Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.239 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:08
Secsytime schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:36:
[...]

Wat voor fiets is dit en waar?
gokje: een drz400?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bakvis schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:37:
[...]

...paar bussen remmenreiniger bij de action...

Dat is nu juist niet zo'n goed idee. Volgens mij is dat filmpje van MCM Garage hier vaak genoeg voorbij gekomen waarin ze laten zien dat je de ketting met alles kunt schoonmaken/smeren BEHALVE met remmenreiniger. één van de weinige producten die juist wel de o- of x-ringen aantast!
Is niet handig inderdaad. Ook om de remmen te reinigen is remmenreiniger geen goed idee 8)7 Heb daar vorig jaar 1x mijn zuigers mee schoongemaakt maar dat doe ik dus niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

bakvis schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:37:
[...]

...paar bussen remmenreiniger bij de action...

Dat is nu juist niet zo'n goed idee. Volgens mij is dat filmpje van MCM Garage hier vaak genoeg voorbij gekomen waarin ze laten zien dat je de ketting met alles kunt schoonmaken/smeren BEHALVE met remmenreiniger. één van de weinige producten die juist wel de o- of x-ringen aantast!
Goeie opmerking, dit heb ik gemist. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:47:
[...]

Goeie opmerking, dit heb ik gemist. :)
Remmenreiniger lost volgens mij vet op, dus nooit meer doen. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Thoit schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:09:
[...]

Oppassen met Dasty. Het werkt erg goed, heb het ook wel eens té goed zien werken.. Dus goed met flink water naspoelen.
Op velgen heb ik t nog niet mis zien gaan, wel op autolak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:36:
[...]

Wat voor fiets is dit en waar?
Zuidpier IJmuiden op een Husaberg Supermotard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 16:10
ketting kan je ook met diesel of petroleum schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ketting wordt hier gedaan met lampenolie een kwast en compressor. Dat is voor mij toch wel de snelste manier om de boel goed schoon te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Of gewoon nooit... :+

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
1x per jaar vind ik genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ethirty schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:56:
[...]

Remmenreiniger lost volgens mij vet op, dus nooit meer doen. :P
Het werd wel allemaal erg mooi schoon, om daarna weer goed in te vetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
@Requiem19 zag ik je vandaag op de kruispunt bos en lommerweg - haarlemmermeerweg rond de 6 uur?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Hebben mensen hier ervaring met motorbandenmarkt.nl? Ik heb hier een achterband besteld PIPO 2CT. Moet volgens mij uit Duitsland komen, alleen de track en trace geeft sinds vrijdag nog weinig weer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aapie schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:31:
Hebben mensen hier ervaring met motorbandenmarkt.nl? Ik heb hier een achterband besteld PIPO 2CT. Moet volgens mij uit Duitsland komen, alleen de track en trace geeft sinds vrijdag nog weinig weer :-(
Heb er al 4 of 5x een set banden besteld. Nog nooit problemen mee gehad. Als het te lang duurt maar even contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Ik kreeg een link met een track en trace naar GLS duitsland (afgelopen vrijdag) . Maar die geeft de melding:

"The parcel data was entered into the GLS system; the parcel was not yet handed over to GLS."

Morgen maar is even een bericht achter aansturen dan.. (Met Paypal betaald, misschien dat ze daar op wachten?)

[ Voor 9% gewijzigd door Aapie op 28-03-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hamza schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:06:
@Requiem19 zag ik je vandaag op de kruispunt bos en lommerweg - haarlemmermeerweg rond de 6 uur?
Wasn't me :).

Woon daar wel inderdaad vlak bij! Maar even niet rijden omdat rbw verlengd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aapie schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:38:
Ik kreeg een link met een track en trace naar GLS duitsland (afgelopen vrijdag) . Maar die geeft de melding:

"The parcel data was entered into the GLS system; the parcel was not yet handed over to GLS."

Morgen maar is even een bericht achter aansturen dan.. (Met Paypal betaald, misschien dat ze daar op wachten?)
Mogelijk is ie bij hun blijven liggen ofzo. De betaling met Paypal is wel gewoon direct rond. Dat kost verder geen tijd en het maakt ook niet uit op welke manier het precies betaald word. Vaak genoeg heb ik spullen eerder binnen voordat het geld van mijn bankrekening af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

gebruikershaes schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:37:
[...]
Lullig als die er wel ligt. Zo ben ik over een dode vogel gereden. Kijken kijken kijken naar de vogel en flatsj er over heen. Achterwiel gleed iets weg maar verder niets 7(8)7
En dat was een dode vogel.. Inderdaad, voor hetzelfde geld ligt er een beetje grind in de bocht en ga je keihard onderuit. Altijd proberen om, in ieder geval op de openbare weg, naast het inkijken van de bocht, ook het wegoppervlak in de gaten te houden. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:10:
[...]

En dat was een dode vogel.. Inderdaad, voor hetzelfde geld ligt er een beetje grind in de bocht en ga je keihard onderuit. Altijd proberen om, in ieder geval op de openbare weg, naast het inkijken van de bocht, ook het wegoppervlak in de gaten te houden. ;)
Of je rijd hetzelfde stuk heen en terug. Op de heenweg doe je het redelijk rustig aan en kijk wat in de bochten ligt. Dan kan op de terugweg lekker door rijden omdat je precies weet in welke bocht zooi ligt en in welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:17:
[...]
Of je rijd hetzelfde stuk heen en terug. Op de heenweg doe je het redelijk rustig aan en kijk wat in de bochten ligt. Dan kan op de terugweg lekker door rijden omdat je precies weet in welke bocht zooi ligt en in welke niet.
Ja, dat is zeker een goede manier om het te benaderen wanneer je een stukje hebt waar je van plan bent om heen en weer te rijden. Denk alleen wel dat je dat niet zo snel doet als je een lange route aan het touren bent. :P

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:20:
[...]

