Document heeft als eerste regel dat het read-only is....PilatuS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:08:
[...]
Zet jezelf er maar lekker bij![]()
https://onedrive.live.com...&authkey=!ANRJ71fCEeCNY3A
Als je dan toch bezig gaat ;-)
User teigetjuh
Motormerk Honda
Motortype Transalp 650
Bouwjaar 2003
Provincie Kanton Zürich (Zwitserland)
[ Voor 17% gewijzigd door teigetjuh op 15-03-2017 23:14 . Reden: eigen gegevens toegevoegd ]
Mijn motor komt uit 1988 ipv 1998.
Zet het dan op read/write...PilatuS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:08:
[...]
Zet jezelf er maar lekker bij![]()
https://onedrive.live.com...&authkey=!ANRJ71fCEeCNY3A
Oslik blyat! Oslik!
De hele "sortering" in de sheet wordt gemaakt en bepaald door de laatste persoon welke "iets" opslaat...AcidBurn schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:12:
Zie net dat ik volgens de excel sheet er 10 jaar op vooruit ben gegaan wat motor betreft
Mijn motor komt uit 1988 ipv 1998.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
teigetjuh schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:10:
[...]
Document heeft als eerste regel dat het read-only is....
Wist niet dat het read-only geworden was
Verwijderd
Goed werk Kawasaki, ik denk zeker gezien de prijs dat de Z900 een enorm succes gaat worden
Klinkt zeker lekker. Alleen de styling van de huidige Kawa's moet je maar net liggen. Ik vind de meeste koplampen van de huidige serie echt heel erg lelijk. De hele moderne Kawasaki styling gaat in de richting van Duitse Streetfighters.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:31:
Goddamn de luchtinlaat van de nieuwe Z900 klinkt fantastisch![]()
Goed werk Kawasaki, ik denk zeker gezien de prijs dat de Z900 een enorm succes gaat worden
[video]
De wat oudere zoals de ZX-9R en ZX-12R vind ik erg mooi, maar dit

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 15-03-2017 23:38 ]
Verwijderd
In elk geval is het momenteel de beste naked die je nieuw voor minder dan 10.000 euro kan kopen:
Testje:
http://motorfreaks.nl/art...ed-raw/35822/artikel.html
Prijzen:
http://motorfreaks.nl/art...-prijs/35709/artikel.html
Het blijft persoonlijk natuurlijk. Er zijn genoeg Ducati's, Yamaha's, Honda's enz die ik mooi vind, maar van Kawasaki op dit moment eigenlijk niets. Ik heb het idee dat ze bij Kawasaki proberen een erg agressieve styling te gebruiken maar dan op een verkeerde manier. Het is in 2003 begonnen met de ZX-6R en dat hebben ze in alle modellen sindsdien doorgezet. Modellen voor 2003 waren allemaal wat meer met ronde vormen en niet alleen bij Kawasaki. De meeste merken zijn sindsdien voor wat rechtere lijnen gegaan met een wat agressieve styling, alleen sindsdien vind ik eigenlijk geen enkele Kawasaki meer mooi. Voor die tijd was ik erg fan van het merk en had ik bijna een ZX-9R of ZX-12R gekocht. Alleen toen ze naar de nieuwe styling gingen heb ik voor mij nooit meer een mooi model Kawasaki gezien.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:48:
Ik vind die Sugomi styling juist heel erg mooi
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 15-03-2017 23:57 ]
Ziet er een beetje (érg) veel uit als een Kawa ZX (750) kloon van een jaar of 10 geleden. Hoe komt zo'n ding aan een goedkeuring voor de EURO-4 norm?Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:48:
Ik vind die Sugomi styling juist heel erg mooi
In elk geval is het momenteel de beste naked die je nieuw voor minder dan 10.000 euro kan kopen:
Testje:
http://motorfreaks.nl/art...ed-raw/35822/artikel.html
Prijzen:
http://motorfreaks.nl/art...-prijs/35709/artikel.html
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mee eens. Vind dit trouwens niet alleen voor Kawasaki gelden maar ook Yamaha en Honda in mindere maten. Ze gaan tegenwoordig allemaal voor een hele aggresieve platte neus. De nieuwste generatie Yamaha R1 bijvoorbeeld lijkt op een panigale waar een paar keer met een schep tegen de voorkant is geslagen.PilatuS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:35:
[...]
Klinkt zeker lekker. Alleen de styling van de huidige Kawa's moet je maar net liggen. Ik vind de meeste koplampen van de huidige serie echt heel erg lelijk. De hele moderne Kawasaki styling gaat in de richting van Duitse Streetfighters.
De wat oudere zoals de ZX-9R en ZX-12R vind ik erg mooi, maar ditBen altijd wel fan van Kawasaki geweest, maar kan eigenlijk geen modere vinden die ik mooi vind.
- Lichte motor, haar vorige fazer 600 vond ze toch wat zwaar met parkeren ed.
- digitale kilometerteller (ja.. harde eis ...

