Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.247 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MrXen0 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:33:
[...]

Nu natuurlijk op zoek naar een motor.. Ik wil de motor graag gaan gebruiken voor voornamelijk weekendritten om op bezoek te gaan bij familie, het liefst comfortabel met mijn vriendin achterop die natuurlijk ooit ook haar eigen rijbewijs gaat halen.

[...]
Zoals je het zegt zou ik adviseren te kijken naar een (sport) tour motor. BMW R1150RT/R1200RT of F800ST, Honda VFR, Yamaha FJR etc. Een stapje lichter kan natuurlijk ook, een meer naked met kuip idee, zoals de Yamaha Fazer, Honda Hornet.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-10 17:23

steveman

Comfortabel ten onder

Joopieboy schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:26:
[...]

Ja daarom heb ik ook volledige laarzen aan. ;) Overdrijven is ook een kunst sjef. ;)

Het verschil tussen wat kunnen bewegen en normaal kunnen lopen of de binnenkant van je enkels helemaal kaallopen en hobbelen als een marsmannetje.
Ik zie enkel, ik ben hekjeTriggered (Wegens eigen toedoen heb ik een verotte enkel) Terwijl ik deze laarzen droeg:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h8f3RLG.png

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Frans92 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:25:
[...]
@cyntax
Of eventueel via www.motorparts-online.com
Heb daar zelf nog niets gekocht, maar kwam een tijdje geleden langs in het topic. Hier kan je ook veel onderdelen van verschillende sloopbedrijven vinden.
Heb daar een keer een remschijf besteld.
Was een keer en nooit weer. Lange levertijd en moest er continue achteraan voordat hij een keer opgestuurd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Mijn eerste bike zal een 2ehands CB650F worden. Ik ben er echt op verliefd na tientallen reviews e.d. te bekijken op youtube. Hopelijk kan ik er eentje van 2014 op de kop tikken.

Volgende week theorie afleggen. Daarna praktijk vastleggen en inkopen doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wilco1985 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:53:
[...]

Was een keer en nooit weer. Lange levertijd en moest er continue achteraan voordat hij een keer opgestuurd werd.
Verschilt heel erg waar het vandaan komt... Die website laat de voorraad zien van en geeft bestellingen door aan een hele zwik sloperijen en onderdelenboeren. De snelheid van de levering is dus afhankelijk van waar het terecht komt :)

Zelf heb ik er minimaal 10x al iets besteld, nooit problemen mee gehad. Spullen waren altijd zoals op de foto, en met hooguit een paar dagen wel binnen. CMS-NL voor nieuwe onderdelen was vaak trager.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:47
wilco1985 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:53:
[...]

Ik heb er 2 keer besteld. De eerste keer dezelfde dag nog opgehaald (na telefonisch contact over openingstijden, deden totaal niet moeilijk) en de tweede keer laten versturen omdat het van ver kwam. Was de volgende dag binnen.

Het ligt eraan van welke dealer het komt. Motorparts-online is gewoon een soort Marktplaats voor handelaren, iedereen kan zijn spul erop zetten (tegen vergoeding denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-10 13:16
noes schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:42:
[...]

Zoals je het zegt zou ik adviseren te kijken naar een (sport) tour motor. BMW R1150RT/R1200RT of F800ST, Honda VFR, Yamaha FJR etc. Een stapje lichter kan natuurlijk ook, een meer naked met kuip idee, zoals de Yamaha Fazer, Honda Hornet.
BMW trekt mij helaas echt helemaal niet qua uiterlijk en het oog wil natuurlijk ook wat.

VFR had ik ook al een paar keer opgeslagen op Marktplaats inderdaad, zie wel dat hier veelal hogere kilometers op staan, denk 60.000+, maakt dit nog wat uit? Zoals je merkt, ben ik echt nog een leek!

Fazer en Hornet ook al een paar keer opgeslagen, maar is door een stap lichter het eventuele rijden met passagier nog wel aangenaam?

Eigenlijk jammer dat met lessen hier geen aandacht aan geschonken is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
MrXen0 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:33:
Gister rijbewijs gehaald en aangevraagd bij het gemeentehuis, nu tot vrijdag wachten en dan is die er (als het goed is)!

Kleding ed. heb ik al gekocht, simpele Rev'it spullen met uitritsbare lagen en genoeg doorwaai mogelijkheden, mooi compromis om niet voor alles aparte dingen te moeten kopen.

Nu natuurlijk op zoek naar een motor.. Ik wil de motor graag gaan gebruiken voor voornamelijk weekendritten om op bezoek te gaan bij familie, het liefst comfortabel met mijn vriendin achterop die natuurlijk ooit ook haar eigen rijbewijs gaat halen.

Iemand suggesties naar wat voor type motor te kijken? Ik vind het erg lastig om te zeggen wat fijn is qua pk/koppel om fijn met iemand achterop te kunnen rijden zonder dat het traag aan voelt, topsnelheden hoeven echt nog niet behaald te worden, rijbewijs is immers net behaald dus ik wil eerst gewoon een jaar of 2 echt 'goed' leren rijden.

Budget t/m €3500, duurder dan dat vind ik het zonde mocht ik toch eens een stom geintje uithalen als de standaard niet goed uitklappen oid.

Of als iemand 1 te koop heeft staan die lijkt te voldoen aan de eisen, laat maar weten!
Wie weet vind je 'n Honda CB500F/X/R (2013 of 2014) al voor die prijs. Was mijn keus om te 'leren rijden', en ben er nog steeds happy mee. (na 19000km)

't is geen raket, maar je kan er ook 170+ mee halen en trekt uiteraard sneller op dan alle auto's, dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
lolgast schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:58:
[...]