Ja, dat is zeker een goede manier om het te benaderen wanneer je een stukje hebt waar je van plan bent om heen en weer te rijden. Denk alleen wel dat je dat niet zo snel doet als je een lange route aan het touren bent. :P
Dat is zeker zo. Ik rij motor om het rijden, dus pak heel vaak hetzelde stuk. Daar ken ik inmiddels iedere hobbel in de weg, dan blijft er alleen zooi over. Dat ligt er vaak genoeg, dus daarom de heenweg rustig aan en de terugweg lekker rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:22:
[...]
Dat is zeker zo. Ik rij motor om het rijden, dus pak heel vaak hetzelde stuk. Daar ken ik inmiddels iedere hobbel in de weg, dan blijft er alleen zooi over. Dat ligt er vaak genoeg, dus daarom de heenweg rustig aan en de terugweg lekker rijden.
Ja, klopt. Sowieso als je echt het gas erop wilt en snel de bochten door wilt gaan is het verstandig om dat te doen. Zie je ook alvast of er geen controles zijn/werkzaamheden. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

PilatuS schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:12:
[...]

Het hoeft ook niet, maar het voelt wel beter aan en de hellingshoek word ook minder. Eigenlijk iedereen die het wel doet geeft aan dat bochten makkelijker gaan en ook dat kijken beter gaat.
....
Oh, ik zeg ook niet dat de techniek niet werkt, integendeel. Reageerde eigenlijk op de vraagstelling hoe je beter bochtjes kunt draaien, als je nog zoekende bent. Dan kan het beter doorkijken al veel helpen. Wil je nog beter door de bochtjes komen, dan is deze techniek simpel maar doeltreffend. Ik gebruik het eigenlijk alleen in de bergen. En die hebben we hier niet zoveel ;)

En daarbij: ik ben niet de referentie :9

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Schallie233
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 20:20
Gisterochtend (in de herkansing) geslaagd voor mij AVD! Nu op zoek naar een motor! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 08:43

byn124

Thunderace

Schallie233 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:40:
Gisterochtend (in de herkansing) geslaagd voor mij AVD! Nu op zoek naar een motor! :*)
Gefeliciteerd! *O* *O*

Naar wat voor motor ben je op zoek (puur interesse)

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:06

Phreak

KTM SuperDuke

Gefelicieerd Schallie233!
Snel een machientje uitzoeken en dan lekker genieten van het mooie weer :)

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Hoe kun je weten dat het motorseizoen begonnen is?
Enkele dagen niet op GoT kijken en 21 pagina's moeten lezen in het motortopic 8)7

Zondag voor het een toerrit gedaan, 180 heerlijke kilometers. Voor herhaling vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schallie233
byn124 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:51:
[...]

Gefeliciteerd! *O* *O*

Naar wat voor motor ben je op zoek (puur interesse)
Ik wil mijn motor, naast de fun, ook voor woon-werk (35km, 90% snelweg) gaan gebruiken waarbij ik 's ochtends meestal file-vrij kan rijden en 's middags moet/ wil filteren. Vooralsnog zit ik te denken aan tour-achtige motoren (BWM 1200 RT enz.) maar sta open voor suggesties en wil vooral wat proefritten gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 19:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Schallie233 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:56:
[...]
Ik wil mijn motor, naast de fun, ook voor woon-werk (35km, 90% snelweg) gaan gebruiken waarbij ik 's ochtends meestal file-vrij kan rijden en 's middags moet/ wil filteren. Vooralsnog zit ik te denken aan tour-achtige motoren (BWM 1200 RT enz.) maar sta open voor suggesties en wil vooral wat proefritten gaan doen :)
Gefeliciteerd met je A! Een RT is een prima tourmotor, maar een vrij groot en zwaar om te filteren, zeker als je het nog moet leren. Heb zelf ook pas kort mijn A, dus ben nu zelf ook nog lekker aan het leren ;)

Een F800GT of F700GS zou ik ook zeker naar kijken, zijn een stuk lichter en makkelijker dan de grote boxers of 4 cylinders. Ik heb uiteindelijk zelf een F700GS gekozen, dus ben wel een beetje bevooroordeeld... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Woon werk? GSX-R 750 :+ Lekker smal, ideaal tussen de file door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

R1200rt/gs zijn beide goede tourmotoren, maar inderdaad erg groot en zwaar om tussen de file door te gaan, het kan alleen zolang de auto's ver genoeg uit elkaar staan. Ook moet je daar zeker een keer een proefritje op maken om te kijken of het je ding is, die grote boxers rijden toch wel apart, is net een diesel. Zolang je je rijbewijs wilt houden hoef je eigenlijk nooit boven de 3000 toeren uit te komen.

Verder betrouwbare motoren maar als er iets kapot gaat ben je de sjaak. Koppeling die slipt, 1500 euro, abs pompje kapot >1000 euro. Dus zorg dat je een goede koopt, als er 1 ding stuk gaat heb je het er uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Ik rij woon-werk op een FZS600 Fazer uit 2000. Niet een echte tourmotor, maar tour genoeg voor redelijk lange stukken. Betrouwbaar ding als je het standaard onderhoud gewoon netjes uitvoert.
Heb er nu in 7 maanden ruim 8000 km mee gereden en het bevalt me nog altijd goed.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
[...]

Overweeg je niet om lekker licht te beginnen? Lees, 500cc twin (bijvoorbeeld Honda CB500X) of 600cc single/twin (bijvoorbeeld de SWM superdual, XT660, of een tracer, versys, wee-strom,...)

Ik had (heb nog steeds) voor mezelf de overweging dat ik best eerst wat jaren ervaring opdoe met motorrijden voor ik zwaarder ga. En 'k vind de CB fijn rijden hoor... al vele kilometers plezier (+ filtert gemakkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf voor eerste motor voor woon werk verkeer +- 30km snelweg te denken aan een R6 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 17:47

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:04:
[...]

