Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.252 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Iemand een idee wat ze hier juist mee meten?
(vanop Cal Crutchlow zijn IG story)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bP2WBRE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Anoshky schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:59:
Iemand een idee wat ze hier juist mee meten?
(vanop Cal Crutchlow zijn IG story)
[afbeelding]
Zonder enige context gok ik: g-krachten en/of snelheid/locatie (gps). Eventueel nog temperatuur etc, maar dat hoeft niet in een kneeslider.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:25

steveman

Comfortabel ten onder

Wat zou je nou willen meten aan een kneeslider?

Hoeveel gewicht een rijder er op zet misschien... maar denk niet dat die sensor dat meet.

Ik denk dat het een acceleratiemeter is, zodat ze aan de hand van de trillingen kunnen meten wanneer ie contact maakt met de grond. Wat ze met die info dan vervolgens doen... :?

Trouwens, of ik snap instagram niet (zeer goed mogelijk) of die foto staat er niet meer op bij Cal...
noes schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 00:25:
[...]

Zonder enige context gok ik: g-krachten en/of snelheid/locatie (gps). Eventueel nog temperatuur etc, maar dat hoeft niet in een kneeslider.
GPS in je kneeslider? Die sensor hang je toch gewoon aan de motor 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door steveman op 24-06-2017 00:32 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ben er 99% zeker van dat dat een kneedown sensor is. Volgens mij wordt dat soort informatie gebruikt om tv beelden een beetje aan te kleden. Voor teams lijkt het mij niet echt interessant en is dat iets wat de coureur zelf prima kan aangeven.

Acceleratie, gps, IMU meuk zit gewoon op de motor en niet op een bewegende knie. Op mijn motor heb ik er een logger aangehangen zodat deze informatie wordt opgeslagen en je die later kan downloaden en analyseren/vergelijken met data van anderen. Kan je erg nuttige informatie uit halen over je eigen rijgedrag. Ook wel een beetje confronterend, je denkt iets netjes te doen maar motor data toont aan dat je dat helemaal niet doet :+.

Laatste voorbeeld wat ik ermee gedaan heb. Het bleek dat ik maar op 1 recht stuk op Assen het gas 100% open draaide. De gashendel heeft een lange slag en in combinatie met de racehandschoenen is het lastig om die volledig open te draaien. Daar kwam ik achter door deze data te neuzen en daarna op de motor met handschoen aan de tps uit te lezen. Dus afgelopen week een snelgas kitje gekocht met een schijf die de slag net voldoende inkort dat ik nu 100% gas geef zonder dat ik moet verpakken of de hele arm moet meedraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 18:28

charrel

Cortisol4life..

Of een crashsensor, kunnen ze gelijk inschatten waar ie wat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:26
Lekker op de motor naar Assen (of op de tribune) is er ook niet bij vandaag zeg.. :/

[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 24-06-2017 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
charrel schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:53:
Mocht iemand nog een pocketbike willen bouwen op basis van een puch maxi blok, ik heb alles nog liggen mocht iemand het over willen nemen voor weinig :)
Ging toen flink hard met een 70cc en bing 15mm, maar het blok heeft al 14 jaar niet meer gelopen.....
Precies hetzelfde alleen dan niet dezelfde.
[afbeelding]
Puch O+ Dat roept herinneringen op.
Kon die dingen zo ongeveer geblinddoekt uit en in mekaar sleutelen.
lolgast schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 10:11:
Lekker op de motor naar Assen (of op de tribune) is er ook niet bij vandaag zeg.. :/
Jij rijdt Ducati toch?
http://www.nu.nl/beurs/47...aliaans-ducati-kopen.html :+

[ Voor 20% gewijzigd door InZane op 24-06-2017 11:46 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Van de week mijn theorie gehaald, vandaag eerste les gehad. Laat het rijbewijs maar snel komen! Nu al zin in de volgende les!

Toch heb ik al die tijd het vermogen van een motor onderschat, wow wat gaat dat mooi!
O-)

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En dan te bedenken dat zo'n lesmotor toch nog lang geen pk monster is. Er zit dus nog wel wat rek in. Maar leuk dat het je bevalt. :)

Gisteren kwam @LordKnox bij mij langs. Hebben we zijn motor even technisch (de obvious punten, ik ben ook maar een leek) bekeken, en daarna de motoren van ons beiden gepoetst. Zijn motor ziet er gewoon in prima staat uit. Ok, de achterband is wat vierkant, maar dat heb je al snel met een motor die voor woon-werk is gebruikt. Ik denk een prima aanwinst. :)
Ik verheug me al op de toekomstige ritten; je weet me te vinden!

De volgende keren niet zo veel kettingvet gebruiken als ik nu heb gedaan, maar nu was het ook wel heel erg droog. Laat bij de grote beurt ook even het voortandwiel beoordelen, mogelijk is deze binnenkort aan vervanging toe.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 24-06-2017 12:55 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 18:28

charrel

Cortisol4life..

Hier ook altijd weer spannend, maar toch heeft meestal de vrouw met de auto hem te pakken.....
"oh, mocht je daar geen 80......" _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik reed vanmorgen vanaf m'n werk terug naar huis over de A28, weg van Assen, en er reed anders genoeg volk op twee wielen aan de overkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:25:
En dan te bedenken dat zo'n lesmotor toch nog lang geen pk monster is. Er zit dus nog wel wat rek in. Maar leuk dat het je bevalt. :)
Rond de 70pk zei de beste instructeur volgens mij, ik denk dat het ook maar goed is dat ik nog geen snellere mag, aangezien mijn ervaring. :9

Hij is wel terug geknepen naar A2, maar volgens mij merkte ik daar niks van.

Het was nog wel even wennen aan het gedoseerd wegrijden met de koppeling, maar oefening baart kunst. Aan het eind ging het al veel vlotter.

Instructeur zei ook al vrij vlot, rij maar 50 op mij af en maak een nood stop. Toen ik dat gedaan had zat ik al met meer zelfvertrouwen op de motor. Ik weet nu al beter wat ik wel en niet kan op zo'n kleine afstand en snelheid.

Hoorde net een motor rijden, dan begint het toch wel weer te kriebelen en heb ik zjn om te gaan rijden. O-)

Ja ik ben helemaal om!

