Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.237 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:12:
[...]

Kuipdelen zijn echt in no-time weg, kost me nog geen minuut. Als die minuut je zo kostbaar is moet je überhaupt niet gaan sleutelen want als je een ringetje laat vallen ben je meer tijd kwijt ;)

Je kunt in mijn ogen beter pekel tegen je kuipdelen hebben dan recht tegen je radiateur en/of motorblok. Kuipdelen maak je een stuk makkelijker schoon
Bij jouw motor zijn ze in no-time weg maar bij andere motoren kan het verwijderen van kuipdelen een heel karwei zijn met daardoor hogere onderhoudskosten, dion bijv. is daarom naked gaan rijden.

Kuipdelen verbergen de schade door pekel omdat die zooi overal tussen en achter kruipt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03:59
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:26:
[...]

Bij jouw motor zijn ze in no-time weg maar bij andere motoren kan het verwijderen van kuipdelen een heel karwei zijn met daardoor hogere onderhoudskosten, dion bijv. is daarom naked gaan rijden.

Kuipdelen verbergen de schade door pekel omdat die zooi overal tussen en achter kruipt ;)
Ook goed, dan verkoopt hij beter op Marktplaats :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 15:51
Imperial_Master schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:56:
[...]

herkenbaar :) mijn dochtertje is ook 4 en wil later als ze net zo groot is als papa en mama een eigen motor en vind het mooi als ik me klaarmaak om met de motor weg te gaan enzo maar als ik hem start (hij is nog helemaal standaard, dus geen brul/donder wat dan ook) is ze bang en rent ze weg
Van de week een 2de hands motorpak op de groei en een nieuwe helm gekocht voor m'n dochter (10 jr).

Vanmorgen samen over de boulevard van Vlissingen gereden en daarna naar school gebracht.
Stapt af bij school en daar kwam toch een grote glimlach vanonder d'r helm ;) :) _/-\o_

Straks bijtijds ophalen kunnen we ook nog ff een rondje doen 8)
Rody schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:22:
[...]

Laat je niet gek maken door nakeds, mogen misschien populair zijn, maar in de herfst en winter zie ik deze nooit meer rijden en staan ze in de stalling.
Hmm, afgelopen maanden anders genoeg kms gemaakt op m'n Bandit hoor 8)
Volgens mij ligt het meer aan de (mooi weer) rijder, dan aan de motorfiets..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44

Bommes

Capo del formaggio

EgMaf schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:14:
@Bommes "kijk uit met spinnen / snelbinders"... Want?
Inderdaad kunnen los schieten en dat wil je niet tussen je ketting hebben.
Ik heb er wel altijd 1 of 2 bij, zeker zo handig als je wat boodschappen boven op je vakantie bepakking wilt vast maken.
Of die natte handdoek, uurtje achterop en dat is ook weer droog ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:45
Ik heb keer van iemand gehoord waar op de snelweg zijn spijkerbroek uit zijn tas in zijn ketting was gekomen.
Schrik van zijn leven geen klapper gemaakt maar achterwiel blokkeren met 130km/h schijnt niet leuk te zijn.
Meest aparte vond ik nog dat die spijkerbroek relatief weinig schade had opgelopen, was gewoon beetje geperforeerd. Volgens mij had hij zijn rugtas met een spin vastgemaakt en was de rits los gewaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57
byn124 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:41:

Heb hem doorgemeten: 12,44V, dus hij zou in orde moeten zijn.
12.4 zou ik, beetje afhankelijk van het type accu, eerder halfvol noemen.

Als je onder de 9v zakt bij starten dan is de capaciteit wel zover teruggelopen dat je hem beter weg kunt donderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:17
HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:25:
[...]

Je zou iets kunnen kiezen waar jij comfortabel de rit op kan maken, ook als dat wat meer kilometers is. Voor veel mensen betekent dat een rechte(re) zit, windbescherming en vaak ook wat bagageruimte zodat je geen rugzak nodig hebt.

Veerweg kan belangrijk zijn, maar als je 100% (goed) asfalt rijd is een paar goede banden wellicht al meer dan voldoende. Ik vind het zelf prettig dat mijn lange, zachte (sommigen gebruiken de term zompig) veren een hoop hobbels en slecht wegdek voor me opvangen.

Let ook vooral op je kleding. Ik heb een stoffen outfit met aerotex die zonder regenpak al waterdicht is. Dat scheelt extra kleding en dus gedoe. Ik blijf er warm in in de winter en het waait lekker door bij warmer weer. De handkappen op mijn motor houden de wind van mijn handen en bv ook steenslag.

Heb tot nu toe nog niet met verwarming hoeven rijden, ook niet bij enkele graden onder nul, en ik kom ook altijd kurkdroog aan.
Wel, goede kleding heb ik al.
Bedankt allemaal voor de tips, ik kan wat gerichter gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 08:43

byn124

Thunderace

__fred__ schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:03:
[...]

Als je onder de 9v zakt bij starten dan is de capaciteit wel zover teruggelopen dat je hem beter weg kunt donderen.
Het is een Rider CBTX14-BS. Ik kan er de specificaties niet echt van vinden. Heb thuis nog geen multimeter dus kon helaas niet meten onder belasting.
De batterij is niet vervangen toen ik de motor kocht dus hoe oud die is weet ik niet precies. Dus was zowiezo wel van plan om een nieuwe te gaan halen.

Ik zie het strakjes wel ;).

Bedankt voor de informatie!

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 16:22
Heerlijk die eerste zonnestralen. Hopelijk snel weer een nieuw motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik denk dat ik vanavond ook nog ff snel op de motor spring inderdaad. Wil nog wat accessoires voor de Optimate hebben en die zijn op voorraad bij de Motoport in de buurt, dus dat is wel een goed excuus eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Vandaag bij Goedhart protectie gescoord.

