Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.238 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Uh, discussie gemist? :P Laat dat nu juist een hoop strooilicht en ellende geven, zeker in de bovengenoemde koplampen wil je dat niet hebben. ;)

Plus sta je daarmee in Duitsland en Oostenrijk gelijk mee langs de weg. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij motoren mag je inbouwen qua Xenon wat je wil, in NL in ieder geval.

* Osiris heeft ook twee 6k Xenon-lampies van Ebay afgeplukt en ingebouwd :9 Bakken met licht, kan tenminste wat zien in 't donker nu :)

Overigens waarschijnlijk wel enorm veel strooilicht, want geen projectoren.. :$ Maar ik zag écht niets met de oude lampies.. Betere halogeenlampen kopen was niet in me opgekomen :+

[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 26-03-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gewoon lekker sjonnie xenon erin en vooral hopen je over de grens niet aangehouden wordt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
That's the general idea, yes :Y :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb vandaag weer een lekker rondje gereden! Nog even bij Goedhart geweest, daaruit blijkt dat motorrijders geld overhebben... het was super druk!

Verder vond ik het nog fris.... tijd voor meer zon! Maar de striple was weer heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Fris, betere kleding of thermo ondergoed dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:55
Thermo kleding doet inderdaad wonderen. Wat betreft de GoT Rit lijkt het mij een leuk initiatief!

Maar ik ben het wel met je eens dat het nog een paar graden warmer mag voordat ik echt weer met plezier op dat ding spring :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:10
misschien kunnen een excel maken wie er allemaal mee wil me de GoT rit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:55
knoffy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:18:
misschien kunnen een excel maken wie er allemaal mee wil me de GoT rit :9
Er is een tijd geleden (als in maanden) al eens een poll geweest als ik het mij goed herinner.

Animo is er genoeg, ik kan (en ik ga er van uit dat het bij anderen ook zo is) pas toezeggingen doen ik als plaats en datum weet. Dus ik denk dat de eerste stap is O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:03:
Fris, betere kleding of thermo ondergoed dan ;)
Achteraf....

Verder wel genoten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

xos schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:55:
Gisteren een proefrit met de 2017 1290 superduke r gemaakt. Had vooraf hoge verwachtingen. Eerste zit was prima, lekker comfortabel, net wat ik hoopte. En direct bij het wegrijden werd al duidelijk dat de versnellingsbak en motor het erg lekker doen. Dat typische binaire gas of haast een blokkerend achterwiel als je het gas dicht draait bij dit soort dikke 2-cilinders was er totaal niet. Erg toegankelijke motor, knap werk van ktm.

Na een half uurtje wennen een leuke weg op gedraaid en daar vond ik de superduke toch wel door de mand vallen. Een paar fietspompen met weinig afstel mogelijkheden als vering op een motor van 19k is echt niet meer van deze tijd. Verder gaf het ding weinig beleving omdat het vermogen zo beheerst en lineair vrij komt dat het ronduit saai is. Totaal niet wat ik verwacht had van iets wat werd gelanceerd als het beest. KTM geeft een niet misselijke 177pk/140nm op, maar ik denk dat er minimaal 20% mist. Het ding voelt niet alleen traag maar was het ook bij wat sprintjes tegen iemand op mijn eigen motor ondanks de betere specs op papier.

Vind het erg vreemd omdat het ding in in alle reviews het zo goed doet. Als comfortabele cruser doet hij het ook goed, maar als messcherp sturende "supernaked" valt hij imho aardig door de mand. Nog even afgezien van de prijs, want iets als een quickshifter is een optie :? terwijl de concurrentie goedkoper is en met dit soort zaken standaard komt. Al met al is de missie geslaagd. Op weg naar huis op mijn eigen motor wist ik weer waarom ik deze ooit gekocht had, ze is wat oncomfortabel, luid en altijd aanwezig maar geeft voor mij nog steeds een ongeëvenaard stukje rijplezier.
Traag? Misschien niet het volle potentieel van de motor benut? >:)

Daarnaast had deze 1290R dus ook niet de Track modus... Dat is de meest agressieve modus waarmee alles 'unlocked' is.

Ach ja, de een heeft het oranje bloed wel, de ander niet... kan gebeuren. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
drupje regen en de motogp gasten zitten al weer binnen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:44

Youk

Volvo For Life

PilatuS schreef op zondag 26 maart 2017 @ 00:36:
[...]

Klopt. Met koffers waar je een halve inboedel in kwijt kon.
Bedoel je deze? :+

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/GoT2010.jpg

Got rit van 2010, those were the days. _/-\o_

Ben toen thuis vertrokken, eerst even gaan tanken en dan richting Utrecht. Bijna aan het vertrekpunt, eerst even gaan tanken. 8)7 En dan naar het verzamelpunt. Bij het naar huis rijden toch maar even gaan tanken. O-)

De blauwe VFR op de voorgrond was de mijne trouwens.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
caesar1000 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:41:
[...]

Traag? Misschien niet het volle potentieel van de motor benut? >:)
Tegenover een motor die ongeveer even veel vermogen heeft maar dat agressiever er uit laat komen en waarvan de vering stugger is kan ik zijn reactie best voorstellen.
Youk schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:13:
[...]

[afbeelding]

Ben toen thuis vertrokken, eerst even gaan tanken en dan richting Utrecht. Bijna aan het vertrekpunt, eerst even gaan tanken. 8)7 En dan naar het verzamelpunt. Bij het naar huis rijden toch maar even gaan tanken. O-)

Dat was die inderdaad :) Ik sta daar met de witte helm naast de blauwe SV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:44

Youk

Volvo For Life

Ik was nog aan het twijfelen, ik wist dat de SV van jou was, maar wist niet meer dat je op het moment van de foto er net naast stond. :)

Volgens mij had ik toen ik thuis kwam iets van een 450 km gedaan.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Had toen nog het pak van textiel, wat pas later vervangen is door een racepak omdat ik met de SV onderuit gegaan was en het pak aan gort lag :P

Heb de SV ook echt lang gehad zeg. 7 jaar terug had ik deze denk ik al 1 of 2 jaar. Pas anderhalf jaar terug heb ik de RC8 gekocht. Heb ik die motor toch een jaar of 7 gehad schat ik zo.

