Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.245 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

@steveman Dikke bike! :9
noes schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:03:
[...]
Mijn revit 2-delig pak zat na even wennen al lekker. Heb je wel goede maat en pasvorm? Alpinestars zat bij mij voor geen meter, maar ook bij revit heb ik een combinatie aan maten: 56 broek en 52 jasje.

Knelt het pak ergens of zit het ergens juist los? Probeer je klacht beter te omschrijven, kunnen we beter adviseren :)
Van wat er te vinden is kost het een aantal ritten en dan zit het wel goed. Dacht dat het bij mijn pak misschien wat langer zou duren omdat dat natuurlijk dikker en stugger leer is dan het leer wat je vindt in meer tour georiënteerde sets.

Nu, na inmiddels al bijna een jaar, zit het dus nog steeds niet zo fijn als die handschoenen. Het voelt nog steeds zo stug en inflexibel aan als toen ik 'm net had gekocht (en ja, knelt dus ook op sommige punten).
lolgast schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:18:
20 keer :o
Zoveel geduld zou ik niet hebben. Bij mijn huidige pak voelde ik na 3 keer rijden al dat het beter zat en qua comfort gelijk was met mijn oude pak. Inmiddels zit het perfect, en ik heb hem nog geen 20 keer aangehad ;)
In eerste instantie dacht ik dat het wel zou verdwijnen, maar dat is dus nog steeds niet het geval.
Kijk en als het dan een pak is van €200 van MP, maar kostte bij aankoop €900. Dan verwacht je ook wel wat meer... :?

[ Voor 16% gewijzigd door caesar1000 op 27-06-2017 22:36 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:59
MeZZiN schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:16:
[...]

Doe je goed en goede laarzen rijd ook een stuk fijner heb een keer toen mijn laarzen stuk waren met mijn normale stevige schoenen maar dat was toch echt minder fijn rijden. Maar goed lekker dat je een vers setje heb :) altijd fijn.
Net een set REV 'it. Discovery Outdry besteld voor 250€ via Amazon.de :) mijn maat was afgeprijst! De reeds bestelde normale laarzen van 75€ gaan retour. Nog altijd een flink bedrag mijn inziens maar goed.. kan ik er de komende jaren weer tegenaan!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:47
caesar1000 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:29:
In eerste instantie dacht ik dat het wel zou verdwijnen, maar dat is dus nog steeds niet het geval.
Kijk en als het dan een pak is van €200 van MP, maar kostte bij aankoop €900. Dan verwacht je ook wel wat meer... :?
Als het echt zo slecht zit kun je altijd nog de welbekende in-bad-gaan-liggen-met-het-pak-aan-truc proberen.
Schijnbaar werkt dat in zulke gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:48:
[...]

Als het echt zo slecht zit kun je altijd nog de welbekende in-bad-gaan-liggen-met-het-pak-aan-truc proberen.
Schijnbaar werkt dat in zulke gevallen
Dat zou ik toch anders doen. Je kan beter op de motor zitten zodat het pakt vorm zoals je op de motor zit, niet zoals je in bad zit. Of je gaat rijden terwijl het regent, of je laat iemand je met de tuinslang nat maken om vervolgens op de motor te zitten of even te gaan rijden. Zolang je maar de houding aanneemt zoals je rijd om het pak in die vorm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
PilatuS schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:50:
[...]

Dat zou ik toch anders doen. Je kan beter op de motor zitten zodat het pakt vorm zoals je op de motor zit, niet zoals je in bad zit. Of je gaat rijden terwijl het regent, of je laat iemand je met de tuinslang nat maken om vervolgens op de motor te zitten of even te gaan rijden. Zolang je maar de houding aanneemt zoals je rijd om het pak in die vorm te krijgen.
Eensch, dat zou idealer zijn. Alle kinderen uit de omgeving een waterpistool geven en zeggen dat ze per liter een lollie krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:15:
Rij ook even een keer ermee door een goede regenbui :)
Of mee inder de douche. Dan heb je warm water ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Water-fun voor de hele straat, perfect op een lekkere zomerse dag ;)
Buurtkoters blij, jij blij, kan nie beter :)

Anyway, ook maar even nieuwe aanwinst showen dan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
Thalaron schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:46:
[...]

Net een set REV 'it. Discovery outdry besteld voor 250€ via Amazon.de :) mijn maat was afgeprijst! De reeds bestelde normale laarzen van 75€ gaan retour. Nog altijd een flink bedrag mijn inziens maar goed.. kan ik er de komende jaren weer tegenaan!
https://www.amazon.de/DIS...&sr=1-5&keywords=rev%27it
Deze bedoel je?
Helaas alweer in prijs verhoogd :(

[ Voor 12% gewijzigd door Xepos op 27-06-2017 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:08

Secsytime

Automagisch

steveman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:23:
[...]

Thx! En nou... tja... weet je ... vind 'm wel duur genoeg even :D

Qua geluid is het vooral het inlaatgeluid dat verslavend is, wel jammer dat ik nog 738km onder de 5k rpm moet blijven :/

[...]

Initieel was m'n vraag ook naar een R, maar die was er niet... Toen proefrit gemaakt op de RS, en bij dat pakket was ik gewoon gelijk verkocht eigenlijk :o
Dat is het risico van de Street Triple :P ik was na de testrit ook verkocht. Van wat voor motor kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:59
Yep, geluk gehad dan i guess!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Gaaf, een Street Triple! Veel rijplezier ermee. Maar dat moet wel lukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Thalaron schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:46:
[...]

Net een set REV 'it. Discovery Outdry besteld voor 250€ via Amazon.de :) mijn maat was afgeprijst! De reeds bestelde normale laarzen van 75€ gaan retour. Nog altijd een flink bedrag mijn inziens maar goed.. kan ik er de komende jaren weer tegenaan!
Doe je goed. Motor kleding is gewoon weg duur maar goed voor veiligheid mag ook wel iets kosten.

Maar toch wel handig zo een Jeans motor broek zonder omkleden. Eten en weer gaan was ook wel een keertje prettig. Maar vanochtend weer heerlijk gereden met mijn normale leren combi. Blijf toch het beste.

Wat een prut weer vandaag. Maar vanmiddag is het weer droog. Geen regen pak meer vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-10 00:03
Heren en Dames van de motor topic.

