Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.236 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:42
steveman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:03:
Maar het is waarschijnlijk alleen het frame en kapjes die je gaat printen/cnc-en lijkt me :?
Jup volgens mij wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:13

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik weet dat ik het niks vind, die geïntegreerde knipperlichten op de plek van het remlicht. Ik vind het maar onduidelijk, zeker als er tegelijkertijd wordt geremd.

Officieel mag het ook niet ivm de minimum afstanden tussen de knipperlichten, maar of er op wordt gehandhaafd weet ik niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Patrock schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:11:
Zijn er hier ook mensen die rijden met geïntegreerde knipperlichten in de achterlichtunit?
Ik heb onlangs een motodynamic achterlicht gemonteerd. Wat er ontzettend bruut uit ziet, en de lichtopbrengst is fenomenaal! (stukken feller dan de standaard 21 watt lamp)

Momenteel heb ik de geïntegreerde knipperlichten ook aangesloten na het op maandagavond installeren van een verkorte kentekenplaathouder, aangezien de nieuwe knipperlichten nog niet binnen zijn. Maar eigenlijk bevalt het aanzicht mij zo wel.

Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied? wordt hier op gecontroleerd/ moeilijk over gedaan?
En hoe gaat Duitsland hier mee om?

[afbeelding]
Ik vind het persoonlijk bijzonder irritant als ik achter iemand rijd die een achterlicht met geïntegreerde knipperlichten heeft. Vaak is erg onduidelijk of diegene richting aangeeft (dus naar links of rechts wil) wanneer diegene tegelijk remt, dan is het gewoon één fel licht waar vaag iets knippert. Bij iets grotere afstand is het lastiger om links en rechts te onderscheiden omdat ze direct naast elkaar zitten.

Daarnaast is het ook verboden, dus er kan 'moeilijk' over gedaan worden. Bij de richtingaanwijzers achter moet minimaal 18cm tussen zitten. Ik heb al van een paar mensen gehoord dat ze daar een bekeuring voor gekregen hebben (90 + 9 euro admin. kosten).

Ik zou het niet doen, al is het alleen al voor je eigen veiligheid (duidelijk maken aan verkeer achter je wat je wil, wat niet duidelijk is met deze lichten imo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zijn er hier ook mensen die rijden met geïntegreerde knipperlichten in de achterlichtunit?
Ik heb onlangs een motodynamic achterlicht gemonteerd. Wat er ontzettend bruut uit ziet, en de lichtopbrengst is fenomenaal! (stukken feller dan de standaard 21 watt lamp)

Momenteel heb ik de geïntegreerde knipperlichten ook aangesloten na het op maandagavond installeren van een verkorte kentekenplaathouder, aangezien de nieuwe knipperlichten nog niet binnen zijn. Maar eigenlijk bevalt het aanzicht mij zo wel.

Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied? wordt hier op gecontroleerd/ moeilijk over gedaan?

[afbeelding]
Heb er veel mee gereden, nooit wat over gehoord. Op een R6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:23

Bommes

Capo del formaggio

Bioflap schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:17:
Ja hebt tegenwoordig ook kevlar leggins, waardoor je bijna niet ziet dat je iets onder je spijkerbroek aan hebt. Soms is het dus te gemakkelijk om te oordelen..

Overigens erger ik mij ook aan dit soort personen, helemaal op een MP3 :+
Wij hebben 2 weken terug en nieuwe outfit voor mijn vrouw gekocht.
Kevlar jeans, model "vrouwen mode" niet van een een gewone broek te onderscheiden.
En een Macna "Hoodie" ziet er gewoon uit als een trainingsjasje echter met kevlar en protectie.
Afbeeldingslocatie: https://www.jossmit.nl/contents/media/l_macna-freeride-kevlar-hoodie-grijs_.jpg
Echt een leuk ding voor achter op de Scootah.. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-10 23:16
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:17:
Ik weet dat ik het niks vind, die geïntegreerde knipperlichten op de plek van het remlicht. Ik vind het maar onduidelijk, zeker als er tegelijkertijd wordt geremd.

Officieel mag het ook niet ivm de minimum afstanden tussen de knipperlichten, maar of er op wordt gehandhaafd weet ik niet.
Er is een keer een geweest op Wegmisbruikers (of Blik op de Weg toen nog, weet ik niet) die had dat ook. Hij kreeg een prent en mocht ze mooi weghalen.

Over de discussie over het stoplicht: In theorie is het gewoon een soort van filerijden. Er is immers geen definitie van een file vastgelegd in het RVV (ik heb even gecheckt). Beetje als hetzelfde als de man die rechts een 'file' inhaalde in de volgende post: http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?p=60671#p60671

Een file mag je rechts voorbij rijden en in NL mag je ook 'filteren' in de file. Of dat nu een file is van 12km of van 5 auto's :-)

Als jij als een idioot tussen die auto's doorrijd kan je uiteraard wel gewoon een artikeltje 5 krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:26

[afbeelding]
Ik had dit op mijn vorige motor, gekocht via eBay
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qw9U63Qm.jpg
Klikbaar

Ik heb er nooit problemen mee gehad, ook niet in Duitsland. Ik zou het alleen niet meer doen, hoewel de LEDs best fel waren is het best onduidelijk omdat het zo ver naar het midden zit.

