Bijterige remmetjes dus?caesar1000 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:04:
[...]
Nu met mijn nieuwe mapping weer is proberen te wheelien. Het is verd*md moeilijk op een 125.![]()
Het achterwiel gaat wel erg makkelijk de lucht in, daar niet van.![]()
[...]
Meer dan 1 cilinder heb je niet nodig!
Alles besteed aan de motor is niet zonde van het geld, hoogstens een onverwacht gat in het budget
Al bleken de gevonden "oude" zomerhandschoenen vanmorgen heerlijk fris, dus toch maar geen nieuwe kopen

Heb ook echt die nieuwe laarsen nodig

En die Rev'it Iginition...tsja dat is liefde
Zie je
Awesome
Moet die tweede optie in de bovenste poll niet '25.001 - 50.000' zijn? Staat een nulletje teveel volgens mijChakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:08:
Gezien de discussie van eerder vandaag, maar weer eens een poll:
Poll: Hoeveel km heb jij er in totaal op zitten?Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Hoeveel jaar rij jij al motor?Tussenstand:
[afbeelding]
Dat is voor de mensen die achteruit zijn gaan rijden 
Edit:
Nooit gedacht ik die Facebook herinneringen leuk zou vinden

Mijn oude kawa met de oude motor van mijn vriendin er naast. Om een of andere reden toch een zwak voor die ZX7R
Edit:
Nooit gedacht ik die Facebook herinneringen leuk zou vinden

Mijn oude kawa met de oude motor van mijn vriendin er naast. Om een of andere reden toch een zwak voor die ZX7R
[ Voor 68% gewijzigd door lolgast op 23-06-2017 08:43 ]
Hoezo, als die er harder van gaat...lolgast schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:05:
Kennen jullie dat. Dat je geld wilt uitgeven aan iets voor je motor maar je tegelijkertijd ook weet dat het 99% zonde van je geld is
Asus Zenbook i7 256gb
Niet perse bijterig, wel zat remkracht!HTT-Thalan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:17:
[...]
Bijterige remmetjes dus?. En mijn eerste ervaring met een 1 cylinder was ook erg positief! De rij karakteristiek van de CRF150 was echter heel anders dan van alle 125cc's die ik heb geprobeerd, veel krachtiger, ik zie een 125 nog niet tegen een berg op gassen, dus hoe doen ze dat precies vraag ik me af? Alleen vertanding, of meer trucs?
De CRF150 en 125's (4-takt) die voor de cross gebouwd zijn hebben inderdaad een andere vertanding. Bij de cross 125's is de top misschien 95-100 km/h terwijl dat op mijn Duke 125 km/h is. Daarnaast moeten we ook niet vergeten dat de A1 motoren een legale limiet van 15 pk hebben. Ze zouden er zeker weten nog wel wat meer uit kunnen persen zouden ze niet door de wetgeving tegengehouden worden. Daar komt de crosser zonder kenteken in beeld.
Hier een leuk filmpje van een 125cc 4-takt:
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ik zit momenteel rond de 130K. Ik rij nu bijna 15 jaar motor en rij nu zo'n 15-16K per jaar.Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
En daarom is ABS zo ideaal bij een noodstop: je hebt nood, je hebt 'paniek' en je moet zo snel mogelijk stoppen. Dáár helpt ABS het beste: jij vol inknijpen en vol op achterrem en het ABS systeem zn gang laten gaan. Op mn S1000RR is het remsysteem gecombineerd uitgevoerd: voor remmen is achter meepakken. Ideaal, zelfs bij echt hard remmen wordt mn ABS zelden actief.Chakotay schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 07:51:
[...]
Over de ABS, +1. Ook met ABS moet je fatsoenlijk druk opbouwen, als een baviaan de remhendel in 1x inhengsten "want de ABS red het toch wel" word je remweg alleen maar langer van.
Gebruikte je wel de achterrem erbij?tdw schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:26:
[...]
NEE.
Tijdens de AVB noodstop vroeg ik aan m'n instructeur of ik het ding eens in de ABS mocht hengsten. Ja hoor, als je daar vrolijk van wordt. Zo gezegd zo gedaan: zonder druk op te bouwen vol in de ABS levert een remweg die ongeveer gelijk is aan de precisiestop. Dat is 5/6 meter langer dan wat je met een fatsoenlijk uitgevoerde noodstop kunt.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Wat een hondenweer gisteren op de terugweg
Bliksem die links en rechts de grond in vliegt voelt niet goed
Stond ik ergens in het bos buienradar te checken komt er toch een knal! Heb het buienradar checken maar gelaten voor wat het was. Dat ik midden in de bui zat was op dat moment al wel duidelijk
Vanmorgen weer veel TT volk op de weg. Dan zie je ook wat voorbij komen zeg... Volgens mij zijn er mensen die enkel een motor hebben om naar de TT te rijden. Wat een gestuntel zie ze voorbij komen

Stond ik ergens in het bos buienradar te checken komt er toch een knal! Heb het buienradar checken maar gelaten voor wat het was. Dat ik midden in de bui zat was op dat moment al wel duidelijk

Vanmorgen weer veel TT volk op de weg. Dan zie je ook wat voorbij komen zeg... Volgens mij zijn er mensen die enkel een motor hebben om naar de TT te rijden. Wat een gestuntel zie ze voorbij komen

Ik ben twee keer met de motor naar de TT gegaan, maar als ik nu ga pak ik de auto. Als ik dan zo'n idioot tegenkom overleef ik het tenminste.wilco1985 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:39:
Wat een hondenweer gisteren op de terugwegBliksem die links en rechts de grond in vliegt voelt niet goed
![]()
Stond ik ergens in het bos buienradar te checken komt er toch een knal! Heb het buienradar checken maar gelaten voor wat het was. Dat ik midden in de bui zat was op dat moment al wel duidelijk![]()
Het is jammer van de vele politie, maar wat je zegt, als je ziet wat voor volk er ineens uit de kruipruimtes geklommen komt

Ziet eruit als een heel capabel machientje, zeker voor een 125! Ik denk dat als je de vertanding nog verder aanpast naar een vmax van ~90 je er er prima mee zou kunnen klimmen. Als ik de kans krijg probeer ik dit een keercaesar1000 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:56:
[...]
Niet perse bijterig, wel zat remkracht!![]()
De CRF150 en 125's (4-takt) die voor de cross gebouwd zijn hebben inderdaad een andere vertanding. Bij de cross 125's is de top misschien 95-100 km/h terwijl dat op mijn Duke 125 km/h is. Daarnaast moeten we ook niet vergeten dat de A1 motoren een legale limiet van 15 pk hebben. Ze zouden er zeker weten nog wel wat meer uit kunnen persen zouden ze niet door de wetgeving tegengehouden worden. Daar komt de crosser zonder kenteken in beeld.![]()
Hier een leuk filmpje van een 125cc 4-takt:
[video]

