Is het trouwens verstandig/noodzakelijk om nog zo'n slot voor in de schijfrem te kopen naast het alarm dat op m'n fiets zit?
Hangt van je verzekering af?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Welk jaar ben je naar aan het kijken?wd200 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:58:
Zelf ga ik hopelijk volgende week de knoop doorhakken om een street triple R te gaan kopen.
Even wat verschillende dealers bellen voor een goede deal.
Ik dacht eerst, wat een losers met die burnouts. Tot die quad... WTFRody schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:27:
Seizoen is weer begonnen![]()
http://www.dumpert.nl/med...rjongens_doen_patsen.html
Erdogan aanhangers.

I see what you did there (4:45)Rody schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:53:
[...]
Ja, ik heb het een paar keer meegemaakt met te dik inspuiten dat m'n achterkant onder zat. Tegenwoordig geen last meer van.
totaal niet boeiend filmpje van vandaag:
[video]
Nee. Misschien voor de verzekering, maar als je motor weg is, kunnen ze toch niet checken of je je slot er op had zitten.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:05:
Is het trouwens verstandig/noodzakelijk om nog zo'n slot voor in de schijfrem te kopen naast het alarm dat op m'n fiets zit?
Ik zet m'n abus granit 77 met houder aan m'n motor zitten, draag je hem altijd bij je en hoef je hem niet te verstoppen onder je zadel oid.
Echter ben ik hem 2 x vergeten er af te halen. 1 x 1 week NADAT ik m'n remschijf had laten vervangen omdat die een beetje krom was.... ugggggg. Dat was een dure grap dus.
Ik doe hem er alleen op als ik op bezoek ga bij vrienden in Amsterdam oid (en ik tot laat blijf). Als ik hem midden in het centrum parkeer, is het echt niet nodig. Het valt nogal op om een motor te jatten. In m'n garage overigens ook niet. Als ze die openbreken, zijn er sporen van inbraak. Dus verzekerd. Tevens tillen ze hem toch op, ongeacht je slot.
Ben ik het pertinent mee oneens. Het is als goede sloten op je huis. Als de motor naast die van jou makkelijker is om mee te nemen pakken ze die.
En ja tuurlijk nemen ze je motor mee als ze daar voor komen, maar gelegenheidsdieven ontneem je de kans in mijn ogen
En ja tuurlijk nemen ze je motor mee als ze daar voor komen, maar gelegenheidsdieven ontneem je de kans in mijn ogen
Tja, met een alarm (zoals die van mij heeft, en de vraagsteller) is het al snel gedaan.lolgast schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:24:
Ben ik het pertinent mee oneens. Het is als goede sloten op je huis. Als de motor naast die van jou makkelijker is om mee te nemen pakken ze die.
Ik maak me er niet zoveel zorgen om. Daarom zeg ik dat op 'bepaalde locatie' wel zin heeft (en ik het dus doe). Maar ergens in een woonwijkje in vinexwijk 1.8... Mwah, nee.
/edit
Toen een maat van me in Ede woonde, ergens in een flat in het gootje van de stad: Zeker wel. Daar stond ik om 03:00 nog in z'n keuken te kijken of ie niet weg was.
Verder, als gelegenheidsdieven in je garage komen, dan is het al te laat.
[ Voor 18% gewijzigd door ixl85 op 16-03-2017 21:31 ]
Rijd jij toevallig op een rode BMW S1000RR? Als dat zo is volgens mij heb ik je een paar weken terug op een vrijdag toen ook bij Hans van Wijk gezien. Volgens mij heb je een zwart witte Shoei helm met een zwarte vizier. Je stond nog naast me buiten en boven werd je geïnformeerd over de Shoei Personal Fitting Day alleen kostte het je 70 euro omdat je je helm niet bij Hans gehaald hadRody schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:53:
[...]
totaal niet boeiend filmpje van vandaag:
[video]
[ Voor 6% gewijzigd door k1NG op 16-03-2017 21:45 ]
Verwijderd
Thuis staat hij gelukkig in de garage en ik weet niet of ik het vertrouw om hem bijvoorbeeld bij een vriend in Osdorp neer te zetten. Het ding is nagelnieuw en valt wel enigszins op. Denk dat ik het alarm maar vertrouw, zeker zolang 'ie in de all risk zit
Pffft, daarnet wat schroefjes losgetrilt uit mijn gps mount op de Versys.
Natuurlijk onder andere iets wat volgens mij een dedicated stukje is.
Ik hoop dat ik dat stomme moer achtig iets en de schroefjes kan nabestellen.
http://i.imgur.com/wLennLV.png
[ Voor 5% gewijzigd door Anoshky op 16-03-2017 22:04 ]
Yes, dat kloptk1NG schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:44:
[...]
Rijd jij toevallig op een rode BMW S1000RR? Als dat zo is volgens mij heb ik je een paar weken terug op een vrijdag toen ook bij Hans van Wijk gezien. Volgens mij heb je een zwart witte Shoei helm met een zwarte vizier. Je stond nog naast me buiten en boven werd je geïnformeerd over de Shoei Personal Fitting Day alleen kostte het je 70 euro omdat je je helm niet bij Hans gehaald had
Vanmiddag een goede acceleratie poging kunnen doen met onderstaand resultaat. Het is heel duidelijk te zien dat een 125 vooral aan het einde gewoon simpelweg de pk's mist om nog goed door te kunnen accelereren. Gelukkig heb je die 100 km/u niet veel nodig op erg bochtige wegen.
@HTT-Thalan
@HTT-Thalan
[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 16-03-2017 22:25 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Hmm, zal ik er ook zo eentje makencaesar1000 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:24:
Vanmiddag een goede acceleratie poging kunnen doen met onderstaand resultaat. Het is heel duidelijk te zien dat een 125 vooral aan het einde gewoon simpelweg de pk's om nog goed door te kunnen accelereren. Gelukkig heb je die 100 km/u niet veel nodig op erg bochtige wegen.![]()
[video]
@HTT-Thalan
Zo langzaam vind ik hem trouwens niet!
Verwijderd
Ah je zit in de buurt, grappig, ik woon tegenwoordig vlak naast Arnhem maar heb een tijd in Dieren gewoondcaesar1000 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:24:
Vanmiddag een goede acceleratie poging kunnen doen met onderstaand resultaat. Het is heel duidelijk te zien dat een 125 vooral aan het einde gewoon simpelweg de pk's mist om nog goed door te kunnen accelereren. Gelukkig heb je die 100 km/u niet veel nodig op erg bochtige wegen.![]()
[video]
@HTT-Thalan
Doet me denken aan de scooters in Azie qua snelheid.. prima, zolang je maar niet de snelweg op gaatcaesar1000 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:24:
Vanmiddag een goede acceleratie poging kunnen doen met onderstaand resultaat. Het is heel duidelijk te zien dat een 125 vooral aan het einde gewoon simpelweg de pk's mist om nog goed door te kunnen accelereren. Gelukkig heb je die 100 km/u niet veel nodig op erg bochtige wegen.![]()
[video]
@HTT-Thalan
Ik zie 14,882 seconden.gebruikershaes schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:06:
Was dat 0 naar 100 in 16 seconden?
Benieuwd!HTT-Thalan schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:26:
[...]
Hmm, zal ik er ook zo eentje maken.
Zo langzaam vind ik hem trouwens niet!
Onderin trekt het nog wel voldoende dus qua acceleratie is het voor binnendoor en de meeste slingerwegen prima. Zie ook onderstaande reactie op de tijd.
Altijd leuk! DM verstuurd!Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:29:
[...]
Ah je zit in de buurt, grappig, ik woon tegenwoordig vlak naast Arnhem maar heb een tijd in Dieren gewoond
Tja....Secsytime schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:42:
[...]
Doet me denken aan de scooters in Azie qua snelheid.. prima, zolang je maar niet de snelweg op gaat
Jij had een Street Triple toch?
gebruikershaes schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:06:
Was dat 0 naar 100 in 16 seconden?
Yup is ongeveer 14.9 seconden.
Zoals ik in de beschrijving heb neergezet heeft de acceleratie de volgende opbouw:
- 50 km/h in 3.4 seconden
- 70 km/h in 6 seconden
- 90 km/h in 10 seconden
- 100 km/h in 14.9 seconden
Zoals te zien trekt hij onderin nog wel lekker, maar eenmaal boven de 70 km/u begint 'ie last te krijgen van het geringe aantal pk's. Dit heeft ook als gevolg dat 1/3 van de tijd hem zit in het laatste stukje van 90 naar 100 km/u...
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ik begin 25 kW ook wel zat te raken. Een vw passat had een sprint 50-120 van me gewonnen
.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Bij de 100 mph loopt de super duke pas uit.. bij die snelheid merk je pas de extra PKs (;caesar1000 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:37:
[...]
Benieuwd!
Onderin trekt het nog wel voldoende dus qua acceleratie is het voor binnendoor en de meeste slingerwegen prima. Zie ook onderstaande reactie op de tijd.![]()
[...]
Altijd leuk! DM verstuurd!![]()
[...]
Tja....
Jij had een Street Triple toch?![]()
[video]
[...]
[...]
Yup is ongeveer 14.9 seconden.
Zoals ik in de beschrijving heb neergezet heeft de acceleratie de volgende opbouw:
- 50 km/h in 3.4 seconden
- 70 km/h in 6 seconden
- 90 km/h in 10 seconden
- 100 km/h in 14.9 seconden
Zoals te zien trekt hij onderin nog wel lekker, maar eenmaal boven de 70 km/u begint 'ie last te krijgen van het geringe aantal pk's. Dit heeft ook als gevolg dat 1/3 van de tijd hem zit in het laatste stukje van 90 naar 100 km/u...
Idd. En verder zo'n risico in A'dam... heb toen ik nog binnen de ring woonde meermaals m'n sleutels 's nachts in contact laten zitten op m'n motor die op straat geparkeerd stond in vol zicht. Volgende ochtend stond hij er nog gewoon, sleutels en allolgast schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:24:
Het is juist op plekken waar mensen ongestoord hun gang kunnen gaan waar motoren verdwijnen, niet in een grote stad op opvallende locatie.
Oslik blyat! Oslik!
Ik weet zeker dat ik mn F650GS met 35KW vanaf 0km/h voor blijf met mn autoHamza schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 00:14:
Ik begin 25 kW ook wel zat te raken. Een vw passat had een sprint 50-120 van me gewonnen.
Geloof dat ik er nog niet harder dan 120-130 mee heb gereden.
Maar daar heb ik m ook niet voor, ding is om lekker een beetje door de blubber te ploegen, op plekjes komen waar je anders niet komt en gewoon relaxen (en m af en toe uit de modder trekken / weer optillen)
Zo stond ie dr bij net voordat ik naar Taiwan ging, had m de dag dr op wel even snel afgesproeid.
Tijdens een groot deel van de rit zag ie dr nog erger uit, maar hij werd iets schoner door een paar plassen op het einde van de rit.