Filmpje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/irIOlbc.gif

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 22-03-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:05
Ik rijd over het algemeen ook altijd naar voren bij een stoplicht, behalve als niet duidelijk is dat het rood blijft. Ik ben zelf niet zo heilig, maar je zou in de problemen kunnen komen als je de lijn tussen de voorsorteervakken van twee verschillende richtingen overschrijdt, of een verdrijvingsvlak o.i.d.
Tussen twee rijen auto's door die dezelfde richting afslaan zou dus moeten mogen:

http://maxius.nl/reglemen...s-1990-rvv-1990/artikel78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Wat wel interessant is bij dat open source project is dat je kan spelen met de geometrie van een frame... lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Als er twee rijstroken voor een richting zijn dan knor ik naar voren, nu het seizoen is begonnen maken automobilisten iets makkelijker ruimte. Bij een enkele strook heb ik me nu al een paar keer verkeken, precies als ik bijna vooraan ben springt het licht op groen. Als rechtgeaarde *ahem* motorrijder geef je dan even flink gas, maar vorige week reed ik zo dus over het voorsorteervak voor linksaf rechtdoor. Heb me voorgenomen dat maar niet meer te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Bommes schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:26:
[...]

Wij hebben 2 weken terug en nieuwe outfit voor mijn vrouw gekocht.
Kevlar jeans, model "vrouwen mode" niet van een een gewone broek te onderscheiden.
En een Macna "Hoodie" ziet er gewoon uit als een trainingsjasje echter met kevlar en protectie.
[afbeelding]
Echt een leuk ding voor achter op de Scootah.. >:)
Ik heb voor mijn vriendin ook een kevlar jeans gekocht.. Wel gewoon een Revit jas.
Daarnaast heeft ze Timberland-achtige motorschoenen.

Heb laatst de nieuwste kevlar jeans van Revit aan gehad. De protectie is daar nu d.m.v. kleine bolletjes. Hierdoor zie en voel je de protectie dus ook zo goed als niet meer zitten.

https://www.revitsport.co.../jeans-vendome-2.html#616

[ Voor 3% gewijzigd door Bioflap op 22-03-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Leviathius schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:22:
[...]
Klopt, maar deze jeans zat zo strak, daar kantie nooit zo'n kevlar legging onder aan doen. En ik verwacht sowieso niet dat zo'n type persoon zo fanatiek is om er speciaal een kevlar legging voor aan te schaffen :+
[...]
Sowieso zou diegene dan eerder een Roof helm kopen. Die geven nooit geld uit aan de rest van de bescherming. ;)
steveman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:03:
Maar het is waarschijnlijk alleen het frame en kapjes die je gaat printen/cnc-en lijkt me :?
Ook al zijn het waarschijnlijk 'alleen' die 2 dingen, het huren van een CNC machine inclusief operator kost ook redelijk wat... O-)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:34

[afbeelding]
Ik had het ook op mijn CBR600RR, maar vond dat het niet zichtbaar genoeg was, vooral overdag, dus had ik nog wat extra ledjes laten installeren.

YouTube: Tripage LED pegs CBR600RR 2004 PC37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rav schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:17:
Is er hier op tweakers ook iemand die op een Zero rijd? Als in een elektrische motor?

Ik woon in een land waar geen officiële Zero dealer zit, en zit me vast een beetje te oriënteren om er over 1 of 2 jaar eentje te kopen. Vraag me af hoe het zit met onderhoud en hoe betrouwbaar ze zijn en algemene ervaringen.
Even een reactie hierop.

Ik heb mijn R1 weggedaan vorig jaar, maar zo richting het mooie weer en de straks weer dikke lange files zat ik te kijken en op zich klinkt een elektrische motorfiets niet eens zo slecht.
Voordeel als je hem zakelijk koopt zijn de fiscale regelingen en bijkomende voordelen, dus heel duur hoeft hij niet te zijn.
2 mensen reden hier elektrisch, Erasmo en antonboonstra volgens mij.
welke hebben jullie en wat zijn de ervaringen, zouden jullie het adviseren of niet?

Toevallig
zie op de Zero website dat uwvoertuig.nl officieel dealer is, laten ze op hun fb pagina hem nou net vandaag binnen hebben gekregen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sPLDxJeOmJdmGUMxDR6oHpgk/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 22-03-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 15:22

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

cyntax schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:14:
[...]

Ik had het ook op mijn CBR600RR, maar vond dat het niet zichtbaar genoeg was, vooral overdag, dus had ik nog wat extra ledjes laten installeren.

YouTube: Tripage LED pegs CBR600RR 2004 PC37
Ziet er inderdaad wel gaaf uit, helaas voor mij niet echt een optie aangezien de passenger peg's aardig laag en naar voren zitten. Heb dit idee al eens eerder gezien (met compleet achterlicht functie)

Als de knipperlichten eindelijk binnen zijn (staan al een maand in pre-order) kan ik de geïntegreerde knippers altijd makkelijk er bij aansluiten, (dubbel op) maar dan is het ook weer de vraag hoe duidelijk is dit? Of ik moet een manier zien te vinden om het alternerend te laten knipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Viper® schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:26:
[...]

Even een reactie hierop.

Ik heb mijn R1 weggedaan vorig jaar, maar zo richting het mooie weer en de straks weer dikke lange files zat ik te kijken en op zich klinkt een elektrische motorfiets niet eens zo slecht.
Voordeel als je hem zakelijk koopt zijn de fiscale regelingen en bijkomende voordelen, dus heel duur hoeft hij niet te zijn.
2 mensen reden hier elektrisch, Erasmo en antonboonstra volgens mij.
welke hebben jullie en wat zijn de ervaringen, zouden jullie het adviseren of niet?
Ik heb een reactie gehad van antonboonstra, zal hem hieronder plaatsen:
antonboonstra schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:42:
[...]

