Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.524 views

Onderwerpen

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

InZane schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:55:
[...]
Nou sorry hoor, maar ik vraag me echt af hoeveel je wel niet moet knoeien om zo'n brand te krijgen :D
Het is mij tot nu toe altijd wel gelukt om te tanken zonder een druppel te morsen.
Raym09 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:56:
[...]

Benzine is ook slecht voor je lak dus gewoon netjes en rustig tanken zonder te knoeien is hoe dan ook verstandig. Ik tank hem altijd nok vol af, maar knijp zelden de hendel vol in.

Ik blijf zitten...tenzij de betaalterminal niet bij de pomp zelf zit, dan moet ik afstappen om er naar toe te lopen :+

[...]
Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:01:
[...]

Mmmh, zo snel ontvlamt benzine niet puur van hitte. Ik heb het wel eens direct op mijn uitlaat gelekt, niets gebeurt. En anders kan je er altijd nog snel vanaf springen, dat kost niet eens heel veel meer tijd dan je tussen de motor, slang en pomp uitwurmen.
Natuurlijk is de kans dan het misgaat nihil als je gewoon voorzichtig en zorgvuldig tankt maar dat betekent nog niet dat je dan niet zo min mogelijk risico kunt nemen.

Mocht het toch fout gaan dan is het gevaar dat de motor omvalt omdat je op dat moment aan niks anders denkt dan van die motor springen. Valt de motor eenmaal om, met open tank, dan krijg een vlammenzee aangezien de benzine er dan uitloopt. Bij een motor die op de standaard staat en jijzelf ernaast voorkom je dit in ieder geval. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door caesar1000 op 22-06-2017 10:06 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:54

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik klap meestal wel de standaard uit voor de zekerheid, dan blijft hij iig rechtop als er iets gebeurt :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

Ik klap ook altijd de standaard uit en blijf er lekker op zitten. Als er inderdaad iets gebeurd blijft in ieder geval de motor nog rechtop staan.

Volgens mij zie ik in die video van het tanken iets vonken onder de motor en vat de benzine vlam bij de uitlaat. Misschien damp en hitte ?

Lijkt me in ieder geval niet leuk om mee te maken :'(

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:57
Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:02:
Ik klap meestal wel de standaard uit..
Dat doe ik eigenlijk nooit, maar dat is op zich wel een goed idee :)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:34
Als er zoveel fout gaat dat ik tijdens het tanken geen tijd meer heb om mijn standaard uit te klappen dan is er zoveel aan de hand dat de motor de problemen sowieso niet gaat overleven. F*ck die standaard op dat moment ;)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik moet wel blijven zitten want ik heb die laatste halve liter/liter echt wel nodig met de gixxer. :+

Maar als je zoveel knoeit dan snap je het niet echt nee, beetje voorzichtig erin doen en dan gewoon vullen. Laatste beetje wat rustiger uit de losse pols, hij moet vaak toch even wat lucht kwijt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:43

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

meakerkhofs schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:44:
[...]

Dat gaat rap zat voor een motor met 50 PK ;)
Stelt niet teleur inderdaad! Er zitten wel carbs van een zwart blok onder, dus het gaat waarschijnlijk eerder richting de 55pk. Aan meer vermogen of snelheid heb ik momenteel in ieder geval geen behoefte.

Ik merk ook aan de motor (trillingen en geluid) dat, ondanks dat 170km/u haalbaar is, ze gewoon het lekkerste loopt bij ongeveer 100km/u, dus dat is meestal mijn cruise snelheid.

[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-06-2017 10:13 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:07:
Als er zoveel fout gaat dat ik tijdens het tanken geen tijd meer heb om mijn standaard uit te klappen dan is er zoveel aan de hand dat de motor de problemen sowieso niet gaat overleven. F*ck die standaard op dat moment ;)
Dat sowieso inderdaad, maar van een staande motor kan je makkelijker wegspringen dan van een omvallende :P

Naast de motor (met tankopening 'gewoon' bovenop) staand tanken vind ik persoonlijk iig een stuk onhandiger.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:30
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Stelt niet teleur! Er zitten wel carbs van een zwart blok onder, dus het gaat waarschijnlijk eerder richting de 55pk. Aan meer vermogen of snelheid heb ik momenteel in ieder geval geen behoefte.
Hoe kan je dat nou zeggen!
Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/fc/fc3646a02beca4bbf6c05e711f81c0eb354d253149028d9ce0fca9def3aaf63a.jpg

:+

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

byn124 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:04:
Ik klap ook altijd de standaard uit en blijf er lekker op zitten. Als er inderdaad iets gebeurd blijft in ieder geval de motor nog rechtop staan.

Volgens mij zie ik in die video van het tanken iets vonken onder de motor en vat de benzine vlam bij de uitlaat. Misschien damp en hitte ?

Lijkt me in ieder geval niet leuk om mee te maken :'(
Geen idee hoe het bij die video ontstaat. Het lijkt op de uitlaat ja.

Zie onderstaande video voor een gevalletje waarbij duidelijk te zien is hoe er benzine wordt gemorst en het ontvlamt vanwege het warme blok/uitlaat.

Reloader schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:59:
[...]
Ik heb een 2d DWG ontvangen van een beugel die ik mijn motor wil hebben, nu was mijn idee om m 3d te printen maarja dat gaat middels zo'n STL bestand en die kan ik niet maken :X
Als je me een DM stuurt kijken we er wel even naar. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door caesar1000 op 22-06-2017 10:15 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Als ik een moderne tourer had met een windscherm formaat winkelruit had ik 55pk waarschijnlijk te weinig gevonden, maar op deze motor werkt het gewoon.

Uiteraard zal er ooit wat nieuwers en dus snellers komen (maar ook iets met minder cc ernaast), maar waarschijnlijk pas nadat ik de motor 100% de baas ben en sneller kan rijden dan mijn motor, in plaats van andersom.

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:38
Het wordt tijd dat ik me hier ook maar eens tegenaan ga bemoeien. Rij tegenwoordig dagelijks op mijn GTR1000 naar werk, 50km enkel door het groene hart :).

Bij tanken blijf ik er ook altijd op zitten. Ondanks gigantische tank (na 21l naar reserve, dan heb ik nog 7,5l) moet dat nog behoorlijk regelmatig, rij 1:13/16 afhankelijk van rijstijl.
Gaat altijd prima, als ik een keer een druppeltje mors komt dat omdat er teveel spanning op de slang staat. Daar al paar keer tegenaan gelopen, kan vrij irritant zijn.

Ik heb inderdaad windscherm formaat bushokje :).

• Panini
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:16:
[...]

Als ik een moderne tourer had met een windscherm formaat winkelruit had ik 55pk waarschijnlijk te weinig gevonden, maar op deze motor werkt het gewoon.

