Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.078 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ah OK, nee, dat rijd ik ook niet op onze Nederlandse snelwegen :) Nou ja, niet geregeld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel eens met invoegen, mja dat is wat ik zeg, even naar zijn 3, kijk je op de teller, 'ho fuck' en gas weer dicht en op naar zijn 6 en rustig verder :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maqish
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 09:12
Daarom ben ik best blij met een naked.. Door de hoeveelheid wind loont het (voor mij althans) niet om dan 200 te rijden. 1 keer gedaan en het was alles behalve comfortabel.

Op 130 wegen schommelt het tussen de 130 en 150.

Wat ik wel altijd knap vind zijn die verbruikscijfers. Ik haal 1 op 13 op de ZZR 600 en met mijn Z1000 kom ik wel iets beter uit, maar nooit in de buurt van de 1 op 20. Gelukkig rij ik niet elke dag woon werk want anders zou het wel lonen een keer te kijken naar iets zuinigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Ik ben als ik echt hard rijd veel scherper, alerter en meer bewust van wat er in mijn buurt rond rijd of kan gebeuren.
Ik rijd zoals veel motorrijders ook altijd te hard zeker nu ik een snellere motor heb... >:)
Snelheid is zou leuk maar hard in een lijn rijden is niet moeilijk zeg ik altijd... :X
Daarom vind ik bochten hard doorkomen eigenlijk veel leuker. 8)
Gelukkig maar want anders zou ik altijd richting de 200 blijven rijden waar het kan. 8)7

In progress: VW kever

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:39
Gisteren trouwens met mijn pa een VFR800 opgehaald. Ook nog ff gereden uiteraard :)
Compleet andere manier van motorrijden in vergelijking met mijn motor. Praktsich rechtop en je voelt je echt de koning te rijk. Rijdt ook wel lekker overigens dat vtec blok. Lekkere schop onder je kont zo rond de 7000 rpm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Zelfs met een trage motor moet je moeite doen om niet veel te snel te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57

Bommes

Capo del formaggio

Dryhte schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:36:
Zelfs met een trage motor moet je moeite doen om niet veel te snel te rijden.
Dat ligt aan de weg waarop ik rijd, op de snelweg moet ik moeite doen om de max snelheid te halen. :o
Maar goed dat is op de Vespa... 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Bommes schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:02:
[...]

Dat ligt aan de weg waarop ik rijd, op de snelweg moet ik moeite doen om de max snelheid te halen. :o
Maar goed dat is op de Vespa... 8)
Ik heb 't vooral over mijn CB500X - zet 'm naast eender welke andere motor en 't is een slakje (ok niet naast je Vespa of mijn 125cc) maar in 't verkeer moet ik me erg inhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
maqish schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 07:19:
Daarom ben ik best blij met een naked.. Door de hoeveelheid wind loont het (voor mij althans) niet om dan 200 te rijden. 1 keer gedaan en het was alles behalve comfortabel.

Op 130 wegen schommelt het tussen de 130 en 150.

Wat ik wel altijd knap vind zijn die verbruikscijfers. Ik haal 1 op 13 op de ZZR 600 en met mijn Z1000 kom ik wel iets beter uit, maar nooit in de buurt van de 1 op 20. Gelukkig rij ik niet elke dag woon werk want anders zou het wel lonen een keer te kijken naar iets zuinigers.
Dan zou ik die ZZR toch eens laten afstellen... IIRC haalde ik met die van mij wel tussen de 1:17 en 1:20 zonder bewust rustig of zuinig te rijden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:06:
[...]

Dan zou ik die ZZR toch eens laten afstellen... IIRC haalde ik met die van mij wel tussen de 1:17 en 1:20 zonder bewust rustig of zuinig te rijden.
Mijn ZZR1400 slurpt ook veel minder, gemiddeld 1:17 met veel snelweg-km's met kruissnelheid vmax+30 km/h :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:06:
[...]

De meeste motoren staan standaard arm. Met goed afstellen gaan ze alleen maar meer verbruiken. Kan zijn dat dit bij hem niet zo is, maar over het algemeen word het verbruik hoger na het afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

charrel

Cortisol4life..

ja en nee, meestal rijden ze daarna ook soepeler zodat je zuiniger kan rijden. Vaak wordt gas geven ook leuker..... dat is niet zuiniger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
charrel schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:49:
ja en nee, meestal rijden ze daarna ook soepeler zodat je zuiniger kan rijden.
Mijn motor verbruikt met rustig rijden veel meer na het mappen dan ervoor. Het is dan wel een SS, maar er zijn zat stukken dat ik heel relax 50 of 80 rij. Juist bij rustig rijden verbruikt ie dan flink meer dan voor het afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:06:
[...]

Mijn motor verbruikt met rustig rijden veel meer na het mappen dan ervoor. Het is dan wel een SS, maar er zijn zat stukken dat ik heel relax 50 of 80 rij. Juist bij rustig rijden verbruikt ie dan flink meer dan voor het afstellen.
De ZZR kán <80 eigenlijk gewoon niet zuinig rijden. Ja of ik moet met 2000 rpm rijden o.i.d. in een bizar hoge versnelling. En zelfs dan is 50 km/h kneiter-onzuinig :o

Meest zuinige is 100 km/h in z'n 6 volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:34:
[...]

De ZZR kán <80 eigenlijk gewoon niet zuinig rijden. Ja of ik moet met 2000 rpm rijden o.i.d. in een bizar hoge versnelling. En zelfs dan is 50 km/h kneiter-onzuinig :o

Meest zuinige is 100 km/h in z'n 6 volgens mij :P
Voor mij is het 50 rijden in de 2 en 80 rijden in de 3. Zit dan zo rond de 5.000 toeren. Tot 3.500 toeren bokt ie dus 5.000 is vrij laag en veel lager rijd ook niet prettig. Het blok voelt zo rond de 5.000 toeren het beste aan. Voor het mappen bokte ie tot 4.500 toeren dus dat scheelt sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

En gewoon in t-shirt.. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:39

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Da's niet eerlijk, die kunnen niet omvallen die dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

En wapen 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
11 man is weg en er worden 16 berichten over heel het weekend geplaatst, hahaha.

