Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.636 views

Onderwerpen

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 21:01
Wat vinden jullie een goede beginner moto ?

Ik dacht aan iets rond de 600 CC. Het moet zeker geen racemachien zijn. Een honda cn700x 2ehands ziet er wel leuk uit.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SmokingSig schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:31:

Ik dacht aan iets rond de 600 CC. Het moet zeker geen racemachien zijn. Een honda cn700x 2ehands ziet er wel leuk uit.
Altijd een discussie. Kies wat je aanstaat. Het zou vervelend zijn als je een motor neemt die je eigenlijk niet aanstaat, omdat het een beginnermotor zou zijn.

Zolang je geen dikke motor met 100+ pk koopt, zal het wel los lopen.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Jelte schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:25:
Ik kan me nog herinneren dat ik mijn motorrijbewijs net had en dacht, shit wat kunnen die anderen allemaal goed rijden. Ik moet nog veel leren.

En dat denk ik verdorie nog steeds na 9 jaar ruim een ton aan km.
Ik kan me de eerste keer snelweg nog herinneren, net 1 dag mijn rijbewijs, en in mijn vers gekochte Peugeot 205. Best wel eng, en ik weet ook niet precies welke fouten ik allemaal (achter elkaar) maakte.

Maar zoveel jaar verder is er geen enkele situatie meer, geen enkele ondergrond, stad, snelheid of manoeuvre die ik nog schuw met een auto. Ik heb zoveel ervaring opgedaan dat ik nergens meer nerveus van word, en dat geeft mij een hoop rust in de auto.

Diezelfde rust en kalmte, komend van veel ervaring, wil ik bereiken op twee wielen, maar ik wil er niet (weer) 10 jaar over doen, en daarom steek ik er nu zoveel tijd in. En ik laat me niet gek maken door opmerkingen die allemaal op de implicatie uitkomen dat ik geen (of minder) recht van spreken heb over een onderwerp waarvan anderen meer weten.

Dat jij, of jij, of jij 10 jaar langer je rijbewijs hebt, of meer kilometers hebt gemaakt, zegt in feite nog helemaal niks. Maar zelfs als het wel wat zou zeggen, zou het alleen maar zeggen dat je meer weet en meer kunt. En zelfs dat betekent nog niet dat ik per definitie niks weet en niks kan.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:29

Ligt er volledig aan wat voor type motor je wilt en waarvoor je hem wilt gaan gebruiken (plezier/praktisch of beide?).

YouTube: MotorcycleGeek

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:40

Ik ga me hier nog 1 keer aan wagen.
De beste beginnersmotor is de motor waar jij je bij het proefrijden goed op voelt. Niets meer, niets minder

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Ik kan me nog herinneren dat ik mijn motorrijbewijs net had en dacht, shit wat kunnen die anderen allemaal goed rijden. Ik moet nog veel leren.

En na het kijken van de tt zondag... Daar gaan we het maar helemaal niet over hebben :o

• SmokingSig
Jelte schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:32:
[...]
Altijd een discussie. Kies wat je aanstaat. Het zou vervelend zijn als je een motor neemt die je eigenlijk niet aanstaat, omdat het een beginnermotor zou zijn.

Roger that. 100+pk is ook niet de bedoeling.

• Jelte
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:19:
[...]

Hoeveel jaren/kilometers moet ik hebben voordat jij van mening bent dat ik iets over motorrijden mag roepen? :7
Je mag altijd iets over motorrijden roepen. Maar draag eerder ideeën aan ipv ze als de waarheid verkondigen. Dat komt wat ongelovig over (zeker als je net om de hoek komt kijken). Niemand heeft de waarheid in pacht. Ik dus ook niet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:32:
[...]
Valt wel mee. Hier begonnen op een 600cc Hornet met 100pk. Prima beginnersfiets hoor. Liever een 4 cilinder met 120pk dan een 1 cilinder met 70pk.

• lolgast
En we gaan los! *O*

• Leviathius
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/54451401d52c0dd2fe9ee5752857d53c/tenor.gif

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Transalp kopen! Ideale beginnersmotor, want je kan er alles mee B-) }) *O* .

Gewoon een idee mijnerzijds natuurlijk :>

• SmokingSig
Had deze al doorgenomen: http://www.luiemotorfiets.nl/ 1Cilinder is idd niet echt gewenst.

• Jelte
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:33:
[...]

Ik kan me de eerste keer snelweg nog herinneren, net 1 dag mijn rijbewijs, en in mijn vers gekochte Peugeot 205. Best wel eng, en ik weet ook niet precies welke fouten ik allemaal (achter elkaar) maakte.

Maar zoveel jaar verder is er geen enkele situatie meer, geen enkele ondergrond, stad, snelheid of manoeuvre die ik nog schuw met een auto. Ik heb zoveel ervaring opgedaan dat ik nergens meer nerveus van word, en dat geeft mij een hoop rust in de auto.

Diezelfde rust en kalmte, komend van veel ervaring, wil ik bereiken op twee wielen, maar ik wil er niet (weer) 10 jaar over doen, en daarom steek ik er nu zoveel tijd in. En ik laat me niet gek maken door opmerkingen die allemaal op de implicatie uitkomen dat ik geen (of minder) recht van spreken heb over een onderwerp waarvan anderen meer weten.

Dat jij, of jij, of jij 10 jaar langer je rijbewijs hebt, of meer kilometers hebt gemaakt, zegt in feite nog helemaal niks. Maar zelfs als het wel wat zou zeggen, zou het alleen maar zeggen dat je meer weet en meer kunt. En zelfs dat betekent nog niet dat ik per definitie niks weet en niks kan.
Elke keer als ik op de motor of in de auto stap leer ik bij. En ja dan wordt ik ook wel eens zenuwachtig en gaan al mijn zintuigen open staan. Bij thuiskomt kijk ik de beelden na (action cam en dashcam) en dan blijkt of ik een fout maakte (overmoedig soms?) of dat het echt die andere lul was of gewoon een samenloop van omstandigheden.
Meestal wordt ik zenuwachtig van andere weggebruikers of een situatie die ik verkeerd heb ingeschat en op moet lossen. Dat merkt mijn vriendin/bijrijder dan goed. Ik praat niet met hem/haar en los de situatie op.
Tot nu toe gaat dat goed, maar ik weet zeker dat het een keer mis gaat. Want ik ben niet perfect en zo wel, dan is er vast een andere weggebruiker die niet perfect is.