R1200rt/gs zijn beide goede tourmotoren, maar inderdaad erg groot en zwaar om tussen de file door te gaan, het kan alleen zolang de auto's ver genoeg uit elkaar staan. Ook moet je daar zeker een keer een proefritje op maken om te kijken of het je ding is, die grote boxers rijden toch wel apart, is net een diesel. Zolang je je rijbewijs wilt houden hoef je eigenlijk nooit boven de 3000 toeren uit te komen.

Verder betrouwbare motoren maar als er iets kapot gaat ben je de sjaak. Koppeling die slipt, 1500 euro, abs pompje kapot >1000 euro. Dus zorg dat je een goede koopt, als er 1 ding stuk gaat heb je het er uit.
Koppeling gaat over het algemeen 100.000km mee, minimaal. Mijne doet het al 130.000km prima zonder enig probleem met goed gebruik. Vervangen kost bij diverse zaken 600-800€. Abs pomp is inderdaad een zwakke plek, op het gs forum zijn jongen die ze reviseren met een pomp van een fiësta dacht ik. Kost pak'm beet 170€.
Diverse bedrijven doen het tussen de 400€ en 700€.
Moet je er ook bijvertellen dan een beurt klein voor een boxer bij de dealer rond de 200-250€ zit en een grote 400-600€. Daar kan menig jap nog een puntje aan zuigen. Ik ben ongeveer 75€ spullen kwijt als ik zelf een kleine beurt doe en een grote kost rond de 120€.
Dus dat "de Sjaak" valt echt wel weer mee ;) menig brommer haalt die km standen die boxers halen niet eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 20:08
Heb naar aanleiding van de discussie hier over bocht techniek de kissing the mirror techniek maar eens uitgeprobeerd. Gisteravond en vanochtend getest en merk dat mijn bochten meteen veel vloeiender en strakker worden :D

Je gaat, zoals eeder al genoemd is, zeker beter kijken. Ga voorlopig dit blijven doen, is nog wel wennen want voelt nog onnatuurlijk om te doen.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aidanl schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:22:
Heb naar aanleiding van de discussie hier over bocht techniek de kissing the mirror techniek maar eens uitgeprobeerd. Gisteravond en vanochtend getest en merk dat mijn bochten meteen veel vloeiender en strakker worden :D

Je gaat, zoals eeder al genoemd is, zeker beter kijken. Ga voorlopig dit blijven doen, is nog wel wennen want voelt nog onnatuurlijk om te doen.
Het werkt echt :)

Ik zal kijken of kissing the mirror foto van mij in de topic start opgenomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schallie233
1 van mijn overwegingen om naar de 1200 RT te kijken is ook dat ik met 140 km/u nog wat beschut (kuip/ scherm) wil zitten (en eventueel in najaar/ winter). Zijn er kleinere tourmotoren waar ik dat ook mee zou kunnen bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:28:
[...]

Het werkt echt :)

Ik zal kijken of kissing the mirror foto van mij in de topic start opgenomen kan worden.
Maak maar een opzetje, dan zorg ik dat hij er bij komt te staan. Hij is inmiddels al behoorlijk vaak voorbij gekomen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Schallie233 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:29:
1 van mijn overwegingen om naar de 1200 RT te kijken is ook dat ik met 140 km/u nog wat beschut (kuip/ scherm) wil zitten (en eventueel in najaar/ winter). Zijn er kleinere tourmotoren waar ik dat ook mee zou kunnen bereiken?
Ach, die rt's rijden super soepel en zijn erg makkelijk te besturen. Ga gewoon proefrijden, als je stuur tussen de file past past de rest ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 02:37

BioHazard

*\o/*

aidanl schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:22:

Same, voelde goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:22:
[...]

Koppeling gaat over het algemeen 100.000km mee, minimaal. Mijne doet het al 130.000km prima zonder enig probleem met goed gebruik. Vervangen kost bij diverse zaken 600-800€. Abs pomp is inderdaad een zwakke plek, op het gs forum zijn jongen die ze reviseren met een pomp van een fiësta dacht ik. Kost pak'm beet 170€.
Diverse bedrijven doen het tussen de 400€ en 700€.
Moet je er ook bijvertellen dan een beurt klein voor een boxer bij de dealer rond de 200-250€ zit en een grote 400-600€. Daar kan menig jap nog een puntje aan zuigen. Ik ben ongeveer 75€ spullen kwijt als ik zelf een kleine beurt doe en een grote kost rond de 120€.
Dus dat "de Sjaak" valt echt wel weer mee ;) menig brommer haalt die km standen die boxers halen niet eens.
Het zijn uiteindelijk erg betrouwbare machines, eens.
En de koppeling gaat normaal lang mee, maar vandaar dat ik de tip gaf een goed model uit te kiezen. Wij hebben bijvoorbeeld ooit een 1200rs gekocht die 2 jaar stil had gestaan, waarvan de seals waren uitgedroogt, uiteindelijk op zijn goedkoopst voor 800 euro bij een handige harrie laten repareren. Abs pomp was gelukkig onder garantie van een 1200rt, maar ook erg duur. Verder is het een zware motor, die toch ook wel flink wat banden lust (bij mijn vader in ieder geval, ligt mogenlijk ook aan de rijstijl..)

Groot voordeel is dan weer dat ze allemaal een cardan hebben, dus gezeur met een ketting ben je al vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:31:
[...]