Het weekendje was zeker een aanrader! En volgende keer kan @Bommes ook gewoon mee. Was een complete Vespa meet bij de BikerRanch(+- 40 Vespa's)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Over zuinig rijden gesproken, ik heb ondanks het invoegen bij Venlo gewoon net niet 1 op 19 gedaan met de gixxer. :o Bijna belachelijk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Joopieboy schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:05:
Over zuinig rijden gesproken, ik heb ondanks het invoegen bij Venlo gewoon net niet 1 op 19 gedaan met de gixxer. :o Bijna belachelijk. :+
Ben benieuwd of die 1:29.2 van mij puur aan de 102 octaan lag... 8)7

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DragonSlayer666 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:06:
[...]

Ben benieuwd of die 1:29.2 van mij puur aan de 102 octaan lag... 8)7
Das ook gewoon niet normaal meer _O- Dat dat kan en mag :+

Maar ik vermoed het wel, stel je zou E10 tanken dan is je verbruik weer een heel stuk hoger, dus de andere kant snap ik het wel. :) Zal bij mij ook wel ietsje schelen maar dat ding zuipt toch meer dan een dakloze achter het station als je hem maar op toeren houdt. :+

100-105 is wel fucking irritant trouwens, zit precies met die trilling rond de 4000 toeren. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Welkom terug in het land heren!

Vanmiddag samen met mijn vriendin een rondje van 60 minuten gereden, ff geluncht en weer opgestapt. Fantastisch weer vandaag. Heerlijk zonnetje met een verfrissend windje.
Op tijd thuis voor Max en toen die uitviel hebben we serieus getwijfeld om alles weer aan te trekken en nog een rondje te gaan rijden :+ (niet gedaan, race maar afgekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom rijden ze eigenlijk op zulke antieke motoren. Hebben ze niets wendbaarders zoals bijvoorbeeld de BMW's die ze hier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:30
Ik rijdt tot nu toe 1:27 gemiddeld met mijn 2017 yamaha R3 (geeft boordcomputer aan) op basis van 3350KM. Ik rij vrij vlot (wat vlot is voor een r3) meestal idd tussen 20-30 boven max snelheid. kan 1:33 aantikken als ik een hele tank rustig zou rijden op 60/80 wegen. Dan moet ik wel afmeten met tanken ipv boordcomputer aflezen. Of ik moet dat gemiddelde resetten maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Vandaag met een maatje gereden die wou kijken naar een rf600. Hij heeft net zijn rijbewijs en wil daarmee beginnen.

Erg goedkoop, maar hij was super netjes. We gaan hem morgen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
418O2 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:17:
Vandaag met een maatje gereden die wou kijken naar een rf600. Hij heeft net zijn rijbewijs en wil daarmee beginnen.

Prima motoren, maar qua uiterlijk best bijzonder en daardoor lastiger te verkopen. Mijn pa heeft de 900 gehad, voor een appel en een ei gekocht 8 jaar geleden, nu voor alleen een ei verkocht ;)

Btw, bijzonder Ducati nieuws vandaag:
https://www.racesport.nl/...-world-superbike-machine/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
lolgast schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:24:
[...]

Prima motoren, maar qua uiterlijk best bijzonder en daardoor lastiger te verkopen. Mijn pa heeft de 900 gehad, voor een appel en een ei gekocht 8 jaar geleden, nu voor alleen een ei verkocht ;)

Motor is van 95 en is erg goed onderhouden en zit er goed uit, voor een stuk minder dan 1000 euro. Als beginnersfiets echt meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
418O2 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:17:

In Enschede toevallig? :)
Aschtra schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:15:
[...]
Dan mag je mij eens vertellen welke :p ik woon in apeldoorn maar rijdt eigenlijk altijd door naar deventer / arnhem om wat dijkjes te rijden.
Ga je weleens de N wegen af? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door InZane op 09-07-2017 22:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DragonSlayer666 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:34:
11 man is weg en er worden 16 berichten over heel het weekend geplaatst, hahaha.

Het weekendje was zeker een aanrader! En volgende keer kan @Bommes ook gewoon mee. Was een complete Vespa meet bij de BikerRanch(+- 40 Vespa's)
En een plaatje bij 't praatje......

@Bommes : Was een Vespa club uit Aachen waar overigens ook diverse Belgen en Nederlanders bij aangesloten waren. Zaten érg mooie Vespa's tussen!!!

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/332saz9.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:16

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:05:
Tankstop Veghel....1:13,2 oeps... :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
InZane schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:55:
[...]

Nee, in het noorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:30
InZane schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:55:
[...]

[...]

Ga je weleens de N wegen af? ;)
Alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

Vandaag? Dat artikel is van januari... MotoGP & WSBK (dit jaar iig nog met een Vtwin) seizoenen lopen al een tijdje :p

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 14:45

Least Inkling

Product of the cold war

DragonSlayer666 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:34:

Hoe was het mannen? En zeker voor de degene die er voor het eerst waren?

