Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.232 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Over power in alle versnellingen, dat is er dus bij mijn Versys 650 totaal niet :'(
Ik ben de laatste dagen eens op mijn verbruik aan het letten via de boordcomputer.
Op 50-wegen (waar mag je nog sneller? |:( ) in 3de rijdt hij comfortabel maar zit het verbruik rond de 5.6l/100km. Als ik naar 4de schakel dan zakt het verbruik naar 4.1 maar dan zit er echt niets meer van power in de motor. Moeilijke keuze om te maken ook al zijn het soms kilometers lang 50-wegen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoshky schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:53:
Over power in alle versnellingen, dat is er dus bij mijn Versys 650 totaal niet :'(
Ik ben de laatste dagen eens op mijn verbruik aan het letten via de boordcomputer.
Op 50-wegen (waar mag je nog sneller? |:( ) in 3de rijdt hij comfortabel maar zit het verbruik rond de 5.6l/100km. Als ik naar 4de schakel dan zakt het verbruik naar 4.1 maar dan zit er echt niets meer van power in de motor. Moeilijke keuze om te maken ook al zijn het soms kilometers lang 50-wegen :O
Bén blij met dat soort verbruikcijfers!! Ik vrees dat ik én een aantal anderen hier er zomaar 10L/100Km éxtra bij kunnen optellen zonder dat we er moeite voor hoeven te gaan doen.

M'n 4-Cyl. Cross-Plane blok heeft nú over ~2500Km een verbruik geregistreerd van 8,7L/100Km. en dan heb ik er ook nog eens een tijdje écht m'n best op gedaan om zuining proberen te gaan rijden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

1 op 18,5 gemiddeld over 100.000 km, denk niet dat het beter word. Beste is rond de 1 op 22 met meissie en bagage maar dat zakt alleen al snel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:11

PinusRigida

I put the p in pool.

M'n pa (70 jaar) z'n nieuwe aanwinst: Honda GB500 'Tourist Trophy'
is hij bij jullie over de grens komen halen, bij een verzamelaar die de machine in z'n woonkamer had staan, er schuilden muizen in het moterblok!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uTIp24NBKITINwh6YvvuHFkP/full.jpg

Deze foto is er weliswaar eentje van internet, ikzelf heb geen originele foto van zijn specifieke machine, maar het is wel in deze lak, en hij glanst minstens even hard!!
Dit stalen ros is trouwens al besproken en gaat later -hopelijk nog ver genoeg in de toekomst- zonder boe of ba over van vader op zoon! 8)

Voor langere ritten (Frankrijk, Duitsland, jawel, hij is in z'n fleur van z'n leven) rijdt hij daarnaast met een meer comfortabele BMW R1150 R...

Zelf zeggen moto's me voorlopig nog niks maar zoals m'n pa ben ik een laatbloeier en zal ik me pas aan tweewielers wagen wanneer ik in een fase van m'n leven kom dat ik me voor niets of niemand moet opjagen. ;)
die Honda is trouwens een mooie reden om m'n moto-rijbewijs binnenkort toch maar 's te halen. :Y

[ Voor 32% gewijzigd door PinusRigida op 17-03-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
darkkingll schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:49:
[...]
Al bokt hij soms wel een beetje bij 2-3000rpm op rotonde's.. Die neem ik dus maar in de 1, vanaf de 5000rpm trekt hij wel duidelijk beter. Het is trouwens een 600cc 4 cylinder.
Wees blij dat ie bij die toeren bokt :P De mijne bokte voor het mappen tot 4.500 toeren al. Dan moest ik minimaal 45 rijden om zonder bokken in de 1 met de koppeling los te kunnen rijden, dan zijn rotondes echt niet leuk meer. Nu na het mappen is het minimaal 3.500 toeren en 35km/u om niet te bokken.

Wat betreft het verbruik zit ik rond de 1:12 als ik rustig rij en op de 1:10 als ik niet rustig rij. Dat was voor het mappen wel wat beter, maar het zijn die extra liters wel waard :)
Anoshky schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:53:
Hangt er gewoon vanaf welk blok je hebt. Mijn blok loopt pas echt lekker vanaf 4.500 toeren en bij rijden met een constante snelheid zit ik dan tot de 50km/u in de 1. Zelfs met 80 rijden zit ik nog in de 2 :P 50km/u rijden in de 3 of 4 is totaal onmogelijk voor mij.

Als jij 50 gaat rijden in de 4 zal je ook met jouw blok zo laag in de toeren zitten dat je weinig vermogen hebt. Zuinig is het wel, maar het logisch dat je dan geen power hebt.
Viper® schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:07:
[...]
afgezien van de looks en het geluid is er weinig prettigs aan, zitpositie is al helemaal kut, behalve als je continue op het gas hangt en door alle bochten scheurt.
Ligt er aan wat je er mee doet. Als je ritjes van 300 tot 500km gaat maken schiet een SS niet op nee. Zelf maak ik ritjes van 70 tot 120km en dat gaat prima met een SS. Verder ga ik regelmatig naar het circuit toe en dan is een SS wel zo fijn. Als je niet heel veel rijd en puur voor de lol zoals ik doe kan een SS prima.

[ Voor 54% gewijzigd door PilatuS op 17-03-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@EagleEye1290 Is het (ook) een originlele US fiets welke achteraf geïmporteerd is naar de EU (NL en vervolgens B.)? Wél een érg mooi apparaatje waarop je gewoon écht lekker kunt rijden!!

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 17-03-2017 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:11

PinusRigida

I put the p in pool.

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:03:
@EagleEye1290 Is het (ook) een originlele US fiets welke achteraf geïmporteerd is naar de EU (NL en vervolgens B.)? Wél een érg mooi apparaatje waarop je gewoon écht lekker kunt rijden!!
Naar wat ik m'n pa erover hoorde vertellen zou het er eentje zijn die origineel in Canada rondreed, naar het schijnt werd dit model slechts beperkt in Canada en US verkocht en kan je ze in de EU niet vinden tenzij geïmporteerd... (ik ken er niet zoveel van)

Goh, ik heb (had) niks met moto's maar deze tweewieler heeft toch m'n ogen geopend... toen ik hoorde dat m'n pa alweer een moto gaan halen was draaide ik met m'n ogen maar toen ik dit ding voor het eerst op z'n oprit zag staan in de zon moest ik toegeven dat ik zelden zoiets moois gezien had... en dan was er nog het geluid...

Ik ga zeker en vast voor m'n motorrijbewijs, dat weet ik nu wel zeker.