Uiteraard zal er ooit wat nieuwers en dus snellers komen (maar ook iets met minder cc ernaast), maar waarschijnlijk pas nadat ik de motor 100% de baas ben en sneller kan rijden dan mijn motor, in plaats van andersom.
Was ook maar een geintje. ;)
Maar wel verstandige keuze op zich, hoewel we natuurlijk geen motor zijn gaan rijden om de meeste verstandige mensen te zijn neem ik aan. :+

Ben daarbij zelf ook gaan inleveren in kracht op mijn nieuwe motor (35 pk verschil) , maar kan er nog steeds genoeg plezier mee hebben.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol! Ik doe 1 op 18 met een 150pk gixxer met woonwerk, dat valt niet tegen dus. :P

Windbescherming mis ik niet, grote tas van sw motech achterop ook voor de laptop. Met vakanties komt er een grote tas achterop ook van hun en klaar. :)

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:02

thijsco19

KTM 990 SMT

Reloader schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:59:
[...]

ik heb een 2d DWG ontvangen van een beugel die ik mijn motor wil hebben, nu was mijn idee om m 3d te printen maarja dat gaat middels zo'n STL bestand en die kan ik niet maken :X
Als @caesar1000 het niet lukt kan je mij ook wel een berichtje sturen. Kan het alleen wel pas morgen doen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:07:
[...]
Als we hier dát soort lijnen gaan rijden op de openbare weg dan gaat 't waarschijnlijk nog veel vaker mis......
Nah, ik leef toch ook nog steeds ;) :)

• byn124

byn124

Thunderace

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:47:
[...]
Aftanken: gewoon op de motor blijven zitten. Als dat niet mag, zwaaien naar de pompbediende en naar een ander tankstation gaat. Een automaat bijvoorbeeld, dan hoef je ook niet met je helm te klooien.
Ik moet zeggen ik ben het volkomen met @caesar1000 eens, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om op mijn motor te blijven zitten tijdens het tanken :N

• lolgast
Dat zijn de minder mooie kanten helaas. Zal waarschijnlijk altijd een raadsel blijven wat er gebeurd is.

Vorig jaar met moederdag mijn schoonopa(?) tijdens een toerrit. Waarschijnlijk een hartinfarct gehad, eenzijdig ongeluk met +/- 40kmh. Na reanimatie door ambulancepersoneel een maandenlange opname in ziekenhuis en wordt nooit meer de oude, maar had hij alleen gereden was hij daar ook overleden.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:21:
Lol! Ik doe 1 op 18 met een 150pk gixxer met woonwerk, dat valt niet tegen dus. :P
1:17 gemiddeld hier ;( Die ZZR lust 't wel..

Wat is jouw kruissnelheid om 1:18 te halen?

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 22:12
Ik heb geen keuze mijn tank zit onderin en de vul opening naast mijn buddy seat. Dus afstappen en tanken maar. En de tank dop zit aan de andere kant dan waar de uitlaat zit.

Binnenkort toch eindelijk mijn grotere ruit installeren zal niet super mooi zijn maar het kan wel een stukje besparen om mijn benzine en herrie rond mijn helm. Elke dag 160 km vergt toch wat van je.

Ik kom meestal niet verder dan 1:20 op mijn F800GT. En elke dag tanken wat een crappy kleine tank heeft die.

[ Voor 6% gewijzigd door MeZZiN op 22-06-2017 11:12 ]

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-11 09:56

incmve

maredana.nl

1:15 met mijn VFR800 woon werk 50KM per dag en meestal 80KM weg.
Machine heb ik nog niet zo lang dus het kan nog wel iets zuiniger denk ik :P

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:53:
[...]

's Ochtends een 120-140, 's middags is het vaker 100-110. En als het echt fout gaat moet ik binnendoor maar dan is het met echt rustig doen ook 1 op 17. :)

Valt mij niet tegen want met de GSX650F deed ik ook 1 op 16. :P

O, en de enkele keer 's avonds na half 9 naar huis is 150+ >:) Maar das met een beetje pech 1 op 13. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 22-06-2017 11:19 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hier met de Caponord doe ik met woonwerk 1:15-1:17, meestal een snelheid van 130-140 (gps, op de teller 10 erbij :P )als er geen file is. Ik merk wel dat deze ondanks hetzelfde blok als de RSV veel gevoeliger is voor hoge snelheid. De RSV was juist erg zuinig als ik met 160-170 van tankstation naar tankstation op de autobahn knal, als ik met de Caponord boven de 140-150 kom gaat het verbruik hard omhoog. Zal wel door de veel grotere frontale oppervlakte & topkoffer komen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 22-06-2017 11:24 ]

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:20
incmve schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:16:
Wil je niet teleur stellen, maar het is bij mij op de VFR eigenlijk niet gelukt verder te komen dan 1 op 16. De modellen 98 en 99 staan er ook om bekend minder zuinig te zijn dan het 2000 en 2001 model

• Panini
Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:22:
Hier met de Caponord doe ik met woonwerk 1:15-1:17, meestal een snelheid van 130-140 als er geen file is. Ik merk wel dat deze ondanks hetzelfde blok als de RSV veel gevoeliger is voor hoge snelheid. De RSV was juist erg zuinig als ik met 160-170 van tankstation naar tankstation op de autobahn knal, als ik met de Caponord boven de 140-150 kom gaat het verbruik hard omhoog. Zal wel door de veel grotere frontale oppervlakte & topkoffer komen :+
Weer wat geleerd, had nog nooit van die Caponord gehoord. :X

• ejdvandenberg
  • Laatst online: 09:38
Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:22:
... als ik met de Caponord boven de 140-150 kom gaat het verbruik hard omhoog. Zal wel door de veel grotere frontale oppervlakte & topkoffer komen :+
Dat idee heb ik ook. Laatste tank was beste tot nu toe, op de snelweg me voor de gein eens aan de snelheid gehouden (vs rond de 150 op de tomtom) en gelijk 1:16 gescoord, terwijl dat maar 1/3e van mijn km's zijn (en ik rij verder nog steeds alsnog ik hem gestolen heb >:) ).

Verwijderd

Panini schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:25:
[...]

Weer wat geleerd, had nog nooit van die Caponord gehoord. :X
Dat is best een gave allroad :)

http://www.motoravonturis...road-de-aprilia-caponord/

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:37

A13X

Dude

Joopieboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:21:

Windbescherming mis ik niet, grote tas van sw motech achterop ook voor de laptop. Met vakanties komt er een grote tas achterop ook van hun en klaar. :)
Met 50% meer vermogen is dan zeker niet slecht, ik krijg hem ook nog wel omlaag naar 1:16. Vorige eigenaar beweerde dat hij 1:12 reed (120km op een tank). :X

Awesome

• Panini
Ja daar verbaasde ik me ook over. Daarom zo apart dat ik er nog nooit van gehoord heb. Kan me ook niet voor de geest halen dat ik deze ooit heb zien rijden. De BMW, Triumph en Ducati modellen in dit segment kent bijna iedereen wel denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.aprilia.com/assets/aprilia-sites/master/models/moto/road/caponord-1200/gallery/Caponord-1200-(1)/original/gallery+Caponord+1200+%281%29.JPG

Blijkbaar kan je er ook nog lekker de hooligan mee uithangen? @Chakotay
Afbeeldingslocatie: https://www.cycleworld.com/sites/cycleworld.com/files/styles/medium_1x_/public/wp-content/uploads/2014/03/Aprilia-Caponord-1200-ABS-action-6.jpg?itok=xzyHCIL7

[ Voor 15% gewijzigd door Panini op 22-06-2017 11:35 ]

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:16

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

MeZZiN schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:11:
Ik heb geen keuze mijn tank zit onderin en de vul opening naast mijn buddy seat. Dus afstappen en tanken maar. En de tank dop zit aan de andere kant dan waar de uitlaat zit.

