You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik rijd op dit moment een Hornet 600 (bouwjaar 2008) en ben er zeer tevreden over. Voor een eerste motor (want dat is het voor mij) heeft ie meer dan genoeg vermogen. De vorige eigenaar had er Continental Road Attack 2 banden onder liggen en de achterband is nu na 7.000km wel klaar. De ketting was ook toe aan vervanging, die heb ik toevallig vandaag besteld.Rick-Jan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:23:
@wilco1985 @w4rguy @PilatuS
Jullie hebben een Hornet 600 (gehad)? Kunnen jullie daar iets over vertellen? Hoe rijdt zo'n motor? Onderhoud etc? Ziet er naar uit als een leuke volgende motor
Enige wat ik af en toe heb is dat hij een 'false neutral' heeft. Maar dat kan ook door mijzelf komen. Ik heb de versnellingshendel opnieuw afgesteld en nu heb ik het al een stuk minder. Ook het rempedaal staat in zijn laagste positie bij mij (ik ben 1.84 lang).
De originele spiegel zat bij mij los dus die heb ik vervangen. Op dit moment kijk ik daardoor tegen mijn ellebogen aan dus ik ga er spiegelverbreders op zetten. Maar dat kan ook door mijn eigen mastodontische lichaam komen.
Verder dus een heel fijne motor. Vorige week in de eifel geweest en hij is vergevingsgezind. Als je een inschattingsfoutje maakt kun je gewoon corrigeren midden in de bocht (tot op zekere hoogte, maar nog geen schuivers gehad)
All-Round nerd | iRacing Profiel
Heb zelf een hornet uit 2000Rick-Jan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:23:
Jullie hebben een Hornet 600 (gehad)? Kunnen jullie daar iets over vertellen? Hoe rijdt zo'n motor? Onderhoud , sterke en zwakke punten etc? Ziet er naar uit als een leuke volgende motor
Ruim 100k aan kilometers opgeschroefd.
Vindt het zelf een heerlijke motor, tot nu toe relatief weinig problemen mee gehad als je kijkt naar het aantal kilometers.
Twee keer lekke voorvork keerringen
Jiffy detectie schakelaar kapot.
Spanningsregelaar kapot.
Onderhoud doe ik altijd zelf. Omdat het een naked is hoef je niet eerst een hele stapel kuipdelen weg te schroeven. Dat maakt het allemaal weer makkelijk.
Hoe het rijdt? Het is een goede gooi en smijt fiets. Goed manoeuvreerbaar. Geen gemene trekjes. Gaat pas echt werken als je wat hoger in toeren komt. Schakelen moet je altijd even opletten dat je goed door tikt anders zit je soms tussen twee versnellingen in. Kan ook de leeftijd zijn
Wat je noemt van de versnellingsbak heb ik dus met het model uit 2008 ook. De spanningsregelaar is een bekend probleem bij Honda en heb ik gelukkig nog niet gehad.wilco1985 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:41:
[...]
Hoe het rijdt? Het is een goede gooi en smijt fiets. Goed manoeuvreerbaar. Geen gemene trekjes. Gaat pas echt werken als je wat hoger in toeren komt. Schakelen moet je altijd even opletten dat je goed door tikt anders zit je soms tussen twee versnellingen in. Kan ook de leeftijd zijn
De Nokkenaskettingspanner (NAKS) is ook een bekend probleem.
Ik heb de motor puur gekocht om mee te leren rijden voordat ik naar iets anders ging. Rijd erg makkelijk. Het vermogen zit pas boven de 9.000 toeren en daar onder is ie erg vergevingsgezind, dat was ook een grote reden voor mij om die motor te kiezen. Rijd verder prima, al had de mijne wel HyperPro vering toen ik de motor kocht. Onderhoud heb ik er nooit aan hoeven doen omdat ik de motor maar 2 jaar en 10.000km gehad heb. Het is natuurlijk wel een Honda, dus lekker betrouwbaar. Verder een prima motor met weinig problemen en lekker makkelijk om te rijden dusRick-Jan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:23:
Jullie hebben een Hornet 600 (gehad)? Kunnen jullie daar iets over vertellen? Hoe rijdt zo'n motor? Onderhoud , sterke en zwakke punten etc? Ziet er naar uit als een leuke volgende motor
Wel een kutkarakter danVerwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:15:
[...]
Erger, aprillia 😂
we noemen het gewoon karakter dus.
Aprilia 1-cilinder... Pegaso? (Met een 660cc yamahablok?)Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:15:
[...]
Erger, aprillia 😂
we noemen het gewoon karakter dus.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Net een 2011 ingeruild, staat eigenlijk garant voor gedoeloos motorrijden*. Al is het dus niet de meest spannende fiets.Rick-Jan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:23:
geparkeerd ommieteren wegens een lekke band en een afgrond in vallen wegens te voorzichtige ABS daargelaten...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik maak mijn vizier ook schoon op die manier soms met een keuken papiertje. Ik maak zo veel kilometer dat hij vanzelf onder de krassen komt. Ik koop wel een verse als het te erg wordt. En soms is er niets anders beschikbaar. Heb al een aantal grote krassen op mijn vizier dus over een tijdje een verse. Het is niet anders gewoon een verbruiksartikel naar mijn idee. Zie wel dat die dingen best wat kosten maar niet in verhouding met een nieuwe helm dus volgend jaar wel weer een nieuwe kopen als het echt niet meer kan.Osiris schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:29:
Ooooh, ik poets m'n visier gewoon met een vaatdoekje (wel een schone toen ik 'em pakte) die ik daarvoor heb gereserveerd. Ene hoek natmaken, poetsen, droogmaken met droge deel van 't doekje.
Als er teveel krassen op zitten, dan haal ik wel een nieuwe.