(het steuntje van de zijstandaard was afgebroken, dus die had ik nog even professioneel vastgebakken)
leeg
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wrokQOilEvo&feature=youtu.be]
De rit van gisterochtend
.
@caesar1000 moet mijn 0-100 hier maar even uit afleiden tot ik een aparte video daarvoor heb gemaakt
.
De rit van gisterochtend
@caesar1000 moet mijn 0-100 hier maar even uit afleiden tot ik een aparte video daarvoor heb gemaakt
[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-03-2017 07:38 ]
Moet je jezelf toevoegen in het Excel-document? Anders mag de beheerder mij toevoegen.
GSX1400 2006 uit Arnhem
GSX1400 2006 uit Arnhem
@Bioflap Je staat er bij!
Als ik dit soort dingen lees ben ik toch altijd weer blij dat ik niet op €250 heb bezuinigd toen ik mijn motor kocht
. http://www.motor-forum.nl...t-en-backfire-soms-1.html
Als ik dit soort dingen lees ben ik toch altijd weer blij dat ik niet op €250 heb bezuinigd toen ik mijn motor kocht

Kan je weinig aan doen denk ik. Ik kocht een V-Strom bij een dealer voor teveel geld.. Blijkt dus ook dat er een lager in het blok niet helemaal goed was.. Wel gevraagd bij de dealer of het geluid "normaal" was, maar het hoorde gewoon bij het motorblok.lolgast schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:10:
Als ik dit soort dingen lees ben ik toch altijd weer blij dat ik niet op €250 heb bezuinigd toen ik mijn motor kocht. http://www.motor-forum.nl...t-en-backfire-soms-1.html
Voeg mij ook maar toe 
Kawasaki ZX6R 1995 + sinds kort een Kawasaki ZX6R 2007 uit Capelle aan den IJssel
Kawasaki ZX6R 1995 + sinds kort een Kawasaki ZX6R 2007 uit Capelle aan den IJssel
Tja, aan de andere kant: als dit het enige dingetje is wat hij heeft en hij lost het zelf op voor €100, heeft ie nog steeds winst. Garantie is ook maar van korte duur.lolgast schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:10:
Als ik dit soort dingen lees ben ik toch altijd weer blij dat ik niet op €250 heb bezuinigd toen ik mijn motor kocht. http://www.motor-forum.nl...t-en-backfire-soms-1.html
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik heb het te kort neergezet. Ik bedoelde "Niet op €250 'afleverkosten' heb bezuinigd waardoor hij ter controle helemaal uit elkaar is getrokken en dat wat aandacht nodig had is opgelost voordat ik er mee weg reed". Zo, das completer
@lolgast : Die "sheet" in de OP heb je netjes in elkaar gezet
Volgens mij rijdt @Verwijderd overigens met een Bandit 1200?? (kan 'ie zelf beter even bevestigen
).
Volgens mij rijdt @Verwijderd overigens met een Bandit 1200?? (kan 'ie zelf beter even bevestigen
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Die sheet mag ik wel bij 
Motor: Yamaha R6 en Ducati Monster 600. Zeewolde / Flevoland.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nog maar 76 dagen voor ik op de boot sta incl. VFR naar de Isle of Man!
Holy crap wat heb ik daar zin in.
Holy crap wat heb ik daar zin in.
Je staat er bij. Hebben ze ook nog bouwjaren?Tylen schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:16:
Die sheet mag ik wel bij
@wimmel_1 Bedankt, zit inmiddels meer tijd in dan mijn vriendin lief is
[ Voor 13% gewijzigd door lolgast op 17-03-2017 09:20 ]
Kijk de alp doet het weer!De rit van gisterochtend.
Heb vandaag ook de TA maar weer eens uit de schuur gehaald. Luxe probleem als je twee motoren hebt dan kun je kiezen
Kwam er vandaag achter dat ik bij een bepaalde zon stand een reflectie heb in mijn vizier zodat ik continue tegen mijn eigen neus aan zit te kijken

Hoop ik wel dat je een mooie neus hebtwilco1985 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:32:
[...]
Kwam er vandaag achter dat ik bij een bepaalde zon stand een reflectie heb in mijn vizier zodat ik continue tegen mijn eigen neus aan zit te kijken

Anyway, mensen hier ervaring met losse nokkenaskettingspanners? Een wel-bekend probleem bij Honda's en ik twijfel of er een vervanging voor mij aan zit te komen.
Als ik iets meer toeren maak dan hoor ik op de achtergrond van de motor een soort ratelend geluid. Als een soort ketting die door tandwielen heen loopt. Het is niet heel opvallend, maar wel aanwezig.
Op een Youtube video van een andere hornet PC41 hoorde ik het ook. Wellicht hoort het gewoon bij het motor geluid, maar vind het niet erg om even te checken.
Zijn er specifieke symptomen waar ik dan naar kan kijken? Bijvoorbeeld, of het geluid ook aanwezig is bij het maken van toeren zonder versnelling? Misschien een plek waar het geluid vandaan moet komen?
Motor heeft trouwens 19.000km gelopen. De kleppen zijn (zover ik weet) sinds aflevering niet opnieuw gesteld. Als de motor aan het eind van dit seizoen voor de grote beurt gaat moet dat wel.
**edit**
video gevonden waar je het ook hoort:
YouTube: Honda CB 600 F Hornet 2007
bij het accelereren rond 1:08 hoor je een soort 'ringend' geluid op de achtergrond.
[ Voor 8% gewijzigd door w4rguy op 17-03-2017 09:43 ]
All-Round nerd | iRacing Profiel
Nog niet! Ik heb af en toe eens voorzichting een stukje zandparkeerterrein bij het bos opgezocht, maar ik wacht met echt off-road raggen tot ik een VRO cursus heb gehad. Ik word al vertrouwder met de motor, zo durf ik de remmen nu flink door te knijpen omdat ik weet wat het spul allemaal wel en niet kan, maar een halve draai of achtje is b.v. nog heel lastig omdat de motor stationair niet 'loopt' natuurlijk. Zolang ik dat soort basiszaken nog niet onder de knie heb moet ik ook nog niet aan blubberen denken vind ik, want dan gaat het gewoon mis.wilco1985 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:32:
[...]
Kijk de alp doet het weer!Toch netjes dat ze het zo opgelost hebben bij mp. Mag ook wel eens gezegd worden.
Heb vandaag ook de TA maar weer eens uit de schuur gehaald. Luxe probleem als je twee motoren hebt dan kun je kiezenBen je er ook al eens mee offroad gegaan? Je kan heerlijk gecontroleerd driften op het zand met een TA
Tot nu toe ben ik dus vooral werkend geweest aan mijn bochten, steeds iets platter/schuiner en met een mooie soepele lijn.
Het vermogen is er zeker, lekker veel koppel en een stevige grom als je het gas opentrekt.
Ik ben voornemens om de motor net zo te leren rijden als dat agenten dat kunnen, die rijden immers ook met van die bakbeesten, het is dus niet een limitatie van het apparaat maar van de berijder
Ik weet niet hoe lang je vriendin is, maar ik heb een lengte van 1.73 en mijn gewicht is 57kg. Hij is voor mij heel goed te manoeuvreren achteruit, gladde parkeerplekken etc. Het grote verschil zat hem voor mij vooral in de zithoogte. Mijn thundercat was iets hoger waardoor ik niet goed met de voeten op de grond kwam waardoor de motor erg zwaar was als je hem achteruit wil rijden (tenminste als je er op zit). Ik kreeg hem ook nooit zelf uit een goot als dat vooruit niet kon. Dat is allemaal opgelost met deze.wd200 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:58:
[...]
XJ6 is relatief zwaar en wil je niet veel mee tov fz6 maar staat op het lijstje
Maar hoe dan ook, ik vrees dat hij te duur is. Daar had ik niet naar gekeken

Tering, je moet al extra bepakking meenemen om opgepikt te worden door een rood-licht lus in het wegdekMiss_80 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:45:
[...]
Ik weet niet hoe lang je vriendin is, maar ik heb een lengte van 1.73 en mijn gewicht is 57kg.

