Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.237 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:23:
[...]

[...]

Ik denk dat een motor die voor 25kw gebouwd is best zou meekunnen, maar jullie hebben het waarschijnlijk over artificieel afgeknepen moto's... dat dat niet vooruit gaat kan ik me inbeelden.

Maar door te zitten zagen over A2 wek je de indruk aan beginners dat er iets mis is met lichtere motoren, net of 'een zware is je ware'. Alsof je minstens 75pk nodig zou hebben om op de snelweg te kunnen rijden.

En daar is dus niets van aan. Voor dagelijks rijplezier is een goede 35kw motor zeker wel voldoende.
Absoluut, een goede 35kw motor is voldoende, een licht motortje met 25kw ook nog wel, ook leuk voor in de stad, Maar een cbf600 inclusief mij, wat op bijna 330 kilo uitkomt is geen doen met 25 kw :'(

Ik wil in ieder geval geen potentiële nieuwe motorrijder ontmoedigen, Hoe meer hoe beter.

Beter traag op 2 wielen dan traag op 4 }:O (behalve als t regent, Dat is kut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:50:
[...]

Tja, zo'n NC750 is toch niet hetzelfde hé :p.
En de CB500X is weer iets te klein.
Voor Yamaha: De T7 (Concept)...... :9~

Afbeeldingslocatie: https://www.yamaha-motor.eu/nl/binary/2017_YAM_T7-CONCEPTTT_EU_DPBMC_ACT_001_03_gal_worlds_full_tcm220-675994.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 23-03-2017 18:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:29:
[...]

Voor Yamaha: De T7 (Concept)...... :9~

[afbeelding]

[video]
Heel mooi ding... voor de Dakar :P. Ik mis nog de koffers, beugels, achterrek, passagiersplaats...

Dan ga ik nog steeds hiervoor:

Afbeeldingslocatie: https://www.partireper.it/wp-content/uploads/2015/07/gionata-nencini-partireper-honda-transalp-anteprima-esclusiva-nuova-honda-africa-twin-crf1000l-adventure-equipaggiata-per-viaggio2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:23:
[...]

Absoluut, een goede 35kw motor is voldoende, een licht motortje met 25kw ook nog wel, ook leuk voor in de stad, Maar een cbf600 inclusief mij, wat op bijna 330 kilo uitkomt is geen doen met 25 kw :'(

Ik wil in ieder geval geen potentiële nieuwe motorrijder ontmoedigen, Hoe meer hoe beter.

Beter traag op 2 wielen dan traag op 4 }:O (behalve als t regent, Dat is kut)
Ik rijd met 16.5 kW op iets onder de 300Kg en dat ook wel op de autosnelweg al vermijd ik dat liever omdat ik er niets aan vind - bij wijze van spreken maar zitten wachten tot ik bij de afrit ben - en heb doorgaans geen haast; nee, liefst lekker cruisen op wat bochtige wegen met 60 a 100Km/u (windgeruis vind ik ondanks oordoppen ook irritant worden bij hoge snelheden).

Met de leasebak ging het op de snelweg nooit snel genoeg, al reed ik 170 dan kwamen er nog wel lui die het niet snel genoeg was en dan moet je weer aan de kant of steeds weer remmen voor langzamer verkeer. Ik heb een wat andere mentaliteit gekregen en rijd tegenwoordig meestal kalm aan op de rechterbaan en laat de rest maar gaan.
Als ik voor woon-werk veel autosnelweg moet rijden moet er wel een motor met minstens 50Pk/37Kw komen voor wat meer reserve bij veel tegenwind maar pak dan nog liever het ov of laat me rijden en kijk wat netflix ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:18:
ali voor 3 euro ofzo.
Heb hem met de labvoeding even getest en werkt dikke prima.
Gewoon zoeken op "voltmeter motorcycle" shipping was 1 week ofzo
Ze hebben leuke voltmeters inderdaad, maar voor een ouderwetse motorfiets moet ik misschien niet voor een fel ledlichtje gaan, dat staat zo gek...

Misschien moet ik zo'n ding inbouwen:

http://www.ebay.com/itm/A...f719df:g:7FIAAOxyRhBSwmsR

met bijbehorende gele verlichting natuurlijk :9.

Nu staan er nog op mijn verlanglijstje:

- bredere voetsteuntjes
- metalen sump guard

(beiden worden met de hand gemaakt door een forumlid, dus die volgen van de zomer)

- fellere koplamp
- bagagerol (~100 liter)
- valbescherming op de handvatten (heb nu alleen windkappen)
- mount voor smartphone (voor het navigeren)

Dan is ze zo ongeveer wel af voor alle reizen die ik ermee ga maken :).

[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-03-2017 18:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:45
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/ojViGDLzqtc/maxresdefault.jpg
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSkRIhECHrBQgEh0pqrZfLQeB2ukTE17PaBdstnTissNjieWxdGbg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben normaal niet zo van de toer of offroad fietsen. Vind het qua uitlerlijk gewoon niet mooi, maar die bovenste is wel heel erg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:53:
[...]

Ze hebben leuke voltmeters inderdaad, maar voor een ouderwetse motorfiets moet ik misschien niet voor een fel ledlichtje gaan, dat staat zo gek...

Misschien moet ik zo'n ding inbouwen:

http://www.ebay.com/itm/A...f719df:g:7FIAAOxyRhBSwmsR

met bijbehorende gele verlichting natuurlijk :9.

Nu staan er nog op mijn verlanglijstje:

- bredere voetsteuntjes
- metalen sump guard

(beiden worden met de hand gemaakt door een forumlid, dus die volgen van de zomer)

- fellere koplamp
- bagagerol (~100 liter)
- valbescherming op de handvatten (heb nu alleen windkappen)
- mount voor smartphone (voor het navigeren)

Dan is ze zo ongeveer wel af voor alle reizen die ik ermee ga maken :).
Die meter gaat denk ik niet werken, daarvoor wisseld de spanning denk ik te snel.

De rest van je lijstje is inderdaad een mooie, ik wil alleen nog crashbars, kofferset etc is allemaal al gedaan gelukkig.
Mijn metalen bashguard is net weer gerepareerd nadat met 100km/h een takje meegepakt had in een zandweggetje!!! ding had gewoon zo'n klapper gegeven dat de mount geknapt was!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:48:
[...]

Heel mooi ding... voor de Dakar :P. Ik mis nog de koffers, beugels, achterrek, passagiersplaats...

Dan ga ik nog steeds hiervoor:

[afbeelding]
Je hebt in 't filmpje ook gehoord dat de wereld "Dominated" werd..... Je moet voor de grap eens gaan kijken waar de Honda "Dominator" z'n oorsprong vond (en daarna de AT en de TA). ;)

Ohwja.... De Yamaha Téneré stamt uit 1983 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:07:
[...]

Die meter gaat denk ik niet werken, daarvoor wisseld de spanning denk ik te snel.

De rest van je lijstje is inderdaad een mooie, ik wil alleen nog crashbars, kofferset etc is allemaal al gedaan gelukkig.
Mijn metalen bashguard is net weer gerepareerd nadat met 100km/h een takje meegepakt had in een zandweggetje!!! ding had gewoon zo'n klapper gegeven dat de mount geknapt was!?!?
Als het maar hard genoeg gaat kan alles hard zijn :P.

De voltmeter mag best fluctueren, hij hoeft alleen maar stabiel afleesbaar zijn bij stilstand natuurlijk.
Het gaat toch ook een beetje om het estetische, ook al is het een ouwe bak.

En verder moeten er natuurlijk bendes stickers verschijnen op die topkoffer, van alle plekken waar we geweest zijn :).
wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:14:
[...]

Je hebt in 't filmpje ook gehoord dat de wereld "Dominated" werd..... Je moet voor de grap eens gaan kijken waar de Honda "Dominator" z'n oorsprong vond (en daarna de AT en de TA). ;)

Ohwja.... De Yamaha Téneré stamt uit 1983 :P
Ik vind ze oprecht tof hoor, het is niet zo dat ik alleen Honda's kan waarderen :P.

[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-03-2017 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:14:
[...]

Als het maar hard genoeg gaat kan alles hard zijn :P.