Maak maar een opzetje, dan zorg ik dat hij er bij komt te staan. Hij is inmiddels al behoorlijk vaak voorbij gekomen inderdaad :)
Ik heb volgens mijn laatst ergens een plaatje op 't interweb gezien waarin 't redelijk goed zichtbaar was. Kan me zo even niet meer herinneren wáár ik 't ergens gezien heb maar..... Zal vanmiddag, als ik tijd over heb, wel eens even gaan zoeken en als ik 't gevonden kan krijgen dan deel ik 't hier wel even met jullie >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

abs pomp kost volgens mij rond de 1800€, dus die zijn wel prijzig maar de modellen met bekrachtigde pomp hebben er meer last van. Banden slijtage is wisselend, 2 personen + bagage en dan 10.000 km rondje Noorwegen was ongeveer 13000km met een setje. Alleen rondje alpen rij ik ze ook wel is in 5000km op, 1 persoon met bagage en genoeg motivatie van vrienden die toch ook wel lekker kunnen sturen >:)
Maar een gs heeft over het algemeen wat dieper profiel bandjes, alhoewel ik al weer een tijdje roadsmarts op mijn favo lijstje heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Vandaag in de aanbieding op 1dayfly: GoRider GPS dinges. Iemand hier ervaring mee? Ik ken het merk niet, is het een beetje kwaliteit?

Edit:

Volgens recenties op internet is het voor z'n prijs best OK. Schijnt hetzelfde als Chinese Rage apparaten te zijn... (Ken ik ook niet :+)

@Thoit: thanks, dat begreep ik ook van andere recenties, idd.

[ Voor 39% gewijzigd door DeKaerften op 29-03-2017 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:03:
Nee, er zit te veel olie overal om de oorzaak te identificeren. Het kan een pakking zijn, carterontluchting, een combinatie van beide. Het enige dat ik weet is dat het rechts zit. De linkerkant is kurkdroog. Misschien zijn er ook wat keerringen gemold; ik heb immers al een heel stuk gereden voordat ik er achter kwam. Hoe dan ook, ik weet er veel te weinig van om het zelf te kunnen beoordelen.
Inmiddels een klein berichtje van de garage over de olie spuitende Super Tenere. Het lijkt er op dat er iets is misgegaan (een pakking beschadigd oid) bij het terug in elkaar zetten na het kleppen stellen. Het wordt nagekeken, de pakking wordt sowieso vervangen, en dan zou dat waarschijnlijk al de oplossing kunnen zijn. We gaan het meemaken. :)

Ik zat al met doemscenario's als een vervangend blok in mijn hoofd, dus dan valt dit opeens heel erg mee. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31
DeKaerften schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:14:
Vandaag in de aanbieding op 1dayfly: GoRider GPS dinges. Iemand hier ervaring mee? Ik ken het merk niet, is het een beetje kwaliteit?
Zijn Chinese navigaties met Windows CE. Heb er zelf eentje, die ik tweede hands heel goedkoop heb kunnen overnemen. Het werkt opzicht prima, het is natuurlijk niet zo goed als een Garmin / TomTom, maar daar is de prijs ook naar.

Voor meer info zie: http://www.motor-forum.nl...Motorcycle-Edition-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb van GoRider een aantal extra accu's + lader voor m'n GoPro Hero 3 Black en die voldoen écht prima. Dingen doen qua capaciteit/opnameduur niet onder voor de originele GoPro accu's. o.a. Mediamarkt verkoopt dat spul, overigens.

Laat maar..... Te vlug getikt en niet goed gekeken. Accu's zijn van Pro-Mount :+ waarin het tweede deel van de naam GoPro is opgenomen en niet 't eerste.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 29-03-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:16:
[...]

Inmiddels een klein berichtje van de garage over de olie spuitende Super Tenere. Het lijkt er op dat er iets is misgegaan (een pakking beschadigd oid) bij het terug in elkaar zetten na het kleppen stellen. Het wordt nagekeken, de pakking wordt sowieso vervangen, en dan zou dat waarschijnlijk al de oplossing kunnen zijn. We gaan het meemaken. :)

Ik zat al met doemscenario's als een vervangend blok in mijn hoofd, dus dan valt dit opeens heel erg mee. :+
Dat is wel jammer. Hopelijk is er in de tijd dat de olie naar buiten spoot, genoeg olie gebleven waar die moest blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:09:
[...]

Ik heb volgens mijn laatst ergens een plaatje op 't interweb gezien waarin 't redelijk goed zichtbaar was. Kan me zo even niet meer herinneren wáár ik 't ergens gezien heb maar..... Zal vanmiddag, als ik tijd over heb, wel eens even gaan zoeken en als ik 't gevonden kan krijgen dan deel ik 't hier wel even met jullie >:)
Bedoel je wellicht dit plaatje @wimmel_1 ?:

Afbeeldingslocatie: http://motorcycletraining.com/v2/wp-content/uploads/2012/10/chin-over-wrist.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Thoit schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:18:
[...]

Dat is wel jammer. Hopelijk is er in de tijd dat de olie naar buiten spoot, genoeg olie gebleven waar die moest blijven :P
Lijkt altijd meer dan het is, kom je pas achter als de eerste liter olie uit je blok in de opvangbak gaat. Vervolgens de aftapplug die nog heet is uit je vingers glipt en dan de opening verstopt waardoor de olie in de bak komt....
Vervolgens de 2e liter olie in de rand blijft zitten gelukkig en dan de resterende 1,5 liter over de grond loopt in de schuur.... O-)
Dan weet je pas hoeveel het precies is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:20:
[...]

[afbeelding]
Ik zat eerder aan de afbeelding die Pilatus poste te denken. Die 5 plaatjes onder/naast elkaar. Maar wimmel_1 vindt het vast wel, ik heb er vertrouwen in :+

[ Voor 47% gewijzigd door lolgast op 29-03-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:20:
[...]

[afbeelding]
Nee, was een ander plaatje..... Ik zoek nog even verder :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online

Edit:

Volgens recenties op internet is het voor z'n prijs best OK. Schijnt hetzelfde als Chinese Rage apparaten te zijn... (Ken ik ook niet :+)

@Thoit: thanks, dat begreep ik ook van andere recenties, idd.
En besteld. Ik zal hier t.z.t. even een review'tje neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:21:
[...]

