Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Weet jij of Mark ook wel eens aanbiedingen hebben daarmee? Weet wel dat de Shoei's bij hem altijd netjes scherp geprijsd zijn dat al wel.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Je kunt Gerda er nétjes om vragen..... Die houdt zich wat meer bezig met kleding en helmen en weet ook écht goed wat ze aan wie verkoopt/verkocht heeft (óf niet).Joopieboy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:50:
Jup dat dus idd.Alleen moet ik even de aanbiedingen in de gaten houden.
Weet jij of Mark ook wel eens aanbiedingen hebben daarmee? Weet wel dat de Shoei's bij hem altijd netjes scherp geprijsd zijn dat al wel.
Ik zie ze ook weinig rijden. In een jaar tijd. maar 1 keer gezien op de openbare weg en wel veel op het circuit.k1NG schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:20:
[...]
Mooie motor! Was voor het eerst dat ik iemand zag met een BMW S1000RR
Ik vind het vermogen wel tegenvallen. Ik zit snel tegen de begrenzer aan, zoals:
Geen wonder dat je weinig vermogen hebt als je in de begrenzer zitRody schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:56:
[...]
Ik zie ze ook weinig rijden. In een jaar tijd. maar 1 keer gezien op de openbare weg en wel veel op het circuit.
Ik vind het vermogen wel tegenvallen. Ik zit snel tegen de begrenzer aan, zoals:
[video]
Begin dan bij 8.000 toeren en niet bij 11.000Rody schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:56:
[...]
Ik vind het vermogen wel tegenvallen. Ik zit snel tegen de begrenzer aan
Gaan we eens doen, zal eens een balletje opgooien. Eerst maar eens de beurt en alles.wimmel_1 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:52:
[...]
Je kunt Gerda er nétjes om vragen..... Die houdt zich wat meer bezig met kleding en helmen en weet ook écht goed wat ze aan wie verkoopt/verkocht heeft (óf niet).
Je kunt dan ook beter in z'n 2 gaan rijden (& schakelen). Als het vermogen van een S1000RR je al tegenvalt kun je beter een Hayabusa kopen.Rody schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:56:
[...]
Ik zie ze ook weinig rijden. In een jaar tijd. maar 1 keer gezien op de openbare weg en wel veel op het circuit.
[video]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Dat 't lichtje gaat branden/knipperen wil niet zeggen dat 't ding aan 't einde van z'n toeren bereik zit (kun je overigens zélf instellen)..... Maar WAAROM moet je binnen de bebouwde kom zoveel toeren maken?PilatuS schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:59:
[...]
Begin dan bij 8.000 toeren en niet bij 11.000
Valt mij wel op dat de bak van de S1000 toch best kort is imho. Dat verklaart het ook wel een beetje.caesar1000 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:24:
[...]
Je kunt dan ook beter in z'n 2 gaan rijden (& schakelen). Als het vermogen van een S1000RR je al tegenvalt kun je beter een Hayabusa kopen.
Maar in zijn 2 van 50-rbw kwijt is nog snel zat.
Nu heb ik als test
- WiFi router: GL-AR150 (5dbi Antenna)
- 2 Android telefoons met de Intercom For Android app
- 1 telefoon gepaired met mijn Sena SMH 5
Heeft iemand hier wellicht een idee hoe dit op te lossen is, of misschien een beter idee wat werkt?
[ Voor 5% gewijzigd door Elect op 19-03-2017 19:48 ]
Een andere motor kopen is niet nodig hoor.caesar1000 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:24:
[...]
Je kunt dan ook beter in z'n 2 gaan rijden (& schakelen). Als het vermogen van een S1000RR je al tegenvalt kun je beter een Hayabusa kopen.

I Knowwimmel_1 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:31:
[...]
Dat 't lichtje gaat branden/knipperen wil niet zeggen dat 't ding aan 't einde van z'n toeren bereik zit (kun je overigens zélf instellen)..... Maar WAAROM moet je binnen de bebouwde kom zoveel toeren maken?
Sena 20s kopen?Elect schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:45:
Ik probeer voor komend motorweekend het probleem op te lossen dat het onmogelijk is om te praten in een groep met verschillende merken headsets. Er is wel zoiets als universal pairing, maar dat is vaak 1 op 1 en wil ik graag met een man of 6 tegelijkertijd kunnen praten.
Nu heb ik als testNu werkt die app fantastisch tussen twee telefoons op hetzelfde WiFi netwerk. Zodra ik echter op mijn telefoon (S7, Android 7) mijn headset koppel wordt de audio van de headset niet overgenomen. Ook met verschillende instellingen zit er geen verschil in. Ik heb het idee dat het aan Android zelf ligt. Stik vervelend, had echt de hoop dat dit zou werken.
- WiFi router: GL-AR150 (5dbi Antenna)
- 2 Android telefoons met de Intercom For Android app
- 1 telefoon gepaired met mijn Sena SMH 5
Heeft iemand hier wellicht een idee hoe dit op te lossen is, of misschien een beter idee wat werkt?
Verwijderd
Meen je dat nu serieus?Rody schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:56:
[...]
[video]

