EBOOZ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:24:
[...]
Nee, kerel. Het is gewoon zo belerend. En zo te zien ben ik niet de enige die dat vind.
Maar prima joh... doe je er niets mee, omdat het niet van een "door jou erkende authoriteit komt" [had je te laat ge-edit].

Dat is een kwestie van hoe het geinterpreteerd word. Als het van een bekende autoriteit afkomstig was (stel dat de echte Valentino Rossi hier wel zou posten) had je het waarschijnlijk opgevat als "oh, interessant" of "meh, wist ik al, next" of misschien wel "goh, zo had ik het nog niet bekeken".
Omdat het van iemand komt over wie je een hele duidelijke mening hebt (en dan vooral over jouw perceptie van diens kennis over het onderwerp) ben je al gelijk geneigd er iets negatiefs van te denken en gebruik je term 'belerend', met andere woorden, je twijfelt aan mijn woorden. Aangezien ik geen eigen uitvindingen doe en alleen bevestig wat anderen (waaronder mijn rijleraar) mij verteld hebben, kan ik dus alleen maar concluderen dat je dat vind omwille van de persoon die het zegt, en niet het gezegde.
Dat kan ik zeggen omdat ik wel zeker weet dat mijn berichten niet belerend bedoeld zijn, maar voortkomen uit oprechte interesse. Ik vind het dan ook (en dat zei ik eerder al) jammer dat je het zo ziet (en met jou, naar jouw zeggen, meer mensen).
Ik voel me na de opgedane ervaring toe nu toe vertrouwd genoeg met bepaalde handelingen om er wat over te zeggen. Je hoort mij hier niet prediken over hoe je het beste een wheelie maakt of dat die 30 in woonwijken grof overschat is, doch jouw reactie (en ik las hierboven ook ergens de aanvulling "overmoedig" op mijn woorden) wekt in de indruk alsof ik hier hele rare dingen sta te verkondigen.
En ook als dat wel zo is, heb ik er totaal geen moeite mee als iemand dat aanwijst.