Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.071 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Thalaron schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:39:
[...]

Ik fiets normaal altijd naar mijn werk (met trappers... O-) ).
Nadat ik die dag van top tot teen doorweekt op mijn werk aankwam heb ik de Rev'it Guardian H2O set besteld... komt morgen binnen, alleen nog even kijken of dat goed zit/past.

Ik heb nooit een regenpak gehaald omdat ik liever nat regen dan me de pleuris zweet. Deze zou goed moeten ademen (Hydratex).
Gezien ik dat regenpak op de fiets én motorfiets kan gebruiken... mooi excuus al zeg ik het zelf :+

PS: Bij motorkleding heb ik wel een ritsbare Hydratex laag, maar wanneer ik naar buiten ga wanneer het zeker is dat het gaat regenen dan liever dat het water niet OP mijn pakkie komt natuurlijk :)
Ja een regenpak is handig, maar ik rij puur voor m'n plezier. Dan mag het van mij op z'n minst droog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Om de ketting discussie af te sluiten. Martell moderator op motor-forum.nl en een uitstekende monteur heeft eens tegen mij gezegd: "Een levensduur van 20.000 a 25.000 is normaal voor een kettingset, alles meer dan dat is mooi meegenomen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:17

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:59:
Om de ketting discussie af te sluiten. Martell moderator op motor-forum.nl en een uitstekende monteur heeft eens tegen mij gezegd: "Een levensduur van 20.000 a 25.000 is normaal voor een kettingset, alles meer dan dat is mooi meegenomen".
Dat zou voor mij betekenen dat ik een kleine tien jaar met een kettingset kan doen :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Vrijdag schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:00:
[...]

Dat zou voor mij betekenen dat ik een kleine tien jaar met een kettingset kan doen :9
Moet je misschien een motor zoeken waar je wel op wil rijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:23:
[...]

Moet je misschien een motor zoeken waar je wel op wil rijden >:)
:D _O-

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:03
steffex schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:33:
[...]

Ja een regenpak is handig, maar ik rij puur voor m'n plezier. Dan mag het van mij op z'n minst droog zijn.
Dat is ook onze bedoeling. Maar goed mochten we een keer met de motor op reis gaan en het regent wanneer je verder wilt/terug moet leek het me wel handig om goed droog te blijven. Maar zoals ik al aangaf wil/kan ik hem ook voor woon/werk verkeer op de benenwagen gebruiken wanneer nodig :)

Ziet er natuurlijk niet uit maar goed, lekker belangrijk :+

Onze pakken zijn ook juist uitgezocht met mooi weer/zomer in de gedachte. Waterdichte liner is leuk en zat er in bij aanschaf. Zonder dat deel had ik ook voor dit pak gekozen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Thalaron op 13-07-2017 23:01 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:04

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

HTT-Thalan schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:44:
Pfff, ik reed net achter zo'n roofer op zo'n verlengde scooter, uiteraard met lawaai pijp zonder demper eronder. Ondanks zijn automaat en rooie oortjes was hij mooi niet sneller :+.

Zal vanavond wel even de beelden checken :Y.
[YouTube: https://youtu.be/6XJxmS2IJgk]

De Alp is even lekker uitgelaten vandaag 8). Rondje Breda-A'dam-Velserbroek-Breda, 280km, terugweg flink gas gegeven en toch nog 1 op 20 gereden. Onderweg terug door de A2 tunnel gas dicht vanwege afremmend verkeer gaf de uitlaat een flinke klap, wat galmt dat lekker :*).
Vrijdag schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:00:
[...]

Misschien kun je als je het goed uitkient ook wel 6 jaar met een set banden doen, 10 jaar met dezelfde helm, 3 jaar met een oliebeurt en je dan hele leven met dezelfde motor :>.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:07:
[...]

Misschien kun je als je het goed uitkient ook wel 6 jaar met een set banden doen, 10 jaar met dezelfde helm, 3 jaar met een oliebeurt en je dan hele leven met dezelfde motor :>.
Alleen rijden op zonnige zaterdagen als de temperatuur >20<27 is, de dag even en de maand oneven en de maan op het laatste kwartier staat. Tijdens schrikkeljaren die eindigen op een priemgetal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vrijdag schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:09:
[...]

Alleen rijden op zonnige zaterdagen als de temperatuur >20<27 is, de dag even en de maand oneven en de maan op het laatste kwartier staat. Tijdens schrikkeljaren die eindigen op een priemgetal 8)
Ik rijd deze gewoon lekker door tot eind volgend jaar, en dan demonteer ik het hele apparaat voor restauratie, blok en al. Leuke klus om te doen, en dan hoef ik me nu niet al te schuldig te voelen over krasjes deukjes en een beetje slijtage :*).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:07:
[...]

[video]

De Alp is even lekker uitgelaten vandaag 8). Rondje Breda-A'dam-Velserbroek-Breda, 280km, terugweg flink gas gegeven en toch nog 1 op 20 gereden. Onderweg terug door de A2 tunnel gas dicht vanwege afremmend verkeer gaf de uitlaat een flinke klap, wat galmt dat lekker :*).

[...]

Als ik dit filmpje zie dan ga je geen tien jaar met je helm doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:51:
[...]

Want je helm beschadigt van hard optrekken ofzo?

Ik heb denk ik nog een 10% kortingsbon voor fc-moto.de, maar ga 'm zelf niet gebruiken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Veel plezier aan degene die m wel gaat gebruiken. Meld het aub dan even in het topic zodat je anderen niet teleurstelt ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:51:
[...]

Doel je op het vertrouwen dat de roodlichthufters tot inkeer zouden komen voordat ze motortjetik zouden gaan spelen?

Dat vond ik ook wel erg groot :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

steveman schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:19:
[...]

Doel je op het vertrouwen dat de roodlichthufters tot inkeer zouden komen voordat ze motortjetik zouden gaan spelen?

Dat vond ik ook wel erg groot :X
Het is op camera niet te zien, maar ik had oogcontact met de voorste auto die na de vrachtwagen kwam, anders was ik gestopt ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 06:50:
[...]

Het is op camera niet te zien, maar ik had oogcontact met de voorste auto die na de vrachtwagen kwam, anders was ik gestopt ;).
Oogcontact is overrated: ze kunnen dwars 'door' je heen kijken en je vervolgens alsnog voor je snufferd rijden. Ik zou op zn minst toeteren, heb hekel aan rood licht rijders, maar wel wachten. Dat ze jouw kant op kijken en je -voor jouw gevoel- recht aankijken, zegt helemaal niks.