Alhoewel ik voor alles, zowel auto's als moto's een grote fan ben van het origineel houden is er toch één ding dat me -matig- stoort aan deze moto: het achterlicht... het lijkt van een ander voertuig (tractor?) genomen te zijn en achterop deze motor geplakt te zijn... persoonlijk zou ik dat wel anders willen zien... ietsjes... kleiner... strakker... eleganter... maar waarschijnlijk ben ik verkeerd en heet men dit 'charme'... O-)

[ Voor 18% gewijzigd door PinusRigida op 17-03-2017 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:33:
[...]

Met een 2 cilinder zit je altijd in de powerband. Zodra de mijne niet meer bokt vanaf zo'n 3.500 toeren zit je bij 5.000 toeren al op 90% van het maximale koppel. Met rustig rondrijden zit je altijd op een toerental waarbij je vrijwel het maximale koppel hebt. Hoog in de toeren jagen is dan ook nergens voor nodig.
Dit is wat ik aan die boxer zo fijn vind, vanaf 2000 toeren is alles prima en loopt 'ie gewoon vrolijk weg. Bij rustig rijden net na de 3000 toeren schakelen gaat uitstekend, heerlijk ontspannen rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:14:
[...]

Dit is wat ik aan die boxer zo fijn vind, vanaf 2000 toeren is alles prima en loopt 'ie gewoon vrolijk weg. Bij rustig rijden net na de 3000 toeren schakelen gaat uitstekend, heerlijk ontspannen rijden :)
Dat zit wel goed bij zo'n boxer, maar daar is het blok dan ook voor gemaakt. De mijne is meer gemaakt om te lopen tussen de 5.000 en 9.500 toeren, vandaar dat ie onder in slecht loopt. Mijn motor is niet gemaakt om langzaam mee te rijden, ook al doe ik dat er wel mee en was het mappen daarvoor ook wel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat viel bij die 1000R ook wel op ja, onderin wilde het allemaal niet zo lekker. Overigens loopt die boxer in de 5000-7500 toeren ook heerlijk weg. Vind het echt een fijn blok, lijkt qua karakter beetje op de 3.0i uit mijn Z4, die was ook zo heerlijk soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:33

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:02:
[...]

Wees blij dat ie bij die toeren bokt :P De mijne bokte voor het mappen tot 4.500 toeren al. Dan moest ik minimaal 45 rijden om zonder bokken in de 1 met de koppeling los te kunnen rijden, dan zijn rotondes echt niet leuk meer. Nu na het mappen is het minimaal 3.500 toeren en 35km/u om niet te bokken.

Wat betreft het verbruik zit ik rond de 1:12 als ik rustig rij en op de 1:10 als ik niet rustig rij. Dat was voor het mappen wel wat beter, maar het zijn die extra liters wel waard :)

[...]

Hangt er gewoon vanaf welk blok je hebt. Mijn blok loopt pas echt lekker vanaf 4.500 toeren en bij rijden met een constante snelheid zit ik dan tot de 50km/u in de 1. Zelfs met 80 rijden zit ik nog in de 2 :P 50km/u rijden in de 3 of 4 is totaal onmogelijk voor mij.

Als jij 50 gaat rijden in de 4 zal je ook met jouw blok zo laag in de toeren zitten dat je weinig vermogen hebt. Zuinig is het wel, maar het logisch dat je dan geen power hebt.

[...]

Ligt er aan wat je er mee doet. Als je ritjes van 300 tot 500km gaat maken schiet een SS niet op nee. Zelf maak ik ritjes van 70 tot 120km en dat gaat prima met een SS. Verder ga ik regelmatig naar het circuit toe en dan is een SS wel zo fijn. Als je niet heel veel rijd en puur voor de lol zoals ik doe kan een SS prima.
Mijn Street tripple R bokt bij geen enkel toerental <3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:33:
[...]
Mijn Street tripple R bokt bij geen enkel toerental <3 :+
Dus hij bokt niet als je wil wegrijden in de 3 op 150 toeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:33

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:34:
[...]

Dus hij bokt niet als je wil wegrijden in de 3 op 150 toeren :+
Wie wil er dan ook in de 3 wegrijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:36:
[...]

Wie wil er dan ook in de 3 wegrijden :+
Puur om aan te geven dat iedere motor bokt. Het kan best zijn dat ie bij 1.200 toeren niet bokt, maar bij 150 toeren bokt iedere motor. Probeer maar eens met 1km/u te rijden in de 1 zonder koppeling.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 17-03-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:21
als je wilt dat het niet bokt moet je een zero kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
knoffy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:37:
als je wilt dat het niet bokt moet je een zero kopen :P
Daar wacht ik liever nog 15 jaar mee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
M'n CB1300 kan je zonder gas mee wegrijden in z'n 5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maegrim schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:42:
Da's ook gewoon een Honda Civic blok wat ze daar in gebruikt hebben.... 8)

Eigenlijk wel grappig: In de automobiel industrie zijn ze eigenlijk alleen meer aan 't downsizen (betreffende verbrandingsmotoren), bij motorfietsen zie je tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar Up-Size acitviteiten waardoor 't "spul" steeds dichter bij elkaar komt te liggen qua vermogen/liter.

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 17-03-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Rickz schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:04:
[...]

Heb zelf een CBR600F2 gehad met een NAKS welke niet goed meer werkte, volgens mij kun je een kapotte NAKS vrij makkelijk herkennen: motor aan en in neutraal een keer snel toeren laten maken. Bij het gas geven hoor je het waarschijnlijk niet (weinig) maar wanneer hij terug zakt in toeren klint het alsof je een hand vol knikkers in je blok gooit. Bij een koude motor hoor je het vaak beter aangezien de NAKS op oliedruk werkt (koud blok -> olie dik -> minder druk op NAKS)

Kan het filmpje nu niet kijken zit op werk :9

Heb die motor toen vrij cheap op kunnen pikken, vorige eigenaar wist niet waar het vandaag kwam :+ APE manuele NAKS geplaatst en nergens last meer van gehad <- mocht je dit gaan doen, zet hem absoluut niet te strak (huilend geluid = te strak) als je ketting knapt ben je verder van huis.
Bedankt voor de tip! Ik ga hier eens naar kijken. Ik heb online ook video's gezien waarbij je echt het blok hoort 'tikken'. Dat heb ik tot nu toe zeker niet gehad. Als ik niet het idee heb dat mijn blok stervend is als ik uitprobeer wat jij adviseert ga ik eens naar het voorste kettingtandwiel kijken. De kettingset begint wel richting de rode indicator op de spanner aan te lopen. Ik denk dat die sowieso voor mijn trip naar Oostenrijk in de zomer vervangen moet worden.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:38:
[...]

