Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ja zo werkt het natuurlijk niet hè. Als ik slaap wordt er ook niet gereden, maar dat betekent nog niet dat ik geld terug kan vragen.mamorunl schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:12:
Klopt allemaal van die groene platen, maar hij heeft wel een motor waar nu niet op gereden wordt en wel belasting voor wordt betaald. Dus wat dat betreft vind ik dat niemand hoeft te zeuren als hij aangehouden wordt
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Weet je zeker dat het Spanje is ? Lijkt op AustraliëTylen schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:28:
Goedenmiddag vanaf een bloedheet noord Spanje. Lekker drie dagen knallen 👍🏻
[afbeelding]
Ik bedoelde natuurlijk dat ze in de voorraad zonder verzekering zitten, maar mét plaat juist wel verzekerd zijn.bntjah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:20:
[...]
Voor belgische platen klopt het stuk van verzekering niet; heb namelijk met motor met groene plaat (ZZM) een ongeval voorgehad en deze bleek wel degelijk verzekerd te zijn maar dit op nummerplaat en niet zoals de traditionele manier (maw chassisnummer)...
Je bent er van ondersteboven zie ik?Tylen schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:28:
Goedenmiddag vanaf een bloedheet noord Spanje. Lekker drie dagen knallen 👍🏻
[afbeelding]
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Als je even zoekt in het vorige topic, vind je al twee gebruikers: Erasmo en ik (zei de gek).Rav schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:17:
Is er hier op tweakers ook iemand die op een Zero rijd? Als in een elektrische motor?
Ik woon in een land waar geen officiële Zero dealer zit, en zit me vast een beetje te oriënteren om er over 1 of 2 jaar eentje te kopen. Vraag me af hoe het zit met onderhoud en hoe betrouwbaar ze zijn en algemene ervaringen.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Hahah. Ik zat ook al meteen AltGr + pijltje te kloten om de foto te kunnen bekijkenPilatuS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:28:
[...]
Weet je zeker dat het Spanje is ? Lijkt op Australië

Ze is er weer!
Met nieuw blok:

En nieuwe kettingset:

En die groene platen: telkens als ik politie tegenkwam was ik rijdend, en zo niet had ik een goed verhaal klaar staan. Heb er inderdaad anderhalve week mee rondgereden.
Nieuwe blok rijd goed zo op het eerste gezicht, maar houd in zodra de teller de 150 aanwijst. Iemand een idee?
Voor een auto zal het schelen, maar voor een motor is de prijs van een paar groene platen, aardig gelijk aan de prijs van de wegenbelasting, dus daar hoef je het ook niet voor te doen ;-) Het gaat de fiscus echter natuurlijk om het principe, en "uitleenactiviteiten" zijn nadrukkelijk uitgesloten voor groene platen. Deze dealer neemt dus nogal een risico.mamorunl schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:12:
Klopt allemaal van die groene platen, maar hij heeft wel een motor waar nu niet op gereden wordt en wel belasting voor wordt betaald. Dus wat dat betreft vind ik dat niemand hoeft te zeuren als hij aangehouden wordt
Luchtfilter ?[b]HTT-Thalan schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:31:
Nieuwe blok rijd goed zo op het eerste gezicht, maar houd in zodra de teller de 150 aanwijst. Iemand een idee?
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Welkom terugHTT-Thalan schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:31:
[afbeelding]
Ze is er weer!
Met nieuw blok:
[afbeelding]
En nieuwe kettingset:
[afbeelding]
En die groene platen: telkens als ik politie tegenkwam was ik rijdend, en zo niet had ik een goed verhaal klaar staan. Heb er inderdaad anderhalve week mee rondgereden.
Is het inhouden van vermogen alleen bij 150 km/h, of merk je het op een bepaald toerental in een andere versnelling ook?
All-Round nerd | iRacing Profiel
Alleen bij die snelheid? Doortrekken tot redline is bij alles onder die snelheid geen probleem.w4rguy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:04:
[...]
Welkom terugGoed om je TA terug te zien.
Is het inhouden van vermogen alleen bij 150 km/h, of merk je het op een bepaald toerental in een andere versnelling ook?
Begrenzing?HTT-Thalan schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:08:
[...]
Alleen bij die snelheid? Doortrekken tot redline is bij alles onder die snelheid geen probleem.
Makkelijk om een shortlist te maken aan de hand van de excel sheet
Ik hoorde het gisteren op de radio. Dit is er ook zo een: http://www.kliknieuws.nl/...m-u-op-graafsebaan-in-oss
Volgens mij ben je vanaf +70km/u ook je motor gewoon kwijt
Vrienden van me vragen of ik op 26 Maart mee ga naar de Nordschleife. Nu heb ik mijn motor net pas een paar weken. In 1 dag op en neer is bijna 700km rijden. Ik rijd op een Honda Hornet 600 (naked).
