Iemand een idee wat ze hier juist mee meten?
(vanop Cal Crutchlow zijn IG story)

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zonder enige context gok ik: g-krachten en/of snelheid/locatie (gps). Eventueel nog temperatuur etc, maar dat hoeft niet in een kneeslider.Anoshky schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:59:
Iemand een idee wat ze hier juist mee meten?
[afbeelding]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
GPS in je kneeslider? Die sensor hang je toch gewoon aan de motornoes schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 00:25:
[...]
Zonder enige context gok ik: g-krachten en/of snelheid/locatie (gps). Eventueel nog temperatuur etc, maar dat hoeft niet in een kneeslider.
[ Voor 40% gewijzigd door steveman op 24-06-2017 00:32 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 24-06-2017 10:12 ]
Puchcharrel schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:53:
Mocht iemand nog een pocketbike willen bouwen op basis van een puch maxi blok, ik heb alles nog liggen mocht iemand het over willen nemen voor weinig
Ging toen flink hard met een 70cc en bing 15mm, maar het blok heeft al 14 jaar niet meer gelopen.....
Precies hetzelfde alleen dan niet dezelfde.
[afbeelding]
Jij rijdt Ducati toch?lolgast schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 10:11:
Lekker op de motor naar Assen (of op de tribune) is er ook niet bij vandaag zeg..
[ Voor 20% gewijzigd door InZane op 24-06-2017 11:46 ]
😲
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hier ook altijd weer spannend, maar toch heeft meestal de vrouw met de auto hem te pakken.....steveman schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:54:
***members only***
Ik reed vanmorgen vanaf m'n werk terug naar huis over de A28, weg van Assen, en er reed anders genoeg volk op twee wielen aan de overkantlolgast schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 10:11:
Lekker op de motor naar Assen (of op de tribune) is er ook niet bij vandaag zeg..
Rond de 70pk zei de beste instructeur volgens mij, ik denk dat het ook maar goed is dat ik nog geen snellere mag, aangezien mijn ervaring.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:25:
En dan te bedenken dat zo'n lesmotor toch nog lang geen pk monster is. Er zit dus nog wel wat rek in. Maar leuk dat het je bevalt.
😲
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Terugknijpen naar A2 scheelt in dit geval slechts 25 pk. Dat mis je wel als je dezelfde motor onbegrensd rijdt hoormswp schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:47:
[...]
Rond de 70pk zei de beste instructeur volgens mij, ik denk dat het ook maar goed is dat ik nog geen snellere mag, aangezien mijn ervaring.![]()
Hij is wel terug geknepen naar A2, maar volgens mij merkte ik daar niks van.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Verwijderd
InZane schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:39:
[...]
Jij rijdt Ducati toch?
http://www.nu.nl/beurs/47...aliaans-ducati-kopen.html
Dat geloof ik zeker, maar niet voor mij op dit moment.tdw schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:58:
[...]
Terugknijpen naar A2 scheelt in dit geval slechts 25 pk. Dat mis je wel als je dezelfde motor onbegrensd rijdt hoor
😲
[ Voor 9% gewijzigd door Rick-Jan op 24-06-2017 16:28 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Met welke motor ? De standaard is eigenlijk 2.5 voor en 2.9 achter. Tenzij je een zware fiets hebt dan is het hoger. Minder dan 2.5 zie je eigenlijk alleen bij hele lichte motoren zoals een 125cc. Mijn motor is een beetje een apart verhaal met 2.5 voor en achter. Als ik onder de 2.1 voor en achter ga zitten stuurt de motor heel zwaar tot dat de banden zo warm worden dat de spanning hoger word. Die 2.1 kan ik doen als ik op het circuit ga rijden, dan kost het 2 rondjes tot ze warm zijn en dan rijd het prima. Voor op straat is die 2.1 niet te doen en moet er 2.5 in wil de motor fatsoenlijk rijden.Rick-Jan schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:27:
Morgen motorvakantie, meer net mijn bandenspanning en staat op 4 bar?? Is laatst nog nagekeken tijdens een beurt dus heeft ie er veel te veel in gedaan? Lees op internet 2 voor 2,25 2,5 achter.