Overmoedig zijn is trouwens mijn grootste fout. Nooit overmoedig zijn. Of je nu een ouwe rot bent of een jong broekie.

En dat laatste is precies mijn punt. Het zegt niets dat ik ruim 100.000km heb gereden. En ook niet dat jij "maar" 10.000 hebt gereden.

Verwijderd

+1

Denk dat het volgende wel wat zegt. Persoonlijk en dankzij feedback van anderen ben ik van mening dat ik mede door heel veel rijervaring in alle mogelijke omstandigheden en op allerlei verschillende motoren niet slecht motor rijd.

Maar: ;)

Ik heb dan wel meer dan 20 jaar mijn motorrijbewijs, af en toe rij ik samen met wat ex-motoragenten, ex-legermotor figuren. Als ik die lui af en toe zie rijden dan heb ik nog een hele weg te gaan :(

• PilatuS
  • Niet online
Achja, het is en blijft een herhaal topic. Maar om nou bij 9 van de 10 vragen te zeggen: gebruik de search maar, is ook ook weer zoiets :P
SmokingSig schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:39:
Had deze al doorgenomen: http://www.luiemotorfiets.nl/ 1Cilinder is idd niet echt gewenst.
Het punt is dat pk's eigenlijk niets zeggen. Bij een 4 cilinder is zelfs 150pk geen probleem omdat het toch allemaal hoog in de toeren zit. Over het algemeen is welke 4 cilinder dan ook prima te doen voor een beginner, of ie nou 50 of 150pk heeft.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:35

Afgelopen vrijdag mijn eerste motor, een Honda CB500 uit 2002 aangeschaft. Voor mij momenteel meer dan snel zat. Ik was eerst aan het denken om een Triumph street triple (eerste model) aan te schaffen. Maar gezien ik net begin aan deze mooie hobby en de kans aanwezig is dat ik een keer een domme fout maak en mijn motor ergens mee beschadig besloten om deze envoudige Honda te beginnen.

Vorige week donderdag proefritje gemaakt. Voelde direct vertrouwd en zelfs beter dan wat ik als lesmotor had voor mijn gevoel. Lesmotor was een half jaar oude Honda CB650F voor jouw idee.

Op mijn CB500 durf ik het gas vol open te draaien, stevig te remmen en langzamerhand ook sneller door de bochten. Ik vind het belangrijk dat mijn eerste motor nu mij nergens in afschrikt. Nu pas leer ik motorrijden, het lessen was een mooie basis.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
PilatuS schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:43:
[...]

Achja, het is en blijft een herhaal topic. Maar om nou bij 9 van de 10 vragen te zeggen: gebruik de search maar, is ook ook weer zoiets :P

[...]

Het punt is dat pk's eigenlijk niets zeggen. Bij een 4 cilinder is zelfs 150pk geen probleem omdat het toch allemaal hoog in de toeren zit. Over het algemeen is welke 4 cilinder dan ook prima te doen voor een beginner, of ie nou 50 of 150pk heeft.
kan ie mooi m'n CB1300 kopen :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jelte schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:40:
[...]
Elke keer als ik op de motor of in de auto stap leer ik bij. En ja dan wordt ik ook wel eens zenuwachtig en gaan al mijn zintuigen open staan. Bij thuiskomt kijk ik de beelden na (action cam en dashcam) en dan blijkt of ik een fout maakte (overmoedig soms?) of dat het echt die andere lul was of gewoon een samenloop van omstandigheden.
Meestal wordt ik zenuwachtig van andere weggebruikers of een situatie die ik verkeerd heb ingeschat en op moet lossen. Dat merkt mijn vriendin/bijrijder dan goed. Ik praat niet met hem/haar en los de situatie op.
Tot nu toe gaat dat goed, maar ik weet zeker dat het een keer mis gaat. Want ik ben niet perfect en zo wel, dan is er vast een andere weggebruiker die niet perfect is.

Overmoedig zijn is trouwens mijn grootste fout. Nooit overmoedig zijn. Of je nu een ouwe rot bent of een jong broekie.

En dat laatste is precies mijn punt. Het zegt niets dat ik ruim 100.000km heb gereden. En ook niet dat jij "maar" 10.000 hebt gereden.
Daar heb ik in de auto echt geen last meer van. Ik kijk inderdaad wel eens mijn dashcam beelden na als ik een van mijn eigen acties na wil zien (of die van een ander :+) op fouten, maar nerveus of zenuwachtig ben ik al jaren niet meer en ik heb, getuige mijn kanaal, echt wel extreem domme/gevaarlijke situaties meegemaakt, tot meerdere bijna-zware-ongelukken aan toe.

Maar dat is het dus, je wil vertrouwen hebben/voelen zonder laks te worden. Dat lukt me in de auto heel goed, nu de motor nog, en daarom zoek ik alle uithoeken qua ervaring en leercurve op: circuit racen, offroad, woon-werk, bochtenwerk, bergen... over 2 maanden zelfs trial rijden *O*. .

Uiteindelijk rijden we bijna allemaal motor om het plezier dat het geeft, en mijn plezier zit hem in zoveel mogelijk (aan)leren :).

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

PilatuS schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:43:
[...]

Misschien eens tijd om de topic start eens uit te breiden met onderwerpen die hier vaak voorbij komen. Ik ben geen hele actieve poster maar lees wel altijd alles. Ik zie zo vaak dezelfde discussies langskomen, misschien is het dan handig om te kunnen verwijzen naar de TS. Denk aan:

Goede banden
Olie
Beginners motor en aankoop tips
Uitlaat en DB gedoe
Bochten techniek
Reizen en bepakking
Accessoires zoals knipperlichten
Lessen en de kosten hiervan
Circuit rijden

Etc. Is maar een idee :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:26
Maar wat doen we dan met open uitlaten en motorkleding? :+

• wilco1985
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:47:
[...]