Ik heb er 2 keer besteld. De eerste keer dezelfde dag nog opgehaald (na telefonisch contact over openingstijden, deden totaal niet moeilijk) en de tweede keer laten versturen omdat het van ver kwam. Was de volgende dag binnen.

Het ligt eraan van welke dealer het komt. Motorparts-online is gewoon een soort Marktplaats voor handelaren, iedereen kan zijn spul erop zetten (tegen vergoeding denk ik)
Klopt, is een verzameld aanbod van verschillende slopers. Ik had kennelijk de verkeerde. Bij mij duurde het eindeloos. Bij voorkeur haal ik onderdelen via mp. Dan kun je vaak snel ophalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Pff, gisteren MSL dag gehad op Zandvoort. Na de vorige keer tijdens het ZAC een familie ganzen tegen te komen was het deze keer de beurt aan een hond.

Afbeeldingslocatie: http://www.leukopdefoto.nl/files/20170626/26-06-2017/Groep4/large/leukopdefoto_1051995.JPG

Misschien moeten ze het circuit maar Dierenpark Zandvoort noemen. Dit is toch wel een blamage, waar komt dat beest in godsnaam vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Thalaron schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:12:
[...]

Heb op schoenen/laarzen na alles compleet hier, komend weekend mijn "try-out" haha. Ik houd mijn nieuwe pak we voor wanneer ik klaar ben met lessen (heb een ouder pak liggen) of in elk geval tot ik de snelweg op ga. Indien ik nog geen fatsoenlijk schoenwerk heb zal ik kijken of ze bij de rijschool wat beters hebben liggen.

"Bang" dat het zodra het zover is om te bezuinigen op kleding was voor ons ook DÉ reden om het nu meteen te halen!
Doe je goed en goede laarzen rijd ook een stuk fijner heb een keer toen mijn laarzen stuk waren met mijn normale stevige schoenen maar dat was toch echt minder fijn rijden. Maar goed lekker dat je een vers setje heb :) altijd fijn.

Vandaag even kleding stress (kon een onderdeeltje weer niet vinden) maar vandaag met motorjeans (met protectie) naar het werk vanavond een etentje en mijn leren broek gaat het niet worden dan. En om kleden is niet echt handig. Was even wennen maar goed rijd wel prima toch even omgekleed op mijn werk de hele dag met jeans en protectors is minder fijn maar als ik een keer een avond weg moet is het wel lekker makkelijk en toch vrij goed beschermd. Maar morgen we gewoon mijn normale kleding ^_^ prima voor een ritje maar mijn leren combi is wel het prettigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 11:35

incmve

maredana.nl

MrXen0 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:03:
[...]

BMW trekt mij helaas echt helemaal niet qua uiterlijk en het oog wil natuurlijk ook wat.

VFR had ik ook al een paar keer opgeslagen op Marktplaats inderdaad, zie wel dat hier veelal hogere kilometers op staan, denk 60.000+, maakt dit nog wat uit? Zoals je merkt, ben ik echt nog een leek!

Fazer en Hornet ook al een paar keer opgeslagen, maar is door een stap lichter het eventuele rijden met passagier nog wel aangenaam?

Eigenlijk jammer dat met lessen hier geen aandacht aan geschonken is..
KM's maakt bij een VFR niet veel uit mits een beetje normaal onderhouden.
Mijn VFR heeft inmiddel 75K op de teller :)
Op vfroc.nl komen nog wel hogere KM's voor.

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

xos schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:16:
Pff, gisteren MSL dag gehad op Zandvoort. Na de vorige keer tijdens het ZAC een familie ganzen tegen te komen was het deze keer de beurt aan een hond.

[afbeelding]

Misschien moeten ze het circuit maar Dierenpark Zandvoort noemen. Dit is toch wel een blamage, waar komt dat beest in godsnaam vandaan.
Kijk, blijkbaar is de hond een oud motorcrossrijder/supermotopiloot, hij strekt zijn ene pootje voordat hij de bocht in gaat 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:06
Ik zit ook te denken om mijn A rijbewijs te gaan halen. Een belangrijke reden om het op korte termijn te doen is om mijn woon-werk verkeer ook op de motor te gaan doen, zodat 1 van onze auto's de deur uit kan.

Maar ik vraag me af of dat wel reeël is en zo ja, wat voor motor en wat voor opties ik dan nodig heb. Sowieso, zijn er sites waarop je goed kan zoeken naar tweedehands motoren? De sites die ik tegenkom zijn vrij kaal en je kunt niet aanvinken welke opties je wilt (ABS, wat voor soort aandrijving, cruise control, etc).

Wat informatie over mijn woon-werk verkeer:
100km/dag
4 dagen/week
45 weken/jaar
Mogelijkheid tot thuiswerken
Laptop vd zaak die met mij meereist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Misschien is belangrijk om te weten wáárom de auto weggaat? Afhankelijk van wat voor iets dat is, is motorrijden namelijk niet per sé goedkoper namelijk.

Niet dat ik niet vind dat je het niet moet doen want motorrijden is fantastisch natuurlijk, maar anders kun je zomaar bedrogen uitkomen en dat zou zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
lolgast schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:31:
Misschien is belangrijk om te weten wáárom de auto weggaat? Afhankelijk van wat voor iets dat is, is motorrijden namelijk niet per sé goedkoper namelijk.

Niet dat ik niet vind dat je het niet moet doen want motorrijden is fantastisch natuurlijk, maar anders kun je zomaar bedrogen uitkomen en dat zou zonde zijn.
celshof schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:27:
Ik zit ook te denken om mijn A rijbewijs te gaan halen. Een belangrijke reden om het op korte termijn te doen is om mijn woon-werk verkeer ook op de motor te gaan doen, zodat 1 van onze auto's de deur uit kan.

