Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.075 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:49
Niet alleen smeren maar ook goed schoonhouden zodat er geen zand of andere troep in de schakels komt. De OEM ketting op de Terra was na 8k KM al op, omdat ik alleen spoot en het geen 1x had schoongemaakt. Nu doe ik dat wel om de 2 maanden en heb na 12k KM (voornamelijk Woon-Werk KMs) nog geen 1x de ketting hoeven te spannen na controle. Wellicht heeft de automatische oiler daar ook mee te maken. Ik heb gelezen dat deze RK XW-ring chains wel 50k KM mee kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fy7dvj1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 12-07-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heb je bij het voorste wieltje niet altijd alles onder de troep zitten?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
DrivinUCrazy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:11:
Heb je bij het voorste wieltje niet altijd alles onder de troep zitten?
Valt reuze mee, het was erger toen ik nog PTFE rotzooi gebruikte. Nu gebruik ik Husqvarna Vegetable kettingzaag olie en het smeert als de malle 8) . Alleen ben ik erachter gekomen dat de rubberen ringen in de automatische oiler de kettingzaag olie niet zo leuk vind dus stap ik maar weer over op wat de oiler zelf voorschrijft. Dat geeft ook niet aangezien zij mij 500ml fles gratis hebben aangeboden bij de reparatie van de unit. Ik zal wel zien of dat een troep geeft, het is namelijk ook altijd mogelijk om zelf de dosering aan te passen.

Mijn achterwiel komt wel altijd helemaal onder maar het is eenvoudiger schoon te maken dan het standaard PTFE spul. Gewoon wat Dasty of lampenolie, minuutje laten inwerken en dan alles eraf poetsen. Ketting blijft doorgaans mooi goud en glimmend door de oiler.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 12-07-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:26

steveman

Comfortabel ten onder

darkkingll schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:18:
Steveman, komt je Triumph bij de dealer in Groningen vandaan of?
Da's nait goud mienjong.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

cyntax schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:20:
[...]

Valt reuze mee, het was erger toen ik nog PTFE rotzooi gebruikte. Nu gebruik ik Husqvarna Vegetable kettingzaag olie en het smeert als de malle 8) . Alleen ben ik erachter gekomen dat de rubberen ringen in de automatische oiler de kettingzaag olie niet zo leuk vind dus stap ik maar weer over op wat de oiler zelf voorschrijft. Dat geeft ook niet aangezien zij mij 500ml fles gratis hebben aangeboden bij de reparatie van de unit. Ik zal wel zien of dat een troep geeft, het is namelijk ook altijd mogelijk om zelf de dosering aan te passen.

Mijn achterwiel komt wel altijd helemaal onder maar het is eenvoudiger schoon te maken dan het standaard PTFE spul. Gewoon wat Dasty of lampenolie, minuutje laten inwerken en dan alles eraf poetsen. Ketting blijft doorgaans mooi goud en glimmend door de oiler.
Ptfe en zooi? Geen last van :P Ook geen vettige velg, enkele keer een druppel ofzo. Zit heel veel verschil tussen welke soort of zelfs merk je hebt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 16:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@cyntax Op de hornet had ik een elektronische scottoiler. Briljant ding, maar ik gebruikte ook de originele olie. Het verbruik was zo minimaal dat hierop bezuinigen geen nut had. Gaf veel minder troep (en stof dat bleef kleven) dan met spuitbussen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Joopieboy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:35:
[...]

Ptfe en zooi? Geen last van :P Ook geen vettige velg, enkele keer een druppel ofzo. Zit heel veel verschil tussen welke soort of zelfs merk je hebt. :)
Heb Putoline, Motul en Motorex geprobeerd. Alle drie gaven ze echt alsnog een pleuris zooi overal rond de ketting. Ook bij minimaal consistent inspuiten van de binnenkant van de ketting na een lange rit dus met een warme ketting. Zand, pekel, stof etc. bleven er allemaal ook aan vastplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kan zomaar, motul ben ik ook bekend mee en die is ook echt prima. Ik heb nu de Total Power Grease van Innotec en dat spul is echt geniaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Patrock schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:51:
Dacht dat een motorspijkerbroek wel een beetje droog zou blijven voor een klein stukje, na een km al doorweekt tot en met de onderbroek.
Als het enige troost is, ik heb vanochtend één heerlijke koude regendruppel heel langzaam langs m'n lies voelen lopen en m'n ballen voelen raken. Dat was een arelaxt koud gevoel. Fijn spul man, dat Gore-Tex.
caesar1000 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:32:
[...]

Er gaat waarschijnlijk ook nog een Tweakers herfst rit komen (bestemming staat nog niet vast) dus je hoeft dan in ieder geval geen jaar te wachten. ;)
Zolang het maar niet regent :+
cyntax schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:58:
[...]

Vriendin rijbewijs laten halen, dan is dat opgelost :+ . Ben die van mij nu ook aan het pushen om het te doen, rijden met duo is niet fijn. Enerzijds omdat het flinke invloed heeft op de rijeigenschappen en anderzijds wil ik het niet op mijn geweten hebben dat ik iemand achterop blijvende letsel geef als wij verongelukken.
Aan de andere kant: als jij dr gaat pushen en ze wil het eigenlijk niet, en ze krijgt een ongeluk, wat dan? Voel je je dan niet schuldig? Jij hebt dr uiteindelijk aan het rijden gezet.
Chakotay schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:52:
[...]