Toen die dag ook zeker veel kilomters gemaakt. Alleen was de groep toen veel te groot. Volgens mij begonnen we met 40+ man en binnen 5 minuten waren dat al 2 groepen geworden. Zelfs met 2 groepen was het eigenlijk nog te veel per groep. De mensen voor in reden 60 en achter in veel te hard om iedere keer bij te komen. Was wel een leuke dag toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:39
Graag wil ik me hier ook melden met gelijk de vraag toegevoegd te worden aan de OP/Excel. Afkomstig uit Middelburg, rijdend op een Ducati Monster 900 uit 1999.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vandaag een stuk gaan rijden, en de rit halverwege kunnen afbreken. Morgen gaat de Super Tenere terug naar de garage. Heel fijne fiets hoor, maar ik heb liever dat 'ie zijn olie binnen houdt en niet mijn broek en laarzen onder spuugt terwijl ik in de Eifel zit. :X

De garage gaat uitzoeken wat er aan de hand is. Ik meld me later weer als ik dit weet, en hoe we het gaan oplossen.

O ja, tot nader order ben ik dus niet bij een GoT meet&ride. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat is wel heel erg balen. Zelf niets kunnen zien waar het vandaan komt ? Zou jammer zijn als het iets simpels is.

In ieder geval niet onderuit gegaan door olie op je achterwiel, da's weer een pluspunt :P

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 26-03-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, er zit te veel olie overal om de oorzaak te identificeren. Het kan een pakking zijn, carterontluchting, een combinatie van beide. Het enige dat ik weet is dat het rechts zit. De linkerkant is kurkdroog. Misschien zijn er ook wat keerringen gemold; ik heb immers al een heel stuk gereden voordat ik er achter kwam. Hoe dan ook, ik weet er veel te weinig van om het zelf te kunnen beoordelen.

Niet onderuit gegaan nee. Wel een keer het achterwiel laten uitbreken toen ik terugschakelde voor een bocht. Waarschijnlijk iets waar veel mensen niet eens van opkijken, maar de Hornet deed dat gewoon niet. Voor mij was het dus een nieuwe ervaring. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je kan natuurlijk prima gelijk naar de motorzaak gaan, maar persoonlijk kijk ik zelf altijd wel even. Door alles droog te maken en dan de motor heel even te laten lopen moet je kunnen vinden waar het vandaan komt. Mogelijk is het iets simpels als een plug voor het aftappen van de olie die 2 slagen los zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Uiteraard hebben we met 3 man uitvoerig gekeken. Ik wil alleen geen voorbarige conclusies op internet zetten. Zo iets simpels is het in ieder geval niet; zo ver waren we in ieder geval wel al. Daarnaast zit er garantie op, dus ik ga niets doen wat dit zou kunnen verstoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die Poolse motorambulances karren ook wel lekker door met hun XT660Z motoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maandag morgen model dus :P Beter nu dan uit de garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:58

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:15:

[video]
Zo, die heeft flink het gas erop. Zo hard zie je ze bij ons niet rijden als het er toe doet.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:03:

Niet onderuit gegaan nee. Wel een keer het achterwiel laten uitbreken toen ik terugschakelde voor een bocht. Waarschijnlijk iets waar veel mensen niet eens van opkijken, maar de Hornet deed dat gewoon niet. Voor mij was het dus een nieuwe ervaring. :+
Dat gebeurde mij een keer in de stromende regen op een oprit, op de gsxr met nauwelijks profiel. Schrok me dood, had pas net mijn rijbewijs. Gelukkig uit reflex de koppeling weer ingeknepen, dat redde de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Youk schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:13:
[...]

[afbeelding]

Ja, m'n MT-03 (en ik) waren er ook bij toen :)

Ik hoor nog zo die KNAL uit de uitlaat van Decoy... spelen met de killswitch onder het viaduct :) ;(

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 27-03-2017 00:06 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:20
H
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:15:

[video]
Hmm. Werd mij toch echt wel verteld niet gek doen op rails. Oke, dit is niet nat maar toch.
Heeft er flink het tempo in.

Overigens. Respect voor de hulpdiensten. Geef ze de ruimte. Ooit ben jij ze nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door [Mad Max] op 27-03-2017 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Led licht werkt goed, niet te fel, mooi prima. >:) Vanochtend goed kunnen proberen in de file hier, 2 slaapkoppen op grootlicht getrakteerd, dat is wel lomp. >:) En een die bewust op de middenstreep ging rijden maar even een revbomb gegeven. :P Was wel weer een ochtendje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
Joopieboy schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:31:
Led licht werkt goed, niet te fel, mooi prima. >:) Vanochtend goed kunnen proberen in de file hier, 2 slaapkoppen op grootlicht getrakteerd, dat is wel lomp. >:) En een die bewust op de middenstreep ging rijden maar even een revbomb gegeven. :P Was wel weer een ochtendje. :P
misschien ook maar leds in de bmw stoppen dat gele licht van nu is geen gezicht, die xenon geeft volgens jullie veel strooilicht, maar een h7 lamp straalt standaard toch ook alle kanten op? dan zou dat wel kunnen toch?
(hooligan :9)

[ Voor 12% gewijzigd door knoffy op 27-03-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Xenon schijnt ook naar voren en dat is het grootste probleem. :) Gelukkig heeft mijn gixxer projectors dus dat scheelt sowieso al een hoop (mits het glas netjes in natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:24
Ik was zaterdag even aan de CB1 aan het knutselen, wil ik mijn 749 terugzetten: koelvloeistof eronder :/ Niet veel, maar toch maar naar de garage ermee. Heb nog zelf gekeken, maar ga er niet aan beginnen om zelf te proberen dat op te lossen

@SwooX Hieronder: Ik heb volgens mij €1100 uitgegeven. Zonder enige brommer/schakelbrommer ervaring. Wel meteen A en een jaar of 5 geleden

[ Voor 24% gewijzigd door lolgast op 27-03-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Even een (grof) vraagje: Hoeveel heeft jullie het motorrijbewijs ongeveer gekost? Ik zou graag voor A2 willen gaan.

