Zeg je toch gewoon dat die motion enabled is, politie snapt toch geen kut van technologie.Dryhte schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:12:
film jij zo voortdurend je oprit? Dat mag in .be nietopenbaar domein/privacy/...
dan nog...Secsytime schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:19:
[...]
Zeg je toch gewoon dat die motion enabled is, politie snapt toch geen kut van technologie.
Plus, als de politie denkt dat je beelden hebt die zij kunnen gebruiken door je camera positie en je hebt die niet, zijn ze bijzonder gepiekeerd en "belemmer je de rechtsgang" (deze zuig ik helaas niet uit mijn duim)
Meer nog, ik rijd er meestal mee rondSmokingSig schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:47:
Een fluovest is verplicht als je een accident hebt. Maar ik ga er van uit dat niet veel motorijders zo een vest op zak hebben?
die op de zeelandbrug is niet zo hinderlijk, was nog maar paar jaar weg en er is zowieso een inhaalverbod..caesar1000 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:31:
[...]
Straks ook trajectcontroles op de provinciale wegen. Dan kunnen we helemaal nergens meer leuk rijden.![]()
[afbeelding]
die van wolvega naar oosterwolde heb ik meer last van..
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
2 uur rijden is natuurlijk wel ver weg inderdaad. Aan de andere kant weet ik niet wat je op een snel circuit moet doen als je nog moet beginnen met de basis. Juist een langzaam circuit is hier veel beter voor geschikt vind ik. Lelystad is juist ideaal om goed te werken aan het kijken, de lijnen en je lichaamspositie. Als je daar met de knie aan de grond gaat zit je in de meeste bochten niet hoger dan 60 of 70km/u. Wil je zo plat op Zolder komen daar heel veel kilometers bij.Thoit schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:07:
[...]
Ik woon in Limburg, dus Zolder is voor mij een half uur. Lelystad is dik 2 uur rijden, dat is een beetje te ver
Vooral in het begin is een lagere snelheid met lange bochten wel zo fijn. Persoonlijk vind ik een baan als Lelystad ideaal om te leren voordat je naar een plek gaat waar de snelheid hoger ligt. Juist de langzame en lange bochten zijn ideaal om om de basis goed te krijgen. In het begin zal je toch niet zo heel hard en plat gaat, op welke baan dan ook, maar daarom denk ik niet dat een snel circuit heel nuttig is als je toch niet hard gaat.
Op die N wegen kun je tenminste nog een beetje 't gas opentrekken met wat extra marge ten opzichte van al de 50/60 wegen die er voor de rest zijn.wimmel_1 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:38:
Zeg nou eens eerlijk wanneer je op een provinciale weg voor het plezier gaat rijden? Provinciale wegen worden met een 'N' aangeduid, en zijn dus niet de lokale wegen 😎
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Het leven is te kort om geduld te hebben!
YouTube: Mega MotorTreffen 2017 - MotoMe special
[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 05-07-2017 21:39 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Handige vent, zelf je motor ombouwen, mooi om te zien dit. Irritant commentaar dat dan weer wel.
En een handige moeder

Nu past mijn rev'it jas aan mijn hellfire broek
[ Voor 46% gewijzigd door A13X op 05-07-2017 21:42 ]
Awesome
Ik film ook mijn oprit (eigen terrein) nadat hier al een paar keer een 'Nee Nee' sticker van de deur is gejat. Kan me eigenlijk geen reet schelen of het wel of niet mag.Dryhte schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:12:
film jij zo voortdurend je oprit? Dat mag in .be nietopenbaar domein/privacy/...

Met een drager achterop met daarop de Vespa en in het hok onder het bed en bromfiets scooter voor mijn vrouw.

Zo komen we ook overal, alhoewel het nu dus 4 maanden op 1 plek in Italië is om daar te werken.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bommes schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:14:
[...]
[afbeelding]
Met een drager achterop met daarop de Vespa en in het hok onder het bed en bromfiets scooter voor mijn vrouw.
[afbeelding]
Zo komen we ook overal, alhoewel het nu dus 4 maanden op 1 plek in Italië is om daar te werken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dit is volgens mij al een aantal maal besproken en wat je zegt is gebaseerd op persoonlijke aannames en niet op ervaringen aangezien jij jezelf nog niet ver genoeg vindt om op een "snel" circuit te rijden. Op een of andere manier heb jij in je hoofd zitten dat het tempo op een circuit als Assen ineens 3 keer zo hard gaat dan op het politiecircuit wat gewoonweg niet zo is.PilatuS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:18:
[...]
2 uur rijden is natuurlijk wel ver weg inderdaad. Aan de andere kant weet ik niet wat je op een snel circuit moet doen als je nog moet beginnen met de basis. Juist een langzaam circuit is hier veel beter voor geschikt vind ik. Lelystad is juist ideaal om goed te werken aan het kijken, de lijnen en je lichaamspositie. Als je daar met de knie aan de grond gaat zit je in de meeste bochten niet hoger dan 60 of 70km/u. Wil je zo plat op Zolder komen daar heel veel kilometers bij.
Vooral in het begin is een lagere snelheid met lange bochten wel zo fijn. Persoonlijk vind ik een baan als Lelystad ideaal om te leren voordat je naar een plek gaat waar de snelheid hoger ligt. Juist de langzame en lange bochten zijn ideaal om om de basis goed te krijgen. In het begin zal je toch niet zo heel hard en plat gaat, op welke baan dan ook, maar daarom denk ik niet dat een snel circuit heel nuttig is als je toch niet hard gaat.
In de lagere groepen ligt het accent op rijderstechniek en krijg je uitleg over de gebruiken op het circuit zoals welke vlaggen er zijn en hoe je aangeeft de pits in te gaan. Je leert dus die basis die je noemt. Het gaat niet om de snelste tijd neer te zetten of met je knie aan de grond met 200 km/h de ramshoek door te knallen om de grens op te zoeken. Als we het hebben over veiligheid in het geval er iets mis gaat dan is Assen vele malen veiliger dan Lelystad. Als het dan toch mis gaat is er een ambulance en medisch centrum met dokters aanwezig. Op het politiecircuit komt Tina van de catering met een ehbo koffer aangerend.
De oorspronkelijke vraag ging over Zolder. Daar ben ik nooit geweest maar afgaande op de beschrijving van de aanbieder is de aanpak in niveau 1 hetzelfde als hier in Nederland. Dus @Thoit, als jij graag op het circuit wilt rijden en vertrouwd bent met je motor is niveau 1 prima om eens te proberen. Wel 1 punt, voorheen was er een samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse tak van motorsportschool. Ik vond de Nederlandse tak niet echt een fijne organisatie, veel mensen op de baan en geen technische controle. Ik zou zelf bij een andere organisatie gaan rijden, maar dan kom je al snel uit bij een ander circuit dan Zolder.
Een andere optie als je serieus aan je skills wilt werken is om contact op te nemen met Vincent Gaus. Hij kan het erg goed uitleggen en verzorgt trainingen op het circuit (racecracks huurt hem in bv). Zit wel een prijskaartje aan vast. Heb 1 dag prive training bij hem geboekt en daar veel meer aan gehad dan aan alle andere trainingen die ik gevolgd heb.