Fatsoenlijk smeren? :P 35k+ is hier ook heen normaal, zelfs met een dikke Vtwin. (al helpen veel woonwerk-kilometers waarschijnlijk ook wel, dat is niet echt spannend voor de ketting)
Als je op je woon-werkroute alsnog de hele dag abrupt de/accelereert is dat natuurlijk slopender voor je ketting dan iemand die 1000 km/jaar een dijkje rijdt in z'n 6

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
tdw schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:04:

Aan de andere kant: als jij dr gaat pushen en ze wil het eigenlijk niet, en ze krijgt een ongeluk, wat dan? Voel je je dan niet schuldig? Jij hebt dr uiteindelijk aan het rijden gezet.
Klopt. Gelukkig kwam ze er zelf mee dat ze het motorrijbewijs wil halen. Heb haar ook al vaak gezegd dat ze het rijbewijs voor zich moet halen, niet voor mij. Ze moet het namelijk ook echt leuk vinden, anders heeft ze in de toekomst een rijbewijs en rijdt dan nooit omdat ze het niet leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20
StoOker schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:19:
[...]

[afbeelding]
Dit vind ik bijvoorbeeld lelijk...

En dit bedoel ik dan met dat het er heel anders uit ziet, is mooier :9 .
[afbeelding]
Je vergelijkt een z750s met een z750, de basis is hetzelfde maar de s is wat meer geschikt voor woon werk verkeer door de halve kuip daar de z750 je praktisch geen bescherming geeft tegen de wind enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Dat was best frisjes onderweg naar de zaak.. Graadje of 11 had ik niet verwacht

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:20

A13X

Dude

Spacialz schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:07:
[...]
Als we het over neigingen hebben zit ik de hoek van een KTM Duke 690.
Mede om het feit dat ik hierop heb gezeten en eventjes gereden heb.

Maar mensen adviseren mij niet om met een Duke te beginnen maar iets wendbaarders..
Je moet gewoon per motor gaan kijken, ieder type heeft zijn eigen "risico's". De Duke is een grote 1 cilinder, die kunnen nogal rauw en lomp zijn. Die geven geen naschot zoals een hoog pk 4cilinder die op toeren komt maar kunnen je wel lelijk verrassen op lage toeren doordat max. koppel bijna meteen aanwezig is. Voordeel is wel weer dat je op laag toeren veel koppel ter beschikking hebt i.t.t. een 4 cilinder.

Voor wat betreft wendbaarheid, alles behalve het gross van de choppers komt meestal prima bochten door. Dat komt overigens meer door de grondspeling dan door de stuureigenschappen. Het ligt eerder aan de persoon erop dan aan de motor zelf.

Kijk wat je mooi vind, ga proefrijden, doe onderzoek naar de rij eigenschappen en stel je daar op in. Ik heb zelf 10 jaar op 4 cilinders gereden en moest ook even flink wennen toen ik voor het eerst op een 1 cilinder stapte (en er met een huge smile weer vanaf stapte). Je zult ooit moeten leren met iets te rijden en dat is gewoon ervaring opdoen. Zolang je rekening houd met de eigenschappen van een motor en je daar op instelt komt het zeker goed.

Awesome

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Voila theorie geslaagd!

Volgende stap: Opleiding vastleggen en kledij aankopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
tdw schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:04:
[...]

Als je op je woon-werkroute alsnog de hele dag abrupt de/accelereert is dat natuurlijk slopender voor je ketting dan iemand die 1000 km/jaar een dijkje rijdt in z'n 6
Dat is zeker waar. Mijn woonwerk-route is echter voornamelijk snelweg met wat N-wegen, allemaal druk. Nergens plek om fatsoenlijk te accelereren dus :P

Als iemand 1000km/jaar rijdt hoeft hij zich total geen zorgen te maken over hoeveel km de ketting meegaat, die is namelijk allang weggeroest & uitgedroogd voordat hij op de normale manier versleten is :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
Spacialz schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:56:
Vol bewondering lees ik dit topic al een tijdje mee :D en wat een mooie tripjes worden er gereden zeg!
Ook de Eiffel hoor ik regelmatig tussen de motorvrienden al voorbij komen als een must have done toerritje ;).

Nu is het eindelijk zover, ik heb eindelijk de tijd en ruimte ( ook financieel) om mijn rijbewijs te gaan halen.
Ben zelf nu 29 en heb bewust gewacht totdat de wilde(re) haren eraf zijn en verantwoordelijker kan omgaan met een motor an sich.

Nou heb ik zelf aardig wat uurtjes zitten neuzen op internet maar duidelijk wordt het niet voor mij.
Als ik op zoek ga naar beginners motoren kom ik uit op geknepen en daarbij de behorende motoren.
Nu gaf een kennis al aan dat ik door mijn leeftijd niet meer gebonden ben aan een klein(er) rijbewijs en dat daardoor de meest zware varianten motoren aangeschaft kunnen worden.
Dit is natuurlijk niet wenselijk aangezien ik eerst graag leer rijden voordat we een 1000 CC plus motor aanschaffen om mee te gaan jakkeren.

Wellicht hebben jullie hierop een heldere kijk en advies :)
Mijn eerste motor was een Honda CBF 1000. Heerlijke tourbuffel, met een vriendelijk karakter. Ondanks zijn cilinderinhoud is dit volgens mij een hele mooie beginnersmotor. Misschien wel een beetje saai. Als je het plezier van een 2 cilinder en het comfort van een 4 cilinder wil, kun je kijken naar een.... Tada!!! 3 cilinder. Triumph Tiger 1050 is echt een hele fijne, vlotte stuurdersfiets zonder gevaarlijk koppel ofzo. Maar ik ben bevooroordeeld... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
sypie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:53:
Hmm, krijg net een naar belletje: mijn instructeur moet min of meer noodgedwongen stoppen met lesgeven. Hij heeft afgelopen week zijn 5-jaarlijkse examen moeten doen en helaas heeft hij deze niet gehaald. Dit betekent voor hem einde van zijn rijschool. De beste man is de 60 al gepasseerd en had de rijschool voor het tijdverdrijf er bij, het draaide min of meer quitte.

