Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.089 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Osiris schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:41:
Gisteren nog even gestopt voor een mede-motorrijder die op de vluchtstrook stilstond.

Een zij-paneeltje van een of ander barrel uit de steentijd had losgelaten, verder niets aan de hand :+ Kon dus ook niets voor 'em doen zei 'ie. Nou, succes dan maar :P

Wel nuttig om te weten dat ook m'n alarmlichten uitgaan als ik m'n motor uit of van het contact afhaal. Klaarblijkelijk moet ik 'em daarvoor óók op de parkeerlicht-stand zetten? Of hij moet aan blijven staan? Even 't boekje er weer bijpakken, want ben vergeten hoe ik m'n sleutel had staan. De alarmlichten waren iig uitgegaan :+
Dat is bij mijn motor ook zo. Aan de ene kant wel goed zodat een stel onverlaten je accu niet leeg kunnen trekken, aan de andere kant had ik liever gehad dat m'n alarmlichten te allen tijden aan kunnen.

Hebben jullie tooltjes om onderweg de bandenspanning mee te checken? Ik had ooit een sleutelhangergeval van Rijkswaterstaat gekregen maar die geeft +- 0,5 bar te weinig aan (achter zat 2,0 en voor 1,5 terwijl er in werkelijkheid 2,4 resp 2,3 in zat 8)7)

[ Voor 12% gewijzigd door tdw op 01-07-2017 13:07 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:41
tdw schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:06:
[...]

Dat is bij mijn motor ook zo. Aan de ene kant wel goed zodat een stel onverlaten je accu niet leeg kunnen trekken, aan de andere kant had ik liever gehad dat m'n alarmlichten te allen tijden aan kunnen.
Man, mijn motor heeft niet eens alarmlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Regelmatig tijdens 't tanken neem ik snel een kijkje naar de oliekleur (net verwisseld, nieuwsgierig hoe snel 't verkleurt) terwijl ik nog op de motor zit. Vroeg me af of 't ook geschikt was om het peil te meten.

Als je je motor ook maar een heel klein beetje heen en weer schommelt, dan schommelt 't oliepeil flink mee. Niet echt betrouwbaar dus :P

Door 't filmen zittend op de motor naar die kant heb ik sowieso 't idee dat hij niet echt recht staat. Moet even kijken of ik niet teveel olie d'r in heb zitten :)

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 01-07-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

InZane schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Man, mijn motor heeft niet eens alarmlichten.
Dat was één van de eisen bij het kopen van een motor bij mij :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Standbydienst vandaag, dus ik kan niet echt gaan rijden... Daarom voor het eerst sinds ik hem heb de Caponord maar eens schoongemaakt :o

Zo zie je mijn achterwiel niet vaak:

Schoon achterwiel

Ik zag overigens dat één van de spaken bij het voorwiel een klein knikje heeft. Iemand toevallig ervaring met het spannen van spaken?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
tdw schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Dat was één van de eisen bij het kopen van een motor bij mij :)
Serieus? Als je 't echt mist kun je het er zelf ook wel op knutselen.
Moet zeggen dat ik ze niet mis tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:11

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:58:
Standbydienst vandaag, dus ik kan niet echt gaan rijden... Daarom voor het eerst sinds ik hem heb de Caponord maar eens schoongemaakt :o

Zo zie je mijn achterwiel niet vaak:

[afbeelding]

Ik zag overigens dat één van de spaken bij het voorwiel een klein knikje heeft. Iemand toevallig ervaring met het spannen van spaken?
Vet die spaken zo in de "buitenring" van de velg, gaaf om te zien.
Afgezien van mijn MTB vroeger heb ik geen ervaring met spaken vervangen/spannen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zooo, setje nieuwe banden eronder laten leggen, PR4's. Dat rijdt opeens weer suuuuper-anders :o :D _O- Waar ik hiervoor echt toenemend moeite (veel!) moest doen om de tweewieler een bocht in te krijgen i.p.v. rechtdoor, gaat 't nu weer zo licht als een veertje *O*

Maar dat komt ook doordat die vorige ernstig vierkant was gereden :X Semi-sportieve band voor woon-werk met 90 % snelweg is natuurlijk ook niet zo handig, maarja, die lagen er nou eenmaal onder..

En bij 't demonteren bleek dat de remblokjes ook wel érnstig aan vervanging toewaren (wist ik al, stond al op de planning :o), dus meteen maar laten doen.. Montage voor nop erbij, dus dat compenseert de prijs van de blokjes t.o.v. zelf online bestellen wel weer een beetje :) Ook een setje splitpennen erbij gebietst, zodat ik zelf de ketting kan spannen.. :+

Volgende projectje is het vervangen van de remvloeistof.

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 01-07-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Erasmo schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:13:
[...]

Met een Brammo zal dat zo gedaan zijn, twee uurtjes? Dan zien we elkaar morgen wel denk ik.
Het heeft hier (Nunspeet) tot half drie geregend, dus maar andere dingen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:59
@Osiris Welke versie van de PR4 heb jij nu? De standaard of GT versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-09 13:52

steveman

Comfortabel ten onder

noes schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:29:
[...]

Oh das wel schappelijk. Laat maar horen als je m in gebruik hebt hoe hij bevalt :) met 2 cameras heb ik ook 2 mounts nodig natuurlijk :P
Hmm... Dit is niet het vreesch ik.

/me zoekt verder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ShininNL schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:05:
@Osiris Welke versie van de PR4 heb jij nu? De standaard of GT versie?
Ja wel de standaard moet ik zeggen. Werd ook volgens Michelin aangeraden bij de ZZR op hun site, maar moet eerlijk zeggen dat ik ze niet heel erg goed vergeleken heb :$

De GT zal wel wat minder snel vierkant te rijden zijn, dus was waarschijnlijk wel verstandiger geweest :P

Kan helaas de vergelijking tussen de twee op de Michelin-site niet meer terugvinden. Waren wel leaflets van geloof ik..