Alpine Stars Nucleon KR-1
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/nucleon-kr-1_1_zps0j0qzgeb.jpg
Alpine Stars Nucleon KR-C
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/nucleon-kr-c_1_zpspry4w90o.jpg

Zit prima onder een leren jas.

[ Voor 11% gewijzigd door Rody op 24-03-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:36
Ik ga morgen naar de Yamaha dealer hier in Apeldoorn. Even koekeloeren bij de R3 en informeren wat ze met de prijs kunnen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Rody schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:35:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik dacht dat je kontbeschermers had gekocht, maar ze zijn voor je borst :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Rody schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:35:

[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie aankopen :*)
Tot twee keer toe erg blij geweest dat ik een rug protector aan had. Veel mensen vergeten nog wel eens het belang van zo een ding.

[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 24-03-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:28

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Panini schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:40:
[...]

Mooie aankopen :*)
Tot twee keer toe erg blij geweest dat ik een rug protector aan had. Veel mensen vergeten nog wel eens het belang van zo een ding.
Wat is exact het het nut van een rugprotector dan? De meeste jassen hebben ruimte voor een plaat, (vaak opgevuld met schuimrubber ipv een protector.) Maar wat zijn de voordelen van een rugprotector op het lichaam ipv. in de jas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

lolgast schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:39:
[...]

Ik dacht dat je kontbeschermers had gekocht, maar ze zijn voor je borst :$
Ik moest ook even kijken. Zelf heb ik een vest van Büse, waar dezelfde protectors in zitten. Zodoende kon ik het op een gegeven moment wel plaatsen, maar wel pas na de 2e keer kijken. :P
Patrock schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:22:
[...]

Wat is exact het het nut van een rugprotector dan? De meeste jassen hebben ruimte voor een plaat, (vaak opgevuld met schuimrubber ipv een protector.) Maar wat zijn de voordelen van een rugprotector op het lichaam ipv. in de jas?
Op je lichaan schuift het niet.
In dat vest van Büse zit datzelfde schuim. Toch kwam dat toen redelijk goed uit de testen van Motorrad/Motoplus; vandaar ook dat ik deze toen heb aangeschaft. Plus dat dat beter zit onder een textiel pak.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
[...]

Zoals al gezegd hierboven: het schuift niet. Daarnaast loopt het veel verder door en zijn de schuimpjes in je leren jas vaak echt lachwekkend. Die vangen echt weinig op |:( .
Die platen in je jas beschermen vaak ook slechts een klein stukje van je rug.

De rug protector die ik heb loopt van me nek tot m'n stuitje:

Afbeeldingslocatie: https://www.motortrendshop.nl/Files/2/41000/41519/ProductPhotos/MaxContent/111328513.jpg

Is trouwens een flexibel harnas.

[ Voor 8% gewijzigd door Panini op 24-03-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
[...]

Het een is niet per se beter dan het ander, beide hebben redenen om voor het een of ander te kiezen. Je moet dat schuim overigens niet onderschatten. Ik durf eigenlijk wel te stellen dat schuim veiliger is dan hard plastic. De drukverdeling van het schuim is veel beter en naarmate de impact harder is absorbeert het mede daardoor ook beter.
Plus dat het een beetje flexibel is en dus de contouren van je rug aanneemt als je op de motor zit :)

Edit: Dan heb ik het over externe rugprotectors van schuim, niet de met je jas meegeleverde meuk :+

[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 24-03-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
lolgast schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:27:
[...]

Het een is niet per se beter dan het ander, beide hebben redenen om voor het een of ander te kiezen. Je moet dat schuim overigens niet onderschatten. Ik durf eigenlijk wel te stellen dat schuim veiliger is dan hard plastic. De drukverdeling van het schuim is veel beter en naarmate de impact harder is absorbeert het mede daardoor ook beter.
Plus dat het een beetje flexibel is en dus de contouren van je rug aanneemt als je op de motor zit :)

Edit: Dan heb ik het over externe rugprotectors van schuim, niet de met je jas meegeleverde meuk :+
Mooie edit nog even :+
Die schuimpjes in je jas zijn niet veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Panini schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:32:
[...]

Mooie edit nog even :+
Die schuimpjes in je jas zijn niet veel waard.
Ik mag hopen dat het D3O schuim in mijn jas wel wat waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:46

A13X

Dude

lolgast schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:44:
Weet je wel zeker dat het de accu is dan? Je zou eens kunnen proberen om hem aan een auto te hangen oid.
Bij de CB1 hier speelde dit probleem ook een tijd, bleek de brandstofslang naar het benzinefilter + benzinefilter zelf de beste tijd gehad te hebben :)
Een motor aan een auto hangen kan je accu ook omzeep helpen, sommige auto's leveren een hogere laadstroom dan dat je motor accu aan kan.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Raym09 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:40:
[...]

Een motor aan een auto hangen kan je accu ook omzeep helpen, sommige auto's leveren een hogere laadstroom dan dat je motor accu aan kan.
Een auto aan een auto hangen kan de accu ook om zeep helpen :+. Als je het normaal doet is er volgens mij weinig aan de hand hoor. Of ik nou een dieselauto gebruikte om een motor te starten of een benzine, met of zonder can-bus. Ik heb nog nooit problemen gehad. En zoals je leest, meerdere keren verschillende motoren moeten jump-starten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
De schuimpjes heb ik er gelijk uitgehaald bij aankoop.

Ik had een interne van Revit. Dit is dus geen schuim ding. De dame van de kleding vond dit ook een flinke protector. B)
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/20170324_153338_zpstlcm8c4d.jpg
Deze is dik genoeg, maar loopt niet helemaal door. Je jas wordt ook erg zwaar hierdoor.

Vergelijking:
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/20170324_153438_zpssgyn1oa0.jpg

Voordeel van de losse is:
- loopt verder door, van bovenste rugwervel t/m stuitje
- betere protectie
- combinatie met borst protectie.
- jas onafhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Raym09 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:40:
[...]

