"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
6k toeren? Dan moet ik gaan schakelen want ik weet niet wat er gebeurt als ik de 9k toeren raak, waarschijnlijk verlies ik dan onderdelen.Wootlock schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:30:
[...]
Afgelopen week de 1000km erop gezet en om dat te vieren op een lege A58 van Roosendaal naar Etten Leur ff opengetrokken, ging erg gemakkelijk over de 200 en had nog ruim 6k toeren over![]()
Nu afspraak gemaakt voor de beurt en de montage van het korte kentekenplaathouder.
Ik kan wel trots melden dat ik bij het pakken van de inrit A16 R'dam vanaf Breda-West voor het eerst een gekke sensatie aan mijn rechterlaars voelde, hij schuurde over het asfalt bij het nemen van de bocht
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Van de week al een paar honderd kilometer op de teller gezet, gisteravond dan ook net zoals ik hier van anderen lees door de behoorlijke regen mogen rijden. Ook nog eens voor het eerst in het donker dus dat was wel even wennen maar met rustig aan doen voelde ik mij niet ongemakkelijk.
Enige minpunt waar ik tot nu toe achter ben gekomen is dat de lichtopbrengst van het ene lampje wat aan staat nou niet bepaald veel te noemen is. En met groot licht rijden is dan weer niet erg vriendelijk voor alle tegemoetkomende mensen...
Oftewel, binnenkort even kijken hoe ik beide lampen tegelijk aan kan krijgen en of dat dan wel genoeg licht geeft.
De shortlist voor nu, op willekeurige volgorde en nog zwaar aan verandering onderhevig:
• Yamaha FZ1
• Honda VFR 800
• Triumph Street Triple
• Suzuki GSR 750
Kan niet wachten, ik word deze week helemaal gek van het OV. Een uur reizen om hemelsbreed 20 km verder te komen, en dat is als de NS zin heeft om te rijden...
[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 07-07-2017 10:52 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
stoere jongen hoorJoopieboy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:48:
Tering. Bij mij begint het net pas vanaf 6k rpm. En 200? Als ik rustig doe zit ik er dan pas aan te denken om naar zijn 3 te gaan.

Yamaha MT-09
Smilie gemist?
Bedoel je de oude, of de versies met de dubbele koplampen? Want ik weet niet... smaak is persoonlijk want ik vind het verschrikkelijk xD
All-Round nerd | iRacing Profiel
Zowel de oude als nieuwe hebben dubbele koplampenw4rguy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:57:
[...]
Bedoel je de oude, of de versies met de dubbele koplampen? Want ik weet niet... smaak is persoonlijk want ik vind het verschrikkelijk xD
Ik vind ze beide schitterend en ze rijden ook super !
"Don't let your dreams be memes"
w4rguy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:57:
[...]

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 07-07-2017 11:02 ]
Ik vind ze allemaal mooi, maar ik heb op het 2016 model gereden (lange proefrit) en vond 'm echt geweldig rijden, zithouding ook goed voor mij, echt top. Staat op mijn shortlistw4rguy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:57:
[...]
Ik vind persoonlijk de street twin mooier, maar de triple reed lekkerder.
Tering bij mij begint het pas vanaf 10K rpm......Joopieboy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:48:
Tering. Bij mij begint het net pas vanaf 6k rpm. En 200? Als ik rustig doe zit ik er dan pas aan te denken om naar zijn 3 te gaan.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Heuy, een mede S4 rijderMrXen0 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:51:
Nou ik verwelkom mijzelf nu toch echt tot de club, afgelopen weekend een Triumph Speed Four gekocht als allereerste motor. Ik wilde eerst voornamelijk de Hornets/VFR motoren testen maar ik heb op een boel gereden en als laatste op de Triumph en daar kwamen voor mijn gevoel het meeste van de fijne punten van alle motoren naar voren dus die is het geworden!
Van de week al een paar honderd kilometer op de teller gezet, gisteravond dan ook net zoals ik hier van anderen lees door de behoorlijke regen mogen rijden. Ook nog eens voor het eerst in het donker dus dat was wel even wennen maar met rustig aan doen voelde ik mij niet ongemakkelijk.
Enige minpunt waar ik tot nu toe achter ben gekomen is dat de lichtopbrengst van het ene lampje wat aan staat nou niet bepaald veel te noemen is. En met groot licht rijden is dan weer niet erg vriendelijk voor alle tegemoetkomende mensen...
Oftewel, binnenkort even kijken hoe ik beide lampen tegelijk aan kan krijgen en of dat dan wel genoeg licht geeft.
Beide lampen aan is gewoon mogelijk, heb ik ook.
Ik heb alleen geen idee hoe, want ik heb hem zo gekocht.
Maar kijk anders even hier:
http://www.triumphrat.net/triumph-supersports/
overigens, in het noorden was het gisteravond prachtig weer, beetje jammer dat mijn motor nog steeds bij de garage staat wegens een defecte dynamo
Tering, ik zit al in zijn vijf bij 4k rpmTylen schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:07:
[...]
Tering bij mij begint het pas vanaf 10K rpm......(R6 FTW)
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ditto, in zijn 5 met 5k RPM is precies 110km/u op de teller, en dat is ongeveer wat ik rijd op de snelweg.
Ik kan wel richting de 160 (en daar zit ik dan ook zó) maar dan zit ik ook gevaarlijk dicht bij de redline en het maximum aantal decibels dat mijn trommelvliezen kunnen verdragen.
De volgende motor word denk ik iets vergelijkbaars, maar dan gewoon wat meer vermogen. Flinke winkelruit ervoor, paar dikke koffers eraan en lekker touren. Dan haal ik er nog wel een keer een kleine CB500-achtig apparaatje bij voor het bochtenwerk.
Blauw!darkkingll schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:10:
[...]