Verder zie ik het nut van het namen en shamen van iemand die in andere stijl kleding op een motorscooter rijdt.. ook 500cc (volgens kenteken), dus dat je sneller bent op jouw motor, nou ehh, top maar niet verassend.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:42
Daarnaast komt het puur doordat die motorscooterrijder geen volgas gaf en daar ook geen behoefte voor had. Als die dat wel had gedaan zou hij je met gemak eruit hebben getrokken. Heb wel eens (afgesproken) stoplicht sprintjes gedaan tegen zo een T-MAX op mn TR650. Zelfs met doortrekken tot redline en schakelen zonder koppeling kon ik de motorscooter nauwelijks bijhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:45

Least Inkling

Product of the cold war

aidanl schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:49:

[...]

Was die tip van jullie voor of nadat ze de berg af ging? :+
:> :P

Was wel flabbergasted toen ik hoorde dat ze de voorrem nooit gebruikte. Wat mensen zich toch kunnen aan/afleren.

Was een smalle bergweg naar beneden, bocht naar links. Komt een trekker op dat moment naar boven. Zij schrikt, beukt alleen de achterrem in, want ja...dat deed ze altijd. Eindigt ondersteboven onder haar Honda'tje die door twee bomen werd tegengehouden. Ze roept nog wel naar boven "alles goed!"

Enige technische kennis van motorrijden/motorgedrag is toch wel gewenst..

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
noes schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 07:36:
[...]

Oogcontact is overrated: ze kunnen dwars 'door' je heen kijken en je vervolgens alsnog voor je snufferd rijden. Ik zou op zn minst toeteren, heb hekel aan rood licht rijders, maar wel wachten. Dat ze jouw kant op kijken en je -voor jouw gevoel- recht aankijken, zegt helemaal niks.

Verder zie ik het nut van het namen en shamen van iemand die in andere stijl kleding op een motorscooter rijdt.. ook 500cc (volgens kenteken), dus dat je sneller bent op jouw motor, nou ehh, top maar niet verassend.
Yup, been there done that. Was haast zeker dat de automobilist mij had gezien want keek mijn kant op etc, maar toch besloot die op te trekken nadat mijn tegenligger voorbij was(Automobilist kwam vanaf een zijweg een voorrangsweg op). Laten we het erop houden dat ik nu bij kruizingen onder de daar geldende v-max rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Wat was het ook alweer?

Kijken - zien - waarnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ja, helaas op de harde manier geleerd. Maar goed, qua motor ben ik er flink op vooruit gegaan dus ik klaag niet. Het geregel met de verzekering van de tegenpartij was alleen nogal een gedoe(duitser, in Duitsland gebeurd en ik was WA verzekerd dus mijn verzekering wou niets doen voor mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Least Inkling schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:07:
Wat was het ook alweer?

Kijken - zien - waarnemen
Detect, decide & disregard, toch? :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ook dat :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Die rood licht rijders hobbelen als blinde volgelingen achter die vrachtwagen aan door rood. Die hebben vaak geen enkel besef van de wereld om zich heen. Maar als je het goed timed dan knal je er precies tussendoor :+

Mensen die bewust door rood rijden doen dit met de mindset van fuck the world en rijden gewoon door tot er eventueel een klap volgt. Gelukkig heb je dan de beelden nog om terug te (laten) kijken >:)

Over irritaties gesproken. Hebben we het al gehad over de kruispunt blokkeerders die doorrijden als ze het kruispunt niet volledig kunnen oversteken en vervolgens alles vast zetten :( :(

[ Voor 18% gewijzigd door wilco1985 op 14-07-2017 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cyntax schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:54:
Daarnaast komt het puur doordat die motorscooterrijder geen volgas gaf en daar ook geen behoefte voor had. Als die dat wel had gedaan zou hij je met gemak eruit hebben getrokken. Heb wel eens (afgesproken) stoplicht sprintjes gedaan tegen zo een T-MAX op mn TR650. Zelfs met doortrekken tot redline en schakelen zonder koppeling kon ik de motorscooter nauwelijks bijhouden.
Tot een km of 80 is in de echte wereld simpelweg niets sneller dan een motorscooter. Voornamelijk in stedelijk gebied zijn ze eigenlijk onverslaanbaar.

Ik ben eigenlijk best wel verbaasd dat je zo weinig motorscooters ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:10:
[...]
Tot een km of 80 is in de echte wereld simpelweg niets sneller dan een motorscooter. Voornamelijk in stedelijk gebied zijn ze eigenlijk onverslaanbaar.

Moet je eens naar Parijs gaan :P Dan is het wel functie boven emotie. Wordt daar gezien (en gebruikt!) net als fietsen hier eigenlijk. Puur een vervoersmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 19:08
[...]

Zijn ook best aan de prijs die motorscooters. Denk dat dit er ook mee heeft te maken. Als ik kijk naar die nieuwe van Honda, de X-ADV. Deze kost 13.000e Daar kan ik ook een leuke motor voor halen. T-Max ook in die prijscategorie. Voor dat geld kan ik ook een Triump Tiger kopen bijvoorbeeld of een Kawasaki Z1000R

Persoonlijk wil ook ook zelf kunnen schakelen enzo. Hoort gewoon bij het motorrijden voor mijn gevoel.

[ Voor 5% gewijzigd door spookz0r op 14-07-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
spookz0r schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Persoonlijk wil ook ook zelf kunnen schakelen enzo. Hoort gewoon bij het motorrijden voor mijn gevoel.
Snap ik, ik zit ook niet op een automaat te wachten. Toch lees ik bijzonder lovende commentaren over de Honda DCT - zie bijvoorbeeld reviews over de nieuwe Africa Twin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:32
wilco1985 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:33:
Die rood licht rijders hobbelen als blinde volgelingen achter die vrachtwagen aan door rood. Die hebben vaak geen enkel besef van de wereld om zich heen. Maar als je het goed timed dan knal je er precies tussendoor :+

Mensen die bewust door rood rijden doen dit met de mindset van fuck the world en rijden gewoon door tot er eventueel een klap volgt. Gelukkig heb je dan de beelden nog om terug te (laten) kijken >:)

Over irritaties gesproken. Hebben we het al gehad over de kruispunt blokkeerders die doorrijden als ze het kruispunt niet volledig kunnen oversteken en vervolgens alles vast zetten :( :(
vwb dat kruispuntvolk: Ik heb het idee dat die mensen die dat doen eerder bang zijn dat dat ze het bewust doen. Bang omdat de mensen achter hun gaan toeteren of zo of bang dat ze er dan altijd staan omdat de anderen wel gewoon door gaan rijden. Er zijn ook gewoon mensen bij die niet omkijken dan hoor. Je hebt altijd volk dat gewoon maling heeft aan de rest en gewoon doorrijd tot echt MIDDEN op het kruispunt terwijl er al 5 auto's op dat kruispunt staan.