Binnenkort toch eindelijk mijn grotere ruit installeren zal niet super mooi zijn maar het kan wel een stukje besparen om mijn benzine en herrie rond mijn helm. Elke dag 160 km vergt toch wat van je.

Ik kom meestal niet verder dan 1:20 op mijn F800GT. En elke dag tanken wat een crappy kleine tank heeft die.
Wel het voordeel van een F700/800, op de standaard zit de tankdop horizontaal en kun je tot de nok vullen. Slechts 14 liter, dat weer wel, dus met mijn 1 op 21 na 250 km ongeveer weer bijvullen.

@Mezzin, met een Givi Airflow erop ging het verbruik en lawaai aardig omlaag op mijn F700GS.

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:18:
[...]

's Ochtends een 120-140, 's middags is het vaker 100-110. En als het echt fout gaat moet ik binnendoor maar dan is het met echt rustig doen ook 1 op 17. :)

Valt mij niet tegen want met de GSX650F deed ik ook 1 op 16. :P

O, en de enkele keer 's avonds na half 9 naar huis is 150+ >:) Maar das met een beetje pech 1 op 13. ;)
Ah OK, ja, ik rij eigenlijk altijd wel 150-160 km/h indien mogelijk. Ligt ook een beetje aan de wind, maar met windstil of een zuchtje mee doet 'ie dan wel 1:17. Windkracht 4 pal in je snuffert zorgt toch al snel voor een kilometer per liter minder :X

Als ik 130-140 constant zou kunnen rijden, is denk ik 1:18 wel haalbaar.

Volgens mij rijdt de ZZR het zuinigst bij 100 km/h in z'n 6, dan doet 'ie 1:20 - 1:21.

Oh en m.b.t. tanken: ik blijf d'r altijd opzitten, maar zie de meeste motorrijders zelfs bij m'n standaard BP Express altijd afstappen. 't Ziet er wellicht ook wel een beetje klungelig uit, vanaf de betaal-terminal een paar meter naar achteren te moeten "duwen" met je voeten (en zó goed kom ik nou ook weer niet bij de grond op dat groene monster :+), maar het is altijd nog veel praktischer dan afstappen vind ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 22-06-2017 11:35 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik wilde een grote allroad, maar had geen duizenden euros voor een BMW over. Dit leek me een leuk alternatief, 3k voor betaald met 60k op de teller ipv ver boven de 100k wat je bij een BMW voor dat geld kwijt bent. Op de weg kom ik inderdaad bijna nooit een andere tegen.

@Panini dat is het nieuwe model, maar deze wil ook wel op zijn achterwiel :P Zelf alleen nog niet geprobeerd, ik krijg de knop in mijn hoofd daarvoor nooit om. Op de RSV & GSX-R ook altijd het voorwiel aan de grond gehouden, met 170 door de bocht is leuker.

[ Voor 19% gewijzigd door Chakotay op 22-06-2017 11:39 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:34:
[...]

Ah OK, ja, ik rij eigenlijk altijd wel 150-160 km/h indien mogelijk. Ligt ook een beetje aan de wind, maar met windstil of een zuchtje mee doet 'ie dan wel 1:17. Windkracht 4 pal in je snuffert zorgt toch al snel voor een kilometer per liter minder :X

Als ik 130-140 constant zou kunnen rijden, is denk ik 1:18 wel haalbaar.

Volgens mij rijdt de ZZR het zuinigst bij 100 km/h in z'n 6, dan doet 'ie 1:20 - 1:21.

Oh en m.b.t. tanken: ik blijf d'r altijd opzitten, maar zie de meeste motorrijders zelfs bij m'n standaard BP Express altijd afstappen. 't Ziet er wellicht ook wel een beetje klungelig uit, vanaf de betaal-terminal een paar meter naar achteren te moeten "duwen" met je voeten (en zó goed kom ik nou ook weer niet bij de grond op dat groene monster :+), maar het is altijd nog veel praktischer dan afstappen vind ik.
Mijn gixxer zo rond de 90-100 ook idd, niet teveel toeren, weinig wind tegen. Maar waar rijdt je dat nu? :+ Zelfs op 80 wegen lukt mij dat niet eens. Verdomde tellerafwijking ook. :+

• MeZZiN
gauchov6 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:34:
[...]

Wel het voordeel van een F700/800, op de standaard zit de tankdop horizontaal en kun je tot de nok vullen. Slechts 14 liter, dat weer wel, dus met mijn 1 op 21 na 250 km ongeveer weer bijvullen.

@Mezzin, met een Givi Airflow erop ging het verbruik en lawaai aardig omlaag op mijn F700GS.
Mooi om te weten misschien red ik dan wel 1.5 rit per dag op een tank. Dus gelijk samen met mijn tomtom monteren op mijn motor. ^_^ en hem even goed wassen hij is een beetje boel vies.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:54
En daar zit je dan in Italië :D

.
.
.
.

Met motorpech ;(

ANWB is net langsgeweest (of de Italiaanse Allianz) en ze proberen de motor te jumpstarten, maar geeneens stroom zodat mijn teller en brandstofpomp start.
Wordt een leuk geintje zo :')

Om half 3 gaat hij naar de garage hier. Hopelijk kunnen ze hem vandaag aan de praat krijgen

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• lolgast
Beerkeeper schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:40:

.
.
.
.

Met motorpech ;(

ANWB is net langsgeweest (of de Italiaanse Allianz) en ze proberen de motor te jumpstarten, maar geeneens stroom zodat mijn teller en brandstofpomp start.
Wordt een leuk geintje zo :')

Om half 3 gaat hij naar de garage hier. Hopelijk kunnen ze hem vandaag aan de praat krijgen
Hoofdzekering al nagekeken :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Osiris schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:53:
[...]

Mijn gemiddelde snelheid is 110 met soms stukken van 130/140 erbij. Gemiddelde verbruik is 1 op 19~20 over de laatste paar duizend kilometer.

• Panini
Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:37:
[...]

Ik wilde een grote allroad, maar had geen duizenden euros voor een BMW over. Dit leek me een leuk alternatief, 3k voor betaald met 60k op de teller ipv ver boven de 100k wat je bij een BMW voor dat geld kwijt bent. Op de weg kom ik inderdaad bijna nooit een andere tegen.

@Panini dat is het nieuwe model, maar deze wil ook wel op zijn achterwiel :P Zelf alleen nog niet geprobeerd, ik krijg de knop in mijn hoofd daarvoor nooit om. Op de RSV & GSX-R ook altijd het voorwiel aan de grond gehouden, met 170 door de bocht is leuker.
Verder dan wat hopjes ben ik ook nog niet gekomen hier. Ook nog nooit de moeite gedaan om het goed te leren. Maar wil het nog wel eens leren.