Heuy, een mede S4 rijderwelke kleur?
Beide lampen aan is gewoon mogelijk, heb ik ook.
Ik heb alleen geen idee hoe, want ik heb hem zo gekocht.
Maar kijk anders even hier:
http://www.triumphrat.net/triumph-supersports/
overigens, in het noorden was het gisteravond prachtig weer, beetje jammer dat mijn motor nog steeds bij de garage staat wegens een defecte dynamo

Zo goed als deze, alleen heb ik een kap voor over de duo zit en geen 'hendel' meer achterop.
Was de dynamo een bekend zwak punt van de S4? Ik had mij eigenlijk wel iets meer mogen inlezen over de motor voordat ik 'm kocht maar kon mij niet meer inhouden.
Bedankt voor de link, ik ga mij even inlezen!
Vergelijk Groningen - Enkhuizen maar eens met OV vs gewoon eigen vervoer... 5 uur+ vs 2 uur. Dan weet je hoe het is met het OV en waarom men er geen zin in heeft (en dus gewoon een motor aanschaft, want die kan overal mooi tussendoor zelfs als mensen de auto midden op straat stilzetten, want fuckit..CodeCaster schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:52:
Gisteren nog even het web afgestruind voor m'n volgende fiets. Ik heb echt geen zin meer om dat barrel van een Fazer te laten repareren.
De shortlist voor nu, op willekeurige volgorde en nog zwaar aan verandering onderhevig:
• Yamaha FZ1
• Honda VFR 800
• Triumph Street Triple
• Suzuki GSR 750
Kan niet wachten, ik word deze week helemaal gek van het OV. Een uur reizen om hemelsbreed 20 km verder te komen, en dat is als de NS zin heeft om te rijden...

Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met de positie van de voeten op de stepjes. Ik heb met mijn huidige motor nog nooit met de laarzen de grond geraakt, ook op het circuit niet, laat staan op straat.HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:46:
[...]
Ik kan wel trots melden dat ik bij het pakken van de inrit A16 R'dam vanaf Breda-West voor het eerst een gekke sensatie aan mijn rechterlaars voelde, hij schuurde over het asfalt bij het nemen van de bocht. Nog een stukkie verder en ik kan ook afgeschaafde stepjes op Ebay gaan verkopen
.
Die hendel, heb je daar nu 2 van die grote gaten of?MrXen0 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:44:
[...]
Blauw!
[afbeelding]
Zo goed als deze, alleen heb ik een kap voor over de duo zit en geen 'hendel' meer achterop.
Was de dynamo een bekend zwak punt van de S4? Ik had mij eigenlijk wel iets meer mogen inlezen over de motor voordat ik 'm kocht maar kon mij niet meer inhouden.
Bedankt voor de link, ik ga mij even inlezen!
Ik wil de hendel er ook af hebben, maar ja, dan zit je met die gaten...
Wel wat leuke extra's heb jij, die bellypan en dat ding bij de radiateur zitten er niet standaard op

Zo ziet ie eruit met beide koplampen aan.
[ Voor 5% gewijzigd door darkkingll op 07-07-2017 12:22 ]
Bij zo een bankstel wat hij heeft zitten de stoepjes behoorlijk lager als bij jouw motor.PilatuS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:11:
[...]
Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met de positie van de voeten op de stepjes. Ik heb met mijn huidige motor nog nooit met de laarzen de grond geraakt, ook op het circuit niet, laat staan op straat.
Nee er zijn 2 grijze/zwarte afdekplaatjes op gegaan, misschien ooit wel leuk om die netjes in de juiste kleur te laten spuiten maar ben bang dat dat nogal duur gaat worden voor 2 kleine stukjes.darkkingll schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:17:
[...]
Die hendel, heb je daar nu 2 van die grote gaten of?
Ik wil de hendel er ook af hebben, maar ja, dan zit je met die gaten...
Wel wat leuke extra's heb jij, die bellypan en dat ding bij de radiateur zitten er niet standaard op
De extra's kwam ik naderhand ook achter, maken het toch wel meer 'af' voor mijn gevoel.
Bij aankoop zaten er ook bar end mirrors aan, maar tijdens de testrit kwam ik erachter dat hoe mooi het er ook uit ziet, het voor mij absoluut niet functioneel is, helemaal niet als nieuwe rijder. Dus die zijn vervangen voor de minder mooie gewone spiegels.
Edit:
Die van jou is ook heel erg gaaf! Jouw bar ends zien er ook een stuk functioneler uit dan die er bij mij eerst opzaten.. Koplampen ga ik nu helemaal zsm laten fixen.
[ Voor 8% gewijzigd door MrXen0 op 07-07-2017 12:25 ]
Bij mij ook niet heel veel eerder.. CBR600Tylen schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:07:
[...]
Tering bij mij begint het pas vanaf 10K rpm......(R6 FTW)
Kan je dat niet zelf doen? spuitbus op kleur laten matchen en zelf spuiten?MrXen0 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:24:
[...]
Nee er zijn 2 grijze/zwarte afdekplaatjes op gegaan, misschien ooit wel leuk om die netjes in de juiste kleur te laten spuiten maar ben bang dat dat nogal duur gaat worden voor 2 kleine stukjes.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
en wat ToolkiT zegt. gewoon een spuitbus halen en zelf doen. Eerst even de dopjes opschuren en in een laagje primer zetten.
Ik denk dat ik van de winter van die dopjes ga bestellen. ziet er zonder die spoiler wel een stuk beter uit imho.
Tuurlijk zitten die lager, maar als je de laarzen op de juiste manier op de stepjes hebt zullen de slijtpunten of de stepjes zelf eerst de grond raken. Maakt niet uit welke motor je hebt en hoe laag de stepjes zitten.Joopieboy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:21:
[...]