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Gisteren is er een nieuwe achterband op m'n brommer gelegd, het was ook wel nodig aangezien het karkas er achteraf al doorheen bleek te komen. :D
Zo kan ik met een gerust hart naar Oostenrijk (de regen in.....) over een weekje.

Afbeeldingslocatie: https://i1230.photobucket.com/albums/ee499/SpongeRob/20170623_205439_zpsf6fmo3pd.jpg

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

mswp schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:47:
[...]

Rond de 70pk zei de beste instructeur volgens mij, ik denk dat het ook maar goed is dat ik nog geen snellere mag, aangezien mijn ervaring. :9

Hij is wel terug geknepen naar A2, maar volgens mij merkte ik daar niks van.
Terugknijpen naar A2 scheelt in dit geval slechts 25 pk. Dat mis je wel als je dezelfde motor onbegrensd rijdt hoor ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
Auw, dat doet zeer aan m'n oogjes _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

tdw schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:58:
[...]

Terugknijpen naar A2 scheelt in dit geval slechts 25 pk. Dat mis je wel als je dezelfde motor onbegrensd rijdt hoor ;)
Dat geloof ik zeker, maar niet voor mij op dit moment.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:21

Rick-Jan

always connected

Morgen motorvakantie, meer net mijn bandenspanning en staat op 4 bar?? Is laatst nog nagekeken tijdens een beurt dus heeft ie er veel te veel in gedaan? Lees op internet 2 voor 2,25 2,5 achter.
Net stukje met 2 en 2,25 gereden maar reed heel erg raar, viel raar bochten in. Snap er niks meer van.

Edit: nagekeken met pomp op tankstation, gaf hetzelfde aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Rick-Jan op 24-06-2017 16:28 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Rick-Jan schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:27:
Morgen motorvakantie, meer net mijn bandenspanning en staat op 4 bar?? Is laatst nog nagekeken tijdens een beurt dus heeft ie er veel te veel in gedaan? Lees op internet 2 voor 2,25 2,5 achter.
Net stukje met 2 en 2,25 gereden maar reed heel erg raar, viel raar bochten in. Snap er niks meer van.

Edit: nagekeken met pomp op tankstation, gaf hetzelfde aan.
Met welke motor ? De standaard is eigenlijk 2.5 voor en 2.9 achter. Tenzij je een zware fiets hebt dan is het hoger. Minder dan 2.5 zie je eigenlijk alleen bij hele lichte motoren zoals een 125cc. Mijn motor is een beetje een apart verhaal met 2.5 voor en achter. Als ik onder de 2.1 voor en achter ga zitten stuurt de motor heel zwaar tot dat de banden zo warm worden dat de spanning hoger word. Die 2.1 kan ik doen als ik op het circuit ga rijden, dan kost het 2 rondjes tot ze warm zijn en dan rijd het prima. Voor op straat is die 2.1 niet te doen en moet er 2.5 in wil de motor fatsoenlijk rijden.

In jouw geval hangt het er dus vanaf of die spanning aan te raden is. Waar die 4 bar vandaan komt snap ik sowieso niet want dat is extreem hoog. Heb je dat gemeten met een band die heet was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 13:21

Rick-Jan

always connected

PilatuS schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:37:
[...]

Met welke motor ? De standaard is eigenlijk 2.5 voor en 2.9 achter. Tenzij je een zware fiets hebt dan is het hoger. Minder dan 2.5 zie je eigenlijk alleen bij hele lichte motoren zoals een 125cc. Mijn motor is een beetje een apart verhaal met 2.5 voor en achter. Als ik onder de 2.1 voor en achter ga zitten stuurt de motor heel zwaar tot dat de banden zo warm worden dat de spanning hoger word. Die 2.1 kan ik doen als ik op het circuit ga rijden, dan kost het 2 rondjes tot ze warm zijn en dan rijd het prima. Voor op straat is die 2.1 niet te doen en moet er 2.5 in wil de motor fatsoenlijk rijden.

In jouw geval hangt het er dus vanaf of die spanning aan te raden is. Waar die 4 bar vandaan komt snap ik sowieso niet want dat is extreem hoog. Heb je dat gemeten met een band die heet was ?
Diversion xj600s. Net antwoord van monteur, zegt ook dat het voor 2 en achter 2,5 moet zijn. Leek mij al raar. Gemeten met koude banden.

http://www.motor-forum.nl...message/28077535#28077535

In het topic staat 2,5 voor en 2,8 achter. Ga dit maar overnemen denk ik, bedankt voor je snelle antwoord ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rick-Jan op 24-06-2017 17:09 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rick-Jan schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:05:
[...]

Diversion xj600s. Net antwoord van monteur, zegt ook dat het voor 2 en achter 2,5 moet zijn. Leek mij al raar. Gemeten met koude banden.

http://www.motor-forum.nl...message/28077535#28077535

In het topic staat 2,5 voor en 2,8 achter. Ga dit maar overnemen denk ik, bedankt voor je snelle antwoord ;)
2 voor is ook te weinig. Misschien met oude banden, maar niet met moderne banden. Het is qua gewicht vrij standaard die motor dus 2.5 voor en 2.9 achter met moderne banden moet goed zijn. 2 voor stuurt voor geen meter.

Sowieso is het beter om met een wat oudere motor te kijken wat de bandenfabrikant aangeeft, niet wat er ooit voor de motor bedoelt was. Die 2.5 voor en 2.8 achter is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
N.a.v. recente vraag m.b.t. OEM oliefilter: weet iemand een goed adresje voor OEM onderdelen, zonder dat je torenhoge verzendkosten betaalt vanuit Japan of de VS o.i.d.? Of bestellen jullie dat gewoon bij je lokale mannetje? (Die ik [nog] niet heb :+)

Met ff snel zoeken op wat OEM partnumbers kwam ik motorcyclespareparts.eu tegen, geen idee of dat beetje OK prijzen e.d. zijn. 5 euro verzendkosten naar NL is ook nog wel prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor mijn motor zoek ik altijd het partnummer op en ga dan op Google zoeken naar de beste deal. Vaak komen spullen dan uit Duitsland hier heen. De verzendkosten zijn dan vrijwel gelijk aan hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:57

byn124

Thunderace

Osiris schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:25:
N.a.v. recente vraag m.b.t. OEM oliefilter: weet iemand een goed adresje voor OEM onderdelen, zonder dat je torenhoge verzendkosten betaalt vanuit Japan of de VS o.i.d.? Of bestellen jullie dat gewoon bij je lokale mannetje? (Die ik [nog] niet heb :+)