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Ah oke. Had er toevallig net eentje in Enschede te koop zien staan, ook van 95 :)

Gisteravond trouwens een bijna dood ervaring toen ik uitvoegde van de A1 vanuit richting Amersfoort naar de A50 bij Apeldoorn. Die uitrit splitst in 2 banen waarvan links richting Zwolle gaat en rechts richting Arnhem. Ik wilde richting Apeldoorn/Teuge dus ik ging netjes links rijden. Op de rechterbaan reed een 208'je te sukkelen. Net op het moment dat ik er voorbij wil, prakt ie dat ding nog net voor het puntstuk ineens naar links (nieuwe bril nodig?). Ik vol in de ankers op m'n oude CBR zonder ABS en dat soort fratsen. Het is maar goed dat hij m'n scheldpartij niet heeft gehoord :X
Het vervolg van de uit- en oprit naar de A50 ging verder met een gangetje van max 70 met mij er hoofdschuddend achter :Z Toen ik er eenmaal weer langs kon.. O-)

[ Voor 62% gewijzigd door InZane op 10-07-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het uiterlijk van een Suzuki RF lijkt op een Ferrari Testarossa, dat was in die periode een heel populaire look:

Wikipedia: Ferrari Testarossa

Afbeeldingslocatie: http://www.fast-classics.com/wordpress/wp-content/uploads/-2015-10-20/M1A0040-Edit-1024x617.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.bikenet.nl/images/00069141414141414A8EA.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Raym09 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 23:53:
[...]

Die 60 weggetjes hebben ze momenteel op de korrel met snelheidscontroles. Zijn er al een aantal die een flinke bekeuring hebben mogen ontvangen.

Zelf gisteren overgestoken naar Tiel en daar de dijk op om die uit te rijden naar Oosterhout en over de heemstraweg weer naar huis. Daar rij ik constant zo'n 80-90 behalve in de bewoonde delen daar netjes het limiet.
Bij ons ook in de polder 80 weg ging iets te hard met optrekken oeps 120 :o en daarna gelijk terug naar 80. Dus ik aan de kant gezet oeps ;( ze stonden te controleren met een grote groep van 8-10 man. Even goed gesprek gehad met oom agent. Dat was even zweten maar omdat ik al terug was op 80 voor het stop teken gaven ze me alleen een stevige waarschuwing. En kon ik gelukkig gaan ik blij en ja ik hou het iets netter aan de snelheid 120 was ook iets te veel. Het is ook wel een ding dat ik bijna 20 minuten moet rijden in mijn eigen gemeente om bij mijn huis te komen. 8)7

Verder weer lekker gereden vandaag. Moet alleen weer Amsterdam binnenstad in vanavond vind het maar niks auto of met de motor. Gaat altijd goed hoor maar de drukte en iedereen die maar zomaar oversteekt links en rechts fijn is anders. Maar groot voordeel is wel dat ik mooi op de stoep voor de sport hal kan parkeren scheelt mij zoveel tijd. Wat een genot om je makkelijk te kunnen verplaatsen op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:56:
[...]

Tankstop Veghel....1:13,2 oeps... :+
Dan heb je niet zoals ik het stuk A73 100 gereden denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend even wezen kijken bij een MV agusta brutale 2004 maar poeh dat blijft zoown geweldig mooie machine! Nu een beetje mijn pijlen daarop gericht voor mijn eerste motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

InZane schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:09:
Het is maar goed dat hij m'n scheldpartij niet heeft gehoord :X
Goed? Ik zou in staat geweest zijn (of ik het doe is een tweede) ze aan de kant te zetten om zéker te weten dat ze me kan horen schelden. Sommige mensen moeten ook gewoon even wakker geschud worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
HTT-Thalan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:19:
[...]

Goed? Ik zou in staat geweest zijn (of ik het doe is een tweede) ze aan de kant te zetten om zéker te weten dat ze me kan horen schelden. Sommige mensen moeten ook gewoon even wakker geschud worden.
Ja is ook wel zo. Ik heb nog wel even gebaard bij het inhalen, maar waarschijnlijk heeft ie dat niet eens gezien. Ik vraag me af of ie mij überhaupt wel heeft gezien bij het wisselen van baan.

Afgelopen weekend er ook achtergekomen dat een van m'n buurtjes gewoon een Honda VTR heeft. Prachtige dingen zijn dat toch :9 Binnenkort maar eens een ritje doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

HTT-Thalan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:19:
[...]

Als ik in die auto had gezeten en iemand zou zoiets doen dan zou ik die persoon faliekant uitgelachen hebben. :>

Even boos zijn en een handgebaar maken en weer doorrijden. :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:16

A13X

Dude

Joopieboy schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:01:
[...]

Dan heb je niet zoals ik het stuk A73 100 gereden denk ik :+
Jawel............zeker een km of 5 voordat @Tankiej besloot dat, aangezien jullie niet aanhaakte, we wel wat vlotter naar huis konden (v-max +10-20.)

Na vertrek vanaf huis was het v-max + 20-30 en soms iets meer dat zal het vooral hebben gedaan vermoed ik zo :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wootlock schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:08:
[...]

Als ik in die auto had gezeten en iemand zou zoiets doen dan zou ik die persoon faliekant uitgelachen hebben. :>

Even boos zijn en een handgebaar maken en weer doorrijden. :+
Als ik een fout maak waardoor ik iemand een hartverzakking bezorg zou ik hem zeker niet uitlachen als hij boos is, dat begrijp ik ten zeerste. Dat je er het jouwe van denkt is tot daar aan toe, maar uitlachen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
Raym09 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Jawel............zeker een km of 5 voordat @Tankiej besloot dat, aangezien jullie niet aanhaakte, we wel wat vlotter naar huis konden (v-max +10-20.)

Na vertrek vanaf huis was het v-max + 20-30 en soms iets meer dat zal het vooral hebben gedaan vermoed ik zo :+
Dat besloot ik omdat daar toen een bordje '120' of '130' stond (weet niet meer welke het precies was :') ).
Daarvoor reden we keurig 100 inderdaad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach ja was wel jammer maar voor jullie wel fijner. Jullie moesten nog wel wat kilometers. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13

Vrijdag

De Zwarte

Least Inkling schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:55:
[...]

Hoe was het mannen? En zeker voor de degene die er voor het eerst waren?
Diegenen die het weten kunnen het niet uitleggen. Diegenen die het niet weten kunnen het niet begrijpen :+

Heel erg gaaf, dus :9 Mijn eerste keer in het buitenland en dan ook nog eens in zo'n gebied. Eigenlijk alleen maar genieten. En tanken...