Sowieso is deze HJC IS-MAXII niet al te stevig, dus een goeie nieuwe helm in z'n geheel is t.z.t. erg welkomDus een verrot vizier zou dan een goed excuus zijn
1 op 14 / 15 en dan ben ik al heul blij
"Don't let your dreams be memes"
S1000RR doet ook 1 op 15/16, vind het prima met 200pk onder mn kont en een absoluut niet zuinige rijstijl. Fazertje doet 1 op 22, vind ik ook schappelijk, doe daar ook mijn best niet voorWootlock schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:30:
Dat zijn cijfers waar mijn Kawa alleen van kan dromen

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
1:12 hier met rustig rijdenWootlock schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:30:
Dat zijn cijfers waar mijn Kawa alleen van kan dromen
Verwijderd
Je zou ook kunnen proberen een Hornet 900 op de kop te tikken, die zijn veel zeldzamer dan een 600.Rick-Jan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:23:
Honda Fireblade Power, de Hornet 900 aka Honda CB919

Koop er een na 2000 met een 17" voorwiel, daarvoor hadden ze een 16" en dat is gewoon k.. met banden uitzoeken.Rick-Jan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:23:
Verder is het een fijne motor, heb er nog geen mega afstanden op gereden maar stuurt makkelijk en is redelijk vlot.
Awesome
Mijn eerste motor was een 2008 Hornet met ABS. Prima motor om mee te leren rijden. Na iets meer dan een jaar verkocht (enkele weken geleden) om verder te gaan op een Versys.Rick-Jan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:23:
Het was best een vergevingsgezinde motor. Zeker met de PR er onder. Lekker mee in de Ardennen gereden, ook met minder weer.
Mijn Alp is wat jonger, 1 op 26 heb ik al eens gereden met 1 op 21 gemiddeld over +/-3800km.HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:16:
Woei, vandaag 1 op 22 gereden, en ik deed niet eens mijn best. Nu ga ik me afvragen of 1 op 25 haalbaar is
.
1 op 25 moet je wel een keer kunnen rijden.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
noes schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:32:
[...]
S1000RR doet ook 1 op 15/16, vind het prima met 200pk onder mn kont
Het begon zowaar flink te regenen zojuist op de a2, ben maar even gestopt om de camera eraf te schroeven en de zomerjas droog te houden, ik had op zon gerekend vandaag!
En de achterband gaat het niet lang meer maken, zojuist op een aantal plaatsen gemeten en ik zit zo rond de 3mm. Voor doe ik nog 4mm. Er zit ~6000km op, ik heb alleen niet gemeten hoeveel mm ze waren toen ze nieuw waren, dus ik vind het lastig in te schatten hoe lang ze nog mee zullen gaan. Er word niet gek mee gedaan en ze komen zelden boven de 120km/h.

Kreeg melding dat ik vorige vrijdag hem kon ophalen
Nu ben ik een 580 km verder en moet echt wel zeggen wat een super motor!

[ Voor 11% gewijzigd door bntjah op 03-07-2017 15:53 . Reden: Foto toegevoegd ]
K49 '17
Wees blij, met de AT is 1 op 17 iets wat heel soms lukt, maar vaker 1 op 15.HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:46:
[...]
ik heb een vierde daarvan! Dan zou ik vier keer zo zuinig moeten kunnen rijden! Oplichters bij Honda
.
Het begon zowaar flink te regenen zojuist op de a2, ben maar even gestopt om de camera eraf te schroeven en de zomerjas droog te houden, ik had op zon gerekend vandaag!
En de achterband gaat het niet lang meer maken, zojuist op een aantal plaatsen gemeten en ik zit zo rond de 3mm. Voor doe ik nog 4mm. Er zit ~6000km op, ik heb alleen niet gemeten hoeveel mm ze waren toen ze nieuw waren, dus ik vind het lastig in te schatten hoe lang ze nog mee zullen gaan. Er word niet gek mee gedaan en ze komen zelden boven de 120km/h.
Wat voor banden heb je? Op mijn hornet gingen ze er ook sneller aan dan ik dacht. Ik heb er nu nog Continental RoadAttack 2 onder zitten. Achter gaat er een Michelin Pilot Road 4 onder. Eens kijken of die double-compound een beetje wil werken tegen het vierkant worden van de band. Ik heb er nu 7.000 mee gereden en waarschijnlijk iets van 1.000 door mijn voorganger.HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:46:
[...]
ik heb een vierde daarvan! Dan zou ik vier keer zo zuinig moeten kunnen rijden! Oplichters bij Honda
.
Grappig toch, mijn Pirelli Scorpion Trail banden (uit 2014) willen maar niet weten van verslijten. Zien er nauwelijks gebruikt uit na 18000km. (ok da's overdreven, maar zeker nog vele duizenden kilometers te gaan).w4rguy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:57:
[...]
Wat voor banden heb je? Op mijn hornet gingen ze er ook sneller aan dan ik dacht. Ik heb er nu nog Continental RoadAttack 2 onder zitten. Achter gaat er een Michelin Pilot Road 4 onder. Eens kijken of die double-compound een beetje wil werken tegen het vierkant worden van de band. Ik heb er nu 7.000 mee gereden en waarschijnlijk iets van 1.000 door mijn voorganger.
'k zou zo graag een setje TKC70 monteren
Er zitten nu dunlop trailmax onder, de 50% offroad variant. De dealer had al gezegd dat ik waarschijnlijk niet meer dan 9k moest verwachten. Ik ga voor de opvolger, want alhoewel 9k niet veel is zijn ze wel retegoed onder mijn motor, ze plakken onder alle omstandigheden en die extra veiligheid is me ook wat waard.w4rguy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:57:
[...]
Wat voor banden heb je? Op mijn hornet gingen ze er ook sneller aan dan ik dacht. Ik heb er nu nog Continental RoadAttack 2 onder zitten. Achter gaat er een Michelin Pilot Road 4 onder. Eens kijken of die double-compound een beetje wil werken tegen het vierkant worden van de band. Ik heb er nu 7.000 mee gereden en waarschijnlijk iets van 1.000 door mijn voorganger.
kneusteun schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:52:
[...]
Wees blij, met de AT is 1 op 17 iets wat heel soms lukt, maar vaker 1 op 15.
Wat bij mij ook niet mee heeft geholpen is het feit dat de banden al een stukje ouder waren. Ik wilde er dus ook al snel van af. Heb toch het idee dat oudere (en daardoor wat drogere) banden sneller wegslijten dan een vers stel.Dryhte schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:00:
[...]
Grappig toch, mijn Pirelli Scorpion Trail banden (uit 2014) willen maar niet weten van verslijten. Zien er nauwelijks gebruikt uit na 18000km. (ok da's overdreven, maar zeker nog vele duizenden kilometers te gaan).