Ik heb 'm nu zo goed als een jaar met 5000 km op de teller. Afgezien van een probleempje met de lak, heb ik er nog nul problemen mee gehad. In de praktijk hoef je eigenlijk nooit naar de dealer. Onderhoud is echt minimaal. Banden, remvloeistof en aandrijfriem na 40.000 km. Als je veel gebruik maakt van regeneratief remmen, hoef je de remblokken volgens mij nooit te vervangen. Maar wil je het precies weten, download de Owners Manual: http://media.zeromotorcyc...ers-Manual-S-SR-DS-nl.pdf
Ik woon niet in NL dus ik kan niet oordelen over de fiscale voordelen. Maar waar je wel rekening mee moet houden is dat je nog slechter te 'zien' bent door andere weggebruikers vanwege het gebrek aan geluid.

Ik heb dan zelf het idee om extra lampen aan de voorzijde te installeren. En evt. een soort toeter die zachtjes is, als je bijvoorbeeld voetgangers wilt waarschuwen en niet per se de luide toeter wilt gebruiken.
Voorbeeldje van de lampen die ik bedoel (zou dan LED kopen):
Afbeeldingslocatie: http://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2016/06/motorcycle-driving-lights-night-ride.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

lolgast schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:00:
[...]

Ik had dit op mijn vorige motor, gekocht via eBay
[afbeelding]
Klikbaar

Ik heb er nooit problemen mee gehad, ook niet in Duitsland. Ik zou het alleen niet meer doen, hoewel de LEDs best fel waren is het best onduidelijk omdat het zo ver naar het midden zit.

Filmpje:
[afbeelding]
Ha, zo te zien had ik dezelfde achterlamp op mijn zx7r. :)

Heb ik ook nooit problemen mee gehad maar ik denk dat ze niet super duidelijk waren voor het verkeer achter me. Je ziet misschien alleen dat iemand af gaat slaan maar de richting is onduidelijk omdat ze zo dicht op elkaar zitten.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Achja, op mijn caferacer heb ik niet eens richting aanwijzers.... gaat ook dikke prima.
En ik schat zelf prima in wanneer ik even handje uitsteek of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 10-10 12:09

Ethirty

Who...me?

Rav schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:39:
Maar waar je wel rekening mee moet houden is dat je nog slechter te 'zien' bent door andere weggebruikers vanwege het gebrek aan geluid.
Geloof mij maar, in de gemiddelde leasebak hoor je een motor of sirene sowieso al nauwelijks meer, zeker niet als de radio op meer dan 10% staat.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:28

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:22:
[...]

Klopt, maar deze jeans zat zo strak, daar kantie nooit zo'n kevlar legging onder aan doen. En ik verwacht sowieso niet dat zo'n type persoon zo fanatiek is om er speciaal een kevlar legging voor aan te schaffen :+

Laatst zag ik hier in Breda ook een man van Noord-Afrikaanse afkomst die op zo'n driewieler met autobanden reed. Zo'n trike die aan de voorkant net zo breed is als een auto zeg maar. Hij was natuurlijk super goed beschermd door zijn Paris Saint Germain matchend trainingspak en scooter helm 8)7
Das toch een Spyder? Die dingen zijn superveilig. Onmogelijk om daar mee om te vallen :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Ethirty schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:18:
[...]

Geloof mij maar, in de gemiddelde leasebak hoor je een motor of sirene sowieso al nauwelijks meer, zeker niet als de radio op meer dan 10% staat.
Als de berijder al niet met zijn telefoon zit te spelen en je dus ook nog eens niet ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 11:11
Vrijdag schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:21:
[...]
Das toch een Spyder? Die dingen zijn superveilig. Onmogelijk om daar mee om te vallen :P
Hij leek er wel sterk op, maar had bredere voorbanden erop gezet dan gok ik. Daar zul je inderdaad niet gauw mee omvallen, maar als je uit de bocht vliegt of ergens tegenaan botst en je over je stuur geslingerd wordt is het toch wel handiger iets veiligers aan te hebben dan een scooter helm en een trainingspakkie :9 .

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Leviathius schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:28:
[...]

Hij leek er wel sterk op, maar had bredere voorbanden erop gezet dan gok ik. Daar zul je inderdaad niet gauw mee omvallen, maar als je uit de bocht vliegt of ergens tegenaan botst en je over je stuur geslingerd wordt is het toch wel handiger iets veiligers aan te hebben dan een scooter helm en een trainingspakkie :9 .
Ik heb hem ook zien rijden. Als een hooligan, welteverstaan. Net zo erg als die handvol gasten met quads die af en toe door de stad raggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Osiris schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:58:
[...]

Geen wonder dat je weinig vermogen hebt als je in de begrenzer zit :P
:+

Ik moest recent nog aan een post van jou denken over Rev'it.

Ik heb zelf de Rev'it Galactic jas, maar dat ding is nu na 2 jaar al flink aan slijten. Rits doet het niet lekker en het stiksel bij de mouwen laat al flink los. Ik ben een mooi weer rijder, dus niet mega veel aangehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:26
Vrijdag schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:21:
[...]
Van die Can-Am dingen? Die rijden hier ook super veel rond
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lolgast schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:56:
[...]

Van die Can-Am dingen? Die rijden hier ook super veel rond

***members only***
Vorig jaar was de radiator van mijn motor lek en heb ik deze laten vervangen bij Vos Oss. Daar staan nogal wat van die dingen bij die dealer inderdaad. Ziet er met een dubbele Akra onder nog best leuk uit, alleen de prijs :X

Verder is het natuurlijk nogal de voordelen van motorrijden wegnemen bij zo'n ding. Zou niet weten waarom je zoiets zou willen hebben als je ook op een motor kan rijden. Mogelijk dat als motorrijden door een handicap geen optie is dat zoiets dan leuk is, verder zie ik het nut er niet van in en al helemaal niet voor 20K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:48:
[...]