Met ff snel zoeken op wat OEM partnumbers kwam ik motorcyclespareparts.eu tegen, geen idee of dat beetje OK prijzen e.d. zijn. 5 euro verzendkosten naar NL is ook nog wel prima te doen.
http://www.wemoto.be/

Ik haal hier wel eens wat vandaan.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/herIsIFFaOr7zCFqdioBrODw/full.jpg

Hele dag al schijtweer! Niet leuk voor mij, nog vervelender voor de wielrenners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
HTT-Thalan schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 19:22:
[afbeelding]

Hele dag al schijtweer! Niet leuk voor mij, nog vervelender voor de wielrenners.
Zoveel kleuren dat mn ogen er pijn van gaan doen.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:57

byn124

Thunderace

Tenminste niet zo foeking warm! ;)

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:39
Gelukkig had je je nieuwe koelvest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ben toch wel verzopen op de gixxer, tot mijn bilnaad aan toe. :+ Fijn zo een gixxer zonder spatbord. :P

Met @caesar1000 naar Ten Kate geweest binnendoor, leuk gereden alleen jammer van het weer vanmiddag. :/

Van de week maar eens een nieuw voorbandje eronder gooien. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Heeft een van jullie toevallig ervaring met kettingponsen? Ik ben op zoek naar een goede pons om een nieuwe ketting te leggen en vast te maken. Losmaken kan evt ook met een slijptol had ik begrepen?

Nu zie ik alleen kettingponsen varierend van 20 euro tot 400 euro. Zit er zo veel verschil tussen? Zijn er bepaalde dingen waar op gelet moet worden? Zijn er bepaalde merken die een goeie prijs/kwaliteit verhouding hebben? Ik zie door de bomen het bos niet meer... 8)7

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
DragonSlayer666 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:36:
Heeft een van jullie toevallig ervaring met kettingponsen? Ik ben op zoek naar een goede pons om een nieuwe ketting te leggen en vast te maken. Losmaken kan evt ook met een slijptol had ik begrepen?

Nu zie ik alleen kettingponsen varierend van 20 euro tot 400 euro. Zit er zo veel verschil tussen? Zijn er bepaalde dingen waar op gelet moet worden? Zijn er bepaalde merken die een goeie prijs/kwaliteit verhouding hebben? Ik zie door de bomen het bos niet meer... 8)7
Ik heb deze. Goede sleutel erbij en dan ram je zo de pin eruit en later maak je je nieuwe weer vast door het aambeeld even te draaien, let wel even op dat je echt genoeg kracht zet O-) Eerste keer niet genoeg kracht gezet en daardoor leek het alsof ik de pin goed over de nieuwe schakel had gewalst mij bij het starten met testen had ik een vliegende ketting :)

Edit: let wel even op welke grote je huidige ketting is en zorg dat de tool dat kan. Voor echt dikke kettingen heb je een iets andere tool nodig. Deze bijvoorbeeld. Maar volgens mij is dat niet heel common.

[ Voor 11% gewijzigd door GBTW op 24-06-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DragonSlayer666 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:36:

Goede ervaring met een DID kettingset, met de bijbehorende tool.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EzF4uAt.jpg

Inderdaad eerst met de slijptol de koppen van de oude vouwbare pinnetjes afslijpen, dan pas doorduwen.

Tig filmpjes op YT omtrent het gebruik ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Joopieboy schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:31:
[...]

Ben toch wel verzopen op de gixxer, tot mijn bilnaad aan toe. :+ Fijn zo een gixxer zonder spatbord. :P

Met @caesar1000 naar Ten Kate geweest binnendoor, leuk gereden alleen jammer van het weer vanmiddag. :/

Van de week maar eens een nieuw voorbandje eronder gooien. :P
Toch blij dat ik vandaag met 2 nieuwe Dainese rugprotectors naar huis ben gegaan. Onderstaande draagt ook Dainese. :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YYBujIn9Y_A]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

caesar1000 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Toch blij dat ik vandaag met 2 nieuwe Dainese rugprotectors naar huis ben gegaan. Onderstaande draagt ook Dainese. :P

[video]
Fuuuuuuuuuuuuuuuuckje wat een klap :X
erik23 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:45:
Kwam deze video vandaag tegen. Zelf geeft hij de voetganger geen voorrang maar in de comments verdedigd hij het met "1. Don't have to yield to pedestrians there. They can cross after I pass by. Now if it were a yield to pedestrians sign, that would be different.". Zat me even op te vreten over de arrogantie van hem en de meeste commentaren en moest het even posten.

[video]
Mja die voetganger moest nog een eindje... Verder lijkt het me een totaal onuitstaanbaar figuur, waarvan helaes voldoende kanalen op YT te vinden zijn. Recept: Camera aan, verstand uit en domme filmpjes posten :/

[ Voor 52% gewijzigd door steveman op 24-06-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
[...]

[video]
Ik zag het vanmiddag al ja. Wat een klapper hè. Hoop dat ie er niet al teveel aan over heeft gehouden. Hij was iig weer bij bewustzijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 21:00
Kwam deze video vandaag tegen. Zelf geeft hij de voetganger geen voorrang maar in de comments verdedigd hij het met "1. Don't have to yield to pedestrians there. They can cross after I pass by. Now if it were a yield to pedestrians sign, that would be different.". Zat me even op te vreten over de arrogantie van hem en de meeste commentaren en moest het even posten.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ptu7hb8m2tc&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:35:
[...]

Fuuuuuuuuuuuuuuuuckje wat een klap :X
Daar wordt je niet beter van nee _O- Ik vond met 30 al een beste ervaring :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
[...]

[video]
Nondeknetters! Stuitert gewoon van het asfalt bij neerkomst :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Highsider in Ramshoek. Daar gaat het echt echt heeeeel hard. Pffff

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ramshoek... heeft de naam ook wel mee... Hopkins ging daar ook eens genadeloos hard onderuit toen z'n voorvork dienst weigerde.