Ik zat eerder aan de afbeelding die Pilatus poste te denken. Die 5 plaatjes onder/naast elkaar. Maar wimmel_1 vindt het vast wel, ik heb er vertrouwen in :+
Die van mij geeft goed aan hoe je er naast moet hangen, maar wat minder goed de kissing the mirror techniek zonder er naast te hangen. Voor alleen de kissing the mirror techniek vind ik het plaatje van Wimmel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Met de kissing techniek neem ik de bochten vele malen beter, sneller en scherper. En het is nog leuk ook om naast je motor te hangen.

Oke ik weet dat het al zovaak is langs gekomen maar ik ben er nog steeds niet uit. Hoe o hoe kan ik gpx routes gebruiken met de telefoon. Ik heb duizenden gratis nav apps gebruikt maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Tips/guides? Ik wil graag voor een werkende app betalen.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:17
Hamza schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:32:
Met de kissing techniek neem ik de bochten vele malen beter, sneller en scherper. En het is nog leuk ook om naast je motor te hangen.

Oke ik weet dat het al zovaak is langs gekomen maar ik ben er nog steeds niet uit. Hoe o hoe kan ik gpx routes gebruiken met de telefoon. Ik heb duizenden gratis nav apps gebruikt maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Als je bereid bent om ervoor te betalen moet je de tomtom GO app downloaden. Kost je 15€/jr of 40€/3jr en kun je online via MijnTomTom .gpx bestanden uploaden.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42

Ik gebruik de tomtom go app. Via mydrive.tomtom.com kan je GPX routes inladen, deze syncen dan met alle apparaten die op hetzelfde tomtom account geregistreerd staan. Dat kan dus een navi zijn, maar ook je tel.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 13:33

Scenic als je een iPhone hebt: https://itunes.apple.com/...racking/id1089668246?mt=8

Uploaden via de website, importeren in de app en gassen maar! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door EBOOZ op 29-03-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:10:
abs pomp kost volgens mij rond de 1800€, dus die zijn wel prijzig maar de modellen met bekrachtigde pomp hebben er meer last van. Banden slijtage is wisselend, 2 personen + bagage en dan 10.000 km rondje Noorwegen was ongeveer 13000km met een setje. Alleen rondje alpen rij ik ze ook wel is in 5000km op, 1 persoon met bagage en genoeg motivatie van vrienden die toch ook wel lekker kunnen sturen >:)
Maar een gs heeft over het algemeen wat dieper profiel bandjes, alhoewel ik al weer een tijdje roadsmarts op mijn favo lijstje heb!
Wat ik had begrepen was doordat ze redelijk zwaar zijn banden erg snel vierkant worden. Als je ze gebruikt voor woon werk en vooral veel snelweg slijt het midden erg snel, dus dual compound toerbanden is een must, maar dan nog. Weet niet hoe jouw ervaringen daar mee zijn? Of kies je altijd voor de bochtige weggetjes ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Plus veel koppel, wat de banden ook nog eens op hun donder geeft.

Zelf ga ik waarschijnlijk de Pilot Road 4 (Trail) proberen zodra het budget weer wat is aangevuld. Sowieso ligt er een imho rare combinatie onder die Super Tenere; voor een Continental en achter een Metzeler band. 't Zal wel werken, maar om nou te zeggen dat me dat veel vertrouwen geeft als ik eens in Duitsland (gladder asfalt) ben in de regen... niet echt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:06:
Plus veel koppel, wat de banden ook nog eens op hun donder geeft.
Als je sportief rijd gaat het vrij hard inderdaad. Heb nu dezelfde set banden als onder mijn SV. Ik rij alleen nu wat sportiever en ze gaan veel minder lang mee. Ook vaker harder remmen zorgt er voor dat de voorband ook flink sneller op gaat. Normaal als achter op is heeft voor nog zo'n 1/3 over. Zoals ik nu rij is voor gelijk met achter op. Heb wel eens 9.000km met een setje SportSmart2 banden gedaan, maar deze keer zijn ze binnen 6.000km wel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:10
Voor android: OSMand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:10

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:03:

Groot voordeel is dan weer dat ze allemaal een cardan hebben, dus gezeur met een ketting ben je al vanaf :)
Dat argument heb ik nou toch al vaak gehoord en gekregen, maar hoeveel gezeik is een ketting nou eenmaal? We hebben het hier over een apparaat wat sowieso (vaak, niet altijd) stukken lagere onderhoudsintervallen heeft, waarvan we allemaal vinden dat het best wat meer mag kosten, want 'smiles per gallon' en het gaat vooral om de beleving.

Elke 500 kilometer even een spuitbus over die ketting heen halen is volgens mij echt geen inspanning (olie peilen duurt langer) en zelfs de obligataire bandenspanning controleren (en eventueel corrigeren) is al meer werk.

Uiteraard moet je een kettingset om de zoveel tijd vervangen, maar dan verwijs ik terug naar het argument m.b.t. onderhoud: als je bereid bent een voertuig te benutten dat grofweg elke 10k een nieuwe set banden nodig heeft (á € veel,-) moet een kettingset elke 20/30/40k ook niet raar meer zijn.

Er staat tegenover dat een opzet met een ketting minder weegt dan een cardan-as, een smaller/kleiner profiel heeft en bij problemen/defecten/slijtage dus goedkoper te vervangen is dan een cardan-as. En dan is er ook nog een stukje estethiek, voor wie daarom geeft - een ketting geeft veel meer doorkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:29:
[...]

Wat ik had begrepen was doordat ze redelijk zwaar zijn banden erg snel vierkant worden. Als je ze gebruikt voor woon werk en vooral veel snelweg slijt het midden erg snel, dus dual compound toerbanden is een must, maar dan nog. Weet niet hoe jouw ervaringen daar mee zijn? Of kies je altijd voor de bochtige weggetjes ^^
Tsja, moeilijk te zeggen denk ik. Tis een gevolg van een persoonlijk gebruik icm de zwaarte en type band.