Dat snap ik allemaal ook wel. Tuurlijk ga je geen 200 door de bocht rijden als beginner daar. Ik geef alleen aan dat een kleiner circuit voor mij en heel veel andere mensen fijner is om mee te beginnen. Vrijwel iedereen vind een langzamer circuit fijner om mee te beginnen, dat vind ik echt niet alleen zo hoor. Juist op Lelystad kan je wat platter gaan zonder gelijk hard te moeten omdat de bochten krapper en langer zijn. Op een groter circuit moet je wel harder gaan als je platter wil. Juist Lelystad is een fijne plek om bochten te leren rijden.
Ja een circuit als Assen is inderdaad veiliger door de uitloop. Ga je op Lelystad in de 2 langzamere groepen rijden is die uitloop sowieso geen probleem. Pas in de snelste groep heb je een probleem als je lijn niet goed is. Wat betreft de ambulance klopt niet want ook op Lelystad staat die gewoon klaar met een dag van MCT.
Ik ben inmiddels wel zo ver dat een dag op Assen of Zolder geen probleem is. Op Lelystad rij ik nu in de snelste groep zonder enige problemen mee en mag het zelfs wel wat harder. Toch blijft daar rijden voor mij leuk om te doen. Genoeg gasten die makkelijk sneller kunnen vinden het rijden daar nog steeds leuk. Het enige wat ik zeg is dat ik en een hoop andere mensen Lelystad fijn vinden om mee te beginnen, dat is alles.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 05-07-2017 23:10 ]
Bronnen:
https://www.anwb.nl/vakan...eustickers-en-milieuzones
https://www.anwb.nl/vakan...erkeersregels#milieuzones
http://www.urbanaccessregulations.eu/
Milieuzones
- Nederland: Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, in de toekomst Leiden en Nijmegen. Geldt niet voor motoren.
- Belgie: Antwerpen LEZ: Geldt niet voor motoren.
- Denemarken: Ecosticker. Geldt niet voor motoren.
- Duitsland: Umweltplakette. Geldt niet voor motoren.
- Groot Britannie: London: LEZ en congestion charge. Geldt niet voor motoren.
- Durham: ?
- Hongarije: Smogalarm voor emissienorm Euro 0, Euro 1 en Euro 3, evenals Euro 2 indien gefabriceerd voor 1995. Geen idee hoe motoren worden beoordeeld.
- Frankrijk: Parijs, permanente milieuzone. Motoren van vóór 1 juni 2000 niet toegestaan tussen 8:00-20:00.
- In geval van extreme luchtvervuiling als tijdelijke milieuzone: Lyon, Lille, Grenoble. (in de toekomst Avignon, Bordeaux, Cannes, Clermont-Ferrand, Dijon, Montpellier, Rouen, Straatsburg en Toulouse.)
- Italie: Steden met ZTL: zona traffico limitato. Steden met milieuzones zijn bijvoorbeeld Rome, Bologna, Bolzano, Brixen, Lucca, Florence, Pisa, Triest, Turijn en Verona. Regio's zijn bijvoorbeeld de Aosta-vallei, Toscane en Trentino. Niet eenduidig geregeld: https://www.anwb.nl/vakantie/italie/informatie/milieuzones
- Noorwegen: Dieselvoertuigen bij smog.
- Oostenrijk: Abgasplakette voor Vrachtwagens.
- Spanje: Milieuzones in steden: Area de prioridad residencial (alleen toegankelijk voor vergunninghouders).
- Tsjechië: Praag, vignet nog niet verplicht.
- Zweden: Stockholm, Gotenborg: Congestion tax. Geldt niet voor motoren.
tussen file rijden toegestaan? | hesje verplicht bij pech? | GPS flits info toegestaan? | verband trommel verplicht? | reserve bril verplicht? | action camera toegestaan? | autobahn vignet nodig? | |
België | ja | ja | ja | nee | nee | ja | nee |
Bulgarije | ? | ja | nee | ja | ? | ? | nee |
Denemarken | nee | nee | ja | nee | nee | ja | nee |
Duitsland | nee | nee | nee | nee | nee | ja** | nee |
Estland | ? | ja | nee | ja | nee | ja | nee |
Finland | nee | ja | ja | nee | ? | ja | nee |
Frankrijk | nee | ja | nee | nee | nee | ja | nee |
Hongarije | ? | ja | ja | ja | ? | ja | ja |
Ierland | ja | nee | ja | nee | nee | ja | nee |
Italië | ja | ja | ja | nee | ? | ja | nee |
Kroatië | ? | nee | ja | nee | ? | ja | nee |
Letland | ? | ja | ja | nee | ? | ja | nee |
Litouwen | ? | ja | ja | nee | ? | ja | nee |
Luxemburg | ? | ja | ja | nee | ? | nee | nee |
Nederland | ja | nee | ja | nee | nee | ja | nee |
Noorwegen | nee | ja | ja | nee | ? | ja | ja |
Oostenrijk | nee | ja | ja | ja | ja | ja** | ja |
Polen | ? | ja | ja | nee | ? | ja | nee |
Portugal | ja | ja | ja | nee | ja | ja** | nee |
Slonenië | ? | ja | ja | ja* | ? | ja | ja |
Slowakijë | ? | ja | ja | ja | ? | ja | nee |
Spanje | nee | ja | ja | nee | ja | ja** | nee |
Tsjechië | nee | ja* | nee | ja | ? | ja | nee |
UK | ja | nee | ja | nee | nee | ja | nee |
Zweden | ja | nee | ja | nee | ? | ja** | nee |
Zwitserland | nee | nee | nee | nee | ja | ja | ja |
* = niet verplicht, wel aangeraden
De ANWB adviseert bestuurders met een rijbewijs waarin staat dat ze een bril of contactlenzen dragen (beperking code 01), een reservebril mee te nemen, ook om een eventuele discussie met de politie ter plaatse te voorkomen.
** = gebruik van dashboard- of action camera wordt sterk afgeraden
Het gebruik van dashboard- of actioncamera blijft een onduidelijke zaak. Het gebruik van een camera is alleen verboden in Luxemburg. In de meeste andere landen van Europa is het gebruik van een dashboard- of actioncamera toegestaan. Vaak zijn er echter restricties bij het gebruik - zoals in Oostenrijk, Portugal en Spanje - die het feitelijk onmogelijk maken om opnamen te maken.
Bron: https://www.dc10skyriders.nl/buitenland.html
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
SmokingSig schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:47:
Een fluovest is verplicht als je een accident hebt. Maar ik ga er van uit dat niet veel motorijders zo een vest op zak hebben?
En hoe doen andere mensen het hier ?Dryhte schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:02:
[...]
Meer nog, ik rijd er meestal mee rond(hi-vis motorjas, geen hesje)
Niet op zak, gewoon zorgen dat je geen brokken maakt en niet kapot gaatSmokingSig schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 07:55:
[...]
[...]
En hoe doen andere mensen het hier ?
Ik heb wel eens een keer een discussie gehad met een vervelende Waalse agent. Hij was gewoon echt aan het zoeken en kwam er opeens mee dat ik een hi-vis hesje bij me moest hebben voor mijn passagier. Welke passagier?