Iets anders gebruiken dan de eerste 2 versnellingen?Rody schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:56:
[...]
[video]
Toevallig heb ik onlangs mijn IS-16 vervangen. Viel niet helemaal mee i.v.m. mijn smalle kaaklijn en iets brede voorhoofd. IS-17 gepast, maar was het gewoon niet. Daarna nog een RPHA-10, heerlijke helm, maar te duur en geen zonnenvizier. Uiteindelijk een Scorpion EXO 1000. (tip: inmiddels oud model, dus mooi koopje, had hem onder de €200 incl pinlock).Joopieboy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:34:
Merk wel dat ik een betere helm moet aanschaffen, goeie pinlock helpt enorm met die buien, bij mijn oudere IS16 zie ik echt geen ruk meer.Vaak met open vizier moeten rijden...
Alleen vind ik onderhoud en bandjes even wat belangrijker dan weer eens 500 ballen te betalen voor een Shoei GT Air helm.Zit er over te denken om voor de komende jaren de opvolger van mijn HJC te bestellen. Voor 250 euro heb je ook een prima helm, en heb je wel iets nieuws en veiligers.
Ik ben trouwens nieuw in dit topic. Sinds vorig jaar ben ik in het bezit van een Kawasaki ZX6R uit 1995. Prima fiets en al lekker wat kilometers kunnen maken afgelopen zomer.
Nu zit ik alleen met een telefoon/GPS probleem. Tijdens het rijden wil ik via bluetooth of 3,5mm uitgang van mijn telefoon de informatie van Flitsmeister doorkrijgen. Alleen zodra mijn scherm even uit staat lijkt de GPS zich uit te schakelen / standby te gaan. Met scherm uit gaat het goed. Aangezien me telefoon in me motorjas zit wil ik met een uitgeschakeld scherm de informatie ontvangen.
Wat zou het kunnen zijn waardoor Flitsmeister niet werkt op mijn telefoon met mijn scherm uit?
Ik heb een Xiaomi Mi5 en onder de instellingen "Schermbeveiliging & vingerafdruk" is de optie Slapen die staat op Na 1 minuut inactiviteit. Dat lijkt me goed voor de batterij besparing, maar is dit de bottleneck voor Flitsmeister?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Rody schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:56:
[...]
[video]

[ Voor 53% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-03-2017 20:58 ]
Ik heb op mijn Windows toestel wel beperkte keuze, Flitsmeister had bij de laatste versie de irritante bug om pas bij de flitspaal te gaan melden (ondanks 500m of 1000m remzone in gesteld te hebben
[ Voor 56% gewijzigd door Joopieboy op 19-03-2017 21:01 ]
Umm ik vermoed dat ik de optie "slapen" dan moet uitschakelen.Joopieboy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:00:
Flitsmeister ook, alleen je moet idd energiebesparende dingen even uitzetten.
Ik heb op mijn Windows toestel wel beperkte keuze, Flitsmeister had bij de laatste versie de irritante bug om pas bij de flitspaal te gaan melden (ondanks 500m of 1000m remzone in gesteld te hebben).
Doe ik liever niet, want dan kan ik voor elk ritje hem gaan uitzetten en daarna weer aanzetten. Of altijd uitzetten maar dan het probleem krijgen dat de batterij sneller leeg is. Beide is niet ideaal want als ik hem telkens aan-uit zet kan ik het ook eens vergeten.
Flitsnav ook maar eens proberen dan. Bedankt voor de tip.HTT-Thalan schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:56:
Flitsnav gebruiken, die werkt ook met de telefoon op standby. In combinatie met een oortje, instelbare geluidsmeldingen voor het type flitser en regelbare detectie breedte ook ideaal voor de motor.
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 19-03-2017 23:03 ]
Edit: ninja edit
Dikke 80's sounds
[ Voor 67% gewijzigd door Joopieboy op 19-03-2017 22:01 ]
Aangepast!!
Check even wat er op het Politie Circuit van Lelystad mogelijk is. Ik rij daar zelf met MCT, maar er kwam hier laatst ook wat langs over een hele dag daar met met meer training ipv alleen rijden.knoffy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:26:
[...]
ik wil dit jaar ook wat circuit dagen gaan doen alleen dan voor beginners
Nice!Tylen schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:55:
Even een paar poser fotos van afgelopen week
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En die sticker achterop maakt het af