'k zou zo graag een setje TKC70 monteren
Zou voor mij ook niet langer hoeven, heb iets met nieuwe banden
TKC's liggen er nu zo'n 8k op en ik vind het lekkere banden, geen spijt van!
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Hoe doe je dat? Alleen wind mee rijden? Met een touw achter een vrachtwagen?HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:16:
Woei, vandaag 1 op 22 gereden, en ik deed niet eens mijn best. Nu ga ik me afvragen of 1 op 25 haalbaar is
.
Wat voor jaar is je blok? Mijn pd10 haalt dit dus echt niet. 1:16 / 1:17 dan is het wel klaar.
Maar rij dan ook veel snelweg. En trek altijd aardig door.
Nice, nog een BMW S1000 rijder erbij! Veel plezier ermeebntjah schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:51:
Een tijd terug een testrit gedaan op BMW S1000 XR; direct prijs gaan vragen en kreeg ook nog een mooie prijs voor mijn Z750 dus beslissing was snel gevallen![]()
Kreeg melding dat ik vorige vrijdag hem kon ophalen![]()
![]()
Nu ben ik een 580 km verder en moet echt wel zeggen wat een super motor!![]()
[afbeelding]
Verwijderd
close, inderdaad een pegaso, maar gewoon de oude 650 met het door rotax ontwikkelde blok, wat met een andere kop ook in de f650 werd gebruikt. alleen is ie in de aprillia met 5 kleppen uitgevoerd, wat weinig doet behalve het verbruik verdubbelensteveman schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:49:
[...]
Aprilia 1-cilinder... Pegaso? (Met een 660cc yamahablok?)
Het blok is gewoon goed; is iets anders dan je K46 blok omdat mijn koppel in het gehele bereik ligt en bij jouw vooral in de top. Heb gebruik gemaakt van de Innovation line pack (http://www.bmw-motorrad.b...r/s1000xr_salonactie.html voor de geinteresseerde) in België en was blijkbaar nog net binnen de termijn voor 2 jaar bijkomende garantie zonder meerprijs te bekomennoes schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:08:
[...]
Nice, nog een BMW S1000 rijder erbij! Veel plezier ermee
[ Voor 23% gewijzigd door bntjah op 03-07-2017 16:16 . Reden: Link bijgevoegd ]
K49 '17
Meeste van mijn ritten zijn vrij lang, vandaag heb ik 240km retour Breda - Amsterdam geregeld via De a27, a2 en a10.wilco1985 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:06:
[...]
Hoe doe je dat? Alleen wind mee rijden? Met een touw achter een vrachtwagen?
Wat voor jaar is je blok? Mijn pd10 haalt dit dus echt niet. 1:16 / 1:17 dan is het wel klaar.![]()
Maar rij dan ook veel snelweg. En trek altijd aardig door.
Ik heb veel 100/110 gereden, veel vlot opgetrokken (6, soms 7000 toeren) stukjes 120/130 gereden en in de tunnel even tot 150 opengetrokken. In de files met zo'n 30/40km/h gefilterd.
Blok is een PD06E uit 1992, de zilveren variant. Motor is een PD06 uit 1989.
[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-07-2017 16:14 ]
Zo das een nette aanbieding. In NL heb je voor die prijs een standaard versie, zonder enige optie. Vink je het eea aan zoals jij m hebt, kost ie rond de 22k. Leuker kunnen we het niet maken.. stomme belastingenbntjah schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:12:
[...]
Het blok is gewoon goed; is iets anders dan je K46 blok omdat mijn koppel in het gehele bereik ligt en bij jouw vooral in de top. Heb gebruik gemaakt van de Innovation line pack (http://www.bmw-motorrad.b...r/s1000xr_salonactie.html voor de geinteresseerde) in België en was blijkbaar nog net binnen de termijn voor 2 jaar bijkomende garantie zonder meerprijs te bekomen![]()
Rood staat m ook goed, maar de matblauwe lak vind ik het allergaafst voor de S1000R / XR.
Edit: S1000RR overigens ook zo'n 3k verschil als je alle opties aanvinkt op de wielen na: € 23.145,23 (NL) vs € 20.165,00 (BE). Geen nieuws, wel jammer.
[ Voor 8% gewijzigd door noes op 03-07-2017 16:26 ]
Jammer dat er zo een verschil op zit tussen de 2 landen

Edit:
De aftermarket stukken die ik heb laten installeren zijn:
Evotech Performance Radiator & Oil cooler guard protector in het zwart; maakt het iets mooier
T-Rex Motorblok Covers omdat deze meer bescherming boden tov de BMW HP voor een bijna identieke prijs
SW Motech Tankring zodat ik mijn SW Motech Engage kon installeren wederom mooiere bevestiging dan die dat BMW aanbied
[ Voor 40% gewijzigd door bntjah op 03-07-2017 16:29 . Reden: Aftermarket stukken opgelijst ]
K49 '17
Heb al eens eerder gehoord dat de oudere TA blokken zuiniger lopen dan de nieuwe. Daar zal het verschil wel voor een deel in zitten. En ik heb meer snelheidswisselingen op de route. Daar wordt het ook niet zuiniger van.HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:13:
[...]
Blok is een PD06E uit 1992, de zilveren variant. Motor is een PD06 uit 1989.
Ik ga BMW eens bellen hoe het zit met die bak, af en toe valt 'ie na een paar seconden uit de 5de versnelling nu. Ik wil die nieuwe bak...
Verbruik valt trouwens mee, bij rustig woon-werk verkeer zo'n 4.6/100, als ik echt rustig op de snelweg achter een touringcar aan ga 3.7/100 en bij wat sportiever rijden zo'n 6/100. Ik vind het allemaal heel acceptabel voor een 1200CC. Vergeleken bij m'n Aygo valt het tegen, maar toch
TKC70 ook voor jou?Least Inkling schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:06:
@Dryhte 18.000km, das heel wat. Vind dat heel knap, ik kom niet verder dan 10-12k.
Zou voor mij ook niet langer hoeven, heb iets met nieuwe banden![]()
TKC's liggen er nu zo'n 8k op en ik vind het lekkere banden, geen spijt van!
