Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.085 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:18
BvZwolle schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:04:
[...]

Ik zou dan beginnen met een Japanner, zijn vaak beresterk qua duurzaamheid. Meestal "makkelijk" te onderhouden. Onderdelen goed te verkrijgen.
Thanks voor alle antwoorden!!!

Voor die 'jappanners' zoals je het noemt ;) welke modellen zou ik dan naar kunnen kijken? ik zie de bomen niet echt meer door het bos met al die modellen en bouwjaren ;)
noes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:57:
[...]

Ten eerste, succes met je AVB! Ten tweede, eerder genoemde Fazer vanaf 1998 voldoet prima voor een beginnend bestuurder: lekker vlot, wendbaar én goedkoop. Betrouwbaarheid is goed, enige is dat de uitlaatpijp altijd doorrot (vroeger of later). Nieuwe RVS kost iets van 250 euro, dus dat valt mee. Als je er één vindt waarbij dat al gedaan is heb je daar geen zorgen meer om. Net als bij autos zitten er ook rotte appels tussen, daar komt denk ik je vooroordeel vandaan. Motoren zijn vaak minder bereden, vaker droog gestald, en onderhoud is minder kostbaar. Dus is leeftijd niet persé een bron van zorgen.
Thanks, hoop dat ik het haal, vind het zo stom. Alle snelle stukken had ik binnen notime onder de knie. Uitwijken, geen probleem. remmen ect gaat allemaal perfect.

Allen die langzame stukken zijn lastig. krijg de motor gewoon niet schuin genoeg. (8je gaat daar integen wel weer zonder problemen. 8)7 )

De Fazer ziet er idd ook erg interessant uit thanks! maar zit je daar wel een beetje komfortabel op? hij ziet er uit op de foto's alsof je er half op moet liggen ;)

En ik snap dat oude motoren idd wel eens iets zullen hebben zoals een keer een uitlaat. maar ik heb nog nachtmerries van de APK keuringen van mijn eerste auto.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:26
fjux schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:10:
[...]

Voor die 'jappanners' zoals je het noemt ;) welke modellen zou ik dan naar kunnen kijken? ik zie de bomen niet echt meer door het bos met al die modellen en bouwjaren ;)
[...]
Suzuki Bandit 650, Suzuki GSX-F, Yamaha Fazer FZS, Honda CB600, Honda CBR, Kawasaki GPX/GPZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
[...]

[...]

Thanks, hoop dat ik het haal, vind het zo stom. Alle snelle stukken had ik binnen notime onder de knie. Uitwijken, geen probleem. remmen ect gaat allemaal perfect.

Allen die langzame stukken zijn lastig. krijg de motor gewoon niet schuin genoeg. (8je gaat daar integen wel weer zonder problemen. 8)7 )

De Fazer ziet er idd ook erg interessant uit thanks! maar zit je daar wel een beetje komfortabel op? hij ziet er uit op de foto's alsof je er half op moet liggen ;)

En ik snap dat oude motoren idd wel eens iets zullen hebben zoals een keer een uitlaat. maar ik heb nog nachtmerries van de APK keuringen van mijn eerste auto.....
Geen keuring voor de motor :) (in .be toch niet, ik neem aan in .nl ook niet?)

Dus als je iets laat doen is het voor je eigen veiligheid, niet omwille van één of andere wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
BvZwolle schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:12:
[...]

Suzuki Bandit 650, Suzuki GSX-F, Yamaha Fazer FZS, Honda CB600, Honda CBR, Kawasaki GPX/GPZ
DANKU!!!! _/-\o_
Dryhte schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:12:
[...]

Geen keuring voor de motor :) (in .be toch niet, ik neem aan in .nl ook niet?)

Dus als je iets laat doen is het voor je eigen veiligheid, niet omwille van één of andere wet.
klopt, (ook aan het leren voor de motor theorie)
over die theorie voel ik me al een stuk zekerder dan het AVB , en dat examen moet ik nog plannen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[...]

Nee, Fazer is een redelijk neutrale, licht sportieve zit. Je bovenlijf helt dus wel iets naar voren (afhankelijk hoe lang je bent), maar niet sterk. Ik weet niet waar je nu op lest, maar het zou me niks verbazen als dat heel erg vergelijkbaar is qua zithouding.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
noes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:39:
[...]

Nee, Fazer is een redelijk neutrale, licht sportieve zit. Je bovenlijf helt dus wel iets naar voren (afhankelijk hoe lang je bent), maar niet sterk. Ik weet niet waar je nu op lest, maar het zou me niks verbazen als dat heel erg vergelijkbaar is qua zithouding.
Ah top,

ik ben ff het model vergeten waar op ik les. maar aan jouw beschrijving te lezen klopt dat wel ja ;)

en nog 1 korte vraag over het stallen van de motor.is een zak over de motor veilig genoeg om hem buiten neer te zetten? of moet ik nog rekening houden met een paar extra dingen?
Ik hoop nog steeds dat er een keer een garage box in de verkoop gaat bij mij in het appartementen complex, maar daar verwacht ik niet al te veel van.

ik kan hem in de winter wel veilig binnen stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-09 13:52

steveman

Comfortabel ten onder

Zo'n hoes vangt redelijk wat wind, dat is wel iets om in de gaten te houden, anders kun je de motor wel eens in horizontale toestand aantreffen 's ochtends :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:36
steveman schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:46:
Zo'n hoes vangt redelijk wat wind, dat is wel iets om in de gaten te houden, anders kun je de motor wel eens in horizontale toestand aantreffen 's ochtends :+
Een goede maat kopen. De betere hoezen kan je even kijken welke maat je moet hebben.
Mijne zit er mooi strak omheen en gaat geen kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
kneusteun schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Een goede maat kopen. De betere hoezen kan je even kijken welke maat je moet hebben.
Mijne zit er mooi strak omheen en gaat geen kant op.
Ik heb hele goede ervaring met deze: https://www.dscovers.nl/m...JSWzcC879QCFReeGwodCmsIiA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

fjux schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:44:
[...]

Ah top,

ik ben ff het model vergeten waar op ik les. maar aan jouw beschrijving te lezen klopt dat wel ja ;)

en nog 1 korte vraag over het stallen van de motor.is een zak over de motor veilig genoeg om hem buiten neer te zetten? of moet ik nog rekening houden met een paar extra dingen?
Ik hoop nog steeds dat er een keer een garage box in de verkoop gaat bij mij in het appartementen complex, maar daar verwacht ik niet al te veel van.

ik kan hem in de winter wel veilig binnen stallen.
Ik zou een zak niet gebruiken als beveiliging ;) Een goed kettingslot door je achterwiel en om een lantaarnpaal, verkeersbordpaal of iets anders wat stevig is/vast in de grond zit.

Heb zelf ook een (goedkope) motorhoes gehad. Uiteindelijk was de motor langer nat met hoes dan zonder hoes. Het elke dag op- en aftuigen van de hoes ging me ook te lang duren. Resultaat: geen hoes meer :)

Heb zelf ook een Fazer, zoals noes en bommes die hebben. De mijne is mooier dan die van noes, want de mijne is zilver :+

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
Frans92 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:00:
[...]

Heb zelf ook een Fazer, zoals noes en bommes die hebben. De mijne is mooier dan die van noes, want de mijne is zilver :+
Zilver of was hij rood en is hij, door het niet gebruik van een hoes, zover verkleurd dat het zilver lijkt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Frans92 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:00:
[...]