Wat die action cams betreft: een aantal leden van onze club hebben 1 of 2 action cams vast op de motor gemonteerd.* We hebben nog nooit problemen gehad, ondanks dat we regelmatig wel in Luxemburg te vinden zijn. Is er meer informatie over deze regelgeving te vinden? Moeten deze mensen voor Luxemburg officieel de camera van de motor verwijderen?
*: Er wordt nog wel eens een samenvatting van een dagje uit gemaakt, maar ze worden vooral gebruikt om rijgedrag van mederijders te analyseren om zo van elkaar te leren.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
In België is het enkel voor de bestuurde van een auto verplicht niet voor passagiers. Hoe het op de motor zit weet ik niet maar ik denk niet dat het verplicht is voor de persoon achterop.DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:14:
Ik heb wel eens een keer een discussie gehad met een vervelende Waalse agent. Hij was gewoon echt aan het zoeken en kwam er opeens mee dat ik een hi-vis hesje bij me moest hebben voor mijn passagier. Welke passagier?Dat maakte niet uit, volgens de papieren van de motor kon er een passagier mee, dus moest ik daarvoor ook een hi-vis hesje bij me hebben. Dat die persoon dan zelf alsnog een pak en helm moest regelen had hij niks mee te maken. Uiteindelijk met een hoop gemopper gewoon door kunnen rijden, maar alsnog een behoorlijke wtf op dat moment.
Edit: Het gaat hier enkel over het dragen van een fluo vest bij een ongeval.
[ Voor 4% gewijzigd door SmokingSig op 06-07-2017 08:28 ]
Ik heb het idee dat een fluohesje echt nog wel verschil maakt, zeker 's nachts. Ik heb er dus altijd 1 of 2 bij in de topkoffer, want die haal ik er toch nooit af, ik heb er immers geen last van. Daar zitten meestal standaard een hesje, bandenspanningmeter, poster van de TCN club, tie-raps, wat water, spanband, en eventueel ehbo doos + bandenpomp in.Joopieboy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:03:
Niet? Fluo of zelfs mensen van Rijkswaterstaat zien ze volledig over het hoofd, dus rijden en ervan uitgegaan dat niemand je ziet. Heb een pak met witte strepen en een witte helm en goeie felle led verlichting (niet verblindend). Een los hesje meenemen heb ik niet eens plek voor en nooit problemen mee gehad.
Nu met dit weer zit mijn koelvest er ook standaard in, en dan passen er nog makkelijk schoenen + laptoptas bij, en eventueel wat boodschappen. Als ik echt volle bak wil laden gaan de zijkoffers er nog bij, maar dat filtert wat lastiger op smalle(re) snelwegen.
Straks moet ik presenteren in Zandvoort tijdens een partner event, en de parkeerplaats is 10 minuten lopen van de locatie. Even geinformeerd, en ik mag de motor inderdaad wél naast de voordeur parkeren. Drie keer raden hoe ik straks naar Zandvoort ga rijden
Die zichtbaarheid van mensen met al dan niet fluohesjes heeft volgens mij nog steeds te maken met de mate waarin mensen opletten. Ik zie ze altijd, en vind ze ook behoorlijk opvallen. Maar als je op je smartphone zit te pielen valt bijna niks je meer op en is binnen de lijntjes blijven al een hele uitdaging, dus daar gaat het met veel automobilisten mis.
Die commentator maakte het filmpje juist kijkwaardig! Die verdient een rol in een commercial voor elektrische motoren!Raym09 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:38:
[video]
Handige vent, zelf je motor ombouwen, mooi om te zien dit. Irritant commentaar dat dan weer wel.
En een handige moeder![]()
[afbeelding]
Nu past mijn rev'it jas aan mijn hellfire broek
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het is voor motorrijders in België niet verplicht om een fluo-vest te dragen, al verhoogt dat wel de kans dat de andere weggebruikers je tijdig opmerken. Anderzijds stelt de wegcode wel dat “wanneer op autosnelwegen en autowegen de bestuurder van een pechvoertuig op een plek terechtkomt waar hij niet mag stoppen of parkeren, moet hij een retro-reflecterende veiligheidsvest dragen, zodra hij zijn voertuig verlaat”.
Dat ben ik ook van plan. Ben al een tijd naar een Enduro aan het kijken, waar ik voor de slechtere maanden op noppenbanden wil rijden en in de zomer een setje SM wielen pak.kneusteun schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:17:
[...]
Wat je ook zou kunnen doen (en dit klinkt misschien onlogisch) is offroad een keer rijden met een crosser.
Sinds ik dat gedaan heb vind ik glijden van de banden op het asfalt ook veel beter te beheersen en veel minder billenknijpen.
Ook hoe je gewicht op een motor moet zetten in bepaalde situaties leer je op een hele leuke en vermoeiende manier
Heb in het verleden vaker gecrosst, en het valt ook wel mee hoe ik rijd. Maar ik heb gewoon een instelling: het kan altijd beter.
Lelystad zou ik ook wel graag eens heen willen, maar is mij echt te ver. Voorkeur zou ook zijn om de motor op een aanhanger te zetten en naar het circuit te rijden. Dan duurt de heenrit nog een heel stuk langer.PilatuS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:18:
[...]
2 uur rijden is natuurlijk wel ver weg inderdaad. Aan de andere kant weet ik niet wat je op een snel circuit moet doen als je nog moet beginnen met de basis. Juist een langzaam circuit is hier veel beter voor geschikt vind ik. Lelystad is juist ideaal om goed te werken aan het kijken, de lijnen en je lichaamspositie. Als je daar met de knie aan de grond gaat zit je in de meeste bochten niet hoger dan 60 of 70km/u. Wil je zo plat op Zolder komen daar heel veel kilometers bij.
Hem volg ik al op Facebook, zal hem eens vragen wat het voor mij gaat kosten. Maar ook hij zit dik 2 uur rijden voor mij weg helaas.xos schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:49:
[...]
Dit is volgens mij al een aantal maal besproken en wat je zegt is gebaseerd op persoonlijke aannames en niet op ervaringen aangezien jij jezelf nog niet ver genoeg vindt om op een "snel" circuit te rijden. Op een of andere manier heb jij in je hoofd zitten dat het tempo op een circuit als Assen ineens 3 keer zo hard gaat dan op het politiecircuit wat gewoonweg niet zo is.
In de lagere groepen ligt het accent op rijderstechniek en krijg je uitleg over de gebruiken op het circuit zoals welke vlaggen er zijn en hoe je aangeeft de pits in te gaan. Je leert dus die basis die je noemt. Het gaat niet om de snelste tijd neer te zetten of met je knie aan de grond met 200 km/h de ramshoek door te knallen om de grens op te zoeken. Als we het hebben over veiligheid in het geval er iets mis gaat dan is Assen vele malen veiliger dan Lelystad. Als het dan toch mis gaat is er een ambulance en medisch centrum met dokters aanwezig. Op het politiecircuit komt Tina van de catering met een ehbo koffer aangerend.
