Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.238 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rick-Jan schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:31:
[...]
Thanks! Is m'n gevoel toch goed. Zou eigenlijk wel graag met wat mensen willen rijden die wat meer ervaring hebben waar ik wat af kan kijken of die mij wat tips zouden kunnen geven. Maar niet meteen ver boven legale snelheden rijden, niet mijn stijl. Ik rijd nu zelf voornamelijk met mensen die ook beginner zijn.
Yep, je gevoel is helemaal goed, voor die krappe bochten gebruik je de juiste techniek :)

Wat een leuke manier is om meer ervaring op te doen is je aan te sluiten bij een toermotorclub. Vaak maakt zo'n club elke 4 weken een ritje van tussen de 250 en 350 km zonder verplichtingen en er zitten over het algemeen erg ervaren motorrijders bij zo'n club.

Ik heb trouwens de kissing the mirror aka chin over wrist technique is in een mooie foto uitgewerkt :)

Kissing the mirror

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:27:
[...]

En als je dát eenmaal in de gaten hebt dan wordt 't motorrijden (vaak) pas écht gevaarlijk voor je portemonnaie .... 8)
Ja ik heb vandaag wat dijkjes gepakt in de buurt van Vreeland, Nederhorst den Berg, Overmeer, etc, goed vermaakt. 8) Niet een heel zuinig dagje geweest. :X
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/2017-03-25-12.43.06-Medium-800x450.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/2017-03-25-12.42.55-Medium-800x450.jpg
Ik wist niet dat je de standaard uitlaat zo heet kon stoken dat ie ook plofjes geeft >:)

Nog even bij de pomp (ja alweer) even staan buurten met een stelletje uit Deurne, was een leuk dagje! :D
wd200 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:32:
Ik heb zojuist wan Street triple R gekocht uit 2009 👍🏻
knoffy schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:52:
gefeliciteerd :D Ik heb dit weekend een BMW1200gs gekocht :D 2012 rallye editie
Dat vraagt om pics! 8) Feli beide!

En china ftw *O* Motor H7 led kit, met adapterring, fuck yeah. 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/2017-03-25-18.55.14-Custom.jpg
wimmel_1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:46:
[...]

Haarspeldbochten in een stijgende lijn.... :9~

Je moet voor de grap eens naar "Piesport" (Dld.) rijden als je toevallig eens in de Eifel bent en dan vanaf de Moezel naar bóven rijden...
Juist, jij snapt hem! 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/08/IMG_4963-800x600.jpg
Daar heb ik mij dermate goed vermaakt dat ik met een gecupte en gerulde achterband terugkwam, ondanks de bagage en de flikkerse boel 8)
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:06:
[...]

Yep, je gevoel is helemaal goed, voor die krappe bochten gebruik je de juiste techniek :)

Wat een leuke manier is om meer ervaring op te doen is je aan te sluiten bij een toermotorclub. Vaak maakt zo'n club elke 4 weken een ritje van tussen de 250 en 350 km zonder verplichtingen en er zitten over het algemeen erg ervaren motorrijders bij zo'n club.

Ik heb trouwens de kissing the mirror aka chin over wrist technique is in een mooie foto uitgewerkt :)

[afbeelding]
Mooie foto van een bekend iemand die ook duidelijk laat zien wat het verschil in houding doet. ;)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17362369_1353672094690571_6126587235667280601_n.jpg?oh=54e1b316e5a34849d788389ea82aecc7&oe=595CD73E
Mensen die gaan lopen klagen dat ik nog een cm schaamranden hebben, kunnen maar beter alvast dekking zoeken als ik rondjes om ze heen rijd. ;) Sinds ik bezig ben met mijn houding is de bochtensnelheid echt dermate hoger geworden, zonder te pushen...

[ Voor 46% gewijzigd door Joopieboy op 25-03-2017 20:33 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:06:
[...]

[afbeelding]
Prima voorbeeld, maar een stuk verder mag ook wel. Voor mij persoonlijk hoe verder je met het hele bovenlichaam gaat hoe beter het aanvoelt. Met verzitten zelfs zover dat 1 arm bijna volledig gestrekt is.

Vanmiddag zelf ook weer een rondje gereden, was nog wel erg koud maar wel te doen. Ook weer voor het eerst getankt. 128km op de teller en 11 liter er in :+ Dat met nogal rustig rijden :P

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 25-03-2017 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:41:
[...]
Dat zijn niet de soort bochten die ik bedoel. Ik heb het meer over de hele langzame korte bochten zoals keren en de oefeningen als het achtje.

Verder zijn dalende haarspeldbochten ook gewoon kut :P Die ene keer dat ik op mijn bek gegaan ben was in zo'n bocht op de Posbank. Ging er niet in met de motor af te schuinen maar ging gewoon te hard. Haarspeldbochten naar boven zijn leuk, naar beneden zijn ze klote. Ga er nu wel een stuk rustiger door, dat wel weer :P
Yup, meer mensen hebben daar last van bij die haarspeldbocht :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dur2lkvpnWhjyCjD4MgxoGqs/full.png

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:24:
[...]
Sinds ik bezig ben met mijn houding is de bochtensnelheid echt dermate hoger geworden, zonder te pushen...
Goede of slechte houding is een wereld van verschil inderdaad. Ik dacht eerst dat ik er wel redelijk naast hing met het bovenlichaam, maar de foto's lieten iets anders zien. Sindsdien hang ik er met het bovenlichaam maximaal naast waardoor 1 arm vrijwel helemaal gestrekt is. Dat gaat gewoon een stuk beter. Heel veel mensen hebben de neiging om met de knie en kont er naast te hangen in plaats van met het bovenlichaam. Dan ga je ook heel verdraait zitten.

Verder merk ik op het circuit dat ik er met iets meer dan 1 bil naast moet hangen. Met net 1 bil voel ik heel erg de druk op het achterwiel waardoor ik eigenlijk niet harder wil gaan. Als ik er net ietsjes verder naast hang voel ik die druk niet meer wat meer vertrouwen geeft.
caesar1000 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:36:
[...]

Yup, meer mensen hebben daar last van bij die haarspeldbocht :+

[afbeelding]
De Posbank kennen is ook wel zo fijn. Er zitten best een hoop bochten in die aardig tricky zijn. Afgezien van dat ook een hoop hobbels waarvan fijn is als je weet waar ze zitten. Met hoge snelheid door een bocht gaan en dan die hobbels tegenkomen is niet zo fijn. De Posbank is prima snel te rijden als je de boel kent, maar daar hard willen als je het kent is niet zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:39:
[...]
De Posbank kennen is ook wel zo fijn. Er zitten best een hoop bochten in die aardig tricky zijn. Afgezien van dat ook een hoop hobbels waarvan fijn is als je weet waar ze zitten. Met hoge snelheid door een bocht gaan en dan die hobbels tegenkomen is niet zo fijn. De Posbank is prima snel te rijden als je de boel kent, maar daar hard willen als je het kent is niet zo slim.
En daarnaast zijn de gevolgen ook zo groot als je onderuit gaat... Een en al bomen en afgronden. Op geen enkele meter een vangrail (en zou dat er ook niet willen ivm natuur).

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Mensen die gaan lopen klagen dat ik nog een cm schaamranden hebben, kunnen maar beter alvast dekking zoeken als ik rondjes om ze heen rijd. ;) Sinds ik bezig ben met mijn houding is de bochtensnelheid echt dermate hoger geworden, zonder te pushen...
Goed bezig :)

Wat ik vaak heb meegemaakt met rijders op de openbare weg die geen schaamranden hadden en daar heel trots op waren bij elke bocht zo'n beetje de motor onder hen vandaan duwden tot zelfs de stepjes de grond raakten.