Ik zou een zak niet gebruiken als beveiliging ;) Een goed kettingslot door je achterwiel en om een lantaarnpaal, verkeersbordpaal of iets anders wat stevig is/vast in de grond zit.

Heb zelf ook een (goedkope) motorhoes gehad. Uiteindelijk was de motor langer nat met hoes dan zonder hoes. Het elke dag op- en aftuigen van de hoes ging me ook te lang duren. Resultaat: geen hoes meer :)

excuus ik bedoelde uiteraard ook de beveiliging voor de motor zelf. Een flink kettingslot gaat er zeker omheen. Ik vertrouw mijn mede Utrechtenaren niet zo ;)

Gewoon zonder hoes buiten? kan dat? ik dacht dat dat alleen een mooi weer ding was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ik heb ook een hoes voornamelijk dat ik hem een half jaartje niet kon gebruiken. Nu rij ik bijna dagelijks en even geen plek in de garage dus staat hij gewoon buiten kan prima. Beter is binnen maar goed soms heb je even niet anders. Als je je zorgen maakt over stelen koop een super goed slot zoals deze http://www.almax-security-chains.co.uk/ . Let wel op met verzekeringen sommige vereisen dat hij binnen slaapt. Andere niet zoals Unive vind alleen een extra slot (art 4) nodig meer niet. (er zijn vast andere die dat ook doen maar check het wel).

Mijn motor staat al iets van een jaartje buiten en normaal staat hij dus alleen buiten als ik op mijn werk ben. Scheelt niet heel veel. Maar behalve de rode knopje die iets minder rood zijn niet van te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat hele verzekerings-verhaal is niet van toepassing voor een fiets van begin 2000 van hooguit 2500 euro :) Die verzeker je over het algemeen alleen WA, daarvoor zijn geen stallings-eisen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

fjux schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:44:
[...]

[...]
Voordeel van een oud model Fazer is dat die niet heel veel meer waard is en dus minder gewild is door het dievengilde. Grootste risico is joyriding, en dat wil je ook graag voorkomen. Dus: Ketting! Liefst aan vast object. Eventueel is een schijfremslot ook fijn, maar dan icm lange kabel door het andere wiel. Voordeel van zo'n kabel is dat je die ook makkelijk mee kan nemen, mocht je bij vrienden oid zijn kan je makkelijk je motor vastzetten. Kettingen zijn vaak dusdanig zwaar dat je die niet graag meeneemt. Als je je motor echt buiten zet en niet naast je voordeur, moet je er dus rekening mee houden dat je je sloten ook ergens laat als je met de motor weg bent. Ditzelfde geldt voor een hoes.

Zelf heb ik trouwens een Verheul hoes voor mijn supersport, dat is mooie zware kwaliteit met ademende stof, maar wel waterdicht aan de bovenkant: geen condens, wel droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
noes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:50:
[...]

Voordeel van een oud model Fazer is dat die niet heel veel meer waard is en dus minder gewild is door het dievengilde. Grootste risico is joyriding, en dat wil je ook graag voorkomen. Dus: Ketting! Liefst aan vast object. Eventueel is een schijfremslot ook fijn, maar dan icm lange kabel door het andere wiel. Voordeel van zo'n kabel is dat je die ook makkelijk mee kan nemen, mocht je bij vrienden oid zijn kan je makkelijk je motor vastzetten. Kettingen zijn vaak dusdanig zwaar dat je die niet graag meeneemt. Als je je motor echt buiten zet en niet naast je voordeur, moet je er dus rekening mee houden dat je je sloten ook ergens laat als je met de motor weg bent. Ditzelfde geldt voor een hoes.

Zelf heb ik trouwens een Verheul hoes voor mijn supersport, dat is mooie zware kwaliteit met ademende stof, maar wel waterdicht aan de bovenkant: geen condens, wel droog.
Hoe zit het met de veiligheid van z'n schijfremslot met lange kabel? is een ketting niet beter?

is natuurlijk wel makkelijker mee te nemen dan z'n zware ketting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
fjux schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:55:
[...]

Hoe zit het met de veiligheid van z'n schijfremslot met lange kabel? is een ketting niet beter?

Dikke kabel is ook een wassen neus. De meeste (zelfsART5) sloten zijn binnen 30 seconden door te knippen. Als de verzekering een ART4 slot vraagt, zou iki zelf voor een schijfremslot gaan.
Ik probeer even een link te zoeken over een slotendoorbreektest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
BvZwolle schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:14:
[...]

Dikke kabel is ook een wassen neus. De meeste (zelfsART5) sloten zijn binnen 30 seconden door te knippen. Als de verzekering een ART4 slot vraagt, zou iki zelf voor een schijfremslot gaan.
Ik probeer even een link te zoeken over een slotendoorbreektest...
Ah oke top!

en tsja dat is waar. als ze een flinke beton schaar mee hebben gaat alles wel open.

nu maar even metaal voorbereiden voor mijn laatste AVB les vanmiddag. ik wil iig de langzame slalom zonder problemen doen. Maar heb nu zal zin om het rijbewijs te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

BvZwolle schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:34:
[...]

Zilver of was hij rood en is hij, door het niet gebruik van een hoes, zover verkleurd dat het zilver lijkt? :P
Haha voor zover ik weet is dat niet het geval :P ik ben wel al de 6de of 7de eigenaar dacht ik, dus ik weet niet wat er hiervoor gebeurd is ;)
fjux schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:43:
[...]

excuus ik bedoelde uiteraard ook de beveiliging voor de motor zelf. Een flink kettingslot gaat er zeker omheen. Ik vertrouw mijn mede Utrechtenaren niet zo ;)

Gewoon zonder hoes buiten? kan dat? ik dacht dat dat alleen een mooi weer ding was ;)
Ik rij in principe elke dag naar mijn werk met de motor. Dan is het niet zo gek om zonder hoes te staan. Als je wat langer stil gaat staan kan een goede hoes wel prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
fjux schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Ah oke top!

en tsja dat is waar. als ze een flinke beton schaar mee hebben gaat alles wel open.

nu maar even metaal voorbereiden voor mijn laatste AVB les vanmiddag. ik wil iig de langzame slalom zonder problemen doen. Maar heb nu zal zin om het rijbewijs te hebben :D
ja en nee niet elke ketting is knipbaar. de link die ik gaf dus niet (http://www.almax-security-chains.co.uk/) alleen tja hij weegt ook een hoop maar goed die is niet voor de gemiddelde crimineel die loop wel verder maar goed als ze hem op tillen en in een bus zetten daar doe je gewoon niets aan. Maar je moet je moet alleen maar beter te beveiligen als de motor die in de buurt staat. Maar als ze hem echt willen dan help een garage box ketting of wat dan ook niet.

Doe rustig aan en kijk waar je naar toe wilt en het is een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

xos schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:23:
[...]
Er zit verschil tussen iemand die bv te lam is een olieplug vast te draaien en te borgen of na een zware val doorrijd en iemand die een blok opblaast. Als je voorganger bij de tweakers toertocht zijn bagage niet goed vastzet en het valt er af waardoor jij eroverheen rijdt en valt hoe zou jij het dan vinden dat iemand roept. Dat is zuur voor je maar het risico van rijden in een groep?

En dat is nu precies het hekele punt. Wat valt nog onder eigen risico en wat niet? Dat is in de praktijk op een circuit niet te definieren. Daarom de regel dat alles onder eigen risico valt. Het is anders simpelweg niet te handhaven. Maar of het eerlijk is?