- automatische chocke, ze heeft geen zin in klote met een choke hendel en motoren die afslaan bij het stoplicht.
budget 2500 - 3000 euro.
Zelf kwam ik tot kawa ER-6N
nog andere ideeen ?
Ik heb denk ik wat gevonden voor de montage van mijn telefoon voor navi.

http://www.ultimate-mobil...Mount_Outdoor_Case?bid=33

Scheelt de helft met een Ram Mount.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik rij zelf een yamaha diversion uit 2010 (xj6fa en die voldoet aan al die eisenwd200 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:40:
Heeft er iemand nog tips voor een andere motor voor mijn vriendin.
- digitale kilometerteller (ja.. harde eis ...)
- automatische chocke, ze heeft geen zin in klote met een choke hendel en motoren die afslaan bij het stoplicht.
budget 2500 - 3000 euro.
nog andere ideeen ?
Hij is licht en de zit hoogte is wat lager dan de thundercat die ik daarvoor had waardoor ik hem beter achteruit kan manoeuvreren. Heerlijke motor voor mij
Ik ben toch wel even benieuwd naar de redenatie achter die digitale tellerwd200 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:40:
budget 2500 - 3000 euro.
nog andere ideeen ?
Ik wou cb500 roepen maar dan gaat de laatste eis mank, al slaat een goed afgestelde motor niet af hoor...
Verwijderd
Snap er ook niets van Wimmel. Wel aardig om te zien dat het Kawasaki is gelukt om in plaats van het versterken van uitlaat geluid zich te focussen op het inlaat geluid.wimmel_1 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:56:
[...]
Ziet er een beetje (érg) veel uit als een Kawa ZX (750) kloon van een jaar of 10 geleden. Hoe komt zo'n ding aan een goedkeuring voor de EURO-4 norm?
Ik bedoel maar, ik heb dat filmpje nu al 3 keer gekeken zo verslavend vind ik die luchtinlaat sound

Ik zag al een goeie tip voorbijkomen voor routes (Dank :-)).Leviathius schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:28:
Nu er zo fanatiek routes worden gedeeld, heeft er nog iemand leuke routes in Brabant? Tot nu toe weet ik misschien een paar leuke stukjes, maar ik weet zeker dat er mooie routes te rijden zijn.
De routes van deze site kun je op de Google kaart zien
Verwijderd
Ik zag het ja, maar ik krijg het nog niet op mijn telefoon echt te zien. Het is meer een statische pagina die gegenereerd wordt die je kan bekijken, maar niet kan overnemen. Als jij weet hoe het wel kan, dan hoor ik het graag!klaaz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:40:
[...]
Ik zag al een goeie tip voorbijkomen voor routes (Dank :-)).
De routes van deze site kun je op de Google kaart zien
Diversion 600 van Yamaha, hele goede combo van spotgoedkoop en toch betrouwbaar, bovendien is het aanbod groot.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:41:
Deze week eindelijk het groene licht van mijn vader kregen als financieel sponsor voor mijn motorrijbewijsspring een gat in de lucht! Dus binnenkort ook een extra brabo erbij... nog wel even kijken voor een goedkopere startersmotor.
Ik zou zeggen, stel een datum voorReloader schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:07:
wanneer is eigenlijk de tweakers motortopic meet?
Lekker bezig! De vraag is, wat voor motoren vind je mooi? Als we iets geleerd hebben in het verleden is dat er héél veel beginnersmotoren zijn. Dus er is vast wat dat aansluit bij je smaakVerwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:41:
Deze week eindelijk het groene licht van mijn vader kregen als financieel sponsor voor mijn motorrijbewijsspring een gat in de lucht! Dus binnenkort ook een extra brabo erbij... nog wel even kijken voor een goedkopere startersmotor.
Verwijderd
Ik vind eigenlijk van alles mooi hahalolgast schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:10:
[...]
Lekker bezig! De vraag is, wat voor motoren vind je mooi? Als we iets geleerd hebben in het verleden is dat er héél veel beginnersmotoren zijn. Dus er is vast wat dat aansluit bij je smaak
Een chopper/bobber zijn leuk...
SS is zeker mooi maar boven budget denk ik haha
sport tour motor trekt op dit moment het meeste aandacht van me....
Zoals hier eerder gezegd is een Diversion 600 ook een leuke.
Het geen waar ik zelf naar heb gekeken is een ouder model CBR600F of een GSXF beide de 600 uitvoering.
Gefeliciteerd, nu gaat het feestje pas echt beginnen!Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:41:
Over je vraag over beginnersmotoren is eerst de vraag, welk rijbewijs ga je halen? A1, A2 of A? Verder vind ik persoonlijk dat je niet moet beginnen op een motor met meer dan 100pk. Het is veel leuker als je net je rijbewijs hebt om gewoon het gas open te kunnen trekken en veel te moeten schakelen dan 100 in de eerste versnelling kunnen halen. De eerder genoemde 600cc motors zijn dus ideaal.
Verwijderd
Ik ga meteen voor een A rijbewijsLeviathius schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:19:
[...]
Gefeliciteerd, nu gaat het feestje pas echt beginnen!
Over je vraag over beginnersmotoren is eerst de vraag, welk rijbewijs ga je halen? A1, A2 of A? Verder vind ik persoonlijk dat je niet moet beginnen op een motor met meer dan 100pk. Het is veel leuker als je net je rijbewijs hebt om gewoon het gas open te kunnen trekken en veel te moeten schakelen dan 100 in de eerste versnelling kunnen halen. De eerder genoemde 600cc motors zijn dus ideaal.
Goedkope in de zin van?Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:41:
Wat vind je van een supermotard? Persoonlijk vind ik zoiets echt vet. Ander setje wielen erbij en je kan ook nog eens crossen.
[ Voor 6% gewijzigd door SwooX op 16-03-2017 09:25 ]
Once again open up your bag of tricks!
Verwijderd
Goedkoop in de zin van niet te schadelijk verbruik, aanschaf en afschrijving die niet te hoog ligt. En wat onderhoud vasterSwooX schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:25:
[...]
Goedkope in de zin van?![]()
Wat vind je van een supermotard? Persoonlijk vind ik zoiets echt vet.
Pak je een KTM of een HUSQ dan ben je vrij druk met onderhoud.
Is dat niet gewoon in een te hoge versnelling rijden en vol het gas open trekken? Mijn GSX-R bromt dan ook behoorlijk.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:31:
Goddamn de luchtinlaat van de nieuwe Z900 klinkt fantastisch![]()
[video]
En eerlijk gezegd vind ik het meer klinken als your typical Honda Civic o.i.d. met een open luchtfilter. Mijn Toyota Starletje met open luchtfiler klonk ook zo