Schaamranden van een centimeter op de openbare weg is voor mij een teken van gezond verstand en een goede bochtentechniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:47:
[...]

En daarnaast zijn de gevolgen ook zo groot als je onderuit gaat... Een en al bomen en afgronden. Op geen enkele meter een vangrail (en zou dat er ook niet willen ivm natuur).
Hmmm...... Dit neigt naar "Anti" motorrijder gedrag?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:47:
[...]

Goed bezig :)

Wat ik vaak heb meegemaakt met rijders op de openbare weg die geen schaamranden hadden en daar heel trots op waren bij elke bocht zo'n beetje de motor onder hen vandaan duwden tot zelfs de stepjes de grond raakten.

Schaamranden van een centimeter op de openbare weg is voor mij een teken van gezond verstand en een goede bochtentechniek :)
Zeker met een motor zoals de F merk je het heel erg als je als bestuurder dingen verkeerd doet, ding gaat echt hobbelen dan op de max. Ik denk dat de R 'ineens' weg is of wegschiet. De F was een stuk vergevingsgezinder en de snelheid lag iets minder hoog. _O- :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:47:
[...]

Inderdaad. Andere weggebruikers zijn daar ook erg link. Wielrenners op de verkeerde weghelft. Mensen die met de auto midden op de weg rijden omdat ze bezig zijn met het uitzicht. Vandaag nog een wielrenner voor mij die midden op de weg bleef rijden in plaats van netjes rechts. Daarom kom ik er eigenlijk altijd als het niet druk is. Op zaterdagmiddag of zondagmiddag kom ik er eigenlijk nooit. Door de week na etenstijd kan je er wel heerlijk rijden.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:47:
[...]

QFT :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien wel eens leuk om een keer met een aantal mensen hier een relaxed dagtochtje door de Eifel óf (Belgische/Luxemburgse) Ardennen te gaan ondernemen?

Ik bedoel met dat "Relaxed" dan ook écht een rustig ritje zodat IEDEREEN kan wennen aan het rijden op wegen met hoogteverschillen.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 25-03-2017 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 21:02
Ah. De Posbank. Binnenkort toch maar weer eens een paar keer op en neer. Blijft een heerlijk stukje. En inderdaad - zoals Caesar1000 - al aangeeft. Geen vangrail en dat moet zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
wimmel_1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:58:
Misschien wel eens leuk om een keer met een aantal mensen hier een relaxed dagtochtje door de Eifel óf (Belgische/Luxemburgse) Ardennen te gaan ondernemen?

Ik bedoel met dat "Relaxed" dan ook écht een rustig ritje zodat IEDEREEN kan wennen aan het rijden op wegen met hoogteverschillen.
Morgen maar eens een dagtochtje maken. Even naar de oosterburen. Zie wel waar wij uitkomen.
Lekker met z'n tweeën en verder geen verplichtingen.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Rustig toeren, die ken ik ja. 8)

En ik heb sowieso nog een ritje te goed he sjef. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:12

thijsco19

KTM 990 SMT

Vanmiddag een proefrit gereden op een mt03 (de 1 cilinder versie). Wat een wereld van verschil met de 4 cilinder les motor.

Om eerlijk te zijn weet ik niet wat ik er van moet vinden. Reed prima, kracht en snelheid genoeg maar dat typische 1 cilinder gedrag is zo anders dan gewend.

Misschien is dat dan ook het magische woord, wennen. Je went er natuurlijk vanzelf aan en je leert ermee rijden.
Was ook de eerste motor waar ik op reed na het lessen dus geen andere ervaringen.
Trouwen best lekker zelf rijden zonder 'gezeik' in me oor. :+

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
1 en 2 cilinders zijn gewoon wat lomper dan 4 cilinders. Persoonlijk vind ik het wel wat hebben, maar als je kijkt naar wat lekker rustig en vloeiend loopt kom je toch bij de 4 cilinders uit.

Edi: Met 2 cilinders bedoel ik dan wel de V-Twin, de parallel Twin loopt beter.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 25-03-2017 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:01:
[...]

Rustig toeren, die ken ik ja. 8)

En ik heb sowieso nog een ritje te goed he sjef. ;)
Daarom juist. In Dld. zijn de wegen buiten de bebouwde kom gewoon standaard 100Km/h (tenzij: kruisingen) .... Hier in NL mag eigenlijk niemand meer doorschakelen óf wat gas geven in de éérste versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En ander heb je wel weer een grijze postduif voor je die je leuke stukje doortrekken verpest, of een van de vele gasten met een strak broekje die meent dat de hele weg voor zich is, dan kun je al lekker hangend de bocht uit alweer in de ankers voor een hand vol van die mafkezen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:13:
En ander heb je wel weer een grijze postduif voor je die je leuke stukje doortrekken verpest, of een van de vele gasten met een strak broekje die meent dat de hele weg voor zich is, dan kun je al lekker hangend de bocht uit alweer in de ankers voor een hand vol van die mafkezen. :P
't Grappige is dat je die "100Km'h" vaak niet eens kunt of wil proberen te gaan halen daar (K-Wegen).... Terwijl ze hier in NL ALLES proberen te beperken, ook op wegen waar het tot een paar jaar geleden veilig rijden was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja zie de wegen rondom Ehv bv, veel is 60 geworden en vaak nog onoverzichtelijker en achterlijker ingedeeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:21:
Ja zie de wegen rondom Ehv bv, veel is 60 geworden en vaak nog onoverzichtelijker en achterlijker ingedeeld...
Alle mooie dijken hier in mijn omgeving ook. Was eerst 80 is nu allemaal 60. Daar de bochten met 60 pakken is al langzaam, laat staan de rechte stukken waar je zonder ander verkeer best de 200 zou kunnen aantikken zonder dat het gevaarlijk is. Dan is 60 nogal overdreven. Op een drukke zondagmiddag met opa en oma op de fiets snap ik dat nog wel, maar zonder ander verkeer is het dodelijk saai langzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
PilatuS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:23:
[...]

Alle mooie dijken hier in mijn omgeving ook. Was eerst 80 is nu allemaal 60. Daar de bochten met 60 pakken is al langzaam, laat staan de rechte stukken waar je zonder ander verkeer best de 200 zou kunnen aantikken zonder dat het gevaarlijk is. Dan is 60 nogal overdreven. Op een drukke zondagmiddag met opa en oma op de fiets snap ik dat nog wel, maar zonder ander verkeer is het dodelijk saai langzaam.
Moet je zo langzamerhand wel een dijk kunnen vinden waar je nog mag rijden (tenzij je de borden volstrekt negeert). Paar leuke stukjes zijn hier al afgesloten in de weekeinden.

Ach, door de weeks maar de boel "onveilig" maken.

Waar je alleen nooit achter kan komen, hoe misdragen de bewoners aan die dijken zich?
Toch vaak genoeg bewezen dat de klagers er zelf ook wel wat van kunnen (niet specifiek motoren, in het algemene)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dodelijk saai langzaam, dat zijn ook de stukken trajectcontrole met 100 op de A2, en dan nog krijgen mensen het voor elkaar (2x al vandaag) om op het laatste moment (erg knap met die snelheid als je minuten de tijd hebt) om dan te bedenken dat ze toch die afrit nodig hebben, en de auto dan met 2 of 3 rijbanen overhoeken waarvan 1 keer ik moest uitwijken...

Maar dat is echt dodelijk saai ja :X Je kan geen streepje gas geven als afleiding...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:21:
Er liggen hier in de regio nog wel een aantal wegen waar je "gewoon" 80Km/h mág rijden maar dat doe je daar gewoon niet als je een beetje verantwoordelijkheid kunt tonen én dus zelf al rekening houd mét....

Alle 60 Km/h wegen hier in de regio zijn (IMHO) gewoon Baby-Siiter idee's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooi voorbeeld de weg langs het kanaal richting Den Bosch, mooie snelweg geworden, doel was 100, maar nee ze laten het maar 80 en na een paar maanden gaan ze toevallig veel controleren als iedereen goed gewend is. :X Vanwege milieu edg is het 80 gebleven, ja het is goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ruerd Jan schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:25:
[...]

Moet je zo langzamerhand wel een dijk kunnen vinden waar je nog mag rijden (tenzij je de borden volstrekt negeert). Paar leuke stukjes zijn hier al afgesloten in de weekeinden.

Ach, door de weeks maar de boel "onveilig" maken.

Waar je alleen nooit achter kan komen, hoe misdragen de bewoners aan die dijken zich?
Toch vaak genoeg bewezen dat de klagers er zelf ook wel wat van kunnen (niet specifiek motoren, in het algemene)
Als ik lekker wil rijden op de dijken ga ik door de week in de avond. Na een uurtje of 19:00 is er niemand op die dijken te vinden, dan heb ik van niemand last en niemand heeft last van mij. Op een zondagmiddag is het er meestal zo druk dat je toch niet lekker door kan rijden. Gelukkig zijn er hier in de buurt nog wel genoeg dijken waar je met de motor mag komen. En inderdaad de grootste schreeuwers die aan de dijk wonen raggen er meestal ook met 100 overheen.
Joopieboy schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:26:
Dodelijk saai langzaam, dat zijn ook de stukken trajectcontrole met 100 op de A2, en dan nog krijgen mensen het voor elkaar (2x al vandaag) om op het laatste moment (erg knap met die snelheid als je minuten de tijd hebt) om dan te bedenken dat ze toch die afrit nodig hebben, en de auto dan met 2 of 3 rijbanen overhoeken waarvan 1 keer ik moest uitwijken...

Maar dat is echt dodelijk saai ja :X Je kan geen streepje gas geven als afleiding...
Ik weet het :P Een weg met 5 banen per richting aanleggen en dan 100 mogen rijden. Dat gaat inderdaad zo langzaam dat je gaat denken omdat er niets anders te doen is waardoor je er met je hoofd ook niet bij bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:29:
[...]

Als ik lekker wil rijden op de dijken ga ik door de week in de avond. Na een uurtje of 19:00 is er niemand op die dijken te vinden, dan heb ik van niemand last en niemand heeft last van mij. Op een zondagmiddag is het er meestal zo druk dat je toch niet lekker door kan rijden. Gelukkig zijn er hier in de buurt nog wel genoeg dijken waar je met de motor mag komen. En inderdaad de grootste schreuwers die aan de dijk wonen raggen er meestal ook met 100 overheen.

[...]

Ik weet het :P Een weg met 5 banen per richting aanleggen en dan 100 mogen rijden. Dat gaat inderdaad zo langzaam dat je gaat denken omdat er niets anders te doen is waardoor je er met je hoofd ook niet bij bent.
Je moet daar wél goed opletten.... Er k'án gewoon zomaar een A380 landen, zó breed is die weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:31:
[...]

Je moet daar wél goed opletten.... Er k'án gewoon zomaar een A380 landen, zó breed is die weg :+
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:58

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:31:
[...]

In mijn hoofd gebeurd dat ook wel eens. Je verveelt je daar zo dat je gaat dagdromen over spannender dingen. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Kan er zo 123 niets van vinden, maar is er eventueel belangstelling om routes met elkaar te kunnen delen? Ben zelf een tevreden gebruiker van Myrouteapp, dus heb ik maar een (besloten) groep aangemaakt.

https://www.myrouteapp.com/group/messages/1067
En de naam GoT - Motortopic.

Zal er uiteraard zelf ook routes in gaan zetten, maar dit zal niet met 10-tallen tegelijk gaan.

Als er al een groep is, dan trek ik die van mij uiteraard graag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ruerd Jan schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:38:
Kan er zo 123 niets van vinden, maar is er eventueel belangstelling om routes met elkaar te kunnen delen? Ben zelf een tevreden gebruiker van Myrouteapp, dus heb ik maar een (besloten) groep aangemaakt.

https://www.myrouteapp.com/group/messages/1067
En de naam GoT - Motortopic.

Zal er uiteraard zelf ook routes in gaan zetten, maar dit zal niet met 10-tallen tegelijk gaan.

Als er al een groep is, dan trek ik die van mij uiteraard graag terug.
Je mag je eigen routes uiteraard delen (graag zelfs!!) maar weet je wat vaak 't probleem is met "gedeelde routes"?.... Er komen meestal alleen maar spontane controles én (snelheids) beperkingen van :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:48:
[...]
Hmmm...... Dit neigt naar "Anti" motorrijder gedrag?
Rebels gedrag. Een bijpassende eigenschap van een KTM rijder. :+

En monteren we dan een camera om aan te tonen dat er deze keer wel rustig gereden is? :w

Maar goed plan! Vind het ook niet erg om er een dagje aan vast te plakken btw. :)
thijsco19 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:06:
Vanmiddag een proefrit gereden op een mt03 (de 1 cilinder versie). Wat een wereld van verschil met de 4 cilinder les motor.

Om eerlijk te zijn weet ik niet wat ik er van moet vinden. Reed prima, kracht en snelheid genoeg maar dat typische 1 cilinder gedrag is zo anders dan gewend.

Misschien is dat dan ook het magische woord, wennen. Je went er natuurlijk vanzelf aan en je leert ermee rijden.
Was ook de eerste motor waar ik op reed na het lessen dus geen andere ervaringen.
Trouwen best lekker zelf rijden zonder 'gezeik' in me oor. :+
Heb nog nooit op een 4 cilinder gereden, maar kan me voorstellen dat het een groot verschil is. Vond de MT-07 (2 cilinder) al erg soepeltjes rijden. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:57:
[...]

Rebels gedrag. Een bijpassende eigenschap van een KTM rijder. :+

[...]

En monteren we dan een camera om aan te tonen dat er deze keer wel rustig gereden is? :w

Maar goed plan! Vind het ook niet erg om er een dagje aan vast te plakken btw. :)

[...]

Heb nog nooit op een 4 cilinder gereden, maar kan me voorstellen dat het een groot verschil is. Vond de MT-07 (2 cilinder) al erg soepeltjes rijden. :9
Eigenlijk wel grappig: Ik ken van ALLE posters HIER momenteel eigenlijk niemand meer (behalve Joopieboy welke ik één keer IRL gezien heb).

Maar: Een rustig ritje was en is dus serieus écht de bedoeling. Gekke dingen doen is ...... Hmmmm....Niet zo m'n "ding" meer op de openbare wegen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Eigenlijk wel grappig: Ik ken van ALLE posters HIER momenteel eigenlijk niemand meer (behalve Joopieboy welke ik één keer IRL gezien heb).
Ik heb dus geen indruk gemaakt :+

Wij hebben 7 jaar terug nog aan tafel gezeten bij een slecht spareribs restaurant na een GoT rit waar Decoy ook toen nog bij was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:14:
[...]

Wij hebben 7 jaar terug nog aan tafel gezeten bij een slecht spareribs restaurant na een GoT rit waar Decoy ook toen nog bij was.
Daar was Chakotay óók bij.... En Dion-B... + Nog wat anderen welke er nog wél zijn 8)

Maar 't is al té lang geleden dat er een échte GOT rit was, dus _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:21

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:14:
[...]

Reed ie toch nog op z'n GS500?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op zondag 26 maart 2017 @ 00:09:
[...]

Dat "kreng" flikkerde meer olie naar buiten én over m'n fiets dan dat er in een 1L flesje paste.. Maar ik mis 'm hier wél :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
wimmel_1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Klopt niks van :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op zondag 26 maart 2017 @ 00:09:
[...]

Klopt. Met koffers waar je een halve inboedel in kwijt kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha :D

Maar dat klinkt als binnenkort maar eens wat prikken dan he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Joopieboy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 08:58:

Welke regio? En wel of niet grensoverschrijdend naar België en/of Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beetje centraal in het land of toch zoiets als de achterhoek/gelderland? Dat is voor de meeste goed aan te rijden lijkt mij, van daaruit kun je mooie routes uitzetten. :)

Wel grappig trouwens, gister op het gemak naar huis op de A2 door de file heel, krijg ik commentaar van iemand op mf dat ie mij met verbazing heeft gade geslagen omdat ik zo rustig tussen het verkeer door zou rijden. Zijn tekst "met 7km/u". Ben nu wel nieuwsgierig, ik heb er altijd een tyfes hekel aan als mensen met een noodvaart tussen de file doorjakkeren en als je het mrt een gematigd tempo doet kunnen de koekblikkers nog reageren. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03:59
Ik rij ook rustig tussen de file door. Max 10km/u verschil. Mijn leven is me te lief om het met meer te doen, los van dat ik het ronduit asociaal vind om daar met 25km/u verschil tussendoor te jakkeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja hier nog een, ben dan vooral benieuwd naar de reactie van zo een. Ik vermoed dat dat ook een gixxer was die op de buitenste banen voorbij kwam met een vrij hoge snelheid en hoop herrie.

Dat is trouwens eigenlijk ook de reden dat ik twijfel met een sportuitlaat, ik merk dat mensen (koekblikkers) toch al anders reageren op zo een ss, heb je dan nof een uitlaatje eronder dan wordt dat beeld niet beter denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Joopieboy op 26-03-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Die sportuitlaat zou ik me niet zo druk over maken vwb rijden in de file. Motoren achter je in de auto hoor je niet en als je rijdt met 10km/u maak je ook echt niet asociaal veel herrie.

Dat is in ieder geval mijn ervaring vanuit de auto gezien. En ook ik zie niet altijd elke motorrijder in de spiegel aankomen dus ook ik schrik me wel eens compleet het apenlazerus als er iemand voorbij komt alsof hij aan het invoegen is :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:55
Joopieboy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:17:
Beetje centraal in het land of toch zoiets als de achterhoek/gelderland? Dat is voor de meeste goed aan te rijden lijkt mij, van daaruit kun je mooie routes uitzetten!
Centraal! De Zeeuwen moeten er ook kunnen komen he. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je "mag" ook met maar stapvoets verschil tussen de file door en tot 50Km/u.

Edit: tot 45Km/u en verschil max 10Km/u. https://www.anwb.nl/verke...n-over-motoren-in-de-file

[ Voor 48% gewijzigd door Tylen op 26-03-2017 09:45 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Gisteren een proefrit met de 2017 1290 superduke r gemaakt. Had vooraf hoge verwachtingen. Eerste zit was prima, lekker comfortabel, net wat ik hoopte. En direct bij het wegrijden werd al duidelijk dat de versnellingsbak en motor het erg lekker doen. Dat typische binaire gas of haast een blokkerend achterwiel als je het gas dicht draait bij dit soort dikke 2-cilinders was er totaal niet. Erg toegankelijke motor, knap werk van ktm.

Na een half uurtje wennen een leuke weg op gedraaid en daar vond ik de superduke toch wel door de mand vallen. Een paar fietspompen met weinig afstel mogelijkheden als vering op een motor van 19k is echt niet meer van deze tijd. Verder gaf het ding weinig beleving omdat het vermogen zo beheerst en lineair vrij komt dat het ronduit saai is. Totaal niet wat ik verwacht had van iets wat werd gelanceerd als het beest. KTM geeft een niet misselijke 177pk/140nm op, maar ik denk dat er minimaal 20% mist. Het ding voelt niet alleen traag maar was het ook bij wat sprintjes tegen iemand op mijn eigen motor ondanks de betere specs op papier.

Vind het erg vreemd omdat het ding in in alle reviews het zo goed doet. Als comfortabele cruser doet hij het ook goed, maar als messcherp sturende "supernaked" valt hij imho aardig door de mand. Nog even afgezien van de prijs, want iets als een quickshifter is een optie :? terwijl de concurrentie goedkoper is en met dit soort zaken standaard komt. Al met al is de missie geslaagd. Op weg naar huis op mijn eigen motor wist ik weer waarom ik deze ooit gekocht had, ze is wat oncomfortabel, luid en altijd aanwezig maar geeft voor mij nog steeds een ongeëvenaard stukje rijplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:44:
Je "mag" ook met maar stapvoets verschil tussen de file door en tot 50Km/u.

Edit: tot 45Km/u en verschil max 10Km/u. https://www.anwb.nl/verke...n-over-motoren-in-de-file
Ook een goeie, wist niet dat daar echt regeltjes voor waren :)

Lees wel dat de anwb aangeeft je beter op de linkse banen kan aanhouden, zeker dat stuk A2 vind ik dat niet prettig rijden,vanwege vrachtverkeer en invoegend verkeer verderop ben ik naar de 2e-3e rijbaan gegaan maar de meest linkse banen is vaak zo erg onrustig en alles.

[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 26-03-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie zo nog verzekeringen waarbij de schadevrije jaren van de auto meetellen. Ik heb nu Inshared, best okay allemaal, maar ze vereisen naast het alarm een ART4 slot (da's meestal) dat landvast wordt gemonteerd. Dat vereist een joekel van een slot dat mee moet, zo'n schijfremslot is wel best, die kan ik meekrijgen, maar met een groot kabelachtig slot is lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

xos schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:55:
Gisteren een proefrit met de 2017 1290 superduke r gemaakt. Had vooraf hoge verwachtingen. Eerste zit was prima, lekker comfortabel, net wat ik hoopte. En direct bij het wegrijden werd al duidelijk dat de versnellingsbak en motor het erg lekker doen. Dat typische binaire gas of haast een blokkerend achterwiel als je het gas dicht draait bij dit soort dikke 2-cilinders was er totaal niet. Erg toegankelijke motor, knap werk van ktm.

Na een half uurtje wennen een leuke weg op gedraaid en daar vond ik de superduke toch wel door de mand vallen. Een paar fietspompen met weinig afstel mogelijkheden als vering op een motor van 19k is echt niet meer van deze tijd. Verder gaf het ding weinig beleving omdat het vermogen zo beheerst en lineair vrij komt dat het ronduit saai is. Totaal niet wat ik verwacht had van iets wat werd gelanceerd als het beest. KTM geeft een niet misselijke 177pk/140nm op, maar ik denk dat er minimaal 20% mist. Het ding voelt niet alleen traag maar was het ook bij wat sprintjes tegen iemand op mijn eigen motor ondanks de betere specs op papier.

Vind het erg vreemd omdat het ding in in alle reviews het zo goed doet. Als comfortabele cruser doet hij het ook goed, maar als messcherp sturende "supernaked" valt hij imho aardig door de mand. Nog even afgezien van de prijs, want iets als een quickshifter is een optie :? terwijl de concurrentie goedkoper is en met dit soort zaken standaard komt. Al met al is de missie geslaagd. Op weg naar huis op mijn eigen motor wist ik weer waarom ik deze ooit gekocht had, ze is wat oncomfortabel, luid en altijd aanwezig maar geeft voor mij nog steeds een ongeëvenaard stukje rijplezier.
Op een KTM zit standaard WP vering. Die zijn toch gewoon goed in te stellen? Weet je zeker dat het een officiele KTM was en geen namaak chinees ding? Hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:09:
Weten jullie zo nog verzekeringen waarbij de schadevrije jaren van de auto meetellen. Ik heb nu Inshared, best okay allemaal, maar ze vereisen naast het alarm een ART4 slot (da's meestal) dat landvast wordt gemonteerd. Dat vereist een joekel van een slot dat mee moet, zo'n schijfremslot is wel best, die kan ik meekrijgen, maar met een groot kabelachtig slot is lastig.
Je schadevrije jaren van de auto gelden toch alleen bij je eerste aankoop? Daarna bouw je los van elkaar voor beide voortuigen schade vrije jaren. Tenminste, zo is het mij uitgelegd.
Als je iets met de auto krijgt blijven de jaren van de motor gewoon doorlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 08:58

Lijkt me leuk. Ben zowel met de auto als de motor nog nooit daar geweest en lijkt me eerlijk gezegd toch best spannend om solo te gaan. Ervaring met hoogteverschillen heb ik al helemaal niet hier in het westen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 11:17
lolgast schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:16:
[...]

Je schadevrije jaren van de auto gelden toch alleen bij je eerste aankoop? Daarna bouw je los van elkaar voor beide voortuigen schade vrije jaren. Tenminste, zo is het mij uitgelegd.
Als je iets met de auto krijgt blijven de jaren van de motor gewoon doorlopen
Vroegah waren er nog een hoop verzekeraars waar je gewoon je hoogste aantal schadevrije jaren voor beide voertuigen mocht gebruiken, als je ze bij dezelfde partij verzekerde.

Helaas lijkt dat sinds een aantal jaar voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:34
Joopieboy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Lees wel dat de anwb aangeeft je beter op de linkse banen kan aanhouden, zeker dat stuk A2 vind ik dat niet prettig rijden,vanwege vrachtverkeer en invoegend verkeer verderop ben ik naar de 2e-3e rijbaan gegaan maar de meest linkse banen is vaak zo erg onrustig en alles.
Sterker nog je mag alleen op de meest linker baan filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje

Klinkt als een goed plan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
xos schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:55:

De Duke 1290 heeft ook riding modes toch? Misschien dat je gewoon in urban oid aan het brommeren was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Het Vosje schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:17:
[...]

Klinkt als een goed plan d:)b
Ik kan beter naar Denemarken hier vanuit Groningen. Is dichterbij :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 17:46

Ik ga tenminste 10x in Lux en Ardennen rijden per jaar...
altijd in voor een 11e :)
Dit was 2 weken geleden:

Lux

Ik heb wel een tempo dat van zeer vlot tot sportief gaat dus...

Edit: ik snap wel niet echt het "wennen aan hoogteverschillen"? Wat bedoel je hier mee?
Enige is mss dat je in het naar beneden en haarspeldbochten best de achterrem gebruikt, maar voor de rest?

Vandaag dag van de motorrijder in België. Binnen een uurtje naar Zolder circuit en dan naar bmw in Rotselaar. Stralend weertje!

[ Voor 10% gewijzigd door kazzzdafke op 26-03-2017 11:32 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@xos

Klinkt wel erg alsof je in comfort-rain-moped-babymodus zat. Vooral de vering zou echt niet zo zacht moeten zijn. Qua blok is het wel heel liniair, maar met volgas gaat het wel als een idioot vooruit. Het LC8 blok heeft een bak met koppel en vermogen waarbij de 1290R nog net een stapje meer heeft dan mijn motor. Dat ie traag aanvoelt kan ik mij niets bij voorstellen. Ik weet hoe het is om met mijn motor volgas te geven en traag zou ik dat niet noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:00:
[...]

gebruikershaes schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:15:
[...]

Sterker nog je mag alleen op de meest linker baan filteren.
Ik weet niet of dat officieel zo is, maar dat is wel de enige plek waar ik motoren verwacht. Als ik dan op de 4e baan rechts houdt en iemand wil er dan tussen baan 3-4 tussendoor, dan heeft hij pech.

Vraag me altijd af, of motorrijders niet doorhebben dat ze de enige zijn die tussen andere banen door filteren, maar de afweging is kennelijk soms bewust.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

"Dan heeft hij pech", lekker lompe opmerking. :P

Zoals ik al aangaf kies ik er bewust voor om niet om de meest linkse baan te gaan zitten vanwege de drukte en onrust daar, vaak zit ik dan in het midden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 08:58
Hangt echt van de situatie af. Bij sommige knooppunten pak ik bewust niet de meest linkerrijstrook omdat het verkeer op bijv strook 1 en 2 minder vaak van rijstrook wisselt (ritsen, blokmarkeringen etc). Zolang mensen gewoon in het midden van hun strook blijven rijden gaat dat tot nu toe altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:54:
"Dan heeft hij pech", lekker lompe opmerking. :P

Zoals ik al aangaf kies ik er bewust voor om niet om de meest linkse baan te gaan zitten vanwege de drukte en onrust daar, vaak zit ik dan in het midden. :)
Ja, als in: ik kan niet naar links, want ik sta klem en links komen ook motoren langs. ;)
Ik probeer in de auto filteraars tijdig te spotten en extra ruimte te geven, zo lomp ben ik, maar door gewenning doe ik dat dus óf links óf rechts van de auto afhankelijk van welke baan.

Ik vroeg me altijd al af wie die ene vreemde eend in de file was, maar dat ben jij dus. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ethirty schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:57:
[...]

Ja, als in: ik kan niet naar links, want ik sta klem en links komen ook motoren langs. ;)
Ik probeer in de auto filteraars tijdig te spotten en extra ruimte te geven, zo lomp ben ik, maar door gewenning doe ik dat dus óf links óf rechts van de auto afhankelijk van welke baan.

Ik vroeg me altijd al af wie die ene vreemde eend in de file was, maar dat ben jij dus. :+
Je opmerkingen deed anders vermoeden, maar voor mij hoef je niet aan de kant hoor, als je netjes in het midden van je rijstrook zit kan ik er prima tussendoor. :)

Zijn meer mensen die dit bewust doen, meeste ongelukken gebeuren op de linkse baan (kopstaart ellende), daar wil ik niet tussen zitten. :)

Edit: LED lampjes inmiddels erin zitten. Wat een kudtwerk. }:| Ik heb alles behalve japanse handjes en er is niet fatsoenlijk bij te komen... Uiteindelijk wel gelukt, maar toch behoorijk lang aan het freubelen geweest. Zeker met het koelelement achterop en dan de verende pootjes goed te krijgen, zucht...
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/2017-03-25-18.55.14-Custom.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/2017-03-26-11.37.18-Custom-e1490522455738.jpg
Maar goed, ze zitten erin. *O* Ben benieuwd morgenochtend. >:) Grootlicht, dimlicht en stadslicht alle 3 voorzien van LED nu. :D

[ Voor 29% gewijzigd door Joopieboy op 26-03-2017 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:03

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Joopieboy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:00:
[...]

Je opmerkingen deed anders vermoeden, maar voor mij hoef je niet aan de kant hoor, als je netjes in het midden van je rijstrook zit kan ik er prima tussendoor. :)

Zijn meer mensen die dit bewust doen, meeste ongelukken gebeuren op de linkse baan (kopstaart ellende), daar wil ik niet tussen zitten. :)
Ik ben iets breder, dus ik vind het wel prettig als men even wijkt 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

kazzzdafke schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:26:
[...]

Ik ga tenminste 10x in Lux en Ardennen rijden per jaar...
altijd in voor een 11e :)
Dit was 2 weken geleden:

[afbeelding]

Ik heb wel een tempo dat van zeer vlot tot sportief gaat dus...

Edit: ik snap wel niet echt het "wennen aan hoogteverschillen"? Wat bedoel je hier mee?
Enige is mss dat je in het naar beneden en haarspeldbochten best de achterrem gebruikt, maar voor de rest?
Als je zovaak in heuvelachtig terrein rijdt kan ik me voorstellen dat je dat niet begrijpt, maar er zijn er genoeg die nog nooit 1 meter op een heuvel hebben gereden. Of die nog beginner zijn en wel mee willen.

Naar boven komt iedereen wel, omdat iedereen weet dat je trekkend moet rijden, maar naar beneden is dat wat lastiger. Ik gebruik bijvoorbeeld zelden mijn achterrem dus ik zou echt mentaal moeten omschakelen.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Ja, jij past er dan tussendoor, maar al die GS'en en enkele chopper niet. Aangezien er in de file maar weinig zijn die écht op motorrijders letten, getuige de hoeveelheid mensen die op een streep blijven rijden, zorg ik dat er bij mijn auto altijd ruimte is.

Maar je heft gelijk dat je niet tussen de auto's wilt belanden. Je weet nu in ieder geval dat ook de oplettende koekblikker je niet op een andere plek verwacht. En ik zal proberen het meer in de gaten te houden.

Ik heb zelf pas 1 of 2x gefiltered en vond dat toen maar "eng", maar beter dan het alternatief van stilstaan en van achter aangereden worden.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:36
Ik heb net mijn theorie behaald en ook daar gaven ze aan dat filerijden aan de linkerkant moet.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansenwebsites.nl/Nieuwsbrieven%20LCVM/nieuwsbrief43_bestanden/inhalenfile.jpg

die kant dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:03:
[...]

Naar boven komt iedereen wel, omdat iedereen weet dat je trekkend moet rijden, maar naar beneden is dat wat lastiger. Ik gebruik bijvoorbeeld zelden mijn achterrem dus ik zou echt mentaal moeten omschakelen.
Naar beneden heb je extra veel gewicht op de voorkant, dus is je achterrem niet heel nuttig en blokkeert snel.

Het voelt tegenstrijdig, maar gebruik je voorrem goed :p. En uiteraard soms op de motor remmen, je aanvangssnelheid soms wat lager inzetten hij de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online

Edit: LED lampjes inmiddels erin zitten. Wat een kudtwerk. }:| Ik heb alles behalve japanse handjes en er is niet fatsoenlijk bij te komen... Uiteindelijk wel gelukt, maar toch behoorijk lang aan het freubelen geweest. Zeker met het koelelement achterop en dan de verende pootjes goed te krijgen, zucht...
....
Maar goed, ze zitten erin. *O* Ben benieuwd morgenochtend. >:) Grootlicht, dimlicht en stadslicht alle 3 voorzien van LED nu. :D
Wat voor lamp heb je gebruikt en hoe is het lichtbeeld? Vooral van xenon hoor je dat je soms de boomtopppen aan het verlichten bent, hoe is dat met LED? Zit er aan te denken om het kaarsje te vervangen voor iets met wat meer power, zonder gelijk alles te moeten verbouwen naar een projector ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ethirty schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:09:
[...]

Ja, jij past er dan tussendoor, maar al die GS'en en enkele chopper niet. Aangezien er in de file maar weinig zijn die écht op motorrijders letten, getuige de hoeveelheid mensen die op een streep blijven rijden, zorg ik dat er bij mijn auto altijd ruimte is.

Maar je heft gelijk dat je niet tussen de auto's wilt belanden. Je weet nu in ieder geval dat ook de oplettende koekblikker je niet op een andere plek verwacht. En ik zal proberen het meer in de gaten te houden.

Ik heb zelf pas 1 of 2x gefiltered en vond dat toen maar "eng", maar beter dan het alternatief van stilstaan en van achter aangereden worden.
Mwow als je goed de boel om je heen in de gaten houdt dan merk je snel zat (en je ziet het van verre al als mensen onrustig rijden en met andere dingen bezig zijn) hoe en wat allemaal. Het is wennen, maar ook ik ben er geen fan van. Ik kies er vaak voor (zeker met weegvakken) om dan maar even met de auto's mee te gaan. :)

Wel zet ik met remmen voor een file al heel snel mijn alarmlichten aan (en knipperende remmen met de achterrem), voordeel is ook dat ik een LED achterlicht heb wat gewoon erg opvalt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:16
Joopieboy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 08:58:

Dat wordt hier al een aantal jaar geroepen, heb zelfs eens een poll achtigniets ingevuld. Ik zou een meet en rit erg leuk vinden :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

teigetjuh schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:20:
[...]

Wat voor lamp heb je gebruikt en hoe is het lichtbeeld? Vooral van xenon hoor je dat je soms de boomtopppen aan het verlichten bent, hoe is dat met LED? Zit er aan te denken om het kaarsje te vervangen voor iets met wat meer power, zonder gelijk alles te moeten verbouwen naar een projector ofzo.
Licht puur aan de koplamp die je hebt, al je een helder glas koplamp hebt kan het prima, deze LED lampen schijnen niet naar voren maar boven boven/onderin je spiegel in. Dus als je koplamp netjes is, gaat het een stuk beter als xenon. Maar het blijft een stuk feller dan gewoon halogeen. :)

Niet voor niets dat ik vrijdag naar een kennis ga om de koplamp te laten polijsten. ;)

Spullen die ik heb (plaatjes zijn clickable):

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/x-IAAOSwgY9Xck~E/s-l1600.jpg
H7 Dimlicht
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/x4sAAOSwgY9Xck~C/s-l1600.jpg
H4 Grootlicht (hier zit wel een klein schakelapparaatje bij)
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/mLQAAOSwh2xYBLzY/s-l1600.jpg
T10 Stadslicht

Bewust voor dit spul gekozen vanwege inbouwdiepte, geen losse ventilator, geen koelingslitzes, etc.

Licht met een vuile koplamp:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/2017-03-26-11.44.17-Custom-e1490523966184.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 26-03-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
HTT-Thalan schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:20:
[...]

Naar beneden heb je extra veel gewicht op de voorkant, dus is je achterrem niet heel nuttig en blokkeert snel.

Het voelt tegenstrijdig, maar gebruik je voorrem goed :p. En uiteraard soms op de motor remmen, je aanvangssnelheid soms wat lager inzetten hij de bochten.
Inderdaad, zo heb ik het ook geleerd.
Omlaag met de voorrem en op de motor afremmen.
Omhoog met de achterrem.

Ik heb het tijdens lessen gehad bij de Ikea in Delft. Met de "wokkel" naar het bovenste parkeerdek. Ik sta zelf in een parkeergarage met een steile helling en dat werkt prima op deze manier.

Hier staat een vergelijkbaar verhaal http://www.luiemotorfiets.nl/tips/bergen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
HTT-Thalan schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:20:
[...]

Ik heb nog nooit in de bergen gereden, maar dit klinkt als een big no-no. Althans voor in de bocht. Achterrem er bij en trekkend door de bocht klinkt veel aannemelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Goed plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

gebruikershaes schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:24:
[...]

Ik heb nog nooit in de bergen gereden, maar dit klinkt als een big no-no. Althans voor in de bocht. Achterrem er bij en trekkend door de bocht klinkt veel aannemelijker.
Naar beneden toe juist de voorrem (voor de bocht snelheid er uit) en zoveel mogelijk naar buiten, dan met een beetje gas erbij trekkend de bocht door, en motor op toeren houden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Aschtra schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:16:
Ik heb net mijn theorie behaald en ook daar gaven ze aan dat filerijden aan de linkerkant moet.

[afbeelding]

die kant dus
Klopt. Dat weet iedereen toch wel????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:23:
[...]

Licht puur aan de koplamp die je hebt, al je een helder glas koplamp hebt kan het prima, deze LED lampen schijnen niet naar voren maar boven boven/onderin je spiegel in. Dus als je koplamp netjes is, gaat het een stuk beter als xenon. Maar het blijft een stuk feller dan gewoon halogeen. :)

Niet voor niets dat ik vrijdag naar een kennis ga om de koplamp te laten polijsten. ;)

Spullen die ik heb (plaatjes zijn clickable):

[afbeelding]
H7 Dimlicht
[afbeelding]
H4 Grootlicht (hier zit wel een klein schakelapparaatje bij)
[afbeelding]
T10 Stadslicht

Bewust voor dit spul gekozen vanwege inbouwdiepte, geen losse ventilator, geen koelingslitzes, etc.

Licht met een vuile koplamp:
[afbeelding]
Heb je het lichtbeeld ook al kunnen testen? Ik heb laatst wat tests van chinese leds zitten kijken, maar zonder uitzondering gaven ze minder licht dan een halogeen, ook al leek er wel een bak licht uit te komen. Het waren overigens vrij goedkope leds, allemaal zonder fan of regelunit.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46

Hmm tof idee, wat wordt het verzamelpunt? Noord, midden of zuid nederland?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:36
Tylen schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:46:
[...]

Klopt. Dat weet iedereen toch wel????
Blijkbaar niet, lees maar boven je. Voordat ik theorie begon vond ik dit al logisch. Maar niet voor iedereen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ethirty schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:46:
[...]

Heb je het lichtbeeld ook al kunnen testen? Ik heb laatst wat tests van chinese leds zitten kijken, maar zonder uitzondering gaven ze minder licht dan een halogeen, ook al leek er wel een bak licht uit te komen. Het waren overigens vrij goedkope leds, allemaal zonder fan of regelunit.
Dat zijn van die staafjes die rondom vol zitten met LED's, deze heeft alleen bovenop en onderop een LED zitten. Heb hem hier even tegen de muur gezet en lichtbeeld is netjes een lijn, beetje rommel erboven maar dat wijt ik aan verweerde plekken op de koplamp. :) Maar ik heb dan ook een projector koplamp. ;)

Afbeeldingslocatie: https://pilotxenonshop.com/media/catalog/product/cache/2/small_image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/7/474762372_522.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MzAwWDMwMA==/z/0woAAOSwq7JT~8Xs/$_35.JPG?set_id=2
^ Dit werkt dus niet ;) Zeker die eerste die met name naar voren schijnt :X

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 26-03-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:49:
[...]

Dat zijn van die staafjes die rondom vol zitten met LED's, deze heeft alleen bovenop en onderop een led zitten. Heb hem hier even tegen de muur gezet en lichtbeeld is netjes een lijn, beetje rommel erboven maar dat wijt ik aan verweerde plekken op de koplamp. :) Maar ik heb dan ook een projector koplamp. ;)
Een projector is dan ook een groot voordeel, ik vraag me af wat het doet met een normale koplamp.

Ik heb nu 3 kleuren licht aan de voorkant, 2 tinten led en halogeen. Geen gezicht. :')

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ethirty schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:51:
[...]

Een projector is dan ook een groot voordeel, ik vraag me af wat het doet met een normale koplamp.

Ik heb nu 3 kleuren licht aan de voorkant, 2 tinten led en halogeen. Geen gezicht. :')
Ik kan dat laatste niet proberen aangezien mijn 'gewone' deel grootlicht is. :+ Dan zie ik op het plafond hier ook niet terug. :+ Maar idd beetje passende kleurtemperaturen is wel zo netjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:12

thijsco19

KTM 990 SMT

PilatuS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:08:
1 en 2 cilinders zijn gewoon wat lomper dan 4 cilinders. Persoonlijk vind ik het wel wat hebben, maar als je kijkt naar wat lekker rustig en vloeiend loopt kom je toch bij de 4 cilinders uit.

Edi: Met 2 cilinders bedoel ik dan wel de V-Twin, de parallel Twin loopt beter.
Dat heb ik wel gemerkt ja :o :D .
Het heeft zeker wat. Had alleen niet zo verwacht, was dus aardig verrast :+
caesar1000 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:57:
[...]

Een maat van me heeft nu een MT03 en heeft gelest op een bmw 700 gs (volgens mij), in ieder geval was het ook een 1 cilinder. Hij is dus ook niet anders gewend en vond de mt03 net zo lekker rijden als zijn les motor. Het is natuurlijk een kwestie van wennen en wat je gewend bent.

Ik ga nu rustig verder kijken of er nog andere kandidaten zijn.
Effe wachten tot me maat weer thuis is dan maar effe zijn motor paar keer lenen. >:)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:52:
[...]

Ik kan dat laatste niet proberen aangezien mijn 'gewone' deel grootlicht is. :+ Dan zie ik op het plafond hier ook niet terug. :+ Maar idd beetje passende kleurtemperaturen is wel zo netjes. :)
Tja, helemaal matchen zal nog wel lastig worden. Die 4 stadslicht-leds in het koplamp huis zitten geïntegreerd (warm wit) en die van mijn knipper/drl combi zijn juist heel blauw, misschien wel richting 8000K of meer. Qua kleur best lelijk, maar vanwege de positie op de motor en extra zichtbaarheid wil ik ze toch houden. Ik moet gewoon met die H7 er een beetje tussenin gaan zitten. :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:52
Heb in de Husky ook volledig LED zitten van Cyclops. Ik dacht dat het minder zou verblinden dan bijvoorbeeld Xenon maar het is vrijwel even erg. Ik heb meerdere malen achter mijn vriendin (zij in de auto) grote stukken snelweg gepakt in het donker en vooral op de onverlichte delen ziet ze helemaal niks meer in haar spiegels. Ze was daardoor ook bang om bijvoorbeeld van baan te wisselen om haar voorganger in te halen aangezien ze niet wist hoe ver ik achter haar reed en op welke baan. Ze wilt ook nu liever achter mij aan rijden in plaats van andersom. Ik merk het ook met andere bestuurders die durven bijvoorbeeld ook niet van baan te wisselen en in te halen als ik achter ze rij.

Heb de koplamp trouwens vol omlaag gericht maar dat doet voor alsnog bar weinig tegen het strooilicht.

Het is enorm fijn dat LED spul maar ik ga het in de toekomst niet meer gebruiken voor dim/groot licht mits het een projector setje is ofzo. Ik heb in de Aprilia bijvoorbeeld whitevision van Philips erin zitten en dat geeft ook meer dan genoeg licht en het verblind niet, dus daar ben ik ook blij mee.

[ Voor 16% gewijzigd door cyntax op 26-03-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar, dan heb jij gewone heldere koplampen en geen projectors? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Tylen schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:13:
[...]

