Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.076 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:55

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:18:
[...]

Bij de BP hier in Breda :P.

@Bommes als ik alleen maar op mijn dooie akkertje langs het fietspad hoefde te kuieren had ik er ook niet zo'n moeite mee mijn banden kaal te rijden maar het gaat hier allemaal wat vlotter in Nederland 8). En bij regenbuien zoals afgelopen donderdag is een beetje profiel voor waterafvoer ook wel prettig :9.

Als ik de band eind v/d maand vervang heb ik er zo'n 7500 mee gereden.
Kleine 1000km geleden zat er nog meer dan genoeg profiel op, dus ik denk dat jou definitie van langs het fiets pas kuieren iets anders is dan de mijne.

Met de grofheid van het asfalt op sommige wegen hier en een lucht temperatuur van dik 35 graden in de zon (asfalt +45 dan??) zijn een setje banden soms vlugger op dan je denkt.
Zeker deze zachte pirelli Diablo bandjes.
Tel daarbij op dat het slechts 12inch is en het dus wiel dus ruim 2 keer zoveel omwentelingen maakt dan een "normaal" motor wiel, en voordat je het die hebt is het van bijna versleten ineens door de canvas heen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
BvZwolle schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:31:
[...]

Stuur me maar een DM met mailadres, dan stuur ik je een 7-tal gpx bestanden.
Gooi ze liever op een website die daarvoor gemaakt is, kunnen anderen ook inspiratie op doen :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:17

A13X

Dude

Hooglander1 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:33:
[...]

Gooi ze liever op een website die daarvoor gemaakt is, kunnen anderen ook inspiratie op doen :)
Met een linkje erbij voor in de TS :> kan de Eifelrit van afgelopen weekend er ook bij.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
Hooglander1 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:33:
[...]

Geen idee of zo'n topic al bestaat hier (vind het lastig zoeken met de mobiele telefoon), maar ik ben niet echt goed in het opstarten van een topic... 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BvZwolle
wilco1985 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:15:
Mooie manier van recyclen worsten warm maken in een leeg bierblik. Zo maak je dus bierworstjes begrijp ik? :)
We waren nog net op tijd in de supermarkt om even gauw iets te halen.
Dus worsten, bier, brood en mosterd gehaald. Een camping was er ook niet meer in de buurt, dus hebben een mooie plek in het bos (over een mountainbikepad) gevonden.
Water uit de beek en koken die handel. Was echt heel erg leuk. Bier was snel koud zo...
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG-20170706-WA0006_zps0w4fx3t0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG-20170706-WA0019_zpsmbfeljnz.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Afgelopen weekend met een 10-tal mede-Tweakers de eerste Tweakers Eifel rit gemaakt. Onderstaande foto als bewijs voor dit mooie weekend! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rYYC9qFkVHIrVDIwXchAAT03/full.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

caesar1000 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:45:
Afgelopen weekend met een 10-tal mede-Tweakers de eerste Tweakers Eifel rit gemaakt. Onderstaande foto als bewijs voor dit mooie weekend! :*)

[afbeelding]
Duck, duck, duck, duck....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41

xos

Zie ook dat er iemand is die voorkeur geeft aan schone spiegels en geen probleem heeft met dode vliegenlucht in de helm :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

xos schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:49:
Zie ook dat er iemand is die voorkeur geeft aan schone spiegels en geen probleem heeft met dode vliegenlucht in de helm :P.
:?

* Vrijdag snapt het niet?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Vrijdag schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:06:
[...]

:?

* Vrijdag snapt het niet?
Helm die over de spiegel hangt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

BvZwolle schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:15:
[...]

Helm die over de spiegel hangt...
Ooh! 8)7 :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[afbeelding]
Ik had heel graag meegewild maar had helaas een ander feestje :( Volgend jaar hopelijk weer kans!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xos schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:49:
Serieus heel erg weinig last gehad van vliegenbeesten daar. Zelfs 't vizier van m'n helm was redelijk schoon gebleven :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Weekendje Eifel gehad, vanochtend besloten om via Amsterdam richting de grens Overijssel/Friesland te rijden, paar dagen camping. Vrijdag of zaterdag even naar een kameraad in Zuid Limburg. :+ Vandaag dus alweer 350km. :D

@wimmel_1 Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb echt altijd mijn hele helm vol met die zooi. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 11-07-2017 18:59 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
BvZwolle schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:18:
[...]

Geen idee of zo'n topic al bestaat hier (vind het lastig zoeken met de mobiele telefoon), maar ik ben niet echt goed in het opstarten van een topic... 8)7
myrouteapp.com is daar een mooie site voor. Zoek daar zelf nog een mooie kortingscode voor een lifetime licentie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eoghlear schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:55:
[...]

myrouteapp.com is daar een mooie site voor. Zoek daar zelf nog een mooie kortingscode voor een lifetime licentie voor.
Misschien dat http://www.gpstracks.nl net zo handig is? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

_/-\o_ Thnx voor dat linkje. Ga ik ga es ff kijken hoe ik de daar genoemde route vanuit Simmerath en een paar anderen in mijn Garmin krijg. Ga de 3e week van augustus die kant op.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Das meer een bibliotheek voor routes of niet? Voor te delen wel handig.