Maar ik vraag me af of dat wel reeël is en zo ja, wat voor motor en wat voor opties ik dan nodig heb. Sowieso, zijn er sites waarop je goed kan zoeken naar tweedehands motoren? De sites die ik tegenkom zijn vrij kaal en je kunt niet aanvinken welke opties je wilt (ABS, wat voor soort aandrijving, cruise control, etc).

100km/dag
4 dagen/week
45 weken/jaar
Mag ik raden? Veel file onderweg naar 't werk? 8)

Was alvast mijn reden om te beginnen met motorrijden. (maar ik doe m'n wagen niet weg... is wel zo makkelijk, en is natuurlijk ook de enige auto in het gezin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Dryhte schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:47:
[...]

Mag ik raden? Veel file onderweg naar 't werk? 8)

Was alvast mijn reden om te beginnen met motorrijden. (maar ik doe m'n wagen niet weg... is wel zo makkelijk, en is natuurlijk ook de enige auto in het gezin)
Nou, eigenlijk bijna geen. Mijn reis is heerlijk op CC te rijden en dan heb ik ook nog eens een automaat, dus prima file-auto.

Maar ik vind het op dit moment niet te verantwoorden om een rijbewijs te gaan halen, motor+spullen te kopen en dan niet op een ander vlak wat te besparen.
Sowieso hebben we het er thuis al vaak over dat 2 auto's toch wel overdreven is, maar gezien de alternatieven voor het woon-werkverkeer is het niet haalbaar om een auto weg te doen.

En uiteraard is het leuk om ook te kunnen gaan touren op de vrije dagen.

edit: qua kosten weet ik dat het niet veel scheelt. Afschrijving, verzekering en belasting zal lager zijn, maar bepaalde andere zaken (banden/kleding) zullen dan weer meer kosten dan met een auto.

[ Voor 10% gewijzigd door celshof op 27-06-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
MrXen0 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:03:
[...]

Ik heb vorig jaar een slecht onderhouden VFR800 uit 2001 met 135k km op de teller erbij gekocht. Daar staat na wat broodnodig onderhoud nu 143k km op, fijn en betrouwbaar :Y

[ Voor 1% gewijzigd door Maegrim op 27-06-2017 11:32 . Reden: Een woord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
celshof schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:03:
[...]
Nou, eigenlijk bijna geen. Mijn reis is heerlijk op CC te rijden en dan heb ik ook nog eens een automaat, dus prima file-auto.

Maar ik vind het op dit moment niet te verantwoorden om een rijbewijs te gaan halen, motor+spullen te kopen en dan niet op een ander vlak wat te besparen.
Sowieso hebben we het er thuis al vaak over dat 2 auto's toch wel overdreven is, maar gezien de alternatieven voor het woon-werkverkeer is het niet haalbaar om een auto weg te doen.

En uiteraard is het leuk om ook te kunnen gaan touren op de vrije dagen.

edit: qua kosten weet ik dat het niet veel scheelt. Afschrijving, verzekering en belasting zal lager zijn, maar bepaalde andere zaken (banden/kleding) zullen dan weer meer kosten dan met een auto.
Je zit natuurlijk wel vast aan de motor als je je wagen wegdoet... (ook als 't erg slecht weer is).

Ik rijd vaak genoeg vrijwillig door de regen, maar bij ijzel en regenstorm en dergelijke omstandigheden durf ik toch al eens de wagen te nemen (of als ik gewoon geen zin heb in de motor wegens spierpijn van de Capoeira ;) zoals vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Dryhte schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:37:
[...]

Je zit natuurlijk wel vast aan de motor als je je wagen wegdoet... (ook als 't erg slecht weer is).

Ik rijd vaak genoeg vrijwillig door de regen, maar bij ijzel en regenstorm en dergelijke omstandigheden durf ik toch al eens de wagen te nemen (of als ik gewoon geen zin heb in de motor wegens spierpijn van de Capoeira ;) zoals vandaag)
Nou, mijn vrouw is 2 dagen per week thuis, dus dan zou er wel een auto beschikbaar zijn en op vrijdag ben ik zelf thuis, dus dan hoef ik niet ver.

edit: Maar inderdaad, ik zou dan ook bij slecht weer met de motor moeten gaan. Ook als het vriest.

[ Voor 7% gewijzigd door celshof op 27-06-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:48:
[...]

Ik zie enkel, ik ben hekjeTriggered (Wegens eigen toedoen heb ik een verotte enkel) Terwijl ik deze laarzen droeg:

[afbeelding]
Toch wel ja? Dat is eigenlijk de reden dat ik hoge laarzen draag om dat te voorkomen. Zal eens kijken of er wat zinnigs over te vinden is.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Laatst online: 14-10 13:16
incmve schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:18:
[...]

KM's maakt bij een VFR niet veel uit mits een beetje normaal onderhouden.
Mijn VFR heeft inmiddel 75K op de teller :)
Op vfroc.nl komen nog wel hogere KM's voor.
Maegrim schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:31:
[...]

Ik heb vorig jaar een slecht onderhouden VFR800 uit 2001 met 135k km op de teller erbij gekocht. Daar staat na wat broodnodig onderhoud nu 143k km op, fijn en betrouwbaar :Y
Dan gaat de VFR toch bovenaan het lijstje voor een testrit maken! Vind het sowieso een erg mooie machine qua looks, bedankt heren! Ik ga proberen te zoeken naar een zaak die in ieder geval een VFR heeft staan en ook wat dingen als een Hornet/SV650. Ga die kant op op een ZX9R van een kameraad zodat ik ook een keer op een sport heb gezeten maar 95% kans dat dat voor mij afvalt door de zithouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

celshof schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:38:
[...]
Nou, mijn vrouw is 2 dagen per week thuis, dus dan zou er wel een auto beschikbaar zijn en op vrijdag ben ik zelf thuis, dus dan hoef ik niet ver.

edit: Maar inderdaad, ik zou dan ook bij slecht weer met de motor moeten gaan. Ook als het vriest.
Onder 0 is geen probleem, als het maar niet glad is op de weg (als er gestrooid is, is het niet glad, wel nat). Met -5 nog gereden afgelopen winter. In jouw geval kan je wellicht OV pakken als je vrouw de auto nodig heeft en je vindt het weer te slecht (bijv storm, ijzel) of die dagen thuis werken.