Had de standaard Anakee 3 op mijn tractor. In het midden gelijkmatige slijt, aan de randen vreemde en relatief diepe slijtage. Rond was ie niet meer, maar ook niet vierkant, golvend eerder 8)7 Voor mij geen Anakees meer. Heb er nu TKC 70 op liggen. Tot op heden prima band, ook op nat wegdek, beter dan de Anakee.

Was altijd Bridgestone-fan, daarna Michelin. Nu de conti. Is een trial and error dingetje denk ik. En heel persoonlijk.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:31:
[...]

Dat argument heb ik nou toch al vaak gehoord en gekregen, maar hoeveel gezeik is een ketting nou eenmaal? We hebben het hier over een apparaat wat sowieso (vaak, niet altijd) stukken lagere onderhoudsintervallen heeft, waarvan we allemaal vinden dat het best wat meer mag kosten, want 'smiles per gallon' en het gaat vooral om de beleving.

Elke 500 kilometer even een spuitbus over die ketting heen halen is volgens mij echt geen inspanning (olie peilen duurt langer) en zelfs de obligataire bandenspanning controleren (en eventueel corrigeren) is al meer werk.

Uiteraard moet je een kettingset om de zoveel tijd vervangen, maar dan verwijs ik terug naar het argument m.b.t. onderhoud: als je bereid bent een voertuig te benutten dat grofweg elke 10k een nieuwe set banden nodig heeft (á € veel,-) moet een kettingset elke 20/30/40k ook niet raar meer zijn.

Er staat tegenover dat een opzet met een ketting minder weegt dan een cardan-as, een smaller/kleiner profiel heeft en bij problemen/defecten/slijtage dus goedkoper te vervangen is dan een cardan-as. En dan is er ook nog een stukje estethiek, voor wie daarom geeft - een ketting geeft veel meer doorkijk.
Heb je wel gedeeltelijk een punt, maar afhankelijk van de motor zal ie af en toe gespannen moeten worden, hij moet gesmeerd worden en af en toe vervangen, ook zit soms de halve motor onder als je een beetje lomp insmeerd :+

maar ik ben ze dan ook nog gewend van de brommertijd, waarbij die ook wel eens spontaan uit elkaar klapte en fijn mijn kuiten aantikte }:O

Persoonlijk maakt t me verder geen zier uit of er een ketting op zit of niet, denk dat t ook zoon dingetje is dat als je eenmaal cardan gewent bent je het gewoon niet meer zoekt, luiigheid van de cardanrijders :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:08
Leviathius schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:34:
[...]

Als je bereid bent om ervoor te betalen moet je de tomtom GO app downloaden. Kost je 15€/jr of 40€/3jr en kun je online via MijnTomTom .gpx bestanden uploaden.
Er zijn genoeg alternatieven toch?
Sygic
Scenic

Dat zijn de twee beste gratis alternatieven.

Sygic heeft het bij een rit al keer laten zien beter te werken dan een garmin zumo!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:29:
[...]

Weet niet hoe jouw ervaringen daar mee zijn? Of kies je altijd voor de bochtige weggetjes ^^
Ik rij denk ik nogal sportief, bandjes worden niet vaak vierkant. Zo vroeg mogelijk in de bocht het gas erop, in juni doen we een rondje Franse Alpen. 4 jaar terug ook gedaan en toen was mijn roadsmart2 in het midden nog goed maar de zijkant was volledig weg. De bandenboer wist niet waar ie zag.
Naar Noorwegen met meisje en bagage deed ik op de trail attack1/2 die hebben wat meer profiel dus gaan langer mee. Scheelt 2/3mm met een echte toerband wat een allroad band extra heeft.
Volgens mij was iemand van het forum ook met trailattacks onder zijn rt naar Marokko geweest.
kneusteun schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:27:
[...]

Sygic
Scenic

Sygic heeft het bij een rit al keer laten zien beter te werken dan een garmin zumo!?!?!
Sygic is voor a naar b, zumo om ritten te rijden. Iets van a naar b doen zonder het na te kijken is gekkenwerk op een zumo :Y
Zijn ze gewoon niet voor gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door charrel op 29-03-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:27:
[...]

Sygic
Scenic

Nokia Here ;) Snelwegen laten mijden en je krijgt leuke en goede routes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een paar slechte schakels in m'n ketting (waarschijnlijk door slecht onderhoud / roest) en de kettingspanning is niet overal gelijk daardoor.

Kettingwielen zien er goed uit (beide kanten van het tandje ziet er hetzelfde uit) en zijn totaal niet krom getrokken. Heb ook geen flauw idee wanneer de ketting vervangen is (of ooit vervangen is), heb de motor nog geen half jaar.

Kan ik nu veilig alleen de ketting vervangen? Of kan ik op een of andere manier de schakels nog draaiend krijgen (verwacht van niet...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:26:
Heb een paar slechte schakels in m'n ketting (waarschijnlijk door slecht onderhoud / roest) en de kettingspanning is niet overal gelijk daardoor.

Kettingwielen zien er goed uit (beide kanten van het tandje ziet er hetzelfde uit) en zijn totaal niet krom getrokken. Heb ook geen flauw idee wanneer de ketting vervangen is (of ooit vervangen is), heb de motor nog geen half jaar.

Kan ik nu veilig alleen de ketting vervangen? Of kan ik op een of andere manier de schakels nog draaiend krijgen (verwacht van niet...).
Is het niet gewoon aangekoekt vuil waardoor de schakels niet meer goed scharnieren. Gewoon met wat reinigingsmiddel inspuiten en met de hand even heen en weer bewegen tot het weer soepel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al met lampenolie en WD40 in de weer geweest, maar ze blijven slecht scharnieren.

