Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.239 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

wimmel_1 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:25:
[...]

Was dat zó duur :o

Ik was in 1990 tijdens m'n dienstplicht als "Intendance Medewerker" verbonden aan de werkplaats van een Artillerie Batterij (41 AFDVA-SSVBT / Seedorf) en reed daar regelmatig wat "test-rondjes" op de Moto-Guzzi V500's welke we daar óók hadden vanwege de routebegeleiding van de M900 stukken. Ben destijds, zónder een (burger/militair) A-rijbewijs te hebben "tig" keer aan de kant gezet door o.a. de KMAR en "die Grünen" totdat de kapitein 't beu was dat 'ie iedere keer zichzelf voor mijn (opgedragen) gedrag moest gaan verantwoorden (hij was van mening dat de monteurs moesten monteuren en dat een proefritje ook wel door een "kantoorpik" uitgevoerd kon worden).

Gevolg: Ik moest een keer laten zien dat ik met een motorfiets kon rijden (half rondje over de appél plaats of zoiets) en 't was geregeld... Stempeltje in m'n militair paspoort erbij én dat stempeltje uiteraard meteen bij laten kliederen in m'n roze burgerrijbewijs :9
En dat laten ze nu gewoon rondrijden tussen ons goed opgeleide motorchauffeurs, het grof schandaal is het wat ik je brom (om in wimmels tijdsgeest te blijven :7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:30:
[...]

En dat laten ze nu gewoon rondrijden tussen ons goed opgeleide motorchauffeurs, het grof schandaal is het wat ik je brom (om in wimmels tijdsgeest te blijven :7).
Uhu... We reden daar ook gewoon met 16" Guzzi wielen over de tankbanen... WHO NEED'S 19" 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

cameracheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zit een behoorlijke kern van waarheid in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zeker zo een 500 enduro hang ik als vlkag achteraan en na 2-3 rondjes ben je echt helemaal verrot. :X Mijn god wat is dat zwaar, zeker door mul zand. Maar daar zit idd een grote kern van waarheid in. :)
Met oe blije bakkes :P

Net weer (2e keer) het gas afgesteld, stond gewoon helemaal niet afgesteld met behoorlijk wat speling toen ik hem kocht. Ik snap niet dat mensen daarmee kunnen rijden. :/ Merk wel nu met smeren en afstellen dat het steeds beter begint te worden, alleen nu met afstellen van de gas is het toch wat gaan zetten/ruimen. Alleen nu duurde het wel wat langer. Eens kijken hoe dat morgen gaat en hij zich nu houdt.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:31:
Zeker zo een 500 enduro hang ik als vlkag achteraan en na 2-3 rondjes ben je echt helemaal verrot. :X Mijn god wat is dat zwaar, zeker door mul zand. Maar daar zit idd een grote kern van waarheid in. :)

[...]

Net weer (2e keer) het gas afgesteld, stond gewoon helemaal niet afgesteld met behoorlijk wat speling toen ik hem kocht. Ik snap niet dat mensen daarmee kunnen rijden. :/ Merk wel nu met smeren en afstellen dat het steeds beter begint te worden, alleen nu met afstellen van de gfas is het toch wat gaan zetten/ruimen. Alleen nu duurde het wel wat langer. Eens kijken hoe dat morgen gaat en hij zich nu houdt.
Gooi (als-je-blieft) géén olie in je kabels!! Die rommel houdt ook vuil vast en maakt 't op den duur alleen maar erger, ook al lijkt 't nú even "soepel" te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ptfe spray ;) Geen gewone olie dat is echt zooi en dat blijft plakken idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:04
Tylen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:09:
[...]

Toch een side note. Je hebt remmen en remmen. Ik rem bijvoorbeeld tot de apex en ga dan op het gas. Dus 50% remmen en 50% gas in de bocht (om en nabij, verschillende bochten verschillende verhoudingen). Je rem aanraken in de bocht is echt niet gelijk rechtop en rechtdoor. Nee, als je hem zachtje gebruikt is er niks aan de hand.
Yep, klopt volledig. Ik rem ook tot de apex, lichtjes bijremmen etc..
MAAR ik ga dat hier niet zo direct verkondigen omdat minder ervaren rijders sommige dingen oppakken zonder het gevoel al te hebben en ze op hun plaat gaan en niet beseffen wat ze mis gedaan hebben.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:31:

[...]

Net weer (2e keer) het gas afgesteld, stond gewoon helemaal niet afgesteld met behoorlijk wat speling toen ik hem kocht. Ik snap niet dat mensen daarmee kunnen rijden. :/ Merk wel nu met smeren en afstellen dat het steeds beter begint te worden, alleen nu met afstellen van de gas is het toch wat gaan zetten/ruimen. Alleen nu duurde het wel wat langer. Eens kijken hoe dat morgen gaat en hij zich nu houdt.
Er hoort toch juist wat speling op te zitten? Ik heb ook een heel klein beetje speling en dat maakt het rijden over klinkers al een stuk comfortabeler. Die TRX had achteraf geen of in ieder geval veel te weinig speling. Elk hobbeltje was gas erop, gas eraf.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ethirty schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:22:
[...]

Er hoort toch juist wat speling op te zitten? Ik heb ook een heel klein beetje speling en dat maakt het rijden over klinkers al een stuk comfortabeler. Die TRX had achteraf geen of in ieder geval veel te weinig speling. Elk hobbeltje was gas erop, gas eraf.
Toen ik hem kocht zat er een cm speling op, stelschroeven stonden helemaal los, zelfs met vaste hand en een hobbel in de weg was het een snok. Hij heeft nu een mm of 2-3 speling, dat is imho precies goed. :)

Te weinig speling is ook leuk ja, als je pech hebt gaat ie vanzelf gas geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:20

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

naar een hele poos motorloos te zijn, begint het enorm te kriebelen..
heb een r6 2006 gehad, een z750 uit 2010.. en nu zit ik te kijken naar een soort supermotard..

heb er eigenlijk helemaal geen verstand van welk model ik moet kiezen..? zit me een beetje in te lezen op het internet, maar blijft lastig.. verhalen gaan alle kanten op. wellicht hier iemand die wat duidelijkheid kan geven.. of ervaring..?

ik ben op zoek naar een supermotard "achtig" motor voor gewoon lekker rondjes rond de kerk. geen circuits of wedstrijden etc..

een leuke, betrouwbare en onderhoudsvriendelijk model.. (lees ook over draaien uren etc bij 1 cilinders etc..?)

had zelf een KTM 690 smc of een Husqvarna 510/610 sm gezien, daar gaat mn aandacht wel naar toe..

vertel me :D

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nickrsd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:34:
heb een r6 2006 gehad, een z750 uit 2010.. en nu zit ik te kijken naar een soort supermotard..

heb er eigenlijk helemaal geen verstand van welk model ik moet kiezen..? zit me een beetje in te lezen op het internet, maar blijft lastig.. verhalen gaan alle kanten op. wellicht hier iemand die wat duidelijkheid kan geven.. of ervaring..?

ik ben op zoek naar een supermotard "achtig" motor voor gewoon lekker rondjes rond de kerk. geen circuits of wedstrijden etc..

een leuke, betrouwbare en onderhoudsvriendelijk model.. (lees ook over draaien uren etc bij 1 cilinders etc..?)

had zelf een KTM 690 smc of een Husqvarna 510/610 sm gezien, daar gaat mn aandacht wel naar toe..