Hmm, ff denken, zal zo wel ongeveer kloppen...Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
NX250: 35000km
VF400: 15000km
VFR750: 10000km
VF500F: 15000km
NTV650: 10000km
NT650V: 5000km
VFR750: 3000km
F650: >100km
En 13 jaar een rijbewijs.
leeg
Waarom is de vele politie jammer? Die zijn er toch juist om dat volk in toom te houden zodat wij wel fatsoenlijk met de motor die kant uit kunnen?lolgast schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:41:
[...]
Ik ben twee keer met de motor naar de TT gegaan, maar als ik nu ga pak ik de auto. Als ik dan zo'n idioot tegenkom overleef ik het tenminste.
Het is jammer van de vele politie, maar wat je zegt, als je ziet wat voor volk er ineens uit de kruipruimtes geklommen komt
Ik zat vanochtend op de A12 ook weer achterin een treintje van zo'n 20 flink bepakte motoren in de file... Schiet niet op zowilco1985 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:39:
[...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Dashcam filmt trappende motorrijder die ongeluk veroorzaakt
http://nos.nl/artikel/217...-ongeluk-veroorzaakt.html

Of dashcam filmt auto die motor probeert de snijden en de macht over het stuur verliest. Die trap is echt niet hard genoeg om die spin te veroorzaken.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:44:
Dashcam filmt trappende motorrijder die ongeluk veroorzaakt![]()
![]()
Het was vanochtend leuk om al die motoren te spotten op de A28 richting Assen.
Ik moest helaas naar het werk. 

Niet goed te praten natuurlijk maar na de trap gaat de auto juist naar links. Lijkt me niet door de trap te komen maar dat de automobilist naar links stuurt.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:44:
![]()
[ Voor 12% gewijzigd door Willem30 op 23-06-2017 11:12 ]
Precies, wat kost een pot rode verf nu nog?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik mis mijn zx7r ook nog wel eens. Was toch een erg leuke fiets; maar moet wel zeggen dat ik nu op de MT-09 veel meer vertrouwen heb.lolgast schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:25:
Dat is voor de mensen die achteruit zijn gaan rijden
Edit:
Nooit gedacht ik die Facebook herinneringen leuk zou vinden![]()
[afbeelding]
Yamaha MT-09
Misschien heft hij wel heel hard precies op de goed plek tegen het wiel geschopt, waardoor deze naar binnen draait en de auto naar links stuurtWillem30 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:11:
[...]
Niet goed te praten natuurlijk maar na de trap gaat de auto juist naar links. Lijkt me niet door de trap te komen maar dat de automobilist naar links stuurt.
Ik zit op Facebook ook in zo'n groep voor vrachtwagenongevallen.. Daar zie je precies dezelfde teksten 'vrachtwagen in botsing met xxx' en dan lees je het artikel en is het de schuld van xxx... Beetje jammer zo met de media.
Mocht je willen dat je auto aan de kant kan trappen. Weet niet wat hier aan vooraf gegaan is maar die blikker geeft een ruk aan zijn stuur om de motor af te snijden en verliest gewoon de macht over het stuur. Vervolgens zijn mensen die er niets mee te maken hebben de pineut van hun achterlijke gedrag.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:44:
![]()