Is dat wel do-able? Zou mijn eerste serieuze lange rit zijn.
Ik kan altijd nog met de auto gaan eventueel.
Met de auto rij je op twee wielen teveel!w4rguy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:27:
Oke, even een strikvraag voor jullie.
Vrienden van me vragen of ik op 26 Maart mee ga naar de Nordschleife. Nu heb ik mijn motor net pas een paar weken. In 1 dag op en neer is bijna 700km rijden. Ik rijd op een Honda Hornet 600 (naked).
Verder geen ervaring mee, mijn eerste lange rit met ik ook nog gaan maken!
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Je zal op ten duur wel gestoord worden van het windgeruis e.d.
[ Voor 29% gewijzigd door darkkingll op 15-03-2017 15:30 ]
700 km in 2 delen waarvan een flink stuk Autobahn (of ga je binnendoor?) lijkt me wel te doen. Ik hoop alleen wel dat je niet daadwerkelijk de baan op gaat met zo weinig ervaring? De Nordschleife is heel erg tricky!w4rguy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:27:
Paar stops onderweg maken.w4rguy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:27:
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Je snapt dat je de kaart moet uitzoomen en dan op de refresh knop moet drukken heMuddyMagical schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:54:
[...]
De routes die er in staan zijn vooral voor fietsers en wandelaars. In NL kan ik niks vinden voor motoren.
Er staan er nog niet mega veel in, maar ik heb er vorig jaar een paar geïmporteerd en publiekelijk beschikbaar gemaakt. Als iedereen dat nou even doet met z'n favoriete routes
Je kan trouwens zelfs je GPX uploaden via de webapp en dan op je telefoon navigeren.
[ Voor 12% gewijzigd door EBOOZ op 15-03-2017 15:33 ]
Verwijderd
Inderdaad zeer onverstandig.Chakotay schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:30:
[...]
Ik hoop alleen wel dat je niet daadwerkelijk de baan op gaat met zo weinig ervaring? De Nordschleife is heel erg tricky!
Yamaha MT-09
Had ik inderdaad gezocht, maar er staat niet zoveel informatie in, los van het feit dat jullie er eentje hebben. Zou je misschien iets kunnen vertellen over de betrouwbaarheid en hoe vaak je in de praktijk naar de dealer moet?antonboonstra schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:30:
[...]
Als je even zoekt in het vorige topic, vind je al twee gebruikers: Erasmo en ik (zei de gek).
Ik lees op fora in de VS dat de dealers daar ze wel eens onderdelen opsturen die je dan zelf kan installeren. Maar zelfs zou dat mogelijk zijn, als er echt iets aan de hand is zou het me honderden euro's kosten om dat ding bij de dealer te krijgen.
In jouw optiek, ben ik gek of gewoon doen?
Ben niet vies van een beetje sleutelen en tweaken. Gaat er meer om dat ik geen speciale gereedschappen heb en grote zaken dus niet kan vervangen, mocht dat nodig zijn op een zero. Hoe flexibel is de dealer, voor zover je er mee te maken hebt gehad? Zal er op zijn vroegst ook met een jaartje een kopen. Maar heb contact gehad met zero en ze hebben geen plannen om in dit land een dealership te openen. Ben ook in contact met de dealer vanwaar ik hem uiteindelijk zal kopen, aangezien het van hen af zal hangen. Maar het kan nooit kwaad om wat meer info in te winnen.
...
Als je dat doet, zou ik overnachten. Eerst heen, de hele dag daar rijden en dan nog terug? Echt nietw4rguy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:27:
@Dryhte hieronder. Zie de startpost. Die gegevens zijn niet meegegaan
[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 15-03-2017 15:35 ]
Iemand een idee hoe dit zou komen?
Provincie wel (regio niet)... ik heb de link van de startpost geprobeerd, en die kan ik niet wijzigen.lolgast schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:33:
[...]
@Dryhte hieronder. Zie de startpost. Die gegevens zijn niet meegegaan
[ Voor 40% gewijzigd door Dryhte op 15-03-2017 15:37 ]
Ik ga met de motor niet de Schleife op. Ik heb veel (lees, meer dan 100 rondjes) gereden op de Nordschleife in iRacing (simulator game). Ik ken de baan behoorlijk goed maar niet de ambitie om met de ervaring die ik nu heb om de schleife zelf op te gaan.
Als we in 1 dag op-en-neer gaan dan wordt het wel veel snelweg er naartoe. Vandaar mijn vraag ook hier.
Ik moest eerst uitloggen met de MS account om iets aan te kunnen passen. Ingelogt kon ik er niets mee.Dryhte schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:34:
Ik slaag er niet meer in om aanpassingen in de excel te doen die in de startpost gelinkt wordt. Nochtans sta ik er al inik zou mijn leeftijd/geboortedatum/provincie willen aanvullen.
