Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.525 views

Onderwerpen

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Erapaz schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:56:
Gisteren een DB killer gemonteerd, deze kreeg ik bij aankoop bij mijn motor voor in de BOSS demper. Daarna startte mijn motor erg slecht. Ik dacht eerst dat ik iets had natgemaakt bij het wassen. Vanochtend wilde hij alleen weer bijna niet starten. Normaal met dit weer zonder choke, beetje gas en lopen. Nu om en om met beetje gas en choke geprobeerd, uiteindelijk bij de 5de keer sloeg hij aan.

Kan het monteren van een DB killer zoveel invloed hebben?
Dat is toch heel simpel te beantwoorden door de DB killer er weer even uit te halen en te starten?

het lijkt mij gewoon kunnen hoor, gezien je het voor de motor moeilijker maakt om uit te ademen. Dus effect hebben, dat zal het sowieso.

Respect to the man in the icecream van!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Erapaz schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:56:
Gisteren een DB killer gemonteerd, deze kreeg ik bij aankoop bij mijn motor voor in de BOSS demper. Daarna startte mijn motor erg slecht. Ik dacht eerst dat ik iets had natgemaakt bij het wassen. Vanochtend wilde hij alleen weer bijna niet starten. Normaal met dit weer zonder choke, beetje gas en lopen. Nu om en om met beetje gas en choke geprobeerd, uiteindelijk bij de 5de keer sloeg hij aan.

Kan het monteren van een DB killer zoveel invloed hebben?
Jazeker. Je moet de motor afstellen met of zonder db killer. En daarna niet veranderen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ja, DB killer ga ik er weer even uithalen om te kijken of dat helpt. Ik verwacht alleen dat hij met warme motor wel start. Dus dan moet ik hem ook eerst laten afkoelen. In ieder geval goed om te lezen dat dit de oorzaak zou kunnen zijn.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-11 11:30
Hamza schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:06:
Hoho, ik zeg niet dat ik het ga kopen en ik vroeg me alleen af of mensen ook zoiets hebben meegemaakt. Ik weet wel beter.
Blijkbaar niet aangezien je het volgende post?
Hamza schreef op maandag 19 juni 2017 @ 01:11:
Alle belletjes gaan af maar ik heb toch nog een bevestiging nodig.
Scam is zowat net zo oud als het internet zelf.
Of voed ik nu de troll..

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-11 14:54

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Naar beneden dus? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:06
Had hier paar weken terug al verteld dat de dealer na een beurt aangaf dat de tand / ketting set bijna op zou zijn, zou met 19k km vervangen moeten worden. Toevallig hadden ze bij Van Wijk (niet de dealer die onderhoud had gedaan) dit weekend Putoline stand staan met brug, hebben ze hem er even op gezet. Constateerde dat de tandwielen inderdaad al redelijk versleten beginnen te worden. Zag daarnaast ook wat voor een gigantische bende de ketting wel niet was. Heb altijd netjes om de 600km ingevet, maar als er al een dikke laag zand/vet op zit zal dat niet veel helpen.

Dus gisteren maar even mijn hele ketting gereinigd. Haalde voor de grap even het kapje over de voorste tandwiel er af, wat een puinhoop! Al het vet en andere zooi zat er mooi in opgehoopt, geen wonder dat die tandwielen zo hard gaan... :F

Nu is alles weer mooi schoon, moet denk maar regelmatiger dit gaan uitvoeren. Heb hem sinds vorig jaar eind juli en heb de ketting nooit volledig schoon gemaakt. Blijkbaar is dat toch wel nodig :)

Nu wel mooi een paddock stand rijker (maakt het leven zo veeeel gemakkelijker, en mijn vriendin is ook blij want die moest altijd achter me aan rennen zodat zij de ketting kon inspuiten :+ )

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Verwijderd

Gisteren had ik toch echt veel last van de hitte, in het begin ging het wel lekker haalde wat motorrijders zo links en rechts in.

Maar toen werd het allemaal wat te veel qua temperatuur: eerst haalde een BMW GS met duo mij in en kon deze onmogelijk meer bijhouden en daarna een Harley met duo die ik wat ik ook deed niet meer kon bijbenen :X

Mijn lijnen klopten niet meer, constant target fixation, veels te vroeg of te laat remmen, etc etc.

Ben maar op de eerste en beste parkeerplaats gestopt om flink wat te drinken want ik had al uren niet meer gedronken en ben daarna rustig naar huis gereden. Als ik langer door was gereden was ik waarschijnlijk ergens de vangrail in gevlogen.

Tip van flip: wanneer je merkt dat het motorrijden niet gaat zoals het moet gaan stop dan onmiddelijk :)

Verwijderd

aidanl schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:16:
Heb altijd netjes om de 600km ingevet, maar als er al een dikke laag zand/vet op zit zal dat niet veel helpen.
Dat om de 600km invetten is geen vaste stelregel he ;) Ik denk namelijk dat je ketting te weinig hebt ingevet gezien je snelle slijtage.

Tip van flip: zorg dat de loopvlakken van je kettingschakels altijd donkergrijs zijn ;)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Freelance schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:50:
Beste Volvo rijder op de A2,

Ik vergeef je dat je me over het hoofd zag bij het invoegen.
Ik vergeef je dat je daarna een sigaret op mijn motor liet belanden want je probeerde het meteen te blussen met je ruitenwisservloeistof.

Ik hoop dat je mij vergeef dat ik je spiegel even inklapte toen ik je inhaalde in de file
Ach, die spiegel gebruikte ie toch niet. :+
Rody schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:24:
Gister weer even de boel schoongemaakt met wd40 en poetspapier. Wel aardig spierpijn :o

wat een troep zeg op de velgen en rondom de ketting. Was kennelijk vergeten na het inspuiten van de ketting even het overtollige vet weg te halen, gaat het zo lekker rondslingeren.

anyway volgende dingetje is een nieuwe cover voor het voortandwiel, bijvoorbeeld:
[afbeelding]

rizoma front sprocket cover voor de s1000rr

waarom: geen idee, omdat het kan :+
Zou lekker de originele cover houden! Zit zoveel gunk onder, bij zo'n open model zie je het of zitten, of het komt tegen je broek ;) en optisch vind ik dit nou niet eens een echte verbetering.
Hoho, ik zeg niet dat ik het ga kopen en ik vroeg me alleen af of mensen ook zoiets hebben meegemaakt. Ik weet wel beter.
Ja, is een bekende scam, wordt vaak toegepast bij autos. Ook van autos uit UK, zogenaamd meegenomen door een expat ofzo. Komt er altijd op neer dat jij een tussenpartij betaalt voor die auto/motor en die m mee zou nemen naar NL, als garantstelling. Helaas is die tussenpartij niet zo betrouwbaar als het klinkt en gewoon een alias van de scammer. Daarom ws ook maar één foto van die motor, zodat hij meer foto's sturen kan als jij erom vraagt.