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 01-07-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:59
Dacht ooit in een review gelezen te hebben dat de GT versie stuggere wangen heeft, voornamelijk voordelig als je met baggage of met een duopassagier rijdt. Ik ga de volgende ronde denk ik voor de normale versie, rij nooit met een passagier of met bagage en voor die ene keer dat je het wel doet zal het weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Zo'n slagschip had je gerust de GT op mogen monteren ;)
Hier sinds vanochtend ook MPR4 op de VFR, en haakse ventielen erop.
Net de TomTom bij @Robkazoe gemonteerd en een soort rondje door het bos gedaan :+ leuk met nieuwe banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

steveman schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:10:
[...]

Hmm... Dit is niet het vreesch ik.

[video]

/me zoekt verder
Kan het niet heel goed zien, maar hij wiebelt dus? :(

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:57
Vraagje voor de VFR 800 kenners hier (andere ook als je je geroepen voelt :))
Zijn er bijzondere punten bij deze motor waar naar gekeken moet worden. Mijn vader vraagt net of ik mee wil morgen bij eentje kijken :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 20:33

bakvis

Tweakers.Nerd

Nationale werk aan je motor dag vandaag volgens mij! De Aprilia Dorsoduro van een vriend liep niet helemaal lekker, dus geprobeerd om dit zelf uit te vogelen in plaats van het ding naar de garage te brengen en dat is gelukt :)!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19554408_1422668574466134_3902388045322699918_n.jpg?oh=92a75483395ac02f98612f194bda1915&oe=59C768EB

Via E-bay een setje kabels besteld om de ODB/Fiat poort aan te kunnen sluiten en via Guzzidiag de software gedownload om de ECU uit te lezen. Donderdag uitgelezen en volgends de ECU was de Lambda sonde waarde defect en de temperatuur sensor niet goed. Nieuwe (gebruikte) temperatuur sensor gekocht via ebay, welke toevallig in de buurt lag.

Vandaag sensor gemonteerd en ECU fouten verwijderd. Opgelost 8)! Reparatie van 30 euro, had bij de garage 100 euro meer gekost...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:32:
[...]

Hm, dat is best onhandig :+ Nog geluk mee dat het niet al te veel op je banden gekomen is.... Verloren olie wel weer bijgevuld?
ongeveer de halve tank kwijt, zat nog genoeg in dus.

en voor die andere hierboven, pics heb ik helaas niet, handen waren een beetje vies, ben eerst gaan poetsen 😂

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f21/janbo1961/100_0235_zps4aojxo7h.jpg

Ook maar even bezig geweest, eerder deze week uitlaat gemonteerd (na wat correspondentie met, en wat andere onderdelen, van de fabrikant).
Vandaag maar eens gewassen en gepoetst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

lolgast schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:10:
Vraagje voor de VFR 800 kenners hier (andere ook als je je geroepen voelt :))
Zijn er bijzondere punten bij deze motor waar naar gekeken moet worden. Mijn vader vraagt net of ik mee wil morgen bij eentje kijken :+
Die dingen kunnen eigenlijk niet stuk, vooral het 98-02 model (pre-vtec). Spanningsregelaar is een zwak punt maar daarvan kan je lastig voorspellen wanneer hij stuk gaat. Je zou kunnen vragen of hij al een keer vervangen is en zo ja, of dat is door één met koelribben. Bij de 750 zit hij rechts op het subframe, volgens mij bij de 800 ook, maar dat weet ik niet zeker. Het kan af en toe voor zadel verwarming zorgen. Om dat tegen te gaan kan je er een 4cm koelertje op tweaken :)

Het belangrijkst is zoals bij elke motor de staat van het onderhoud. Als banden, ketting/tandwielen etc er goed uitzien, kan je er moeilijk een miskoop aan doen volgens mij.

Eerste (twee?) VTEC jaren hadden volgens mij wat last van klepspeling.

Voor meer algemene info kan je ook kijken op het forum van de owners club www.vfroc.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:42:
[afbeelding]

Ook maar even bezig geweest, eerder deze week uitlaat gemonteerd (na wat correspondentie met, en wat andere onderdelen, van de fabrikant).
Vandaag maar eens gewassen en gepoetst
Verdraaid mooi ding, die uitlaat staat hem ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bommes schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:38:
[...]

Vet die spaken zo in de "buitenring" van de velg, gaaf om te zien.
Afgezien van mijn MTB vroeger heb ik geen ervaring met spaken vervangen/spannen.
Apart ontwerp inderdaad, ik zie het niet veel zo... Het idee ervan is dat het wel spaakwielen zijn, maar er toch geen binnenband nodig is.
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:15:
[...]

ongeveer de halve tank kwijt, zat nog genoeg in dus.

en voor die andere hierboven, pics heb ik helaas niet, handen waren een beetje vies, ben eerst gaan poetsen 😂
Eh? Als bij mij de halve inhoud van het oliereservoir eruit gelopen is staat hij toch echt ruim onder het minimale niveau. Of had ik verkeerd gelezen en ging het over de benzinetank? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:13
Secsytime schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:09:
[...]

Ik dacht niet dat er ooit een motor gemaakt kon worden die ik niet mooi zou vinden.. had het mis. :+
Afbeeldingslocatie: http://a63.tinypic.com/spfcz8.jpg

*O*

Mochten er fans zijn, smaken verschillen :Y)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Thalaron schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:07:
[...]

[afbeelding]

*O*

Da's geen motor, da's een scooter

jaja i know 125cc, maar nog. het is een automaat dus geen motor

[ Voor 12% gewijzigd door tdw op 01-07-2017 22:08 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

[afbeelding]

*O*

Brommer topic is ergens anders hè :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
tdw schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:08:
[...]

Da's geen motor, da's een scooter wc pot
Fixed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Vandaag mijn try-out gehad. Beviel goed tot nog toe.
Volgende week zondag mijn volgende les en dan de komende weekenden erna op zaterdag en zondag lessen vooruit gepland.

Ik was geen slechte passagier volgens de instructeur (hij had niets op aan te merken).
Na wat uitleg en oefenen met bochtwerk met de instructeur achterop terug gereden via de ring (70/75KM/h).

Gevoelsmatig en volgens de instructeur ging het prima voor de eerste keer. Wel vraag ik me af of ze je niet t.a.t. (proberen) terug te laten rijden. Er zijn welliswaar ook opties om een 30/50 weg te nemen. Kan me voorstellen dat ze het wat willen verkopen bij een try-out en dat ze je zelfvertrouwen op de motor willen boosten?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:08:
[...]