En dat terwijl gasten waar ik mee rij dit soort capriolen uithalen :+ :
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/1488103_10152646059199628_3669163984424317572_n.jpg?oh=e2f27f48883958e2ba7110ecfa8d2d1d&oe=59CD304B

Zowat de enige die z'n voorwiel op de grond houdt. Maar ik voel er ook niet veel voor om met de koppeling te kloten voor wheelies Zij hebben allemaal motoren die op het gas al de lucht in gaan.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Over de Caponord gesproken, voor volgend jaar stopt Aprilia ermee :( Of beter gezegd Piaggio trekt de stekker eruit, voor de Moto Guzzi Stelvio komt ook geen opvolger. Ze vinden het niet de moeite waard om die V-Twins euro4/5 compatible te maken :/

• Beerkeeper
  • Laatst online: 19:54
lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:42:
[...]

Hebben ze niet gedaan, maar hij is rijdend weggezet dus zou dat ook niet verwachten eigenlijk.

Zal het zo voorstellen bij de garage. Wil wel graag weg hier, niet te harden die hitte :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Panini
Beerkeeper schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:40:

Met motorpech ;(
Hopelijk kunnen ze het probleem snel vinden. Niks zo kut als op vakantie motorpech krijgen :/

• lolgast
@Beerkeeper
Geen stroom bij jumpstart gaat bij mij als eerste de verdenking naar de hoofdzekering. Zou het inderdaad toch maar ff laten checken. Dat je hem werkend hebt weggezet betekent niets, er is íets stuk, dat kan net zo goed die zekering zijn

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Panini schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:45:
[...]

Verder dan wat hopjes ben ik ook nog niet gekomen hier. Ook nog nooit de moeite gedaan om het goed te leren. Maar wil het nog wel eens leren.

En dat terwijl gasten waar ik mee rij dit soort capriolen uithalen :+ :
[afbeelding]

Zowat de enige die z'n voorwiel op de grond houdt. Maar ik voel er ook niet veel voor om met de koppeling te kloten voor wheelies Zij hebben allemaal motoren die op het gas al de lucht in gaan.
Je moet er met de gixxer ook bij opletten, die 750 gooit echt makkelijk zijn wiel omhoog, zeker als je zo rond de 100-140 in zijn 2 vol aan het gas gaat hangen dan heb je echt een staande wheelie. :X

Keer gehad toen ik achter @wimmel_1 aanging en iemand wilde inhalen, beetje enthousiast. :D _/-\o_

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11 08:35
Panini schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:04:
[...]

Aanrader voor kleding onder je motorpak: Klik

Heb het setje hiervan en beide bevallen prima, zowel in de kou als warmte. En het kost je ook niet direct 80 euro zoals bij een Revit onderpak. In dit geval ben je voor 35 euro klaar.

En het zorgt ervoor dat, vooral bij leren motorpakken, je kleding niet zo vast plakt aan je kont :+
Besteld! Altijd handig :D

Werkt dit altijd? Of ga je bij 25+ nogsteeds kapot?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

EBOOZ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:56:
[...]

Het voorkomt dat je leren pak blijft plakken, en zweetafvoer is wat fijner. :)
Hopelijk heb je een maat groter gekozen dan je normaal hebt, anders kom je er niet eens in. ;)

• EBOOZ
Komt 'ie nu mee :+ We gaan het wel zien!

• lolgast
Ik gebruik ook de onderkleding van de Lidl, werkt prima. Maar als het buiten zo warm is dat zelfs de wind warm voelt werkt er natuurlijk helemaal niets ;)

Ja, zo'n koelvast

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:50:
[...]

Je moet er met de gixxer ook bij opletten, die 750 gooit echt makkelijk zijn wiel omhoog, zeker als je zo rond de 100-140 in zijn 2 vol aan het gas gaat hangen dan heb je echt een staande wheelie. :X

Keer gehad toen ik achter @wimmel_1 aanging en iemand wilde inhalen, beetje enthousiast. :D _/-\o_
Ik probeer (en dat lukt tot nu toe :+) wheelies altijd te vermijden. Ik ga nog wel een keer leren om ze goed te doen, maar dan in een gecontroleerde omgeving, offroad kan het namelijk wel handig zijn.

In mijn geval vangt de vering heel veel op. Zowel bij hard optrekken als heel hard remmen (noodstop) komt de voorkant heel sterk naar boven of beneden.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Ik probeer ze ook altijd te vermijden, alleen trek ik wel af en toe per ongeluk een mini-wheelie tijdens het optrekken. Vind het expres wheelien maar niets, om eerlijk te zijn

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:03:
[...]

Ik probeer (en dat lukt tot nu toe :+) wheelies altijd te vermijden. Ik ga nog wel een keer leren om ze goed te doen, maar dan in een gecontroleerde omgeving, offroad kan het namelijk wel handig zijn.

In mijn geval vangt de vering heel veel op. Zowel bij hard optrekken als heel hard remmen (noodstop) komt de voorkant heel sterk naar boven of beneden.
Mja ik merk wel dat je beter een 'volle' wheelie kan doen want een hopje geeft echt een hoop onrust. Als je hem op het gas kan pakken en controleren is dat ook veel beter voor je materiaal.

Ik kan het maar probeer het ook te vermijden, je hebt er niks aan op straat. :)

Wel grappig met de Versys 650 leenfiets die ik vorig jaar mee had, trapte hem volle polle de kruising over en pas bij het opschakelen naar de 2 voelde ik ff een touchdown van het wiel. _O-

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

darkkingll schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:06:
Ik probeer ze ook altijd te vermijden, alleen trek ik wel af en toe per ongeluk een mini-wheelie tijdens het optrekken. Vind het expres wheelien maar niets, om eerlijk te zijn
Kijk je die crash/fun/idiot motorcycle videos wel eens op YouTube? Minimaal 50% van de gevallen dat iemand daar op zijn of haar plaat gaat is omdat ze een wheelie probeerden te maken.

Verwijderd

darkkingll schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:06:
Wheelies zijn zeker als je nog aan het oefenen bent ook niet al te best voor je motor dwz: balhoofd, koppeling, ketting en kettingwielen etc etc.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-11 21:58
verdomme volgende week donderdag ritje gepland naar de ardennen... 75% kans op 12mm neerslag :(

• lolgast
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:09:
[...]

Wheelies zijn zeker als je nog aan het oefenen bent ook niet al te best voor je motor dwz: balhoofd, koppeling, ketting en kettingwielen etc etc.
Goed voor je rijbewijs zijn ze ook niet. Instant artikeltje 5 als ze ook maar denken het te hebben gezien

@hieronder: Gelukkig had hij beschermende kleding aan :+

[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 22-06-2017 12:12 ]

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:08:
[...]

Kijk je die crash/fun/idiot motorcycle videos wel eens op YouTube? Minimaal 50% van de gevallen dat iemand daar op zijn of haar plaat gaat is omdat ze een wheelie probeerden te maken.
Leuk voorbeeldje :X

[YouTube: https://youtu.be/uSkVxKioqVs]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En zo zie je er dus ook uit als iemand je over het hoofd ziet en je lekker aan het toeren bent en dan vol wordt geschept. :Y En daarom lieve kijkbuiskindertjes trekt deze jongen altijd zijn volledige pak aan. :Y :+

• Panini
lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:58:
Ik gebruik ook de onderkleding van de Lidl, werkt prima. Maar als het buiten zo warm is dat zelfs de wind warm voelt werkt er natuurlijk helemaal niets ;)

Ja, zo'n koelvast
Pak een beetje open ritsen helpt ook verrassend goed. Krijg je wat meer rijwind door je pak heen.
EBOOZ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:56:
[...]