Iemand een idee hoe dit zou komen?
Als je over de snelweg heen en weer gaat knallen lijken otoplastieken me wel verstandig. Verder is het een eind om (in 1 dag?) 700km op een naked te rijden. Eea zal ook een beetje afhangen van je fysieke gesteldheid.w4rguy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:34:
[...]
Ik ga met de motor niet de Schleife op. Ik heb veel (lees, meer dan 100 rondjes) gereden op de Nordschleife in iRacing (simulator game). Ik ken de baan behoorlijk goed maar niet de ambitie om met de ervaring die ik nu heb om de schleife zelf op te gaan.
Als we in 1 dag op-en-neer gaan dan wordt het wel veel snelweg er naartoe. Vandaar mijn vraag ook hier.
Maak er dan op zijn minst een heel weekend van, zodat je daar ook nog wat tijd hebt om langs de baan te staan.
#team_UTC+1
Mja dat is het niet, ik ben niet ingelogd.PilatuS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:37:
[...]
Ik moest eerst uitloggen met de MS account om iets aan te kunnen passen. Ingelogt kon ik er niets mee.
Volgens mij werkt dat niet zo.w4rguy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:34:
[...]
Once again open up your bag of tricks!
lolgast in "Het grote motortopic deel 19"
Zoals je ziet aan de startpost, veel meer data kunnen we ook niet kwijt. Ik denk dat er nu genoeg staat om mensen te kunnen benaderen om gezamenlijk te gaan rijden, wat de intentie was.
@hierboven. Die kunnen toch gewoon een post hier doen om erin te komen? Het hele idee van de lijst was zodat iedereen zichzelf kon toevoegen zonder dat de topicstarters continu bezig waren. Nu kon de hele batch in een keer. Die enkeling die nu nog moet is geen probleem
[ Voor 32% gewijzigd door lolgast op 15-03-2017 15:42 ]
Is niet mijn eerste bezoek aan de Nordschleife. Heb er al wat ervaring opgedaan en weet precies wat je bedoelt hoor.SwooX schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:40:
[...]
Volgens mij werkt dat niet zo.Het mag dan wel een simulator zijn, maar het is alles behalve dan het rijden van een auto in het echt.
Nogmaals, ik heb niet de ambitie om er zelf te gaan rijden met de beperkte ervaring die ik heb. Ik had dat gevoel heel even tot ik videos ging kijken en zag hoe je er af gereden wordt als motorrijder. Nop, eerst wat jaartjes in het zadel en zelfs dan weet ik niet of ik het wil
Een weekend lijkt al een iets betere optie te worden, 700 km op een naked met mijn .. ehmm *kuch* kantoorpostuur (

Wel, ik woon dus in Oost-Vlaanderen niet in '-'lolgast schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:41:
Oke, nog een keer dan:
lolgast in "Het grote motortopic deel 19"
Zoals je ziet aan de startpost, veel meer data kunnen we ook niet kwijt. Ik denk dat er nu genoeg staat om mensen te kunnen benaderen om gezamenlijk te gaan rijden, wat de intentie was.
Vertel meer?Thoit schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:50:
[...]
Ik heb een K75 omgebouwd, het rijdt opzicht best prima. Ga er geregeld een dag mee naar Luxemburg.
Nog uit het vorige topic. Het is van oorsprong een K75 RT waarvan ik alle overbodige meuk verwijdert heb, het frame ingekort heb, op maat gemaakte achterveer bij Hyperpro heb laten maken en het vooral als rijdend project houd.
Op mijn to do lijstje staat nog:
- Andere voorvork
- Andere voorrem
- Wielen laten coaten
Op MF heb ik er een topic over
Kijken op Ebay is helemaal erg. Daar kom je voor iedere motor 100'en pagina's met spullen tegen. Er is extreem veel leuk spul te krijgen. Heb mijn motor ook flink aangepast met een waslijst aan onderdelen.lolgast schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:30:
[...]
Elke keer dat ik iets koop voor de Ducati denk ik: "Zo, en nu is hij wel af". *Kijkt toch op MP* Hmmm dat is ook wel leuk eigenlijk. Zoekopdracht
Heb mezelf vanmorgen schuldig gemaakt aan het kopen van een carbon hugger inderdaadPilatuS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:45:
[...]
Kijken op Ebay is helemaal erg. Daar kom je voor iedere motor 100'en pagina's met spullen tegen. Er is extreem veel leuk spul te krijgen. Heb mijn motor ook flink aangepast met een waslijst aan onderdelen.
700 KM is wel veel hoor. Ben regelmatig naar de Nordschleife vanaf midden Limburg gereden met de motor. Met daar wat binnendoor rijden heb ik regelmatig routes van 300+ gemaakt op een dag. Dat is al best een stuk. (is wel voornamelijk binnendoor, snelweg is niks aan).w4rguy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:42:
[...]