Ondertussen lekker aan het shopen, tank grip stickerspul, lusjes voor de US-20, tail tidy, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

erik23 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:45:

[video]
Geen idee hoe het in de VS zit met zebrapaden, maar hier zou ie moeten stoppen. Sowieso, lekker verhaal halen: draai je raampje open, blaf wat commentaar naar binnen en weer weg lopen... en vervolgens lijkt ie door rood in te voegen. Mafketel, rijd dan gewoon door. Hij zag t aankomen, handel ernaar ipv janken achteraf. My 2 cts. (En ja, dat grietje in de BMW maakte een fout, maar als ik iedere fout die ik tegenkom in t verkeer zó aanpak kom ik nooit op de plaats van bestemming).
[...]

[video]
Flinke tik, vooral met achterhoofd zo op t asfalt en zn rug nog tegen het aangedreven wiel. Hopelijk gaat het snel beter met m.

Edit: ja gelukkig gaat het goed: Baldassarri ontsnapt aan zware blessure na harde crash in Assen http://nu.nl/sport-overig...harde-crash-in-assen.html (via @NUnl)

[ Voor 6% gewijzigd door noes op 25-06-2017 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
noes schreef op zondag 25 juni 2017 @ 00:21:
[...]

Geen idee hoe het in de VS zit met zebrapaden, maar hier zou ie moeten stoppen. Sowieso, lekker verhaal halen: draai je raampje open, blaf wat commentaar naar binnen en weer weg lopen... en vervolgens lijkt ie door rood in te voegen. Mafketel, rijd dan gewoon door. Hij zag t aankomen, handel ernaar ipv janken achteraf. My 2 cts. (En ja, dat grietje in de BMW maakte een fout, maar als ik iedere fout die ik tegenkom in t verkeer zó aanpak kom ik nooit op de plaats van bestemming).
[...]
Voor zebrapaden moet je ook gewoon stoppen, staan ook flinke borden aangegeven met zebrapad. Rechts afslaan met rood licht mag overigens wel, met een paar plekken uitgezonderd.

Maar ja hij had ruim tijd om te anticiperen en om het gas los te laten dan wel van rijbaan te veranderen. Non-issue hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag bij rood licht overigens gewoon rechts afslaan (tenzij aangegeven) in de VS.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
*O* Op een Ducati 749s hoor natuurlijk eigenlijk geen tas, maar als er dan 1 op moet, dan moet het ook netjes! Precies in de vorm van de tank. Bijna niet te vinden tweedehands en nieuw moet het natuurlijk €200 kosten dus ben er erg blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7qO6xV9m.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yUPGw59m.jpg

Afritsbaar van de magneten en als rugzak te gebruiken :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IhxB7YBm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zit ff de Moto3 te kijken op Assen en soms zie ik ze voor een bocht voordat ze hun knietje uitsteken, éérst even hun complete rechterbeen van hun stepje afhalen. Niet echt strekken, maar ze steken hem soms wel eventjes uit. Zie er niet echt een patroon in, soms doet iemand 't.

Hebben ze dan kramp ofzo of heeft dat een functie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Osiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:36:
Zit ff de Moto3 te kijken op Assen en soms zie ik ze voor een bocht voordat ze hun knietje uitsteken, éérst even hun complete rechterbeen van hun stepje afhalen. Niet echt strekken, maar ze steken hem soms wel eventjes uit. Zie er niet echt een patroon in, soms doet iemand 't.

The Doctors dangle :P Volgens mij werkt het een beetje als luchtrem, en het gewicht naar de binnenkant van de bocht gooien.

En die finish van Bendsneyder... Tjonge, is hij zo nog geclassificeerd? :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:58
Ik ben benieuwd, wie rijdt er met een rugzak om? Ik denk eraan om het te doen, maar als je dan valt lijkt me dan ook niet geweldig met iets in je rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:48:
[...]

The Doctors dangle :P Volgens mij werkt het een beetje als luchtrem, en het gewicht naar de binnenkant van de bocht gooien.
Ah, goeie Google-term. Leuk stukje ook wel: https://www.redbull.com/u...tory-of-motogp-leg-dangle
Chakotay schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:48:
En die finish van Bendsneyder... Tjonge, is hij zo nog geclassificeerd? :X
Ja idd, vroeg ik me ook af. Moet je daadwerkelijk op je motor zitten om überhaupt te kunnen finishen? :P
P-Storm schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:50:
Ik ben benieuwd, wie rijdt er met een rugzak om? Ik denk eraan om het te doen, maar als je dan valt lijkt me dan ook niet geweldig met iets in je rug.
Bij voorkeur prop ik alles in mijn tanktas, liever geen rugzak om. Maar als 't niet anders kan, dan mot 't maar.
Heb op dit moment geen items die ik áchter op de motor kan bevestigen. Nou ja, een giga topkoffer, maar daar zou dan alles nog voor gemonteerd moeten worden en de gebruiksaanwijzing was nou ook niet zo heel erg duidelijk :+

[ Voor 32% gewijzigd door Osiris op 25-06-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heel lang gedaan, maar om voornamelijk die reden mee gestopt. Daarnaast geeft het zo'n zweterige rug als het warm is.

Op de sportmotoren was ik overgestapt op een Kriega US20 op de buddyseat, nu met de allroad gaat er een normale rugzak in de topkoffer.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Woon-werk wel, maar geen harde spullen erin. Enige wat ik dan wel eens moet doen is de laptop mee, daarvoor heb ik een speciale tas van SW Motech. Das ook de enige die goed zit en je geen last krijgt. Heb ik ook voor vakanties gebruikt maar ik ga nu overstappen naar een grote rollbag. Ook met het gewicht op je rug en schouders wat niet ideaal is. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Zo eindelijk weer toegang tot een PC. Zoals @DrivinUCrazy gisteren al zei, hebben we vrijdag beide motors gewassen. Ik was op zoek naar iemand in de buurt om even de fijne kneepjes te leren en DUC was zo vrij om zijn oprit vrij te maken. Paar uurtjes gewassen, gesmeerd gekeken naar pijnpuntjes en toen 45 minuten terug gereden naar mijn huis. Lekker ritje, geen snelweg en paar leuke bochtjes.