Net stukje met 2 en 2,25 gereden maar reed heel erg raar, viel raar bochten in. Snap er niks meer van.
Edit: nagekeken met pomp op tankstation, gaf hetzelfde aan.
Diversion xj600s. Net antwoord van monteur, zegt ook dat het voor 2 en achter 2,5 moet zijn. Leek mij al raar. Gemeten met koude banden.PilatuS schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:37:
[...]
Met welke motor ? De standaard is eigenlijk 2.5 voor en 2.9 achter. Tenzij je een zware fiets hebt dan is het hoger. Minder dan 2.5 zie je eigenlijk alleen bij hele lichte motoren zoals een 125cc. Mijn motor is een beetje een apart verhaal met 2.5 voor en achter. Als ik onder de 2.1 voor en achter ga zitten stuurt de motor heel zwaar tot dat de banden zo warm worden dat de spanning hoger word. Die 2.1 kan ik doen als ik op het circuit ga rijden, dan kost het 2 rondjes tot ze warm zijn en dan rijd het prima. Voor op straat is die 2.1 niet te doen en moet er 2.5 in wil de motor fatsoenlijk rijden.
In jouw geval hangt het er dus vanaf of die spanning aan te raden is. Waar die 4 bar vandaan komt snap ik sowieso niet want dat is extreem hoog. Heb je dat gemeten met een band die heet was ?
[ Voor 7% gewijzigd door Rick-Jan op 24-06-2017 17:09 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
2 voor is ook te weinig. Misschien met oude banden, maar niet met moderne banden. Het is qua gewicht vrij standaard die motor dus 2.5 voor en 2.9 achter met moderne banden moet goed zijn. 2 voor stuurt voor geen meter.Rick-Jan schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:05:
[...]
Diversion xj600s. Net antwoord van monteur, zegt ook dat het voor 2 en achter 2,5 moet zijn. Leek mij al raar. Gemeten met koude banden.
http://www.motor-forum.nl...message/28077535#28077535
In het topic staat 2,5 voor en 2,8 achter. Ga dit maar overnemen denk ik, bedankt voor je snelle antwoord
http://www.wemoto.be/Osiris schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:25:
N.a.v. recente vraag m.b.t. OEM oliefilter: weet iemand een goed adresje voor OEM onderdelen, zonder dat je torenhoge verzendkosten betaalt vanuit Japan of de VS o.i.d.? Of bestellen jullie dat gewoon bij je lokale mannetje? (Die ik [nog] niet heb)
Met ff snel zoeken op wat OEM partnumbers kwam ik motorcyclespareparts.eu tegen, geen idee of dat beetje OK prijzen e.d. zijn. 5 euro verzendkosten naar NL is ook nog wel prima te doen.
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Zoveel kleuren dat mn ogen er pijn van gaan doen.HTT-Thalan schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 19:22:
[afbeelding]
Hele dag al schijtweer! Niet leuk voor mij, nog vervelender voor de wielrenners.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Ben toch wel verzopen op de gixxer, tot mijn bilnaad aan toe.lolgast schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 10:11:
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Ik heb deze. Goede sleutel erbij en dan ram je zo de pin eruit en later maak je je nieuwe weer vast door het aambeeld even te draaien, let wel even op dat je echt genoeg kracht zetDragonSlayer666 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:36:
Heeft een van jullie toevallig ervaring met kettingponsen? Ik ben op zoek naar een goede pons om een nieuwe ketting te leggen en vast te maken. Losmaken kan evt ook met een slijptol had ik begrepen?
Nu zie ik alleen kettingponsen varierend van 20 euro tot 400 euro. Zit er zo veel verschil tussen? Zijn er bepaalde dingen waar op gelet moet worden? Zijn er bepaalde merken die een goeie prijs/kwaliteit verhouding hebben? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
[ Voor 11% gewijzigd door GBTW op 24-06-2017 21:17 ]
Goede ervaring met een DID kettingset, met de bijbehorende tool.DragonSlayer666 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:36:
Heeft een van jullie toevallig ervaring met kettingponsen? Ik ben op zoek naar een goede pons om een nieuwe ketting te leggen en vast te maken. Losmaken kan evt ook met een slijptol had ik begrepen?