Ik weet ook niet hoe ik 't doe, veel snelweg km's over eerder goede wegen (Gent-Brussel, Gent-Izegem, Gent-Zele). Weinig remmen (ik vertrouw nogal op engine braking).
Ik zat al bij 10k km uit te kijken naar nieuwe banden, maar... zit nu nog altijd lang niet aan de indicators.
[ Voor 9% gewijzigd door Dryhte op 03-07-2017 16:37 ]
Ik ga zelf op zoek naar de eerste versie maar wel 1 na bouwjaar 2000 dus!
@Verwijderd de 900 versie schijnt zwaarder en minder speels te zijn dan de 600, vandaar dat ik die niet had meegenomen.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Jap, TKC70's. Omdat die tractor van mij te zwaar is voor off road, beperk ik me tot gravel(paadjes) of een droog bospad. En daar doen ze goed hun werk. Tegelijkertijd kun je er op asfalt flink op raggen, heb geen raar momentje gehad. Dat was anders met de Michelin Anakee 3, rampband was het.Dryhte schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:36:
[...]
TKC70 ook voor jou?
Ik weet ook niet hoe ik 't doe, veel snelweg km's over eerder goede wegen (Gent-Brussel, Gent-Izegem, Gent-Zele). Weinig remmen (ik vertrouw nogal op engine braking).
Ik zat al bij 10k km uit te kijken naar nieuwe banden, maar... zit nu nog altijd lang niet aan de indicators.
Ik zou toch nog deze zomer nieuwe banden willen halen (zodat ik de eerste paar 100km in warm weer kan doen...) Maar heb geen zin om uitgelachen te worden door de bandenmonteur wegens vervangen van bijna gloednieuwe bandjesLeast Inkling schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:43:
[...]
Jap, TKC70's. Omdat die tractor van mij te zwaar is voor off road, beperk ik me tot gravel(paadjes) of een droog bospad. En daar doen ze goed hun werk. Tegelijkertijd kun je er op asfalt flink op raggen, heb geen raar momentje gehad. Dat was anders met de Michelin Anakee 3, rampband was het.
Ik heb ook scouts gehad en die zijn meer asfalt dan offroad, grip in zand is aanzienlijk minder en nat asfalt vind ik ze ook niet echt lekker.
Edit: wel bij de les blijven;), was een all road-cursus
[ Voor 15% gewijzigd door Least Inkling op 03-07-2017 17:27 ]
Ik ga tot de winter wachten zodat de prijzen wat zakken. De vraagprijzen zijn veels te hoog atm..
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
M'n plan was om deze zomer een motor te kopen maar dat schiet niet echt op. Dus nu maar even op een andere manier wat verzinnen.kneusteun schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:40:
waarom plan je een trip als je geen motor hebt?!
Indien je iemand kent die geïnteresseerd is om z'n motor te verhuren let me know please.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
HTT-Thalan schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:20:
[...]
*oogbleek pakt
Kijk, zo ziet een motor eruit:
[afbeelding]

Jah, dat zegt ze dus wel. Schouders ophalen en gas erop.Panini schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:56:
[...]
Gelukkig zegt zij dat niet, zou zo een domper zijn voordat je gaat rijden.
Uhu, en daarom staan er "Tightening torques" bij de schroeven van plastic kappenwimmel_1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:23:
Werkplaats handboeken zijn er dan ook eigenlijk niet voor mensen welke niet in een werkplaats werken, van dat soort mensen wordt er verwacht dat ze de techniek er achter snappen, maar... Dan nog had 't er misschien beter wel ingezet kunnen worden.
Rij jij eigenlijk met otoplastieken?HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:13:
[...]
Meeste van mijn ritten zijn vrij lang, vandaag heb ik 240km retour Breda - Amsterdam geregeld via De a27, a2 en a10.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ja, okay. Als klein broertje van KTM (cyntax schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:06:
[...]
Hey Husqvarna is nu onderdeel van KTM he, dus soort van wel KTM.
De dealer waar ik de Husq nieuw heb gehaald is een KTM dealer dus vandaar dat de handvat verwarming van KTM is.
Voor die 3k verschil krijg je dan wel weer, over het algemeen, betere wegen. Maar ik ben het met je eens; het is enorm veel belasting in vergelijking tot andere landen.noes schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:22:
[...]
Zo das een nette aanbieding. In NL heb je voor die prijs een standaard versie, zonder enige optie. Vink je het eea aan zoals jij m hebt, kost ie rond de 22k. Leuker kunnen we het niet maken.. stomme belastingen
Rood staat m ook goed, maar de matblauwe lak vind ik het allergaafst voor de S1000R / XR.
Edit: S1000RR overigens ook zo'n 3k verschil als je alle opties aanvinkt op de wielen na: € 23.145,23 (NL) vs € 20.165,00 (BE). Geen nieuws, wel jammer.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ik dacht al dat ik je vanochtend spotte thv Breukelen. Wilde wel zwaaien, maar vanuit mijn koekblik was dat maar raar geweest.HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:13:
[...]
Meeste van mijn ritten zijn vrij lang, vandaag heb ik 240km retour Breda - Amsterdam geregeld via De a27, a2 en a10.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Echte mannen parkeren hun motor op een grindpaadjetdw schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:46:
[...]
Nee gek, echte motoren staan geparkeerd langs een boulevard
[afbeelding]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
misschien is https://motoshare.nl/ wat voor je? kwam ik pas geleden toevallig tegen.Hamza schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:39:
Iemand die z'n A2 motor 10 dagen aan mij wilt verhuren? Ik heb een trip naar het buitenland gepland maar ik heb alleen geen motor.
Ik ga tot de winter wachten zodat de prijzen wat zakken. De vraagprijzen zijn veels te hoog atm..
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Geen A2 motoren, maar 200 vrije kilometers per dag en weinig divers aanbod.mr_zippey schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:20:
[...]
misschien is https://motoshare.nl/ wat voor je? kwam ik pas geleden toevallig tegen.
http://motorverhuur.nl/MO...SAKI-VERSYS-300-ABS-HURENHamza schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:55:
[...]
Geen A2 motoren, maar 200 vrije kilometers per dag en weinig divers aanbod.
