het meest relaxederik23 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:26:

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
OF ik koop er er 2lolgast schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:29:
[...]
Ga nou eerst gewoon rijdenWaarom zou je je rijbewijs halen om vervolgens een motor te kopen die je niet kunt gebruiken. Had die dan 2 jaar geleden gekocht

Die t7 concept is al helemaal niks meer van over.wimmel_1 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:13:
Als ik volgend voorjaar m'n garage klaar heb dan komt er waarschijnlijk een XT660-X bij óf de opvolger daarvan áls Yamaha die uit gaat brengen (T7). XT660 is een simpel 48PK één cilindertje waarmee je best lekker kunt spelen en wat nog gewoon een kenteken heeft. Dealer raadde me zo'n ding een aantal jaar geleden eigenlijk af omdat 'ie 't vermoeden had dat ik mezelf daar vrij snel op zou gaan vervelen én dus vrij snel een ander er ook mee aan 't vervelen zou gaan maar.... We zijn inmiddels ouder én ....
De "tegenhanger" van KTM (690 Duke-R) met 74PK is ook een optie maar ik ben toch meer van de stemvorken en een YZ / WR-450 is niet écht streetlegal (al is íe dat met een export / import truukje op papier wel te maken).
Waren laatst van die spy foto's van het productie model en dat ding zag er niet uit! dubbele schijven naar enkele schijf en de voorvork wat ook meer richting weg model. Het is jammer maar het lijkt erop dat het meer een tourfietsje gaat zijn ipv een echt allroad monster.
Die WR450's zijn ook totaal niet te vergelijken met die 660's natuurlijk, die 660 is het gewicht en pk verhouding een beetje scheef, dan kan je volgens mij beter een drz400 nemen, die is lichter en speelser en ook net iets te weinig power.
Die duke vond ik echt geweldig! maar ik heb ook altijd beetje dat idee dat ktm en onderhoud niet echt wat voor mij zijn, ik vind voordeel van die japanners dat ze build to last zijn.
Foto spam tijd!!
(terug van weggeweest)

De Stelvio/Stilfersjoch, on top of the world.

Uitzicht Stelvio

Geen idee lol, in ieder geval een doodlopende pas

Silvretta (12 euro maut, maar wel strakke haarspeldjes)

Lunch op 2400m op de Timmelsjoch...

...met dit als uitzicht

De Attersee

Stormpje op komst, net op tijd een hotel gevonden. Brandweer was in paniek..
Dit was aan de voet van de Grossglockner (niet omhoog geweest)

En juist, op gepaste afstand parkeren
En voor de statistiek-geile:
4.144 km gereden
57km/u gemiddeld
5.1 l/100 brandstofverbruik
8.267 keer geschakeld
4.389 keer voorrem gebruikt
7.141 keer de achterrem
8 graden min buitentemperatuur
33 graden max buitentemperatuur
Nu twee weken werken, dan mag ik weer naar Wales

Uitzicht Stelvio

Geen idee lol, in ieder geval een doodlopende pas

...met dit als uitzicht

De Attersee

Stormpje op komst, net op tijd een hotel gevonden. Brandweer was in paniek..

4.144 km gereden
57km/u gemiddeld
8.267 keer geschakeld
7.141 keer de achterrem

Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Toevallig wat andere omstandigheden? Langere stukken, hogere buitentemperaturen etc?Osiris schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:59:
M'n nieuwe olie zit er nog maar net een kilometer of 5000 in en 't lijkt nu alweer wat minder soepeltjes te schakelen
Zo gooit mijn garage er voor de winterperiode een olie in met wat lagere viscositeit (meer waterig ipv stroperig), zodat het in lagere temperaturen sneller smeert). Met als kanttekening, dat ik aan het einde van de interval het oliepeil wat beter in de gaten moet houden, want dit kan wat sneller verbruiken.
Zo heb ik dus iets meer olie bij moeten vullen de laatste keer, 300ml na 8k km, ipv geen of ~150ml na eenzelfde periode in de zomer vorig jaar.
@Least Inkling Mooi foto's, ik zat rond diezelfde periode in noord tirol (vorarlberg), maar gelukkig was het weer beter dan de voorspelling. Hier en daar wat onweer, maar dat is wel te toen als je het op het balkon zit met een weizen, en de camera op super slowmotion ingeschakeld hebt.