Ik heb een GSX-R600 te koop (zie mijn signature)wd200 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:40:
budget 2500 - 3000 euro.
nog andere ideeen ?
-<170kg droog
-Digitale KM-teller
-Injectie, dus geen choke
[ Voor 33% gewijzigd door -tom-562 op 16-03-2017 09:45 ]
Vaak bu'j te bang!
Kijk dat is prettig! Dat is een groot voordeel, maar kan ook een nadeel zijn omdat de keuze zo reuze isVerwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:25:
[...]
Ik ga meteen voor een A rijbewijsBen 26 dus het mag
Nu nog een laatste vraag, wat is het budget ongeveer? Je hebt namelijk jonge/nieuwe motors die ideaal voor je zijn van 6k+ maar ook wat oudere voor 2k-3k+.
Bommes heeft ook een aparte Yamahacharrel schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:19:
Wie past eigenlijk die excel nu aan? Ik woon in Noord Holland, dat is niet zuid
Ik ben erg blij met de automatische chocke op de Triumph. Dat was altijd een gedoe met mijn vorige motor, die sloeg soms na 5 km nog af.. (en dat terwijl benzinekraan netjes open stond)Maegrim schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:02:
M'n CB1300 heeft injectie en een choke op het blok, alleen in 30k km nooit nodig gehad
Verwijderd
Ik had zitten kijken en de Diversion en F modellen zoals eerder vernoemd zitten aan een mooie 1k tot 2k helaas is mijn budget niet veel hoger... lager kan altijd haha hoeft van mij niet een nieuw model met alles erop en eraan te zijn gezien het val percentage aan het begin wellicht wat hoger isLeviathius schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:04:
[...]
Kijk dat is prettig! Dat is een groot voordeel, maar kan ook een nadeel zijn omdat de keuze zo reuze is![]()
Nu nog een laatste vraag, wat is het budget ongeveer? Je hebt namelijk jonge/nieuwe motors die ideaal voor je zijn van 6k+ maar ook wat oudere voor 2k-3k+.
En voor jou budget echt wel te vinden.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
Nope, dat broooeemmppp geluid in het filmpje is constant de luchtinlaat die je hoort, de uitlaat hoor je nauwelijks. Ik ken momenteel geen standaard motor die zo'n helftige airbox sound heeft (zie ook de test van motorfreaks).-tom-562 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:42:
[...]
Is dat niet gewoon in een te hoge versnelling rijden en vol het gas open trekken? Mijn GSX-R bromt dan ook behoorlijk.
En eerlijk gezegd vind ik het meer klinken als your typical Honda Civic o.i.d. met een open luchtfilter. Mijn Toyota Starletje met open luchtfiler klonk ook zo![]()
Ja, volgens mij is ie gewoon automatisch met een handmatig hendeltje verstopt op het blok.. M'n vfr is ook automatisch zonder zo'n hendeltjedarkkingll schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:10:
[...]
Ik ben erg blij met de automatische chocke op de Triumph. Dat was altijd een gedoe met mijn vorige motor, die sloeg soms na 5 km nog af.. (en dat terwijl benzinekraan netjes open stond)
Ktm 640 heeft in principe dezelfde interval zolang je geen competitie model hebt met 65pk.kneusteun schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:36:
DRZ400 is wel mooie instap SM. Voor een SM een vrij onderhouds simpel model.
Pak je een KTM of een HUSQ dan ben je vrij druk met onderhoud.
Mijn 640 enduro is ook gewoon 5000km olie verversen en klepjes stellen. Ik ververs de olie wat vaker maar zou niet hoeven net zoals ik bij mijn oude drz440 deed.
[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 16-03-2017 10:33 ]
Even op ebay of aliexpress kijken voor de juiste maat/bevestigingstype.
Joopieboy schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:51:
Suzuki SV650?
Ik heb denk ik wat gevonden voor de montage van mijn telefoon voor navi.Op ebay wat te koop zien staan (aanbieding) van Ultimate Mobiles. Alleen niet de maat voor de telefoon zoals ik die heb. Bleek dat hun ook een normale webshop hebben:
http://www.ultimate-mobil...Mount_Outdoor_Case?bid=33
[afbeelding]
Scheelt de helft met een Ram Mount.
The world is back to normalHTT-Thalan schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:50:
Nou, na een navulling Ultimate 98 plus een dosis injectorreiniger en doortrekken tot 160 geen centje pijn meer. Zal de nieuwigheid wel geweest zijn.