Daar wacht ik liever nog 15 jaar mee :P
Ik verwacht de komende jaren een forse prijsdaling aangezien Zero nu nog een 500-1000$ vraagt per kwh lithium, terwijl Chevrolet en Tesla richting de 150-250$ nu al zitten. Als dit spul voor een duizendje of 7-8 beschikbaar komt met een 150km bereik en een snellader dan ben ik om, heerlijk vervoermiddel wat je gebruikt alsof je een jas aantrekt. Gewoon even opstappen en gaan, rijdt subliem, stuurt makkelijk. Bij die prijzen zet ik er één bij in de garage :)

Het pruttelt en roffelt niet, maar als vervoermiddel is het echt briljant en het kost werkelijk geen zak na de aanschaf.

De 1000km beurt bij BMW gaat me al 200+ euro kosten :') Hij gaat twee keer de dealer zien en daarna doe ik het lekker zelf, scheelt een bak centen en er gaat betere olie in.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2017 16:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:23

steveman

Comfortabel ten onder

Zoekende naar een bandenbalanceeraparaat (B.S.A. (ha!) wisselt ze voor een tientje los van de velg, maar heeft een evenwichtsstoornis :+) kwam ik dit tegen voor liefst 18 euro!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wu2tZ3e.png

"Mooi" dacht ik...

... totdat ik het tweede plaatje zag:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cyfVgAT.png

:+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Inderdaad, Helemaal als ik ze bij mij op het werk zover krijg dat ik hem ter plekke mag opladen. Het is 60km enkele rit, dus dat zou mij gigantisch veel brandstofkosten schelen.. Kan ik mooi andere dingen van doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

haha lol steveman. It's in the eye of the beholder...

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo we zijn klaar. Laatste sessie een 1:47,7 gereden. Er zat een 46er in. Maar niet meer in 2017 ;). Nu 1500km terug naar nederland karren. Het was een gave training.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:45:
[...]

Ik verwacht de komende jaren een forse prijsdaling aangezien Zero nu nog een 500-1000$ vraagt per kwh lithium, terwijl Chevrolet en Tesla richting de 150-250$ nu al zitten. Als dit spul voor een duizendje of 7-8 beschikbaar komt met een 150km bereik en een snellader dan ben ik om, heerlijk vervoermiddel wat je gebruikt alsof je een jas aantrekt. Gewoon even opstappen en gaan, rijdt subliem, stuurt makkelijk. Bij die prijzen zet ik er één bij in de garage :)

Het pruttelt en roffelt niet, maar als vervoermiddel is het echt briljant en het kost werkelijk geen zak na de aanschaf.

De 1000km beurt bij BMW gaat me al 200+ euro kosten :') Hij gaat twee keer de dealer zien en daarna doe ik het lekker zelf, scheelt een bak centen en er gaat betere olie in.
Daarom die 15 jaar. Het zal zeker de toekomst zijn dat de meeste motoren elektrisch zijn, maar voor mij is vooral het bereik nu nog veel te laag. Als je kijkt wat een SS elektrisch kan doen komen er motoren die zelfs een H2R er uit gaan rijden. Ze zijn nu al zover dat de meeste SS motoren het niet meer kunnen winnen van een elektrische. Het heeft alleen nog wat tijd nodig totdat de accu's 2 of 3x zo goed zijn als dat ze nu zijn. Als je nu gaat scheuren met een electische SS is ie binnen 80km leeg.

Zodra er elektrische motoren zijn met een bereik van 300km als je sportief rijd en meer vemogen en koppel dan een moderne SS dan wil ik er vast wel 1tje hebben. Alleen dat gaat nog wel even duren. Tot die tijd geniet ik nog maar even van het lawaai, geur en trillingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
PilatuS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:42:
[...]

Dat zal zeker zo zijn. In tegenstelling tot de 600cc sportmotoren is zo'n MT-10 blok of dikke V-Twin wel zo fijn. Je hebt altijd overal bij alle toeren veel koppel en hoeft niet enorm in de toeren te rijden om vermogen te hebben.

Tijdje terug ook nog wat sprintjes van 50 tot te snel gedaan op een 100 weg tegen een andere motor. Hij maar iedere keer terug schakelen, ik gewoon vanuit de 3 volgas en niet moeilijk hoeven doen :P
Ja heerlijk is dat, op de Vmax waar ik rijd is dat ook een genot, schakellui rijden, en vanwege het vermogen en koppel kun je in zijn 5 inhalen. Voor je adrenaline rush kun je een versnelling of twee terug schakelen en hou je je hart (en stuur) vast. :+

Carb's gesynced, goede accu, en een goed werkende ECU en dat ding rijd prima voor zijn leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:56:
[...]

Daarom die 15 jaar. Het zal zeker de toekomst zijn dat de meeste motoren elektrisch zijn, maar voor mij is vooral het bereik nu nog veel te laag. Als je kijkt wat een SS elektrisch kan doen komen er motoren die zelfs een H2R er uit gaan rijden. Ze zijn nu al zover dat de meeste SS motoren het niet meer kunnen winnen van een elektrische.
Als je wat kilometers maakt gaat het nu al vlot naar economisch rendabel, reken maar eens uit wat je bij 120km/dag wegstookt aan benzine en onderhoud. De ontwikkelingen gaan gruwelijk hard en als ze wat concurrentie krijgen kan er nú al een paar duizend van de prijzen af.

Met 150km en snelladen kom je feitelijk altijd uit, als je met een twintig minuten even 120-150km in duwt of hem gewoon op het werk aan een paal hangen. Wil je meer bereik dan lap je wat bij, kan voor de écht lange ritten, maar na een uur of 2 rijden wil ik toch wel pauze. Ding aan de paal, wat eten en weer verder :)

Ik denk dat je verrast gaat worden en veel te pessimistisch bent, 15 jaar is een eeuwigheid :)

Ik heb de Zero samen met een vriend proefgereden en we waren allebei verrast, erg leuk om op te rijden ondanks het gebrek aan geluid. 't Is meer een soort van fiets die je even pakt dan een motor :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 15:28
PilatuS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:37:
[...]

Puur om aan te geven dat iedere motor bokt. Het kan best zijn dat ie bij 1.200 toeren niet bokt, maar bij 150 toeren bokt iedere motor. Probeer maar eens met 1km/u te rijden in de 1 zonder koppeling.
Knap dat je blok uberhaupt draait bij 150 toeren :+
w4rguy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:15:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik ga hier eens naar kijken. Ik heb online ook video's gezien waarbij je echt het blok hoort 'tikken'. Dat heb ik tot nu toe zeker niet gehad. Als ik niet het idee heb dat mijn blok stervend is als ik uitprobeer wat jij adviseert ga ik eens naar het voorste kettingtandwiel kijken. De kettingset begint wel richting de rode indicator op de spanner aan te lopen. Ik denk dat die sowieso voor mijn trip naar Oostenrijk in de zomer vervangen moet worden.
Bij mijne was het echt extreem, zal straks thuis eens kijken of ik een vergelijkbaar filmpje kan vinden op youtube. ketting indicator moet je eigenlijk niet teveel waarde aan hechten, als er een ketting op zit met een schakel meer/minder of een tandwiel met een tandje meer/minder dan klopt het al niet meer. Tandwielen goed in de gaten houden, mogen niet op haaienvinnen lijken, mogen geen zware schakels in de ketting zitten (dat schakels in een hoek blijven staan) en als 3e kun je kijken hoever je de ketting van je achterste tandwiel op kan pakken, weet niet precies hoever maar dit mag niet te ver.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:00:
[...]