In myrouteapp kun je ze ook nog aanpassen en omzetten naar de map die bij je gps hoort (en daardoor afwijkingen minimaliseert.) *Ben me pas net aan het verdiepen in rijden met navigatie op de tomtom rider, voorheen alleen met telefoon. Ik moet nog veel doorlezen en uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Is het een idee om hier een soort van subtopic aan te hangen voor routes? Geen idee of dat kan, maar dan heb ik in ieder geval 7 routes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 17:55

Bommes

Capo del formaggio

BvZwolle schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 02:45:
Is het een idee om hier een soort van subtopic aan te hangen voor routes? Geen idee of dat kan, maar dan heb ik in ieder geval 7 routes...
Er zijn al zoveel sites met routes, dan wordt het nog meer verdeeld.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:58:
Weekendje Eifel gehad, vanochtend besloten om via Amsterdam richting de grens Overijssel/Friesland te rijden, paar dagen camping. Vrijdag of zaterdag even naar een kameraad in Zuid Limburg. :+ Vandaag dus alweer 350km. :D

@wimmel_1 Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb echt altijd mijn hele helm vol met die zooi. :P
Lekker weertje ook vandaag om op de camping te staan met de motor :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:26

steveman

Comfortabel ten onder

[afbeelding]
Dit is vlakbij Piesport toevallig?

https://goo.gl/maps/hCUgf9FTvLB2

Dus net de haarspeldbochten op en af en op en af en op en af... wezen maaien? >:)

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 12-07-2017 08:37 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Een paar druppels zijn er nodig om het kaf weer van het koren te doen scheiden...
Scheelde weer een hoop gezwaai onderweg. :)
Wel een paar keer goed aan het schuiven geweest blijkbaar was nog niet alle modder weggespoeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wilco1985 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:09:
Een paar druppels zijn er nodig om het kaf weer van het koren te doen scheiden...
Scheelde weer een hoop gezwaai onderweg. :)
Wel een paar keer goed aan het schuiven geweest blijkbaar was nog niet alle modder weggespoeld :?
Toen ik net aankwam op het werk was ik de 2e motor in de parkeerplaats... Ik heb er op vergelijkbaar tijdstip ook wel 20 zien staan als het wat beter weer is :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Dit waren ook wel wat meer dan een paar druppels hier in't noorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
darkkingll schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:27:
Dit waren ook wel wat meer dan een paar druppels hier in't noorden..
Hier in ZuidHolland/Utrecht ook, ik ben over een paar stukken geweest waar het ZOAB 'vol' was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
ja pff op- en afritten en verkeerswisselaars... no fun met zoveel regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Sterkte aan de mensen die vandaag op de motor rijden, hopelijk hebben ze een snorkel meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 10-09 12:06
Chakotay schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:21:
[...]

Toen ik net aankwam op het werk was ik de 2e motor in de parkeerplaats... Ik heb er op vergelijkbaar tijdstip ook wel 20 zien staan als het wat beter weer is :P
* Willem30 is er ook zo een die vanochtend met de auto naar het werk is gegaan ;w ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Het druppelde lekker door maar om nou te zeggen dat het extreem was.
Het ging gestaag maar niet zo extreem als je wel eens hebt tijdens onweer . Een aantal jaar geleden reed ik bij Nunspeet op de snelweg met het water tot aan de velgen. Dat was een lekker buitje. >:)

Moet zeggen dat ik het wel lekker vindt om zo nu en dan in de regen te rijden. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door wilco1985 op 12-07-2017 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:34:
[...]

Dit is vlakbij Piesport toevallig?

https://goo.gl/maps/hCUgf9FTvLB2

Dus net de haarspeldbochten op en af en op en af en op en af... wezen maaien? >:)
Nee hoor, dit was net onder de Rursee. Piesport was net te ver om dit weekend (2 dagen) naar toe te rijden, ook al doen we 't hier wel eens in één dag op en neer vanuit Eindhoven. We hebben dan wél ~800Km op één dag te sturen tegen ~600Km in twee dagen, nú :P

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 12-07-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:59:
[...]

Lekker weertje ook vandaag om op de camping te staan met de motor :+
Ben gelukkig geen mens voor een tentje, camperen in een stacaravan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Joopieboy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:49:
[...]

Ben gelukkig geen mens voor een tentje, camperen in een stacaravan :+
Waar zit je ergens in het mooie Overijssel?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:57

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Dacht dat een motorspijkerbroek wel een beetje droog zou blijven voor een klein stukje, na een km al doorweekt tot en met de onderbroek.

Niet bij nagedacht dat ik nu een verkorte kentekenplaat houder heb...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ephymerous schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:50:
[...]

Waar zit je ergens in het mooie Overijssel?
In de Pol of all places :P

Btw, ik hoorde Piesport?
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/08/IMG_4963-800x600.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/08/2015-09-27-10.47.04-800x451.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Vol bewondering lees ik dit topic al een tijdje mee :D en wat een mooie tripjes worden er gereden zeg!
Ook de Eiffel hoor ik regelmatig tussen de motorvrienden al voorbij komen als een must have done toerritje ;).

Nu is het eindelijk zover, ik heb eindelijk de tijd en ruimte ( ook financieel) om mijn rijbewijs te gaan halen.
Ben zelf nu 29 en heb bewust gewacht totdat de wilde(re) haren eraf zijn en verantwoordelijker kan omgaan met een motor an sich.

Nou heb ik zelf aardig wat uurtjes zitten neuzen op internet maar duidelijk wordt het niet voor mij.
Als ik op zoek ga naar beginners motoren kom ik uit op geknepen en daarbij de behorende motoren.
Nu gaf een kennis al aan dat ik door mijn leeftijd niet meer gebonden ben aan een klein(er) rijbewijs en dat daardoor de meest zware varianten motoren aangeschaft kunnen worden.
Dit is natuurlijk niet wenselijk aangezien ik eerst graag leer rijden voordat we een 1000 CC plus motor aanschaffen om mee te gaan jakkeren.

Wellicht hebben jullie hierop een heldere kijk en advies :)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:10

byn124

Thunderace

Spacialz schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:56:
Vol bewondering lees ik dit topic al een tijdje mee :D en wat een mooie tripjes worden er gereden zeg!
Ook de Eiffel hoor ik regelmatig tussen de motorvrienden al voorbij komen als een must have done toerritje ;).