Ik vind zelf de auto geen optie meer ivm reistijd: ik rijd de A4 van Den Haag naar Hoofddorp dagelijks en daar is t altijd drama, bij slecht weer extra drama. Auto kost me standaard meer tijd en door het vele motorrijden frustreer ik me nu enorm in de file. Enige waar ik de auto nog voor gebruik is voor samen met vriendin op stap, sport (ivm grote sporttas en geen zin om om te kleden) en boodschappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het bedrijf waar ik werk heeft Yamaha als klant en vandaag was ik op het hoofdkantoor, smullen hoor! Prachtige entree met alle nieuwste modellen. Volgende keer maak in een fototje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
toch maar even de spuitelf uithangen;

3jr geleden een VFR 800 Fi gekocht met 37000 km op de teller.
Vanmorgen km 74000 op de teller voorbij zien gaan.

Met maar een klein beetje onderhoud zijn ze niet stuk te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een groot verschil om een VFR 800 met VTEC te rijden?
Vergeleken met een VFR zonder VTEC

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Met VTEC heb je minder koppel onderin en een grotere schop onder je kont zodra de extra kleppen meedoen...
...schijnt, ik hou het bij de oudere modellen :+
Die allernieuwste VFR is echt te duur en te zwaar voor wat je krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 11:54
Gelukkig verschillen smaken.
Want die TCX Infinity vind ik juist weer afschuwelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:37
Ik ben zelf ook een trotse bezitter van VFR 750F. In de lente wilde ik hem verkopen, maar vind het nog steeds een leuke machine om op te rijden. Voor langere ritten neem ik spanningsregelaar mee als reserve, voor de rest heeft ie mij nog nooit in de steek gelaten. :) Wat ik minder fijn vindt aan VFR is dat je voor oudere modellen (1995-1998) niet makkelijk bagage oplossingen kunt vinden.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Ik heb er een nieuwe spanningsregelaar met mosfets ipv thyristors inzitten, die kunnen veel beter met de spanningen omgaan dan dat oude spul

[ Voor 3% gewijzigd door Maegrim op 27-06-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Maegrim schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:41:
Ik heb er een nieuwe spanningsregelaar met mosfets ipv thyristors inzitten, die kunnen veel beter met de spanningen omgaan dan dat oude spul
Hmm, zo'n ding moet ik ook nog hebben voor de Caponord. Waar heb je die van jou vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
motoelectrical.co.uk, ik heb de 'Improved Mosfet Voltage Regulator Rectifier Honda RVT 1000 RC 51 2002-2006 VFR 800 Interceptor 2000-2009' maar die vind ik nu niet terug. Werkt prima iig, stabiele voltages

[ Voor 10% gewijzigd door Maegrim op 27-06-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-10 17:12
SmokingSig schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:53:
Mijn eerste bike zal een 2ehands CB650F worden. Ik ben er echt op verliefd na tientallen reviews e.d. te bekijken op youtube. Hopelijk kan ik er eentje van 2014 op de kop tikken.

Mag ik je een tip geven? Wacht even met het kopen van de motor totdat je het rijbewijs hebt en er een proefrit mee gedaan hebt. Nu ben je er verliefd op, maar misschien dat je na het lessen een proef rit doet en besluit dat het toch niets voor je is. Zou zonde van je geld zijn ;)

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
aidanl schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:13:
[...]

Mag ik je een tip geven? Wacht even met het kopen van de motor totdat je het rijbewijs hebt en er een proefrit mee gedaan hebt. Nu ben je er verliefd op, maar misschien dat je na het lessen een proef rit doet en besluit dat het toch niets voor je is. Zou zonde van je geld zijn ;)
Hehe thx 4 the tip, dat was ik wel al van plan :) De inkopen doelde op beschermkledij. Vraag is alleen, waar kan je een testrit doet met een motor van 2014 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Staat misschien ergens bij een Honda dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
SmokingSig schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Hehe thx 4 the tip, dat was ik wel al van plan :) De inkopen doelde op beschermkledij. Vraag is alleen, waar kan je een testrit doet met een motor van 2014 ?
Check even motor occasion websites of het motor-forum. Misschien dat je er daar 1 tegen komt. Zie je OP voor lijst met websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Maegrim schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:01:
motoelectrical.co.uk, ik heb de 'Improved Mosfet Voltage Regulator Rectifier Honda RVT 1000 RC 51 2002-2006 VFR 800 Interceptor 2000-2009' maar die vind ik nu niet terug. Werkt prima iig, stabiele voltages
Dank :) Ze hebben er ook eentje voor de Rotax-Aprilia's, zie alleen nergens staan dat het ding daadwerkelijk mosfets heeft. Eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
SmokingSig schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:14:
[...]