Net naar het werk gaan is mijn helm uit mijn vingers geglipt en op de grond gevallen buiten.
Nu heb ik gehoord dat als je helm valt, dat je deze gelijk moet vervangen. Nu is het een helm van 550 euro en hoop ik dat ik nu geen nieuwe helm hoeft te kopen. Daarom mijn vraag aan jullie of het klopt dat ik weer geld moet lappen voor een nieuwe helm of dat een val vanuit mijn handen (heup hoogte) nog niet betekend dat mijn helm vervangen hoeft te worden.

Hier is de visuele schade van de val:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y8w17Xn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:55
Nielsjuhz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:48:

Net naar het werk gaan is mijn helm uit mijn vingers geglipt en op de grond gevallen buiten.
Nu heb ik gehoord dat als je helm valt, dat je deze gelijk moet vervangen. Nu is het een helm van 550 euro en hoop ik dat ik nu geen nieuwe helm hoeft te kopen. Daarom mijn vraag aan jullie of het klopt dat ik weer geld moet lappen voor een nieuwe helm of dat een val vanuit mijn handen (heup hoogte) nog niet betekend dat mijn helm vervangen hoeft te worden.

[afbeelding]
Ik zou even contact opnemen met Shoei customer support om raad te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

[afbeelding]
Nja je zult verschillende opmerkingen horen nu. De fabrikanten zeggen dat je het wel moet doen omdat je niet kan inzien wat de schade aan de binnenkant van de helm is. De enige manier waarop je dat kunt testen is door keihard onderuit te gaan en kijken hoeveel hoofdschade je hebt. De andere kant zullen mensen ook zeggen dat dit allemaal wel meevalt en dat je nog wel even kunt rijden.

Dit is dezelfde discussie als dat een helm om de 2 - 4 jaar vervangen moet worden. Ik ken er genoeg die al meer dan 10 jaar met dezelfde helm rondrijden. Je weet gewoon niet hoe de binnenkant van de helm er aan toe is. De vraag is wat je nu belangrijker vind. 550 voor een nieuwe helm of het risico lopen dat als je onderuit gaat dat je permanente schade oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast

[afbeelding]
Lastig te zeggen bij zulk soort dingen. Ik zou eerst een contact opnemen met Shoei/de winkel waar je hem vandaan hebt. Als dat op niets uitloopt kun je je verzekering er eens op na leggen om te kijken of die dit niet vergoeden (die kans bestaat namelijk).

Schade aan de hand van vallen kan zo verschillend zijn. Kijk naar mobiele telefoons om je heen. De een laat hem vallen tijdens het bellen en er gebeurd niets, bij de anders glijdt hij van de bank en is hij stuk.
Als de helm net op een bevestigingspunt is gevallen en dat dreunt intern door kan er iets stuk zijn. Koffiedik-kijken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

lolgast schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:54:
[...]
Eensch, dat zou idealer zijn. Alle kinderen uit de omgeving een waterpistool geven en zeggen dat ze per liter een lollie krijgen :+
Met die regen van nu is dat niet eens nodig. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:20

thijsco19

KTM 990 SMT

Gewoon blijven gebruiken. Is echt niet direct afgeschreven als ie van een lage hoogte 'zachtjes' valt, zeker op die plek waar de helm op gevallen is.

(Officieel misschien naar doe is effe normaal zeg ik dan.)

[ Voor 12% gewijzigd door thijsco19 op 28-06-2017 10:06 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit maakt maar weer eens duidelijk waarom baksteengewijs rijden heel erg belangrijk is :|

http://www.omroepbrabant....p+elkaar,+een+gewond.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:05:
Dit maakt maar weer eens duidelijk waarom baksteengewijs rijden heel erg belangrijk is :|

Er staat toch nergens dat ze dat niet aan het doen waren? Kan er ook gewoon eentje niet op hebben zitten letten, of te hard gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb een vraag:

Wat is jullie ervaring met het leveren van onderdelen aan een garage voor onderhoud aan je motor?

Ik heb een tegoedbon gekregen voor een webshop, die ik wil gaan gebruiken om een kettingset + tandwielen aan te schaffen. Het wisselen van de tandwielen kan ik niet zelf doen (ivm mogelijke schade aan de versnellingsbak als je het fout doet), dus laat ik dat doen.

Is het echt 'not-done' om zelf met de onderdelen aan te komen?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00
w4rguy schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:17:
Ik heb een vraag:

Wat is jullie ervaring met het leveren van onderdelen aan een garage voor onderhoud aan je motor?

Ik heb een tegoedbon gekregen voor een webshop, die ik wil gaan gebruiken om een kettingset + tandwielen aan te schaffen. Het wisselen van de tandwielen kan ik niet zelf doen (ivm mogelijke schade aan de versnellingsbak als je het fout doet), dus laat ik dat doen.

Ik zou gewoon heel naïef aangeven dat je het zelf wilde vervangen maar bij nader inzien toch maar liever laat doen want 2 linkerhanden. Als je het zo zegt heb je grote kans dat ze hem er zo onder knallen. En zo niet hang je hetzelfde verhaal bij de volgende op :+

Geen ervaring mee overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb een vraag:

Bel eens met de garage die je hiervoor wilt inschakelen, grote kans dat ze de ketting voor hetzelfde bedrag of misschien minder kunnen leveren in zo'n geval. Kan dat niet, kun je altijd nog in overleg besluiten om hem dan zelf aan te leveren. Meestal is dat geen probleem.

Mijn motor staat nu bij de dealer en daar vervangen ze ook meteen mijn voorspatbord. Scheelde namelijk €100 in aanschaf. Dan snappen ze heus wel waarom ik hem ergens anders aanschaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:05:

Je bedoelt afstand houden? Dat baksteen rijden vind ik maar irritant, zo vaak op de snelweg dat een motorrijder dan precies in mn dode hoek gaat zitten. Ja, die zit dus óók te dichtbij.
Ik heb een vraag:

Afhankelijk van je dealer/garage. De mijne suggereert soms zelf dat ik een component beter tweedehands kan aanschaffen, maar garantie op het onderdeel kan hij dan niet geven. Ook heb ik eens een motorband laten omleggen door hun, die had ik namelijk nog liggen (kreeg ik bij de aankoop van mn motor). Maar als ik álle onderdelen zou aanleveren, zouden ze het wellicht minder leuk vinden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Secsytime schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:33:
[...]