Ik heb het 'sochtends wel eens gehad. Twee banen richting de N34 in Emmen. Iedereen staat op de rechterbaan en zelfs in de bocht nog stil. Ik rij tussen de strook door naar de linkerbaan en ga zo 15 auto's voorbij. Waarom denken niet meer mensen dit als je toch helemaal naar voren toe rijd? Maar goed.. The human mind is a weird thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 19:08
Dryhte schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Snap ik, ik zit ook niet op een automaat te wachten. Toch lees ik bijzonder lovende commentaren over de Honda DCT - zie bijvoorbeeld reviews over de nieuwe Africa Twin.
Ja schijnt goed te werken. Hoor van meerdere modellen waar het opzit dat het mensen prima bevalt. Fijn dat het er is iig voor de mensen die het willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Dat "rood licht rijden" kom steeds vaker voor, omdat alles strakker is afgesteld.

Ik betwijfel daarom of het altijd echt rood licht rijden is. Als je door groen gaat, maar niet al te snel of soms traag, dan kruis je al snel het andere verkeer wat groen heeft.

Verder zou ik oppassen met doorduwen op kruisingen, sowieso is het handig om verkeer op de kruising voor te laten gaan voor doorstroming. Geen idee of het ook verplicht is, maar het hoeft niet altijd verplicht te zijn om iets te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mamorunl schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:51:
[...]

vwb dat kruispuntvolk: Ik heb het idee dat die mensen die dat doen eerder bang zijn dat dat ze het bewust doen. Bang omdat de mensen achter hun gaan toeteren of zo of bang dat ze er dan altijd staan omdat de anderen wel gewoon door gaan rijden. Er zijn ook gewoon mensen bij die niet omkijken dan hoor. Je hebt altijd volk dat gewoon maling heeft aan de rest en gewoon doorrijd tot echt MIDDEN op het kruispunt terwijl er al 5 auto's op dat kruispunt staan.
Ja, als de rest het ook doet zal je wel moeten: vaak is er één baan/richting die te vol is geraakt, van meerdere richtingen komen autos erbij. Als je je er niet tussen perst, kan de rest wel maar jij nooit rijden. Dus.. ik begrijp het wel, maar het is wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Rody schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:01:
Dat "rood licht rijden" kom steeds vaker voor, omdat alles strakker is afgesteld.

Ik betwijfel daarom of het altijd echt rood licht rijden is. Als je door groen gaat, maar niet al te snel of soms traag, dan kruis je al snel het andere verkeer wat groen heeft.
Als ik ze nog over de stopstreep zie rijden terwijl ik al lang en breed groen heb, durf ik wel te beweren dat ze door rood zijn gereden, zó strak staat het nou ook weer niet afgesteld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Daar stond ik dan hahaha. Het ging toch al dik een week goed (elke dag 220km). Maar zoals het hoort bij een ducati moet het stuk gaan. De anwb had het snel verholpen en ik kon weer door. (Contact slot is verrot).

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1500027406.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Plankgas (iig met veel bombarie en herrie) optrekken en dan op 5 cm van de bestuurdersdeur tot stilstand komen, en vervolgens strak voor je uit kijken zonder ze in de ogen aan te kijken. Werkt met een auto beter dan met een motor maar ze zitten daarna altijd met open mond van "Oh..."

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Tylen lekkere plek ook om stil te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja er zijn beter plekken te verzinnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Tylen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:29:
Ja er zijn beter plekken te verzinnen.
Zoals de parkeerplaats van je bestemming? O-)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Tylen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:18:
Daar stond ik dan hahaha. Het ging toch al dik een week goed (elke dag 220km). Maar zoals het hoort bij een ducati moet het stuk gaan. De anwb had het snel verholpen en ik kon weer door. (Contact slot is verrot).

[afbeelding]
Zo stond ik eens midden op de IJsselbrug. Voelt heel erg lullig :+
Toen was de detectiesensor van de jiffy defect waardoor de ontsteking uit viel (dodemans circuit)
Duurde even voordat ik die uitgevogeld had :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:14

Gewoon op afrijden, even flink gas open trekken en dan tussendoor gaan :D Doen ze hier bij Kralingen ook vaak, betwijfel of ze er veel sneller thuis door zijn.

Overigens hebben ze recent nog (landelijk) de stoplichten aangepast zodat ze langer op oranje staan. Hierdoor zouden mensen meer tijd hebben om te stoppen voordat hij op rood sprint. Weet niet wie dit bedacht heeft, maar die stagair mag ontslagen worden. Ik zie mensen juist nu vaker gas bij geven want tja, je red het nu gemakkelijker om door oranje te knallen voordat die op rood springt.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Vind het haantjesgedrag in NL echt de spuigaten uitlopen. De gemiddelde NL wil altijd als eerste overal door. Ook met de snelheidsmaatregelen op 60-wegen, waar je voorrang moet verlenen aan de tegenligger...eg nie...gasgeven om toch als eerste om de slalom heen te kunnen, want ze moesten toch eens wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

[afbeelding]
Stond jij vanmorgen op de Utrechtsebaan? Die werd net deels afgesloten toen ik er rond 9:30 reed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wilco1985 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:14:
[...]

Zo stond ik eens midden op de IJsselbrug. Voelt heel erg lullig :+
Toen was de detectiesensor van de jiffy defect waardoor de ontsteking uit viel (dodemans circuit)
Duurde even voordat ik die uitgevogeld had :*)
Die kent @caesar1000 ook :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
GloriX schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:48:
[...]

Stond jij vanmorgen op de Utrechtsebaan? Die werd net deels afgesloten toen ik er rond 9:30 reed.
Dacht ook al dat het op de Utrechtsebaan leek maar heb het idee dat het toch ergens anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Als je dan toch je motorrijbewijs moet halen om op zo'n ding te mogen rijden, koop dan gewoon een echte motor.