Nu mag ik dus op zoek naar een andere motorrijschool in Zwolle, waar ik flink meer ga betalen dan bij mijn "oude" instructeur. Jammer de bammer dit. Ik was érg tevreden met de beste man, heerlijk relaxed rijden en oefenen...
Je hoeft niet op zoek! http://www.rijschoolmotodrome.nl
Nee ik heb geen aandelen, maar Remco is echt een topinstructeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:46:
[...]

38dkm?! Hoe dan! Ik ben al blij als ik 25dkm met een kettingset doe. :+
Ik heb de motor met ~20k op de teller gekocht, dus het kán zijn dat ie al es vervangen is. Maar dat zou dan wel weer vroeg zijn geweest. Ach, straks maar es dealer bellen, hopen dat ze ketting stellen even tussendoor willen doen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Chakotay schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Dat is zeker waar. Mijn woonwerk-route is echter voornamelijk snelweg met wat N-wegen, allemaal druk. Nergens plek om fatsoenlijk te accelereren dus :P

Als iemand 1000km/jaar rijdt hoeft hij zich total geen zorgen te maken over hoeveel km de ketting meegaat, die is namelijk allang weggeroest & uitgedroogd voordat hij op de normale manier versleten is :+
Mijn woon-werkroute is nagenoeg alleen maar stoplicht dus voorpiepen en plankgas wegjanken is zowat orde van de dag :+ Denk niet dat mijn ketting heel lang mee gaat tbh.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:08
noes schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:00:
[...]

Ik heb de motor met ~20k op de teller gekocht, dus het kán zijn dat ie al es vervangen is. Maar dat zou dan wel weer vroeg zijn geweest. Ach, straks maar es dealer bellen, hopen dat ze ketting stellen even tussendoor willen doen.
Dat kan je toch ook zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ja, maar heb geen 34mm dop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
noes schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:12:
[...]

Ah juist.

Meestal krijg je een setje met gereedschap bij de motor, zodat je dit soort klusjes zelf kan.
Nergens onder het zadel een gereedschapssetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

newbreed schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:15:
[...]

Ah juist.

Meestal krijg je een setje met gereedschap bij de motor, zodat je dit soort klusjes zelf kan.
`
Haha, ja één torx hoeksleuteltje en één omkeerbaar platkop/kruiskop schroevendraaiertje :+

Grappige is dat je met die combi erg ver komt, er is heel veel mee los te krijgen. Maar geen wielmoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

@noes
Is het voor de Fazer? Daar heb ik wel een passende dop voor. Mag je wel lenen dan als je het in Rotterdam wilt ophalen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Frans92 op 13-07-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
[...]

Wil je het netjes doen heb je eigenlijk een momentsleutel nodig zodat je de boel niet te strak of te los vast zet.
Als je meer onderhoud wilt doen verdiend het zichzelf wel terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:19:
@noes
Is het voor de Fazer? Daar heb ik wel een passende dop voor. Mag je wel lenen dan als je het in Rotterdam wilt ophalen :)
Nee voor de S1000RR. Als ik het goed zie, is het een moer van 34mm. Bedankt voor je aanbod iig :)
wilco1985 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:23:
[...]

Wil je het netjes doen heb je eigenlijk een momentsleutel nodig zodat je de boel niet te strak of te los vast zet.
Als je meer onderhoud wilt doen verdiend het zichzelf wel terug :)
Manual zegt vastzetten op 100Nm. Dat is gewoon lomp veel kracht zetten :P

[ Voor 36% gewijzigd door noes op 13-07-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
noes schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:23:

Hahaha, daar ben ik het mee eens.
Maar je gaat waarschijnlijk wel vaker je ketting willen spannen. Ik zou gewoon een dop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

noes schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:23:
[...]

Nee voor de S1000RR. Als ik het goed zie, is het een moer van 34mm. Bedankt voor je aanbod iig :)

[...]

Graag gedaan! Ik weet niet welke maat de dop is die ik voor de Fazer gebruik. Zou best 34 mm kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker. Heb ook een momentsleutel die wel 100Nm kan sleutelen :P
Op zich valt het nog wel mee hoeveel kracht dat is hoor, ik draai met de momentsleutel zonder veel moeite de benodigde 85 Nm (voor de Fazer) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

Sowieso wel handig om aan te schaffen, je hebt hem ook nodig om je ketting te spannen. Dat komt toch wel een stuk vaker voor dan het compleet vervangen van de ketting :) Hier bijvoorbeeld kun je er wel eentje bestellen, zal zo'n 10 euro zijn gok ik.
newbreed schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:15:
[...]

Ah juist.

Daar wil wel eens een soort miniem ringsleuteltje bij zitten waar je dan de een pijpsleutel uit het setje als verlengstuk op kan zetten, maar daarmee moet je maar hopen dat de moer los komt voordat het spul buigt/afbreekt :P Daarnaast kan je die ook niet op een momentsleutel zetten om het weer netjes vast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
BvZwolle schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:00:
[...]

Je hoeft niet op zoek! http://www.rijschoolmotodrome.nl
Nee ik heb geen aandelen, maar Remco is echt een topinstructeur!
Ik heb er zelf niet gelest, want beetje ver rijden vanaf Apeldoorn, maar ik hoor wel altijd goede verhalen over Mododrome! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Op de snelweg, achter onnodig linksrijden Duits busje ( "jamaar duitsers kunnen zo goed rijden..." leugens! ) en ik denk na een tijdje "wat ruik ik toch?"