Daar heb ik in de auto echt geen last meer van. Ik kijk inderdaad wel eens mijn dashcam beelden na als ik een van mijn eigen acties na wil zien (of die van een ander :+) op fouten, maar nerveus of zenuwachtig ben ik al jaren niet meer en ik heb, getuige mijn kanaal, echt wel extreem domme/gevaarlijke situaties meegemaakt, tot meerdere bijna-zware-ongelukken aan toe.
De laatste keer dat ik zo veel zelfvertrouwen had rolde ik over de grond en zag van uit mijn ooghoek de motor de berm in schuiven...
EBOOZ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:50:
Morgen is het mooie weer toch weer voorbij dan is die discussie niet meer relevant >:)

[ Voor 17% gewijzigd door wilco1985 op 22-06-2017 15:51 ]

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

EBOOZ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:50:
Qua motorkleding niet naar maximiliaan luisteren :P

XBL: DonFrans

• lolgast
Rick-Jan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:49:
[...]

Misschien eens tijd om de topic start eens uit te breiden met onderwerpen die hier vaak voorbij komen. Ik ben geen hele actieve poster maar lees wel altijd alles. Ik zie zo vaak dezelfde discussies langskomen, misschien is het dan handig om te kunnen verwijzen naar de TS. Denk aan:

Goede banden
Olie
Beginners motor en aankoop tips
Uitlaat en DB gedoe
Bochten techniek
Reizen en bepakking
Accessoires zoals knipperlichten
Lessen en de kosten hiervan
Circuit rijden

Etc. Is maar een idee :)
Goed plan. Als jij het uitwerkt, plak ik het er bij :+

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:52:
[...]

Goed plan. Als jij het uitwerkt, plak ik het er bij :+
Niet eens zo'n slecht idee, heb wel een idee voor bovenstaande onderwerpen, dan kunnen andere mensen dit altijd nog aanvullen.

Ik snap ook dat er over veel punten verschillende gedachtes zijn, maar als we het voornamelijk bij feiten en ervaringen houden komen we een heel eind denk ik zo.

[ Voor 21% gewijzigd door Rick-Jan op 22-06-2017 15:56 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Jelte
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:47:
[...]

Maar dat is het dus, je wil vertrouwen hebben/voelen zonder laks of overmoedig te worden. Dat lukt me in de auto heel goed, nu de motor nog, en daarom zoek ik alle uithoeken qua ervaring en leercurve op: circuit racen, offroad, woon-werk, bochtenwerk, bergen... over 2 maanden zelfs trial rijden *O*. .

Uiteindelijk rijden we bijna allemaal motor om het plezier dat het geeft, en mijn plezier zit hem in zoveel mogelijk (aan)leren :).
Prima natuurlijk. Maar ik heb even het belangrijkste vetgedrukt en aangevuld.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:21

Secsytime

Automagisch

[...]

Die volg ik dan weer niet. Ik zeg toch nergens dat ik altijd alles zie en alles onder controle heb? Ik zeg dat ik het belangrijk vind om alles te zien, en mij daar dus voor inzet. Het is (voor mij dan toch) evident dat 100% onhaalbaar is, maar het kan geen kwaad er zo dichtbij te willen komen.

Dat heb ik met autorijden al jaren, maar daar hebben wij nooit een discussie over gevoerd, anders had je de rode draad wel gezien :+.

Controlfreak... mwhoah, ja, dat kan ik wel zien ja. Ik kan er slecht tegen om ergens geen grip op te hebben, het is één van de belangrijkste drijfveren die ik heb om altijd te blijven leren/verbeteren.

[...]

Ik heb nog even teruggelezen, maar volgens mij was bijna iedereen het hier eens met mijn standpunt over die motorkleding, als je daarop doelt :P. En net zoals jullie heb ik ook mijn minder heilige kant en doe ik dingen fout, zowel expres als per ongeluk. Ik zie niet in waarom dat een barriere moet zijn om mijn mening te geven.

[...]

Tegen beter weten in: Ja, dat klopt. "Hoezo"? }:O

Hoeveel jaren/kilometers moet ik hebben voordat jij van mening bent dat ik iets over motorrijden mag roepen? :7
Niks, valt me gewoon op. Ipv een leerling attitude, heb je meer een sensei attitude. :+ Wat opzich raar is als grasshopper :+ :P

• EBOOZ
[...]

Ik heb nog even teruggelezen, maar volgens mij was bijna iedereen het hier eens met mijn standpunt over die motorkleding, als je daarop doelt :P. En net zoals jullie heb ik ook mijn minder heilige kant en doe ik dingen fout, zowel expres als per ongeluk. Ik zie niet in waarom dat een barriere moet zijn om mijn mening te geven.
Nou, misschien doet die link het niet bij jou, maar ik had het over de knipperlichten/alarmlichten. Voor het gemak even wat quotes van jou uit een paar posts op die pagina:
Als je met alarmlichten door de file rijd vraag je in mijn ogen teveel aandacht, alsof je die plek op wil eisen.
Jij doet alarmlichten aan omdat je constateert dat je niet goed genoeg gezien word (ondanks dat 'de regels' voorschrijven dat de automobilist in de file altijd alert moet zijn op filterend verkeer). Je wijkt af van 'de regels' in een poging de situatie te verbeteren.
In mijn beleving hinderen de alarmlichten mij wel. Als ik alarmlichten zie is mijn instinctieve reactie dat er wat aan de hand is.
En als klap op de vuurpijl:
Ik bedoel maar duidelijk te maken dat je niet loodrecht kan stellen dat je het mag doen omdat je anderen niet denkt te hinderen. Als jij besluit van de gedragscode af te wijken omdat je daar een reden voor ziet, moet je anderen niet veroordelen als zij dat ook doen.
Dat soort betoog dus :)
Frans92 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:51:
[...]

Qua motorkleding niet naar maximiliaan luisteren :P
Dat is wel het meest verstandig ja :+

Verwijderd

SmokingSig schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:39:
1 cylinders zijn wel de leukste 8) >:)

Verwijderd

Secsytime schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:56:
[...]