Bij zo een bankstel wat hij heeft zitten de stoepjes behoorlijk lager als bij jouw motor.Zelfs met 'iets' verzetten helpt je dat niet.
Wil ik wel even naar kijken inderdaad. Ik moet toegeven dat ik niet de grootste held ben op gebied van DIY maar met zulke kleine dingen kan ik het juist zelf proberen en daardoor leren!ToolkiT schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:28:
[...]
Kan je dat niet zelf doen? spuitbus op kleur laten matchen en zelf spuiten?
precies.. dit is een mooi projectje om het onder de knie te krijgen..MrXen0 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:37:
[...]
Wil ik wel even naar kijken inderdaad. Ik moet toegeven dat ik niet de grootste held ben op gebied van DIY maar met zulke kleine dingen kan ik het juist zelf proberen en daardoor leren!
Gaat het de eerste keer niet goed dan schuur je het opnieuw en doe je het nog een keer... 1 spuitbus is plenty voor wat trial and error lijkt me..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Snap ik, volgens mij ging het alleen om slijtpuntjes toch. Dus dan ga ik er vanuit dat hij zijn voeten al wel iets verzet heeft.PilatuS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:37:
[...]
Tuurlijk zitten die lager, maar als je de laarzen op de juiste manier op de stepjes hebt zullen de slijtpunten of de stepjes zelf eerst de grond raken. Maakt niet uit welke motor je hebt en hoe laag de stepjes zitten.
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort laarzen hebt. Stepjes kunnen best smal zijn als je je maat 46 erop probeert te zetten. Mijn stepjes zitten op ruim 2/3 onder de zool van mijn klompenPilatuS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:37:
[...]
Tuurlijk zitten die lager, maar als je de laarzen op de juiste manier op de stepjes hebt zullen de slijtpunten of de stepjes zelf eerst de grond raken. Maakt niet uit welke motor je hebt en hoe laag de stepjes zitten.
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Nu ik mijn AVB gehaald heb gaan we natuurlijk de weg op. en het gevoel van het echte rijbewijs begint aardig in de buurt te komen.
Nu leek het me handig om alvast te kijken naar wat motor kleding zodat ik niet steeds dat K spul van de rijschool hoef te lenen.
Nu staat er het een en ander in de TS, maar dat is lekker globaal. (wat het uiteraard ook is)
nu wil ik aan de ene kant niet te veel geld uit geven (wil ook nog een motor kopen). maar wil wel weer goed spul hebben.
Nu zat ik te denken om te beginnen met een Casual broek icm met een leren vest. is dat wat? of adviseren jullie om in het begin maar gewoon met een simpel textiel pak te beginnen en dan later overstappen op andere spullen?
[ Voor 0% gewijzigd door fjux op 07-07-2017 12:48 . Reden: typo ]
Hij geeft aan met de laarzen de grond te raken. Dat is puur een kwestie van waar je de voet op de stepjes zet.Joopieboy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:40:
[...]
Snap ik, volgens mij ging het alleen om slijtpuntjes toch. Dus dan ga ik er vanuit dat hij zijn voeten al wel iets verzet heeft.
Hier geen probleem met maat 47 en kleine stepjes op een supersportLeast Inkling schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:43:
[...]
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort laarzen hebt. Stepjes kunnen best smal zijn als je je maat 46 erop probeert te zetten. Mijn stepjes zitten op ruim 2/3 onder de zool van mijn klompen
Motorjeans is niet waterdicht, paar spatjes kan het wel hebben natuurlijk maar goed. Leren jack is ook niet altijd waterdicht maar wel heel erg mooi vaak. Alleen die zijn dan vaak wat kostbaarder.fjux schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:48:
Ik blijf gewoon maar wat noobvraagen stellen hier hoorhoop dat jullie mij nog willen helpen
Nu ik mijn AVB gehaald heb gaan we natuurlijk de weg op. en het gevoel van het echte rijbewijs begint aardig in de buurt te komen.
Nu leek het me handig om alvast te kijken naar wat motor kleding zodat ik niet steeds dat K spul van de rijschool hoef te lenen.
Nu staat er het een en ander in de TS, maar dat is lekker globaal. (wat het uiteraard ook is)
nu wil ik aan de ene kant niet te veel geld uit geven (wil ook nog een motor kopen). maar wil wel weer goed spul hebben.
Nu zat ik te denken om te beginnen met een Casual broek icm met een leren vest. is dat wat? of adviseren jullie om in het begin maar gewoon met een simpel textiel pak te beginnen en dan later overstappen op andere spullen?
Daarom zou ik zeggen kies een leuk 'sportief' textielen jack met een voering die je eruit kan halen. Ga je veel meer plezier aan beleven.
Een simpele motor jeans kost de wereld niet en beschermt je prima; een textiel pak (of broek + jas) is vaak veel warmer. Textiel vest alleen zal je waarschijnlijk goedkoper mee af zijn dan leren vest, dus tenzij je een leren vest ziet die je echt leuk vindt zou ik het op een textielen durven houden.fjux schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:48:
Ik blijf gewoon maar wat noobvraagen stellen hier hoorhoop dat jullie mij nog willen helpen
Zuchtfjux schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:48:
....
Nee hoor, daarvoor ben ik iig hier
Is echt afhankelijk hoe je er persoonlijk er in staat. Heb je geld zat, kun je voor elke dag wel een ander pak uitkiezen. Is dat echter een probleem, dan is het afhankelijk hoe je motor wilt rijden:
- Elke dag, ongeacht het weer en jaargetijde
- Alleen op zondag als het minimaal 23 graden is en droog
- Alles in combinatie van bovenstaande of meer
Dit bepaalt wat voor soort pak (textiel-leer-combinatie-regenkleding apart) je wilt kopen.