[Voor 28% gewijzigd door _Apache_ op 31-07-2017 11:05]
Aardige video over de mogelijke oorzaken van het uitsterven van de Japanse 1 cylinder dual-sports

Tussen 7 en 8 uur ofzo. Geen oranje Versys, een rode en een zwarte Fazer en een zwarte er6f gezien?thijsco19 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:51:
[...]
Hoe laat reed je daar? Vanavond ongeveer zelfde route gereden maar dan de andere kant op samen met een maat.
Is een leuk stukje rijden!

Zou het niet echt als een probleem zien, huidige wrf450 of KTM 450/500 heeft tegenwoordig een prima onderhouds interval. Anders een KTM 690 enduro (r).Stacheldraht schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:18:
Aardige video over de mogelijke oorzaken van het uitsterven van de Japanse 1 cylinder dual-sports![]()
![]()
[video]
Buiten dat, wat moet je nog met een Dual Sport...OTR ritten is die te zwaar voor. Zoals gemeld in de video greenlaning kan ook bijna nergens meer.
[Voor 14% gewijzigd door Ghostrider op 31-07-2017 11:36]
Asus Zenbook i7 256gb
Holy shit wat een vette foto's! Ik heb ze misbruikt en in onze groep gegooid van de motorrijders met wie ik op vakantie ga. Niet iedereen is zo enthousiast (1 iemand gaat op een Honda FMX650). Ik denk dat ze enthousiaster worden van deze foto's!Least Inkling schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:21:
Foto spam tijd!!(terug van weggeweest)
[afbeelding]
[afbeelding]
Uitzicht Stelvio
[afbeelding]
Geen idee lol, in ieder geval een doodlopende pas![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
...met dit als uitzicht
[afbeelding]
De Attersee
[afbeelding]
Stormpje op komst, net op tijd een hotel gevonden. Brandweer was in paniek..![]()
[afbeelding]
4.144 km gereden
57km/u gemiddeld
8.267 keer geschakeld
7.141 keer de achterrem

All-Round nerd | iRacing Profiel
Volgens mij is zo'n XT blokje nog best wat op te peppen! Jammer dat ze alleen relatief zwaar zijn (zeker in vergelijking met de concurrentie uit Oostenrijk).wimmel_1 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:13:
De XT660X staat ook op mijn (mogelijke) verlanglijstje als ik de GSX-R verkocht heb (wat nog niet echt vlot). Het ding is bulletproof en volgens mij kan je er veel plezier mee hebben. Andere optie zou een Suzuki DRZ400SM zijn, die hoeft een stuk minder kilo's mee te slepen, maar heeft daarentegen ook minder vermogen en is wat lastiger op te peppen.
Mooiste zou een KTM 690 SMC zijn, maar die is nu ff buiten budget (heb net een huis gekocht, en dat kost allemaal al geld genoeg

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.
Nee, sowieso weinig motoren gezien.aidanl schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:27:
[...]
Tussen 7 en 8 uur ofzo. Geen oranje Versys, een rode en een zwarte Fazer en een zwarte er6f gezien?
Was jij over gevaren (de dijk 'beneden' de lek?)
Wij gingen ongeveer half 7 richting Zoetermeer daarna richting Gouda dan via de west vlisterdijk over de Lekdijk west en die helemaal volgen dan door Rotterdam.
Heerlijk!Least Inkling schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:21:
Foto spam tijd!!(terug van weggeweest)
[afbeelding]
[afbeelding]
Uitzicht Stelvio
[afbeelding]
Geen idee lol, in ieder geval een doodlopende pas![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
...met dit als uitzicht
[afbeelding]
De Attersee
[afbeelding]
Stormpje op komst, net op tijd een hotel gevonden. Brandweer was in paniek..![]()
[afbeelding]
4.144 km gereden
57km/u gemiddeld
8.267 keer geschakeld
7.141 keer de achterrem

Euhm, schakel en rem stats? Zegt een GS je dat?
Grappig kenteken trouwens, mijn vader heeft 25 jaar motor gereden met (geel) kenteken MAD-xxx

Ah ik zie nu net dat wij de ijseldijk gepakt hebben, vond het er al anders uitzien als dat ik verwachtethijsco19 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:15:
[...]
Nee, sowieso weinig motoren gezien.
Was jij over gevaren (de dijk 'beneden' de lek?)
Wij gingen ongeveer half 7 richting Zoetermeer daarna richting Gouda dan via de west vlisterdijk over de Lekdijk west en die helemaal volgen dan door Rotterdam.