Niks, valt me gewoon op. Ipv een leerling attitude, heb je meer een sensei attitude. :+ Wat opzich raar is als grasshopper :+ :P
Het valt iedereen op ;) :P

• SmokingSig
Zijn er mensen hier die met een Honda cn700 rijden ?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

EBOOZ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Nou, misschien doet die link het niet bij jou, maar ik had het over de knipperlichten/alarmlichten. Voor het gemak even wat quotes van jou uit een paar posts op die pagina:

[...]

[...]

[...]

En als klap op de vuurpijl:

[...]

Dat soort betoog dus :)

[...]

Dat is wel het meest verstandig ja :+
Heb je moeite met de inhoud/logica van dat "betoog" of wil je er gewoon tegenin gaan omdat het van mij komt?

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-06-2017 16:20 ]

• Leviathius
SmokingSig schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:12:
Volgens mij rijdt er niemand met de NC700 hier. Wel een paar met de CB500X. Is nagenoeg dezelfde motor, maar een ander motorblok en is meer motor dan de NC700. Die wordt vaak vergeleken met dat er een half motorblok van de Honda Jazz in zit ofzo.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:42

BioHazard

*\o/*

Bekende van me heeft er 2 jaar op gereden, heel makkelijk te rijden en héél zuinig. :)

• EBOOZ
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Heb je moeite met de inhoud/logica van dat "betoog" of wil je er gewoon tegenin gaan omdat het van mij komt?
Nee, kerel. Het is gewoon zo belerend. En zo te zien ben ik niet de enige die dat vind.

Maar prima joh... doe je er niets mee, omdat het niet van een "door jou erkende authoriteit komt" [had je te laat ge-edit]. :X

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:40

A13X

Dude

Ok wazig....

De Rev'it Ignition 2 https://www.google.nl/url...aojQ&ust=1498226991976009

De Rev'it combi jack https://www.louis.nl/arti...mix/207179?list=333352871

Ik zie geen verschil, maar denk ik stuur voor de zekerheid een mailtje naar Louis.de of dit dezelfde zijn. Krijg ik als antwoord dat ze de Ignition 2 niet meer verkopen. Maar verder niet of dit een vervanger of gelijkwaardig is. 8)7

Beetje zoeken op internet vind ik dit combi jack ook alleen bij Louis.de en nergens anders lijkt dus gewoon op een andere naam voor hetzelfde product :?

Awesome

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11 19:47
Ja, ik heb een NC700X (MY: 2012) (Pics)

Mag ik trouwens ook in de OP :*)

[ Voor 23% gewijzigd door BluRay op 22-06-2017 16:40 . Reden: Question ]

Verwijderd

Heb er op gereden. Het is een heel handige, leuk sturende en modern uitziende motor. Met voor mij 1 grote maar: "de toerenbegrenzer".

Het rijden gaat ongeveer zo:

Je trekt op en hebt echt zoiets, dit voelt als een dikke duizend helemaal onderin. Je geeft wat meer gas en ineens valt al het vermogen weg omdat je van de toerenbegrenzer niet meer dan 6000 toeren mag maken :X

Ik heb een uur met zo'n ding gereden en ik werd helemaal gek van die toerenbegrenzer die elke keer zo abrupt ingreep :X

Leuke motor en alleen niet voor mij.

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:02
Nog een beetje gezellig hier?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1kHxK6f.gif

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:59:
[...]

[video]
Tja, is hartstikke persoonlijk natuurlijk. Ik heb helemaal niks met wheelies trekken en andere rare capriolen uithalen op de openbare weg.

• Maegrim
Raym09 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:24:
Ok wazig....

De Rev'it Ignition 2 https://www.google.nl/url...aojQ&ust=1498226991976009

De Rev'it combi jack https://www.louis.nl/arti...mix/207179?list=333352871

Ik zie geen verschil, maar denk ik stuur voor de zekerheid een mailtje naar Louis.de of dit dezelfde zijn. Krijg ik als antwoord dat ze de Ignition 2 niet meer verkopen. Maar verder niet of dit een vervanger of gelijkwaardig is. 8)7

Beetje zoeken op internet vind ik dit combi jack ook alleen bij Louis.de en nergens anders lijkt dus gewoon op een andere naam voor hetzelfde product :?
die van louis is gewoon de ignition 2 ja, heb em ook

Verwijderd

InZane schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:36:
[...]

Tja, is hartstikke persoonlijk natuurlijk. Ik heb helemaal niks met wheelies trekken en andere rare capriolen uithalen op de openbare weg.
Het hoeft natuurlijk niet op de openbare weg :P

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:26
lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:33:
[...]

Ik ga me hier nog 1 keer aan wagen.
De beste beginnersmotor is de motor waar jij je bij het proefrijden goed op voelt. Niets meer, niets minder
Dit ^

Ik ben wel begonnen op een 600cc racer omdat dat altijd al het plan was ...
Die motor wilde ik, daarvoor heb ik m'n rijbewijs gehaald en als je gewoon je koppie erbij houdt kan dat prima.

Koop gewoon wat je wilt, denk na en geniet :Y

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:31:
[...]

Heb er op gereden. Het is een heel handige, leuk sturende en modern uitziende motor. Met voor mij 1 grote maar: "de toerenbegrenzer".

Je trekt op en hebt echt zoiets, dit voelt als een dikke duizend helemaal onderin. Je geeft wat meer gas en ineens valt al het vermogen weg omdat je van de toerenbegrenzer niet meer dan 6000 toeren mag maken :X

Ik heb een uur met zo'n ding gereden en ik werd helemaal gek van die toerenbegrenzer die elke keer zo abrupt ingreep :X

Welke idioot heeft die 6.000 bedacht ? Daar begint het normaal leuk te worden, daar hoort het niet te stoppen.

Met hoeveel toeren rij je met zo'n machine dan op kruissnelheid ? Met mijn motor zit ik zo rond de 4.500 toeren met een constante snelheid.

• Maegrim
PilatuS schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:05:
[...]

Welke idioot heeft die 6.000 bedacht ? Daar begint het normaal leuk te worden, daar hoort het niet te stoppen.