Stroom is een gevolg van spanning & weerstand. Je kunt niet zomaar ergens "meer stroom" doorheen jakkeren. Da's natuurkundig gewoon onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Dryhte schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:35:
[...]

Hoop ik ook voor je :)
Het standaard dingetje wat in mijn Berik jas zat zou ik niet mijn vertrouwen in leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:34
Dryhte schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:35:
[...]

Yep me 2 O+ . Heb dat spul er ook in zitten. Voelt redelijk aan, maar ik heb ook geprobeerd om met een pollepel op mn elleboog te slaan en dat deed toch best zeer 8)7 .

Verder ff een vraagje... Als ik gas loslaat voor een bocht en dan ergens in de bocht weer op het gas ga dan schiet de motor altijd een beetje naar voren. Niet heel rielekst in een bocht. Het maakt niet uit hoe licht ik op het gas ga, het lijkt er op dat de benzinetoevoer compleet wordt afgesloten en dan zodra die ook maar een paar druppies krijgt dan ontsteekt die weer en schiet die naar voren. Ik heb er al Termi uitlaten en custom ECU op zitten dus arm zal die niet lopen.

Iemand enig idee wat oplossing zou kunnen bieden?
Wat ik nu doe is gewoon voor de bocht al een tikkeltje gas geven en tijdens de bocht steeds gas bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 14:54
gebruikershaes schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:08:
[...]
Wat ik nu doe is gewoon voor de bocht al een tikkeltje gas geven en tijdens de bocht steeds gas bij.
Dat is toch sowieso de bedoeling, dat je met een trekkende motor door de bocht gaat? (ik heb dat ook nog niet altijd door gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen, maar hoe meer KMs ik maak hoe beter het gaat..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

Edit
- Zie hierboven -

[ Voor 84% gewijzigd door byn124 op 24-03-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]
Precies dit.

Remmen voor de bocht en net voordat je de bocht in gaat gas open en open blijven houden. Het gas dicht doen in een bocht of pas open doen in de bocht maakt de motor ook onstabiel. Daarom altijd met gas open door een bocht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 11:11
Volgens mij is het ook dat wanneer je met het gas volledig dicht in een bocht rijdt, je minder grip hebt zeg maar. Dat wanneer je het gas er licht ophoud, je grip in de bocht toeneemt vanwege de zijwaartse wrijvingskracht die je dan afzwakt door de voorwaartse wrijvingskracht van het gas erop houden :?. Tenminste, dat vind ik de reden waarom je het gas erop moet houden. Boeit me eigenlijk niet of het klopt, weet gewoon dat het veiliger is dan gas dicht :w

[ Voor 7% gewijzigd door Leviathius op 24-03-2017 16:16 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Leviathius schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:15:
Volgens mij is het ook dat wanneer je met het gas volledig dicht, je minder grip hebt zeg maar. Dat wanneer je het gas er licht ophoud, je grip in de bocht toeneemt vanwege de zijwaartse wrijvingskracht die je dan afzwakt door de voorwaartse wrijvingskracht van het gas erop houden :?. Tenminste, dat vind ik de reden waarom je het gas erop moet houden. Boeit me eigenlijk niet of het klopt, weet gewoon dat het veiliger is dan gas dicht :w
Het gas dicht doen in de bocht of open doen doen vanuit dicht in een bocht zorgt er voor dat het gewicht zich ook verplaatst wat de motor onstabiel maakt.

Gewoon altijd met gas open een bocht in gaan en constant houden of verder open draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 24-03-2017 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
PilatuS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:17:
[...]

Het gas dicht doen in de bocht of open doen doen vanuit dicht in een bocht zorgt er voor dat het gewicht zich ook verplaatst wat de motor onstabiel maakt.
Dat ook inderdaad. Oftewel, gewoon nooit het gas dicht doen, behalve bij remmen en uitrijden voor het stoplicht :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Verder ff een vraagje... Als ik gas loslaat voor een bocht en dan ergens in de bocht weer op het gas ga dan schiet de motor altijd een beetje naar voren. Niet heel rielekst in een bocht. Het maakt niet uit hoe licht ik op het gas ga, het lijkt er op dat de benzinetoevoer compleet wordt afgesloten en dan zodra die ook maar een paar druppies krijgt dan ontsteekt die weer en schiet die naar voren. Ik heb er al Termi uitlaten en custom ECU op zitten dus arm zal die niet lopen.

Gas niet helemaal terug draaien en terwijl je de bocht door gaat steeds iets verder je gas opendraaien.

Wat ook wel aardig is om te weten als je je gas constant in een bocht houdt loopt je snelheid terug. Kijk maar eens in een lange bocht naar je snelheidsmeter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@gebruikershaes

Dat lastige gas komt mij trouwens wel bekend voor. Wat bij mij werkt is het gas heel ietjes open doen voordat je echt gas geeft. Het is een beejte moeilijk uit leggen, maar het komt er op neer dat je zegmaar wat benzine inspuit voordat je echt gas geeft. Mijn gas is ook enorm binair en je moet echt je best doen om het vloeiend te doen. Vooral de eerste halve centimeter is enorm gevoeling. Als je dat niet op de jusite manier doen schiet de motor alle kanten op. Dit is rechtdoor al erg maar in een bocht word je er helemaal niet blij van als je dat zou doen. Wat het oplost is de cilinders een beetje laten lopen zonder echt gas te geven. Dus eerst heel ietsjes gas en dan pas echt gas geven. Dus de hendel vanuit dicht opendraaien net voordat je echt gas geeft en dan pas echt gas geven. Hopelijk kan je hier iets mee :)

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 24-03-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:46

A13X

Dude

lolgast schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:45:
[...]