De voltmeter mag best fluctueren, hij hoeft alleen maar stabiel afleesbaar zijn bij stilstand natuurlijk.
Het gaat toch ook een beetje om het estetische, ook al is het een ouwe bak.

En verder moeten er natuurlijk bendes stickers verschijnen op die topkoffer, van alle plekken waar we geweest zijn :).
Nee als je SR kapot gaat ga je dat juist pas zien tijdens het rijden.
Probleem is als de spanning oploopt naar 19v of hoger je hele electra naar de tering gaat, daarom juist een bij TA en AT nodig want dat is een hele bekende kwaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:16:
[...]

Nee als je SR kapot gaat ga je dat juist pas zien tijdens het rijden.
Probleem is als de spanning oploopt naar 19v of hoger je hele electra naar de tering gaat, daarom juist een bij TA en AT nodig want dat is een hele bekende kwaal.
Ach so. Maar ik heb nu geen voltmeter, dus kom ik er sowieso te laat achter.
Dan is analoog beter dan geen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vergis je er niet in wat het geintje kan gaan kosten.
Kapotte accu,brandstofpomp,dashboard,cdi,spanningsregelaar,coils en dynamo. Met beetje pech ben je dus zo 1500 euro aan parts kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan Een "ROTTE" SR is bij Honda helaas al sinds jaar en dag een issue en wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door het "design" van de motoren. De SR wordt daar eigenlijk altijd op een onmogelijk plaats weg gemoffeld waarbij er dus géén koele lucht geforceerd bij kan komen.

SR wordt te heet en fikt door.... Gevolg: De Dynamo kán z'n spanning niet meer kwijt. De *overtollige" stroom wordt vervolgens niet meer afgefakkeld... De rest van je electronica krijgt de volle laag voor z'n kiezen.

AC-DC: Thunderstruck..... Op de Honda manier (letterlijk en figuurlijk).

Dat je DC Accu niet meer geladen wordt is het minste van je problemen......

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 23-03-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok, point taken...

maar hoe gaat het ontwerp van de voltmeter mij daarmee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:29:
Ok, point taken...

maar hoe gaat het ontwerp van de voltmeter mij daarmee helpen?
Als je met een MULTI Meter méér dan ±15V DC aan de Accu meet (tussen de polen) terwijl de motor loopt met een verhoogd toerental weet je eigenlijk al voldoende.

Een SR mag eigenlijk max. 6 x 2,3V doorgeven aan de accu (6 cellen á max. 2,3V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik weet niet of de brandstof pomp van de TA hetzelfde is, anders nog even de diode erop maken zodat dat zwakke punt ook weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

De Transalp hééft geen brandstof pomp dus dat scheelt al. En ik begrijp wel hoe het monitoren van je voltage belangrijk is als je een rotte SR hebt, maar nog niet waarom die meter dan niet analoog mag zijn :p.

In principe hoort hij, ondanks enig fluctueren, niet boven de 15 volt te komen. Deze meter gaat tot 20, dus dat kan ik dan toch opmerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:43:
Ik ben toch wel erg blij met mijn tussenstuk in plaats van direct op de kogel. Voor mijn motor is er maar 1 bedrijf op de planeet die RAM kogels maakt. Dus helaas geen keuze waar de kogel komt te zitten en het moet dus wel bij de stuurdemper. Alleen zonder tussenstuk om het wat verder naar voren en hoger te brengen zou ik er niet echt blij van worden.

Het zit nu zo:
[afbeelding]

Goed te doen, maar de SV was fijner.
Dit is wat jij bedoelt volgens mij:
http://www.ultimate-mobil...ount_Outdoor_Case?bid=108

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Of jij dat nou analoog of digitaal afleest zal me eigenlijk een zorg zijn... ALS je 't maar af kunt lezen op de één of andere manier (als je 't wil gaan aflezen, that is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:41

Rick-Jan

always connected

Is er geen third party SR beschikbaar die beter gekoeld is? Of kan je de SR misschien verplaatsen?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rick-Jan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:55:
Is er geen third party SR beschikbaar die beter gekoeld is? Of kan je de SR misschien verplaatsen?
Er zijn inderdaad aftermarket SR's (die ook nog eens goedkoper zijn dan de "OEM" versie's) én meer koelribben/oppervlak hebben. Er zijn ook mensen welke er een koeler van een PC processor op klussen en/of "Artic Silver" tussen het frame en de SR werken ;)

Koeling van dat kreng is bést belangrijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:58:
[...]

Er zijn inderdaad aftermarket SR's (die ook nog eens goedkoper zijn dan de "OEM" versie's) én meer koelribben/oppervlak hebben. Er zijn ook mensen welke er een koeler van een PC processor op klussen of "Artic Silver" tussen het frame en de SR werken ;)

Koeling van dat kreng is bést belangrijk!!!
Ik weet niet waar die SR normaal zit, maar ik kwam de mijne net tegen achter de kap die over de accu heen zit. En daar komt best lucht doorheen, en de SR zelf heeft ook aardig wat koelvinnen. De vorige eigenaar heeft de CDI's ook plat gemonteerd onder het zadel (ook zo'n typische Transalp kwaal, rechtstaande CDI's met daardoor afbrekende stekkers) dus kans bestaat dat dit potentiële euvel al verholpen is, maar ik zal er zeker op letten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:02:
[...]

Ik weet niet waar die SR normaal zit, maar ik kwam de mijne net tegen achter de kap die over de accu heen zit. En daar komt best lucht doorheen, en de SR zelf heeft ook aardig wat koelvinnen. De vorige eigenaar heeft de CDI's ook plat gemonteerd onder het zadel (ook zo'n typische Transalp kwaal, rechtstaande CDI's met daardoor afbrekende stekkers) dus kans bestaat dat dit potentiële euvel al verholpen is, maar ik zal er zeker op letten :).
Waarschijnlijk heeft jouw TA dus al een keer serieus wat nieuwe onderdelen mogen ontvangen nadat er iets te warm is geweest óf de vorige eigenaar(en) kende de gevolgen van een doorgefikte SR óók _/-\o_

De originele SR's van Honda waren altijd vrij vlak overigens. Nou wil dat ook niet alles zeggen want als er in een aftermarket (NON OEM) SR goedkope onderdelen geplaatst worden welke nóg meer warmte produceren dan dat het origineel doet dan is dat ook af te vangen middels koelribben...... Over-All Effect blijft dan alsnog gelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 23-03-2017 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yesss..... 't Seizoen begint weer!!!

http://www.flabber.nl/art...ie-we-konden-vinden-47787

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Dryhte schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:23:
[...]
Maar door te zitten zagen over A2 wek je de indruk aan beginners dat er iets mis is met lichtere motoren, net of 'een zware is je ware'. Alsof je minstens 75pk nodig zou hebben om op de snelweg te kunnen rijden.

En daar is dus niets van aan. Voor dagelijks rijplezier is een goede 35kw motor zeker wel voldoende.
Sterker nog: zelfs 11kw! :+
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:38:
[...]

+1

Dat zie je vaak ook in de wel of geen ABS discussies terug op diverse motor fora. Als je elke dag in weer en wind rijdt is het hebben van ABS een must zou ik bijna willen zeggen. Naast het technische aspect moet men ook het psychologische effect van ABS niet onderschatten.

Ik heb heel lang gereden op motoren zonder ABS maar ik wil nooit meer een motor voor dagelijks gebruik zonder ABS.
Ja, de kans dat je neergaat is gewoon veel groter als je ook de hele winter doorrijdt met woon-werk. Zoals ik zelf heb mogen meemaken, is zelfs al het kleinste beetje rem genoeg om een voorwiel op een koude, natte rotonde te laten wegschieten. :|
PilatuS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:41:
[...]
Dat klopt zeker. Alleen instincten kan je ook trainen. Je hebt mensen die zonder ABS in 1x vol doorknijpen waardoor het voorwiel direct blokkeerd en je hebt mensen die aangrijpen en dan doorknijpen waardoor je hard remt.
[...]
Aangrijpen is echt duidelijk de manier waarop het moet. Aantal maanden geleden plots hard moet remmen voor een rij auto's die eerst optrokken en daarna weer gelijk allemaal abrupt stopten terwijl ik kwam aanrijden. Toen was het wegdek ook nat en koud, maar heb ik toch een behoorlijk groot deel van mijn remkracht kunnen benutten doordat ik opbouwend remde (en natuurlijk nauwelijks een hellingshoek had). :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:03
Ooh wat slecht maar toch zo geniaal xD _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zo zit het nu ongeveer inderdaad. Dat tussenstuk helpt een hoop om de telefoon hoger en verder naar voren te krijgen.
HTT-Thalan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:02:
[...]