En dan nu eindelijk mijn motor. Maanden bezig geweest met zoeken, een maand geleden gekocht en sinds vorige week zondag officieel in mijn bezit (als in gekeurd en op kenteken). Maar voordat ik een foto plaats, moet ik hem natuurlijk wel even wassen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ytqDtmp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RG0WGcJ.jpg

De witte is van mij, de blauwe van DUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Iemand ervaring met de Quick Service van Arie Molenaar?

Op zaterdag (in mijn geval dan), mits je gereserveerd hebt (op vrijdag tussen 19:00 en 21:00 hoeft dat niet, maar dan zit ik met m'n werk & reistijd daarvandaan), voor klein onderhoud en banden.

En aangezien mijn banden aan vervanging toezijn, leek 't me wel praktisch, zo'n klaar terwijl u wacht "Quick Service".

Nu lijkt het mij dat eigenlijk iedere andere toko óók heus wel een klaar terwijl u wacht-bandenwissel heeft, maar daar ik nog verre van bekend ben met "goede motorzaakjes" rondom Utrecht én Arie Molenaar voor zover ik weet een aardig goede naam heeft, zag ik deze voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:54
Osiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:25:

Op zaterdag (in mijn geval dan), mits je gereserveerd hebt (op vrijdag tussen 19:00 en 21:00 hoeft dat niet, maar dan zit ik met m'n werk & reistijd daarvandaan), voor klein onderhoud en banden.

En aangezien mijn banden aan vervanging toezijn, leek 't me wel praktisch, zo'n klaar terwijl u wacht "Quick Service".

Nu lijkt het mij dat eigenlijk iedere andere toko óók heus wel een klaar terwijl u wacht-bandenwissel heeft, maar daar ik nog verre van bekend ben met "goede motorzaakjes" rondom Utrecht én Arie Molenaar voor zover ik weet een aardig goede naam heeft, zag ik deze voorbij komen.
Ben er zelf 1x geweest om mn rem schijven te vervangen; goed werk maar wel wat prijzig.
Voor normaal onderhoud ga ik naar MQS in Houten; goed onderhoud, maar staat in zn eentje dus soms wat langer wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:25:

Afhankelijk van waar je vandaan moet komen natuurlijk maar in Geldermalsen zit "Sabra". Redelijk centraal in Nederland en als je van te voren even belt dan hebben ze meestal wel tijd om banden op de motor te wisselen zodat je niet met losse velgen die kant in hoeft.

Ik laat m'n bandjes overigens altijd bij m'n reguliere dealer in Schijndel wisselen (10Km van huis) en ook daar is 't eigenlijk nooit een probleem áls ik van te voren maar even bel :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Joopieboy schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:46:
[...]
Daar wordt je niet beter van nee _O- Ik vond met 30 al een beste ervaring :+
noes schreef op zondag 25 juni 2017 @ 00:21:
[...]
Flinke tik, vooral met achterhoofd zo op t asfalt en zn rug nog tegen het aangedreven wiel. Hopelijk gaat het snel beter met m.

Edit: ja gelukkig gaat het goed: Baldassarri ontsnapt aan zware blessure na harde crash in Assen http://nu.nl/sport-overig...harde-crash-in-assen.html (via @NUnl)
Ik vind het vooral een goed voorbeeld van hoe ver protectie in de afgelopen jaren is gekomen. Het laat ook zien hoe belangrijk het is. Je zult niet zo snel zo'n enorme highsider maken op de openbare weg, maar op de openbare weg heb je weer andere gevaren die vaak ook heel hard kunnen aankomen (lees: stilstaande objecten/andere ondergrond). Dan ben je toch blij als je het zonder al teveel kleerscheuren kunt navertellen. :)
Osiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:57:
[...]
Ja idd, vroeg ik me ook af. Moet je daadwerkelijk op je motor zitten om überhaupt te kunnen finishen? :P
[...]
Jazeker. Bo heeft dit weekend dus helaas moeten afsluiten zonder punten (voor een Nederlands publiek). ;(

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 14-10 20:49

epic_gram

undercover moderator

Ik ben op zoek naar een motorpak, maar ik weet niet welke maat ik nodig heb. Qua normale kleding heb ik altijd gewoon maat M, ik ben rond de 1.80 meter en weeg 75kg. Op internet is alles met maat 50, 52, enz. Zijn daar geen conversietabellen voor ofzo?

edit: nevermind, al gevonden: https://www.motorkledingc...-maat/maattabel-motorjas/
http://www.tenkateshop.com/maattabellen

[ Voor 23% gewijzigd door epic_gram op 25-06-2017 14:48 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:37:
[...]

Afhankelijk van waar je vandaan moet komen natuurlijk maar in Geldermalsen zit "Sabra". Redelijk centraal in Nederland en als je van te voren even belt dan hebben ze meestal wel tijd om banden op de motor te wisselen zodat je niet met losse velgen die kant in hoeft.

Ik laat m'n bandjes overigens altijd bij m'n reguliere dealer in Schijndel wisselen (10Km van huis) en ook daar is 't eigenlijk nooit een probleem áls ik van te voren maar even bel :P
Is maar een kwartiertje verder dan Arie. (Woon in Utrecht.)

Kan beide even om een prijsopgaaf vragen voor een setje PR4's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 15:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Osiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:36:

Ik begin het ook steeds vaker te doen in linker bochten. Het gebeurd zelfs onverwachts. En waarom??? Het voelt gewoon goed.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:23
Beste allemaal ik heb even wat advies nodig over kettingsets en merken etc. Mijn ketting is namelijk aan vervanging toe en ik heb geen idee wat er goed is of niet. Zie veel DID voorbij komen, maar heb ergens een offerte opgevraagd en die kwam met Tsubaki aanzetten.

Kosten bij die zaak zijn 160€ incl montage en nieuwe tandwielen. Heb dus geen idee of dat duur is of niet?

Het gaat om een kettingset type 520, 112 schakels en 15T en 41T.

Of raden jullie aan om het zelf te vervangen? (hierdoor ontstond ook de vraag van @DragonSlayer666, zouden dan namelijk samen een pons kopen, scheelt weer kosten)

*edit*: het gaat natuurlijk om mijn Honda cb500f 2013.