Met hoeveel toeren rij je met zo'n machine dan op kruissnelheid ? Met mijn motor zit ik zo rond de 4.500 toeren met een constante snelheid.
Het is een half autoblok van de Honda Jazz :+ de 750 draait wat hogere toeren geloof ik

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11 21:40
Dat is ook wel extreem laag. Bij de mijne motor op de 9000 heb het alleen 1 keer gehaald toen ging 225 op 8)

Ik heb zelf ook niet die motor toen gekocht juist omdat hij wat weinig power had naar mijn idee. Maar goed ik kon ook niet proef rijden toen ik mijn motor kocht heb hem zo uit het boekje besteld :o maar geen spijt van :)

[ Voor 23% gewijzigd door MeZZiN op 22-06-2017 17:15 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:31:
[...]

Hahaha precies dat, was met die 750 ook, echt nul toerenbereik en helemaal geen gevoel of niks. :/
Zo jammer... Want qua zitten en doen echt een leuke motor!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• wilco1985
[...]

[video]
Leuk speelgoed! :)
Koppel als een diesel >:)

Tijd om eens door het onweer te gaan rijden. Daar wordt ik niet heel blij van maar je moet wat :/

• lolgast
BluRay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:26:
[...]

Ja, ik heb een NC700X (MY: 2012) (Pics)

Mag ik trouwens ook in de OP :*)
Staat er bij!

Als je nou ook nog even het bouwjaar en je verblijfsprovincie doorgeeft, dan is het helemaal compleet

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:48:
[...]

Het hoeft natuurlijk niet op de openbare weg :P

[video]
Nice, welke pier is dit? Ijmuiden?

• lolgast
Haha, best een lachuh filmpje

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:00
Al met al komt het er uiteindelijk op neer dat je er zelf maar voor moet kiezen hoe je jezelf beschermt en wat jouw rij stijl is. Zolang je daar niemand (of eigendom van iemand) anders mee in de weg zit, ga vooral lekker je gang.

Maar wanneer je zonder motor kleding op je plaat gaat en je volledig verschuurd in het ziekenhuis ligt, hoef je dat hier niet te verkondigen. Wanneer je te overmoedig wordt en denkt je motor volledig onder controle te hebben maar vervolgens een bocht uit vliegt, hoef je dat hier ook niet te verkondigen.

Tenzij je natuurlijk er achter gekomen bent dat wat men hier in het algemeen schrijft toch best wel klopt, dan hoort iedereen dat graag ofc :)

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• lolgast
Ging mij niet zozeer meer over de discussie, maar het minimale verschil in aantrekken van de verschillende types gear :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Een rode Hayabusa met verlengde achtervork. En een Roof Boxerhelm. Met teenslippers 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 22-06-2017 17:58 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:00
lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:58:
Ging mij niet zozeer meer over de discussie, maar het minimale verschil in aantrekken van de verschillende types gear :)
oh was ook niet op jouw post gericht!

Vind trouwens die vent met casual kleding traag als stront. Hij is al te lang bezig om zijn broek uit te krijgen, zou veel sneller moeten kunnen :P
Vrijdag schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:58:
[...]

Een rode Hayabusa met verlengde achtervork. En een Roof Boxerhelm. Met teenslippers 8)
vergeet niet het matchende handtasje! :>

[ Voor 23% gewijzigd door aidanl op 22-06-2017 18:05 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Leuk dat van die koelvesten, weer wat geleerd! _/-\o_

Vorig weekend weer een goed stuk gereden in het mooie zeeland. O-)
Even bij de kreekrak sluizen wezen buurten en nog wat kiekjes gemaakt!
Gewoon in full size pak, met het pak een stukje open en de ritsen in de mouwen ook open, tocht het toch een stuk door! :9

Enjoy: :+

Timing is alles:
Afbeeldingslocatie: http://i1274.photobucket.com/albums/y433/radium69/YamahaVmax/340289FC-3E0D-456D-9ACB-9156AF8D06DB_zpsp6dfhygu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1274.photobucket.com/albums/y433/radium69/YamahaVmax/B2C55622-341D-4B12-AD39-19135A25EED9_zpsqzkpf8ek.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1274.photobucket.com/albums/y433/radium69/YamahaVmax/E6DC0C6D-A109-41A8-8A61-C744AC902E18_zpscav9gtty.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1274.photobucket.com/albums/y433/radium69/YamahaVmax/23E0B151-69F4-4B94-AC75-7C24F23EC6A6_zpsbum6dvon.jpg

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

EBOOZ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:24:
[...]

Nee, kerel. Het is gewoon zo belerend. En zo te zien ben ik niet de enige die dat vind.

Maar prima joh... doe je er niets mee, omdat het niet van een "door jou erkende authoriteit komt" [had je te laat ge-edit]. :X
Dat is een kwestie van hoe het geinterpreteerd word. Als het van een bekende autoriteit afkomstig was (stel dat de echte Valentino Rossi hier wel zou posten) had je het waarschijnlijk opgevat als "oh, interessant" of "meh, wist ik al, next" of misschien wel "goh, zo had ik het nog niet bekeken".

Omdat het van iemand komt over wie je een hele duidelijke mening hebt (en dan vooral over jouw perceptie van diens kennis over het onderwerp) ben je al gelijk geneigd er iets negatiefs van te denken en gebruik je term 'belerend', met andere woorden, je twijfelt aan mijn woorden. Aangezien ik geen eigen uitvindingen doe en alleen bevestig wat anderen (waaronder mijn rijleraar) mij verteld hebben, kan ik dus alleen maar concluderen dat je dat vind omwille van de persoon die het zegt, en niet het gezegde.

Dat kan ik zeggen omdat ik wel zeker weet dat mijn berichten niet belerend bedoeld zijn, maar voortkomen uit oprechte interesse. Ik vind het dan ook (en dat zei ik eerder al) jammer dat je het zo ziet (en met jou, naar jouw zeggen, meer mensen).

Ik voel me na de opgedane ervaring toe nu toe vertrouwd genoeg met bepaalde handelingen om er wat over te zeggen. Je hoort mij hier niet prediken over hoe je het beste een wheelie maakt of dat die 30 in woonwijken grof overschat is, doch jouw reactie (en ik las hierboven ook ergens de aanvulling "overmoedig" op mijn woorden) wekt in de indruk alsof ik hier hele rare dingen sta te verkondigen.

