Die ja. Let op: altijd een maat kleiner pakken dan je denkt. Ding moet goed strak op je lichaam zitten. Werkt ook het best met een cool dry tachtig shirt er onder. Niet met katoen.Joopieboy schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:22:
[...]
Eigenlijk stom gezegd een soort waterzak die je over je borst hangt, dat water verdampt iets en koelt daarmee je lichaam af:
http://www.tenkateshop.co...050?kleur=1647&maat=16906
Die coolvests moeten ook rijwind hebben om een beetje effectief te zijn. Bij stilstaan is alleen die airco van hierboven nuttigJoopieboy schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:24:
[...]
Jup, eens, maar dan moet je wel blijven rijden.Op lagere snelheden heb je toch meer aan zo een waterzak dan eigenlijk...
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Lees: lagere snelheden
Stilstaan is idd vragen om dood te gaan, zeker met een blok zoals mijn gixxer tussen je benen.
Man wat wordt zo een SS heet...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dikke aluminium framebuis die vanaf het blok langs je benen loopt brengt ook leuk de hitte die kant op
Vanmiddag even langs Termaat en misschien de Polo in Kleve, een jas zoeken voor de meer lente temperaturen en een spijker of doorwaai broek.
Maar nog belangrijker kijken voor andere handschoenen mijn Held Quattrotempi's zijn fijn maar toch aardig warm in dit weer
Maar nog belangrijker kijken voor andere handschoenen mijn Held Quattrotempi's zijn fijn maar toch aardig warm in dit weer
Awesome
So true.HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:13:
[...]
Ik moet zeggen dat ik die felle zon op mijn knetter (ook al heb ik een ingebouwd zonnevizier) toch ook knap vervelend vind - je ziet een stuk minder. En het zicht in de bochten is ook een stuk minder nu alles begroeid is.
Geef mij dan maar liever droog weer tussen de 5 en 10 graden, ergens in de winter. Ik denk dat een hoop mooi weer rijders verbaasd zouden staan hoe lekker je in de winter kunt rijden als je goed gekleed bent.
[...]
Ik zit sinds gisteravond met de resten van een geplette wesp net op ooghoogte
Even een vraagje over luchtfilters, wat is jullie mening daarover? Ik zit te overwegen om een 'high flow' filter te gaan aanschaffen maar ik lees online dat veel mensen zweren bij een OEM filter omdat die de boel schoner houdt. Zit nu dus te twijfelen of ik dat nog wel moet gaan doen.
Wat vinden jullie, K&N, BMC of OEM?
Oem, weinig zin om het filter iedere keer schoon te moeten maken en te moeten invetten. Leuk zo een open filter maar na verloop van tijd is het effect ook weg.
Net boven je budget, maar de Macna Flare bevalt mij prima. Zit ook nog een regenjas bij (in zakje op de rug) voor de zomerse buitjes.HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:42:
Ik ga vanmiddag voor een zomerjack/doorwaai-jas shoppen, ik denk bij motorport of motorkledingcenter in breda, want dichtbij en weinig tijd (dit weekend nódig). Tips? Ik hoop voor minder dan 150 euro klaar te zijn en wil niet (teveel) inboeten op protectoren bij de vitale gebieden.
https://www.motorkledings...n/macna-flare-1653605L815
De Macna Flare heeft een sportief uiterlijk en biedt optimale bescherming in de zomer tegen hittestress. De jas beschikt namelijk over 3D mesh voor een goed ventilerende werking van de jas. Daarnaast wordt de jas inclusief regenjas geleverd zodat je droog blijft tijdens een zomerse regenbui.
Ja precies die meuk inderdaad. Zat alleen bij mij nog meer tussen, bijna 1 jaar rijden, ongeveer 14000km verdertdw schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:34:
[...]
[afbeelding]
Beetje dit idee? Ik smeer eigenlijk elke tankbeurt of na elke regenrit met vet (geen spuitspul), dus dat is elke 350 km ofzo. Maar ik denk dat ik ook gewoon veel teveel vet gebruik, dus daarmee ga ik iets minderen.
Is inderdaad normaal, maar ik ga nu proberen misschien iets vaker schoon te gaan maken. Ik gebruik mijn motor voor W/W en dat het hele jaar door. Dan bouwt er op ten duur een hoop meuk op en zal ook waarschijnlijk niet geweldig zijn voor de ketting en tandwielen. Scheelt dat ik nu ook een paddock stand heb, maakt alles een stuk gemakkelijkerPilatuS schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:40:
[...]
Dat daar een hoop zooi gaat zitten is heel normaal hoor. Liever bij iedere nieuwe kettingset daar de boel schoonmaken dan 2x zo vaak een nieuwe kettingset nodig hebben.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Verwijderd
Ter lering en vermaakcyntax schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:17:
Even een vraagje over luchtfilters, wat is jullie mening daarover? Ik zit te overwegen om een 'high flow' filter te gaan aanschaffen maar ik lees online dat veel mensen zweren bij een OEM filter omdat die de boel schoner houdt. Zit nu dus te twijfelen of ik dat nog wel moet gaan doen.
http://www.motoravonturis...ien/kn-de-naakte-cijfers/
Heb hier het standaard filter gehouden, voornamelijk door de extra herrie wat een open filter geeft.
Verwijderd
Ik draag sinds jaar en dag deze handschoenen in de zomer:Raym09 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:51:
https://www.fc-moto.de/en/Held-Desert-Touring-Glove
Verwijderd
Ik dacht slim te zijn door mijn kuip eens te gaan repareren... Met een polyesterreparatiekit in de weer geweest en het resultaat is op zich prima. Alleen vervolgens probeer ik de boel te bevestigen en breekt er dus één bevestigingspunt af. Is een soort aluminium pijpje wat aan de waterpump vastgeschoeft zit. Dus nu ben ik nog verder van huis. De motor is in het verleden omgevallen op een betonnen vloer, dus waarschijnlijk zat er al een scheur in...
Iemand enige idee of je aluminium met pakweg een vierkante centimeter oppervlak een beetje fatsoenlijk kunt lijmen? Het hoeft alleen maar de kuip vast te houden, dus er komt niet heel veel kracht op te staan.
Iemand enige idee of je aluminium met pakweg een vierkante centimeter oppervlak een beetje fatsoenlijk kunt lijmen? Het hoeft alleen maar de kuip vast te houden, dus er komt niet heel veel kracht op te staan.
Wss lukt het gewoon met de hars die je bij je kit hebt. Als dat uitdroogt zit het muurvast. Eventueel beetje glasvezel er omheen plakken als je de ruimte hebt.
Ik gebruik Sugru voor dat soort spul. Is ook hitte/olie/triling/etc bestendig, heeft een jaar lang een lekkende olieplug dicht gehouden hierVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:16:
Ik dacht slim te zijn door mijn kuip eens te gaan repareren... Met een polyesterreparatiekit in de weer geweest en het resultaat is op zich prima. Alleen vervolgens probeer ik de boel te bevestigen en breekt er dus één bevestigingspunt af. Is een soort aluminium pijpje wat aan de waterpump vastgeschoeft zit. Dus nu ben ik nog verder van huis. De motor is in het verleden omgevallen op een betonnen vloer, dus waarschijnlijk zat er al een scheur in...
Verwijderd
Ja dit had ik ook al in gedachte. Het is alleen een heel erg onbereikbare plek. Maar het is het proberen waard, want de spullen heb ik al.gebruikershaes schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:23:
Wss lukt het gewoon met de hars die je bij je kit hebt. Als dat uitdroogt zit het muurvast. Eventueel beetje glasvezel er omheen plakken als je de ruimte hebt.
Trouwens gekocht bij de Toolstation (http://www.toolstation.nl/search?searchstr=56264%2084011), die zaak is goedkoper dan de bouwmarkt en zit hier direct om die hoek.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 15:40 ]
Als het ook op stuntvliegtuigjes blijft zitten, werkt het vast ook op de motorVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:37:
@Chakotay Dat lijkt mij dan weer niet sterk genoeg...
Al eens vaker gehoord van dit spul. Wordt ook vaak gebruikt om GoPro hounders wat permanenter vast te zetten als alleen 3M tape. Als het een GoPro mount op een helm in volle wind gemakkelijk houd, denk ik dat je een end komt met jouw issue.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:37:
Het komt uit de UKVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:42:
@Chakotay Ik vind het allemaal maar erg Amerikaans en daar ben ik allergisch voor...
Verwijderd
Ik heb ook nog kneedbaar metaal liggen. Maar dat spul werkte voor mij niet echt de laatste keren.
Ze spreken in beide landen Engels
XBL: DonFrans
Verwijderd
@Frans92 En gezien de recente sociale gebeurtenissen in de UK is het maar de vraag hoeveel ze eigenlijk verschillen van de Amerikanen.
Sterk spul hoor. Vrienden van me zijn er erg fan van, gebruiken het voor alles.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:37:
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Verwijderd
Maakt het uit waar benodigheden om een reparatie uit te voeren vandaan komen? Dan maak jezelf het wel heel lastig.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:42:
@Chakotay Ik vind het allemaal maar erg Amerikaans en daar ben ik allergisch voor...
Misschien moet je dan ook maar geen producten uit China kopen, of brandstof tanken afkomstig uit de oliestaten om maar wat te noemen.
Verwijderd
@Verwijderd Gaat mij er om dat er veel spullen zijn uit de VS die gewoon mooier gemaakt worden dan nodig is. Dus heeft niks met de regio te maken, eerder de cultuur.
Doe mij dan maar Duitse spullen. Die zijn gewoon goed en klaar...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 15:55 ]
Mja ik ben ook niet zo een hype liefhebber maar die Sugru lijkt me wel wat. Alleen is 't duur en de houdbaarheid is ook niet geweldig (dus je kan niet een pakketje kopen 'voor als het ooit eens van pas komt').Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:54:
@Verwijderd Gaat mij er om dat er veel spullen zijn uit de VS die gewoon mooier gemaakt worden dan nodig is. Dus heeft niks met de regio te maken, eerder de cultuur.
Rib uit mijn lijf (weer) maar in ieder geval een paar tientjes bespaard door de doorwaai-jas uit een oude voorraad te kopen, modebewust ben ik nooit geweest dus dat boeit me niet zo
.
Het is geworden een:
Macna Fuego jas:

en een Macna cooling vest:

Die volgens de verpakking tussen de 10 en 15 graden zou moeten kunnen koelen. Hervulbaar met een halve liter water.
Het is geworden een:
Macna Fuego jas:

Die volgens de verpakking tussen de 10 en 15 graden zou moeten kunnen koelen. Hervulbaar met een halve liter water.
Sorry maar vind dit nogal een alu-hoedjes mentaliteit. Dan kan je sowieso al alle made-in-china producten gaan afschrijven (zit genoeg goed spul tussen). Gaat toch best lastig worden als je een japanse motor hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:54:
Overigens zijn niet alle duitse spullen bulletproof *hoest* dieselschandaal *hoest*
Dat doen ze toch overalVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:54:
Gaat mij er om dat er veel spullen zijn uit de VS die gewoon mooier gemaakt worden dan nodig is.
Ik snap je punt, en deel de mening dat niet alles uit Duitsland tegenwoordig nog hun traditionele grundlichkeit heeft, maar daar heeft het diesel schandaal natuurlijk niks mee te maken. Dat was gewoon gesjoemel met uitstootwaardes, had niks met bouwkwaliteit te maken.aidanl schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:33:
[...]
Sorry maar vind dit nogal een alu-hoedjes mentaliteit. Dan kan je sowieso al alle made-in-china producten gaan afschrijven (zit genoeg goed spul tussen). Gaat toch best lastig worden als je een japanse motor hebt.
Overigens zijn niet alle duitse spullen bulletproof *hoest* dieselschandaal *hoest*
Dat ben ik met je eens, maar om nou alle DE, CH of USA producten over 1 kam te scheren...HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:40:
[...]
Ik snap je punt, en deel de mening dat niet alles uit Duitsland tegenwoordig nog hun traditionele grundlichkeit heeft, maar daar heeft het diesel schandaal natuurlijk niks mee te maken. Dat was gewoon gesjoemel met uitstootwaardes, had niks met bouwkwaliteit te maken.
Doe ik ook niet, en ik ben het met je eens, ik wil alleen aangeven dat je het verkeerde voorbeeld gebruiktaidanl schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:41:
[...]
Dat ben ik met je eens, maar om nou alle DE, CH of USA producten over 1 kam te scheren...
Ik was inderdaad misschien net iets te gemakkelijk kwa voorbeeld jaHTT-Thalan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:44:
[...]
Doe ik ook niet, en ik ben het met je eens, ik wil alleen aangeven dat je het verkeerde voorbeeld gebruikt.
Wat trouwens wel geld bij motor onderdelen, zodra de naam van de fabrikant er op staat (yamaha, kawasaki etc.) verdubbelt de prijs ten opzichte van after-market producten. Maar men blijft het wel kopen, ik zelf ook
B500... holy shit, wat een weg
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Daar reed ik met pinksteren omdat ik mn navi verkeerd had ingesteld. Wat een prachtweg.
Reed trouwens met mijn C4 Cactus #faalbokaal
Verwijderd
Mooi spul, zoiets moet ik ook nog eens hebbenHTT-Thalan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:19:
Rib uit mijn lijf (weer) maar in ieder geval een paar tientjes bespaard door de doorwaai-jas uit een oude voorraad te kopen, modebewust ben ik nooit geweest dus dat boeit me niet zo.
Het is geworden een:
Macna Fuego jas:
[afbeelding]
[afbeelding]
Motorkledingcenter. Al te vriendelijk zijn ze meestal niet (beetje serieus en soms knorrig) maar het assortiment is (voor wat ik gewend ben) breed. De jas was een goeie deal (goedkoper dan internet) maar het koelvest heb ik wel iets teveel voor betaald. Maar ik heb het zaterdag nodig, wil het graag voor die tijd testen en de goedkopere internetshops hadden enkele dagen levertijd, dus dan maar zo.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:30:
[...]
Mooi spul, zoiets moet ik ook nog eens hebbenWaar ben je wezen shoppen?
110 voor de jas betaald en 140 voor het koelvest, maar als het dit weekend mijn leven red als ik stilsta met 30 graden in de zon, is het geld goed besteed
Motorkledingcenter zit in Tilburg, Motorkledingstore in Breda. Volgens mij was je naar de laatste gegaan?HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:02:
[...]
Motorkledingcenterstore. Al te vriendelijk zijn ze meestal niet (beetje serieus en soms knorrig) maar het assortiment is (voor wat ik gewend ben) breed. De jas was een goeie deal (goedkoper dan internet) maar het koelvest heb ik wel iets teveel voor betaald. Maar ik heb het zaterdag nodig, wil het graag voor die tijd testen en de goedkopere internetshops hadden enkele dagen levertijd, dus dan maar zo.
110 voor de jas betaald en 140 voor het koelvest, maar als het dit weekend mijn leven red als ik stilsta met 30 graden in de zon, is het geld goed besteed.
Bij die in Breda loopt er 1 knorrige vent rond inderdaad, maar die jonge gast met de bril is echt goed en behulpzaam.
[ Voor 6% gewijzigd door Leviathius op 20-06-2017 18:39 ]
I stand corrected - Breda inderdaad. En die knorrige vent is de eigenaar danwel managerLeviathius schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:38:
[...]
Motorkledingcenter zit in Tilburg, Motorkledingstore in Breda. Volgens mij was je naar de laatste gegaan?
Bij die in Breda loopt er 1 knorrige vent rond inderdaad, maar die jonge gast met de bril is echt goed en behulpzaam.
Loopt een jonge gast rond met een beetje een scheef gezicht, geen bril gezien, maar die is inderdaad wat vriendelijker. Zou niet uit mogen maken (als ik mijn spul maar krijg voor de prijs die ik wens te betalen) maar het zou wel fijn zijn als hij wat meer zou lachen
Morgen even kijken hoe laat ik om dat vest kan komen, ze moesten mijn maat nabestellen en zal er morgen zijn. Dan gelijk even ritje naar kantoor maken om te kijken of het een beetje koelt.
[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-06-2017 18:49 ]
Ben benieuwd naar je ervaring met het vest, heb er ook al eens naar zitten kijken.HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:48:
[...]
Morgen even kijken hoe laat ik om dat vest kan komen, ze moesten mijn maat nabestellen en zal er morgen zijn. Dan gelijk even ritje naar kantoor maken om te kijken of het een beetje koelt.
Voor de vakantiegangers hier, korting bij Goedhart deze week (t/m 25 juni) op bagage:
https://webshop.goedhartmotoren.nl/accessoires/bagage.html
[ Voor 21% gewijzigd door aidanl op 20-06-2017 20:52 ]
Jammer dan de korting t.o.v. een absurd hoge prijs is. Ik wil wel een Kriega US30, maar die is daar met korting nog duurder dan standaard bij voordeelhelmen.nl.aidanl schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:28:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaring met het vest, heb er ook al eens naar zitten kijken.
Voor de vakantiegangers hier, korting bij Goedhart deze week (t/m 25 juni) op bagage:
https://webshop.goedhartmotoren.nl/accessoires/bagage.html
YouTube: Epic KTM 1290 Superduke R Test Fail
Vond dat ie ook wel redelijk enthousiast op die bocht af kwam...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het ging met niks!steveman schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:06:
YouTube: Epic KTM 1290 Superduke R Test Fail
Nieuw luchtfilter geinstalleerd. Stationair toerental iets bijgeschroefd en wat rijd hij weer heerlijk. Bij stationair lopen liep die constant rond de 800 en zakte iets verder weg waardoor hij erg onrustig loopt. In het boekje zag ik staan dat hij op ongv. 1250. (1100 - 1300 r/m) stationair hoort te lopen. Dus iets omhoog geschroefd tot net boven het 1000rpm streepje.
Het is nu wel een K&N luchtfilter geworden. Zal vast niet veel kwaad kunnen dat het een open filter is ipv stock.
Toen ik het luchtfilter verving, viel mij ook op dat de inlaatkelken een beetje vettig zijn net als dat er streepjes op de vlinderkleppen staan. Komt dit bekend voor / weet iemand of dit slecht is?
Het is nu wel een K&N luchtfilter geworden. Zal vast niet veel kwaad kunnen dat het een open filter is ipv stock.
Toen ik het luchtfilter verving, viel mij ook op dat de inlaatkelken een beetje vettig zijn net als dat er streepjes op de vlinderkleppen staan. Komt dit bekend voor / weet iemand of dit slecht is?
Dat vet kan komen door dat er olie bij overdruk in de airbox gedumpt word. Mijn motor heeft dat in ieder geval op die manier, die van jou misschien ook.Patrock schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:36:
[afbeelding]
Kan me herinneren dat de ZX7R dat ook had inderdaad
Thanx, zien er goed uit.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:12:
[...]
Ik draag sinds jaar en dag deze handschoenen in de zomer:
https://www.fc-moto.de/en/Held-Desert-Touring-Glove
Overigens niet geslaagd voor handschoenen gisteren, leuke zaak Termaat maar als je handschoenen moet vinden
Wel daar de Revit Ignition 2 gepast en man wat zat die lekker
Weet iemand nog budget vriendelijkere alternatieven voor de Revit jas?
Awesome
Als je een beetje kwaliteit wilt ben je dat geld al wel snel kwijt hoor...
En bij termaat moet je gewoon een van die dames aanspreken, die kunnen je perfect helpen en weten precies waar wat ligt
En bij termaat moet je gewoon een van die dames aanspreken, die kunnen je perfect helpen en weten precies waar wat ligt
Gewoon zoeken in die vakken (ik neem dat je in dat hokje achter de helmen aan het zoeken was?). Het ligt op merk en ook nog eens op model. Zo moeilijk vond ik het niet
En anders hulp vragen inderdaad. Als ze al geen tijd voor je hebben vertellen ze je in ieder geval in welke hoek je moet zijn voor 'jouw' model.
En anders hulp vragen inderdaad. Als ze al geen tijd voor je hebben vertellen ze je in ieder geval in welke hoek je moet zijn voor 'jouw' model.
Ja dat klopt, maar heb ik hem ook echt nodig? Heb 2 jassen die samen hetzelfde kunnen, alleen begint 1 van de jassen zijn leeftijd en gebruik te zien en de pasvorm van beide is ok maar niet zo heerlijk als de Revit jas. Het doorwaai jack kan ik altijd op marktplaats voor een schappelijk prijsje weer verkopen, dat is nog zo goed als nieuw.Joopieboy schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:28:
Overigens op 1 oudere dame/klant na geen vrouw/dame gezien in het hele pand
Klopt, de kant waar ik moest zoeken werd idd wel aangegeven, echter was het bij mij alles behalve opgeruimd. Er zal wel iemand voor mij aan het zoeken zijn geweest want er lag een grote stapel voor met alles door elkaar heen en ook in de vakken lagen de merken door elkaar. Misschien in 1 of 2 vakken niet. Ben redelijk systematisch door de vakken gegaan maar kreeg ze echt niet gevonden, gezien mijn beperkte tijd was ik er daarna wel klaar mee.lolgast schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:37:
Gewoon zoeken in die vakken (ik neem dat je in dat hokje achter de helmen aan het zoeken was?).
Ook nog gevraagd maar die jongen kon ze ook niet vinden, hij kon mij wel rechtstreeks naar de jas brengen die ik zocht en heeft mij verder netjes geholpen dus ga zeker nog wel eens terug.
Awesome
Dat valt wel mee. Als je graag een bepaald merk/model wil ben je dat geld snel kwijt. Je kan voor de helft van dat geld prima handschoenen kopen, wellicht zelfs betere. Duur is niet altijd beterJoopieboy schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:28:
Gisteren eens een natte t-shirt onder het pak geprobeerd: werkt heerlijk bij deze temperaturen.
Zelfs op een kort stukje autosnelweg de rits van mijn jas helemaal dicht gedaan, het was té fris bij 32 graden
Zou eigenlijk wel willen experimenteren met nog meer dingen nat maken.
Helm, helmmuts, handschoenen, sokken, laarzen, ...
Iemand ervaring mee?
Zelfs op een kort stukje autosnelweg de rits van mijn jas helemaal dicht gedaan, het was té fris bij 32 graden
Iemand ervaring mee?
Verwijderd
Wauw. Die handschoenen en jas kosten meer dan mijn motorfiets waard is. Hahahaha.Raym09 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:33:
[...]
... Vond wel paar andere handschoenen welke goed zaten maar toen ik een paar vond met de prijs erbij dacht ik laat maar. Vind €150 voor een setje handschoenen op het moment een beetje te gortig.
Wel daar de Revit Ignition 2 gepast en man wat zat die lekker, merk dat ik mezelf aan het overtuigen ben dat die de €378 echt wel waard is
en dat ik hem ook nodig heb
Lijkt me nogal onpraktisch als je ergens een afspraak hebt of naar je werk toe gaat...?Anoshky schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:42:
Gisteren eens een natte t-shirt onder het pak geprobeerd: werkt heerlijk bij deze temperaturen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 10:46 ]
Helm zou ik niet zo gauw nat maken, aangezien de kussentjes zichzelf helemaal volzuigen met water. Lijkt me niet echt fris. Wat goed helpt is goede onderkleding, dus b.v. een thermobroek (ja, die zorgt er ook voor dat je koeler blijftAnoshky schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:42:
Iemand ervaring mee?
Vaak bu'j te bang!
's Ochtends is het nog niet zo warm, is vooral om 's avonds van het werk naar huis te rijden.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:44:
[...]
Lijkt me nogal onpraktisch als je ergens een afspraak hebt of naar je werk toe gaat...?
Helm dacht ik wel dat het niet zo'n goed idee was.-tom-562 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:55:
[...]
Helm zou ik niet zo gauw nat maken, aangezien de kussentjes zichzelf helemaal volzuigen met water. Lijkt me niet echt fris. Wat goed helpt is goede onderkleding, dus b.v. een thermobroek (ja, die zorgt er ook voor dat je koeler blijft). Ik rij altijd met een thermobroek van de Lidl, werkt perfect. Als het echt heet is ook een thermoshirt.
Als je thermobroek draagt, werkt je doorwaaibroek dan wel nog?
Weet ik niet, ik rij in volledig leer
Vaak bu'j te bang!
Alleen als je dan onverwachts het asfalt kust, blijft er weinig huid meer van je over zeg maar...Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:01:
Je kunt ook gewoon in je korte broek en met korte mouwen op de motor stappen natuurlijk.
Vergeet dan meteen niet om je handschoenen uit te laten, lage gympen aan met enkelsokjes en meteen je roof boxer helm half open klappenVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:01:
Je kunt ook gewoon in je korte broek en met korte mouwen op de motor stappen natuurlijk.
Verwijderd
Nederlanders zijn zo spastisch als het gaat om motorkleding... Hahaha. Ik weet wel dat het heel erg mis kan gaan, maar om nou ALTIJD je volledige pak aan te trekken.
Fixed that for youVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:04:
Nederlanders zijn zo spastisch bedachtzaam als het gaat om motorkleding veiligheid...
Iedereen kan natuurlijk voor zichzelf beslissen of hij/zij dat risico wil lopen, ik rijd altijd met mijn volledige pak aan. Op de té warme dagen stap ik dan ook niet op de motorHahaha. Ik weet wel dat het heel erg mis kan gaan, maar om nou ALTIJD je volledige pak aan te trekken.
Inderdaad. Soms weet je namelijk 100% zeker dat je niet onderuit gaat...Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:04:
Nederlanders zijn zo spastisch als het gaat om motorkleding... Hahaha. Ik weet wel dat het heel erg mis kan gaan, maar om nou ALTIJD je volledige pak aan te trekken.
De kans dat het mis kan gaan is er ALTIJD, ook als je even naar de buurtsuper rijdt. Heb je geen pak aan dan ben je letterlijk gebrand voor het leven. Het is gewoon dom. Je hoeft maar 1x op je bek te gaan en je hele leven zit je met de gebakken peren.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:04:
En tegenwoordig is er ventilerende motorkleding en dan is het net zo verkoelend als in je korte broek, maar dan wel veilig.
Als je ooit eens gevallen bent praat je wel anders.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:04:
Deze week heb ik geen zin om met dit warme weer in volledig pak te rijden naar het werk. Daarom toch maar met koekblik met airco naar het werk.
Dat is precies het idee waarmee een coolvest werktAnoshky schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:42:
Iemand ervaring mee?
Ervaring met meer dingen natmaken heb ik ook, als ik lang door een zware regenbui rij
Verwijderd
Je kunt het wel dom noemen, maar ik heb geen geld voor een geventileerd pak. Anders zou ik het misschien wel dragen. Dus bij dit soort omstandigheden doe ik eigenlijk geen enkele motorkleding aan. Sowieso draag ik mijn broek alleen als het buiten glad is/ijzelt...
Thermokleding heb je om je warm te houden maar ook om je koel te houden. De laatste in combinatie met doorwaai kleding werkt goed. De thermokleding voert de warmte van je lichaam af en de doorwaai kleding de warmte je pak uit.Anoshky schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:57:
[...]
Als je thermobroek draagt, werkt je doorwaaibroek dan wel nog?
Dat je geen geld hebt voor nieuwe banden maakt het rijden in de sneeuw op sliks niet ineens slim. Blijft gewoon dom, dat geld net zo goed voor motorkleding alleen dan is het ineens minder logisch.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:12:
Je kunt het wel dom noemen, maar ik heb geen geld voor een geventileerd pak. Anders zou ik het misschien wel dragen. Dus bij dit soort omstandigheden doe ik eigenlijk geen enkele motorkleding aan. Sowieso draag ik mijn broek alleen als het buiten glad is/ijzelt...
Daarbij kijk eens bij een Polo voor 200-250 heb je een simpele jas+broek combo. Mijn doorwaai jas heb ik een keer in de aanbieding voor iets van 75-100 opgepikt.
Ik had een collega reed al 11 jaar volledig in pak, ook zo'n instelling. Ik heb een half jaar met hem gewerkt tot ik ontslag nam, 2 weken later hoorde ik dat hij was overleden, motorongeluk. Met helm en pak aanVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:22:
Ik rijd nu zo'n tien jaar motor en heb nog nooit ook maar iets van een serieuze glijder gemaakt. Terwijl ik wel met alle denkbare weersomstandigheden heb gereden. Zelfs tijdens een storm en sneeuwbui. Rijden in de sneeuw is overigens best grappig, want je ziet mensen echt kijken...
Dat je niks is gebeurd zegt weinig.
[ Voor 63% gewijzigd door A13X op 21-06-2017 11:24 ]
Awesome
Rij met dit weer alleen met motorlaarzen en jas en dat is goed uit te houden. Alle helm ventilatie open.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:12:
Jep je kan op je bek gaan maar dat doe ik gelukkig niet iedere dag. Tot nu toe alleen als het regent
De kans dat je onwel raakt door de hitte in je pak tijdens het rijden is groter dan de kans dat je op je bek gaat.
Verwijderd
Ik rijd nu zo'n tien jaar motor en heb nog nooit ook maar iets van een serieuze glijder gemaakt. Terwijl ik wel met alle denkbare weersomstandigheden heb gereden. Zelfs tijdens een storm en sneeuwbui. Rijden in de sneeuw is overigens best grappig, want je ziet mensen echt kijken...
Da's natuurlijk logica van niks. Dat jij geen geld hebt, doet niks af aan dat het gewoon een enorm risico is (hier verwoord als 'dom'). Mensen voelen zich nogal snel 'entitled' - iedereen vind dat hij of zij het recht heeft iets te ondernemen (en strikt genomen is dat natuurlijk ook zo) maar als je het niet kunt betalen moet je je afvragen of het de moeite waard is. Zelfs een relatief simpel en 'onschuldig' ongelukje (tikje van een spiegel bij het filteren, iemand die niet goed uitkijkt wanneer hij van baan wisselt) en je schuift met een goede 20 of misschien wel 80 kilometer per uur over het asfalt. En je ligt echt niet zomaar stil - goede kans dat je niet alleen huid maar ook spierweefsel kwijt bent, het is alsof je over een kaasrasp glijd.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:12:
Je kunt het wel dom noemen, maar ik heb geen geld voor een geventileerd pak
De kans dat het gebeurt is stiekem best groot, en het hoeft echt niet aan jou te liggen, er zijn zat domme mensen op de weg die je op elk gegeven moment omver kunnen rijden. Dat pak is de enige maatregel die jij zelf actief kunt nemen tegen dat soort volk. Ik weet niet wat voor motor je rijd, en wat hij gekost heeft, maar een fatsoenlijk pak (laarzen, broek, jas, rugprotector en handschoenen) plus helm waren mijn allereerste aankopen toen ik begon met lessen. Ik heb daarna pas bepaald wat ik nog kon/wilde uitgeven aan de motor.
Dan zou je toch al genoeg ongelukken moeten hebben meegemaakt (danwel gezien danwel gelezen in het nieuws) om te weten dat de motorrijder er bijna altijd slecht vanaf komt, als het gebeurt. Je draagt de kleding toch niet afhankelijk van de kans dat het misgaat? Je draagt de kleding om niet voor het leven verminkt te zijn áls het gebeurt.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:22:
- edit -
Even als positieve noot: Ik zeg dit niet omdat ik de betweter uit wil hangen, ik zeg je dit omdat ik oprecht niet wil dat jij de volgende bent die het nieuws haalt. Haal gewoon een stuk bescherming dat past bij je budget en draag dat zodra je op de motor wegrijd.
[ Voor 26% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-06-2017 11:29 ]
wilco1985 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:19:
[...]
De kans dat je onwel raakt door de hitte in je pak tijdens het rijden is groter dan de kans dat je op je bek gaat.
Zolang je de stad vermijdt sta je weinig stil en heb je gelukkig de rijwind om je af te koelen.
KansloosVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:04:
Ik ben blij dat mensen er hier zo spastisch over doen. Je wilt echt niet weten hoe je er uit ziet als je valt zonder goede kleding aan.
Verwijderd
Ik heb misschien teveel geleerd en geaccepteerd dat er een groot risico aan vast zit. Een bekende van mij zei altijd "mijn grootste angst bij motorrijden is onthoofd worden door een vangrail." Ergens is dat misschien wel beter nog dan ernstige schaafwonden, want daar voel je veel meer van. Risico van het vak...
Heb zelf pas sinds afgelopen vrijdag mijn motor en mijn pak en helm een week langer, maar zelfs in de hitte van afgelopen week heb ik mijn hele pak elke kilometer (inmiddels een stuk of 200) op de motor aan gehad. Duur? Ik was voor het pak 280 euro kwijt inclusief extra rug- en heup bescherming bij Louis. Hitte valt best mee, ventilatieritsjes open en zorgen dat je niet te veel stil komt te staan. Heb wel een lichtgrijs met een beetje zwart pak, wilde geen geheel zwart vanwege hitte en zichtbaarheid. Stukje risicomanagement. Kans x impact. Kans dat op de motor iets fout gaat is relatief groot. Dan maar de impact beperken als dat het geval is.
Dat is een van de manieren hoe je er tegenaan kan kijken en het is je goedrecht om dat te vinden en te denken. Persoonlijk hou ik teveel van het leven en alles wat het te bieden heeft om nu al exit te gaan naar het duister. Het is inderdaad risicomanagement en aan de hand daarvan kan je keuzes gaan maken. Zo ben ik afgelopen winter onderuit gegaan tijdens ijzel waardoor ik komende winter maar een auto ga lenen/huren voor die dagen dat het glad is. Sneeuw is niet zo bijzonder, pas als de boel gaat vriezen en je rijdt in de binnenstad over kinderkopjes dan wordt het pas leuk .Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:39:
Ik heb misschien teveel geleerd en geaccepteerd dat er een groot risico aan vast zit. Een bekende van mij zij altijd "mijn grootste angst bij motorrijden is onthoofd worden door een vangrail." Ergens is dat misschien wel beter nog dan ernstige schaafwonden, want daar voel je veel meer van. Risico van het vak...
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:12:
Ik vindt dat je het lekker zelf moet weten of je wel of geen beschermende kleding op de motor aan hebt (ik gun je dat ene ongeluk echt niet!)Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:22:
Wat ik wel opvallend vindt is dat je zegt al 10 jaar op de motor te zitten en ondertussen vast al wat motoren in bezit hebt gehad, maar dat je niet even een paar maanden kan sparen voor een geventileerd pak. Ik zou zeggen, stel je prioriteiten.
Nogmaals, ieder voor zich, veel veilige kilometers toegewenst <-- nee, geen sarcasme
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Not sure if trolling or ... ?Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:04:
Kan je wel wat (ook persoonlijke) foto's sturen hoe je eruit ziet na een crash. Als je het goed doet bloed je niet eens, dan zijn gewoon je botten afgeschuurd
Verwijderd
@byn124 Ik heb wel een pak. Maar geen zomerpak. En mijn normale pak is veel te warm voor nu. Een extra pak vind ik gewoon het geld niet waard. Maar ik zal wel onverstandig zijn en teveel vertrouwen hebben in mijn rijvaardigheid.
Dus jij reed ook zonder pak dan? Hoe hard reed je en wat waren de omstandigheden?Joopieboy schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:02:
[...]
Kan je wel wat (ook persoonlijke) foto's sturen hoe je eruit ziet na een crash. Als je het goed doet bloed je niet eens, dan zijn gewoon je botten afgeschuurd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 12:05 ]
Anders even in de sloot springen voor je weg gaat, kijken of het goed werktAnoshky schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:42:
Iemand ervaring mee?
Mijn moeder is op een elektrische fiets met +/-30 geschept door een auto, kan je alle details wel geven maar de littekens zijn nog zichtbaar, en die heeft best wel wat (ook plastische) chirurgie gehad. Kennis van een maatje die is met 80 onder een vangrail gekomen met pak, dat was net een frietensnijder.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:04:
@byn124 Ik heb wel een pak. Maar geen zomerpak. En mijn normale pak is veel te warm voor nu. Een extra pak vind ik gewoon het geld niet waard. Maar ik zal wel onverstandig zijn en teveel vertrouwen hebben in mijn rijvaardigheid.
[...]
Dus jij reed ook zonder pak dan? Hoe hard reed je en wat waren de omstandigheden?
Zelf heb ik nog de nodige littekens op mijn lichaam en een linkerpink die niet helemaal meer werkt met gemiddelde valpartijen op de crosser tussen de 30 en de 50km/u met niet meer dan een jack en een spijkerbroek (schuurt goed een gewone broek).
Kan wel wat ervaring en details delen hoor als je wilt.
Punt is, vaak ligt het niet aan je eigen maar heb je er zelf wel godsgruwelijk last van als je onderuit gereden wordt en met een beetje geluk blijft het daarbij, beetje pech ben je de rest van je leven gehandicapt.
[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 21-06-2017 12:09 ]
Kijk, maar nou zijn we er. Jij denkt dat het allemaal wel meevalt en bescherming is maar slecht besteed geld. Jij schat de kans dat je onderuit gaat zo laag in dat je die centen liever elders besteed. En dan kom je hier stoer doen dat je goed genoeg kan rijden om het niet nodig te hebben.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:04:
@byn124 Ik heb wel een pak. Maar geen zomerpak. En mijn normale pak is veel te warm voor nu. Een extra pak vind ik gewoon het geld niet waard.
Al was je de beste rijder ter wereld, hoe voorkom je dat een andere, veel minder ervaren chauffeur uiteraard, jou voor je donder rijdt? Of die klapband vanwege een fabrieksfout?Maar ik zal wel onverstandig zijn en teveel vertrouwen hebben in mijn rijvaardigheid.
Verwijderd
Ik ben het geenszins oneens met het argument dat het beter zou zijn. Maar ik verbaas me gewoon een beetje over het normerende niveau waar het gaat om motorkleding. Fietshelmen zouden ook veel beter zijn, maar daar hoor je dan weer niemand over.
Niet voor niets ze het verlicht gaan stellen voor e bikes, en beetje wielrenner/mtb'er doet ook aan bescherming. Maar dat je je eraan ergert dat is goed, dan wordt je wel getriggerd.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:11:
Ik ben het geenszins oneens met het argument dat het beter zou zijn. Maar ik verbaas me gewoon een beetje over het normerende niveau waar het gaat om motorkleding. Fietshelmen zouden ook veel beter zijn, maar daar hoor je dan weer niemand over.
Verwijderd
Ik moet ook wel zeggen, als ik meer geld zou hebben zou ik geen motor rijden (behalve voor forenzen in de spits misschien). Ben het ooit gaan doen omdat het goedkoper is dan autorijden...
Haha, volgens mij is motor rijden niet heel veel goedkoper dan autorijden hoor.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:13:
Ik moet ook wel zeggen, als ik meer geld zou hebben zou ik geen motor rijden (behalve voor forenzen in de spits misschien). Ben het ooit gaan doen omdat het goedkoper is dan autorijden...
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
@-tom-562 Serieus...? Een auto moet gekeurd worden, dat is al een aardige kostenpost om te beginnen. Een auto is veel zwaarder, dus meer belasting. Er zitten meer onderdelen aan die kapot kunnen. De verzekering is veel hoger dan een motor. Reparaties zijn complexer dan bij een motor, dus zelf doen is er niet bij soms.
Ik rij nu voor zo'n 30 euro per maand vaste lasten (met een afgeschreven) motor. Noem mij één auto waarbij dat kan?
Ik rij nu voor zo'n 30 euro per maand vaste lasten (met een afgeschreven) motor. Noem mij één auto waarbij dat kan?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 12:19 ]
Wat @-tom-562 vermoedelijk probeert te zeggen is dat motorrijden op een technisch in goede staat verkerende motor met goede uitrusting niet veel goedkoper is dan een kleine wat oudere auto. Als je zoals jij niet investeert in dure uitrusting omdat je minder panisch bent voor de gevolgen van een ongelijk dan wij Nederlanders en veel onderhoud zelf doet dan heb je zeker gelijk.
Gewoon lekker laten gaan en dr niks over zeggen, veel handigerVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:11:
(ja, ik heb mn pak 95% vd tijd aan, ja, ik heb speciaal crosslaarzen gekocht, ja, ik heb speciaal een zomerpak gekocht, maar laat mensen hun eigen keuze maken alsjeblieft. Ik denk precies hetzelfde over al die betutteling met rokers, ik vind rokers totale kneuzen, maar in een cafe mag er van mij gerust gerookt worden, bitterballen en bier met sigarettenrook kan ik prima hebben en hoort er IMHO bij)
leeg
Mijn auto heeft dan weer geen nieuwe banden nodig elke 8/9 duizend kilometer, voor de auto heb ik geen speciale zomer/winter kleding nodig, niet elke 3 jaar een nieuwe helm, je kunt ze in diesel krijgen (economischer), de onderhoudsinterval is vaak veel langer...Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:18:
@-tom-562 Serieus...? Een auto moet gekeurd worden, dat is al een aardige kostenpost om te beginnen. Een auto is veel zwaarder, dus meer belasting. Er zitten meer onderdelen aan die kapot kunnen. De verzekering is veel hoger dan een motor. Reparaties zijn complexer dan bij een motor, dus zelf doen is er niet bij soms.
Als ik alleen de vaste lasten reken kom ik inderdaad ook op 30 euro per maand voor alleen mijn motor (de auto van mijn vrouw, ter vergelijk, doet een vergelijkbaar verwaarloosbaar bedrag voor MRB+Verzekering. Lage vaste lasten zeggen helemaal niks. Diezelfde auto doet gemiddeld 200 euro per jaar aan onderhoud en loopt net zo zuinig als de gemiddelde motorfiets. Dus wat dat aangaat moet jij misschien gewoon een Toyota Starlet rijden, en geen motor (veel veiliger).
Nee, dit is dan ook het motortopic. Er zijn wel degelijk heel veel mensen die zich hier druk om maken, en mijn kinderen hebben wel zeker fietshelmpjesVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:11:
De discussie gaat niet over de (waargenomen of reële) veiligheid van de kleding. Wij beargumenteren dat kleding veiliger is en proberen jou van het besef te overtuigen dat je jezelf een plezier kunt doen door het ten alle tijde te dragen. Jij probeert op jouw beurt af te doen aan de door ons waargenomen of ingeschatte risicofactor en draagt als onderbouwing aan dat je al 10 jaar schadevrij rijdt. Dat zegt helemaal niks over jouw rijkwaliteiten - er worden nog steeds mensen aangetroffen die al tientallen jaren zonder RBW rijden en ik ken persoonlijk mensen die naar alle reëele maatstaven geen rijbewijs zouden mogen hebben omdat ze een gevaar op de weg zijn, maar nog nooit een ongeluk hebben gemaakt. Dat is vooral een testament aan het overige verkeer; een deel van het rijden (auto of motor) behelst het goedmaken van andermans fouten.
Ik denk dat je zelf, als je er bij stilstaat, heel goed kunt beredenen wat er zou gebeuren als je met 80 over een stuk asfalt schuift met je blote been of arm, ik denk dat je gewoon plezier ontleent aan het beeld dat je van jezelf probeert te schetsen door hier voor te doen dat het (voor jou) allemaal wel meevalt omdat je zo'n ervaren chauffeur zegt te zijn.
Verwijderd
Als mijn motor naar een garage zou moeten brengen dan wordt het voor mij al snel te duur... En de meeste dingen kan ik prima zelf, want hoe complex is zo'n machine nou eigenlijk?xos schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:26:
Wat @-tom-562 vermoedelijk probeert te zeggen is dat motorrijden op een technisch in goede staat verkerende motor met goede uitrusting niet veel goedkoper is dan een kleine wat oudere auto. Als je zoals jij niet investeert in dure uitrusting omdat je minder panisch bent voor de gevolgen van een ongelijk dan wij Nederlanders en veel onderhoud zelf doet dan heb je zeker gelijk.
("wij Nederlanders" ...?)
Ik beweer niet dat er een causaal verband is tussen een goede chauffeur zijn en geen ongeluk kunnen krijgen... Maar ik heb inmiddels wel een beetje een gevoel gekregen voor motorrijden en kan inschatten dat de kans klein is en voor een deel in mijn handen ligt. Dat doet overigens niets af aan het feit dat onverstandig is uiteraard.HTT-Thalan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:29:
[...]
Ik denk dat je zelf, als je er bij stilstaat, heel goed kunt beredenen wat er zou gebeuren als je met 80 over een stuk asfalt schuift met je blote been of arm, ik denk dat je gewoon plezier ontleent aan het beeld dat je van jezelf probeert te schetsen door hier voor te doen dat het (voor jou) allemaal wel meevalt omdat je zo'n ervaren chauffeur zegt te zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 12:55 ]
Gisteren nog gespot toen ik een testritje maakte vanwege wat nieuwe onderdelen:Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:35:
Ik beweer niet dat er een causaal verband is tussen een goede chauffeur zijn en geen ongeluk kunnen krijgen... Maar ik heb inmiddels wel een beetje een gevoel gekregen voor motorrijden en kan inschatten dat de kans klein is en voor een deel in mijn handen ligt. Dat doet overigens niet af aan het feit dat onverstandig is uiteraard.

Beiden alleen een helmpje (en hij, uiteraard, van die domme duivelsoortjes erop, weet niet wat voor rage dat is) en verder gewoon blote enkeltjes, beentjes, armpjes, en gympies aan de pootjes. Hij rijdt zo'n dubbel voorwiel geval dus kans bestaat dat hij niet eens een motorrijbewijs hééft, dikke kans dat hij een doormiddel van een SR op zijn bakkes gaat bij een relatief onschuldige situatie.
En dan lig je daar, amper over de 20 jaren oud, met littekens voor de rest van je leven.
Als je het hem vraagt, zul je een heel andere reactie krijgen. Hij waant zich waarschijnlijk perfect veilig, en zijn vriendin ook, want die stapt in een kort broekje achterop. Hij zal misschien nog aanwijzen dat hij niet, zoals ik, met maar één voorwiel rijdt (en dus naar zijn mening veiliger is) en dat hij 'toch gewoon zijn helm op heeft' en 'geen gekke dingen doet'.
Ik kijk er als buitenstaander naar en zie wel degelijk de gevaren die hij loopt. Op dezelfde manier proberen wij jou als buitenstaanders te vertellen dat wij wel degelijk gevaren zien, en dat we het zonde zouden vinden als je, het advies ten spijt, straks een ander verhaal te vertellen hebt.
Ja, koop een afgeschreven Suzuki Alto en je zit voor 1 of 2 tientjes meer droog en lekker warm. Mijn auto heeft niet om de 10k nieuwe banden nodig (ok, met een setje harde compound banden red je 17k ofzo op je motor), of om de 24k (b.v.) kleppen stellen/controleren, of een dure ketting. Qua verbruik zit je met een klein gebakje gelijkwaardig aan een motor. Verder hoef ik in mijn auto geen outfit aan van 1000 euro (als je een beetje fatsoenlijk spul wilt. Zelf zit ik voor mijn complete outfit op 1500 euro).Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:18:
Maar als je oude afgeschreven frikandellen rijdt, zonder motorkleding te dragen, dan zal het idd wel (marginaal) goedkoper zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 21-06-2017 13:04 ]
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Het zit je wel hoog he?HTT-Thalan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:00:
[...]
Gisteren nog gespot toen ik een testritje maakte vanwege wat nieuwe onderdelen:
[afbeelding]
Beiden alleen een helmpje (en hij, uiteraard, van die domme duivelsoortjes erop, weet niet wat voor rage dat is) en verder gewoon blote enkeltjes, beentjes, armpjes, en gympies aan de pootjes. Hij rijdt zo'n dubbel voorwiel geval dus kans bestaat dat hij niet eens een motorrijbewijs hééft, dikke kans dat hij een doormiddel van een SR op zijn bakkes gaat bij een relatief onschuldige situatie.
En dan lig je daar, amper over de 20 jaren oud, met littekens voor de rest van je leven.
Als je het hem vraagt, zul je een heel andere reactie krijgen. Hij waant zich waarschijnlijk perfect veilig, en zijn vriendin ook, want die stapt in een kort broekje achterop. Hij zal misschien nog aanwijzen dat hij niet, zoals ik, met maar één voorwiel rijdt (en dus naar zijn mening veiliger is) en dat hij 'toch gewoon zijn helm op heeft' en 'geen gekke dingen doet'.
Ik kijk er als buitenstaander naar en zie wel degelijk de gevaren die hij loopt. Op dezelfde manier proberen wij jou als buitenstaanders te vertellen dat wij wel degelijk gevaren zien, en dat we het zonde zouden vinden als je, het advies ten spijt, straks een ander verhaal te vertellen hebt.
Is dat niet zo'n Piaggio die praktisch niet kan omvallen? Lijkt me heerlijk. Lekker zonder pak rondknallen. (Oké, nu ben ik aan het trollen.)
Eerder een puddingraket. Met de motor haal ik trouwens één of zeventien. Doet z'n Altootje dat ook? En dat is even aangenomen dat je gratis kunt parkeren (niet in mijn geval).-tom-562 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:03:
[...]
Ja, koop een afgeschreven Suzuki Alto en je zit voor 1 of 2 tientjes meer droog en lekker warm. Mijn auto heeft niet om de 10k nieuwe banden nodig (ok, met een setje harde compound banden red je 17k ofzo op je motor), of om de 24k (b.v.) kleppen stellen/controleren, of een dure ketting. Qua verbruik zit je met een klein gebakje gelijkwaardig aan een motor.
Maar als je oude afgeschreven frikandellen rijdt, dan zal het idd wel (marginaal) goedkoper zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 13:06 ]
* Will_M vraagt zich af of mensen hier nou weer topicdiscussies opnieuw aan het voeren zijn of dat het korte termijngeheugen het met dit weer laat afweten?

Iets anders:
Ik heb hier nog een kortingsbon/code t.w.v. €5,- liggen van www.louis.de . Als ik er iemand blij mee kan maken dan laat ''t maar even weten (geldig tot 31 Juli 2017).
Iets anders:
Ik heb hier nog een kortingsbon/code t.w.v. €5,- liggen van www.louis.de . Als ik er iemand blij mee kan maken dan laat ''t maar even weten (geldig tot 31 Juli 2017).
[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 21-06-2017 13:11 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Die duivels oortjes zitten op die roof boxxer helmen omdat het deel van sluiting mechanisme ofzoiets is.
pauper helm
pauper helm
1 op 20 gemiddeld verbruikVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:03:
[...]
Eerder een puddingraket. Met de motor haal ik trouwens één of zeventien. Doet z'n Altootje dat ook? En dat is even aangenomen dat je gratis kunt parkeren (niet in mijn geval).
Zit nog minder op als de gemiddelde motor, echt enorm simpel spul om aan te werken.
[ Voor 10% gewijzigd door A13X op 21-06-2017 13:15 ]
Awesome
Dit topic is gesloten.
![]()