Yamaha XT660Z? SImpel en degelijk 1CYL/4-Takt ding met genoeg vermogen waar je ook wel een setje SM wielen in kunt zetten? (en dus een XT660X krijgt).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 27-03-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Begin eerst eens met leestekens en hoofdletters. :+

Maar ik zou bij zoiets eens gaan kijken bij een Aprilia Dorsoduro 750. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Nickrsd

Zou gewoon even kijken wat je mooi en leuk vind. Daarna kijken naar betrouwbaarheid en kosten. Als je dan een paar modellen gevonden hebt kan je gaan proefrijden. Ik vind een motor toch enorm persoonlijk. Ik kan wel met een model komen maar als jij die lelijk vind zal je die waarschijnlijk toch niet kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: Yamaha XT660X

Extra tip: 1 cylinders met een hoog vermogen == meer onderhoud, slijtage en een verminderde betrouwbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Rickz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:40:
Niet dat ik hier heel actief ben toch even de excel file ingevuld :+

***members only***
Bedankt voor de route die je hier liet zien! Heb hem van het weekend gereden en het beviel me erg goed :D Mooi rondje!

Op de heenweg ben ik ook nog even de (edit: Duitse) snelweg op gegaan. De topsnelheid van mijn Fazer is 209 km/h (volgens GPS). Was echt geniaal om dit uit te proberen :D

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Zo, weer at work.. Kreeg ik de opmerking van een klant dat ik er een lekkere gang in had zitten... O-)
100 waar je 70 mag. (maar waar vrijwel iedereen 80+ rijd)
Ik merk dat ik op de motor een stuk steviger doorrijd dan met de auto. Ben ik daarin de enige?
Zeker naar het werk toe, maar dat is vrijwel alleen maar rechte 100km/h weg. Zit 1 mooie bocht in, de afrit, maar die bocht deint nogal, waardoor ik nog steeds niet helemaal optimaal door die bocht durf te gaan. Al zag ik net dat de schaamrand wel wat kleiner is geworden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
@Nickrsd Honda CR500 it is. :+

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

darkkingll schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:53:
Zo, weer at work.. Kreeg ik de opmerking van een klant dat ik er een lekkere gang in had zitten... O-)
100 waar je 70 mag. (maar waar vrijwel iedereen 80+ rijd)
Ik merk dat ik op de motor een stuk steviger doorrijd dan met de auto. Ben ik daarin de enige?
Zeker naar het werk toe, maar dat is vrijwel alleen maar rechte 100km/h weg. Zit 1 mooie bocht in, de afrit, maar die bocht deint nogal, waardoor ik nog steeds niet helemaal optimaal door die bocht durf te gaan. Al zag ik net dat de schaamrand wel wat kleiner is geworden. :*)
Nee helemaal geen last van O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Joopieboy schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:11:
[...]

Nee helemaal geen last van O-)
Ik betrap mezelf erop dat ik probeer mijn 1,6l diesel Ford Focus te laten vertrekken als mijn 500cc'tje ;) wat helaas niet lukt. SLOOM! MOVE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:10

Ktenolix

Pijlsnel

Nog ff een vraagje over bochttechniek. Ik heb paar keer de 'Kissing Mirror' techniek voorbij zien komen hier, maar wanneer gebruik je die techniek nu? Is dat puur voor hoge snelheden door een bocht (knee-down)? Voor racers etc?

Ik heb tijdens rijles gewoon geleerd om door de bocht heen te kijken en te focussen op waar je heen wilt, dat het sturen dan grotendeels vanzelf gaan. Op lagere snelheden (halve draai oefening etc) je lichaam gebruiken als tegengewicht. Tegensturen op rotondes etc.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Ktenolix schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:25:
Nog ff een vraagje over bochttechniek. Ik heb paar keer de 'Kissing Mirror' techniek voorbij zien komen hier, maar wanneer gebruik je die techniek nu? Is dat puur voor hoge snelheden door een bocht (knee-down)? Voor racers etc?

Ik heb tijdens rijles gewoon geleerd om door de bocht heen te kijken en te focussen op waar je heen wilt, dat het sturen dan grotendeels vanzelf gaan. Op lagere snelheden (halve draai oefening etc) je lichaam gebruiken als tegengewicht. Tegensturen op rotondes etc.
Ik kan maar voor mezelf spreken: soms (lees: op & afritten van de snelweg) volstaat door de bocht heen kijken niet en voel je dat je moeite zal hebben om de bocht aan deze snelheid te halen. Als je dan de spiegel een kusje gaat geven ( ;) ) merk je dat het plots wel lukt. => het helpt je de bocht sneller te nemen, door dat je je zwaartepunt verplaatst op de motor (maar zonder platter te gaan met de motor, dus met je 'schaamrandjes' helpt het je niet ;) ). Maar je kan natuurlijk ook gewoon je bocht lekker traaaaaaaaag nemen :+

EDIT: dus ja, ik doe het altijd want het helpt me door de bocht heen 8)
HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:30:
[...]
Zeker als het lekker weer is kan ik er weer van genieten, waar woon-werk eerder een grote frustratie was :). Ik kan wel zeggen dat ik gelukkiger ben geworden van de beslissing en stap om motor te gaan rijden :).
[...]
Dat!

[ Voor 15% gewijzigd door Dryhte op 28-03-2017 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

darkkingll schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:53:
Dat weet ik niet, maar ik ben op de motor een meer rustige rijder dan in de auto, ondanks dat ik ook daar mijn extreem kalme momenten begin te kennen. 55 tegenover 225pk, maar de laatste heeft natuurlijk een substantieel turbogat, dat ik nu behoorlijk begin te merken omdat de motor dat natuurlijk niet heeft.