Ik weet niet waar die SR normaal zit, maar ik kwam de mijne net tegen achter de kap die over de accu heen zit.
De mijne zit in de voorkap net voor de radiator. Daar gaat dus enorm veel lucht langs als ik rij want alle lucht die naar de radiator gaat komt eerst langs de SR.
caesar1000 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:22:
[...]

Aangrijpen is echt duidelijk de manier waarop het moet. Aantal maanden geleden plots hard moet remmen voor een rij auto's die eerst optrokken en daarna weer gelijk allemaal abrupt stopten terwijl ik kwam aanrijden. Toen was het wegdek ook nat en koud, maar heb ik toch een behoorlijk groot deel van mijn remkracht kunnen benutten doordat ik opbouwend remde (en natuurlijk nauwelijks een hellingshoek had). :)
Hoe je de voorrem indrukt is inderdaad extreem belangrijk. Er zijn genoeg filmpjes te vinden van mensen die uit schrik direct vol de boel inknijpen. Dan blokkeerd het voorwiel ook gelijk en dan lig je.

Ook met nat weer kan je behoorlijk hard remmen als er maar gewicht op het voorwiel zit. Daarom dus inderdaad eerst aangrijpen zodat er gewicht op komt en daarna kan je flink door knijpen. De tijd tussen aangrijpen en hard drukken hoeft ook helemaal niet lang te zijn, het kan prima binnen 1 seconde.

Vond het sowieso wel raar dat jij vertelde dat er bij jou met rijles niet veel en goed over verteld is. Het is toch 1 van de belangrijkste dingen die je moet weten en kunnen bij motorrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:39:
[...]

Hoe je de voorrem indrukt is inderdaad extreem belangrijk. Er zijn genoeg filmpjes te vinden van mensen die uit schrik direct vol de boel inknijpen. Dan blokkeerd het voorwiel ook gelijk en dan lig je.

Ook met nat weer kan je behoorlijk hard remmen als er maar gewicht op het voorwiel zit. Daarom dus inderdaad eerst aangrijpen zodat er gewicht op komt en daarna kan je flink door knijpen. De tijd tussen aangrijpen en hard drukken hoeft ook helemaal niet lang te zijn, het kan prima binnen 1 seconde.

Vond het sowieso wel raar dat jij vertelde dat er bij jou met rijles niet veel en goed over verteld is. Het is toch 1 van de belangrijkste dingen die je moet weten en kunnen bij motorrijden.
Nja, bij mijn rijles hebben ze natuurlijk wel gezegd dat je niet in 1x moet remmen, maar een mooie geleidelijke remweg moet kunnen laten zien. Was daarnaast niet heel veel aandacht voor idd.

Denk wel dat het even een schakel omzetten is als je van een ABS lesmotor naar motor zonder ABS gaat. Toch altijd wel in je achterhoofd houden dat je ook echt geconcentreerd moet remmen om een blokkerend wiel te voorkomen (vooral bij het rijden met nat weer natuurlijk).

Vind het daarnaast wel fijn dat ik via mijn remhendel, volgens mij, goede feedback krijg wat het wiel doet.. Geen idee of meer mensen dit ervaren? Heb by the way stalen remleidingen. Iets wat ook weer extra gevoel kan geven. :9

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:56:
[...]

Nja, bij mijn rijles hebben ze natuurlijk wel gezegd dat je niet in 1x moet remmen, maar een mooie geleidelijke remweg moet kunnen laten zien. Was daarnaast niet heel veel aandacht voor idd.

Denk wel dat het even een schakel omzetten is als je van een ABS lesmotor naar motor zonder ABS gaat. Toch altijd wel in je achterhoofd houden dat je ook echt geconcentreerd moet remmen om een blokkerend wiel te voorkomen (vooral bij het rijden met nat weer natuurlijk).

Vind het daarnaast wel fijn dat ik via mijn remhendel, volgens mij, goede feedback krijg wat het wiel doet.. Geen idee of meer mensen dit ervaren? Heb by the way stalen remleidingen. Iets wat ook weer extra gevoel kan geven. :9
Denk je écht dat je 't verschil gaat merken tussen stalen en (normale) rubberen remleidingen op een nieuwe motorfiets van amper een jaar oud of is dat meer een .....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Goed, ik heb wat zitten hobbyen. Ten eerste een ritje in het halfdonker gemaakt om de koplampenafstelling te checken. Niets meer aan doen, zit perfect.
Ik heb het ruitje er af gesloopt. Perfect, geen turbulentie meer. Ik ga dus proberen een zo laag mogelijk ruitje (ter bescherming van klokkenwinkel en tomtom) er op te zetten met een stabiele luchtstroom om mijn helm.

Elektra gevolgd:
De vorige eigenaar heeft inderdaad een schakelaar tussen de voedingslijn van de ABS regelunit gezet. Bij problemen is dat een kwestie van de aangepaste kabel los trekken, reserve zekering die er naast zit op de juiste plek steken, en gaan met die banaan. Eerlijk is eerlijk: zo zou ik het ook doen.
Daarnaast heeft hij de zekering van de "aansteker-aansluiting" verzwaard, en daar de handvatverwarming op aangesloten. In die bedrading zit wel nog een glaszekering opgenomen voor de zekerheid.

Dan nu: ik wil nog een tomtom en mistlampen aansluiten. Er zit in de fusebox ook nog een 20A zekering, voor opties, en het lijkt mij dat deze niet wordt gebruikt. Deze zou ik daar perfect voor kunnen gebruiken. Ik heb alleen geen flauw idee waar deze optionele aansluiting zit. Iemand een idee??

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:13:
[...]

Denk je écht dat je 't verschil gaat merken tussen stalen en (normale) rubberen remleidingen op een nieuwe motorfiets van amper een jaar oud of is dat meer een .....?
Van wat ik zo lees voelt staal wat directer en minder sponzig aan. Wat ik sowieso weet is hoe enorm veel oude of nieuwe vloeistof scheelt. Bij mijn SV was dat een enorm verschil met hoe de remmen aanvoelde. Heb nu op de motor staal zitten maar kan het natuurlijk niet vergelijken gezien de andere rempomp en klauwen die veel beter zijn. Die hele combinatie van onderdelen voelt trouwens wel geweldig aan. Heel direct en sterk, alsof je een anker uitgooit :P Dat is wel even iets anders als met de SV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:21:
Goed, ik heb wat zitten hobbyen. Ten eerste een ritje in het halfdonker gemaakt om de koplampenafstelling te checken. Niets meer aan doen, zit perfect.
Ik heb het ruitje er af gesloopt. Perfect, geen turbulentie meer. Ik ga dus proberen een zo laag mogelijk ruitje (ter bescherming van klokkenwinkel en tomtom) er op te zetten met een stabiele luchtstroom om mijn helm.

Elektra gevolgd:
De vorige eigenaar heeft inderdaad een schakelaar tussen de voedingslijn van de ABS regelunit gezet. Bij problemen is dat een kwestie van de aangepaste kabel los trekken, reserve zekering die er naast zit op de juiste plek steken, en gaan met die banaan. Eerlijk is eerlijk: zo zou ik het ook doen.
Daarnaast heeft hij de zekering van de "aansteker-aansluiting" verzwaard, en daar de handvatverwarming op aangesloten. In die bedrading zit wel nog een glaszekering opgenomen voor de zekerheid.