En ook als dat wel zo is, heb ik er totaal geen moeite mee als iemand dat aanwijst.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

radium6969 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:23:
Leuk dat van die koelvesten, weer wat geleerd! _/-\o_
Ja, zomaar een tip uit dit topic die ik ter harte nam :+.

Mooie foto's, maarre, wat doet die motor er steeds voor? Zo zie ik niks O-).

Kan zien dat je er (terecht) trots op bent :Y.

Verwijderd

EBOOZ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:24:
[...]

Je moet hem niet te serieus nemen...

• lolgast
Had ik al gezegd dat zaterdag (uiteraard als het regent) mijn motor naar de dealer moet brengen en hem dinsdag (uiteraard als het regent) weer op kan halen.
Waarom kan dat nou niet gewoon in het zonnetje. Ik heb echt alleen maar regen van en naar de dealer...

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:34

steveman

Comfortabel ten onder

Poeh, 2093 kilometers zitten er weer op, thuus!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:43

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gezien de discussie van eerder vandaag, maar weer eens een poll:

Poll: Hoeveel km heb jij er in totaal op zitten?Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=398968&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Hoeveel jaar rij jij al motor?Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=398969&layout=6&sort=prc

*O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

denuz schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:37:
[...]

Nice, welke pier is dit? Ijmuiden?
De Zuidpier in Ijmuiden :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Hee da's tof, ik wist niet eens dat je met de motor de pier op mocht. Ook maar eens doen, kom regelmatig in de regio :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 18:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oeh, leuk. Paar dagen niet posten, tig pagina's kunnen bijlezen, en vervolgens alsnog een post tegen komen waar ik op kan reageren. :P

Ik heb in voorjaar 2011 mijn rijbewijs gehaald. Nu 6 jaar dus.
4.500 km op mijn eerste Hornet.
31.500 km op mijn 2e Hornet.
5.200 km op mijn Super Tenere die ik sinds eind maart heb.

Iets meer dan 41.000 km tot nu toe dus, en daar komt dit jaar nog wel wat bij. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Had ik het nou juist dat je niet tussen de file door mag rijden in Duitsland :?

Jammer de bammer! Had het in die hitte niet overleefd denk ik :o

Eerste file @1:33

Bij een tankstation een literfles koud water in 1x opgedronken, en bij thuiskomst alsnog poeder staan plassen zo ongeveer :D

398km Virago 535... laten we het daar verder niet over hebben :+
34Mm MT-03
Nu op M'n Hornet 44775 (-1800 beginstand)
Op m'n cbr ook nog een paar duizend trouwens... 2k?
Twee keer een weekje offroaden in Spanje, tikt ook wel even aan.
Tijdens lessen... nah :P

80Mm haal ik wel al met al, sinds afrijden op 12-12-2007.

[ Voor 32% gewijzigd door steveman op 22-06-2017 21:24 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:31

Youk

Volvo For Life

Zelf in 2003 mijn rijbewijs gehaald. En de kilometers ongeveer als volgt verdeelt:
  • Eerste motor: Yamaha Diversion XJ600s 1994: 30K km in 2 jaar, je moet ergens op leren hé O-)
  • Tweede motor: Honda VFR 800 1998: 697 km in 1 week :'(
  • Derde motor: Honda VFR 800 2001: 100K km sinds 2005 tot heden, heeft tijd stil/te koop gestaan toen motor nummer 4 er kwam
  • Vierde motor: Honda VFR 800 2001: 43K km van 2008 tot 2014 :'(
Plus dan nog een beetje tijdens rijlessen.

Dus alles samen ongeveer 174K km

Valt het op dat ik het nogal heb voor de Honda VFR 800 van de jaren '98 - '01 O+

Volvo Classic Club Belgium

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
steveman schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:19:
Had ik het nou juist dat je niet tussen de file door mag rijden in Duitsland :?

Jammer de bammer! Had het in die hitte niet overleefd denk ik :o

[video]

Eerste file @1:33

Bij een tankstation een literfles koud water in 1x opgedronken, en bij thuiskomst alsnog poeder staan plassen zo ongeveer :D
Mag niet inderdaad. Kan wel, en bij dit weer zou ik de boete zo betalen... Liever dat dan in een plasje zweet veranderen ergens op de autobahn :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:22:
[...]

Mag niet inderdaad. Kan wel, en bij dit weer zou ik de boete zo betalen... Liever dat dan in een plasje zweet veranderen ergens op de autobahn :+
Ze werkten verrekte goed mee in de file, dat scheelde ook veel!

't zou bijna het kamikazeremmen bij kruizingen en de binnenbocht pakken goedmaken :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Oh, en om mijn eigen 'geschiedenis' ook maar te geven:

Rijbewijs gehaald in 2007, na daar in 2006 mee begonnen te zijn.
  • 1e motor was een '93 Kawasaki ZZR-600, 25k op gereden en in bezit gehad tot 2011 waarna mijn zwager hem overgenomen heeft.
  • 2e motor was een '08 Suzuki GSX 650 F, nieuw gekocht in 2008 en een jaar later alweer ingeruild met 35k op de teller. Dat was de 2e en meteen de laatste keer dat ik een gloednieuwe motor heb gekocht waarschijnlijk.
  • 3e motor was een '01 Suzuki GSX-R 600. Gekocht in 2009 als inruil op de F, met ongeveer dezelfde kmstand. In 2017 verkocht met 110k op de teller, op die motor met zo'n 75k het meeste op gereden dus :)
  • 4e motor was een '01 Aprilia RSV Mille. Gekocht in 2011 met ook zo'n 35k op de teller, en ook in 2017 verkocht met 100k op de teller.
  • 5e motor is een '01 Aprlia Caponord. Eind april dit jaar gekocht met 62k op de teller, inmiddels zo'n 5k verder.
Tussendoor heb ik ook nog iets van 10k op de '03 BMW F650GS van mijn schoonzus gezet, toen ik die een half jaartje bij mij in de garage had staan. (De BMW, niet de schoonzus). Daarnaast nog tientallen kleine stukjes op leenmotoren, proefritjes, en motoren van familie/vrienden/etc.