Die stats wil ik ook op de racer 😍Anoshky schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:56:
[...]
Heerlijk!![]()
Grappig kenteken trouwens, mijn vader heeft 25 jaar motor gereden met (geel) kenteken MAD-xxx
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Bij de Lidl zijn ook pompjes te koop waarmee je dus heel eenvoudig je olie kan vervangen. Kabel in je blok drukken en aanzetten. Volgens de tekst op de doos de "Schoonste" manier van olie vervangen.lolgast schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:53:
@BvZwolle Balen zegMaar ach, dit is in ieder geval weer op te lossen. En tijdens het demonteren leer je allicht ook weer iets
Lijkt mij sterk dat je meer dan 60% van het olie uit je blok kan halen, maar voor bovenstaande probleem is het natuurlijk wel weer een oplossing

Ik kijk momenteel met een schuin oog naar een motor jeans. Maar omdat ik veiligheid nog steedshet belangrijkste vind heb ik moeite met het kiezen van een goede broek. Een vereiste vind ik sowieso dat hij overal verstevigd is, dus niet alleen op een paar plekken waar je veel valt.
Wat is jullie mening wat betreft veiligheid met motorjeans?
De Nav 5 spiekt via de boordcomputer wat er allemaal gebeurd, wel grappig en onvoorstelbaar ookAnoshky schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:56:
[...]
Heerlijk!![]()

Mag niet uitmaken welke fiets je rijdt toch? En inderdaad, Duitsland en Alpen blijven mooi om door en overheen te rijden!w4rguy schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:40:
[...]
Holy shit wat een vette foto's! Ik heb ze misbruikt en in onze groep gegooid van de motorrijders met wie ik op vakantie ga. Niet iedereen is zo enthousiast (1 iemand gaat op een Honda FMX650). Ik denk dat ze enthousiaster worden van deze foto's!
[Voor 39% gewijzigd door Least Inkling op 31-07-2017 14:53]
Vriend van mij heeft er zo 1, nog niet vaak op gereden maar het is wel héél lachen om op te rijden. Enige nadeel is dat ie de db killers er uit heeft dus het doet nogal zeer aan de oren..-tom-562 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:12:
[...]
Volgens mij is zo'n XT blokje nog best wat op te peppen! Jammer dat ze alleen relatief zwaar zijn (zeker in vergelijking met de concurrentie uit Oostenrijk).
De XT660X staat ook op mijn (mogelijke) verlanglijstje als ik de GSX-R verkocht heb (wat nog niet echt vlot). Het ding is bulletproof en volgens mij kan je er veel plezier mee hebben.
Die XT660 Tenere lijkt mij ook echt supervet voor erbij.MrXen0 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:53:
[...]
Vriend van mij heeft er zo 1, nog niet vaak op gereden maar het is wel héél lachen om op te rijden. Enige nadeel is dat ie de db killers er uit heeft dus het doet nogal zeer aan de oren..
Als het korte afstanden zijn (W/W) dan rijd ik met mijn Alpinestar spijkerbroek. Die is beschermd rondom heupen tot en met boven benen. Daarnaast is het materiaal wat steviger als normale spijkerstof. Volgens mij heeft Booster nog een aantal spijkerbroeken die volledig kevelar zijn. Je kan ook kijken naar de kevelar legings die je onder je normale spijkerbroek kan dragen.erik23 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:48:
Ik kijk momenteel met een schuin oog naar een motor jeans. Maar omdat ik veiligheid nog steedshet belangrijkste vind heb ik moeite met het kiezen van een goede broek. Een vereiste vind ik sowieso dat hij overal verstevigd is, dus niet alleen op een paar plekken waar je veel valt.
Langere afstanden doe ik gewoon mijn textiel broek aan, ook omdat die waterdicht is.
[Voor 3% gewijzigd door aidanl op 31-07-2017 14:55]
Wat is het grote verschil tussen de versies? Ben niet heel erg thuis in die type motoren. De XT660X lijkt mij meer een supermotard en de Tenere dan iets meer voor allround?Bioflap schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:53:
[...]
Die XT660 Tenere lijkt mij ook echt supervet voor erbij.
Voralberg ben ik begonnen. Ben via de dolomieten en Salzburg weer richting Bregenz gegaan._Apache_ schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:53:
[...]
..ander verhaal...
@Least Inkling Mooi foto's, ik zat rond diezelfde periode in noord tirol (vorarlberg), maar gelukkig was het weer beter dan de voorspelling. Hier en daar wat onweer, maar dat is wel te toen als je het op het balkon zit met een weizen, en de camera op super slowmotion ingeschakeld hebt.
Super weer de eerste week, behalve 's avonds onweer, but who cares en idd biertje erbij en de bliksem filmen