Nu zie ik alleen kettingponsen varierend van 20 euro tot 400 euro. Zit er zo veel verschil tussen? Zijn er bepaalde dingen waar op gelet moet worden? Zijn er bepaalde merken die een goeie prijs/kwaliteit verhouding hebben? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Toch blij dat ik vandaag met 2 nieuwe Dainese rugprotectors naar huis ben gegaan. Onderstaande draagt ook Dainese.Joopieboy schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:31:
[...]
Ben toch wel verzopen op de gixxer, tot mijn bilnaad aan toe.Fijn zo een gixxer zonder spatbord.
Met @caesar1000 naar Ten Kate geweest binnendoor, leuk gereden alleen jammer van het weer vanmiddag.
Van de week maar eens een nieuw voorbandje eronder gooien.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Fuuuuuuuuuuuuuuuuckje wat een klapcaesar1000 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:33:
[...]
Toch blij dat ik vandaag met 2 nieuwe Dainese rugprotectors naar huis ben gegaan. Onderstaande draagt ook Dainese.![]()
[video]
Mja die voetganger moest nog een eindje... Verder lijkt het me een totaal onuitstaanbaar figuur, waarvan helaes voldoende kanalen op YT te vinden zijn. Recept: Camera aan, verstand uit en domme filmpjes postenerik23 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:45:
Kwam deze video vandaag tegen. Zelf geeft hij de voetganger geen voorrang maar in de comments verdedigd hij het met "1. Don't have to yield to pedestrians there. They can cross after I pass by. Now if it were a yield to pedestrians sign, that would be different.". Zat me even op te vreten over de arrogantie van hem en de meeste commentaren en moest het even posten.
[video]
[ Voor 52% gewijzigd door steveman op 24-06-2017 22:03 ]
Ik zag het vanmiddag al ja. Wat een klapper hè. Hoop dat ie er niet al teveel aan over heeft gehouden. Hij was iig weer bij bewustzijn.caesar1000 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:33:
[...]
Toch blij dat ik vandaag met 2 nieuwe Dainese rugprotectors naar huis ben gegaan. Onderstaande draagt ook Dainese.![]()
[video]
Daar wordt je niet beter van nee
Nondeknetters! Stuitert gewoon van het asfalt bij neerkomstcaesar1000 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:33:
[...]
[video]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Geen idee hoe het in de VS zit met zebrapaden, maar hier zou ie moeten stoppen. Sowieso, lekker verhaal halen: draai je raampje open, blaf wat commentaar naar binnen en weer weg lopen... en vervolgens lijkt ie door rood in te voegen. Mafketel, rijd dan gewoon door. Hij zag t aankomen, handel ernaar ipv janken achteraf. My 2 cts. (En ja, dat grietje in de BMW maakte een fout, maar als ik iedere fout die ik tegenkom in t verkeer zó aanpak kom ik nooit op de plaats van bestemming).erik23 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:45:
Kwam deze video vandaag tegen. Zelf geeft hij de voetganger geen voorrang maar in de comments verdedigd hij het met "1. Don't have to yield to pedestrians there. They can cross after I pass by. Now if it were a yield to pedestrians sign, that would be different.". Zat me even op te vreten over de arrogantie van hem en de meeste commentaren en moest het even posten.
[video]
Flinke tik, vooral met achterhoofd zo op t asfalt en zn rug nog tegen het aangedreven wiel. Hopelijk gaat het snel beter met m.caesar1000 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:33:
[...]
[video]
[ Voor 6% gewijzigd door noes op 25-06-2017 00:24 ]
Voor zebrapaden moet je ook gewoon stoppen, staan ook flinke borden aangegeven met zebrapad. Rechts afslaan met rood licht mag overigens wel, met een paar plekken uitgezonderd.noes schreef op zondag 25 juni 2017 @ 00:21:
[...]
Geen idee hoe het in de VS zit met zebrapaden, maar hier zou ie moeten stoppen. Sowieso, lekker verhaal halen: draai je raampje open, blaf wat commentaar naar binnen en weer weg lopen... en vervolgens lijkt ie door rood in te voegen. Mafketel, rijd dan gewoon door. Hij zag t aankomen, handel ernaar ipv janken achteraf. My 2 cts. (En ja, dat grietje in de BMW maakte een fout, maar als ik iedere fout die ik tegenkom in t verkeer zó aanpak kom ik nooit op de plaats van bestemming).