(puur ter info, wat heb je gebruikt als injector reiniging?)
[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 16-03-2017 11:11 ]
Verwijderd
Wegpiraat zo hard mag je helemaal nietHTT-Thalan schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:50:
Nou, na een navulling Ultimate 98 plus een dosis injectorreiniger en doortrekken tot 160 geen centje pijn meer. Zal de nieuwigheid wel geweest zijn.
Wel mooi dat het een en ander is opgelost
Ook voor een fork stem mount van 10-13.2mm? Misschien kun jij even een link opzoeken als je wilt?djiedjee schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:40:
Ik gebruik al een paar jaar iets soortgelijks, maar heb ik voor heul veul minder euri's gekocht.
Even op ebay of aliexpress kijken voor de juiste maat/bevestigingstype.
[...]
Ik heb al flink lopen zoeken, maar zo iets als dit kom je niet echt tegen. Zeker niet op ali.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik weet de naam niet maar het was die standaard paarse fles die je bij veel benzinestations kunt kopen voor € veel,-.Dryhte schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:59:
[...]
The world is back to normalGoed nieuws...
[afbeelding]
(puur ter info, wat heb je gebruikt als injector reiniging?)
Kom maar op met die 500X van je
Het was echt een ge-we-di-ge rit vanmorgen. Heerlijk zonnetje, lekker laagvliegen over wegen met ontzettend veel bochten, doortrekken van 0 naar 8500 toeren zonder een hikje, en bij het stoplicht precies netjes 1300 toeren stationair, zoals het hoort. Nog even wat boodschappen gedaan daarna, dat kon nu ook gewoon weer, koffers volgepropt en gaan.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:59:
[...]
Wegpiraat zo hard mag je helemaal niet
Wel mooi dat het een en ander is opgelost
Op de snelweg heel eventjes tot de ~160 doorgetrokken om te kijken of alles goed ging, en dat ging het
Dat geluid wanneer je een Transalp vol opentrekt is toch echt wel uniek, wat een prachtig audiogeweld.
Over ~850 kilometer nog even terug naar de garage om de ketting na te spannen, zoals verzocht door de garage.
Maar idd was echt lekker vanochtend