R6 2008. Monster 1996.lolgast schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:19:
[...]
Je staat er bij. Hebben ze ook nog bouwjaren?
@wimmel_1 Bedankt, zit inmiddels meer tijd in dan mijn vriendin lief is
Je weet dat die werken middels magnetisme?HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:48:
[...]
Tering, je moet al extra bepakking meenemen om opgepikt te worden door een rood-licht lus in het wegdek.
@HTT-Thalan @Miss_80 Gewoon Neodymium magneten kopen uit China voor 7€/10st en die onder je motor plakken. Het zal niet 100% garant staan om opgepikt te worden, maar bij een hoop sensoren word ik nu opeens wel opgepikt. Scheelt ook dat niet alle sensoren op magnetisme/inductie werken, maar het scheelt dus ik vind het een aanrader 
Even wat anders, gisteren met @DragonSlayer666 een lekker avondritje gemaakt waarbij we gewoon telkens een punt kozen en die probeerder te bereiken. Als eerste de kolencentrale bij Drimmelen. We wilden zo dichtbij mogelijk en nou dat is gelukt hoor. We stonden aan de voet van de mega-schoorsteen en wat is dat ding groot zo van dichtbij
. Maar blijkbaar waren we op verboden terrein want na 10min foto's maken kwam de bewaking ons vriendelijk verzoeken om weg te gaan en hij zei dat het eigenlijk verboden was om foto's te maken omdat het eigendom was van Essent etc.. foto's hadden we toch al
.
Vervolgens lekker ronddwalend boven Breda/Tilburg rond gereden. Uiteindelijk 150km gereden
Even wat anders, gisteren met @DragonSlayer666 een lekker avondritje gemaakt waarbij we gewoon telkens een punt kozen en die probeerder te bereiken. Als eerste de kolencentrale bij Drimmelen. We wilden zo dichtbij mogelijk en nou dat is gelukt hoor. We stonden aan de voet van de mega-schoorsteen en wat is dat ding groot zo van dichtbij

Vervolgens lekker ronddwalend boven Breda/Tilburg rond gereden. Uiteindelijk 150km gereden

[ Voor 63% gewijzigd door Leviathius op 17-03-2017 10:14 ]
Dus het is een kwestie van uitstralingJe weet dat die werken middels magnetisme?
Ik maak bij het naderen van die lussen nog wel eens een paar slingertjes. Dan is de kans iets groter dat je opgepikt wordt
[ Voor 36% gewijzigd door wilco1985 op 17-03-2017 09:59 ]
Als de verkeerslichten niet werken (mij dus niet detecteren) gelden toch gewoon de regels van de wegmarkeringen?
[ Voor 4% gewijzigd door Patrock op 17-03-2017 10:10 ]
Om een of andere reden heb ik dan weer geen moeite opgepikt te worden door een lus:Leviathius schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:58:
@HTT-Thalan @Miss_80 Gewoon Neodymium magneten kopen uit China voor 7€/10st en die onder je motor plakken. Het zal niet 100% garant staan om opgepikt te worden, maar bij een hoop sensoren word ik nu opeens wel opgepikt. Scheelt ook dat niet alle sensoren op magnetisme/inductie werken, maar het scheelt dus ik vind het een aanrader