Ik heb een 4-seizoenen textieljas met leren broek, inclusief wind- en waterdicht binnenjas.
Als het regent heb ik nog een regenjas en -broek, die ik pas aan doe als het echt zeikt.
Dus stop je zelf in een hokje
Precies, dan moet het wel goedkomen.ToolkiT schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:38:
[...]
Gaat het de eerste keer niet goed dan schuur je het opnieuw en doe je het nog een keer... 1 spuitbus is plenty voor wat trial and error lijkt me..
Ik heb gedaan wat Joopieboy zegt, beetje een sportief textielen jas + broek gekocht van Rev'It. Daar zaten zowel extra warmtelaag als regenlaag in, ook meer dan genoeg ritsen voor doorwaai mogelijkheden. Ben ik voor het komende jaar wel klaar mee en ik kan daarna altijd nog een gaaf leren jack oid kopen.fjux schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:48:
Ik was voor 900 euro klaar met kleding. Jas, broek, handschoenen, laarzen en helm in 1x gekocht en daar een mooie prijs van laten maken.
Behalve budget, heb je al een idee wat voor motor je wil en wat voor rijder je bent? Als je in de winter op een tourmotor zit, heb je heel andere eisen/wensen dan als je in de zomer op een supersport (of chopper) zit. That being said, als je nog níet die keuzes hebt gemaakt zou ik me nu focussen op allround zomer kleding: licht sportief, voldoende ventilatie, want daar heb je op bijna iedere motor wel wat aan. Verder: laat je goed adviseren in de motorkleding zaken en kijk vooral bij de aanbiedingen/overjarige modellen: das goed voor t budgetfjux schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:48:
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
ps. Top community hier in de topic. een van de beste die ik op dit forum ben tegengekomen
Maar ik denk dat ik idd voor zomer/allround kleding ga. Winter weet ik nog niet zo, denk er eigenlijk aan om het dan gewoon in de stalling te zetten.
thanks voor alle tips, denk dat het in der daad handig is om te starten met textiel kleding. kan later natuurlijk altijd nog bij kopen
Hangt natuurlijk af van je woon-werk traject - maar wacht maar tot je 't filteren gewoon bentfjux schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:24:
[...]Maar ik denk dat ik idd voor zomer/allround kleding ga. Winter weet ik nog niet zo, denk er eigenlijk aan om het dan gewoon in de stalling te zetten.[...]
Nee man! Dat is juiste de beste tijd om te rijden! Geen twijfel over wat aan te trekken, lekker rustig op de binnenwegen en door gebrek aan groen lekker overzichtelijkfjux schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:24:
Maar ik denk dat ik idd voor zomer/allround kleding ga. Winter weet ik nog niet zo, denk er eigenlijk aan om het dan gewoon in de stalling te zetten.
daarover verschillen de meningen nogalHTT-Thalan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:40:
[...]
Nee man! Dat is juiste de beste tijd om te rijden! Geen twijfel over wat aan te trekken, lekker rustig op de binnenwegen en door gebrek aan groen lekker overzichtelijk.
Jij liever dan ikHTT-Thalan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:40:
[...]
Nee man! Dat is juiste de beste tijd om te rijden! Geen twijfel over wat aan te trekken, lekker rustig op de binnenwegen en door gebrek aan groen lekker overzichtelijk.
Ik kan 'm wel volgen - zolang het alleen maar koud is (geen sneeuw of ijzel) blijf ik ook doorrijden, toch zeker als het me uit de file houdt. 't is simpel genoeg je tegen de kou te beschermen.
Ik denk dat ik afgelopen (milde) winter mijn wekelijkse ritje Gent-Vilvoorde misschien 2x met de wagen gedaan heb wegens te slecht weer.
[ Voor 40% gewijzigd door Dryhte op 07-07-2017 13:57 ]
Qua hardlopen maakt het me geen bal uit. Dat doe ik het hele jaar door buiten, ook met -10. Maar zodra ik stil moet zitten op een motor oid, dan heb ik 't snel koud..brrr. Verder is een motor voor mij alleen maar voor erbij. Ik doe er bijna alleen maar fun ritjes mee. Voor woon-werk verkeer heb ik een lease-auto.Dryhte schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:47:
[...]
[...]
Ik kan 'm wel volgen - zolang het alleen maar koud is (geen sneeuw of ijzel) blijf ik ook doorrijden, toch zeker als het me uit de file houdt. 't is simpel genoeg je tegen de kou te beschermen.
check, same here.InZane schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:50:
[...]
Qua hardlopen maakt het me geen bal uit. Dat doe ik het hele jaar door buiten, ook met -10. Maar zodra ik stil moet zitten op een motor oid, dan heb ik 't snel koud..brrr. Verder is een motor voor mij alleen maar voor erbij. Ik doe er bijna alleen maar fun ritjes mee. Voor woon-werk verkeer heb ik een lease-auto.
misschien dat ik een paar keer de motor pak naar werk met mooi weer oid. maar niet voor dagelijks woon werk verkeer.
Denk dat als ik in het weekend ergens heen moet ik wel sneller de motor ga pakken
Nu is mijn woon-werk maar 22km enkele reis zonder stoplichten en drempels door bossen heen, dus das niet echt een probleem
Daar ben ik wel jaloers op: bij mij is het 40 km (dat is prima) over de A4 (en dat is niet prima). Staat dus altijd vast op mijn traject.Least Inkling schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:57:
Heb jarenlang woon-werk gedaan (had toen zelfs geen auto). Nu vind ik het zonde van de kilometers, die maak ik liever ergens anders zonder verplichtingen.