Eh? Als bij mij de halve inhoud van het oliereservoir eruit gelopen is staat hij toch echt ruim onder het minimale niveau. Of had ik verkeerd gelezen en ging het over de benzinetank? :X
Dry sump ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:36:
na een stukje 160 op de snelweg met de eencilinder, kreeg ik opeens allemaal bruine spetters op mijn helm.. eerst een paar, dacht misschien wat vliegen ofzo, maar het werden er steeds meer.. dacht dat het gewoon begon te regenen, maar het was toch verdacht bruin. helaas begon het belletje nog niet te rinkelen wat dit kon zijn.

niet veel later opeens een berg bruin "water" in mijn gezicht overal spetters, dus ik kijk naar beneden, en ja hoor...

tijdens het rijden is de oliepeil/vuldop losgetrild. deze zit boven in de framebuis bij het stuur (dry sump) aan alle kanten vliegt er olie in het rond, alles zit onder, dus ik snel met een hand die dop er weer op draaien en naar het dichtstbijzijnde tankstation.... helm compleet nat en plakkerig, vol met olie, jas doorweekt, handschoenen zitten onder. de spetters zaten tot achter over de koffers heen. werkelijk álles zat onder...

tip van flip: ga je hard rijden op een eencilinder, draai alles nog een keer extra aan... dan ga ik nu maar eens alles in de wasmachine duwen..
KTM?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 23:11

Bommes

Capo del formaggio

tdw schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:08:
[...]

Da's geen motor, da's een scooter

jaja i know 125cc, maar nog. het is een automaat dus geen motor
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/07/1498977886-800-x-600px-IMG_20170525_134448.jpg
* Bommes hapt graag... >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:43

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[...]

[afbeelding]

*O*

*oogbleek pakt

Kijk, zo ziet een motor eruit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wZqmbt4r5KOmk1duld7M1BJq/full.jpg

:P

Ze staat bijna over de 70k! Bij de ~77k word het tijd voor een oliefiltertje en klein beurtje.
Helaas gaan de banden die tijd waarschijnlijk niet meer volmaken, het begint al dun te worden achterop.
Er zitten ondertussen verlaagde stepjes op en een nieuwe H4 lamp, want de oude heeft knap gezegd.

En zo gaat zo'n bakbeest door de file:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kHziiS6r0ls]

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-07-2017 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:24
Wat een aso om met die snelheid door de file te gaan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

Het is wel een lange, maar om nou te zeggen de langste EVER? :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Tja ik heb ook nog wel zo'n file filmpje online staan ;)

Amersfoort - Breda tijdens flinke spits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Cute, maar m'n terugweg laatst uut Schwarzewoud wint dit makkelijk :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16

epic_gram

undercover moderator

Thalaron schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:50:
Vandaag mijn try-out gehad. Beviel goed tot nog toe.
Volgende week zondag mijn volgende les en dan de komende weekenden erna op zaterdag en zondag lessen vooruit gepland.

Ik was geen slechte passagier volgens de instructeur (hij had niets op aan te merken).
Na wat uitleg en oefenen met bochtwerk met de instructeur achterop terug gereden via de ring (70/75KM/h).

Gevoelsmatig en volgens de instructeur ging het prima voor de eerste keer. Wel vraag ik me af of ze je niet t.a.t. (proberen) terug te laten rijden. Er zijn welliswaar ook opties om een 30/50 weg te nemen. Kan me voorstellen dat ze het wat willen verkopen bij een try-out en dat ze je zelfvertrouwen op de motor willen boosten?
Mooi dat het goed ging! Ik mocht eigenlijk de eerste les al zelf naar het terrein rijden, dus ik denk dat dat vanzelf wel komt bij jou. Vaak doen ze er niet zo moeilijk over.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:38

A13X

Dude

steveman schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:06:
Cute, maar m'n terugweg laatst uut Schwarzewoud wint dit makkelijk :P
En dat is pas ellende want in Duitsland mag je niet file filteren :'(

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Raym09 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:37:
[...]

En dat is pas ellende want in Duitsland mag je niet file filteren :'(
't Was filteren of verdampen...

Quod est necessarium est licitum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Pro-klustip #1:

Als je je remvloeistof aan 't vervangen bent met een vacuum-pompje en je resevoir bovenaan raakt onverhoopt leeg (don't ask), pomp dan vooral eventjes metéén na het weer vullen van je resevoir je master cilinder vol met olie i.p.v. lucht. Doe dat niet pas zodra je klaar denkt te zijn en je al je spullen weer opgeruimd hebt waardoor je je leidingen vol met lucht pompt :X

Woensdag maar eens even een nieuw potje remvloeistof halen en in tussentijd wat meer afstand nemen i.v.m. het lucht wat nu in de leidingen zit :+

Al vraag ik me af of 't niet simpelweg een kwestie was dat de master cilinder zichzelf even moest vullen. Aangezien de leidingen vol olie zitten, lijkt 't me vrij lastig dat daar vervolgens lucht in gepompt wordt. Maar 100 % uitsluiten kan ik 't ook niet, dus denk dat ik binnenkort maar gewoon het hele riedeltje weer overnieuw doe, just to be sure :P

Kan ik meteen even de vloeistof van de koppeling meenemen.. Die ziet er nog zwarter uit dan de bruine remvloeistof :X Nooit gebeurd gok ik zo.

[ Voor 37% gewijzigd door Osiris op 02-07-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 15:56
tdw schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:17:
[...]

Bij mij hetzelfde, met altijd nog een "Want ik las van de week dat er wéér één dood was!"

Want alle motorrijders hebben dezelfde rijstijl.
Gelukkig zegt zij dat niet, zou zo een domper zijn voordat je gaat rijden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Osiris : Heeft die ZZR van jou toevallig ook niet al ABS? Remvloeistof vervangen wordt daarmee écht tot een ware kunst verheven.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Panini schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:56:
[...]

Gelukkig zegt zij dat niet, zou zo een domper zijn voordat je gaat rijden. :X
Ik ben (net) begonnen met lessen, mijn vrouw is nog bezig maar heeft theorie en ABV inmiddels binnen. Dus ik denk niet dat ik die opmerking ooit zal krijgen. Heb die opmerkingen nooit goed begrepen... zolang je niet loopt te stunten dan.