Ik leg net iets meer massa in de weegschaal
Deze cases hebben normaal gesproken een eigen klem die je om je stuur kunt bevestigen.
Daar zit overigens wel enorm verschil in. Ze zijn niet allemaal motorproof vind ik.
Niet echt verstelbaar, maar daardoor zeker stevig genoeg: Ik heb nu zoiets:
http://www.ebay.com/itm/M...m:msAWH-BOgM0uT0XjoL8TfpA
Bijkomend voordeel: ik heb in het hoesje achter de telefoon ruimte voor een 10000 mah powerbank. Kun je zonder problemen een hele dag mee rijden.
Daar zit overigens wel enorm verschil in. Ze zijn niet allemaal motorproof vind ik.
Bijkomend voordeel: ik heb in het hoesje achter de telefoon ruimte voor een 10000 mah powerbank. Kun je zonder problemen een hele dag mee rijden.
Joopieboy schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:11:
[...]
Ook voor een fork stem mount van 10-13.2mm? Misschien kun jij even een link opzoeken als je wilt?
Ik heb al flink lopen zoeken, maar zo iets als dit kom je niet echt tegen. Zeker niet op ali.
[ Voor 8% gewijzigd door djiedjee op 17-03-2017 10:21 ]
De meeste lussen werken gewoon bij mij, alleen in Groningen zit er eentje waar ik wel een uur zou kunnen wachten..
Tot nu toe loop ik er alleen tegenaan bij die doseerlichten, maar dan sta ik tussen de auto's in en als er staat 1 auto per keer, tel ik niet
, dus ik rij gewoon mee met de flow.
Kan je niet werkende lussen niet melden via de MAG?
@HTT-Thalan Wat een kofferruimte! Daar is de gemiddelde sportwagen jaloers op
Hoe bevallen die banden? Ik heb mijn grove profiel vervangen door trailsmart's. Werdt niet goed van de vibratie door de banden. En het overgrote deel rij je toch op de weg.
@HTT-Thalan Wat een kofferruimte! Daar is de gemiddelde sportwagen jaloers op
Hoe bevallen die banden? Ik heb mijn grove profiel vervangen door trailsmart's. Werdt niet goed van de vibratie door de banden. En het overgrote deel rij je toch op de weg.
Jij hebt ook gewoon een bult meer ijzer met al die beugels. Zoals Leviathius al aangaf werken ze niet állemaal met magnetisme, maar 95% wel. Dus ik snap wel dat jij geen moeite hebtHTT-Thalan schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:16:
[...]
Om een of andere reden heb ik dan weer geen moeite opgepikt te worden door een lus:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik leg net iets meer massa in de weegschaal.
Edit: Ammuluninium (
[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 17-03-2017 10:48 ]
Verwijderd
Friesland is wel erg ondervertegenwoordigd in de lijst, dus ook maar even melden: Triumph Tiger 1050, 2011 en Ducati Hypermotard 1100S, 2007
Ik heb in totaal honderd liter ruimte, en kan op de duozit nog een rol vastbinden met b.v. kleding, een tent, slaapzak etcetera. Ik mag in totaal zo'n 400 kilo wegen, ik weeg zelf ~78 en de motor ongeveer 200.wilco1985 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:45:
@HTT-Thalan Wat een kofferruimte! Daar is de gemiddelde sportwagen jaloers op![]()
De banden bevallen me uitstekend! Ik heb natuurlijk nog weinig vergelijkingsmateriaal, maar ze hebben bergen grip, ook in de regen. Ik kan er lekker strak mee door de bochten (voor zover je met een Allroad van 'strak' kunt spreken natuurlijk) en ook voor terrein zijn ze prima geschikt. Ik vind ze dus een prima middenweg
Qua rij-comfort - ik heb hele lange zachte veren, dus ik merk er eigenlijk weinig van (en dat geld ook voor gaten in de weg, verkeersheuvels, overstekend wild...
Hoe bevalt die Triumph Tiger? Ik zit er wel eens aan te denken om eentje te kopen voor woon/werk verkeer. Lijkt het mij een ideale machine voor, zonder dat ik er direct uitzie als een 50+er op een Goldwing ofzo.
Ik mis een ruitje op de S4, zit nu wel erg in de wind..
[ Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 17-03-2017 10:53 ]
Ik kijk altijd wel mee in het topic, maar post niet heel vaak mee, maar ik wil ook wel in de startpost.
2011 Kawasaki ER6N, Helmond.
2011 Kawasaki ER6N, Helmond.
Morgen met de zzr1400 naar alphen voor een hyperpro kuurtje
Verwijderd
Ik heb de mini Bandit, ik ben de laatste jaren juist van zware motoren naar lichtere/langzamere motoren gegaan in verband met het behouden van mijn rijbewijswimmel_1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:15:
Volgens mij rijdt @Verwijderd overigens met een Bandit 1200?? (kan 'ie zelf beter even bevestigen).

Moet gewoon maar net als Fragdaddy een cruiser gaan rijden ofzo

Misschien is zo'n kekke KTM 125cc wat voor jeVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:53:
[...]
Ik heb de mini Bandit, ik ben de laatste jaren juist van zware motoren naar lichtere/langzamere motoren gegaan in verband met het behouden van mijn rijbewijs![]()
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:53:
[...]
Ik heb de mini Bandit, ik ben de laatste jaren juist van zware motoren naar lichtere/langzamere motoren gegaan in verband met het behouden van mijn rijbewijs![]()
Ik ben juist van een lichtere motor naar iets zwaarders gegaan omdat dat lichte "spul" me té gemakkelijk in de verleiding bracht op de openbare weg.
Met m'n 2012R6 reed ik eigenlijk altijd in z'n powerband (tussen de 10-13K Rpm,s) en dan zit je in de tweede versnelling rond de 120Km/h.....Jij kent de wegen hier in de regio ook goed dus je weet dat er tegenwoordig bijna overal van die 90Km/h borden neer gezet zijn waarbij ze de negen verkeerdom hebben geplakt (moet ik eigenlijk eens voor gaan bellen dat ze dat eens moeten gaan herstellen, als ze tijd hebben).
Met m'n huidige MT-10 mag ik eigenlijk niet eens meer schakelen naar de tweede versnelling maar dankzij de Quick-Shifter gebeurd dat wel eens per-ongeluk
M'n 2010R6 mag de openbare niet op omdat er geen kenteken (meer) op afgegeven is....
Hier nog een foto'tje van M'n 2008 én 2010R6'jes:

Die 2008R6 heb ik Januari 2012 ingeruild op een witte 2012 uitvoering. Vorig jaar is dat ding weer de deur uit gegaan omdat ik een MT-10 wilde hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 17-03-2017 11:19 ]
Vandaag geprobeerd om tandwielen en ketting te laten vervangen, helaas zat het voortandwiel zo ontzettend vast dat het niet is gelukt. Anderhalf uur prutsen, warm stoken en koffie mocht niet baten 
We hebben maar een nieuwe moer besteld, slijpen we de oude door.
Misschien dat ik vanmiddag nog even naar een gewone garage ga, kijken of die een idee hebben.
Overigens goed kunnen zien dat het voortandwiel behoorlijk versleten is, dus het mag ondertussen ook wel.
We hebben maar een nieuwe moer besteld, slijpen we de oude door.
Misschien dat ik vanmiddag nog even naar een gewone garage ga, kijken of die een idee hebben.
Overigens goed kunnen zien dat het voortandwiel behoorlijk versleten is, dus het mag ondertussen ook wel.
Wel de borg ring eerst losgemaakt?
Anders met de luchtsleutel! Krijg ik eigenlijk altijd wel los dan.
Anders met de luchtsleutel! Krijg ik eigenlijk altijd wel los dan.
Ligt die naast je luchtgitaar?charrel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:13:
Anders met de luchtsleutel!
All-Round nerd | iRacing Profiel
Meestal naast de doppenset
Wél luchtdoppen gebruiken, hè. Die normale sla je meteen stuk met een luchtsleutel
Mooie motor! Was voor het eerst dat ik iemand zag met een BMW S1000RR
Verwijderd
Tiger bevalt prima, zeker voor lange ritten, ziet er uit als een allroad maar is eigenlijk een sportfiets die wat hoger is (ben trouwens wel 50+darkkingll schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:52:
Hoe bevalt die Triumph Tiger? Ik zit er wel eens aan te denken om eentje te kopen voor woon/werk verkeer. Lijkt het mij een ideale machine voor, zonder dat ik er direct uitzie als een 50+er op een Goldwing ofzo.
janbo en BioHazard jullie zijn toegevoegd. janbo, je moet wel letten op je motortype keuzes, de tekst werd te lang
Je staat iets kleiner op de kaart, maarja, eigen schuld
Misschien ff hier een DM groepje starten?R0y. schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:44:
@lolgast
Honda CBR 600 F4 uit 99 en als woonplaats graag Walcheren.
[...]
[...]
[...]
Misschien leuk om eens een rondje met zijn vieren te doen aan die kant? Je staat er zo en de tunnel is een stuk interessanter als je met de motor gaat (ivm €2,50 i.p.v. €5,-).
Ik zit ook in een app groep via MF uit de buurt. Ben een keer mee geweest maar ging mij een tikkie te snel toen
Waarom komt je kenteken op een Honda VF700C uit?HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:16:
[...]
Om een of andere reden heb ik dan weer geen moeite opgepikt te worden door een lus:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik leg net iets meer massa in de weegschaal.
[ Voor 30% gewijzigd door MuddyMagical op 17-03-2017 11:34 ]
Omdat je het verkeerd ingetikt hebt?MuddyMagical schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:32:
[...]
Misschien ff hier een DM groepje starten?
[...]
Waarom komt je kenteken op een Honda VF700C uit?
Dat is dus het probleem, ik heb alleen bar ends.djiedjee schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:19:
Deze cases hebben normaal gesproken een eigen klem die je om je stuur kunt bevestigen.
[...]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
* MuddyMagical terug in zijn hok...