Vanavond ga ik met @DragonSlayer666 West-Brabant onveilig maken
Ik moet om kwart over 8 eventjes naar de school van mijn zoontjes voor het jaarlijkse ouder-juf gesprek.Leviathius schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:58:
@HTT-Thalan Vergeet ook niet om je ketting regelmatig te smeren he! Van wat ik laatst zag was je vorige ketting nogal droog namelijk.
Vanavond ga ik met @DragonSlayer666 West-Brabant onveilig maken
Misschien kunnen jullie even mee oprijden van Tuinzigt naar de school, is maar een paar kilometer
En ik smeerde mijn ketting wel netjes in, het ding was gewoon versleten en geen reden meer aan.
Ik zal er zuinig op zijn
Ik rij voor mijn werk ook een diesel, ik ben wel gewend om met koppel onderin te rijden
[ Voor 31% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-03-2017 12:16 ]
Bij 8500 toeren kan ik beter schakelen hoorJoopieboy schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:55:
8500 toeren, tss dan begint het feest net
Maar idd was echt lekker vanochtendHopen het vanavond om half 9 ook zo is, werk tot laat door, een voordeel is het wel lekker rustig
Nou. Volgens mij rij ik dan te rustig want ik heb dan al lang geschakeld.lolgast schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:29:
[...]
Bij 8500 toeren kan ik beter schakelen hoor
Tenzij ik even heel snel wil optrekken vanwege de kick maar volgens mij schakel ik meestal bij de 5a6duizen toeren met mijn suzuki
De ene moteur is de andere niet zeg maar.
maar.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zeker weten dat dit niet gerelateerd is?Tylen schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:30:
Mogguh Nederland. Wat is het heet en lekker hier. De baan zelf is erg hobbelig en erg fout gevoelig. Weinig tot geen marge, dus ik rijd teveel met mijn koppie. Tijden hier liggen zo'n 4 seconden sneller dan op Assen dus ik wil het liefst afsluiten met een 1:45. Maar dan moet ik wel die knop omzetten. Momenteel Zit ik op 1:52. Ach we hebben lol en zon met bier. Dus eigenlijk moet ik ook niet zeuren
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Mja daarom heb ik een 750 gekocht, heb ik nog iets van koppel onderin.HTT-Thalan schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:14:
[...]
Ik rij voor mijn werk ook een diesel, ik ben wel gewend om met koppel onderin te rijden. In de toeren jakkeren is leuk, maar voor woon-werk en boodschappen vind ik toch comfortabeler!
Voor woon-werk verkeer kom ik ook niet voorbij de 5-6k rpm.
Of als die spiebanen van je eindaandrijving opeens bij optrekken zeggen *knal*EBOOZ schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:51:
[...]
Of als 'ie afslaat bij het optrekken... (is mij ook een keer overkomen)
Automobilisten achter me waren terecht minder blij op dat moment. Troost - ik ook niet

Diversiteit is iets voor als je de ruimte hebt meerdere motoren te stallenVrijdag schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:05:
@ diversiteit: ik heb zelf een vrij brede smaak qua motoren. Een aantal chopper/cruiser modellen zoals Nightrod, xDiavel, Vulcan S, Dyna (Jax' motor). Daarnaast sommige oudere nakeds en hier en daar een SS zoals de nieuwe Fireblade, Ninja 650 en MV F4. Tour, allroad en cross/SM heb ik dan weer niet zoveel mee.
Aangezien zelfs de motorparkeerplaatsen bij ons chronisch vol zitten (leve A'dam...) geen optie, dus moet m'n motor iets zijn wat goed is in de file (woon-werk voor 75% op A10 in de spits) en wat comfortabel genoeg is voor langere ritten. Oh, en ivm pekel en ander ongein geen overdaad aan tupperware heeft dat er voor iedere scheet af moet. Vandaar een BMW airhead boxer naked.
Als ik een garage zou hebben goede kans dat ik zou differentieren. Ik vind cruisers estetisch mooi en heerlijk om inderdaad op te cruisen, ook op langere ritten. Maar in de file zit je veel te laag. Mogelijk dat ik een Virago voor erbij zou nemen. Of juist de andere kant op gaan - voor woon-werk een Scarver en dan een wat zwaardere toermotor voor de lange ritten (hoezeer ik de R80 meer karakter vind hebben, de K75RT - of z'n grotere broer de K1100RT - blijft onovertroffen voor honderden kms lang 130km/u (of in DE 160km/u) te rijden). Of misschien nog waarschijnlijker, een oldtimer (Moto Morini 3 1/2 uit m'n geboortejaar
Oslik blyat! Oslik!
Geen idee, maar zoeken op .kml file openen op iphone vond ik dit:Leviathius schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:52:
[...]
Ik zag het ja, maar ik krijg het nog niet op mijn telefoon echt te zien. Het is meer een statische pagina die gegenereerd wordt die je kan bekijken, maar niet kan overnemen. Als jij weet hoe het wel kan, dan hoor ik het graag!
https://www.youtube.com/watch?v=HmuufetkeHA
Er is vast een hele wereld aan opties en mogelijkheden met kml files (De Google Earth optie op gpstracks) maar dat zul je zelf even moeten uitzoeken. Ik kan je echter adviseren een Zumo of TomTom Rider aan te schaffen, maakt je leven een stuk makkelijker!
vanavond lijstje aanvullen
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
De er6n heeft pas een digitale teller vanaf bouwjaar 2013.. en voor dat bedrag wordt het moeilijk om eentje te vinden.wd200 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:40:
budget 2500 - 3000 euro.
nog andere ideeen ?
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Dat wordt nog een pittige zoektocht denk ik. Maar, tadaaaa: http://link.marktplaats.nl/m1146408011. Ticks all the boxeswd200 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:40:
budget 2500 - 3000 euro.
nog andere ideeen ?
Ik heb 'm nu zo goed als een jaar met 5000 km op de teller. Afgezien van een probleempje met de lak, heb ik er nog nul problemen mee gehad. In de praktijk hoef je eigenlijk nooit naar de dealer. Onderhoud is echt minimaal. Banden, remvloeistof en aandrijfriem na 40.000 km. Als je veel gebruik maakt van regeneratief remmen, hoef je de remblokken volgens mij nooit te vervangen. Maar wil je het precies weten, download de Owners Manual: http://media.zeromotorcyc...ers-Manual-S-SR-DS-nl.pdfRav schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:33:
[...]
Had ik inderdaad gezocht, maar er staat niet zoveel informatie in, los van het feit dat jullie er eentje hebben. Zou je misschien iets kunnen vertellen over de betrouwbaarheid en hoe vaak je in de praktijk naar de dealer moet?
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Verwijderd
Dat is dan wel het voordeel van mijn Bandit trek hem regelmatig door tot 12 a 13.000 rpmJoopieboy schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:42:
[...]
Mja daarom heb ik een 750 gekocht, heb ik nog iets van koppel onderin.
Voor woon-werk verkeer kom ik ook niet voorbij de 5-6k rpm.
Àls ik dat iedere dag doe ben ik zo mijn rijbewijs kwijt en zuipt dat ding harder dan een dakloze achter het stationVerwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:51:
[...]
Dat is dan wel het voordeel van mijn Bandit trek hem regelmatig door tot 12 a 13.000 rpm![]()