Verdomme wat een mooie rugzak is dat!
Ik heb iets vergelijkbaars liggen (keep op werk gekregen) op zolder (als hij er nog ligt).. nooit gebruikt want mijn laptop paste er niet in, want veel te smal..:(
Laatste keer dat ik hem zage was het elastiek uit de bovenkant behoorlijk vergaan..
Dus let up voor je zoveel geld aan zo'n ding uitgeeft dat alles wat je er in wil vervoeren er wel in past..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN

[afbeelding]
Ik heb het zelf ook gehad een keer een beetje gevallen / gerold. Ook een helm van 500+. Tja zelf doe ik het niet. Schade is niet echt zichtbaar. Maar goed ik heb ook een druk zwart wit patroon op mijn helm. Heb nog wel wat plekken met slijt 'schade' maar goed mijn helm. Ik gebruik hem elke dag. Ik vervang hem wel als hij 3-4 jaar oud is of er niet meer goed uitziet. Denk dat hij eerst stuk gaat op de scharnieren dan iets anders (systeem helm). Ik vertrouw mijn helm nog. Maar je kan altijd aan de leverancier vragen of ze je helm test. schuberth doet het wel van wat ik weet. voor iets van 150 euro per controle. (pin me er niet op vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

bolleh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:20:
[...]

Ik zou gewoon heel naïef aangeven dat je het zelf wilde vervangen maar bij nader inzien toch maar liever laat doen want 2 linkerhanden. Als je het zo zegt heb je grote kans dat ze hem er zo onder knallen. En zo niet hang je hetzelfde verhaal bij de volgende op :+

Geen ervaring mee overigens ;)
Goede! Ik heb van de eerste garage nog niks gehoord. Nu een tweede gevraagd en als die niks doet ga ik naar de volgende. Heb op dit moment nog geen garage waar ik me aan verbonden voel.
lolgast schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:21:
[...]

Bel eens met de garage die je hiervoor wilt inschakelen, grote kans dat ze de ketting voor hetzelfde bedrag of misschien minder kunnen leveren in zo'n geval. Kan dat niet, kun je altijd nog in overleg besluiten om hem dan zelf aan te leveren. Meestal is dat geen probleem.

Mijn motor staat nu bij de dealer en daar vervangen ze ook meteen mijn voorspatbord. Scheelde namelijk €100 in aanschaf. Dan snappen ze heus wel waarom ik hem ergens anders aanschaf :+
Thanks. Op zich maakt het me niet uit dat ze hem voor dezelfde prijs leveren. Ik heb een tegoedbon van vrienden gekregen die ik er voor in wil wisselen. Dat scheelt gewoon een groot aantal centen. Als ze dat echt niet willen knal ik er zelf een performance luchtfilter in.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Tylen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:55:
[...]

Of mee inder de douche. Dan heb je warm water ;)
Even heel gek: op mijn trapfiets heb ik zo'n brookszadel wat ook in moet breken. Goed invetten hielp daarbij uitzonderlijk.

Gewoon goed insmeren met vet?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
[...]

Jep heb hem zelf nu in het oranje maar in het zilver (mijn vorige was ook super mooi)
Afbeeldingslocatie: https://www.motoportgoes.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/MediaGallery/Motoport_Goes/Boblbee/Megalopolis_Aero_Signal-orange_frprsp_1.jpg

Mijn eerste had ik in Amsterdam gekocht. Toen kocht je hem custom made. Dus welke kleur shell welke kleur haakjes etc. En werd hij even in elkaar geschroefd. Wat een top tas was dat. Niet stuk te krijgen.
Jep maar met zijn verwachte levensduur van 10+ jaar valt het reuze mee. De vorige heb ik alleen maar vervangen omdat er wat kleine gaatje waren gevallen in de stof. De meeste motor laptop rugtassen kosten over de 200 euro. En hij is water dicht.
En daarom scheelt mij mijn backprotector onder mijn combi aan te trekken.

Het mooie is hij is modern is dat was hij 20 jaar terug ook al en nu nog steeds. Zou niet anders willen meer.
Ieder zijn mening ;) een mooiere rugtas is er niet voor mij :9~

[ Voor 8% gewijzigd door MeZZiN op 28-06-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:39
[...]

En handig voor als het sneeuwt. Dan kan je de weg een beetje vrijmaken. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:23

steveman

Comfortabel ten onder

Nog 738km onder de 5k toeren blijven ...
Daarna een tijd onder de 6k blijven ...
Daarna nog even onder de 8k blijven ...

Aaaah!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:29

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

LordKnox schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:54:
[...]

Dit is dezelfde discussie als dat een helm om de 2 - 4 jaar vervangen moet worden. Ik ken er genoeg die al meer dan 10 jaar met dezelfde helm rondrijden. Je weet gewoon niet hoe de binnenkant van de helm er aan toe is. De vraag is wat je nu belangrijker vind. 550 voor een nieuwe helm of het risico lopen dat als je onderuit gaat dat je permanente schade oploopt.
Afgelopen weekend met een toertocht van de Transalpclub had de oprichter een helm op die waarschijnlijk even oud is als de club. :o
:X

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:00

4x2

lộn xộn quá

Daarom mijn vraag aan jullie of het klopt dat ik weer geld moet lappen voor een nieuwe helm of dat een val vanuit mijn handen (heup hoogte) nog niet betekend dat mijn helm vervangen hoeft te worden.

[afbeelding]
Zal wel meevallen, je hoofd zat er niet in ;)

leeg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Net eindelijk geslaagd voor mijn theorie examen :D
De instructeur gaat nu snel mijn afrijden inplannen en dan is joost eindelijk zover.

Daarna komt het moeilijkste deel welke motor gaat het worden :(

- GSX650F Vanaf 2006
- Z750 Vanaf 2006
- Honda VFR 800 Vanaf 2004
En last but not least,
- MV Agusta Brutale 750 2004

Ik ga de motorfiets voor weekendtochten en woon werk verkeer gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Brutale *O*

Hou er rekening mee dat de GXS650F eruit ziet als een sportfiets, maar stiekem is het een Bandit met wat meer plastic. Heb er zelf een jaar & 35k op gereden, daarna weer ingeruild omdat ik hem toch wel erg saai vond.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:25:
De instructeur gaat nu snel mijn afrijden inplannen en dan is joost eindelijk zover.