De versies van 2014 t/m 2016 verschillen nauwelijks iets volgens mij. Pas in 2017 is hij aangepast. Je hebt best kans dat de meeste dealers nog gewoon 2016 versies hebben staan. Weet niet waar je vandaan komt, maar bij Pols motoren in Waalwijk hadden ze er afgelopen winter minstens 3 staan. In Breda bij Motoport ook minstens 2.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Waren er hier trouwens niet een aantal mensen in de markt voor een Kawasaki Vulcan S? Ik heb begrepen dat er vandaag een persdag was om de motor te testen, dus verwacht redelijk wat content over deze motoren op korte termijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@lolgast Ah goeie tip! Ik was een van die geïnteresseerden inderdaad. Heb er al een keer een proefrit op kunnen maken, maar een kritische blik van de pers is natuurlijk altijd interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Waar haalt hij die info vandaan denk je? Nou, Facebook :+
Dit is te toevallig namelijk ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZEKceH9.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0aTuxLO.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Haha heb sinds vanochtend niet op Facebook gekeken,anders had ik het waarschijnlijk ook al gezien. Alsnog bedankt voor de tip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 16:41
Ik heb een VFR750 van '87 en een VFR800VTEC van 2003, beide topmachines :)

Laatst ff op een CBR1000RR gereden met 200PK, dat was ook awesome. Alleen geen plek voor 3 in m'n garage :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
lolgast schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:46:
Waar haalt hij die info vandaan denk je? Nou, Facebook :+
Dit is te toevallig namelijk ;)
[afbeelding]
[afbeelding]
Yup, me. Alleen ze zijn 2ehands nauwelijks te verkrijgen. Ook niet in DE. Verder zijn ze nog te duur. Nieuw 10k 2ehands rond de 7-8k.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Leviathius schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:36:
[...]

De versies van 2014 t/m 2016 verschillen nauwelijks iets volgens mij. Pas in 2017 is hij aangepast. Je hebt best kans dat de meeste dealers nog gewoon 2016 versies hebben staan. Weet niet waar je vandaan komt, maar bij Pols motoren in Waalwijk hadden ze er afgelopen winter minstens 3 staan. In Breda bij Motoport ook minstens 2.
Belgie :D

Idd 2017 is de nieuwste, maar een nieuwe bike als eerste aankoop zie ik niet echt zitten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
@SmokingSig Nee inderdaad een nieuwe bike is voor de meesten van ons een droom die helaas niet gauw zal uitkomen...

Maar je zou dus eens moeten kijken bij de Honda dealers in de buurt of ze hem daar hebben staan. Want als ze er nog pre-2017 hebben dan kun je gewoon een proefrit maken zodra je je rijbewijs hebt (ook al wil je waarschijnlijk een 2014, de 2015/16 rijden hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 16:29

Wootlock

Evilution

SmokingSig schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:11:
[...]

Belgie :D

Idd 2017 is de nieuwste, maar een nieuwe bike als eerste aankoop zie ik niet echt zitten :+
Heb ik wel gedaan na het behalen van mijn rijbewijs, geen moment spijt van gehad.

Nieuwe Z800 gekocht, gestolen helaas. Geld van de verzekering terug gehad en een Street triple R van gehaald.
Die na twee jaar ingeruild op een nieuwe Z900 waar ik nu op rijd :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 19:39
Goed nieuws voor de mensen die over een Cardo beschikken.
De app voor IOS is eindelijk geupdate waardoor deze nu WEL werkt met de Q & Freecom series!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Nieuwe motor kan best, als het budget er is. Ik heb toen nieuw een Versys 650 gekocht. Enige nadeel er aan is dat je weet dat het een nieuwe fiets is. Je (of ik) bent dan soms misschien net iets voorzichtiger als wanneer je een occasion hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Wootlock schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:17:
[...]

Nieuwe Z800 gekocht, gestolen helaas.
Hoe hebben ze dat klaargespeeld ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 14-10 16:29

Wootlock

Evilution

SmokingSig schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:28:
[...]

Hoe hebben ze dat klaargespeeld ? :/
Vrij simpel denk ik; motor stond gestald in een parkeergarage waarvan de deur nogal lang bleef open staan.
Waarschijnlijk busje naar binnen gereden, met twee man aan het stuur gehangen zodat het stuurslot breekt en zo de motor in het buisje getild.

Er lag alleen nog wat glas en een paar druppels bloed toen ik op de motor naar mijn werk wilde gaan :/

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo, na een bijzonder verprutst examen bijzondere verrichtingen dan nu een stap in de goede richting door mijn theorie te halen. 1 van 3 is binnen, nu die andere 2 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Aangezien we het nu toch over de VFR's hebben. Op dit moment heb ik zelf even de handen vol aan mijn werk. Veel overuren, weinig tijd over in het weekend wegens anders verplichtingen. Maar ik wil mijn VFR750F (wordt volgend jaar 20) nog wel upgraden. Ik heb al een navigatie gekocht (TomTom Rider 410), maar die moet nog aan het stroom komen te hangen. Daarnaast zou ik betere verlichting in mijn motor willen hebben. De huidige gloeilampen zijn vooral in het voor en najaar wanneer het sneller donker wordt, niet echt toereikend.

Wat zou ik ongeveer kwijt zijn als ik:
- LED of Xenon verlichting op mijn motor wil hebben?
- Navigatiesysteem op de accu via een zekering op het stroom aangesloten wil hebben?
Ik vermoed niet veel? Heb zelf al even een zoektocht op het internet eraan gewaagd maar kon zelf niet echt een goede indicatie hierover krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
Een leuk filmpje op Youtube over de zin van motorrijden

YouTube: Awesome motorcycle advertisement from Taiwan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Robkazoe schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:43:
Aangezien we het nu toch over de VFR's hebben. Op dit moment heb ik zelf even de handen vol aan mijn werk. Veel overuren, weinig tijd over in het weekend wegens anders verplichtingen. Maar ik wil mijn VFR750F (wordt volgend jaar 20) nog wel upgraden. Ik heb al een navigatie gekocht (TomTom Rider 410), maar die moet nog aan het stroom komen te hangen. Daarnaast zou ik betere verlichting in mijn motor willen hebben. De huidige gloeilampen zijn vooral in het voor en najaar wanneer het sneller donker wordt, niet echt toereikend.