Tweede week was het allemaal wat onstabieler. Had een doel gesteld om 60 passen te rijden, niet gelukt, het waren er maar 52

Dit is de XT660XMrXen0 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:55:
[...]
Wat is het grote verschil tussen de versies? Ben niet heel erg thuis in die type motoren. De XT660X lijkt mij meer een supermotard en de Tenere dan iets meer voor allround?
Is een wat hoger model..
Met welke 125cc?DrivinUCrazy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:13:
Vandaag voor het eerst een rit gedaan met ons clubje. Nou ja, voor het eerst een openbare rit. Aangekondigd via facebook, en we zien wel hoeveel er komt opdagen. Uiteindelijk 38 gastrijders geloof ik.

De XT660X zit eigenlijk een beetje tussen alles in. Te zwaar voor een supermoto, maar te weinig windprotectie/bagagemogelijkheden om een allroad genoemd te worden. De Tenere kiest wel wat meer een kant: die van de allroad.MrXen0 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:55:
[...]
Wat is het grote verschil tussen de versies? Ben niet heel erg thuis in die type motoren. De XT660X lijkt mij meer een supermotard en de Tenere dan iets meer voor allround?
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Bioflap schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:01:
[...]
Dit is de XT660X
[afbeelding]
[afbeelding]
Is een wat hoger model..
Ah duidelijk, danku! Ik noem de X dan maar de 'hooligan' versie omdat die vriend er echt als een debiel mee knalt.caesar1000 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:01:
[...]
Met welke 125cc?![]()
[...]
De XT660X zit eigenlijk een beetje tussen alles in. Te zwaar voor een supermoto, maar te weinig windprotectie/bagagemogelijkheden om een allroad genoemd te worden. De Tenere kiest wel wat meer een kant: die van de allroad.

Haha 
Ik denk trouwens dat je al bijna 10kg bespaard door de standaard dempers te vervangen voor een nette set carbon (of aluminium) dempers

Ik denk trouwens dat je al bijna 10kg bespaard door de standaard dempers te vervangen voor een nette set carbon (of aluminium) dempers

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.
In de volle wind zitten op een 650cc 1-cylinder op een kogelhard zadel, of op een zacht pruttelende 600cc driecylinder achter een windscherm. Voor mijn vrienden maakt het blijkbaar wel wat uitLeast Inkling schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:51:
[...]
Mag niet uitmaken welke fiets je rijdt toch? En inderdaad, Duitsland en Alpen blijven mooi om door en overheen te rijden!

Ik hang gewoon met de kop in de wind op mijn Hornet, gaan als een raket!

@w4rguy als je in eerste instantie de snelweg wilt pakken, snap ik dat
Ik ben in twee dagen binnendoor gereden, voordeel is je mag al vrij snel spelen spelen op de duitse B-, K- en L- wegen en je tourt op je gemak, ipv afzien op de snelweg.

Ik ben in twee dagen binnendoor gereden, voordeel is je mag al vrij snel spelen spelen op de duitse B-, K- en L- wegen en je tourt op je gemak, ipv afzien op de snelweg.
Je vergeet er nog eentje de XT660R:Bioflap schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:01:
[...]
Dit is de XT660X
[afbeelding]
[afbeelding]
Is een wat hoger model..
De XT660X is een supermotard.
De XT660Z is voor de wereldreiziger.
De XT660R zit tussen de X en de Z in.
Mja, onze reistijd gaat dan wel van 5,5 uur (zonder stops) naar bijna 11 uur, zonder stopsLeast Inkling schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:29:
@w4rguy als je in eerste instantie de snelweg wilt pakken, snap ik dat![]()