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

8) en dat maar op een paar kilometer van Nederland of België

Pas op, je gaat steeds meer willen :9
Voor je het weet zit je op de route des grandes alpes https://www.indebergen.nl...-route-des-grandes-alpes/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
HTT-Thalan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:10:
[...]

Als ik een fout maak waardoor ik iemand een hartverzakking bezorg zou ik hem zeker niet uitlachen als hij boos is, dat begrijp ik ten zeerste. Dat je er het jouwe van denkt is tot daar aan toe, maar uitlachen...
Waarom moeten we toch altijd zo reageren? Alsof wij nooit fouten maken toch? ik rij 10k km per jaar op de motor en 35k in de auto. En zijn die allemaal foutloos:? Nee hoor, worden er op mij fouten gemaakt door anderen? Uiteraard, maar als ik elke keer boos moet worden, mensen afsnijden tot stoppen dwingen om ze aan te spreken? Pff man ik wordt al moe bij de gedachte en vraag me af hoe vaak ik dan tot stoppen gedwongen zou worden.

Iets meer tolerantie en zelfreflectie is nog zo slecht niet, we zitten helaas niet alleen op de weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

HTT-Thalan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:10:
[...]

Het gaat mij meer om het punt om iemand aan de kant te zetten en hem met veel bombarie te vertellen dat hij net een fout heeft gemaakt (waarschijnlijk zal dit gaan met een hoop getier en gevloek) schiet je beide bizar weinig mee op.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Least Inkling schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:23:
8) en dat maar op een paar kilometer van Nederland of België

Pas op, je gaat steeds meer willen :9
Voor je het weet zit je op de route des grandes alpes https://www.indebergen.nl...-route-des-grandes-alpes/
Lijkt me heel gaaf, maar dan zet ik mijn Hawkje wel op een trailer ofzo, anders ben ik alleen maar aan het tanken onderweg :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me elke dag op de motor boos zou maken om fouten van een ander dan zou ik meteen stoppen met motorrijden.

Overigens ik maak vrijwel nooit situaties mee die voor mij als motorrijder gevaarlijk zijn, komt ook een groot gedeelte door ervaring denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Vrijdag schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:33:
[...]

Lijkt me heel gaaf, maar dan zet ik mijn Hawkje wel op een trailer ofzo, anders ben ik alleen maar aan het tanken onderweg :P
Extra tank knutselen op je buddy :+

Is supergaaf, nog een paar daagjes en ik ga op mijn 60-passen tour :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:35:
Als ik me elke dag op de motor boos zou maken om fouten van een ander dan zou ik meteen stoppen met motorrijden.

Overigens ik maak vrijwel nooit situaties mee die voor mij als motorrijder gevaarlijk zijn, komt ook een groot gedeelte door ervaring denk ik.
Echt gevaarlijke situaties kom ik ook bijna niet tegen en als het wel gebeurt is het 9 van de 10 keer in het weekend. Dan zit het gevaarlijkste volk op de weg. Doordeweeks zie je ook wel genoeg idioten, vooral in Duitse leasebakken en Volvo's ( :P ), maar die gedragen zich over het algemeen wel voorspelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:33:
[...]

Misschien eens kijken of je hem ergens goed kan laten afstellen, de carbs dan. Had af en toe het idee dat ik echt benzine aan het ruiken was. :P Kun je ook aan de kleur van de bougies zien. :)

Alpen lijkt mij ook wel gaaf om te doen, maar daarheen op een supersport is wat toch much. :P Zwarte woud eerder dan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Met de heren boven me, verkeersdeelneming (met welk voertuig dan ook) is anticiperen op andermans maar ook eigen fouten. Niemand is het voor mij waard om me over op te winden. Heb wel wat beters te doen. Opvoeding laat ik over aan de overheid (kuch)

@Joopieboy zat rijders die met een trailer er naar toe gaan. Zijn zelfs bedrijven die je fiets wegbrengen (en ophalen)

[ Voor 19% gewijzigd door Least Inkling op 10-07-2017 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat ook nog wel een idee ja. Maar goed, eerst andere plannen en tegen die tijd zal hier wel iets van een mt09 staan ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
fivepack schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:29:
[...]

Waarom moeten we toch altijd zo reageren? Alsof wij nooit fouten maken toch? ik rij 10k km per jaar op de motor en 35k in de auto. En zijn die allemaal foutloos:? Nee hoor, worden er op mij fouten gemaakt door anderen? Uiteraard, maar als ik elke keer boos moet worden, mensen afsnijden tot stoppen dwingen om ze aan te spreken? Pff man ik wordt al moe bij de gedachte en vraag me af hoe vaak ik dan tot stoppen gedwongen zou worden.

Iets meer tolerantie en zelfreflectie is nog zo slecht niet, we zitten helaas niet alleen op de weg
Precies, Gewoon kalm blijven en doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wootlock schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:29:
[...]

Het gaat mij meer om het punt om iemand aan de kant te zetten en hem met veel bombarie te vertellen dat hij net een fout heeft gemaakt (waarschijnlijk zal dit gaan met een hoop getier en gevloek) schiet je beide bizar weinig mee op.
Ik zei dat ik er toe in staat zou zijn, niet dat ik het ook echt zou doen ;).

Ik heb wel eens mensen aangesproken, bijvoorbeeld als ze met 70+ door onze 30-zone woonwijk komen blazen omdat ze precies aan de andere kant moeten zijn en ik dus voorbij kom rijden als ze parkeren.