Dan nu: ik wil nog een tomtom en mistlampen aansluiten. Er zit in de fusebox ook nog een 20A zekering, voor opties, en het lijkt mij dat deze niet wordt gebruikt. Deze zou ik daar perfect voor kunnen gebruiken. Ik heb alleen geen flauw idee waar deze optionele aansluiting zit. Iemand een idee??
Kijk gewoon eens hoeveel "Stroom" er over die 20A zekering loopt. Waarschijnlijk helmaal NIETS en is dat ding dus juist bedoeld voor dat soort uitbreidingen waarbij de kabels voor de originele accessoires al aanwezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:25:
[...]

Van wat ik zo lees voelt staal wat directer en minder sponzig aan. Wat ik sowieso weet is hoe enorm veel oude of nieuwe vloeistof scheelt. Bij mijn SV was dat een enorm verschil met hoe de remmen aanvoelde. Heb nu op de motor staal zitten maar kan het natuurlijk niet vergelijken gezien de andere rempomp en klauwen die veel beter zijn. Die hele combinatie van onderdelen voelt trouwens wel geweldig aan. Heel direct en sterk, alsof je een anker uitgooit :P Dat is wel even iets anders als met de SV.
Je moet eigenlijk voor de grap eens een "stalen" (HEL?) remleiding open zagen. Enige verschil met een originele remleiding is de buitenmantel, de eigenlijke leiding is nog steeds gewoon van 't zelfde rubber gemaakt.

Op een moderne motorfiets met (tegenwoordig verplicht) ABS zijn de leidingen vanaf de ABS pomp overigens ook volledig van staal en zijn de laatste paar decimeters pas van rubber (net zoals bij een auto).
t Is tegenwoordig net als bij een auto zo dat de leidingen tot aan de ophanging volledig van staal gemaakt zijn, het "onafgeveerde" deel wordt pas middels een (eventueel staal ommantelde) rubberen leiding voorzien van remvloeistof/druk.

Goede remblokken en vloeistof doen véél meer, maar dat zeg je zelf ook al 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:58

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:40:
[...]

Op een moderner motorfiets me (tegenwoordig verplicht) ABS zijn de leidingen vanaf de ABS pomp overigens ook volledig van staal en zijn de laatste paar decimeters pas van rubber (net zoals bij een auto).
t Is tegenwoordig net als bij een auto zo dat de leidingen tot aan de ophanging volledig van staal gemaakt zijn, het "onafgeveerde" deel wordt pas middels een (eventueel staal ommantelde) rubberen leiding voorzien van remvloeistof/druk.
Welk gedeelte zou dat zijn dan? Ik zie op mijn Tracer alleen rubberen slangen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:40:
[...]
Je moet eigenlijk voor de grap eens een "stalen" (HEL?) remleiding open zagen. Enige verschil met een originele remleiding is de buitenmantel, de eigenlijke leiding is nog steeds gewoon van 't zelfde rubber gemaakt.
Dan nog zal staal beter moeten zijn. Door het rubber te omhullen met staal word er voor gezorgt dat het rubber niet of nauwelijks uitzet als je remt. Dat is dan ook gelijk het nadeel van rubber, dat het uitzet en dus minder direct en sponziger aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Welk gedeelte zou dat zijn dan? Ik zie op mijn Tracer alleen rubberen slangen.
Volg de leidingen maar eens vanaf de ABS pomp ;) Het eerste stuk vanaf de hendel/pomp náár de ABS pomp is wel gewoon rubber maar... Waarschijnlijk lopen ze bij jou daarna ook als staal verder (aan de voorzijde) en komen ongeveer bij het balhoofd uit waarna het zaakje daar pas weer opgesplitst wordt naar beide klauwen.

Voor de achterrem geldt 't zelfde.....Alleen dan tot aan de achterbrug.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 23-03-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Dan nog zal staal beter moeten zijn. Door het rubber te omhullen met staal word er voor gezorgt dat het rubber niet of nauwelijks uitzet als je remt. Dat is dan ook gelijk het nadeel van rubber, dat het uitzet en dus minder direct en sponziger aanvoelt.
Waarschijnlijk ga je dat pas merken als je leidingen al "tig" jaar oud (én dus versleten) zijn. De interne rubberen leiding blijft de feitelijke druk opvangen.

P.S. M'n MT-10 is met een paar Brembo blokken in de originele klauwen en mét de originele leidingen ook gewoon keurig tot een "stoppie" te dwingen.... (ik las HIER afgelopen week dat je met ABS géén stoppie zou kunnen maken terwijl je juist géén blokkerend voorwiel wil hebben tijdens een stoppie :o ).

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 23-03-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:05:
[...]
Waarschijnlijk ga je dat pas merken als je leidingen al "tig" jaar oud (én dus versleten) zijn. De interne rubberen leiding blijft de feitelijke druk opvangen.
De meeste ervaringen die ik lees over het overstappen van rubber naar staalomvlochten zijn positief. Ook met leidingen die niet te oud waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:17:
[...]

De meeste ervaringen die ik lees over het overstappen van rubber naar staalomvlochten zijn positief. Ook met leidingen die niet te oud waren.
Daar is een woord voor: Placebo-effect :>

Maar: Meten is wéten.... Feit blijft wel dat een paar "stalen" leidingen er wel "geil" uit zien, zeker als er dan ook nog een geel "Hel" logo aan de klauw kant geplaatst is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:21:
[...]
Daar is een woord voor: Placebo-effect :>
Dat zou in sommige gevallen natuurlijk kunnen. Verder zal nieuwe vloeistof ook invloed hebben, maar toch denk ik dat er wel wat meer achter zit dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:24:
[...]

Dat zou in sommige gevallen natuurlijk kunnen. Verder zal nieuwe vloeistof ook invloed hebben, maar toch denk ik dat er wel wat meer achter zit dan dat.
Zouden "wij" écht zo hard kunnen (óf mogen) remmen op de openbare weg dat we 't verschil zullen gaan merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:30:
[...]

Zouden "wij" écht zo hard kunnen (óf mogen) remmen op de openbare weg dat we 't verschil zullen gaan merken?
Ik zeg niet dat je er veel eerder door zou stilstaan, meer dan het wat directer en minder sponzig aanvoelt. Of het echt meters gaat schelen zou ik niet durven beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:02
Op de Ducati heb ik staalomvlochten remleidingen, op de Kawasaki had ik gewoon OEM rubberen leidingen. Ik moet zeggen dat ik qua feedback weinig verschil merk, alleen dat de Kawa véél agressiever aangreep. Maar die had 6 zuigers voor ipv 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:31:
[...]

Ik zeg niet dat je er veel eerder door zou stilstaan, meer dan het wat directer en minder sponzig aanvoelt. Of het echt meters gaat schelen zou ik niet durven beweren.
Beetje flauw van me natuurlijk, die 160PK/115Nm op één aangedreven wiel is ook nergens goed voor op de openbare weg, maar.... Ik kan niet zeggen dat ik de stalen leidingen mis vanwege dát. En ja: ik moet ook ooit vanuit wat hogere snelheden afremmen naar "0".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:50:
[...]

Volg de leidingen maar eens vanaf de ABS pomp ;) Het eerste stuk vanaf de hendel/pomp náár de ABS pomp is wel gewoon rubber maar... Waarschijnlijk lopen ze bij jou daarna ook als staal verder (aan de voorzijde) en komen ongeveer bij het balhoofd uit waarna het zaakje daar pas weer opgesplitst wordt naar beide klauwen.

Voor de achterrem geldt 't zelfde.....Alleen dan tot aan de achterbrug.
Ik zal morgen eens kijken. De hele dag me-dag samen met de motor. :)
wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:30:
[...]

Op de TRX had ik het idee dat de voorrem wel een stuk lekkerder aanvoelde met staal. Placebo-effect of niet, vertrouwen voelen voor je rem is ook wel een fijn idee.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:42:
[...]