Mijn enige ervaring is dat ik wel eens met 70 door het bos heb heen gecrosst. :+

@lolgast Betreft een KTM 525, geen schakelbrommer. :o Wellicht oninteressant, maar een (schakel)brommer is wel wat anders dan zo'n machine.

[ Voor 26% gewijzigd door SwooX op 27-03-2017 10:38 ]

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
SwooX schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:33:
Even een (grof) vraagje: Hoeveel heeft jullie het motorrijbewijs ongeveer gekost? Ik zou graag voor A2 willen gaan.

Mijn enige ervaring is dat ik wel eens met 70 door het bos heb heen gecrosst. :+

@lolgast Betreft een KTM 525, geen schakelbrommer. :o
Ik bedoelde meer dat ik gewoon nog nooit op een gemotoriseerde 2-wieler had gezeten, dus alles nog moest leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 11:11

@lolgast Betreft een KTM 525, geen schakelbrommer. :o Wellicht oninteressant, maar een (schakel)brommer is wel wat anders dan zo'n machine.
Hier ook 1200€ zoiets voor A2. Geen enkele 2-wielerervaring, op het 125cc brommertje in Thailand na dan (met 100km/u door de heuvels op een eiland sjeezen 8) ).

@SwooX Ik had een pakket voor 970€ + paar lessen extra voor AVB. Pakket had eigenlijk alleen als korting de theoriekosten, dus had beter gewoon voor losse lessen kunnen gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Leviathius op 27-03-2017 10:43 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25

Voor mij (.be) kostte een volledige lessenreeks 1070€ + twee extra uren les 150€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
@Leviathius en @Dryhte hebben jullie een pakket gehad of steeds losse lessen etc?

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb het met losse lessen gedaan en was nog geen 1000 euro kwijt met examens en alles erbij. :)
Paar dubbele lessen op het oefenterrein gehad (4-5 dubbele meen ik) en 3 lessen op straat, ook dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:42

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Eens kijken...

~700 euro voor een goede outfit (Helm met pinlock en zonnevizier, broek, jas, handschoenen, laarzen)

deze kocht ik op voorhand al omdat mij werd gezegd dat ze hier ook zeker op letten bij het examen, en het is ook gewoon prettiger met eigen spullen te rijden (achteraf gezien had ik ook wel met mijn eigen motor willen lessen en afrijden, scheelt ook in de lesprijs)

84 euro voor een les 'blok' (een blok is twee lesuren, maar een lesuur is 50 minuten) van 1:40, en daar heb ik er geloof ik 8 van gehad, dus dat is 676 euro aan lessen

eenmalig (dacht ik) ongeveer 32 euro voor een theorie examen bij het CBR

29,95 voor het lesboek met 22 uur aan online oefeningen (en proefexamens)

een AVB examen á 109 euro

een AVD examen á (dacht ik) 239 euro

nog wat administratiekosten hier en daar

grofweg 1600 euro alles bij elkaar :).

Voor een A2 zullen de kosten niet anders zijn, maar je moet voor A2 -> A wel weer opnieuw examen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 08:43

byn124

Thunderace

Ik had

- Pakket van 900 euro inclusief examens (waarvan 300 cadeau van familie)
- Theorie examen 31.25 euro
- 2e examen 344 euro
- 3e examen 344 euro

Totaal: 1619.25

Daarnaast had ik zelf nog motorkleding en helm aangeschaft voor 850 euro.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

5x theorie (don't ask), iets van 12-16u les, helm, pak, handschoenen. Denk dat het totaal richting de 1,5-2k is gegaan.

Gelukkig heb ik een slecht geheugen met dat soort dingen en vind ik het compleet niet interessant wat iets gekost heeft. :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
SwooX schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:40:
@Leviathius en @Dryhte hebben jullie een pakket gehad of steeds losse lessen etc?
Het was een pakket van 1070€ (12u les is het minimum in belgië).

Vervolgens was ik er tot 2x toe niet door (oefeningen op terrein), en moest ik dus verplicht nog 2u les volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Als ik het zo zie is het gemiddelde dus iets over de 1000 euro voor een motorrijbewijs, vermits je alles in één keer goed doet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik denk dat dat wel een realistische prijs is. Puur voor alleen het rijbewijs moet je bescherming niet mee rekenen, dat kan je net zo duur maken als je wil. Mijn leren pak wat ik later kocht was al duurder dan mijn eerste pak, helm etc samen. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En wat aanleg hebt.

Bij mij heeft het wat meer gekost, maar ik ben toen in de zomer begonnen, vervolgens moest ik naar het buitenland, en ben ik in het voorjaar weer opnieuw begonnen.
Blijkbaar had ik toch niet zo veel aanleg, want ik heb ook nog eens herexamen moeten doen. Ik zal eerder rond de 1800 euro uit zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:18:
5x theorie (don't ask), iets van 12-16u les, helm, pak, handschoenen. Denk dat het totaal richting de 1,5-2k is gegaan.

Gelukkig heb ik een slecht geheugen met dat soort dingen en vind ik het compleet niet interessant wat iets gekost heeft. :P
Gelukkig sta ik d'r ook zo in :+

2x theorie (je moet 't boekkie minimaal wel één keer volledig doornemen klaarblijkelijk, heb ook geen autorijbewijs, dus was niet zo handig :+) en 3x praktijk :X 1e keer ivm kleven op de snelweg en 2e keer als een vaatdoek gereden door storm met alles d'r op en d'r aan.. Te weinig ervaring dunkt me. En daarna mocht ik het systeem van gescheiden examens in, dus allemaal extra speciale verrichtingen leren.. Ping-kassa :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Osiris schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:37:
[...]