Is niet mijn eerste bezoek aan de Nordschleife. Heb er al wat ervaring opgedaan en weet precies wat je bedoelt hoor.
Nogmaals, ik heb niet de ambitie om er zelf te gaan rijden met de beperkte ervaring die ik heb. Ik had dat gevoel heel even tot ik videos ging kijken en zag hoe je er af gereden wordt als motorrijder. Nop, eerst wat jaartjes in het zadel en zelfs dan weet ik niet of ik het wil.
Een weekend lijkt al een iets betere optie te worden, 700 km op een naked met mijn .. ehmm *kuch* kantoorpostuur () wordt een behoorlijk pittige.
Daar ben ik ook flink mee aan de slag geweestlolgast schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:46:
[...]
Heb mezelf vanmorgen schuldig gemaakt aan het kopen van een carbon hugger inderdaad
Voorspatbord, achterspatbord, tankbeschermers, voortandwielbeschermer, achtertandwielbeschermer boven, achtertandwielbeschermer onder en een tussenstuk op de kont. Dit is nu allemaal van Twill Weave Carbon. Verder nog korte hendels met carbon er in en een tankdop met carbon. Dit zijn dan alleen nog de mods met carbon
Weet niet of je de volgende site toevallig kent ? http://www.the-carbon-king.com/ Daar heb ik de meeste onderdelen gekocht. Voor echt carbon zijn ze daar vrij goedkoop en de kwaliteit is erg goed.
Klopt ook, maar ik heb al gevonden wat er mis is.EBOOZ schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:31:
[...]
Je snapt dat je de kaart moet uitzoomen en dan op de refresh knop moet drukken he
Er staan er nog niet mega veel in, maar ik heb er vorig jaar een paar geïmporteerd en publiekelijk beschikbaar gemaakt. Als iedereen dat nou even doet met z'n favoriete routes
Je kan trouwens zelfs je GPX uploaden via de webapp en dan op je telefoon navigeren.
Als je een filter instelt op alleen de motor/auto routes dan laat hij niks meer zien. Op wel zoom level dan ook. Haal je de filter weer weg dan werkt het weer.

En ik denk dus dat precies dat een hoop verschil uit maaktChakotay schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:57:
Ik moet zeggen dat ik de Autobahn zelf totaal niet vermoeiend vind. Vorig jaar na de vakantie in het Zwarte Woud was ik er wel klaar mee, en was ik in plaats van zoals gepland naar het hotel ergens halverwege Duitsland in 1x naar huis gereden. Dat was zo'n 650-700km in één ruk, prima te doen met 160-170 op de teller. Na zo'n 1.5 uur ging dan het brandstoflampje branden, mooi moment om even de benen te strekken, vers sap erin te gooien en verder te gaan. Zo'n afstand in 2 stukken verdeel over 's ochtends en 's avonds lijkt mij dus goed te doen, maar ik rij geen naked
Otoplastieken komen er overigens wel aan, maar nog niet voor de 26e..
Vertel even af je bij aankomst nog kon zitten
Zoiets moet je, zeker op een naked, echt opbouwen.
Ik rij iedere dag woon werk op een naked hornet maar na een uur snelweg heb ik het echt wel gezien.
Lange ritten moet je niet onderschatten. Na een aantal uur weet je niet meer hoe je zitten moet. Ook gaat het ten koste van je concentratie = veiligheid
2 april is weer de jaarlijkse motorzegening, dan kan je gratis een rondje doen. Afhankelijk van de drukte is dat op op lage snelheid zoals hier te zien, vorig jaar was het voor driekwart van de baan erg rustig en kon je zo hard je durft rijden zonder van de sokken gereden te worden. Aanrader!w4rguy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:34:
[...]
Iemand? Mij lukt het dus niet om GPX bestanden in Maps te krijgen..Leviathius schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:42:
Daar staan flink wat routes tussen, maar ik heb niet echt iets waarbij ik een gpx bestand kan inladen. Zijn daar toevallig nog gratis apps voor (android)?
Die routes in Google Maps die hier gedeeld werden leken mij juist ideaal. Dan heb je meteen navigatie erbij zitten.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Als hij dat deed op de motor van de foto bij het artikel verdient hij een medaille
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dan zou ik bij de bouwmarkt een paar setjes schuimpjes halen voor in je oren, je wordt echt knettergek van zo lang in het lawaai zitten.w4rguy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:59:
Otoplastieken komen er overigens wel aan, maar nog niet voor de 26e..
Die gele 3M dingen kosten niets en zijn erg goed. Ze dempen net zo goed als mijn op maat gemaakte doppen. Alleen als je ze wat langer gebruikt worden ze hard en droog en dan werken ze niet meer goed. Verder echt top dingen voor een paar cent per stuk.DriveSand schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:18:
[...]