[...]
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2017 09:26 ]
The Doctors dangleOsiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:36:
Zit ff de Moto3 te kijken op Assen en soms zie ik ze voor een bocht voordat ze hun knietje uitsteken, éérst even hun complete rechterbeen van hun stepje afhalen. Niet echt strekken, maar ze steken hem soms wel eventjes uit. Zie er niet echt een patroon in, soms doet iemand 't.
Hebben ze dan kramp ofzo of heeft dat een functie?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ah, goeie Google-term. Leuk stukje ook wel: https://www.redbull.com/u...tory-of-motogp-leg-dangleChakotay schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:48:
[...]
The Doctors dangleVolgens mij werkt het een beetje als luchtrem, en het gewicht naar de binnenkant van de bocht gooien.
Ja idd, vroeg ik me ook af. Moet je daadwerkelijk op je motor zitten om überhaupt te kunnen finishen?Chakotay schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:48:
En die finish van Bendsneyder... Tjonge, is hij zo nog geclassificeerd?
Bij voorkeur prop ik alles in mijn tanktas, liever geen rugzak om. Maar als 't niet anders kan, dan mot 't maar.P-Storm schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:50:
Ik ben benieuwd, wie rijdt er met een rugzak om? Ik denk eraan om het te doen, maar als je dan valt lijkt me dan ook niet geweldig met iets in je rug.
[ Voor 32% gewijzigd door Osiris op 25-06-2017 11:58 ]
Heel lang gedaan, maar om voornamelijk die reden mee gestopt. Daarnaast geeft het zo'n zweterige rug als het warm is.P-Storm schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:50:
Ik ben benieuwd, wie rijdt er met een rugzak om? Ik denk eraan om het te doen, maar als je dan valt lijkt me dan ook niet geweldig met iets in je rug.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Woon-werk wel, maar geen harde spullen erin. Enige wat ik dan wel eens moet doen is de laptop mee, daarvoor heb ik een speciale tas van SW Motech. Das ook de enige die goed zit en je geen last krijgt. Heb ik ook voor vakanties gebruikt maar ik ga nu overstappen naar een grote rollbag. Ook met het gewicht op je rug en schouders wat niet ideaal is.P-Storm schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:50:
Ben er zelf 1x geweest om mn rem schijven te vervangen; goed werk maar wel wat prijzig.Osiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:25:
Iemand ervaring met de Quick Service van Arie Molenaar?
Op zaterdag (in mijn geval dan), mits je gereserveerd hebt (op vrijdag tussen 19:00 en 21:00 hoeft dat niet, maar dan zit ik met m'n werk & reistijd daarvandaan), voor klein onderhoud en banden.
En aangezien mijn banden aan vervanging toezijn, leek 't me wel praktisch, zo'n klaar terwijl u wacht "Quick Service".
Nu lijkt het mij dat eigenlijk iedere andere toko óók heus wel een klaar terwijl u wacht-bandenwissel heeft, maar daar ik nog verre van bekend ben met "goede motorzaakjes" rondom Utrecht én Arie Molenaar voor zover ik weet een aardig goede naam heeft, zag ik deze voorbij komen.
Afhankelijk van waar je vandaan moet komen natuurlijk maar in Geldermalsen zit "Sabra". Redelijk centraal in Nederland en als je van te voren even belt dan hebben ze meestal wel tijd om banden op de motor te wisselen zodat je niet met losse velgen die kant in hoeft.Osiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:25:
Iemand ervaring met de Quick Service van Arie Molenaar?
Op zaterdag (in mijn geval dan), mits je gereserveerd hebt (op vrijdag tussen 19:00 en 21:00 hoeft dat niet, maar dan zit ik met m'n werk & reistijd daarvandaan), voor klein onderhoud en banden.
En aangezien mijn banden aan vervanging toezijn, leek 't me wel praktisch, zo'n klaar terwijl u wacht "Quick Service".
Nu lijkt het mij dat eigenlijk iedere andere toko óók heus wel een klaar terwijl u wacht-bandenwissel heeft, maar daar ik nog verre van bekend ben met "goede motorzaakjes" rondom Utrecht én Arie Molenaar voor zover ik weet een aardig goede naam heeft, zag ik deze voorbij komen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Joopieboy schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:46:
[...]