Gelukkig sta ik d'r ook zo in :+

2x theorie (je moet 't boekkie minimaal wel één keer volledig doornemen klaarblijkelijk, heb ook geen autorijbewijs, dus was niet zo handig :+) en 3x praktijk :X 1e keer ivm kleven op de snelweg en 2e keer als een vaatdoek gereden door storm met alles d'r op en d'r aan.. Te weinig ervaring dunkt me. En daarna mocht ik het systeem van gescheiden examens in, dus allemaal extra speciale verrichtingen leren.. Ping-kassa :/
Ook als je al >10 jaar je rijbewijs hebt is het geen garantie dat je je A-theorie in 1x haalt. :')

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:35
Klopt ik had m'n B rijbewijs al 12 jaar en moest 2x over theorie A doen. 1x inkomen zeg maar ;)
Daarnaast heb ik iets van 1200 uitgegeven voor rijbewijs en ook iets van 1200 voor gear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Toch helpt het wel om je boek eens open te doen. Ik dacht dat motorrijders het allemaal iets serieuzer namen. Toen ik examen ging doen had ik het boek bekeken, wat proefexamens gemaakt, en ben netjes geslaagd. Terwijl er overal om mij heen mensen zaten die elkaar kenden van de examens.
> "Hey, jij ook weer hier. Je hoeveelste is dit?"
< "och, even tellen... 13 of zo?"
> "Ja, dat kan wel kloppen, want voor mij is het de 11e en jij was al wat langer bezig"

En als je dan in één keer slaagt word je nog raar aangekeken ook nog. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Laatst online: 11-10 22:32
Zelf volgens mij een hele erg basis pakket genomen en was ik voor ongeveer€850 (pin me er niet exact op vast, is al weer een jaar of 5 terug) klaar met lessen en examens (iniedergeval ruim onder de duizend euro).

Wel alles in een keer gehaald en een minimaal aantal lessen maar nodig gehad. dat scheelt ook wel.
Had toen 2 jaar auto rijbewijs en verder allen motor mee rij ervaring, nooit eerder zelf op iets gelijkwaardigs gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:50
HTT-Thalan schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:20:
[...]

Naar beneden heb je extra veel gewicht op de voorkant, dus is je achterrem niet heel nuttig en blokkeert snel.

Het voelt tegenstrijdig, maar gebruik je voorrem goed :p. En uiteraard soms op de motor remmen, je aanvangssnelheid soms wat lager inzetten hij de bochten.
Ik ga er toch echt niet mee akkoord.. Maar misschien wat te beknopt allemaal bezig.

Naar beneden in haarspelden:

- VOOR DE BOCHT:
uiteraard NOG beter op voorhand de snelheid juist krijgen dmv de voorrem, al dan niet met de achterrem bijremmen

- IN DE BOCHT
nooit aan je voorrem, maar de achterrem om de snelheid te regelen, terwijl je gas geeft

Uitleg: ga je om één of andere reden de voorrem gebruiken, zal je moto zich rechtop willen zetten, ongeacht de bocht plat, omhoog of omlaag gaat. Door de achterrem te gebruiken zal de motor zich niet willen oprichten en kan je toch de snelheid in bedwang houden, want het is net zoals met heel traag rijden, dat je de "rek" op je motor moet houden. Dus gas geven IN de bocht, anders val je stil, veel mindere controle, ...

Maar je bent naar beneden aan het rijden, dus iets of wat gas geeft al direct een (te) snelle snelheid, daarom bijregelen met de achterrem.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Het gedeelte remmen VOOR de bocht doe je inderdaad altijd hoofdzakelijk met de voorrem. Misschien dat we niet over hetzelfde praatten.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:43

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb echt geen flauw idee wat mijn lessen hebben gekost :+
Maar alles bij elkaar denk ik zo rond de €1500. Dat is dan zonder kleding.
Theorie most ik ik in twee keer doen, avb in één keer en avd ook twee keer. Dat was ook terecht want ik reed 80 over de snelweg ipv even doortrekken en inhalen.

Als je er nou vanuit gaat dat het je €2000 gaat kosten hou je misschien nog marge over voor kleding of als je eens zakt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:50:
[...]

Ik ga er toch echt niet mee akkoord.. Maar misschien wat te beknopt allemaal bezig.

- VOOR DE BOCHT:
uiteraard NOG beter op voorhand de snelheid juist krijgen dmv de voorrem, al dan niet met de achterrem bijremmen

- IN DE BOCHT
nooit aan je voorrem, maar de achterrem om de snelheid te regelen, terwijl je gas geeft

Uitleg: ga je om één of andere reden de voorrem gebruiken, zal je moto zich rechtop willen zetten, ongeacht de bocht plat, omhoog of omlaag gaat. Door de achterrem te gebruiken zal de motor zich niet willen oprichten en kan je toch de snelheid in bedwang houden, want het is net zoals met heel traag rijden, dat je de "rek" op je motor moet houden. Dus gas geven IN de bocht, anders val je stil, veel mindere controle, ...

Maar je bent naar beneden aan het rijden, dus iets of wat gas geeft al direct een (te) snelle snelheid, daarom bijregelen met de achterrem.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Het gedeelte remmen VOOR de bocht doe je inderdaad altijd hoofdzakelijk met de voorrem. Misschien dat we niet over hetzelfde praatten.
Ik had het inderdaad over naar beneden gekanteld rijden, een helling of berg af dus. Ik snap dat bochtenrijden voor een motor anders gaat (inderdaad met trail braking en langzaam het gas erop) maar daarvoor moet je aanvangssnelheid juist zijn, en dat doe je in de bergen met de voorrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:55
Vrijdag schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:52:
Ik heb echt geen flauw idee wat mijn lessen hebben gekost :+
Maar alles bij elkaar denk ik zo rond de €1500. Dat is dan zonder kleding.
Theorie most ik ik in twee keer doen, avb in één keer en avd ook twee keer. Dat was ook terecht want ik reed 80 over de snelweg ipv even doortrekken en inhalen.

Als je er nou vanuit gaat dat het je €2000 gaat kosten hou je misschien nog marge over voor kleding of als je eens zakt.
Best aan de prijs, mijn A heeft me 900,- gekost.
Kleding nog een keer zoiets.