Dan zou ik bij de bouwmarkt een paar setjes schuimpjes halen voor in je oren, je wordt echt knettergek van zo lang in het lawaai zitten.
Ik rij alleen zonder doppen als ik 500m naar de tank moeten rijden, verder gebruik ik ze altijd. Je wil zonder doppen niet boven de 80 rijden, met welke helm dan ook.
[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 15-03-2017 16:22 ]
Niet alleen knettergek. Waarschijnlijk is het daarna permanent. Ik ben ook te laat geweest met toegeven dat de windruis erger is dan je denkt, met als gevolg permanent een kiestoon in mijn oor.DriveSand schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:18:
[...]
Dan zou ik bij de bouwmarkt een paar setjes schuimpjes halen voor in je oren, je wordt echt knettergek van zo lang in het lawaai zitten.
Sterker nog, de laatste rit die ik heb gemaakt was met otoplastieken en zelfs na een uur snelweg was ik blij af te stappen. Dat was ook gelijk de nummer 1 reden om een nieuwe helm te scoren.
Zal wel heel persoonlijk zijn, want dat soort dingen en die kant en klare doppen die ze bij de motorzaak verkopen blijven bij mij niet eens zitten als ik mijn helm opzet.PilatuS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:21:
[...]
Die gele 3M dingen kosten niets en zijn erg goed. Ze dempen net zo goed als mijn op maat gemaakte doppen. Alleen als je ze wat langer gebruikt worden ze hard en droog en dan werken ze niet meer goed. Verder echt top dingen voor een paar cent per stuk.
Ik rij alleen zonder doppen als ik 500m naar de tank moeten rijden, verder gebruik ik ze altijd. Je wil zonder doppen niet boven de 80 rijden, met welke helm dan ook.
En inderdaad >80km/h moet je sowieso niet zonder doppen doen.
[ Voor 37% gewijzigd door Ethirty op 15-03-2017 16:25 ]
#team_UTC+1
Verwijderd
350 km op een naked is een makkiewilco1985 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:00:
700km retour op een hornet? Dat is 350 enkeltje, Succes!
/me aait zijn Bandit
Ik ben helaas ook al te laat (niet door de wind), maar vond het verschrikkelijk om tijdens lessen zonder doppen te rijden, ook al heb ik als het goed is de stilste helm (C3 Pro). Ik gebruik zelf de spark plugs van Moldex, die blijven okay zitten. Heb harde plastieken voor op het werk, maar die blijven niet zitten als ik mijn helm opzet en voor 20 cent per paar is het best wel value for money
[ Voor 96% gewijzigd door DriveSand op 15-03-2017 16:32 ]
Niet doen. Áls je gezeur hebt, wordt dat verdubbeld. Plus, je hebt groot risico dat je m aan de straatstenen niet kwijt kan als er geen dealership voor is. En als hij niet bevalt is dat probleem al heel snel..Rav schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:33:
[...]
In jouw optiek, ben ik gek of gewoon doen?
Ben niet vies van een beetje sleutelen en tweaken. Gaat er meer om dat ik geen speciale gereedschappen heb en grote zaken dus niet kan vervangen, mocht dat nodig zijn op een zero. Hoe flexibel is de dealer, voor zover je er mee te maken hebt gehad? Zal er op zijn vroegst ook met een jaartje een kopen. Maar heb contact gehad met zero en ze hebben geen plannen om in dit land een dealership te openen. Ben ook in contact met de dealer vanwaar ik hem uiteindelijk zal kopen, aangezien het van hen af zal hangen. Maar het kan nooit kwaad om wat meer info in te winnen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik bedoel deze dingen:Ethirty schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:22:
[...]
Zal wel heel persoonlijk zijn, want dat soort dingen en die kant en klare doppen die ze bij de motorzaak verkopen blijven bij mij niet eens zitten als ik mijn helm opzet.

Die rol je op en steek je voor 80% in je oor. Dit zijn de meest goedkope simpele dingen die er zijn en ze werken geweldig.
Voor mij persoonlijk is het of deze dingen of de op maat gemaakte. Het slechte van de Alpine op maat gemaakte is alleen dat deze gaan lekken als de helm op je oor drukt. Je moet dus een helm hebben waarbij de oren vrij zitten wil het goed werken. Die dingen van Alpine werken perfect in mijn Shoei maar totaal niet in mijn oude HJC. Die gele dingen werken altijd bij iedere helm prima.
[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 15-03-2017 16:32 ]
Ja ik ken ze. Die dingen liggen ook altijd bij de ingang van een datacenter. Die dingen blijven max 15s in mijn oor zitten en daarna vallen ze er gewoon uit.PilatuS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:31:
[...]