Nu is het eindelijk zover, ik heb eindelijk de tijd en ruimte ( ook financieel) om mijn rijbewijs te gaan halen.
Ben zelf nu 29 en heb bewust gewacht totdat de wilde(re) haren eraf zijn en verantwoordelijker kan omgaan met een motor an sich.

Nou heb ik zelf aardig wat uurtjes zitten neuzen op internet maar duidelijk wordt het niet voor mij.
Als ik op zoek ga naar beginners motoren kom ik uit op geknepen en daarbij de behorende motoren.
Nu gaf een kennis al aan dat ik door mijn leeftijd niet meer gebonden ben aan een klein(er) rijbewijs en dat daardoor de meest zware varianten motoren aangeschaft kunnen worden.
Dit is natuurlijk niet wenselijk aangezien ik eerst graag leer rijden voordat we een 1000 CC plus motor aanschaffen om mee te gaan jakkeren.

Hoi, welkom!

Als je al een tijdje mee leest dan weet je misschien ook dat dit onderwerp al een aantal keer aan bod is gekomen.

Hier een linkje met de zoektermen, "beginner, motor" binnen dit topic.

Wellicht zijn mensen het niet met mijn stelling eens, maar ik hanteer:

Koop wat je mooi vind en bij je past. Het echte rijden leer je pas nadat je een tijdje op de motor hebt gezeten en daarna weet je ook pas echt wat je leuk vindt.

Een tweede optie is om wat verschillende types motoren te huren en lekker te gaan rijden.

Veel plezier!! 8)

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40

Ik wens je veel plezier met het behalen van je motorrijbewijs. Zorg er wel voor dat je dan ook gaat lessen en afrijden op een motor die past in het volledige A rijbewijs. Anders heb je alsnog een A2 rijbewijs.

De hoeveelheid CC's zeggen in principe niet zoveel. Als je een V-twin hebt van pak em beet 750 cc of je hebt een supersport van hetzelfde aantal dan heb je toch 2 heel verschillende motoren te pakken. En bijvoorbeeld de Honda NC serie motoren (met een staande twin) zijn volgens mij ook rond de 700 cc en zijn volgens de verhalen zeer tam te rijden.

Wat wel een leuke motor schijn te zijn om op te beginnen is de Suzuki SV 650, die heb je in zowel een naked versie als een met een halve kuip. Heeft een V-twin blok met ongeveer 70 PK. Trekt lekker op van onderuit en stuurt ook nog eens goed. Zijn er veel van verkocht dus ook veel aanbod en prijzen zijn redelijk.Wordt op verschillende (internationale) motor websites geprezen als 'beginnersfiets'

[ Voor 10% gewijzigd door MichielK71 op 12-07-2017 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier óók nog maar een keer:

Eifel =! Eiffel :9

Eiffel met dubbel "f" is de achternaam van o.a. een "oudijzerboer" (Gustav) welke in Parijs een torentje gebouwd heeft voor de wereldtentoonstelling in 1889. Die beste meneer heeft overigens nog een aantal kunstwerken meer op z'n conto staan, een paar spoorbruggen én één of ander beeldje in New York.

Eifel met één "f" is de naam van het National Naturpark in Duitsland (nét over de grens bij Aachen).

:P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Heb me aangemeld voor Supermoto training in Valkenswaard voor 25 juli. Denk dat ik daar een hoop kan leren, en ook feeling kan krijgen of Supermoto iets voor mij is. Ga geregeld Kart Biken, maar dat is toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Thoit schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:17:
Heb me aangemeld voor Supermoto training in Valkenswaard voor 25 juli. Denk dat ik daar een hoop kan leren, en ook feeling kan krijgen of Supermoto iets voor mij is. Ga geregeld Kart Biken, maar dat is toch anders.
Cool, ik zit er ook stiekem een beetje naar te kijken om het misschien te gaan doen. Maar moet/wil ook nog met vakantie dus of het doorgaat is nog de vraag.

Voor mij dan meer voor de ervaringen en de techniek die ik dan weer kan toepassen op de normale motor, niet zozeer als potentiële hobby.
En met een te tamme motor ga je misschien weer te agressief rijden omdat hij niet zo vlot vooruit wilt als dat jij zou willen. Gewoon proefritjes gaan maken en kijken wat je mooi vind. Veel of weinig pk's maakt niet zoveel uit, hoe gemakkelijk de motor zich laat rijden is belangrijker. Ik zou bij de echte pk monsters wegblijven maar voor de rest zou ik me daar niet al te druk over maken.

[ Voor 30% gewijzigd door A13X op 12-07-2017 10:35 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Raym09 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Cool, ik zit er ook stiekem een beetje naar te kijken om het misschien te gaan doen. Maar moet/wil ook nog met vakantie dus of het doorgaat is nog de vraag.

Voor mij dan meer voor de ervaringen en de techniek die ik dan weer kan toepassen op de normale motor, niet zozeer als potentiële hobby.
Voor mij wil ik de kennis ook opdoen voor de normale motor. Maar wil af en toe een keer lekker hard door de bochten kunnen, dat is niet echt verantwoord om op de openbare weg te doen. Vandaar dat ik een speeltje voor erbij wil om dat wel legaal te kunnen. Liefste wil ik een enduro zodat ik ook in de winter kan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

byn124 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:02:
[...]

Hoi, welkom!

Als je al een tijdje mee leest dan weet je misschien ook dat dit onderwerp al een aantal keer aan bod is gekomen.

Hier een linkje met de zoektermen, "beginner, motor" binnen dit topic.