Een auto aan een auto hangen kan de accu ook om zeep helpen :+. Als je het normaal doet is er volgens mij weinig aan de hand hoor. Of ik nou een dieselauto gebruikte om een motor te starten of een benzine, met of zonder can-bus. Ik heb nog nooit problemen gehad. En zoals je leest, meerdere keren verschillende motoren moeten jump-starten :9
Ik ook, een keer de lampen laten branden, over gestart met de auto dag later accu kapot. Bleek er op de accu een maximale laadstroom van 4A te staan, ging de auto schijnbaar overheen.
Osiris schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:49:
[...]

Stroom is een gevolg van spanning & weerstand. Je kunt niet zomaar ergens "meer stroom" doorheen jakkeren. Da's natuurkundig gewoon onmogelijk.
1.3 Met hoeveel Ampere mag de loodaccu geladen worden?
Het is belangrijk dat je bij het laden van een loodaccu niet gebruik maakt van een te kleine of een te grote lader. Als regel kan je nemen dat een loodaccu met maximaal 30% van zijn eigen capaciteit geladen mag worden.
Heb je een loodaccu van 12 Volt 12 Ah, dan mag je hem laden met maximaal 3,6 A.
Gevolgen van de te kleine lader:
Als de gebruikte lader te klein is, zal de loodaccu niet goed geladen worden. Het gevolg daarvan is, dat hij steeds leger raakt en vrij snel kapot gaat. Soms is zo'n accu al na 6 maanden kapot.

Gevolgen van een te zware lader
Wanneer je een accu oplaad met te veel stroom, zal er een probleem ontstaan in de accu. De inhoud van de accu gaat koken omdat de warmte niet weg kan. De accu komt dan soms zelf helemaal bol te staan. De loodaccu gaat hier ook kapot van. Vaak is er na 1 keer laden dan al veel van de capaciteit verdwenen.
http://www.beterbatterij....estelde-vragen/loodaccus/

Natuurkunde bestaat uit meerdere aspecten.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 19:58

Ethirty

Who...me?

Zo, vandaag even de motor warm gereden. Even een Kriega US-20 wezen halen, omdat ik het rijden met rugzak niet fijn vind en nu met deze motor echt niet veel meer kan meenemen dan een pakje peuken. Stond nog een stevig windje, dus ben de snelweg maar afgegaan en lekker binnendoor gereden. Gevoel komt langzaam weer terug na 6 maanden niet rijden.

Dat inrijden is maar ruk. Staat nog steeds geen 200km op de teller. :')

Morgen nog maar een rondje doen dan. 8)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:38
Man man man, komt er net 1tje vooraan bij het stoplicht. Volgens mij een Harley, keihard muziek aan en een Roof helm. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ethirty schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:21:
Zo, vandaag even de motor warm gereden. Even een Kriega US-20 wezen halen, omdat ik het rijden met rugzak niet fijn vind en nu met deze motor echt niet veel meer kan meenemen dan een pakje peuken. Stond nog een stevig windje, dus ben de snelweg maar afgegaan en lekker binnendoor gereden. Gevoel komt langzaam weer terug na 6 maanden niet rijden.

Dat inrijden is maar ruk. Staat nog steeds geen 200km op de teller. :')

Morgen nog maar een rondje doen dan. 8)
Geef hem mij maar eens mee aan mij dan, heb je na een week al een ruime 1000km erbij. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
kneusteun schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:58:
Ik heb keer van iemand gehoord waar op de snelweg zijn spijkerbroek uit zijn tas in zijn ketting was gekomen.
Schrik van zijn leven geen klapper gemaakt maar achterwiel blokkeren met 130km/h schijnt niet leuk te zijn.
Meest aparte vond ik nog dat die spijkerbroek relatief weinig schade had opgelopen, was gewoon beetje geperforeerd. Volgens mij had hij zijn rugtas met een spin vastgemaakt en was de rits los gewaaid.
Alweer een goede reden cardan te rijden 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:28:
[...]

Gas niet helemaal terug draaien en terwijl je de bocht door gaat steeds iets verder je gas opendraaien.

Wat ook wel aardig is om te weten als je je gas constant in een bocht houdt loopt je snelheid terug. Kijk maar eens in een lange bocht naar je snelheidsmeter ;)
Dat hangt er maar helemaal van af in welke stand je je gas constant houdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:28:
[...]

Geef hem mij maar eens mee aan mij dan, heb je na een week al een ruime 1000km erbij. :+
Wat denk je zelf? :+

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja :Y

Klein beetje hoop mag je toch wel hebben? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
PilatuS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:28:
@gebruikershaes

Dat lastige gas komt mij trouwens wel bekend voor. Wat bij mij werkt is het gas heel ietjes open doen voordat je echt gas geeft. Het is een beejte moeilijk uit leggen, maar het komt er op neer dat je zegmaar wat benzine inspuit voordat je echt gas geeft. Mijn gas is ook enorm binair en je moet echt je best doen om het vloeiend te doen. Vooral de eerste halve centimeter is enorm gevoeling. Als je dat niet op de jusite manier doen schiet de motor alle kanten op. Dit is rechtdoor al erg maar in een bocht word je er helemaal niet blij van als je dat zou doen. Wat het oplost is de cilinders een beetje laten lopen zonder echt gas te geven. Dus eerst heel ietsjes gas en dan pas echt gas geven. Dus de hendel vanuit dicht opendraaien net voordat je echt gas geeft en dan pas echt gas geven. Hopelijk kan je hier iets mee :)
Ja precies dit. Dat beetje opendraaien doe ik nu dus ook, maar had stiekem gehoopt dat je het kon instellen oid dat de brandstoftoevoer nooit helemaal geknepen kan worden. Maar aan de andere kant, het is een injectiemotor dus zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja je gashendel goed afstellen scheelt ook veel, dat je geen vrije slag hebt zeg maar. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
@Joopieboy Ja al geprobeerd, zit best wat speling (vrije slag) in denk bijna 1cm, maar als ik het naar minder afstel, dan geeft die spontaan gas bij naar rechts sturen :/. Moet nog wel ff ketting slack controleren. Die mag ook wel ff wat aangespannen worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja die snok heb ik er nu ook iets inzitten ja, heb al veel gesmeerd en afgesteld maar dat mag mijn monteur over een paar weken doen voor mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn gashendel is zo goed als maar mogelijk is afgestelt, maar dan nog heb je dit probleem. Is helaas gewoon het nadeel van een V-Twin met veel cc's. De SV had dit al en nu is het gewoon een stapje erger. Heb er alleen totaal geen problemen meer mee. Het is even wennen maar zodra je weet hoe je het gas open moet draaien is er niets aan de hand. Het blijft gewoon erg gevoeling wat je bij een 4 cilinder niet zo hebt, maar na een tijdje wennen vind ik het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Laatst online: 00:03
gvd gvd gvd
2de gat alweer in mijn motorbroek ><
en ik heb hem nog niet eens zo lang :(