Ik maak me minder druk om domme acties en zeker op de motor ben ik nog meer bezig met veiligheid en comfort dan ik eerder was. In de file is het óf filteren óf muziek opzetten, een blikje opentrekken en een beetje taal oefenen of aapjes kijken. Zeker als het lekker weer is kan ik er weer van genieten, waar woon-werk eerder een grote frustratie was :). Ik kan wel zeggen dat ik gelukkiger ben geworden van de beslissing en stap om motor te gaan rijden :).

Uitzonderingen zijn als ik even snel een boodschapje doe, zoals gisteren, even naar de Ikea schieten om een lampje voor mijn dochter te halen. Dan trek ik hem even lekker door en ga ik nog even extra plat door de bocht. Met dit kurkdroge asfalt merk ik dat er enorm veel plakkracht aan deze banden zit, ze geven echt enorm veel vertrouwen :).
Dryhte schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:12:
[...]

Ik betrap mezelf erop dat ik probeer mijn 1,6l diesel Ford Focus te laten vertrekken als mijn 500cc'tje ;) wat helaas niet lukt. SLOOM! MOVE!
Dat lukt mij wel hoor, maar dan moet ik (ongewoon voor een diesel) wat hoger in de toeren gaan hangen.
Zo tussen de 3500-4500 toeren trek ik de meeste motoren nog wel bij (uiteindelijk win ik het niet natuurlijk, maar bijna 500nm aan koppel is nog wel érgens goed voor).
Joopieboy schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:31:
Naar de spiegel buigen? Uh, bijna altijd? Sterker nog ik 'stuur' meer met mijn lichaam en zit dan dan ik wat met het stuur doe, hoogstens het stuur tegendrukken.

Geeft veel meer rust en stabiliteit in de motor. :)
Ik pak alles stap voor stap aan. In den beginne werkte ik extra op mijn normale bochtentechniek, daarna remmen, daarna schakelgedrag, momenteel de starts (vlot weg in de eerste versnelling zonder teveel clutch slip maar ook zonder wheelie) en de halve draai, en straks kissing the mirror :).

Vooral die halve draai is een hernieuwde uitdaging vanwege de motorkarakteristiek - ik kan niet stationair rijden dus is dat gas-koppeling-rem combo'tje belangrijker (en best lastig in een strakke bocht)..

[ Voor 34% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-03-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Naar de spiegel buigen? Uh, bijna altijd? Sterker nog ik 'stuur' meer met mijn lichaam en zit dan dan ik wat met het stuur doe, hoogstens het stuur tegendrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31
Ik was rond de €800 kwijt voor het rijbewijs. Had een deal aangeschaft waarin beide examens en een aantal lessen zaten. Heb voor AVB 5 lessen en voor AVD 5 lessen gehad, dus ik hoefde weinig extra lessen aan te schaffen :)

Moet wel toegeven dat ik vroeger veel op schakel brommers e.d. had gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EWYf501.png

Ik kwam deze aanbieding dan ook tegen, exclusief theorie-examen dus. Alleen losse lessen erbij lijkt me?

Gaat om een goed bekende firma hier in de regio.

EDIT: Wat is een CBR-lege? Wordt niet wijzer van Google.

[ Voor 12% gewijzigd door SwooX op 28-03-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
SwooX schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:42:
[afbeelding]

Ik kwam deze aanbieding dan ook tegen, exclusief theorie-examen dus. Alleen losse lessen erbij lijkt me?

Ik vraag me ook een beetje af wat ze bedoelen met CBR-leges..
Het CBR rekent bijvoorbeeld 61 euro voor een AVB examen en 108 voor AVD examen, dat is exclusief kosten voor gebruik van de motor (die een rijschool normaal gesproken rekent). Zouden ze dan daar bedoelen dat kosten voor gebruik van de motor erbij in zit en dat er nog 61 + 108 euro bij komt voor de examens?

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 28-03-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Tankiej schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:46:
[...]

Ik vraag me ook een beetje af wat ze bedoelen met CBR-leges..
Het CBR rekent bijvoorbeeld 61 euro voor een AVB examen en 108 voor AVD examen, dat is exclusief kosten voor gebruik van de motor (die een rijschool normaal gesproken rekent). Zouden ze dan daar bedoelen dat kosten voor gebruik van de motor erbij in zit en dat er nog 61 + 108 euro bij komt voor de examens?
Gebruik je net als bij het B-rijbewijs dan niet het voertuig van de rijschool zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:44

Vrijdag

De Zwarte

[afbeelding]

Ik ben zelf een beetje allergisch voor dat soort pakketten. Liever heb ik iets waar ik niet aan vast zit. Je kan beter gewoon een paar proeflessen nemen bij verschillende rijscholen, of bekenden vragen naar ervaringen. Mijn rijschool was niet heel erg goedkoop maar gaf vrijwel altijd privé les en nam overal goed de tijd voor. Had ook niet het idee dat hij me bijvoorbeeld expres vaker liet lessen = inkomsten.
Je moet er vooral een goed gevoel bij hebben, als je denkt "wat een lul is dit nou weer" of je zit continu met anderen die misschien net beginnen of juist de dag erna gaan afrijden zit je ook niet lekker.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
SwooX schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:48:
[...]

Gebruik je net als bij het B-rijbewijs dan niet het voertuig van de rijschool zelf?
Ja, dat bedoel ik ook. Dat de kosten voor gebruik van het voertuig van de rijschool zelf bij dat pakket in zit, maar de daadwerkelijke kosten van de examens bij het CBR niet.

Als je overigens gaat googlen op 'exclusief CBR-leges', dan vind je best veel websites van rijscholen die dat hanteren, en ook uitleggen wat dat inhoudt. Bijvoorbeeld deze: http://www.vtt-rijopleidingen.nl/rijlessen/rijbewijs-auto/ (gaat over B-rijbewijs, maar staat wel een stukje over CBR-leges). Dat zijn dus inderdaad de daadwerkelijke kosten die het CBR rekent..