Ik heb hem ook zien rijden. Als een hooligan, welteverstaan. Net zo erg als die handvol gasten met quads die af en toe door de stad raggen.
In Etten-Leur rijdt een zwarte rond en deze die ik zag was een fel oranje. Vind het wel vette dingen om te zien, maar hoe het volk ermee rijdt...

Voor degenen die niet weten hoe ze eruit zien:
Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/all-new-can-am-spyder-f3-efi-spotted-with-no-camouflage-photo-gallery_4.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Het combineert echt álle nadelen. Je zit niet droog, je kan niet filteren of bochtjes pakkken en je hebt weinig bagageruimte :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 22-03-2017 14:31 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vrijdag schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:31:
Het combineert echt álle nadelen. Je zit niet droog, je kan niet filteren of bochtjes pakkken en je hebt weinig bagageruimte :P
Én iedereen vraagt zich af waaróm je erop zit (A rijbewijs te moeilijk, handicap (lichamelijk danwel geestelijk), te vaak op je bek gegaan op een echte motor, enzovoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Mijn zusje heeft op die camo spyder versie van depay rondgereden... ze vond het verschrikkelijk. Wil het wel proberen, maar heb met quads al gemerkt dat ik wil hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 09:34
Vrijdag schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:31:
Het is wel snel. Daar houdt het ook mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

418O2 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:12:
[...]

Het is wel snel. Daar houdt het ook mee op
Er valt ook iets te zeggen over de winterperiode, stukje veiliger dan twee wielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Patrock schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:13:
[...]

Er valt ook iets te zeggen over de winterperiode, stukje veiliger dan twee wielen :)
Maar koop dan gewoon een auto want dan zit je teminste nog warm. Het enige voordeel zou zijn met gladheid. Maar met pekel op de weg wil je ook niet met zo'n ding van 20K rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Een tijdje terug bij Jay Leno's Garage hadden ze het over een politieversie. Het scheelde ENORM in opleidingstijd voor de agenten die met zo'n ding op pad zouden gaan.

Tja dacht ik, het scheelt ook flink in de flexibiliteit...

Maar goed, je bent wel gelijk in contact met het publiek vanaf zon ding natuurlijk.

/me zwaait er niet naar

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Dat zal ook één van de weinige situaties zijn waarbij zo'n trike wel handig is, politie.

Extreem veel zicht rondom, zichtbaar contact met mensen, opvallend in het verkeer/weggebruik, snel op en af kunnen starten, mogelijk met kill cord.

Voor normaal vervoer combineer je inderdaad alle nadelen van de motor met die van de auto.
Geen airco, geen muziek, geen verwarming, geen kreukelzone, te breed dus niet tussen de file door, hoog verbruik, weinig bagageruimte, onconfortabel etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Het enige leuke wat ik kan bedenken over die Spyders is dat het er vet uit ziet, het heeft toch wel wat stoers zeg maar en het gaat redelijk snel rechtdoor. Ohja en je zit met je kop in de wind, dat is natuurlijk ook een verschil met de auto.

Verder zie ik er geen voordelen in en voor het kop in de wind gevoel, kun je ook een leuke cabrio kopen :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mamorunl
Ik ben weer terug van mijn eerste rijles op de openbare weg. Binnen 5 minuten moest ik al 70 rijden op de ring van Groningen. Daarna verder richting Aduard (80) en daarna nog even leuk de snelweg op (130). Schrijf mij maar af. Ik ben kapot XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Je zal je net iets vrijer voelen op de motor/spyder dan een cabrio, maar daarmee is dan denk ik ook wel alles gezegd.

Juist lekker bochtjes kunnen nemen is toch iets wat je mist denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mamorunl schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:49:
Schrijf mij maar af. Ik ben kapot XD
Went gelukkig heel snel. Binnen no-time rij je 130 met 1 hand aan het stuur en verveel je je op de snelweg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

mamorunl schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:49:
Ik ben weer terug van mijn eerste rijles op de openbare weg. Binnen 5 minuten moest ik al 70 rijden op de ring van Groningen. Daarna verder richting Aduard (80) en daarna nog even leuk de snelweg op (130). Schrijf mij maar af. Ik ben kapot XD
Ik zou zeggen, laat je niet teveel afschrikken van de hoge snelheden. Wat voor lesmotor heb je?

Ik heb mijn naked bike 2 uur terug mogen rijden op de snelweg toen ik hem had gekocht en kon me nou niet echt 'kapot' noemen. Ik denk eerder dat het gewoon veel indrukken voor je zijn zo de eerste keer. Zal volgende keer makkelijker gaan.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 21:44
AVB gehaald! Bij langzame slalom ging de ene laatste pion om, maar was wel goedgekeurd om een of andere reden.

21 April AVD examen

Ik moest in Zwolle examen doen en dus ook op de snelweg erheen. Snelweg vind ik echt ruk op deze (naked) motor. Voelt alsof ik alle kanten wordt opgeduwd en als ik naast mij kijk om van baan te veranderen dan gaat me helm de hele tijd iets omhoog. Is dat normaal?

[ Voor 50% gewijzigd door Aschtra op 22-03-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
w4rguy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:52:
[...]

Ik zou zeggen, laat je niet teveel afschrikken van de hoge snelheden. Wat voor lesmotor heb je?

Ik heb mijn naked bike 2 uur terug mogen rijden op de snelweg toen ik hem had gekocht en kon me nou niet echt 'kapot' noemen. Ik denk eerder dat het gewoon veel indrukken voor je zijn zo de eerste keer. Zal volgende keer makkelijker gaan.
Is ook te verklaren door de verkrampte houding die je in het begin hebt.Zodra je wat meer rijdt weet je hoe je positie moet zijn op snelheid en hoe je wat minder gespannen zit. Mijn eerste rijles op de snelweg was ook vasthouden alsof iemand je meest dierbare bezit wou afpakken, nu rij ik met 1 hand aan het stuur 140 terwijl ik voel of mijn jaszak wel goed dicht zit. En met de africa twin met 130km/h gaan staan is ook wel leuk _/-\o_
Ik heb wel een keer mijn variant (helm met klepje) op de R6 op gehad op de snelweg en was dat even vergeten met het omkijken.... damn wat een klap op je nek is dat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Aschtra schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:52:
AVB gehaald! Bij langzame slalom ging de ene laatste pion om, maar was wel goedgekeurd om een of andere reden.