Zat op de motor en wou de standaard inklappen, bleef de broek haken achter de standaard waar ik me hak op rust (linke kant), Scheur erin >< Het voelt niet scherp aan ofzo dus vind het raar dat het erin is gekomen.

Gelukkig is deze nog niet zo groot als de andere die bijna bij de enkel zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

__fred__ schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:03:
[...]

lolgast schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:44:
Weet je wel zeker dat het de accu is dan? Je zou eens kunnen proberen om hem aan een auto te hangen oid.
Bij de CB1 hier speelde dit probleem ook een tijd, bleek de brandstofslang naar het benzinefilter + benzinefilter zelf de beste tijd gehad te hebben :)
Was inderdaad de accu die aan het eind van zijn latijn was. Motor aan de auto gehangen en hij startte zonder sputteren in 1 keer.

Morgen maar nieuwe accu halen!

Bedankt voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 08:13
Na de verkoop van mijn Z750 vorig jaar, besloten om dit jaar een leuke 2 cilinder aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op 2 wat oudere type fietsen.

Keuze 1: Honda VTR 1000 SP (bj 2000)
Keuze 2: Suzuki TL1000R (bj 1999)

Wie kan mij vertellen wat de voor- en nadelen zijn van deze fietsen en wie heeft er aanschaftips? Doel is voornamelijk "fun" rijden, geen woon-werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Liever geen widowmaker, SV is net even wat beter doorontwikkeld en technisch beter. Onderstel blijft jammerlijk.

Aprilia Falco niks voor je?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fiddlez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 13:40
Al even aan het lurken maar ik zal ook eens even wat posten. Rij in de omgeving van Breda zoals meer mensen hier. Trotse bezitter van een kawa Er-5 op a2 vermogen.

Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/e580a5daf/IMG_20170323_130539.jpg
Volgens mij zie ik @HTT-Thalan nog wel eens voorbij rijden bij de Fiat garage in Breda.

Misschien is het nog mogelijk om in de startpost er bij te komen:

User: Fiddlez
Motormerk: Kawasaki
Motortype: ER-5
Bouwjaar: 2004
Regio: Zuid-Oost
Land: Nederland
Stad: Breda
Provincie: Noord-Braband

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommzz
Joopieboy schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:56:
Liever geen widowmaker, SV is net even wat beter doorontwikkeld en technisch beter. Onderstel blijft jammerlijk.

Aprilia Falco niks voor je?
Widowmaker bedoel je de TL mee toch? Is dat echt zo erg? De SV trekt me niet zo aan en ook de Falco is niet echt mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:36
Tommzz schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:43:
Na de verkoop van mijn Z750 vorig jaar, besloten om dit jaar een leuke 2 cilinder aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op 2 wat oudere type fietsen.

Wie kan mij vertellen wat de voor- en nadelen zijn van deze fietsen en wie heeft er aanschaftips? Doel is voornamelijk "fun" rijden, geen woon-werk verkeer.
Vtr _/-\o_ pure fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tommzz schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:21:
[...]

Widowmaker bedoel je de TL mee toch? Is dat echt zo erg? De SV trekt me niet zo aan en ook de Falco is niet echt mijn ding.
Jup, qua rijden is de TL echt een hand vol, of nja twee haha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
Joopieboy schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:35:
[...]

Jup, qua rijden is de TL echt een hand vol, of nja twee haha. :)
Haha ok, ik neigde toch al richting de VTR, dus ik denk dat ik daar eerst maar eens bij ga kijken komende week _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Fiddlez schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:15:
Al even aan het lurken maar ik zal ook eens even wat posten. Rij in de omgeving van Breda zoals meer mensen hier. Trotse bezitter van een kawa Er-5 op a2 vermogen.

[afbeelding]
Volgens mij zie ik @HTT-Thalan nog wel eens voorbij rijden bij de Fiat garage in Breda.
Mooi ding! Als je de Fiat garage bij het Amphia Molendijk in de buurt bedoelt, daar kom ik maar zelden langs hoor, misschien eens in de 2 weken, als ik na mijn 'rondje galderse meren' een stukje snelweg meepak.

Je herkent me aan de knalgele helm met camera aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tommzz schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:43:

Ik zou voor de Honda gaan. De SV zou ik sowieso niet zo snel doen. Heb er zelf 1tje vrij lang gehad. Het blok is wel prima, maar de vering is echt ruk, zelfs na HyperPro vering was het niet geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius

[afbeelding]

Yesss nog eentje uit Breda! En A2 zelfs!! d:)b Als je het leuk lijkt kunnen we wel een keer een rondje rijden, of in ieder geval in het eggie ontmoeten. Htt-Thalan is dan vast ook wel op te trommelen voor een ritje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:11:
[...]

