Thanks voor alle antwoorden!!!BvZwolle schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:04:
[...]
Ik zou dan beginnen met een Japanner, zijn vaak beresterk qua duurzaamheid. Meestal "makkelijk" te onderhouden. Onderdelen goed te verkrijgen.
Voor die 'jappanners' zoals je het noemt
Thanks, hoop dat ik het haal, vind het zo stom. Alle snelle stukken had ik binnen notime onder de knie. Uitwijken, geen probleem. remmen ect gaat allemaal perfect.noes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:57:
[...]
Ten eerste, succes met je AVB! Ten tweede, eerder genoemde Fazer vanaf 1998 voldoet prima voor een beginnend bestuurder: lekker vlot, wendbaar én goedkoop. Betrouwbaarheid is goed, enige is dat de uitlaatpijp altijd doorrot (vroeger of later). Nieuwe RVS kost iets van 250 euro, dus dat valt mee. Als je er één vindt waarbij dat al gedaan is heb je daar geen zorgen meer om. Net als bij autos zitten er ook rotte appels tussen, daar komt denk ik je vooroordeel vandaan. Motoren zijn vaak minder bereden, vaker droog gestald, en onderhoud is minder kostbaar. Dus is leeftijd niet persé een bron van zorgen.
Allen die langzame stukken zijn lastig. krijg de motor gewoon niet schuin genoeg. (8je gaat daar integen wel weer zonder problemen.

De Fazer ziet er idd ook erg interessant uit thanks! maar zit je daar wel een beetje komfortabel op? hij ziet er uit op de foto's alsof je er half op moet liggen
En ik snap dat oude motoren idd wel eens iets zullen hebben zoals een keer een uitlaat. maar ik heb nog nachtmerries van de APK keuringen van mijn eerste auto.....