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb de is-17 en deze net vervangen door de rpha 11. Wereld van verschil. Je voelt de rpha 11 bijna niet zitten op je hoofd. Zo licht en perfect voor mijn vorm hoofd. Ik heb ook de gt air op m'n hoofd gehad maar die was imo niet 200 euro beter, dus die laten staan.Joopieboy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:50:
Jup dat dus idd.Alleen moet ik even de aanbiedingen in de gaten houden.
Op de beurs heb ik ook de rpha 70 gepast. Deze heeft een zonnevizier net als de is-17. Als ik het me goed kan herinneren zat deze ook subliem en lekker licht. Voor 360 euries heb je er al een (zodra die uit is) en geloof me het is die 100 euro ten opzichte van de is-17 dubbel en dwars waard. Iig voor de rpha 11 die ik nu heb. Als ik jou was zou ik sowieso met beide ff rijden.
[ Voor 7% gewijzigd door gebruikershaes op 19-03-2017 23:37 ]
Pas op hoor. Het is verslavendknoffy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:26:
[...]
ik wil dit jaar ook wat circuit dagen gaan doen alleen dan voor beginners
Hij gaat eraf. Ga nu de kuipen laten spuiten en er komt een nieuw design op.
Yuup. Oftewel "The Shocker" hahaha.gebruikershaes schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:40:
[...]
Idd wat is dat voor een sticker? Two in the pink one in the stink?
Daar werk ik al 4 jaar niet meerlolgast schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:25:
@Tylen Vraag meteen een nieuwe PepperByte sticker voor op je pak, het logo is vernieuwd
Thnx voor de tip, dat had ik nog niet meegekregen!gebruikershaes schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:34:
[...]
Ik heb de is-17 en deze net vervangen door de rpha 11. Wereld van verschil. Je voelt de rpha 11 bijna niet zitten op je hoofd. Zo licht en perfect voor mijn vorm hoofd. Ik heb ook de gt air op m'n hoofd gehad maar die was imo niet 200 euro beter, dus die laten staan.
Op de beurs heb ik ook de rpha 70 gepast. Deze heeft een zonnevizier net als de is-17. Als ik het me goed kan herinneren zat deze ook subliem en lekker licht. Voor 360 euries heb je er al een (zodra die uit is) en geloof me het is die 100 euro ten opzichte van de is-17 dubbel en dwars waard. Iig voor de rpha 11 die ik nu heb. Als ik jou was zou ik sowieso met beide ff rijden.
Verwijderd
Nice! Helaas leveren de leuke meid in kwestie niet mee.caesar1000 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:30:
@Verwijderd
Foto die ik vorig jaar op de Intermot van de BMW R nineT Racer heb genomen.
[afbeelding]
Verwijderd
https://www.google.nl/map...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Maak dagelijks het nodige in het verkeer mee maar dit viel even verkeerd, ben er nog piswoest over
Ik snap het!Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:01:
Vanmorgen was het bijna een Suzuki Bandit minder door een sportief rijdende bochten afsnijdende zak hooi in een koekblik.
https://www.google.nl/map...e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Maak dagelijks het nodige in het verkeer mee maar dit viel even verkeerd, ben er nog piswoest over
Maar het belangrijkste is dat jij en je Suzuki Bandit het heelhuids hebben overleefd!
Helaas kom je malloten in rijdende kooiconstructies op 4 wielen vaker tegen wat je zelf al aangaf.
Kop op, en door!
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Op een paar kleine krasjes na verkeerd deze motor in nieuwstaat, heeft 27k gelopen, 2e eigenaar en is niet gek mee gedaan (is de zoon van mijn buurman). Hij heeft alles tip top verzorgd, altijd aan de druppelaar, twee sloten, op een bok, geen pekel, goed gepoetst..na zeggen zelfs met een tandenborstel, etc. Motorisch uitstekend in orde volgens een Yamaha dealer die hem altijd heeft onderhouden.
De motor heeft verder xenon verlichting, sliders en een laser uitlaat. Zijn vraagprijs is 4350, maar heb hem al laten kunnen zakken naar 4200. Wat is jullie mening hierover?
Foto's:
https://drive.google.com/...AGjG2Ln3ZRekxBRzNjdkF0U1k
Motoport gaf aan voor een motor uit dat jaar te verkopen voor 3900
[ Voor 3% gewijzigd door pvink op 20-03-2017 11:20 ]
Enige wat ik niet kan beoordelen zijn eventuele zwakke punten van dat model/bouwjaar. Er zitten hier wel genoeg kenners die daar wat zinnigs over kunnen zeggen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verder heb je bij motoport idd 0 history en niet echt veel garantie. Hij ziet er netjes uit, ik zou er wel een paar honderd extra voor over hebben om hem van een legit verkoper te kopen. Heb ik met mijn motoren ook gedaan.
Verwijderd
De snelwegen zijn over het algemeen schoon maar de passen kúnnen goed vol liggen nogPazzi schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:29:
Van 7 t/m 13 mei ben ik in Luzern, Zwitserland. Het oorspronkelijke idee was om met de auto te gaan, maar ik zit nu te denken om de motor te pakken. Ik ben echter nog nooit in Zwitserland geweest en vraag me af hoeveel zorgen ik me moet maken over sneeuw / gladheid.
Volgens wikipedia is het in Luzern in mei gemiddeld een graad of 14 zonder sneeuw, dus dat zit goed. Maar wat kom ik op de heen- en terugreis tegen? Iemand ervaringen? Andere tips of dingen die ik niet mag vergeten?
Verwijderd
op advrider is een schotse supersport rijder die echt heel knap tijdens het rijden foto's met een fototoestel uit de hand maakt (ook in bochten). Nu moet ik zeggen ik kan ook met 1 arm de bocht door maar tergelijkertijd foto's maken is wel heel erg bijzonder:
http://advrider.com/index...-are-going-to-die.540395/
Voorbeeldje van een foto (niet de allerbeste btw):