Yesss nog eentje uit Breda! En A2 zelfs!! d:)b Als je het leuk lijkt kunnen we wel een keer een rondje rijden, of in ieder geval in het eggie ontmoeten. Htt-Thalan is dan vast ook wel op te trommelen voor een ritje.
Zeker, al zal het me vanaf volgende week zwaar tekort komen aan tijd, want dan is mijn vakantie weer voorbij :P. Een keertje op een avond doordeweek is dan nog het handigst, weekenden ben ik bezig 3 kinderen op te voeden :7. En troost je, mijn motor is ook bijna A2 categorie (zeker als je de verloren PK's over 27 jaar aan leeftijd meetelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

[...]

En dan heb je nog niet eens een 1 cilinder. :+

Bij mij verschilt het ook een beetje in welke versnelling ik zit. Zit ik in een hogere versnelling, dan heb ik er minder last van, maar heb ik ook een veel mindere acceleratie. Sowieso duurt het even voordat überhaupt het remmen voor een bocht, gas erop, constant houden etc. perfect gaat. :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:49:
[...]

Bij mij verschilt het ook een beetje in welke versnelling ik zit. Zit ik in een hogere versnelling, dan heb ik er minder last van, maar heb ik ook een veel mindere acceleratie. Sowieso duurt het even voordat überhaupt het remmen voor een bocht, gas erop, constant houden etc. perfect gaat. :)
Moet zeggen dat ik nog nooit op een 1 cilinder gereden heb, maar ik vermoed dat een 1000+cc V-Twin wel wat erger is dan jouw 125cc. Weinig cilinders en grote inhoud per cilinder maken de boel nogal lastig om vloeiend te rijden. Bij een 600cc 4-in-lijn kan je fouten maken die je op een zware V-Twin niet kan. Om die reden ben ik ook begonnen op een Hornet. Had weinig met die motor, maar hij was wel prima om op te leren rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:09:
[...]
Moet zeggen dat ik nog nooit op een 1 cilinder gereden heb, maar ik vermoed dat een 1000+cc V-Twin wel wat erger is dan jouw 125cc. Weinig cilinders en grote inhoud per cilinder maken de boel nogal lastig om vloeiend te rijden. Bij een 600cc 4-in-lijn kan je fouten maken die je op een zware V-Twin niet kan. Om die reden ben ik ook begonnen op een Hornet. Had weinig met die motor, maar hij was wel prima om op te leren rijden.
Ja, dat zal zeker wel erger zijn. In de zin van dat je met een kleinere draai van de gashendel meer veroorzaakt. Omdat mijn motor niet opnieuw gemapped is, is het verschil wel veel groter dan met mijn les Duke 125. Het is nu echt aan en uit qua gevoel. Niks vloeiends aan. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:16:
[...]
Het is nu echt aan en uit qua gevoel. Niks vloeiends aan. :+
De binaire gashendel :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Brommerjeugd hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddlez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 13:40
HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:58:
[...]

Mooi ding! Als je de Fiat garage bij het Amphia Molendijk in de buurt bedoelt, daar kom ik maar zelden langs hoor, misschien eens in de 2 weken, als ik na mijn 'rondje galderse meren' een stukje snelweg meepak.

Je herkent me aan de knalgele helm met camera aan de rechterkant.
Nee waarschijnlijk was het dan iemand anders op een transalps, ik zie hem best wel vaak namelijk.
Leviathius schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:11:
[...]

Moeten we doen, ik hou het in de gaten hierzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
caesar1000 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:49:
[...]

Nee een V-twin 700cc idd. Hogere versnelling bokt die en lagere binair gas zoals Pilatus zegt. Het lukt ook allemaal wel hoor. Alleen is het een beetje frustrerend om elke keer zo geconcentreerd met het gas om te gaan. Heb een paar keer op een kawa z750 gereden. En hoewel snel saai, rijdt het wel lekker makkelijk. Soms ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:25:
[...]

Alleen is het een beetje frustrerend om elke keer zo geconcentreerd met het gas om te gaan.
Dat is niet zo erg. Je bent er vanzelf aan gewent. Dan gaat het automatisch goed en merk je er niets meer van. Het heeft misschien wat tijd nodig maar over een tijdje heb je er echt geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
gebruikershaes schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:25:
[...]

Nee een V-twin 700cc idd. Hogere versnelling bokt die en lagere binair gas zoals Pilatus zegt. Het lukt ook allemaal wel hoor. Alleen is het een beetje frustrerend om elke keer zo geconcentreerd met het gas om te gaan. Heb een paar keer op een kawa z750 gereden. En hoewel snel saai, rijdt het wel lekker makkelijk. Soms ook wel fijn.
Ik kom van een Kawasaki zx7r naar een Ducati 749s en ik moet aan exact hetzelfde wennen. Heb nu 500 à 600 km met de 749 gereden en merk dat het beter gaat, maar de zx7r was vergevensgezinder.
De 749 laat zich beter rijden met een iets agressievere rijstijl. Harder insturen en meer op het gas in de bocht. Ook bij de langzamere bochten heb ik gemerkt. Anders wil hij of rechtdoor of omvallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Grappig dat je dat zegt, ik merk ook bij mijn gixxer dat als je er wat sportiever mee omgaat en zeker niet zoals in het begin wat voorzichtiger mee bent dat het allemaal vanzelf soepeler en gemakkelijker gaat. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

lolgast schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:09:
[...]

Ik kom van een Kawasaki zx7r naar een Ducati 749s en ik moet aan exact hetzelfde wennen. Heb nu 500 à 600 km met de 749 gereden en merk dat het beter gaat, maar de zx7r was vergevensgezinder.
De 749 laat zich beter rijden met een iets agressievere rijstijl. Harder insturen en meer op het gas in de bocht. Ook bij de langzamere bochten heb ik gemerkt. Anders wil hij of rechtdoor of omvallen
Klopt, sommige motoren moet je met harde hand berijden, dus flink even laten weten wie de baas is: grijp hem bij de horens en sleur hem die bocht in. Maar zodra ze luisteren, is het een feest.
Bij andere motoren is het dan meer een verzoek dat je doet: zullen we de bocht ingaan ajb? Ja hoor, is prima kijk hoppa en hij duikt netjes de bocht in.