Uiteindelijk loopt kleding wel snel op maar dat doe je dan in stapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2e hands kleding gekocht voor het eerste seizoen zodat het geen zonde is als er iets met de jas of broek gebeurt. Helm ga ik natuurlijk wel nieuw halen. en daarna steeds meer uitbreiden met nieuwe spullen om zo de kosten te verdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DrivinUCrazy schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:44:
Toch helpt het wel om je boek eens open te doen. Ik dacht dat motorrijders het allemaal iets serieuzer namen. Toen ik examen ging doen had ik het boek bekeken, wat proefexamens gemaakt, en ben netjes geslaagd. Terwijl er overal om mij heen mensen zaten die elkaar kenden van de examens.
> "Ja, dat kan wel kloppen, want voor mij is het de 11e en jij was al wat langer bezig"

Tja, wel een beetje generaliserend. Heb het boek doorgenomen en zeker 5 proefexamens gemaakt, toch mocht ik het een flink aantal keer opnieuw doen. En het stomme van het systeem is dat je nooit hoort wát je fout doet, dus tot op de dag van vandaag heb ik kennelijk onvoldoende weet van bepaalde situaties.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Ethirty Dat waren typisch figuren die er prat op gingen dat ze het boek nog nooit open hebben gehad, totaal onvoorbereid binnen kwamen, liefst regelrecht uit de kroeg na het stappen. Gek he, dat je het dan niet haalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:09:
Weten jullie zo nog verzekeringen waarbij de schadevrije jaren van de auto meetellen. Ik heb nu Inshared, best okay allemaal, maar ze vereisen naast het alarm een ART4 slot (da's meestal) dat landvast wordt gemonteerd. Dat vereist een joekel van een slot dat mee moet, zo'n schijfremslot is wel best, die kan ik meekrijgen, maar met een groot kabelachtig slot is lastig.
Bij Unive doen ze dat. In ieder geval krijg ik mijn motor bonus malus korting ook voor mijn auto verzekering, dus ik ga er van uit dat andersom ook wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
HTT-Thalan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:55:
[...]

Ik had het inderdaad over naar beneden gekanteld rijden, een helling of berg af dus. Ik snap dat bochtenrijden voor een motor anders gaat (inderdaad met trail braking en langzaam het gas erop) maar daarvoor moet je aanvangssnelheid juist zijn, en dat doe je in de bergen met de voorrem.
kazzzdafke schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:50:
[...]

- VOOR DE BOCHT:

- IN DE BOCHT

Wel zo belangrijk om JUISTE info te geven. Stel je voor dat jullie in de Ardennen of Lux gaan rijden en allemaal samen de voorrem indrukken in de bocht naar beneden.. Zou niet leuk zijn, en al zeker niet als ze naar je refereren hier op het forum |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:21:
[...]

[...]

Wel zo belangrijk om JUISTE info te geven. Stel je voor dat jullie in de Ardennen of Lux gaan rijden en allemaal samen de voorrem indrukken in de bocht naar beneden.. Zou niet leuk zijn, en al zeker niet als ze naar je refereren hier op het forum |:(
Je kunt best wel een beetje de voorrem gebruiken in de bocht hoor, ik ga dan even uit van de wijsheid dat je nooit 100% op de limiet rijd. Remmen vermindert de beschikbare hoeveelheid grip die er nog overblijft voor de bocht zelf, en als je op 50% van je capaciteit rekent is er dus genoeg over om 'bij' te remmen, mocht de achterrem niet genoeg doen.

Ga je hard remmen, gaat ze rechtstaan inderdaad. Maar ook de bocht moet je kunnen remmen of ontwijken, dus dat is ook één van de punten waar ik speciaal voor op VRO wil, bochtengedrag en mezelf redden als er dan toch wat is. Ik oefen ook nu al ontwijken in de bocht met b.v. putdeksels.

Ik rij nooit op de limiet en zal zeker in een nieuw gebied (en dan ook nog eens in de bergen) lekker kalmpjes aan doen, dus ik verwacht geen problemen.

Overigens word er ook bij gezegd om bij heuvelafwaarts remmen ook meer achterin je zadel te gaan zitten, net zoals bij de noodstop off-road :).

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-03-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:27:
[...]

Je kunt best wel een beetje de voorrem gebruiken in de bocht hoor, ik ga dan even uit van de wijsheid dat je nooit 100% op de limiet rijd. Remmen vermindert de beschikbare hoeveelheid grip die er nog overblijft voor de bocht zelf, en als je op 50% van je capaciteit rekent is er dus genoeg over om 'bij' te remmen, mocht de achterrem niet genoeg doen.

Ga je hard remmen, gaat ze rechtstaan inderdaad. Maar ook de bocht moet je kunnen remmen of ontwijken, dus dat is ook één van de punten waar ik speciaal voor op VRO wil, bochtengedrag en mezelf redden als er dan toch wat is. Ik oefen ook nu al ontwijken in de bocht met b.v. putdeksels.

Ik rij nooit op de limiet en zal zeker in een nieuw gebied (en dan ook nog eens in de bergen) lekker kalmpjes aan doen, dus ik verwacht geen problemen.

Overigens word er ook bij gezegd om bij heuvelafwaarts remmen ook meer achterin je zadel te gaan zitten, net zoals bij de noodstop off-road :).
Ik heb geen ervaring met in de bergen rijden, maar als ik in een haarspeldbocht met slecht wegdek en verkanting hang, zou ik niet geneigd zijn mijn voorrem te gebruiken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Als je moet bijremmen, ben je fout bezig. Zeker al als je "maar" op 50% zit, want dan heb je gewoon bang :)
Dan moet je verder door kijken en dieper insturen, punt.

Maar in een haarspeld aan je voorrem komen zal je OF onverbiddelijk op het andere vak brengen OF onderuit laten gaan. Je motor gaat rechtop willen komen, en dus daar is het tegenliggersvak.

Nog eens: je moet ook steeds gas IN de bocht gebruiken. Al is het niet gas geven om snelheid te winnen, maar gas geven om de snelheid constant te houden. Ga je dat doen MET je hand op de voorrem om te remmen?