Wellicht zijn mensen het niet met mijn stelling eens, maar ik hanteer:

Koop wat je mooi vind en bij je past. Het echte rijden leer je pas nadat je een tijdje op de motor hebt gezeten en daarna weet je ook pas echt wat je leuk vindt.

Een tweede optie is om wat verschillende types motoren te huren en lekker te gaan rijden.

Veel plezier!! 8)
Thanks ! Topic had ik zelf ook al aardig doorgespit.
Een bak met handige informatie sowieso! Toch gaat het snel al over de ervaren rijders met hun ervaringen of over de geknepen 25/35 kw motoren.

Hierdoor is het mij onduidelijk of een mooie midden maat is zeg maar ;)
meakerkhofs schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:06:
[...]

Ik wens je veel plezier met het behalen van je motorrijbewijs. Zorg er wel voor dat je dan ook gaat lessen en afrijden op een motor die past in het volledige A rijbewijs. Anders heb je alsnog een A2 rijbewijs.

De hoeveelheid CC's zeggen in principe niet zoveel. Als je een V-twin hebt van pak em beet 750 cc of je hebt een supersport van hetzelfde aantal dan heb je toch 2 heel verschillende motoren te pakken. En bijvoorbeeld de Honda NC serie motoren (met een staande twin) zijn volgens mij ook rond de 700 cc en zijn volgens de verhalen zeer tam te rijden.
Ook hier bedankt voor de nuttige informatie :).
Wat betreft de motor voor het lessen zit het wel snor, merk is mij even ontschoten maar 650 cc was het sowieso :)

Vanuit meerder website kwam al heel snel naar voren dat je moet rijden voordat je weet wat jou type motor is en wat jij ook aangeeft dat de ene 700 de andere 700 niet is heb ik zelf ook al gemerkt tijdens enkele "ach rij maar een stukje maar wees voorzichtig"- ritjes :9
wimmel_1 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:16:
Hier óók nog maar een keer:

Eifel =! Eiffel :9

Eiffel met dubbel "f" is de achternaam van o.a. een "oudijzerboer" (Gustav) welke in Parijs een torentje gebouwd heeft voor de wereldtentoonstelling in 1889. Die beste meneer heeft overigens nog een aantal kunstwerken meer op z'n conto staan, een paar spoorbruggen én één of ander beeldje in New York.

Eifel met één "f" is de naam van het National Naturpark in Duitsland (nét over de grens bij Aachen).

:P >:)
:F Mijn oprechte excuses voor het verkeerd benoemen dat territorium in Germanië :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Check zeker eens volgende motoren:
- Yamaha MT-07
- Triumph Street Triple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, krijg net een naar belletje: mijn instructeur moet min of meer noodgedwongen stoppen met lesgeven. Hij heeft afgelopen week zijn 5-jaarlijkse examen moeten doen en helaas heeft hij deze niet gehaald. Dit betekent voor hem einde van zijn rijschool. De beste man is de 60 al gepasseerd en had de rijschool voor het tijdverdrijf er bij, het draaide min of meer quitte.

Nu mag ik dus op zoek naar een andere motorrijschool in Zwolle, waar ik flink meer ga betalen dan bij mijn "oude" instructeur. Jammer de bammer dit. Ik was érg tevreden met de beste man, heerlijk relaxed rijden en oefenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Een rode Hayabusa 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Want rode zijn het snelst!

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Dryhte schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:48:
Check zeker eens volgende motoren:
- Yamaha MT-07
- Triumph Street Triple
De MT-07 is niet voor niets een populaire lesmotor :)

En oranje is ook bijna rood toch? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 12-07-2017 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
Frans92 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:12:
[...]

Want rode zijn het snelst!
Kijk maar naar Ducati, die gaan ook hard ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

tdw schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:26:
[...]
Ik had heel graag meegewild maar had helaas een ander feestje :( Volgend jaar hopelijk weer kans!
Er gaat waarschijnlijk ook nog een Tweakers herfst rit komen (bestemming staat nog niet vast) dus je hoeft dan in ieder geval geen jaar te wachten. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

Das een beste machine :*) maar nee teveel van het goede voor een beginner ;)
meakerkhofs schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:16:
[...]

Kijk maar naar Ducati, die gaan ook hard ;)
Iemand zei ooit Ducati: "Ducati, kapot dat gaat ie".
Is dat nog een steeds zo bij deze Italiaantjes?

[ Voor 38% gewijzigd door Spacialz op 12-07-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Spacialz schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:44:
[...]

Das een beste machine :*) maar nee teveel van het goede voor een beginner ;)
Dan maar een witte, die weerkaatst 't licht en heeft dus meer weerstand dan een bijv. zwarte :*)

Maar even serieus: De rijscholen rijden bijna allemaal met machines in het 6 á 700CC sport/tour segment vanwege de handelbaarheid van die motoren. Een 600CC supersport zou ik persoonlijk dan weer niet als éérste fiets aan gaan schaffen omdat zo'n apparaat pas lekker begint te sturen op het moment dat de wet je vertelt dat je in een 60 zone in de tweede versnelling al met je rijbewijs aan het spelen bent.

Als je je rijbewijs eenmaal hebt moet je eigenlijk gewoon eens wat verschillende motoren gaan huren voor een dagje en daarna pas gaan bepalen wat jij prettig óf juist niet prettig vind rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Heren, wat vinden jullie een goede indicator voor het volgende:

Aanschaf Michelin Pilot Road 4 achterband (180/55)
Montage band + haaks ventiel
Vervanging ketting + tandwielen (ketting + tandwielen lever ik zelf aan)

Motoport Hillegom gebeld en die vragen voor het geheel rond de 300-315 euro. Volgens een collega kan het goedkoper.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

w4rguy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:54:

Motoport Hillegom gebeld en die vragen voor het geheel rond de 300-315 euro. Volgens een collega kan het goedkoper.
Da's niet zo moeilijk, toch? Je checkt wat je voor die band betaalt als je hem los (online) koopt en daarbij de prijs van de overige onderdelen. Wat resteert is hun tarief en dat kun je uitsparen door een goedkopere garage te vinden (of het zelf te doen).