Top, dankjewel. Ik denk dat ik de gok toch maar ga wagen. Volgend jaar eerst maar eens even in persoon langs bij de dealer en dan de knoop doorhakken. Op dit moment hebben we nog 1 auto en dat lukt prima, maar de omstandigheden gaan binnenkort een keer veranderen waardoor we een tweede voertuig nodig gaan hebben. Ben van plan een Zero aan te schaffen ipv een tweede auto/motor. Had natuurlijk een gewone motor kunnen zijn, maar mijn doel is eigenlijk dat onze huidige auto ons laatste fossiele voertuig is.antonboonstra schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:42:
[...]
Ik heb 'm nu zo goed als een jaar met 5000 km op de teller. Afgezien van een probleempje met de lak, heb ik er nog nul problemen mee gehad. In de praktijk hoef je eigenlijk nooit naar de dealer. Onderhoud is echt minimaal. Banden, remvloeistof en aandrijfriem na 40.000 km. Als je veel gebruik maakt van regeneratief remmen, hoef je de remblokken volgens mij nooit te vervangen. Maar wil je het precies weten, download de Owners Manual: http://media.zeromotorcyc...ers-Manual-S-SR-DS-nl.pdf
Ik heb absoluut geen verkeer onderweg naar mijn werk, maar wel veel kronkelweggetjes, uitermate geschikt voor de motor!
...
Oh 100%. Zojuist lekker even alleen op het lijnenspel gelet en bam 1:49,5. 👍🏻
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Die Triumph is gaaf! Een 2003 Yamaha R6 zou ook kunnen, begint net onder de 3000 vraagprijs op marktplaats.lolgast schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:09:
[...]
Dat wordt nog een pittige zoektocht denk ik. Maar, tadaaaa: http://link.marktplaats.nl/m1146408011. Ticks all the boxes
Session 4

HP hendels

- Abus slot in houder

- A* SP1 Zwart handschoenen (kan ik m'n telefoon mee bedienen)

totaal incl RAM suction mount

Ik moet echt eens investeren in sneller internet, sinds ik spul op Youtube plaats waardeer ik uploadsnelheid ineens een stuk meer!
Yamaha MT-09
Idem, had ik ook nog nooit gezien.Bergie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:12:
Zo'n houder voor dat slot is wel handig ; had ik nog niet eerder gezien
Meteen maar even gekeken om te bestellen, dan moet mijn US30 niet overal mee
Ja 1000Mbps hier en dat is in dat soort gevallen echt heerlijk. Dan duurt het langer voor YT om het te verwerken dan uploaden. Maar veel zet ik op vimeo omdat die kwaliteit beter is.HTT-Thalan schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:07:
Zo, even 8.2gb renderen en dan nog een halve dag uploaden voor mijn nieuwe video online staat.
Ik moet echt eens investeren in sneller internet, sinds ik spul op Youtube plaats waardeer ik uploadsnelheid ineens een stuk meer!
en dan ook nog een 2x 6core om het renderen er wat sneller doorheen te gooien
Daar heb ik speciaal dat slot voor gekocht, het vorige ABUS slot dat ik had was geen houder voor beschikbaar.Bergie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:12:
Zo'n houder voor dat slot is wel handig ; had ik nog niet eerder gezien
@Rody Mag ik je een tip geven: Verplaats het slot naar de rechterkant. De mijne zat na de eerste rit helemaal onder het kettingvet
4mbit uploadkneusteun schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:14:
[...]
Ja 1000Mbps hier en dat is in dat soort gevallen echt heerlijk. Dan duurt het langer voor YT om het te verwerken dan uploaden. Maar veel zet ik op vimeo omdat die kwaliteit beter is.
en dan ook nog een 2x 6core om het renderen er wat sneller doorheen te gooien
150/15 is 'maar' 15 euro extra maar ja, als je het niet gebruikt... dat is dus nu veranderd
Kun je op Vimeo ook geld verdienen zoals bij YT?
Je hebt geld en geld natuurlijk. Mijn ondergrens is _elk_ bedrag, als ik er een tientje mee ophaal ben ik al blij.kneusteun schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:31:
Geld verdienen met YT is wel een kunst, dan heb je echt 10.000 subs nodig
Ik maak me geen illusies over een extra verdienste
We zitten al op 6%