En soms is een keer streng naar binnen gluren al voldoende, dan zie je ze straks vooruit kijken, jouw blik vermijdend, dan weet je al genoeg :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind toch de meeste mensen uit dit topic niet zo heel beangstigend moet ik zeggen :P

ik heb wel eens de opmerking gekregen dat ik niet heel vriendelijk ook als ik mijn helm af zet. 2 meter lang met baard en lang haar, in motorkleding, is blijkbaar weinig aaibaar

[ Voor 50% gewijzigd door 418O2 op 10-07-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bij hoeveel millimeter vervangt men hier meestal de banden? Ik heb bij de dealer een nieuwe set trailsmarts klaarstaan, en ik weet al zeker dat dit de opvolgers worden, maar de huidige trailmax zitten op 4mm voor en 3mm achter. Ik ga deze maand nog wat lange(re) ritten maken, maar 1 augustus gaan we voor 10 dagen naar de Eiffel en verwacht ik wel 1000 tot 1200km te gaan doen in die tijd.

Ik twijfel of ik de banden vóór of ná de vakantie vervang. De achterband begint helaas al behoorlijk vierkant te worden en ik wil niet inboeten op de veiligheid, maar ook niet te vroeg vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja vierkant worden. Bij mij was dat ook wel aardig. Echt meer de bocht in moeten leggen zeg maar. Maar die is er ook pas bij 2mm afgegaan. Voorband was wat gecupt en mistte ik het vertrouwen mee in de regen dus die is er met 3mm afgegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ik kijk nooit hoeveel mm ik nog heb, ga altijd rond de 10k vervangen.

Oprijden tijdens een vakantie ben ik nooit van. 't Zal altijd tegenvallen (regen ofzo of veel sneller slijten dan verwacht). Moet je weer een bandenboer zoeken of op eieren naar huis rijden.

Ben daar niet moelijk in, banden = contact met de weg. Geen bezuinigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Least Inkling schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:38:
[...]

Extra tank knutselen op je buddy :+

Is supergaaf, nog een paar daagjes en ik ga op mijn 60-passen tour :9~
Daar heb ik ook over nagedacht, ik denk dat goed laten afstellen praktischer is :P

Tof! Hoe ga je er heen? Gewoon op de motor en dan daar een hotel/airbnb ofzo? Lijkt me ook heel gaaf om te doen!
Joopieboy schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:40:
[...]

Misschien eens kijken of je hem ergens goed kan laten afstellen, de carbs dan. Had af en toe het idee dat ik echt benzine aan het ruiken was. :P Kun je ook aan de kleur van de bougies zien. :)

Alpen lijkt mij ook wel gaaf om te doen, maar daarheen op een supersport is wat toch much. :P Zwarte woud eerder dan. :)
Ja, dat moet ik maar eens laten doen inderdaad. Kreeg al van anderen te horen die achter me reden dat het net leek alsof ik er puur benzine uit aan het gooien was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 16:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

HTT-Thalan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:33:
Bij hoeveel millimeter vervangt men hier meestal de banden? Ik heb bij de dealer een nieuwe set trailsmarts klaarstaan, en ik weet al zeker dat dit de opvolgers worden, maar de huidige trailmax zitten op 4mm voor en 3mm achter. Ik ga deze maand nog wat lange(re) ritten maken, maar 1 augustus gaan we voor 10 dagen naar de Eiffel en verwacht ik wel 1000 tot 1200km te gaan doen in die tijd.

Ik twijfel of ik de banden vóór of ná de vakantie vervang. De achterband begint helaas al behoorlijk vierkant te worden en ik wil niet inboeten op de veiligheid, maar ook niet te vroeg vervangen.
Bij mijn achterband zit ik op sommige stukjes al op -1 mm... >:)

Hij is vrij vierkant, aan de zijkanten zit nog wel een paar mm profiel maar hij is toch echt wel aan vervanging toe. Als er echt gelijkmatige slijtage is over de gehele breedte van het loopvlak, kun je rustig doorrijden tot 1-1,5 mm hoor. Bij je voorband zou ik iets minder risico nemen, maar het is echt niet zo dat je minimaal 3 of 4 mm nodig hebt omdat het anders onveilig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Vrijdag schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:40:
[...]
Daar heb ik ook over nagedacht, ik denk dat goed laten afstellen praktischer is :P

Tof! Hoe ga je er heen? Gewoon op de motor en dan daar een hotel/airbnb ofzo? Lijkt me ook heel gaaf om te doen!

[...]
Vakantie begint bij mij voor de deur, inpakken en opstappen. Ga twee dagen binnendoor de Eiffel en Zwarte woud, ongeveer 900km. Kom bij Bregenz Bodensee de grens over. Heb thuis alle oostenrijkse passen boven de 1500m (give or take) uitgezocht en geplot. Aangezien ik het weekend ervoor nog erg druk heb (lees muziek en bier :+ ), plus de twee dagen rijden, heb ik gekozen voor 3 dagen hotel, om even te chillen alvorens rond te trekken door de dolomieten en oostenrijk. Dus dat hotel is geregeld, voor de rest niets, neem mijn tentje mee, dus kan ik kiezen. In totaal zal ik 2500 km in oostenrijk rijden met (hoop ik) 60 passen erin 8).

Terugreis een kopie, soort van, van de heenreis. Is geen straf :*)

is een alternatief van mijn plan A (Noordkaap), maar das door omstandigheden niet doorgegaan, met dank aan een speciale collega...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Least Inkling schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:37:
Ben daar niet moelijk in, banden = contact met de weg. Geen bezuinigingen.
Dat vind ik wat kort door de bocht. Ik bezuinig niet op veiligheid, eens, maar ik ga natuurlijk geen band vervangen die nog niet vervangen hoeft te worden. Ik wil hem wel tot de veilige marge op rijden indien de situatie dat toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@HTT-Thalan als ik geen vertrouwen heb in een band of ik denk zoveel te gaan rijden in mijn vakantie dat ie het waarschijnlijk niet zal halen, gaat er gewoon een andere set op, ongeacht de slijtage. Maar dat ben ik, iedereen heeft eigen argumenten en heeft dus altijd gelijk. Ik vernieuw altijd de set en niet alleen de voor- of achterband. Is dat kapitaalvernietiging? Jap, hoogstwaarschijnlijk wel, but I do not care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej

Bij twijfel vervangen, is wat ik aanhoud :)
Afgelopen donderdag had ik een afspraak bij de motorzaak voor een nieuwe achterband, die was redelijk ver heen. Daar aangekomen keek ik nog eens beter naar de voorband, en die zat in het midden ook al bijna op de slijtnokken. Ook maar gelijk laten vervangen, anders ben ik daar over +/- 1500km weer.