Maar mooi ding. Zou graag een transalp als 2e motor erbij hebben. Dan krijgt mijn vriendin die NTV als eerste motor of als ze d'r rijbewijs nog niet heeft ga ik hem verbouwen.
[ Voor 28% gewijzigd door MuddyMagical op 17-03-2017 11:44 ]
@lolgast kun jij me ook toevoegen, gister niet gelukt
BMW R1200 GSA 2015 in Belgisch Limburg (30km onder Eindhoven, van de reclame...
)
BMW R1200 GSA 2015 in Belgisch Limburg (30km onder Eindhoven, van de reclame...
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Verwijderd
Thx voor de tipwimmel_1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:06:
[...]
Ik ben juist van een lichtere motor naar iets zwaarders gegaan omdat dat lichte "spul" me té gemakkelijk in de verleiding bracht op de openbare weg.
Met m'n 2012R6 reed ik eigenlijk altijd in z'n powerband (tussen de 10-13K Rpm,s) en dan zit je in de tweede versnelling rond de 120Km/h.....Jij kent de wegen hier in de regio ook goed dus je weet dat er tegenwoordig bijna overal van die 90Km/h borden neer gezet zijn waarbij ze de negen verkeerdom hebben geplakt (moet ik eigenlijk eens voor gaan bellen dat ze dat eens moeten gaan herstellen, als ze tijd hebben).
Met m'n huidige MT-10 mag ik eigenlijk niet eens meer schakelen naar de tweede versnelling maar dankzij de Quick-Shifter gebeurd dat wel eens per-ongeluk
M'n 2010R6 mag de openbare niet op omdat er geen kenteken (meer) op afgegeven is....
Hier nog een foto'tje van M'n 2008 én 2010R6'jes:
[afbeelding]
Die 2008R6 heb ik Januari 2012 ingeruild op een witte 2012 uitvoering. Vorig jaar is dat ding weer de deur uit gegaan omdat ik een MT-10 wilde hebben.
Net als jij heb ik zelf ook gemerkt dat de 600cc rpm monstertjes voor mij een heel slecht idee zijn. Ik zit gewoon te vaak aan de dubbele toegestaande (of meer) snelheid omdat ik te veel door zo'n ding wordt uitgedaagd.
Zo'n schakellui ding werkt voor mij ook beter
Ik heb alles vast gezet met locktite en sindsdien trilt er niets meer los hahaAnoshky schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:59:
Pffft, daarnet wat schroefjes losgetrilt uit mijn gps mount op de Versys.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Het behoudt van je rijbewijs heeft weinig tot niks met de motorfiets te maken maar meer met je rijstijlVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:53:
[...]
Op elke motor kan je 150+ km/h door de bbk.
Ik heb ooit proefgereden op een R6 en R1 en ik vond persoonlijk de R1 wat lekker rijden. De R6 was een wat lichtere 'smijtfiets' maar vooral hoog in de toeren rijden zou naar mijn idee snel gaan vervelen.
Nou reed ik over het algemeen niet al te hard, maar in de bochten vond ik het rijgedrag van de R1 minder zenuwachtig.
Verwijderd
Sorry, volgende doe ik anders (not)lolgast schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:23:
janbo en BioHazard jullie zijn toegevoegd. janbo, je moet wel letten op je motortype keuzes, de tekst werd te langJe staat iets kleiner op de kaart, maarja, eigen schuld
Ze zaten in 243...aidanl schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:59:
[...]
Ik heb alles vast gezet met locktite en sindsdien trilt er niets meer los haha
Hopelijk snel antwoord van swmotech.
Bergie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:56:
[...]
Heb je die route ook in een handiger formaat? Ik kan geen plaatjes in mijn navigatie inladen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Gister vrij genomen om het 1e ritje van het jaar te doen, 350km om en nabij teutoburger wald (om en nabij Osnabruck), kun je super sturen daar!
[ Voor 5% gewijzigd door Rickz op 17-03-2017 12:35 ]
Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
Daar kan je lekker sturen idd
Yamaha MT-09
*ahem @caesar1000Viper® schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:59:
Rij daar ook veel, afgelopen Zondag daar gestrandRickz schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:34:
[...]
***members only***
Gister vrij genomen om het 1e ritje van het jaar te doen, 350km om en nabij teutoburger wald (om en nabij Osnabruck), kun je super sturen daar!
Maar ook mooi om van de wegen af te gaan en door de bossen te crossen.
En voor de Nederlanders zijn ze daar heel makkelijk met de wet in vergelijking met Harz etc. niet zo moeilijk met DB killers etc.
Ik mis een Harley in het rijtje.lolgast schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:23:
janbo en BioHazard jullie zijn toegevoegd. janbo, je moet wel letten op je motortype keuzes, de tekst werd te langJe staat iets kleiner op de kaart, maarja, eigen schuld
Mag ik er ook bij?
Ik heb een Harley Fat Bob uit 2014 en woon in Den Haag, Zuid-Holland.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
BAM 1:48,2. Straks laatste sessie. Afsluiten met een 1:47 zou goed zijn. De 1:46 heb ik maar uit mijn hoofd gezet
Ik had dat bij m'n R6'jes opgelost door een "schuine spiegelsteun" van RAM mount te gebruiken welke ik ónder het boutje van het rempotje had bevestigd (daar dus een langer boutje voor genomen zodat er extra ruimte kwam voor die steun + een moertje mét afdekkapje). Vervolgens kom je met die RAM Mount "knijpers" een heel eind (dingen zijn er in drie maten en de langste was precies goed). Zal eens kijken of ik er nog een ergens een foto'tje van heb).Joopieboy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:42:
[...]
Dat is dus het probleem, ik heb alleen bar ends.En een kroonplaat.