Moraal van het verhaal zet je ego aan de kant en laat het gaan. Op de motor heb je niets te vertellen als iemand je de vangrails in drukt. Ga dan naar een parkeerplaats en vecht het daar uit
Bestuurder zal wel geschrokken zijn of misschien zelfs expres geprobeerd hebben richting de motor te bewegen. Tenzij die motorrijder gigantisch veel kracht in zijn poten heeft, was het de stuurbeweging van de automobilist die hem en anderen in gevaar bracht.
In de buurt heb je hier de N470, bijna wekelijks wel iemand die er vanaf rijd. En altijd maar de weg de schuld geven. Uiteindelijk zijn het allemaal belmongolen die met 1 of 2 wielen van de weg raakt, schrikt en een ruk aan het stuur heeft als correctie. Tja, dan ga je inderdaad spinnen of flip je je auto via de berm de weg op. Heb zelf die weg getest, met 100-140 gaat het best
In de buurt heb je hier de N470, bijna wekelijks wel iemand die er vanaf rijd. En altijd maar de weg de schuld geven. Uiteindelijk zijn het allemaal belmongolen die met 1 of 2 wielen van de weg raakt, schrikt en een ruk aan het stuur heeft als correctie. Tja, dan ga je inderdaad spinnen of flip je je auto via de berm de weg op. Heb zelf die weg getest, met 100-140 gaat het best
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Wat een idioot in dat koekblik, dat is gewoon poging tot doodslag! Ongeacht de ruzie die ze van te voren hebben gehad en de motor rijder die fout is door tegen de deur aan te trappen!Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:44:
![]()
Ik heb begrepen dat als in Nederland iemand doelmatig probeert jouw te schaden door bijvoorbeeld een deur open te gooien, jouw expres afsnijden, je probeert vast te grijpen etc, die persoon in Nederland veroordeeld wordt voor poging tot doodslag.bakvis schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:37:
[...]
Wat een idioot in dat koekblik, dat is gewoon poging tot doodslag! Ongeacht de ruzie die ze van te voren hebben gehad en de motor rijder die fout is door tegen de deur aan te trappen!
Een collega riep van de week heel stoer dat hij motor rijders in de file altijd blokkeerde en expres probeerde ze in de weg te zitten. Toen ik hem vervolgens vertelde dat wanneer hij hierdoor een motor rijder schade toe zou brengen hij voor poging tot doodslag vervolgd kon worden, nou toen was hij ineens niet meer zo stoer. Lul.
Waarom zou ie dat ook doen? Dat is net als bij het stoplicht je auto op het fietspad te zetten zodat er geen fietser langs je kan. Als ik voor je ga rijden in de file ben je echt geen seconde later thuis: de volgende 3 files rij ik ook tussendoor. Zelfde geldt voor stoplichten: een vlotte motor trekt zoveel sneller weg dan een auto.aidanl schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:43:
[...]
Ik heb begrepen dat als in Nederland iemand doelmatig probeert jouw te schaden door bijvoorbeeld een deur open te gooien, jouw expres afsnijden, je probeert vast te grijpen etc, die persoon in Nederland veroordeeld wordt voor poging tot doodslag.
Een collega riep van de week heel stoer dat hij motor rijders in de file altijd blokkeerde en expres probeerde ze in de weg te zitten. Toen ik hem vervolgens vertelde dat wanneer hij hierdoor een motor rijder schade toe zou brengen hij voor poging tot doodslag vervolgd kon worden, nou toen was hij ineens niet meer zo stoer. Lul.
Geen idee. Heb persoonlijk al eens mee gemaakt dat een mongool al rijdend vanuit een auto probeerde mijn arm vast te pakken, hoe je dat in godsnaam in je hoofd haalt...noes schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:45:
[...]
Waarom zou ie dat ook doen? Dat is net als bij het stoplicht je auto op het fietspad te zetten zodat er geen fietser langs je kan. Als ik voor je ga rijden in de file ben je echt geen seconde later thuis: de volgende 3 files rij ik ook tussendoor. Zelfde geldt voor stoplichten: een vlotte motor trekt zoveel sneller weg dan een auto.
Overigens ook, waarom mensen denken dat ze sneller kunnen optrekken als een motor, stoer verhaal voor in de kroeg?
Nou ja, als ze in een Tesla zitten dan zijn ze wel degelijk sneller.aidanl schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:47:
[...]
Geen idee. Heb persoonlijk al eens mee gemaakt dat een mongool al rijdend vanuit een auto probeerde mijn arm vast te pakken, hoe je dat in godsnaam in je hoofd haalt...
Overigens ook, waarom mensen denken dat ze sneller kunnen optrekken als een motor, stoer verhaal voor in de kroeg?
Wtf!? Dat lijkt me een best scary ervaring.aidanl schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:47:
[...]
Geen idee. Heb persoonlijk al eens mee gemaakt dat een mongool al rijdend vanuit een auto probeerde mijn arm vast te pakken, hoe je dat in godsnaam in je hoofd haalt...
Wbt optrekken: denk dat ze dan een 125cc motor vermomt als R1 hebben gespot
Meeste Tesla bestuurders zijn taxi rijders, dus die hebben meestal niet zo'n behoefte om hun passagiers met stoplichtsprintjes te vervelenXepos schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:50:
[...]
Nou ja, als ze in een Tesla zitten dan zijn ze wel degelijk sneller.
[ Voor 23% gewijzigd door noes op 23-06-2017 11:51 ]
Als ze er mee kunnen rijden wel jaXepos schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:50:
[...]
Nou ja, als ze in een Tesla zitten dan zijn ze wel degelijk sneller.
Verwijderd
Ze hebben vast allemaal geen motorpak aan...lolgast schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:41:
[...]
Ik ben twee keer met de motor naar de TT gegaan, maar als ik nu ga pak ik de auto. Als ik dan zo'n idioot tegenkom overleef ik het tenminste.
Ik werd een keer opzettelijk de berm ingedrukt door iemand. Uiteindelijk zag ik het al aankomen en ben ik in de remmen gegaan en ben vervolgens hard weggereden. Waarom iemand het in zijn hoofd haalt? Alleen maar omdat ik bij het stoplicht voordrong? Hij zat in een afgetrapte Renault Mégane, dus maakte totaal geen kans...? Als ik een camera had gehad op mijn motor dan had ik hem aangegeven bij de politie, maar ik was in eerste instantie nogal beduusd en wilde gewoon wegkomen.aidanl schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:47:
[...]
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 11:55 ]
Goed zo...weer internet, zat even zonder vanwege een weigerende versterker. Wat ben je toch afhankelijk van zo'n lijntje naar buiten, wat slecht eigenlijk..
Mag ik nog mee doen met de poll?
450k +
Rijbewijs sinds 1993
Rijvaardig: subjectief
Op mijn bek: 3x
Laatste vier fietsen:
2015: BMW R1200GSA (summum (nee niet waar: maar verdomd blij mee
))
2008: Kawasaki 1400 GTR (extra super rijden)
2001: Yamaha FJR 1300 (super rijden)
1999: Honda 1100 ST Pan European (waardeloze fiets)
Mijn allereerste was een Honda Magna 500.
Mag ik nog mee doen met de poll?
450k +
Rijbewijs sinds 1993
Rijvaardig: subjectief
Op mijn bek: 3x
Laatste vier fietsen:
2015: BMW R1200GSA (summum (nee niet waar: maar verdomd blij mee
2008: Kawasaki 1400 GTR (extra super rijden)
2001: Yamaha FJR 1300 (super rijden)
1999: Honda 1100 ST Pan European (waardeloze fiets)
Mijn allereerste was een Honda Magna 500.
[ Voor 4% gewijzigd door Least Inkling op 23-06-2017 12:05 ]
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Er zijn ook zat 'langzame' motoren en steeds snellere auto's, dus dat gaat niet altijd meer op.