- GSX650F Vanaf 2006
- Z750 Vanaf 2006
En last but not least,

Allereerst: Goed bezig :)

Ik kan me vergissen, maar volgens mij staan de Brutale' niet echt bekend om hun zuinigheid qua brandstof. Misschien iets om rekening mee te houden bij woon-werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:58:
[...]

Allereerst: Goed bezig :)

Ik kan me vergissen, maar volgens mij staan de Brutale' niet echt bekend om hun zuinigheid qua brandstof. Misschien iets om rekening mee te houden bij woon-werk ;)
Is inderdaad goed om te weten. Vandaar dat ik de vraag hier ook stel :D Weet ook niet of de Brutale zoveel duurder is in onderhoud vergeleken met de andere modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:04:
[...]

Is inderdaad goed om te weten. Vandaar dat ik de vraag hier ook stel :D Weet ook niet of de Brutale zoveel duurder is in onderhoud vergeleken met de andere modellen?
Vaak is het een vuistregel dat wanneer het Italiaans is, dan is het duur in onderhoud en verbruik etc. Máár dan heb je wel een sexy italiaanse motor in je schuur staan.

Neem je een Japanse motor, dan zijn ze goedkoper in aanschaf/onderhuid/verbruik etc. Máár die zijn wel vaak minder sexy dan de 'Italian studs'.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Onderhoud van de Brutale durf ik niet te zeggen, maar als ik kijk naar mijn eigen ervaring (Kawasaki/Honda/Ducati) heeft de Italiaan beduidend duurder onderhoud en zijn de onderhoudsintervallen korter op elkaar.
Daar komt bij MV Agusta bij dat er volgens mij beperkte specifieke kennis beschikbaar is en de motor waarschijnlijk meer afschrijft als je bij verkoop niet kunt aantonen dat hij betrouwbaar onderhoud gehad heeft. Het is nogal een merk voor liefhebbers namelijk, die betalen vaak liever meer voor zekerheid i.p.v. dat ze voor een dubbeltje minder ineens risico lopen.

Zaken om uit te zoeken voor je er eentje koopt. Los daarvan, wel gaaf om te kunnen zeggen dat je een Agusta hebt natuurlijk :+

[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 28-06-2017 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:58

A13X

Dude

Ari Gold schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:07:
[...]
En handig voor als het sneeuwt. Dan kan je de weg een beetje vrijmaken. :+
Nee joh daar kun je juist een mooi potje mee gaan sleeën :P

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
MeZZiN schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:26:
[...]Maar je kan altijd aan de leverancier vragen of ze je helm test. schuberth doet het wel van wat ik weet. voor iets van 150 euro per controle. (pin me er niet op vast)
Heb op hun site gekeken en dit is wat er op staat:
[quote]Can I have a helmet inspected after an accident?
After an accident, a helmet can only be inspected by the manufacturer itself. In this test, the helmet is destroyed. You only get to know if the helmet was safe. There is no other way to determine this. Modern motorcycle helmets are designed to absorb as much energy as possible during an impact. Therefore they are destroyed. Even a small impact can damage a helmet. Often this damage is invisible to the layman. Every helmet involved in an accident should be exchanged.[\quote]

Met andere woorden, ik ga morgen maar eens even naar de winkel waar ik het heb gehaald. Even hun advies vragen. Op internet kwam ik ook al mixed reacties tegen en hier ook.
LordKnox schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:54:
De vraag is wat je nu belangrijker vind. 550 voor een nieuwe helm of het risico lopen dat als je onderuit gaat dat je permanente schade oploopt.
Issue met het geld was meer omdat ik net terug kom van weekend met de motor training en het kost mij al ontzettend veel geld(de motor die ik heb met al het vervangen door onderhoud (exclusief de slijtage)). Natuurlijk is veiligheid Nr.1. Als dat namelijk niet het geval was, dan reed ik niet met motorpak aan met 30graden.

overig staat dit op SHOEI website:
[quote] Can I use a helmet after it has fallen down?
When the helmet has fallen from a low height, it can normally be driven further. Especially when no mounting parts (visors, mechanics, ventilation, etc.) are broken off. [\quote]

Dit geeft mij al wel iets betere gevoel maar ga toch nog vragen bij Motoport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Woon-werk... dus hij moet het doen? Geen Italiaan nemen, en al helemaal geen oude :o
Nielsjuhz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:22:
[...]

Heb op hun site gekeken en dit is wat er op staat:
[quote]Can I have a helmet inspected after an accident?
After an accident, a helmet can only be inspected by the manufacturer itself. In this test, the helmet is destroyed. You only get to know if the helmet was safe. There is no other way to determine this. Modern motorcycle helmets are designed to absorb as much energy as possible during an impact. Therefore they are destroyed. Even a small impact can damage a helmet. Often this damage is invisible to the layman. Every helmet involved in an accident should be exchanged.[\quote]

Met andere woorden, ik ga morgen maar eens even naar de winkel waar ik het heb gehaald. Even hun advies vragen. Op internet kwam ik ook al mixed reacties tegen en hier ook.

[...]

Issue met het geld was meer omdat ik net terug kom van weekend met de motor training en het kost mij al ontzettend veel geld(de motor die ik heb met al het vervangen door onderhoud (exclusief de slijtage)). Natuurlijk is veiligheid Nr.1. Als dat namelijk niet het geval was, dan reed ik niet met motorpak aan met 30graden.

When the helmet has fallen from a low height, it can normally be driven further. Especially when no mounting parts (visors, mechanics, ventilation, etc.) are broken off. [\quote]

Opzetten en rijden. Zoals gezegd, zonder hoofd er in valt de kracht die op de helm komt bij een val ontzettend mee.

[ Voor 91% gewijzigd door steveman op 28-06-2017 12:26 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:55
[...]