BMW Nine-T Racer, 1200cc boxer met alle fabrieksopties erop behalve de alu tank (lelijk) en spaakwielen (idem imho). Bij de dealer "krijg" ik er nog de optionele duozit bij samen met een hoes voor buiten (hij staat binnen, maar handig met vakantie of weekenden weg. Of zelfs in de garage om hem stofvrij te houden). Hij is zo vet
Levertijd sub twee weken, dat is weer dikke mazzel hebben
Heeft iemand ervaring met het onderhoud van de boxers van BMW? Dit is de laatste generatie luchtgekoelde boxer, de dealer riep dat er halfsyntheet in moest, klopt dat? Ik gooi al sinds jaar en dag volsyntheet in alles, voelt als een teruggang
Wat een ontzettend bruut ding! Word dat nu nieuw verkocht ja?neographikal schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:13:
Ik ben weer terug in de BMW-stal, maar dan op twee wielen:
[afbeelding]
BMW Nine-T Racer, 1200cc boxer met alle fabrieksopties erop behalve de alu tank (lelijk) en spaakwielen (idem imho). Bij de dealer "krijg" ik er nog de optionele duozit bij samen met een hoes voor buiten (hij staat binnen, maar handig met vakantie of weekenden weg. Of zelfs in de garage om hem stofvrij te houden). Hij is zo vet![]()
Heeft iemand ervaring met het onderhoud van de boxers van BMW? Dit is de laatste generatie luchtgekoelde boxer, de dealer riep dat er halfsyntheet in moest, klopt dat? Ik gooi al sinds jaar en dag volsyntheet in alles, voelt als een teruggang
Zo onzettend gaaf! Die wil ik wel een keer zien rijden. Heel cool dat die retro modellen verkocht worden, nog vetter dat er mensen zijn die ze kopen!neographikal schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:13:
[afbeelding]
BMW Nine-T Racer, 1200cc boxer met alle fabrieksopties erop behalve de alu tank (lelijk) en spaakwielen (idem imho). Bij de dealer "krijg" ik er nog de optionele duozit bij samen met een hoes voor buiten (hij staat binnen, maar handig met vakantie of weekenden weg. Of zelfs in de garage om hem stofvrij te houden). Hij is zo vet![]()
Volgens mij is dat om in te rijden, ik gebruik motorex boxer olie 20w50 al dik 100.000km. Motorex penta voor de bak en cardan, schakelt soepeler als een nieuweneographikal schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:13:
[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 16-03-2017 17:54 ]
Moest bijna kotsen van die verlengde achterbruggen en pyjama'sRody schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:27:
Seizoen is weer begonnen![]()
http://www.dumpert.nl/med...rjongens_doen_patsen.html
Erdogan aanhangers.

Mininum bedrag om uit te laten betalen is €70,-HTT-Thalan schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:32:
[...]
Je hebt geld en geld natuurlijk. Mijn ondergrens is _elk_ bedrag, als ik er een tientje mee ophaal ben ik al blij.
Ik maak me geen illusies over een extra verdienstegaat me om te kijken wat ik kan bereiken met wat huis-tuin-en-keuken skills.
We zitten al op 6%.
neographikal schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:13:
[afbeelding]
Ik had hem een week of wat terug al gepost hier, maar jij hebt er gewoon 1 gekocht
Heel bruut ding, ga je sowieso bekijks mee trekken.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
100 dollar had ik gelezen inderdaad.Aschtra schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:13:
[...]
Mininum bedrag om uit te laten betalen is €70,-
Maarre, moet je per tijdsvak aan dat bedrag komen voordat je uberhaupt iets krijgt, of blijf je gewoon net zo lang 'sparen' tot er 70 euro of meer uit te betalen valt? Hoe werkt dat? Ik heb wel een Adsense account aangemaakt (en goedgekeurd e.d.), maar geen paypal opgegeven ofzo.
Mijn vriendin heeft een er6n met digitale teller uit 2006. Voordat ze die kocht heb ik een proefrit gedaan op een er6f ook 2006 met digitale teller...Hamza schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:04:
[...]
De er6n heeft pas een digitale teller vanaf bouwjaar 2013.. en voor dat bedrag wordt het moeilijk om eentje te vinden.
Ze zijn er wel dus
Edit: de rpm is nog steeds analoog
[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 16-03-2017 18:25 ]
Daarvoor de olie en oliefilters vervangen. Was nog best een aardig klusje, maar was dan ook voor het eerst dat ik het zelf doe. Gelukkig een filmpje op YT gevonden waar iemand alles laat zien, dus dat scheelt.
Olie vervangen was ook wel hard nodig. De zaak waar ik de motor gekocht hebt had er 10W40 in gedaan terwijl er 10W50 in hoort te zitten. Later heeft KTM dit aangepast naar 10W60 omdat het nogal wat uitmaakt voor de nokkenaskettingspanners. Ook zou ie minder moeten spugen boven de achterste cilinder. Nu maar hopen dat er geen schade ontstaan is. Over zo'n 8.000km moet ie voor het eerst kleppenstellen dus dan maar gelijk de spanners laten vervangen.
Weird, mijn 2010 model heeft een digitale rpm en een analoge snelheidsmeter lolR0y. schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:24:
[...]
Mijn vriendin heeft een er6n met digitale teller uit 2006. Voordat ze die kocht heb ik een proefrit gedaan op een er6f ook 2006 met digitale teller...
Ze zijn er wel dus
Edit: de rpm is nog steeds analoog