Ik hou met mijn leasedieseltje ook prima een motor zoals die van mijzelf of vergelijkbaar bij.
Mag officieel ook niet, staat een slagboom bij het restaurant bij de parkeerplaats, maar daar kan je zo omheenVrijdag schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:41:
[...]
Hee da's tof, ik wist niet eens dat je met de motor de pier op mocht. Ook maar eens doen, kom regelmatig in de regio
Ik dacht met 1 motor, maar het is totaal......2 tot 5 ton dan, had al gestemd in die andere. Met mijn laatste motor al 1 ton gereden.Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 73% gewijzigd door charrel op 23-06-2017 12:28 ]
sry
[ Voor 99% gewijzigd door charrel op 23-06-2017 12:28 ]
* teacher nadert de twee ton zo zoetjes aan....
Wise enough to play the fool
Nooit gehoord hoeveel er gelazerd/geflitst wordt 50km voordat je bij Assen bent? Een keer een auto inhalen >130kmh en je hebt een boete aan je broek hangen.Erapaz schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:39:
[...]
Waarom is de vele politie jammer? Die zijn er toch juist om dat volk in toom te houden zodat wij wel fatsoenlijk met de motor die kant uit kunnen?
Maar ik heb sowieso een intense hekel aan de politie (nee niet aan de persoon in het pak, die doet ook alleen zijn werk). Een voorbeeld wat mij persoonlijk is overkomen:
We komen bij de TT vandaan en het is druk op snelweg, erg druk. Druk als in, we hebben 500 meter gereden in de afgelopen 15 minuten. Rijdt er een automobilist naar de vluchtstrook, laat zijn zoontje plassen achter de vangrail. Politie op motor erbij. Wat doet die agent? Geen praatje, geen gebaren, geen bon. Nee, hij gaat pontificaal voor de automobilist staan zodat die niet meer de snelweg op kan. De bestuurder gaat achteruit zodat hij er omheen kan, gaat die agent hem blokkeren... -.-'. Ik zie dat, dus laat opzettelijk extra ruimte zodat de auto naar achter kan rijden om voor mij in te voegen. Komt die agent naast mij rijden om mij te vertellen dat ik de meest waardeloze bestuurder van die dag ben en ik de bon wel tegemoet kan zien.
Nou sorry hoor, maar van dat soort fratsen ga ik generaliseren. Nogmaals, ik zal een agent nooit persoonlijk beledigen, maar als ik hem was zou ik me elke dag weer kapot schamen in dat pak.
Vind dit nogal onzin. Overal zitten een paar irritante ventjes bij, niet alleen bij de politie. Maar inderdaad ook daar zitten een paar gasten die bewust moeilijk doen en naar de letter van de wet kijken en niet naar de geest van de wet. Maar om nou te zeggen dat iedereen bij de politie zo is en dat een hekel aan alle mensen van de politie terecht is, dat vind ik niet redelijk.lolgast schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:49:
[...]
Maar ik heb sowieso een intense hekel aan de politie (nee niet aan de persoon in het pak, die doet ook alleen zijn werk). Een voorbeeld wat mij persoonlijk is overkomen:
We komen bij de TT vandaan en het is druk op snelweg, erg druk. Druk als in, we hebben 500 meter gereden in de afgelopen 15 minuten. Rijdt er een automobilist naar de vluchtstrook, laat zijn zoontje plassen achter de vangrail. Politie op motor erbij. Wat doet die agent? Geen praatje, geen gebaren, geen bon. Nee, hij gaat pontificaal voor de automobilist staan zodat die niet meer de snelweg op kan. De bestuurder gaat achteruit zodat hij er omheen kan, gaat die agent hem blokkeren... -.-'. Ik zie dat, dus laat opzettelijk extra ruimte zodat de auto naar achter kan rijden om voor mij in te voegen. Komt die agent naast mij rijden om mij te vertellen dat ik de meest waardeloze bestuurder van die dag ben en ik de bon wel tegemoet kan zien.
Nou sorry hoor, maar van dat soort fratsen ga ik generaliseren. Nogmaals, ik zal een agent nooit persoonlijk beledigen,
Er zitten zoveel mensen bij de politie met als doel de wereld een betere plek proberen te maken. Die mensen werken keihard voor niet al te veel loon en krijgen een enorme hoeveelheid shit over zich heen, dat puur en alleen omdat ze iets goeds proberen te doen. Petje af voor de gemiddelde agent hier hoor, niet andersom.maar als ik hem was zou ik me elke dag weer kapot schamen in dat pak.
[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 23-06-2017 13:07 ]
en wat zei je toen tegen die agent? "lol gast" ?lolgast schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:49:
[...]
Nooit gehoord hoeveel er gelazerd/geflitst wordt 50km voordat je bij Assen bent? Een keer een auto inhalen >130kmh en je hebt een boete aan je broek hangen.
Nou sorry hoor, maar van dat soort fratsen ga ik generaliseren. Nogmaals, ik zal een agent nooit persoonlijk beledigen, maar als ik hem was zou ik me elke dag weer kapot schamen in dat pak.
Bij de TT zijn ze inderdaad onredelijk, maar dat weet je vantevoren... Groepje motoren die ons rustig voorbij rijdt omdat we nog niets eens stapvoets kunnen rijden? Meekomen naar parkeerplaats (waar het best druk was) en bonnetjes vangen. Waar is het gevaar
Wel belang is er nou gediend met deze mierenneukerij?
Trouwens, voor kinderen jonger dan 12 die moeten pissen mag je gewoon de vluchtstrook gebruiken (voor bejaarden ook geloof ik).
Trouwens, voor kinderen jonger dan 12 die moeten pissen mag je gewoon de vluchtstrook gebruiken (voor bejaarden ook geloof ik).
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Misschien niet redelijk, maar na meerdere keren contact gehad te hebben met de politie (ook niet verkeer gerelateerd) is voor mij duidelijk dat ik er niets aan heb. Zonder melodramatisch te willen doen ben ik oprecht zwaar teleurgesteld in de politie. Dat gaat ook niet meer veranderen.PilatuS schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:05:
[...]
Vind dit nogal onzin. Overal zitten een paar irritante ventjes bij, niet alleen bij de politie. Maar inderdaad ook daar zitten een paar gasten die bewust moeilijk doen en naar de letter van de wet kijken en niet naar de geest van de wet. Maar om nou te zeggen dat iedereen bij de politie zo is en dat een hekel aan alle mensen van de politie terecht is, dat vind ik niet redelijk.
[...]
Er zitten zoveel mensen bij de politie met als doel de wereld een betere plek proberen te maken. Die mensen werken keihard voor niet al te veel loon en krijgen een enorme hoeveelheid shit over zich heen, dat puur en alleen omdat ze iets goeds proberen te doen. Petje af voor de gemiddelde agent hier hoor, niet andersom.
En daarbij:
Als de PostNL 3 keer een door jouw verzonden pakketje kwijt maakt, is de hele PostNL dan kut? Nee, maar je gaat voortaan wel op een andere manier verzenden, omdat je niets meer met de PostNL te maken wilt hebben.
ZoietsReloader schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:07:
[...]
en wat zei je toen tegen die agent? "lol gast" ?
Ik ben er van overtuigt dat het grootste deel er zit met de beste bedoelingen, niet andersom.lolgast schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:11:
[...]
Misschien niet redelijk, maar na meerdere keren contact gehad te hebben met de politie (ook niet verkeer gerelateerd) is voor mij duidelijk dat ik er niets aan heb. Zonder melodramatisch te willen doen ben ik oprecht zwaar teleurgesteld in de politie. Dat gaat ook niet meer veranderen.
En daarbij:
Als de PostNL 3 keer een door jouw verzonden pakketje kwijt maakt, is de hele PostNL dan kut? Nee, maar je gaat voortaan wel op een andere manier verzenden.