Maar goed, daarna een lekker biertje en alles is vergeten;)
Ik kwam een broertje tegen vandaag!
w4rguy schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:25:
[...]
In de volle wind zitten op een 650cc 1-cylinder op een kogelhard zadel, of op een zacht pruttelende 600cc driecylinder achter een windscherm. Voor mijn vrienden maakt het blijkbaar wel wat uit.
Ik hang gewoon met de kop in de wind op mijn Hornet, gaan als een raket!
4-5 jaar woonwerk gedaan met een 650cc eencilinder, beetje afstanden rijden gaat prima hoor. Dit zadel was dan wel niet kanonhard maar de 1 cilinder 650cc gaf echt geen problemen om met weer en wind te rijden ook niet op lange afstanden.
The tweaker formaldehyde known as Raym09
Begrijp ik! Ik wil deze volgend jaar wel rijden, vakanties boeken bij HMR bevalt mij wel.Least Inkling schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:58:
[...]
Voralberg ben ik begonnen. Ben via de dolomieten en Salzburg weer richting Bregenz gegaan.
Super weer de eerste week, behalve 's avonds onweer, but who cares en idd biertje erbij en de bliksem filmen![]()
Tweede week was het allemaal wat onstabieler. Had een doel gesteld om 60 passen te rijden, niet gelukt, het waren er maar 52
https://www.horizonmotorr.../europa/75-passen-special
Ik heb het net opgezocht. Een yamaha yzf-125r.
Wij zijn er klaar voor!
Na de vakantie is het tijd voor een grote beurt (Volgens Honda handboek bij 72.000) en mijn monteur heeft mij al gelijk het slechte nieuws gegeven... ik zal voorafgaand aan de beurt mijn motor moeten gaan wassen.
Ik was zo zuinig op die dikke laag vet en prut...
.
Na de vakantie is het tijd voor een grote beurt (Volgens Honda handboek bij 72.000) en mijn monteur heeft mij al gelijk het slechte nieuws gegeven... ik zal voorafgaand aan de beurt mijn motor moeten gaan wassen.
Ik was zo zuinig op die dikke laag vet en prut...

[Voor 56% gewijzigd door HTT-Thalan op 31-07-2017 18:57]
Stacheldraht schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:50:
[...]
Als je er woon/werk verkeer mee gaat doen zou ik die koffer echt laten zitten. Zo niet dan zou ik dat ding er ook afhalen.

Don't forget the mt03. Heeft hetzelfde motorblok maar dan in een sport tour jasje.Stacheldraht schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:40:
[...]
Je vergeet er nog eentje de XT660R:
[afbeelding]
De XT660X is een supermotard.
De XT660Z is voor de wereldreiziger.
De XT660R zit tussen de X en de Z in.
Jup goeie ervaringen mee met Horizon._Apache_ schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:41:
[...]
Begrijp ik! Ik wil deze volgend jaar wel rijden, vakanties boeken bij HMR bevalt mij wel.
https://www.horizonmotorr.../europa/75-passen-special
Deze tour staat ook op mijn lijstje, hard maar leuk werken tijdens de vakantie

Oe, oranje Kawa's
Ik doe mee! Mooi kiekje van een paar dagen Sauerland van vorig jaar.
Nog anderhalve week werken en dan eerst op vakantie zonder motor.
Dit jaar nog geen motorplannen, misschien een paar dagen de Eifel in.

Ik doe mee! Mooi kiekje van een paar dagen Sauerland van vorig jaar.
Nog anderhalve week werken en dan eerst op vakantie zonder motor.
Dit jaar nog geen motorplannen, misschien een paar dagen de Eifel in.
Noobmeter WoT: Froekie
Iemand nog tips voor een goede tanktas? Heb een waardebon gekregen van Motoport dus zou mooi zijn als hij daar te koop is, en waterdicht.
Zelf zit ik nu te denken aan een DANE Karby. Deze tas is waterdicht en heeft een doorzichtig vak waar nog een telefoon in kan met navigatie.
https://www.motoport.nl/e.../Motoport/Products/044275.
Iemand nog tips?
Zelf zit ik nu te denken aan een DANE Karby. Deze tas is waterdicht en heeft een doorzichtig vak waar nog een telefoon in kan met navigatie.
https://www.motoport.nl/e.../Motoport/Products/044275.
Iemand nog tips?
Even goed kijken naar de manier van monteren. Dit is niet altijd voor iedere motor even handig. Je hebt bijvoorbeeld tanktassen die met magneten werken en je perse een tank van metaal voor nodig hebt. Nou is dat bij deze niet zo, maar dan nog de vraag of deze manier voor jouw motor wel zo handig is. Je hebt bijvoorbeeld ook tanktassen die je vastklikt op een ring die je rond de tankdop monteert. Dat laatste zit heel goed vast en is ook makkelijk en snel te verwijderen.
Er zijn veel verschillende manier, het is even kijken wat voor jou en jouw type motor handig is.
Dit topic is gesloten.