De oorspronkelijke vraag ging over Zolder. Daar ben ik nooit geweest maar afgaande op de beschrijving van de aanbieder is de aanpak in niveau 1 hetzelfde als hier in Nederland. Dus @Thoit, als jij graag op het circuit wilt rijden en vertrouwd bent met je motor is niveau 1 prima om eens te proberen. Wel 1 punt, voorheen was er een samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse tak van motorsportschool. Ik vond de Nederlandse tak niet echt een fijne organisatie, veel mensen op de baan en geen technische controle. Ik zou zelf bij een andere organisatie gaan rijden, maar dan kom je al snel uit bij een ander circuit dan Zolder.
Een andere optie als je serieus aan je skills wilt werken is om contact op te nemen met Vincent Gaus. Hij kan het erg goed uitleggen en verzorgt trainingen op het circuit (racecracks huurt hem in bv). Zit wel een prijskaartje aan vast. Heb 1 dag prive training bij hem geboekt en daar veel meer aan gehad dan aan alle andere trainingen die ik gevolgd heb.
Ik rij soms nog taxi en dan ben ik altijd blij als men s'avonds een hesje aan heeft tijdens het hardlopen/uitlaten van de hond. Dat scheelt echt enorm in zichtbaarheid namelijk.
Ik film ook contineu (wel motion enabled) mijn oprit. Heeft mij al een paar keer geholpen met dingen. En ik heb de beelden van een inbraak bij de buurman ook aan de politie gegeven. Die hebben zelfs een lijst met cameras in de straat.Dryhte schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:12:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Toch wel schattig met van die klanten die dachten "laat ik eens lief overkomen op meneer de chauffeur" "Vervelend he, die fietsers zonder licht?"
-"Ik eet worteltjes"
dan maar geen fooi
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
YouTube: Hectic Road Bike Crashes & Motorcycle Mishaps 2017 \[Ep.#18]
een hoop gasten gaan 'wijd' in een bocht, een SR die ik herken.
Er gaan er echter ook een hoop onderuit, een 'washout' aan de voorkant, en sommige bij best lage snelheden. Why? Ik zie het niet.
Ik rijd echter vooral op het Groningse platteland, waar veel van de wegen die ik neem geen eens verlichting in de bochten hebben..
Staat nu in de TSGrubeater schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:59:
Op IRC met Chakotay gehad over het toevoegen van informatie over milieuzones in de TS. Ik kwam met de volgende voorzet.
[...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Men is wat soepeler geworden idd.lolgast schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:36:
In NL ook niet zomaar, maar als je zoals hierboven aangegeven kunt aantonen dat hij via motion sensor werkt is het al prima. En zo zijn er nog meer regels waardoor er een hoop wel mag.
Plus, als de politie denkt dat je beelden hebt die zij kunnen gebruiken door je camera positie en je hebt die niet, zijn ze bijzonder gepiekeerd en "belemmer je de rechtsgang" (deze zuig ik helaas niet uit mijn duim)
Ik voldoe aan alle eisenWanneer de camera beelden opneemt, moeten bedrijven/particulieren kenbaar maken dat er camera’s hangen. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur.
Daarnaast mogen de opgeslagen beelden doorgaans maximaal 28 dagen bewaard worden en mogen voor derden niet bereikbaar zijn.
U mag alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk.
Zolder is wel leuk maar erg gevaarlijk. De genoemde organisatie laat met gemak 70 man op de baan. En die baan is niet groot. Dus veel te veel mensen op de baan.Thoit schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:27:
Aangezien ik het motorrijden beter onder de knie wil krijgen gaan de gedachten door m'n hoofd voor een circuittraining te doen. Kwam op onderstaand uit:
http://www.motorsportschool.be/page.aspx?id=9
Zou dit te doen zijn met een Yamaha Diversion 900 in m'n eentje? Of is dat echt not done?
De belgische en nederlandse organisaties zijn niet voor niks uit elkaar gegaan.
Wil je een klein baantje en een goede organisatie. Ga dan met RaceCracks naar Mettet.
Verwijderd
Ik vind fluo vestjes maar gevaarlijk, daarom rij ik al zo'n 20 jaar in het volledig zwart rondSmokingSig schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 07:55:
[...]
[...]
En hoe doen andere mensen het hier ?
[YouTube: https://youtu.be/JgLpZ1nbya8]

Laat er nou net dit weekend een groepje richting Eifel gaan ...DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:55:
@Thoit waarom niet gewoon met een groepje dat niet te gek doet een dagje de Eifel in? Daar heb ik het meeste van geleerd.
[ Voor 90% gewijzigd door steveman op 06-07-2017 11:11 ]
Verwijderd
Tsja, sommige dingen zijn met de beelden van een youtube filmpje niet te verklaren. Misschien lag er wat zand of olie in de bocht, misschien waren de banden niet helemaal op spanning of erg koud. Om het een het ander goed te kunnen verklaren zou je:HTT-Thalan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:23:
Ik probeer het te zien, maar ik zie het niet:
YouTube: Hectic Road Bike Crashes & Motorcycle Mishaps 2017 \[Ep.#18]
een hoop gasten gaan 'wijd' in een bocht, een SR die ik herken.
Er gaan er echter ook een hoop onderuit, een 'washout' aan de voorkant, en sommige bij best lage snelheden. Why? Ik zie het niet.
- het motorwrak moeten hebben.
- de crashsite moeten onderzoeken
- gegevens moeten hebben over de hellingshoek, gasstand, etc etc.
Heb je echt geen verdere analyse voor nodig.
Ik ook vannochtend mijn AVB gehaald. gelijk komende 2 weken lessen gepland voor AVD!Satch schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:57:
Jeej, m'n AVB vanochtend gehaald. Op naar AVD, hopelijk in augustus nog.
Als het een beetje mee zit begin AUG/eind july mijn AVD examen
AVB vind ik overigens best wel vreemd. ik heb nog 1 a 2 lessen extra genomen om de halve draai en de langzame slalom goed onder de knie te krijgen. AVB examen ging alles ook in 1 keer goed.
Maar de persoon die ook met mij examen deed was er echt aanzienlijk slechter in. Maar heeft het ook gewoon gehaald. Toen dacht ik ook van: ja ik kan het door die 2 lessen extra wel beter nu, maar waarschijnlijk had ik het met het gestuntel ervoor ook nog wel gehaald.
Maar ach, geen wereld ramp om het beter te kunnen, beetje jammer van de lessen alleen
Maar gefeliciteerd
Nee hoor, het zijn twee examens, het eerste is voorwaarde voor het tweede. Maar als je je manoeuvres de eerste keer goed gedaan hebt mag je volgende keer gewoon meteen de weg op.SmokingSig schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:01:
Als je in België slaagt voor de praktijk manoeuvres en faalt op praktijk op de baan, moet je dan beide opnieuw afleggen ?
Aha dus je kan het geheel eigenlijk als 3 examens bekijken om dan je Rijbewijs te halen. Theorie - Praktijk privé terrein - Praktijk op de baan. Bedankt.Dryhte schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:41:
[...]
Nee hoor, het zijn twee examens, het eerste is voorwaarde voor het tweede. Maar als je je manoeuvres de eerste keer goed gedaan hebt mag je volgende keer gewoon meteen de weg op.