Als je er zonder rijbewijs op mocht rijden zoals in een hoop andere landen zou je ze ook wel meer zien. Hier in NL heb je voor een 125cc al je volledige rijbewijs nodig. Dan kan je ook gelijk op iets stappen wat een stuk leuker is.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 14-07-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
PilatuS schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:01:
[...]

Als je dan toch je motorrijbewijs moet halen om op zo'n ding te mogen rijden, koop dan gewoon een echte motor.

Als je er zonder rijbewijs op mocht rijden zoals in een hoop andere landen zou je ze ook wel meer zien. Hier in NL heb je voor een 125cc al je volledige rijbewijs nodig. Dan kan je ook gelijk op iets stappen wat een stuk leuker is.
- ruimte voor je boodschappen/helm zonder gedoe met een extra koffer
- schakelen (ik denk dat mensen met zo'n motorscooter vaak van een kleinere scooter komen, die hebben niet leren schakelen)
- zithouding
- ...

Ik kan zo wel wat redenen bedenken waarom motorscooters blijven bestaan naast motoren. Het is gewoon iets anders, elk heeft zijn eigen liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:05:
[...]

- schakelen (ik denk dat mensen met zo'n motorscooter vaak van een kleinere scooter komen, die hebben niet leren schakelen)
- zithouding
- ...

Ik kan zo wel wat redenen bedenken waarom motorscooters blijven bestaan naast motoren. Het is gewoon iets anders, elk heeft zijn eigen liefhebbers.
Ze hebben ook zeker goede punten hoor. Ik vind het alleen meer een opgevoerde scooter dan een motor. Als je het volledige rijbewijs hebt en je wil iets leuks koop je zoiets gewoon niet zo snel. Voor hetzelfde geld koop je een fiets die veel leuker is. Het zijn hele praktische dingen, maar de funfactor is wel een stuk lager.

Heb hier zelf trouwens een gewone scooter staan. Ideaal om boodschappen mee te doen en om even naar de stad te gaan. Maar als er meer vermogen onder zou liggen zou ik zoiets niet kopen om voor de lol mee te rijden. Praktisch zijn ze zeker, maar spannend niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

aidanl schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:51:
[...]

Dacht ook al dat het op de Utrechtsebaan leek maar heb het idee dat het toch ergens anders is.
A12 DH -> Utrecht, aka Utrechtsebaan, vlak voordat de oprit Voorburg/Binckhorst erbij komt :Y

@Tylen balen! Maar wel een leuke motor, zo'n Monster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Bijna goed. Was net na die oprit. Ik kon geen kant op. Wat overigens gisteren van 16:10 tot 17:40. Er werd geen baan afgesloten want dat zou een gaos veroorzaken. Hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41

xos

Dryhte schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:05:
[...]

- zithouding
- ...

2 kennissen hebben dit jaar een motorscooter voor woon werk verkeer aangeschaft en zijn beide helemaal happy ermee. Deels vanwege het praktische wat je al noemt, maar ze vergen ook weinig onderhoud, zijn zuinig en door de file laveren is fijner dan met een schakelmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tylen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:23:
Bijna goed. Was net na die oprit. Ik kon geen kant op. Wat overigens gisteren van 16:10 tot 17:40. Er werd geen baan afgesloten want dat zou een gaos veroorzaken. Hahaha.
Ik zie 3 rijbanen op de foto, daar komt toch een vierde erbij? Morgen maar even opletten als ik weer de snelweg opdraai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
noes schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:30:
[...]

Ik zie 3 rijbanen op de foto, daar komt toch een vierde erbij? Morgen maar even opletten als ik weer de snelweg opdraai :)
Net na oprit heb je er 4 ja, daar kom ik iedere dag op gereden. Die splitst in 2x 2 banen richting A13 of A12 door naar Utrecht. Kan het dus ook even niet plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
PilatuS schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:11:
[...]

Ze hebben ook zeker goede punten hoor. Ik vind het alleen meer een opgevoerde scooter dan een motor. Als je het volledige rijbewijs hebt en je wil iets leuks koop je zoiets gewoon niet zo snel. Voor hetzelfde geld koop je een fiets die veel leuker is. Het zijn hele praktische dingen, maar de funfactor is wel een stuk lager.

Heb hier zelf trouwens een gewone scooter staan. Ideaal om boodschappen mee te doen en om even naar de stad te gaan. Maar als er meer vermogen onder zou liggen zou ik zoiets niet kopen om voor de lol mee te rijden. Praktisch zijn ze zeker, maar spannend niet.
Dat dik gedrukte stukje, jij vindt de funfactor lager is. Ik denk dat niet iedereen het daarmee eens is ( @Bommes ?). Ik heb wel eens een keer op eentje gereden (BMW C650) en vond dat ook niets. Maar ik vind choppers ook niets en supersports ook niet, in mijn ogen ligt de funfactor daarvan ook een stuk lager. Maar dat is puur mijn mening natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tankiej schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:55:
[...]

Dat dik gedrukte stukje, jij vindt de funfactor lager is. Ik denk dat niet iedereen het daarmee eens is ( @Bommes ?). Ik heb wel eens een keer op eentje gereden (BMW C650) en vond dat ook niets. Maar ik vind choppers ook niets en supersports ook niet, in mijn ogen ligt de funfactor daarvan ook een stuk lager. Maar dat is puur mijn mening natuurlijk :P
Wat ik bedoel is het volgende: Wat je smaak verder ook is, wie gaat zeggen dat een motorscooter de motor is met de hoogste funfactor van alle motoren ? Of je dan een chopper, SM, SS, of naked het leukste vind gaat het niet om.

Pratkisch en handig, zeker. Maar van alle soorten de meest leuke en spannendste ? De eerste persoon die dat zegt moet ik nog tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Funfactor met supersports? 8) Echt wel, alleen niet binnen de grenzen van je rijbewijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

aidanl schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:34:
[...]

Net na oprit heb je er 4 ja, daar kom ik iedere dag op gereden. Die splitst in 2x 2 banen richting A13 of A12 door naar Utrecht. Kan het dus ook even niet plaatsen.
Maar ik zie toch echt 4 banen op de foto. En het was bij hectormeterpaal 5.3.