Deze motor viel me allereerst op omdat ie nogal wat rookte bij versnellen... toen vielen me nog twee dingen op
[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 23-06-2017 13:19 . Reden: beter plaatje ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ok ik ga reageren, want ik zie het nietsteveman schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:18:
[afbeelding]
Deze motor viel me allereerst op omdat ie nogal wat rookte bij versnellen... toen vielen me nog twee dingen op
Ook met het betere plaatje niet
[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 23-06-2017 13:21 ]
Is dat een kogel BBQ achterop?steveman schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:18:
[afbeelding]
Dat zou wel het roken deels verklaren. Worst erop en je hebt wat te eten bij het tanken.
* lolgast ziet het nog steeds niet
Dan zou ik m er eerst ff afhalen voor je gaat tankenlolgast schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:25:
Dat zou wel het roken deels verklaren. Worst erop en je hebt wat te eten bij het tanken.
Rechter spiegel weg, kuipdeel bovenop topkoffer vastgesnoerdlolgast schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:20:
[...]
Ok ik ga reageren, want ik zie het niet
Ook met het betere plaatje niet

Snelweg is saai... je gaat dingen bekijken
Ah dat kuipdeel dacht ik al te spotten, maar het kon, op de foto, ook best een doek zijn (tent oid).steveman schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:32:
[...]
Rechter spiegel weg, kuipdeel bovenop topkoffer vastgesnoerd
Jaaa dat zie je toch niet. Tijd voor een DSLR-toestel op een mount ofzosteveman schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:32:
[...]
Rechter spiegel weg, kuipdeel bovenop topkoffer vastgesnoerd
Kuipdeel dacht ik aan te zien voor een deken, maar verder kwam ik niet.
Eerlijk is eerlijk, ik heb het met 2x 130Mpixel kunnen bekijken, daar steekt 1080p toch kaaltjes bij af 
Als bewegende beelden helpen, @3:00 in m'n filmpje.
Als bewegende beelden helpen, @3:00 in m'n filmpje.
[ Voor 21% gewijzigd door steveman op 23-06-2017 13:47 ]
Verwijderd
Naar aanleiding van de politiediscussie
+1 voor deze motoragent
http://nos.nl/artikel/217...de-supermarktkassa-s.html
+1 voor deze motoragent
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:38:
Naar aanleiding van de politiediscussie![]()
+1 voor deze motoragent![]()
PAKKEN!
wegrennen op badslippers
[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 23-06-2017 13:41 ]
Das nou handig, twee vliegen in een klap. Boefjes vangen en meteen een maaltijdsalade halen.
+1
+1
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Vaak hanteren ze een zero tolerance beleid, waar de sfeer niet beter van wordt.steveman schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:10:
Bij de TT zijn ze inderdaad onredelijk, maar dat weet je vantevoren... Groepje motoren die ons rustig voorbij rijdt omdat we nog niets eens stapvoets kunnen rijden? Meekomen naar parkeerplaats (waar het best druk was) en bonnetjes vangen. Waar is het gevaarWel belang is er nou gediend met deze mierenneukerij?
Moet zeggen dat ik als vaste bezoeker al jaren eigenlijk geen problemen ondervind.
Maar dat is dan vaak met mijn opgepoetste auto zonder al te veel aandacht te trekken.
Andere kant is dat je vaak die fuiken ziet terug komen, waar ik dan weer geen fatsoen weer voor kan opbrengen, omdat ze daar dus een zero tolerance beleid hanteren en zelfs voor de kleinste vergrepen een discussie willen starten met bij voorbaat al een bon.
Aan de andere kant zie ik ook wel weer een beweging ontstaan bij de politie die juist naar dit soort evenementen komen om een praatje te maken met de mensen en dat er wederzijds fatsoen word getoond.
Is ook maar net hoe de wind waait. Feit is dat er wel een verhoogt risico is op boetes. Waarbij groepen vaak eerder gestraft worden dan solo rijders.
Mijn twee centen,
Koffer zit nagenoeg op de uitlaat en gaat smeulen?steveman schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:18:
[afbeelding]
Gisteren de motor opgehaald.xSmooth- schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:03:
Zo.
De zoektocht naar de fiets die ik zocht is geslaagd.
........................
[afbeelding]
[afbeelding]
Na vlekkeloos 150 kilometer naar huis te hebben gereden en ik bijna thuis was zag ik dat mijn display uitviel en vervolgens de motor zelf, 100 meter verwijderd van huis.
Kreeg hem niet meer aan de praat.
Ben vervolgens met de motor, in een warm pak met 35 graden naar Motoport gelopen gezien die zowat om de hoek zit.
Conclusie; Spanningsregelaar stekker doorgebrand.
Ze constateerde helaas ook andere dingen die nou niet echt "afleverbeurt waardig" zijn waarvan ik nu niet precies weet wat ik ermee moet.
Motor wordt daar vandaag of na het weekend opgehaald door het bedrijf waar ik hem vandaan heb zodat ze de stekker kunnen vervangen.
Al met al heb ik er een naar gevoel bij en was de vreugde snel voorbij.
@xSmooth- Let me guess: Een Honda of een Suzuki?
Honda staat er al sinds jaar en dag om bekend dat ze minder goede SR's leveren (waarbij 't eigenlijk vooral een koelingprobleem is vanwege de plaatsing), Suzuki gebruikt ooit wat minder goede stekkers....
Maar: Beide merken leveren voor de rest gewoon érg goede motoren en áls je die zaken een beetje in de gaten houd dan kun je er véél en lang plezier van hebben.
Tijdens een keuring door een "externe" partij komt er AL-TIJD wel iets naar boven dus laat jezelf er niet gek door maken. Mogen we hier weten wat er nog meer "geconstateerd" is?
Honda staat er al sinds jaar en dag om bekend dat ze minder goede SR's leveren (waarbij 't eigenlijk vooral een koelingprobleem is vanwege de plaatsing), Suzuki gebruikt ooit wat minder goede stekkers....
Maar: Beide merken leveren voor de rest gewoon érg goede motoren en áls je die zaken een beetje in de gaten houd dan kun je er véél en lang plezier van hebben.
Tijdens een keuring door een "externe" partij komt er AL-TIJD wel iets naar boven dus laat jezelf er niet gek door maken. Mogen we hier weten wat er nog meer "geconstateerd" is?
edit:
Zie nou op de plaatjes dat 't om een GSX-R 600 gaat.... Misschien dan @Joopieboy nog wel een adresje weet om dat apparaat eens goed door te lichten tegen niet ál te schrikbarend hoge bedragen
Zie nou op de plaatjes dat 't om een GSX-R 600 gaat.... Misschien dan @Joopieboy nog wel een adresje weet om dat apparaat eens goed door te lichten tegen niet ál te schrikbarend hoge bedragen
[ Voor 143% gewijzigd door Will_M op 23-06-2017 15:07 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik snap je frustratie @lolgast , maar ik ben toch echt met @PilatuS. Ze kunnen niet allemaal k*tzakken zijn 
Vorige week reed ik op een avond door de polder. Windstil was het die avond. Dus ik mooi te gassen op zo'n provinciale weg, paar bochtjes gepakt. Vrooooeeem naar de rotonde, snel terugschakelen, rotonde pakken en hop het gas er weer op! Paar bochtjes verder hetzelfde verhaal, je kent dat wel.
Zie ik op een gegeven moment oranje zwaailampen en denk: hey... daar staat ook een politieauto
Dus van het gas af en terwijl ik richting de volgende rotonde rol loopt de agent de rotonde op. Vizier open en ik zeg op m'n aller-optimistischt: HALLO!
Agent: volgens mij ben jij met je rijbewijs aan het spelen
Ik: Dat valt wel mee hoor... beetje in z'n 1, beetje in z'n 2
Agent: Ok. Denk er wel een beetje om hè
Ik: Zal ik doen, bedankt!
Geen papieren hoeven laten zien, geen opmerking over de Akrapovic trompet. Dus bij mij kreeg de politie weer een kudo erbij
Vorige week reed ik op een avond door de polder. Windstil was het die avond. Dus ik mooi te gassen op zo'n provinciale weg, paar bochtjes gepakt. Vrooooeeem naar de rotonde, snel terugschakelen, rotonde pakken en hop het gas er weer op! Paar bochtjes verder hetzelfde verhaal, je kent dat wel.
Zie ik op een gegeven moment oranje zwaailampen en denk: hey... daar staat ook een politieauto
Agent: volgens mij ben jij met je rijbewijs aan het spelen
Ik: Dat valt wel mee hoor... beetje in z'n 1, beetje in z'n 2
Agent: Ok. Denk er wel een beetje om hè
Ik: Zal ik doen, bedankt!
Geen papieren hoeven laten zien, geen opmerking over de Akrapovic trompet. Dus bij mij kreeg de politie weer een kudo erbij
Pro-tip, als je dat ooit weer hebt. Keer om. Je bent of net gelaserd en rijdt de "opvangsvuik" in of je bent anders de sjaak.
Asus Zenbook i7 256gb
Maar om nou vlak voor een rotonde te gaan keren? Dan heb je ook meteen de schijn tegen in een geval dat dit niet zo is. Plus, @EBOOZ meldde dat hij weer een politiewagen zag. Het is me nog niet helemaal duidelijkGhostrider schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:40:
Pro-tip, als je dat ooit weer hebt. Keer om. Je bent of net gelaserd en rijdt de "opvangsfuik" in of je bent anders de sjaak.
@lolgast Kapaza in de TS bestaat niet meer
Iets anders, kan iemand mij uitleggen wat het brandstof gebruik wil zeggen ? Soms staat er 1/21L ? Hoe moet ik dat zien in L/100KM ?
Iets anders, kan iemand mij uitleggen wat het brandstof gebruik wil zeggen ? Soms staat er 1/21L ? Hoe moet ik dat zien in L/100KM ?
1/21 wil zeggen dat je 21km kan rijden op 1 Liter brandstof.SmokingSig schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:57:
@lolgast Kapaza in de TS bestaat niet meer![]()
omgerekend is dit 4.99Liter per 100KM.
Muchas Gracias !spruit89 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:59:
[...]
1/21 wil zeggen dat je 21km kan rijden op 1 Liter brandstof.
omgerekend is dit 4.99Liter per 100KM.
Dus de nieuwe CB650F heeft 17.3L tank en 1/21 dus in theorie 21*17.3 = 363 Km
Precies dat ja. Als je keert loop je kans dat ze alsnog achter je aankomennoes schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:51:
[...]
Maar om nou vlak voor een rotonde te gaan keren? Dan heb je ook meteen de schijn tegen in een geval dat dit niet zo is. Plus, @EBOOZ meldde dat hij weer een politiewagen zag. Het is me nog niet helemaal duidelijk
Dat ik richting de rotonde reed stond er een sleepwagen (met de oranje lampjes aan) en een politieauto (zonder de zwaailampjes aan). Ik deed snel een risico analyse en kwam tot de conclusie dat ik niet gelaserd kon zijn en dat ik tóch m'n papieren bij me had.
[Edit]
Ik bedenk me trouwens nog een situatie uit de tijd dat ik een scooter had. Toen ging ik even 'snel' zonder helm de straat uit (was serieus de eerste en enige keer), kom ik politie tegen. Ik weggereden en de scooter bij een vriend in de tuin gezet. 2 uur later richting huis gegaan, en expres via een provinciale weg gereden en niet via de hoofdweg. Kom ik alsnog diezelfde politieauto tegen