Je zal nog steeds best kapot gaan hoor ;)
Zorgt er bij die temperaturen wel voor dat je minder bezweet van de motor komt en niet plakt. Het zou extreme hite tegen moeten houden, maar nooit echt op gelet of ik verschil merk. Boven de 25c is het sowieso genadeloos warm, heb ook maar een paar keer met die temp. gereden.
Joopieboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:50:
[...]

Zolang hij maar weer netjes neer komt is het ok. 8)
Met de GSXR-600 ook wel eens hopjes gehad als ik te enthousiast was, maar geen echte wheelies.

Ben benieuwd of het met de SV650 zou lukken, Vtwin enz.
Iemand?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:11:
[...]

Goed voor je rijbewijs zijn ze ook niet. Instant artikeltje 5 als ze ook maar denken het te hebben gezien
Ik vraag me af wat ze van staand rijden zouden vinden. Ik ben dat flink aan het oefenen vanwege mijn offroad activiteiten en gebruik het nu in woonwijken. Ik rijd daar gemiddeld 20~25 en door rechtop te rijden (op een toch al hoge motor) kan ik niet alleen over, maar zelfs tussen de geparkeerde auto's kijken waardoor ik zie waar plotseling kinderen kunnen oversteken.

Dit heeft me in de korte tijd dat ik dit nu doe al meerdere noodstops bespaard, en dan rijd ik al erg rustig.

Ik ben in volledige controle van gas, koppeling, schakelen en beide remmen op zo'n moment, maar weet dus niet wat onze felgekleurde vrienden daarvan zouden zeggen.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:08:
[...]

Daarom, dat vermijd ik liever.. @joopieboy, dat had ik ook de eerste dag met de Triumph. Op ten duur sportief wegrijden bij een verkeerslicht, schakel naar 2, weer gas en even later voelde ik het voorwiel landen :X

• A13X

A13X

Dude

Raym heeft wel eens op het werkterrein bij het wegrijden met direct erna een bocht een wheelie getrokken....verrekte 1 cilinder met bootlading koppel ook, draaide in het de bocht het gas iets te lomp open nog mazzel dat ik goed neerkwam.

Awesome

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:16:
[...]

Ik vraag me af wat ze van staand rijden zouden vinden. Ik ben dat flink aan het oefenen vanwege mijn offroad activiteiten en gebruik het nu in woonwijken. Ik rijd daar gemiddeld 20~25 en door rechtop te rijden (op een toch al hoge motor) kan ik niet alleen over, maar zelfs tussen de geparkeerde auto's kijken waardoor ik zie waar plotseling kinderen kunnen oversteken.

Dit heeft me in de korte tijd dat ik dit nu doe al meerdere noodstops bespaard, en dan rijd ik al erg rustig.

Ik ben in volledige controle van gas, koppeling, schakelen en beide remmen op zo'n moment, maar weet dus niet wat onze felgekleurde vrienden daarvan zouden zeggen.
Maak eens een noodstop staand ;) >:)

• Panini
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:18:
[...]

Klokken worden geluid dan? :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:18:
[...]

Kan ik, net zo vlot als zittend.

• EBOOZ
Toch grappig @HTT-Thalan, als anderen volgens jou iets gevaarlijks doen krijgen ze een heel betoog, maar als jij iets doet wat niet hoort is het vol-le-dig onder controle :>

• Osiris
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:20:
[...]

Kan ik, net zo vlot als zittend.
Het lijkt mij, dat als je staand bij een noodstop niet over je stuur heenvliegt, het ook geen echte noodstop is :) Heb je ABS? Zo ja, heb je hem staand al eens in de ABS gekregen zonder er vanaf te flikkeren? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 22-06-2017 12:32 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

EBOOZ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:29:
Toch grappig @HTT-Thalan, als anderen volgens jou iets gevaarlijks doen krijgen ze een heel betoog, maar als jij iets doet wat niet hoort is het vol-le-dig onder controle :>
Osiris schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:32:
[...]

Het lijkt mij, dat als je staand bij een noodstop niet over je stuur heenvliegt, het ook geen echte noodstop is :) Heb je ABS? Zo ja, heb je hem staand al eens in de ABS gekregen zonder er vanaf te flikkeren? :P
@HTT-Thalan : hoe lang had je je rijbewijs ook alweer? scrap that, dat dóet er niet eens toe... Misschien iets minder geloven in je eigen kunnen en wat meer rekening houden met onvoorziene gebeurtenissen? Een noodstop is echt héél iets anders dan hard remmen. En als jij in een woonwijk rijdt waarbij het nodig is dat je een noodstop maakt als er een kind tussen de auto's vandaan komt, rijd je veul en veul te hard.

[ Voor 3% gewijzigd door Icephase op 22-06-2017 12:41 ]

• byn124

byn124

Thunderace

HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:16:
[...]

Opzich heb je twee handen aan het stuur en voldoe je volgens mij aan alle wetten en regeltjes (als je je helm op hebt he! :9 ).
Maar kan me voorstellen dat oom agent je wel een toespraakje zou kunnen geven.
Overigens moet ik een noodstop staande niet proberen op mijn fiets, dan vlieg ik er of over heen, of kraak ik mijn noten op de tank *ouch* -O-

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:50
Chakotay schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:21:
[...]

Een uitlaat bestaat (bij een 4in lijn 4takt) vaak uit 3 losse delen, vanaf de motor gezien:

* het spruitstuk, wat de buizen vanaf de uitlaatpoorten vooraan het blok naar onder & achter brengt
* de collector/linkpijp, dat brengt de 4 buizen bij elkaar
* de einddemper(s)

Elk van deze delen is vaak afzonderlijk te vervangen inderdaad, en een gat is soms dicht te lassen/klein. Vaak als er eenmaal een gat in is gekomen, is echter een groot deel daarom heen al rot, en is het wat afwachten of het wel de moeite waard is.
Thanks! Ik ga straks anders wel even een foto maken. Er zit volgens mij nog niet echt een gat in maar bijna. Wat betreft het lassen of dat het waard is, ik heb geen idee of een garage dit kan/wil doen en wat dit zou gaan kosten. Ik weet ook niet waar ik alleen een collector zou kunnen krijgen en hoe duur zoiets is. Ik heb zelf op internet al wat gezocht en heb de volgende dingen gevonden;

- http://www.blackwidowexha...pipes-1997-2006-349-p.asp

- http://www.speurders.nl/o...l?user_id=5406155&sr_ab=0

Zou ik dan zoiets nodig hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door specops0i0 op 22-06-2017 13:00 ]

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

@specops0i0 Zoek iemand in je buurt met een lasapparaat en die ook een beetje kan lassen. Vaak is zo'n uitlaat redelijk dun en brandt je er vrij snel een (groter) gat in als je niet weet wat je doet.
Geef een kratje bier en voila, je uitlaat is dichtgelast :)

XBL: DonFrans

• A13X

A13X

Dude

byn124 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:49:
[...]
Opzich heb je twee handen aan het stuur en voldoe je volgens mij aan alle wetten en regeltjes (als je je helm op hebt he! :9 ).
Maar kan me voorstellen dat oom agent je wel een toespraakje zou kunnen geven.
Overigens moet ik een noodstop staande niet proberen op mijn fiets, dan vlieg ik er of over heen, of kraak ik mijn noten op de tank *ouch* -O-
Met 120km/h en een kneedown over het klaverblad voldoe je ook aan de regeltjes, toch krijg je een artikel 5 aan je broek raceoverall

Awesome

• byn124

byn124

Thunderace

Raym09 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:03:
[...]