Zouden diezelfde mensen ook waarschuwen voor concerten/grote steden/vliegvelden etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:58:
@Osiris : Heeft die ZZR van jou toevallig ook niet al ABS? Remvloeistof vervangen wordt daarmee écht tot een ware kunst verheven.
't Werkplaatshandboek vindt van niet :o

Vaak zie je op plekken wel "ABS equipped models" met daarna wat extra zaken, maar dat geldt klaarblijkelijk niet voor 't remvloeistof vervangen. Ook het ABS-hoofdstuk zelf heeft geen extra zaken die betrekking hebben met remvloeistof vervangen, behoudens goed ontluchten :X :+

Zorgen dat ik de ABS niet aanspreek de komende 3 dagen, dan komt er geen lucht in als ik de plaatjes bekijk :)

Of ik ontlucht 't alsnog nog een keertje :+ Gedoe :P

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 02-07-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Thalaron schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:08:
[...]

Ik ben (net) begonnen met lessen, mijn vrouw is nog bezig maar heeft theorie en ABV inmiddels binnen. Dus ik denk niet dat ik die opmerking ooit zal krijgen. Heb die opmerkingen nooit goed begrepen... zolang je niet loopt te stunten dan.

Zouden diezelfde mensen ook waarschuwen voor concerten/grote steden/vliegvelden etc?
Dat zou ik als tegenwaarschuwing gebruiken :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:20:
[...]

Of ik ontlucht 't alsnog nog een keertje :+ Gedoe :P
Zo, 100+ mL olie en 't lucht zal er wel uit zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:01:
[...]

Zo, 100+ mL olie en 't lucht zal er wel uit zijn :)
Dan zat er toch nog behoorlijk wat lucht in 't systeem.... 100mL. is ± één derde van een blikje Cola :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:06:
[...]

Dan zat er toch nog behoorlijk wat lucht in 't systeem.... 100mL. is ± één derde van een blikje Cola :+
Just to be on the safe side. Daarmee was m'n olie-voorraadje op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:13:
[...]

Just to be on the safe side. Daarmee was m'n olie-voorraadje op :+
Je zou niet de éérste zijn welke de ABS pomp vergeet mee te nemen doordat dat ding niet draait als je motorfiets uit staat maar wel zonder vloeistof komt te staan als je de remmen vanaf de remklauwen draint.

Zie je hier ook ná morgen liever nog wél posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:16:
[...]

Je zou niet de éérste zijn welke de ABS pomp vergeet mee te nemen doordat dat ding niet draait als je motorfiets uit staat en wel zonder vloeistof komt te staan als je de remmen vanaf de remklauwen draint.

Zie je hier ook ná morgen liever nog wél posten :P
Ik zie mezelf liever ook heelhuids thuiskomen, maar als je zoveel rekening met de ABS zou moeten houden, dan lijkt 't me dat ze dat ook wel vermelden in 't officiele werkplaatshandboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Werkplaats handboeken zijn er dan ook eigenlijk niet voor mensen welke niet in een werkplaats werken, van dat soort mensen wordt er verwacht dat ze de techniek er achter snappen, maar... Dan nog had 't er misschien beter wel ingezet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:23:
Werkplaats handboeken zijn er dan ook eigenlijk niet voor mensen welke niet in een werkplaats werken, van dat soort mensen wordt er verwacht dat ze de techniek er achter snappen, maar... Dan nog had 't er misschien beter wel ingezet kunnen worden.
Gezien de compleetheid van 't WPH en ook de "duh"-stukjes waarvan je verwacht dat werkplaatsmonteurs dat ook wel snappen, lijkt 't me dat het volgen van 't WPH afdoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die (fabrieks) handleiding gaat er waarschijnlijk vanuit dat de verse vloeistof vanuit een perssysteem vanaf de onderkant wordt ingevoerd (onder druk, dus).... Dan pomp je de ABS leidingen en pomp ook meteen weer vol.

Die Haynes boeken (bijvoorbeeld) moet je mede daarom ook niet altijd één op één willen gaan volgen qua methodes. Eigen verstand blijft gewoon noodzakelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 02-07-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:30:
Die (fabrieks) handleiding gaat er waarschijnlijk vanuit dat de verse vloeistof vanuit een perssysteem vanaf de onderkant wordt ingevoerd (onder druk, dus).... Dan pomp je de ABS leidingen ook meteen weer vol.

Die Haynes boeken moet je mede daarom ook niet altijd één op één willen gaan volgen qua methodes.
De Kawa Service Manual gebruikt de "druk opbouwen, bleed valve losdraaien, squirt, bleed valve dichtdraaien terwijl je nog druk geeft, loslaten, druk opbouwen, repeat en vul het resevoir bij zodra bijna leeg"-methode.. Geen hogedrukperssysteemshizzle.

Mocht je nieuwsgierig zijn, staat 'ie ook gewoon online: https://www.manualslib.co...Zzr1400-Abs.html?page=431 en verder.

Overigens, als je de plaatjes ziet, neem je bij 't bleeden/refreshen meteen het ABS-deel mee:

Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-west-2.amazonaws.com/pfk-megabucket-732/KPL2017b/mc/99912-1519.y05kydp2/f2262.png

Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-west-2.amazonaws.com/pfk-megabucket-732/KPL2017b/mc/99912-1519.y05kydp2/f2293.png

En aangezien de vloeistof bij 100 mL al lang en breed van vies naar schoon ging, ga ik er ook van uit dat de lucht na 100+ mL verse vloeistof pleite is ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Osiris op 02-07-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je een slangetje met water vult en 't vervolgens afdopt dan blijft 't water er toch ook in zitten, ondanks een hoogteverschil, totdat je 't dopje los pakt?

Wet van de communicerende vaten bestaat geloof ik al sinds de tweede wet van Newton bewezen is door....Isaac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik snap je punt niet.