Een motor is zoveel waard als wat de koper er voor over heeft natuurlijk. Persoonlijk denk ik dat het, als ik de foto's zo zie en je verhaal lees, geen gek bedrag is, maar echt waarde kennis van de R6 heb ik nietpvink schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:52:
Ik heb een Yamaha R6 op het oog met bouwjaar 2004.
Op een paar kleine krasjes na verkeerd deze motor in nieuwstaat, heeft 27k gelopen, 2e eigenaar en is niet gek mee gedaan (is de zoon van mijn buurman). Hij heeft alles tip top verzorgd, altijd aan de druppelaar, twee sloten, op een bok, geen pekel, goed gepoetst..na zeggen zelfs met een tandenborstel, etc. Motorisch uitstekend in orde volgens een Yamaha dealer die hem altijd heeft onderhouden.
De motor heeft verder xenon verlichting, sliders en een laser uitlaat. Zijn vraagprijs is 4350, maar heb hem al laten kunnen zakken naar 4200. Wat is jullie mening hierover?
Foto's:
https://drive.google.com/...AGjG2Ln3ZRekxBRzNjdkF0U1k
Motoport gaf aan voor een motor uit dat jaar te verkopen voor 3900
Ah: Tylen in "Het grote motortopic deel 17"
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verder mag ik er wel vanuit gaan dat het kleppenstellen al een keer gedaan is. Aangezien de eigenaar bekend is zou ik dit sowieso willen weten. Als dat niet gedaan is maakt dat de motor helemaal duur. Mooi dat het een net ding is, alleen dat bedrag ga je nooit ergens krijgen. Waarom je het dan zal betalen als het iemand is die je kent snap ik niet.
Edit: Voor 4.250 heb je trouwens ook het nieuwere 2006 model. Zie geen enkele reden om dan voor het oude model te gaan voor dezelfde prijs. Persoonlijk zou ik niet meer dan zo'n 3.750 willen betalen. Dat is dan meer wat ie waard is. Voor 500 euro meer zou ik gelijk voor het nieuwere model gaan.
[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 20-03-2017 13:24 ]
Dat zijn de carb modellen, 00-02418O2 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:25:
Is dat niet dat blok waarbij de zuigers de cilinders slopen? Of zou dat met deze km-stand al zijn gebeurd?
Verder heb je bij motoport idd 0 history en niet echt veel garantie. Hij ziet er netjes uit, ik zou er wel een paar honderd extra voor over hebben om hem van een legit verkoper te kopen. Heb ik met mijn motoren ook gedaan.
Dit model, 03-04, is het eerste model met injectie. Hebben nog geen radiale remklauwen, radiale rempomp en USD voorvork ... dat kwam pas in het 05 model.
Vind het zelf enorm veel geld voor een 13 jaar oude fiets (hebben er zelf ook zo 1 in de schuur staan naast mijn GSXR, voor dat geld zou die zo de deur uit mogen). Toegegeven, hij ziet er netjes uit en als ie goed is onderhouden is 4000 euro wellicht niet eens heel gek. R6jes zijn nogal populair, dus waarschijnlijk kan je 'm ook wel weer voor een mooi bedrag verkopen.
Ze rijden overigens prima
Gelukkig dat ik mijn vraag hier gesteld heb! Mij zul je vaker hier zien
@PilatuS , ik denk dat je praat over deze: http://link.marktplaats.nl/m1134765011 ?
Ik snap wel dat dat kan, heb wel een voor elkaar gekregen te appen op de motor. Ik weet hoe onverstandig etc. maar soms ben je lui.Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:18:
Iets moois:
op advrider is een schotse supersport rijder die echt heel knap tijdens het rijden foto's met een fototoestel uit de hand maakt (ook in bochten). Nu moet ik zeggen ik kan ook met 1 arm de bocht door maar tergelijkertijd foto's maken is wel heel erg bijzonder:
http://advrider.com/index...-are-going-to-die.540395/
Voorbeeldje van een foto (niet de allerbeste btw):
[afbeelding]
Die had ik inderdaad gezien. Alleen niet gelezen dus had nog niet gezien dat ie schade had. Voor een nette zal je dan wel iets van 5.000 tot 5.750 betalen.pvink schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:49:
@PilatuS , ik denk dat je praat over deze: http://link.marktplaats.nl/m1134765011 ?
Sinds half jaar heb ik de IS-17. Ondanks mijn standaard Alpine oordoppen ervaar ik veel windruis geluid in de helm wat resulteert in piepende oren na een ritje van 40minuten naar het werk over voornamelijk snelweg.gebruikershaes schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:34:
[...]
Ik heb de is-17 en deze net vervangen door de rpha 11. Wereld van verschil. Je voelt de rpha 11 bijna niet zitten op je hoofd. Zo licht en perfect voor mijn vorm hoofd. Ik heb ook de gt air op m'n hoofd gehad maar die was imo niet 200 euro beter, dus die laten staan.