[ Voor 4% gewijzigd door Leviathius op 25-06-2017 15:15 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou het gewoon bij DID houden, net wat duurder maar erg goeie ervaringen mee. En zelf onderhoud doen en een ketting, tsja ik begin er niet aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
De hele swingarm moet er uit bij de ZZR wil je een endless type ketting monteren. Vind ik persoonlijk nou niet echt een klusje om te doen naast het parkeervak, bij gebrek aan garage of iets dergelijks :P

Dus zodra mijn ketting op is, gaat 'ie ook gewoon naar de dealer voor een OEM ketting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:11:
De hele swingarm moet er uit bij de ZZR wil je een endless type ketting monteren. Vind ik persoonlijk nou niet echt een klusje om te doen naast het parkeervak, bij gebrek aan garage of iets dergelijks :P

Dus zodra mijn ketting op is, gaat 'ie ook gewoon naar de dealer voor een OEM ketting. :)
Hoezo dát? Je hoeft niet persé een "eindeloze" ketting te monteren toch? Bij veel motoren kún je niet eens een eindeloze ketting gebruiken doordat 't ding dóór de swing-arm heen loopt :) Een ketting welke netjes met een goede "pons" geklonken wordt is net zo sterk als een "eindeloze" ketting welke in de fabriek al voor je geklonken is. Waar 't meestal fout gaat is bij het klinken waarbij er te véél of juist te weinig kracht gezet wordt op de ketting pons. Té weinig laat te veel speling op de schakels, te véél drukt de schakels en dus de afdichtingen (O, X, W,.) stuque

De discussie over kettingen met "visjes" en/of geklonken sluitschakels ga ik hier nu liever niet aan maar ook kettingen met een "visje" zijn gewoon 100% goed en veilig als ze netjes bevestigd zijn (MX motoren rijden bijvoorbeeld met "visjes" en krijgen behoorlijk wat klappen te verduren tijdens een béétje off-roaden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Moet (expliciet) van 't boekje :+

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 25-06-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:21:
[...]

Moet (expliciet) van 't boekje :+
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
Option Explicit
On Error Resume Next

DIM Keting, Kettingpons

Set Ketting = ??
Set Kettingpons = ??

:P

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 25-06-2017 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
code:
1
2
Set Ketting = "DID50ZVZ GC&B"
Set Kettingpons = False

;)

Maar die ketting bestaat niet meer als je Googlet op "DID50ZVZ" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:38:
code:
1
2
Set Ketting = "DID50ZVZ GC&B"
Set Kettingpons = False

;)

Maar die ketting bestaat niet meer als je Googlet op "DID50ZVZ" :+
Dan wordt 't dus toch:

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
Option Explicit
On Error Resume Next

DIM Keting, Kettingpons

Set Ketting = "DID 50ZVMXG"
Set Kettingpons = TRUE

O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 25-06-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:52
Dacht "even" in een uurtje een powercommander te monteren. Twee uur later maar letterlijk en figuurlijk afgedropen toen het begon te regenen. Wat zitten die kuipdelen allemaal kut in elkaar zeg op die 1400, uiteraard braken er ook nog wat van die rubberen busjes af, waar die boutjes in gaan :( Daar heb ik er gelukkig nog een aantal stuks reserve van liggen van m'n vorige motor }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ShininNL schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:18:
Dacht "even" in een uurtje een powercommander te monteren. Twee uur laten maar letterlijk en figuurlijk afgedropen toen het begon te regenen. Wat zitten die kuipdelen allemaal kut in elkaar zeg op die 1400, uiteraard braken er ook nog wat van die rubberen busjes af, waar die boutjes in gaan :( Daar heb ik er gelukkig nog een aantal stuks reserve van liggen van m'n vorige motor }:O
Kuipdelen gaan wel redelijk makkelijk los toch?

Ik kreeg alleen wat moeizaam de twee onderste kuipdelen vooraan (die zwarte) los, omdat het volgens de handleiding zo'n "snelsluiting/indrukpin" zou zijn, terwijl er niets in te drukken viel _O-

Waarom monteer je eigenlijk een powercommander? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:52
Ja die pin die jij bedoelt had ik ook moeite mee. Die gaat los door een platte schroevendraaier in de inkeping te steken en dan te draaien. Nu ik weet hoe alles in elkaar zit gaat het me morgen wel lukken denk ik.

Die PC5 heb ik gekocht omdat ik 2 nieuwe slip ons en een KN filter gemonteerd heb. Die MIVV dempers hebben geen katalysator (in de stock uitlaten in ieder eentje) dus een stuk meer "open" Er valt dan met wat afstellen wat vermogen te winnen. Ook zat er bij die PC5 een stekkerblokje dat op de o2 sensor komt, die fopt de ECU door andere waardes door te geven voor een betere lucht-brandstofverhouding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Vandaag samen met mijn vrouw naar een 2e hands lederen Combi pak gaan kijken, komen we thuis met voor ieder een nieuw pak 8)

Mooi geval van "that escalated quickly" :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:50
Thalaron schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:58:
Vandaag samen met mijn vrouw naar een 2e hands lederen Combi pak gaan kijken, komen we thuis met voor ieder een nieuw pak 8)

Mooi geval van "that escalated quickly" :+
Of een les; niet met je vrouw gaan shoppen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou, vrouwen. :X Als ik ga shoppen ben ik meestal ook niet goedkoop uit. Alleen weet ik vaak wel wat ik wil. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ari Gold schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:48:
[...]

Ik was diegene die aanzette om het toch maar te doen... ;)

Zuinig doen op veiligheid leek me niet zo handig. Dan maar op andere zaken even minder ruig doen!

[ Voor 37% gewijzigd door Thalaron op 25-06-2017 19:08 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 21:12

Bommes

Capo del formaggio

Ari Gold schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:48:
[...]

Of juist wel, ik ging met mijn vrouw terug om een setje te grote handschoenen die ik voor haar had gekocht te ruilen. Komen we een half uur later terug buiten met 300 euro aan nieuwe kleding voor haar.
Goede kevlar jeans en een gaaf kevlar hoody vest.
Zij helemaal blij, en ik dus ook de volgende keer dat ik iets"nodig" heb... :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:42:
[...]