Yep, wat jij vraagt gaat geld kosten
YupMaegrim schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:49:
[...]
http://motorverhuur.nl/MO...SAKI-VERSYS-300-ABS-HUREN
Yep, wat jij vraagt gaat geld kosten

Mijne mag je voor 3k hebben
Parkeren? Echte mannen rijden op hun motor tot de tank leeg isBommes schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:19:
[...]
Echte mannen parkeren hun motor op een grindpaadje
[afbeelding]
Hm, slechte ervaringen met de Anakee 3? Op gravel, of juist op asfalt? Ik zit ook aan die band te denken voor onder mijn Caponord die voor 95% op asfalt gebruikt worden.Least Inkling schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:43:
[...]
Jap, TKC70's. Omdat die tractor van mij te zwaar is voor off road, beperk ik me tot gravel(paadjes) of een droog bospad. En daar doen ze goed hun werk. Tegelijkertijd kun je er op asfalt flink op raggen, heb geen raar momentje gehad. Dat was anders met de Michelin Anakee 3, rampband was het.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Bommes schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:19:
[...]
Echte mannen parkeren hun motor op een grindpaadje
[afbeelding]
Bommes schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:15:
[...]
[afbeelding]
Ik vertrouw mijn jiffy niet meer..![]()
Vespa is uit 1 geheel, althans het metaal. Strak maken en overspuiten kost ongeveer 800 euro.
Dat alleen omdat op de jiffy het toch iets te schuin was..
[afbeelding]
Daarom staat hij op die foto waarschijnlijk ook op de middenbok
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Jep, en dat grindpad was nog voor het omvallen.Chakotay schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:24:
[...]
Daarom staat hij op die foto waarschijnlijk ook op de middenbok
Heel de dag de krullen van de banden gereden zonder te vallen.
Grindpad op en af gestuiterd, mezelf helemaal klem gereden tussen kniehoog gras en rotsblokken, om vervolgens een dik half uur in de volle zon in het midden van nergens aan de Vespa tr staan trekken en tillen om weer los te komen....
Dat alles zonder noemenswaardige schade, maar bij gesloten camping nummer 2 pleurt het ding gewoon om..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hey, don't feel bad. Ik rij 2 weekenden terug 4 uur rond door parkjes, paaltjes, fietspaden en slecht wegdek, maximaal 30km/u, halve draaien, stapvoets, allemaal zonder problemen, zelfs toen de uitputting toesloeg hield ik haar stabiel.Bommes schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:42:
[...]
Jep, en dat grindpad was nog voor het omvallen.![]()
Heel de dag de krullen van de banden gereden zonder te vallen.
Grindpad op en af gestuiterd, mezelf helemaal klem gereden tussen kniehoog gras en rotsblokken, om vervolgens een dik half uur in de volle zon in het midden van nergens aan de Vespa tr staan trekken en tillen om weer los te komen....
Dat alles zonder noemenswaardige schade, maar bij gesloten camping nummer 2 pleurt het ding gewoon om..![]()
Vervolgens is de etappe klaar, ik maak nog even een halve draai en rij stapvoets de stoep op om een parkeerplekje te vinden.
Ik sta stil, en leun iets teveel naar rechts, 240 kilo laat zich niet meer beteugelen en ik zie haar zo op haar zijkant zakken, ik moet op een gegeven moment gewoon loslaten omdat mijn rug anders het gewicht zou moeten dragen.
De schade was beperkt, maar je bent niet alleen
Hij reed zo'n fireblade 1000rr met een uitlaat aan de onderkant. De demper kwam los en werd door zijn achterwiel naar achteren en omhoog gelanceerd. Kon nog net wegduiken waardoor de demper de zijkant van mijn helm raakte en mijn linker hand. Gelukkig heb ik een goede uitrusting die letsel voorkomen heeft. Een deel van de demper kwam precies op de knokkels van mijn linker hand waar de metalen delen van de handschoen de impact hebben verdeeld. Bovenkant is alleen beurs van de impact maar verder lijkt er niks aan de hand te zijn. Eerste 5 minuten trilde de vingers enorm maar dat trok weg en de dokter verwacht ook niet dat er iets mis is.
Kon gelukkig in een reflex mijn hoofd wegdraaien waardoor de andere kant van de demper de zijkant van de helm heeft geraakt en daar het carbon letterlijk heeft doen barsten

Weet nog steeds niet hoe ik op de motor ben blijven zitten en op de baan ben gebleven. Denk niet dat ik eerder zo dicht bij een flink ongeluk ben geweest. Die jongen was ook geschrokken en kwam na afloop nog even langs. Wat bleek nou, eerder in de ronde werd hij buiten de baan geduwd, schraapte met zijn uitlaat over een curbstone en hoorde daarna wat schrapen wat na een paar bochten weg was. Waarschijnlijk was dat de beugel waar het ding mee gemonteerd was. Snap niet dat je doorrijdt als je motor ineens van dat soort geluiden maakt
Nu op zoek naar een nieuwe helm. Vergoeden zit er niet in en zo schrijf je een helm van 700 euro af door toedoen van iemand anders.
https://sp-connect.eu/col...undle?variant=42873642069
Zoek al een tijdje een mount, maar vind die ram mount te groot en lomp. Dit ziet er een stuk netter uit. Wel duur overigens..
Jammer dat je A2 nodig hebt, anders had ik wel iets aan kunnen bieden. Yamaha Fazer 600cc is net teveel vermogen met net geen 70kw.Hamza schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:55:
[...]
Geen A2 motoren, maar 200 vrije kilometers per dag en weinig divers aanbod.
Ja, maar dan heb je wel altijd zo'n knobbel op je telefoon. Ook zag ik geen fotos van de universele hoesjes, wat nodig is als je geen samsung of iphone hebt.gebruikershaes schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:18:
Iemand ervaring hier mee?
Zoek al een tijdje een mount, maar vind die ram mount te groot en lomp. Dit ziet er een stuk netter uit. Wel duur overigens..
Zelf heb ik de ultimate addons, daarvan kan je het houdertje makkelijk demonteren en blijft er alleen zo'n kogel aan je stuur achter. Telefoon klikt stevig in houder en is ook makkelijk weer los te maken.
@xos zuur man! Heb je wel zn demper gehouden?