Als je wat kilometers maakt gaat het nu al vlot naar economisch rendabel, reken maar eens uit wat je bij 120km/dag wegstookt aan benzine en onderhoud. De ontwikkelingen gaan gruwelijk hard en als ze wat concurrentie krijgen kan er nú al een paar duizend van de prijzen af.

Met 150km en snelladen kom je feitelijk altijd uit, als je met een twintig minuten even 120-150km in duwt of hem gewoon op het werk aan een paal hangen. Wil je meer bereik dan lap je wat bij, kan voor de écht lange ritten, maar na een uur of 2 rijden wil toch wel pauze. Ding aan de paal, wat eten en weer verder :)

Ik denk dat je verrast gaat worden en veel te pessimistisch bent :)
Motorrijden is voor mij niet woon/werk verkeer en economisch rendabel hoeft het ook niet te zijn. Ik rij puur voor de lol en dan is er elektrisch op dit moment niets voor mij wat voldoet aan de eisen of aan de hoge aanschafrpijs. Met een beetje doorijden is een elektrische SS binnen 100km leeg en daar heb ik niets aan, helemaal met een aanschafrprijs waar je een hele dikke normale SS voor kan kopen.

Dat elektrisch rijden de toekomst is twijfel ik niet aan, maar op dit moment is vooral het bereik voor mij ruim onvoldoende. Dat het leuk rijd geloof ik ook wel met het maximale koppel op 0 toeren. Ik vind alleen dat we er op dit moment gewoon nog niet zijn en daar ben ik vast niet de enige in. Ik zie het voor mijzelf de komende 10 jaar gewoon nog niet gebeuren dat het aan mijn eisen voldoet, laat staan dat het nu al het geval is.

Paar weken terug nog in een basis model Tesla Model X gereden. Dan natuurlijk even lekker volgas geven. Na dat 3x gedaan te hebben ging het bereik van 200km naar 120km en dat in 2 minuten tijd. De accutechniek is gewoon nog niet wat het zijn moet vind ik. Ik moet er niet aan denken een motor te hebben die bij sportief rijden de 100km niet haalt en dan een half uur aan de lader moet. Zodra die 100km naar 300km gaat en de aanschafprijs te doen is wil ik er graag 1tje kopen hoor :)

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 17-03-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:48:
Zoekende naar een bandenbalanceeraparaat (B.S.A. (ha!) wisselt ze voor een tientje los van de velg, maar heeft een evenwichtsstoornis :+) kwam ik dit tegen voor liefst 18 euro!

[afbeelding]

"Mooi" dacht ik...

[afbeelding]

En nu ga je zoeits dus zélf in elkaar zetten middels een paar goedkope (SKF?) rol-lagers én wat (houten?)staanders zodat je dat principe ook gewoon toe kunt passen op een ~16-20" velg?

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:00:
[...]

Met 150km en snelladen kom je feitelijk altijd uit, als je met een twintig minuten even 120-150km in duwt of hem gewoon op het werk aan een paal hangen. Wil je meer bereik dan lap je wat bij, kan voor de écht lange ritten, maar na een uur of 2 rijden wil ik toch wel pauze. Ding aan de paal, wat eten en weer verder :)

Ik denk dat je verrast gaat worden en veel te pessimistisch bent, 15 jaar is een eeuwigheid :)

Ik heb de Zero samen met een vriend proefgereden en we waren allebei verrast, erg leuk om op te rijden ondanks het gebrek aan geluid. 't Is meer een soort van fiets die je even pakt dan een motor :P
Zolang ik retour (dus Huis-Huis) géén 500Km kan maken zónder daarvoor een Tesla D90 te hoeven aanschaffen als ik electrisch wil rijden dan gaat 't 'm gewoon niet worden. Nou rijd ik natuurlijk ook niet voor niets met een 2.0 Dieseltje (VW Golf GTD) als huidige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:27:
[...]

Zolang ik retour (dus Huis-Huis) géén 500Km kan maken zónder daarvoor een Tesla D90 te hoeven aanschaffen als ik electrisch wil rijden dan gaat 't 'm gewoon niet worden. Nou rijd ik natuurlijk ook niet voor niets met een 2.0 Dieseltje (VW Golf GTD) als huidige auto.
Precies. We komen er wel, maar we zijn er nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:20:
[...]

En nu ga je zoeits dus zélf in elkaar zetten middels een paar goedkope (SKF?) rol-lagers én wat (houten?)staanders zodat je dat principe ook gewoon toe kunt passen op een ~16-20" velg?

>:)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:25
MuddyMagical schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:32:
[...]

Misschien ff hier een DM groepje starten?

[...]

Waarom komt je kenteken op een Honda VF700C uit? :?
Goed idee, start jij de groep of zal ik dat doen? :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vers rubber *O*
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/WP_20170317_18_46_43_Pro-Custom.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/WP_20170317_18_47_03_Pro-Medium-800x450.jpg
Sew me, BS T30 Evo onder een Gixxer 750 :+ Weinig zin om iedere 8dkm een achterbandje te wisselen (4 nieuwe achterbanden per jaar) :X

Ik ik hoor inmiddels bij de Huybers familie hoorde ik net, vaste klant haha. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 17-03-2017 19:07 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49

Youk

Volvo For Life

Mag ik ook bij in de OP:

User: Youk
Motormerk: Honda
Motortype: VFR800Fi
Bouwjaar: 2001
Provicie: Antwerpen (BE)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10 22:04
Yeah, eindelijk succes! *O*

Afbeeldingslocatie: https://images.esellerpro.com/2189/I/534/26/lrgscale33260810-Alpinestars-A-10-Airflo-Motorcycle-Trousers-Black-1600-0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:35

bakvis

Tweakers.Nerd

Erg fijne broek al zeg ik het zelf!

Mijn Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:17
Ik kan er ook nog wel bij in de startpost.
1998 XV250 Virago Yamaha uit Madrid, Spanje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:25
Ben weer terug van rijles. Dit keer alle oefeningen nog keer gedaan en de langzame oefeningen iets vaker. Deze gaan nu ook bijna allemaal goed.