Zijn er misschien nog andere middelen die hiervoor geschikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 16:10
ik heb het zelfde nu met mijn ketting paar schakels echt muurvast (en ja gewoon regelmatig gesmeerd) wou eerst ook alleen de ketting vervangen maar voor 30 euro meer heb je ook 2 tandwielen en kan het weer netjes in elkaar slijten. als je alleen de ketting vervangt kan die snel slijten omdat de tandwielen niet goed passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Gewoon complete set vervangen, alleen de ketting heeft geen zin. Slijt ie dubbel zo hard op de oudere tandwielen, is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:38
DragonSlayer666 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:34:
[...]

Ik gebruik de tomtom go app. Via mydrive.tomtom.com kan je GPX routes inladen, deze syncen dan met alle apparaten die op hetzelfde tomtom account geregistreerd staan. Dat kan dus een navi zijn, maar ook je tel.
Top. Wist niet dat je dat zo kon doen. Zit de optie kronkelroutes al in de IOS versie?

Dit weekend maar eens aanschaffen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:54

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Hayabusa. Uiteraard wel een rode. Een zeer vriendelijke beginnersfiets.
Of anders een Honda SP2, ook goed als eerste motor. Ook rood natuurlijk.

:+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:01:
[...]

Hayabusa. Uiteraard wel een rode. Een zeer vriendelijke beginnersfiets.
Of anders een Honda SP2, ook goed als eerste motor. Ook rood natuurlijk.

:+
Is een HP2 of de "R "variant daarvan tegenwoordig niet beter geschikt voor een beginner? De SP2 en Hayabusa hebben op de in NL leverbare (tweedehands) varianten géén ABS (de huidige GSX-R 1300 mág in de EU niet meer geleverd worden vanwege.... Euro-4 Emissie normen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:01
[...]

Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX = R1200RT zonder hangtieten 8) .
Afbeeldingslocatie: http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2012models/2012-MotoGuzzi-Stelvio1200NTXe.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 14:54
Ben eigenwijs geweest en ben tocj voor het idee dat in mijn hoofd zat gegaan: de Kriega US-30 op zijn vertrouwde plek op de buddy (vast aan het subframe) en daaraan vast 'geknoopt' met ROKtraps de tent, slaapmat, slaapzak en losse dry bag voor bijvoorbeeld meer kleding

Bepakt

Moet alleen nog een oplossing vinden voor iets van een stoel (heb eingelijk geen zin om zo\n (nep)helinox te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Imperial_Master schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:31:
Ben eigenwijs geweest en ben tocj voor het idee dat in mijn hoofd zat gegaan: de Kriega US-30 op zijn vertrouwde plek op de buddy (vast aan het subframe) en daaraan vast 'geknoopt' met ROKtraps de tent, slaapmat, slaapzak en losse dry bag voor bijvoorbeeld meer kleding

[afbeelding]

Moet alleen nog een oplossing vinden voor iets van een stoel (heb eingelijk geen zin om zo\n (nep)helinox te halen..
Ze bouwen daar in dat land waar die fiets geregistreerd is toch ook wel Volvo's met voldoende laadruimte? :o

Maareh.... Serieus: Hulde dat je zo op pad wil (en kunt) gaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hoe stap je nu nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Gewoon voet over het zadel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoe ga jij opstappen op een Teneré met alle 3 de koffers er op? Waarschijnlijk ook gewoon door met je linker voet op 't linker stepje te gaan staan en vervolgens je rechter been óver het zadel te tillen (dat gaat ook als de fiets op de "Jiffy" staat, overigens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
cyntax schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:28:
[...]

Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX = R1200RT zonder hangtieten 8) .
[afbeelding]
Geen hangtieten maar pushup tieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

[afbeelding]

Nep of echte helinox zit prima, koop liever een wat kleinere tent... zo past er ook nog wel een stoeltje tussen van de xenos. Net zo breed als je tent gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:54

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:28:
[...]

Is een HP2 of de "R "variant daarvan tegenwoordig niet beter geschikt voor een beginner? De SP2 en Hayabusa hebben op de in NL leverbare (tweedehands) varianten géén ABS (de huidige GSX-R 1300 mág in de EU niet meer geleverd worden vanwege.... Euro-4 Emissie normen).
Dat is het juist, als je leert rijden zónder de hulpmiddelen kan je het ook mét :) Vandaar deze twee eenvoudige fietsjes :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon zo:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hij is leuk.... _/-\o_

Maar ook dát gaat je niet meer lukken als er ook nog eens een paar (standaard) koffers aan de zijkant gemonteerd zijn, je trapt dan meestal je rechter hak ín de linker koffer tijdens 't opstappen en je linker hak in de rechter koffer tijdens 't afstappen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 30-03-2017 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:00
Deze zag ik er naast staan, ook wel grappig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
DragonSlayer666 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:34:
[...]

Leviathius schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:34:
[...]

Thx! Ik heb een jaartje gekocht voor 20 euro. Werkt inderdaad heel erg makkelijk met routes importeren. Gek dat ik niet hieraan heb gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hamza schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:33:
[...]

[...]

Thx! Ik heb een jaartje gekocht voor 20 euro. Werkt inderdaad heel erg makkelijk met routes importeren. Gek dat ik niet hieraan heb gedacht.
Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld/recht en niet helemaal objectief meer maar: Hoe ga je het scherm van je smartphone zometeen in de zomer, als de zon er onder allerlei hoeken op gaat schijnen tijdens een rit, een beetje (goed) zichtbaar houden? Of ga je op de gesproken aanwijzingen rijden zodat je het scherm eigenlijk niet nodig hebt?

Ik heb een Garmin Zümo (595) device en zelfs daarop is het ooit al lastig om alles onder alle omstandigheden goed afleesbaar te kunnen krijgen/houden terwijl die dingen toch eigenlijk wel als béste bekend staan om d'r afleesbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
wimmel_1 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:44:
[...]

Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld/recht en niet helemaal objectief meer maar: Hoe ga je het scherm van je smartphone zometeen in de zomer, als de zon er onder allerlei hoeken op gaat schijnen, een beetje (goed) zichtbaar houden? Of ga je op de gesproken aanwijzingen rijden zodat je het scherm eigenlijk niet nodig hebt?

Ik heb een Garmin Zümo (595) device en zelfs daar op is het ooit al lastig om alles onder alle omstandigheden goed afleesbaar te kunnen krijgen/houden terwijl die dingen toch eigenlijk wel als béste bekend staan om d'r afleesbaarheid.
Goed dat je het vraagt. De helderheid voor mn s6 is best hoog. Verder heb ik vandaag een speciale Interphone pro case gekocht bij de motorzaak als telefoonhouder. En die zit weer onder een donkere zonne/windscherm van Baracuda.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SNQvjncdiqTp3zOv0mFsnYax/thumb.jpg <-- Volgens mij de eerste keer dat ik m'n Kawa show. Ondertussen is ie wel veel viezer geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
[...]

Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld/recht en niet helemaal objectief meer maar: Hoe ga je het scherm van je smartphone zometeen in de zomer, als de zon er onder allerlei hoeken op gaat schijnen tijdens een rit, een beetje (goed) zichtbaar houden? Of ga je op de gesproken aanwijzingen rijden zodat je het scherm eigenlijk niet nodig hebt?

Ik heb een Garmin Zümo (595) device en zelfs daarop is het ooit al lastig om alles onder alle omstandigheden goed afleesbaar te kunnen krijgen/houden terwijl die dingen toch eigenlijk wel als béste bekend staan om d'r afleesbaarheid.
Ik rijd, als ik echt een route wil rijden en niet gewoon mijn neus achterna, ook enkel op geluid via de bluetooth. Gaat prima. En al mis je een keer een afslag, binnen 10km zit er meestal wel nog een afslag. En anders is zo'n motor verrekte makkelijk gekeerd.... :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DragonSlayer666 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 01:24:
[...]

Ik rijd, als ik echt een route wil rijden en niet gewoon mijn neus achterna, ook enkel op geluid via de bluetooth. Gaat prima. En al mis je een keer een afslag, binnen 10km zit er meestal wel nog een afslag. En anders is zo'n motor verrekte makkelijk gekeerd.... :+
Ik rijd met de motor ook vrij regelmatig wat (voor mij totaal onbekende) routes en doe dat eigenlijk altijd alléén op basis van het "beeld" van de navigatie-unit waarbij het beeld dan ook nog eens op 2D weergave staat zodat 't verloop van de bochten goed zichtbaar is (de volgende "route-aanwijzing" geeft je al genoeg aanwijzingen om jezelf te bedenken waar je misschien weer eens écht op dat ding moet gaan kijken?).

In m'n auto staat "Truus" overigens ook in de stand "Bakkes dicht houden tenzij...." Waarbij die "tenzij" inhoud dat ze me alléén wat mag melden op het moment dat er een ongeluk/file op m'n route gesignaleerd is en dat ik beter een andere route kan gaan volgen als ik op tijd op of bij m'n bestemming/afspraak aan wil gaan komen.

"Truus" babbelt anders continue door de muziek óf de nieuwsberichten op de radio heen, en dan ook juist precies als ik nét wat aan 't volgen ben.... Net zoals een échte vrouw dat zou doen (vandaar "Truus") ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 30-03-2017 02:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Hier een Galaxy S6 met Sygic. Ook in de volle zon geen enkel probleem. Gebruik deze niet vaak maar ook de lastste keer met 28 graden en volle zon geen enkel probleem om de weg naar het circuit er mee te vinden.

Gebruik sowieso altijd alleen het scherm zonder geluid en dat werkt voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]

Goed voor de druk op je voorwiel :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Joopieboy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 06:03:
[...]

Als dit kan, kan wat bagage achterop ook :+

Heb het plaatje expres niet meteen hier gezet, mogelijk vinden sommige mensen dit NSFW. Of aanstootgevend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Joopieboy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 06:03:
[...]

Een groot deel van het blok plus de rijder hangen al op het voorwiel dus dat beetje bagage zal niet veel uitmaken lijkt me.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:10

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Bergie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:41:
[...]

Een groot deel van het blok plus de rijder hangen al op het voorwiel dus dat beetje bagage zal niet veel uitmaken lijkt me.
En bij motoren met hoge/zachte vering is het sowieso slim om bij stevig remmen een fractie van te voren de achterrem aan te leggen, dan trekt hij naar beneden in plaats van dat hij te diep door de voorvering duikt. Kun je veel harder remmen en door aan te leggen bouw je de druk op het voorwiel geleidelijk op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:46:
[...]

Hoe ga jij opstappen op een Teneré met alle 3 de koffers er op? Waarschijnlijk ook gewoon door met je linker voet op 't linker stepje te gaan staan en vervolgens je rechter been óver het zadel te tillen (dat gaat ook als de fiets op de "Jiffy" staat, overigens).
Met alle 3 de koffers er op kan ik nog steeds opstappen op de reguliere manier. (Afstappen is iets moeilijker door mijn motorische beperkingen :+ )
Als ik de buddyseat ga vol stapelen zit ik wel met een uitdaging en zal ik inderdaad via het stepje moeten opstappen.
wimmel_1 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:09:
[...]

Hij is leuk.... _/-\o_

Maar ook dát gaat je niet meer lukken als er ook nog eens een paar (standaard) koffers aan de zijkant gemonteerd zijn, je trapt dan meestal je rechter hak ín de linker koffer tijdens 't opstappen en je linker hak in de rechter koffer tijdens 't afstappen ;)
Ach, die deuken zitten toch al in de koffers, dus dat maakt me niet zo veel meer uit.

[ Voor 27% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-03-2017 09:06 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.