[ Voor 32% gewijzigd door Tankiej op 28-03-2017 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll

Ik ben er nooit echt bewust mee bezig geweest, ook tijdens de lessen niet, maar ik zal er eens op gaan letten. Ik heb het idee dat ik nu al het sturen met mijn onderlichaam doe,

Bij mij is het vermogensverschil trouwens wat kleiner, Motor heeft 95 pk ofzo op 195 kg, auto 120pk op 940kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Ook in flauwe bochten? Zit je dan op een racer op een tourbike? Ik zit vrij rechtop en het voel nogal vreemd om voor elke scheet in de weg dichter op m'n spiegel te kruipen. :P Voor flinke bochten kan ik het nog wel begrijpen. Misschien deed ik ook wel iets niet goed toen ik het probeerde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

darkkingll schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Ik ben er nooit echt bewust mee bezig geweest, ook tijdens de lessen niet, maar ik zal er eens op gaan letten. Ik heb het idee dat ik nu al het sturen met mijn onderlichaam doe,

Bij mij is het vermogensverschil trouwens wat kleiner, Motor heeft 95 pk ofzo op 195 kg, auto 120pk op 940kg.
Nee, dan is jouw vermogensverschil juist groter, jouw motor is significant sneller dan je auto :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
Ik ga ook in bijna elke bocht naar de spiegel toe. Je hoeft gewoon veel minder te 'werken' om de motor de bocht om te krijgen op die manier. Daarnaast verplicht je jezelf een beetje om meer de bocht door te kijken dan 3 meter voor je, omdat je hoofd naast de motor hangt i.p.v. recht boven het voorwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Nee, dan is jouw vermogensverschil juist groter, jouw motor is significant sneller dan je auto :P.
Ik bedoelde vergeleken met de 500cc en Ford diesel(hoewel ik ook een Ford 1.6 heb, TI-VCT blok. ) ;)
Dat 225pk is herkenbaar, mijn vorige auto had een 1.6 turbo blok, 150 pk, 0-100 in 8.8sec. Was best leuk soms, maar daar reed ik altijd redelijk rustig mee.

Lolgast, de spiegel laagst bij de grond gebruik je dan, neem ik aan? Ik kende die techiek nog niet en wil er vanavond op de terugreis wat meer op gaan letten.

[ Voor 14% gewijzigd door darkkingll op 28-03-2017 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
Ktenolix schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Ook in flauwe bochten? Zit je dan op een racer op een tourbike? Ik zit vrij rechtop en het voel nogal vreemd om voor elke scheet in de weg dichter op m'n spiegel te kruipen. :P Voor flinke bochten kan ik het nog wel begrijpen. Misschien deed ik ook wel iets niet goed toen ik het probeerde. :+
Ik merk gewoon dat ik 't meer uitgesproken doe bij de moeilijkere bochten en minder (wegens minder nodig) bij de flauwere bochten, maar een bocht voelt minder goed aan als ik het helemaal niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

darkkingll schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:56:
[...]

Ik bedoelde vergeleken met de 500cc en Ford diesel(hoewel ik ook een Ford 1.6 heb, TI-VCT blok. ) ;)
Dat 225pk is herkenbaar, mijn vorige auto had een 1.6 turbo blok, 150 pk, 0-100 in 8.8sec. Was best leuk soms, maar daar reed ik altijd redelijk rustig mee.
Ik moet respectievelijk 6 en 7 kilo per PK meeslepen. De Transalp is sneller bij de honderd (~5 seconden, de RS doet 7.5) maar de Skoda sneller bij de 200 (want dat haalt de Transalp niet).

In de auto heb ik het voordeel van airco, goed uitgeruste audio installatie, standkachel, kuipstoelen, bekerhouder (:P). Op de motor voel ik meer vrijheid, ben ik meer met de techniek van het rijden bezig en heb ik veel meer overzicht op/in het verkeer vanwege de hoge zitpositie.

De Skoda dubbelt op dit moment ook als onderdelenopslag - nu ik hem niet meer prive rijd staat hij veel voor de deur en is die grote kofferbak verder nutteloos dus berg ik daar mijn motor spullen op zoals de koffers, hoes, smeermiddelen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:01
HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:03:
[...]

In de auto heb ik het voordeel van airco, goed uitgeruste audio installatie, standkachel, kuipstoelen, bekerhouder (:P). Op de motor voel ik meer vrijheid, ben ik meer met de techniek van het rijden bezig en heb ik veel meer overzicht op/in het verkeer vanwege de hoge zitpositie.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/qzh2edTuUx0/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Veel succes met drinken uit zo'n beker. :)

In een auto zouden bekerhouders imho standaard moeten zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door darkkingll op 28-03-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik die techniek voor bijna alle bochten, behalve voor haakse krappe bochten. Door deze techniek hou je meer grondspeling over en voelt je motor in de bochten veel stabieler aan.

Zie ook: http://www.motorcycletrai...d-clearance-to-major-tom/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sQLuAT98zGlgnd7c9XNbzKQr/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
darkkingll schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:21:
Veel succes met drinken uit zo'n beker. :)

In een auto zouden bekerhouders imho standaard moeten zijn.
Met een systeemhelm is dat toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:25:
[...]

Met een systeemhelm is dat toch geen probleem?
Dat dus, maar wat is er mis mee met een mooi plekje opzoeken om even te stoppen :).
(gek, want in de auto wil ik altijd maar door door door, dit is toch anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08
Bijna een dubbele set spullen bij vandaag. Vanochtend met 5 graden en in de schaduw toch wel frisjes. De Oosterschelde over was lekker warm (vaak andersom) en de bak van de A4 na de Ketheltunnel richting Den Haag was weer merkbaar kouder.

Voor vanmiddag zomerhandschoenen bij en een andere buff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:41

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

[afbeelding]

Fijne rijschool! Ik heb het daar met 6 dagdelen gedaan, (3 voor avb, 3 voor avd) waarbij 2 dagdelen voornamelijk lekker touren is geweest. Goede instructeurs en prettige motoren. Ben in totaal incl. examens en cbr leges dus 986 euro kwijt geweest voor rijbewijs. Alle examens in één keer gehaald.

Ik dacht dat de CBR leges vorig jaar iets hoger waren. in mijn hoofd zit iets van rond de 300 voor beiden.
De leges zijn in ieder geval de kosten voor het examen.