In 10 dagen máár 1000 tot 1200km? Dat rijd ik in een weekendje Eifel (vrijdag t/m zondag). Weet je zeker dat het niet meer is?

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 10-07-2017 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:00:
[...]

Dat vind ik wat kort door de bocht. Ik bezuinig niet op veiligheid, eens, maar ik ga natuurlijk geen band vervangen die nog niet vervangen hoeft te worden. Ik wil hem wel tot de veilige marge op rijden indien de situatie dat toelaat.
Laat je m toch vlak voor je vakantie vervangen? Weet je tenminste zeker dat je op vakantie geen gedoe hebt ermee.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Pff, stond laatst met de motor door een file heeen te wurmen, toen het me begon op te vallen dat de temperatuur steeds omhoog ging. Wat met name leuk was, dat de meter voorbij het rood ging. Gelukkig daarna vrij snel de snelweg op, en toen was alles ok.

Na wat geknutsel van het weekend bleek de fan het te doen maar de thermo switch niet. Lijkt me een simpel onderdeel maar nergens aan te komen voor onder de 50 euro, behalve natuurlijk jawel, aliexpress.

Waarom is dit simpele onderdeel zo duur, geld eigenlijk voor alle motor onderdelen!
Waarom gaat zo'n simpel ding eigenlijk stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
it0 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:29:
Waarom is dit simpele onderdeel zo duur, geld eigenlijk voor alle motor onderdelen!
Waarom gaat zo'n simpel ding eigenlijk stuk?
Het is voor velen een hobby en hobbys mogen geld kosten. Dus prijs omhoog.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tankiej schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:07:
In 10 dagen máár 1000 tot 1200km? Dat rijd ik in een weekendje Eifel (vrijdag t/m zondag). Weet je zeker dat het niet meer is?
Het is geen motorvakantie, we gaan met het gezin naar de Eiffel (Monschau, ~2.5 uur van huis) voor 10 dagen relaxen en een beetje dingetjes in de buurt doen. Misschien één tourrit in mijn eentje, en verder gewoon dagjes dingen.
noes schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:07:
[...]

Laat je m toch vlak voor je vakantie vervangen? Weet je tenminste zeker dat je op vakantie geen gedoe hebt ermee.
Dat is hoe ik het nu gepland heb inderdaad, in ieder geval een excuus om nog wat extra ritjes te maken voor die tijd :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020

Het is moeilijk om jou banden te beoordelen van achter de pc.
Wat voor eisen stel je er zelf aan? Hoe ga je met je banden om?

De hornet rij ik gewoon op tot aan de slijtage indicatoren. Die zitten er niet voor niets. Tot aan daar moet je band gewoon veilig zijn.
Tenzij er natuurlijk scheuren of andere gebreken zichtbaar zijn.

Offroad banden is weer een ander verhaal. Een afgesleten noppenband heeft nog profiel maar is natuurlijk niet meer zo efficiënt in de bagger.
Voor de TA heb ik overigens twee sets met wielen. Een noppen set en een trailsmart set voor woon werk.
Luxe probleem. En vooruit denken. Wielen van een TA zijn een zwak punt. De spaken willen nog wel eens door de velg gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door wilco1985 op 10-07-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Least Inkling schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:50:
[...]

Vakantie begint bij mij voor de deur, inpakken en opstappen. Ga twee dagen binnendoor de Eiffel en Zwarte woud, ongeveer 900km. Kom bij Bregenz Bodensee de grens over. Heb thuis alle oostenrijkse passen boven de 1500m (give or take) uitgezocht en geplot. Aangezien ik het weekend ervoor nog erg druk heb (lees muziek en bier :+ ), plus de twee dagen rijden, heb ik gekozen voor 3 dagen hotel, om even te chillen alvorens rond te trekken door de dolomieten en oostenrijk. Dus dat hotel is geregeld, voor de rest niets, neem mijn tentje mee, dus kan ik kiezen. In totaal zal ik 2500 km in oostenrijk rijden met (hoop ik) 60 passen erin 8).

Terugreis een kopie, soort van, van de heenreis. Is geen straf :*)

is een alternatief van mijn plan A (Noordkaap), maar das door omstandigheden niet doorgegaan, met dank aan een speciale collega...
Wauw gaaf zeg! Lijkt me heel tof om zoiets te doen. Moet ik wel een andere motor hebben denk ik :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@banden discussie:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/07/1499706170-800-x-1067px-IMG-20170710-WA0002.jpg

Dik 36 graden in de zon op die heuvel vanmiddag en
.... :F

Gepland vandaag was een rit van 93km door de wijnstreek ten noorden van Alba met diverse proeverijen, eten en van alles onderweg. Dat was het verjaardagscadeau van mijn vrouw voor mij.
Vanochtend moesten we om 9 uur in Alba zijn, wat een uur en een kwartier rijden is vanuit hier, slinger slang weggetjes zoals wij ze noemen.
Daar aangekomen wat uitleg en de vouchers voor de diverse bezoeken.
Bij het opstappen zag ik dat de achterband echt op was, hij was al kaal in het midden maar nu zag ik canvas :X
Dus die route dat ging niet door.
Op zoek naar een banden zaak, echter hier is op maandag ook het beste gesloten.
De 2de zaak die we vonden was open en erg behulpzaam, band was niet op voorraad anders hadden ze hem meteen vervangen. Kon wel besteld worden maar dan was het vanmiddag om half 4 pas binnen.
Besloten om heel rustig terug naar huis te tuffen.
Dus max 40 op de klok, bromfiets mentaliteit en gewoon rustig doen.
Echter 5km voor huis:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/07/1499706169-800-x-450px-IMG-20170710-WA0001.jpg