Nog zo'n voorbeeld. Mijn racemaatje had gisteren pole positie getrained in de sportcup, dat is de middelste klasse waar dus mensen in rijden die al wat ervaring hadden. Toen hij naar zijn plek rolde bleek er iemand verkeerd te staan. Dus die besloot zonder te kijken ineens gas te geven om naar de juiste plek te rijden en ramde zo zijn stuur door zijn voorkap. Hele kap verrot. Afgezien van wat lakschade aan zijn stuureinde had die jongen niks, mijn racemaatje mag een nieuwe kap kopen en laten spuiten.
Natuurlijk zou ik dat niet erg aardig vinden, maar ik bedoelde met 'Helaas is dat een deel van het racen/circuit rijden.' dat ik het jammer vind dat bij circuit rijden gelijk alles eigen risico is. Het was niet een reactie met een wijzend vingertje. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Die heb ik inderdaad ook, echt een top ding!
Vergeleken met eerdere hoezen wappert deze niet en blijft er geen vocht onder hangen omdat die lucht gaten ook daadwerkelijk goed geplaatst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

fjux schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:55:
[...]

Ja, een ketting is beter.

Maar.. een ketting kan ik niet normaal meenemen in mn rugzakje op de supersport, een remschijfslot + kabel wel. En kabel is lekker goedkoop en redelijk licht, dus prima aanvulling op remschijfslot en maakt het de potentiële boef meteen een stuk moeilijker. Wat ik tevens doe is mn kabel zo door mn wiel heen halen dat losschroeven van schijfrem niet voldoende is, of ik zet mn 'schijfremslot' aan een wiel spaak vast.

Mijn S1000RR staat voor de deur geparkeerd met 1 beugelslot door voorwiel, daar zo'n kabel aan. Kabel loopt naar muurbeugel en achterwiel staat met lusketting vast aan muurbeugel. Ook hiervoor geldt: ja een normale ketting is beter, maar veel onhandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07

Vrijdag

De Zwarte

Over diefstal gesproken, er staat hier in de buurt (Den Haag Laak) een mooie zwarte R1 met dual Akra seatpipes. Al een paar weken, alleen aan de ketting aan een verkeersbordpaal. Er zat ook een hoes omheen maar die is volgens mij weggewaaid :+
Misschien omdat ie op een vrij druk punt staat maar ik zou het zelf niet aandurven.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:22:
Over diefstal gesproken, er staat hier in de buurt (Den Haag Laak) een mooie zwarte R1 met dual Akra seatpipes. Al een paar weken, alleen aan de ketting aan een verkeersbordpaal. Er zat ook een hoes omheen maar die is volgens mij weggewaaid :+
Misschien omdat ie op een vrij druk punt staat maar ik zou het zelf niet aandurven.
In Laak? Dan is ie al gejat ;) of iedereen kent de eigenaar en is bang voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Je moet met sloten ook praktisch zijn. Het moet mee kunnen en dat gaat niet altijd. Ik heb een ART 4 schijfrem slot op mijn motor en dat is prima ga niet met een ketting slepen omdat bijna alle kettingen geknipt kunnen worden. Dus zal mijn schrijfrem slot bijna dezelfde veiligheid bieden. Plus ik heb nog een alarm maar goed als ze echt willen is hij toch wel weg.
Die niet knipbare ketting heeft een nadeel dat hij zwaar en groot is om mee te nemen. Dus zelf niet gedaan om die reden maar is wel erg geschikt als je hem vast bijvoorbeeld voor de deur gebruikt.

Maar goed je loopt altijd dat risico maar goed hoe groot is het met een motor van 2000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8A5vN2Q.png

Aan de slag ik kan!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rSzbwrW.png

[ Voor 26% gewijzigd door steveman op 04-07-2017 16:34 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:26:
[...]

In Laak? Dan is ie al gejat ;) of iedereen kent de eigenaar en is bang voor hem.
Nee staat er echt al een week of vier, letterlijk open en bloot. Zal er eens een foto'tje van maken :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:26
Is die doos niet wat aan de grote kant? ;)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:31:
[...]

Nee staat er echt al een week of vier, letterlijk open en bloot. Zal er eens een foto'tje van maken :)
Ik bedoelde meer dat de rechtmatige eigenaar m misschien niet zelf heeft geparkeerd ;)

Bij mij proberen ze steeds de Akra eraf te jatten, daar laten ze m blijkbaar gewoon zitten. En ik dacht dat mijn wijkje (Cromvliet, in Rijswijk) toch iets beter was dan Laak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

MeZZiN schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:27:
Je moet met sloten ook praktisch zijn. Het moet mee kunnen en dat gaat niet altijd. Ik heb een ART 4 schijfrem slot op mijn motor en dat is prima ga niet met een ketting slepen omdat bijna alle kettingen geknipt kunnen worden. Dus zal mijn schrijfrem slot bijna dezelfde veiligheid bieden. Plus ik heb nog een alarm maar goed als ze echt willen is hij toch wel weg.
Die niet knipbare ketting heeft een nadeel dat hij zwaar en groot is om mee te nemen. Dus zelf niet gedaan om die reden maar is wel erg geschikt als je hem vast bijvoorbeeld voor de deur gebruikt.

Maar goed je loopt altijd dat risico maar goed hoe groot is het met een motor van 2000 euro.
Mijn motor kostte rond die koers en staat thuis echt aan een ART5 ketting met schakels zo dik dat hij niet meer geknipt kan worden. Slijpen kan nog, maar dan ben je 2/3 minuten en 2 accu's verder.

Niet omdat het moet, en hij is inderdaad volledig gedekt voor aanschafwaarde, ART4 is een vereiste, maar gewoon omdat ik geen zin heb 's morgens klaar te staan voor een ritje en dan moet ontdekken dat de motor weg is. Je kan wel roepen 'de verzekering betaalt' maar het is een hoop gezeik, je moet aangifte doen, een nieuwe kopen, de boel regelen etc, je bent toch zo een paar weken verder - zónder motor.

Als ik over een tijd een nieuwe(re) motor koop, en deze helemaal uit elkaar trek om te restaureren voor een taxatie, wellicht dat het een goed moment is om in hartje A'dam te parkeren met alleen een goedgekeurd ART4 slot en dan een rondje te gaan winkelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vrijdag schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:22:
In London is er een beetje een motordiefstalgolf aan de gang.. op klaarlichte dag worden ze meegenomen...

ook zijn er veel berovingen door scooterrijders..
YouTube: Motorcycle Crime London Met Policing London Bike Theft

Ik vermoed dat het om dezelfde bendes gaat..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:08:
[...]

In London is er een beetje een motordiefstalgolf aan de gang.. op klaarlichte dag worden ze meegenomen...

[video]
[video]

[video]

Had al eerder vergelijkbare filmpjes gezien, best scary! Blijkbaar is het toch te makkelijk om de gestolen motoren te verhandelen / uit elkaar te trekken, anders zou er niet zo veel misdaad zich er op richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:03:
[...]

Mijn motor kostte rond die koers en staat thuis echt aan een ART5 ketting met schakels zo dik dat hij niet meer geknipt kan worden. Slijpen kan nog, maar dan ben je 2/3 minuten en 2 accu's verder.