De vloeistof loopt vanaf het resevoir door het ABS naar je bleed valve bij de klauw. Je vult 't bovenaan bij en het komt er onderaan uit onder een aangelegd vacuum, zodat er geen lucht bijkomt (tenzij bovenaan natuurlijk, maar als je dat de 2e keer wél goed doet, komt er geen lucht (meer) bij).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
Ben vandaag creatief bezig geweest na aanleiding van de gebroken houder voor de verwarmde handvaten knop. De houder kon ik niet los bestellen en ik kon ook niet echt iets anders vinden wat handig zou zijn hiervoor. Daarom maar zelf een bracket gesneden uit een 5mm carbonfiber plaat die ik nog heb liggen. Vervolgens de twee knoppen met 3M industrieel dubbelzijdig tape eraan vastgeplakt. Ben er persoonlijk wel blij mee, nog beter dan hoe het eerst was :D.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ymS2so0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:22:
Ik snap je punt niet.

De vloeistof loopt vanaf het resevoir door het ABS naar je bleed valve bij de klauw. Je vult 't bovenaan bij en het komt er onderaan uit onder een aangelegd vacuum, zodat er geen lucht bijkomt (tenzij bovenaan natuurlijk, maar als je dat de 2e keer wél goed doet, komt er geen lucht (meer) bij).
De ABS pomp loopt dan ook meteen helemaal vol tot in 't bovenste deel van de pomp, of blijft dat deel dan leeg doordat er automatisch een vacuüm ontstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mijn motor (en de vorige) heeft een een dry sump-systeem met olietank, als die half leeg is zit hij ver onder niveau :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:04:
[...]

Mijn motor (en de vorige) heeft een een dry sump-systeem met olietank, als die half leeg is zit hij ver onder niveau :P
Volgens mij draait een Kawa ZZR middels een "Wet Sump" (waarbij de koppelingsplaten dus in de (carter) motorolie draaien).... Maar ik rijd niet met een Kawa dus weet er niet zo héél veel van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:06:
[...]

Volgens mij draait een Kawa ZZR middels een "Wet Sump" (waarbij de koppelingsplaten dus in de motorolie draaien).... Maar ik rijd niet met een Kawa dus weet er niet zo héél veel van :P
De ZZR-600 die ik ooit had wel in ieder geval, volgens mij de 1400 ook inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:08:
[...]

De ZZR-600 die ik ooit had wel in ieder geval, volgens mij de 1400 ook inderdaad :)
Altijd mooi als mensen ineens ruim een halve liter aan olie "missen" nadat er een wissel plaats gevonden heeft. Nou maakt me dat met motorolie niet zoveel uit (spul loopt vanzelf een keer kapot waardoor de fiets stil valt) maar als er met remmen gekloot wordt dan wil ik 't nog wel een keer iets eerder laten weten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:06:
[...]

Volgens mij draait een Kawa ZZR middels een "Wet Sump" (waarbij de koppelingsplaten dus in de (carter) motorolie draaien).... Maar ik rijd niet met een Kawa dus weet er niet zo héél veel van :P
Ik weet niet wat voor motor darrock heeft, maar 't ging iig niet om mijn ZZR ;)

Overigens heeft wet of dry sump i.p. niets te maken met de koppelingsplaten, maar de manier waarop de olie verzameld en rondgepompt wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 02-07-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Osiris Zoek jij eens een Dry-Sump met een natte platen koppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:30:
Ik doelde meer op 't bestaan van een wet sump met droge platen :)

Laat ik 't iig zo zeggen: ongetwijfeld gaat 't ene vaak hand in hand met 't andere, maar een wet of dry sump an sich zegt niet iets over de koppeling.

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 02-07-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Vanmorgen - quasi eerste regen in een maand - even een 'bruin' momentje bij op- en afrijden van een rotonde op een 90km/h weg die nieuw beasfalteerd is (N60 Oudenaarde-Gent)... Op de rotonde even achterwiel voelen wegslippen, en bij afrijden rotonde - nochtans niet lomp aan het gas, wegens vorige slipje, lelijk heen en weer geglibberd. Beetje extra gas, stuur niet te hard vastgegrepen, en alles kwam goed, maar... Ik zou toch eens een 'slipschool' of hoe noem je dat willen volgen. In ieder geval rest van de rit overdreven voorzichtig gereden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:30:
* Chakotay kijkt naar rechts de tuin in

Gevonden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:03:
[...]

De ABS pomp loopt dan ook meteen helemaal vol tot in 't bovenste deel van de pomp, of blijft dat deel dan leeg doordat er automatisch een vacuüm ontstaat?
Zoals je op de plaatjes kunt zien, is de "uitgaande" remleiding van de ABS-unit (richting bleed valve dus) aan de bovenkant van de unit gepositioneerd. Lucht zal dus braaf de leiding inlopen.

Heck, zelfs de installatie van de ABS-unit verwijst naar 't eerder genoemde (simpel te verrichten) "Brake Line Bleeding". Ik denk dat we kunnen concluderen dat Kawasaki gewoon rete-goed is in 't fabriceren van fatsoenlijk te servicen ABS-motoren :+

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 02-07-2017 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:03:
[...]

Zoals je op de plaatjes kunt zien, is de "uitgaande" remleiding van de ABS-unit (richting bleed valve dus) aan de bovenkant van de unit gepositioneerd. Lucht zal dus braaf de leiding inlopen.

Heck, zelfs de installatie van de ABS-unit verwijst naar 't eerder genoemde (simpel te verrichten) "Brake Line Bleeding". Ik denk dat we kunnen concluderen dat Kawasaki gewoon rete-goed is in 't fabriceren van fatsoenlijk te servicen ABS-motoren :+
Graag gedaan, overigens .... Dat 1/3 blikje aan remvloeistof verrekenen we nog wel eens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 12:51

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Dryhte schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:47:
Vanmorgen - quasi eerste regen in een maand - even een 'bruin' momentje bij op- en afrijden van een rotonde op een 90km/h weg die nieuw beasfalteerd is (N60 Oudenaarde-Gent)... Op de rotonde even achterwiel voelen wegslippen, en bij afrijden rotonde - nochtans niet lomp aan het gas, wegens vorige slipje, lelijk heen en weer geglibberd. Beetje extra gas, stuur niet te hard vastgegrepen, en alles kwam goed, maar... Ik zou toch eens een 'slipschool' of hoe noem je dat willen volgen. In ieder geval rest van de rit overdreven voorzichtig gereden ;)
Ik had begin van de week met de motor in mijn woonplaats dat het achterwiel geen grip meer kreeg in een speelse bui in de regen. Een goede 20 meter met een slippend achterwiel gereden. Veel wegen met gladde klinkers hier. Deze wegen zijn ook nog eens bol dus je glijdt ook makkelijk onderuit. In het verleden met de trapfiets wel eens vlak voor een auto onderuit gegleden op een recht stuk in de regen. Ik was vergeten dat ik vanaf dat moment geen vertrouwen in de fiets meer heb op die wegen, en moet nu helaas bekennen dat het met de motor ook het geval nu is.
Afgelopen vrijdag een rijvaardigheidstraining met de auto gehad (slippen dus) en bij vertrek die avond met de motor op huis aan, in het donker op een weg die heuvel af in een t-splitsing eindigt. bijna onderuitgegaan op een laagje slijk (zand) in de regen. Toen ik dus rond half 1 sochtends het dorp in reed met de regen, echt als een dweil het laatste stukje gereden.