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Welkom terug uit je winterslaapPilatuS schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:28:
Zojuist ook de eerste rit van het jaar gemaakt, ging lekker
Daarvoor de olie en oliefilters vervangen. Was nog best een aardig klusje, maar was dan ook voor het eerst dat ik het zelf doe. Gelukkig een filmpje op YT gevonden waar iemand alles laat zien, dus dat scheelt.
Olie vervangen was ook wel hard nodig. De zaak waar ik de motor gekocht hebt had er 10W40 in gedaan terwijl er 10W50 in hoort te zitten. Later heeft KTM dit aangepast naar 10W60 omdat het nogal wat uitmaakt voor de nokkenaskettingspanners. Ook zou ie minder moeten spugen boven de achterste cilinder. Nu maar hopen dat er geen schade ontstaan is. Over zo'n 8.000km moet ie voor het eerst kleppenstellen dus dan maar gelijk de spanners laten vervangen.
Nope niet waar, toeren teller is analoog. Snelheid digitaalHamza schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:04:
[...]
De er6n heeft pas een digitale teller vanaf bouwjaar 2013.. en voor dat bedrag wordt het moeilijk om eentje te vinden.
Valt me niks tegen idddarkkingll schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:27:
gave machine! Best wel vlotte levertijd ook.
Voorlopig zit ik in de garantie, dan de fiets toch voor de zekerheid maar wegbrengen. Onzin, maargoed, ik wil het gezeik niet hebbencharrel schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:50:
[...]
Volgens mij is dat om in te rijden, ik gebruik motorex boxer olie 20w50 al dik 100.000km. Motorex penta voor de bak en cardan, schakelt soepeler als een nieuwe
Sinds zaterdag jaHTT-Thalan schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:37:
[...]
Wat een ontzettend bruut ding! Word dat nu nieuw verkocht ja?
[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 16-03-2017 19:29 ]
Leuk dat die dingen 13 dollar in de VS zijn, maar je hebt er zo weinig aan met zoveel verzendkosten!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Edit: Heb het even opgezocht, zo'n ding heet een 'chain slider' in het Engels en ze worden verkocht op eBay. Maar geen idee of jouw model daar ook onder valt
[ Voor 44% gewijzigd door lolgast op 16-03-2017 19:57 ]
Ja, ik heb het een paar keer meegemaakt met te dik inspuiten dat m'n achterkant onder zat. Tegenwoordig geen last meer van.lolgast schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:14:
[...]
Daar heb ik speciaal dat slot voor gekocht, het vorige ABUS slot dat ik had was geen houder voor beschikbaar.
@Rody Mag ik je een tip geven: Verplaats het slot naar de rechterkant. De mijne zat na de eerste rit helemaal onder het kettingvet
totaal niet boeiend filmpje van vandaag:
ooh ja en geen supersport ivm zithouding[b]-tom-562 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:42:
[...]
Ik heb een GSX-R600 te koop (zie mijn signature)
-<170kg droog
-Digitale KM-teller
-Injectie, dus geen choke

Ivm afleesbaarheidHTT-Thalan schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:13:
[...]
Ik ben toch wel even benieuwd naar de redenatie achter die digitale teller.
Ik wou cb500 roepen maar dan gaat de laatste eis mank, al slaat een goed afgestelde motor niet af hoor...
XJ6 is relatief zwaar en wil je niet veel mee tov fz6 maar staat op het lijstjeMiss_80 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:04:
[...]
Ik rij zelf een yamaha diversion uit 2010 (xj6fa en die voldoet aan al die eisenPlaatje Die werd destijds vergeleken met de kawa die jij noemt. Ik heb de fa, dus met kappen. Je hebt ook een naked versie.
Hij is licht en de zit hoogte is wat lager dan de thundercat die ik daarvoor had waardoor ik hem beter achteruit kan manoeuvreren. Heerlijke motor voor mij
genoteerd, goede tip. Het model met het vierkante /rechtlijne frame voldoen inderdaadJoopieboy schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:51:
Suzuki SV650?
Dit topic is gesloten.