[ Voor 24% gewijzigd door EBOOZ op 23-06-2017 16:18 ]
Klopt! Dus gok op een reële range van 280kmSmokingSig schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:03:
[...]
Muchas Gracias !
Dus de nieuwe CB650F heeft 17.3L tank en 1/21 dus in theorie 21*17.3 = 363 Km
Iedereen die vandaag een handtekening heeft gezet onder het aankoopcontract van een 2017 Street Triple RS roep "desoxyribonucleïnezuur".

[ Voor 21% gewijzigd door steveman op 23-06-2017 17:53 . Reden: De update die je wist dat zou komen ]
Verwijderd
Theorie binnen
Voertuigbeheersing binnen
Op naar het examen op de weg
Kan niet wachten om zelf een motor te kopen en lekker te gaan toeren. Wil eigenlijk de Kawasaki Z650, maar buiten wat testen van journalisten kan ik er erg weinig over vinden. Kan door het ontbreken van een rijbewijs nog niet proefrijden om hem te bestellen.
Voertuigbeheersing binnen
Kan niet wachten om zelf een motor te kopen en lekker te gaan toeren. Wil eigenlijk de Kawasaki Z650, maar buiten wat testen van journalisten kan ik er erg weinig over vinden. Kan door het ontbreken van een rijbewijs nog niet proefrijden om hem te bestellen.
Mooie stap genomen!Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:55:
Theorie binnen![]()
Voertuigbeheersing binnen![]()
Maar bezindt eer ge een nieuwe motor koopt moet ik zeggen... je hebt nog 0 ervaring, en een klein ongelukje zit in een nog kleiner hoekje. ook dat moet ik nodig zeggen

Gefeliciteerdsteveman schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:47:
Iedereen die vandaag een handtekening heeft gezet onder het aankoopcontract van een 2017 Street Triple RS roep "desoxyribonucleïnezuur".
[afbeelding]