Beetje flauw van me natuurlijk, die 160PK/115Nm op één aangedreven wiel is ook nergens goed voor op de openbare weg, maar.... Ik kan niet zeggen dat ik de stalen leidingen mis vanwege dát. En ja: ik moet ook ooit vanuit wat hogere snelheden afremmen naar "0".
De remmen die ik nu heb bevallen mij sowieso heel goed. Schrok mij dood toen ik ze voor het eerst aanraakte tijdens de proefrit en dat deed ik ook nog eens heel zacht. Tuurlijk ligt dat aan de rempomp en klauwen en niet aan de leidingen, of teminste misschien een beetje, maar het verschil met de SV is extreem terwijl die dezelfde schijven had. Wil af en toe nog wel eens vanuit hoge snelheid flink remmen en dan komt je lunch wel naarboven zetten zegmaar. Remmen geeft veel meer G-krachten dan optrekken :P

Edit: Zou trouwens wel een willen voelen hoe dat met een MotoGP machine gaat. Aangezien wat ik nu heb al flink heftig is, kan je nagaan hoe ziek een GP machine wel niet moet zijn. Daar is wat ik nu heb ongetwijfelt niets bij :)

Moet ook wel zeggen dat naast de wegligging/vering het voornamelijk de remmen zijn die enorm veel beter aanvoelen. Die 40pk extra tegenover de SV doet mij niet zoveel.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 23-03-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:25:
[...]

Kijk gewoon eens hoeveel "Stroom" er over die 20A zekering loopt. Waarschijnlijk helmaal NIETS en is dat ding dus juist bedoeld voor dat soort uitbreidingen waarbij de kabels voor de originele accessoires al aanwezig zijn.
Joh! :o

De vraag was dan ook waar die aansluiting daadwerkelijk zit, zodat ik mijn uitbreidingen er op kan aansluiten. Dit zijn 2 kleine fuseboxen waar aan de achterkant een kabelboom uitkomt die helemaal omvlochten is. Ik heb geen zin om die hele kabelboom uit elkaar te trekken om er vervolgens achter te komen dat er op een handige plaats een kabel/stekker zit verstopt.
De handleiding heeft het wel over een zekering voor opties, maar gaat hier verder niet op in.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:55:
[...]

De vraag was dan ook waar die aansluiting daadwerkelijk zit, zodat ik mijn uitbreidingen er op kan aansluiten. Dit zijn 2 kleine fuseboxen waar aan de achterkant een kabelboom uitkomt die helemaal omvlochten is. Ik heb geen zin om die hele kabelboom uit elkaar te trekken om er vervolgens achter te komen dat er op een handige plaats een kabel/stekker zit verstopt.
De handleiding heeft het wel over een zekering voor opties, maar gaat hier verder niet op in.
je hebt een recente Téneré toch? Yamaha heeft alle "gebruikers handleidingen" vanaf 2000 gewoon online staan., Net zoals de handleidingen van de originele accessoires/onderdelen mét inbouw schema :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DrivinUCrazy schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:55:
[...]

Heb je al eens op een online parts catalogus gekeken naar de kabelboom?

https://www.motorcyclespareparts.eu/yamaha-parts.aspx

[ Voor 4% gewijzigd door Ethirty op 23-03-2017 23:05 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:02:
[...]

je hebt een recente Téneré toch? Yamaha heeft alle "gebruikers handleidingen" vanaf 2000 gewoon online staan., Net zoals de handleidingen van de originele accessoires mét inbouw schema :+
De gebruikershandleiding heb ik al gedownload van Yamaha.
Nu ben ik ook nog op zoek naar een werkplaatshandboek.

De handleiding van yamaha accessoires is wel nog een goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

http://www.yamaha-motor.e...onderdelen-catalogus.aspx

Gewoon via de officiele site (zouden andere merken een voorbeeld aan moeten nemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:08:

Gewoon via de officiele site (zouden andere merken een voorbeeld aan moeten nemen).
Die Flash-meuk van 10 jaar oud? Mijn motor staat daar niet eens in. :')

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad!bij auto's vaak nog erger - kon niet eens de gebruikershandleiding voor m'n Megane uit 2005 vinden op de site van Renault :(

Vandaag heerlijk motorweer, maar m'n motor had er weinig zin in. Op weg naar huis van werk opeens op snelweg vermogen kwijt. Oorzaak bleek vrij snel: een van de twee cylinders onstak niet meer. Eea zal vermoedelijk iets te maken hebben met stroom van benzine die uit m'n linkercarb liep :X

Geen tijd gehad er verder naar te kijken, maar zal me vermoedelijk moeten verdiepen in de duistere kunsten van carb cleaning...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kuch. KTM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Probeer van bijvoorbeeld een BMW maar eens een onderdeeltje te bestellen .... 3 dagen onderzoek bij de dealer voordat je alleen nog maar een "part-nummer" hebt (en dan is 't nog niet eens besteld voor je).

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 23-03-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:13:
Probeer van een BMW maar eens een onderdeeltje te bestellen .... 3 dagen onderzoek bij de dealer voordat je alleen nog maar een "part-nummer" hebt (en dan is 't nog niet eens besteld voor je).
Dat is bij mijn motor gelukkig een stuk beter. Heb al vanalles besteld en partnummers zijn erg makkelijk te vinden. Door het partnummer te weten kan je ook gelijk daar op zoeken en kom je iedere winkel tegen die het verkoopt. Aangezien de prijzen nogal uiteen lopen is dat wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:13:
[...]
Geen idee hoeveel het verschil is. Vind alleen wel dat ik echt duidelijk de feedback kan voelen (en het zoals @PilatuS aangeeft niet sponzig is). Iets wat ik van mijn huidige banden, die er hopelijk volgende week af gaan, niet kan zeggen. :+
PilatuS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:48:
[...]

Edit: Zou trouwens wel een willen voelen hoe dat met een MotoGP machine gaat. Aangezien wat ik nu heb al flink heftig is, kan je nagaan hoe ziek een GP machine wel niet moet zijn. Daar is wat ik nu heb ongetwijfelt niets bij :)

Moet ook wel zeggen dat naast de wegligging/vering het voornamelijk de remmen zijn die enorm veel beter aanvoelen. Die 40pk extra tegenover de SV doet mij niet zoveel.
Toevallig op de Intermot op de Suzuki GSX-RR, de voormalige MotoGP motor van Viñales, de remhendel een beetje ingetrokken toen ik erop ging zitten. Moet zeggen dat dat iig niet licht afgesteld is. :+

Zal, voor de mensen die de foto (nee, geen face reveal ;) en ja dat is een elbow down :+ :+ :+ ) nog niet gezien hadden, 'm nog even naar boven halen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WSa4HXpVM51HAMSdRBJkGDWv/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 23-03-2017 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:16:
[...]
Toevallig op de Intermot op de Suzuki GSX-RR, de voormalige MotoGP motor van Viñales, de remhendel een beetje ingetrokken toen ik erop ging zitten. Moet zeggen dat dat iig niet licht afgesteld is. :+
Je moet die van mij maar een keer voelen, ben wel benieuwd wat je daar van vind tegenover die van de GP.

Damn wat zou ik graag eens op zo'n machine willen rijden. Niet omdat ik alles er uit kan halen, dat zou mij natuurlijk nooit lukken, maar meer om de acceleratie en vooral dus ook het remmen te voelen. De 64 graden leanangle tegenover de 55 graden van de gemiddelde SS lijkt mij ook erg ziek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb in 2013 een (klein) stukje op de M1 van Rossi mogen rijden (pit-lane van Assen).... Maar da's eigenlijk niet veel anders dan op een "normale" SS..... De radiale pomp grijpt gewoon lekker snel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast

Dat heeft Ducati inderdaad. Mooie exploded views van alle onderdelen. Zo ook de manuals en service boekjes. Super handig.
Maar anders heb je voor de Aziatische merken altijd cmsnl.com nog

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 23-03-2017 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:34
@lolgast Duh tuurlijk hebben ze dat bij stukgaatie ;-p handig voor als er weer iets stuk is.

Over remmen gesproken. Ook ik kom van een ABS lesmotor en heb nu een zonder. De noodstop met les was altijd een eitje en de ABS schoot me elke keer weer ter hulp. Maar om eerlijk te zij durf ik nu echt niet zo hard de hendel in te knijpen. Vandaag nog wel hard geremd voor een stoplicht dat rood werd met een camera die ik te laat zag. En had het idee dat er nog veel meer in zat, maar toch een klein bruin vlekje in de broek.