Ik bedoel deze dingen:
[afbeelding]
Die rol je op en steek je voor 80% in je oor. Dit zijn de meest goedkope simpele dingen die er zijn en ze werken geweldig.
Voor mij persoonlijk is het of deze dingen of de op maat gemaakte. Het slechte van de Alpine op maat gemaakte is alleen dat deze gaan lekken als de helm op je oor drukt. Je moet dus een helm hebben waarbij de oren vrij zitten wil het goed werken. Die dingen van Alpine werken perfect in mijn Shoei maar totaal niet in mijn oude HJC. Die gele dingen werken altijd bij iedere helm prima.
Daarom neem ik mijn motordoppen tegenwoordig mee als het gepland is. Ga binnenkort meemaken hoe mijn doppen en mijn nieuwe helm samenwerken.
#team_UTC+1
Dan doe je iets niet goedEthirty schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:43:
[...]
Ja ik ken ze. Die dingen liggen ook altijd bij de ingang van een datacenter. Die dingen blijven max 15s in mijn oor zitten en daarna vallen ze er gewoon uit.
YouTube: Fitting Foam Earplugs
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 15-03-2017 16:47 ]
Net een mazzeltje trouwens, 16,3 liter getankt, op een tank van 17l, en een dikke 270km.
Toen ik begon reed ik altijd zonder doppen maar kreeg na verloop van tijd een piep. Toen deze dopjes aangeschaft en het gepiep is niet meer terug gekomen. (tot nu toe
[ Voor 4% gewijzigd door wilco1985 op 15-03-2017 16:48 ]
[ Voor 10% gewijzigd door darkkingll op 15-03-2017 16:51 ]
Check dat filmpje even. Zelfs bij een kind van 5 kan je die dingen in het oor krijgen, het zou bij jou ook moeten lukkenJoopieboy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:47:
Ik heb kleine gehoorgangen en bij mij blijven ze ook niet goed zitten.Ik herken dat wel.
Jij bent gewoon heel speciaalJoopieboy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:11:
Erin krijgen ja, blijven zitten niet. Werkt echt voor geen zak die dingen.
Serieus nog nooit eerder gehoort dat het niet wou werken bij de juiste manier om ze in te doen.
Ook hier geldt denk ik: it's not the bike, it's the riderVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:26:
[...]
350 km op een naked is een makkie![]()
![]()
/me aait zijn Bandit
Ben vorig jaar in 1 dag terug gereden van Cortina d'Ampezzo naar Bratislava (was in totaal iets van 700km voornamelijk snelweg) op mijn K1300r.. kan ik je niet echt aanraden - de laatste 100km ongeveer was ik zo moe, deed alles zeer etc dat het het rijden echt niet ten goede is gekomen (gelukkig zonder ongelukken ofzo heelhuids thuisgekomen)
Dit jaar plannen we de terugreis gewoon een dagje eerder zodat we ergens in Oostenrijk overnachten en minder ver hoeven te rijden de laatste dag
Nee, dat is zeker waar. Maar had natuurlijk gekund dat ze daar vanuit een auto langs de weg aan het meten waren. Weet maar nooit.PilatuS schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:23:
[...]
@caesar1000 Als er een motor tegemoet komt en er staat geen laser kunnen ze weinig doen. Al rij je 120 waar je 60 mag, ze hebben toch geen bewijs. Dan kunnen ze hooguit een praatje komen maken, maar zolang jij niets toegeeft kunnen ze weinig doen. Sowieso is jouw snelheid inschatten al heel erg lastig en bewijs is er niet.
Een simulator helpt wel met het onthouden van de track layout. Na de tientallen uurtjes MotoGP spelen ken ik het het circuit van Catalunya beter dan Assen.SwooX schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:40:
[...]
Volgens mij werkt dat niet zo.Het mag dan wel een simulator zijn, maar het is alles behalve dan het rijden van een auto in het echt.
@oordopjes
Het leukste is als je over de snelweg aan het rijden bent en je linker oordopje opeens uit je oor floept en uit je helm gezogen wordt. Doei oordopje.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Je moet ook het verschil van nul tot honderd nog goedmakenDryhte schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:14:
[...]
Begrenzing?nu is je TA plots TRAGER dan mijn CB500X
want die rijdt zonder problemen 170 (sneller heb ik nog niet aangedurfd op onze overbevolkte snelwegen)
Morgen wordt het ook zo een dag voorspellen ze!
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Die dingen zijn ook heerlijk inderdaad, mits je de juist helm hebt. Ze zitten altijd in 1x goed en gaan jaren mee. Niet goedkoop, maar iedere euro meer dan waard. Ik heb die gele dingen alleen liggen voor mocht het nodig zijn. Het is bij mij wel zo dat qua demping die gele dingen het net zo goed doen als die van Alpine.lolgast schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:34:
Sinds een jaar otoplastieken (van Alpine) en dat had ik meteen moeten doen!