In een bocht PFWIIEeeuw uit het achterwiel en een stapje op zij.
Plat dus.
Stukje gelopen op zoek naar een veilig plek om de Vespa neer te zetten, bellen naar vrienden om opgehaald te worden.
Eenmaal thuis met de camper de Vespa weer op gaan halen.
Nu net het wiel er uit gehaald, morgen maar een nieuwe band halen.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/07/1499706974-800-x-600px-IMG_20170710_183835.jpg

Het is best wel nodig.. :D :o
Dus voor wat betreft die discussie: ik heb nu iets te lang gewacht >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Kreeg een zieke regen of hagelbui op mijn knie toen we de rf gingen halen. Deed gewoon pijn... Maar even wat rustiger aan gedaan. Ben geen held in de regen.

De rf wel opgehaald, leuk beginnersfietsje :)

Voor het eerst gebeld met de Sena 20s. Ik vroeg hoe ik klonk, het antwoord was 'o, je belt via je helm?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:13:

Voor het eerst gebeld met de Sena 20s. Ik vroeg hoe ik klonk, het antwoord was 'o, je belt via je helm?'
Haha ja, die Sena's werken wat dat aan gaat prima. Alleen is m'n helm wat te lawaaiierig op de snelweg, dus hoor ikzelf de andere partij niet meer. Terwijl de ruisonderdrukking van de Sena voor prima audio richting de gesprekspartner verzorgt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:18

steveman

Comfortabel ten onder

Dat gaat nog best op een redelijk tempo.

understatement van de dag, en die is nog jong

Making of van het slipspoor op 5:38:
YouTube: Cliff Racer - A Pikes Peak Short Film - Cycle News

[ Voor 32% gewijzigd door steveman op 11-07-2017 00:48 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 10-09 18:38
Zoals beloofd een overzicht van onze roadtrip. De foto's zijn niet geheel op chronologische volgorde, maar dat mag de pret niet drukken.
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG_20170617_110950_zpsu7dn4lnu_edit_1499735520109_zpsgqfv9isk.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG_20170617_110956_zps23bria8x.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG_20170617_113359_zpstegzvi8r.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG_20170620_144257_zpsdyssoznq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG-20170628-WA0000_zpsmyygonkl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG_20170623_132401_zpseslpqnra.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG-20170706-WA0017_zpsc2xeb511.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG-20170706-WA0018_zpsjg07vote.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG-20170706-WA0021_zpsnnjss19y.jpg

2400 km door Duitsland, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Liechtenstein heen gebuffeld.
Was mijn eerste keer en zeker niet de laatste. Ow ja, ik ben de bestuurder van de Triumph Tiger 1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
418O2 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:13:
Kreeg een zieke regen of hagelbui op mijn knie toen we de rf gingen halen. Deed gewoon pijn... Maar even wat
Zo dat is wat je noemt lokale neerslag :/

Heb ook wel eens een band opgereden tot het canvas. Dan ben je echt te ver gegaan. Met warm weer slijten ze sowieso sneller.

Mooie manier van recyclen worsten warm maken in een leeg bierblik. Zo maak je dus bierworstjes begrijp ik? :)

[ Voor 12% gewijzigd door wilco1985 op 11-07-2017 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 01:20:
Tering dat is toch mooi lullig idd :/ Maar echt zadel pijn pijn is echt waardeloos, dan kun je helemaal niks meer idd, of alles verkrampt. Eigenlijk ben je dan gewoon te lang doorgegaan en dat is niet zo verstandig, maar goed.
Dat ligt er maar net aan. Bij mij is het één keer gebeurd dat ik heel veel pijn had aan m'n linkerbeen (die zat de hele tijd 'omhoog', terwijl rechts mijn standbeen is en dus nog af en toe gestrekt was. Bij de laatste stop was m'n linkerbeen inmiddels zo erg vernaggeld dat ik echt moeite had om m'n standaard uit te klappen :')
steveman schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:39:
Zeau, een jaar dan wel 9200km geen dealerkoffie meer :P
Inb4 banden in 5k km gesleten tot het canvas :+
HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:04:
[...]

Rijk ga ik nooit worden, ik geef mijn geld liever uit aan herinneringen :). Bovendien gooi ik hier meestal BP Ultimate 98 in á momenteel € 1,559 per liter.
Whut, daar haal ik hier net aan een liter Euro95 voor. Waar kan ik dat tanken?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

tdw schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:14:

[...]

Ik tank bij Shell voor 1,459 of 1,469 een liter euro95. Niet langs de snelweg, daar betaal je de hoofdprijs natuurlijk.
Waar tank jij dan? Je betaalt wel veel vind ik

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Dat ligt er maar net aan. Bij mij is het één keer gebeurd dat ik heel veel pijn had aan m'n linkerbeen (die zat de hele tijd 'omhoog', terwijl rechts mijn standbeen is en dus nog af en toe gestrekt was. Bij de laatste stop was m'n linkerbeen inmiddels zo erg vernaggeld dat ik echt moeite had om m'n standaard uit te klappen :')

[...]

[...]

Bij de BP hier in Breda :P.

@Bommes als ik alleen maar op mijn dooie akkertje langs het fietspad hoefde te kuieren had ik er ook niet zo'n moeite mee mijn banden kaal te rijden maar het gaat hier allemaal wat vlotter in Nederland 8). En bij regenbuien zoals afgelopen donderdag is een beetje profiel voor waterafvoer ook wel prettig :9.