Bij autos vanuit de UK is het linkse stuur het standaard excuus, maar invoerbelasting te hoog vinden en dus je motor maar terug verschepen? Denk dat de invoerbelasting goedkoper is :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Panini
Ik vind 600km wel vrij summier eigenlijk als interval voor het invetten. Zou rond de 300km aanhouden.

[ Voor 18% gewijzigd door Panini op 19-06-2017 11:46 ]

Verwijderd

Panini schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:45:
Ik vind 600km wel vrij summier eigenlijk als interval voor het invetten. Zou rond de 300km aanhouden.
Ik zou geen kilometers aanhouden maar gewoon spuiten wanneer het nodig is ;)

Maar 600km is wel heel summier inderdaad.

• aidanl
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:39:
[...]

Dat om de 600km invetten is geen vaste stelregel he ;) Ik denk namelijk dat je ketting te weinig hebt ingevet gezien je snelle slijtage.

Tip van flip: zorg dat de loopvlakken van je kettingschakels altijd donkergrijs zijn ;)
Ik vind 600km wel vrij summier eigenlijk. Zou rond de 300km aanhouden.
600km was aangegeven vanuit dealer / rijschool / andere dealers / mede rijders. Zelf let ik er ook altijd op of de schakels inderdaad donkergrijs zijn, alleen laatste paar weken zag ik het iets minder door alle troep die er op zat. Je kon geen verschil meer zien.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is niet sumier maar een beetje de standaard? De makkelijke stelregel is om de 2 tankbeurt ongeveer. Ik zelf doe het vaak iets later puur vanwege het vet wat ik gebruik en de lange afstanden. Met regen zie je wel dat het eerder moet of met de wat sportievere ritjes. Met het rechtuit tokkelen op de snelweg gebeurd er weinig mee en zal het eerder 800km zijn (3,5 tankbeurten met geluk :+ ).

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Joopieboy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:05:
[...]

Dat is niet sumier maar een beetje de standaard?
Het advies van Erik van Lent is elke 300 a 400km:

http://www.knmv.nl/Nieuws...-voor-vertrek-je-ketting/

Het advies van Stacheldraht is: spuit wanneer het nodig is :P

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33

-tom-562

Oliesjeik

Waarom vraag je het hier dan :P
Deze truuk is net zo oud als het internet. Dat er nog mensen zijn die serieus denken dat het geen scam is snap ik ook nog steeds niet. Zulke mensen moet je recht in hun gezicht uitlachen als ze er in trappen.

Vaak bu'j te bang!

• aidanl
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:11:
[...]

Dat inderdaad dus! Maar houd ook je ketting schoon want anders zie je door de zwarte troep niet meer of het wel/niet nodig is.

Overigens heeft mijn vriendin van het weekend helaas haar ER 6F laten vallen, probeerde tussen paaltjes te rijden, schakkelde naar neutraal en had dus geen trekkende kracht meer. Daardoor viel ze stilstaand om.

Resultaat: gebroken remhendel, verbogen voetrem + kuipschade. Dat laatste boeit even minder, maar probeer nu even OEM voetrem en remhendel te vinden. Weet iemand hier een goede webshop voor? Gaat dus om Kawasaki ER6F 2007. Remhendel heb ik kunnen vinden, pedaal niet. Willen niet via een dealer gaan want die rekenden meteen de hoofdprijs.

[ Voor 47% gewijzigd door aidanl op 19-06-2017 12:17 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:11:
[...]

Het advies van Erik van Lent is elke 300 a 400km:

http://www.knmv.nl/Nieuws...-voor-vertrek-je-ketting/

3-400km, dan kan ik de klodders vet van mijn achterbrug en velg af blijven halen. ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
aidanl schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:14:
[...]

Dat inderdaad dus! Maar houd ook je ketting schoon want anders zie je door de zwarte troep niet meer of het wel/niet nodig is.

Overigens heeft mijn vriendin van het weekend helaas haar ER 6F laten vallen, probeerde tussen paaltjes te rijden, schakkelde naar neutraal en had dus geen trekkende kracht meer. Daardoor viel ze stilstaand om.

Resultaat: gebroken remhendel, verbogen voetrem + kuipschade. Dat laatste boeit even minder, maar probeer nu even OEM voetrem en remhendel te vinden. Weet iemand hier een goede webshop voor? Gaat dus om Kawasaki ER6F 2007. Remhendel heb ik kunnen vinden, pedaal niet. Willen niet via een dealer gaan want die rekenden meteen de hoofdprijs.
Hierzo, 3 tientjes. Wel gebruikt ipv nieuw, maar het is zo te zien iig nog recht.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:57

A13X

Dude

[...]
Weet iemand hier een goede webshop voor?
Balen, ik kijk vaak hier http://www.japparts.nl/in...8_97_1326&sort=20a&page=1 voor onderdelen. Als iets er niet tussen staat kun je een mailtje sturen en dan krijg je meestal vrij snel reactie.

Awesome

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:10
[...]

Zo één?
https://www.motorparts-on...-2010/rempedaal/201190476

Is een website waar veel onderdelen staan van verschillende sloperijen in Nederland en België. Heb er zelf ook al wel eens wat dingen gekocht :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 19-06-2017 13:01 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:44
Wat me wel een keer is opgevallen trouwens is dat Erik de ketting aan de buitenkant sprayt, maar dat op mijn spuitbus S100 staat dat je de ketting vanaf de binnenkant moet sprayen net voor het achtertandwiel. Wat is nu de juiste manier, of maakt het weinig uit?

[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 19-06-2017 13:16 ]

• aidanl
Dank jullie! Ik ga er naar kijken, zorgen dat ze weer snel de weg op kan.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Panini schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:15:
[...]

Hoop dat het een troll post is. Anders zou het echt te belachelijk zijn. :X
Vooral dat "inklappen" van die spiegel!! Als je een auto hebt met automatisch inklappende buitenspiegels dan sloop je daar meestal het mechanisme van als je zo'n ding handmatig inklapt :X

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Panini
Joopieboy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:19:
[...]

3-400km, dan kan ik de klodders vet van mijn achterbrug en velg af blijven halen. ;)
Wat minder erop spuiten dan. In het begin ook altijd heel fanatiek met dat spul, totdat me pa erop was dat heel mijn motor onder zat.
Joopieboy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:05:
[...]

Dat is niet sumier maar een beetje de standaard? De makkelijke stelregel is om de 2 tankbeurt ongeveer. Ik zelf doe het vaak iets later puur vanwege het vet wat ik gebruik en de lange afstanden. Met regen zie je wel dat het eerder moet of met de wat sportievere ritjes. Met het rechtuit tokkelen op de snelweg gebeurd er weinig mee en zal het eerder 800km zijn (3,5 tankbeurten met geluk :+ ).
De standaard? Niemand uit de groep waar ik mee rijd houdt dat aan.
Of het een representatieve steekproef is..tsja :+
wimmel_1 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:38:
[...]

Vooral dat "inklappen" van die spiegel!! Als je een auto hebt met automatisch inklappende buitenspiegels dan sloop je daar meestal het mechanisme van als je zo'n ding handmatig inklapt :X
Ik reageerde niet op het spiegel verhaal ;)
InZane schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:15:
[...]

Wat me wel een keer is opgevallen trouwens is dat Erik de ketting aan de buitenkant sprayt, maar dat op mijn spuitbus S100 staat dat je de ketting vanaf de binnenkant moet sprayen net voor het achtertandwiel. Wat is nu de juiste manier, of maakt het weinig uit?

[video]
Binnenkant.

[ Voor 30% gewijzigd door Panini op 19-06-2017 13:45 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
InZane schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:15:
[...]

Altijd aan de binnenkant. Aan de buitenkant vliegt het er snel af als je wat harder gaat rijden. Aan de binnenkant word het juist netjes verdeelt over de ketting bij hogere snelheid. Snap niet dat iemand het aan de buitenkant zou doen.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:44
PilatuS schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:44:
Snap niet dat iemand het aan de buitenkant zou doen.
Ik zou het ook niet doen, maar het verbaast me dan wel weer dat Erik (want die heeft er verstand van, toch?) het wel doet.

• PilatuS
  • Niet online
InZane schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:51:
[...]

Ik zou het ook niet doen, maar het verbaast me dan wel weer dat Erik (want die heeft er verstand van, toch?) het wel doet.
Misschien wil ie veel kettingsetjes verkopen :+

Geen idee waarom ie het zo doet. Zou het gewoon eens vragen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring met lithium-accu's? Mijn Caponord kan een verse accu gebruiken, misschien is het nuttig om eens een upgrade naar een lithium-accu te doen. Ik lees echter ook dat die dingen minder geschikt zijn voor in de winter, maar ken zelf niemand die met zo'n ding rondrijd om het te bevestigen.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Chakotay schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:13:
Heeft iemand hier ervaring met lithium-accu's? Mijn Caponord kan een verse accu gebruiken, misschien is het nuttig om eens een upgrade naar een lithium-accu te doen. Ik lees echter ook dat die dingen minder geschikt zijn voor in de winter, maar ken zelf niemand die met zo'n ding rondrijd om het te bevestigen.
'k weet niet of je een battery tender hebt, maar weet dat je die typisch niet kan hergebruiken met een Lithium accu. Die laden op een andere manier.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dryhte schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:29:
[...]

'k weet niet of je een battery tender hebt, maar weet dat je die typisch niet kan hergebruiken met een Lithium accu. Die laden op een andere manier.
Dat is bekend idd, er zal even een nieuw ladertje moeten komen in dat geval sowieso.

• PilatuS
  • Niet online
Het grootste voordeel is het lagere gewicht. Verder heeft het eigenlijk alleen nadelen.

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 13:20
Ik heb Motul Keramisch spul voor mijn ketting. Is niet echt een spray maar een soort foam. Spetter niet zo als je het op de ketting spuit. Werkt prima. Heeft de ketting goed beschermt in de winter.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:36:
[...]

Het grootste voordeel is het lagere gewicht. Verder heeft het eigenlijk alleen nadelen.
Niet ook hogere maximale start-stroom en lager spanningsverlies?

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:31
Ik ga als mijn huidige accu's de geest geven overstappen naar lithium. De lagere gewicht + formaat + max startstroom + geen spanningsverlies zijn toch echt flinke voordelen ten opzichte van conventionele accu's. Ik weet dat Royal Jordanian zweert bij Shorai accu's. Die ga ik later ook proberen.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Lithium accu's kunnen, volgens verschillende bronnen op het internet, niet zo goed tegen kou. Ze zijn dus perfect voor de mooi weer rijder, maar als je het hele jaar door rijdt is het misschien toch niet de juiste keuze. Heb om die reden een Yuasa AGM Tech accu gekozen zodat ik me daar verder ook geen zorgen om hoef te maken. :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Dryhte
Was LiFePO4 niet beter bestand tegen de kou? Da's ook Li...
'k vond deze:

http://advrider.com/index...phosphate-lifepo4.757934/
http://horizonadv.com/gea...w-about-lithium-batteries
When temperatures approach freezing it is hard on all batteries. However, LiFePO batteries get weak in cold weather, but there is an easy fix. Just turn your switch on and when the battery starts to discharge the chemical reaction will warm the battery internally. I have experienced this first hand in the winter. I have tried to start the bike when its very cold and I thought I had a dead battery. Then I remembered I switched to LiFePO. I let my headlight burn for about 1 minute and it fired right up.

I had a problem with a lead acid battery in my KLR during offroad rides. I fall a lot and acid can leak out. With a LiFePO battery all the cells are separate and protected in a ballistic case. They are more tolerant to rugged use.

[ Voor 91% gewijzigd door Dryhte op 19-06-2017 15:22 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ik heb zo'n ding op mijn vorige circuit motor gehad. De vorige eigenaar had hem erop gezet. Ding doet wat het moet doen. Hij is wel kapot gegaan deze winter omdat ik ivm een verhuizing het ding niet aan een lader kon leggen. De straatmotor met een oudere accu (ook een Aprilia) en meer electronica aan boord starte direct na 6 maanden stil gestaan te hebben zonder aan een lader gehangen te hebben. Persoonlijk zie ik maar weinig voordelen.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:39:
[...]

De enige juiste volgens mij. Of een ketting gesmeerd moet worden is afhankelijk van zoveel factoren dat een vast aantal KM's niet een goede stelregel is. Bling bling op een motor is goed, maar niet op de ketting.
Binnen of buitenkant smeren maakt bij handmatisch smeren mi ook niet zoveel uit: de rollen kunnen immers vrij bewegen dus het kan zomaar zijn dat de ene rondtje voor-achter kettingwiel de binnenkant de binnenkant is en het volgende rondje ineens de binnenkant de buitenkant is. Vet/smeer is sticky genoeg (zou dat moeten zijn) zodat het niet uitmaakt waar je het smeert.
Voor Osco of andere automatische smeer systemen met dunne olie zou ik wel de binnenkant doen omdat dat er wel erg makkelijk afvliegt.

• PilatuS
  • Niet online
SniperGuy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:01:
[...]
Binnen of buitenkant smeren maakt bij handmatisch smeren mi ook niet zoveel uit: de rollen kunnen immers vrij bewegen dus het kan zomaar zijn dat de ene rondtje voor-achter kettingwiel de binnenkant de binnenkant is en het volgende rondje ineens de binnenkant de buitenkant is.
De ketting is natuurlijk meer dan de rollen, de schakels moeten net zo goed ingevet worden. De schakels kunnen ook niet omdraaien. Voor de rollen maakt aan de binnenkant of buitenkant smeren niet uit, maar voor de schakels wel.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:42:
[...]

Niet ook hogere maximale start-stroom en lager spanningsverlies?
Ik heb een Li-Ion accu in één van m'n helmen zitten voor het BT-gedeelte (X-Lte X702 met N-COM systeem). Heb er al een paar keer een nieuwe accu voor mogen bestellen omdat die dingen er ab-so-luut niet tegen kunnen om volledig ontladen te worden. In de winter moet ik die helm dus regelmatig aan de lader leggen |:(

Nieuw accuutje: €29,94 incl. verzendkosten :o

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 19-06-2017 17:17 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Duidelijk... Geen lithium-accu voor mij dus. Hogere startstroom en stabielere spanning is erg prettig met het zware Rotax-blok in de Aprilia, maar als het doodgaat in de winter heb ik er niet zoveel aan :P

Maar gewoon weer een Yuasa YTX-14 bestellen dus :)

Goed warm net trouwens... 34°C op het dashboard net, niet tof om dan 'vast' te zitten achter een motoragent in de file die niet harder dan stapvoets gaat :X

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:00
Ik hoop niet dat ik @Joopieboy vanmiddag rond 16:40 bij Vught richting Eindhoven zag rijden (of wie dan ook, maar hij was de eerste aan wie ik dacht :+). Er reed in ieder geval een GSX-R met rook alsof de afterburner aanstond. Die is 100% zeker weten stuk.

Ik reed alleen aan de andere kant van de snelweg, dan is stoppen ook zo doelloos :D

[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 19-06-2017 18:52 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:49:
Ik hoop niet dat ik @Joopieboy vanmiddag rond 16:40 bij Vught richting Eindhoven zag rijden (of wie dan ook, maar hij was de eerste aan wie ik dacht :+). Er reed in ieder geval een GSX-R met rook alsof de afterburner aanstond. Die is 100% zeker weten stuk.

Ik reed alleen aan de andere kant van de snelweg, dan is stoppen ook zo doelloos :D
Mijne staat veilig in zijn hok en ik ben gevlucht in een kamer met de gordijnen dicht en vloerkoeling aan, dus nee gelukkig niet. :D

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:21:
Lijkt wel nodig geweest te zijn. :P
Los van alle "je olie wordt sowieso wel zwart": of het placebo is of niet, ik heb zeer sterk het gevoel dat 'ie veel soepeler loopt, rijdt en eigenlijk alles stukken beter is _O-

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:20:
[...]

Los van alle "je olie wordt sowieso wel zwart": of het placebo is of niet, ik heb zeer sterk het gevoel dat 'ie veel soepeler loopt, rijdt en eigenlijk alles stukken beter is _O-
Heb ik meestal ook wel minimaal, alleen de eerste beurt vaan de gixxer een tijd geleden was ook wel heel erg nodig. :X Dat merk je echt...

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:22:
[...]

Heb ik meestal ook wel minimaal, alleen de eerste beurt vaan de gixxer een tijd geleden was ook wel heel erg nodig. :X Dat merk je echt...
:o Foei! Beter voor je fiets zorgen :P

Viel me trouwens op dat de olie na 200 km nog steeds rood was, nog niet zwart ofzo. Had wel verwacht dat ondertussen alle prut wat her en der nog zou zitten 't wel weer vervuild zou hebben.. Nou ja, komt vanzelf :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:24:
[...]

:o Foei! Beter voor je fiets zorgen :P

Viel me trouwens op dat de olie na 200 km nog steeds rood was, nog niet zwart ofzo. Had wel verwacht dat ondertussen alle prut wat her en der nog zou zitten 't wel weer vervuild zou hebben.. Nou ja, komt vanzelf :+
Fiets van JoopieBoy is wel door een liefhebber van Japanse motoren onder handen genomen nadat 't apparaat de eerste jaren waarschijnlijk gewoon een beetje "bij en bij" onderhouden is geweest. :o

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Net gekocht, kreeg het advies om een beetje los te rijden van mijn monteur (had een tijd stilgestaan en we wisten niet zeker wanneer die zijn laatste beurt had gehad), binnen een maand was de olie gitzwart en schakelde die niet helemaal super soepel. :X

We kwamen er toch wel achter dat er toch al even niet echt veel aan onderhoud was gedaan. :X

Nu is die weer helemaal fris en superstrak en goed afgesteld. :Y Daarom was die beurt best duur, maar dan weten we nu wat we hebben en kunnen we daarop doorbouwen. :P Veel beter onderhouden gixxer kun je niet krijgen. ;)

Edit: met @wimmel_1 dus :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 19-06-2017 20:28 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Een tijdje geleden heb ik zon'n mooie 12-volt aansluiting gemaakt in mijn dashboard. Deze heb ik direct op de accu aangesloten, doch via een voorgemaakte accukabel met ingebouwde zekering (ik heb er 15amp in zitten) waar je normaal ook een verwarmd kledingstuk op kunt gebruiken. Ik heb simpelweg de eindconnector verwijderd en hier de 12-volt aansluiting op gemaakt.

Welnu, het testen is gebeurd door middel van de elektrische pomp die ik gebruik om mijn banden op te pompen. Die werkt feilloos - zojuist nog gebruikt.

Steek ik echter een 12-volt-naar-usb convertor in die aansluiting, met het doel mijn telefoon op te laden.... begint het ding te knetteren en smeulen. Ik dacht initieel dat het wel aan de plug zou liggen, versleten/goedkope meuk of iets dergelijks, maar ik steek er nu net een tweede plug in en die begint ook te smeulen.

Dus dan vraag ik me af waar het mis gaat! Ik pak er dus een voltmetertje bij. Ik zet de voltmeter op 20DC en test hem even op een AA batterij: hij geeft netjes 1.5 volt aan.

Ik test de 12-volt aansluiting op de motor door de rode meetpen midden onderin de socket te duwen (waar normaal de 12pin tegen aan drukt) en de zwarte meetpen tegen de zijwand te drukken. De meter leest -0,00, vreemd genoeg. Dus ik test het andersom (je weet het niet) door de zwarte pen op het midden te drukken en de rode tegen de zijwand. Meter leest 0,00.

Hoe kan dit? Magie? Spoken? Ik heb dit weekend een lange rit en heb stroom nodig onderweg :X.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

aidanl schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:16:
Had hier paar weken terug al verteld dat de dealer na een beurt aangaf dat de tand / ketting set bijna op zou zijn, zou met 19k km vervangen moeten worden. Toevallig hadden ze bij Van Wijk (niet de dealer die onderhoud had gedaan) dit weekend Putoline stand staan met brug, hebben ze hem er even op gezet. Constateerde dat de tandwielen inderdaad al redelijk versleten beginnen te worden. Zag daarnaast ook wat voor een gigantische bende de ketting wel niet was. Heb altijd netjes om de 600km ingevet, maar als er al een dikke laag zand/vet op zit zal dat niet veel helpen.

Dus gisteren maar even mijn hele ketting gereinigd. Haalde voor de grap even het kapje over de voorste tandwiel er af, wat een puinhoop! Al het vet en andere zooi zat er mooi in opgehoopt, geen wonder dat die tandwielen zo hard gaan... :F

Nu is alles weer mooi schoon, moet denk maar regelmatiger dit gaan uitvoeren. Heb hem sinds vorig jaar eind juli en heb de ketting nooit volledig schoon gemaakt. Blijkbaar is dat toch wel nodig :)

Nu wel mooi een paddock stand rijker (maakt het leven zo veeeel gemakkelijker, en mijn vriendin is ook blij want die moest altijd achter me aan rennen zodat zij de ketting kon inspuiten :+ )
Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_fa5ab72.jpg
Beetje dit idee? Ik smeer eigenlijk elke tankbeurt of na elke regenrit met vet (geen spuitspul), dus dat is elke 350 km ofzo. Maar ik denk dat ik ook gewoon veel teveel vet gebruik, dus daarmee ga ik iets minderen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@HTT-Thalan Zwarte pen is massa, dat is de buitenkant van de houder. De punt onderin is de plus. 20V zou niet echt mogen kunnen, maar ik lees wel eens wat over piekspanningen op het net. Vandaar dat ik een kastje van sw motech ertussen hebt die de spanning stabiliseerd. :Y

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:34:
[...]

[afbeelding]
Beetje dit idee? Ik smeer eigenlijk elke tankbeurt of na elke regenrit met vet (geen spuitspul), dus dat is elke 350 km ofzo. Maar ik denk dat ik ook gewoon veel teveel vet gebruik, dus daarmee ga ik iets minderen.
Dat daar een hoop zooi gaat zitten is heel normaal hoor. Liever bij iedere nieuwe kettingset daar de boel schoonmaken dan 2x zo vaak een nieuwe kettingset nodig hebben.

• lolgast
@HTT-Thalan
Makkelijker kunnen we het niet maken (wel goedkoper :D)
Optimate accu-kabel: €9,99
Optimate USB-adapter: €19,99

Werkt als een tiet en via die kabel van 9,99 kun je de optimate aansluiten om de accu te laden d:)b

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:36:
@HTT-Thalan Zwarte pen is massa, dat is de buitenkant van de houder. De punt onderin is de plus. 20V zou niet echt mogen kunnen, maar ik lees wel eens wat over piekspanningen op het net. Vandaar dat ik een kastje van sw motech ertussen hebt die de spanning stabiliseerd. :Y
Volgens mij heb je niet goed gelezen :P. Ik méét geen 20 volt, de voltmeter staat ingesteld op 0-20 volt... op de socket meet ik gewoon 0,00, wat vreemd is, omdat de bandenpomp het gewoon doet in die socket.
lolgast schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:43:
@HTT-Thalan
Makkelijker kunnen we het niet maken (wel goedkoper :D)
Optimate accu-kabel: €9,99
Optimate USB-adapter: €19,99

Werkt als een tiet en via die kabel van 9,99 kun je de optimate aansluiten om hem te laden d:)b
Zo'n kabel zit er dus gewoon tussen... en daarna een normale (sigaretten-aansteker) 12-volt socket.

[ Voor 35% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-06-2017 21:46 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:40:
[...]

Dat daar een hoop zooi gaat zitten is heel normaal hoor. Liever bij iedere nieuwe kettingset daar de boel schoonmaken dan 2x zo vaak een nieuwe kettingset nodig hebben.
Dit was van een jaar / 3000 km gok ik zo...

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• lolgast
HTT-Thalan schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:45:
[...]

Zo'n kabel zit er dus gewoon tussen... en daarna een normale (sigaretten-aansteker) 12-volt socket.
Het ging mij meer om de adapter. Daar zit de converter in met een beveiliging om de accu niet te ontladen tijdens het laden van *vul USB-apparaat in*

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:46:
[...]

Dit was van een jaar / 3000 km gok ik zo...
Maakt niet uit :) Heb bij mijn fiets die cover vervangen door een model van carbon voor de looks. De motor had er nog geen 8.000km op staan en er zat zeker 1cm tot 2cm aan meuk in.

Ik smeer ook iedere 200 tot 300km wel en mijn kettingsets gaan erg lang mee. Ik zou niet minder gaan smeren omdat daar een laag komt te zitten. Die laag komt er toch wel, of het dan wat meer of minder is maakt niet uit.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:45:
[...]

Volgens mij heb je niet goed gelezen :P. Ik méét geen 20 volt, de voltmeter staat ingesteld op 0-20 volt... op de socket meet ik gewoon 0,00, wat vreemd is, omdat de bandenpomp het gewoon doet in die socket.
Sorry, je meet AC of DC (~ of =) ? Maar smeulen zei je of wat?

Wat ik merk met de Kangoo op het werk dat je contactpen van de adapter niet lekker erin valt en daarmee geen contact maakt of slecht contact maakt...

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:49:
[...]

Het ging mij meer om de adapter. Daar zit de converter in met een beveiliging om de accu niet te ontladen tijdens het laden van *vul USB-apparaat in*
Luister, de socket wérkt - ik kan er een apparaat in steken en die functioneert dan gewoon. Ik wil geen speciale kabel, ik wil gewoon een normale aansluiting waar normale 12-volt pluggen in passen - mijn bandenpomp werkt níet op usb.
Joopieboy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:51:
[...]

Sorry, je meet AC of DC (~ of =) ? Maar smeulen zei je of wat?

Wat ik merk met de Kangoo op het werk dat je contactpen van de adapter niet lekker erin valt en daarmee geen contact maakt of slecht contact maakt...
Het is een accu, dus ik meet DC. Ik heb getest op een AA-batterij en die word correct gemeten.

- edit -

Om uit te sluiten dat het een contactprobleem met de meetpennen is, heb ik een 12volt plug afgeknipt van een kapot apparaat, het einde gestript en de om de respectievelijke min- en plus meetpennen gewikkeld. Voltmeter geeft nog steeds 0,00 aan.

[ Voor 42% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-06-2017 22:01 ]

• Osiris
  • Niet online
Als hij functioneert en je meet 0,0 V, dan meet je simpelweg niet correct :P

@Joopieboy Ik doelde meer op waar hij z'n meetpennetjes houdt ;) 't Feit dat 'ie 1,5 V kan meten geeft aan dat z'n meter correct stond :)

Over ketting smeren: 't is voor mij praktisch niet prettig om tijdens een lange werkdag óók nog eens de paddock stand erbij te moeten pakken en de ketting te smeren. Als ik thuis kom, wil ik gewoon even chillen, wat eten en slapen.
Dat resulteert echter wel in minimaal 1000 km tussen smeerbeurten :X

[ Voor 81% gewijzigd door Osiris op 19-06-2017 21:54 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup maar daarom dat ik even extra vraag @HTT-Thalan. :) Sommige meters kunnen niet verkeerdom meter, pennen moeten op de juiste poort (zwart op com en rood op Volt).

En met vele lange afstanden boeit dat niet zo, doe het zelf ook wel (dan max 800km).

[ Voor 81% gewijzigd door Joopieboy op 19-06-2017 21:55 ]

• lolgast
@HTT-Thalan
Ik snap je ;)

Maar smeulen, heb je de plus en min van de kabel niet verkeerd aangesloten. Misschien dat de bandenpomp een ingebouwde beveiliging heeft waardoor hij alsnog werkt?
Even los van je meetwaardes, want daar gaat iets anders fout. Massa gemeten op gepoedercoat deel misschien?

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:51:
Over ketting smeren: 't is voor mij praktisch niet prettig om tijdens een lange werkdag óók nog eens de paddock stand erbij te moeten pakken en de ketting te smeren. Als ik thuis kom, wil ik gewoon even chillen, wat eten en slapen.
Dat resulteert echter wel in minimaal 1000 km tussen smeerbeurten :X
Voor mij is het echt 1 minuut werk om te doen. Maar los van dat, waarom geen automatisch systeem als je het niet wil zelf wil doen ?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:01:
@HTT-Thalan
Ik snap je ;)

Maar smeulen, heb je de plus en min van de kabel niet verkeerd aangesloten. Misschien dat de bandenpomp een ingebouwde beveiliging heeft waardoor hij alsnog werkt?
De plus en min van de gebruikte kabel zitten beide direct op de accu. Ik heb inderdaad gedacht ik misschien de min en de plus verwisseld zou hebben, maar dan zou de meter een minwaarde moeten aangeven, of toch in ieder geval reactie geven wanneer ik de polen van de voltmeter omdraai, en dat geen ook geen reactie (meetwaarde 0,00).

• tdw

tdw

Amai seg!

lolgast schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:01:
@HTT-Thalan
Ik snap je ;)

Even los van je meetwaardes, want daar gaat iets anders fout. Massa gemeten op gepoedercoat deel misschien?
Dat zou je inderdaag nog wel kunnen proberen, in plaats van de 'min' uit de socket gewoon een stalen bout/moer/ding aanraken op het frame oid. Dan zou die ook 12V aan moeten geven.

~ James May

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:03:
[...]

Voor mij is het echt 1 minuut werk om te doen. Maar los van dat, waarom geen automatisch systeem als je het niet wil zelf wil doen ?
Als ik een garage/schuur-aan-huis of iets dergelijks had zou 't al aardig wat "moeite" schelen. 't Is ook meer "geen zin/puf" dan daadwerkelijk "niet mogelijk" ofzo hoor.

Automatische systemen hebben ook zo hun nadelen helaas. Vloeibare olie die d'r net zo makkelijk weer vanaf spettert volgens mij enzo. En 't is keilelijk :+

• lolgast
@Osiris
Lelijk? Ik had het bij de zx7r onder de buddyseat zitten. Zie je niets van hoor :?
En je moet hem gewoon niet te veel laten lopen, elke 25 km een druppel doet al veel als je het vergelijkt met 1000km niets

[ Voor 39% gewijzigd door lolgast op 19-06-2017 22:16 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tdw schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:03:
[...]

Dat zou je inderdaag nog wel kunnen proberen, in plaats van de 'min' uit de socket gewoon een stalen bout/moer/ding aanraken op het frame oid. Dan zou die ook 12V aan moeten geven.
Ook even geprobeerd, en dat geeft een vreemd resultaat... ik heb eerst weerstand gemeten tussen 2 metalen delen op de motor. Die bleek nul als ik één pen op een bout van het koppelingsdeksel druk, en de andere op de kopbout van mijn voorvering. Die twee onderdelen zijn dus niet gecoat/geverfd en geleiden prima (nul meetbare weerstand tussen die twee).

Als ik vervolgens één meetpen op de kopbout druk, en de andere in de socket... krijg ik alleen nul weerstand op de centrale aansluiting onderin (wat de plus zou moeten zijn). Dit resultaat insinueert dat ik de aansluiting verkeerd om aan heb gesloten. Echter: ik krijg geen 12 volt als ik een meetpen op de massa hou en de andere tegen de buitenwand/zijkant van de 12 volt socket.

• tdw

tdw

Amai seg!

HTT-Thalan schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:17:
[...]

Ook even geprobeerd, en dat geeft een vreemd resultaat... ik heb eerst weerstand gemeten tussen 2 metalen delen op de motor. Die bleek nul als ik één pen op een bout van het koppelingsdeksel druk, en de andere op de kopbout van mijn voorvering. Die twee onderdelen zijn dus niet gecoat/geverfd en geleiden prima (nul meetbare weerstand tussen die twee).

Als ik vervolgens één meetpen op de kopbout druk, en de andere in de socket... krijg ik alleen nul weerstand op de centrale aansluiting onderin (wat de plus zou moeten zijn). Dit resultaat insinueert dat ik de aansluiting verkeerd om aan heb gesloten. Echter: ik krijg geen 12 volt als ik een meetpen op de massa hou en de andere tegen de buitenwand/zijkant van de 12 volt socket.
En als je gewoon tussen de centrale aansluiting onderin en de kopbout meet (Volt DC), wat krijg je dan?

~ James May

• lolgast
Misschien een gek idee. Test eens of de bandenpomp het nog doet? Want dit klinkt als kabelbreuk na een slecht contact (smeulen)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tdw schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:27:
[...]

En als je gewoon tussen de centrale aansluiting onderin en de kopbout meet (Volt DC), wat krijg je dan?
Nou, ik heb het opgelost, en ook de vreemde meetwaarden verklaard.

Oorzaak: De plus-en-min draden van de 12v socket zaten verkeerd om aangesloten op de accukabel. Ik heb me (stom) laten leiden door de kleuren van de socket: normaliter is een gekleurde draad plus en een zwarte draad massa (maar dat heb ik dit geval gewoon aangenomen en niet gecontroleerd - daar ging het al mis :P).

Dat verklaart waarom mijn usb-stekkers werden opgeblazen, maar níet waarom de bandenpomp het gewoon deed (en nog steeds doet) - maar misschien kan die gewoon in 'andersom' modus draaien....

Gaandeweg mijn pogingen (ik heb in totaal 3 usb-stekkers gesloopt) bleef er dus ook gewoon stroom uit de socket komen, maar toen ik eenmaal de tegenwoordigheid van geest had om een multimeter te pakken, meette ik steeds 0,00... en dat bleek dus te zijn gekomen door een geknapte zekering. Normaliter hoort die bij de eerste kortsluiting stuk te gaan, maar er zat een vrij zware zekering in vanwege de stroombehoefte van de bandenpomp, en om die door te smelten waren er dus 3 pogingen nodig :+.

Vervangende zekering erin gestoken en ik meet nu netjes 12 volt op de juiste pool van de socket, ook tegen massa elders op de motor.

De enige maar is: ik heb nu geen 12 volt apparaatjes meer om te testen, want ze zijn allemaal stuk :+.
Morgen dus maar even een nieuwe 12v usb stekker kopen :*).

En al doende is HTT weer een stukje wijzer geworden...

Ander positief nieuws: Geinspireerd door de off-road cursus vorige week (en de opgedane lessen) en omdat ik nu nieuwe (verlaagde) stepjes heb ben ik aan het afstellen gegaan van de voetrem en het schakelpookje, die stonden nu natuurlijk te hoog omdat de nieuwe stepjes 3.5cm verlaagd zijn.

Dit rijd nu erg comfortabel, ik kan nu volledig ontspannen rechtop staan bij het rijden, zelfs zo stabiel dat ik rotondes, kruispunten en (extreem) langzame slalom kan rijden zonder te gaan zitten. En uiteraard ook schakelen en remmen (al vergt dat nog meer oefening om echt soepel te gaan).

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Knip, nevemrmind :)

Edit: speel met de gedachte om de pan te verkopen. Ik heb mijn zinnen gezet op een gs :)
Maar ja, de pan is geen verkeerde motor... dilemma...

[ Voor 176% gewijzigd door teacher op 19-06-2017 23:04 ]

Wise enough to play the fool

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:02:
[...]

Nou, ik heb het opgelost, en ook de vreemde meetwaarden verklaard.

Oorzaak: De plus-en-min draden van de 12v socket zaten verkeerd om aangesloten op de accukabel. Ik heb me (stom) laten leiden door de kleuren van de socket: normaliter is een gekleurde draad plus en een zwarte draad massa (maar dat heb ik dit geval gewoon aangenomen en niet gecontroleerd - daar ging het al mis :P).

Dat verklaart waarom mijn usb-stekkers werden opgeblazen, maar níet waarom de bandenpomp het gewoon deed (en nog steeds doet) - maar misschien kan die gewoon in 'andersom' modus draaien....

Gaandeweg mijn pogingen (ik heb in totaal 3 usb-stekkers gesloopt) bleef er dus ook gewoon stroom uit de socket komen, maar toen ik eenmaal de tegenwoordigheid van geest had om een multimeter te pakken, meette ik steeds 0,00... en dat bleek dus te zijn gekomen door een geknapte zekering. Normaliter hoort die bij de eerste kortsluiting stuk te gaan, maar er zat een vrij zware zekering in vanwege de stroombehoefte van de bandenpomp, en om die door te smelten waren er dus 3 pogingen nodig :+.

Vervangende zekering erin gestoken en ik meet nu netjes 12 volt op de juiste pool van de socket, ook tegen massa elders op de motor.

De enige maar is: ik heb nu geen 12 volt apparaatjes meer om te testen, want ze zijn allemaal stuk :+.
Morgen dus maar even een nieuwe 12v usb stekker kopen :*).

En al doende is HTT weer een stukje wijzer geworden...
Weet je zeker dat je pomp blies en niet zoog? Kan me voorstellen dat de motor wel draait, maar in tegengestelde richting.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:14:
[...]

Weet je zeker dat je pomp blies en niet zoog? Kan me voorstellen dat de motor wel draait, maar in tegengestelde richting.
Er ging echt lucht bij in de banden, dus ja :+.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AC/DC - Thunderstruck :)

@HTT-Thalan : Misschien toch beter om een simpele relaisschakeling middels 't contactslot te maken? Je Dynamo levert AC en je apparatuur verwacht een stabiele DC stroom :P

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 19-06-2017 23:46 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ethirty schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:14:
[...]

Zo een pompmotor is gewoon wisselspanning hoor, wisselend machnetisch veld anders draait ie niet. :) Zit gewoon een schakeling in (gelukkig).

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

gwystyl

Beugeltje dan maar?

teacher schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:02:
Knip, nevemrmind :)

Edit: speel met de gedachte om de pan te verkopen. Ik heb mijn zinnen gezet op een gs :)
Maar ja, de pan is geen verkeerde motor... dilemma...
Same here, maar dan met een VFR ipv Pan....

Ik rij eigenlijk te weinig om voor mezelf de investering in een andere motor te rechtvaardigen, maar de GS die ik meehad naar een lang weekend Luxemburg reed wel erg lekker en waarschijnlijk beter dan mijn VFR aangezien ik wat minder voorover wil zitten....

De GS is wel lomp groot en duur, dus misschien dat ik wel ga kijken naar iets vergelijkbaars maar dan wat kleiner en goedkopers. Tot die tijd proberen de VFR nog wel fatsoenlijk te gebruiken, ik heb er niet voor niets net een kleine € 800 aan onderhoud voor uitgegeven :X

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Ah, stroomperikelen, altijd leuk...
Mijn dynamo zou wel eens zijn beste tijd kunnen hebben gehad. :( Gisteren na het werk nog even langs de supermarkt, maar daarna wou de motor niet meer starten.
Gelukkig was ik zo verstandig een verzekering met pechhulp te nemen, dus een half uurtje later stond er een ANWB mannetje met een accu booster. Vanavond eens kijken of de motor nog steeds gewoon wilt starten.

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 20-06-2017 08:53 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gwystyl schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:48:
[...]
De GS is wel lomp groot en duur, dus misschien dat ik wel ga kijken naar iets vergelijkbaars maar dan wat kleiner en goedkopers. [...]
Anders de F800GS eens checken? Of een S1000XR 8) maar die zijn denk ik niet goedkoper dan een GS.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-11 09:56

incmve

maredana.nl

Ik heb sinds vorige week een Vnetphone V8 bluetooth setje zodat ik ook gewoon kan rijden wanneer ik stand-by dienst heb :-)

Moet zeggen hij werkt best goed, geluid is behoorlijk duidelijk bij zowel telefoon als mp3.
Nog niet kunnen testen met andere rijders.

Op mijn VFR had ik geen plek voor de remote dus ik heb zelf maar even een dingetje gemaakt op de 3D printer.
Voor de liefhebber hij staat op Thingiverse

Afbeeldingslocatie: https://www.maredana.nl/wp-content/uploads/2017/06/20170617_151249.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.maredana.nl/wp-content/uploads/2017/06/201541395154.jpg

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-11 09:56

incmve

maredana.nl

darkkingll schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:53:
Ah, stroomperikelen, altijd leuk...
Mijn dynamo zou wel eens zijn beste tijd kunnen hebben gehad. :( Gisteren na het werk nog even langs de supermarkt, maar daarna wou de motor niet meer starten.
Gelukkig was ik zo verstandig een verzekering met pechhulp te nemen, dus een half uurtje later stond er een ANWB mannetje met een accu booster. Vanavond eens kijken of de motor nog steeds gewoon wilt starten.
Ik ken het :'(
Was 500 meter van huis, dacht dat loop ik ff met 25 graden temperatuur 8)7
Afbeeldingslocatie: https://www.maredana.nl/wp-content/uploads/2017/06/20170608_182650.jpg

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@noes Die is inderdaad ook leuk, maar nog niet zo heel oud dus ruim buiten budget. Datzelfde geldt voor de VFR 800 Crosrunner en nog wat andere modellen :'(. Ik heb zelfs al even gespiekt naar een R1150R of RT, maar die zijn niet eens (veel) goedkoper dan de GS.
De GS-en waar ik op gereden heb zijn een 1100 en 1150, maar zelfs die vind ik aan de dure kant. Volgens de twee met wie ik naar Luxemburg was past de GS qua formaat wel bij mij, en tijdens het rijden gaat het ook prima, maar vooral bij mij achter het huis is het lastig manouvreren/lopen en neemt zo'n ding veel plek in.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Hebben jullie ervaring met een losse regenjas over je leren pak of niet waterdichte jas? Ik heb nu een leren combi en een hoodie. Ik twijfel over bijvoorbeeld een Revit Guardian of cyclone.

Een alternatief is een goede waterdichte motorjas te kopen, dit is natuurlijk prijziger en je draagt fulltime een waterdichte jas, terwijl je eigenlijk zelden in de regen rijdt. Ik rij af en toe woon-werk en dan kom je wel eens een bui tegen, maar ik heb ook nog een auto dus ben niet aan de motor gebonden. Verder wil ik op weekendjes weg ook een optie hebben om in de regen te rijden, leren combi met regenkleding lijkt me dan het meest praktisch.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Even wat videomateriaal van de rit vorig weekend aan het checken :9~.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4QTEYzdaw0Uujsa30iZYi4aA/full.jpg

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Erapaz schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:24:
Hebben jullie ervaring met een losse regenjas over je leren pak of niet waterdichte jas? Ik heb nu een leren combi en een hoodie. Ik twijfel over bijvoorbeeld een Revit Guardian of cyclone.

Een alternatief is een goede waterdichte motorjas te kopen, dit is natuurlijk prijziger en je draagt fulltime een waterdichte jas, terwijl je eigenlijk zelden in de regen rijdt. Ik rij af en toe woon-werk en dan kom je wel eens een bui tegen, maar ik heb ook nog een auto dus ben niet aan de motor gebonden. Verder wil ik op weekendjes weg ook een optie hebben om in de regen te rijden, leren combi met regenkleding lijkt me dan het meest praktisch.
Ik heb een losse regenpak voor over mijn leren pak, maar heb deze eigenlijk zelden gebruikt. Voor woonwerk draag ik meestal textiel, alleen op dagen als dit waarop het zeker weten droog blijft pak ik het leer uit de kast. Sinds ik de allroad ipv supersport rijdt eigenlijk alleen nog maar textiel.

Het regenpak heb ik alleen gebruikt op circuitdagen, en als backup op vakantie waar ik geen 2 pakken mee wilde nemen en het 90% goed weer was. Het ding is echter veel gedoe met aantrekken, veel te warm, en meestal ben je te laat met aantrekken en dan toch al nat :P

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Ik heb een textielen jas van Alpinestars die de regen goed weet tegen te houden. Ik geloof dat die jas iets van 150 euro heeft gekost. Voor de echt warme dagen heb ik een doorwaai-jas.

[ Voor 15% gewijzigd door darkkingll op 20-06-2017 11:41 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik ga vanmiddag voor een zomerjack/doorwaai-jas shoppen, ik denk bij motorport of motorkledingcenter in breda, want dichtbij en weinig tijd (dit weekend nódig). Tips? Ik hoop voor minder dan 150 euro klaar te zijn en wil niet (teveel) inboeten op protectoren bij de vitale gebieden.

• Dryhte
Erapaz schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:24:

Ik heb een textiel (c-change) pak van Richa. Ik gebruik de jas sowieso voor alle pendelritten, is super waterdicht, redelijk ademend, en heeft Hi-vis vlakken die mijn vrouwtje een 'veilig gevoel' geven ;)
Ik heb er een broek bij (eveneens c-change) die ik aandoe over een gewone broek als er kans is op neerslag (en als het niet niet te warm is); anders draag ik een motor jeans.

Een lederen motorjas heb ik (nog) niet, en een combi apenpakje komt er mooi niet in ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Via @Chiron op IRC:

Airco voor op de motor. Geniaal, I want one :P

• lolgast
Schei toch uit :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

_O-

Gewoon een doorwaaijack aan, snelheid maken en houden en niet zeuren, op tijd het terrasje op :Y

Verwijderd

Momenteel rij ik wel een stukje rustiger dan normaal, omdat veel weggebruikers minder scherp zijn dan normaal.

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:42:
Ik ga vanmiddag voor een zomerjack/doorwaai-jas shoppen, ik denk bij motorport of motorkledingcenter in breda, want dichtbij en weinig tijd (dit weekend nódig). Tips? Ik hoop voor minder dan 150 euro klaar te zijn en wil niet (teveel) inboeten op protectoren bij de vitale gebieden.
Deze iets voor je? Die ga ik passen overmorgen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:08:
Momenteel rij ik wel een stukje rustiger dan normaal, omdat veel weggebruikers minder scherp zijn dan normaal.
Ik moet zeggen dat ik die felle zon op mijn knetter (ook al heb ik een ingebouwd zonnevizier) toch ook knap vervelend vind - je ziet een stuk minder. En het zicht in de bochten is ook een stuk minder nu alles begroeid is.

Geef mij dan maar liever droog weer tussen de 5 en 10 graden, ergens in de winter. Ik denk dat een hoop mooi weer rijders verbaasd zouden staan hoe lekker je in de winter kunt rijden als je goed gekleed bent :+.
Eoghlear schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:12:
[...]

Deze iets voor je? Die ga ik passen overmorgen.
Ziet er goed uit! Als er dan nog een neon kleurtje in zou zitten was hij perfect :).
Joopieboy schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:07:
_O-

Gewoon een doorwaaijack aan, snelheid maken en houden en niet zeuren, op tijd het terrasje op :Y
Ik ben dit weekend motobegeleider bij de HomeRide - voor elke 60 euro die we inzamelen krijgt een (ernstig) ziek kind een nacht met zijn of haar ouders in een Ronald McDonald woonhuis.

Ik moet dus 500km in 24 uur zien vol te maken overdag, 's nachts, in de brandende zon en bij (eventueel, zoals vorig jaar) stromende regen. Ik neem mijn winterjack ook mee voor de zekerheid, maar ga dus vanmiddag een jack kopen voor overdag. Oh ja, doorwaaien is niet van toepassing, want zo hard gaan die fietsers niet :D.

Heb je voor die situatie ook een advies? :+

even schaamteloze prop: doneren mag! Je vind me onder de naam "Sven" teamcaptain/begeleider van het Dell|EMC Team

[ Voor 51% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-06-2017 12:20 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@HTT-Thalan jup, je hebt speciale koelvesten, zijn nu met dit soort dagen ook overal wel in de aanbieding. :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:20:
@HTT-Thalan jup, je hebt speciale koelvesten, zijn nu met dit soort dagen ook overal wel in de aanbieding. :)
En hoe marcheert zoiets?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eigenlijk stom gezegd een soort waterzak die je over je borst hangt, dat water verdampt iets en koelt daarmee je lichaam af:
http://www.tenkateshop.co...050?kleur=1647&maat=16906

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Joopieboy schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:20:
Die heb ik ook al geprobeerd (verkopen die op de zaak, komen uit dezelfde fabriek als macna), echter geef ik zelf de voorkeur aan een doorwaai jas.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:22:
[...]

Eigenlijk stom gezegd een soort waterzak die je over je borst hangt, dat water verdampt iets en koelt daarmee je lichaam af:
http://www.tenkateshop.co...050?kleur=1647&maat=16906
Dank voor de tip, ga ik naar kijken :).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eoghlear schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:23:
[...]

Die heb ik ook al geprobeerd (verkopen die op de zaak, komen uit dezelfde fabriek als macna), echter geef ik zelf de voorkeur aan een doorwaai jas.
Jup, eens, maar dan moet je wel blijven rijden. :) Op lagere snelheden heb je toch meer aan zo een waterzak dan eigenlijk...

Pagina: 1 ... 75 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.