In totaal dus een goede 210.000 km in 10 jaar :) Ergens is iets misgegaan, de eerste jaren deed ik nog 35k per jaar :+

• Maegrim
Rijbewjijs gehaald eind 2011;
3k op een Kawasaki ZR7 2001;
20k op m'n eerste motor, Honda VFR800 2000;
30k op m'n tweede motor, Honda CB1300 2005;
7k op m'n huidige VFR800 2001

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:08:
[polls]
[...]
40Mm in 2 jaar rijbewijs. Meeste kilometers op een S1000RR, nadat mijn Fireblade na 4 dagen gejat was (doet nog steeds pijn). Afgelopen winter ook een hoop km op de Yamaha Fazer gemaakt die ik er als pekelbrommer bij heb gekocht, prima en betrouwbaar maatje voor de koude dagen.

Hoewel... ik zie zo'n Futura voor 3 tot 4k weggaan, of een Caponord voor rond de 4k... toch ook wel heel leuk als tour/winter fiets erbij. Binnenkort maar eens kijken hoe mijn vriendinnetje duo rijden vindt, of het de moeite waard is om te upgraden. Voordeel van zo'n Fazer is dat die echt zn beste tijd al gehad heeft (qua uiterlijk) en dus weinig risico loopt op een onverwacht nieuw baasje (aka diefstal).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
noes schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:55:
[...]

40Mm in 2 jaar rijbewijs. Meeste kilometers op een S1000RR, nadat mijn Fireblade na 4 dagen gejat was (doet nog steeds pijn). Afgelopen winter ook een hoop km op de Yamaha Fazer gemaakt die ik er als pekelbrommer bij heb gekocht, prima en betrouwbaar maatje voor de koude dagen.

Hoewel... ik zie zo'n Futura voor 3 tot 4k weggaan, of een Caponord voor rond de 4k... toch ook wel heel leuk als tour/winter fiets erbij. Binnenkort maar eens kijken hoe mijn vriendinnetje duo rijden vindt, of het de moeite waard is om te upgraden. Voordeel van zo'n Fazer is dat die echt zn beste tijd al gehad heeft (qua uiterlijk) en dus weinig risico loopt op een onverwacht nieuw baasje (aka diefstal).
Heh, ik overweeg juist om iets anders naast de Caponord te kopen als pekelfiets... Zou dan liever een licht dingetje hebben ipv een zwarte tourbuffel/allroad, rijdt wat prettiger bij gladheid e.d.

• PilatuS
  • Niet online
Rijbewijs gehaald in 2008.

10K op een 2000 Honda CB600F Hornet. (2008 tot 2010)
30K op een 2003 Suzuki SV1000S. (2010 tot 2016)
7K op een 2010 KTM RC8. (2016 tot heden)

47K in 9 jaar tijd waarvan 95% ritjes voor de lol :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:57:
[...]

Heh, ik overweeg juist om iets anders naast de Caponord te kopen als pekelfiets... Zou dan liever een licht dingetje hebben ipv een zwarte tourbuffel/allroad, rijdt wat prettiger bij gladheid e.d.
Fazertje voor erbij? :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9bACgmYOJCTmFAsGbPqwwzXM/thumb.jpg
:| :| :|

Dit keer was het een oudere Nederlandse man van rond de 60-70. Haha hij past wel goed in het stereotype, alleen geen racer :P

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:03:
[...]
Ik probeer (en dat lukt tot nu toe :+) wheelies altijd te vermijden. Ik ga nog wel een keer leren om ze goed te doen, maar dan in een gecontroleerde omgeving, offroad kan het namelijk wel handig zijn.

In mijn geval vangt de vering heel veel op. Zowel bij hard optrekken als heel hard remmen (noodstop) komt de voorkant heel sterk naar boven of beneden.
Nu met mijn nieuwe mapping weer is proberen te wheelien. Het is verd*md moeilijk op een 125. :+
Het achterwiel gaat wel erg makkelijk de lucht in, daar niet van. :*)
[...]

[video]
Meer dan 1 cilinder heb je niet nodig! :D

[ Voor 10% gewijzigd door caesar1000 op 22-06-2017 22:05 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hamza schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:03:
[afbeelding]

Dit keer was het een oudere Nederlandse man van rond de 60-70. Haha hij past wel goed in het stereotype, alleen geen racer :P
Nog niet zo erg als die mafkees met zijn wollen vest die ik vanochtend met bijna 30° tegenkwam, maar het komt in de buurt... Waarom doe je met dit weer geen fatsoenlijke motorjas aan, maar dan wel een bodywarmer 8)7

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Hamza schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:03:
[afbeelding]

Geen nektasje? -O-

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Nee misschien een heuptasje?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:19
Ha de Kawa doet het weer! Andere ECU en 2 zekeringen vervangen did the job!
Nu zondag lekker met de motor en mijn zoontje naar Assen!
Gaan er van het forum nog meer naar de TT?

• Ari Gold
  • Laatst online: 00:02
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lbmt6Yl.png

Ook een pareltje hoor. We reden al 90km/h en dan nog lekker tussendoor komen.

• Patrock
  • Laatst online: 17:40

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Iets meer dan 1 jaar nu mijn rijbewijs, (en 2 maand)(geen keuzemogelijkheid in de pol overigens) en de motor met 12k op de teller gekocht. Momenteel staat ie op 30k. Afgelopen jaar in de zomer niet kunnen rijden ivm. Een blindedarmontsteking die waar ik net iets te laat mee was voor een paar weken ziekenhuis heeft gezorgd. Dus al in al komen er genoeg kilometers bij op :)

In februari nieuwe bandjes laten leggen en paar weken terug alweer een nieuw setje nodig gehad. Heb nog 6 weken aan vakantieuren staan, dus tik waarschijnlijk die 40 k (grote beurt, kleppen stellen) en mogelijk een 3e set banden dit jaar wel aan verwacht ik. Vaak na werk even uitwaaien of in het weekend afstanden pakken.