Zelf zou ik het hierna niet meer gaan vragen ;) Dit geeft mij persoonlijk voldoende zekerheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
steveman schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:22:
Woon-werk... dus hij moet het doen? Geen Italiaan nemen, en al helemaal geen oude :o

[...]
+1, en dat zeg ik als iemand die zo'n 75k km woonwerk verkeer op Italianen gedaan heeft, en nu nog steeds doet. Het kan prima, mits je wat technische kennis hebt en het niet erg vind om een keer wat te sleutelen langs te weg. Wat voorzorgsmaatregelen nemen scheelt ook veel, zo heb ik standaard een powerbank met startkabels bij om aangezien het laadsysteem niet zo betrouwbaar is. Als ik dan een keer stilval kan ik <5 min later weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:23
Wat de helm betreft.
Normaal is zo'n shell gebouwd om klappen op te vangen met een hoofd erin en dat weegt best wat.
Dus het zou apart zijn als hij gewoon zachtjes valt (niet gesmeten wordt) dat hij dan total loss is, want wat gebeurt er dan als er een hoofd in zit?! dan zou hij versplinteren door de extra massa?

Dus zachte val kan volgens mij best maar als hij op een steentje of puntig iets valt kan ik me wel voorstellen dat dit een barst of scheur zou kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-10 11:41

Least Inkling

Product of the cold war

Het geeft geen antwoord, maar als ik voor elke keer dat mijn helm valt een nieuwe moest kopen, had ik geen geld meer voor motorrijden. Ik ben daar zo slecht in.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Het gaat niet om de buitenschaal, maar om het schuim in de binnenkant waarvan je niet kan zien of het nog intact is. Met een milde val zonder hoofd erin zal dat niet stukgaan

motoport :')

[ Voor 7% gewijzigd door Maegrim op 28-06-2017 13:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Motoport verkoopt je vast graag een nieuwe: ik weet niet of het antwoord wat je van hun gaat krijgen wel ongekleurd is.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:39
Zou eerder de info van de fabrikant aannemen dan van Motoport of elk andere toko.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Motoport... slechte ervaringen alom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
kneusteun schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:16:
Tot nu toe heb ik daar goede ervaring mee. Ik ga voor onderhoud aan mijn motor wel naar een andere partij maar voor kleding etc is Motoport wel mijn adres. Heb goede advies en hulp daar gekregen bij het compleet krijgen van mijn uitrusting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
kneusteun schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:16:
Die mening is al vaker voorbijgekomen, nogmaals: Motoport is een franchise onderneming. Die kun je onmogelijk over een kam scheren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Misschien handig om voortaan even erbij te noemen om welke vestiging het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Wist niet dat bij de test de helm stuk ging dat is niet echt heeeeeel nuttig waarom het aanbieden. Vaag.
Maar goed een klein beetje kunnen ze wel hebben.

Motoport sommige zijn goed of gedeeltelijk. Bij motoport hippolytushoef bij ons in de buurt is de kledingafdeling top alleen voor onderhoud/kopen van een motor zou ik niet doen. Wilde een nieuwe motor kopen en er kon niet eens uitleg vanaf. Ze namen de tijd niet. Super slecht. Maar bij Wormerveer is het wel weer top daar mijn motor ook gekocht was een BMW veel tijd genomen ook tijdens het afleveren traject liep door BMW wat anders en lag lastig met de collectiviteits korting die ik had.

Maar als advies voor een woon-werk motor koop er een waar je weinig werk aan heb. Het is al genoeg werk om je om te kleden en dan op de motor te stappen en hij start niet of zo iets. Moet er zelf niet aan denken. Er zijn hele mooie betaalbare honda / BMW motoren die je niet in de steek laten met slecht en minder weer. En zorg voor iets bescherming (ruitje) het is niet fijn om met weinig bescherming woon-werk via de snelweg te doen. En neem een motor zonder ketting anders mag je elk jaar een verse onder leggen. Plus je moet de ketting vaak controleren en smeren. Cardan of Belt is beter voor woonwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:25:

- GSX650F Vanaf 2006
- Z750 Vanaf 2006
En last but not least,

Vergeet ook de BMW F800 ook niet
Is een degelijke motor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvZwolle schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:28:
[...]

Is een degelijke motor!
Ik zie dat jou FA nogsteeds op MP staat >:) >:) O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
Chakotay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:23:
Misschien handig om voortaan even erbij te noemen om welke vestiging het gaat...
Vestiging in Hengelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 06-10 10:28
Hoe zit het inderdaad met inrijden van een nieuwe moto ? Ik neem aan dat dit verschillend is per type moto(r) maar er zal wel een algemene vuistregel zijn ?

xxx km < 5rpm, xxx <7rpm ... ?

@lolgast Zie het niet in de TS ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingSig op 28-06-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 11:54
SmokingSig schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:46:
Hoe zit het inderdaad met inrijden van een nieuwe moto ? Ik neem aan dat dit verschillend is per type moto(r) maar er zal wel een algemene vuistregel zijn ?

Zal per motor verschillen denk ik. Altijd wel terug te vinden in een werkplaatshandboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15

Precies dat inderdaad. Verschilt natuurlijk per model en merk etc, maar meestal is het de eerste 1000km inrijden en dan mag je het geleidelijk aan opbouwen.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast

Het enige wat daarover te melden valt: Volg de manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Een vuistregel qua toerentallen is er sowieso niet, want de ene motor heeft een redline bij 15k en de ander bij 6k al. Als je een Yamaha R6 maar met 5k RPM rijdt zit je net boven stationair, en een een Honda NC700 zit dan al bijna in de toerenbegrenzer :P

Je zou wel een bepaald percentage van het toerengebied kunnen aanhouden, maar de vuistregel is vooral: RTFM. Kijk wat er in het boekje staat dus :P Wat wel algemeen geld is dat de boel fatsoenlijk warmrijden voordat je hem opentrekt vele malen belangrijker is dan tot welk toerental je gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
BvZwolle schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:28:
[...]