Als je zo een momentje hebt, eerste reactie moet zijn: slepen met de achterrem, wat je al deed, verder door de bocht kijken en dieper insturen. Gaat dat echt allemaal niet meer: bruusk de motor rechtop zetten, hard remmen en weer insturen, punt.

Ps. ik spreek echt wel uit ervaring. Ik ga redelijk wat naar de Ardennen, Lux, alleen of in groep, en meestal sportief. Ik heb enkele motorbeheersingscursussen gevolgd van politiemensen, en die vertrouw ik 200% op hun advies.
Ervoor heb ik ook op het andere vak gezeten.... en dat wou ik niet meer, maar ik wou ook nog een leuk tempo rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door kazzzdafke op 27-03-2017 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:37:
Als je moet bijremmen, ben je fout bezig. Zeker al als je "maar" op 50% zit, want dan heb je gewoon bang :)
Ik rijd op (inschatting) 50% (of misschien minder) wanneer ik lekker rustig aan het touren ben. Ik heb het over de voorrem aanleggen wanneer het niet anders kan (bij gevaar op jouw baan b.v. overstekend kind, spullen op de weg etc). Je kunt met remmen of gas lossen (plus doorduwen) wijder of smaller door de bocht komen, wat goed net het verschil kan zijn tussen wel of niet ergens bovenop klappen.

Bij normale bochten ben ik klaar voor de bocht, bij snellere bochten wil ik soms een klein beetje trail braken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-10 23:12
Ik wil niet eens weten wat mijn motorrijbewijs me gekost heeft. Ben het type extreem trage leerling, nogal autistisch aangelegd. Heb heel veel moeite om iets nieuws onder de knie te krijgen.

Autorijbewijs heb ik anderhalf jaar over gedaan: 95 rijlessen en 3 praktijk examens. Theorie ging vreemd genoeg in 1x goed met 0 fout. Alles bij elkaar ruim 3000 Euro.

Aanhanger rijbewijs had ik met 10 losse lessen in 1x te pakken, 600 Euro.

Motorrijbewijs: Eind maart 2015 begonnen en Juli 2016 gehaald. Had veel moeite om de langzame AVB oefeningen onder de knie te krijgen, ivm spelen met de koppeling wat voor mij heel onnatuurlijk voelde.
Tussendoor overigens wel 2 maanden er tussenuit geweest. Denk dat ik bij elkaar zo'n 60 lessen heb gehad, waarvan 3/4 voor avb. Uiteindelijk dus ook 2500 Euro ofzo.

Mijn motor en complete uitrusting heeft me daarintegen nog geen 1000 Euro gekost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
AcidBurn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:18:
Ik wil niet eens weten wat mijn motorrijbewijs me gekost heeft. Ben het type extreem trage leerling, nogal autistisch aangelegd. Heb heel veel moeite om iets nieuws onder de knie te krijgen.

Autorijbewijs heb ik anderhalf jaar over gedaan: 95 rijlessen en 3 praktijk examens. Theorie ging vreemd genoeg in 1x goed met 0 fout. Alles bij elkaar ruim 3000 Euro.

Aanhanger rijbewijs had ik met 10 losse lessen in 1x te pakken, 600 Euro.

Motorrijbewijs: Eind maart 2015 begonnen en Juli 2016 gehaald. Had veel moeite om de langzame AVB oefeningen onder de knie te krijgen, ivm spelen met de koppeling wat voor mij heel onnatuurlijk voelde.
Tussendoor overigens wel 2 maanden er tussenuit geweest. Denk dat ik bij elkaar zo'n 60 lessen heb gehad, waarvan 3/4 voor avb. Uiteindelijk dus ook 2500 Euro ofzo.

Mijn motor en complete uitrusting heeft me daarintegen nog geen 1000 Euro gekost :D
Wow 95 lessen. Hoelang geleden is dat?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:11

Secsytime

Automagisch

Hamza schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Wow 95 lessen. Hoelang geleden is dat?
Lang geleden gok ik, gezien de lesprijzen van nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Mijn rijbewjs was redelijk goedkoop. Had een pakket van €1400,-. Theorie, AVB en AVD heb ik allemaal in 1 keer gehaald. Had ongeveer 10 lessen AVB nodig en 5 voor AVD.

Ik had al mijn B-rijbewijs en was enorm gemotiveerd voor mijn theorie omdat ik snel wilde rijden. Dat heeft geholpen denk ik.

Uitrusting was nog eens 1.000 euro ongeveer.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
Ik heb ong 10 lessen genomen en dat heeft me 1200 E gekost, incl examens.

Motorkleding heeft me ong 1300 E gekost en mn motor zelf 3500.

Damn 6000 euro. Nu ik het zie zie ik pas dat motorrijden fucking duur is haha.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
Hamza schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:34:

Damn 7000 euro. Nu ik het zie zie ik pas dat motorrijden fucking duur is haha.
Waar is die laatste 1000€ dan gebleven? Creatief boekhouden voor gevorderden? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hamza schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:34:

Damn 7000 euro. Nu ik het zie zie ik pas dat motorrijden fucking duur is haha.
Je moet ook kijken naar de smiles per gallon euro :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Iemand tips voor een webshop voor onderdelen? Wil even filters en vloeistoffen doen voor ik de Suzuki weer de weg op druk.

Dit weekend even gestart. Had wat aanmoediging nodig maar ze liep weer lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
418O2 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:39:
Iemand tips voor een webshop voor onderdelen? Wil even filters en vloeistoffen doen voor ik de Suzuki weer de weg op druk.

Ik bestel altijd bij RAD.eu (maar da's omdat ik die hier in de buurt heb zitten, handig voor garantie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

- rad.eu
- mlm-parts
- Louis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 17:47

charrel

Cortisol4life..