[ Voor 62% gewijzigd door noes op 03-07-2017 22:26 ]
Ahh echt zuur! Ook al heb je die helm afgeschreven, toch heb je geluk gehad met de afloop. Het had dus ook velen malen ernstiger kunnen eindigen. Laatst ook iemand die een oliespoor had achtergelaten waardoor 3-4 rijders de grindbak in gingen. Helaas is dat een deel van het racen/circuit rijden.xos schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:18:
Omg, vandaag een uitlaat demper van een voorganger op mijn helm gehad tussen hoge heide en de ramshoek op Assen. Voor die het niet kennen, je remt daar af van 240 naar 170 om de ramshoek in te gaan, een van de snelste bochten van de motogp kalender. Gaat dus flink hard.
Hij reed zo'n fireblade 1000rr met een uitlaat aan de onderkant. De demper kwam los en werd door zijn achterwiel naar achteren en omhoog gelanceerd. Kon nog net wegduiken waardoor de demper de zijkant van mijn helm raakte en mijn linker hand. Gelukkig heb ik een goede uitrusting die letsel voorkomen heeft. Een deel van de demper kwam precies op de knokkels van mijn linker hand waar de metalen delen van de handschoen de impact hebben verdeeld. Bovenkant is alleen beurs van de impact maar verder lijkt er niks aan de hand te zijn. Eerste 5 minuten trilde de vingers enorm maar dat trok weg en de dokter verwacht ook niet dat er iets mis is.
Kon gelukkig in een reflex mijn hoofd wegdraaien waardoor de andere kant van de demper de zijkant van de helm heeft geraakt en daar het carbon letterlijk heeft doen barsten. Was ik niet op tijd weggedraaid dan had ik hem vol op mijn vizier gehad
. Nu alleen een stijve nekspier en een verrotte helm
Weet nog steeds niet hoe ik op de motor ben blijven zitten en op de baan ben gebleven. Denk niet dat ik eerder zo dicht bij een flink ongeluk ben geweest. Die jongen was ook geschrokken en kwam na afloop nog even langs. Wat bleek nou, eerder in de ronde werd hij buiten de baan geduwd, schraapte met zijn uitlaat over een curbstone en hoorde daarna wat schrapen wat na een paar bochten weg was. Waarschijnlijk was dat de beugel waar het ding mee gemonteerd was. Snap niet dat je doorrijdt als je motor ineens van dat soort geluiden maakt![]()
Nu op zoek naar een nieuwe helm. Vergoeden zit er niet in en zo schrijf je een helm van 700 euro af door toedoen van iemand anders.
Mochten er nog mensen meewillen met de Tweakers Duitsland rit aankomend weekend: er is 1 plaats vrijgekomen! Aanstaande zaterdag 8 & zondag 9 juli gaan we met een groep Tweakers richting de Eifel.
Meer info is in het aparte topic te lezen.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Pics van je fazer?noes schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:18:
[...]
Jammer dat je A2 nodig hebt, anders had ik wel iets aan kunnen bieden. Yamaha Fazer 600cc is net teveel vermogen met net geen 70kw.
[...]
Ja, maar dan heb je wel altijd zo'n knobbel op je telefoon. Ook zag ik geen fotos van de universele hoesjes, wat nodig is als je geen samsung of iphone hebt.
Zelf heb ik de ultimate addons, daarvan kan je het houdertje makkelijk demonteren en blijft er alleen zo'n kogel aan je stuur achter. Telefoon klikt stevig in houder en is ook makkelijk weer los te maken.
@xos zuur man! Heb je wel zn demper gehouden?eigenlijk vind ik dat je voor dit soort nalatigheid wel aansprakelijk moet zijn.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Heb dit een tijdje gebruikt op mijn Hornet icm meet oude iphone 4S. Na een paar weken toch maar een ram kogel op een van de stuurpen gemonteerd, werkt veel beter.gebruikershaes schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:18:
Nu op de versys ook een ram oplossing om de tomtom boven het dashboard te monteren.
De quadlock case gebruik ik al jaren op de wielrenfiets en mtb. Werkt echt super. ding zit superstrak.
Verwijderd
Heftigxos schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:18:
Omg, vandaag een uitlaat demper van een voorganger op mijn helm gehad tussen hoge heide en de ramshoek op Assen. Voor die het niet kennen, je remt daar af van 240 naar 170 om de ramshoek in te gaan, een van de snelste bochten van de motogp kalender. Gaat dus flink hard.
Kon gelukkig in een reflex mijn hoofd wegdraaien waardoor de andere kant van de demper de zijkant van de helm heeft geraakt en daar het carbon letterlijk heeft doen barsten. Was ik niet op tijd weggedraaid dan had ik hem vol op mijn vizier gehad
Weet nog steeds niet hoe ik op de motor ben blijven zitten en op de baan ben gebleven. Denk niet dat ik eerder zo dicht bij een flink ongeluk ben geweest. Die jongen was ook geschrokken en kwam na afloop nog even langs. Wat bleek nou, eerder in de ronde werd hij buiten de baan geduwd, schraapte met zijn uitlaat over een curbstone en hoorde daarna wat schrapen wat na een paar bochten weg was. Waarschijnlijk was dat de beugel waar het ding mee gemonteerd was. Snap niet dat je doorrijdt als je motor ineens van dat soort geluiden maakt![]()
Hoezo wordt zoiets niet vergoed?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wel dat had een mooi youtube filmpje kunnen zijnxos schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:18:
Mooi dat er geen brokken van zijn gekomen allereerst!xos schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:18:
Maaruhm... is dit niet een gevalletje aanspraak maken op de WA verzekering bij de veroorzaker?
Ik zou het in elk geval een poging wagen, indien je zijn gegevens hebt tenminste.
[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 04-07-2017 08:32 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Jap, ik vond het een onbetrouwbare band op asfalt, voornamelijk de voorband. Daar heb ik verscheidene onverklaarbare utistapjes gehad, zonder dat daar aanleiding voor was en op de meest onverwachte plekken.Chakotay schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:14:
[...]
Hm, slechte ervaringen met de Anakee 3? Op gravel, of juist op asfalt? Ik zit ook aan die band te denken voor onder mijn Caponord die voor 95% op asfalt gebruikt worden.
Achterband is wel okee. Op oneffenheden vind ik wederom de voorband wat springerig, waar de TKC gewoon stug en onverstoorbaar doorrolt.