Snap ik, en ja hoor;wimmel_1 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:57:
@xSmooth- Let me guess: Een Honda of een Suzuki?
edit:
Zie nou op de plaatjes dat 't om een GSX-R 600 gaat.... Misschien dan @Joopieboy nog wel een adresje weet om dat apparaat eens goed door te lichten tegen niet ál te schrikbarend hoge bedragen![]()
-Remdruk voor is niet optimaal, hendel moet je vrij ver in knijpen.
- Achterband vonden ze niet zoals het hoort bij een aflevering.
Een familie lid (mede motor rijder) is er vandaag even langs geweest en heeft ook even gekeken en stuurde mij;
"Remklauwen voor zien er niet denderend uit, de zuigers zijn vrij ver uit de klauw en er zit aanslag op. Hierdoor kunnen de seals kapot zijn en dus lekken.
Dit is moeilijk over het hoofd te zien tijdens een beurt.
Achterband vind ik wel meevallen echter als er door Motoport een opmerking over geplaatst wordt verdiend het op zn minst wel even aandacht."
Ben nu erg huiverig dat er meer aan de hand is waar ik niet goed naar gekeken heb.
Maar goed we wachten af!
@Verwijderd Zoals steveman ook al aangeeft zou ik zelf ook niet zo snel een nieuwe motor kopen als eerste motor. Soms is het nodig als je bijvoorbeeld nergens een goede 300cc kan vinden, maar anders zou ik het niet doen.
Zeker in het begin loop je een grote kans op kleine lullige foutjes en dan een nieuwe fiets hebben is niet ideaal. Persoonlijk zou ik eerder een leuke Hornet kopen voor 3.000 tot 4.000 euro. Dat is ook een prima fiets om mee te beginnen en daarbij is het een stuk minder zuur als er iets gebeurt. Verder is daar de grootste afschrijving ook al af. Heb zelf met mijn eerste motor 10.000km gereden en voor 250 euro minder dan wat ik er voor betaald heb weer verkocht.
Zeker in het begin loop je een grote kans op kleine lullige foutjes en dan een nieuwe fiets hebben is niet ideaal. Persoonlijk zou ik eerder een leuke Hornet kopen voor 3.000 tot 4.000 euro. Dat is ook een prima fiets om mee te beginnen en daarbij is het een stuk minder zuur als er iets gebeurt. Verder is daar de grootste afschrijving ook al af. Heb zelf met mijn eerste motor 10.000km gereden en voor 250 euro minder dan wat ik er voor betaald heb weer verkocht.
@xSmooth- post anders eens een foto van de klauw en band. Die achterband kan zomaar een truuk zijn in de hoop dat je direct een nieuwe erom laat leggen.
Dit gun ik je niet, maar.. waarom heb je dat familielid niet meegenomen naar de bezichtiging van je motor? Dan had je deze punten expliciet kunnen benoemen bij de aankoop.xSmooth- schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:09:
[...]
Snap ik, en ja hoor;
-Remdruk voor is niet optimaal, hendel moet je vrij ver in knijpen.
- Achterband vonden ze niet zoals het hoort bij een aflevering.
Een familie lid (mede motor rijder) is er vandaag even langs geweest en heeft ook even gekeken en stuurde mij;
"Remklauwen voor zien er niet denderend uit, de zuigers zijn vrij ver uit de klauw en er zit aanslag op. Hierdoor kunnen de seals kapot zijn en dus lekken.
Dit is moeilijk over het hoofd te zien tijdens een beurt.
Achterband vind ik wel meevallen echter als er door Motoport een opmerking over geplaatst wordt verdiend het op zn minst wel even aandacht."
Ben nu erg huiverig dat er meer aan de hand is waar ik niet goed naar gekeken heb.
Maar goed we wachten af!
Heeeeey! Laat men gewoon nieuwe fietsen kopen, anders wordt later ons aanbod van tweedehandsfietsen kleinersteveman schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:59:
[...]
Mooie stap genomen!
Maar bezindt eer ge een nieuwe motor koopt moet ik zeggen... je hebt nog 0 ervaring, en een klein ongelukje zit in een nog kleiner hoekje. ook dat moet ik nodig zeggen
Niet iedereen heeft natuurlijk die optie. Aan de andere kant mag je er bij een afleverpakket toch wel vanuit gaan dat alle belangrijke punten in orde zijn of in orde gemaakt worden. Vind het wel slecht als een fiets niet helemaal in orde is bij zoiets.noes schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:24:
[...]
Dit gun ik je niet, maar.. waarom heb je dat familielid niet meegenomen naar de bezichtiging van je motor? Dan had je deze punten expliciet kunnen benoemen bij de aankoop.
Edit: Dat van die spanningsregelaar kan gebeuren. Dingen als banden, remmen en vering moet gewoon helemaal goed zijn als je een fiets met beurt verkoopt.
[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 23-06-2017 18:38 ]
Motor staat niet meer bij mij momenteel!xos schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:21:
@xSmooth- post anders eens een foto van de klauw en band. Die achterband kan zomaar een truuk zijn in de hoop dat je direct een nieuwe erom laat leggen.
Beide amper tijd gehad afgelopen periode wegens werk en ziekte.noes schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:24:
[...]
Dit gun ik je niet, maar.. waarom heb je dat familielid niet meegenomen naar de bezichtiging van je motor? Dan had je deze punten expliciet kunnen benoemen bij de aankoop.
Slap excuus maar helaas waar.
Nu maar op de blaren zitten :-)
Verder reed het wel fantastisch.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben niet bang voor onderhoud. Ik rij een Alfa dus wel wat gewend
Alleen jammer dat je meteen stilstaat als je hem net opgehaald hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door xSmooth- op 23-06-2017 18:38 . Reden: Quotes gingen fout ]
Zometeen naar de dealer ipv morgen, nu is het droog
Onderhoud vindt dinsdag dus plaats, maar na morgenochtend is er geen tijd om hem daar te brengen
De vriendin maar eens een hartverzakking bezorgen door daar aan te geven dat ik geïnteresseerd ben in een SuperSport S met de vraag wat er van mijn kant bij zou moeten over bijvoorbeeld twee jaar. Je kunt maar ergens naartoe sparen
De vriendin maar eens een hartverzakking bezorgen door daar aan te geven dat ik geïnteresseerd ben in een SuperSport S met de vraag wat er van mijn kant bij zou moeten over bijvoorbeeld twee jaar. Je kunt maar ergens naartoe sparen
[ Voor 14% gewijzigd door lolgast op 23-06-2017 18:48 ]
Let wel op dat een lullig foutje als de standaard niet helemaal goed uitklappen dan net zoveel schade is als wat een leuke 2e hands fiets kost. Verder gewoon doen wat je zelf wil natuurlijk, maar kleine foutjes kunnen heel duur zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:43:
bij een schade laat ik hem gewoon maken zoals ik overigens met alles zou doen.
Of toch nog niet zo vaak achteruit gelopen en hem dan laten vallen
Schuldig
Schuldig
Mja, dat wil ik eventueel nog geloven, maar een korte motorrijbroek bestaat niet En als je dan ook nog je zoontje (<10) achterop neemt, eveneens schaars gekleed en met te grote helm, dan eh.. Ben je erg zeker van het verkeer.Frans92 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 07:08:
Als reactie op de foto's van mensen in korte broek en korte mouwen op de (snel)weg:
Ik denk ook dat mensen mij raar aankijken op de (snel)weg de laatste dagen. Rij ik in spijkerbroek, hoodie en op het oog normale schoenen. Dat terwijl alles gevoerd is met Kevlar en protectoren
Nee, maar die gebruik ik bij een noodstop ook niet.
Also, het was een Honda CBF600: achter bedient voor en voor bedient achter, maakt allemaal geen zak uit
steveman schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:47:
[afbeelding]