[ Voor 18% gewijzigd door Tylen op 14-07-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Tylen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Err, 3 rijbanen en 1 vluchtstrook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Ha, klopt, je hebt gelijk. Beetje gezichtsbedrog is het wel door die helm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
noes schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:30:
[...]

Ha, klopt, je hebt gelijk. Beetje gezichtsbedrog is het wel door die helm ;)
So inderdaad, nu zie ik het ook ja. Blijft nog steeds een rotplek om stil te vallen ofc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ohja, heb m'n binnenzakjes uh binnen :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XiN0GHq.png

Kan mooi wat in achter een ritsje. Nog even een handige plek uitdokteren, en dan maar aan de binnenvoering naaien.

Ah en nu dit ook:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E6hyXE1.png

Ik had in gedachten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EmgAVmN.png

Paddo over het logo heen... Rek-technisch wellicht ook het handigst... en ik ben geen lifestyle-merk-hipster-fanboi :P
[...]

2 banen, 4 stroken /detailbami 8)

[ Voor 54% gewijzigd door steveman op 14-07-2017 17:48 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

[...]

Ik heb het even opgezocht, maar bijvoorbeeld zo'n TMAX trekt echt veel langzamer op dan een reguliere motor... 0-100 in zo'n 8 seconden ofzo.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Acid_Burn schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:01:
[...]

Ik heb het even opgezocht, maar bijvoorbeeld zo'n TMAX trekt echt veel langzamer op dan een reguliere motor... 0-100 in zo'n 8 seconden ofzo.
Ik denk dat hij meer de wendbaarheid bedoelt in het drukke verkeer in de stad.

Heb een keer een stoplichtsprintje gedaan tegen een 300cc omdat ik dacht dat ie de eerste meters zou winnen, maar ook dat gebeurde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Acid_Burn schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:01:
[...]

0-100 is niet hetzelfde als 0-80. Als ik mn volledige vermogen wil benutten, moet ik rond de 14000 rpm draaien. In de 1 is dat ongeveer 140 km/u. Als ik dus van 0-60 ga, is mn motor snel, maar eentje die de helft vh vermogen heeft maar dat wel al veel vroeger beschikbaar heeft (bijv automaat, andere gearring of ander bloktype), zal die sneller zijn. Scooter automaten zijn daarom best snel, vooral in de stad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:08

Bommes

Capo del formaggio

PilatuS schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:08:
[...]

Wat ik bedoel is het volgende: Wat je smaak verder ook is, wie gaat zeggen dat een motorscooter de motor is met de hoogste funfactor van alle motoren ? Of je dan een chopper, SM, SS, of naked het leukste vind gaat het niet om.

Pratkisch en handig, zeker. Maar van alle soorten de meest leuke en spannendste ? De eerste persoon die dat zegt moet ik nog tegenkomen.
Wie of wat bepaald wat het leukste of het spannendste is??
Iemand die Rossi fan is vind vind een supersport het einde, een Parijs Dakar freak zweert bij zijn Africa Twin.
En dus alles daar tussen in.
Mijn Vespa, nee de acceleratie met 23 pk is niet spannend, de wegligging met een leuk ontworpen maar in de praktijk klote mono-vork voor is ook niet echt je van het.
Maar het leukste... Tja ik vind dus van wel.

Ik heb een FJ (Yamaha) 1200 gehad met 135pk een iets van 100Nm koppel..
Erg leuk maar te zwaar en lomp om leuk te sturen.
Gewoon een loom aan voelende fiets zeg maar.
Nu heb ik naast de Vespa nog een Fazer, meer allround kan bijna niet.
Met 100pk niet echt traag te noemen, goede remmen en echt wel fatsoenlijke vering/demping.

Maar toch is mijn glimlach het grootst op mijn Vespa.
Het gemak waarmee het bochtjes rijd, het comfort, gewoon de beleving, de lach als ik afstap. Ik kijk nog steeds om als ik haar ergens geparkeerd heb.

Ik vind een supersport niks, maar dat vind ik, ik kan wel begrijpen dat iemand het helemaal het einde vind.
Dat een ander dat niet kan begrijpen van motorscooters of mijn Vespa... Dat vind ik wel een beetje jammer en een dooddoener.
Het heeft 2 wielen, je moet een helm op en je geeft gas door je pols te draaien..
What's not motor abouth that..??

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 14-07-2017 22:46 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Probleem met de tmax en vergelijkbare motorscooters is voor mij meer de types die er mee rijden en de wijze waarop ze dat trachten te doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dat begrijp ik, helaas heeft de Vespa GTS ondertussen ook al zo een slechte naam..
De nieuwe Gillera Runner zeg maar.

Niet aan te ontkomen helaas.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

aidanl schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:02:
Probleem met de tmax en vergelijkbare motorscooters is voor mij meer de types die er mee rijden en de wijze waarop ze dat trachten te doen...
Tsja dat kan ik ook roepen met mijn gixxer... Ik heb er echt schijt aan. Ga zelf al anders gekleed dan de meesten, vaak volle bepakking erop, wel de DB killer erin, dat soort dingen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Bommes schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:42:
[...]

Wie of wat bepaald wat het leukste of het spannendste is??
Iemand die Rossi fan is vind vind een supersport het einde, een Parijs Dakar freak zweert bij zijn Africa Twin.
En dus alles daar tussen in.
Mijn Vespa, nee de acceleratie met 23 pk is niet spannend, de wegligging met een leuk ontworpen maar in de praktijk klote mono-vork voor is ook niet echt je van het.

Ik heb een FJ (Yamaha) 1200 gehad met 135pk een iets van 100Nm koppel..
Erg leuk maar te zwaar en lomp om leuk te sturen.
Gewoon een loom aan voelende fiets zeg maar.
Nu heb ik naast de Vespa nog een Fazer, meer allround kan bijna niet.
Met 100pk niet echt traag te noemen, goede remmen en echt wel fatsoenlijke vering/demping.

Maar toch is mijn glimlach het grootst op mijn Vespa.
Het gemak waarmee het bochtjes rijd, het comfort, gewoon de beleving, de lach als ik afstap. Ik kijk nog steeds om als ik haar ergens geparkeerd heb.