Half uur voor het einde vond die het wel prima en stelde die voor om stukje snelweg te doen. Want mijn AVB examen is in Zwolle en dan moet ik ook over de snelweg.

Het waaide en regende aardig hard en dat merkte je wel. Kon mij niet heel goed bewegen op de snelweg en zicht was ook 10x niets.

Maar ging wel aardig. Dinsdagavond en woensdag ochtend nog 2 uur les en dan woensdagmiddag examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Aschtra schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 10:07:
Ben weer terug van rijles. Dit keer alle oefeningen nog keer gedaan en de langzame oefeningen iets vaker. Deze gaan nu ook bijna allemaal goed.

Half uur voor het einde vond die het wel prima en stelde die voor om stukje snelweg te doen. Want mijn AVB examen is in Zwolle en dan moet ik ook over de snelweg.

Het waaide en regende aardig hard en dat merkte je wel. Kon mij niet heel goed bewegen op de snelweg en zicht was ook 10x niets.

Maar ging wel aardig. Dinsdagavond en woensdag ochtend nog 2 uur les en dan woensdagmiddag examen.
Daar heb je alleen maar profijt van. Lessen in rotweer zorgt er in elk geval voor dat je weet wat je/je motor kan.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:25
Het is ook een Naked waar ik op les, helpt ook niet echt :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Real men ride naked twins 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Hornet, naked 4-in-line ;)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
bakvis schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 08:49:
[...]

Erg fijne broek al zeg ik het zelf!
Zit zeker fijn. Lekker dun en niet zo wijd als al die andere broeken. :)

Past gelukkig nog over mn broek heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:17
steveman schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:48:

[afbeelding]

"Mooi" dacht ik...

[afbeelding]

BSA?

Op internet voor mooi prijsje banden besteld, nu nog ergens laten monteren ... weet iemand een mooi adresje ergens redelijk op de lijn tussen Utrecht en Nijmegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Het Vosje schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:29:
[...]

BSA?

Op internet voor mooi prijsje banden besteld, nu nog ergens laten monteren ... weet iemand een mooi adresje ergens redelijk op de lijn tussen Utrecht en Nijmegen?
Birmingham Small Arms

of

BandenService Ærsfoort

Wat je ook kunt doen: kijken welke garages er meedoen in jouw buurt bij motorbandenmarkt.nl .

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 18-03-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Ben zelf erg tevreden over: http://www.oostbanden.nl/

Bestel mijn banden ook altijd online bij motorbandenmarkt. Dan een afspraak maken en het enige wat ik dan nog hoef te doen is de motor op de oprit zetten. Laatste keer was het totaalbedrag 65 euro. Dat is inclusief alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Trouwens: bandenleader.nl is volgens mij goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
[...]

BSA?

http://www.snelmotoren.nl/ in zeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0-overload
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 13:50

zer0-overload

ZX6R '95 > '06 > '07 ^_^

iemand hiero nog interesse in sidi vertigo rain en fusion rain motorlaarzen, mt 44?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 11:59
Ik meld mij ook aan voor de startpost lijst:

Kawasaki Z800 (bouwjaar 2016)
Rotterdam
Zuid-Holland

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ohja, ik kan ook in de lijst:
- Kawasaki GPZ 500s (staat stil)
- Honda Hawk GT650
Den Haag, Zuid Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:20
Vandaag de motor weggebracht voor hyperpro veren voor en achter, hij moet alleen het weekend daar logeren want ik werd gebeld dat het balhoofdlager versleten was, aangezien hij toch al uitelkaar lag kon hij er een nieuwe in zetten, maar ging het dus vanmiddag niet meer lukken qua tijd.

Zijn die dingen na 28.000km versleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ShininNL schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:07:
Vandaag de motor weggebracht voor hyperpro veren voor en achter, hij moet alleen het weekend daar logeren want ik werd gebeld dat het balhoofdlager versleten was, aangezien hij toch al uitelkaar lag kon hij er een nieuwe in zetten, maar ging het dus vanmiddag niet meer lukken qua tijd.

Bij mijn SV kwam hetzelfde probleem naar boven toen er HyperPro vering onder ging. Was er toen zelf bij en de lager was inderdaad aardig verpest. Met het voorwiel van de grond kon je het echt in het stuur voelen. Verder was het ook zichtbaar op de lager zelf. Bij mij is er toen een konische lager ingezet die ze gelukkig hadden liggen. Dat type lager gaat ook veel langer mee dan de standaard lager.

Dat ie op 28.000 niet meer helemaal goed is komt wel voor. Vooral het maken van wheelies is er enorm slecht voor, maar zonder kan het ook wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Maegrim schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:42:
Woon je in de buurt van Arnhem? Lijkt me wel eens leuk om met nog zo'n motor samen te rijden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@SvenBravo7 en @Vrijdag Jullie staan erbij. Heb je voor de volledigheid toevallig ook nog de bouwjaren Vrijdag?

Ai dat is wel zuur, financiële tegenvaller. Maarja, rijden met speling op je balhoofd is ook geen pretje

Edit: Over de goedkoopste bandenkoopleverancieromlegplek: Ik koop mijn banden tegenwoordig gewoon bij de garage. Een keer niet gedaan, moet ik zelf met die band en velg onder mijn arm op zoek naar iemand die dat dan wil doen voor €15 en dan win ik misschien een tientje. Nou, dat tientje is het mij wel waard om gewoon op de motor naar binnen te rijden, 30 min te wachten en vervolgens weer naar buiten 8)

[ Voor 23% gewijzigd door lolgast op 18-03-2017 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:35:
@SvenBravo7 en @Vrijdag Jullie staan erbij. Heb je voor de volledigheid toevallig ook nog de bouwjaren Vrijdag?

[...]

Ai dat is wel zuur, financiële tegenvaller. Maarja, rijden met speling op je balhoofd is ook geen pretje
Ohja, de GPZ: 1995, de Hawk: 1988 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Bij de f800 serie van BMW kan je ze elke 25.000km vervangen als je de BMW lagers gebruikt. Gebeurt wel meer dus, niet altijd de beste lagers standaard die ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Bioflap schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:35:
[...]

Woon je in de buurt van Arnhem? Lijkt me wel eens leuk om met nog zo'n motor samen te rijden :D
Km of 50 rijden :P

Je zou een keer met de CB1300 club kunnen rijden, al rijden die wel op slaktempo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Laatst online: 11:17

[...]
Over de goedkoopste bandenkoopleverancieromlegplek: Ik koop mijn banden tegenwoordig gewoon bij de garage. Een keer niet gedaan, moet ik zelf met die band en velg onder mijn arm op zoek naar iemand die dat dan wil doen voor €15 en dan win ik misschien een tientje. Nou, dat tientje is het mij wel waard om gewoon op de motor naar binnen te rijden, 30 min te wachten en vervolgens weer naar buiten 8)
Scheelt bij mij, inclusief omleggen, zo'n 130-150€ met garages in de buurt. Vrij nieuw type bandje, die bij de dealers gewoon nog enorm duur is (Pirelli Diablo Rosso III ).