Misschien niet helemaal goed te zien, maar je snapt 't idee (denk ik) wel
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 17-03-2017 13:16 ]
Leuk om achter locals aan te gaan, kennen vaak de leukere wegen

100KM van huis stranden is nooit leuk, wel terplekke kunnen fixen?kneusteun schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:53:
[...]
Rij daar ook veel, afgelopen Zondag daar gestrand![]()
Maar ook mooi om van de wegen af te gaan en door de bossen te crossen.
En voor de Nederlanders zijn ze daar heel makkelijk met de wet in vergelijking met Harz etc. niet zo moeilijk met DB killers etc.
Jij bent ook wel eens op MF Oost actief geweest toch? door de bossen crossen lijkt me niet heel handig met een GSXR

Is dat serieus zo? Ik ben van plan om van de zomer met een kennis in de Harz 5 dagen te gaan touren. Mijn Laser uitlaten op mijn diversion hebben niet eens de mogelijkheid DB killers geloof ik. Heb ook geen idee of het heel druk bezaait is met motorrijders. Ik dacht dat de Eiffel en Zwarte Woud het drukste (en meest gecontroleerde) bestemming is.kneusteun schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:53:
[...]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Kijk eerst even het voorste kettingwiel na. Dat geluid lijkt er sterk op. Tijdens stilstand mag je het dan uiteraard niet horen.w4rguy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:39:
[...]
Hoop ik wel dat je een mooie neus hebt![]()
Anyway, mensen hier ervaring met losse nokkenaskettingspanners? Een wel-bekend probleem bij Honda's en ik twijfel of er een vervanging voor mij aan zit te komen.
Als ik iets meer toeren maak dan hoor ik op de achtergrond van de motor een soort ratelend geluid. Als een soort ketting die door tandwielen heen loopt. Het is niet heel opvallend, maar wel aanwezig.
Op een Youtube video van een andere hornet PC41 hoorde ik het ook. Wellicht hoort het gewoon bij het motor geluid, maar vind het niet erg om even te checken.
Zijn er specifieke symptomen waar ik dan naar kan kijken? Bijvoorbeeld, of het geluid ook aanwezig is bij het maken van toeren zonder versnelling? Misschien een plek waar het geluid vandaan moet komen?
Motor heeft trouwens 19.000km gelopen. De kleppen zijn (zover ik weet) sinds aflevering niet opnieuw gesteld. Als de motor aan het eind van dit seizoen voor de grote beurt gaat moet dat wel.
**edit**
bij het accelereren rond 1:08 hoor je een soort 'ringend' geluid op de achtergrond.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Is zo, nadeel is natuurlijk wel dat je een R6 fatsoenlijk kan doortrekken zonder je rijbewijs kwijt te raken, en bij de R1 ben je je rijbewijs kwijt als je hem doortrekt in de 1eViper® schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:59:
[...]
Het behoudt van je rijbewijs heeft weinig tot niks met de motorfiets te maken maar meer met je rijstijl
Ik heb ooit proefgereden op een R6 en R1 en ik vond persoonlijk de R1 wat lekker rijden. De R6 was een wat lichtere 'smijtfiets' maar vooral hoog in de toeren rijden zou naar mijn idee snel gaan vervelen.
Nou reed ik over het algemeen niet al te hard, maar in de bochten vond ik het rijgedrag van de R1 minder zenuwachtig.
Klinkt idd als de NAKS; heb ik ook last van gehad vorig jaar. Hoorde ik ook bij wat hogere toerentallen. Schijnt bij de MT-09 een bekend kwaaltje te zijn en konden ze een paar keer handmatig bijstellen en als het dan weer terugkomt zou de hele spanner vervangen moeten worden.w4rguy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:39:
[...]
**edit**
Yamaha MT-09
Feit blijft (IMHO) dat allebei die machines eigenlijk helemaal niet lekker rijden op de openbare weg, tenzij je ze in d'r powerband kunt "jagen". Op het moment dat je dat doet zit je met beide machines vaak al aan rijbewijs kostende snelheden te werken.Bioflap schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:35:
[...]
Is zo, nadeel is natuurlijk wel dat je een R6 fatsoenlijk kan doortrekken zonder je rijbewijs kwijt te raken, en bij de R1 ben je je rijbewijs kwijt als je hem doortrekt in de 1e
EN JA: ik blijf er bij dat beide machines écht lekkere rijdersmachines zijn (been there, done that...). Dat apparaat wat ik nú rijd op de openbare weg is overigens niet veel minder érg
Precies, dat is voor mij en ik denk veel anderen de reden om een supersport te laten staan..wimmel_1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:41:
[...]
Feit blijft (IMHO) dat allebei die machines eigenlijk helemaal niet lekker rijden op de openbare weg, tenzij je ze in d'r powerband kunt "jagen". Op het moment dat je dat doet zit je met beide machines vaak al aan rijbewijs kostende snelheden te werken.
EN JA: ik blijf er bij dat beide machines écht lekkere rijdersmachines zijn (been there, done that...). Dat apparaat wat ik nú rijd op de openbare weg is overigens niet veel minder érg
Dat was voor mij nu een reden om een 2-cilinder te nemen. Geen onzin argumenten verzinnen om geen supersport te kiezen he, je moet met iets beters komen
Heb zelf een CBR600F2 gehad met een NAKS welke niet goed meer werkte, volgens mij kun je een kapotte NAKS vrij makkelijk herkennen: motor aan en in neutraal een keer snel toeren laten maken. Bij het gas geven hoor je het waarschijnlijk niet (weinig) maar wanneer hij terug zakt in toeren klint het alsof je een hand vol knikkers in je blok gooit. Bij een koude motor hoor je het vaak beter aangezien de NAKS op oliedruk werkt (koud blok -> olie dik -> minder druk op NAKS)w4rguy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:39:
[...]
**edit**
Kan het filmpje nu niet kijken zit op werk
Heb die motor toen vrij cheap op kunnen pikken, vorige eigenaar wist niet waar het vandaag kwam
Mee eensBioflap schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:49:
[...]
Precies, dat is voor mij en ik denk veel anderen de reden om een supersport te laten staan..
Al zal iedere jonge vent een supersport mooi blijven vinden en zeker in het begin misschien altijd wel een tijdje een hebben.
afgezien van de looks en het geluid is er weinig prettigs aan, zitpositie is al helemaal kut, behalve als je continue op het gas hangt en door alle bochten scheurt.
Leuk om een stuk te touren, al wordt touren al snel scheuren. Tegenwoordig mag je overal nog maar 50/60, waar je vroeger 80/100 mocht.
een beetje doorrijden en je zit overal dik boven de limiet.
Dat haalde voor mij ook wel een beetje de fun uit het motorrijden.
Ik ben nog vrij jong maar heb supersports eigenlijk altijd al lelijk gevonden ( op de panigale na)
Geef mij maar een dikke naked, vind ik veel mooier om te zien !
Geef mij maar een dikke naked, vind ik veel mooier om te zien !
"Don't let your dreams be memes"
Je kunt dat soort zaken óók gewoon zélf aanmelden bij de wegbeheerder. Ik heb een hele tijd voor RWS gewerkt (detachering) en melde het destijds gewoon "intern", maar ook nu meld ik daar nog wel eens wat via het 0800-8002 nummer. Voordeel is dat je dan ook op de hoogte gehouden wordt van de voortgang van je aangemelde incident.wilco1985 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:45:
@HTT-Thalan Wat een kofferruimte! Daar is de gemiddelde sportwagen jaloers op![]()
Op het moment dat RWS niet de wegbeheerder is maar dit bijvoorbeeld de gemeente óf provincie is dan krijg je vaak ook nog wel een directe ingang bij die betrokken instanties van ze.
Voor de mensen welke een beetje bekend zijn hier in de buurt: De verkeerslichten bij Oisterwijk op de N65 kómende vanuit Tilburg reageren héél slecht op sommige motoren welke naar Udenhout of Oisterwijk willen gaan rijden. Ik ben daar door RWS ooit zelfs eens uitgenodigd omdat ze m'n "probleem" niet zagen met hun eigen motoren. Ik kwam er aan met een (Blueprinted) Yamaha R6 RJ15 welke voorzien was van praktisch alléén maar non-magnetic materiaal (Titanium/Aluminium/EPP/Carbon) .... Zij kwamen er aan zetten met een FJR1300-A
Lussen / Lichten waren NIET zó af te stellen dat ze alleen maar reageerde op de afslaande baan waarop ik reed zónder ook het verkeer op de doorgaande banen te detecteren
Met een 2 cilinder zit je altijd in de powerband. Zodra de mijne niet meer bokt vanaf zo'n 3.500 toeren zit je bij 5.000 toeren al op 90% van het maximale koppel. Met rustig rondrijden zit je altijd op een toerental waarbij je vrijwel het maximale koppel hebt. Hoog in de toeren jagen is dan ook nergens voor nodig.lolgast schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:56:
Dat was voor mij nu een reden om een 2-cilinder te nemen. Geen onzin argumenten verzinnen om geen supersport te kiezen he, je moet met iets beters komen
Die 4-Cylinder (MT-10) van me heeft daar ook geen problemen mee, hoor.PilatuS schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:33:
[...]
Met een 2 cilinder zit je altijd in de powerband. Zodra de mijne niet meer bokt vanaf zo'n 3.500 toeren zit je bij 5.000 toeren al op 90% van het maximale koppel. Met rustig rondrijden zit je altijd op een toerental waarbij je vrijwel het maximale koppel hebt. Hoog in de toeren jagen is dan ook nergens voor nodig.
Is feitelijk gewoon een R1 blok waar wat "simpele" aanpassingen aan doorgevoerd zijn zodat 't blok wat minder hoogtoering is geworden en dus ook in de lage toerentallen lekker loopt + koppel levert. (Helaas dus géén Titanium drijfstangen meer maar gewoon stalen varianten. Deze machine wordt dus wél gezien door......).
Dat zal zeker zo zijn. In tegenstelling tot de 600cc sportmotoren is zo'n MT-10 blok of dikke V-Twin wel zo fijn. Je hebt altijd overal bij alle toeren veel koppel en hoeft niet enorm in de toeren te rijden om vermogen te hebben.wimmel_1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:37:
[...]
Die 4-Cylinder (MT-10) van me heeft daar ook geen problemen mee, hoor.
Tijdje terug ook nog wat sprintjes van 50 tot te snel gedaan op een 100 weg tegen een andere motor. Hij maar iedere keer terug schakelen, ik gewoon vanuit de 3 volgas en niet moeilijk hoeven doen
Das het mooie aan mijn blok, wel dezelfde hoeveelheid aan toeren kunnen draaien(14kwimmel_1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:37:
[...]
Die 4-Cylinder (MT-10) van me heeft daar ook geen problemen mee, hoor.
Is feitelijk gewoon een R1 blok waar wat "simpele" aanpassingen aan doorgevoerd zijn zodat 't blok wat minder hoogtoering is geworden en dus ook in de lage toerentallen lekker loopt + koppel levert. (Helaas dus géén Titanium drijfstangen meer maar gewoon stalen varianten. Deze machine wordt dus wél gezien door......).
De Triumph is nog vrij ouderwets, grotendeels van staal geloof ik..
[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 17-03-2017 14:51 ]
Dit topic is gesloten.