Inderdaad. Ik had mijn examen op de weg zelfs nog niet geboekt toen ik voor 't eerst m'n manoeuvres probeerde - gelukkig maarSmokingSig schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:44:
[...]
Aha dus je kan het geheel eigenlijk als 3 examens bekijken om dan je Rijbewijs te halen. Theorie - Praktijk privé terrein - Praktijk op de baan. Bedankt.
Zo had ik in Engeland een keer op de snelweg, midden in de nacht, pas vrij laat door dat er 2 GS'en voor mij reden (ik zat in koekblik). Ze hadden beide een geel vestje, maar in pikdonker zonder straat verlichting boeit het echt niets. Als ze reflecterend hadden geweest had ik ze waarschijnlijk al iets eerder kunnen waarnemen.
Ik heb van Macna de Vision Eye vest. Die kan ik aan mijn jas vast maken, klappert een stuk minder als een los hesje. Zie: FC-Moto. In het donker is deze wel redelijk zichtbaar.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Ik heb ook zo'n rits op mijn Macna vest zitten, maar ik vind de prijs nogal stevig tegenover een "gewoon" hestje.aidanl schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:29:
Ik heb van Macna de Vision Eye vest. Die kan ik aan mijn jas vast maken, klappert een stuk minder als een los hesje. Zie: FC-Moto. In het donker is deze wel redelijk zichtbaar.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Vind bij mij vooral het voordeel dat het niet gaat klapperen. Vaak heb je met die losse hesjes dat de wind er onder gaat zitten, vind ik niet prettig of veilig. Daarnaast vond ik de prijs wel mee vallen, het is wat je er zelf voor over hebt natuurlijk.HTT-Thalan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:37:
[...]
Ik heb ook zo'n rits op mijn Macna vest zitten, maar ik vind de prijs nogal stevig tegenover een "gewoon" hestje.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Bij tenkate is ie al wat goedkoper.HTT-Thalan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:37:
[...]
Ik heb ook zo'n rits op mijn Macna vest zitten, maar ik vind de prijs nogal stevig tegenover een "gewoon" hestje.
[Signature]
Ander vest. Dit is de night eye:
http://www.tenkateshop.co...8005?kleur=1680&maat=1697
Toch nog aan de prijs, maar wel een nette oplossing idd. Ik denk er nog even over.
Ik bedoelde een ander groepje dat zeer regelmatig in de Eifel rijdt, veel ervaren rijders bevat, en waar zelfs beginnersritten worden geregeld voor beginners en heropstappers. Ik wilde alleen geen reclame maken.steveman schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:05:
^^Ook met hi-viz niet midden op de fucking snelweg gaan staanneemt niet weg dat als je wakker bent je gewoon LANGS zo'n fluo-ding stuurt...
[...]
Laat er nou net dit weekend een groepje richting Eifel gaan ...
Ah, je hebt gelijk. Heb zelf de eerste, kon me niet herinneren dat er ook nog een ander model was.HTT-Thalan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:15:
[...]
Ander vest. Dit is de night eye:
http://www.tenkateshop.co...8005?kleur=1680&maat=1697
Toch nog aan de prijs, maar wel een nette oplossing idd. Ik denk er nog even over.
[Signature]
Na een tijdje mee te hebben meegelezen, heb ik eindelijk inbreng in het topic.
Vorige week heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en heb gisteren mijn eerste motor gekocht. Omdat ik natuurlijk supertrots ben op mijn aankoop, wil ik hem graag met jullie delen

Het is een Yamaha MT-07 uit augustus 2016 en had voor de proefrit 851km op de teller staan.

De vorige eigenaar vond dat hij niet genoeg PK's had, dus heeft hem omgeruild voor zijn grotere broer.
Ik vond hem geweldig rijden en aangezien er allemaal leuke extra's (mivv speed edge special uitlaat, led knippers, handguards, etc) opzet waren, kon ik hem gewoonweg niet laten staan.
Iemand mag me toevoegen aan de starttopic, ik rij in de regio gelderland.
[ Voor 4% gewijzigd door steffex op 06-07-2017 21:32 ]
Verwijderd
Kappen van je fiets af, flink doorrijden en zo droogwaaienHTT-Thalan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:00:
Zojuist Zandvoort-Breda gedaan. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een hele mooie, en vooral verfrissende rit is geweest. Als jullie me excuseren, ga ik nu eventjes mijn kleding in de droger stoppen.
Nee, maar dat is niet omdat moeder natuur het niet geprobeerd heeft
Ik moet alleen nog sneeuw, en dan heb ik zo'n beetje al het weer wel meegemaakt in een half jaar rijden: windkracht 11, vrieskou, snikheet weer en vanavond een mousson. En ik ben blij dat ik het gedaan hebVrijdag schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:09:
[...]
Kappen van je fiets af, flink doorrijden en zo droogwaaien
[ Voor 24% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-07-2017 22:18 ]
En idd een hele ervaring, ik had mij er op de gixxer niet zo prettig bij gevoeld
Links is wat aan de korte kant, en rechts is helemaal weg. Googlen helpt me alleen niet, terwijl dit toch typische onderdelen moeten zijn die je zo ergens voor een appel en een ei moet kunnen krijgen. Het ontbreekt me blijkbaar aan de juiste zoektermen?
Partnummer opzoeken in een werkplaatshandboek of gewoon Yamaha bellen?DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:24:
Ik heb het hier al eens tussendoor gevraagd, maar nu wordt de vraag wat serieuzer: waar vind ik nieuwe slijtboutjes voor onder de voetsteunen van mijn Super Tenere?
Links is wat aan de korte kant, en rechts is helemaal weg. Googlen helpt me alleen niet, terwijl dit toch typische onderdelen moeten zijn die je zo ergens voor een appel en een ei moet kunnen krijgen. Het ontbreekt me blijkbaar aan de juiste zoektermen?
Yamaha heeft z'n onderdelen catalogus gewoon publiekelijk online staan....HTT-Thalan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:25:
[...]
Partnummer opzoeken in een werkplaatshandboek of gewoon Yamaha bellen?
http://www.yamaha-motor.e...onderdelen-catalogus.aspx
Onderdeelnummertje opzoeken en even mailen naar een dealer met de melding dat je dát wil hebben? Met twee dagen heb je die spullen in huis.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 06-07-2017 22:36 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Of je loopt naar iemand zoals Mark toe, ik heb dit en dat nodig en hij besteld het.wimmel_1 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:36:
[...]
Yamaha heeft z'n onderdelen catalogus gewoon publiekelijk online staan....
http://www.yamaha-motor.e...onderdelen-catalogus.aspx
Onderdeelnummertje opzoeken en even mailen naar een dealer met de melding dat je dát wil hebben? Met twee dagen heb je die spullen in huis.

Tsja.....Joopieboy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:37:
[...]
Of je loopt naar iemand zoals Mark toe, ik heb dit en dat nodig en hij besteld het.Zo fijn zo iemand
Ik ben vaak weer de éérste welke met een bepaalt type motorfiets denkt te moeten gaan rijden en mag alles zelf op partnumber zoeken
Ik ken ook zo iemand ja, die koopt een motor, laat hem uit het krat nog eens wat verder uit elkaar slopen en laat iemand onderdelen bestellen en erop knutselen die er of net of net nog niet zijn.wimmel_1 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:43:
[...]