Niet omdat het moet, en hij is inderdaad volledig gedekt voor aanschafwaarde, ART4 is een vereiste, maar gewoon omdat ik geen zin heb 's morgens klaar te staan voor een ritje en dan moet ontdekken dat de motor weg is. Je kan wel roepen 'de verzekering betaalt' maar het is een hoop gezeik, je moet aangifte doen, een nieuwe kopen, de boel regelen etc, je bent toch zo een paar weken verder - zónder motor.

Als ik over een tijd een nieuwe(re) motor koop, en deze helemaal uit elkaar trek om te restaureren voor een taxatie, wellicht dat het een goed moment is om in hartje A'dam te parkeren met alleen een goedgekeurd ART4 slot en dan een rondje te gaan winkelen ;).
En gelijk heb je niets is meer irritant dan meer zooi regelen verzekeringen aangifte etc. Plus alle tijd verloren. Ik het het iets makkelijker woon in een dorp waar weinig gebeurd. Dus wat makkelijker praten maar ik zet hem ook gewoon op de gracht in hartje Amsterdam met mijn ART4 schijf slot. En mijn motor was 2 jaar geleden helemaal nieuw maar het is voor mij ook een nuttig vervoersmiddel hij brengt me van a naar b en moet bij B staan als ik weer van B naar A moet.

Zou zelf als het een mindere buurt is of een groter risico zoals regio amsterdam rotterdam zwaar slot voor thuis en een klein slot voor onderweg. Dan heb je echt je best wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

noes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:12:
[...]

Had al eerder vergelijkbare filmpjes gezien, best scary! Blijkbaar is het toch te makkelijk om de gestolen motoren te verhandelen / uit elkaar te trekken, anders zou er niet zo veel misdaad zich er op richten.
Ik vermoed dat ze die scooters gebruiken om weer snatch berovingen mee te doen...
En de dure motoren zullen wel snel geexporteerd worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

[video]
[video]

[video]

Jemig, dat gaat nergens meer over 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ook gewoon pal overdag he... Royale Jordaan had laatst ook zo'n filmje, dat er een brommertje met passagier naast hem komt staan bij de verkeerslichten... En toen ie gespot had dat ze geen kenteken hadden sprinten ze er vandoor, door rood uiteraard.

Dan was er nog een gast ie met een zuur of zo bekogeld werd toen ie probeerde een diefstal te verstoren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik heb ook een DScover (nu ongeveer 9 maanden in gebruik). Voelt aan als kwaliteit maarja, kan er nog niet echt iets over zeggen na 9 maanden :P Wat ik wel jammer vind is dat er enkel aan de voorkant een plastic ring zit om je slot doorheen te doen (dat ie niet wordt gestolen) :/

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

[video]
[video]

[video]

Wauw wtf hee :X In Engeland hadden ze toch ook de beruchte chop shops?

Brommer is trouwens weer klaar voor het weekendje Eifel. Nieuwe geleidepennen (klote duur zeg met 88 euro voor een set) en koppelingshendel, beide erg nodig vanwege speling en maakt echt veel verschil uit. Reflector achterop gezet voor Duitsland:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/07/2017-07-04-15.40.26-Medium-800x449.jpg
En dan gelijk de nieuwe voorband, kon misschien nog wat langer mee maar was een BT016 die niet heel veel vertrouwen in de regen gaf en ook wat gecupt/vierkant was geworden. Nu het setje T30 Evo compleet.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/07/2017-07-04-14.09.44-Custom.jpg
En wat een vertrouwen direct met de nieuwe voorband! 30km beetje binnendoor gespeeld en de band is al volledig ingereden. :$ Ben benieuwd in de regen!
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/07/2017-07-04-15.41.23-Custom.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:13:
[...]

Brommer is trouwens weer klaar voor het weekendje Eifel. Nieuwe geleidepennen (klote duur zeg met 88 euro voor een set) en koppelingshendel, beide erg nodig vanwege speling en maakt echt veel verschil uit. Reflector achterop gezet voor Duitsland:
[afbeelding]
En dan gelijk de nieuwe voorband, kon misschien nog wat langer mee maar was een BT016 die niet heel veel vertrouwen in de regen gaf en ook wat gecupt/vierkant was geworden. Nu het setje T30 Evo compleet.
[afbeelding]
En wat een vertrouwen direct met de nieuwe voorband! 30km beetje binnendoor gespeeld en de band is al volledig ingereden. :$ Ben benieuwd in de regen!
[afbeelding]
Hoe heb jij die reflector vastgemaakt? Zit er ruimte voor op de kentenhouder?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:18:
[...]
Hoe heb jij die reflector vastgemaakt? Zit er ruimte voor op de kentenhouder?
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/07/2017-07-04-18.21.53-Medium-800x449.jpg
Mark is nogal handig met beugeltjes :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo even een nieuwe outfit gescoord bij motorkledingcenter 👍🏻 Nu kan ik lekker rebels met de monster woon werk gaan rijden 😍

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:13:
[...]

Geen idee eigenlijk.. er is op ebay etc wel van alles te vinden, niet alles zal kosher zijn vermoed ik..

Maar het is de afgelopen maanden wel extreem erg geworden met de motor/scooter diefstallen.. de politie heeft ook een speciale taskforce hier voor opgezet om er wat aan te doen.. want in de motor communitie ging er al veel praatjes van figilante acties rond.. als politie niet snel grip krijgt zou het me niet verbazen dat op een dag zo'n dief het ziekenhuis in geslagen word of erger..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:57
Joopieboy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:24:
[...]

[afbeelding]
Mark is nogal handig met beugeltjes :P
Dat ziet er goed uit zo, netjes gefabriekt d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:31:
Zo even een nieuwe outfit gescoord bij motorkledingcenter 👍🏻 Nu kan ik lekker rebels monsterlijk met de monster woon werk gaan rijden 😍
Anders moet je een Honda Rebel nemen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AUkxtl2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b1eXIET.png

Nou, het zit er op, dit roept om een testrit!

Moest nog even een nieuw boortje halen ook... het "dan heb ik iig iets"-boorsetje van de Action bleek niet opgewassen tegen de 4 ringetjes die wat ruimer moesten worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Kan iemand deze toko vertellen dat ze de verkeerde bedrijfskleur hebben?

http://www.suzushi.nl/

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:53:
[...]

Dat ziet er goed uit zo, netjes gefabriekt d:)b
Jup, er netjes, dat kan die wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
noes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:56:
[...]

Ik bedoelde meer dat de rechtmatige eigenaar m misschien niet zelf heeft geparkeerd ;)

Bij mij proberen ze steeds de Akra eraf te jatten, daar laten ze m blijkbaar gewoon zitten. En ik dacht dat mijn wijkje (Cromvliet, in Rijswijk) toch iets beter was dan Laak..
Dieven gaan ook niet in hun eigen wijk jatten toch? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Yeah, tijdens de geslaagde testrit bleef de bagage zitten :+

En... ben net de 480km gepasseerd, wat vanaf 481km betekende dat de toerenteller pas bij 6k rpm oranje wordt... Laat dan nou net de motor beginnen te sleuren en te brullen, iets waar ik niet boven stond toen ik door een tunnel reed om even van te genieten.

Kon gewoon m'n hardop lachen niet inhouden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:12:
[...]

Ja, een ketting is beter.

Maar.. een ketting kan ik niet normaal meenemen in mn rugzakje op de supersport, .....
Ook daar zijn oplossingen voor te bedenken.