Wat zou ik ongeveer kwijt zijn als ik:
- LED of Xenon verlichting op mijn motor wil hebben?
- Navigatiesysteem op de accu via een zekering op het stroom aangesloten wil hebben?
Ik vermoed niet veel? Heb zelf al even een zoektocht op het internet eraan gewaagd maar kon zelf niet echt een goede indicatie hierover krijgen.
Voor de verlichting, zie dit topic voor info over LED-speelgoed. Voor de TomTom, daar zou al bedrading bij moeten zitten, dat kost dus niets extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Laat ik de vraag anders stellen @Chakotay . De bedraging en materialen los daargelaten. Wat kost het om het erop te laten monteren door een monteur? Hoeveel uur zou hij bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Laatst online: 23-05 12:35
aidanl schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:20:
Nieuwe motor kan best, als het budget er is. Ik heb toen nieuw een Versys 650 gekocht. Enige nadeel er aan is dat je weet dat het een nieuwe fiets is. Je (of ik) bent dan soms misschien net iets voorzichtiger als wanneer je een occasion hebt.
Idem, ook nieuwe Versys 650 gekocht om te beginnen.
En ik denk als ik met een occasion zou rijden van pakweg 2k à 3k, ik even voorzichtig (heel voorzichtig) zou zijn.
Je wil nu éénmaal niet op je smoel gaan, of dat nu met een 'goedkope' of een 'dure' motor is, maakt niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Robkazoe schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:49:
Laat ik de vraag anders stellen @Chakotay . De bedraging en materialen los daargelaten. Wat kost het om het erop te laten monteren door een monteur? Hoeveel uur zou hij bezig zijn?
Die tomtom gewoon aan je stadslicht knopen, ik kan het gratis doen :+

[ Voor 68% gewijzigd door Maegrim op 27-06-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Laatst online: 23-05 12:35
In het slechtste geval moeten er heel wat kuipdelen af en de tank omhoog.
Max 1 à 2 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ahhzo :) Ligt eraan watvoor motor je hebt, en hoeveel rommel er in de weg zit om bij de accu te komen en netjes weg te werken. Een uurtje lijkt me op een enkele uitzondering na wel genoeg, en als dat dan meer dan €50 kost ga je naar de verkeerde garage :+

Wel 1 opmerking: als je motor clipons heeft zal er wat extra spul bij moeten komen om de mount-kogel te monteren. Standaard zit er alleen spul bij om hem om een stuurbuis te klemmen.

De vorige eigenaar van mijn motor is overigens lui geweest, en heeft het ding direct aan de accu gehangen ipv netjes ergens geschakeld. Moet ik ook nog eens fixen, maar ik ben ook lui. @Maegrim, kom eens? :+

[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 27-06-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
celshof schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:27:

100km/dag
4 dagen/week
45 weken/jaar
Rijbewijs halen altijd doen :) En tijdens je lessen wat kleding kopen in de uitverkoop (wel het betere spul kopen) maar gewoon van het op ruim rek (bespaar je een hoop mee) Reken er wel op dat je minimaal een half jaar onderweg ben voor dat je hem heb of je moet een snel cursus doen.

Ik rij zelf elke dag naar mijn werk 5 dagen rond de 190 kilometer per dag. Het hele jaar door eigenlijk zeker met de suffe winters van laatst. Ik pak de auto als de temp onder nul gaat alles boven de 2 graden en rij ik gewoon.

Voor mij is de besparing: 10 minuten lopen 2x naar de parkeerplaats 10-15 euro parkeerkosten per dag. + gemiddeld 15 minuten filevertraging. Heb niet heel veel file onderweg. Dus meer dan de moeite waard. Je moet wel elke keer omkleden als je op je werk komt en thuis.

Je kan bijna elke dag rijden naar je werk behalve bij vorst naar mijn idee daar trek ik de lijn. En er zijn momenten dat een auto toch handig is. We hebben zelf nog wel beide autos alleen misschien in de toekomst gaat er eentje weg we kunnen zonder maar we wonen in een klein dorp in de polder dus een auto thuis is wel altijd nodig. Dus als ik de auto mee neem is het niet zo heel handig.

Als je dagelijks wilt rijden vind ik zelf dat ABS minimaal nodig is. Er zijn nog al wat idioten op de weg tijden spits tijd helaas. Waardoor je regelmatig een noodstop moet maken. Verder de rest is minder belangrijk behalve dat de motor lekker rijd op lage snelheden. Voor file rijden. Niet elke motor leent zich daarvoor. En let op dat niet elke motor zijn waarde houd met hoge kilometer standen. BMW kunnen nog voor goede prijzen worden verkocht met hoge kilometer standen andere merken minder bijvoorbeeld de Italiaanse merken. Zorg voor wat wind bescherming elke dag in een storm zitten is niet heel fijn. Verder maakt het niet veel uit maar kies een meer comfortabele motor dan een racer.

Voor je laptop:
Afbeeldingslocatie: https://packs.point65.com/static/packs/webimages/boblbeegtx25l_igloo_front.jpg
https://packs.point65.com/shop/boblbee-gtx-25l
Aanrader niet stuk te krijgen. Na 12 jaar dagelijks gebruik heb ik mijn eerste Bobblee vervangen was niet meer 100% water dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
MeZZiN schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:59:
[...]
Ik pak de auto als de temp onder nul gaat alles boven de 2 graden en rij ik gewoon.
Wat doe je tussen de 0 en 2 graden? De trein? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Chakotay schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:01:
[...]