Als je collega roept dat het goedkoper kan, kan hij dat vast met iets onderbouwen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is weinig van te zeggen. Ik zou nú zeggen dat 't te duur is omdat het achterwiel er toch al uit ligt als ze de band gaan vervangen en ze daardoor de kettingwielen + ketting vrij simpel kunnen losnemen.

Bandje kost incl. montage ± €200,- , haaks ventiel zal iets van €15,- zijn..... Dat vervangen van die kettingwielen + ketting mag géén 1,5 uur extra kosten normaliter.

Maar..... Dadelijk is er iets mis met het voorste kettingwiel waardoor 't ding niet los komt óf niet meer goed vast gezet kan worden. Motorzaken zijn er overigens meestal sowieso niet blij mee als je zelf aankomt met (elders goedkoop aangeschafte) onderdelen voor montage welke ze zélf ook nieuw hadden kunnen leveren.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 12-07-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 10-09 12:06

Je mag kopen wat je wilt. oOo
Meestal zal je budget je beperking zijn. Wat heb je voor budget in gedachten?
Ik weet nog wel een Honda CBR600F voor je te koop voor niet veel. Heerlijk stuurfietsje om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Advies: ga niet naar de grote merkdealers (zoals Motoport) voor dat soort klusjes. Vind een kleine onafhankelijke garage in de buurt, en je bent zo een goede 1/3e minder aan arbeidsloon. Banden zijn ook vaak de hoofdprijs bij grote dealers, ik denk dat je met een beetje rondzoeken voor dat klusje met €200 wel klaar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:35:
[...]

Advies: ga niet naar de grote merkdealers (zoals Motoport) voor dat soort klusjes. Vind een kleine onafhankelijke garage in de buurt, en je bent zo een goede 1/3e minder aan arbeidsloon. Banden zijn ook vaak de hoofdprijs bij grote dealers, ik denk dat je met een beetje rondzoeken voor dat klusje met €200 wel klaar kan zijn.
To be fair, de BMW dealer rekende mij 40 euro voor het omleggen van een achterband, maar de achterband zelf was goedkoper dan de online shops.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aangezien je naar Motorport Hillegom aan het kijken bent: Aan de andere kant van Amsterdam In Purmerend zit ASF (Frank)....

http://www.afsmotorparts.nl

Erg toffe gast welke ook niet al te duur is én het niet erg vind als je zelf mee kijkt terwijl 'ie wat aan 't klussen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Willem30 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:09:
[...]

Ik weet nog wel een Honda CBR600F voor je te koop voor niet veel. Heerlijk stuurfietsje om mee te beginnen.
En als je zoiets neerlegt doet het niet zoveel pijn. Dat was voor mij in ieder geval de reden om een oude CBR600F te kopen. Eerst daar maar eens een jaartje op rond crossen. Ondertussen kijk ik rustig om me heen naar wat ik wel en niet mooi vind en evt. huur ik nog eens ergens iets.

Ik vind het tot nu toe een heerlijke stuurfiets :)
wimmel_1 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:51:
[...]
Een 600CC supersport zou ik persoonlijk dan weer niet als éérste fiets aan gaan schaffen omdat zo'n apparaat pas lekker begint te sturen op het moment dat de wet je vertelt dat je in een 60 zone in de tweede versnelling al met je rijbewijs aan het spelen bent.
Mwah, als je een beetje zelfbeheersing hebt kan dat imho best. Je kan met zo'n apparaat ook rustig 60 in 4 tokkelen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wimmel_1 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:45:
Aangezien je naar Motorport Hillegom aan het kijken bent: Aan de andere kant van Amsterdam In Purmerend zit ASF (Frank)....

Erg toffe gast welke ook niet al te duur is én het niet erg vind als je zelf mee kijkt terwijl 'ie wat aan 't klussen is.
Ik hoor dus meer van deze man, ook via mijn collega. Ik ga hem zo even bellen en eventueel Motoport afzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

w4rguy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:48:
[...]

Ik hoor dus meer van deze man, ook via mijn collega. Ik ga hem zo even bellen en eventueel Motoport afzeggen.
Ik ben er laatst nog even naar toe gereden vanuit de regio Eindhoven om er een ABBA Skylift op te gaan halen zodat ik dat soort karweitjes nu in principe gewoon thuis uit kan voeren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wimmel_1 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:51:
[...]

Ik ben er laatst nog even naar toe gereden vanuit de regio Eindhoven om er een ABBA Skylift op te gaan halen zodat ik dat soort karweitjes nu in principe gewoon thuis uit kan voeren :*)
Net gebeld, maar echt een goeie vent, nu al! Motoport vond het geen probleem om voor een continental-band te hebben en achter een Michelin. Frank raadde het me echter af. Omdat continental een stugge band is en Michelin veel zachter, kan dat ongewenst rijgedrag opleveren (zoals hij het zei). Als je me zo adviseert heb je mijn vertrouwen gewonnen!

Vanmiddag motoport afbellen en een afspraak maken met Frank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

[...]