Nu is mijn woon-werk maar 22km enkele reis zonder stoplichten en drempels door bossen heen, dus das niet echt een probleem
Ik rijd dus ook de winter door, scheelt zoveel tijd qua files. Juist als het slechter weer is staan er extra files. Koud kan je je goed op kleden, thermoshirt, t-shirt, trui en extra fleecevest en ik zit er warmpjes bij. Belangrijkste is alle kiertjes dichthouden: het kan ineens héél koud worden als je ergens 'lek' bent.
Maar naar m'n huidige opdracht is dat met trein-trein-stationsfiets zo'n 45 minuten, en die fiets is zowaar nog vaker stuk dan m'n motor. En dan wordt er nog wel eens een station verbouwd, of een busroute omgelegd, dus nu mijn twee fietsen stilstaan, ben ik een uur onderweg.
Met de auto is de route niet te doen (N11, A4, A12), want dan ben je net zo goed een uur onderweg. Met de motor is dat 25 minuten.
En doordeweeks een binnendoorroute is rond Zoetermeer ook niet bijzonder spannend, met al die kaarsrechte N20x-wegen.
Revit Flux is een goed voorbeeld. Ze hebben ook kragen en koelvesten.Least Inkling schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:22:
lol rij al jaren maar dat heb ik nog nergens gezien. Heppie een voorbeeld?
De 12V aansluiting / aansluiting voor acculader en RAM mount zitten er inmiddels opInZane schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:52:
[...]
Ik heb er zelf nog niks aan gedaan, maar hij kwam al met LED knippers, donkere kuipruit en Mivv herriepijp.
Eerste wat ik op korte termijn ga doen is een 12V aansluiting maken en een mount zoeken voor mijn telefoon.
Nu alleen nog op zoek naar een db killer voor m'n Mivv Sport Line demper. Ik kan er maar weinig over vinden. Er zit iig nu geen killer in en die heb ik er ook niet bij. Verder is er ook geen gat om een db killer aan vast te maken, maar die zou ik evt. zelf wel kunnen maken. En verder is er op de demper ook nergens iets van een E-keur oid te vinden. Wat ik wel weet dat ik er in bijv. Duitsland weleens problemen mee zou kunnen krijgen.
ik hoef maar 7Km af te leggen, dus kan eigenlijk ook de fiets pakkennoes schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:04:
[...]
Daar ben ik wel jaloers op: bij mij is het 40 km (dat is prima) over de A4 (en dat is niet prima). Staat dus altijd vast op mijn traject.
Ik rijd dus ook de winter door, scheelt zoveel tijd qua files. Juist als het slechter weer is staan er extra files. Koud kan je je goed op kleden, thermoshirt, t-shirt, trui en extra fleecevest en ik zit er warmpjes bij. Belangrijkste is alle kiertjes dichthouden: het kan ineens héél koud worden als je ergens 'lek' bent.
en als het vast staat zal het binnendoor niet al te veel uitmaken met de motor.
Maar lijkt me vooral erg leuk om in het weekend met de motor naar mijn ouders/familie te gaan ect.
Of nutteloos rondrijdenfjux schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:57:
[...]
...
Maar lijkt me vooral erg leuk om in het weekend met de motor naar mijn ouders/familie te gaan ect.
Je hebt geen reden nodig om te rijden
http://harleydagwoerden.nl/
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Vind ik ook. Ik doe regelmatig zomaar een ritje, vaak op een doordeweekse avond. Genoeg leuke weggetjes rondom ApeldoornLeast Inkling schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:59:
[...]
Of nutteloos rondrijden![]()
Je hebt geen reden nodig om te rijden
Doen ze nog steeds aan Japanners/andersrijdende in de fik steken?Zondagskindje schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:06:
Gaat er iemand nog naar de Harleydag in Woerden?
Vind het wel leuke happenings, altijd wat te zien. Issue is wel, ben met de motor en ik lust dan altijd wel een biertje..
Als je nog niet precies weet wat en wanneer je wil gaan rijden zou ik gewoon voor textiel gaan. Het meest flexibel qua inzetbaarheid en prima te betalen. Beste ga je naar een winkel en check vooral de eventuele koopjeshoek. Spul van vorig jaar is vaak met kortingfjux schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:24:
Er zijn zoveel antwoorden gekomen dat quoten niet meer handig is denk ik!
ps. Top community hier in de topic. een van de beste die ik op dit forum ben tegengekomen
thanks voor alle tips, denk dat het in der daad handig is om te starten met textiel kleding. kan later natuurlijk altijd nog bij kopen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Radler vragenLeast Inkling schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:17:
[...]
Doen ze nog steeds aan Japanners/andersrijdende in de fik steken?![]()
![]()
Vind het wel leuke happenings, altijd wat te zien. Issue is wel, ben met de motor en ik lust dan altijd wel een biertje..
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Ze lachen me vast uit met die Tupperware fietsZondagskindje schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:06:
Gaat er iemand nog naar de Harleydag in Woerden?
Of een maltje

[ Voor 24% gewijzigd door InZane op 07-07-2017 15:45 ]
Die ,09 doet het hemHTT-Thalan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:42:
Woei, nieuw record: 1 op 23.09 aan de pomp gemeten. En dat is met constant 100/110 rijden, af en toe inhalen en bruusk optrekken
.
Snap die fascinatie niet echt. Een wedstrijdje ver pissen is het niet, wat dan wel?
En rijk ervan worden kun je ook niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Least Inkling op 07-07-2017 16:00 ]
Wedstrijdje met mezelf. En ik hou de kosten van de hele motor bij met een app omdat ik volgend jaar de motor zakelijk ga rijden á 19c per kilometer. Uiteraard is dit nog niet helemaal representatief omdat ik dan een nieuw(re) motor ga rijden voor dat doel, maar door nu al door te rekenen wat 'run-rate' kosten doen voor mijn maandelijkse onkosten (onderhoud, brandstof etc) krijg ik een idee voor welk prijspunt ik moet raken om het rendabel te laten zijn.Least Inkling schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:58:
[...]