MaxTooltube-YZF-r125

Op de foto lijkt de MaxtoolTube erg groot, maar in het echt valt hij niet heel erg op, en de ketting van het schijfremslot past er precies in als je hem twee keer dubbel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Poeh, nog net op tijd een circuit training kunnen boeken voor Lelystad 22 juli met wat vrienden. Fijn circuit, meer technisch dan snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
steveman schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:55:
[...]

Anders moet je een Honda Rebel nemen :P

[afbeelding]
[afbeelding]

Nou, het zit er op, dit roept om een testrit!

Moest nog even een nieuw boortje halen ook... het "dan heb ik iig iets"-boorsetje van de Action bleek niet opgewassen tegen de 4 ringetjes die wat ruimer moesten worden :+
Wat doet die fit kit precies? Wat is er anders dan de standaard riempjes met haakjes die bij de tas zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verbaasde me trouwens enorm over de windgevoeligheid van m'n motor en het verschil daarvan tussen de oude (vierkante) banden (m.n. achter) en de nieuwe.

Waarbij ik bij aankoop, en nog ronde banden, nergens moeite mee had, nam het stuurgedrag langzaam af en tegelijkertijd de windgevoeligheid toe.

Nu met de PR4's eronder: geen centje pijn meer, net als nieuw :D

Blijkbaar heeft een windvlaagje een dusdanig effect op de motor dat hij zichzelf, mits hij daartoe de kans krijgt, corrigeert. En vierkante wielen blokkeren die correctie blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Mocht je nog niks te doen hebben dit weekend en een leuke rit willen rijden met een aantal Tweakers:

Er zijn nu 2 bedden vrij voor de rit waarbij we op zaterdag 8 en zondag 9 juli de bochtige wegen van de Eifel zullen verkennen. :)

Meer info is in het aparte topic te lezen.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Erapaz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:43:
[...]

Wat doet die fit kit precies? Wat is er anders dan de standaard riempjes met haakjes die bij de tas zitten?
Sommige motoren hebben van die lusjes ingebouwd zitten, bij m'n vorige motor zaten ze onder de buddyseat.

Maar nu zitten er niet van die lusjes, dus was er niets om de Kriega-tas aan vast te haken. Gelukkig had de Ducati Xgedrochtel hetzelfde probleem en passen die haakjes (na wat aanpassen) ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:04:
[...]

Ook daar zijn oplossingen voor te bedenken.

[afbeelding]

Op de foto lijkt de MaxtoolTube erg groot, maar in het echt valt hij niet heel erg op, en de ketting van het schijfremslot past er precies in als je hem twee keer dubbel doet.
Nee, ik heb liever een schijfremslot + kabel in mn rugzak.. want dit is toch geen gezicht! Goede tip voor ieder die woon-werk rijdt -of anderzijds vaak naar een vaste locatie- leg daar ook een art4 beugelslot neer! Je hebt ze al vanaf 3 tientjes ofzo, zo hoef je voor je dagelijkse rit iig geen sloten mee te nemen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Als ze 'em willen hebben, dan nemen ze 'em wel mee. Heb thuis een ketting naast het schijfremslot, maar elders staat 'ie gewoon zonder ketting met alleen 't schijfremslot. ART4, dus verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik heb de luxe dat de motor thuis gewoon in de garage kan. :) Elders wil ik nog wel eens het schijfremslot gebruiken, beetje afhankelijk van waar ik ben en hoelang ik er blijf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:11

Bommes

Capo del formaggio

[...]

[...]

Ik zeg Fazertje van ergens rond 2000.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/07/1499240243-800-x-600px-IMG_20170409_153937.jpg

Ik ben iets op de 1.90m lang en kan er goed op zitten.
Ok na een hele dag rijden doen mijn knieën wel pijn maar dat komt denk ik meer door mijn leeftijd :o
Maar als beginners fiets zijn het echt leuke dingen, kosten je de kop niet, makkelijke techniek dus eventueel zelf nog wel wat aan te doen.
In tegenstellingen tot een Bandit heeft een Fazer van rond 2000 wel goede en verstelbare vering/demping en erg goede remmen (blue dot).

Ik heb de mijne gekocht met na het seizoen 2016 (november of zo dacht ik) en heb er 1200 euro voor betaald. Ongeveer 75K gelopen, nieuwe banden en ketting set en maar minimale gebruikerssporen.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/07/1499240242-800-x-600px-IMG_20170410_095907.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 05-07-2017 09:39 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommmes! 8) Hoe is het met het goeie leven?
Had jij trouwens een 600 of een 1000?
Osiris schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:15:
Als ze 'em willen hebben, dan nemen ze 'em wel mee. Heb thuis een ketting naast het schijfremslot, maar elders staat 'ie gewoon zonder ketting met alleen 't schijfremslot. ART4, dus verzekerd.
Same here, verder kun je toch weinig doen eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bommes schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:35:
[...]
In tegenstellingen tot een Bandit heeft een Fazer van rond 2000 wel goede en verstelbare vering/demping en erg goede remmen (blue dot).
Dat viel me ook al op.

Tijdens m'n ritje door de Ardennen begin vorige maand had ik de Honda CB600F Hornet (non-ABS) van een vriend van me mee. Ik heb de remmen flink op hun kop gegeven tijdens wat remproeven, maar voor m'n gevoel staat m'n Fazer veel sneller stil.

Of ik heb de remblokken daarmee gewoon verglaasd. :+

Nu er weer een beetje rust is in huize * CodeCaster , ga ik de zoektocht naar m'n volgende fiets weer hervatten. Ik weet niet hoe, maar m'n voorvork lijkt volledig leeggelopen door de keerring, zelfs in stilstand. Over m'n vork, remschijf en band. Echt geen zin meer om dat te laten repareren, ik zet het ding wel voor de knutselaar op Marktplaats ofzo.

Misschien toch wel een FZ1. O-)

[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 05-07-2017 10:28 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 14:45

Least Inkling

Product of the cold war

Ben op zoek naar informatie over de toekomst van motorrijden in combinatie met het milieu(beleid).

Voorbeeld Noorwegen, daar wordt zwaar gesleurd aan het aantrekkelijk maken van elektrisch rijden. In hun transportplan moeten zelfs boten emissievrij zijn in 2029. Auto's, (bestel-)bussen en de transportsector moeten electrisch gaan rijden vanaf 2025.

Alleen zie ik niet hoe dat dan zit met het toeristen-volk, zoals daar is een eenzame motorrijder die nog eens naar de Noordkaap wil.

Er zijn bijna evenveel toeristen daar als inwoners (2015: 3.6mio tov 5.2mio). Gaan ze dan de grens dicht doen voor ons uitlaatblaffers? Nu is Noorwegen niet helemaal afhankelijk van toeristen (veul olie enzo, zit 850 miljard in het pensioenpotje voor iedere Noor, doen ze beter dan wij :+ ), maar kan me niet voorstellen dat ze iedereen terugsturen aan de grens. Zeker niet als de rest van Europa niets aan een soortgelijk beleid doet.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:24:
[...]

Misschien toch wel een FZ1. O-)
Ik zou voor een ZZR gaan als ik jou was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

In Frankrijk kom je sommige steden niet meer in tussen 8:00 en 20:00 met een motor van voor 2000: https://www.nieuwsmotor.n...icker-certificaat-motoren

Noorwegen is lid van de Europese Economische Ruimte maar niet van de EU, dus ze kunnen wel wat andere wetten handhaven.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Least Inkling schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:49:
Ben op zoek naar informatie over de toekomst van motorrijden in combinatie met het milieu(beleid).