Overigens heb ik het idee dat m'n voorste schijfremmen een beetje krom zijn. Als ik heel licht rem dan voel ik dat die aangrijpt en loslaat. Iemand enig idee hoe dit komt en of het kwaad kan? Kan ik zo doorrijden of moet ik ff een kijkje nemen in die exploded view?

[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 24-03-2017 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:11:
Over remmen gesproken. Ook ik kom van een ABS lesmotor en heb nu een zonder. De noodstop met les was altijd een eitje en de ABS schoot me elke keer weer ter hulp. Maar om eerlijk te zij durf ik nu echt niet zo hard de hendel in te knijpen. Vandaag nog wel hard geremd voor een stoplicht dat rood werd met een camera die ik te laat zag. En had het idee dat er nog veel meer in zat, maar toch een klein bruin vlekje in de broek.
Juist dan wat remoefeningen doen. Gewoon beginnen met rustig remmen en steeds wat verder opbouwen. Als je netjes het gewicht op het voorwiel laat komen voordat je doorknijpt kan er weinig gebeuren. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf doe ik dit zelf ieder jaar wel een aantal keer. De meeste mensen hebben geen idee hoe enorm hard je kan remmen zonder ABS. Juist voor jou is dat nu ook fijn om te oefenen zodat je niet bang bent flink te remmen als het nodig is. Achterop een auto knallen terwijl je het makkelijk had kunnen redden zou erg jammer zijn natuurlijk :)

Gewoon ergens een mooi plekje opzoeken en steeds een stukje verder gaan. Bij droog weer zal eerder het achterwiel omhoog komen dan dat het voorwiel blokkeerd. Je hoeft ook niet al te extreem te gaan, maar een beetje weten wat er mogelijk is en niet bang zijn om het te gebruiken zou ik sterk aanraden.

Het is dus wel enorm belangrijk dat je eerst kort licht remt waardoor het gewicht van de motor naar voren komt en pas daarna flink doorknijpen. Als je direct vol knijpt zal het voorwiel wel makkelijk blokkeren. Als je dit een tijdje oefent word dat ook je eerst reactie bij een noodstop. Je zal dan niet meer vol knijpen maar eerst aanleggen. Ik hoop trouwens dat je dit nu op de juiste manier doet. Ik snap niet goed waarom je in de ABS zou komen tijden die oefeningen. Zowel met als zonder ABS is die noodstop prima te doen. Dat je een keer de ABS tegenkomt kan wel, maar iedere keer is sowieso vreemd.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 24-03-2017 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Niet te vlug denken dat je remschijven dan "krom" zijn!! 9/10 keer ligt 't aan de "floaters" waarmee de schijf aan 't hart van de gehele schijf en dus je wiel vast zit. Die gekke dingen willen wel eens vol gaan zitten met remstof en daardoor de eigenlijke "disk" vast zetten terwijl 't spul (soort van) hoort te "zweven".....

Vast wel een betere video van te vinden, maar.... 't idee wordt (hopelijk) wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:32:
Niet te vlug denken dat je remschijven dan "krom" zijn!! 9/10 keer ligt 't aan de "floaters" waarmee de schijf aan 't hart van de gehele schijf en dus je wiel vast zit. Die gekke dingen willen wel eens vol gaan zitten met remstof en daardoor de eigenlijke "disk" vast zetten terwijl 't spul (soort van) hoort te "zweven".....

Vast wel een betere video van te vinden, maar.... 't idee wordt duidelijk.

[video]
Dit dacht ik eerst ook te hebben. Ben er mee naar een motorzaak gegaan met dit verhaal en daar hadden ze er nog nooit van gehoort. Ze keken mij echt aan alsof ik gek was. Uiteindelijk bleek het bij mij ook niet aan de floaters te liggen maar aan de zuigers die vastzaten en een schoonmaakbeurt nodig hadden.

Edit: Kan natuurlijk prima aan de floaters liggen hoor en zo gek vind ik dat zelf ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 24-03-2017 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:34:
[...]

Dit dacht ik eerst ook te hebben. Ben er mee naar een motorzaak gegaan met dit verhaal en daar hadden ze er nog nooit van gehoort. Ze keken mij echt aan alsof ik gek was. Uiteindelijk bleek het bij mij ook niet aan de floaters te liggen maar aan de zuigers die vastzaten en een schoonmaakbeurt nodig hadden.

Edit: Kan natuurlijk prima aan de floaters liggen hoor en zo gek vind ik dat zelf ook niet.
Ik ga er wel vanuit dat de klauwen al wél goed gereinigd zijn.... Uiteraard. En dat alles dus soepel kan bewegen.

Een remschijf krom remmen doe je niet snel (écht niet) en sowieso voel je dat dan niet alleen als je záchtjes remt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:38:
[...]

Ik ga er wel vanuit dat de klauwen al wél goed gereinigd zijn.... Uiteraard. En dat alles dus soepel kan bewegen.

Een remschijf krom remmen doe je niet snel (écht niet) en sowieso voel je dat dan niet alleen als je záchtjes remt >:)
Ik heb zo'n vermoeden dat het schoonmaken van de zuigers nog niet gedaan is.

Opzich kan je een schijf nog wel krom krijgen door de boel flink heet te remmen en dan bij het stoplicht de rem vast te houden.

Maar inderdaad als ie echt krom is zou het bij harder remmen erger zijn en niet minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Anoshky schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:11:
[...]

Mijn eerste kind wordt binnen 4 maand geboren.
Ik weet al wat ik binnen 2/3 jaar koop voor zijn/haar verjaardag 8)
Onze eerste komt ook in juli, hoe oud moeten ze zijn voor zo'n motortje? :+ Lijkt me wel superleuk om zoiets met je kind te kunnen doen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn dochtertje is nu 4 en vind het helemaal niks :(.

Maar mijn zoontje is nu 19 maanden. Wordt nu wel eens tijd om het erop te gaan zetten hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Het kan ook averechts werken, mijn schoonbroertje is toen hij een jaartje of 7 was met zo'n crossmotortje kei hard de struiken in gereden, heeft nooit meer een gemotoriseerde tweewieler aangeraakt. En dat is nu 18 jaar geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vond het alleen maar mooier worden, hoe sneller hoe beter, en daar hoort een paar keer royaal op je bek gaan bij. 8) Linkerpink is niet helemaal gezond meer, 2 knie schijven die niet lekker meer zijn en een hoop littekens en plekken her en der. :+

Maar wel een onvergetelijke tijd. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:14
wimmel_1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:13:
Probeer van bijvoorbeeld een BMW maar eens een onderdeeltje te bestellen .... 3 dagen onderzoek bij de dealer voordat je alleen nog maar een "part-nummer" hebt (en dan is 't nog niet eens besteld voor je).
Ik vind het bij BMW juist super handig dat je op Realoem zelf rustig het onderdeelnr kan opzoeken en daarmee naar de dealer kan gaan. Heb tot nu alles binnen 24 uur binnen gehad :) Oke, sommige stekkertjes zijn echt belachelijk duur..dat dan weer wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Joopieboy schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:48:
Ik vond het alleen maar mooier worden, hoe sneller hoe beter, en daar hoort een paar keer royaal op je bek gaan bij. 8) Linkerpink is niet helemaal gezond meer, 2 knie schijven die niet lekker meer zijn en een hoop littekens en plekken her en der. :+

Maar wel een onvergetelijke tijd. *O*
Haha ik ben ook te vaak van de crossbrommer af gevallen.. Wel leuk om die ervaring te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Bioflap schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:41:
[...]

Haha ik ben ook te vaak van de crossbrommer af gevallen.. Wel leuk om die ervaring te hebben :D
Ik wist helaas niet eens dat zoiets bestond - stadskindje. Jammer toch. Moet ik 't nog leren op m'n 38ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 14:54
Tylen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:14:
Mijn dochtertje is nu 4 en vind het helemaal niks :(.

Maar mijn zoontje is nu 19 maanden. Wordt nu wel eens tijd om het erop te gaan zetten hahaha.
herkenbaar :) mijn dochtertje is ook 4 en wil later als ze net zo groot is als papa en mama een eigen motor en vind het mooi als ik me klaarmaak om met de motor weg te gaan enzo maar als ik hem start (hij is nog helemaal standaard, dus geen brul/donder wat dan ook) is ze bang en rent ze weg

edit: on a different note.. ik ga dit jaar voor het eerst motor kamperen en ben op zoek naar goede, handige oplossing(en) om de boel vast te zetten.