Ik heb zelf ook een IS-17 en heb op maat gemaakte doppen gekocht omdat ik met precies hetzelfde probleem zat.. Iemand in het topic gaf aan dat de Alpine oordoppen gaan lekken als er geen ruimte in de helm is bij de oren.Willem30 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:26:
[...]
Sinds half jaar heb ik de IS-17. Ondanks mijn standaard Alpine oordoppen ervaar ik veel windruis geluid in de helm wat resulteert in piepende oren na een ritje van 40minuten naar het werk over voornamelijk snelweg.Ervaar je de RPHA11 als een stillere helm ?
Tot nu toe ben ik erg blij met de maatdoppen !
Wellicht dat het dan door het lekken komt....Al steken ze niet ver uit mijn oren.Secsytime schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:34:
[...]
Ik heb zelf ook een IS-17 en heb op maat gemaakte doppen gekocht omdat ik met precies hetzelfde probleem zat.. Iemand in het topic gaf aan dat de Alpine oordoppen gaan lekken als er geen ruimte in de helm is bij de oren.
Tot nu toe ben ik erg blij met de maatdoppen !
Het verschil in SNR tussen standaard en op maat gemaakte Alpine doppen is niet zo groot namelijk.
Verwijderd
Ik rij elke dag met een IS-17 en heb totaal nergens last van met de bekende 3M gele oordopjes. Waarschijnlijk sluiten de standaard Alpine oordopjes je oor niet goed af.Willem30 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:26:
[...]
Sinds half jaar heb ik de IS-17. Ondanks mijn standaard Alpine oordoppen ervaar ik veel windruis geluid in de helm wat resulteert in piepende oren na een ritje van 40minuten naar het werk over voornamelijk snelweg.Ervaar je de RPHA11 als een stillere helm ?
Kijk eens of je ook last ervaart als je van die gele oordopjes in je oren stopt. Wel op deze manier in je oor stoppen:
[YouTube: https://youtu.be/oEObOaHp6Bg]

Yeah, van een series 1 met schimmel naar een series 2 zonder
kruispost
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Gefeliciteerd met de aankoop!
[ Voor 38% gewijzigd door Leviathius op 20-03-2017 15:55 ]
Dat zal ik eens gaan proberenVerwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:20:
[...]
Ik rij elke dag met een IS-17 en heb totaal nergens last van met de bekende 3M gele oordopjes. Waarschijnlijk sluiten de standaard Alpine oordopjes je oor niet goed af.
Kijk eens of je ook last ervaart als je van die gele oordopjes in je oren stopt. Wel op deze manier in je oor stoppen:
[video]

Met mijn Shoei helm is 90 rijden met Alpine doppen extreem stil, stiller zelfs dan bij het stoplicht. Met 120 is het wel wat meer herrie, maar dan nog prima te doen. Zodra de doppen gaan lekken verliezen ze makkelijk 50% van de demping.Willem30 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:06:
[...]
Dat zal ik eens gaan proberenDe helm zit me verder ook als gegoten maar het geluid maakt het rijden vooral op de snelweg minder prettig
Voordat ik op maat gemaakte had heb ik een tijd die gele dingen gebruikt. Qua demping was er voor mij eigenlijk geen verschil. Het voordeel van op maat is dat ze iedere keer gelijk goed zitten en super snel in te doen zijn. Die gele dingen werken ook snel minder goed als ze vies en hard worden, afgezien van dat vind ik ze qua geluid net zo fijn.Osiris schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:13:
Qua oordoppen: gewoon investeren in oordoppen op maat. Zoooooo veel fijner dan die gele schuimdoppen! Moet eerlijk zeggen dat ik de "tussen-mogelijkheden" eigenlijk nog nooit geprobeerd heb, heb eigenlijk altijd al snel op maat gemaakte doppen heb genomen
Voor is het ook zo dat ik geen andere dingen dan deze geprobeerd heb. Vanuit die gele 3M dingen gelijk naar op maat gemaakt gegaan en daar rij ik nu al een jaar of 9 mee.
Ik heb dit weekend de Alpine Motosafe Tour binnen gekregen, een nieuwe versie van de eerdere Motosafe. Wellicht dat deze niet dit probleem hebben. Sowieso vind ik de Motosafe erg fijn, voor mij is op maat gemaakte veel te duur.PilatuS schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:28:
@Willem30 @Secsytime Het nadeel van Alpine doppen is dat de oren vrij moeten zitten. Als de helm je oor plat drukt gaan ze lekken. In mijn HJC helm werken de doppen slecht en in mijn Shoei werken ze perfect. Nogal een ontwerpfout van Alpine. Doe ze maar eens in je oren als muziek aan hebt staan en druk dan je oorschelp plat.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik zeg Alpine, maar ik bedoel de op maat gemaakte. Die Motosafe zullen het probleem niet hebben.Rick-Jan schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:29:
[...]
Ik heb dit weekend de Alpine Motosafe Tour binnen gekregen, een nieuwe versie van de eerdere Motosafe. Wellicht dat deze niet dit probleem hebben. Sowieso vind ik de Motosafe erg fijn, voor mij is op maat gemaakte veel te duur.
Zie deze foto:

Er zitten zegmaar van die grote flappen aan, daar zit het probleem. Die Motosafe dingen hebben dat niet en dus hebben ze het probleem ook niet. Die flappen gaan lekken als de oorschelp ingedrukt word. De kleinere symetrische modellen hebben daar geen last van.
Dat linker dopje geeft aardig aan waar het probleem zit. Met je oorschelp zonder druk zit het prima. Zodra je deze echter plat drukt sluit dat grote deel van de dop niet meer aan en lekt het daar geluid.
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 20-03-2017 16:36 ]
Verwijderd
Waar ben jij op uitgekomen, weer exinores?Osiris schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:13:
Qua oordoppen: gewoon investeren in oordoppen op maat. Zoooooo veel fijner dan die gele schuimdoppen! Moet eerlijk zeggen dat ik de "tussen-mogelijkheden" eigenlijk nog nooit geprobeerd heb, heb eigenlijk altijd al snel op maat gemaakte doppen heb genomen
Duidelijk! kon mij al niet vinden in je verhaal, maar ze maken dus blijkbaar ook oordoppen op maatPilatuS schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:34:
[...]
Ik zeg Alpine, maar ik bedoel de op maat gemaakte. Die Motosafe zullen het probleem niet hebben.
Zie deze foto:
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Yep yep, Ik ervaar exact hetzelfde. Alleen ben ik dom en heb tot voor kort zonder doppen gereden. Nu heb ik een blijvende piep in m'n oren. Gelukkig hoor ik die alleen als ik er op let.Willem30 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:26:
[...]
Of de rpha 11 stiller is? Nou laat ik het zo zeggen; ik wist niet in wat voor een takkeherrie ik reed tot ik een andere helm had geprobeerd. Bij mij lijkt de is-17 ontworpen om zoveel mogelijk geluid te produceren.
Met de rpha 11 hoor ik tot zo'n 80 a 100 kmh bijna niets. Daarboven wordt die ook snel luidruchtig. Maar nog lang niet zo als de is-17. En dit zonder doppen overigens.
De shoei gt air heb ik ook getest en die was niet perse stiller, maar wel anders. Die dempte vooral meer m'n uitlaatgeluid en het windgeruis is doffer terwijl bij de rpha 11 die vrij schel is. Niet perse zachter dus maar gewoon doffer. De rpha 11 is zeker geen fluisterstille helm, maar in mijn beleving veeeeel beter dan de is-17.
Ik zou zeggen probeer met wat helmen te rijden en haal een andere. Of betere doppen, maar doe er wel wat aan anders heb je straks net als ik een constante piep in je oren.
Overigens rijd ik op een ducati monster. Dus beetje voorover en vol in de wind. De motor die je rijdt schijnt ook een rol te spelen in je geluidservaring.
Ik ben tweemaal (1x hele setje kwijtgeraaktVerwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:37:
[...]
Waar ben jij op uitgekomen, weer exinores?

Verwijderd
Komt wel als ik eigen motor heb
Ik heb voor het lessen JUIST een eigen helm gekocht. Die smerige rijschool dingenAschtra schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:08:
Ik heb ook een HJC RPHA 11, alleen nog nooit op gehad met rijden. Ben wel benieuwd opzich hoe die voelt met rijden. Gebruik lekker rijschoolspul.
Komt wel als ik eigen motor heb

* lolgast neemt zijn helm ook mee naar het karten
[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 20-03-2017 19:14 ]
Als je wil kun je waarschijnlijk nog wel een hoge pas vinden waar je wat sneeuw tegenkomt, maar over het algemeen hoef je je daar geen zorgen over te maken in mei. Luzern is prima aan te reizen over de snelweg of over de provenciale wegen. Zaken die je tegenkomt.... In Duitsland meestal de nodige werkzaamheden, de grensovergang natuurlijk, een beetje afhankelijk van het exacte tijdstip kan er een file staan. Meestal niet omdat ze staan te controleren, maar de meeste zwitsers doen in Duitsland inkopen, halen een stempel op de grens om de duitse btw terug te krijgen. Combineer dit met één of meerdere afgesloten rijbanen en je hebt het recept voor file. Vergeet je vignet niet, rij niet te hard. Dat laatste is nogal kostbaar, maar het land is ook gewoon erg mooi. (Een Duitser heeft 200 gereden in de Gotthardtunnel, je mag er 80. Hij is zijn getunede BMW Z4 kwijt en is bij verstek veroordeeld tot ruim 3 jaar in de bak voor die snelheid)Pazzi schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:29:
Van 7 t/m 13 mei ben ik in Luzern, Zwitserland. Het oorspronkelijke idee was om met de auto te gaan, maar ik zit nu te denken om de motor te pakken. Ik ben echter nog nooit in Zwitserland geweest en vraag me af hoeveel zorgen ik me moet maken over sneeuw / gladheid.
Volgens wikipedia is het in Luzern in mei gemiddeld een graad of 14 zonder sneeuw, dus dat zit goed. Maar wat kom ik op de heen- en terugreis tegen? Iemand ervaringen? Andere tips of dingen die ik niet mag vergeten?
Afhankelijk van je plannen kun je kijken of er in de grand tour interessant stukken voor jou zitten. http://grandtour.myswitzerland.com/nl/
Luzern is een leuke stad met wat bezienswaardigheden, maar niet voor een hele week ben ik bang.
He, die heb ik ook! Goede keuze!steveman schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:43:
[afbeelding]
Yeah, van een series 1 met schimmel naar een series 2 zonder
Heb trouwens wel een ander design.
Heb toevallig dit weekend de Alpine Motosafe Pro mogen ontvangen. Zijn de Tour en Race bij elkaar. Nog niet geprobeerd, maar ben zeker benieuwd hoe het occasioneel rijden op de snelweg met oordopjes gaat zijn.Rick-Jan schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:29:
[...]
Ik heb dit weekend de Alpine Motosafe Tour binnen gekregen, een nieuwe versie van de eerdere Motosafe. Wellicht dat deze niet dit probleem hebben. Sowieso vind ik de Motosafe erg fijn, voor mij is op maat gemaakte veel te duur.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Toevallig inderdaad! Ik hoor graag of je verschil hoort tussen de Race en Tour. Ben benieuwd of je dit merkt.caesar1000 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:07:
[...]
Heb toevallig dit weekend de Alpine Motosafe Pro mogen ontvangen. Zijn de Tour en Race bij elkaar. Nog niet geprobeerd, maar ben zeker benieuwd hoe het occasioneel rijden op de snelweg met oordopjes gaat zijn.
En hoe voelde dat extra vermogen nu? Goed merkbaar of valt het mee? Intussen ben ik ook al een beetje rond aan het kijken, mag na dit seizoen ook voor volledig A rijbewijs. Wat een berg aan keuze krijg je dan opeens als je niet meer aan een max KW zit