Die ,09 doet het hem![]()
Snap die fascinatie niet echt. Een wedstrijdje ver pissen is het niet, wat dan wel?
En het is ook gewoon handig om te weten dat als ik kalm rij, ik dus ~300km kan rijden nog voor ik de reserve raak (15+3 liter). Ik stel dus ook de boven- en ondergrens vast: Bij ongegeneerd gassen kan ik het omlaag trekken naar 1 op 15, dus dat is dan mijn bandbreedte: tussen de ~210 en ~300km per tank, ex reserve.
Rijk ga ik nooit worden, ik geef mijn geld liever uit aan herinneringen
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-07-2017 16:05 ]
Waarom ? Gooi in mijn fiets gewoon 95.HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:04:
[...]
Bovendien gooi ik hier meestal BP Ultimate 98 in á momenteel € 1,559 per liter.
Omdat tot nu toe alle goedkope 95 leidt tot bokken bij lage toeren. De enige die dat niet doet is V-Power 95 van Shell, maar die is nog duurder dan BP Ultimate, die 98 is.
Het spreekt de logica tegen, want mijn motor heeft helemaal geen computer en zou dus niets moeten winnen met een hoger octaangetal, maar de praktijk wijst dit tot nu toe uit, dus ik hou het maar even zo tot ik tijd heb er in te duiken. Ik wil de tank helemaal schoonmaken inclusief het kraantje e.d. maar dat is een hoop werk en ik heb nu andere dingen te doen.
Ik zou helemaal gek worden van mezelf, alleen al het bijhouden van alles. Ik ben een ramp in archief (wel een van de competenties van mijn functie, kun je nagaan). En dan bij het narekenen er achter komen dat het je geld gekost heeft..tsja dat weet ik al
Welnee, Harley mensen zijn hele lieve mensen.Least Inkling schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:17:
[...]
Doen ze nog steeds aan Japanners/andersrijdende in de fik steken?![]()
![]()

Zeker als je naar Harley's komt kijken
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ben eigenlijk wel benieuwd of het ook echt zo is. Iedere motor bokt onderin de toeren. Een 1 of 2 cilinder wat meer en het hangt ook enorm af van de afstelling. Mijn eigen motor bokte zo erg dat dit de grootste reden was om de motor te laten mappen. Voor mij heeft dit ook enorm geholpen. Het zou best kunnen zijn dat het nu bij jou met andere brandstof minder is, maar helemaal weg gaat het natuurlijk nooit. Vraag mij af of het met andere brandstof ook echt minder is of dat het meer een gevoel is. Geen idee hoe het precies zit, mogelijk is het voor mijn motor ook beter, maar ben wel benieuwd of het bij jou echt zo is of dat je denkt dat het zo is.HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:08:
[...]
Omdat tot nu toe alle goedkope 95 leidt tot bokken bij lage toeren. De enige die dat niet doet is V-Power 95 van Shell, maar die is nog duurder dan BP Ultimate, die 98 is.
Het spreekt de logica tegen, want mijn motor heeft helemaal geen computer en zou dus niets moeten winnen met een hoger octaangetal, maar de praktijk wijst dit tot nu toe uit, dus ik hou het maar even zo tot ik tijd heb er in te duiken. Ik wil de tank helemaal schoonmaken inclusief het kraantje e.d. maar dat is een hoop werk en ik heb nu andere dingen te doen.
Vandaag en gisteren +/- 250km gereden, uitvallen van de motor bij stationair draaien bij bijvoorbeeld een stoplicht of rotonde is nog niet verholpen, ondanks de €150+ rekening voor afstellen. Over anderhalve week staat hij dus weer bij de dealer..
Ik doe dit niet omdat ik het niet wil wetenlolgast schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:15:
Ik doe ook wat @HTT-Thalan doet, hou alles bij. Al sinds mijn tweede auto. Brandstof, onderhoud, verzekering/wegenbelasting. Gewoon omdat het wel grappig is. Zoveel moeite is het ook niet, je moet alleen elke keer je tankbonnetje meenemen
Tja, wat versta je onder bokken:PilatuS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:14:
[...]
Ben eigenlijk wel benieuwd of het ook echt zo is. Iedere motor bokt onderin de toeren. Een 1 of 2 cilinder wat meer en het hangt ook enorm af van de afstelling. Mijn eigen motor bokte zo erg dat dit de grootste reden was om de motor te laten mappen. Voor mij heeft dit ook enorm geholpen. Het zou best kunnen zijn dat het nu bij jou met andere brandstof minder is, maar helemaal weg gaat het natuurlijk nooit. Vraag mij af of het met andere brandstof ook echt minder is of dat het meer een gevoel is. Geen idee hoe het precies zit, mogelijk is het voor mijn motor ook beter, maar ben wel benieuwd of het bij jou echt zo is of dat je denkt dat het zo is.
Als ik met 95 rond rijd, is de motor 'onstabiel' bij lage toeren. Hij heeft de neiging tot stotteren en stilvallen, en heeft dan soms een beetje extra gas nodig om draaiend te blijven. Een beetje alsof er een verstopping in de leiding zit (wat natuurlijk prima zo kan zijn, een vies filter/membraam in het kraantje bv).
Het stomme is dus dat ik hier met 98 totaal geen last van heb. Nogmaals, logisch is het niet, ik zoek het nog wel een keer uit, maar nu boeit het me niet zo.