Sommigen noemen het eerste ook wel 'karakter' en het laatste 'saai' maar het is maar net wat je prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Icephase schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:25:
[...]

Klopt, sommige motoren moet je met harde hand berijden, dus flink even laten weten wie de baas is: grijp hem bij de horens en sleur hem die bocht in. Maar zodra ze luisteren, is het een feest.
Bij andere motoren is het dan meer een verzoek dat je doet: zullen we de bocht ingaan ajb? Ja hoor, is prima kijk hoppa en hij duikt netjes de bocht in.

Sommigen noemen het eerste ook wel 'karakter' en het laatste 'saai' maar het is maar net wat je prettig vindt.
Ik merk dat ik vrij makkelijk de bocht in "val" zodra dat aan de orde is, maar dat wanneer ik sportief rijd en van een scherpe linkse bocht direct naar een rechtse bocht wil wisselen ik behoorlijk moet werken om dat hele gevaarte "om" te krijgen. Is dat dan karakter of saaiheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

HTT-Thalan schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Ik merk dat ik vrij makkelijk de bocht in "val" zodra dat aan de orde is, maar dat wanneer ik sportief rijd en van een scherpe linkse bocht direct naar een rechtse bocht wil wisselen ik behoorlijk moet werken om dat hele gevaarte "om" te krijgen. Is dat dan karakter of saaiheid?
Een Honda Transalp toch? Die is SAAI!
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:48:
Grappig dat je dat zegt, ik merk ook bij mijn gixxer dat als je er wat sportiever mee omgaat en zeker niet zoals in het begin wat voorzichtiger mee bent dat het allemaal vanzelf soepeler en gemakkelijker gaat. :)
En als je dát eenmaal in de gaten hebt dan wordt 't motorrijden (vaak) pas écht gevaarlijk voor je portemonnaie .... 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:36
Ik heb zojuist wan Street triple R gekocht uit 2009 👍🏻

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:01
gefeliciteerd :D Ik heb dit weekend een BMW1200gs gekocht :D 2012 rallye editie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Goed bezig heren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:41

Rick-Jan

always connected

Gisteren 2e ritje van t seizoen gehad, merk nog wel dat ik er weer in moet komen. Vooral bij vlotte bochten is het nog even rustig en vooral goed de bocht doorkijken. Ook twijfel ik soms welke techniek bij krappe bochten handig is. Voor de wat langere bochten gebruik ik de ''kiss the mirror" tip van @Verwijderd. Maar bij de krappe heb ik meer de neiging om de motor met de benen de bocht in te duwen terwijl je juist met je lichaam de andere kant op gaat..

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rick-Jan schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:25:
Maar bij de krappe heb ik meer de neiging om de motor met de benen de bocht in te duwen terwijl je juist met je lichaam de andere kant op gaat..
Voor langzame krappe bochten werkt dat ook beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Niet helemaal mee eens >:) Als je een stijgende haarspeld bocht naar boven pakt (in de bergen) dan werkt dat "gooi/smijt" principe juist érg goed.... Doe je dat zelfde in een dalende haarspeldbocht naar beneden dan heb je wel eens kans dat je je eigen fiets tegen de vlakte "smijt" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:35:
[...]

Niet helemaal mee eens >:) Als je een stijgende haarspeld bocht naar boven pakt (in de bergen) dan werkt dat "gooi/smijt" principe juist érg goed.... Doe je dat zelfde in een dalende haarspeldbocht naar beneden dan heb je wel eens kans dat je je eigen fiets tegen de vlakte "smijt" :+
Dat zijn niet de soort bochten die ik bedoel. Ik heb het meer over de hele langzame korte bochten zoals keren en de oefeningen als het achtje.

Verder zijn dalende haarspeldbochten ook gewoon kut :P Die ene keer dat ik op mijn bek gegaan ben was in zo'n bocht op de Posbank. Ging er niet in met de motor af te schuinen maar ging gewoon te hard. Haarspeldbochten naar boven zijn leuk, naar beneden zijn ze klote. Ga er nu wel een stuk rustiger door, dat wel weer :P

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 25-03-2017 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:41:
[...]

Dat zijn niet de soort bochten die ik bedoel. Ik heb het meer over de hele langzame korte bochten zoals keren en de oefeningen als het achtje.

Verder zijn dalende haarspeldbochten ook gewoon kut :P Die ene keer dat ik op mijn bek gegaan ben was in zo'n bocht op de Posbank. Ging er niet in met de motor af te schuinen maar ging gewoon te hard. Haarspeldbochten naar boven zijn leuk, naar beneden zijn ze klote. Ga er nu wel een stuk rustiger door, dat wel weer :P
Haarspeldbochten in een stijgende lijn.... :9~

Je moet voor de grap eens naar "Piesport" (Dld.) rijden als je toevallig eens in de Eifel bent en dan vanaf de Moezel naar bóven rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:46:
[...]
Haarspeldbochten in een stijgende lijn.... :9~
Dat zijn ook zo'n beetje de enige leuke bochten op de Posbank. Alleen niet als er weer eens een wielrenner op mijn weghelft komt terwijl ik hard doorheen ga :P Stelletje idioten zijn dat af en toe daar.

De Piesport is voor mij wel heel erg ver weg. Misschien dat ik er nog een keer kom met een Eifel tripje inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:50:
[...]

Dat zijn ook zo'n beetje de enige leuke bochten op de Posbank. Alleen niet als er weer eens een wielrenner op mijn weghelft komt terwijl ik hard doorheen ga :P Stelletje idioten zijn dat af en toe daar.