Voorbeeld Noorwegen, daar wordt zwaar gesleurd aan het aantrekkelijk maken van elektrisch rijden. In hun transportplan moeten zelfs boten emissievrij zijn in 2029. Auto's, (bestel-)bussen en de transportsector moeten electrisch gaan rijden vanaf 2025.

Alleen zie ik niet hoe dat dan zit met het toeristen-volk, zoals daar is een eenzame motorrijder die nog eens naar de Noordkaap wil.

Er zijn bijna evenveel toeristen daar als inwoners (2015: 3.6mio tov 5.2mio). Gaan ze dan de grens dicht doen voor ons uitlaatblaffers? Nu is Noorwegen niet helemaal afhankelijk van toeristen (veul olie enzo, zit 850 miljard in het pensioenpotje voor iedere Noor, doen ze beter dan wij :+ ), maar kan me niet voorstellen dat ze iedereen terugsturen aan de grens. Zeker niet als de rest van Europa niets aan een soortgelijk beleid doet.
Het lijkt me sterk dat een compleet land mensen gaat weren op basis van hun vervoersmiddel. Geloof niet dat dat mogelijk is. Een stad kan dat natuurlijk wel, dat zien we al in Utrecht, Rotterdam en nog meer steden.

Ik verwacht dat er nog jarenlang (ik gok nog minstens 40 jaar) benzine en diesel te krijgen is. De hoeveelheid tankstations zal wel geleidelijk afnemen, aangezien de vraag naar benzine en diesel gaat afnemen. Dus je hoeft niet na 2025 je motor om te bouwen tot elektrisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Examen wachttijden zijn enorm. Pas eind september aan de beurt voor mijn AVD... Had de zomer graag willen rijden, maar zit er niet meer in zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:15:
Examen wachttijden zijn enorm. Pas eind september aan de beurt voor mijn AVD... Had de zomer graag willen rijden, maar zit er niet meer in zo.
Ja die wachttijden gaan nergens meer over. :( Weet ik nog van vorig jaar toen mijn vriendin haar rijbewijs moest halen. Was ze gezakt voor haar AVD omdat er zelfmoord fietsers een domme actie uithaalden moest ze nog een keer 2 maanden wachten |:(
Net als de CBR prijzen trouwens. Die lui zitten op rozen en kunnen vragen wat ze willen omdat het de enige organisatie is waar je kan afrijden dus je ontkomt er toch niet aan.
Least Inkling schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:49:

Dat wil ik ook nog een keer doen! Moet ik snel zijn... 2025 is het zo :+

[ Voor 19% gewijzigd door wilco1985 op 05-07-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Frans92 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:05:
[...]

Het lijkt me sterk dat een compleet land mensen gaat weren op basis van hun vervoersmiddel. Geloof niet dat dat mogelijk is. Een stad kan dat natuurlijk wel, dat zien we al in Utrecht, Rotterdam en nog meer steden.

Ik verwacht dat er nog jarenlang (ik gok nog minstens 40 jaar) benzine en diesel te krijgen is. De hoeveelheid tankstations zal wel geleidelijk afnemen, aangezien de vraag naar benzine en diesel gaat afnemen. Dus je hoeft niet na 2025 je motor om te bouwen tot elektrisch :)
Daar ga ik ook vanuit dat de beschikbaarheid nog wel even gaat duren, waarom een geldboom omkappen als er nog wat uitvalt :+

Ben altijd benieuwd naar de praktische uitvoer van deze, meestal getheoretiseerde maatregelen. Maar goed, 2025 is niet ver weg meer. Maar of ik elektrisch ga rijden weet ik nog niet hoor
Grubeater schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:01:
In Frankrijk kom je sommige steden niet meer in tussen 8:00 en 20:00 met een motor van voor 2000: https://www.nieuwsmotor.n...icker-certificaat-motoren

Noorwegen is lid van de Europese Economische Ruimte maar niet van de EU, dus ze kunnen wel wat andere wetten handhaven.
Bedankt voor de link. Die wist ik nog niet. Nu wil het toeval dat ik gister nog mijn vakantieplannen heb aangepast en dus niet door Frankrijk rij. Ik vermijd altijd steden (steentjes: wat heb je er aan..) maar er stond een gebied op (Arve Dal Zone) waar ik wel door heen zou gaan.
wilco1985 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:36:
[...]

[...]

Dat wil ik ook nog een keer doen! Moet ik snel zijn... 2025 is het zo :+
Volgens mij wordt het druk in 2024 op de Noorse wegen :+
Nog even snel de lucht volpompen met CO2

Noordkaap is dit jaar niet gelukt, maar staat weer op mijn lijstje voor volgend jaar (wordt dan de tweede keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

wilco1985 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:36:
[...]

Ja die wachttijden gaan nergens meer over. :( Weet ik nog van vorig jaar toen mijn vriendin haar rijbewijs moest halen. Was ze gezakt voor haar AVD omdat er zelfmoord fietsers een domme actie uithaalden moest ze nog een keer 2 maanden wachten |:(
Net als de CBR prijzen trouwens. Die lui zitten op rozen en kunnen vragen wat ze willen omdat het de enige organisatie is waar je kan afrijden dus je ontkomt er toch niet aan.
Het ligt ook een beetje aan de rijschool en hoeveel examens deze vooraf inkoopt. Vorig jaar zomer heb ik afgereden (AVB en AVD). Voor AVD mocht ik op woensdag afrijden en mocht ik het niet halen, dan kon ik de vrijdag daarna alweer voor de tweede poging. Mensen van andere rijscholen moesten inderdaad maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik mee bekend. Ik heb meerdere rijscholen aan de lijn gehad en ze kwamen allemaal met dezelfde data. Dus het is dit jaar gewoon in de rij aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Least Inkling schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:41:
[...]

Daar ga ik ook vanuit dat de beschikbaarheid nog wel even gaat duren, waarom een geldboom omkappen als er nog wat uitvalt :+

Ben altijd benieuwd naar de praktische uitvoer van deze, meestal getheoretiseerde maatregelen. Maar goed, 2025 is niet ver weg meer. Maar of ik elektrisch ga rijden weet ik nog niet hoor
Met de auto elektrisch rijden vind ik geen probleem, is best leuk! Je hebt natuurlijk altijd het actieradiusprobleem, maar dat is slechts een probleem voor mij in 1% van de ritten.

Op de motor elektrisch weet ik nog niet. Daar vind ik toch het gevoel, geluid en geur van de benzinemotor een goede dimensie aan het motorrijden. Daar wil ik toch zo lang mogelijk op benzine rijden!
Verwijderd schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:45:
Daar ben ik mee bekend. Ik heb meerdere rijscholen aan de lijn gehad en ze kwamen allemaal met dezelfde data. Dus het is dit jaar gewoon in de rij aansluiten...
Balen is dat! Hopen dat er ergens nog iemand uitvalt en dat je die plek kan innemen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

holy fuck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

WTF doe je op een spoorweg lol

Wel even zijn camera goedleggen, want ja hij gaat toch nergens heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:26
Bij mijn rijschool werd ook van alles ingekocht. Beetje zonde dat dat mag, maar ja.