Tsja.....
Ik ben vaak weer de éérste welke met een bepaalt type motorfiets denkt te moeten gaan rijden en mag alles zelf op partnumber zoeken
Verwijderd
Met de Tenere zo door de bocht gegaan?DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:24:
Ik heb het hier al eens tussendoor gevraagd, maar nu wordt de vraag wat serieuzer: waar vind ik nieuwe slijtboutjes voor onder de voetsteunen van mijn Super Tenere?

Dan ben je wel een godvergeten baas als je dan een beetje supersport rijden voor kan blijvenVerwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:04:
[...]
Met de Tenere zo door de bocht gegaan?
[afbeelding]
[afbeelding]
Filmpje zou wel leuk zijnJoopieboy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:40:
[...]
Dan ben je wel een godvergeten baas als je dan een beetje supersport rijden voor kan blijven
Ik vrees dat die RJ11 (2006/07) R6 er aan voorbij gekomen is...
Beetje regen kan je toch op iedere fiets wel aan? Voor de pekelmaanden heb ik nu een andere brommer, maar daarvoor ook alles gedaan op de s1000rr. Enige nadeel is dat ik op de supersport een leder pak het lekkerst vind zitten... En dat is niet zo waterdichtJoopieboy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:22:
Daar zijn ze voor gemaakt hè. Blijft toch prachtig
En idd een hele ervaring, ik had mij er op de gixxer niet zo prettig bij gevoeld
Vanavond ook, maar wel even de ergste hoosbui afgewacht bij t tankstation langs de a4: ik had al op de weer app gezien dat de buien kort maar heftig waren. Verder lekker op hoog tempo (behalve bij de flitser hij t hsl viaduct) van Velsen naar Rijswijk gescheurd

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Hoeveel heb je dan betaald, als ik dat mag vragen?steffex schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:31:
Hallo allemaal,
Na een tijdje mee te hebben meegelezen, heb ik eindelijk inbreng in het topic.![]()
Vorige week heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en heb gisteren mijn eerste motor gekocht. Omdat ik natuurlijk supertrots ben op mijn aankoop, wil ik hem graag met jullie delen![]()
[afbeelding]
Het is een Yamaha MT-07 uit augustus 2016 en had voor de proefrit 851km op de teller staan.
De vorige eigenaar vond dat hij niet genoeg PK's had, dus heeft hem omgeruild voor zijn grotere broer.
Ik vond hem geweldig rijden en aangezien er allemaal leuke extra's (mivv speed edge special uitlaat, led knippers, handguards, etc) opzet waren, kon ik hem gewoonweg niet laten staan.
Iemand mag me toevoegen aan de starttopic, ik rij in de regio gelderland.
Je weet ook van die trajectcontroles neem ik aan?noes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:48:
[...]
Vanavond ook, maar wel even de ergste hoosbui afgewacht bij t tankstation langs de a4: ik had al op de weer app gezien dat de buien kort maar heftig waren. Verder lekker op hoog tempo (behalve bij de flitser hij t hsl viaduct) van Velsen naar Rijswijk gescheurd
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Mwow, supersport met 150pk op het gas, beetje heel erg analoog, geen spatbord achter of niks...noes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:48:
[...]
Beetje regen kan je toch op iedere fiets wel aan? Voor de pekelmaanden heb ik nu een andere brommer, maar daarvoor ook alles gedaan op de s1000rr. Enige nadeel is dat ik op de supersport een leder pak het lekkerst vind zitten... En dat is niet zo waterdichtVerder is t een kwestie van niet kaalgereden banden en niet al te lomp doen op t gas. Hoewel bij een s1000rr nog een hoop veilig kan door alle electra die erop zit
Kan prima hoor, ik rijd er dagelijks op, maar toch heel prettig is het niet als het écht te keer gaat.
En als je mij een beetje volgt en kent dan weet je inmiddels dat ik niet echt bespaar op kleding, banden en onderhoud.
Hoezo motorrijden is cheap.
Maar uh, hoog tempo en dan op 2 wielen? Leuk met aquaplanning.

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 07-07-2017 00:03 ]
Jep! Rijd er iedere dag.Ethirty schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:51:
[...]
Je weet ook van die trajectcontroles neem ik aan?
Dat je er ook weer snel af bent? Vooral met naderend onweer wel fijnwimmel_1 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:52:
WTF is er leuk aan het "hard" rijden op een A weg?

@Joopieboy bedoel je digitaal? Als in: aan/uit gas response? Heel erg analoog klinkt prima voor een regensituatie. En huggertje achter is wel fijn, verder doet de kentekenplaat dienst als spatbord. Goed onderhoud is goed bezig! En grootste voordeel van in NL rijden is ZOAB bij regen: er spat zoveel minder op en plassen liggen er zelden. Aquaplaning kan voorkomen, maar kans is daardoor erg klein.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
En kentekenplaat maakt geen zak uit, nja misschien iets. Als je de motor ziet (en mijn rug) na een regenbui. Hugger is voor mijn type niet zo 1,2,3 te krijgen, model K5+ heeft hem wel standaard.
Aquaplanning komt helaas toch zat voor, veel oud en versleten asfalt, reparatievlakken, etc. Snelwegen gaat vaak wel idd, op en afritten is vaak een stuk linker, en zeker hier in de buurt binnendoor.
Grootste probleem in regen is diesel en olie in de weg die omhoog komt, dat heeft mijn eerste motor gekost (met hele fijn BS BT021 banden...).
[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 07-07-2017 00:08 ]
Aquaplaning (niet -planning, dan plan je het toch echt verkeerdJoopieboy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 00:07:
[...]
Aquaplanning komt helaas toch zat voor, veel oud en versleten asfalt, reparatievlakken, etc. Snelwegen gaat vaak wel idd, op en afritten is vaak een stuk linker, en zeker hier in de buurt binnendoor.
Heb vanavond trouwens op vakantie in CZ een sneue maar enigszins clichebevestigende gebeurtenis meegemaakt. We zitten hier in de Reuzengebergte, met heerlijke bochtenwegen (zelfs in m'n vierwieler is het voor mij genieten - m'n partner wordt er helaas wagenziek van

Enfin, mijn jongste begint net te lopen en liep het restaurant waar we aten uit, richting een parkeerplaats. Bij de oprit daarvan donderde hij om. Met 1.5j vrij standaard. Opgepakt en verder gegeten - tot ik motoren hoorde, gevolgd door het geluid van omdonderende motor gevolgd door "Godverredomme!". Op exact zelfde plek als m'n zoontje een kwartier eerder lag een bordeauxrode BMW R1200RT bankstel op z'n kant met vloekende zestiger ernaast. Voor ik erheen gerend was, was z'n reismaatje die wel nog in staat was z'n iets lichtere toermotor overeind te houden bij het afstappen erbij gekomen en hebben ze het - met flinke moeite - weer overeind gekregen. Het was schijnbaar een lange rit geweest, en dan is een oprit met onregelmatig wegdek een lastige plek om af te stappen, helemaal als de kracht in je benen sowieso niet meer is wat het geweest is. Doodzonde van die fiets
Oslik blyat! Oslik!