Zag ik opeens stoompluimen vanaf de passagierskant wegwaaien... zat er eentje flink te vapen in dat busje _O-

Wordt wel eens genoemd als beleving van het motorrijden, je ruikt ook gelijk de omgeving. Niet alleen waar langs akkers en door bossen :+

Hmm was die vanillelucht ergens in Zuid-Duitsland nou wel echt een koekjesfabriek ... ?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand ervaring met Barbier motorsport?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:35:
Nooit iets gekocht, maar wel om te kijken. Veel import motoren, al hoeft dat niet slecht te zijn natuurlijk.
Ik keek daar naar een Aprilia Tuono, op de foto's op de website een nette motor. Toen ik daar was, was er duidelijke schuifschade op de zijkant te zien (valblok was bijna geheel afgesleten, schade op kuip etc.), foto's waren alleen van de andere kant gemaakt. Dit werd afgedaan als 'die is gisteren omgevallen in de showroom'. Ja ja, een valblok slijt zover af op een gladde showroomvloer wanneer de motor omvalt.. Dat heeft mij in ieder geval doen besluiten om daar niets te kopen en ook niet weer te komen :)

Verder overigens wel goed behandeld; gratis meegeluncht (ze hadden ergens bij een cafetaria een flinke hoeveelheid ingekocht) :+

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 13-07-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:30:
[...]

Sowieso wel handig om aan te schaffen, je hebt hem ook nodig om je ketting te spannen. Dat komt toch wel een stuk vaker voor dan het compleet vervangen van de ketting :) Hier bijvoorbeeld kun je er wel eentje bestellen, zal zo'n 10 euro zijn gok ik.

[...]

Daar wil wel eens een soort miniem ringsleuteltje bij zitten waar je dan de een pijpsleutel uit het setje als verlengstuk op kan zetten, maar daarmee moet je maar hopen dat de moer los komt voordat het spul buigt/afbreekt :P Daarnaast kan je die ook niet op een momentsleutel zetten om het weer netjes vast te maken.
Handige link, thanks. Eens kijken of ze een mooi dopje voor het weekend kunnen leveren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Tankiej schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:39:
[...]

Nooit iets gekocht, maar wel om te kijken. Veel import motoren, al hoeft dat niet slecht te zijn natuurlijk.
Ik keek daar naar een Aprilia Tuono, op de foto's op de website een nette motor. Toen ik daar was, was er duidelijke schuifschade op de zijkant te zien (valblok was bijna geheel afgesleten, schade op kuip etc.), foto's waren alleen van de andere kant gemaakt. Dit werd afgedaan als 'die is gisteren omgevallen in de showroom'. Ja ja, een valblok slijt zover af op een gladde showroomvloer wanneer de motor omvalt.. Dat heeft mij in ieder geval doen besluiten om daar niets te kopen en ook niet weer te komen :)

Verder overigens wel goed behandeld; gratis meegeluncht (ze hadden ergens bij een cafetaria een flinke hoeveelheid ingekocht) :+
Bedankt, zat een beetje naar die dorsoduro's van ze te kijken maar laat maar :+

ik denk dat ik me over een actieradius van hoogstens 240km flink zou gaan irriteren overigens :X

[ Voor 5% gewijzigd door Maegrim op 13-07-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik denk dat ik de app BikerSOS ga draaien als ik naar wat minder dichtbevolkt gebied rijd. Niet ondenkbaar dat bij een crash m'n telefoon die op de motor zit, niet meer onder handbereik is.

Wil eigenlijk ook nog een extra binnenzak in m'n pak maken*, daar kan m'n oude S2 dan mooi in, klein en dun genoeg om niet in de weg te zitten, maar wel 112 binnen handbereik.

En met de nieuwste build van LineageOS crasht die app niet wanneer je handmatig een test doorgeeft, geeft ook wel wat meer vertrouwen :+ (schuldige is de nightly build lijkt me)

*Quid pro quo met moeders in ruil voor b.v. wat tablet-ondersteuning bedoel ik dan :+

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 13-07-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maegrim schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:11:
[...]

Bedankt, zat een beetje naar die dorsoduro's van ze te kijken maar laat maar :+

ik denk dat ik me over een actieradius van hoogstens 240km flink zou gaan irriteren overigens :X
Went :Y Alleen soms heb je voor je gevoel net getankt en gaat het lampje weer aan. :+ Zeker in de Eifel dat soms na 2 uur het lampje alweer brandt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Joopieboy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:22:
[...]

Went :Y Alleen soms heb je voor je gevoel net getankt en gaat het lampje weer aan. :+ Zeker in de Eifel dat soms na 2 uur het lampje alweer brandt. :+
Even noob vraagje, wat is de Eifel ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
SmokingSig schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:24:
[...]

Een mooi gebied om motor te rijden *D
Wikipedia: Eifel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

SmokingSig schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:24:
[...]

Het is een straat in Utrecht. :+

Ook een prachtig gebied in Duitsland om te rijden!

EDIT: Tankiej was me voor

[ Voor 5% gewijzigd door Frans92 op 13-07-2017 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Aha bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat leer je vanzelf wel een keer kennen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:59

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vandaag een nieuwe set spiegels ophalen bij een forumlid, want de linker is geknapt tijdens de homeride 2 weken terug. Dat is wel helemaal in Velserbroek, dus even naar ons A'dam kantoor gebrommerd en dan straks die spiegels oppikken. Prima weer om even die laatste millimeter van de banden af te rijden voor het eind van de maand :). Bonus: Heerlijk om door tunnels te rijden, ik heb zo'n bescheiden uitlaat dat ik normaal alleen het blok hoor tijdens het rijden :9.