Is een degelijke motor!
Eens ^_^ Rijdt er elke dag op :) F800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Meestal is dit electronisch geregelt. De motor wil dan gewoon niet verder gaan dan bijvoorbeeld 7.000 toeren. Een revlimiter is tegenwoordig electronisch instelbaar. Ik kan bij mijn motor zelf kiezen waar de redline komt te liggen. Bij het inrijden word die redline heel simpel lager gelegt en zodra de eerst 1.000km er op zitten word het veranderd naar de redline voor na het inrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Meestal is dit electronisch geregelt. De motor wil dan gewoon niet verder gaan dan bijvoorbeeld 7.000 toeren. Een revlimiter is tegenwoordig electronisch instelbaar. Ik kan bij mijn motor zelf kiezen waar de redline komt te liggen. Bij het inrijden word die redline heel simpel lager gelegt en zodra de eerst 1.000km er op zitten word het veranderd naar de redline voor na het inrijden.
Kan je daadwerkelijk de revlimit instellen, of alleen waar het lampje begint te miepen? Waar dashboard begint te knipperen zie ik regelmatig, daadwerkelijk aan de revlimi knutselen heb ik toe nu toe alleen nog maar gezien als je de motor echt aan de computer hangt en aan de ECU gaat knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:57:
[...]

Kan je daadwerkelijk de redline instellen, of alleen waar het lampje begint te miepen? Waar dashboard begint te knipperen zie ik regelmatig, daadwerkelijk aan de redline knutselen heb ik toe nu toe alleen nog maar gezien als je de motor echt aan de computer hangt en aan de ECU gaat knutselen.
Dat is een goed punt inderdaad. Ik weet wel dat er 2 verschillende menu's zijn. In het verborgen menu is veel meer mogelijk dan in het standaard menu. Het zou inderdaad goed kunnen dat het alleen via de ECU mogelijk is. Ik weet wel dat er genoeg mensen zijn die het verhoogt hebben van 10.500 naar 12.000 bij het monteren van de Superbike kit, maar het is goed mogelijk dat het via de ECU gedaan is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

over rugzakken gesproken:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/19466741_10155512514313885_8089188930197474984_o.jpg?oh=7f13e6e14031ed7df9fd3a83e8893726&oe=59C3E4DA

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-10 11:41

Least Inkling

Product of the cold war

Lol:) vast alleen de schoenen van zijn vriendin?

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 06-10 10:28
Oki thx allemaal! Ik moet er nog inrollen hé :+

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingSig op 28-06-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Toch maar een ram mount icm X-Grip ipv m'n velcro-oplossing...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/34zivGH.png

Nog even kijken of ik m'n USB-power kan hetgebruiken... knopje wellicht verplaatsen, want zo'n handige faux ventilatiesleuf onder het zadel heb ik nu niet tot m'n beschikking.

Op zich grappig dat er onder het duozadel een usb-aansluiting zit... maar daar heb je aan het stuur zo weinig aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@Maegrim @GloriX Weten jullie waar die 2 korte ritsjes voor zijn bij de Rev'it Ignition? Zitten vlak onder de kraag, aan beide kanten een waarbij de tegen helft er in is geritst. Wat kun je daar aan vast maken? (zal straks even een foto maken)

Grappig overigens, het is inderdaad gewoon de ignition 2 los van de sticker en de naam van Louis.de maar de ignition verkopen ze niet meer hoor 8)7

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Als ik snap wat je bedoeld zijn dat losse ritsen om aan een broek zonder rits te bevestigen, zodat je die alsnog aan je jas vast kan maken. Dit heb ik met mijn kevlar broek bijvoorbeeld gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Maegrim schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:43:
Als ik snap wat je bedoeld zijn dat losse ritsen om aan een broek zonder rits te bevestigen, zodat je die alsnog aan je jas vast kan maken. Dit heb ik met mijn kevlar broek bijvoorbeeld gedaan.
Een broek vastritsen aan je kraag :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Maegrim schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:43:
Nee dat zijn de 360 graden rits en korte rits. Deze zitten nog boven je napoleon binnenzak.

tenzij jij je broek zo draagt :+ Afbeeldingslocatie: http://evilox.com/medias/photos/pantalon-taille-haute_el-bobo/photo/pantalon-taille-haute_el-bobo.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 28-06-2017 16:09 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nielsjuhz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:20:
[...]

Tot nu toe heb ik daar goede ervaring mee. Ik ga voor onderhoud aan mijn motor wel naar een andere partij maar voor kleding etc is Motoport wel mijn adres. Heb goede advies en hulp daar gekregen bij het compleet krijgen van mijn uitrusting.
Het zijn de kwikfitters onder de motorzaken. Standaard oliebeurtje is prima hoor, ware ze het niet dat ze niet een stapje verder gaan en bv even de ketting reinigen en achter het kleine tandwiel de boel even schoonmaken. Of even wat dingen 'vergeten' zijn zoals bij een kennis nu ook met de remvloeistof. Buiten proportionele prijzen voor kleppenstellen. Heb je 'moeilijkere' problemen zoals vering en gecupte banden dan weten ze het ineens biet meer, en zo nog een hele waslijst.

Ik kom nu bij iemand daar hoef ik maar een half woord te zeggen en die weet wat ik bedoel, die kent de motor door en na een beurt of een reparatie is ie ook gewoon 200% goed en dat voel en merk je ook gewoon. Simpele dingen zoals waar veel mensen over klagen met het extreme aan/uit gedrag van mijn model gixxer? Gaskleppen gereinigd en gesteld en het is amper merkbaar meer. Het kan dus wél... En dan wil ik niet weten wat het zou hebben gekost als je vergelijkbare dingen (die je dan zelf moet aandragen) zou heb laten doen bij MP. :X

Verder in de algemeenheid snap ik heel goed waarom Veldhoven failliet is gegaan en er nog weinig komen, op alle mogelijke manieren echt kansloos. Venray zelfde, sterker nog daar werd ik niet eens aangesproken en daar echt totaal geen gebruikt aanbod wat aanspreekt. Ja een paar motoren in een apart oud gebouwtje en vooral heel veel BMW nieuw in de showroom zelf. Motorcenter Venlo idem dito, niet aangesproken, geen aanbod en echt totaal geen sfeer.

Motoport Echt is weer een uitzondering. Echt een familiebedrijf. :P Door Kenny met mijn eerste schade keurig geholpen, tweede motor daar gekocht, zoektocht daarna super geholpen, veel motoren zo mee kunnen krijgen. Iedere keer kom ik toch even langs ouwehoeren en even gezellig. Kleding doet zijn zus en moeder geloof ik, ook top. Mijn dagelijkse pak daar gekocht. Regelmatig leuke acties en evenementen en het is er altijd druk. Altijd veel mensen en altijd wat te doen. Gewoon gezellig. Daar kom je graag voor je plezier.