Doet er trouwens nog iemand mee met Sync The World?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:20:
WTF doe je op een spoorweg lol

Wel even zijn camera goedleggen, want ja hij gaat toch nergens heen :+
Ziet eruit als Siberië... Zo'n spoorwegbrug is buiten de winter soms de enige manier om een rivier over te steken zonder grote 6x6 truck.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Niet dat ik hier hoeft te vertellen hoe belangrijk motorkleding is, maar even een goed voorbeeld waarom ook alweer:
https://www.skoften.net/i...iel_en_doet_een_dikke_360

Heeft iemand trouwens ook ervaring met MotorTrails? Lijkt mij leuk om deze zomervakantie een motorreis te maken in de omgeving van Azië en zo te zien doen zij daar redelijk veel in.

[ Voor 8% gewijzigd door antonboonstra op 05-07-2017 13:09 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Is dat niet de beruchte HD speed wobble ipv een slag in het wiel?

Vanochtend toch even opnieuw bij de dokter langs geweest omdat ik maar last bleef houden van mijn linker hand. Op zijn advies foto's laten maken en er zitten wat haarscheurtjes aan de zijkant van de knokkel van mijn wijsvinger waar de linkpijp is ingeslagen. Het was een setje held titan evo handschoenen die titanium aan de bovenkant heeft zitten om je knokkels te beschermen. Dat titanium heeft de druk over de hele hand verspreid anders was de schade flink erger. Dus kuddo's voor deze handschoenen. Het titanium is alleen wel wat ingedeukt en een beetje verschoven, weet nu niet of ze nog veilig zijn.

Naja, dat is het mindere nieuws, het goede nieuws is dat mijn nieuwe helm vanochtend is binnengekomen *O* n. Een arai rx7-v. Helaas staat de straatmotor bij de dealer voor een beurt dus kan hem nog even niet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja die wachtlijsten is al tijden zo, maar iedereen begint ook steeds te laat met lessen.
Meest gemaakte fout is denken dat je op de zon moet wachten terwijl je dan juist kapot gaat, gewoon beginnen in februari want dan is het toch prima weer in NL.

En toch veel bekenden van mij die dan pas in juli of juni beginnen en dan klagen dat ze in December pas klaar zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
antonboonstra schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:56:
Niet dat ik hier hoeft te vertellen hoe belangrijk motorkleding is, maar even een goed voorbeeld waarom ook alweer:
xos schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:10:
Is dat niet de beruchte HD speed wobble ipv een slag in het wiel?
De persoon die dit heeft gefilmt deed dit omdat de motor al 5x eerder in een wobble kwam. De persoon op de motor bleef gewoon rijden met 1 hand aan het stuur. De persoon in de auto dacht dat het wel fout moest gaan en is daarom gaan filmen.

Sowieso is de balans van die motor compleet verpest door de mods en het gewicht achterop. Als je dan ook nog 5x een wobble negeert en met 1 hand aan het stuur blijft rijden dan moet zoiets gewoon gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Chakotay Ja goeie, zover had ik nog niet gekeken. Maar je zou toch denken dat je toch even gaat inspecteren voordat je erover heen gaat. Maar zo kan het ook natuurlijk;)

[ Voor 3% gewijzigd door Least Inkling op 05-07-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Speedwobble is niet tegen te gaan door twee handen aan het stuur geloof ik.
Wel met aanpassen van de snelheid of verplaatsen van gewicht van de lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

kneusteun schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:30:
Ja die wachtlijsten is al tijden zo, maar iedereen begint ook steeds te laat met lessen.
Meest gemaakte fout is denken dat je op de zon moet wachten terwijl je dan juist kapot gaat, gewoon beginnen in februari want dan is het toch prima weer in NL.

En toch veel bekenden van mij die dan pas in juli of juni beginnen en dan klagen dat ze in December pas klaar zijn.....
Ik was in september begonnen en had in januari het rijbewijs. Kon ik vlak voor de verkopen in het voorjaar zouden toenemen een koopje op de kop tikken. Vanaf het voorjaar al lekker aan het rondcrossen :)

maar: het was soms wel erg koud xD. Bij 3 graden en <100 meter zicht door mist zou ik persoonlijk toch niet motor rijden, maar de lessen gingen gewoon door.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb ook mijn lessen met -4 op de snelweg gehad op een hornet zonder windbescherming.
Ook met ijzel op de weg ging het gewoon door want volgens mij instructeur was het een mooie gelegenheid om met de motor van een ander te kijken hoe dat nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:11:
Speedwobble is niet tegen te gaan door twee handen aan het stuur geloof ik.
Wel met aanpassen van de snelheid of verplaatsen van gewicht van de lading.
Dat klopt inderdaad. Alleen na 5x een wobble te voelen en dan alsnog door blijven rijden met 1 hand aan het stuur is nogal dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Laatst online: 10-09 16:54
Aangezien ik het motorrijden beter onder de knie wil krijgen gaan de gedachten door m'n hoofd voor een circuittraining te doen. Kwam op onderstaand uit:

http://www.motorsportschool.be/page.aspx?id=9

Zou dit te doen zijn met een Yamaha Diversion 900 in m'n eentje? Of is dat echt not done?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Thoit schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:27:
Aangezien ik het motorrijden beter onder de knie wil krijgen gaan de gedachten door m'n hoofd voor een circuittraining te doen. Kwam op onderstaand uit:

Zou dit te doen zijn met een Yamaha Diversion 900 in m'n eentje? Of is dat echt not done?
Ik zou beginnen op een wat langzamer circuit. Als het goed is zijn er ook complete dagen op Lelystad. Zou dat eerder doen dan Zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Bommes schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:35:
[...]

Ik zeg Fazertje van ergens rond 2000.
[afbeelding]

Ik ben iets op de 1.90m lang en kan er goed op zitten.
Ok na een hele dag rijden doen mijn knieën wel pijn maar dat komt denk ik meer door mijn leeftijd :o
Maar als beginners fiets zijn het echt leuke dingen, kosten je de kop niet, makkelijke techniek dus eventueel zelf nog wel wat aan te doen.

Ik heb de mijne gekocht met na het seizoen 2016 (november of zo dacht ik) en heb er 1200 euro voor betaald. Ongeveer 75K gelopen, nieuwe banden en ketting set en maar minimale gebruikerssporen.

<knip>
Ziet er goed uit! zat al aardig te kijken hiernaar!

Maar eerst morgen 'even' AVB halen.

Gister gaf de rijschool mij een motor met een wat kortere voor vork. en ineens gaat alles perfect... geen enkele keer een pylon geraakt.

Alleen motor afschuinen met harder rijden voelde wat vreemder aan (motor trekt dan echt een kant op). Dus heb gelijk gevraagd of ik op die motor mijn AVB wil gaan doen morgen ;) dan komt het wel goed.

Daarna lessen voor AVD. met hoeveel lessen moet ik ongeveer rekening houden? Ik ben geen wonder mens dat alles met de motor super snel oppakt, maar rij al een paar jaar auto dus verkeer situaties inschatten moet wel lukken gok ik zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

fjux schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:36:
[...]

Ziet er goed uit! zat al aardig te kijken hiernaar!

Maar eerst morgen 'even' AVB halen.

Gister gaf de rijschool mij een motor met een wat kortere voor vork. en ineens gaat alles perfect... geen enkele keer een pylon geraakt.

Alleen motor afschuinen met harder rijden voelde wat vreemder aan (motor trekt dan echt een kant op). Dus heb gelijk gevraagd of ik op die motor mijn AVB wil gaan doen morgen ;) dan komt het wel goed.