Ben nu aan het oefenen op mijn 'snelle' bochten, op- en afritten tussen snelwegen, klaverbladen etc - mooie strakke lijn houden, juiste kijkafstand en langzaam het gas erop (thanks to twist of the wrist).

[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-07-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Vooral niet vergeten: Het is de Eifel, niet Eiffel ;)
Erg mooi gebied, De Nurburgring(+ umlaut waar nodig) is daar ook te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Maar waar ligt Eiffel 65 dan? :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

darkkingll schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:38:
Je bent in ieder geval @wimmel_1 voor met deze opmerking. ;) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:44

Vrijdag

De Zwarte

Maegrim schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:11:
[...]

240km? Dat lijkt me echt fantastisch om te halen :9 :+
In de Blauwe Bergen natuurlijk :P Dabodiedaboda :+

[ Voor 35% gewijzigd door Vrijdag op 13-07-2017 11:45 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Vrijdag schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:41:
[...]

240km? Dat lijkt me echt fantastisch om te halen :9 :+
Met een 15 liter tank maar 150-240 km halen druist tegen al m'n principes in :P maar het zijn wel funmachines, dat zoek ik denk ik

[ Voor 31% gewijzigd door Maegrim op 13-07-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
darkkingll schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:38:
Of is het dan ook Eifel 65 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08 16:11

Estoque

Turbobrick Owner

Nee dat is nog altijd Eiffel 65!

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:00
In april ben ik ook een weekend naar de Eifel geweest, de eerste keer echt de heuvels in. Voorheen alleen in Nederland gebleven met een enkel uitstapje naar Engeland.

In april was het nog heerlijk rustig en kom je niet zoveel toeristen of andere motorrijders tegen. Soms echt kilometers lang door de heuvels gescheurd zonder ook maar één iemand tegen te komen. Sowieso is het er buiten de provinciale wegen lekker rustig. Al met al van vrijdag tot en met zondag een dikke 1.500 km gereden. Was wel heel erg wennen op een naked bike, gelukkig ging het wel steeds beter en gemakkelijker, maar toch voelde ik mij nog lang niet comfortabel genoeg om de grenzen op te zoeken. Dat komt volgend jaar wel weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Als je alleen heuvels zag zat je niet ver genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Maegrim schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:45:
Sinds wanneer zijn er bergen in de Eifel dan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Na het weekend Eifel op mijn Aprilia Shiver ben ik toch om. Ik wil een motor met iets meer windbescherming, iets meer vermogen maar ook vooral één waarop ik meer ruimte heb en in het totaal plaatje beter staat/past bij mijn lengte. Ik denk dat ik ga proefrijden op de Tiger en de KTM SMT. De Shiver zal ik de komende weken op Marktplaats plaatsen.

De KTM 990 SMT vind ik een erg mooi model. Op motorcycle ergo lijkt de motor erg ruim en prima voor mijn 2m05. Helaas staat in de buurt van Dedemsvaart geen SMT bij een dealer/motorzaak om even proef te zitten. Iemand van jullie ervaringen met de SMT?

Tankiej was op zijn Tiger, die zit in ieder geval prima :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Misschien moet ik de SMT ook maar eens proberen, ik ben maar 1.87m maar een hoge motor vind ik wel fijn rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:00
Maegrim schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:45:
Hoogste punt is volgens mij nog geen 800 meter, geen enkele steile partijen. Gewoon heuveltjes in mijn ogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Maegrim schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:02:
[...]

Met een 15 liter tank maar 150-240 km halen druist tegen al m'n principes in :P maar het zijn wel funmachines, dat zoek ik denk ik
Euh? 15l op 150 km = 1:10, 15l op 240 km = 1:16, daar zit nogal een verschil tussen? Als je 15 liter verbruikt op 240 km, doe je het volgens mij aardig goed hoor qua verbruik. Zat motorrijders die dat niet halen, zeker niet met een beetje sportief model.

1:10 hoort echt bij flink gas geven, óf een heul dorstig monster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:35:
Wezen kijken met mijn vrouw voor een Nc700s. Ding leek gespoten. Ernaar gevraagd: nee, dat leek zo... Komt er later iemand anders van de zaak bij. Zegt hij doodleuk dat de vorige eigenaar hem had laten overspuiten omdat de kleur niet mooi zou zijn.
Toen maar met een vreemd gevoel de toko uitgelopen. Ik filter zeer bewust Barbier weg als ik naar motoren kijk op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ephymerous schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:31:
Na het weekend Eifel op mijn Aprilia Shiver ben ik toch om. Ik wil een motor met iets meer windbescherming, iets meer vermogen maar ook vooral één waarop ik meer ruimte heb en in het totaal plaatje beter staat/past bij mijn lengte. Ik denk dat ik ga proefrijden op de Tiger en de KTM SMT. De Shiver zal ik de komende weken op Marktplaats platen.

De KTM 990 SMT vind ik een erg mooi model. Op motorcycle ergo lijkt de motor erg ruim en prima voor mijn 2m05. Helaas staat in de buurt van Dedemsvaart geen SMT bij een dealer/motorzaak om even proef te zitten. Iemand van jullie ervaringen met de SMT?

KTM is erg leuk maar met onderdelen en onderhoud misschien wel even opletten. :) Maar ik snap je keuze wel hoor haha. Smaak te pakken dus. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:57:
[...]