Het is een app, hoezo bonnetjeslolgast schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:15:
Ik doe ook wat @HTT-Thalan doet, hou alles bij. Al sinds mijn tweede auto. Brandstof, onderhoud, verzekering/wegenbelasting. Gewoon omdat het wel grappig is. Zoveel moeite is het ook niet, je moet alleen elke keer je tankbonnetje meenemen
En gelijk heb je, ik geef ook goed geld uit aan mijn hobbies. Ik wil niet weten hoeveel duizenden euro's ik aan paintball uitrusting heb liggen en heb uitgegeven aan vervoer naar biggames, verf en toegang...PilatuS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:17:
Ik doe dit niet omdat ik het niet wil wetenVolgens mij komt er een bedrag per kilometer uit waarvan ik straks denk dat ik maar wat minder moet gaan rijden. Het is een hobby en die mag geld kosten, ben alleen bang dat het wel heel veel geld is als ik het ga uitrekenen. Helemaal met het verbruik van 1 op slurp bij mijn motor
Motorrijden is bij mij nu een hobby én een vervoersmiddel, dus loont het voor mij om er wel wat over te 'weten'. Als ik straks in rustiger vaarwater zit komt er een leuke dirt bike bij en wat die gaat zuipen en hoe vaak ik daar banden moet wisselen zal me dan ook een rotzorg zijn, dat ding is gewoon bedoeld voor pure fun.
[ Voor 39% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-07-2017 16:23 ]
Dan verstaan wij iets anders onder bokkenHTT-Thalan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:18:
[...]
Tja, wat versta je onder bokken:
Als ik met 95 rond rijd, is de motor 'onstabiel' bij lage toeren. Hij heeft de neiging tot stotteren en stilvallen, en heeft dan soms een beetje extra gas nodig om draaiend te blijven. Een beetje alsof er een verstopping in de leiding zit (wat natuurlijk prima zo kan zijn, een vies filter/membraam in het kraantje bv).
Het stomme is dus dat ik hier met 98 totaal geen last van heb. Nogmaals, logisch is het niet, ik zoek het nog wel een keer uit, maar nu boeit het me niet zo.
Wat jij aangeeft is dat het blok minder goed loopt. Voor mij is bokken iets anders.
Ik snap het wel. Mijn F800ST doet 1:20 als ik haar mishandel en race. Als ik normaal rijd is 1:23 normaal. Heb ook wel eens sessie gedaan waar ik boven de 1:27 probeer te halen.Least Inkling schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:58:
[...]
Die ,09 doet het hem![]()
En rijk ervan worden kun je ook niet.
Best leuk als je boordcomputer accuraat is, en je verbruik bizar weinig is.
Ps, welke fiets heb je?
Als ik dagelijk 2x75km doe (Den Bosch - Hilversum) zijn boetes niet leuk. In de file ga je ook geen 100 rijden. Dus ja, dan maar een leuk cijfer halen.Least Inkling schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:40:
Maar dan rij je toch "saai" (jij niet, maar om het te kunnen halen)?
M'n plezierritjes zijn niet 1:27 hoor ;D
Mochten hier nog meer GS(A) LC-rijders rondstruinen. Service Call wordt een terugroepactie.
Snap ik. Maar mijn motor is heel zuinig, dus ook al trek ik ff lekker op als ik de snelweg op ga, dan nog zie ik dat niet terug. Hij zakt alleen naar 5.5/100 als ik 140+ doe met tegenwind of regen oid (en als de moter koud is). Dus eigenlijk rijd ik normaal, maar op de snelweg relax en probeer ik een goede score te krijgen. Ik ga niet achter een vrachtwagen zitten of trager rijden dan een vrachtwagen.Least Inkling schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:49:
Wilde niet veroordelend overkomen. Ik ben ook geen hardrijder, eerder een doorrijder en boetes zit ik ook niet op te wachten. Maar binnen de limieten wil ik wel de motor voelen werken. En als ik zo zuinig mogelijk zou willen rijden, zou ik het niet zo spannend vinden, dus eerder "saai".
En wat rijd je? (je staat niet in de startpost vermeld) F800ST ik zie het al...ixl85 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:03:
[...]
Snap ik. Maar mijn motor is heel zuinig, dus ook al trek ik ff lekker op als ik de snelweg op ga, dan nog zie ik dat niet terug. Hij zakt alleen naar 5.5/100 als ik 140+ doe met tegenwind of regen oid (en als de moter koud is). Dus eigenlijk rijd ik normaal, maar op de snelweg relax en probeer ik een goede score te krijgen. Ik ga niet achter een vrachtwagen zitten of trager rijden dan een vrachtwagen.
Neemt niet weg dat ik gisteren op een lege brug bij Tiel 248km/u heb aangetikt, waarna de koek ook wel een beetje op was bij deze motor. Kan ik daar van genieten? Ja, absoluut.
Vervolgens draai ik rechts de polder in waar je 60 mag, dan rij ik met net zoveel plezier 80/90 km/u.

Rij standaard zo'n 20km-30km + boven de toegestane snelheid, behalve bij woonerven
[ Voor 51% gewijzigd door Least Inkling op 07-07-2017 17:27 ]
Ja ik ook, maar hardrijden gaat gewoon niet zonder levensgevaarlijke situaties in het vooruitzicht.Least Inkling schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:25:
140 en 80/90 noem ik doorrijden![]()
Rij standaard zo'n 20km-30km + boven de toegestane snelheid, behalve bij woonerven
80% (uit de lucht gegrepen) van de ongelukken die je op Youtube vind hebben te hard rijden als oorzaak. Dan maar doorrijden ipv constant hardrijden
Moest inclusief administratiekosten wel 24 hele euro's aftikken
Gelukkig hebben we opgelet en rustig gereden waar nodig maar deze net gemist, was ook net voor onze stop bij Harderwijk toen we al zeiknat geregend waren(waterdichte binnenvoering lag nog thuis
137 waar je 130 mag dus na correctie 2 hele kilometers te hard
Crimineel! Ik hoop dat je er van geleerd hebt, ik bedoel er zou maar een kind oversteken..bolleh schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 18:02:
Gisteren een boete binnen gekregen van de terugrit van de TT in assen bij Harderwijk
Moest inclusief administratiekosten wel 24 hele euro's aftikken
Gelukkig hebben we opgelet en rustig gereden waar nodig maar deze net gemist, was ook net voor onze stop bij Harderwijk toen we al zeiknat geregend waren(waterdichte binnenvoering lag nog thuis). Vriend van me had hem wel gezien dus ik wist dat ie laag zou zijn maar zo laag..
