Leviathius schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:13:
[...]
25kw is inderdaad eigenlijk geen doen op de snelweg. Heb er 1x mee op de snelweg gereden en het waaide best wel flink. Hoorde constant in mijn oor geschreeuw dat ik 135km/u moest rijden, maar ik zat al tegen de stuit aan en hij ging alleen boven de 120km/u als ik achter een auto zat

.
Vervolgens met 25kw AVB moeten doen, nou dan is het flink aanpoten wil je bijvoorbeeld de 50km/u halen bij de uitwijk oefening bijvoorbeeld

. 35kw is wat betreft stukken beter om op te lessen! En als je rijschool dat niet heeft, dan had je maar beter voorwerk moeten doen en er een moeten zoeken die 35kw motoren heeft
Ik moest op de 25kw omdat we met 3 lessers tegelijk AVB gingen doen en zij waren iets minder handig dan mij en konden de 35kw beter gebruiken. Instructeur had vertrouwen in mij blijkbaar.
Onzin. Ik had geen enkel probleem om de snelheid te halen voor de AVB oefeningen, volgens mij had ik zelfs minder dan 25kw.
Daarna 2 jaar op een 25kw gereden. Toer ritten mee gereden, stukken snelweg ook, mee naar de Eiffel geweest.
Ik kon er prima mee overweg.
Ja tuurlijk, ik had weinig vermogen om bij hogere snelheden even vlotte gasacties uit te voeren om even snel in te halen o.i.d. en ik moest mezelf ook niet "klem" rijden tussen vrachtwagens. Maar goed, als ik naar automobilisten kijken die kennen de woorden "vlot inhalen" uberhaupt niet of nu in 1.0 dinky toy hebben of 2.0.
Ja, als ik met een groep waar het tempo er flink in zat en meer ervaren rijders was het niet bij te houden. Maar sommige andere rijders moet je niet bij willen houden als beginnend bestuurder, hoeveel vermogen je ook hebt.
Ok, volgens mij ging die max 130 GPS snelheid, maar goed hand kon wel gemakkelijk op standje cruise control.
Rijdt meer vermogen gemakkelijker? Dat zeker. 35kw zou net even een stuk beter rijden dan 25kw. Maar de 125cc/11kw regeling slaat compleet nergens op.
__fred__ schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:37:
[...]
Gister nog een oeps momentje: Een
toyota prius reed voor me en zou linksaf de snelweg opslaan. Echter deze dame zet net na het linksafslaan haar prius stil midden op de kruising omdat ze kennelijk niet de snelweg opwil. Ik kwam
vrij hard aanzetten in het voorsorteervak en ging sportief de bocht om, om daarna er nog net op tijd al remmend omheen te kunnen te kunnen slingeren terwijl de achter ABS ingreep... Droge weg dus geen brokken, maar hartslag deed even 180.... Sommige mensen...
Zie dik gedrukte delen.
Sommige motorrijders...

De realiteit is, is dat je defensief moet rijden en dat kan ook sportief, maar niet in de buurt van kruisingen of snelweg opritten.
En ja, zelf rij ik wel eens te vlot waar het eigenlijk niet verstandig is. ABS heeft een paar parkeren ingegrepen.
Zo goed als stilstaande file wel redelijk vlot tussendoor rijden, behalve als ik gaten zag ontstaan of dat leek dat een automobilist van rijstrook wilde wisselen.
Maar er zijn er ook die hun auto naar de rijstrook willen sturen terwijl er eigenlijk geen gat is. Die zag ik niet aan komen, dat was een behoorlijk schrik momentje, stond maar net op tijd stil met ABS, motor overeind en voeten op het asfalt.
[
Voor 28% gewijzigd door
Myliobatis op 23-03-2017 14:07
]