Die gele dingen dempen alles, otoplastieken laten normaal geluid door, daarom zijn ze het geld waard
[ Voor 28% gewijzigd door Maegrim op 15-03-2017 17:42 ]
Je gehoorgang veranderd ook als je ouder word. Dat is het nadeel van op maat gemaakt, als je lichaam anders word klopt de maat niet meer.Maegrim schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:40:
Die van mij zijn 4 jaar oud denk ik, ze lekken geluid dus wordt tijd voor nieuwe. Ff een keer bij alpine langs om coulance te bedelen
Heb mijn 2e setje nu een jaar of 5 en ze zitten nog prima. Zolang ze het nog goed doen hou ik ze maar, het blijft een hoop geld.
Viel op een paar plekken een beetje tegen.. Ben geen fan van kinderkopjes en een paar van die polderweggetjes lagen vol met grind e.d., maar verder leuke rit gehad hoor.mr_zippey schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:19:
Paar uur verlof opgenomen, dus m'n pak maar eens aantrekken en m'n nieuw verzonnen route (Vlissingen - Perkpolder) eens rijden.. Kijken of die net zo leuk is als op maps
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Groot gelijk, ik moet voor het werk iedere 3 jaar en bestel dan gelijk een set voor de motor mee.PilatuS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:52:
[...]
Heb mijn 2e setje nu een jaar of 5 en ze zitten nog prima. Zolang ze het nog goed doen hou ik ze maar, het blijft een hoop geld.
Ik vind het gewoon één van de bijkomende kosten, en als je daar rekening mee houdt, valt het wel mee. Honderd euro verspreid over drie jaar vind ik niet zo'n groot bedrag.PilatuS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:52:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 15-03-2017 18:26 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Is ook zo inderdaad. Zonder rijden is geen optie, dus dan ook maar gelijk goed doen.CodeCaster schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 18:26:
[...]
Ik vind het gewoon één van de bijkomende kosten, en als je daar rekening mee houdt, valt het wel mee. Honderd euro verspreid over drie jaar vind ik niet zo'n groot bedrag.
Schattig dit wedstrijdje verplassenHTT-Thalan schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:19:
[...]
Je moet ook het verschil van nul tot honderd nog goedmaken.

Zolang ik weet dat ik op de A1 motoren na de laagste top heb maak ik me geen illusies, maar er zijn er niet veel die door de blubber ook nog zo hard gaan
En een beetje verpissen hoort er bij, toch
Hmm deze link volgen mymaps.google.com eventueel inloggen.Hamza schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:15:
[...]
Iemand? Mij lukt het dus niet om GPX bestanden in Maps te krijgen..
Nieuwe kaart maken en kan je op je eerste 'laag' een csv, xlsx, kml of gpx bestand inladen..
Zoiets?
@oordopjes discussie
Ik had tijdje geleden bij anwb-winkel Alpine party plugs met de hoogste demping meegenomen, werken voor mij prima.
[ Voor 15% gewijzigd door mr_zippey op 15-03-2017 19:48 ]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Moet jij daar nog drie keer voor schakelen joh?Joopieboy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 18:55:
Ik doe gewoon 0-200 voordat ik er erg in heb en met 3x schakelen
ik weet niet hoe vaak ik dan moet schakelen, 0-200 heb ik nooit aangedurfd, denk dat ik dan net in de 3 zit. Zijn ook niet veel plekken waar je dat chill kan doen, moet je al een oprit hebben met een mooi stuk snelweg er na.
Hoewel, volgens mij als ik hier de snelweg oprij is het vanaf de eerst volgende oprit wel een stuk recht met goed asfalt. Maar eens proberen als ik weer gewend ben.
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:21:
[...]
Zolang ik weet dat ik op de A1 motoren na de laagste top heb maak ik me geen illusies, maar er zijn er niet veel die door de blubber ook nog zo hard gaan.
En een beetje verpissen hoort er bij, toch.

Deze eigenaar is het niet met je eens
Wat later in een dorpscentrum reed er een motor een beetje voor me uit (met een aantal auto's er tussen), die reed helemaal aan de rechterkant van de weg, bijna op het fietspad.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Gelukkig zei ik "niet veel" en niet "geen"Secsytime schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:38:
[...]
[afbeelding]
Deze eigenaar is het niet met je eens![]()
Ontzettend gaaf apparaat trouwens, vette kleur!
Been there, done that. Maar ik zie nergens een optie om de navigatie/route te startenmr_zippey schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:24:
[...]
Hmm deze link volgen mymaps.google.com eventueel inloggen.
Nieuwe kaart maken en kan je op je eerste 'laag' een csv, xlsx, kml of gpx bestand inladen..
Zoiets?