Wat doe je tussen de 0 en 2 graden? De trein? :+
Nice dus ook de auto of thuis blijven meestal zeker de eerste dagen ook niet veilig op 4 wielen ijzel etc. :D
Heb al een paar keer gehad met 3 graden vertrekken en rond de 0 graden op mijn werk komen. Heb ook al een freak sneeuwbui gehad van die lekker plak sneeuw. met rukwinden van 8-9 via de zijkant dat schoof lekker over de weg. >:) Ging goed maar prettig was anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Chakotay schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:53:
[...]

Wel 1 opmerking: als je motor clipons heeft zal er wat extra spul bij moeten komen om de mount-kogel te monteren. Standaard zit er alleen spul bij om hem om een stuurbuis te klemmen.
Op m'n VFR800's heb ik deze gemonteerd op de tankbouten, dan zit ie boven het balhoofd:
https://www.cameranu.nl/p...zu-1-bal-met-buisklem.jpg
(zonder de klem)

Volgens mij past dat bij een 750 ook

[ Voor 15% gewijzigd door Maegrim op 27-06-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Op mijn sportmotoren had ik hem met zo'n ding aan een boutje van waarmee de kroonplaat om de voorvork geklemd zat bevestigd:

Afbeeldingslocatie: https://www.rammount.com/images/gallery/RAM-B-272U/RAM-B-272U.jpg

Nu op de Caponord zit hij simpelweg met de klem die @Maegrim hierboven noemt aan het stuur.

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 27-06-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
[...]
Ik rij zelf elke dag naar mijn werk 5 dagen rond de 190 kilometer per dag. Het hele jaar door eigenlijk zeker met de suffe winters van laatst. Ik pak de auto als de temp onder nul gaat.
Heeft dat met de temperatuur te maken of ergens anders mee? Want voor mij geldt eigenlijk hoe kouder, hoe beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
@mensen die gereageerd hebben bedankt.
@Maegrim Ik stuur je zo even een PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
celshof schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:20:
[...]
Heeft dat met de temperatuur te maken of ergens anders mee? Want voor mij geldt eigenlijk hoe kouder, hoe beter ;)
Gladheid niet omdat het koud is. Glijden met een motor is een stuk minder fijn dan met een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasor35
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
SmokingSig schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:53:

Goede bike, heb er zelf ook een gekocht (2016 model ) toen ik nog bezig was met lessen en tot nu toe geen seconde spijt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Meh, motor nog niet klaar bij de dealer :(. Morgen ophalen als het goed is, maar dan is mijn vriendin niet thuis om de auto vervolgens op te halen (dealer is 25 minuutjes rijden) dus dan moet ik met de trein. Doe ik er ineens 1,5 uur over om de auto weer op te halen, ipv 50 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Bij mijn motor koste het 75 euro (is wel een aansluiting op het contact met een nette stekker). Ben er erg blij mee nu ik een echte tomtom heb ipv mijn nep chinees die na 2 jaar stuk ging. Kan ik mooi die stekker + draden opnieuw gebruiken. Ben aardig noop met motoren nog dus laat het meeste doen. Daarom heb ik het ruitje nog niet gemonteerd. Maar goed dit weekend gaat hij er op kosten wat het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-10 11:41

Least Inkling

Product of the cold war

lolgast schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:01:
Meh, motor nog niet klaar bij de dealer :(. Morgen ophalen als het goed is, maar dan is mijn vriendin niet thuis om de auto vervolgens op te halen (dealer is 25 minuutjes rijden) dus dan moet ik met de trein. Doe ik er ineens 1,5 uur over om de auto weer op te halen, ipv 50 minuten.
Maar je gaat je motor ophalen, dus dat moet je er voor over hebben :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Volgende keer gewoon een leenmotor meenemen, misschien zijn ze dan sneller omdat ze die terug willen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-10 11:41

Least Inkling

Product of the cold war

Leverage is altijd handig. Ik vraag altijd de credit card van de dealer als borg voor mijn motor.

Krijgt hem echter nooit...

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 14:00

4x2

lộn xộn quá

Toch maar weer ff een internationaal rijbewijs halen en de oost kust (eindelijk) eens gaan verkennen met een huur scooter over 2-3 weken :+
Taipei <> Kenting is dan wel weer een beetje ver :X

[ Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 27-06-2017 17:43 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:39
lolgast schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:48:
Voor de liefhebber. Ondanks dat het in het plaatje vermeld staat, dit geldt voor datona.nl:
[afbeelding]
Eindelijk een goeie actie, hebben ze niks op voorraad van wat ik wil. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ari Gold schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:55:
[...]

Dan kies je toch voor AfterPay? Dan hoef je pas te betalen nadat de goederen geleverd zijn. Maar dan weet je wel dat je het voor die prijs krijgt omdat de order al gedaan is :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Goh, het is al donderdag... want ik heb m'n nieuwe motor zojuist opgehaald \o/

kenteken was eerder binnen dan verwacht

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
steveman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:01:

PICS!! PICS!!!
Afbeeldingslocatie: https://www.glocktalk.com/images/smilies/postpics.gif

Proficiat, super gave motor :D

[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 27-06-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ari Gold schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:55:
[...]

Datona heeft dit soort acties zowat maandelijks toch... Dus gewoon even wachten lijkt me :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Bommes

Capo del formaggio

steveman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:01:

Pics or it didn't happen... :/

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:39
lolgast schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:01:
[...]

Dan kies je toch voor AfterPay? Dan hoef je pas te betalen nadat de goederen geleverd zijn. Maar dan weet je wel dat je het voor die prijs krijgt omdat de order al gedaan is :)
Momentsleutel die ik in gedachte had;

Verwachte leverdatum is 31-3-2018

Die pas ik. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Ari Gold
Hahaha, wauw! Die kunnen ze net zo goed tegen die tijd gewoon herintroduceren :+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

lolgast schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:02:
[...]