Hebben jullie ervaring met Rok straps (of vergelijkbare producten)? Ik heb een Kriega US30, hieraan wil ik de tent/slaapmat/slaapzak/extra bagage rolletje bevestigen danwel omheen bouwen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Imperial_Master op 24-03-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Dryhte schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Ik wist helaas niet eens dat zoiets bestond - stadskindje. Jammer toch. Moet ik 't nog leren op m'n 38ste.
Haha, ik weet nog goed dat je de eerste keren flink schrok als je achterwiel heen en weer ging. Uiteindelijk voelde ik mij net een Dakar-rijder.

Ik denk wel dat ik nu weer een broekpoepmoment zou hebben als ik offroad ga rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
PilatuS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:28:
[...]

Juist dan wat remoefeningen doen. Gewoon beginnen met rustig remmen en steeds wat verder opbouwen. Als je netjes het gewicht op het voorwiel laat komen voordat je doorknijpt kan er weinig gebeuren. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf doe ik dit zelf ieder jaar wel een aantal keer. De meeste mensen hebben geen idee hoe enorm hard je kan remmen zonder ABS. Juist voor jou is dat nu ook fijn om te oefenen zodat je niet bang bent flink te remmen als het nodig is. Achterop een auto knallen terwijl je het makkelijk had kunnen redden zou erg jammer zijn natuurlijk :)

Gewoon ergens een mooi plekje opzoeken en steeds een stukje verder gaan. Bij droog weer zal eerder het achterwiel omhoog komen dan dat het voorwiel blokkeerd. Je hoeft ook niet al te extreem te gaan, maar een beetje weten wat er mogelijk is en niet bang zijn om het te gebruiken zou ik sterk aanraden.

Het is dus wel enorm belangrijk dat je eerst kort licht remt waardoor het gewicht van de motor naar voren komt en pas daarna flink doorknijpen. Als je direct vol knijpt zal het voorwiel wel makkelijk blokkeren. Als je dit een tijdje oefent word dat ook je eerst reactie bij een noodstop. Je zal dan niet meer vol knijpen maar eerst aanleggen. Ik hoop trouwens dat je dit nu op de juiste manier doet. Ik snap niet goed waarom je in de ABS zou komen tijden die oefeningen. Zowel met als zonder ABS is die noodstop prima te doen. Dat je een keer de ABS tegenkomt kan wel, maar iedere keer is sowieso vreemd.
Ja dat zou ik idd wel ff moeten doen. Even weer alle oefeningen op deze motor uitvoeren aangezien het toch heel anders rijdt. Ik weet ook hoe ik moet remmen ja. Is er echt ingestapt door mijn rijinstructeur. Alleen met les had ik schijt want toch ABS. Ook al begin je rustig als je daarna de handel vol ingrijpt dan schiet die in de ABS. Belangrijk is dus opbouwend te remmen. Maar de noodstop was zo saai die wilde ik gewoon er doorheen rammen en on to the next. Geen risico om fout te doen als je de handel vol ingrijpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:44

Bommes

Capo del formaggio

Imperial_Master schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:56:
[...]

herkenbaar :) mijn dochtertje is ook 4 en wil later als ze net zo groot is als papa en mama een eigen motor en vind het mooi als ik me klaarmaak om met de motor weg te gaan enzo maar als ik hem start (hij is nog helemaal standaard, dus geen brul/donder wat dan ook) is ze bang en rent ze weg

edit: on a different note.. ik ga dit jaar voor het eerst motor kamperen en ben op zoek naar goede, handige oplossing(en) om de boel vast te zetten.

Hebben jullie ervaring met Rok straps (of vergelijkbare producten)? Ik heb een Kriega US30, hieraan wil ik de tent/slaapmat/slaapzak/extra bagage rolletje bevestigen danwel omheen bouwen :)
Elke gewone spanband of strap zal voldoen.
Ik had de hele handel met 1 lange band vast zitten achter op mijn zadel/buddyseat. Band gewoon kruislings over de bagage en door de buddy handvatten heen.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/03/1490346430-800-x-600px-1%20(72).jpg

Let wel op met spinnen/snelbinders, ik heb die ook gebruikt maar dan onder de spanband door, enkel om de 2 rollen (tent en slaapzak/matje) bij elkaar te houden. Geheel moest er namelijk steeds van af met tanken, met de spin bleef het 1 pakketje.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 24-03-2017 10:09 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
wimmel_1 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:32:

Vast wel een betere video van te vinden, maar.... 't idee wordt (hopelijk) wel duidelijk.

[video]
Ah cool. Weer wat geleerd. Dit zal ik dan als eerst ff controleren. Het aangrijpen en loslaten is idd alleen bij licht remmen dus dan zou het heel goed dit kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Bioflap schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:01:
[...]

Haha, ik weet nog goed dat je de eerste keren flink schrok als je achterwiel heen en weer ging. Uiteindelijk voelde ik mij net een Dakar-rijder.

Ik denk wel dat ik nu weer een broekpoepmoment zou hebben als ik offroad ga rijden :+
Van offroad gesproken, heeft iemand een idee van:
- hoe TKC80 banden zich gedragen bij dagelijks snelweg gebruik (is dat een no-no of best te doen?)
- hoe je te werk gaat qua sizing (ik neem aan dat zo grote noppen betekenen dat je de dikte best een beetje kleiner neemt? ipv 120/70-17 een 110/80-17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Laatst online: 10-10 08:43

byn124

Thunderace

Iemand nog tips voor een goede accu?

Vanmorgen wilde mijn tweewieler niet starten. Sputterde even en toen niets meer. De startmotor gaat wel over en alle verlichting werkt ook prima.

Het was 3 graden dus misschien te koud?

Heb hem doorgemeten: 12,44V, dus hij zou in orde moeten zijn.

Ik ga het vanmiddag nog eens proberen en anders haal ik morgen een nieuwe. Wel een beetje balen met die prachtige weer :(

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Weet je wel zeker dat het de accu is dan? Je zou eens kunnen proberen om hem aan een auto te hangen oid.
Bij de CB1 hier speelde dit probleem ook een tijd, bleek de brandstofslang naar het benzinefilter + benzinefilter zelf de beste tijd gehad te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:17
Hi!
Ik heb sinds een paar maanden ook mijn rijbewijs (A), en volgende week ga ik verhuizen waardoor ik ongunstiger ten opzichte van mijn werk kom te wonen. Ideaal dus voor de motor zou je zeggen. Mijn concrete vraag is eigenlijk zijn er mensen die het hele jaar door op motor naar het werk gaan? En op wat voor motor doe je, of kun je dat doen? Ik wil er binnenkort 1tje vaan aanschaffen, dus tips waarom de ene wel of niet handig is voor ww verkeer zijn welkom.
Ik heb de volgende motoren op het oog:
Suzuki Bandit
Yamaha FZ6
Suzuki GSR600
Ducati Multistrada (rond 2005, ik weet het hij is lelijk maar daarom heeft het wel wat :) )
Kawasaki Z750

Ik weet dat er veel verschil zit tussen de motoren, maar juist daarom zoek ik wat do or dont's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Laatst online: 10-10 08:43

byn124

Thunderace

lolgast schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:44:
Weet je wel zeker dat het de accu is dan? Je zou eens kunnen proberen om hem aan een auto te hangen oid.
Bij de CB1 hier speelde dit probleem ook een tijd, bleek de brandstofslang naar het benzinefilter + benzinefilter zelf de beste tijd gehad te hebben :)
Dank, zal het proberen! :)

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:10
L-VIS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:46:
Hi!
Ik heb sinds een paar maanden ook mijn rijbewijs (A), en volgende week ga ik verhuizen waardoor ik ongunstiger ten opzichte van mijn werk kom te wonen. Ideaal dus voor de motor zou je zeggen. Mijn concrete vraag is eigenlijk zijn er mensen die het hele jaar door op motor naar het werk gaan? En op wat voor motor doe je, of kun je dat doen? Ik wil er binnenkort 1tje vaan aanschaffen, dus tips waarom de ene wel of niet handig is voor ww verkeer zijn welkom.
Suzuki Bandit
Yamaha FZ6
Suzuki GSR600
Ducati Multistrada (rond 2005, ik weet het hij is lelijk maar daarom heeft het wel wat :) )
Kawasaki Z750

Ik weet dat er veel verschil zit tussen de motoren, maar juist daarom zoek ik wat do or dont's :)
Als je (het hele jaar door) veel woonwerk rijdt zou ik vooral kiezen met een motor met volledig kuipwerk en cardan.