Ach, zo ken ik nog wel een motordealer die kosten rekent voor een afleverbeurt. Als je 3 weken later zelf even een rondje loopt en je KVS niveau in de expansie is te laag, en ze sturen je op weg met een halve tank brandstof dan begin je je toch ook wel een beetje achter de oren te krabben.PilatuS schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:37:
[...]
Niet iedereen heeft natuurlijk die optie. Aan de andere kant mag je er bij een afleverpakket toch wel vanuit gaan dat alle belangrijke punten in orde zijn of in orde gemaakt worden. Vind het wel slecht als een fiets niet helemaal in orde is bij zoiets.
Edit: Dat van die spanningsregelaar kan gebeuren. Dingen als banden, remmen en vering moet gewoon helemaal goed zijn als je een fiets met beurt verkoopt.
Vervolgens ga je ermee terug voor een garantiekwestie met de remmen, die halen ze netjes uit elkaar. Ik ben daar zelf niet bijgeweest maar weet wel zeker dat het gebeurd is: toen ik m'n achterrem indrukte klapte dat ding direct door naar de bodem, ofwel ze hadden niet ff een paar keer gepompt toen ze alles terug hadden gemonteerd. Mij zien ze er iig nooit meer terug. Ik noem verder geen namen maar het was Hans van Wijk.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Je bent niet de enige met dergelijke ervaringen...
Is die niet zo best dan? Zelf geen ervaring mee hoor, ook nooit geweest.aidanl schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:29:
[...]
Je bent niet de enige met dergelijke ervaringen...
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Erg verschillend, de ene gelooft er heilig in, de ander komt er nooit meer.Vrijdag schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:33:
[...]
Is die niet zo best dan? Zelf geen ervaring mee hoor, ook nooit geweest.
Maar na te veel slechte verhalen te hebben gehoord ga ik er zeker geen onderhoud laten doen.
Tijdje terug nog een verhaal, zouden een Hornet verlagen, hebben ze alleen een kortere achterveer geplaatst. Voorkant hebben ze niets mee gedaan. Eigenarese reed er mee weg alsof het een chopper was... je zou denken dat een degelijke motorzaak toch wel iets slimmer is.
Oh dat is wel schraal.aidanl schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:37:
[...]
Erg verschillend, de ene gelooft er heilig in, de ander komt er nooit meer.
Maar na te veel slechte verhalen te hebben gehoord ga ik er zeker geen onderhoud laten doen.
Tijdje terug nog een verhaal, zouden een Hornet verlagen, hebben ze alleen een kortere achterveer geplaatst. Voorkant hebben ze niets mee gedaan. Eigenarese reed er mee weg alsof het een chopper was... je zou denken dat een degelijke motorzaak toch wel iets slimmer is.
Weet je zeker dat ze haar Hornet niet had ingeruild voor een Rebel?

Toffe fiets lijkt me, trouwens
Had zojuist bijna voor 25 euro een opknapper minibike gekocht. Veel roest, mist een remhendel, enige eis mijnerzijds was dat ze hem lopend konden laten zien, maar de tank stond droog.
Was leuk project geweest om na het restaureren aan mijn zoontje te geven, maar we lopen vast nog wel tegen wat anders aan.
Was leuk project geweest om na het restaureren aan mijn zoontje te geven, maar we lopen vast nog wel tegen wat anders aan.
Je bedoelt zo'n ding wat je voor véél te véél geld op de kermis kunt "winnen"? Als je je zoontje op een brommer/motor wil leren rijden dan adviseer ik je serieus om een tweedehands "PiWi" machientje te kopen... (PW50).HTT-Thalan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:48:
Had zojuist bijna voor 25 euro een opknapper minibike gekocht. Veel roest, mist een remhendel, enige eis mijnerzijds was dat ze hem lopend konden laten zien, maar de tank stond droog.
Nou, leren... Gewoon eens op een gesloten terrein samen rondjes door het zand rijden. Hij is 5 en we willen hem gewoon van alles laten zien om te kijken wat hij leuk vind. Allerlei soorten sport, muziekinstrumenten, hobbies etc.wimmel_1 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:54:
[...]
Je bedoelt zo'n ding wat je voor véél te véél geld op de kermis kunt "winnen"? Als je je zoontje op een brommer/motor wil leren rijden dan adviseer ik je serieus om een tweedehands "PiWi" machientje te kopen... (PW50).
HTT-Thalan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:57:
[...]
Nou, leren... Gewoon eens op een gesloten terrein samen rondjes door het zand rijden. Hij is 5 en we willen hem gewoon van alles laten zien om te kijken wat hij leuk vind. Allerlei soorten sport, muziekinstrumenten, hobbies etc.
Da's een 1993 PiWi 50
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 23-06-2017 22:15 ]
Voor onze zoon wilde ik ook eentje kopen, maar gezien wij weinig gesloten wegen hebben heb ik gezocht of ik zo'n pw50 kon huren. Ik kwam uit op junior offroad experience days (in de buurt van Amsterdam). Gaan we binnenkort heen.HTT-Thalan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:57:
[...]
Nou, leren... Gewoon eens op een gesloten terrein samen rondjes door het zand rijden. Hij is 5 en we willen hem gewoon van alles laten zien om te kijken wat hij leuk vind. Allerlei soorten sport, muziekinstrumenten, hobbies etc.
V-Strom 650
Koop die meuk vooral niet uit China... Levensgevaarlijk 
Kleine hier is net 1, duurt veel te lang voordat ik hem een motortje kan geven
Hij vind het al wel prachtig om een beetje met de knopjes aan het stuur te frutten als ik hem op de tank zet

Kleine hier is net 1, duurt veel te lang voordat ik hem een motortje kan geven

Als moeder niet thuis is dan rijd ik rondjes bij de garage en mijn zoon achterop met mijn helm, niet te hard....Onverantwoord, maar die lach is geweldig.
V-Strom 650
Ik heb hier de de kid's van m'n broertje en zusje ook altijd met een érg geïnteresseerde blik staan als ik de WR450 weer eens start... No-Way dat die kid's er ook maar aan hoeven te gaan denken dat ze "achterop" mee mogen gaan rijden op dat ding.Xoxol schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:15:
Als moeder niet thuis is dan rijd ik rondjes bij de garage en mijn zoon achterop met mijn helm, niet te hard....Onverantwoord, maar die lach is geweldig.
Zélfs op m'n MT brommertje mogen ze niet achterop plaatsnemen.
Kinderen van vrienden mogen altijd achterop of zelfs voorop, beide gevallen, als de motor uit staatwimmel_1 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:27:
[...]
Ik heb hier de de kid's van m'n broertje en zusje ook altijd met een érg geïnteresseerde blik staan als ik de WR450 weer eens start... No-Way dat die kid's er ook maar aan hoeven te gaan denken dat ze "achterop" mee mogen gaan rijden op dat ding.
Zélfs op m'n MT brommertje mogen ze niet achterop plaatsnemen.
Buurjongetje van 5 vroeg hier laatst of hij een rondje mee mag achterop... Dus ik gezegd dat als het van zijn ouders mag en hij ergens een kinderhelm e.d. weet te vinden, sure. Zegt zijn vader nog dat het mag ook, die had ik niet verwacht
Mocht iemand nog een pocketbike willen bouwen op basis van een puch maxi blok, ik heb alles nog liggen mocht iemand het over willen nemen voor weinig 
Ging toen flink hard met een 70cc en bing 15mm, maar het blok heeft al 14 jaar niet meer gelopen.....
Precies hetzelfde alleen dan niet dezelfde.
Ging toen flink hard met een 70cc en bing 15mm, maar het blok heeft al 14 jaar niet meer gelopen.....
Precies hetzelfde alleen dan niet dezelfde.
[ Voor 20% gewijzigd door charrel op 23-06-2017 23:02 ]
De rede dat ik de PiWi klasse, en dan met name de PW50 van Yamaha, al noemde: Die dingen hebben een "cardan" aandrijving en zijn dus redelijk veilig voor kinderen. Je wil volgens mij niet hebben dat een kind van een jaar of 4 á 5 met z'n tengeltjes tussen een ketting en bijbehorende kettingwielen terecht komt.
Dit topic is gesloten.