Of juist wel, ik ging met mijn vrouw terug om een setje te grote handschoenen die ik voor haar had gekocht te ruilen. Komen we een half uur later terug buiten met 300 euro aan nieuwe kleding voor haar.
Goede kevlar jeans en een gaaf kevlar hoody vest.
Zij helemaal blij, en ik dus ook de volgende keer dat ik iets"nodig" heb... :P
Use it and Abuse is :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Meh, natte baan te Lelystad... drogende 3e sessie, laatste sessie wel lekker kunnen gassen :)

Ik ga m'n stuur nog wel wat smaller maken, moet helpen met verzitten.

m'n cbrretje was best wel het buitenbeentje tussen de RSV4, Panigale 1299 en S1000RR :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MIZYX2B.png
Het moment erbij gevonden adhv jouw linkje :)
YouTube: Remember MotoGP™ Jerez 2005

[ Voor 68% gewijzigd door steveman op 25-06-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Thalaron schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:07:
[...]

Dan maar op andere zaken even minder ruig doen!
Heeft je vrouw net een strak leren pakkie, zeg je dát... :F

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 11:54
Zo..terug van een weekendje Eifel. Vrijdagavond vertrokken en vandaag om 6 uur weer terug. Toch een goede 1000-1100 km op de teller gezet. Jammer genoeg was mijn SV650 niet op tijd klaar en heb ik een motor moeten huren. Uiteindelijk het weekend door gebracht op een mooie oranje street triple, was ook geen straf.

Maar wat een wegen daar, niet normaal :9~ . Voor de 3e keer daar naartoe gegaan, maar het blijft leuk. De chicken strips zijn in ieder geval van de motor af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Vrijdag schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:07:
[...]

Heeft je vrouw net een strak leren pakkie, zeg je dát... :F
_O-

Ik doelde op uit eten e.d.

We hebben overigens de Rev'It Gear 2 i.c.m. Ignition 2, dus is gedeeltelijk leder.

Doorwaai/waterdicht en toch strakke looks (los te halen regen- en voeringsdeel).

Enige waar we nog over twijfelen is of motorschoenen/laarzen "nodig" zijn. Hebben beide redelijk stevige lederen laarzen mAr niet speciaal voor gebruik op de motor. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Broek gaat over de laars heen en sluit goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Uit het niets een probleempje met m'n 2011 Honda VFR: hij loopt stationair niet meer lekker waardoor hij afslaat. En op dit soort modellen zit geen stelschroef om dat toerental op te krikken...

Dat kan natuurlijk van alles zijn. Maar... pff. Ik heb dat ding nodig voor woon/werk-verkeer. Anders wordt mijn reistijd 3 keer zo lang met het OV :(

Naar een dealer brengen is ook weer zo'n risico. Als hij afslaat bij ieder verkeerslicht heb je kans dat ik 'm niet meer aan de praat krijg.

Wat zou een dealer eigenlijk doen met zo'n vage klacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 21:12

Bommes

Capo del formaggio

Uit lezen waarschijnlijk, anders zou het ook wel iets bekends kunnen zijn waar ze ervaring mee hebben.

En voor wat betreft je reis tijd: vraag een leen of huur motor.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een dealer meet zo'n moderne fiets even door met een OBD2 module én de juiste apparatuur en repareert 't ding door wat onderdelen te vervangen, zoals 't hoort :)

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 25-06-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Thalaron schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:20:
[...]

_O-

Ik doelde op uit eten e.d.

We hebben overigens de Rev'It Gear 2 i.c.m. Ignition 2, dus is gedeeltelijk leder.

Doorwaai/waterdicht en toch strakke looks (los te halen regen- en voeringsdeel).

Enige waar we nog over twijfelen is of motorschoenen/laarzen "nodig" zijn. Hebben beide redelijk stevige lederen laarzen mAr niet speciaal voor gebruik op de motor. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Broek gaat over de laars heen en sluit goed af.
Gebrek aan ervaring (welgeteld 2 lessen gehad nu :P ), maar goede motorschoenen/laarzen lijken me best wel handig. Die hebben zo'n versteviging over de tenen heen zodat ze daar niet zo hard slijten ivm schakelen.
Alleen al daarom zou ik motorlaarzen gebruiken, zodat ik m'n normale schoenen niet sloop. :P

Verder zitten er vaak ook wel verstevigingen rond de enkel enzo. En je enkels zijn precies die kwetsbare plekken als je valt.
M'n neefje had n tijdje terug een gat in z'n enkel.
Als ik het verhaal goed begrepen heb (kwam via via enzo) reed hij vrij langzaam, minder dan een kilometertje of 30. Workboots en een spijkerbroek aan, om gedonderd en verder weinig schade aan hem zelf (kapotte broek, paar schrammen) behalve z'n enkel.
Daar zat letterlijk een gat in van n paar centimeter diep.
Wat er precies is gebeurd met zijn enkel, schijnt hij zelf ook niet te weten, maar ik gok dat zijn enkel klem heeft gezeten tussen motor en asfalt.
Of een motorlaars dat had voorkomen, weet je natuurlijk niet, maar voor mij is het genoeg reden om er wel voor te kiezen motorlaarzen te dragen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
McKaamos schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:38:
[...]
Wat er precies is gebeurd met zijn enkel, schijnt hij zelf ook niet te weten,
De enkels hebben zo'n mooi stuk wat aan de buitenkant uitsteekt. Die plekken worden door vrijwel alle normale schoenen niet beschermt, maar door een motorlaars wel. Zie ook het Goldwing Blik op de Weg filmpje waar dat hele stuk enkel compleet afgeschuurt is tot op het bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Een paar centimeter diep gat in de enkel? Dan zit je in het bot, of in het gewricht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:01:
Een paar centimeter diep gat in de enkel? Dan zit je in het bot, of in het gewricht :X
Deze dus bij 0:56: YouTube: Blik op de Weg OFFICIAL - Fragment Motorongeval zonder beschermende ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:50:
[...]

De enkels hebben zo'n mooi stuk wat aan de buitenkant uitsteekt. Die plekken worden door vrijwel alle normale schoenen niet beschermt, maar door een motorlaars wel. Zie ook het Goldwing Blik op de Weg filmpje waar dat hele stuk enkel compleet afgeschuurt is tot op het bot.
Drama Queen??