Alle CBR kosten staan in het volgende PDF overzicht

Met de auto zat ik op 1200 euro 7 jaar terug. dus had hetzelfde bedrag gereserveerd voor het motorrijbewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Kissing the mirror techniek: enkel als je sportief aan het rijden bent en de bochten niet te wijd zijn. Als je het gewoon bent, merk je wel wanneer je het moet toepassen. Maar om te zeggen in elke bocht, Neen :) das erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
@Patrock Kijk, ervaring bij de rijschool, altijd goed. :)

MotoPort Hengelo op je afbeelding profiel?? :+

[ Voor 7% gewijzigd door SwooX op 28-03-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
kazzzdafke schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:41:
Kissing the mirror techniek: enkel als je sportief aan het rijden bent en de bochten niet te wijd zijn. Als je het gewoon bent, merk je wel wanneer je het moet toepassen. Maar om te zeggen in elke bocht, Neen :) das erover.
Dat je zo dicht naar je spiegel toe gaat misschien. Maar je beweegt toch wel? Als je stijf als een plank rechtop blijft zitten voelt het allemaal maar vreemd aan... voor mij tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ktenolix schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Maakt niet zoveel uit wat voor motor je hebt, maar op een ss zoals ik nu heb gaat het wel makkelijker. Maar ook op zoiets als een Transalp kan het prima (he ceasar :+ ), daarom heb ik ook een 'hekel' aan die zware loggen dingen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

SwooX schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:42:
@Patrock Kijk, ervaring bij de rijschool, altijd goed. :)

MotoPort Hengelo op je afbeelding profiel?? :+
Haha nee, dat is BOR motoparts in de Lutte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Patrock schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:49:
[...]

Haha nee, dat is BOR motoparts in de Lutte :)
Ach scheelt een kleine tientallen kilometers. 8)7

Donders mooie fiets wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:23
Dryhte schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:46:
[...]

Dat je zo dicht naar je spiegel toe gaat misschien. Maar je beweegt toch wel? Als je stijf als een plank rechtop blijft zitten voelt het allemaal maar vreemd aan... voor mij tenminste.
Zodra je een bocht door kijkt beweegt je bovenlichaam automatisch in die richting. Gisteren heb ik geprobeerd om een paar cm op m'n zadel te verzitten voor de bochten. En dat werkt echt geniaal :*). De bochten gingen rap maar vloeiend en ik geen enkel geval had ik het idee dat ik te hard ging oid. Wat ik met kissing the mirror wel soms heb waardoor ik automatisch van het gas ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

SwooX schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:56:
[...]

Ach scheelt een kleine tientallen kilometers. 8)7

Donders mooie fiets wel.
Bedankt! woon zelf dichterbij Hengelo dan de Lutte, maar motoport had niet de motor die ik zocht. Heb door heel Nederland gezocht dus beetje geluk dat hij nog zo dicht bij te vinden was.

Brookhuis heeft een open dag op 8 april, tijdens de Open Dag kun je gratis proeflessen volgen voor de verschillende categorieën (motor, auto etc.). En informatie opvragen. Ga er zelf misschien nog even naar toe voor informatie over het BE rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Patrock schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:07:
[...]

Bedankt! woon zelf dichterbij Hengelo dan de Lutte, maar motoport had niet de motor die ik zocht. Heb door heel Nederland gezocht dus beetje geluk dat hij nog zo dicht bij te vinden was.

Brookhuis heeft een open dag op 8 april, tijdens de Open Dag kun je gratis proeflessen volgen voor de verschillende categorieën (motor, auto etc.). En informatie opvragen. Ga er zelf misschien nog even naar toe voor informatie over het BE rijbewijs.
Oh vet, heb je ergens een bron qua website o.i.d.? Klinkt echt als muziek in de oren dit! Kan ik wel mensen mee blij maken.

Woon zelf naast Hengelo met familie in de Lutte. :9

EDIT: Al gevonden, super bedankt voor de tip.

[ Voor 3% gewijzigd door SwooX op 28-03-2017 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:48:
[...]

Maakt niet zoveel uit wat voor motor je hebt, maar op een ss zoals ik nu heb gaat het wel makkelijker. Maar ook op zoiets als een Transalp kan het prima (he ceasar :+ ), daarom heb ik ook een 'hekel' aan die zware loggen dingen. :P
Caesar heeft een Duke :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

SwooX schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:12:
[...]

Oh vet, heb je ergens een bron qua website o.i.d.? Klinkt echt als muziek in de oren dit! Kan ik wel mensen mee blij maken.

Woon zelf naast Hengelo met familie in de Lutte. :9

EDIT: Al gevonden, super bedankt voor de tip.
Facebook event open dag verkeerschool brookhuis 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:55
Ben zelf bij Brunen in les geweest, en mijn hele familie en schoonfamilie ook.
Erg toffe lui en echt 100% motorrijders die daar les geven, kreeg ook offroad en trappen af rijden "omdat dat wel eens kan gebeuren".
Hoop lol gehad en ga er regelmatig nog gezellig even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

I know, maar ik heb hem wat trucjes laten zien met de huuralp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Laatst online: 25-09 12:33
Ik heb autorijlessen gehad bij Brookhuis. Was erg goed! Motorrijlessen bij een eenmanszaak in Enschede. Persoonlijk zou ik voor een grotere rijschool gaan, is toch vaak iets beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Heb de motorrijlessen ook in Enschede gevolgd, maar dan bij Ezendam. Instructeur daar was echt een toffe gast met een prettige manier van lesgeven. Weet waar hij over praat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Bioflap schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:57:
Ik heb autorijlessen gehad bij Brookhuis. Was erg goed! Motorrijlessen bij een eenmanszaak in Enschede. Persoonlijk zou ik voor een grotere rijschool gaan, is toch vaak iets beter geregeld.
Nadeel van een grotere rijschool is, is dat je meestal met veel mensen tegelijk les hebt. Zo heb ik al een aantal keren met 4 man les gehad. Tevens kreeg ik elke week een andere instructeur.

Persoonlijk zou ik dus juist een kleine rijschool nemen als ik het nog een keer moest doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:44:
[...]

I know, maar ik heb hem wat trucjes laten zien met de huuralp. ;)
Gewoon doen, prima motor 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Thoit schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:04:
[...]

Nadeel van een grotere rijschool is, is dat je meestal met veel mensen tegelijk les hebt. Zo heb ik al een aantal keren met 4 man les gehad. Tevens kreeg ik elke week een andere instructeur.

Persoonlijk zou ik dus juist een kleine rijschool nemen als ik het nog een keer moest doen.
Inderdaad, Ik zie wel eens dat ze bij de "grote" rijschool waar ik langs rijd wel eens met 4-5 leerlingen tegelijk bezig zijn voor de AVB terwijl er maar 1 instructeur rondloopt. Ik vond het soms al irritant om met 2 man te lessen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Blij dat ik dat niet heb meegemaakt. Heb enkele lessen alleen gehad en de rest met één medeleerling. Ook wel 2 instructeurs. (waarvan 1 in opleiding destijds).