Ik vind een supersport niks, maar dat vind ik, ik kan wel begrijpen dat iemand het helemaal het einde vind.
Dat een ander dat niet kan begrijpen van motorscooters of mijn Vespa... Dat vind ik wel een beetje jammer en een dooddoener.
Het heeft 2 wielen, je moet een helm op en je geeft gas door je pols te draaien..
What's not motor abouth that..??
Amen Bommes. Daarom rijd ik op een monster 600 uit 1996 waarschijnlijk zitten er nog maar 40 pktjes in. En hij loopt 180 maar dan wel berg af, wind in de rug en met stront aan de banden. Maar voor mij is dat het leukste motortje voor op de openbare weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:10:
[...]

Amen Bommes. Daarom rijd ik op een monster 600 uit 1996 waarschijnlijk zitten er nog maar 40 pktjes in. En hij loopt 180 maar dan wel berg af, wind in de rug en met stront aan de banden. Maar voor mij is dat het leukste motortje voor op de openbare weg.

[afbeelding]
Dat rijd behoorlijk "niet".....Op de openbare weg, zo te zien :>

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:42:
[...]

Prima dan :)

Ik zeg alleen dat dit niet zo vaak voorkomt en ze meer gebruikt worden uit praktisch nut dan echt voor de lol, dat is alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:24:
[...]

[...]

Dat rijd behoorlijk "niet".....Op de openbare weg, zo te zien :>
It's not the destination. It's the journey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Tylen schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 00:02:
[...]

It's not the destination. It's the journey.
To journey is to travel, en dat doe je niet op de vluchtstrook. :P

Vervelend plekje om stil te staan zo, je kan nergens heen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aidanl schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:02:
De handtasjesbrigade heeft de T-max inderdaad al jaren geleden gevonden. Ze hebben trouwens wel een neus voor praktische dingen, want zeg nu zelf zo'n handtasje voor mannen is eigenlijk toch wel super handig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zo, gister een 34mm dop gescoord (ik vergeet altijd dat er een gereedschapsspeciaalzaak op de hoek zit) en vanmorgen ketting gesteld. Hij had een sag van iets van 9cm, dus was echt nodig. Klusje viel alles mee, ging lekker vlot.

En op de terugrit van werk gister een melding in mn display: DWALO! Heb de hele rit zitten denken wat het zijn kon, accu van alarm (dwa) is bijna leeg. Die batterijtjes maar even bestellen, want bij de hema zijn ze 7,50 eigen merk , online 2,50 duracell.. Dat scheelt nogal, vooral omdat ik er 2 moet hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:52

thijsco19

KTM 990 SMT

Met het Tweakers ritje had ik me helm laten vallen vanaf me motor waardoor het vizier mechanische kapot was gegaan. Was gelukkig op de terugweg bij de laaste tankstop maar inclusief de reis naar huis was het toch nog meer dan 200 km aan bijna alleen maar snelweg km's. Moest dat stuk dus zonder vizier rijden, had gelukkig wel een zonnevizier in me helm dus dat scheelde een berg.
Hielp ook niet mee dat ik met 160 over de snelweg knalde :+ .

Gelukkig had ik nog eenzelfde helm thuis liggen van me 'ongeluk' waar het mechanisme nog goed van was, deze dus effe overgezet en werkt weer zoals het hoort. d:)b

Stiekem zit ik eigenlijk toch te kijken naar een nieuwe helm die een stuk stiller is, de hjc is17 die ik nu heb is best nog wel luidruchtig.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Net even bij de KTM dealer geweest, de Duke 790 komt pas in maart 2018 ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Vandaag wezen kijken naar een zwarte GSXR 750 uit 2006, prachtig ding! Helemaal zwart en ziet er nog top uit en ook de onderhoudshistorie is bekend. Zo zijn de kleppen e.d. net gesteld, zijn de banden in prima staat en krijg hij nog een grote beurt voordat hij verkocht word.

Enkel heb ik zorgen gezien de KM stand, die is (in mijn ogen) vrij hoog namelijk 49k. Is dat iets om zorgen over te maken aangezien de onderhoudshistorie wel bekend is? Mijn CBR doet het nog prima maar ik voorzie dat ik binnenkort kosten ga krijgen (Remblokjes, ketting, tandwiel) en het zonde vind om in een oude motor te gaan investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hoog?? Mijn FJ had iets over de 80 duizend gelopen toen ik die kocht.
Mijn huidige Fazer kocht ik met 72 duizend.
Dus nee ik vind 49 echt niet veel.
Toen ik vorig jaar mijn Vespa wilde verkopen, die toen 25 duizend had gelopen kreeg ik ook van die reacties dat dat veel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
49K is niet hoog inderdaad.

Een hoop mensen kopen liever iets met minder dan 20K, alleen dat maakt 49K niet hoog. De meeste blokken lopen makkelijk meer dan een ton zonder problemen.

Sowieso liever 50K met goed onderhoud en netjes warmrijden dan 20K met slecht onderhoud en niet warmrijden. Als die fiets netjes onderhouden is dan is 49K helemaal niets.

Edit: Remblokjes kosten trouwens niets en kan je heel makkelijk zelf vervangen. Ketting en tandwielen zijn ook niet bepaald duur. Sowieso ligt er waarschijnlijk al een 2e kettingset op. Dan kan je beter een motor hebben met 49K er op waarvan de kettingset bij 30K of wat meer vervangen is, dan een motor met 30K waarvan de kettingset helemaal op is. Sowieso is kleppenstellen, wat nu gedaan is, makkelijk 3x zo duur als een kettingset. Juist het dure onderhoud is al gedaan, de kleine dingen boeien niet zoveel.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 15-07-2017 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

charrel

Cortisol4life..

Dan is de mijne zeker versleten na 133.560km, Franse Alpen deed ie als enige zonder problemen. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
R0y. schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:14:
Vandaag wezen kijken naar een zwarte GSXR 750 uit 2006, prachtig ding! Helemaal zwart en ziet er nog top uit en ook de onderhoudshistorie is bekend. Zo zijn de kleppen e.d. net gesteld, zijn de banden in prima staat en krijg hij nog een grote beurt voordat hij verkocht word.

Enkel heb ik zorgen gezien de KM stand, die is (in mijn ogen) vrij hoog namelijk 49k. Is dat iets om zorgen over te maken aangezien de onderhoudshistorie wel bekend is? Mijn CBR doet het nog prima maar ik voorzie dat ik binnenkort kosten ga krijgen (Remblokjes, ketting, tandwiel) en het zonde vind om in een oude motor te gaan investeren.
Dat is zo'n 4500km per jaar, lijkt me helemaal niet veel. Ik zou het eerder weinig noemen dan veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Klinkt alsof die fiets ook nog eens een turbo heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
M'n VFR met 140k erop had vorig jaar een gebrek aan betrouwbaarheid maar nu rijdt die super.