Daar wordt je niet beter van neeIk vond met 30 al een beste ervaring
Ik vind het vooral een goed voorbeeld van hoe ver protectie in de afgelopen jaren is gekomen. Het laat ook zien hoe belangrijk het is. Je zult niet zo snel zo'n enorme highsider maken op de openbare weg, maar op de openbare weg heb je weer andere gevaren die vaak ook heel hard kunnen aankomen (lees: stilstaande objecten/andere ondergrond). Dan ben je toch blij als je het zonder al teveel kleerscheuren kunt navertellen.noes schreef op zondag 25 juni 2017 @ 00:21:
[...]
Flinke tik, vooral met achterhoofd zo op t asfalt en zn rug nog tegen het aangedreven wiel. Hopelijk gaat het snel beter met m.
Edit: ja gelukkig gaat het goed: Baldassarri ontsnapt aan zware blessure na harde crash in Assen http://nu.nl/sport-overig...harde-crash-in-assen.html (via @NUnl)
Jazeker. Bo heeft dit weekend dus helaas moeten afsluiten zonder punten (voor een Nederlands publiek).Osiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:57:
[...]
Ja idd, vroeg ik me ook af. Moet je daadwerkelijk op je motor zitten om überhaupt te kunnen finishen?
[...]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
[ Voor 23% gewijzigd door epic_gram op 25-06-2017 14:48 ]
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Is maar een kwartiertje verder dan Arie. (Woon in Utrecht.)wimmel_1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:37:
[...]
Afhankelijk van waar je vandaan moet komen natuurlijk maar in Geldermalsen zit "Sabra". Redelijk centraal in Nederland en als je van te voren even belt dan hebben ze meestal wel tijd om banden op de motor te wisselen zodat je niet met losse velgen die kant in hoeft.
Ik laat m'n bandjes overigens altijd bij m'n reguliere dealer in Schijndel wisselen (10Km van huis) en ook daar is 't eigenlijk nooit een probleem áls ik van te voren maar even bel
Ik begin het ook steeds vaker te doen in linker bochten. Het gebeurd zelfs onverwachts. En waarom??? Het voelt gewoon goed.Osiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:36:
Zit ff de Moto3 te kijken op Assen en soms zie ik ze voor een bocht voordat ze hun knietje uitsteken, éérst even hun complete rechterbeen van hun stepje afhalen. Niet echt strekken, maar ze steken hem soms wel eventjes uit. Zie er niet echt een patroon in, soms doet iemand 't.
Hebben ze dan kramp ofzo of heeft dat een functie?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
[ Voor 4% gewijzigd door Leviathius op 25-06-2017 15:15 ]
Hoezo dát? Je hoeft niet persé een "eindeloze" ketting te monteren toch? Bij veel motoren kún je niet eens een eindeloze ketting gebruiken doordat 't ding dóór de swing-arm heen looptOsiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:11:
De hele swingarm moet er uit bij de ZZR wil je een endless type ketting monteren. Vind ik persoonlijk nou niet echt een klusje om te doen naast het parkeervak, bij gebrek aan garage of iets dergelijks
Dus zodra mijn ketting op is, gaat 'ie ook gewoon naar de dealer voor een OEM ketting.
1
2
3
4
5
6
7
| Option Explicit On Error Resume Next DIM Keting, Kettingpons Set Ketting = ?? Set Kettingpons = ?? |
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 25-06-2017 15:31 ]
1
2
| Set Ketting = "DID50ZVZ GC&B" Set Kettingpons = False |
Dan wordt 't dus toch:Osiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:38:
code:
1 2 Set Ketting = "DID50ZVZ GC&B" Set Kettingpons = False
Maar die ketting bestaat niet meer als je Googlet op "DID50ZVZ"
1
2
3
4
5
6
7
| Option Explicit On Error Resume Next DIM Keting, Kettingpons Set Ketting = "DID 50ZVMXG" Set Kettingpons = TRUE |
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 25-06-2017 16:03 ]
Kuipdelen gaan wel redelijk makkelijk los toch?ShininNL schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:18:
Dacht "even" in een uurtje een powercommander te monteren. Twee uur laten maar letterlijk en figuurlijk afgedropen toen het begon te regenen. Wat zitten die kuipdelen allemaal kut in elkaar zeg op die 1400, uiteraard braken er ook nog wat van die rubberen busjes af, waar die boutjes in gaanDaar heb ik er gelukkig nog een aantal stuks reserve van liggen van m'n vorige motor
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Of een les; niet met je vrouw gaan shoppen.Thalaron schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:58:
Vandaag samen met mijn vrouw naar een 2e hands lederen Combi pak gaan kijken, komen we thuis met voor ieder een nieuw pak![]()
Mooi geval van "that escalated quickly"
Ik was diegene die aanzette om het toch maar te doen...