Laatst nog even langsgeweest bij de rijschool, Waar ik het AVB examen heb gedaan (achter cinestar) geven ze nu ook les :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Laatst online: 25-09 12:33
Patrock schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:27:
Blij dat ik dat niet heb meegemaakt. Heb enkele lessen alleen gehad en de rest met één medeleerling. Ook wel 2 instructeurs. (waarvan 1 in opleiding destijds).

Laatst nog even langsgeweest bij de rijschool, Waar ik het AVB examen heb gedaan (achter cinestar) geven ze nu ook les :)
Haha ik heb AVB-les gehad op de parkeerplaats van het Grolsch Veste, en ook op de parkeerplaats daarachter examen gehad :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Dryhte schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:46:
[...]

We hebben het niet over "soepel en relaxed op de moto zitten en je lichaam gebruiken etc..." maar wel over kissing the mirror techniek.
Dat doe enkel als je wat snelheid erin zitten hebt (of zelfs in haarspeldbochten gecombineerd met bijna knie'tje om de moto meer rechtop te laten staan dan verder te moeten kantelen).

Beetje belachelijk kissing mirror te gebruiken als je rustig tegen 50 door een bocht gaat die je ook aan 130 kan nemen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dryhte
kazzzdafke schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:45:
[...]

We hebben het niet over "soepel en relaxed op de moto zitten en je lichaam gebruiken etc..." maar wel over kissing the mirror techniek.
Dat doe enkel als je wat snelheid erin zitten hebt (of zelfs in haarspeldbochten gecombineerd met bijna knie'tje om de moto meer rechtop te laten staan dan verder te moeten kantelen).
Ik wil maar aangeven dat er gradaties zijn, en volledig 'kissing the mirror' is gewoon extremer dan 'een beetje je lichaam gebruiken' maar zit wel binnen hetzelfde continuum - het is niet dat je plots een geheel andere beweging maakt, je beweging is dezelfde maar je gaat gewoon dichter en dichter naar je spiegel toe als de snelheid hoger en/of de bocht scherper wordt. (uitzondering: stapvoetse oefeningen kan de beweging wel degelijk anders zijn)
Beetje belachelijk kissing mirror te gebruiken als je rustig tegen 50 door een bocht gaat die je ook aan 130 kan nemen :)
Ja duh. Wie gaat nu rustig aan 50 door een bocht >:)

EDIT: moet daar een disclaimer bij? Iets van: dit is zoals ik het aanvoel met amper anderhalf jaar / 13k km ervaring

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 28-03-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, vanmorgen voor het eerst weer eens met de motor naar werk gegaan. Viel nog wel even tegen qua temperatuur zeg! Maar wel lekker, de koude wind langs je kop.

Kwam wel een hoop her-opstappers tegen die blijkbaar niet echt veel kilometers onder de knie hebben. Zag er toch een paar flink aan het klooien met de bochten :)

Anyway; mijn seizoen is geopend *O*

dan vergeten we voor het gemak de trip van Zoetermeer naar Zwolle op 18 februari door 5 cm sneeuw maar :+

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 28-03-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Kissing the mirror is volgens mij gewoon een goeie manier om je gewicht iets meer te verplaatsen dan wat je normaal gesproken doet zonder echt te gaan verzitten.

Meestal is het niet nodig maar als je wat sportiever gaat rijden helpt het wel :)

Maar hier schiet het niet op met kilometers maken; ik heb mijn eerste ritje van het jaar nog steeds niet gedaan en gaat deze week ook niet lukken ben ik bang. Volgende week op vakantie dus hopelijk daarna een keer.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
ga om te beginnen maar eens gewoon zonder te gaan verzitten je gewicht verplaatsen naar de binnenkant. dus als je links de bocht omgaat gewoon je gewicht op je linker bil zetten. dan lopen je bochten al een stuk fijner :) de ervaren rijder zal zeggen dat hij hij/zij dit vanzelf doet maarja we waren ooit allemaal eens een beginner :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:51:
[...]
Ik wil maar aangeven dat er gradaties zijn, en volledig 'kissing the mirror' is gewoon extremer dan 'een beetje je lichaam gebruiken' maar zit wel binnen hetzelfde continuum - het is niet dat je plots een geheel andere beweging maakt, je beweging is dezelfde maar je gaat gewoon dichter en dichter naar je spiegel toe als de snelheid hoger en/of de bocht scherper wordt. (uitzondering: stapvoetse oefeningen kan de beweging wel degelijk anders zijn)
Yep, helemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reloader schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:15:
ga om te beginnen maar eens gewoon zonder te gaan verzitten je gewicht verplaatsen naar de binnenkant. dus als je links de bocht omgaat gewoon je gewicht op je linker bil zetten. dan lopen je bochten al een stuk fijner :) de ervaren rijder zal zeggen dat hij hij/zij dit vanzelf doet maarja we waren ooit allemaal eens een beginner :)
Inderdaad, kissing the mirror (ktm) staat los van verzitten voor een bocht. Ik pas heel vaak ktm toe zonder te gaan verzitten, net als onderstaande rijder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sQLuAT98zGlgnd7c9XNbzKQr/full.jpg

Doordat je je lichaam naar voor en opzij beweegt komt er automatische ook meer gewicht op 1 bil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:01
Als het goed is zijn er hier ook een aantal lui die gebruik maken van een automatische oiler en eens in de zoveel keer de zijkanten invet met iets nietwaar? Door afgelopen winter flink door te rijden met de Husq, heeft de ketting op de zijkanten wel wat vliegroest verzameld. Dit wil ik voortaan voorkomen door de zijkanten ook in te vetten, maar wat voor goedje gebruiken jullie daarvoor, lagervet ofzo? Niet normale kettingvet neem ik aan, dat is er na 300km weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:10:
[...]

Gewoon doen, prima motor 8).
Makkelijk te rijden en ook als je alles eruit haalt heel erg vergevend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Hebben jullie toevallig nog tips om velgen (en ook de ketting) te reinigen? Ik gebruik tot nu toe Motul Clain cleaner. Maar de bus is na 3x gebruiken zga leeg. En om nou elke 3 maanden een nieuwe bus te kopen, daar moet een betere oplossing voor zijn. 8)7

Ik hoor hier vaak WD40 langskomen voor de ketting, maar dat lijkt me niet zo'n strak plan voor de velgen ivm smering ervan op je banden?

Hoor graag ideeën!