Dat vind ik die 2x 15 minuutjes sleutelen wel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

charrel schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:46:
[...]

Bij de f800 serie van BMW kan je ze elke 25.000km vervangen als je de BMW lagers gebruikt. Gebeurt wel meer dus, niet altijd de beste lagers standaard die ze gebruiken.
Naar ik begreep is de helft aan kilometers voor mijn Vespa al geluk hebben.
Heb ze zelf al 1 keer kunnen vervangen..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Bommes schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:28:
[...]

Naar ik begreep is de helft aan kilometers voor mijn Vespa al geluk hebben.
Heb ze zelf al 1 keer kunnen vervangen..
Ja, stock is vaak prut. Maar voor een merk als BMW kost het al snel ettelijke miljoenen om een lager van paar tientjes duurder te monteren. Dus dan maar aftermarkt een betere erin :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 12:04
Mag ik ook in de startpost? Ik rijd wekelijks met een vaste vriendengroep. Allemaal gekoppeld aan een Sena 20s... ;-)
Ik heb op dit moment de beschikking over:
Triumph Tiger 1050 ABS (2008: woon-werk)
Yamaha XJ6 Diversion ABS (2011: is te koop)
Suzuki GSX-650FA ABS (2010: is te koop)
Yamaha FZS-600 Fazer (1993: is van mijn vrouw, maar soms leuk om even mee te smijten...)

Omgeving: Zwolle (Deventerdijk Hattemzijde for the win!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik wil ook graag in de startpost!
Buell 1125CR van 2009 omgeving Oosterhout, Noord-Brabant.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat valt in zijn geval, en in mij geval toen ook, reuze mee. De hele voorkant ligt toch al uit elkaar. Het is nu alleen de prijs van de lager, dus een paar tientjes.

Een konische lager is wel aan te raden. Die krijg je met normaal rijden in 100.000km nog niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

charrel schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:32:
[...]

Ja, stock is vaak prut. Maar voor een merk als BMW kost het al snel ettelijke miljoenen om een lager van paar tientjes duurder te monteren. Dus dan maar aftermarkt een betere erin :|
Als ik naar de verkoop aantallen van de Piaggio groep kijk zal dat ook de reden zijn om wat soms wat goedkoper materiaal te monteren.
De constructie van de rare voorvork in de Vespa zal ook niet echt mee helpen, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:52:
[...]

Als ik naar de verkoop aantallen van de Piaggio groep kijk zal dat ook de reden zijn om wat soms wat goedkoper materiaal te monteren.
De constructie van de rare voorvork in de Vespa zal ook niet echt mee helpen, ben ik bang.
Dit gebeurt natuurlijk bij iedere fabrikant. Voor auto's produceren word er ook gekeken of een onderdeel met 4 of met 5 schroeven vast moet zitten. Als het met 4 kan heb je gelijk een hele bak met geld verdient.

Tuurlijk zijn er ook merken die alles wel zo goed mogelijk proberen te doen, maar daar betaal je dan ook flink voor. Voor 9 van de 10 auto's en motoren word er overal bespaard waar maar mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Secsytime schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 00:17:
[...]
Bij de 100 mph loopt de super duke pas uit.. bij die snelheid merk je pas de extra PKs (;
Juist, en daarom heeft een 125 ook zo'n lage top. ;)
HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:48:
[...]
Tering, je moet al extra bepakking meenemen om opgepikt te worden door een rood-licht lus in het wegdek :P.
Stond gisteren met mijn lichte Duke in Arnhem bij een stoplicht dat maar niet op groen wilde springen...

..uiteindelijk maar de andere rijbaan gekozen en iets om gereden. :+
PilatuS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:16:
[...]
Dat zit wel goed bij zo'n boxer, maar daar is het blok dan ook voor gemaakt. De mijne is meer gemaakt om te lopen tussen de 5.000 en 9.500 toeren, vandaar dat ie onder in slecht loopt. Mijn motor is niet gemaakt om langzaam mee te rijden, ook al doe ik dat er wel mee en was het mappen daarvoor ook wel nodig.
Mijn 1 cilinder blok moet je ook wel minimaal 4.000 rpm geven om een beetje fijn weg te rijden (lees: anders slaat 'ie (bijna) af :+). Daarnaast moet 'ie goed warm zijn voordat je überhaupt vol gas kan gaan, anders houdt 'ie sowieso in. Je moet van 1 cilinders houden. _/-\o_

@Joopieboy

De Suzuki GSX-R 750 wordt misschien weer nieuw leven ingeblazen. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.motor.nl/media/m/GSXR_tijdlijn_1.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Das wel tof, alleen jammer dat de huidige modellen zo klein zijn geworden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, logisch gevolg van de EuroX eisen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
Gewoon ook aan de kleintjes denken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op zondag 19 maart 2017 @ 00:16:
Hoe dat zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:47

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

caesar1000 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 22:52:

Stond gisteren met mijn lichte Duke in Arnhem bij een stoplicht dat maar niet op groen wilde springen...

..uiteindelijk maar de andere rijbaan gekozen en iets om gereden. :+
Ik zou nog zo'n ding moeten monteren:

Afbeeldingslocatie: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/strobesupply/article24620071.jpg?t=1484248377

Dan kan ik pas écht vlot door de stad knorren :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:20
Over stoplichten die niet of slecht reageren op motoren: ik heb goede ervaringen via de MAG. Hier in de buurt waren er (zeker 's avonds) veel gevaarlijke kruispunten die totaal niet reageerde op mijn motor en je dus kon wachten totdat er een auto achter je ging staan.