Maar, banden zijn persoonlijk, de een is blij met een merk die een ander uitspuugt
Edit: ook sleet ie ontregelmatig af. Voornamelijk diep op de (hoe zeg je dat) de helft van helft van de band, zowel links als rechts.
[ Voor 8% gewijzigd door Least Inkling op 04-07-2017 08:40 ]
kwart?Least Inkling schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:36:
[...]
ook sleet ie ontregelmatig af. Voornamelijk diep op de (hoe zeg je dat) de helft van helft van de band, zowel links als rechts.
[ Voor 38% gewijzigd door Dryhte op 04-07-2017 08:53 ]
Heb geen foto, beelden zeggen meer dan...twee zinnen..
Uiterste rand links - diepe slijtplek - harde compound midden - diepe slijtplek - Uiterste rand rechts
Echt een overdreven "wobbel" en dat merk je wel met insturen.
Edit: http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13711.0
Ik ben niet de enige zo te zien, linkje is als voorbeeld
[ Voor 18% gewijzigd door Least Inkling op 04-07-2017 09:02 ]
zoiets dan?Least Inkling schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:58:
Kwart klinkt goednog niet voldoende koffie.
Heb geen foto, beelden zeggen meer dan...twee zinnen..
Uiterste rand links - diepe slijtplek - harde compound midden - diepe slijtplek - Uiterste rand rechts
Echt een overdreven "wobbel" en dat merk je wel met insturen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 04-07-2017 09:14 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Oef die heb ik niet bij de hand
Verwijderd
Er zit verschil tussen iemand die bv te lam is een olieplug vast te draaien en te borgen of na een zware val doorrijd en iemand die een blok opblaast. Als je voorganger bij de tweakers toertocht zijn bagage niet goed vastzet en het valt er af waardoor jij eroverheen rijdt en valt hoe zou jij het dan vinden dat iemand roept. Dat is zuur voor je maar het risico van rijden in een groep?caesar1000 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:32:
[...]
Ahh echt zuur! Ook al heb je die helm afgeschreven, toch heb je geluk gehad met de afloop. Het had dus ook velen malen ernstiger kunnen eindigen. Laatst ook iemand die een oliespoor had achtergelaten waardoor 3-4 rijders de grindbak in gingen. Helaas is dat een deel van het racen/circuit rijden.
En dat is nu precies het hekele punt. Wat valt nog onder eigen risico en wat niet? Dat is in de praktijk op een circuit niet te definieren. Daarom de regel dat alles onder eigen risico valt. Het is anders simpelweg niet te handhaven. Maar of het eerlijk is?
Nog zo'n voorbeeld. Mijn racemaatje had gisteren pole positie getrained in de sportcup, dat is de middelste klasse waar dus mensen in rijden die al wat ervaring hadden. Toen hij naar zijn plek rolde bleek er iemand verkeerd te staan. Dus die besloot zonder te kijken ineens gas te geven om naar de juiste plek te rijden en ramde zo zijn stuur door zijn voorkap. Hele kap verrot. Afgezien van wat lakschade aan zijn stuureinde had die jongen niks, mijn racemaatje mag een nieuwe kap kopen en laten spuiten.
Zoeen: https://goo.gl/images/5QChXGnoes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:13:
[...]
Oef die heb ik niet bij de handHet is zo'n rooie met zwart frame uit 1999. Prima motortjes, gebruik m als winterfiets. Het risico om dan met de supersport op pad te zijn is hoger dan het plezier dat ik er dan uithaal: met slecht weer kan je m toch niet echt lekker open trekken. Dan voldoet zo'n Fazer prima.
Ram is inderdaad fors, met name de X-Grip is best een gevaarte.gebruikershaes schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:18:
Dit lijkt wel mooi, simpel hoesje voor je niet-ondersteunde telefoon zoeken, sticker er op en goan met die bananaphone.
En wat achterblijft op de motor is niet door iedere oetlul met nauwelijks een opponerende duim mee te nemen. Fijn dat je nu pas met die meuk komt, nadat ik m'n rammetje gemonteerd heb
[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 04-07-2017 10:55 ]
Exact, maar dan met gebruikssporen
Prima licht sport/tour/bijna naked motortje. Twee minpuntjes: met mijn 1m93 zit ik met mn knieën tegen de uitstulpingen in de tank zit, ipv er onder, en het zadel is een beetje te zacht voor mijn 100kg
Als je een wagen met trekhaak hebt: Huur er een karretje bij.Hamza schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:39:
Iemand die z'n A2 motor 10 dagen aan mij wilt verhuren? Ik heb een trip naar het buitenland gepland maar ik heb alleen geen motor.
Ben je wel de Sjaak Trekhaak die met de auto komt natuurlijk, maar goed, die snelweg kms kunnen me doorgaans toch gestolen worden
Goed punt en moeilijke discussie.xos schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:23:
[...]
Er zit verschil tussen iemand die bv te lam is een olieplug vast te draaien en te borgen of na een zware val doorrijd en iemand die een blok opblaast. Als je voorganger bij de tweakers toertocht zijn bagage niet goed vastzet en het valt er af waardoor jij eroverheen rijdt en valt hoe zou jij het dan vinden dat iemand roept. Dat is zuur voor je maar het risico van rijden in een groep?
En dat is nu precies het hekele punt. Wat valt nog onder eigen risico en wat niet? Dat is in de praktijk op een circuit niet te definieren. Daarom de regel dat alles onder eigen risico valt. Het is anders simpelweg niet te handhaven. Maar of het eerlijk is?
Nog zo'n voorbeeld. Mijn racemaatje had gisteren pole positie getrained in de sportcup, dat is de middelste klasse waar dus mensen in rijden die al wat ervaring hadden. Toen hij naar zijn plek rolde bleek er iemand verkeerd te staan. Dus die besloot zonder te kijken ineens gas te geven om naar de juiste plek te rijden en ramde zo zijn stuur door zijn voorkap. Hele kap verrot. Afgezien van wat lakschade aan zijn stuureinde had die jongen niks, mijn racemaatje mag een nieuwe kap kopen en laten spuiten.
Maar op de openbare weg (jouw opmerking over groepsrijden) zijn zaken verzekerd onder al dan niet je voertuigverzekering. Maar circuitrijden is een bewuste keuze met alle risico's van dien.