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks ff lekker uitwaaien *O* oOo *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DragonSlayer666 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:50:
Hebben jullie toevallig nog tips om velgen (en ook de ketting) te reinigen? Ik gebruik tot nu toe Motul Clain cleaner. Maar de bus is na 3x gebruiken zga leeg. En om nou elke 3 maanden een nieuwe bus te kopen, daar moet een betere oplossing voor zijn. 8)7

Ik hoor hier vaak WD40 langskomen voor de ketting, maar dat lijkt me niet zo'n strak plan voor de velgen ivm smering ervan op je banden?

Hoor graag ideeën!
Lampenolie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik doe dit zelf wanneer het wat harder gaat. Zodra je bochten wat sneller gaat nemen heeft het nut om beter de bocht door te komen. Je hoeft er echt niet met je kont naast te gaan hangen en je hebt ook geen SS nodig om dit te doen. Het werkt op iedere motor goed. Bochten voelen dan stabieler aan waardoor je harder kan gaan en het goed aanvoelt. Hoe harder je gaat hoe verder je gaat hangen.

Had zelf gisteren bijvoorbeeld een bocht na een stoplicht waar ik normaal niet ga hangen. In dit geval ging ik een stuk harder om nog net groen te hebben en was de snelheid in deze bocht een stuk hoger waardoor ik er flink met het bovenlichaam naast ging hangen. Hoe harder je gaat hoe meer het hangen gaat helpen. Er met een bil naast gaan hangen doe ik op straat eigenlijk nooit. Ik ga op straat niet zo hard door een bocht dat dit echt nut heeft en dus doe ik het alleen op het circuit.
QFT.

Werkt inderdaad perfect. Kost helemaal niets en werkt erg goed. Gewoon een oude doek pakken en een plonsje er op doen. Dan over de velg gaan en het is binnen no-tine schoon. Als er een hele laag opzit kost het wel wat tijd, maar met een kleine laag vuil is de velg binnen 2 minuten helemaal schoon.

Wat betreft de ketting schoonmaken. Dat hoeft helemaal niet zo vaak gedaan te worden. Er mag best een laag zooi opzitten. Nou rij ik zelf niet zo heel veel, maar de ketting schoonmaken doe ik 1x per jaar voor de winterstop.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 28-03-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 15:51

Hoor graag ideeën!
Kerosine schijnt ook goed te werken..

Gebruik zelf WD40, maar alleen als hij heel erg vol zand zit e.d. Was eigenlijk alleen de eerste keer, sindsdien komt er niet veel zand e.d. op :)

Maaruh, om je banden er niet mee in te spuiten kan je toch een kartonnetje tussen de ketting en de band houden (doe ik met inspuiten van kettingvet ook) 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
mr_zippey schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:01:
[...]

Kerosine schijnt ook goed te werken..

Gebruik zelf WD40, maar alleen als hij heel erg vol zand zit e.d. Was eigenlijk alleen de eerste keer, sindsdien komt er niet veel zand e.d. op :)

Maaruh, om je banden er niet mee in te spuiten kan je toch een kartonnetje tussen de ketting en de band houden (doe ik met inspuiten van kettingvet ook) 8)
Het ging er hoofdzakelijk om om mijn velgen te reinigen, en er zit niet echt een mooi randje tussen de velgen en de banden waar je het op kan vangen ;)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 15:51
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:02:
[...]

Het ging er hoofdzakelijk om om mijn velgen te reinigen, en er zit niet echt een mooi randje tussen de velgen en de banden waar je het op kan vangen ;)
dan heb ik vast verkeerd gelezen :z ook veel te mooi weer voor eigenlijk :z :z mijn reactie is alleen voor de ketting bedoeld 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door mr_zippey op 28-03-2017 15:05 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 16:22

Hoor graag ideeën!
Ik gebruikte voor de motor altijd Dasty om de velgen te reinigen. Had fel oranje velgen onder de SRAD en deze werden weer mooi schoon hiermee.

Is een ontvetter die je bij de Wibra kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX

Hoor graag ideeën!
Voor de wielen? Dasty doet echt wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Panini schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:06:
[...]

Ik gebruikte voor de motor altijd Dasty om de velgen te reinigen. Had fel oranje velgen onder de SRAD en deze werden weer mooi schoon hiermee.

Is een ontvetter die je bij de Wibra kan kopen.
Oppassen met Dasty. Het werkt erg goed, heb het ook wel eens té goed zien werken.. Dus goed met flink water naspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

cyntax schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:37:
Als het goed is zijn er hier ook een aantal lui die gebruik maken van een automatische oiler en eens in de zoveel keer de zijkanten invet met iets nietwaar? Door afgelopen winter flink door te rijden met de Husq, heeft de ketting op de zijkanten wel wat vliegroest verzameld. Dit wil ik voortaan voorkomen door de zijkanten ook in te vetten, maar wat voor goedje gebruiken jullie daarvoor, lagervet ofzo? Niet normale kettingvet neem ik aan, dat is er na 300km weer af.
Ik maak gebruik van de OSCO oiler (semi-automatisch) maar heb de motor nog niet lang genoeg om te kunnen zeggen dat de zijkanten apart ingevet moeten worden.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 16:22
Thoit schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:09:
[...]

Oppassen met Dasty. Het werkt erg goed, heb het ook wel eens té goed zien werken.. Dus goed met flink water naspoelen.
Tell me more :)
Ben wel benieuwd wat er dan gebeurd is.

Gelukkig spoelde ik het altijd flink af en maakte het achteraf nog goed schoon. Ik heb dat advies namelijk vaker gehoord. Schijnt vrij agressief te zijn.

Maar dat is al dat remstof ook na een dagje flink doorrijden :X

[ Voor 6% gewijzigd door Panini op 28-03-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ketting maak ik zelf nooit schoon maar zorg wel dat hij altijd flink vet is. Elke 25.000 km bij dagelijks gebruik gaat er bij mij een nieuwe kettingset met kettingwielen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:45

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb hier wel eens gelezen dat je bij het reinigen van de ketting juist allerlei ongewenste effecten kunt krijgen. Bijvoorbeeld vuildeeltjes die mobiel worden gemaakt en zo terecht komen waar je ze niet wil.

Het reinigen van de ketting gebeurt bij het voortandwiel :+

Ah, de Street Triple RS is er ook in het (phantoom...) zwart !

[ Voor 69% gewijzigd door steveman op 28-03-2017 15:17 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Thoit schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:09:
[...]

