Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.525 views

Onderwerpen

Verwijderd

kneusteun schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:11:
Die duivels oortjes zitten op die roof boxxer helmen omdat het deel van sluiting mechanisme ofzoiets is.
pauper helm
Ik kom er eerlijk voor uit dit ik die Roof Boxer helmen wel erg leuk vind. Waarschijnlijk ben ik ook de enige in dit topic ;) Overigens vind ik dit ook een hele gave helm ipv een Roof Boxer:

https://www.revzilla.com/motorcycle/shark-raw-soyouz-helmet

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:18:
@-tom-562 Serieus...? Een auto moet gekeurd worden, dat is al een aardige kostenpost om te beginnen.
Uhm, 2 tientjes...

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 21-06-2017 13:45 ]

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Ik kom er eerlijk voor uit dit ik die Roof Boxer helmen wel erg leuk vind. Waarschijnlijk ben ik ook de enige in dit topic ;) Overigens vind ik dit ook een hele gave helm ipv een Roof Boxer:
Wel een bad-ass helm, maar wellicht wat onhandig met die losse goggles.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:54

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wimmel_1 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:07:
* Chakotay vraagt zich af of mensen hier nou weer topicdiscussies opnieuw aan het voeren zijn of dat het korte termijngeheugen het met dit weer laat afweten?

:) >:)

Iets anders:

Ik heb hier nog een kortingsbon/code t.w.v. €5,- liggen van www.louis.de . Als ik er iemand blij mee kan maken dan laat ''t maar even weten (geldig tot 31 Juli 2017).
Zullen we het anders nog een keer over open uitlaten hebben? :+

En goed punt trouwens, ik heb er nog eentje van €50 (bij besteding van €250) die maar tot eind juni geldig is, zat bij de Moto73. Mag ook weg :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

En dan nog zou ik het er waarschijnlijk niet mee oneens kunnen zijn als die keuring er voor motoren ook komt.
Ik mag graag denken dat ik streng ben met mijn onderhoud, maar ik zie het wel eens anders.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
HTT-Thalan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:54:
[...]

En dan nog zou ik het er waarschijnlijk niet mee oneens kunnen zijn als die keuring er voor motoren ook komt.
Ik mag graag denken dat ik streng ben met mijn onderhoud, maar ik zie het wel eens anders.
Inderdaad, Ik denk dat het voor sommige mensen best verstandig is.
kennissen van mij zijn fel tegen een motor-apk omdat zij denken dat motorrijders hun motor allemaal netjes onderhouden.
Zelf zou ik het echt niet erg vinden om 2 tientjes per jaar te moeten betalen. En dan ben ik nog een mooi weer rijder ook.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:54:
[...]
Stel dat aantoonbaar is dat veel ongelukken gebeuren door gebrekkig onderhoud (zover ik weet niet het geval) dan zou je het kunnen gaan overwegen. Ben wel benieuwd naar de statistieken wat dat betreft. :+

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 21-06-2017 14:21 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:40:
[...]

Alleen is dat zo slecht voor de tanden als je je kroonplaat kopt ;)
Ik heb zelf ook een mode helm wat dat betreft.
Afbeeldingslocatie: https://i30.photobucket.com/albums/c330/wangurmom1/bike%20shit/lid.jpg
Wel ook echt een fijne helm (en veilig)

• kneusteun
caesar1000 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:19:
[...]

Stel dat aantoonbaar is dat veel ongelukken gebeuren door gebrekkig onderhoud (zover ik weet niet het geval) dan zou je het kunnen gaan overwegen. Ben wel benieuwd naar de statistieken wat dat betreft. :+
Ik dacht dat minder dan 2% van de ongelukken voorkomen had kunnen worden door het eventueel toepassen voor een APK op motoren.
(dit ooit gelezen in een stuk dat was ingestuurd toen de EU er aandacht aan besteed had)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:23:
[...]

Ik dacht dat minder dan 2% van de ongelukken voorkomen had kunnen worden door het eventueel toepassen voor een APK op motoren.
(dit ooit gelezen in een stuk dat was ingestuurd toen de EU er aandacht aan besteed had)
Iets van 1 tot 2% van de ongelukken is inderdaad gekomen door de slechte technische staat van de motor. Veel te klein dus om een APK voor in te voeren.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 22:12
@-tom-562 Serieus...? Een auto moet gekeurd worden, dat is al een aardige kostenpost om te beginnen. Een auto is veel zwaarder, dus meer belasting. Er zitten meer onderdelen aan die kapot kunnen. De verzekering is veel hoger dan een motor. Reparaties zijn complexer dan bij een motor, dus zelf doen is er niet bij soms.

Ik rij nu voor zo'n 30 euro per maand vaste lasten (met een afgeschreven) motor. Noem mij één auto waarbij dat kan?
Alles dat een motor heeft en wielen is duur motor of auto. Ik rijd een C1 en een Motor maar beide zijn gewoonweg duur.

Motor F800GT verzekering 400 euro, wegen belasting 116 euro onderhoud rond de 400-500 euro per jaar inclusief banden. (en die zijn duur zeker met woon-werk kan je bijna elk jaar een nieuw setje aanmeten)
Auto C1 verzekering 300 euro, wegenbelasting 220 euro onderhoud rond de 200-300 euro per jaar inclusief banden. APK zit bij het onderhoud.

Aardig gelijk. (even de afschrijving weg gelaten maar voor de C1 is 1000 euro per jaar en voor de motor is 1500 per jaar dan rij ik ze beide netjes af in 10 jaar tijd) De kosten zullen niet super hard oplopen nadat ze afgeschreven zijn. En nog loopt het aardig gelijk op.

Verbruik (de kosten zit hem niet in het onderhoud en verzekeringen maar in de benzine)
Enkele woon-werk rit:
Motor 8 liter = 12 euro
Auto 6 liter = 9 euro

Dus hier wint de auto het maar goed voor mij niet. Voor mij is de motor goedkoper omdat ik gemiddeld 10-15 euro parkeerkosten per dag moet dokken omdat ik weer in Amsterdam mijn klus heb 8)7 + geen files :D

Ik rij rond de 15k motor en 7k auto per jaar woon-werk en nee ik rij geen afgeschreven motor dat is slecht voor de balans. Maar in de toekomst gaat de BMW wel een zero of iets worden dan kost het helemaal geen bal meer om te motor rijden.

Ja een afgeschreven motor zal goedkoper zijn maar tot je hem bij een motorzaak in de onderhoud gooit valt het vies tegen. Dure grap.

Maar de fun en het kunnen hebben van een motor omdat ik hem voor woon-werk gebruikt (kost mij prive 100-200 euro maar per jaar. ) helemaal top. Ik heb omdat ik ZZP-er ben er veel voordeel aan om hem op de zaak te kopen maar het meeste geld gewoon als je hem prive rijd ook.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij is er op MF ook een heel groot topic met het vraagstuk of motor rijden goedkoper is dan auto rijden (voor woon-werk). Uiteindelijk komt het er op neer dat autorijden bijna altijd goedkoper is, op wat uitzonderingen na.
De grootste reden om met een motor te gaan, is het minder last hebben van files :P

Vaak bu'j te bang!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Chakotay schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:50:
[...]
En goed punt trouwens, ik heb er nog eentje van €50 (bij besteding van €250) die maar tot eind juni geldig is, zat bij de Moto73. Mag ook weg :)
wimmel_1 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:07:
Ik heb hier nog een kortingsbon/code t.w.v. €5,- liggen van www.louis.de . Als ik er iemand blij mee kan maken dan laat ''t maar even weten (geldig tot 31 Juli 2017).
Onder het mom help Raym aan z'n nieuwe motorjas hou ik mij warm aanbevolen :+

Uiteraard staat er een bakkie leut of een bierke bij de eifelrit tegenover O-)

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 21-06-2017 14:37 ]

Awesome

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Raym09 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:36:
[...]

[...]

Gooi me even een pbtje, dan zie ik thuis die notificatie & zoek ik de code op :)

Verwijderd

Niet als je een oud barrel rijdt waarbij alles voortdurend kapot gaat...

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
-tom-562 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:31:
Uiteindelijk komt het er op neer dat autorijden bijna altijd goedkoper is
Oh?

Da's wel een interessante conclusie, hebbie link naar dat draadje of anderzijds verklaring hoe daar op is gekomen?

Nu met de km's die ik op de motor maak en de bijhorende onderhoud die daar bij komt kijken vermoed ik zomaar dat die van mij niet bijzonder goedkoper zal zijn dan de auto die ik ernaast heb, maar om nou te zeggen dat autorijden goedkoper is vind ik wel bijzonder.

• Willem30
  • Laatst online: 10:28
-tom-562 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:31:
Volgens mij is er op MF ook een heel groot topic met het vraagstuk of motor rijden goedkoper is dan auto rijden (voor woon-werk). Uiteindelijk komt het er op neer dat autorijden bijna altijd goedkoper is, op wat uitzonderingen na.
De grootste reden om met een motor te gaan, is het minder last hebben van files :P
Het is maar net hoe je het berekent. Is er ook rekening gehouden met bijvoorbeeld parkeergeld?
Motor rijden doe ik vooral vanwege de beleving en het plezier wat ik er mee heb.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:00
Dat is puur naar het voertuig gekeken gok ik? Bij de motor komt daar ook een (bij bijna iedereen.... :Y) ) investering in gear bij. Helm, laarzen, pak. Moet ook eens in de zoveel jaar vervangen worden en hoort bij de kosten van het motorrijden als je de vergelijking wilt maken

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33

-tom-562

Oliesjeik

GenjiBlade schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:52:
[...]

Oh?

Da's wel een interessante conclusie, hebbie link naar dat draadje of anderzijds verklaring hoe daar op is gekomen?

Nu met de km's die ik op de motor maak en de bijhorende onderhoud die daar bij komt kijken vermoed ik zomaar dat die van mij niet bijzonder goedkoper zal zijn dan de auto die ik ernaast heb, maar om nou te zeggen dat autorijden goedkoper is vind ik wel bijzonder.
Even op 'goedkoop' / 'goedkoper' zoeken, dan moet die voorbij komen :P
lolgast schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:56:
Dat is puur naar het voertuig gekeken gok ik? Bij de motor komt daar ook een (bij bijna iedereen.... :Y) ) investering in gear bij. Helm, laarzen, pak. Moet ook eens in de zoveel jaar vervangen worden en hoort bij de kosten van het motorrijden als je de vergelijking wilt maken
Klopt, en die wordt daarin ook meegenomen, en ik geloof dat je met een goed (Goretex) pak ook al gauw richting de 1000 euro. Maar ook b.v. onderhoud, een setje remschijven van een motor kost al gauw 300 euro. En dan moeten er nog remblokken bij. Voor mijn auto ben ik met 175 euro klaar voor remmen rondom, inclusief blokken :P

Vaak bu'j te bang!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bij het ophalen subtiel gemeld dat ze wel de duurste van Nederland zijn/waren, en toen kreeg ik hem mee voor 119,95:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kIlFdIPXEo9Jd070VsB1C803/full.jpg

Eerste ervaringen (kwartier mee gereden) - ik merk een paar graden (subjectief) verschil, zeker bij optrekken (rijwind door het mesh van mijn jas) en ook al een beetje bij het stoplicht. Ik had er nog wel een katoenen shirt onder en dat hoort niet - ofwel een sportshirt (vochtdoorlatend) ofwel niks is het advies, dus dat ga ik ook nog testen.

• kneusteun
Ik heb voor de zomers toeren een geperforeerd jasje van dainese. Hele armen en sommige delen van lichaam zijn voorzien van honderden gaatjes en dat werkt erg goed!
Alleen bij stilstaan ga je nog steeds dood...

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:28:
Ik heb voor de zomers toeren een geperforeerd jasje van dainese. Hele armen en sommige delen van lichaam zijn voorzien van honderden gaatjes en dat werkt erg goed!
Alleen bij stilstaan ga je nog steeds dood...
Heb het vest nu even gewoon op mijn blote bast aangetrokken en het werkt hoor! Verwacht niet dat je onderkoeld raakt, maar het voelt wel degelijk erg koel aan, dus winst is er zeker. Weet alleen niet hoe lang die halve liter meegaat voor ik weer moet vullen.

• lolgast
Doe je er dan simpelweg kraanwater in of vul je hem met water uit bijvoorbeeld de koelkast (kan ook kraanwater zijn natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel ;))?

[ Voor 27% gewijzigd door lolgast op 21-06-2017 17:52 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Raym09 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:36:
[...]

[...]

Je kunt geloof ik meerdere nummers combineren .... dus die €5,- van me kun je er dan bij optellen als je wil.

PB maar ff voor de code :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:51:
Doe je er dan simpelweg kraanwater in of vul je hem met water uit bijvoorbeeld de koelkast (kan ook kraanwater zijn natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel ;))?
Het moet verdampen, dus als je er (te) koud water in doet duurt het alleen maar langer voor het werkt. Kraanwater idd.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

HTT-Thalan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:00:
[...]

Gisteren nog gespot toen ik een testritje maakte vanwege wat nieuwe onderdelen:

[afbeelding]
Even wat duidelijker, in plaats van een crop vanaf mijn telefoon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZlNS6KcGwcpvA1uLauclYmBl/full.jpg

je gaat gewoon helemaal kapot :/.

• PilatuS
  • Niet online
Voor de wat jongere mensen onder ons die deze nog niet kennen.

Zie je ook gelijk goed wat er met je enkel gebeurt bij die mooie fijne schoenen waarmee je eigenlijk niet op een motor hoort te zitten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:50:
[...]

Inderdaad: Laten we 't maar weer eens over open uitlaten gaan hebben.... Dat onderwerp is ook al weer een week oud en er zijn ook genoeg plaatjes van te vinden :9

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:45:
[...]

Even wat duidelijker, in plaats van een crop vanaf mijn telefoon:

[afbeelding]

je gaat gewoon helemaal kapot :/.
Daar heb ik er de afgelopen dagen ook weer genoeg van gezien. Dit is nog in de bebouwde kom, ik kwam ze op de snelweg tegen filterend door de file en met 100+ kmh 8)7

Als het te warm is op de motor, ga dan lekker met de auto...

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• kneusteun
Ethirty schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:10:
[...]

Daar heb ik er de afgelopen dagen ook weer genoeg van gezien. Dit is nog in de bebouwde kom, ik kwam ze op de snelweg tegen filterend door de file en met 100+ kmh 8)7

Als het te warm is op de motor, ga dan lekker met de auto...
Wat als ik geen B rijbewijs heb? ;)
Natuurlijke selectie is iets wat je niet eenvoudig aan banden legt :)

Maar ach het mag, dus ze doen niks illegaals.

• PilatuS
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:17:
[...]

Wat als ik geen B rijbewijs heb? ;)
Dan gewoon lekker zweten :) Ik rij zelf alleen ritjes voor de lol en deze dagen rij ik maar gewoon niet. Hooguit van 20:00 tot 22:00 als het wat afgekoelt is en lekker rustig op straat is.

Heb wel eens gehad dat ik met dit weer toch echt ergens heen moest op de motor, dan maar gewoon alle kleding aan en douchten bij thuiskomt. Het is niet anders. Zonder fatsoenlijke kleding rijden zie ik zelf gewoon als geen optie. Of alles aan, of niet rijden.

• lolgast
@PilatuS
oOo Ik ben niet oud, kende hem nog niet! Maar precies waarom ik het 100% met je eens ben. En dan zullen sommige zeggen dat we makkelijk praten hebben omdat het alleen vrije tijd rijden is wat wij doen, maar juist als het standaard forenzen is ben je het verplicht aan jezelf.

Vraag maar aan de meneer van het filmpje :Y

• caesar1000

caesar1000

U want some?

lolgast schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:38:
@PilatuS
oOo Ik ben niet oud, kende hem nog niet! Maar precies waarom ik het 100% met je eens ben. En dan zullen sommige zeggen dat we makkelijk praten hebben omdat het alleen vrije tijd rijden is wat wij doen, maar juist als het standaard forenzen is ben je het verplicht aan jezelf.

Vraag maar aan de meneer van het filmpje :Y
Het is inderdaad bij woon-werk rijden nog juist meer van belang om goede beschermende kleding te dragen omdat het rijden tijdens WW tijden nog wat risicovoller is. Om maar wat dingen te noemen:

- meer voertuigen op de weg (spits)
- slaperige bestuurders
- bestuurders letten minder goed op vanwege rijden bekende route
- opkomende/ondergaande zon
- in de winter kans op gladheid/donker

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

- Niet/niet goed spiegelen
- Dode hoek niet checken
- Bezig zijn met andere dingen

Mja aan de andere kant, ik hoop nooit mijn extra bescherming en kleding 'echt' nodig te hebben, ik vond 1x met mijn leren race pak toch gek zat. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:37

Vrijdag

De Zwarte

Voor deze temperaturen, zou zoiets ook nog veilig zijn? Of is dit meer een "leuk, maar liever niet-ding"
https://www.motorkledingc...ewear-body-protector.html

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Meest ideale plekken om legaal het gas even open te trekken: Opritten of kruisingen op de snelweg :9.

[YouTube: https://youtu.be/Jov_KscjR8M]

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:22:
Meest ideale plekken om legaal het gas even open te trekken: Opritten of kruisingen op de snelweg :9.

[video]
Nu al bezig met rechts willen inhalen ? :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vrijdag schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:04:
Voor deze temperaturen, zou zoiets ook nog veilig zijn? Of is dit meer een "leuk, maar liever niet-ding"
https://www.motorkledingc...ewear-body-protector.html
Dat is meestal meer bedoeld voor op de crossbaan. Beschermt vooral tegen klappen, minder tegen schuiven.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:31:
[...]

Nu al bezig met rechts willen inhalen ? :P
Ik was er niet rechts langs gegaan nee, maar had daar wel wat eerder op mogen anticiperen.

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:32:
[...]

Ik was er niet rechts langs gegaan nee, maar had daar wel wat eerder op mogen anticiperen.
Is dat zo ja ? :P Het kwam op mij over alsof je er wel langs gegaan was. Zonder het knipperlicht van de auto had ik niet verwacht dat je het niet zo doen met die snelheid. Het lijkt er niet op alsof je wou gaan remmen of van baan zou gaan wisselen op een punt dat dit wel al nodig was.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:36:
[...]

Is dat zo ja ? :P Het kwam op mij over alsof je er wel langs gegaan was. Zonder het knipperlicht had ik niet verwacht dat je het niet zo doen met die snelheid. Het lijkt er niet op alsof je wou gaan remmen of van baan zou gaan wisselen op een punt dat dit wel al nodig was.
Dat komt omdat ik veel te laat in de gaten had dat ze daar reed. Ik had veel eerder naar links moeten gaan en snelheid minderen.

• lolgast
Waarschijnlijk als die andere motorrijder niet op links had gezeten had die auto ook niets in de gaten gehad en was rechts er voorbij de enige optie. Stelletje slapende koeien op de weg }:O

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:31

[video]
Geinig om te zien al die locaties in Breda waar je langs rijdt aangezien ik daar ook vaak langskom :).

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

cyntax schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:52:
[...]

Geinig om te zien al die locaties in Breda waar je langs rijdt aangezien ik daar ook vaak langskom :).
Op wat voor motor moet ik letten?

• lolgast
Een 1.2 TFSI verpakt in een Audi A3 :+

Mijn eerste auto reed ik total loss op een van de (korte!) opritten naar de snelweg daar ;)

@HTT-Thalan
Te herkennen aan deze sticker ;)
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1sdUKOFXXXXa0XpXXq6xXFXXXi/Cartoon-font-b-Fuel-b-font-Cap-Car-font-b-Sticker-b-font-Funny-Hungry-SIMONS.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door lolgast op 21-06-2017 21:03 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:57:
Een 1.2 TFSI verpakt in een Audi A3 :+

Mijn eerste auto reed ik total loss op een van de (korte!) opritten naar de snelweg daar ;)
_O-

Audi A3, dan mag je wel een vlag op je dak hangen want anders pik ik zo'n grijze muis er echt niet uit :+.

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Raym09 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:33:
[...]

Thanx, zien er goed uit.

Overigens niet geslaagd voor handschoenen gisteren, leuke zaak Termaat maar als je handschoenen moet vinden :X wat een drama. Ik had 2 modellen op de webwinkel gezien welke binnen budget vielen en ik wilde passen maar die kon ik met geen mogelijkheid vinden in die "bende". Vond wel paar andere handschoenen welke goed zaten maar toen ik een paar vond met de prijs erbij dacht ik laat maar. Vind €150 voor een setje handschoenen op het moment een beetje te gortig.

Wel daar de Revit Ignition 2 gepast en man wat zat die lekker O+ , merk dat ik mezelf aan het overtuigen ben dat die de €378 echt wel waard is :9 en dat ik hem ook nodig heb :+

Weet iemand nog budget vriendelijkere alternatieven voor de Revit jas?
Gewoon kopen, top jas! Dit zeg ik natuurlijk omdat ik hem zelf ook heb :7

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

HTT-Thalan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Da's natuurlijk logica van niks. Dat jij geen geld hebt, doet niks af aan dat het gewoon een enorm risico is (hier verwoord als 'dom'). Mensen voelen zich nogal snel 'entitled' - iedereen vind dat hij of zij het recht heeft iets te ondernemen (en strikt genomen is dat natuurlijk ook zo) maar als je het niet kunt betalen moet je je afvragen of het de moeite waard is. Zelfs een relatief simpel en 'onschuldig' ongelukje (tikje van een spiegel bij het filteren, iemand die niet goed uitkijkt wanneer hij van baan wisselt) en je schuift met een goede 20 of misschien wel 80 kilometer per uur over het asfalt. En je ligt echt niet zomaar stil - goede kans dat je niet alleen huid maar ook spierweefsel kwijt bent, het is alsof je over een kaasrasp glijd.
En dan komt er een of andere auto met blauwe lampen, en dan moet je je eigen risico betalen. Voor wat één keer ER tegenwoordig kost kun je ook een leuk motorpak kopen (desnoods tweedehands op MP).
Reparaties zijn complexer dan bij een motor, dus zelf doen is er niet bij soms.

Ik rij nu voor zo'n 30 euro per maand vaste lasten (met een afgeschreven) motor. Noem mij één auto waarbij dat kan?
Ik knal liever nieuwe bougies of een accu in een auto dan in een motor hoor, wat een hel altijd om alles eraf te moeten schroeven :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bougies in een boxer? Kan je zo bij :+

Accu bij veel motoren? Even het zadel eraf, 0 tot 2 boutjes :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:28:

Volgens mij moet bij mij de tank eraf als ik alle (4) bougies wil vervangen.
Accu is inderdaad zo gepiept via een zijpaneel.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:31:
[...]

Volgens mij moet bij mij de tank eraf als ik alle (4) bougies wil vervangen.
Accu is inderdaad zo gepiept via een zijpaneel.
Daarom gaf ik ook een boxer als voorbeeld, bij mijn V-Twin moet ook de tank aan de kant om er bij te kunnen.

Wat bij veel motoren wel veel makkelijker is dan bij een auto is de koppeling vervangen. Olie eruit, dekseltje aan de zijkant eraf en hop. (Hier zijn veel BMWs dan weer een uitzondering, die moet je zo ongeveer in 2en splitsen :+ )

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

4 in lijn FZ6 :+ Volgens mij kom je daar niet 1 2 3 bij. En de accu zit onder het balhoofd bij mij dus de tank moet eraf |:(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:35:

Wat bij veel motoren wel veel makkelijker is dan bij een auto is de koppeling vervangen. Olie eruit, kappen eraf, valbeugels eraf, uitlaat eraf dekseltje aan de zijkant eraf en hop.
Niet zo snel gedaan bij mij :p.

• lolgast
Chakotay schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:35:
[...]

Daarom gaf ik ook een boxer als voorbeeld, bij mijn V-Twin moet ook de tank aan de kant om er bij te kunnen.

Wat bij veel motoren wel veel makkelijker is dan bij een auto is de koppeling vervangen. Olie eruit, dekseltje aan de zijkant eraf en hop. (Hier zijn veel BMWs dan weer een uitzondering, die moet je zo ongeveer in 2en splitsen :+ )
Welke olie? Ik draai die schijven er zo uit vanaf de zijkant ;)

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-11 13:31

wickedm3n

Always having fun!

[video]
gewoon de polder in gaan 8)
daar kan je de gashendel heel lang open trekken >:)

In progress: VW kever

Verwijderd

wickedm3n schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:52:
[...]

gewoon de polder in gaan 8)
daar kan je de gashendel heel lang open trekken >:)
Hehe >:) 8)

Inderdaad als ik ergens flink wil gassen dan is het meestal in de polder, daar zijn genoeg mogelijkheden voor in dit gedeelte van Brabant :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja heel fijn met wegen die allemaal 60 zijn geworden. _O-

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hm, mijn linkerspiegel zit nét even wat losser dan de rechter. Maar da's juist wel fijn, want ik klap die linker altijd ff in als ik 'em parkeer, zodat de hoes er wat makkelijker overheen gaat.

Alleen nu klapt 'ie ook een heul klein beetje in klaarblijkelijk als je 200 km/h rijdt :+

Gelukkig is 150 km/h dan weer dermate comfortabel op de ZZR dat je 'em prima weer een paar tikjes met je vinger kunt geven (eventjes je arm uitstrekken, dat dan weer wel :P) :+

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:50
De collector van mijn GSX600F uit '97 lekt een beetje. Van wat ik zelf uit kon vinden op het internet hoeft niet het hele uitlaatsysteem vervangen te worden, klopt dit?

Mijn rijinstructeur zei overigens dat zoiets als dit ook wel gelast kan worden, klopt dit ook?

Hij is niet helemaal lek maar als je tijdens dat de motor loopt je hand er onderhoudt voel je de warme lucht op de maat van het geluid zeg maar.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
specops0i0 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:10:
De collector van mijn GSX600F uit '97 lekt een beetje. Van wat ik zelf uit kon vinden op het internet hoeft niet het hele uitlaatsysteem vervangen te worden, klopt dit?

Mijn rijinstructeur zei overigens dat zoiets als dit ook wel gelast kan worden, klopt dit ook?

Hij is niet helemaal lek maar als je tijdens dat de motor loopt je hand er onderhoudt voel je de warme lucht op de maat van het geluid zeg maar.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Een uitlaat bestaat (bij een 4in lijn 4takt) vaak uit 3 losse delen, vanaf de motor gezien:

* het spruitstuk, wat de buizen vanaf de uitlaatpoorten vooraan het blok naar onder & achter brengt
* de collector/linkpijp, dat brengt de 4 buizen bij elkaar
* de einddemper(s)

Elk van deze delen is vaak afzonderlijk te vervangen inderdaad, en een gat is soms dicht te lassen/klein. Vaak als er eenmaal een gat in is gekomen, is echter een groot deel daarom heen al rot, en is het wat afwachten of het wel de moeite waard is.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Pff, zojuist snelgas geïnstalleerd, of eigenlijk deels. Flink onderschat hoeveel werk dat is... Inlaatkelken moeten eraf om de nieuwe gaskabels te kunnen monteren en dat vergt een abnormaal lange imbus die ik niet heb. Schroeven los om te verwijderen ging nog wel door de imbus met een tang vast te pakken en beetje bij beetje los te draaien. Maar vastzetten is echt onmogelijk. Morgen maar eens shoppen voor wat nieuw gereedschap, altijd leuk als je een goed excuses hebt .

Ik ben van nature niet handig maar merk wel dat naarmate je meer zelf doet het steeds beter gaat. Met name de angst om iets verkeerd te doen neemt af. Een aantal jaar geleden was remblokken vervangen al een hele ondernemen. En inmiddels begin ik gewoon aan een klus als dit en kom een heel eind. Geeft best wel voldoening om dit soort dingen zelf te doen :).

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
xos schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:31:
Pff, zojuist snelgas geïnstalleerd, of eigenlijk deels. Flink onderschat hoeveel werk dat is... Inlaatkelken moeten eraf om de nieuwe gaskabels te kunnen monteren en dat vergt een abnormaal lange imbus die ik niet heb. Schroeven los om te verwijderen ging nog wel door de imbus met een tang vast te pakken en beetje bij beetje los te draaien. Maar vastzetten is echt onmogelijk. Morgen maar eens shoppen voor wat nieuw gereedschap, altijd leuk als je een goed excuses hebt .

Ik ben van nature niet handig maar merk wel dat naarmate je meer zelf doet het steeds beter gaat. Met name de angst om iets verkeerd te doen neemt af. Een aantal jaar geleden was remblokken vervangen al een hele ondernemen. En inmiddels begin ik gewoon aan een klus als dit en kom een heel eind. Geeft best wel voldoening om dit soort dingen zelf te doen :).
Langer dan zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/dhzcartools/image/cache/full/228cc0e1369e938a2968ed2d22791c43cae87192.jpg

Die set heb ik nu een paar jaar, werkt een stuk prettiger dan de simpele haak-inbusjes, en kan makkelijker in smalle ruimtes komen dan de inbus-bitjes op een verlengstuk uit een doppenset.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ha, dat is toevallig. Daar wilde ik morgen naar kijken aangezien ik toch die kant op moet.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo een soortgelijk setje heb ik ook, onmisbaar bij het sleutelen aan een motor. :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
En de linkerhelft is onmisbaar als je een keer ook maar iets aan een BMW moet doen :P

Verwijderd

Een leerzame video :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoezo deze video?

Als we hier dát soort lijnen gaan rijden op de openbare weg dan gaat 't waarschijnlijk nog veel vaker mis......

@1:45 is zo'n momentje, bivoorbeeld >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 22-06-2017 00:28 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:32

steveman

Comfortabel ten onder

4 :/

Hier ook veel t-shirt/kortebroekhelden gezien, vast lekker met 30+... Voor een tripje naar de supermarkt na het zwemmen toch maar weer m'n pak aangetrokken.

M'n collega die onderuit was gegaan met een lullige snelheid is als het goed is afgelopen maandag weer begonnen met werken... Is daar dus bijna een maand zoet mee geweest.

Straks nog even L92 een paar keer op en neer raggen, en weer naar .nl koersen. L92 ja, L93... omfg nee, wat een verschil 1 'L' meer of minder kan maken :P

[ Voor 54% gewijzigd door steveman op 22-06-2017 07:58 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:18
Ik ben een trotse bezitter geworden van een Honda CB600F *O*

Nu was ik benieuwd hoe jullie het volgende doen:
* Ik heb een reservetank, als de primaire tank leeg raakt, stoppen jullie dan aan de kant van de weg, of doen jullie tijdens het rijden het schuifje omzetten?
* Hoe kan ik de motor het beste aftanken zonder bok?
* Bij file rijden, ik zag dat andere motor rijders waarschuwingsknipperlichten aan zetten. Dit lijkt me verstandig, maar ik heb ze zelf niet. Ze zijn niet verplicht, dus heb ik er eigenlijk niet bij stilgestaan hoe het anders te doen.

Verder ben ik nog aan het zoeken voor een stalling in Tilburg die niet 15 minuten fietsen van mij vandaan is, fijn als hij niet de draaihoek kan halen vanwege een smalle gang :| . Dit is meer een kwestie van tijd dat ik een goede stalling gevonden heb. Via Tilburg.com gevonden dat motors niet welkom zijn in een parkeer garage, dus dat was ook geen optie :/

Oh en ik heb ook teveel mensen gezien die t-shirts of korte broeken aan hebben, brrr.

[ Voor 4% gewijzigd door P-Storm op 22-06-2017 08:28 ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:31
HTT-Thalan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:56:
[...]

Op wat voor motor moet ik letten?
Rode Husqvarna's, ik heb jou ook nog niet gespot :P.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:44
Schamteloze crosspost :P

Wat spulletjes om op de brommer te monteren. RAM Mount is nog onderweg.

Optimate kabels

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
P-Storm schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:27:

* Ik heb een reservetank, als de primaire tank leeg raakt, stoppen jullie dan aan de kant van de weg, of doen jullie tijdens het rijden het schuifje omzetten?
* Bij file rijden, ik zag dat andere motor rijders waarschuwingsknipperlichten aan zetten. Dit lijkt me verstandig, maar ik heb ze zelf niet. Ze zijn niet verplicht, dus heb ik er eigenlijk niet bij stilgestaan hoe het anders te doen.
Veel plezier ermee!

Reservetank: heb ik al jaren niet meer, op mijn eerste motor wel. Toen was ik zodra ik merkte dat hij een hikje deed, meteen onder de tank grabbelen en de kraan omzetten. Wel even oefenen ergens zonder verkeer, en niet doen als je op de linkerbaan van een 5baans-weg zit :P Ook belangrijk: zet het ding terug na het tanken! Anders sta je in 1x stil de volgende keer dat je het probeert :+

Aftanken: gewoon op de motor blijven zitten. Als dat niet mag, zwaaien naar de pompbediende en naar een ander tankstation gaat. Een automaat bijvoorbeeld, dan hoef je ook niet met je helm te klooien.

File: officieel mag het niet, zelf vind ik het wel handig. Valt toch ietsje meer op. Zelf heb ik overigens geen knipperlichten, dus doe alleen even kort knipperen als ik begin / stop met filteren.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-11 21:58
gebruikt er hier iemand zo'n gsm beugeltje voor op je motor? ik ben aan het kijken naar navigatie opties maar zag gisteren iemand rijden met zijn / een GSM op zijn stuur gemonteerd?

• lolgast
Reloader schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:49:
gebruikt er hier iemand zo'n gsm beugeltje voor op je motor? ik ben aan het kijken naar navigatie opties maar zag gisteren iemand rijden met zijn / een GSM op zijn stuur gemonteerd?
Ja hier, van Rammount
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ixIB1Xfl.jpg

En mijn vriendin met een Ali Express geval, werkt ook
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j97ZotOl.jpg

De Rammount bevalt erg goed. De Ali Express mount is gemonteerd maar ever since 1 keer gebruikt :/

Over tanken: Ik heb geen bok dus ik moet wel blijven zitten. Maar zijn er mensen die afstappen om te tanken op de motor :? Echt nog nooit gezien

[ Voor 18% gewijzigd door lolgast op 22-06-2017 08:57 ]

• InZane

Verder ben ik nog aan het zoeken voor een stalling in Tilburg die niet 15 minuten fietsen van mij vandaan is, fijn als hij niet de draaihoek kan halen vanwege een smalle gang :| . Dit is meer een kwestie van tijd dat ik een goede stalling gevonden heb. Via Tilburg.com gevonden dat motors niet welkom zijn in een parkeer garage, dus dat was ook geen optie :/

Oh en ik heb ook teveel mensen gezien die t-shirts of korte broeken aan hebben, brrr.
Kraantje omzetten voor reserve doe ik gewoon al rijdend.

Aftanken zonder bok kan door er gewoon op te blijven zitten :P Ik geef de voorkeur aan onbemande tankstations. Bij zo'n Shell Express hoef ik bijvoorbeeld helemaal de motor niet af.

Alarmlichten heb ik ook niet op m'n CBR. Mis het niet tot nu toe.
Ik heb een RAM Mount onderweg en die ga ik van het weekend monteren.

[ Voor 11% gewijzigd door InZane op 22-06-2017 08:56 ]

• Reloader
lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:51:
[...]

Ja hier, van Rammount
[afbeelding]

En mijn vriendin met een Ali Express geval, werkt ook
[afbeelding]

De Rammount bevalt erg goed. De Ali Express mount is gemonteerd maar ever since 1 keer gebruikt :/

Over tanken: Ik heb geen bok dus ik moet wel blijven zitten. Maar zijn er mensen die afstappen om te tanken op de motor :? Echt nog nooit gezien
ik wil dit gaan fabrieken, en dan mijn telefoon of een ali navigatie er op , ik twijfel alleen over de montage / kwaliteit van de beugels en of ik mijn telefoon daaraan toe vertrouw :9

• InZane
Reloader schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:01:
[...]

ik wil dit gaan fabrieken, en dan mijn telefoon of een ali navigatie er op , ik twijfel alleen over de montage / kwaliteit van de beugels en of ik mijn telefoon daaraan toe vertrouw :9
Daarom heb ik er eentje van RAM besteld. Die zijn inmiddels wel bewezen betrouwbaar :)

• lolgast
Reloader schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:01:
[...]

Mijn vriendin gebruik deze. Ik kan niet anders zeggen dan dat de beugel echt degelijk is en niet 'danst'
AliExpress beugel

Let even op de maat voor je hem klakkeloos besteld ;) Ze zijn er ook voor iPhone 6/7 plus en consorten. Deze link als voorbeeld van het model gepakt :>

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 22-06-2017 09:11 ]

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:30
HTT-Thalan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:07:
Bij het ophalen subtiel gemeld dat ze wel de duurste van Nederland zijn/waren, en toen kreeg ik hem mee voor 119,95:

[afbeelding]

Eerste ervaringen (kwartier mee gereden) - ik merk een paar graden (subjectief) verschil, zeker bij optrekken (rijwind door het mesh van mijn jas) en ook al een beetje bij het stoplicht. Ik had er nog wel een katoenen shirt onder en dat hoort niet - ofwel een sportshirt (vochtdoorlatend) ofwel niks is het advies, dus dat ga ik ook nog testen.
Aanrader voor kleding onder je motorpak: Klik

Heb het setje hiervan en beide bevallen prima, zowel in de kou als warmte. En het kost je ook niet direct 80 euro zoals bij een Revit onderpak. In dit geval ben je voor 35 euro klaar.

En het zorgt ervoor dat, vooral bij leren motorpakken, je kleding niet zo vast plakt aan je kont :+

• Reloader
lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:03:
[...]

Mijn vriendin gebruik deze. Ik kan niet anders zeggen dan dat de beugel echt degelijk is en niet 'danst'
AliExpress beugel

Let even op de maat voor je hem klakkeloos besteld ;) Ze zijn er ook voor iPhone 6/7 plus en consorten. Deze link als voorbeeld van het model gepakt :>
en opladen?

• lolgast
lolgast in "Het grote motortopic deel 19"

Meestal rijdt ze niet lang genoeg om haar telefoon te moeten opladen tijdens het rijden. Ik alleen wel, dus die converter hangt eigenlijk altijd aan mijn motor

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-11 09:56

incmve

maredana.nl

Ik heb deze China clone van de rammount. Voor die €12 wou ik het wel gokken.
Moet zeggen het ding is best stevig ver boven verwachting.
https://goo.gl/ApWzVk

Heb er 2 uurtjes mee gereden en hij doet het prima,telefoon zit er heel stevig en hij heeft een USB aansluiting.

Afbeeldingslocatie: https://www.maredana.nl/wp-content/uploads/2017/06/20170614_215400-e1498115776373.jpg

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Chakotay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:47:
[...]

Aftanken: gewoon op de motor blijven zitten. Als dat niet mag, zwaaien naar de pompbediende en naar een ander tankstation gaat. Een automaat bijvoorbeeld, dan hoef je ook niet met je helm te klooien.

[...]
Ja, je kunt de tank echt helemaal vullen en blijven zitten, maar ik doe het zelf liever niet. Mocht er toch ooit per ongeluk brandstof op het motorblok komen dan kan dat, wanneer je op de motor zit, rampzalige gevolgen hebben. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=k3K7LTCS65U]

• radium6969
  • Laatst online: 18-07 20:39
lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:51:
[...]
:w Vmax rijder hier, want de tank zit onder mijn zitje.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/Km3jCNmnsYQ/maxresdefault.jpg

Wel leuk als de mensen raar staan te kijken als ik het stoeltje omhoog klap.

_O-

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Tja, ik stap ook altijd af om te tanken. Dat moet ik namelijk sowieso om te betalen, dus ach.

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020

Gebruik je dagteller. Eerste keer leeg rijden dan weet je ongeveer hoe ver je kan op de tank.
En met een beetje oefening krijg je de benzine kraan ook onder het rijden te pakken en zet je hem op reserve.
Het leeg raken van je tank kondigt zich aan met het inhouden van je motor. Als dat gebeurd dan weetje hoe ver het is.

Ik tank gewoon op de zij standaard. Zo veel verschil maakt het ook weer niet. En anders erop blijven zitten en je motor rechtop houden.

Gevarenlicht in de file is niet eens toegestaan en overbodig. Gewoon goed anticiperen en vooruitdenken. Zit er links een gat? Dan kun je er donder op zeggen dat er een blik in gaat schieten. Zit er rechts een uitvoegstrook? Wees maar wakker!

Vandaag een vogel tegen de voorkant van de ta gehad. Was een beste puinzooi. Overal bloed en veren >:) Eerst hing er nog een halve vleugel in de koplamp. Die is al vrij snel weg gewaaid.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:03:
[...]

AliExpress beugel

Hoe zit het met de waterdichtheid van zo'n ding. Onderwater snap ik, maar in een aardige regenbui moet mijn telefoon het ook blijven doen.

• Reloader
lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:17:
[...]

lolgast in "Het grote motortopic deel 19"

Meestal rijdt ze niet lang genoeg om haar telefoon te moeten opladen tijdens het rijden. Ik alleen wel, dus die converter hangt eigenlijk altijd aan mijn motor
ik twijfel nog, de converter zit ook permanent op de motor, onder mijn zadel vind alleen de kabel aansluiting van mijn telefoon op een lastige plek zitten en is wel erg kwetsbaar in zo'n tasje

• lolgast
@Jelte
Ik heb geen flauw idee. Wij rijden alleen in goed weer :)

Sowieso resulteert het gebruik van een oplaadkabel bij dat AliExpress ding erin dat hij deels open moet (aan de onderkant) om de kabel doorheen te doen.
Maaruh, steeds vaker zijn telefoons ook waterdicht. Icm zo'n hoesje hoef je je dan nergens druk om te maken hoor d:)b

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
caesar1000 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:22:
[...]

Ja, je kunt de tank echt helemaal vullen en blijven zitten, maar ik doe het zelf liever niet. Mocht er toch ooit per ongeluk brandstof op het motorblok komen dan kan dat, wanneer je op de motor zit, rampzalige gevolgen hebben. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

[video]
Dat kan tijdens het rijden ook gebeuren. Zijn genoeg verhalen bekend. Gewoon laten staan die motor veel te gevaarlijk >:) Alleen maar kijken en poetsen :+

In de VS mag je knoeien. Brandstof is daar toch bijna gratis. Hier in Nederland NIET DOEN je laat al snel een euro vallen O-)

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:30
Gewoon lekker blijven zitten. Tank dan ook altijd onbemand eigenlijk.
Dus tanken en wegwezen.

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40

[video]
Dat gaat rap zat voor een motor met 50 PK ;)

• Jelte
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:36:
@Jelte
Ik heb geen flauw idee. Wij rijden alleen in goed weer :)

Sowieso resulteert het gebruik van een oplaadkabel bij dat AliExpress ding erin dat hij deels open moet (aan de onderkant) om de kabel doorheen te doen.
Maaruh, steeds vaker zijn telefoons ook waterdicht. Icm zo'n hoesje hoef je je dan nergens druk om te maken hoor d:)b
Opladen hoeft niet persé. Maar waterdicht wel.
Mijn telefoon is nog niet wachterdicht.

Dan pas ik toch liever, want ik ben geen mooi-weer rijder :p
[...]

[video]
Scheelt dat ik mijn motorpak aan heb. Dan staat mijn pak in de fik, maar ik niet.
Dat scheelt :D

En gewoon niet knoeien!

[ Voor 32% gewijzigd door Jelte op 22-06-2017 09:48 ]

• Jelte
  • Niet online
.oeps

[ Voor 98% gewijzigd door Jelte op 22-06-2017 09:48 ]

• Reloader
is er hier iemand die een 2d DWG, gemakkelijk kan ombouwen naar een 3d STL bestand ? toevallig?

• InZane
[...]

[video]
Nou sorry hoor, maar ik vraag me echt af hoeveel je wel niet moet knoeien om zo'n brand te krijgen :D
Het is mij tot nu toe altijd wel gelukt om te tanken zonder een druppel te morsen.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wilco1985 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:36:
[...]
Dat kan tijdens het rijden ook gebeuren. Zijn genoeg verhalen bekend. Gewoon laten staan die motor veel te gevaarlijk >:) Alleen maar kijken en poetsen :+

In de VS mag je knoeien. Brandstof is daar toch bijna gratis. Hier in Nederland NIET DOEN je laat al snel een euro vallen O-)
Ieder mag het op z'n eigen manier doen natuurlijk, maar ik kies de veiligste in ieder geval. :+
Jelte schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:46:
[...]
Scheelt dat ik mijn motorpak aan heb. Dan staat mijn pak in de fik, maar ik niet.
Dat scheelt :D

En gewoon niet knoeien!
Ja, ik vraag me eigenlijk af: zijn alle tankstations verplicht om een brandblusser te hebben?
Reloader schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:51:
is er hier iemand die een 2d DWG, gemakkelijk kan ombouwen naar een 3d STL bestand ? toevallig?
Bedoel je een DWG met afmetingen 'omzetten' naar een 3D model (STL index)?

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Ik heb een tanktas van oxford sport, of ik doe hem in het plastic van de tas of van de voet die op de tank zit. Samen met een bluetooth headset gaat dat prima, aflezen is wel lastig dan moet je ala schaaf wel even een handje tegen de zon ervoor houden.
Leuk me too! :w

Ik rij zo'n 1:18 en red dus tot reserve zo'n 180km, overschakelen gaat bij de hornet vrij makkelijk tijdens het rijden. Even een paar keer oefenen tijdens het rijden heb je dat zo onder de knie.
Benzine is ook slecht voor je lak dus gewoon netjes en rustig tanken zonder te knoeien is hoe dan ook verstandig. Ik tank hem altijd nok vol af, maar knijp zelden de hendel vol in.

Ik blijf zitten...tenzij de betaalterminal niet bij de pomp zelf zit, dan moet ik afstappen om er naar toe te lopen :+

Gisteren overigens even in mijn oude meuk lopen zoeken, vind ik daar toch nog 2 paar prima zomerhandschoenen :+ die hoef ik dus ook niet meer te halen :9

Awesome

• Reloader
Raym09 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:56:
Ik heb een tanktas van oxford sport, of ik doe hem in het plastic van de tas of van de voet die op de tank zit. Samen met een bluetooth headset gaat dat prima, aflezen is wel lastig dan moet je ala schaaf wel even een handje tegen de zon ervoor houden.

[...]

Leuk me too! :w

Ik rij zo'n 1:18 en red dus tot reserve zo'n 180km, overschakelen gaat bij de hornet vrij makkelijk tijdens het rijden. Even een paar keer oefenen tijdens het rijden heb je dat zo onder de knie.

[...]

Benzine is ook slecht voor je lak dus gewoon netjes en rustig tanken zonder te knoeien is hoe dan ook verstandig. Ik tank hem altijd nok vol af, maar knijp zelden de hendel vol in.

Ik blijf zitten...tenzij de betaalterminal niet bij de pomp zelf zit, dan moet ik afstappen om er naar toe te lopen :+

Gisteren overigens even in mijn oude meuk lopen zoeken, vind ik daar toch nog 2 paar prima zomerhandschoenen :+ die hoef ik dus ook niet meer te halen :9
ik heb een 2d DWG ontvangen van een beugel die ik mijn motor wil hebben, nu was mijn idee om m 3d te printen maarja dat gaat middels zo'n STL bestand en die kan ik niet maken :X

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, dat was weer een lekker warm ritje naar het werk... 29° om 9 uur 's ochtends, wie verzint dat nou weer :+

Bij aankomst op het werk kwam er ook nog een figuur aan die geen motorjas aan had, maar wel een soort dik wollen vest over zijn overhemd 8)7 Die snap ik echt niet... Zo combineren je de nadelen van een motorjas met de nadelen van in je tshirt rijden :D
[...]

[video]
Mmmh, zo snel ontvlamt benzine niet puur van hitte. Ik heb het wel eens direct op mijn uitlaat gelekt, niets gebeurt. En anders kan je er altijd nog snel vanaf springen, dat kost niet eens heel veel meer tijd dan je tussen de motor, slang en pomp uitwurmen.

Pagina: 1 ... 77 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.