Afbeeldingslocatie: https://images-cdn.9gag.com/photo/aA1bK0Z_700b.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Patrock op 22-06-2017 23:13 ]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:01:
En anders kan je er altijd nog snel vanaf springen, dat kost niet eens heel veel meer tijd dan je tussen de motor, slang en pomp uitwurmen.
Ik heb op de een of andere manier mezelf tijdens m'n scootertijdperk de routine aangeleerd om links van m'n voertuig te tanken, terwijl de pomp rechts is (altijd) :')

Na het tanken wil ik toch m'n tankbeurt invoeren in m'n tank-app en dan kan ik gelijk ff wat berichtjes lezen, dus ik stap lekker af en neem ff pauze.
MeZZiN schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:22:
Voordeel van ABS is dat je altijd maximaal kan remmen zonder limit :)
NEE.

Tijdens de AVB noodstop vroeg ik aan m'n instructeur of ik het ding eens in de ABS mocht hengsten. Ja hoor, als je daar vrolijk van wordt. Zo gezegd zo gedaan: zonder druk op te bouwen vol in de ABS levert een remweg die ongeveer gelijk is aan de precisiestop. Dat is 5/6 meter langer dan wat je met een fatsoenlijk uitgevoerde noodstop kunt.

[afbeelding]

[afbeelding]

*O*
Nu net 1 jaar en 2 maanden in bezit van rijbewijs. Sinds begin juni 2016 heb ik een FZ6 waar ik ongeveer 3500 km mee heb gemaakt.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Maegrim
Japiooo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:40:
Met de auto :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@B500 gespot:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BvmC7rb.png

Spoor leek me nog redelijk recent...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E4fSlWE.png

Ik vrees dat de rijder ook niet helemaal meer waterpas is.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Auw, daar wordt je niet beter van nee :X

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11 00:52
Hoe lang doet men over het algemeen over het behalen van een rijbewijs? Ik zit er aan te denken deze te gaan halen maar wil er dan wel snel klaar mee zijn ivm een chronisch tekort aan vrije tijd. Ben al in het bezit van B+E en C+E waarbij ik alles in 1x haalde, theorie en prakitjk.
Als kind heel veel achterop motoren gezeten, vanaf mijn 16e tot 19e altijd naar school op de brommer... maar toen ik eenmaal aan de auto verloren was totaal de interesse verloren in de gemotoriseerde twee wieler.

Nu ik de 30 gepasseerd ben, kriebelt het toch wel weer haha. Zeker nu mijn vader een GTS1000 heeft gekocht.

• PilatuS
  • Niet online
@Flipside22 Uurtje of 10 tot 20 gemiddeld.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je moet tegenwoordig vooral geluk hebben dat je snel bij het cbr examens kan doen, tegenwoordig is er een aardige wachtrij.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Japiooo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:40:
Jazeker, voor het eerst op de motor dit jaar. Heel veel zin in. Het wordt iets koeler en blijft droog. Goed weer dus.

• Frans92

Frans92

VFR800

Als reactie op de foto's van mensen in korte broek en korte mouwen op de (snel)weg:
Ik denk ook dat mensen mij raar aankijken op de (snel)weg de laatste dagen. Rij ik in spijkerbroek, hoodie en op het oog normale schoenen. Dat terwijl alles gevoerd is met Kevlar en protectoren ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Over die spijkerbroek kreeg ik laatst nog commentaar op het werk dat ze dat niet van mij hadden verwacht. :P Tot ik op mijn knie protector tikte. :+

Maar een hoodie, is dat nog wat? Ik denk altijd dat een beetje werkjas steviger is. :P

• Frans92

Frans92

VFR800

Joopieboy schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 07:19:
Over die spijkerbroek kreeg ik laatst nog commentaar op het werk dat ze dat niet van mij hadden verwacht. :P Tot ik op mijn knie protector tikte. :+

Maar een hoodie, is dat nog wat? Ik denk altijd dat een beetje werkjas steviger is. :P
Het is dik spul, gevoerd met kevlar. Protectoren zijn net zo hard als mijn gewone motorjas. Ik ben er wel tevreden over in de korte tijd dat ik het nu gebruik.
Als je twijfelt, rij eens naar een motorzaak en pas zo'n ding!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
tdw schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:26:
[...]

Ik heb op de een of andere manier mezelf tijdens m'n scootertijdperk de routine aangeleerd om links van m'n voertuig te tanken, terwijl de pomp rechts is (altijd) :')

Na het tanken wil ik toch m'n tankbeurt invoeren in m'n tank-app en dan kan ik gelijk ff wat berichtjes lezen, dus ik stap lekker af en neem ff pauze.

[...]
Dat werkt inderdaad prima bij iets kleins als een scooter, maar bij een hoge brede allroad word de kans dat je er een zooitje van maakt alleen maar groter als je over dat ding heen naar de slang gaat staan grabbelen :P

Over de ABS, +1. Ook met ABS moet je fatsoenlijk druk opbouwen, als een baviaan de remhendel in 1x inhengsten "want de ABS red het toch wel" word je remweg alleen maar langer van.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[afbeelding]

[afbeelding]

*O*
Zo'n 40.000 circuit kilometers en euh 10.000 wegkilometers.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• lolgast
Kennen jullie dat. Dat je geld wilt uitgeven aan iets voor je motor maar je tegelijkertijd ook weet dat het 99% zonde van je geld is ;)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:40

A13X

Dude

lolgast schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:05:
Kennen jullie dat. Dat je geld wilt uitgeven aan iets voor je motor maar je tegelijkertijd ook weet dat het 99% zonde van je geld is ;)
Nee O-)

:+

Awesome

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 07:51:
[...]

Dat werkt inderdaad prima bij iets kleins als een scooter, maar bij een hoge brede allroad word de kans dat je er een zooitje van maakt alleen maar groter als je over dat ding heen naar de slang gaat staan grabbelen :P
Ik blijf initieel zitten, parkeer naast de pomp, trek wel handschoen uit, standaard uit, kinstuk omhoog, en dan tanken. Dit vooral omdat ik de motor rechtop moet houden en moet wiegen om de laatste liter+ erbij te krijgen.

Als hij echt nokkievol zit, tank dicht en afstappen. Kom meestal bij dezelfde pomp dus ze kennen me. Gooi er tegenwoordig gewoon ultimate 98 in. Ik weet dat ik geen computer heb om daar profijt van te trekken, maar op deze benzine bokt ze niet bij lage toeren.
Pagina: 1 ... 79 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.