21 April AVD examen

Ik moest in Zwolle examen doen en dus ook op de snelweg erheen. Snelweg vind ik echt ruk op deze (naked) motor. Voelt alsof ik alle kanten wordt opgeduwd en als ik naast mij kijk om van baan te veranderen dan gaat me helm de hele tijd iets omhoog. Is dat normaal?
Dan sluit je helm waarschijnlijk niet goed genoeg aan. Ligt daarnaast aan de snelheid. Stel je kijkt met 100 km/u tijdens het invoegen dan moet 'ie niet gelijk omhoog slaan.

Is natuurlijk ook een beetje wat je als motorrijder wilt. De een vindt een helm minder strak zitten dan de ander (stel ze hebben dezelfde hoofdgrootte/helmmaat) of wilt hem juist wat strakker/minder strak. Afhankelijk van die eisen zal je helm sneller/minder snel omhoog gaan bij omkijken op hoge snelheid.

[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 22-03-2017 16:07 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

21 April AVD examen

Gefeliciteerd en succes met AVD!

Alle kanten opgeduwd worden is turbulentie van auto's, met knieën klemmen in plaats van hangen aan het stuur met het bovenlichaam helpt hier wel iets tegen. Bovenlichaam lekker ontspannen, is ook beter voor de polsen en het kunnen volhouden op de motor.

De helm klinkt alsof deze iets te groot is of niet helemaal goed op je hoofd aangemeten is. Pasvorm van merken verschillen namelijk, en in het begin van een nieuwe helm, moet deze net iets te strak zitten voor het gevoel, zonder hoofdpijn te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Hij 'slaat' ook niet meteen omhoog, ik voel hem ietsje opwippen. Helm zit rondom gewoon strak en bij mijn voorhoofd past er een vinger tussen. Zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020

21 April AVD examen

Eigen helm of van de school? Mijn oude helm had dit probleem ook altijd. Die was na verloop van tijd gewoon te los geworden. Een nieuwe helm moet goed strak om je hoofd zitten anders krijg je dit soort taferelen. Lijkt misschien wat minder comfortabel in het begin maar je gaat het wel waarderen als je gewoon rond kan kijken zonder dat je helm afwaait.
Je kan ook nog even kijken of het kinbandje wat strakker kan. Dat helpt ook wel wat tegen achterover kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Nieuwe helm, ik probeer het kin bandje volgende keer iets strakker te doen.
Heb een HJC RPHA 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tegen bewegen van de helm als je naast je kijkt op de snelweg is het fijn als de wangkussens heel strak zitten. Bij mijn helm worden mijn wangen compleet geplet en beweegt de helm vrijwel niet bij omkijken. Het zit zo strak dat kauwgom kauwen niet mogelijk is zonder de binnenkant van mijn mond te slopen met kauwen. Je hebt helmen je veel druk op het voorhoofd hebben en helmen die veel druk op de wangen hebben, dat laatste vind ik zefl toch het fijnst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
De helm zit bij mijn wangen heel strak, ik kan mijn kiezen niet op elkaar doen zonder dat ik in mijn wangen bijt. Dan moet ik eerst even mijn wangen opblazen zodat ik mijn kiezen op elkaar kan doen :p

Denk dat de helm gewoon goed is

En het is enkel op de snelweg afaik

[ Voor 7% gewijzigd door Aschtra op 22-03-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

21 April AVD examen

Dat heen en weer geblazen worden kun je minimaliseren door het stuur zo losjes mogelijk vast te houden, en juist met je benen te zorgen dat je op de motor blijft zitten.

En gefeliciteerd natuurlijk!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Thanks! Heb net even mijn helm 'goed' opgedaan en lopen schudden als een gek. Dan blijft die gewoon goed vastzitten. Ik ga hem gewoon vaker op doen met rijles. Heb nu alleen maar AVD lessen dus kan ik er ook mooi aan wennen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:49:
Juist lekker bochtjes kunnen nemen is toch iets wat je mist denk ik
Brrr ik vind bochten juist heel erg eng op de motor, ik stap daarom meestal voor de bocht af en loop daarna de bocht door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Idd, losjes je bovenlijf houden, vooral niet verkrampen. V.w.b.t. wind, je kunt je knie gebruiken als "zeil" in de wind om te corrigeren, mocht harde wind het probleem zijn.

23 februari van dit jaar was wel een beetje de max wat je nog kunt corrigeren op de motor. Reed met windkracht 10 (Vanuit eindhoven) tussen Utrecht en Amsterdam en ben er nu wel uit dat windkracht 11 waarschijnlijk niet meer haalbaar is. ;-) 5 gekantelde vrachtwagens onderweg in de berm op diverse plekken.

https://twitter.com/KNMI/status/834706899819962368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:22:
[...]

Brrr ik vind bochten juist heel erg eng op de motor, ik stap daarom meestal voor de bocht af en loop daarna de bocht door.
Ik rij gewoon altijd overal in een rechte lijn naartoe. Heeft die lange veerweg ook nog nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
HTT-Thalan schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:23:
[...]

Ik rij gewoon altijd overal in een rechte lijn naartoe. Heeft die lange veerweg ook nog nut.
Dan moet ik haast ook een duik-outfit meenemen op de motor... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:22:
[...]