KTM is erg leuk maar met onderdelen en onderhoud misschien wel even opletten. :) Maar ik snap je keuze wel hoor haha. Smaak te pakken dus. :P
De 990 SMT heeft het LC8 blok. Die zit ook in mijn fiets alleen dan een iets andere versie. Is gelukkig wel 1 van de meest betrouwbare blokken van KTM, maar inderdaad het is geen Honda :P

Puntje van aandacht zijn de nokkenaskettingspanners. Het is sterk aan te raden deze bij iedere grote beurt te laten controleren of preventief te laten vervangen. Als een LC8 blok in de soep loopt is dit meestal de oorzaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:03:
maar inderdaad het is geen Honda :P
Onderhoud? Dat is toch gewoon olie erbij gieten en de ketting af en toe invetten? 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gelukkig hoef ik bij mijn Suzuki alleen maar te wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:06:
Gelukkig hoef ik bij mijn Suzuki alleen maar te wisselen ;)
Van motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
ephymerous schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:31:
Na het weekend Eifel op mijn Aprilia Shiver ben ik toch om. Ik wil een motor met iets meer windbescherming, iets meer vermogen maar ook vooral één waarop ik meer ruimte heb en in het totaal plaatje beter staat/past bij mijn lengte. Ik denk dat ik ga proefrijden op de Tiger en de KTM SMT. De Shiver zal ik de komende weken op Marktplaats plaatsen.

Ik heb de 990SMT ook overwogen voordat ik een Tiger kocht. Als ik nu nog eens moest kiezen, zou ik voor de SMT gaan. Maar dat is puur gebaseerd op het feit dat ik wel weer een 2 cilinder wil, geen andere reden eigenlijk :P

Is Coevorden niet in de buurt?
http://www.langenbergmoto...-990-supermoto-t-m1235609

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Tankiej schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:45:
[...]

Ik heb de 990SMT ook overwogen voordat ik een Tiger kocht. Als ik nu nog eens moest kiezen, zou ik voor de SMT gaan. Maar dat is puur gebaseerd op het feit dat ik wel weer een 2 cilinder wil, geen andere reden eigenlijk :P

Is Coevorden niet in de buurt?
http://www.langenbergmoto...-990-supermoto-t-m1235609
Damn, die had ik nog niet gezien. Zaterdag even een droog moment vinden :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Zag het net ook, kende het koffermerk "ZEI" nog niet :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Joopieboy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:57:
[...]

KTM is erg leuk maar met onderdelen en onderhoud misschien wel even opletten. :)
Aangezien je halve motor uit elkaar trilt :9

@caesar1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Icephase schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:45:
[...]

Euh? 15l op 150 km = 1:10, 15l op 240 km = 1:16, daar zit nogal een verschil tussen? Als je 15 liter verbruikt op 240 km, doe je het volgens mij aardig goed hoor qua verbruik. Zat motorrijders die dat niet halen, zeker niet met een beetje sportief model.

1:10 hoort echt bij flink gas geven, óf een heul dorstig monster.
Ik rijd nu alweer een x aantal dagen met de monster naar het werkt. Elke dag 220km met zo'n contineu 155 op de teller. En hij verbruikt 1:16.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tylen schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:42:
[...]

Ik rijd nu alweer een x aantal dagen met de monster naar het werkt. Elke dag 220km met zo'n contineu 155 op de teller. En hij verbruikt 1:16.
Ik heb vandaag volcontinue 120 gereden op de snelweg, met uitschieters naar 140. Vond ik al heel wat!
Ben benieuwd hoeveel vloeistoffen ik vanavond bij moet vullen.... en ik ga waarschijnlijk ook de magische 70k op de teller zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 16:04
HTT-Thalan schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:44:
[...]

Ik heb vandaag volcontinue 120 gereden op de snelweg, met uitschieters naar 140. Vond ik al heel wat!
Ben benieuwd hoeveel vloeistoffen ik vanavond bij moet vullen.... en ik ga waarschijnlijk ook de magische 70k op de teller zetten.
Vergeet ook niet om je olie op den duur ook eens te verwisselen he! Want de heletijd bijvullen is namelijk slecht voor je blok en zul je hem op d'n duur mee slopen. Ik weet dat je alpie veel olie slurpt, maar met bijvullen blijft de prut onderin en heb je ten alle tijden slechte olie, ondanks het bijvullen.

Dat is ook waar @Joopieboy op doelde volgens mij.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Hoe bedoel je dat? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Laat ik zo zeggen, staat een vergelijkbare motor bij Ten Kate en bij Langenberg, ga dan vooral eerst eens praten bij Langenberg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:47:
[...]

Vergeet ook niet om je olie op den duur ook eens te verwisselen he! Want de heletijd bijvullen is namelijk slecht voor je blok en zul je hem op d'n duur mee slopen. Ik weet dat je alpie veel olie slurpt, maar met bijvullen blijft de prut onderin en heb je ten alle tijden slechte olie, ondanks het bijvullen.

Dat is ook waar @Joopieboy op doelde volgens mij.
Er is ~ 3k geleden (met de nieuwe koppeling) volledig nieuwe olie in gegaan, en dat gebeurt over 5k weer, wanneer het oliefilter aan de beurt is :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Xepos schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:50:
[...]

Hoeveel heb je dan betaald, als ik dat mag vragen?
Sorry @Xepos, beetje late reactie.
Ik heb er net iets meer dan 7600 voor betaald, inclusief 1000km beurt.
Als ik kijk wat de kosten zijn van alle aftermarket onderdelen, vind ik dit een uitstekende prijs.

Als ik 2017 model had genomen met alle opties was ik toch snel naar de 9000 gegegaan.

Morgen ga ik eindelijk de motor ophalen. Met een beetje geluk is het weer dit weekend goed genoeg om te rijden 8)

[ Voor 11% gewijzigd door steffex op 13-07-2017 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

steffex schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:56:
Morgen ga ik eindelijk de motor ophalen. Met een beetje geluk is het weer dit weekend goed genoeg om te rijden 8)
Ik heb even voor je gecheckt, maar er is geen ijzel voorspeld, dus je bent good to go :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Als er van die stortbuien zijn zoals gisteren, dan laat ik de motor lekker in de garage staan hoor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:11
Ik vanmorgen de CB1 van mijn vriendin naar de garage gereden ivm afstellen choke en lekkend/zwetend remvloeistof reservoir.

Ding remt echt voor geen meter aan de voorkomt. En dan bedoel ik, de achterkant remt 4x harder af, zo slecht. Dus ik vraag of ze dat ook heeft gemerkt. "Owh ja, maar dat is wel fijn. Dan vlieg ik niet meteen zo naar voren bij het remmen."
Wauw 7(8)7

Daar staat hij nu dus ook voor bij de garage. Dan maar een dag later weer ophalen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:22:
Ik vanmorgen de CB1 van mijn vriendin naar de garage gereden ivm afstellen choke en lekkend/zwetend remvloeistof reservoir.

Ding remt echt voor geen meter aan de voorkomt. En dan bedoel ik, de achterkant remt 4x harder af, zo slecht. Dus ik vraag of ze dat ook heeft gemerkt. "Owh ja, maar dat is wel fijn. Dan vlieg ik niet meteen zo naar voren bij het remmen."
Wauw 7(8)7

Daar staat hij nu dus ook voor bij de garage. Dan maar een dag later weer ophalen :F
Wuh, hoe heeft ze de remtesten dan gedaan bij het rijlessen? Het lijkt me doodeng om op een motor te rijden die alleen een werkende achterrem heeft :X (voorrem met maar 1/4e van de kracht van de achterrem telt als niet werkend imo)

Zware choppers e.d. met veel gewicht op het achterwiel waarbij de achterrem een stuk effectiever is, zijn een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:44

Vrijdag

De Zwarte

Is een mislukt Germanisme. Het had natuurlijk gewoon "Met ZWEI koffers" :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pfff, ik reed net achter zo'n roofer op zo'n verlengde scooter, uiteraard met lawaai pijp zonder demper eronder. Ondanks zijn automaat en rooie oortjes was hij mooi niet sneller :+.

Zal vanavond wel even de beelden checken :Y.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:45

Least Inkling

Product of the cold war

Vriendin van me kwam er na twee jaar achter - dankzij een tip van ons, zo zijn we - dat remmen met de voorrem veel beter ging dan alleen met de achterrem...

Jap, ze zijn er... :P

Edit: dit was overigens nadat we haar opgeraapt hadden, toen ze van de berg afgekukeld was

[ Voor 20% gewijzigd door Least Inkling op 13-07-2017 16:49 ]

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:22:
Ding remt echt voor geen meter aan de voorkomt. En dan bedoel ik, de achterkant remt 4x harder af, zo slecht.
Dat is wel extreem slecht dan. Heel gevaarlijk dus om mee te rijden. De voorkant moet toch minimaal 3x zoveel kracht hebben als achter. Als de achterkant 4x sterker is dan voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
steffex schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:18:
Als er van die stortbuien zijn zoals gisteren, dan laat ik de motor lekker in de garage staan hoor ;)
Ik fiets normaal altijd naar mijn werk (met trappers... O-) ).
Nadat ik die dag van top tot teen doorweekt op mijn werk aankwam heb ik de Rev'it Guardian H2O set besteld... komt morgen binnen, alleen nog even kijken of dat goed zit/past.

Ik heb nooit een regenpak gehaald omdat ik liever nat regen dan me de pleuris zweet. Deze zou goed moeten ademen (Hydratex).
Gezien ik dat regenpak op de fiets én motorfiets kan gebruiken... mooi excuus al zeg ik het zelf :+

PS: Bij motorkleding heb ik wel een ritsbare Hydratex laag, maar wanneer ik naar buiten ga wanneer het zeker is dat het gaat regenen dan liever dat het water niet OP mijn pakkie komt natuurlijk :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
PilatuS schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:07:
[...]

Dat is wel extreem slecht dan. Heel gevaarlijk dus om mee te rijden. De voorkant moet toch minimaal 3x zoveel kracht hebben als achter. Als de achterkant 4x sterker is dan voor :X
Nja vergis je ook niet in de leeftijd, deze motor heeft aan de voorkant slechts 1 schijf, met 4 zuigers. Dat is andere koek dan remmen met 8 of zelfs 12 zuigers natuurlijk.

Maar minimaal 1,5 keer zo goed dan de achterrem mag ik wel verwachten vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
.

[ Voor 99% gewijzigd door lolgast op 13-07-2017 18:04 . Reden: Mezelf gequote ipv gewijzigd :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:02:
[...]

Nja vergis je ook niet in de leeftijd, deze motor heeft aan de voorkant slechts 1 schijf, met 4 zuigers. Dat is andere koek dan remmen met 8 of zelfs 12 zuigers natuurlijk.

Maar minimaal 1,5 keer zo goed als de achterrem mag ik wel verwachten vind ik ;)
Mijn oude 2 takt scooter heeft aan de voorkant ook makkelijk 3x meer remkracht dan aan de achterkant. Mogelijk is het inderdaad minder dan 3x bij dat model, maar ik heb nog nooit op een motor of scooter gereden waarbij de voorkant niet iets van 3x meer kracht had dan achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

lolgast schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:02:
[...]