Ook maar snel kijken naar een sliptraining voor de motor of een “aftrap” motor om een keer de grenzen mee te leren kennen. En wat vertrouwen op korte termijn terug te winnen. Afgelopen week heeft deze controlfreak echt iets te veel griploze momenten gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vanmorgen tijdens het filteren had ik steeds een enorm felle halogeenlamp in mijn spiegels, verblinded fel.
Na een tijdje is hij 'bij' en ik ga aan de kant, want ik wil die eikel uit mijn spiegels hebben.
Hij komt voorbij, ik spreek hem aan en vraag of hij misschien met groot licht aan het rijden was.

Ja, knikt hij. Ik maak duidelijk met spraak en gebaren dat hij mij en anderen totaal verblind en ik mijn spiegels daardoor niet kon gebruiken.

Zijn antwoord: Hij haalt zijn schouders op en rijdt verder.

:X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:33:
Vanmorgen tijdens het filteren had ik steeds een enorm felle halogeenlamp in mijn spiegels, verblinded fel.
Na een tijdje is hij 'bij' en ik ga aan de kant, want ik wil die eikel uit mijn spiegels hebben.
Hij komt voorbij, ik spreek hem aan en vraag of hij misschien met groot licht aan het rijden was.

Ja, knikt hij. Ik maak duidelijk met spraak en gebaren dat hij mij en anderen totaal verblind en ik mijn spiegels daardoor niet kon gebruiken.

Zijn antwoord: Hij haalt zijn schouders op en rijdt verder.

:X
Dat soort figuren liggen op een gegeven moment op de motorkap van een auto omdat een automobilist ook totaal verblind wordt en de snelheid van zo'n motor niet meer in kan schatten.

Verblindend licht op de motor == Vroeg of laat een motorongeluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik sprak onlangs (op een motor event) een motoragent aan met de vraag: alarmlichten of niet. Zijn antwoord was: officieel mag het niet maar het is veiliger dat je ze wel aandoet, en doe meteen je grootlicht ook aan. Dan ben je zeker goed zichtbaar.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:08

charrel

Cortisol4life..

Ja, die sprak ik ook van de week.... was vergeten na de wissel van mijn 17inch sm wielen naar 18/21 offroad wielen de snelheidsmeter ook terug te zetten op 21inch.... Ik reed keurig 50 op de teller meneer.......
Afijn, ik reed wat harder met grotere wielen, gelukkig kon ie er wel om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:26
Dryhte schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:49:
Ik sprak onlangs (op een motor event) een motoragent aan met de vraag: alarmlichten of niet. Zijn antwoord was: officieel mag het niet maar het is veiliger dat je ze wel aandoet, en doe meteen je grootlicht ook aan. Dan ben je zeker goed zichtbaar.

Juist ja.. Zeker weten dat het geen sarcasme was? 8)7 Dit is natuurlijk van de zotte ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
mamorunl schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:20:
[...]

Juist ja.. Zeker weten dat het geen sarcasme was? 8)7 Dit is natuurlijk van de zotte ;w
Dat leek me nu ook vreemd. Mijn grootlicht is echt wel verblindend, dat gebruik ik om even te signaleren dat ze opzij moeten gaan, maar ik laat het zeker niet aan tijdens het filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
Dryhte schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:49:

Ik zie de alarmlichten vaak nauwelijks als ik in de auto in de file sta (slecht zichbtaar overdag, zeker bij een felle zon). Als dan ook nog het grootlicht aan staat, zijn ze helemaal niet meer te zien. Heeft weinig nut om ze dan nog aan te zetten volgens mij.. Wat @mamorunl zegt, lijkt op sarcasme :)

Ik betwijfel ook of het wel veiliger is met alarmlichten. Als een automobilist maar één kant van de motor kan zien (door niet goed opletten, of andere kant is niet goed zichtbaar door plaats richtingaanwijzer/motorrijder), kan die ook denken dat de motorrijder er tussen gaat, want hij heeft zijn richtingaanwijzer naar rechts/links aan. Zelfde idee met motorrijders die maar een richtingaanwijzer aan doen bij gebrek aan alarmlichten..
Maar die discussie is hier ook al wel vaker gevoerd volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:46:
[...]

Dat soort figuren liggen op een gegeven moment op de motorkap van een auto omdat een automobilist ook totaal verblind wordt en de snelheid van zo'n motor niet meer in kan schatten.

Verblindend licht op de motor == Vroeg of laat een motorongeluk
Mooi, ik ben niet gek dus :D.
mamorunl schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:20:
[...]

Nu ben ik soms best autistisch als het gaat om het spotten van sarcasme, maar dit is ook het eerste wat ik dacht toen ik dat las...

Het was een oude TDM850 trouwens, maar het licht dat eruit kwam was zeker niet origineel en écht superfel. Ik heb er zo'n Vision Extreme van Philips ingezet en dat geeft nog steeds wel gelig licht. Ik heb 's nachts echt wel baat bij groot licht, ik vind dat de worpafstand (en het patroon) bij mij best matig is bij dimlicht.
Tankiej schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:22:
[...]