Dit weekend beslissen of ik m'n CB1300 inruil tegen een KTM SMT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Dus kijk je naar een nieuwe oude motor? Zeg dan gewoon dat je eens wat anders wil. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 20:13

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

charrel schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:00:
Dan is de mijne zeker versleten na 133.560km, Franse Alpen deed ie als enige zonder problemen. *O*
Nee net ingereden ten opzichte van de gene die ik net heb weg gedaan.
Je bent nog niet op de helft >:) van die oude van mij.

Het frame was eerder op dan het blok......

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:19
Maegrim schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:53:
M'n VFR met 140k erop had vorig jaar een gebrek aan betrouwbaarheid maar nu rijdt die super.

Dit weekend beslissen of ik m'n CB1300 inruil tegen een KTM SMT :)
Zou hij dan eindelijk de deur uit gaan? :o

Ik herinner me mijn >250cc ontmaagding nog wel bij jou achterop de CB1300. :D

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
holy fuck :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:46:
49K is niet hoog inderdaad.

Een hoop mensen kopen liever iets met minder dan 20K, alleen dat maakt 49K niet hoog. De meeste blokken lopen makkelijk meer dan een ton zonder problemen.

Sowieso liever 50K met goed onderhoud en netjes warmrijden dan 20K met slecht onderhoud en niet warmrijden. Als die fiets netjes onderhouden is dan is 49K helemaal niets.

Edit: Remblokjes kosten trouwens niets en kan je heel makkelijk zelf vervangen. Ketting en tandwielen zijn ook niet bepaald duur. Sowieso ligt er waarschijnlijk al een 2e kettingset op. Dan kan je beter een motor hebben met 49K er op waarvan de kettingset bij 30K of wat meer vervangen is, dan een motor met 30K waarvan de kettingset helemaal op is. Sowieso is kleppenstellen, wat nu gedaan is, makkelijk 3x zo duur als een kettingset. Juist het dure onderhoud is al gedaan, de kleine dingen boeien niet zoveel.
Remblokjes van een gixxer kosten nog wel wat hoor, 2x 48 euro ex btw voor en 58 euro achter. :Y Maar valt ansich nog mee idd. En kilometerstand is echt niet spannend idd, valt of staat met onderhoud. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zie die broek, ze is al een keer gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:32:
Hoog?? Mijn FJ had iets over de 80 duizend gelopen toen ik die kocht.
Mijn huidige Fazer kocht ik met 72 duizend.
Dus nee ik vind 49 echt niet veel.
Toen ik vorig jaar mijn Vespa wilde verkopen, die toen 25 duizend had gelopen kreeg ik ook van die reacties dat dat veel zou zijn.
Mag ik vragen wat je voor je Fazer betaald hebt? Vond de mijne al goedkoop met 1100 piek (beetje achterstallig onderhoud), maar die had slechts 32k gelopen bij aanschaf.. Prima motortje verder, makkelijk aan te klussen ook. Denk dat ik kleppen zelf wil gaan stellen (moet wel een keertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

noes schreef op zondag 16 juli 2017 @ 00:38:
[...]

Mag ik vragen wat je voor je Fazer betaald hebt? Vond de mijne al goedkoop met 1100 piek (beetje achterstallig onderhoud), maar die had slechts 32k gelopen bij aanschaf.. Prima motortje verder, makkelijk aan te klussen ook. Denk dat ik kleppen zelf wil gaan stellen (moet wel een keertje).
1200 euro, nieuwe banden en bijna nieuwe ketting set er op. Gekocht ergens in september 2016.
Klein beetje val schade aan het top kuipje, staat iets scheef en zitten wat (bij gelakte krassen) in.
Ding is uit 2000, dus net de laatste serie voor de overgang naar de andere koplampen/topkuip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32

Ik snap die laatste opmerking nooit zo, dat is toch gewoon onderhoud wat je bij elke motor hebt? Dat noem je toch niet investeren in een oude motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Erapaz schreef op zondag 16 juli 2017 @ 08:26:
[...]

Ik snap die laatste opmerking nooit zo, dat is toch gewoon onderhoud wat je bij elke motor hebt? Dat noem je toch niet investeren in een oude motor?
Hij schuift het probleem liever door naar een nieuwe eigenaar ;).

Plus: als de dealer hem dan rucksichtlos doorzet naar de volgende zou ik ook mijn twijfels hebben over mijn eigen aanschaf.

Zo ben ik ooit getriggerd omdat een dealer mijn eigen ingeruilde auto met 2 ton minder op de teller weer op de site te koop aanbood. Bij controle bleek dat de auto die ik er gekocht had ook 2 ton terug gedraaid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja vraag en aanbod hè :P Mensen willen het en veel bedrijven springen erop in (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ethirty schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 22:23:
[...]

Dus kijk je naar een nieuwe oude motor? Zeg dan gewoon dat je eens wat anders wil. :+
Zo iets ja :9 Mijn huidige motor komt uit 99. Ik ben normaal vrij zuinig op mijn spullen en stoor mij bijvoorbeeld al aan cosmetische dingen zoals een kroonplaat (volgens mij?) die vol met krassen e.d. zit. Het is ook een luxe probleem hoor. B)
Erapaz schreef op zondag 16 juli 2017 @ 08:26:
[...]

Klopt helemaal wat je zegt. dat is normaal onderhoud. Iets wat ik bijvoorbeeld voor mijn auto wel doe omdat ik weet dat wij (vriendin en ik) daar volgend jaar nog in willen/gaan rijden. Ik ben niet op zoek naar een andere motor, ik zag er gisteren 1 staan waar ik echt van dacht. Wow! En ja mijn ambitie is om komende maanden toch naar wat anders te gaan kijken.

Ik weet nu wat de dealer voor die van mij terug geeft, als ik daar nog 6 of 12 maanden mee wacht zal er qua prijs niet veel veranderen (misschien heeft hij dan een klant die een fiets wilt zoals ik de mijne heb!). Als ik dan nog voor de "wissel" van onderdelen zoals remblokken, tandwielen, ketting en de dingen die ze bij een grote beurt doen is dat mijn winst imo. Dat bedoel ik met investeren in een oude motor (iets waar je van weet dat je het toch binnen nu en een bepaalde periode weg doet).
HTT-Thalan schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:02:
[...]