On2wheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Ik merk dat ik vrij makkelijk de bocht in "val" zodra dat aan de orde is, maar dat wanneer ik sportief rijd en van een scherpe linkse bocht direct naar een rechtse bocht wil wisselen ik behoorlijk moet werken om dat hele gevaarte "om" te krijgen. Is dat dan karakter of saaiheid?
Dat komt voornamelijk door de diameter het voorwiel van je TransAlp. Grote diameter is meer rechtuit stabiliteit minder wendbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:45:
[...]

Dat komt voornamelijk door de diameter het voorwiel van je TransAlp. Grote diameter is meer rechtuit stabiliteit minder wendbaarheid.
En de kant waar je krukas opdraait, zwaarte punt zit, balhoofdhoek enz. Mijn 1200gs met 19 inch voorwiel gooi ik makkelijker om dan menig sportfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:47:
[...]

En de kant waar je krukas opdraait, zwaarte punt zit, balhoofdhoek enz. Mijn 1200gs met 19 inch voorwiel gooi ik makkelijker om dan menig sportfiets.
Hij heeft nog zo'n 21 inch voorwiel en dat is een behoorlijk bepaalde factor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

kazzzdafke schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:37:
Dan moet je verder door kijken en dieper insturen, punt.

Maar in een haarspeld aan je voorrem komen zal je OF onverbiddelijk op het andere vak brengen OF onderuit laten gaan. Je motor gaat rechtop willen komen, en dus daar is het tegenliggersvak.

Nog eens: je moet ook steeds gas IN de bocht gebruiken. Al is het niet gas geven om snelheid te winnen, maar gas geven om de snelheid constant te houden. Ga je dat doen MET je hand op de voorrem om te remmen?

Als je zo een momentje hebt, eerste reactie moet zijn: slepen met de achterrem, wat je al deed, verder door de bocht kijken en dieper insturen. Gaat dat echt allemaal niet meer: bruusk de motor rechtop zetten, hard remmen en weer insturen, punt.

Ps. ik spreek echt wel uit ervaring. Ik ga redelijk wat naar de Ardennen, Lux, alleen of in groep, en meestal sportief. Ik heb enkele motorbeheersingscursussen gevolgd van politiemensen, en die vertrouw ik 200% op hun advies.
Ervoor heb ik ook op het andere vak gezeten.... en dat wou ik niet meer, maar ik wou ook nog een leuk tempo rijden.
Toch een side note. Je hebt remmen en remmen. Ik rem bijvoorbeeld tot de apex en ga dan op het gas. Dus 50% remmen en 50% gas in de bocht (om en nabij, verschillende bochten verschillende verhoudingen). Je rem aanraken in de bocht is echt niet gelijk rechtop en rechtdoor. Nee, als je hem zachtje gebruikt is er niks aan de hand.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 08:49
Tss ik voel me ondertussen echt een ouwe lul, als ik al die euro prijzen hier voorbij zie komen voor het roze pasje....
Ik heb zo'n 750 gulden betaald voor mijn 11 rijlessen, theorie en partijkexamen voor mijn A...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
fivepack schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:11:
Tss ik voel me ondertussen echt een ouwe lul, als ik al die euro prijzen hier voorbij zie komen voor het roze pasje....
Ik heb zo'n 750 gulden betaald voor mijn 11 rijlessen, theorie en partijkexamen voor mijn A...
ach ja en mijn vader heeft gewoon moeten verklaren dat hij kon rijden ;) nog nooit op een motor gezeten... O-)

Ik vind het niet abnormaal dat rijlessen geld kosten, en dat je verplicht moet lessen. Maar het klopt, het is een dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
charrel schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:47:
[...]

Dat is naar het voorwiel of naar het achterwiel... Zie niet helemaal in hoe dat van invloed gaat zijn. Het idee van een krukas is overigens dat ie in evenwicht is, anders sloop je je lagers. Wat wel van invloed is bij trekkers als de 1200GS, is de cardanas. Ook die heb je niet op een transalp. De grootste veroorzaker van het rechtuit willen is dat 21 inch voorwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:23
Ik heb op dit moment €1100 betaald voor 20 lessen, theorie en de 2 praktijkexamens.
€1300 voor motorkleding (zat nog €200 euro korting op)

Ik heb 1500 weggelegd voor motor dus zolang ik daar niet aan kom vind ik het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

..

[ Voor 99% gewijzigd door charrel op 27-03-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Hier ook hoor, 37.50 gulden per les, later 42.50 gulden, 250 voor het examen en maar 5 lessen gehad *O*
Theorie was nog 2 jaar geldig van de auto!
teigetjuh schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:15:
[...]

Dat is naar het voorwiel of naar het achterwiel... Zie niet helemaal in hoe dat van invloed gaat zijn. Het idee van een krukas is overigens dat ie in evenwicht is, anders sloop je je lagers.
Maar is wel van belang, motogp machines bv hebben bv. wel is een achteruit draaiende krukas waarbij het idee is dat ze makkelijker te sturen zijn omdat er wat van die middelpunt vliegende kracht word opgeheven van de wielen.
Yamaha r1 met de crossplane heeft het volgens mij ook.
Boxer is logisch die draait gewoon zijwaarts waardoor er minder last van hebt. (behalve als je stilstaat en flink wat gas geeft, trekt ie naar rechts, tijdens wheelies ook trouwens ;) ).
Vriend van me heeft een bmw xchallenge 650 met wegbanden op zijn 18/21 inch wielen, die kan ook vegen als een malle ermee. Daar rij ik ook wel is op, de invloed van het 21inch wiel is dan verwaarloosbaar, met zijn sm wielen wordt ie veel te zenuwachtig.
Een transalp heeft nogal een luie balhoofdshoek, ook nog relatief veel gewicht op de achterkant. Dan stuurt het vaak wat looig.

[ Voor 17% gewijzigd door charrel op 27-03-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:39:

Over het algemeen zijn onderdelen in Duitsland goedkoper. Had vorige week een oliefilterset nodig en kwam toch weer in Duitsland uit, scheelde dik 40% tegenover hier in NL bestellen. De verzendkosten waren netjes onder de 7 euro dus dat maakt al niet eens uit tegenover NL.