[ Voor 37% gewijzigd door Thalaron op 25-06-2017 19:08 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Of juist wel, ik ging met mijn vrouw terug om een setje te grote handschoenen die ik voor haar had gekocht te ruilen. Komen we een half uur later terug buiten met 300 euro aan nieuwe kleding voor haar.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Use it and Abuse isBommes schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:42:
[...]
Of juist wel, ik ging met mijn vrouw terug om een setje te grote handschoenen die ik voor haar had gekocht te ruilen. Komen we een half uur later terug buiten met 300 euro aan nieuwe kleding voor haar.
Goede kevlar jeans en een gaaf kevlar hoody vest.
Zij helemaal blij, en ik dus ook de volgende keer dat ik iets"nodig" heb...
Het moment erbij gevonden adhv jouw linkjeOsiris schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:57:
[...]
Ah, goeie Google-term. Leuk stukje ook wel: https://www.redbull.com/u...tory-of-motogp-leg-dangle
[...]
[...]
[ Voor 68% gewijzigd door steveman op 25-06-2017 22:16 ]
Heeft je vrouw net een strak leren pakkie, zeg je dát...Thalaron schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:07:
[...]
Dan maar op andere zaken even minder ruig doen!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vrijdag schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:07:
[...]
Heeft je vrouw net een strak leren pakkie, zeg je dát...
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 25-06-2017 22:28 ]
Gebrek aan ervaring (welgeteld 2 lessen gehad nuThalaron schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:20:
[...]
![]()
Ik doelde op uit eten e.d.
We hebben overigens de Rev'It Gear 2 i.c.m. Ignition 2, dus is gedeeltelijk leder.
Doorwaai/waterdicht en toch strakke looks (los te halen regen- en voeringsdeel).
Enige waar we nog over twijfelen is of motorschoenen/laarzen "nodig" zijn. Hebben beide redelijk stevige lederen laarzen mAr niet speciaal voor gebruik op de motor. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Broek gaat over de laars heen en sluit goed af.
De enkels hebben zo'n mooi stuk wat aan de buitenkant uitsteekt. Die plekken worden door vrijwel alle normale schoenen niet beschermt, maar door een motorlaars wel. Zie ook het Goldwing Blik op de Weg filmpje waar dat hele stuk enkel compleet afgeschuurt is tot op het bot.McKaamos schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:38:
[...]
Wat er precies is gebeurd met zijn enkel, schijnt hij zelf ook niet te weten,
Deze dus bij 0:56: YouTube: Blik op de Weg OFFICIAL - Fragment Motorongeval zonder beschermende ...steveman schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:01:
Een paar centimeter diep gat in de enkel? Dan zit je in het bot, of in het gewricht
Drama Queen??PilatuS schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:50:
[...]
De enkels hebben zo'n mooi stuk wat aan de buitenkant uitsteekt. Die plekken worden door vrijwel alle normale schoenen niet beschermt, maar door een motorlaars wel. Zie ook het Goldwing Blik op de Weg filmpje waar dat hele stuk enkel compleet afgeschuurt is tot op het bot.
Nja, hoe t precies zit is me onbekend, maar ik meen dat er geen bot geraakt is.steveman schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:01:
Een paar centimeter diep gat in de enkel? Dan zit je in het bot, of in het gewricht
[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 25-06-2017 23:17 ]
Néé, ik zeg juist 't tegengestelde. Ja mág en niet móet jezelf goed aankleden.PilatuS schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:04:
[...]
