Als je moet bijremmen, ben je fout bezig. Zeker al als je "maar" op 50% zit, want dan heb je gewoon bang

Dan moet je verder door kijken en dieper insturen, punt.
Maar in een haarspeld aan je voorrem komen zal je OF onverbiddelijk op het andere vak brengen OF onderuit laten gaan. Je motor gaat rechtop willen komen, en dus daar is het tegenliggersvak.
Nog eens: je moet ook steeds gas IN de bocht gebruiken. Al is het niet gas geven om snelheid te winnen, maar gas geven om de snelheid constant te houden. Ga je dat doen MET je hand op de voorrem om te remmen?
Als je zo een momentje hebt, eerste reactie moet zijn: slepen met de achterrem, wat je al deed, verder door de bocht kijken en dieper insturen. Gaat dat echt allemaal niet meer: bruusk de motor rechtop zetten, hard remmen en weer insturen, punt.
Ps. ik spreek echt wel uit ervaring. Ik ga redelijk wat naar de Ardennen, Lux, alleen of in groep, en meestal sportief. Ik heb enkele motorbeheersingscursussen gevolgd van politiemensen, en die vertrouw ik 200% op hun advies.
Ervoor heb ik ook op het andere vak gezeten.... en dat wou ik niet meer, maar ik wou ook nog een leuk tempo rijden.
[
Voor 17% gewijzigd door
kazzzdafke op 27-03-2017 12:40
]
Never ever financial advice...