Dan maar een witte, die weerkaatst 't licht en heeft dus meer weerstand dan een bijv. zwarte :*)

Maar even serieus: De rijscholen rijden bijna allemaal met machines in het 6 á 700CC sport/tour segment vanwege de handelbaarheid van die motoren. Een 600CC supersport zou ik persoonlijk dan weer niet als éérste fiets aan gaan schaffen omdat zo'n apparaat pas lekker begint te sturen op het moment dat de wet je vertelt dat je in een 60 zone in de tweede versnelling al met je rijbewijs aan het spelen bent.

Als je je rijbewijs eenmaal hebt moet je eigenlijk gewoon eens wat verschillende motoren gaan huren voor een dagje en daarna pas gaan bepalen wat jij prettig óf juist niet prettig vind rijden.
Deze tip voert wel de boventoon zo'n beetje, goede tip imo :)
Willem30 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:09:
[...]

Bedankt voor je aanbod maar ik ga eerst het bewijsje maar is halen i.p.v. de motor alvast aanschaffen ;)

Als we het over neigingen hebben zit ik de hoek van een KTM Duke 690.
Mede om het feit dat ik hierop heb gezeten en eventjes gereden heb.
De kuip en de zit voelden als gegoten tegenover bijvoorbeeld een supersport ( Yamaha ) waar ik op heb gezeten, ook een Suzuki (Bandit dacht ik) had ik dat zelfde idee.
Maar mensen adviseren mij niet om met een Duke te beginnen maar iets wendbaarders..

Toch vond ik de Duke wendbaar zat, hoe zit dat qua wendbaarheid, moet je hier veel rekening mee houden in het begin zodat je stuurfouten etc kan opvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wimmel_1 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:45:

+1, hij heeft voor mij ook al een aardige voorraad banden onder diverse motoren gelegd. Ik ben er recentelijk echter niet meer geweest, aangezien er in mijn huidige woonplaats een vergelijkbare 1mans-bandenzaak met goede prijzen & service zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:55

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[...]Das een beste machine :*) maar nee teveel van het goede voor een beginner ;)
[...]

Ducati was "StukGaatie" maar Audi is al sinds 2012 eigenaar en de kwaliteit is nu op Duits nivo. Bij oudere modellen is het wellicht nog wat minder, maar ook dat heeft z'n charmes. ;)

En als beginners motor is alles wel geschikt wat niet te groot, te zwaar, te snel, te extreem is. Verschillende merken en types rijden (naked, allroad, super sport, chopper) en kijken wat bij je past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gauchov6 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Ducati was "StukGaatie" maar Audi is al sinds 2012 eigenaar en de kwaliteit is nu op Duits nivo. Bij oudere modellen is het wellicht nog wat minder, maar ook dat heeft z'n charmes. ;)

En als beginners motor is alles wel geschikt wat niet te groot, te zwaar, te snel, te extreem is. Verschillende merken en types rijden (naked, allroad, super sport, chopper) en kijken wat bij je past.
Audi heeft de Duitse grundlichkeit en kwaliteit toegevoegd en 't merk afgelopen week verkocht aan Harley Davidson.... Kunnen ze er daar weer een échte Italiaan van maken door er vanalles áf te laten rammelen 8) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Dus daarom gaan die enorme baggers met extra veel chroom nooit zo snel, ze weerkaatsen teveel licht :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 12-07-2017 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gauchov6 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Kijk hier maar eens: YouTube: snowcat ducati hypermotard

Ducati is misschien wel wat beter geworden, maar het is echt geen Honda nu hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:14:
[...]

Audi heeft de Duitse grundlichkeit en kwaliteit toegevoegd en 't merk afgelopen week verkocht aan Harley Davidson.... Kunnen ze er daar weer een échte Italiaan van maken door er vanalles áf te laten rammelen 8) :9
Is dat nou doorgegaan? Heb nog geen bevestigd bericht daarvan gezien, er zijn wel hardnekkige geruchten natuurlijk...
PilatuS schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Kijk hier maar eens: YouTube: snowcat ducati hypermotard

Ducati is misschien wel wat beter geworden, maar het is echt geen Honda nu hoor.
Was nog even in de verleiding om een proefrit op een hyper te maken, maar zijn dramaverhaal zette dat gauw uit m'n hoofd.

[ Voor 34% gewijzigd door steveman op 12-07-2017 13:32 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:32:
[...]

Was nog even in de verleiding om een proefrit op een hyper te maken, maar zijn dramaverhaal zette dat gauw uit m'n hoofd.
Uiteindelijk heeft Ducati ook een deal met hem gemaakt omdat ze geen zin meer hadden in deze negatieve publiciteit. Natuurlijk moest hij die deal geheim houden, maar van wat ik zo gezien heb was het vrij duidelijk dat ze de motor terug genomen hebben en het volledige aankoopbedrag terug gegeven hebben. Er kan altijd 1 of 2x iets mis gaan, helemaal met een nieuw model, maar dit was wel heel extreem. Dus om nou te zeggen dat Ducati sinds 2012 prima spul maakt ? Nee, niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:32:
[...]

Is dat nou doorgegaan? Heb nog geen bevestigd bericht daarvan gezien, er zijn wel hardnekkige geruchten natuurlijk...
...
Ik dacht afgelopen week ergens bij de beursberichten gelezen/gehoord te hebben dat er per 1 Juli een definitieve koopovereenkomst zou zijn maar kan 't zo snel ook niet meer terug vinden.

Op de VAG site staat Ducati nog gewoon als "Brand" vermeldt maar dat wil ook niet alles zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 12-07-2017 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ik kwam dit tegen op facebook, best een goede indicatie van kosten bij dealers vs eenmanszaken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6zk1gRu.jpg
Spacialz schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:07:
[...]
Maar mensen adviseren mij niet om met een Duke te beginnen maar iets wendbaarders..

Toch vond ik de Duke wendbaar zat, hoe zit dat qua wendbaarheid, moet je hier veel rekening mee houden in het begin zodat je stuurfouten etc kan opvangen?
Veel wendbaarder dan een Duke 690 wordt het niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:59
Je kunt zo maar pech hebben met een Italiaan, maar over het algemeen denk ik dat het wel meevalt hoor. Dat is volgens mij zo met Italiaans merk van vervoersmiddel, of het nu gaat om auto, motor of scooter. Heb je een Italiaan die wat makeert, dan gaat er zeer waarschijnlijk nog vaker meer aan mankeren. Ik heb de mijne al ruim 8 jaar en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ik krijg ook vaak de indruk dat mensen het zeggen, maar stiekem ook een klein beetje jaloers zijn :D

offtopic:
Overigens staat de mijne te koop, mocht je interesse hebben of meer info willen, stuur me een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Maegrim schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:50:
Ik kwam dit tegen op facebook, best een goede indicatie van kosten bij dealers vs eenmanszaken:

[afbeelding]
Hoor vaker positieve dingen omtrent Snelmotoren te Zeist... Met de Triumph zit ik de komende jaren vast aan de Triumphgarage ivm garantie... maar als ik nog eens wat met de cbr heb (wat ik niet zelf kan) ga ik daar ook maar eens naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Steveman, komt je Triumph bij de dealer in Groningen vandaan of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Spacialz schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:07:
Bedankt voor je aanbod maar ik ga eerst het bewijsje maar is halen i.p.v. de motor alvast aanschaffen ;)

Als we het over neigingen hebben zit ik de hoek van een KTM Duke 690.
Mede om het feit dat ik hierop heb gezeten en eventjes gereden heb.
De kuip en de zit voelden als gegoten tegenover bijvoorbeeld een supersport ( Yamaha ) waar ik op heb gezeten, ook een Suzuki (Bandit dacht ik) had ik dat zelfde idee.

Het is vooral belangrijk dat je iets koopt waar jouw hart sneller van gaat kloppen. De beste tip die ik ooit gehoord heb is: "een motor koop je met je hart, niet met je verstand". Als jij graag een Duke 690 wilt rijden of een supersport, dan moet je dat gewoon doen. Anders krijg je achteraf spijt omdat anderen hebben gezegd dat een bepaalde fiets niet wendbaar genoeg is voor beginners (???).

Of het moet toevallig zo zijn dat je motorrijden als iets puur functioneels ziet, bijv. voor woon-werk vanwege de files. Dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar een goede toermachine en ook zaken als verbruik en onderhoud meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Erapaz schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:39:
[...]

Het is vooral belangrijk dat je iets koopt waar jouw hart sneller van gaat kloppen. De beste tip die ik ooit gehoord heb is: "een motor koop je met je hart, niet met je verstand". Als jij graag een Duke 690 wilt rijden of een supersport, dan moet je dat gewoon doen. Anders krijg je achteraf spijt omdat anderen hebben gezegd dat een bepaalde fiets niet wendbaar genoeg is voor beginners (???).

Of het moet toevallig zo zijn dat je motorrijden als iets puur functioneels ziet, bijv. voor woon-werk vanwege de files. Dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar een goede toermachine en ook zaken als verbruik en onderhoud meenemen.
Maha ben ik het deels met je eens. Het liefste zou ik een Superduke of Super Sport willen kopen. Daar gaat m'n hart harder van kloppen. Echter is het niet functioneel genoeg voor mij, omdat m'n vriendin graag achterop zit. Dan is het uiteindelijk niet leuk meer omdat je constant moet zitten, omdat je mede passagier niet lekker zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Thoit schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:47:
[...]

Maha ben ik het deels met je eens. Het liefste zou ik een Superduke of Super Sport willen kopen. Daar gaat m'n hart harder van kloppen. Echter is het niet functioneel genoeg voor mij, omdat m'n vriendin graag achterop zit. Dan is het uiteindelijk niet leuk meer omdat je constant moet zitten, omdat je mede passagier niet lekker zit :P
Dan val je dus in groep 2, je hebt je motor puur om taxi te spelen voor je vriendin >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
steveman schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:14:
[...]

Hoor vaker positieve dingen omtrent Snelmotoren te Zeist... Met de Triumph zit ik de komende jaren vast aan de Triumphgarage ivm garantie... maar als ik nog eens wat met de cbr heb (wat ik niet zelf kan) ga ik daar ook maar eens naartoe.
van mij ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Thoit schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:47:
[...]

Vriendin rijbewijs laten halen, dan is dat opgelost :+ . Ben die van mij nu ook aan het pushen om het te doen, rijden met duo is niet fijn. Enerzijds omdat het flinke invloed heeft op de rijeigenschappen en anderzijds wil ik het niet op mijn geweten hebben dat ik iemand achterop blijvende letsel geef als wij verongelukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
cyntax schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:58:
[...]

Vriendin rijbewijs laten halen, dan is dat opgelost :+ . Ben die van mij nu ook aan het pushen om het te doen, rijden met duo is niet fijn. Enerzijds omdat het flinke invloed heeft op de rijeigenschappen en anderzijds wil ik het niet op mijn geweten hebben dat ik iemand achterop blijvende letsel geef als wij verongelukken.
Klopt, maar we zijn een compleet huis aan het verbouwen. Zodra dat klaar is wil ze ook zelf het rijbewijs gaan halen. Ze heeft al een proefles gehad :)

Vandaar dat ik ook een Supermoto erbij wil hebben, kan ik lekker spelen en als ik samen de Eifel in ga kan ik rustig aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[afbeelding]
Staat alleen niet bij of er steeds dezelfde bandenset en onderdelen werden geadviseerd. Als jij Continental of Michelin wil betaal je nou eenmaal meer dan voor Hokkietokkie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Dryhte schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:50:
[...]