Net als velgreiniger, even op mijn goudkleurige velgen gespoten, er kwam een kleur mee met het vuil die op de velg moest blijven zitten :x. Gelijk goed gespoeld en opnieuw in de beschermingsspray gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

cyntax schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:37:
Dat "aantal", was ik. Ik ken niemand anders die dat doet (deed).

Ik had inderdaad een elektronische scottoiler met dual injector. Die druppelt daardoor aan beide zijden van het achtertandwiel, en zo wordt het op de ketting overgebracht. Mijn ervaring was inderdaad ook vliegroest aan de zijkanten. Om dit te voorkomen deed ik 1 à 2 keer per jaar met een tandenborstel een héél dun laagje vet aanbrengen op de zijkanten. Hiervoor gebruikte ik Forté Red Grease. Dit is echt hardnekkig vet dat ook voor onder andere karts wordt gebruikt.

Ik kan je zeggen: de ketting kwam er na 26.600 km als nieuw van af. Het voortandwiel was versleten, maar de ketting was vrijwel als nieuw. :+ (de monteur geloofde me ook niet)

Nu heb jij toevallig de pech dat Forté dit spul niet meer maakt, maar iets vergelijkbaars moet wel te vinden zijn. Ik heb toen per ongeluk 3 potten via ebay op de kop weten te tikken. Ik dacht eerst dat ik één pot had besteld, maar er zaten er nog 2 in de doos. Die ben ik inmiddels kwijt, anders had je ze zo over kunnen nemen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Net als velgreiniger, even op mijn goudkleurige velgen gespoten, er kwam een kleur mee met het vuil die op de velg moest blijven zitten :x. Gelijk goed gespoeld en opnieuw in de beschermingsspray gezet.
Velgjes van AT en TA zijn wel kwetsbaar inderdaad :(

Heb zojuist een waterdichte pc fan besteld die in de voltmeter lus gaat komen en op de Spanningsregelaar komt, en crashbars ook al bezig dus nu bijna klaar :)
(en een back-up SR voor road side fixes dus de kofferset al bijna vol ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Panini schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:12:
[...]

Tell me more :)
Ben wel benieuwd wat er dan gebeurd is.

Gelukkig spoelde ik het altijd flink af en maakte het achteraf nog goed schoon. Ik heb dat advies namelijk vaker gehoord. Schijnt vrij agressief te zijn.

Maar dat is al dat remstof ook na een dagje flink doorrijden :X
Lak was ingevreten, een kennis had hem in de zon laten staan en de Dasty was niet goed weggespoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

http://www.nu.nl/binnenla...blijft-toch-gesloten.html

Wat ben ik blij met mijn A-rijbewijs.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

even inhakend nog op het spiegeltje kussen...je kunt al veel ondervangen door je kijktechniek. Kijken, kijken, en nog eens verder doorkijken. Ondertussen zorgen dat je een trekkende motor hebt (volgas moet niet, mag :+ ) en weer op zoek naar het volgende doorkijkpunt.

Spiegeltje kussen elimineert enigszins de centrifugale kracht op je lichaam, zodat het niet aanvoelt dat je er aan de andere kant afvalt. Ik gebruik deze techniek amper, en toch kachel ik zonder moeite lekker door.

En belangrijk, volgens mij heb ik het nog niet gezegd: doorkijken en blijven kijken, niet dat ene steentje zoeken die er niet ligt... ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:16:

Het reinigen van de ketting gebeurt bij het voortandwiel voorkettingwiel :+
:P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:23
Least Inkling schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:36:
even inhakend nog op het spiegeltje kussen...je kunt al veel ondervangen door je kijktechniek. Kijken, kijken, en nog eens verder doorkijken. Ondertussen zorgen dat je een trekkende motor hebt (volgas moet niet, mag :+ ) en weer op zoek naar het volgende doorkijkpunt.

Spiegeltje kussen elimineert enigszins de centrifugale kracht op je lichaam, zodat het niet aanvoelt dat je er aan de andere kant afvalt. Ik gebruik deze techniek amper, en toch kachel ik zonder moeite lekker door.

En belangrijk, volgens mij heb ik het nog niet gezegd: doorkijken en blijven kijken, niet dat ene steentje zoeken die er niet ligt... ;)
Lullig als die er wel ligt. Zo ben ik over een dode vogel gereden. Kijken kijken kijken naar de vogel en flatsj er over heen. Achterwiel gleed iets weg maar verder niets 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Least Inkling schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:36:
Het hoeft ook niet, maar het voelt wel beter aan en de hellingshoek word ook minder. Eigenlijk iedereen die het wel doet geeft aan dat bochten makkelijker gaan en ook dat kijken beter gaat.

Verder laat het onderstaande plaatje maar even achter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bUGk4aD0OcX3E1AEbbNJFCAx/full.jpg

Dit geeft ook wel aan dat flink hard door de bocht gaan en recht blijven zitten niet handig is. Zelfs zonder er met een bil naast te gaan hangen heeft alleen met het bovenlichaam er naast hangen ook veel voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Even over de ketting en het schoonmaken,bij mij gebeurt het 2x per jaar. Niks geen dure middeltjes, paar bussen remmenreiniger bij de action, en gaan. Velg maak ik schoon met een lap en wat wasbenzine (lampenolie werkt ook prima). Ik moet alleen weer eens kettingvet gaan halen, heb nu op ptfe basis maar dan wordt alles wit, ziet er ook zo stom uit. :P Spetterd wel minder valt mij op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Joopieboy schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:40:
Even over de ketting en het schoonmaken,bij mij gebeurt het 2x per jaar. Niks geen dure middeltjes, paar bussen remmenreiniger bij de action, en gaan. Velg maak ik schoon met een lap en wat wasbenzine (lampenolie werkt ook prima). Ik moet alleen weer eens kettingvet gaan halen, heb nu op ptfe basis maar dan wordt alles wit, ziet er ook zo stom uit. :P Spetterd wel minder valt mij op.
24mx heeft af en toe zo'n aanbieding dat een bus maar 99cent kost. Koop er dan vaak gewoon heel veel voor een lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:30

Secsytime

Automagisch

Wat voor fiets is dit en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:40

bakvis

Tweakers.Nerd

Joopieboy schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:40:
...paar bussen remmenreiniger bij de action...

Dat is nu juist niet zo'n goed idee. Volgens mij is dat filmpje van MCM Garage hier vaak genoeg voorbij gekomen waarin ze laten zien dat je de ketting met alles kunt schoonmaken/smeren BEHALVE met remmenreiniger. één van de weinige producten die juist wel de o- of x-ringen aantast!

Mijn Specs

Pagina: 1 ... 15 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.