Als ik de band eind v/d maand vervang heb ik er zo'n 7500 mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Frans92 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:16:
[...]

Ik tank bij Shell voor 1,459 of 1,469 een liter euro95. Niet langs de snelweg, daar betaal je de hoofdprijs natuurlijk.
Bemande pomp in het dorp. De onbepande is 3 cent per liter goedkoper, Momenteel €1,529 (bemand) of €1,499 (onbemand). Tank wel alleen maar merkbenzine (Shell, BP, Total, Esso).

Van het weekend ben ik met de motor naar de Ardennen geweest. Helaas ivm de andere activiteiten daar niet veel kunnen rijden, maar de weg ernaartoe was echt dik genieten :) Zonder navi maakte het af en toe wel lastig maar ik heb wel een paar leuke en minder leuke weggetjes gezien daardoor :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
tdw schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:25:
[...]

Bemande pomp in het dorp. De onbepande is 3 cent per liter goedkoper, Momenteel €1,529 (bemand) of €1,499 (onbemand). Tank wel alleen maar merkbenzine (Shell, BP, Total, Esso).
[...]
Welke regio is dat dorp ongeveer als ik vragen mag? Ik vind het ook wel erg duur bij jou :o
Bij mij is het bij de bemande stations (niet aan de snelweg) onder de 1,50 (Esso, Shell, Texaco), de onbemande zitten op 1,45 - 1,47 (Shell Express, Firezone, Tinq, Tango, Total Express).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

tdw schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:25:
[...]

Vind het vrij duur. Ik tank bemand bij Shell (ik tank alleen maar bij Shell) voor de prijs die ik eerder noemde. Ik woon in Rotterdam, dus misschien is daar de concurrentie wat hoger dan bij jou, wat de prijs ten goede komt.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

BvZwolle schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 03:23:
Zoals beloofd een overzicht van onze roadtrip. De foto's zijn niet geheel op chronologische volgorde, maar dat mag de pret niet drukken.

..veul foto's..

2400 km door Duitsland, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en Liechtenstein heen gebuffeld.
Was mijn eerste keer en zeker niet de laatste. Ow ja, ik ben de bestuurder van de Triumph Tiger 1050.
Vet hoor, blijft prachtig daar. Weet je nog waar die laatste foto genomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:18

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Die laat ik niet bij de dealer vervangen :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
BvZwolle schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 03:23:
Zoals beloofd een overzicht van onze roadtrip. De foto's zijn niet geheel op chronologische volgorde, maar dat mag de pret niet drukken. Ow ja, ik ben de bestuurder van de Triumph Tiger 1050.
Ziet er super uit! Heb je misschien een reisplan en gpx files? Ben ook nog wat aan het zoeken voor september. Dit lijkt me ook wel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frans92 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:16:
[...]

De goedkoopste onbemande pomp bij mij in de buurt (Gemeente Dongen) heeft vandaag de volgende prijzen:

Diesel (D): € 1,149 
Euro Loodvrij (E): € 1,489 

Veel goedkoper kan ik het denk ik bij mij in de buurt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:42
@benzineprijzen, hier in Breda tank ik altijd bij de Makro (ligt ook op de toeristische route naar huis) en die staat vandaag op 1,42/ltr. Makro is eigenlijk altijd wel de goedkoopste hier in de buurt en hebben 8 a 10 pompen, dus je hoeft nooit te wachten :D

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@brandstofprijzen, in Groningen ook de Makro die in het algemeen de voordeligste is. Soms een Tinq die stunt met de prijs en dan staat er ook een rij. Was laatst zover dat de benzine op was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Om nog even in te haken op de brandstofprijzen: ik tank iets goedkoper dan de meeste mensen hier. Een liter euro95 zit op momenteel op 1,269. Als ik naar de Esso zou gaan is het 1,282 €/L. Moet er wel even bij vermelden dat ik in België tank (met de auto, voor die paar liter met de motor is het niet de moeite).
Lang leve naan de Belgische grens wonen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Tankiej schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:29:
[...]

Welke regio is dat dorp ongeveer als ik vragen mag? Ik vind het ook wel erg duur bij jou :o
Bij mij is het bij de bemande stations (niet aan de snelweg) onder de 1,50 (Esso, Shell, Texaco), de onbemande zitten op 1,45 - 1,47 (Shell Express, Firezone, Tinq, Tango, Total Express).
Regio Leiden

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
meakerkhofs schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:23:
@brandstofprijzen, in Groningen ook de Makro die in het algemeen de voordeligste is. Soms een Tinq die stunt met de prijs en dan staat er ook een rij. Was laatst zover dat de benzine op was. :)
Ja, De Shell in Farmsum heeft 1 keer een weekend de actie gehad dat je V-power voor de prijs van gewone 95 kon tanken. In dat weekend was de gewone benzine ook extra goedkoop. Na een halve dag was de V-power voorraad er al volledig doorheen.
Ik geloof dat euro 95 waar ik woon op dit moment op 1.46-1.47 zit bij de onbemande pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

voor mensen die nog een drybag zoeken en een amazon prime abbo hebben: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B015FN74X2/
heb net een 30l versie besteld voor £15 :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Least Inkling schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:39:
[...]

Vet hoor, blijft prachtig daar. Weet je nog waar die laatste foto genomen is?
Sorry, geen idee. Ik vermoed de andere zijde van de Stelviopas. Ik was daar voor het eerst en heb me vooral bezig gehouden met sturen, genieten en proberen bij de groep te blijven. O-)
Ik zal een vriend van me vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door BvZwolle op 11-07-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Eoghlear schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Ziet er super uit! Heb je misschien een reisplan en gpx files? Ben ook nog wat aan het zoeken voor september. Dit lijkt me ook wel tof!
Stuur me maar een DM met mailadres, dan stuur ik je een 7-tal gpx bestanden.
Pagina: 1 ... 92 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.