De Piesport is voor mij wel heel erg ver weg. Misschien dat ik er nog een keer kom met een Eifel tripje inderdaad.
Ik ben met m'n huidige brommer nog niet verder dan Antwerpen gekomen dus het ding is al wél in 't buitenland geweest maar...... Met de R6 reed ik regelmatig een dagje Eifel met wat kameraden. Gewoon op zaterdagochtend vanuit huis vertrekken rond 08:30 uur en dan s'avonds om 20:30 uur weer thuis aan't bier (én K*T Roepen) mét ruim 850Km éxtra op de klok.... En dan reden we alleen via de A2 tot aan Echt/Born over de snelweg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:36
Vandaag even langs de Kawasaki Dealer en Yamaha Dealer geweest in Apeldoorn.
Gaat toch een R3 worden waarschijnlijk.

21 april examen, 23 april loon :9~

[ Voor 14% gewijzigd door Aschtra op 25-03-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 17:47

charrel

Cortisol4life..

knoffy schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:52:
gefeliciteerd :D Ik heb dit weekend een BMW1200gs gekocht :D 2012 rallye editie
Nijs, mooie kleurtjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast

Je staat er bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sinds waneer is Breda (Nederland) Zuid-Oost? :o

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 25-03-2017 17:23 . Reden: Maar even Nederland er bij gezet voordat er dadelijk Breda Spanje bedoeld wordt .... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:41

Rick-Jan

always connected

PilatuS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Thanks! Is m'n gevoel toch goed. Zou eigenlijk wel graag met wat mensen willen rijden die wat meer ervaring hebben waar ik wat af kan kijken of die mij wat tips zouden kunnen geven. Maar niet meteen ver boven legale snelheden rijden, niet mijn stijl. Ik rijd nu zelf voornamelijk met mensen die ook beginner zijn.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:15:
Sinds waneer is Breda (Nederland) Zuid-Oost? :o
Het is in ieder geval zéker geen zuid-west ;)

Vandaag maar een klein rondje gedaan. Mijn kantoor-lijf is niks gewend. :')

Ruim 200km en ik kan de benzine nog ruimschoots zien klotsen, ook al geeft de meter aan dat ik richting een lege tank aan het gaan ben. Zal mij benieuwen hoeveel ik haal op de 17L.

Oh en feli aan de eigenaren met met de nieuwe motoren.

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 25-03-2017 17:43 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Wow ik had zojuist serieuze hartkloppingen! Gisteravond een rondje gereden en getankt, tankbonnetje meegenomen voor het verbruik. Die haal ik net uit mijn jas. Staat er op: DIESEL.
Hoe goed je vertrouwen ook in jezelf is, dan ga je toch ff boven de tank hangen om te ruiken :+. Gelukkig had ik gewoon een oud bonnetje meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wie weet, misschien neemt je verbruik wel af met wat diesel in de tank. :+

Mijn motor heeft nu zo'n smalle vul opening, volgens mij past een ander pistool daar niet eens in. Maar ik ga het niet voor jullie testen. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:51:
Wow ik had zojuist serieuze hartkloppingen! Gisteravond een rondje gereden en getankt, tankbonnetje meegenomen voor het verbruik. Die haal ik net uit mijn jas. Staat er op: DIESEL.
Hoe goed je vertrouwen ook in jezelf is, dan ga je toch ff boven de tank hangen om te ruiken :+. Gelukkig had ik gewoon een oud bonnetje meegenomen ;)
Da's inderdaad even "schrikken" maar: Je gooit tegenwoordig beter Diesel in de tank van een voertuig wat op benzine hoort te lopen dan dat je dat andersom doet, Die Diesel is er wel weer uit te krijgen met véél moeite, je benzine motor kán (en doet) er verder niets mee behalve alles intern vervuilen/vervetten.

Een (moderne) Diesel van benzine voorzien is "instant" einde verhaal motorblok vanwege de inspuitdruk én zelfdetonatie van die ROMMEL sinds er standaard met Ethanol (E10) verhoudingen óf erger gereden wordt.

P.S. Ik heb in 't verleden benzine bij de Diesel moeten gooien op de momenten dat ik in 't voormalige Oostblok Diesel tankte... Zuiver als "anti-vlok" middel wat ze daar destijds niet kende.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 25-03-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:01
bedankt, helaas niet de jouwe geworden ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn eerste les gehad :D...
Les op een MT07 en wat is dat een fijne motor zeg!

Nog wel even wennen met de langzame verrichting dat je koppeling op aangrijppunt moet houden half gas moet geven en met je voet moet bij remmen maar dat gaat de goede richting op.

De instructeur verwacht dat ik met 10 lessen alles zou hebben dat klinkt dus goed :D op naar een goede zomer :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 12:39
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GooFbHo.gif

Lekker druk op de weg vandaag! Het was er dan ook mooi weer voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 08:13
Kan ik mij voegen bij de FP? :)
BMW R1100 GS uit 1999. Regio Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:08
Leuk! Ik rij sinds ongeveer september met een r1100gs uit 1994. Inmiddels alweer bijna 7000 km aan woon/werk bijgereden en ben er nog steeds elke week érg content mee. Ook in de winter ging het heerlijk, uit de wind achter de hoge ruit met de handvat verwarming op standje 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

EBOOZ schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:11:
[afbeelding]

Lekker druk op de weg vandaag! Het was er dan ook mooi weer voor :)
Was vandaag ook weer veel groeten. Eerst een Harley wel en daarna een GS niet, ik helemaal in de war. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 11-10 18:21
Vandaag ook weer 110 km gereden met de BMW R1100R '99 heerlijk !

Mag ook in de startpost aub ;)

Afbeeldingslocatie: https://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Motor_zpskxxyahlr.png
Pagina: 1 ... 12 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.