Met 120km/h en een kneedown over het klaverblad voldoe je ook aan de regeltjes, toch krijg je een artikel 5 aan je broek raceoverall
Ik draag bij dat soort acties het liefst korte mouwen, een ballenknijper, slippers en een helm met duivelsoortjes >:)

Ik snap wat je bedoelt ;)

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:41

Rick-Jan

always connected

Reloader schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:10:
verdomme volgende week donderdag ritje gepland naar de ardennen... 75% kans op 12mm neerslag :(
Hier hetzelfde, volgende week 5 dagen Harz en wordt al 3 dagen regen voorspeld :(

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Verwijderd

Sowieso... Waarom zou je op één wiel willen rijden als er twee op zitten. Dan heb je tenminste nog redundantie.
tdw schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:23:

[...]

Ik knal liever nieuwe bougies of een accu in een auto dan in een motor hoor, wat een hel altijd om alles eraf te moeten schroeven :+
De tank zit bij mij inderdaad in de weg. Maar even nadenken en je hebt er vrijwel geen last van.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 13:13 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ik weet van niks O-)
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads8/554b9be26f36f/554b9be268610-2015-05-07_18.47.23_%28Medium%29.jpg

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
incmve schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:16:
VFR800FI '01

1:18 op E98 :)

75km woon-werk enkele reis.
Toer smorgens meestal rond ~70 op provinciaal en 130-140 snelweg, smiddags een stuk lager, misschien 100 snelweg, 60 provinciaal.

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:20
lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:42:
[...]

ECU? ;-)

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
fivepack schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:23:
[...]

Wil je niet teleur stellen, maar het is bij mij op de VFR eigenlijk niet gelukt verder te komen dan 1 op 16. De modellen 98 en 99 staan er ook om bekend minder zuinig te zijn dan het 2000 en 2001 model
M'n (rode) 2000 deed 1:19 gemiddeld, m'n huidige (blauwe) 2001 doet 1:17 gemiddeld maar die is wel aan kleppen stellen toe met z'n 142dkm

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:26

Vrijdag

De Zwarte

byn124 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:07:
[...]

Ik draag bij dat soort acties het liefst korte mouwen, een ballenknijper, slippers en een helm met duivelsoortjes >:)

Ik snap wat je bedoelt ;)
Kan je een knee-down doen op een MP3 dan? Dawissiknie :?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Daarom hebben ze bij een hoop van die plekken de snelheid op de op en afritten op 60 gezet.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Vrijdag schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:46:
[...]

Kan je een knee-down doen op een MP3 dan? Dawissiknie :?

Oh jazeker. Dat 't er niet uit ziet is een tweede :+

Afbeeldingslocatie: http://www.piaggiomp3club.nl/dotnetnuke/Portals/0/Forums/Attachments/12e66e854bbe486e817c5f67e994782a.jpg

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• MeZZiN
Helaas genoeg van die gasten en dames op de motor gezien met slippertjes etc. |:( Snap dat echt niet je gaat met 130 over de snelweg ..... 8)7

Ja het is warm maar het gaat prima als je een goed pak heb. Zelf een een leren combi met een onder shirt het is warm ja maar geen probleem als je rijd is het prima te doen alleen stil staan is irritant.

2 jaar terug dat was extreem met 35 graden stil staan voor de Afsluitdijk omdat er plezierbootjes door moesten. Echt lekker belangrijk. Maar goed dat is wel warm even naar maar je rijd zo weer verder. Zie zelf niet het nut van alleen een t-shirt rijden.

• lolgast
DragonSlayer666 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:09:
[...]

Oh jazeker. Dat 't er niet uit ziet is een tweede :+

[afbeelding]
Op die foto gebruikt hij hem ook als tweewieler. Dan mag het :9

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

EBOOZ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:29:
Icephase schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:40:
@HTT-Thalan : hoe lang had je je rijbewijs ook alweer? scrap that, dat dóet er niet eens toe... Misschien iets minder geloven in je eigen kunnen en wat meer rekening houden met onvoorziene gebeurtenissen? Een noodstop is echt héél iets anders dan hard remmen. En als jij in een woonwijk rijdt waarbij het nodig is dat je een noodstop maakt als er een kind tussen de auto's vandaan komt, rijd je veul en veul te hard.
Osiris schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:32:
Een noodstop is een noodstop - een stop die je niet had voorzien te maken. Als je 25km/u rijdt en er schiet een kind tussen de auto's vandaan, letterlijk 3 meter voor je uit, moet je nog steeds heul hard remmen.
De voornaamste reden dat we daar langzaam rijden is om die stopafstand zo kort mogelijk te maken, maar hij is er wel degelijk :7.

Bij een staande noodstop ga je bíjna zitten, dat wil zeggen, je zakt met je kont naar achteren toe en je knieen gebogen, waarmee je tegengewicht op het achterwiel en de achtervering geeft:

(vanaf ongeveer 1:12)

Daar ben ik niet mee begonnen, uiteraard. Ik heb eerst de 'gewone' noodstops geoefend, geleerd, en oefen die nog steeds wekelijks. Daarna(ast) ben ik ook de staande noodstop gaan leren, en die kan ik nu fatsoenlijk uitvoeren.

En aangaande die opmerking over 'gevaarlijk doen' en 'betoog':

Ik sta open voor alle argumenten. Als jij mij wil uitleggen waar er een gat in mijn redenatie zit, of waarom ik dit beter niet kan doen, ben ik alleszins bereid daarnaast te luisteren en lering te trekken.

En nee, ik heb geen ABS, maar ik durf maximaal te remmen binnen de capaciteiten van mijn motor en je zult versteld staan hoe snel zo'n ouwe bak stil kan staan :9.

• MeZZiN
Voordeel van ABS is dat je altijd maximaal kan remmen zonder limit :) Alleen niet iedereen vertrouwd op zijn ABS. Dus liever iemand die weet wat maximaal remmen is dan iemand met ABS die niet durft.

Maar goed heb zelf wel ABS en merkte bij de RVO dat niemand echt durft te remmen was de enige daar die met 80 plus de noodstop deed en vol in de rem ging. En snel stil stond. Vaag maar waar. Maar goed ik had toen al 8000 kilometer in een maand of 5 gedaan de meeste hadden dat hun leven nog niet gedaan.

Ik moet elke week minimaal wel een noodstop doen omdat een of andere idioot graag in de file een plaatsje naar voren wil door even snel zonder te kijken te switchen van baan.