[ Voor 79% gewijzigd door Wekko306 op 24-03-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi!
Suzuki Bandit
Yamaha FZ6
Suzuki GSR600
Kawasaki Z750

Ik rij het hele jaar door naar mijn werk met een naked bike. Tegenwoordig met een Suzuki Bandit 650N (30 minuten reistijd) en daarvoor met een Kawasaki Z750 (40 minuten reistijd).

Om mijn spullen mee te nemen gebruik ik een Kriega US-20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach een vriend of vrienden/kennissen hebben die buitenaf wonen werkt al goed genoeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:16:
[...]

Als je (het hele jaar door) veel woonwerk rijdt zou ik vooral kiezen met een motor met volledig kuipwerk en cardan.
Niet mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Hi!
Suzuki Bandit
Yamaha FZ6
Suzuki GSR600
Kawasaki Z750

Ik zou persoonlijk dan de Ducati laten staan. Voor dagelijks gebruik lijkt mij dat best duur in vergelijking met de japanners. Verder niet teveel CC's, dat ga je merken in je benzineverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Hi!
Suzuki Bandit
Yamaha FZ6
Suzuki GSR600
Kawasaki Z750

Onderhoudsintervallen, kuipwerk + goed windscherm, verbruik (cardan een pré). Meeste van je lijstje valt in mijn ogen dus af :)

Laat je niet gek maken door nakeds, mogen misschien populair zijn, maar in de herfst en winter zie ik deze nooit meer rijden en staan ze in de stalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 14-08 17:59
Eens, ik zou echt niet in de winter op mijn naked willen rijden. Laat staan er dagelijks WW verkeer mee te doen. Is ie toch net te oncomfortabel voor(Je zit vol in de wind) plus dat alle pekel niet zo gezond is voor het blok en werkelijk overal tussen zal komen.
Ik zou persoonlijk voor een tourfiets of allroad gaan(Triumph Tiger of een BMW GS bijvoorbeeld) In ieder geval iets met ruit en handkappen.

En wat de poster onder mij zegt. Goed pak doet wonderen. Bij 1 graden had ik het niet koud in mijn textielen pak met daaronder mijn gewone kleding. Ik had alleen koude handen, ondanks dikke handschoenen..

[ Voor 40% gewijzigd door darkkingll op 24-03-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hi!
Suzuki Bandit
Yamaha FZ6
Suzuki GSR600
Kawasaki Z750

Je zou iets kunnen kiezen waar jij comfortabel de rit op kan maken, ook als dat wat meer kilometers is. Voor veel mensen betekent dat een rechte(re) zit, windbescherming en vaak ook wat bagageruimte zodat je geen rugzak nodig hebt.

Veerweg kan belangrijk zijn, maar als je 100% (goed) asfalt rijd is een paar goede banden wellicht al meer dan voldoende. Ik vind het zelf prettig dat mijn lange, zachte (sommigen gebruiken de term zompig) veren een hoop hobbels en slecht wegdek voor me opvangen.

Let ook vooral op je kleding. Ik heb een stoffen outfit met aerotex die zonder regenpak al waterdicht is. Dat scheelt extra kleding en dus gedoe. Ik blijf er warm in in de winter en het waait lekker door bij warmer weer. De handkappen op mijn motor houden de wind van mijn handen en bv ook steenslag.

Heb tot nu toe nog niet met verwarming hoeven rijden, ook niet bij enkele graden onder nul, en ik kom ook altijd kurkdroog aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

darkkingll schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:24:
Eens, ik zou echt niet in de winter op mijn naked willen rijden. Laat staan er dagelijks WW verkeer mee te doen. Is ie toch net te oncomfortabel voor(Je zit vol in de wind) plus dat alle pekel niet zo gezond is voor het blok en werkelijk overal tussen zal komen.
Ik zou persoonlijk voor een tourfiets of allroad gaan(Triumph Tiger of een BMW GS bijvoorbeeld) In ieder geval iets met ruit en handkappen.

En wat de poster onder mij zegt. Goed pak doet wonderen. Bij 1 graden had ik het niet koud in mijn textielen pak met daaronder mijn gewone kleding. Ik had alleen koude handen, ondanks dikke handschoenen..
Totaal niet mee eens, er zijn genoeg nakeds die door weer en wind rijden (ik zelf bijv. woon/werk circa 7 jaar op alleen nakeds), kijk maar op een gemiddeld engels motor forum ;)

Verder al die pekelzooi kruipt met een motor met kuipwerk achter de kuip en doet daar zijn werk, een naked is wat dat betreft veel makkelijker schoon te houden en in te vetten.

Daarbij is bij een motor met kuip het onderhoud lastiger (kuipdelen verwijderen anyone) en bij een val de schade groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:49:
[...]

Totaal niet mee eens, er zijn genoeg nakeds die door weer en wind rijden (ik zelf bijv. woon/werk circa 7 jaar op alleen nakeds), kijk maar op een gemiddeld engels motor forum ;)

Verder al die pekelzooi kruipt met een motor met kuipwerk achter de kuip en doet daar zijn werk, een naked is wat dat betreft veel makkelijker schoon te houden en in te vetten.

Daarbij is bij een motor met kuip het onderhoud lastiger (kuipdelen verwijderen anyone) en bij een val de schade groter.
Ik weet dat er genoeg zijn die altijd rijden. Een kennis van mij doet dat zelfs. Alleen als ik ook zie hoe vaak die gedoe heeft met zijn "betrouwbare" Bandit.... Bedoelde ook niet dat het niet kan, maar dat ik het eens ben met Rody dat ik die s'winters vrijwel nooit zie rijden..
Kuip loshalen was bij mijn oude motor volgens mij alleen een kwestie van schroeven loshalen en klaar. Die kuip bestond uit verschillende losse delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkkingll schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:00:
[...]

Alleen als ik ook zie hoe vaak die gedoe heeft met zijn "betrouwbare" Bandit....
Dat zal erg weinig gedoe zijn neem ik aan? Want Bandits staan zo'n beetje bekend technisch niet hoogstaande maar wel bullet proof motoren. Hier op het forum rijden er ook een aantal het hele jaar door op hun Bandits ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:49:
[...]

Kuipdelen zijn echt in no-time weg, kost me nog geen minuut. Als die minuut je zo kostbaar is moet je überhaupt niet gaan sleutelen want als je een ringetje laat vallen ben je meer tijd kwijt ;)

Je kunt in mijn ogen beter pekel tegen je kuipdelen hebben dan recht tegen je radiateur en/of motorblok. Kuipdelen maak je een stuk makkelijker schoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:08:
[...]

Dat zal erg weinig gedoe zijn neem ik aan? Want Bandits staan zo'n beetje bekend technisch niet hoogstaande maar wel bullet proof motoren. Hier op het forum rijden er ook een aantal het hele jaar door op hun Bandits ;)
Ik geloof dat hij dat ding al 2x helemaal opnieuw heeft opgebouwd... Dus opzich..

En wat Lolgast zecht. Heb net even gekeken en bij mijn vorige motor is het letterlijk een kwestie van wat schroefjes losdraaien en klaar.

[ Voor 14% gewijzigd door darkkingll op 24-03-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
@Bommes "kijk uit met spinnen / snelbinders"... Want?

[ Voor 17% gewijzigd door EgMaf op 24-03-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47

charrel

Cortisol4life..

EgMaf schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:14:
@Bommes "kijk uit met spinnen / snelbinders"... Want?
Met spinnen en snelbinders, die kunnen wel is losschieten.
Pagina: 1 ... 11 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.