PICS!! PICS!!!
[afbeelding]

Proficiat, super gave motor :D
Bommes schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:06:
[...]

Pics or it didn't happen... :/
hekjeScrewNietMembers
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
En nu hopen dat over twee weken de zon wel schijnt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:08

Secsytime

Automagisch

[...]

Rijbewijs halen altijd doen :) En tijdens je lessen wat kleding kopen in de uitverkoop (wel het betere spul kopen) maar gewoon van het op ruim rek (bespaar je een hoop mee) Reken er wel op dat je minimaal een half jaar onderweg ben voor dat je hem heb of je moet een snel cursus doen.

Ik rij zelf elke dag naar mijn werk 5 dagen rond de 190 kilometer per dag. Het hele jaar door eigenlijk zeker met de suffe winters van laatst. Ik pak de auto als de temp onder nul gaat alles boven de 2 graden en rij ik gewoon.

Voor mij is de besparing: 10 minuten lopen 2x naar de parkeerplaats 10-15 euro parkeerkosten per dag. + gemiddeld 15 minuten filevertraging. Heb niet heel veel file onderweg. Dus meer dan de moeite waard. Je moet wel elke keer omkleden als je op je werk komt en thuis.

Je kan bijna elke dag rijden naar je werk behalve bij vorst naar mijn idee daar trek ik de lijn. En er zijn momenten dat een auto toch handig is. We hebben zelf nog wel beide autos alleen misschien in de toekomst gaat er eentje weg we kunnen zonder maar we wonen in een klein dorp in de polder dus een auto thuis is wel altijd nodig. Dus als ik de auto mee neem is het niet zo heel handig.

Als je dagelijks wilt rijden vind ik zelf dat ABS minimaal nodig is. Er zijn nog al wat idioten op de weg tijden spits tijd helaas. Waardoor je regelmatig een noodstop moet maken. Verder de rest is minder belangrijk behalve dat de motor lekker rijd op lage snelheden. Voor file rijden. Niet elke motor leent zich daarvoor. En let op dat niet elke motor zijn waarde houd met hoge kilometer standen. BMW kunnen nog voor goede prijzen worden verkocht met hoge kilometer standen andere merken minder bijvoorbeeld de Italiaanse merken. Zorg voor wat wind bescherming elke dag in een storm zitten is niet heel fijn. Verder maakt het niet veel uit maar kies een meer comfortabele motor dan een racer.

Voor je laptop:
[afbeelding]
https://packs.point65.com/shop/boblbee-gtx-25l
Aanrader niet stuk te krijgen. Na 12 jaar dagelijks gebruik heb ik mijn eerste Bobblee vervangen was niet meer 100% water dicht.
Verdomme wat een mooie rugzak is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Blijft een rugzak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

en backprotector :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
En kneiters veel geld :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@lolgast En lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

steveman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:17:
[...]

[...]

hekjeScrewNietMembers

***members only***
Mooi hoor! Komt er nog een mooi piepke onder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

steveman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:17:
[...]

[...]

hekjeScrewNietMembers

***members only***
Mooie machine hoor! Waarom ben je voor de RS gegaan over de R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:48:
Voor de liefhebber. Ondanks dat het in het plaatje vermeld staat, dit geldt voor datona.nl:
[afbeelding]
For fucks sake, is nét vandaag een Datona-bestelling binnengekomen :X 25ste gekocht 8)7

Gelukkig niet veul doekoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Osiris
Kosteloos terugsturen en met korting opnieuw bestellen.

Of vragen of je het verschil in geld mag ontvangen. Scheelt hun ook gedoe, maar bij mij werkte dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Hoelang duurt het 'inbreken' van een leren pak nou eigenlijk? Na een aantal keer dragen (10-20) zit het nog steeds niet zo goed als mijn handschoenen. :-(

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
caesar1000 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:56:
Hoelang duurt het 'inbreken' van een leren pak nou eigenlijk? Na een aantal keer dragen (10-20) zit het nog steeds niet zo goed als mijn handschoenen. :-(
Kost wel wat meer tijd dan 20x. Geen idee hoe lang het bij mij precies was, maar kan best een half jaar geweest zijn, dus flink wat meer ritjes dan die 20. Wat schijnt helpen, maar dat zou je even moeten opzoeken is als het pak nat word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

caesar1000 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:56:
Mijn revit 2-delig pak zat na even wennen al lekker. Heb je wel goede maat en pasvorm? Alpinestars zat bij mij voor geen meter, maar ook bij revit heb ik een combinatie aan maten: 56 broek en 52 jasje.

Knelt het pak ergens of zit het ergens juist los? Probeer je klacht beter te omschrijven, kunnen we beter adviseren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Rij ook even een keer ermee door een goede regenbui :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
20 keer :o

Zoveel geduld zou ik niet hebben. Bij mijn huidige pak voelde ik na 3 keer rijden al dat het beter zat en qua comfort gelijk was met mijn oude pak. Inmiddels zit het perfect, en ik heb hem nog geen 20 keer aangehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

noes schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Mooi hoor! Komt er nog een mooi piepke onder? :)
Thx! En nou... tja... weet je ... vind 'm wel duur genoeg even :D

Qua geluid is het vooral het inlaatgeluid dat verslavend is, wel jammer dat ik nog 738km onder de 5k rpm moet blijven :/
Secsytime schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:11:
[...]

Mooie machine hoor! Waarom ben je voor de RS gegaan over de R?
Initieel was m'n vraag ook naar een R, maar die was er niet... Toen proefrit gemaakt op de RS, en bij dat pakket was ik gewoon gelijk verkocht eigenlijk :o

Pagina: 1 ... 83 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.