• Icephase

Icephase

Feit is wel dat je je hier de laatste tijd steeds vaker profileert als autoriteit op het gebied van motorrijden in het algemeen en off-road rijden in het bijzonder. Hier straalt een -als ik het even op mezelf mag betrekken- behoorlijke mate van arrogantie en eigendunk van af, iets dat ontzettend gevaarlijk kan zijn in het verkeer.
Ik hoop dat je je hiervan bewust bent en blijft, zodat je niks overkomt.

Bij 20-25 kmh is je remafstand tussen de 3 en 4,5 m (áls je dat al redt want daarvoor moet je dus wel binnen 0,3 sec gaan beginnen met remmen, je rijdt namelijk 6-7 m/s), dus dat kind op 3 meter voor je kun je beter ontwijken dan proberen te remmen. Ik bedoel maar. Dan kun je nog zo goed een 'noodstop' oefenen maar het grootste deel van de remafstand hier is de reactieafstand en daar kun je nauwelijks op trainen. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, het zou je sieren om eens wat vaker uit je torentje te stappen...

Óf je bent de volgende Valentino Rossi, dat kan natuurlijk ook. Alleen is dat een eigenschap die vele anderen zich ook hadden toegedicht totdat ze op een letterlijk (te) pijnlijke manier op hun fout werden gewezen...

[ Voor 14% gewijzigd door Icephase op 22-06-2017 14:34 ]

• byn124

byn124

Thunderace

HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:13:

Een noodstop is een noodstop - een stop die je niet had voorzien te maken. Als je 25km/u rijdt en er schiet een kind tussen de auto's vandaan, letterlijk 3 meter voor je uit, moet je nog steeds heul hard remmen.
De voornaamste reden dat we daar langzaam rijden is om die stopafstand zo kort mogelijk te maken, maar hij is er wel degelijk :7.

Bij een staande noodstop ga je bíjna zitten, dat wil zeggen, je zakt met je kont naar achteren toe en je knieen gebogen, waarmee je tegengewicht op het achterwiel en de achtervering geeft:

[video]

(vanaf ongeveer 1:12)
Maar wacht nou eens effe. Je doet nu een offroad noodstop, op straat, met blokkerend achterwiel. Is dat niet wachten totdat het een keer fout gaat omdat je achterband een keer wegglijdt ?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

byn124 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Maar wacht nou eens effe. Je doet nu een offroad noodstop, op straat, met blokkerend achterwiel. Is dat niet wachten totdat het een keer fout gaat omdat je achterband een keer wegglijdt ?
Op straat blokkeer je het achterwiel niet, want dat heeft idd geen zin. In het terrein wel, want dan graaft het zich in.
Icephase schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Feit is wel dat je je hier de laatste tijd steeds vaker profileert als autoriteit op het gebied van motorrijden in het algemeen en off-road rijden in het bijzonder. Hier straalt een -als ik het even op mezelf mag betrekken- behoorlijke mate van arrogantie en eigendunk van af, iets dat ontzettend gevaarlijk kan zijn in het verkeer.
Ik hoop dat je je hiervan bewust bent en blijft, zodat je niks overkomt.

Bij 20-25 kmh is je remafstand tussen de 3 en 4,5 m (áls je dat al redt want daarvoor moet je dus wel binnen 0,3 sec gaan beginnen met remmen, je rijdt namelijk 6-7 m/s), dus dat kind op 3 meter voor je kun je beter ontwijken dan proberen te remmen. Ik bedoel maar. Dan kun je nog zo goed een 'noodstop' oefenen maar het grootste deel van de remafstand hier is de reactieafstand en daar kun je nauwelijks op trainen. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, het zou je sieren om eens wat vaker uit je torentje te stappen...

Óf je bent de volgende Valentino Rossi, dat kan natuurlijk ook. Alleen is dat een eigenschap die vele anderen zich ook hadden toegedicht totdat ze op een letterlijk (te) pijnlijke manier op hun fout werden gewezen...
Ik vind het jammer dat ik die indruk achterlaat bij. Ik ben zeker geen autoriteit, ik ben wél heel geinteresseerd in een snelle leercurve. Wanneer ik nieuwe dingen lees (ik heb hier (dit topic/jullie) al veel tips vandaan gehaald, zoals het offroad rijden, het spiegel kussen in de bocht, enzovoort) bedenk ik gelijk hoe (en of) ik dat kan toepassen en ga ik ermee aan de slag.

Bovendien staat die motor van mij niet stil - elk moment dat ik kan (ook woon-werk en langere afstanden) pak ik haar mee. Heb van Februari tot nu mijn eerste set (nieuwe!) banden al bijna kaal gereden. Ik heb dus voldoende kansen om hetgeen ik leer in de praktijk te brengen en te leren.

Dus nee, ik ben zeker niet de volgende Rossi en heb ook geen enkele behoefte dat te worden - dat wil zeggen, niet om het feit alleen. Ik wil die kennis en kunde vergaren 1) om er zelf beter van te worden (veiliger rijden, meer plezier) en 2) om het door te geven aan een ander.

Aangaande dat uitwijken: Dat is een goed punt. Ik vertrouw misschien teveel op het snel kunnen stilstaan alleen. Ik denk dat uitwijken niet de eerste go-to is geweest omdat veel 30-wijken simpelweg te smal zijn - bij een poging tot uitwijk maak ik het probleem misschien alleen nog maar groter.

[ Voor 74% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-06-2017 14:43 ]

Verwijderd

Als de achterkant je voorbij komt, gewoon rem lossen. Achter ben ik nooit zo bang voor, voor daarentegen.... /me aait abs

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Goed verhaal over de noodstops. Ik mis echter het meest essentiële in het woord noodstop. En dat is het woord NOOD. Een noodstop oefenen klinkt leuk helaas ben je verbreid door de oefen factor en vervalt daardoor in mijn ogen het NOOD deel.
Als je een onverwachte directe stop moet maken dan wordt het een heel ander verhaal...

Zo knalde ik vanmorgen op een vogel die ik al aan zag komen... Voordat ik het woord noodstop of uitwijken had bedacht was de klap al geweest. De enige reactie die ik op tijd kon uitvoeren was achter mijn schermpje duiken om de zooi te ontwijken. Dat was wel weer even een eyeopener je kan nog zo veel ideeen hebben over hoe het moet maar de praktijk valt vies en vies tegen :)

[ Voor 29% gewijzigd door wilco1985 op 22-06-2017 14:40 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De laatste keer dat ik een noodstop moest maken heb ik ook gelijk mijn eerste stoppie ooit gemaakt :P

• Grubeater
  • Laatst online: 15:35

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:44:
[...]

Mijn gemiddelde snelheid is 110 met soms stukken van 130/140 erbij. Gemiddelde verbruik is 1 op 19~20 over de laatste paar duizend kilometer.
Als je wat meer binnendoor rijdt daalt je verbruik, met mijn Alp heb ik de 1 op 26 al een keer aangetikt en ik zit nu gemiddeld op 1 op 21.
Sinds de oliewissel 1200km terug maximaal 100ml verbruikt, terwijl er na de eerste 2K 1 L bij moest. 8)7

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wilco1985 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:37:
[...]