Via deze link http://www.mag-nl.org/cms/index.php?page=groen-licht een melding ingevuld en binnen een maand kreeg ik een terugkoppeling dat ze opnieuw af werden gesteld, sindsdien nergens last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup dat klopt, maar je krijgt het ook netjes waarom en hoe te horen als het ook niet kan of het ken. Zoals in Asten een kruispunt wat al gevoelig is afgesteld maar toch problemen blijft geven. Erg fijn! :)

Maar moet zeggen dat ik hier weinig last heb in de omgeving. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:21
Gisteren de kleppen gecontroleerd,luchtfilter,bougies,olie+filter vervangen.
Net een nieuwe voorband en kettingset besteld :( ketting maakt veel lawaai en wat schakels die vast zitten, vind hem er nog wel goed uitzien maar de herrie en speling zegt wat anders.

beetje jammer dat het nu allemaal vervangen moet worden aangezien ik de cb500x binnenkort weg wil doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Afgelopen zaterdag de eerste rit van het jaar gemaakt. Motor was in november weggezet met een halve tank brandstof, en nog voor ik goed en wel onderweg was begon het tanklampje te knipperen. Na 11 liter zat ie weer vol (19 liter tank), maar het verbruik is wel maar 1:15,7, waar ik normaal 1:19 haal. Ik heb de laatste rit wel gemaakt met -naar ik vermoed- te lage bandenspanning. Tussentijds wel een acculader ingebouwd, en bij een FZ6 moet dan de tank omhoog, dus hopelijk was het inderdaad de bandenspanning anders moet ik weer allerlei leidingen gaan zitten vervangen |:(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShininNL schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:36:
Over stoplichten die niet of slecht reageren op motoren: ik heb goede ervaringen via de MAG. Hier in de buurt waren er (zeker 's avonds) veel gevaarlijke kruispunten die totaal niet reageerde op mijn motor en je dus kon wachten totdat er een auto achter je ging staan.

Via deze link http://www.mag-nl.org/cms/index.php?page=groen-licht een melding ingevuld en binnen een maand kreeg ik een terugkoppeling dat ze opnieuw af werden gesteld, sindsdien nergens last van gehad :)
Met die zero hadden we er ook al last van bij twee stoplichten. Op een gegeven moment krijg je uiteindelijk vanzelf groen (zit geforceerd in de regeling) maar je staat wel te kijken....wat moet je nou doen? Straal door rood rijden is ook zoiets.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik heb wat dat betreft echt 0 geduld. Als ik ergens 3 minuten voor jan met de korte achternaam sta ga ik rijden hoor. Of ik nou met de auto of met de motor ben. Niks doen doe ik thuis op de bank wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

steveman schreef op zondag 19 maart 2017 @ 00:16:
Uitlaten zijn in ieder geval niet kleiner geworden. :+
HTT-Thalan schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:21:
[...]
Ik zou nog zo'n ding moeten monteren:

[afbeelding]

Dan kan ik pas écht vlot door de stad knorren :+.
Is dat zo'n magneet?

@Verwijderd

Foto die ik vorig jaar op de Intermot van de BMW R nineT Racer heb genomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PFOvj3V8Nfc3MXZoJ3TWpX9F/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door caesar1000 op 19-03-2017 13:41 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 11:48
tdw schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:01:
Afgelopen zaterdag de eerste rit van het jaar gemaakt. Motor was in november weggezet met een halve tank brandstof, en nog voor ik goed en wel onderweg was begon het tanklampje te knipperen. Na 11 liter zat ie weer vol (19 liter tank), maar het verbruik is wel maar 1:15,7, waar ik normaal 1:19 haal. Ik heb de laatste rit wel gemaakt met -naar ik vermoed- te lage bandenspanning. Tussentijds wel een acculader ingebouwd, en bij een FZ6 moet dan de tank omhoog, dus hopelijk was het inderdaad de bandenspanning anders moet ik weer allerlei leidingen gaan zitten vervangen |:(
Grappig, mijn FJR lijkt ook langzaam zuiniger te worden na de winterstop. Eerste tank haalde ik niet eens 1:15. Banden direct opgepompt, dus dat was het niet. Ik wijt het maar aan een enthousiaste rechterhand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nee, een blauwe zwaailamp :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

__fred__ schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:49:
[...]

Grappig, mijn FJR lijkt ook langzaam zuiniger te worden na de winterstop. Eerste tank haalde ik niet eens 1:15. Banden direct opgepompt, dus dat was het niet. Ik wijt het maar aan een enthousiaste rechterhand. :)
Die van mij wordt juist onzuiniger :+ Ik hoop dat het iets vane en combinatie van oude benzine / lage bandenspanning is. Ze staan iig nu op druk en nu ik zo'n Michelin-pomp heb controleer ik ze regelmatig(er)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Steeds meer blokken worden groter uitgevoerd om aan die eisen te kunnen voldoen. Dus teruggrijpen maar een vorig succesnummer is dan toch best handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Laatst online: 09:09

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Van 7 t/m 13 mei ben ik in Luzern, Zwitserland. Het oorspronkelijke idee was om met de auto te gaan, maar ik zit nu te denken om de motor te pakken. Ik ben echter nog nooit in Zwitserland geweest en vraag me af hoeveel zorgen ik me moet maken over sneeuw / gladheid.

Volgens wikipedia is het in Luzern in mei gemiddeld een graad of 14 zonder sneeuw, dus dat zit goed. Maar wat kom ik op de heen- en terugreis tegen? Iemand ervaringen? Andere tips of dingen die ik niet mag vergeten?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rond die tijd kom je nog veel, hoog gelegen, passen tegen welke redelijk gevaarlijk zijn om met de motor te berijden, vaak zijn ze overigens ook nog gewoon officieel gesloten, maar beneden in de dalen is het dan al wél gewoon lekker sturen.

Op de doorgaande route's is het overigens (meestal) geen enkel probleem, al heb ik eind Mei ooit wel eens de Brenner Autobahn moeten omzeilen vanwege overtallige sneeuwval waarbij er uiteraard niemand meer met winterbanden op de auto aan het rijden was en er daar één grote chaos was ontstaan.

P.S: Tip van "Flip"; Houdt je zelf daar goed aan de snelheid en let vooral goed op de "Bebouwde Kom" aanduidingen!! Je rijd zomaar ergens in de "middle of no-where" ...... Binnen de bebouwde kom!!. De boete's zijn er vervolgens (terecht) niet voor de poes en ze komen ze ook écht hier incasseren als je er onverhoopt één oploopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 19-03-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pazzi schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:29:
Iemand ervaringen? Andere tips of dingen die ik niet mag vergeten?
Ze hebben daar een museum met allerlei voertuigen, land lucht en zee. Echt helemaal briljant, mijn kinderen hebben hun ogen uitgekeken (en gespeeld, je mag daar met 'echte' graafmachines spelen) maar ook voor volwassenen kun je daar gerust een dag rondhangen. Zulke mooie spullen...

Entree is stevig aan de prijs (zoals alles in Zwitserland) maar de moeite waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
Haha net voor het eerst op een driewieler(Gilera Fuoco 500cc) gereden. Wat een klotending :'). De looks zijn wel gaaf maar het rijgedrag is 3x niks. De bochten voelen heel raar aan en het lijkt wel alsof je uitglijdt. Geef mij maar 2 of 4 wielen :Y). En nee, ik heb geen roof boxer helm :+.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 12:09

Ethirty

Who...me?