Daarna lessen voor AVD. met hoeveel lessen moet ik ongeveer rekening houden? Ik ben geen wonder mens dat alles met de motor super snel oppakt, maar rij al een paar jaar auto dus verkeer situaties inschatten moet wel lukken gok ik zo....
Lastig schatten, wij weten niet of jij die aso bent die ons afsnijdt in de files of die brave rechtsrijder. Maar ik denk dat tussen de 5 en 10 lessen van anderhalf uur wel ongeveer uitkomt. Ook afhankelijk van wanneer je AVD gepland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
w4rguy schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:45:
[...]

Lastig schatten, wij weten niet of jij die aso bent die ons afsnijdt in de files of die brave rechtsrijder. Maar ik denk dat tussen de 5 en 10 lessen van anderhalf uur wel ongeveer uitkomt. Ook afhankelijk van wanneer je AVD gepland is.
Is nog niet gepland. dus schrok een beetje van de berichten hier dat er z'n lange wachtrij voor is.

AVB examen was zo gepland. zat 1.5 week tussen het plannen en het examen.

Maar als ik het morgen ochtend haal zal ik het er wel even over hebben mijn mijn instructeur. en gelijk ff een paar lessen rap inplannen (als AVD ook snel kan uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Laatst online: 10-09 16:54
PilatuS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:30:
[...]

Ik zou beginnen op een wat langzamer circuit. Als het goed is zijn er ook complete dagen op Lelystad. Zou dat eerder doen dan Zolder.
Ik woon in Limburg, dus Zolder is voor mij een half uur. Lelystad is dik 2 uur rijden, dat is een beetje te ver ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

fjux schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:55:
[...]

Is nog niet gepland. dus schrok een beetje van de berichten hier dat er z'n lange wachtrij voor is.

AVB examen was zo gepland. zat 1.5 week tussen het plannen en het examen.

Maar als ik het morgen ochtend haal zal ik het er wel even over hebben mijn mijn instructeur. en gelijk ff een paar lessen rap inplannen (als AVD ook snel kan uiteraard)
Zeker even in overleg. In mijn geval waren er ook al AVD-examens ingekocht en kon ik nog voor februari het examen doen (in februari ging mijn rijschool dicht ivm weervoorspelling en het CBR die amper AVD-examens afneemt). Als hij geen examens heeft ingekocht en je moet 2.5 maand wachten is het financieel gezien geen slecht idee om even een paar weken geen les te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
PilatuS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:30:
[...]

Helemaal eens, maar het is natuurlijk een Amerikaan en dat moeten we even meewegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:27:

Wat je ook zou kunnen doen (en dit klinkt misschien onlogisch) is offroad een keer rijden met een crosser.
Sinds ik dat gedaan heb vind ik glijden van de banden op het asfalt ook veel beter te beheersen en veel minder billenknijpen.
Ook hoe je gewicht op een motor moet zetten in bepaalde situaties leer je op een hele leuke en vermoeiende manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

xos schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:10:
[...]

Vanochtend toch even opnieuw bij de dokter langs geweest omdat ik maar last bleef houden van mijn linker hand. Op zijn advies foto's laten maken en er zitten wat haarscheurtjes aan de zijkant van de knokkel van mijn wijsvinger waar de linkpijp is ingeslagen. Het was een setje held titan evo handschoenen die titanium aan de bovenkant heeft zitten om je knokkels te beschermen. Dat titanium heeft de druk over de hele hand verspreid anders was de schade flink erger. Dus kuddo's voor deze handschoenen. Het titanium is alleen wel wat ingedeukt en een beetje verschoven, weet nu niet of ze nog veilig zijn.

Naja, dat is het mindere nieuws, het goede nieuws is dat mijn nieuwe helm vanochtend is binnengekomen *O* n. Een arai rx7-v. Helaas staat de straatmotor bij de dealer voor een beurt dus kan hem nog even niet uitproberen.
Het indeuken zal denk ik relatief weinig uitmaken in de krachtverdeling (of het moet echt ernstig ingedeukt zijn), maar het verschuiven klinkt wel als iets dat de veiligheid in het geding brengt als het titanium loslaat bij een volgende impact. Misschien is een foto handig voor de verduidelijking?

Straks ook trajectcontroles op de provinciale wegen. Dan kunnen we helemaal nergens meer leuk rijden. ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lwtAo94QY84SJ1QqQEfOz7Bf/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zeg nou eens eerlijk wanneer je op een provinciale weg voor het plezier gaat rijden? Provinciale wegen worden met een 'N' aangeduid, en zijn dus niet de lokale wegen 😎

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Och de N402 is een leuk stuk stuurwerk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04

Heeft iemand trouwens ook ervaring met MotorTrails? Lijkt mij leuk om deze zomervakantie een motorreis te maken in de omgeving van Azië en zo te zien doen zij daar redelijk veel in.
Ziet er goed uit, heeft veel interessante reizen in de aanbieding. Volgend jaar met bikertrails naar Amerika, de west kust route doen. Binnenkort een kennismaking met deze partij, aanhoren wat ze te vertellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

caesar1000 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:31:
[...]

Het indeuken zal denk ik relatief weinig uitmaken in de krachtverdeling (of het moet echt ernstig ingedeukt zijn), maar het verschuiven klinkt wel als iets dat de veiligheid in het geding brengt als het titanium loslaat bij een volgende impact. Misschien is een foto handig voor de verduidelijking?

Straks ook trajectcontroles op de provinciale wegen. Dan kunnen we helemaal nergens meer leuk rijden. ;(

[afbeelding]
Mijn gevoelsreactie op deze berichtgeving is dat het in principe oprechter zou moeten zijn (vanuit de staat bezien) dan flits- of lasercontroles. Want die zijn incidenteel, en dus nemen mensen (vaak bewust) het risico wat harder te rijden, en de staat verdient er lekker aan, onder het mom van 'veiligheid'.

Een trajectcontrole is 100% pakkans dus daar zouden ze geen hol aan moeten verdienen, behalve die verdwaalde aap die dat bord van 3 bij 2 meter gemist heeft en in plaats daarvan een bord van vergelijkbaar formaat voor zijn kop heeft.

Helaas wijst de praktijk uit dat de geldsluis die we de A2 noemen nog steeds miljoenen opbrengst óndanks de 100% pakkans. Dat begrijp ik gewoon echt niet.

Gelukkig ontmoedigt mijn motor hard rijden, moet ik alleen nog uitkijken voor de lasers en flitsers in de <80 gebieden.
Godvertering hé, en hij was niet eens aan het stunten of iets dergelijks :X. Dat moet echt gruwelijk pijn gedaan hebben...

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-07-2017 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:11

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:15:
Bommmes! 8) Hoe is het met het goeie leven?
Had jij trouwens een 600 of een 1000?

[...]

Same here, verder kun je toch weinig doen eigenlijk. :)
Een 600'tje.
En het leven hier... 8)
Vandaag een ritje naar Barolo gereden op de Vespa.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/07/1499275254-800-x-1067px-IMG_20170705_113448_HDR.jpg
Foking 37 graden en bijna de hele weg in de zon, dus wij waren vandaag niet van ATGATT. Wel de kevlar broeken aan gehouden maar de jassen hebben we echt uitgedaan na een kwartiertje.

Ooh en Barolo het dorpje is echt zwaar overrated, wat een toeristentrap. Maar goed de schoonouders wilde er naar toe. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja jij hebt het heel slecht daar :Y :+

Pagina: 1 ... 89 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.