Dat heb ik nu bij Huybers in Schijndel ook, zeker met mooi weer altijd na het werk een keer in de week langs zijn er altijd mensen. Even een bakkie doen, ouwehoeren, kijken wat voor leuk spul er nu weer binnenstaat. Ook meerdere malen motoren gehuurd, echt keurig geregeld en hele fijne en gezellige mensen. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Joopieboy op 28-06-2017 16:16 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik weet niet of dat nou zo'n goede vergelijking is, Kwikfit is in ieder geval nog goedkoop... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

Waar doe jij je onderhoud @Joopieboy ?

Altijd interesse in een goede garage..

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
steveman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:17:
[...]

[...]

hekjeScrewNietMembers

***members only***
Import motor? Nieuw dus... voortaan eerst de hele thread af lezen

[ Voor 12% gewijzigd door Amsterdamn op 28-06-2017 16:21 ]

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:12:
Ik weet niet of dat nou zo'n goede vergelijking is, Kwikfit is in ieder geval nog goedkoop... :+
Ze werken hetzelfde iig, alleen het uurtarief is buiten alle boeken. :+
dread schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:13:
Waar doe jij je onderhoud @Joopieboy ?

Altijd interesse in een goede garage..
Huybers in Schijndel, gespecialiseerd in de Japanse merken. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 28-06-2017 16:17 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik ga wel gewoon naar de Motoport in Hoogezand. Deze is mij in het verleden erg goed bevallen. Er werd goed meegedacht en men hield zich netjes aan de afspraken. Als het goed is staat mijn motor er nu ook weer, ivm kapotte dynamo of spanningswisselaar.
Ik heb nog geen ervaring met de lokale Triumph dealer, maar daar ga ik denk ik komende winter langs voor een beurtje dus we zullen zien.

[ Voor 21% gewijzigd door darkkingll op 28-06-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Chakotay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:44:
[...]

Een broek vastritsen aan je kraag :?
Vast voor een cape dan :+

Afbeeldingslocatie: http://maxrushtv.info/wp-content/uploads/2012/07/evel-knievel-wheeling.jpg

@raym09
Kom maar op met die foto want ik heb geen idee wat je bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

uh tja, strikt genomen komt ie uit Hinckley, maar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Chakotay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:31:
Brutale *O*

Hou er rekening mee dat de GXS650F eruit ziet als een sportfiets, maar stiekem is het een Bandit met wat meer plastic. Heb er zelf een jaar & 35k op gereden, daarna weer ingeruild omdat ik hem toch wel erg saai vond.
Hoe is de GSX650F voor de kleinere onder ons? Ik heb er eentje gevonden die ik stiekem toch sexy vind.

Members only:

Ondertussen heb ik er een paar gevonden die ik wil nice vind voor een redelijke prijs
Members only:

Voor welke zouden jullie gaan? Ik vind de Kawa in z'n originele groene kleur best nice.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hamza schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:30:
[...]

Hoe is de GSX650F voor de kleinere onder ons? Ik heb er eentje gevonden die ik stiekem toch sexy vind.

[...]
Ik ben met 1.75 niet bijzonder lang (maar ook niet echt klein), en kon moeiteloos met beide voeten aan de grond.

Voor het verdere keuzes maken: zorg dat je op elk type een keer een proefritje maakt :) Bij de meeste grote dealers die er een paar als occasion hebben staan moet dit geen probleem zijn.

Vanwaar alle members-only tags trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Chakotay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:35:
[...]

Ik ben met 1.75 niet bijzonder lang (maar ook niet echt klein), en kon moeiteloos met beide voeten aan de grond.

Voor het verdere keuzes maken: zorg dat je op elk type een keer een proefritje maakt :) Bij de meeste grote dealers die er een paar als occasion hebben staan moet dit geen probleem zijn.

Vanwaar alle members-only tags trouwens?
Zodat ze hem niet wegkapen :P. Ik ben van plan om met alle 4 een afspraak te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik denk dat hier meer wel- dan niet-members zitten :) Al uitgezocht hoe de boel werkt met importeren trouwens, gezien het allemaal Duits spul is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:29
Waarom een Duitse motor? Lijkt me alleen maar moeilijk gedoe met het ophalen, invoeren en bpm betalen met zo een dertien in een dozijn motorfiets. Ik kan bijna wel nu uit mijn hoofd zeggen dat je duurder uit bent in Duitsland. Voor het geldbesparing zou je het dus niet doen denk ik...

https://link.marktplaats.nl/m1177688570

Heb laatst mijn Nuda uit belgie geïmporteerd maar dat deed ik alleen omdat die motorfietsen hier in NL gewoon niet verkrijgbaar zijn. Ik zou liever 500 euro extra hebben betaald om het gewoon nu te kunnen aftikken bij een Nederlandse eigenaar voor een Nederlandse fiets.

Ik ben er nu al ongeveer een maand mee bezig en ik heb nog steeds geen kentekenbewijs. Vandaag is pas het fiscaal akkoord afgegeven door de belastingdienst.

[ Voor 53% gewijzigd door cyntax op 28-06-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Daar heb ik juist slechte ervaringen mee.

Vriendin paste daar een helm en gaf aan dat hij niet lekker zat, zegt het meisje wat er werkt dat dat normaal is.
Vervolgens zegt mijn vriendin dat ze niet het idee heeft dat ze hier lekker mee op de motor zit en vraagt aan de winkelbediende welke helm ze zelf dan gebruikt.... antwoord was dat ze nog nooit op een motor had gereden en ook geen helm had. Fijn dat zo iemand dan aangeeft dat ze toch echt die helm moest kopen _/-\o_

Heb er zelf wel wat onderdeeltjes af en toe opgehaald maar zou er niet zo snel voor onderhoud heen gaan, misschien lullig maar ik hoor te veel slechte verhalen om de gok te nemen. Dus MotorOost of Motorcentrum eibergen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
cyntax schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:40:
Waarom een Duitse motor? Lijkt me alleen maar moeilijk gedoe met het ophalen, invoeren en bpm betalen met zo een dertien in een dozijn motorfiets. Ik kan bijna wel nu uit mijn hoofd zeggen dat je duurder uit bent in Duitsland. Voor het geldbesparing zou je het dus niet doen denk ik...

https://link.marktplaats.nl/m1177688570

Heb laatst mijn Nuda uit belgie geïmporteerd maar dat deed ik alleen omdat die motorfietsen hier in NL gewoon niet verkrijgbaar zijn. Ik zou liever 500 euro extra hebben betaald om het gewoon nu te kunnen aftikken bij een Nederlandse eigenaar voor een Nederlandse fiets.