Op een KTM zit standaard WP vering. Die zijn toch gewoon goed in te stellen? Weet je zeker dat het een officiele KTM was en geen namaak chinees ding? Hahaha
Helaas niet, net als die standaard ohlins fabrieksaf meuk is het een verhaal van net niet waarbij ktm het wel erg bont maakt. Iets als preload van de voorvork is b.v. niet in te stellen. Imho anno 2017 in deze prijsklasse echt niet te verdedigen. In het algemeen was de vering ook echt slecht afgesteld, voor en achter demping waren totaal niet in balans en de voorkant was veel te slap. Een bezoekje bij een veringboer kan veel verbeteren maar dan ben je al snel 500 a 600 euro verder. Als het een goedkoop chinees namaakding was zou dat wel een verklaring zijn voor het erg goedkoop ogende dashboard.

@gebruikershaes @PilatuS De rijmodi stond in de sportstand, in die valkuil ben ik al eens getrapt :$. Bij het afgeven van de (keyless) sleutel heeft de monteur nog even tekst en uitleg geven en gaf aan dat dit de sportiefste stand is. Je kunt als optie meer sportieve mappen krijgen maar deze motor had die optie niet.
PilatuS schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:36:
@xos

Klinkt wel erg alsof je in comfort-rain-moped-babymodus zat. Vooral de vering zou echt niet zo zacht moeten zijn. Qua blok is het wel heel liniair, maar met volgas gaat het wel als een idioot vooruit. Het LC8 blok heeft een bak met koppel en vermogen waarbij de 1290R nog net een stapje meer heeft dan mijn motor. Dat ie traag aanvoelt kan ik mij niets bij voorstellen. Ik weet hoe het is om met mijn motor volgas te geven en traag zou ik dat niet noemen :P
Op basis van de specificaties en reviews moet ik je helemaal gelijk geven dat het blok echt genoeg power moet hebben. Dat wordt ook vaak genoemd en gemonstreerd in reviews. Alleen was mijn ervaring anders. Mogelijk dat deze professionele reviewers wel op superdukes zitten met mappen uit een of ander optiepakket. Of ze doen het net als autofabrikanten, de demo's voor journalisten hebben net wat meer pk's dan die voor de consument. Ter indicatie, mijn tuono heeft een map op maat (maar nog steeds minder pk dan de superduke op papier) en ik rij met een tandje kleiner voortandwiel. Dus niet helemaal standaard maar wel mods die voor niet veel geld te realiseren zijn. In een sprintje in de 6e versnelling van 60 - 150 zat ik pas op 110 a 120 terwijl hij al aangaf op 150 te zitten. Dat verschil is echt enorm.

Waarschijnlijk is deze motor wel op te toveren tot iets wat ik zoek, je moet alleen de vering laten bewerken, de ecu flashen en wat opties als een quickshifter selecteren. Kans is groot dat dit voor professionele reviews wordt gedaan. Vind het wel jammer want op papier leek het mij een goed compromis tussen een motor die comfort voor toerritjes geeft en toch lekker sportief te rijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@xos Heb je de tuono V4? Voor zover je de reviews mag geloven namelijk is dat zo'n beetje de beste naked fiets die te krijgen is. Miss dan niet eens zo gek dat de KTM niets was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Vosje
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Cool, geeft mooi fel en mooi gekleurd licht!

En lampen vervangen bij een K4-K5 zijn inderdaad klote, amper bij te komen :/ #heberzellufook1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
Joopieboy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:10:
Maar, dan heb jij gewone heldere koplampen en geen projectors? :)
ja klopt, niet gezien dat er in die gixxers ook projectoren zitten 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mooie foto van een bekend iemand die ook duidelijk laat zien wat het verschil in houding doet. ;)
[afbeelding]
En het mooie is dat het rijders zijn van twee verschillende race scholen. RaceCracks ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

gebruikershaes schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:45:
@xos Heb je de tuono V4? Voor zover je de reviews mag geloven namelijk is dat zo'n beetje de beste naked fiets die te krijgen is. Miss dan niet eens zo gek dat de KTM niets was?
Het is vaak stuivertje wisselen tussen beide motoren. De tuono wordt neergezet als de sportiefste van de 2 en de ktm als meer allround. Vandaar dat ik er ook hoge verwachtingen van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heeft iemand een idee bij toegestane verlichting? Ik heb een H4 koplampunit, dus technisch gezien past hier elke H4 lamp in, maar ik heb zo'n 'paddestoel' (projector geloof ik dat het is) waar de lamp achter schuilgaat, dit schijnt belangrijk te zijn om te vermelden. Ik heb nu het standaard 'gele' licht wat eruit komt, en ik vind de opbrengst matig. Nu ben ik in de bedrijfsauto Xenon gewend, maar dit moet toch wel íets beter kunnen?

Ik vind o.a. 80 en 100w H4 Halogeen lampen, maar ook 'xenon gevulde' halogeen lampen, of zelfs LED met een snoer eraan, soort adapter om in een H4 lamp te passen. Wat is wijsheid en wat is toegestaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
HTT-Thalan schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:24:
Heeft iemand een idee bij toegestane verlichting? Ik heb een H4 koplampunit, dus technisch gezien past hier elke H4 lamp in, maar ik heb zo'n 'paddestoel' (projector geloof ik dat het is) waar de lamp achter schuilgaat, dit schijnt belangrijk te zijn om te vermelden. Ik heb nu het standaard 'gele' licht wat eruit komt, en ik vind de opbrengst matig. Nu ben ik in de bedrijfsauto Xenon gewend, maar dit moet toch wel íets beter kunnen?

Ik vind o.a. 80 en 100w H4 Halogeen lampen, maar ook 'xenon gevulde' halogeen lampen, of zelfs LED met een snoer eraan, soort adapter om in een H4 lamp te passen. Wat is wijsheid en wat is toegestaan?
Die 'paddestoel' dient er alleen voor dat al het licht wordt weerkaatst in de reflector in je lamp.
Afbeeldingslocatie: https://x.cloudsdata.net/1f/images/products/large/4f6b22efde01e_1000635.jpg

Dit zijn projectoren:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p8VJzFrl.jpg

In principe is volgens de wet alles toegestaan om erin te knallen als het maar wit of geel licht is. Maar als je veel door Duitsland gaat touren dan is het aan te raden om wel iets wat ECE/TUV gecertificeerd is te nemen.

Philips whitevision en x-treme vision heb ik zeer goede ervaringen mee trouwens voor normale halogeen lampjes: http://www.philips.nl/c-p...ision-moto-motorkoplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@xos

Toch vreemd dat je de voorkant zacht vind. Dat had ik bij deze motor niet verwacht. Mijn eigen KTM is juist standaard veel te hard. De SAG aan de voorkant was maar iets van 1.5cm en ook achter is erg hard. Heb de boel bij mij allemaal zachter moeten zetten om er normaal mee te kunnen rijden op straat. Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de 1290R niet goed te krijgen is door puur met de instellingen aan de slag te gaan. Trouwens ook wel vreemd dat ie niet alle instellingen heeft. Had dat wel verwacht van KTM aangezien de mijne dat ook allemaal gewoon wel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:24:

Zoals hierboven aangegeven, dat zijn spiegels voor over de lamp die in je behuizing zitten. Ik zou zeggen kijk eens op de engelse Ebay voor een setje Osram Nightbreakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:01
mag zo iets ook?
http://www.ebay.com/itm/H...PtZVWDC07oOynwNgw&vxp=mtr

is lekker veel licht en lijkt me beter dan de led lampen die hier benoemd worden.
Pagina: 1 ... 13 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.