PilatuS schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:48:
[...]
Valt wel mee toch ? Tuurlijk als je het gas bij het juiste toerental vol open trekt komt ie wel omhoog. Maar als je gewoon rustig met het gas doet gebeurt er niets. Ik heb mijn motor nog nooit op het achterwiel gehad en dat met een bak meer koppel. Volgas geven doe ik regelmatig, maar ik draai het dan gewoon niet te snel helemaal open. Als ik het gas in 2 tot 3 seconden helemaal open doe komt het voorwiel niet los. Als ik het in een halve seconde doe vast wel

Betreffende de weelie'ende MT-07, daar staat hij wel echt om bekend... Tuurlijk vanaf een bepaald aantal pk maakt elke motor een weelie als je het gas in een keer vol open trekt, maar in de klassen van de MT-07 (Z650, SV650 etc) is de MT-07 de enige motor die zonder met de koppeling te klooien, een weelie kan maken. Ik heb geen idee waar dat door komt, of dat nou koppel is, de gewichtsverdeling of de hoek van de voorvork of wat dan ook. Het is nou eenmaal zo

.
Ga je kijken naar motors met meer dan 80pk, ja dan kunnen ze bijna allemaal wel, maar juist omdat de MT-07 bekend staat als 'beginnersmotor' of 'lesmotor' is het typisch dat deze zo eenvoudig een weelie kan doen. Stel je voor dat je rijles hebt en je instructeur zegt dat je iets meer door moet rijden. Dus jij denkt zonder ervaring, nou oké plankgas dus! Hoppaaa voorwiel omhoog, onderbroekie bruin en die persoon zal minder gauw weer op de motor stappen gok ik.
En om nou telkens je eigen motor erbij te halen bij deze vergelijkingen is ook niet helemaal juist natuurlijk. Dat is hetzelfde als bij elke discussie over normale auto's een Ferrari erbij te halen ter vergelijking. Je hebt verder helemaal gelijk in wat je zegt hoor.