Maar minimaal 1,5 keer zo goed als de achterrem mag ik wel verwachten vind ik ;)
Zal wel leeftijd van de motor (en remmerij) zijn want met mijn 1 schijf en 4 zuigers kan ik anders hard zat remmen. ;)
R0y. schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:36:
[...]
Aangezien je halve motor uit elkaar trilt :9

@caesar1000
Naast elke X km de ketting smeren en olie bijvullen ook even alles aandraaien natuurlijk. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@PilatuS @caesar1000
Oke ik ben om, ik ga morgen niet weg tot hij 3x zo goed remt :D

Grappig gezegd, maar ik ga er even op letten morgen. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:10:
@PilatuS @caesar1000
Oke ik ben om, ik ga morgen niet weg tot hij 3x zo goed remt :D

Grappig gezegd, maar ik ga er even op letten morgen. Thanks!
Oude vloeistof kan ook heel veel schelen. Bij mijn SV merkte ik heel duidelijk een flink verschil na het vervangen van de vloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41

xos

Snap er niks van. Mijn motor staat bij de dealer voor haar eerste grote beurt (~15k) en de dealer belde vanochtend dat er een nieuwe ketting en tandwielen op moet. Ik zag zelf ook dat hij slechter werd en was niet erg verbaasd tot ik hier zojuist verhalen lees van mensen die veel langer doen met een ketting.

Na iedere 2e tanksbeurt (~300 km) spuit ik de ketting in met dat witte s100 spul en check even de spanning en stel deze bij wanneer nodig. Ketting is ook altijd nog wel wat vet. Op een incidentele keer na rij ik altijd met droog weer, en met zout en andere narigheid blijft de motor mooi binnen.

Nu zijn het de kosten niet maar toch ben ik wel benieuwd wat dat zou kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ketting die droog staat gaat glimmen. Denk dat je daar niks mis mee doet. Maar bij mijn GSX650F had de eerste ketting ook geen 20dkm gehaald. De vervangende DID ketting heb ik niet meer hoeven te vervangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xos schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:59:
Snap er niks van. Mijn motor staat bij de dealer voor haar eerste grote beurt (~15k) en de dealer belde vanochtend dat er een nieuwe ketting en tandwielen op moet. Ik zag zelf ook dat hij slechter werd en was niet erg verbaasd tot ik hier zojuist verhalen lees van mensen die veel langer doen met een ketting.

Na iedere 2e tanksbeurt (~300 km) spuit ik de ketting in met dat witte s100 spul en check even de spanning en stel deze bij wanneer nodig. Ketting is ook altijd nog wel wat vet. Op een incidentele keer na rij ik altijd met droog weer, en met zout en andere narigheid blijft de motor mooi binnen.

Nu zijn het de kosten niet maar toch ben ik wel benieuwd wat dat zou kunnen veroorzaken?
Bij elk stoplicht heel hard optrekken, wheelies, binair gasgeven zorgt ook voor flinke slijtage van je ketting om maar een paar voorbeelden te noemen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:42
Ah, de maandelijkse ketting discussie :D

Ben er nog steeds niet over uit of je nou wel of niet je ketting moet schoonmaken om de levensduur te verlengen. Enige wat ik bij mijn huidige motor doe is elke 600km ff smeren met S100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
ShininNL schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:15:

Ben er nog steeds niet over uit of je nou wel of niet je ketting moet schoonmaken om de levensduur te verlegen. Enige wat ik bij mijn huidige motor doe is elke 600km ff smeren met S100.
Ik heb m'n ketting nog nooit schoon gemaakt, spuit hem met S100 in na +/- 500km of wanneer hij er droog uit ziet. Ketting zit er nu zo'n 28k km onder en ziet eruit alsof ie nog wel een tijdje meegaat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:14
Kreeg maand geleden van de dealer ook te horen dat mijn ketting / tandwielen bij 20k verwisseld zullen worden, ondanks dat ik gewoon normaal rijd en altijd op tijd inspuit. Heb nu van een kennis een Scottoiler over kunnen nemen, van het weekend even installeren. Hopelijk levert dat ook nog wat extra km op. Daarnaast helpt het ook om even te checken hoeveel meuk er bij je voorste tandwiel zit, bij mij zat het vol met troep. Tja dan gaat alles er natuurlijk niet langer op mee :)
Least Inkling schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:48:
Vriendin van me kwam er na twee jaar achter - dankzij een tip van ons, zo zijn we - dat remmen met de voorrem veel beter ging dan alleen met de achterrem...

Jap, ze zijn er... :P

Edit: dit was overigens nadat we haar opgeraapt hadden, toen ze van de berg afgekukeld was
Was die tip van jullie voor of nadat ze de berg af ging? :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ShininNL schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:15:

Ben er nog steeds niet over uit of je nou wel of niet je ketting moet schoonmaken om de levensduur te verlengen. Enige wat ik bij mijn huidige motor doe is elke 600km ff smeren met S100.
Ik doe het dit keer ook verder niet, eens kijken wat het uitmaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik zag op de 749 van de week een harde schakel :( Met wat wringen en bewegen ook niet meer in beweging te krijgen. Mooi klote, want deze ketting ligt er 5000km op...

Geen idee wat ik anders kan doen. Smeer regelmatig. Volgens mij is dit ook gewoon pech hebben met vuil oppikken net voordat hij een tijdje stil gaat staan.
Pagina: 1 ... 94 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.