Olie heb ik besteld bij oliehandel.nl. Kon niets vinden wat goedkoper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Voor de CB1 scoor ik bijna alles via Ebay aangezien de onderdelen daarvan slecht leverbaar zijn. Moet je alleen niet op vrijdag bedenken dat je zaterdag wil klussen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor mijn motor ook heel veel via Ebay gekocht. Dingen uit de UK en uit Italie met wat spullen uit Duitsland. Heeft de EU toch weer wat voordelen :) Hier in NL is er voor mijn motor vrijwel niets te krijgen, of je moet alles origineel van KTM willen hebben maar dan betaal je enorm veel meer. Heb mijn quickshifter uit de USA gehaald voor 1/3 van het geld wat het hier in NL zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-10 23:12
Voor degenen die het vroegen: Die 95 lessen was 15 jaar geleden, ik heb mijn autorijbewijs in 2002 gehaald.
Mocht een tijdje zowel in Guldens als Euro's betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even met de BMW naar de dealer gegaan, ik vind de versnellingsbak erg clunky, veel meer dan bij de andere twee die ik heb proefgereden. Dealer zegt niks aan de hand en kan nog wel beter worden na de 1000 beurt straks met nieuwe olie erin. Maar even aanzien, hij voelt verder degelijk, maar het klinkt zo lomp en je voelt het schakelen zelfs iets in de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Binnenkort maar een stapel euro's inleveren bij HK te Tiel...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:32:
Vandaag even met de BMW naar de dealer gegaan, ik vind de versnellingsbak erg clunky, veel meer dan bij de andere twee die ik heb proefgereden. Dealer zegt niks aan de hand en kan nog wel beter worden na de 1000 beurt straks met nieuwe olie erin. Maar even aanzien, hij voelt verder degelijk, maar het klinkt zo lomp en je voelt het schakelen zelfs iets in de fiets.
Sommige bakken zijn gewoon lomp. Als ik de mijne in de 1 zet klink het alsof het ding gesloopt word. Hogere versnellingen zijn iets minder lomp maar nogsteeds erg grof. Gelukkig gaat het nu met de QS wat vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Yup, bij mij hetzelfde. Was echt verbaasd hoe vaak ik dat wel niet hoorde terwijl ik zat te wachten. Gelukkig zelf in 1 keer gehaald. :*)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:56:
[...]

Sommige bakken zijn gewoon lomp. Als ik de mijne in de 1 zet klink het alsof het ding gesloopt word. Hogere versnellingen zijn iets minder lomp maar nogsteeds erg grof. Gelukkig gaat het nu met de QS wat vloeiender.
Ik weet dat het een ding is bij de boxer motoren, maar mijn beide proefmotoren hadden hier geenszins last van. Met dat ik de versnelling selecteer (met name downshifts, 1-2-3) hoor je echt een behoorlijke kloenk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:09:
[...]

Ik weet dat het een ding is bij de boxer motoren, maar mijn beide proefmotoren hadden hier geenszins last van. Met dat ik de versnelling selecteer (met name downshifts, 1-2-3) hoor je echt een behoorlijke kloenk.
Hangt van het type motor af (beetje ook van de fabrikant: Yamaha en Ducati staan berucht om een dikke 'kloenk') maar ook van staat van de koppeling, versnellingsbak en soort en staat van de olie. Niks om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 17:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die proefmotoren waren gewoon afgeragt

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 27-03-2017 16:17 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:16:
Die proefmotoren waren gewoon afgeragt
Alle drie met 1km op de teller gepakt, dus nee, niet afgeragt :P De bak zal ook wel heel blijven maar het schakelt niet zo lekker, dikke kloenk telkens als je terugschakelt is beetje jammer. Wel wat tips gevonden om het effect wat te minderen op internet, dat maar eens proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:32:
Motorex penta Gear olie werkte bij mij erg goed, schakelt nu na 130.000km nog als een zonnetje. Klak bij 1/2 bij terugschakelen blijft wel aanwezig. Heel soms vraag ik me af of de bak er nog wel onder hangt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:55

Ja ik vond het gewoon logisch nadenken.
Heb alleen mijn A en niet mijn B (mee gekapt omdat ik geen zin meer had 8)7 )
Maar voor mijn theorie ook nooit een boek gehaald of bekeken, gewoon heen gegaan en meteen gehaald.

Maarja zijn ook eigenlijk wel allemaal vrij simpele vragen. Al mijn fouten zaten in het gokken van de snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat het examen wel vrij klote is, ben ook een keer gezakt, maar d'r zitten geregeld ook vragen tussen dat het meer begrijpend lezen is en je je afvraagt wat willen ze nou horen... Of een EHBO vraag, nooit in het boek gestaan. De vragen met een duidelijk antwoord, ookal kunnen ze met bv. complexe voorrangssituaties zijn, lukken wel. De interpretatievragen zijn soms lastiger in te schatten, denk vooral niet te ver door en anticipeer niet té ver, dat verwachten ze niet van je en dan ga je alsnog mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Was dat zó duur :o

Ik was in 1990 tijdens m'n dienstplicht als "Intendance Medewerker" verbonden aan de werkplaats van een Artillerie Batterij (41 AFDVA-SSVBT / Seedorf) en reed daar regelmatig wat "test-rondjes" op de Moto-Guzzi V500's welke we daar óók hadden vanwege de routebegeleiding van de M109 stukken. Ben destijds, zónder een (burger/militair) A-rijbewijs te hebben "tig" keer aan de kant gezet door o.a. de KMAR en "die Grünen" totdat de kapitein 't beu was dat 'ie iedere keer zichzelf voor mijn (opgedragen) gedrag moest gaan verantwoorden (hij was van mening dat de monteurs moesten monteuren en dat een proefritje ook wel door een "kantoorpik" uitgevoerd kon worden).

Gevolg: Ik moest een keer laten zien dat ik met een motorfiets kon rijden (half rondje over de appél plaats of zoiets) en 't was geregeld... Stempeltje in m'n militair paspoort erbij én dat stempeltje uiteraard meteen bij laten kliederen in m'n roze burgerrijbewijs :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 14 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.