Ik vind bochten ook maar niks. Daarom snijd ik ze af :P

geintje natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aschtra schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:09:
De helm zit bij mijn wangen heel strak, ik kan mijn kiezen niet op elkaar doen zonder dat ik in mijn wangen bijt. Dan moet ik eerst even mijn wangen opblazen zodat ik mijn kiezen op elkaar kan doen :p

Denk dat de helm gewoon goed is

En het is enkel op de snelweg afaik
Mooi dat ie daar goed strak zit. Wat ook nog kan helpen je hoofd iets naar beneden doen. Dan komt de wind er niet onder waardoor de helm omhoog komt maar er op zodat de helm juist meer op je hoofd gedrukt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb nu met name na al die jaren dat mijn helm op de wangen niet meer strak genoeg zit en ook wat links/rechts kan bewegen bij de snellere snelweg kilometers (200+ :+ ). Maar HJC is sowieso wat universeler qua hoofdvorm.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag komt de nine-t, ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:05:
Ik heb nu met name na al die jaren dat mijn helm op de wangen niet meer strak genoeg zit en ook wat links/rechts kan bewegen bij de snellere snelweg kilometers (200+ :+ ). Maar HJC is sowieso wat universeler qua hoofdvorm.
Mijn Shoei zit enorm veel beter dan mijn oude HJC. Die HJC wil ik op de motor niet eens meer gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
PilatuS schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:58:
[...]

Mooi dat ie daar goed strak zit. Wat ook nog kan helpen je hoofd iets naar beneden doen. Dan komt de wind er niet onder waardoor de helm omhoog komt maar er op zodat de helm juist meer op je hoofd gedrukt word.
Ik ga het proberen volgende keer. Thanks voor tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het de eerste keer op de snelweg? Grote kans dat het dan gewoon wennen is. Eerste keer had ik dat idee ook, werd alle kanten op geduwt voor mijn gevoel (richting van de wind kan er ook aan meehelpen), maar 2de keer eigk helemaal geen last van.

Wat wel ook erg veel scheelt is het vermogen, 1ste keer een cbf600 met maar 25kw, hier kon een windrukje er voor zorgen dat je van 130 naar 120 ging, reed voor geen meter. Ben je ook bezig voor a2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:18:
Was het de eerste keer op de snelweg? Grote kans dat het dan gewoon wennen is. Eerste keer had ik dat idee ook, werd alle kanten op geduwt voor mijn gevoel (richting van de wind kan er ook aan meehelpen), maar 2de keer eigk helemaal geen last van.

Wat wel ook erg veel scheelt is het vermogen, 1ste keer een cbf600 met maar 25kw, hier kon een windrukje er voor zorgen dat je van 130 naar 120 ging, reed voor geen meter. Ben je ook bezig voor a2?
Was de eerste een wat langer stukje (Apeldoorn naar Zwolle) De eerste keer moest ik de eerste afslag er meteen weer af. Ben inderdaad bezig voor A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aschtra schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:20:
[...]

Was de eerste een wat langer stukje (Apeldoorn naar Zwolle) De eerste keer moest ik de eerste afslag er meteen weer af. Ben inderdaad bezig voor A2
Komt mogenlijk mede daardoor, door het beperkte vermogen moest ik op die a2 volgas in de 5 blijven rijden om de 130 aan te tikken, werd alle kanten op geduwt. De keer daarop was ie "hehehe" kapot, dus de vol vermogen variant meegehad "ssst" reed stukken beter, veel stabieler, van achteruit een vrachtwagen komen en ff inhalen met gemak, echt een wereld van verschil.

Ik durf misschien zelfs wel te beweren dat als je redelijk wat snelwegkilometers maakt heel die a2 regel het er alles behalve veiliger op maakt.

Bijvoorbeeld met invoegen, even het gas open om voor een vrachtwagen er op te komen, met de a2 motor was dit niet gelukt en had ik me er achter tussen de vrachtwagens kunnen friemelen.

Heb zelf ook als eis dat de motor die ik koop minimaal 35kw heeft, 25 is gewoon echt te weinig voor een beetje motor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb 'm! *O* De Super Tenere natuurlijk.

Net tijdens de rit naar huis vond ik nog een rood knopje dat niet origineel is. Wat zou dat doen? Nieuwsgierig als ik ben kan ik het niet laten en druk ik dat knopje in. En... Niks.
Vervolgens even wat spelen om het gevoel met de motor te krijgen, laat ik het achterwiel vol blokkeren.

Blijkt dat knopje de ABS uit te schakelen. (Kan standaard niet) Dat lampje was blijkbaar wel gaan branden, maar was mij niet opgevallen. Zaterdag maar eens even goed de bedrading volgen omdat ik wil weten hoe het zit, maar ik denk dat die schakelaar gewoon de ABS voeding onderbreekt. Toch goed om dit zeker te weten als ik onderweg eens een keer een storing heb. :)

Daarbij, vanaf 60 km/h is de turbulentie echt oorverdovend. Daar was ik al achter tijdens de proefrit, maar op de snelweg is het nog veel erger. Dus, op naar de winkels met windschermen! Als iemand trouwens een winkel weet waar je kunt proberen, dat zou echt ideaal zijn. Ik ben niet zo'n fan van bestellen, proberen, terugsturen, repeat. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wel handig zo'n knopje voor een machine die offroad mogelijkheden heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik snap dan ook niet dat ze die optie niet standaard erin hebben gezet. Nu moet je al trucjes uithalen als op de bok zetten en het wiel draaien, of de zekering eruit trekken, of de sensor onderbreken. (Zou best kunnen dat dit laatste bij die van mij gebeurt)