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Honda CBR 600 F4 uit 99 en als woonplaats graag Walcheren.
mr_zippey schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:25:
[...]
Okay, duidelijk en begrijpelijk.![]()
Zeeuws Vlaanderen is inderdaad het stukje Zeeland boven België onder de Westerschelde.
Heb daar deze route gisteren nog voor zitten maken.. Heb 'm alleen nog niet gereden, dus weet nog niet of hij echt leuk is..![]()
Voor jou zou de westerschelde tunnel er weer af moeten natuurlijk
Was begonnen met deze en daar alleen nog Vlissingen als start en eind punt aan toegevoegd, misschien iets voor jou?
MuddyMagical schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:51:
[...]
[...]
+1
Het lijstje Zeeuwen groeit langzaam...
Misschien leuk om eens een rondje met zijn vieren te doen aan die kant? Je staat er zo en de tunnel is een stuk interessanter als je met de motor gaat (ivm €2,50 i.p.v. €5,-).Anoshky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:09:
[...]
Woonplaats -> Vlissingen via Westerscheldetunnel is anderhalf uur/110km langs rechtdoorwegen.
Woonplaats -> Breskens is een uurtje/50km langs kronkelwegen.
Maw Westerscheldetunnel is wat te ver/saai
Bedoel je met Zeeuws-Vlaanderen dan het stuk net boven de grens met België?
Moest iemand daar leuke routes kennen: please share
Ik zit ook in een app groep via MF uit de buurt. Ben een keer mee geweest maar ging mij een tikkie te snel toen
User Eoghlear
Motormerk Honda
Motortype CB600F(A) (Hornet)
Bouwjaar 2008
Provicie Limburg
[ Voor 28% gewijzigd door Eoghlear op 15-03-2017 19:46 ]
Jij ook van Gent dan?Fuelke schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:40:
Vanavond eerst op de R4 (Ringweg rond Gent, geklasseerd als autosnelweg, dus je mag er 120) een soort scooter, aan ik schat 70 km/h ... op de rechterrijstrook, helemaal aan de pechstrook geplakt. Ik zag een aantal auto's voor me aan het remmen gaan van de schrik omdat er opeens een scooter opdook.
Wat later in een dorpscentrum reed er een motor een beetje voor me uit (met een aantal auto's er tussen), die reed helemaal aan de rechterkant van de weg, bijna op het fietspad.
Denk dat mijn A2 Vespa toch nog wel een iets lagere top heeft..HTT-Thalan schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:21:
[...]
Zolang ik weet dat ik op de A1 motoren na de laagste top heb maak ik me geen illusies, maar er zijn er niet veel die door de blubber ook nog zo hard gaan.
En een beetje verpissen hoort er bij, toch.
125 echte km's per uur is de pijp wel echt leeg.. Wat ik dus echt geen probleem vind, niet de meest ideale snelweg motor maar los daarvan hoeft het van mij echt niet harder.
Routes:
https://www.routeyou.com/user/routes/173644/bommes
Ben al een tijdje vergeten om er meer bij te zetten.
Zal nog eens door mijn gpx map struinen misschien heb ik nog wat leuke lokale routes om toe te voegen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik werk in Merelbeke en woon in Overmere.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Net 2 uur gereden. Ontwijk snelweg is ook echt Ontwijk snelweg. Vanuit Maarssen naar Loenen aan de Vecht, Nederhorst, binnenstad Amsterdam en toen naar huis. Grappige route maar mijn hemel wat trekt die app je batterij leeg. Meer dan 50% had ik. Thuis volledig leegMiss_80 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:29:
[...]
Deze kende ik nog niet. Vandaag op de terugweg van Utrecht naar Castricum uit proberen.
Ik ben vooral benieuwd naar de audio instructies aangezien de telefoon altijd in mijn binnenzak zit. Waze heeft zeer goede instructies, maar niet zo'n functie als deze.
Zit er ook ff mee te stoeien, ben er een paar jaar geleden ook al eens mee bezig geweest.. Lijkt net of er functionaliteit is verdwenen..?!Hamza schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:43:
[...]
Been there, done that. Maar ik zie nergens een optie om de navigatie/route te starten
Gooi mij er ook maar bij
User dion_b
Motormerk BMW
Motortype R80
Bouwjaar 1990
Provicie Noord-Holland
Vandaag heerlijk motorweer, waarbij ik lekker vroeg klaar was met vergaderingen dus de middag thuis af kon ronden. Onderweg omweg van Abcoude naar Driemond langs de Gein gereden. Fantastisch mooi stukje kronkelweg door het platteland. Aanrader, maar let op dat de weg tussen 7u en 9u de ene kant op en tussen 16u en 18u de andere kant op gesloten is voor gemotoriseerd verkeer (bewoners hebben geen zin in forensen voor de deur).
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.