Dadelijk mag je niet eens meer op normale fiets stappen zonder in volledig "leer" gekleed te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nou nou :o Dus met goede kleding op de motor stappen is onzin, is dat wat je zegt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

steveman schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:01:
Nja, hoe t precies zit is me onbekend, maar ik meen dat er geen bot geraakt is.
Toen ook wat plaatjes gezien. Alsof de schakelpook in z'n enkel geprikt was geweest ofzo, als ik me de plaatjes goed herinner.

Ik zeg trouwens wel enkel, maar technisch is het misschien beter om onderbeen te zeggen, vlak boven z'n enkelgewricht.
Zeg maar de grens onderbeen/enkel. Waar nog net wat vlees zit en de boel nog niet op z'n smalste is.

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 25-06-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:04:
[...]

Nou nou :o Dus met goede kleding op de motor stappen is onzin, is dat wat je zegt ?
Néé, ik zeg juist 't tegengestelde. Ja mág en niet móet jezelf goed aankleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

We praten niet over regelgeving/wetgeving maar gewoon over voordelen van bepaalde kledingstukken.
En ja, gewone kleding dragen en dan met 100kmh onderuit gaan is baaaaad, m'kay?
Daar is niks dramaqueen aan, maar gewoon common sense.
Als je op je bek gaat met de motor, wat al vrij gauw zijwaarts schuivend gaat, is het risico dat je been klem komt te zitten gewoon best wel groot aanwezig. En aan je enkel steekt het bot tot vrij kort onder de huid, dus je enkel beschadig je erg snel.

@PilatuS Filmpje is me inderdaad bekend. Die is best wel nasty :X

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 25-06-2017 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

McKaamos schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:11:
We praten niet over regelgeving/wetgeving maar gewoon over voordelen van bepaalde kledingstukken.
En ja, gewone kleding dragen en dan met 100kmh onderuit gaan is baaaaad, m'kay?
Daar is niks dramaqueen aan, maar gewoon common sense.
Als je op je bek gaat met de motor, wat al vrij gauw zijwaarts schuivend gaat, is het risico dat je been klem komt te zitten gewoon best wel groot aanwezig. En aan je enkel steekt het bot tot vrij kort onder de huid, dus je enkel beschadig je erg snel.
Als zoiets gebeurt dan moet je misschien éérst eens gaan kijken waarom 't gebeurt. Ik rijd op de openbare weg bijvoorbeeld al met een andere mentale instelling dan dat ik dat op een circuit doe....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ik snap dat het veiliger is met motorschoeisel, alleen is dit een spijkerbroek over een normale schoen, ik draag een goed lederen motorbroek over redelijk stevige lederen laarzen. Broek gaat dus ook nog over de enkel. Ik ben dus nieuwsgierig in hoeverre dat veilig (genoeg) is.

Heb ook lederen Birkenstocks :+
Team Slipper gaat me echter te ver ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:18:
[...]

Als zoiets gebeurt dan moet je misschien éérst eens gaan kijken waarom 't gebeurt. Ik rijd op de openbare weg bijvoorbeeld al met een andere mentale instelling dan dat ik dat op een circuit doe....
Waarom zoiets gebeurt ? Alsof je een ongeluk volledig in de hand hebt. Er kan altijd iets gebeuren al rij je nooit harder dan 60.

Tuurlijk rij je op straat anders dan op het circuit, teminste dat mag ik hopen. Op straat ga ik er niet eens naast hangen.
Thalaron schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:23:
[...]

Ik snap dat het veiliger is met motorschoeisel, alleen is dit een spijkerbroek over een normale schoen, ik draag een goed lederen motorbroek over redelijk stevige lederen laarzen. Broek gaat dus ook nog over de enkel. Ik ben dus nieuwsgierig in hoeverre dat veilig (genoeg) is.
Met een stuk leer over je enkel is natuurlijk beter. Het is wel zo dat een laars je ook beschermt tegen het draaien van de enkel, iets wat geen enkele normale schoen doet.

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 25-06-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:24:
[...]

Waarom zoiets gebeurt ? Alsof je een ongeluk volledig in de hand hebt. Er kan altijd iets gebeuren al rij je nooit harder dan 60.

Tuurlijk rij je op straat anders dan op het circuit, teminste dat mag ik hopen. Op straat ga ik er niet eens naast hangen.
Jij hebt vast een Maybach onder je kont en verklaart een Fiat 500 als "obsolete"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:25:
[...]

Jij hebt vast een Maybach onder je kont en verklaart een Fiat 500 als "obsolete"?
Waar hebben we het nu over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:26:
[...]

Waar hebben we het nu over ?
Over het feit dat je niet altijd 't duurste van 't duurste hoeft te hebben omdat je dat materiaal tóch niet gaat gebruiken.

Als ik met mn huidige brommertje op de openbare weg aan 't rijden ga dan trek ik daarbij écht niet m'n volledige overal en laarzen aan.... Alleen rijd ik dan ook niet op de limiet van dat apparaat of mezelf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:30:
[...]

Over het feit dat je niet altijd 't duurste van 't duurste hoeft te hebben omdat je dat materiaal tóch niet gaat gebruiken.

Als ik met mn huidige brommertje op de openbare weg aan 't rijden ga dan trek ik daarbij écht niet m'n volledige overal en laarzen aan.... Alleen rijd ik dan ook niet op de limiet van dat apparaat of mezelf.
Ik rij alleen met volledige motorkleding aan. Al rij je rustig kan er nog altijd wat gebeuren. Dat je het risico zelf kleiner maakt door rustig aan te doen zegt niets over die bellende trut die geen voorrang geeft in haar Mini.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:30:
[...]

Duurste van het duurste is nergens gezegd! Motorschoenen of laarzen heb je vanaf 80 eur, kevlar broek ook zoiets. Jas lukt ook wel met 80 en handschoenen al vanaf 40. Duur? Nee. Beschermend, ja.

Keuzes maken mag ieder voor zich, maar houd rekening mee dat anderen acties kunnen doen die voor jou niet goed uitpakken. Daar kan je jezelf wel voor wapenen.

Bijna hetzelfde als besparen op je remmen omdat je een maand krap zit.

Pagina: 1 ... 81 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.