Als je er mee adverteert dat'ie offroad kan, zorg er dan ook voor dat dat gemakkelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:38:
Ik snap dan ook niet dat ze die optie niet standaard erin hebben gezet. Nu moet je al trucjes uithalen als op de bok zetten en het wiel draaien, of de zekering eruit trekken, of de sensor onderbreken. (Zou best kunnen dat dit laatste bij die van mij gebeurt)

Als je er mee adverteert dat'ie offroad kan, zorg er dan ook voor dat dat gemakkelijk is.
Gros van de adventure tourer rijders kan niet eens met een geblokkeerd achterwiel (en een motor met zo'n gewicht) offroad door de bocht. Misschien dat dat meespeelt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik kan dat ook (nog) niet. Maar voorlopig zitten er offroad achtige banden onder, dus voordat ik besluit er Pilot Roads onder te leggen kan ik er nog wel eens een offroad cursusje mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:38:

Is verplicht op de nieuwere motoren geloof ik, of het verschilt per land.
Maar had iets met nieuwe EU wetgeving te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Deze komt uit 2011/2012. Toen bemoeide de EU zich daar nog niet zo erg mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:01:
Deze komt uit 2011/2012. Toen bemoeide de EU zich daar nog niet zo erg mee. :P
Pics :9?

@lolgast Kan je misschien in de startpost erbij zetten dat als je een nieuwe motor hebt gehaald, dat pics verplicht zijn? :P

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die komen echt wel, rustig maar. Eerst een mooi plekje opzoeken met goed licht, en wat accessoires aanbrengen. Daarna moet ik sowieso nog wat pics maken want de achtergrond op mijn laptop klopt niet meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
w4rguy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:52:
[...]

Ik ben ook niet bang voor de snelheid. T was meer vermoeiend voor mij. Ik heb amper conditie en dan even 10 minuten met volle wind in je bakkes rijden :p Gewoon moe aan t einde van de volledige rit (les van 2 uur).

Ik rijd op een Honda... een zwart met rode xD Niet heel erg veel naar gekeken. Net een andere dan waar ik mijn AVB op moet doen. Dat is volgens mij een A2 motor waar ik daarop reed. Dit is een iets 'bredere' motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
mamorunl schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:37:
[...]

Ik ben ook niet bang voor de snelheid. T was meer vermoeiend voor mij. Ik heb amper conditie en dan even 10 minuten met volle wind in je bakkes rijden :p Gewoon moe aan t einde van de volledige rit (les van 2 uur).

Ik rijd op een Honda... een zwart met rode xD Niet heel erg veel naar gekeken. Net een andere dan waar ik mijn AVB op moet doen. Dat is volgens mij een A2 motor waar ik daarop reed. Dit is een iets 'bredere' motor.
Deze toevallig?:
Afbeeldingslocatie: http://www.honda.co.uk/content/dam/central/motorcycles/colour-picker/street/cb650f/cb650f_abs/nh-436m_crr/CB650F_nh-436m_CRR_MatteGunpowderBlack_CandyRosyRed.png/_jcr_content/renditions/c4.png

Zoja, is een prettige AVD lesmotor! Voor de AVB istie wat minder omdat hij zo zwaar is en bij lage snelheid redelijk log stuurt. Voor de ervaren bestuurder prima, maar ik vond het maar lastig met me AVB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Leviathius schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:06:
[...]

In Etten-Leur rijdt een zwarte rond en deze die ik zag was een fel oranje. Vind het wel vette dingen om te zien, maar hoe het volk ermee rijdt...

Voor degenen die niet weten hoe ze eruit zien:
[afbeelding]
Zo'n ding reed hier ook rond, compleet met roof-dragend figuur. Hij had ook nog een X5 en was halverwege de 20. 'Nuff said, ik hoef nooit meer zo'n Can-Am :P
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:30:
Ik heb 'm! *O* De Super Tenere natuurlijk.
Feli! *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Ethirty op 22-03-2017 18:55 ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Ethirty schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:52:
[...]

Zo'n ding reed hier ook rond, compleet met roof-dragend figuur. Hij had ook nog een X5 en was halverwege de 20. 'Nuff said, ik hoef nooit meer zo'n Can-Am :P
Degene hier had zijn best dikke Dodge Ram Pickup verkocht. Een Can-Am gekocht en een Fisker Karma erbij.. Rijden inderdaad rond met of een Roof helmpie, of een zonnebril :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:28:
[...]

Ik durf misschien zelfs wel te beweren dat als je redelijk wat snelwegkilometers maakt heel die a2 regel het er alles behalve veiliger op maakt.

Bijvoorbeeld met invoegen, even het gas open om voor een vrachtwagen er op te komen, met de a2 motor was dit niet gelukt en had ik me er achter tussen de vrachtwagens kunnen friemelen.
Onzin... Een A2 motor kan probleemloos mee op de snelweg. (Zit verdraaid snel aan illegale snelheden)

[ Voor 24% gewijzigd door Dryhte op 22-03-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ik had zelf inderdaad geen enkel probleem om mee te komen in het verkeer, vrachtwagens inhalen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Eerder had ik hier de vraag gesteld over de nokkenaskettingspanner (NAKS) en hoe dat kan klinken.

Net even gekeken en het is dus niet het voortandwiel. Het geluid komt ook voor bij stilstand (in zijn vrij).