Ik zie de alarmlichten vaak nauwelijks als ik in de auto in de file sta (slecht zichbtaar overdag, zeker bij een felle zon). Als dan ook nog het grootlicht aan staat, zijn ze helemaal niet meer te zien. Heeft weinig nut om ze dan nog aan te zetten volgens mij.. Wat @mamorunl zegt, lijkt op sarcasme :)

Ik betwijfel ook of het wel veiliger is met alarmlichten. Als een automobilist maar één kant van de motor kan zien (door niet goed opletten, of andere kant is niet goed zichtbaar door plaats richtingaanwijzer/motorrijder), kan die ook denken dat de motorrijder er tussen gaat, want hij heeft zijn richtingaanwijzer naar rechts/links aan. Zelfde idee met motorrijders die maar een richtingaanwijzer aan doen bij gebrek aan alarmlichten..
Alarmlichten heten niet voor niks zo, in mijn beleving. Als ik alarmlichten zie is mijn eerste (instinctieve) reactie om klaar te zijn voor een ongeval, plotselinge remactie of iemand met panne. De reden dat motorrijders vaak niet gezien worden is in mijn beleving dan ook vooral omdat mensen niet kijken. En als je niet kijkt dan zie je niks, alarmlichten of niet.

En toch zie ik het veel doen. Ik heb ze niet, maar zou ze ook niet gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-07-2017 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

cyntax schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:59:
Ben vandaag creatief bezig geweest na aanleiding van de gebroken houder voor de verwarmde handvaten knop. De houder kon ik niet los bestellen en ik kon ook niet echt iets anders vinden wat handig zou zijn hiervoor. Daarom maar zelf een bracket gesneden uit een 5mm carbonfiber plaat die ik nog heb liggen. Vervolgens de twee knoppen met 3M industrieel dubbelzijdig tape eraan vastgeplakt. Ben er persoonlijk wel blij mee, nog beter dan hoe het eerst was :D.

[afbeelding]
Dat kan eigenlijk niet he! KTM op een niet-KTM motor. >:)

Tja @PilatuS, daar sta je dan; in een artikel van Motor-Forum. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over verlichting gesproken. Zijn er mensen hier die met geel licht rijden? Een vriend van mij reed altijd met geel licht en die was er altijd wel over te spreken omdat hij het gevoel had dat hij meer opviel in het verkeer zonder anderen te hinderen of te verblinden.

Geel licht is net als wit licht toegestaan:

https://www.om.nl/onderwe...ving-verkeer/verlichting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:00:
Nog even over verlichting gesproken. Zijn er mensen hier die met geel licht rijden? Een vriend van mij reed altijd met geel licht en die was er altijd wel over te spreken omdat hij het gevoel had dat hij meer opviel in het verkeer zonder anderen te hinderen of te verblinden.

Op de TA heb ik een gele koplamp. Zat er op toen ik hem overnam.
Ik heb niet het gevoel dat het veel doet voor de mijn zichtbaarheid.

Ben van mening dat over het hoofd gezien worden voornamelijk te maken heeft met je positie op de weg.
Met filteren merk ik ook niet dat mensen eerder reageren.
Met de hornet met herrie pijp daarentegen.. :P

[ Voor 4% gewijzigd door wilco1985 op 03-07-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rNDjszs.png

Vanmiddag even plakken, dan blijf ik daarna zelf ook beter plekken :+

http://www.motor-forum.nl...jaar-nog-de-deuren-1.html

Hey, daar rijdt een witte RC8 op de foto...!

[ Voor 41% gewijzigd door steveman op 03-07-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wilco1985 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:10:
[...]

Op de TA heb ik een gele koplamp. Zat er op toen ik hem overnam.
Ik heb niet het gevoel dat het veel doet voor de mijn zichtbaarheid.

Ben van mening dat over het hoofd gezien worden voornamelijk te maken heeft met je positie op de weg.
Met filteren merk ik ook niet dat mensen eerder reageren.
Met de hornet met herrie pijp daarentegen.. :P
Is dat niet ook een beetje als het controleren of je anti-virus goed werkt?

Als je filtert en er gebeurt _niks_, ben je dan gezien of ging het gewoon toevallig goed?
Als iemand je afsnijdt, is dat dan omdat hij je niet zag, of was het intentioneel?

Als iemand van plan is van baan te wisselen, maar even inhoud om jou voorrang te verlenen, hoe spot je dat dan? Soms maken ze een beweging en houden ze in, maar volgens mij begint de goede 'kijker' pas met richting aangeven (en de manoeuvre zelf) als de weg vrij is, en dan spotten wij dat als het goed is niet eens.

Ik zou werkelijk waar niet kunnen zeggen of ik goed gezien word, ik kan alleen maar concluderen dat het tot nu toe goed is gegaan, al heb ik daar soms wel actief een hand in moeten hebben (anticiperen op aso gedrag, noodstopjes, uitwijken etc). Ik weet wel dat ik vaak weinig hoef te doen om een reactie teweeg te brengen, zoals wanneer ik van baan wil wisselen, ergens tussen wil of een vluchtweg vrij wil houden.

En die keer dat ik met windkracht _veel_ van de motorbeurs naar huis reed hield iedereen ook netjes extra afstand tot mij (aan alle kanten) maar waarschijnlijk konden ze aan de hellingshoek van de motor wel al zien dat ik het moeilijk had. Toen ben ik ook gewoon langszij vrachtwagens over bruggen gereden om enigzins spoor te kunnen houden, en mensen bleven toen geduldig (een eind) achter me rijden tot ik er veilig overheen was. Toch fijn dat als het echt telt, mensen wel rekening met je houden :).

Ik denk zelf dat het profiel uitmaakt: Kleine naked bike en dan voorover liggen, of hoge allroad en rechtop zitten, eventueel met volle kofferuitrusting - dan ben ik bijna zo breed als een truttenschudder. Ik vertrouw niet op lawaai en heb gewoon de beschaafd klinkende originele uitlaat. Revbommen (zoals de term dan is) heeft ook nog nooit impact tegeeg gebracht bij mijn ritten, toeteren wel.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-07-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:21:
[...]

Is dat niet ook een beetje als het controleren of je anti-virus goed werkt?

Als je filtert en er gebeurt _niks_, ben je dan gezien of ging het gewoon toevallig goed?
Als iemand je afsnijdt, is dat dan omdat hij je niet zag, of was het intentioneel?