En haat aan spellingscontrole idd. Maar je hebt een punt.
Doe ik ook, maar als ik de eifel in ga, wil het vrouwtje mee. Als ze achterop zit ga ik sowieso een stuk rustiger rijden dan dat ik alleen rijd. Tevens vind ik het nadeel in de eifel, dat je de bochten niet kent. Op een circuit rijd je een aantal rondes en begin je de bochten te leren kennen. Dan kan je telkens net wat harder / platter gaan omdat je weet hoe snel je de vorige keer er doorheen ging. En mocht je een schuiver maken, is er een uitloop zone, in de eifel is dat meestal een vangrail.DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:55:
@Thoit waarom niet gewoon met een groepje dat niet te gek doet een dagje de Eifel in? Daar heb ik het meeste van geleerd.
Zag trouwens dat er ook een mogelijkheid is van supermotoschool in Eindhoven. Daar krijg je een motor van de organisatie, en lees er alleen positieve dingen over
Is dat niet een universeel iets? Als je het boutje eruit draait en de draad opmeet moet je het toch gewoon kunnen bestellenDrivinUCrazy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:24:
hmm, dan kan je er sneller weer vanaf om die mooie bochtige weggetjes te bezoekenwimmel_1 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:52:
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Maar de eifel is, in tegenstelling tot een circuit, dan ook niet bedoelt om te racen en elke bocht wat harder/platter te gaan. Vind het een beetje vreemd dat je dat als nadeel noemt voor de eifel. Het is de openbare weg, wat had je dan verwacht?Thoit schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 07:35:
[...]
Doe ik ook, maar als ik de eifel in ga, wil het vrouwtje mee. Als ze achterop zit ga ik sowieso een stuk rustiger rijden dan dat ik alleen rijd. Tevens vind ik het nadeel in de eifel, dat je de bochten niet kent. Op een circuit rijd je een aantal rondes en begin je de bochten te leren kennen. Dan kan je telkens net wat harder / platter gaan omdat je weet hoe snel je de vorige keer er doorheen ging. En mocht je een schuiver maken, is er een uitloop zone, in de eifel is dat meestal een vangrail.
Zag trouwens dat er ook een mogelijkheid is van supermotoschool in Eindhoven. Daar krijg je een motor van de organisatie, en lees er alleen positieve dingen over
Zonder het daadwerkelijke kneedownen (textielen pak), maar euh, ja.Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:04:
[...]
Met de Tenere zo door de bocht gegaan?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik bedoelde een zondagsrit met een groepje van het LRT. De voorrijders rijden een prima tempo, en dat is eventueel ook bij te stellen.Thoit schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 07:35:
[...]
Doe ik ook, maar als ik de eifel in ga, wil het vrouwtje mee. Als ze achterop zit ga ik sowieso een stuk rustiger rijden dan dat ik alleen rijd. Tevens vind ik het nadeel in de eifel, dat je de bochten niet kent. Op een circuit rijd je een aantal rondes en begin je de bochten te leren kennen. Dan kan je telkens net wat harder / platter gaan omdat je weet hoe snel je de vorige keer er doorheen ging. En mocht je een schuiver maken, is er een uitloop zone, in de eifel is dat meestal een vangrail.
Kan best zijn, en dat zou ik ook verwachten. Maar hoe heet dan zo'n boutje in het engels? Het zijn geen standaard boutjes die je bij de ijzerwaren vindt.Thoit schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 07:44:
[...]
Is dat niet een universeel iets? Als je het boutje eruit draait en de draad opmeet moet je het toch gewoon kunnen bestellen
Misschien denk ik gewoon te moeilijk. Desnoods wordt het gewoon een RVS M6 (? eerst meten!) inbus met een moertje, zodat ik na slijtage alsnog het boutje kan verwijderen.
Toevallig nummertje 23 op de afbeelding hier?DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:16:
[...]
Kan best zijn, en dat zou ik ook verwachten. Maar hoe heet dan zo'n boutje in het engels? Het zijn geen standaard boutjes die je bij de ijzerwaren vindt.
Misschien denk ik gewoon te moeilijk. Desnoods wordt het gewoon een RVS M6 (? eerst meten!) inbus met een moertje, zodat ik na slijtage alsnog het boutje kan verwijderen.
http://www.yamahapart.com...275461de87/stand-footrest
Onderdeelnummer 90109-08018-00, op die site in ieder geval.
Och gewoon een keer je motor vol opentrekken op een lege A-weg is best wel leuk hoorwimmel_1 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:52:
"Don't let your dreams be memes"
Juist omdat de eifel geen circuit is, wil ik voor het sportief rijden het circuit opTankiej schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:13:
[...]
Maar de eifel is, in tegenstelling tot een circuit, dan ook niet bedoelt om te racen en elke bocht wat harder/platter te gaan. Vind het een beetje vreemd dat je dat als nadeel noemt voor de eifel. Het is de openbare weg, wat had je dan verwacht?
Verwijderd
Misschien toch nog eens naar je bochten techniek kijken want zeker op zo'n motor ben je waarschijnlijk dan flink aan het afschuinen.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:16:
[...]
Zonder het daadwerkelijke kneedownen (textielen pak), maar euh, ja.Een tijdje geleden al met een dagje luxemburg.
[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 07-07-2017 09:50 ]
Yes, thanks.Tankiej schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:28:
[...]
Toevallig nummertje 23 op de afbeelding hier?
http://www.yamahapart.com...275461de87/stand-footrest
Onderdeelnummer 90109-08018-00, op die site in ieder geval.
Vervangend artikelnummer 90109-08177-00 btw, maar alsnog bedankt. Waarschijnlijk daarmee maar gewoon naar de dealer; zal ook de wereld niet kosten.
De belangrijkste reden om naar de Super Tenere te gaan is de ruime kniehoek. Met andere woorden, de steps zitten lager. Alsnog, je commentaar is volledig terecht en daar ga ik ook zeker op letten.Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:45:
[...]
Misschien toch nog eens naar je bochten techniek kijken want zeker op zo'n motor ben je waarschijnlijk dan flink aan het afschuinen.
Je hebt een beetje regen, en je hebt een beetje regen, natuurlijk. Een 'beetje' regen heb ik op een CB500 gereden, met normale (nieuwe, de haartjes er nog op) wegbanden erop. Er was bijna niks voor nodig om het achterwiel los te trekken bij het wegrijden. Dat was gewoon nat wegdek + een beetje miezeren.noes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:48:
[...]
Beetje regen kan je toch op iedere fiets wel aan? Voor de pekelmaanden heb ik nu een andere brommer, maar daarvoor ook alles gedaan op de s1000rr. Enige nadeel is dat ik op de supersport een leder pak het lekkerst vind zitten... En dat is niet zo waterdichtVerder is t een kwestie van niet kaalgereden banden en niet al te lomp doen op t gas. Hoewel bij een s1000rr nog een hoop veilig kan door alle electra die erop zit
Gisteravond was het gewoon noodweer, en vlak voor Breda was het alsof ik door een muur van water probeerde te rijden. Ik heb spijt dat ik geen beelden kon maken om het te laten zien, vrachtwagens trokken gewoon een boeggolf bij de uitrit en diepe stukken op de rondweg in Breda zelf.