Ook denk ik dan wat is nu fijn qua vermogen. meer richting de 70/80 pk of juist een pak meer en richting de 120 o.i.d. gaan. Tegen de tijd maar eens gaan proefrijden.
Mja, ze hadden helaes geen vantablack in het assoirtimentcaesar1000 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:07:
[...]
He, die heb ik ook! Goede keuze!
Heb trouwens wel een ander design.![]()
[...]
Ik heb trouwens het kinklepje van m'n vorige helm er in gezet, vind het maar een onhandig ding die met dat trektouwtje:

Het klitteband er op is dan wel weer heel handig bedacht! (op de stukken die in je helm schuiven)
[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 20-03-2017 22:19 ]
Verwijderd

Zou voor een motor gaan die je mooi vind en fijn vind rijden. Bij de gemiddelde rit over een dijk maakt het weinig uit of je 80pk hebt of 180pk, met beide kan je hard zat. Aan de andere kant vind ik zelf veel vermogen wel fijn. Je hoeft het niet te gebruiken, maar het is leuk dat het er is.Rick-Jan schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:17:
[...]
Ook denk ik dan wat is nu fijn qua vermogen. meer richting de 70/80 pk of juist een pak meer en richting de 120 o.i.d. gaan. Tegen de tijd maar eens gaan proefrijden.
PilatuS schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:42:
[...]
Weet je al welke motor je gaat kopen als je de A hebt ?
ik neig naar een 1200gs rij elke dag woon werk over de snelweg dan is een cardan en wat comfort wel lekker. (alleen die prijsRick-Jan schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:17:
En hoe voelde dat extra vermogen nu? Goed merkbaar of valt het mee? Intussen ben ik ook al een beetje rond aan het kijken, mag na dit seizoen ook voor volledig A rijbewijs. Wat een berg aan keuze krijg je dan opeens als je niet meer aan een max KW zitIk heb nu een Yamaha XJ 600S en wil sowieso meer vermogen. Ik twijfel tussen een naked FZ6N/Hornet/GSR600 achtig iets of een soort model wat ik nu heb, misschien een Fazer ofzo.
de les op de mt07 met 55kw voelt echt als heeeeel veel extra power ik dacht ook een motor met minimaal 100pk nodig te hebben maar dit lijkt mij al genoeg helaas went alles. vond de mt wel heel raar rijden vergeleken met mijn eigen motor net ofdat het voorwiel heel ver naar achter staat.
Mijn motor heeft zat van beide
Als ik veel kilometers zou moeten maken zou ik ook wel zoiets willen hebbenknoffy schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:26:
[...]
ik neig naar een 1200gs rij elke dag woon werk over de snelweg dan is een cardan en wat comfort wel lekker. (alleen die prijs)
De MT-07 is eigenlijk ook wel een beetje een gekke les-motor. Ondanks dat hij niet enorm veel power heeft is hij enorm wendbaar een wil hij graag op 1 wiel rijden. Dat heeft volgens mij te maken met de wielbasis, de hoek van de voorvork en het koppel.knoffy schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:26:
[...]
de les op de mt07 met 55kw voelt echt als heeeeel veel extra power ik dacht ook een motor met minimaal 100pk nodig te hebben maar dit lijkt mij al genoeg helaas went alles. vond de mt wel heel raar rijden vergeleken met mijn eigen motor net ofdat het voorwiel heel ver naar achter staat.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Valt wel mee toch ? Tuurlijk als je het gas bij het juiste toerental vol open trekt komt ie wel omhoog. Maar als je gewoon rustig met het gas doet gebeurt er niets. Ik heb mijn motor nog nooit op het achterwiel gehad en dat met een bak meer koppel. Volgas geven doe ik regelmatig, maar ik draai het dan gewoon niet te snel helemaal open. Als ik het gas in 2 tot 3 seconden helemaal open doe komt het voorwiel niet los. Als ik het in een halve seconde doe vast welEthirty schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:45:
[...]
wil hij graag op 1 wiel rijden. Dat heeft volgens mij te maken met de wielbasis, de hoek van de voorvork en het koppel.
Verwijderd
Je trekt hem inderdaad vrij makkelijk omhoog als je lomp doet, maar het is een enorm fijne en makkelijk stuurbare machine, niet onbelangrijk voor de bijzondere verrichtingen. Ik heb erop gelest en vond het echt een prima machine, zeker voor het geld. De F800R van BMW is 3k duurder maar zeker niet meer motor. Als je wat minder centen hebt en je wil nieuw rijden, geen gekke optieEthirty schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:45:
[...]
De MT-07 is eigenlijk ook wel een beetje een gekke les-motor. Ondanks dat hij niet enorm veel power heeft is hij enorm wendbaar een wil hij graag op 1 wiel rijden. Dat heeft volgens mij te maken met de wielbasis, de hoek van de voorvork en het koppel.
Als het goed is, is Tour al zat voor de openbare weg, maar zal Race zeker ook een keer testen. I'll let you know.Rick-Jan schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:17:
[...]
Toevallig inderdaad! Ik hoor graag of je verschil hoort tussen de Race en Tour. Ben benieuwd of je dit merkt.
[...]
Heb het kinklepje er eens uitgehaald en sindsdien nooit meer goed in gekregen. Zorgt er alleen maar voor dat ik minder goed mijn helm in kom.steveman schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:19:
[...]
Mja, ze hadden helaes geen vantablack in het assoirtiment![]()
Ik heb trouwens het kinklepje van m'n vorige helm er in gezet, vind het maar een onhandig ding die met dat trektouwtje:
[afbeelding]
Het klitteband er op is dan wel weer heel handig bedacht! (op de stukken die in je helm schuiven)
Vond de MT-07 heel anders rijden dan mijn Duke. Had qua zit wat betreft stuur/zadel meer het idee op een soort van tour naked te rijden vergeleken met mijn Duke.knoffy schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:26:
[...]
[ Voor 62% gewijzigd door caesar1000 op 20-03-2017 23:43 ]
Zolang de autowegen richting Luzern maar goed te doen zijn, vind ik het prima. Als ik in het land zelf ga toeren, vind ik het geen probleem om om te draaien als het me te gevaarlijk wordt.wimmel_1 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:36:
...Op de doorgaande route's is het overigens (meestal) geen enkel probleem...
Goede tip, thanks!HTT-Thalan schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:36:
[...]
Ze hebben daar een museum met allerlei voertuigen, land lucht en zee...
Goed om te horen, hoef ik me daar geen zorgen over te maken.teigetjuh schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:41:
[...]
...maar over het algemeen hoef je je daar geen zorgen over te maken in mei. Luzern is prima aan te reizen over de snelweg of over de provenciale wegen.
Ik ben van plan om 1 dag uit te trekken voor Luzern, voor de bezienswaardigheden en het verkeersmuseum. Verder nog naar Pilatusberg en / of Jungfraujoch (maar da's wel erg duur...). Dan nog 1 of 2 dagen rond toeren en wat wandelen / sightseeing.Luzern is een leuke stad met wat bezienswaardigheden, maar niet voor een hele week ben ik bang.
Bedankt voor de tips allemaal!
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
En het geluid van beide motoren is fantastisch. Als je op de Monster rijdt is het alsof er een jachtbommenwerper achter je aan zit, afremmend op de motor klinkt het als onweer in de verte.
De Scrambler is een ontzettend makkelijke motor om te rijden, echt iets voor als je dagelijks de stad door moet. Een soort van opgevoerde cross brommer waar je niks op fout kan doen.