Als iemand van plan is van baan te wisselen, maar even inhoud om jou voorrang te verlenen, hoe spot je dat dan? Soms maken ze een beweging en houden ze in, maar volgens mij begint de goede 'kijker' pas met richting aangeven (en de manoeuvre zelf) als de weg vrij is, en dan spotten wij dat als het goed is niet eens.
Dat noemen ze verkeer lezen. Dat leer je wel door de jaren heen als je wilt overleven als motorrijder.
Het verschil tussen asso ervoor flikkeren en niet gezien worden is 9/10 vrij duidelijk te zien.

Toeter heb eigenlijk nooit nodig.

Revbommen met een TA met standaard uitlaat is een redelijk kansloze actie. Net of er een kat zit te spinnen... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door wilco1985 op 03-07-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wilco1985 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:28:
[...]

Dat noemen ze verkeer lezen. Dat leer je wel door de jaren heen als je wilt overleven als motorrijder.
Het verschil tussen asso ervoor flikkeren en niet gezien worden is 9/10 vrij duidelijk te zien.

Toeter heb eigenlijk nooit nodig.
Mja, het is niet alsof ik nieuw ben in het verkeer an sich, in de auto zie ik altijd alles aankomen, op de motor is het toch weer een beetje nieuw en merk ik dat ik extra aandacht moet geven aan het lezen van wat er om me heen gebeurt.

Het is niet dat ik niks in de gaten heb, maar ik zie toch zeker wel dingen gebeuren waarbij ik me achteraf afvraag of ik het wel goed ingeschat heb (ook al gebeurde er niks geks).
Revbommen met een TA met standaard uitlaat is een redelijk kansloze actie. Net of er een kat zit te spinnen... 8)7
Uiteraard, maar ik heb het toch een keer geprobeerd. Had inderdaad geen effect :9.
Niet in de begrenzer gejaagd overigens (ben er zuinig op), gewoon een keer of twee gas gegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-07-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow ook een gixxer met sportuitlaat hoor je niet hoor, riep @wimmel_1 nog laatst. Alles achter je hoor je niet. Alleen de toeter wilt nog wat helpen. :)

Merk nu met dit mooie weer hoe associaal hard open uitlaten zijn. :X Bij een beetje zwaardere motoren dan wel...

Zelf heb je er geen erg in als je erop zit maar het gedreun en geklapper is echt zwaar storend en irritant, zelfs met een goeie helm op en doppen in nog instant koppijn. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:35:
Zelf heb je er geen erg in als je erop zit maar het gedreun en geklapper is echt zwaar storend en irritant, zelfs met een goeie helm op en doppen in nog instant koppijn. :X
Volgens mij moet je uitlaten behandelen zoals je met oksels omgaat.

Zodra je er zelf last van begint te krijgen, ben je het moment waarop je er wat aan het moeten doen al gepasseerd :+ en is het voor een ander dubbel zo erg :P.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:37:
[...]

Volgens mij moet je uitlaten behandelen zoals je met oksels omgaat.
Ik heb er net flink wat deodorant in gespoten, toen kwam er een steekvlam. En nu? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:00:

Het valt wel lekker op ja. Lijkt me vooral omdat je daarmee afsteekt ten opzichte van de dubbele witte koplampen achter je. Zelf geen ervaring mee.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:43:
[...]

Het valt wel lekker op ja. Lijkt me vooral omdat je daarmee afsteekt ten opzichte van de dubbele witte koplampen achter je. Zelf geen ervaring mee.
Valt mij wel op dat standaard halogeen van motoren gewoon wegvalt, geel lijkt mij super en is ook rustiger met regen en met in de nacht rijden (in een vorige auto gehad), maar het moet wel bij je motor passen. Daarom heb ik spierwit ledlicht, valt ook op. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07

Vrijdag

De Zwarte

Is geel licht niet voornamelijk gebruikelijk in bergachtige/sneeuwgebieden ondat het licht ongeveer net zo werkt als een gele nachtbril?

Trouwens gelukkig nog kunnen reserveren op Lelystad voor 22 juli met wat vrienden. Fijn circuit vind ik dat, jammer dat het dicht moet.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:41:
[...]

Ik heb er net flink wat deodorant in gespoten, toen kwam er een steekvlam. En nu? :+
_O-

Tijdens die homeride vorig weekend liep de motortemperatuur aardig op in verband met de lage snelheden, tot op het punt dat de fans aan moesten slaan om de boel koel te houden.

Nu heeft de TA de neiging om onverbrande benzine de uitlaat in te blazen zodra je het gas dicht draait... en met een dergelijke hete uitlaat heb ik dus geen deo nodig voor een paar mooie ploffen :9.

Ik vraag me af wat er voor nodig zou zijn (en dit bedoel ik oprecht puur hypotetisch :P) om een échte steekvlam te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:51:
[...]

Ik vraag me af wat er voor nodig zou zijn (en dit bedoel ik oprecht puur hypotetisch :P) om een échte steekvlam te krijgen.
1) Boor gaatje in uitlaat
2) Draai plug erin met een lang rubberen buisje
3) Sluit buisje aan op deo-fles of gasflesje
4) Druk op knop van deo/gas
5) Vlammen!

XBL: DonFrans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
caesar1000 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Grappig om te zien :) Die foto is wel al 2 jaar oud. Mijn houding is sindsdien een stuk beter geworden dan op deze foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
caesar1000 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Dat kan eigenlijk niet he! KTM op een niet-KTM motor. >:)

Hey Husqvarna is nu onderdeel van KTM he, dus soort van wel KTM :+ .

De dealer waar ik de Husq nieuw heb gehaald is een KTM dealer dus vandaar dat de handvat verwarming van KTM is :p.

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 03-07-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

cyntax schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:06:
[...]

Hey Husqvarna is nu onderdeel van KTM he, dus soort van wel KTM :+ .
Dus ik mag nu ook met een Harley jas op een Ducati rijden? 8)7

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
w4rguy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:07:
[...]

Van mij wel... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
[...]

Hey als jij daar gelukkig van wordt :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
[...]

Zet er dan ook gelijk een apehanger op.

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b185/luckylucvfr/Bizarre/Chopperducati-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Helaas jongens, ik rijd een Hornet :P

[ Voor 5% gewijzigd door w4rguy op 03-07-2017 13:20 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 87 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.