Een verzekeringsmaatschappij wil dit risico niet lopen. Weinig deelnemers en grote schadeposten is wat ze noemen een verliesgevende polis.
Verwijderd

Maar even keihard ingehaald net voor een paar leuke snelle bochtjes
ik ben op dit moment bezig met mijn Motor rijbewijs halen (Direct A)
Aankomende donderdag AVB examen, hopelijk gaat dat lukken (heb nog wat moeite met de langzame slalom en de halve draai......)
En verwacht dat het weg examen snel zal volgen.
Nu heb ik een paar praktische vragen voor als ik mijn rijbewijs heb:
uiteraard wil ik een motor aanschaffen, maar vind dit nu nog erg lastig. ik zit met een paar dingen:
ik woon in de binnenstad en heb geen overdekte parkeerplaats voor de motor.
hoe zijn jullie ervaringen hier mee. ik zag wel dat er een shurguard bij mij in de buurt, daar kost een overdekte plek 60euro per maand.
Wat voor een motor: ik wil eigenlijk een leuke motor om mee te beginnen, hoeft echt geen racemonster te zijn met vol vermogen. maar wil eigenlijk iets tussen sportief en tour in. jullie ideeën? ik zat zelf te kijken naar een honda cbr600.
nu wil ik in het begin een 2e hands motor kopen voor niet al te veel geld. ik wil namelijk eerst eens uitproberen wat het nou eigenlijk betekend om een motor te bezitten. vaak kom ik dan to toch wel in de oudere motoren range. (2000 en eerder)
hoe zit het met de betrouwbaarheid ect van motoren? van auto's van voor 2000 is het meestal een en al ellende. moet ik het zelfde verwachten van een motor of valt dat allemaal veel meer mee?
Haha, zijn we tweeling? Ik 1.94, 100+kg, en ook een Fazer (2003) met glijschade...noes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:52:
[...]
Exact, maar dan met gebruikssporen![]()
Prima licht sport/tour/bijna naked motortje. Twee minpuntjes: met mijn 1m93 zit ik met mn knieën tegen de uitstulpingen in de tank zit, ipv er onder, en het zadel is een beetje te zacht voor mijn 100kg
och die 30 jaar oude VFR van Robkazoe doet het prima volgens mijfjux schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:43:
hoe zit het met de betrouwbaarheid ect van motoren? van auto's van voor 2000 is het meestal een en al ellende. moet ik het zelfde verwachten van een motor of valt dat allemaal veel meer mee?
Ik heb zelf niet het probleem van de knieen, maar wel van het zachte zadel. Ik dacht dat het aan mij lag, maar gelukkig niet dusnoes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:52:
[...]
Twee minpuntjes: met mijn 1m93 zit ik met mn knieën tegen de uitstulpingen in de tank zit, ipv er onder, en het zadel is een beetje te zacht voor mijn 100kg
Wie kent iemand in de buurt van Rotterdam die dat soort dingen doet tegen een niet al te hoge prijs?
XBL: DonFrans
Nee dat denk ik niet. Heb ook nog een S1000RR voor het zomerse werkBvZwolle schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:48:
[...]
Haha, zijn we tweeling? Ik 1.94, 100+kg, en ook een Fazer (2003) met glijschade...
Ten eerste, succes met je AVB! Ten tweede, eerder genoemde Fazer vanaf 1998 voldoet prima voor een beginnend bestuurder: lekker vlot, wendbaar én goedkoop. Betrouwbaarheid is goed, enige is dat de uitlaatpijp altijd doorrot (vroeger of later). Nieuwe RVS kost iets van 250 euro, dus dat valt mee. Als je er één vindt waarbij dat al gedaan is heb je daar geen zorgen meer om. Net als bij autos zitten er ook rotte appels tussen, daar komt denk ik je vooroordeel vandaan. Motoren zijn vaak minder bereden, vaker droog gestald, en onderhoud is minder kostbaar. Dus is leeftijd niet persé een bron van zorgen.fjux schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:43:
[...]
nu wil ik in het begin een 2e hands motor kopen voor niet al te veel geld. ik wil namelijk eerst eens uitproberen wat het nou eigenlijk betekend om een motor te bezitten. vaak kom ik dan to toch wel in de oudere motoren range. (2000 en eerder)
Ja mn kont valt in slaapFrans92 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:54:
[...]
Ik heb zelf niet het probleem van de knieen, maar wel van het zachte zadel. Ik dacht dat het aan mij lag, maar gelukkig niet dusBinnenkort maar eens het zadel opnieuw (laten) stofferen met goed schuim.
Wie kent iemand in de buurt van Rotterdam die dat soort dingen doet tegen een niet al te hoge prijs?

[ Voor 13% gewijzigd door noes op 04-07-2017 11:58 ]
Ik zou dan beginnen met een Japanner, zijn vaak beresterk qua duurzaamheid. Meestal "makkelijk" te onderhouden. Onderdelen goed te verkrijgen.fjux schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:43:
Cool! ik zag net dat er hier op tweakers ook een motor topic is!
ik ben op dit moment bezig met mijn Motor rijbewijs halen (Direct A)
Aankomende donderdag AVB examen, hopelijk gaat dat lukken (heb nog wat moeite met de langzame slalom en de halve draai......)
En verwacht dat het weg examen snel zal volgen.
Nu heb ik een paar praktische vragen voor als ik mijn rijbewijs heb:
uiteraard wil ik een motor aanschaffen, maar vind dit nu nog erg lastig. ik zit met een paar dingen:
ik woon in de binnenstad en heb geen overdekte parkeerplaats voor de motor.
hoe zijn jullie ervaringen hier mee. ik zag wel dat er een shurguard bij mij in de buurt, daar kost een overdekte plek 60euro per maand.
Wat voor een motor: ik wil eigenlijk een leuke motor om mee te beginnen, hoeft echt geen racemonster te zijn met vol vermogen. maar wil eigenlijk iets tussen sportief en tour in. jullie ideeën? ik zat zelf te kijken naar een honda cbr600.
En ik een Triumph Tiger 1050 voor het mooiere werknoes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:57:
[...]
Nee dat denk ik niet. Heb ook nog een S1000RR voor het zomerse werk
[...]
Dit topic is gesloten.