Ik ben er nu al ongeveer een maand mee bezig en ik heb nog steeds geen kentekenbewijs. Vandaag is pas het fiscaal akkoord afgegeven door de belastingdienst.
Even een voorbeeldje. Op marktplaats vind je een Kawasaki ER 6F uit 2008 met 30000 op de teller voor 4000 euro. In Duitsland kan je voor 4000 euro een 2012 model krijgen met ong 10.000 km op de teller. Import heb ik eerder gedaan voor een vriend. Stelt echt geen bal voor. De Keuringsstation is bij mij praktisch om de hoek en de bpm is maximaal 300 euro. Je krijgt gewoon meer voor je geld t.o.v. NL'se motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:29
Hamza schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:53:
[...]

Even een voorbeeldje. Op marktplaats vind je een Kawasaki ER 6F uit 2008 met 30000 op de teller voor 4000 euro. In Duitsland kan je voor 4000 euro een 2012 model krijgen met ong 10.000 km op de teller. Import heb ik eerder gedaan voor een vriend. Stelt echt geen bal voor. De Keuringsstation is bij mij praktisch om de hoek en de bpm is maximaal 300 euro. Je krijgt gewoon meer voor je geld t.o.v. NL'se motoren.
In Nederland kan je precies dezelfde deals vinden zoals:
https://www.autoscout24.n...53-e350040ab4b3?cldtidx=5

Daarnaast verkopen Nederlandse motoren beter als je er vanaf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
kneusteun schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:43:
[...]

Daar heb ik juist slechte ervaringen mee.

Vriendin paste daar een helm en gaf aan dat hij niet lekker zat, zegt het meisje wat er werkt dat dat normaal is.
Vervolgens zegt mijn vriendin dat ze niet het idee heeft dat ze hier lekker mee op de motor zit en vraagt aan de winkelbediende welke helm ze zelf dan gebruikt.... antwoord was dat ze nog nooit op een motor had gereden en ook geen helm had. Fijn dat zo iemand dan aangeeft dat ze toch echt die helm moest kopen _/-\o_

Heb er zelf wel wat onderdeeltjes af en toe opgehaald maar zou er niet zo snel voor onderhoud heen gaan, misschien lullig maar ik hoor te veel slechte verhalen om de gok te nemen. Dus MotorOost of Motorcentrum eibergen dan maar :)
Gevalletje eat you own dog food. (https://en.wikipedia.org/wiki/Eating_your_own_dog_food) maar goed als je zelf niet rijdt kan je best een hele goede verkoper zijn denk ik alleen eigen ervaring is toch erg belangrijk. Maar goed over de helm hij moet strak zitten niet oncomfortabele strak. Maar als het je eerste keer is kan het wel zo voelen misschien maar dan is er misschien en andere helm die wel goed zit maar net testen oncomfortabele aan maar net niet lekker strak. Het is moeilijk om een goede helm te vinden. Ik heb nu mijn tweede en gelukkig beide keren goed gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Raym09 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:39:
@Maegrim @GloriX Weten jullie waar die 2 korte ritsjes voor zijn bij de Rev'it Ignition? Zitten vlak onder de kraag, aan beide kanten een waarbij de tegen helft er in is geritst. Wat kun je daar aan vast maken? (zal straks even een foto maken)

Grappig overigens, het is inderdaad gewoon de ignition 2 los van de sticker en de naam van Louis.de maar de ignition verkopen ze niet meer hoor 8)7
Volgens mij zijn die om de bodywarmer in te ritsen zonder de waterdichte voering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Die zitten er inderdaad ook maar dan maak ik van
waarbij de tegen helft er in is geritst
niks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Motor staat weer thuis *O*

Nu in de trein om de auto weer op te halen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@Maegrim @GloriX
Foto:
Ritsen

@GloriX bodywarmer zou idd kunnen, maar waarom zitten er dan de tegen helften in?

Awesome

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:25:
Hoera bijzondere verrichtingen gehaald! Ik deed een precisiestop ipv een stopproef, ik vergat de laatste pion bij de snelle slalom en ik liet de motor in het vak staan bij het lopen met de motor. Ik stond er naast, "klaar!". "nee gek ook weglopen" "oh ja!"

Maar toch gehaald 8-)
Yes, en vanmorgen geslaagd voor de theorie met vier fout. Hoera! *O*

Thanks trouwens voor de felicitaties, het is een fijn welkom bij deze club :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Raym09 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:50:
@Maegrim @GloriX
Foto:
[afbeelding]

@GloriX bodywarmer zou idd kunnen, maar waarom zitten er dan de tegen helften in?
Die "tegenhelften" zijn om aan een losse bodywarmer te naaien. Zodat je ook andere merken kunt gebruiken.
Revit gebruikt een eigen niet gangbare rits maat namelijk, je kunt niet de voering van bijvoorbeeld Büse in een Revit jas ritsen. Vandaar de losse stukjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

lolgast schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:01:
[...]

Die "tegenhelften" zijn om aan een losse bodywarmer te naaien. Zodat je ook andere merken kunt gebruiken.
Revit gebruikt een eigen niet gangbare rits maat namelijk, je kunt niet de voering van bijvoorbeeld Büse in een Revit jas ritsen. Vandaar de losse stukjes
Ahhh Kijk tot die conclusie begon ik ook al aan te komen, bij de aansluiting voor de broek zitten ze er ook aan. En die past idd niet op mijn hellfire broek.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
lolgast schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:01:
[...]

Niet helemaal waar. Ze gebruiken de meest gebruikte ritsmaat van YKK(S80 als ik het zo uit mijn hoofd zeg), maar het "aanhechtstukje" (waar je de 2 helften van de rits in elkaar haakt), is ongeveer 2mm korter, waardoor andere ritsen niet passen...
Ja, ik weet dat ik af en toe een mierenneuker ben.

[ Voor 4% gewijzigd door DragonSlayer666 op 28-06-2017 21:28 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1 ... 84 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.