Gek genoeg vond ik het niet vervelend - ik had een vreemd soort "zen" momentje, al voor het vertrek, toen het onweer begon. Ik heb kalmpjes alle electronica (telefoon, camera etc) in mijn (waterdichte, gelukkig
In Breda zelf moest ik heel veel van rijstrook wisselen om de écht diepe stukken te mijden, maar dat was meer uit voorzorg, de banden hebben me ook nu niet in de steek gelaten en ook bij vlotter optrekken en harder remmen bleef ik voldoende grip houden, ik heb niet één millimeter hoeven glijden, zelfs niet op steile hellingen of door tunnelbakken. De motor was gelukkig lekker warm, dus ik kon nog enige hitte onttrekken aan mijn benen tegen de cylinders, want ik zat op een gegeven moment echt te klappertanden van de kou, ondanks dat het nog 24 graden was buiten
Mijn inschatting (maar dat is niet gestaafd door uitgebreide praktijk kennis) is dat ik deze rit op een SS of andere motor met 'gewone' banden niet had ondernomen. Ik heb echter in mijn korte tijd op de Transalp al zoveel shit meegemaakt dat ik het ding gewoon vertrouw, en dat is wederom terecht gebleken.
Zeker, maar dat doe ik vooral op inritten, de mijne is sowieso niet snel genoeg om mijn rijbewijs kwijt te rijden en lang voordat je aan die snelheid zit trillen de tanden al uit je bek. Bij een snelheid van zo'n 110km/u is het allemaal lekker in balans en gaat het heerlijk soepel. Ik trek het gas eigenlijk bijna altijd vol open bij het invoegen op de snelweg, gewoon omdat het kanWootlock schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:33:
[...]
Och gewoon een keer je motor vol opentrekken op een lege A-weg is best wel leuk hoor

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-07-2017 10:10 ]
Het was me heerlijk weer ja. Gisterochtend naar kantoor met de motor omdat ik 's avonds naar mijn ouders zou gaan (wat betekent, van Amsterdam naar Utrecht --> File). die keuze leek verstandig tot het 's avonds inderdaad ging regenen. Over de A12/N11/N207/A44 terug naar huis gereden door de regen. Het valt me dan echt op hoeveel stukken reparatie-asfalt je tegen komt dat helemaal spiegelt en spekglad oogt. Rustig aan kom ik er dan wel doorheen maar om nou te zeggen dat ik lekker zat...HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:08:
[...]
Je hebt een beetje regen, en je hebt een beetje regen, natuurlijk. Een 'beetje' regen heb ik op een CB500 gereden, met normale (nieuwe, de haartjes er nog op) wegbanden erop. Er was bijna niks voor nodig om het achterwiel los te trekken bij het wegrijden. Dat was gewoon nat wegdek + een beetje miezeren.
Gisteravond was het gewoon noodweer, en vlak voor Breda was het alsof ik door een muur van water probeerde te rijden. Ik heb spijt dat ik geen beelden kon maken om het te laten zien, vrachtwagens trokken gewoon een boeggolf bij de uitrit en diepe stukken op de rondweg in Breda zelf.
Gek genoeg vond ik het niet vervelend - ik had een vreemd soort "zen" momentje, al voor het vertrek, toen het onweer begon. Ik heb kalmpjes alle electronica (telefoon, camera etc) in mijn (waterdichte, gelukkig) koffer gestoken en ben met mijn doorwaai jasje opgestapt. Lekker rustig gereden, snelweg niet harder dan 100 en nog meer afstand houden dan normaal zodat ik ook meer tijd had om slechte stukken asfalt en zooi op de weg te mijden zonder abrupte bewegingen. Eerlijk gezegd was het een hele fijne rit. Lekker naar de bliksemschichten gekeken onderweg en liet het maar gewoon over me heen komen, er was toch niks aan te doen. Ben nergens gestopt onderweg, overigens.
In Breda zelf moest ik heel veel van rijstrook wisselen om de écht diepe stukken te mijden, maar dat was meer uit voorzorg, de banden hebben me ook nu niet in de steek gelaten en ook bij vlotter optrekken en harder remmen bleef ik voldoende grip houden, ik heb niet één millimeter hoeven glijden, zelfs niet op steile hellingen of door tunnelbakken. De motor was gelukkig lekker warm, dus ik kon nog enige hitte onttrekken aan mijn benen tegen de cylinders, want ik zat op een gegeven moment echt te klappertanden van de kou, ondanks dat het nog 24 graden was buiten.
Mijn inschatting (maar dat is niet gestaafd door uitgebreide praktijk kennis) is dat ik deze rit op een SS of andere motor met 'gewone' banden niet had ondernomen. Ik heb echter in mijn korte tijd op de Transalp al zoveel shit meegemaakt dat ik het ding gewoon vertrouw, en dat is wederom terecht gebleken.
[...]
Zeker, maar dat doe ik vooral op inritten, de mijne is sowieso niet snel genoeg om mijn rijbewijs kwijt te rijden en lang voordat je aan die snelheid zit trillen de tanden al uit je bek. Bij een snelheid van zo'n 110km/u is het allemaal lekker in balans en gaat het heerlijk soepel. Ik trek het gas eigenlijk bijna altijd vol open bij het invoegen op de snelweg, gewoon omdat het kan.
Hoe dan ook, een beetje regen doe je niks aan. Gewoon nat regenen en lekker rijden. Uiteindelijk kom je er wel. Met haast gaat het alleen maar fout
All-Round nerd | iRacing Profiel
Afgelopen week de 1000km erop gezet en om dat te vieren op een lege A58 van Roosendaal naar Etten Leur ff opengetrokken, ging erg gemakkelijk over de 200 en had nog ruim 6k toeren overHTT-Thalan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:08:
[...]
Zeker, maar dat doe ik vooral op inritten, de mijne is sowieso niet snel genoeg om mijn rijbewijs kwijt te rijden en lang voordat je aan die snelheid zit trillen de tanden al uit je bek. Bij een snelheid van zo'n 110km/u is het allemaal lekker in balans en gaat het heerlijk soepel. Ik trek het gas eigenlijk bijna altijd vol open bij het invoegen op de snelweg, gewoon omdat het kan.
Nu afspraak gemaakt voor de beurt en de montage van het korte kentekenplaathouder.
"Don't let your dreams be memes"
Moet je eens mijn monster rijdenJoopieboy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:49:
Mja dat soort motoren hebben gewoon de steps laag zitten hoor. Viel mij toen ook tegen bij de Versus. Eerste beste rotonde gelijk een hoop geschraap. Transalp ging al iets beter.
Volgens mij zit ik dan met mijn knieën in mijn nekTylen schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:32:
[...]
Moet je eens mijn monster rijdenGeen grondspeling en overal de knie aan de grond haha. Wat blijft het toch een leuk motortje.
Wel leuke motoren ja, ook om te zien!
Ja dat zit ik ook hahaha. Ik ben 1,94m en het monstertje is heeeeeeeeeeel klein.Joopieboy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:33:
[...]
Volgens mij zit ik dan met mijn knieën in mijn nek
Wel leuke motoren ja, ook om te zien!
Dit topic is gesloten.