Ik heb een filmpje gemaakt met geluid, misschien dat iemand mee kan luisteren en zijn idee kan geven?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:49
Wat vinden jullie een goede prijs voor ? even peilen
- 2009 street triple R
- 25.000 km (20k beurt gehad, is een dure met kleppen stelen)
- 6 mnd grantie
- flyscreen, bellypan
- slip on arrow dempers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wd200 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:09:
- 2009 street triple R
- 6 mnd grantie
- flyscreen, bellypan
- slip on arrow dempers.
Nou ja, zonder kleppen zou ik er niet veel voor geven. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:56

Secsytime

Automagisch

wd200 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:09:
- 2009 street triple R
- 6 mnd grantie
- flyscreen, bellypan
- slip on arrow dempers.
Rond de 4-5k zou ik daar voor geven denk ik, heeft dat oude model al standaard ABS? Het STR model met de dempers nog under seat is wel een auto wheelie machine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:58

21 April AVD examen

Probeer je eigen goedzittende helm op ipv die ruk dingen van de rijschool. Durf te wedden dat die blijft zitten.

Sorry, dacht dat je nog met rijschool helm reed. Ik heb ook de rpha 11 en die zit bij mij idd ook heel strak bij de wangen dus dat is goed. Zelf heb ik er geen last van bij opzij kijken. Heb je de kinflap er in zitten? Miss komt er wind onder?

[ Voor 16% gewijzigd door gebruikershaes op 22-03-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
gebruikershaes schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:27:
[...]

Probeer je eigen goedzittende helm op ipv die ruk dingen van de rijschool. Durf te wedden dat die blijft zitten.

Sorry, dacht dat je nog met rijschool helm reed. Ik heb ook de rpha 11 en die zit bij mij idd ook heel strak bij de wangen dus dat is goed. Zelf heb ik er geen last van bij opzij kijken. Heb je de kinflap er in zitten? Miss komt er wind onder?
Kinflap zit er inderdaad nog in. Eruit halen zou kunnen helpen? Ik probeer het in ieder geval! Denk dat bandje strakker zetten ook wel helpt. En misschien 'anders' kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:49
Ethirty schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:15:
[...]

Nou ja, zonder kleppen zou ik er niet veel voor geven. :+
_/-\o_
Secsytime schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:18:
[...]

Rond de 4-5k zou ik daar voor geven denk ik, heeft dat oude model al standaard ABS? Het STR model met de dempers nog under seat is wel een auto wheelie machine :P
Oud model heeft geen ABS is pas vanaf 2013 en dat is echt boven budget :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Rody schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:49:
[...]

Ik heb zelf de Rev'it Galactic jas, maar dat ding is nu na 2 jaar al flink aan slijten. Rits doet het niet lekker en het stiksel bij de mouwen laat al flink los. Ik ben een mooi weer rijder, dus niet mega veel aangehad.
2 jaar oud dus? Nog wel redelijk recent.. Niet veel veranderd dus :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ABS is voor mietjes :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Hehe, bij mijn noodstop eerste poging schoot ABS erin, en achterwiel ging omhoog.

Die moest wel opnieuw :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik hoor je nog wel een keer als je bij regen onderuit geglipt bent bij een rotonde.

Dan maar een mietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:56

Secsytime

Automagisch

Jij belt zeker ook nog met een 3310, want nieuwe technologie heb je niet nodig, right? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Osiris schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:58:
[...]

Ik hoor je nog wel een keer als je bij regen onderuit geglipt bent bij een rotonde.

Dan maar een mietje.
Well... je krijgt daardoor wel extra respect voor je motor, wetende dat wanneer je te hard remt, je jezelf onderuit remt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Iedereen moet eens in de regen op zijn bakkes zijn gegaan, of iig een royale schone broek nodig moeten hebben. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:34
Moet bij dat soort uitspraken altijd denken aan dit:
Afbeeldingslocatie: https://images-cdn.9gag.com/photo/agvYZKq_700b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

cyntax schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:15:
[...]
Moet bij dat soort uitspraken altijd denken aan dit:
[afbeelding]
De een gaat een keer onderuit vanwege het ontbreken van ABS, de ander heeft teveel vertrouwen in de ABS en vliegt met een rechtopstaande motor alsnog de bocht uit. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Aschtra schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:37:
[...]

Kinflap zit er inderdaad nog in. Eruit halen zou kunnen helpen? Ik probeer het in ieder geval! Denk dat bandje strakker zetten ook wel helpt. En misschien 'anders' kijken
Nee ik bedoelde juist er in zetten als je hem er uit hebt gehaald. Maar hij zit er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Leviathius schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:44:
[...]

Deze toevallig?:
[afbeelding]

Zoja, is een prettige AVD lesmotor! Voor de AVB istie wat minder omdat hij zo zwaar is en bij lage snelheid redelijk log stuurt. Voor de ervaren bestuurder prima, maar ik vond het maar lastig met me AVB.
Toevallig heb ik morgen avb op precies die motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 22:38
caesar1000 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:19:
[...]

De een gaat een keer onderuit vanwege het ontbreken van ABS, de ander heeft teveel vertrouwen in de ABS en vliegt met een rechtopstaande motor alsnog de bocht uit. O-)
Gelukkig is de gulle middenweg meer dan vertegenwoordigd op de weg. Ik twijfel om mijn Shiver te verkopen, juist vanwege het ontbreken van ABS :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Osiris schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:58:
[...]

Dan maar een mietje.
Tenzij je bochten ABS hebt, zou ik met gewone ABS ook niet remmen in een rotonde. Dan glijd je alsnog op je snufferd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Rody schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:49:
[...]

Ik dacht juist dat Rev'it best redelijk spul was? Heb juist daarom vorig jaar een doorwaai-jas en spijkerbroek van ze gekocht. Veel slechter dan mijn Lookwell pak kan haast niet. :+ Misschien nog maar eens nadenken over een lente/herfstpak van een ander merk dan.

Gelukkig rij ik vrijwel alleen in mijn Dainese 2-piece, die ziet er op een zooi dooie beestjes na, nog uit als een nieuwe koe. :P

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 9 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.