Gisteren een beetje een rommelig dagje gehad, maar de Tracer staat thuis. 8)

Ik zal binnenkort wel even een plaatje schieten. Eerst de blubber eraf wassen, het zit echt óveral. }:|
Het was gisteren geen motor-weer, ik was nat tot aan die Unterhose. :(

De Akra gromt in ieder geval lekker beschaafd zo met de demper er nog in, benieuwd hoe die klinkt als ik hem straks wat verder in de toeren kan trekken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Goeie kleding helpt nogal he. ;) Ik heb nooit ergens last van, pas als het écht hard gaat loopt het mijn handschoenen in en loopt mijn kruis vol met water zoals laatst. :P
steveman schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:09:
[...]

Steeds meer blokken worden groter uitgevoerd om aan die eisen te kunnen voldoen. Dus teruggrijpen maar een vorig succesnummer is dan toch best handig?
O zo ja dat klopt. Alleen begreep ik dat veel SS's een hoop ontwikkeling nodig hadden voor Euro 4 en dat zich niet loonde. Bij auto's zie je inmiddels ook dat ze terugkomen van de 1 liters en 1.2's met dikke turbo's. :P

Maar qua grootte had ik het over de maat van het zitten en hoogte van de motor zelf. :) K4-5 gixxer is gewoon nog erg ruim.

Vandaag weer een tank peut erdoor gejaagd, even Gelderland onveilig gemaakt. Bandje is lekker ingereden. *O*
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/IMG-20170319-WA0005-Custom.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 19-03-2017 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:19:
Goeie kleding helpt nogal he. ;) Ik heb nooit ergens last van, pas als het écht hard gaat loopt het mijn handschoenen in en loopt mijn kruis vol met water zoals laatst. :P

[...]

O zo ja dat klopt. Alleen begreep ik dat veel SS's een hoop ontwikkeling nodig hadden voor Euro 4 en dat zich niet loonde. Bij auto's zie je inmiddels ook dat ze terugkomen van de 1 liters en 1.2's met dikke turbo's. :P

Maar qua grootte had ik het over de maat van het zitten en hoogte van de motor zelf. :) K4-5 gixxer is gewoon nog erg ruim.

Vandaag weer een tank peut erdoor gejaagd, even Gelderland onveilig gemaakt. Bandje is lekker ingereden. *O*
[afbeelding]
d:)b d:)b d:)b

En dan te bedenken dat mijn brommertje over twee weken nog voorzien gaat worden van de originele (Yamaha) handvatverwarming.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:25:
[...]

d:)b d:)b d:)b

En dan te bedenken dat mijn brommertje over twee weken nog voorzien gaat worden van de originele (Yamaha) handvatverwarming.....
Het ging nog goed vandaag, 's ochtends is het soms wel een dingetje. :P Gaat wel komen voor de winter denk ik, voor het geld van nieuwe handvaten heb je bijna een complete set. Laat Mark wel even hobbyen voor de winter, ga dan ook (al is de voorbanden nog niet helemaal weg) gelijk de T30 Evo er voorop laten leggen. :)

Eerste ervaring zijn zeer goed trouwens! Koud gewoon gelijk veel grip en vertrouwen, niet oprichten met remmen in de bocht, weinig tot geen beweging met belijning en plekken op de weg, stuurt heel makkelijk en scherp in, veel gevoel. En op de snelweg kun je lekker doorrijden en blijft ie goed stabiel met een hogere snelheid.

Ben er zeer over te spreken! Ben heel benieuwd hoe die zich houdt, qua levensduur en ook of ie niet te snel vierkant gaat worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 12:09

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:19:
Uiteraard. Maar naast mijn geperforeerde powerranger pakje heb ik alleen een doorwaai-jas en een matig waterafstotend en oud pak. Gelukkig was het wel genoeg om me warm te houden. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Merk wel dat ik een betere helm moet aanschaffen, goeie pinlock helpt enorm met die buien, bij mijn oudere IS16 zie ik echt geen ruk meer. :/ Vaak met open vizier moeten rijden...

Alleen vind ik onderhoud en bandjes even wat belangrijker dan weer eens 500 ballen te betalen voor een Shoei GT Air helm. :X Zit er over te denken om voor de komende jaren de opvolger van mijn HJC te bestellen. Voor 250 euro heb je ook een prima helm, en heb je wel iets nieuws en veiligers. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:34:
Merk wel dat ik een betere helm moet aanschaffen, goeie pinlock helpt enorm met die buien, bij mijn oudere IS16 zie ik echt geen ruk meer. :/ Vaak met open vizier moeten rijden...

Alleen vind ik onderhoud en bandjes even wat belangrijker dan weer eens 500 ballen te betalen voor een Shoei GT Air helm. :X Zit er over te denken om voor de komende jaren de opvolger van mijn HJC te bestellen. Voor 250 euro heb je ook een prima helm, en heb je wel iets nieuws en veiligers. :)
Je kan ook kijken naar een wat ouder model Shoei. De XR-1100 die ik heb was nieuw rond de 550 euro toen ie uitkwam. Nu kan die zeflde helm met een beetje zoeken voor 250 euro krijgen. Dan heb je een hele goede high-end helm voor weinig geld die beter is dan een HJC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:41:
[...]

Je kan ook kijken naar een wat ouder model Shoei. De XR-1100 die ik heb was nieuw rond de 550 euro toen ie uitkwam. Nu kan die zeflde helm met een beetje zoeken voor 250 euro krijgen. Dan heb je een hele goede high-end helm voor weinig geld die beter is dan een HJC.
Ja das waar ook, daar kan ik ook zeker eens voor kijken. :) Moet eigenlijk gewoon eens ergens tegenaan lopen, uitlopend model of iets idd. :) Eigenlijk is dat meestal eind van het jaar pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:51:
[...]
Nee, een blauwe zwaailamp :+.
Joh, niet nodig! Ik heb al een passieve oranje zwaailamp waarop ik rijd. :+
Joopieboy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:34:

[...]
Hele winter zonder pinlock doorgereden en ging prima. Uiteindelijk nog wel erin willen doen, maar ik wacht daar nu maar mee tot de volgende winter. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door caesar1000 op 19-03-2017 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:43:
[...]

Ja das waar ook, daar kan ik ook zeker eens voor kijken. :) Moet eigenlijk gewoon eens ergens tegenaan lopen, uitlopend model of iets idd. :) Eigenlijk is dat meestal eind van het jaar pas.
Zie bijvoorbeeld dit voor de XR-1100: https://www.marktplaats.n...Id=0&postcode=&distance=0

Dat is dan toevallig de helm die ik heb en waar ik zeer tevreden over ben, maar er zijn vast nog genoeg andere goede opties.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 19-03-2017 18:46 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.