Wellicht had ik dan toch een andere moeten kopen maar een nieuwe helm wil ik nog even niet vanwege de kosten. Mijn focus bij aanschaf lag bij de pasvorm en testrijden met een nieuwe helm kan lang niet bij elke winkel wat ik wel snap gezien vanuit de winkel maar niet vanuit de klant. Ik ga eerst andere oordoppen proberen.gebruikershaes schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:12:
[...]
Yep yep, Ik ervaar exact hetzelfde. Alleen ben ik dom en heb tot voor kort zonder doppen gereden. Nu heb ik een blijvende piep in m'n oren. Gelukkig hoor ik die alleen als ik er op let.
Of de rpha 11 stiller is? Nou laat ik het zo zeggen; ik wist niet in wat voor een takkeherrie ik reed tot ik een andere helm had geprobeerd. Bij mij lijkt de is-17 ontworpen om zoveel mogelijk geluid te produceren.
Met de rpha 11 hoor ik tot zo'n 80 a 100 kmh bijna niets. Daarboven wordt die ook snel luidruchtig. Maar nog lang niet zo als de is-17. En dit zonder doppen overigens.
De shoei gt air heb ik ook getest en die was niet perse stiller, maar wel anders. Die dempte vooral meer m'n uitlaatgeluid en het windgeruis is doffer terwijl bij de rpha 11 die vrij schel is. Niet perse zachter dus maar gewoon doffer. De rpha 11 is zeker geen fluisterstille helm, maar in mijn beleving veeeeel beter dan de is-17.
Ik zou zeggen probeer met wat helmen te rijden en haal een andere. Of betere doppen, maar doe er wel wat aan anders heb je straks net als ik een constante piep in je oren.
Overigens rijd ik op een ducati monster. Dus beetje voorover en vol in de wind. De motor die je rijdt schijnt ook een rol te spelen in je geluidservaring.
Dit topic is gesloten.