Ik zou toch nog deze zomer nieuwe banden willen halen (zodat ik de eerste paar 100km in warm weer kan doen...) Maar heb geen zin om uitgelachen te worden door de bandenmonteur wegens vervangen van bijna gloednieuwe bandjes ;)
... en ja hoor, een mooie set TKC70 onder mijn CB500X :) nu even voorzichtig doen...

'k vind ze alvast erg goed uitzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Laatst online: 14:45

Least Inkling

Product of the cold war

Bandenmonteur heeft vast niet gelachen;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Least Inkling schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:30:
Bandenmonteur heeft vast niet gelachen;)
Ze zijn de motor komen halen en hebben 'm teruggebracht ;) als service kan dat tellen (dan heb ik ook niet moeilijk gedaan over de gequote prijs :S het was goedkoper uitgekomen als ik de banden online gekocht had maar dan moest ik 50km rijden om de banden te laten monteren)

EDIT by the way, deze banden hebben wel een VEEL dieper profiel dan er over was op de Scorpions...

[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 12-07-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dryhte schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:39:
[...]

Ze zijn de motor komen halen en hebben 'm teruggebracht ;) als service kan dat tellen (dan heb ik ook niet moeilijk gedaan over de gequote prijs :S het was goedkoper uitgekomen als ik de banden online gekocht had maar dan moest ik 50km rijden om de banden te laten monteren)

EDIT by the way, deze banden hebben wel een VEEL dieper profiel dan er over was op de Scorpions...
TKC70 is dan ook een bandje met een licht offroad-karakter, dat heeft sowieso al een stuk dieper profiel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ook offline!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

[afbeelding]
Valt me de plek voor RB nog mee, aangezien dat een Yamaha/KTM dealer is en hij belt over een Honda. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wilco1985 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:39:

Moet zeggen dat ik het wel lekker vindt om zo nu en dan in de regen te rijden. 8)
Idem hiero, wordt 'ie mooi schoon van. :P

En m'n PR4's kunnen dat water prima aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:45:
[...]
Ik dacht afgelopen week ergens bij de beursberichten gelezen/gehoord te hebben dat er per 1 Juli een definitieve koopovereenkomst zou zijn maar kan 't zo snel ook niet meer terug vinden.

Op de VAG site staat Ducati nog gewoon als "Brand" vermeldt maar dat wil ook niet alles zeggen.
Het lijkt erop dat, mocht Ducati echt verkocht zijn, dit officieel bevestigd zal worden tijdens de EICMA beurs later dit jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Het is hoognodig geworden mn ketting te spannen... grootste dop die ik heb is 30mm, as is 34mm :(

Morgen dealer maar eens bellen. Nu er rond de 38k op staat is het ws toch wel eens tijd voor nieuwe kettingset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:44
Haai motormuizen :)

Ik heb een vraagje over de Kawasaki Z750. Zit er over te denken om die aan te schaffen als mijn eerste motor.
Nu zie ik op foto's vaak verschillende voorkantjes, boven de koplamp zegmaar. Na wat zoeken kan ik echter nergens van zulke frontjes vinden??
Nu heb ik de nederlandse en engelse term ook niet gevonden, maar klopt het wel dat je het kan vervangen voor een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

StoOker schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:07:
Haai motormuizen :)

Ik heb een vraagje over de Kawasaki Z750. Zit er over te denken om die aan te schaffen als mijn eerste motor.
Nu zie ik op foto's vaak verschillende voorkantjes, boven de koplamp zegmaar. Na wat zoeken kan ik echter nergens van zulke frontjes vinden??
Nu heb ik de nederlandse en engelse term ook niet gevonden, maar klopt het wel dat je het kan vervangen voor een andere?
Bedoel je het "flyscreen" of het ruitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:44
Vrijdag schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:15:
[...]

Bedoel je het "flyscreen" of het ruitje?
Afbeeldingslocatie: http://static.twisted-throttle.net/media/catalog/product/cache/1/image/28496d0a14ec004b76332fd2427e3099/m/r/mra.08.046.t.kawasaki017371.jpg
Dit vind ik bijvoorbeeld lelijk...

En dit bedoel ik dan met dat het er heel anders uit ziet, is mooier :9 .
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/0EpKmHrkqTQ/hqdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

StoOker schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:19:
[...]

[afbeelding]
Dit vind ik bijvoorbeeld lelijk...

En dit bedoel ik dan met dat het er heel anders uit ziet, is mooier :9 .
[afbeelding]
Misschien van Rizoma, Ermax of Barracuda? Ik weet alleen niet of die ook specifiek voor de Z750 maken of dat je dan universele moet gebruiken met een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:06:
Het is hoognodig geworden mn ketting te spannen... grootste dop die ik heb is 30mm, as is 34mm :(

Morgen dealer maar eens bellen. Nu er rond de 38k op staat is het ws toch wel eens tijd voor nieuwe kettingset.
38dkm?! Hoe dan! Ik ben al blij als ik 25dkm met een kettingset doe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:46:
[...]

Valt of staat met onderhoud, schijnt. Ik heb me laten vertellen dat ik ook 40k met een set zou moeten kunnen doen. Er staat nu 5k op, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Joopieboy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:46:
[...]

Fatsoenlijk smeren? :P 35k+ is hier ook heen normaal, zelfs met een dikke Vtwin. (al helpen veel woonwerk-kilometers waarschijnlijk ook wel, dat is niet echt spannend voor de ketting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ook zat woon werk kilometers hier nu, dus ben benieuwd hoe lang deze ketting gaat houden iig. Smeren ben ik wel aardig secuur in. :)

Pagina: 1 ... 93 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.