137 waar je 130 mag dus na correctie 2 hele kilometers te hard
Dat zou ik toch willen nuanceren. In mijn beleving is de oorzaak vaak onoplettendheid (smartphones), te weinig afstand houden, drank en opgefokt gedrag, en dan soms erger gemaakt door (inderdaad) snelheid. Ik vind dat een beetje harder rijden (op de snelweg zeker) best moet kunnen, als je dan ook maar de verantwoordelijkheid neemt om de rest van je rijgedrag daarop aan te passen, dus geen drank, geen afleidingen, extra afstand houden, en extra rekening houden met andermans reacties op jouw snelheid. Maar dat doet de meerderheid niet, want dat vergt techniek, waar domweg het gas intrappen een vaardigheid is die iedere mafkees snapt.lolgast schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:31:
[...]
Ja ik ook, maar hardrijden gaat gewoon niet zonder levensgevaarlijke situaties in het vooruitzicht.
80% (uit de lucht gegrepen) van de ongelukken die je op Youtube vind hebben te hard rijden als oorzaak. Dan maar doorrijden ipv constant hardrijden
Ik rij alleen nog te hard op de snelweg, en dan vooral op de 130 stukken, en ook eigenlijk alleen nog maar met de auto. In de stad heb ik de strijd opgegeven (70/80 stukken) en in 50 en 30 zones reed ik sowieso al niet te hard.
Dan mag je mij eens vertellen welkeInZane schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:07:
[...]
Vind ik ook. Ik doe regelmatig zomaar een ritje, vaak op een doordeweekse avond. Genoeg leuke weggetjes rondom Apeldoorn
Postweg tussen Leusden en Apeldoorn is heel leuk! Ik pak hem meestal vanaf Leusden, dan naar Apeldoorn. Vanuit daar naar het noorden en terug, of naar het zuiden en via dijkjes terug. Leuke route.Aschtra schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:15:
[...]
Dan mag je mij eens vertellen welkeik woon in apeldoorn maar rijdt eigenlijk altijd door naar deventer / arnhem om wat dijkjes te rijden.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Werkt voor mij tot op heden zo prima dat ik de lifetime support van €55 toevallig vanmiddag heb afgesloten
Dat bruggetje komt overigens best regelmatig op tv....bij die krullenbollolgast schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:23:
Neemt niet weg dat ik gisteren op een lege brug bij Tiel 248km/U
Vervolgens draai ik rechts de polder in waar je 60 mag
Hetzelfde bruggetje overigens waar mijn max. van 230 is gedaan. Gaat prima daar alleen toen was het nog even opletten bij het oprijden vanaf de kant van leeuwen. In de oude oprit zaten wat bochten in, volgas omhoog was minder handig achteraf gezien.
Die 60 weggetjes hebben ze momenteel op de korrel met snelheidscontroles. Zijn er al een aantal die een flinke bekeuring hebben mogen ontvangen.
Zelf gisteren overgestoken naar Tiel en daar de dijk op om die uit te rijden naar Oosterhout en over de heemstraweg weer naar huis. Daar rij ik constant zo'n 80-90 behalve in de bewoonde delen daar netjes het limiet.
[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 07-07-2017 23:55 ]
Awesome
Gedeeltelijk eens maar even los dat iedereen maar met andere dingen behalve autorijden bezig is, niemand hier is gewend om 2x te spiegelen zoals mensen in Duitsland aangeleerd krijgen. Met de manier van spiegelen hier kun je gewoon ook geen snelheid inschatten. Op het moment dat ze kijken is er ruimte, ze willen opzij en je bent er al... Plus veel te weinig ruimte, teveel op en afritten en teveel weefvakken.HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:05:
[...]
Dat zou ik toch willen nuanceren. In mijn beleving is de oorzaak vaak onoplettendheid (smartphones), te weinig afstand houden, drank en opgefokt gedrag, en dan soms erger gemaakt door (inderdaad) snelheid. Ik vind dat een beetje harder rijden (op de snelweg zeker) best moet kunnen, als je dan ook maar de verantwoordelijkheid neemt om de rest van je rijgedrag daarop aan te passen, dus geen drank, geen afleidingen, extra afstand houden, en extra rekening houden met andermans reacties op jouw snelheid. Maar dat doet de meerderheid niet, want dat vergt techniek, waar domweg het gas intrappen een vaardigheid is die iedere mafkees snapt.
Ik rij alleen nog te hard op de snelweg, en dan vooral op de 130 stukken, en ook eigenlijk alleen nog maar met de auto. In de stad heb ik de strijd opgegeven (70/80 stukken) en in 50 en 30 zones reed ik sowieso al niet te hard.
Pest is dat het tegenwoordig echt een ik cultuur is, als 'ik' er maar tussen zit, en hij remt maar, etc. Dat je in Friesland of 's avonds laat vanuit Zwolle een beetje doorrijd ala (ik rijd ik veel 140-150 GPS) maar meer moet je niet willen.
Plus het risico. Hoeft maar wat te liggen of slecht asfalt, je staat zo een rijbaan opzij.
Dan maakt 160 vs. 140 km/h ook niets meer uit als het zó gaar is

Met 160 voel en merk je het wel maar dat is niet zo spannend

Dit topic is gesloten.