Goed verhaal over de noodstops. Ik mis echter het meest essentiële in het woord noodstop. En dat is het woord NOOD. Een noodstop oefenen klinkt leuk helaas ben je verbreid door de oefen factor en vervalt daardoor in mijn ogen het NOOD deel.
Als je een onverwachte directe stop moet maken dan wordt het een heel ander verhaal...

Zo knalde ik vanmorgen op een vogel die ik al aan zag komen... Voordat ik het woord noodstop of uitwijken had bedacht was de klap al geweest. De enige reactie die ik op tijd kon uitvoeren was achter mijn schermpje duiken om de zooi te ontwijken. Dat was wel weer even een eyeopener je kan nog zo veel ideeen hebben over hoe het moet maar de praktijk valt vies en vies tegen :)
Terechte opmerking :). Daar komt die hele voorkeur voor staand rijden in woonwijken dus vandaan, ik zie ineens alles wat er gebeurt, ik heb alleen nog wel een extra set spiegels nodig om ook staand achter me te kunnen kijken O+. Als ik zie wat er aan komt hoef ik "waarschijnlijk" niet ineens te remmen, maar het is inderdaad een split second decision. Ik heb nog maar enkele noodstops moeten maken, en dat waren achteraf bezien telkens geen 'echte' noodstops omdat ik simpelweg genoeg afstand hield en dus genoeg ruimte had om gecontroleerd tot stilstand te komen danwel uit te wijken (ik heb het dan vooral over snelweg rijden).
Grubeater schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:46:
[...]

Als je wat meer binnendoor rijdt daalt je verbruik, met mijn Alp heb ik de 1 op 26 al een keer aangetikt en ik zit nu gemiddeld op 1 op 21.
Sinds de oliewissel 1200km terug maximaal 100ml verbruikt, terwijl er na de eerste 2K 1 L bij moest. 8)7
Boven de ~100 gaan Alpjes progressief meer olie verbruiken, dat is helaas waar. Maar als dat alles is...

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-06-2017 14:47 ]

• Icephase

Icephase

HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:46:
[...]

Terechte opmerking :). Daar komt die hele voorkeur voor staand rijden in woonwijken dus vandaan, ik zie ineens alles wat er gebeurt, ik heb alleen nog wel een extra set spiegels nodig om ook staand achter me te kunnen kijken O+. Als ik zie wat er aan komt hoef ik "waarschijnlijk" niet ineens te remmen, maar het is inderdaad een split second decision. Ik heb nog maar enkele noodstops moeten maken, en dat waren achteraf bezien telkens geen 'echte' noodstops omdat ik simpelweg genoeg afstand hield en dus genoeg ruimte had om gecontroleerd tot stilstand te komen danwel uit te wijken (ik heb het dan vooral over snelweg rijden).
Houd er in je rijden gewoon rekening mee dat er ALTIJD iets is dat je NIET hebt gezien en het zal er al een stuk veiliger op worden. Je kúnt gewoonweg niet 100% overzicht bewaren dus probeer dat ook maar niet. Dat proberen gaat namelijk altijd ten koste van iets (ja zelfs bij jou) en dat kan nog wel eens gevaarlijker zijn ook.

Je komt een beetje 'control-freakerig' over, alsof je altijd alles volledig in eigen hand wilt hebben. Laat dat los, dat gaat je namelijk een keer fout...

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Voordat ie z'n rijbewijs had moest ie ook al alles van tevoren weten ;)

• EBOOZ
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:13:
En aangaande die opmerking over 'gevaarlijk doen' en 'betoog':

Ik sta open voor alle argumenten. Als jij mij wil uitleggen waar er een gat in mijn redenatie zit, of waarom ik dit beter niet kan doen, ben ik alleszins bereid daarnaast te luisteren en lering te trekken.

En nee, ik heb geen ABS, maar ik durf maximaal te remmen binnen de capaciteiten van mijn motor en je zult versteld staan hoe snel zo'n ouwe bak stil kan staan :9.
Ik wil er geen fittie van maken ofzo, maar het valt me gewoon op dat je hele lappen tekst naar anderen aan het typen bent om ze te overtuigen van hoe ze het moeten doen, terwijl we allemaal onze minder heilige kant hebben blijkbaar ;)

Dat deed me denken aan die nutteloze discussie over knipperlichten. Knipperlichten, ja. HTT-Thalan in "Het grote motortopic deel 18"

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:33

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan heb je niet net een paar maand je rijbewijs?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Icephase schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:52:
[...]

Houd er in je rijden gewoon rekening mee dat er ALTIJD iets is dat je NIET hebt gezien en het zal er al een stuk veiliger op worden. Je kúnt gewoonweg niet 100% overzicht bewaren dus probeer dat ook maar niet. Dat proberen gaat namelijk altijd ten koste van iets (ja zelfs bij jou) en dat kan nog wel eens gevaarlijker zijn ook.

Je komt een beetje 'control-freakerig' over, alsof je altijd alles volledig in eigen hand wilt hebben. Laat dat los, dat gaat je namelijk een keer fout...
Die volg ik dan weer niet. Ik zeg toch nergens dat ik altijd alles zie en alles onder controle heb? Ik zeg dat ik het belangrijk vind om alles te zien, en mij daar dus voor inzet. Het is (voor mij dan toch) evident dat 100% onhaalbaar is, maar het kan geen kwaad er zo dichtbij te willen komen.

Dat heb ik met autorijden al jaren, maar daar hebben wij nooit een discussie over gevoerd, anders had je de rode draad wel gezien :+.

Controlfreak... mwhoah, ja, dat kan ik wel zien ja. Ik kan er slecht tegen om ergens geen grip op te hebben, het is één van de belangrijkste drijfveren die ik heb om altijd te blijven leren/verbeteren.
EBOOZ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:04:
[...]

Ik wil er geen fittie van maken ofzo, maar het valt me gewoon op dat je hele lappen tekst naar anderen aan het typen bent om ze te overtuigen van hoe ze het moeten doen, terwijl we allemaal onze minder heilige kant hebben blijkbaar ;)

Dat deed me denken aan die nutteloze discussie over knipperlichten. Knipperlichten, ja. HTT-Thalan in "Het grote motortopic deel 18"
Ik heb nog even teruggelezen, maar volgens mij was bijna iedereen het hier eens met mijn standpunt over die motorkleding, als je daarop doelt :P. En net zoals jullie heb ik ook mijn minder heilige kant en doe ik dingen fout, zowel expres als per ongeluk. Ik zie niet in waarom dat een barriere moet zijn om mijn mening te geven.
Secsytime schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:11:
HTT-Thalan heb je niet net een paar maand je rijbewijs?
Tegen beter weten in: Ja, dat klopt. "Hoezo"? }:O

Hoeveel jaren/kilometers moet ik hebben voordat jij van mening bent dat ik iets over motorrijden mag roepen? :7

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan me nog herinneren dat ik mijn motorrijbewijs net had en dacht, shit wat kunnen die anderen allemaal goed rijden. Ik moet nog veel leren.

En dat denk ik verdorie nog steeds na 9 jaar ruim een ton aan km.
Pagina: 1 ... 78 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.