Hij schuift het probleem liever door naar een nieuwe eigenaar ;).

Plus: als de dealer hem dan rucksichtlos doorzet naar de volgende zou ik ook mijn twijfels hebben over mijn eigen aanschaf.

Zo ben ik ooit getriggerd omdat een dealer mijn eigen ingeruilde auto met 2 ton minder op de teller weer op de site te koop aanbood. Bij controle bleek dat de auto die ik er gekocht had ook 2 ton terug gedraaid was.
Klopt, alleen er is wel een verschil tussen een teller wat terug gedraaid word en onderdelen die nog vervangen moeten worden (wat periodiek onderhoud is). En wie zegt er dat de dealer hem zo door zet? Of het niet meld bij de mogelijke nieuwe koper van hé dit moet er over x duizend kilometer gebeuren?

Dat is invullen als je het mij vraagt...

Edit: en als ik zou weten dat de dealer waar ik geweest ben zulke dingen zou doen zal ik hem echt niet gaan steunen door mijn motor daar te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
km stand per blok is nogal verschillend he.
Er zijn blokjes die rustig 300k draaien, maar een racer die veel en hoog in de toeren gereden heeft is iets meer onderhevig aan slijtage....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zondag 16 juli 2017 @ 07:33:
[...]

1200 euro, nieuwe banden en bijna nieuwe ketting set er op. Gekocht ergens in september 2016.
Klein beetje val schade aan het top kuipje, staat iets scheef en zitten wat (bij gelakte krassen) in.
Ding is uit 2000, dus net de laatste serie voor de overgang naar de andere koplampen/topkuip.
Netjes, vooral met bandjes en ketting, meteen geen omkijken meer naar :) ik heb hetzelfde model, maar uit '99

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12:41

xos

Gisteren mijn tweede race bij de owcup gehad. Nadat ik de laatste keer op het circuit een uitlaat van iemand geraakt had was mijn zin eigenlijk een beetje vertrokken in het hele motorgebeuren. Motorrijden is een gevaarlijke bezigheid maar zo'n voorval maakt het wel erg expliciet, beetje confronterend.

Omdat de inschrijving al stond en motorrijden tot dat moment veel plezier heeft gegeven besloten om toch te gaan. Mocht ik er geen plezier aan beleven kon ik altijd weer naar huis gaat. Eerste kwalificatie ging voor geen meter. Nieuwe helm (arai rx7v) maakte veel meer herrie dan mijn oude en ik was meer bezig op te letten op andere dan op mijzelf. Snelste tijd een 2:02 (wat echt slecht is) en totaal geen lekker gevoel. Al met al niet erg bemoedigend. Gelukkig was het gezellig op de paddock en andere jongens hadden een positieve vibe.

Daarna kwam het zonnetje tevoorschijn en ging de tweede kwalificatie redelijk. Minuutje later vertrokken dan de rest en zo een rustig plekje op de baan gevonden. Na een paar rustige rondjes uiteindelijk het tempo iets opgevoerd en een 1:54 gereden. Niet super maar het leverde een plek op de 3e startrij. Afgaande op ervaring uit de eerdere race was dat ook de plek die ik zou kunnen verwachten in de race.

Voor de race van die wegwerp schuimpje gebruikt ipv die harde alpine maatgemaakte dingen. Die dempen toch net wat meer en dat bleek een gouden greep te zijn. Voor mijn doen had ik een goede start wat zoiets betekend dat ik maar 2 of 3 plekken verloor bij de start. Werd ingesloten waardoor ik na de eerste bocht rond de 10e plek lag. Maar merkte al snel dat het lekker ging, geen gekke geluiden meer en ik was sneller dan de mensen om mij heen. Dus van daar iedere ronde een paar plekken kunnen pakken tot ik 4 lag. De eerste was al vertrokken maar de nummers 2 en 3 reden dicht op elkaar en hadden een klein gaatje wat ik met een PR snel kon dichtrijden. Bijna direct toen ik aansluiting had probeerde de nummer 3 een inhaalpoging waardoor ze beide een slechte exit hadden en ik direct nummer 3 kon uitremmen en de bocht erna nummer 2. Vanaf dat moment de ballen uit mijn broek gereden en kon een klein gaatje slaan. Vanaf ronde 6 werd het fysiek zwaar en liepen de rondetijden telkens met een paar tiende omhoog.

Hierdoor slonk het gaatje. In de voorlaast ronde zat er geen tiende verschil meer tussen over start finish. Ik wist dat ze erg snel was in de laatste sector van het circuit en waarschijnlijk frisser was. Dus ik verwachte een uitrempoging in de laatste cicane voor de finish.

Toen een gok genomen door expres iets van de kant te rijden en redelijk vroeg te remmen. En ja hoor, voor het eerst in de hele race zag ik iemand langszij komen. Toen ze er langs was de rem gelost en mijn motor er weer tussen gestoken. Expres een beetje laat insturen waardoor zij moest wachten met insturen en uiteindelijk met een miniem verschil als 2e over de finish *O*. Uiteindelijk bleek de nummer 4 ook nog binnen 3 tiende te zitten.

Dat was mijn eerste podium maar ik was zo kapot dat ik liever een strecher had gehad. Maar eigenlijk is het beste nieuws van de dag dat ik weer een sessie lekker gereden heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 08:05
Gisteren een setje van DoubleTronics ingebouwd! Nu branden beide lampen altijd en het grote licht doet het ook nog steeds! Er zit wel een klein beetje verschil in beide lampen, maar dat komt vooral door de reflectie binnenin de koplamp :)

Het setje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JvDXsR8.jpg

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1Sg0Qxe.jpg

Na!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Iw5a5Aw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@EBOOZ Is bij de R6 de "grootlichtconfiguratie" niet bepaald door de vorm van de reflector? Zodat je nu door beide lampen aan te hebben in feite continu met grootlicht rondrijdt? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zojuist voor 't eerst eens méér dan 200Km op een tank (17L) gereden met m'n brommertje :*)

16,6L ging er bij en de dagteller gaf aan dat ik 202,3Km gereden had .... 1:12,2 dus 't ding begint langzaam aan wat zuiniger te worden 8)

En mooi op tijd binnen voor de start van de F1

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 16-07-2017 14:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 95 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.