Nou nouDus met goede kleding op de motor stappen is onzin, is dat wat je zegt ?
[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 25-06-2017 23:18 ]
Als zoiets gebeurt dan moet je misschien éérst eens gaan kijken waarom 't gebeurt. Ik rijd op de openbare weg bijvoorbeeld al met een andere mentale instelling dan dat ik dat op een circuit doe....McKaamos schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:11:
We praten niet over regelgeving/wetgeving maar gewoon over voordelen van bepaalde kledingstukken.
En ja, gewone kleding dragen en dan met 100kmh onderuit gaan is baaaaad, m'kay?
Daar is niks dramaqueen aan, maar gewoon common sense.
Als je op je bek gaat met de motor, wat al vrij gauw zijwaarts schuivend gaat, is het risico dat je been klem komt te zitten gewoon best wel groot aanwezig. En aan je enkel steekt het bot tot vrij kort onder de huid, dus je enkel beschadig je erg snel.
Ik snap dat het veiliger is met motorschoeisel, alleen is dit een spijkerbroek over een normale schoen, ik draag een goed lederen motorbroek over redelijk stevige lederen laarzen. Broek gaat dus ook nog over de enkel. Ik ben dus nieuwsgierig in hoeverre dat veilig (genoeg) is.
Waarom zoiets gebeurt ? Alsof je een ongeluk volledig in de hand hebt. Er kan altijd iets gebeuren al rij je nooit harder dan 60.wimmel_1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:18:
[...]
Als zoiets gebeurt dan moet je misschien éérst eens gaan kijken waarom 't gebeurt. Ik rijd op de openbare weg bijvoorbeeld al met een andere mentale instelling dan dat ik dat op een circuit doe....
Met een stuk leer over je enkel is natuurlijk beter. Het is wel zo dat een laars je ook beschermt tegen het draaien van de enkel, iets wat geen enkele normale schoen doet.Thalaron schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:23:
[...]
Ik snap dat het veiliger is met motorschoeisel, alleen is dit een spijkerbroek over een normale schoen, ik draag een goed lederen motorbroek over redelijk stevige lederen laarzen. Broek gaat dus ook nog over de enkel. Ik ben dus nieuwsgierig in hoeverre dat veilig (genoeg) is.
[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 25-06-2017 23:26 ]
Jij hebt vast een Maybach onder je kont en verklaart een Fiat 500 als "obsolete"?PilatuS schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:24:
[...]
Waarom zoiets gebeurt ? Alsof je een ongeluk volledig in de hand hebt. Er kan altijd iets gebeuren al rij je nooit harder dan 60.
Tuurlijk rij je op straat anders dan op het circuit, teminste dat mag ik hopen. Op straat ga ik er niet eens naast hangen.
Waar hebben we het nu over ?wimmel_1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:25:
[...]
Jij hebt vast een Maybach onder je kont en verklaart een Fiat 500 als "obsolete"?
Over het feit dat je niet altijd 't duurste van 't duurste hoeft te hebben omdat je dat materiaal tóch niet gaat gebruiken.
Ik rij alleen met volledige motorkleding aan. Al rij je rustig kan er nog altijd wat gebeuren. Dat je het risico zelf kleiner maakt door rustig aan te doen zegt niets over die bellende trut die geen voorrang geeft in haar Mini.wimmel_1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:30:
[...]
Over het feit dat je niet altijd 't duurste van 't duurste hoeft te hebben omdat je dat materiaal tóch niet gaat gebruiken.
Als ik met mn huidige brommertje op de openbare weg aan 't rijden ga dan trek ik daarbij écht niet m'n volledige overal en laarzen aan.... Alleen rijd ik dan ook niet op de limiet van dat apparaat of mezelf.
Duurste van het duurste is nergens gezegd! Motorschoenen of laarzen heb je vanaf 80 eur, kevlar broek ook zoiets. Jas lukt ook wel met 80 en handschoenen al vanaf 40. Duur? Nee. Beschermend, ja.wimmel_1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:30:
[...]
Als ik met mn huidige brommertje op de openbare weg aan 't rijden ga dan trek ik daarbij écht niet m'n volledige overal en laarzen aan.... Alleen rijd ik dan ook niet op de limiet van dat apparaat of mezelf.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq