Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.
Ikketabee schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:28:
Zijn er nog motorfanaten hier die ervaring hebben met de GiPro versnellingsindicator? Qua montage en gebruik?
http://www.mlmparts.com/nl/versnellingsindicator-1.html
En of er wellicht goedkopere alternatieven rondzwerven?
Zat er een op mijn motor toen ik hem kocht, wist niet dat ze zoveel kosten. Maar ik heb dus alleen ervaring in het gebruik ervan, niet in de installatie. Zou wel voor je kunnen uitzoeken hoe hij geinstalleerd is, maar ik verwacht eigenlijk dat het internet genoeg informatie hierover heeft.
Hij werkt in ieder geval ideaal. Je ziet alleen je versnelling als je rijdt, bij stilstaan toont hij je laatste versnelling of een streepje van neutraal/stilstaan. Bij schakelen probeert hij te voorspellen of je omhoog of omlaag gaat schakelen. Hierbij zit hij er heel soms naast dat hij denkt dat ik omhoog ga, maar ik ga dan naar beneden. Zodra de schakelbeweging voorbij is en hij in de versnelling zit past hij zijn getalletje weer aan natuurlijk.
edit: hier kun je installatie handleidingen vinden (onderaan): https://www.healtech-electronics.com/products/gpds/
[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 15-06-2017 16:41 ]
Van wat ik weet is dit wel het merk hiervoor. Het kan vast goedkoper, maar ik denk dat dit de beste keuze is qua prijs/kwaliteit.tabee schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:28:
Zijn er nog motorfanaten hier die ervaring hebben met de GiPro versnellingsindicator? Qua montage en gebruik?
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
tabee schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:28:
GiPro en Acumen zijn inderdaad wel een beetje dé merken voor losse gear indicators. Ervaring met beiden, werken prima, vind de Acumen mooierPilatuS schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:39:
[...]
Van wat ik weet is dit wel het merk hiervoor. Het kan vast goedkoper, maar ik denk dat dit de beste keuze is qua prijs/kwaliteit.
Installatie is een eitje, koop zo'n plug-and-play loom (kabel), en het is daadwerkelijk plug and play.
[ Voor 6% gewijzigd door Het Vosje op 15-06-2017 16:57 ]
Soms is het best lastig om te weten in welke versnelling je zit. Heb dat zelf wel eens als ik van de snelweg af kom en terug ga schakelen. Soms geen idee of ik dan in de 4 of 5 zit bijvoorbeeld. Op lagere snelheden weet ik het altijd wel, maar hoe hoger de snelheid hoe groter de kans dat ik het fout heb. Rij zelf wel gewoon zonder zo'n ding, maar snap het wel.Panini schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:43:
@tabee Uit nieuwsgierigheid: waarom zou je zoiets willen eigenlijk? Alleen als gimmick of voor een andere reden?
Ik ben daar 1 van inderdaad xD In de auto heb ik er ook last van.Least Inkling schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:47:
Sommige motorrijders hebben moeite te onthouden of te horen in welke versnelling ze zitten, dus dan kan het handig zijn. Ken er voldoende die zo'n ding erop geplakt hebben.
You funny mantabee schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:49:
@Leviathius @pilatus thanks!
@Panini
Om de buitentemperatuur af te lezen..![]()
Ik wil nog wel is vergeten welke versnelling ik zit na een tijdje rijden in dezelfde versnelling.
Had geen idee dat sommige mensen daar echt last van hadden. Vaak gewoon een kwestie van voelen aan de hoeveelheid power die je hebt + snelle blik op de toerenteller.PilatuS schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:01:
[...]
Soms is het best lastig om te weten in welke versnelling je zit. Heb dat zelf wel eens als ik van de snelweg af kom en terug ga schakelen. Soms geen idee of ik dan in de 4 of 5 zit bijvoorbeeld. Op lagere snelheden weet ik het altijd wel, maar hoe hoger de snelheid hoe groter de kans dat ik het fout heb. Rij zelf wel gewoon zonder zo'n ding, maar snap het wel.
[ Voor 51% gewijzigd door Panini op 15-06-2017 17:21 ]
In de auto voel ik het aan (het gebrek) aan acceleratie.
Maar naast het fazertje uit 2014 van een vriendin zou ik dat echt niet kunnen horen, das gewoon een naaimachientje zo zacht en soepel.
Zo simpel is het niet altijd hoor. Bij mijn motor is het vaak genoeg echt niet te weten welke het is. Of de toerenteller nou op 5.000 of 5.500 staat weet je daardoor echt niet in welke versnelling je zit. Power is toch ruim voldoende aanwezig in welke versnelling dan ook. Er zijn vast fietsen waarbij het wat meer duidelijk is, maar bij mijn motor weet je het in de hogere versnellingen echt niet zeker. Ik weet altijd prima of ik in de 1, 2 of 3 zit. Maar of ik nou soms in de 5 of 6 zit, of in de 4 of 5 dat is niet zo simpel en duidelijk.Panini schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:18:
[...]
Vaak gewoon een kwestie van voelen aan de hoeveelheid power die je hebt + snelle blik op de toerenteller.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Heb zelf bij de gixxer ook niet meer dan 3 versnellingen nodig eigenlijk, laatste 3 zijn voor relatief zuinig rijden.Panini schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:43:
@tabee Uit nieuwsgierigheid: waarom zou je zoiets willen eigenlijk? Alleen als gimmick of voor een andere reden?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Bedankt voor de tips! Eventueel kan ik het oprekken met een week (heb twee weken vakantie), maar wil ook een beetje bijkomendnbo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:29:
[...]
Ik ben toevallig zelf van 1 t/m 7 juni richting Zuid Frankrijk geweest (Mont Ventoux) ~1200 KM. Heenreis in 2 dagen gedaan via de tolweg, terugweg eerste dag tot een uurtje of 3 's middags de tolweg vermeden en daarna weer via tolwegen.
Op de plaats van bestemming ook iedere dag gereden (5 juni meegereden met Klimmen tegen MS als motorbegeleiding).
Wat ik je vooral ter overweging mee wil geven, afhankelijk van wat voor motor je rijdt, rij liever iets minder ver en geniet van de rit. Ik was helemaal gesloopt toen ik weer thuis kwam en de laatste dag was niet echt aangenaam (zadelpijn iemand?).
Verder is Italië natuurlijk wel super gaaf om met de motor te rijden...
:edit pics or it didn't happen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
De dolomieten ziet er goed uitLeast Inkling schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:54:
@Beerkeeper is je week 5, 7 of 9 dagen (za t/m zo de week erop). En waar in Italie wil je rijden (schijnt een groot land te zijn) Edit: beter lezen
![]()
Oostenrijk is te halen in 2 dagen binnendoor. Je kunt kiezen om het eerste stuk (weet niet waar je woont, maar dat kan zo 200km meer of minder schelen). de grote B-wegen (kunnen af en toe saai zijn) door het zwarte woud te volgen nadat je eerst de snelweg hebt gevolgd om Aachen voorbij te zijn. Zijn wel pittige kms zoals anderen dat ook aanhalen.
Zwarte Woud is al heel mooi en als je aankomt in Oostenrijk is het al helemaal een speeltuin. Daarna is het afhankelijk waar in Italie je naar toe wilt? Dolomieten of plonzen in het Gardameer?
Edit2: Even een gratis tip: je gemiddelde snelheid binnendoor is stukken lager, ga uit van 50km/uur, dat zit je nooit verkeerd. Dit is inclusief lunch/peuk/plas-pauze.
Ook niet vergeten tankstation mee te nemen, ik heb maar een bereik van 250 km en ik weet niet hoe het zit met tankstations in de bergen.
Gardameer ligt overigens ook niet ver uit de buurt... keuzes, keuzes
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Inderdaad, hier nog één! 4 in lijn is nog soepeler, maar met 1000cc toch altijd wel power. Verschillen tussen de versnellingen 4-5-6 zijn voor mijn gevoel vrij klein. Erg handig zo'n indicatortjePilatuS schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:28:
[...]
Zo simpel is het niet altijd hoor. Bij mijn motor is het vaak genoeg echt niet te weten welke het is. Of de toerenteller nou op 5.000 of 5.500 staat weet je daardoor echt niet in welke versnelling je zit. Power is toch ruim voldoende aanwezig in welke versnelling dan ook. Er zijn vast fietsen waarbij het wat meer duidelijk is, maar bij mijn motor weet je het in de hogere versnellingen echt niet zeker. Ik weet altijd prima of ik in de 1, 2 of 3 zit. Maar of ik nou soms in de 5 of 6 zit, of in de 4 of 5 dat is niet zo simpel en duidelijk.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Let niet op hoe vies de motor is. Afgelopen weekend direct na de races in Duitsland in de garage gezet en nog geen tijd gehad om schoon te maken. Daarom loopt het achterasje ook niet zo soepel.
[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 15-06-2017 21:10 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Twee vakken voor rechtdoor, ik rij op de linker baan. Het stoplicht gaat op oranje, rechts is vrij dus ik check en ga naar rechts. Op het moment dat ik de lijn wil passeren controleer ik nog eens m'n spiegel, en de auto die eerst achter me reed rijdt nu daar. Prima, ga ik weer naar links. Dus rustig stuur ik terug naar links, kijk in m'n spiegel links, zit ie ineens daar
Alpine is (in de zomer?) ook om de zaterdag geopend. Gelijk een afspraak gemaakt voor 15 juli om otoplastieken aan te laten meten. De universele dopjes beginnen pijn te doen aan m'n oren inmiddels
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ziet er simpel en duidelijk uit! Enige wat ik niet snap: Is waarom de schroevendraaier tussen je tandwiel en ketting?Tylen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:47:
Oke, hoe wissel je een R6 achterbandje.
Let niet op hoe vies de motor is. Afgelopen weekend direct na de races in Duitsland in de garage gezet en nog geen tijd gehad om schoon te maken. Daarom loopt het achterasje ook niet zo soepel.
[video]
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Ja, dat is inderdaad vrij makkelijk. De rol ductape is een goede tip!Tylen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:58:
[...]
Heel simpel. Kan binnen 30 seconden.
Bok de motor op.
Leg een rol ductape onder de band zodat hij lekker blijft staan zonder naar beneden te vallen.
Schroef de moer eraf.
Trek de as eruit.
Rol de band iets naar voren zodat je de ketting van het tandwiel kan halen.
Leg de ketting om de achterbrug.
Rol je wiel eruit.
Makkelijk he
Geen last met een borgpennetje van de schijfrem? Nee, dus... had het filmpje nog niet gezien. Thanks voor het filmpje en de briljante uitleg; bandje, rolletje, moertje, ringetje
EBOOZ schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:14:
van mijn R6 (2009)
Hoezo?
[ Voor 7% gewijzigd door EBOOZ op 15-06-2017 21:29 ]
Triumph Street triple, KTM 690, BMW F800R...Ducati 696CodeCaster schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:24:
Ik rij nu twee jaar op een Yamaha Fazer 600 uit 1998, en ben wel wat toe aan wat anders. De zithouding van het ding (namelijk rechtop) vind ik heerlijk, maar m'n volgende fiets mag nog wel wat meer "punch" hebben zonder dat ik hem naar de 8.000 toeren moet jagen. Ik hoef niet direct een racemonster met een litermotor, maar 750~850 cc met wat koppel zou ik wel prettig vinden.
Qua uiterlijk neig ik naar een MT-09 Tracer, maar qua financiën komt dat niet helemaal uit met m'n budget van 3000~5000 euro.
Binnenkort ga ik maar eens een kijkje bij Goedhart nemen. Iemand nog suggesties naar welke modellen ik zou kunnen gaan kijken?
Een maatje zin in de handel: https://www.marktplaats.nl/verkopers/8074479.html
Misschien zit er iets tussen?
Eerste proefrit met het superbikestuur op de CBR (m'n, uh, "circuitmotor")
Echt totaal onwennig, zat echt te balen in het begin
Voorheen reed ik alleen naar Lelystad op en neer met de cbr (daar ook nog wat rondjes natuurlijk) om vervolgens met een zere rug thuis te komen. Maar nu kon ik eens een vergelijking maken in het jachtgebied zeg maar, gisteren namelijk nog met de Hornet hetzelfde stuk gereden. Voor op straat een CBR met ABS dezelfde behandeling geven zegt u?
Zonder de krampachtige houding kan ik veeeuuul meer met die sportfiets. Merkte nu dat ik m'n rempunten veel later kon leggen (de eerste paar keer zelfs weer op het gas gemoeten), wat een superremspul zit er op (of wat matig spul op die andere...) Wel is de vering eigenlijk te hard voor op straat, maar dat mag geen verrassing heten als je dat gevraagd had aan de verenboer

Stuur wellicht nog wat bezagen...
/me gaat zich snel inschrijven voor 25 juni te Lelystad
Maandag op pad naar .de, mooie motorweek wordt het!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ah, zo simpel en slim met dat rolletje tapeTylen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:47:
Oke, hoe wissel je een R6 achterbandje.
[video]
Ik doe t altijd met een houten plankje tussen de bok en het wiel .... maar dit is veel slimmer
Als ik ooit een motorrijbewijs ga halen en geld genoeg heb om een motor te kopen/rijden/onderhouden dan zou dat echt ideaal zijn. Die ene keer dat ik 10 minuten op een schakelbrommer heb gezeten vergat ik telkens in welke versnelling ik zattabee schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:28:
Bijkomend handigheidje van de schroevendraaier. As vast, dikke schroevendraaier ertussen en dan draaien. Als de schroevendraaier op 12 uur zit als het wiel niet meer verder kan draaien weet ik dat de kettingspanning goed is. Draait het wiel te ver door dan moet de ketting een stukje strakker gezet worden. Dit kan voor iedere motor anders zijn. Maar als je weet wat voor jouw motor de juiste positie is, is het een makkelijke en snelle check.DragonSlayer666 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:14:
[...]
Ziet er simpel en duidelijk uit! Enige wat ik niet snap: Is waarom de schroevendraaier tussen je tandwiel en ketting?
Het blijft altijd maar hopen dat de remklauw niet uit z'n spiebaan "flikkert" waardoor je de as niet lekker terug krijgt bij zo'n R6.xos schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:58:
[...]
Bijkomend handigheidje van de schroevendraaier. As vast, dikke schroevendraaier ertussen en dan draaien. Als de schroevendraaier op 12 uur zit als het wiel niet meer verder kan draaien weet ik dat de kettingspanning goed is. Draait het wiel te ver door dan moet de ketting een stukje strakker gezet worden. Dit kan voor iedere motor anders zijn. Maar als je weet wat voor jouw motor de juiste positie is, is het een makkelijke en snelle check.
Man wat heb ik er ooit op staan vloeken als dat ding weer eens er uit dondert
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Welkom bij de clubsteveman schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:34:
Manmanman wat een achtbaan doorheen verschillende emoties heb ik net achter de rug
Eerste proefrit met het superbikestuur op de CBR (m'n, uh, "circuitmotor")
Echt totaal onwennig, zat echt te balen in het beginToch maar doorgereden, naar een paar rotondes toe... verder... verder... Voordat ik er erg in had zat ik al op de Lekdijk, verbaasd te zijn van hoeveel ik nu uit dat ding wist te persen!
Voorheen reed ik alleen naar Lelystad op en neer met de cbr (daar ook nog wat rondjes natuurlijk) om vervolgens met een zere rug thuis te komen. Maar nu kon ik eens een vergelijking maken in het jachtgebied zeg maar, gisteren namelijk nog met de Hornet hetzelfde stuk gereden. Voor op straat een CBR met ABS dezelfde behandeling geven zegt u?
Zonder de krampachtige houding kan ik veeeuuul meer met die sportfiets. Merkte nu dat ik m'n rempunten veel later kon leggen (de eerste paar keer zelfs weer op het gas gemoeten), wat een superremspul zit er op (of wat matig spul op die andere...) Wel is de vering eigenlijk te hard voor op straat, maar dat mag geen verrassing heten als je dat gevraagd aan de verenboer
[afbeelding]
[afbeelding]
Stuur wellicht nog wat bezagen...
/me gaat zich snel inschrijven voor 25 juni te Lelystad
Maandag op pad naar .de, mooie motorweek wordt het!

Voor op straat (waar je toch geen 200+ op bochtige wegen haalt) maakt het je brommert echt VEEL bruikbaarder. Je hebt nu de zitpositie van een sportieve naked, zonder de nadelen van een naked (geen windbescherming, vaak miner rijwielgedeelte en een tammer blok), ideaal dus
Vaak bu'j te bang!
/me Knikt met de goedkeuring van een man die een andere man met een tampon in de neus ziet lopen om een bloedneus te bestrijden-tom-562 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:15:
[...]
Welkom bij de club![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor op straat (waar je toch geen 200+ op bochtige wegen haalt) maakt het je brommert echt VEEL bruikbaarder. Je hebt nu de zitpositie van een sportieve naked, zonder de nadelen van een naked (geen windbescherming, vaak miner rijwielgedeelte en een tammer blok), ideaal dus
het werkt fantastisch, maar fraai is het niet
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Heb deze gevonden voor 10 piek. https://goo.gl/FXMgRXPilatuS schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:39:
[...]
Van wat ik weet is dit wel het merk hiervoor. Het kan vast goedkoper, maar ik denk dat dit de beste keuze is qua prijs/kwaliteit.
Ga hem ff bestellen en uit proberen. Laat het resultaat nog wel weten.
Worst case scenario bestel ik alsnog de wat knappere variant.
Ik heb er ook een op de Ducati zitten, zat erop toen ik hem kocht. Gebruik hem continu. Moet ook zeggen dat ik merk dat (zoals hier al aangegeven) ik op de 2-cilinder minder goed weet in welke versnelling ik zit dan met de 4-cilinder.tabee schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:28:
En wetende dat je zo'n ding hebt wordt je ook gewoon lui met tellen
Heb voor de vorige motor ooit zo'n goedkope van Ebay gehaald -> Troep
Toevallig een tijdje geleden voor iets op YT gegooid (en meteen daarna een microfoon gekocht..)
Zet je geluid dus sowieso niet te hard, je hoort nogal wat wind. Maar je ziet wel de werking prima
[ Voor 14% gewijzigd door lolgast op 16-06-2017 10:27 ]
Haha ik zat hier al op te wachten. Mijn R6 is aangepast. Vaste wielbussen en remklauw zit vast aan brugwimmel_1 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:03:
[...]
Het blijft altijd maar hopen dat de remklauw niet uit z'n spiebaan "flikkert" waardoor je de as niet lekker terug krijgt bij zo'n R6.
Man wat heb ik er ooit op staan vloeken als dat ding weer eens er uit dondert![]()
Als je dit soort acties niet 2 á 3 keer op één dag hoeft uit te voeren dan is het overigens ook op te lossen met een lange tywrap waarmee je het bracket van de achterremklauw tijdelijk fixeert.Tylen schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:28:
[...]
Haha ik zat hier al op te wachten. Mijn R6 is aangepast. Vaste wielbussen en remklauw zit vast aan brug
De afstandsbussen van de as zijn redelijk makkelijk te plaatsen als je, net zoals jij al doet, een rolletje tape of een plankje onder het wiel legt.
Cool! Ik heb dus precies het zelfde, heb sinds kort ook een Duc waardoor ik het minder goed kan inschatten. De goedkope is troep zeg jij, misschien dan toch maar gelijk de knappe bestellen..lolgast schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:24:
[...]
Ik heb er ook een op de Ducati zitten, zat erop toen ik hem kocht. Gebruik hem continu. Moet ook zeggen dat ik merk dat (zoals hier al aangegeven) ik op de 2-cilinder minder goed weet in welke versnelling ik zit dan met de 4-cilinder.
En wetende dat je zo'n ding hebt wordt je ook gewoon lui met tellen![]()
Heb voor de vorige motor ooit zo'n goedkope van Ebay gehaald -> Troep
Toevallig een tijdje geleden voor iets op YT gegooid (en meteen daarna een microfoon gekocht..)
Zet je geluid dus sowieso niet te hard, je hoort nogal wat wind. Maar je ziet wel de werking prima
[video]
Degene die ik heb (de GiPro X-Type) zit gewoon aangesloten op de elektronica van de motor, dat is veel betrouwbaarder
Helder. Is het aansluiten van dat ding een beetje te doen? Ook voor de mensen die wat minder zijn met elektronica?lolgast schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:00:
Ik vond het niets. Zo'n ding moet gewoon werken. Diegene die jij linkte (en ik ook had gekocht) werkt op basis van een magneetje langs de up- en downshift sensor. Als je 1 keer mis schakelt maar hij registreert hem wel, loopt hij verkeerd. Dan moet de motor uit om hem te resetten.
Degene die ik heb (de GiPro X-Type) zit gewoon aangesloten op de elektronica van de motor, dat is veel betrouwbaarder
Met je eens, het haalt de charme van zo'n fiets ook weg. Motor (tour) rijden is afzien op zo'n ding, dat hoort er gewoon bijsteveman schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:19:
[...]
/me Knikt met de goedkeuring van een man die een andere man met een tampon in de neus ziet lopen om een bloedneus te bestrijden
het werkt fantastisch, maar fraai is het niet
Weet je zeker dat je het eens bent? (Heb zelf ook net die operatie gedaan heGeeMoney schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:09:
[...]
Met je eens, het haalt de charme van zo'n fiets ook weg. Motor (tour) rijden is afzien op zo'n ding, dat hoort er gewoon bij.
"If it looks stupid but it works, it's not stupid"
[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 16-06-2017 11:12 ]
Het ligt er een beetje aan welke motor je hebt, maar als je een elektronische toerenteller hebt kan eigenlijk iedereen het.
Als je hier kijkt: HealTech website kun onder compatibility kijken welk type aansluiten je nodig hebt (ik de GPX-D01) en vervolgens bij Install Guides de handleiding erbij zoeken. Moet lukken
Dat het niet fraai is, ben ik met je eenssteveman schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:12:
[...]
Weet je zeker dat je het eens bent? (Heb zelf ook net die operatie gedaan he)
"If it looks stupid but it works, it's not stupid"
Deze is nog het beste:lolgast schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:22:
* lolgast krijg een mailtje met aanbieding en ziet iets geks
WTF is dit dan. Hoe lui kun je zijn
[afbeelding]Klikbaar voor actie op website
TIP: na gebruik de spatbeschermer reinigen met S100 Kettingreiniger.
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Doe eens gek, koop de Sauber Sepp!incmve schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:27:
Ruk altijd een oude krant of een stuk karton uit de papier bak :-)
@byn124 Ofniet! Cross-selling 2.0
[ Voor 8% gewijzigd door lolgast op 16-06-2017 11:28 ]
Ik moest toch even zoeken wat het was. Zonder google was ik er niet opgekomen dat mensen dergelijke problemen hebbenlolgast schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:22:
Dat filmpje ervan ook: YouTube: S100 Sauber Sepp
In plaats van op de ketting spuiten bij de band, kan je toch ook gewoon iets verder naar voren de ketting inspuiten, zodat er geen band achter zit en je dus niet je achterband volspuit met vet? Of is dat te makkelijk gedacht?
Nou, heb niet voor niets cardan
dread schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:32:
[...]
Kijk eens naar een Triumph street triple. Die voldoet aan al je eisen.
Rechte zithouding, altijd koppel (staan ze om bekend) en je budget.
Ik heb zelf een 2008 versie voor 4000€ gekocht en het is een monster, maar je kan ook gewoon in 5de aan 50 rustig rijden.Love this bike.
http://www.visordown.com/...t-triple-r-still-the-best
Zien er allemaal goed uit, thanks!BvZwolle schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:58:
[...]
Triumph Street triple, KTM 690, BMW F800R...Ducati 696
Een maatje zin in de handel: https://www.marktplaats.nl/verkopers/8074479.html
Misschien zit er iets tussen?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Gewoon een poetslap gebruiken is blijkbaar te moeilijk voor sommige mensen...?lolgast schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:22:

€13,50 ex verzending.
Gast heeft er al behoorlijk wat verkocht, iemand van hier toevallig?
Haha, ik heb deze gekocht samen met mijn allereerste spuitbus.lolgast schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:22:
1 keer gebruikt, daarna nooit meer. Onhandig ding
Dit lijkt me eerlijk gezegd echt wel interessant...incmve schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:37:
Kennen jullie deze ook?
[afbeelding]
€13,50 ex verzending.
Gast heeft er al behoorlijk wat verkocht, iemand van hier toevallig?
https://www.mijnwebwinkel...va-ketting-smeer-systeem/
Vind het wel duur maar dat komt ook omdat ik zelf een 3d printer heb denk ik :-)
Verwijderd
Over handige dingen gesprokenlolgast schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:34:
En toch ben ik benieuwd hoe veel mensen dit topic lezen zonder te reageren en nu denken: Verdomd das handig
ah zo; ziet er wel handig uit iddincmve schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:41:
Kettingsmeren, deze spuit precies op de o-ringen.
Vind het wel duur maar dat komt ook omdat ik zelf een 3d printer heb denk ik :-)
Yamaha MT-09
Verwijderd
Wat is een 'ketting smeer systeem' precies? Nog nooit van gehoord en ik begrijp het ook niet...KETTING SMEER SYSTEEM
Doe er je voordeel meeincmve schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:41:
Kettingsmeren, deze spuit precies op de o-ringen.
https://www.thingiverse.com/thing:2212068
Overigens heb ik hem 1 keer gebruikt, ding is er af gevallen en ergens in de spelonken van mijn schuur verdwenen.
Te lui om te zoeken en geen zin om te printen.
[ Voor 67% gewijzigd door incmve op 16-06-2017 11:44 ]
WTF? Het werkt wel lol
[Video: https://www.facebook.com/johan.vanacker.16/videos/10202973517136827/]
Spuit ik te weinig? Of hij teveel?
Handige Tweaker die dit even kan namaken om te laten printen?
Hij doet volgens mij alleen het eerste.
Awesome
Even flink sprayen en dan vervolgens met een lap om de ketting even alle smeer eraf en klaar.
(geintje natuurlijk
Ik laat mijn vriendin altijd aan het wiel draaien terwijl ik (wat ga ik hier toch invullen) .. . Doekje erbij en alles komt goed
www.spatiegebruik.nlVerwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:42:
[...]
Wat is een 'ketting smeer systeem' precies? Nog nooit van gehoord en ik begrijp het ook niet...
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ja, ik!lolgast schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:34:
En toch ben ik benieuwd hoe veel mensen dit topic lezen zonder te reageren en nu denken: Verdomd das handig
Mooi ding om na te tekenen en te gaan 3D-printen op m'n werk als testopject
Edit:
Lees deze post nu pas. Die ga ik printenlolgast schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:43:
[...]
Doe er je voordeel mee
https://www.thingiverse.com/thing:2212068
[ Voor 27% gewijzigd door -tom-562 op 16-06-2017 13:16 ]
Vaak bu'j te bang!
Hier staan tekeningen met maten ;-)-tom-562 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:14:
[...]
Ja, ik!
Mooi ding om na te tekenen en te gaan 3D-printen op m'n werk als testopject
Edit:
[...]
Lees deze post nu pas. Die ga ik printen
Welke schetsplaat? Die heeft een M620 toch helemaal niet?tabee schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:10:
Mensen nog ervaring met het monteren van schetsplaten? Bij mij gaat het om een Duc monster 620, monteren van de rechterplaat, wellicht nog dingen waar ik rekening mee moet houden oid..
lolgast schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:21:
[...]
Welke schetsplaat? Die heeft een M620 toch helemaal niet?

Dit is een schetsplaat toch?
Pas daar wel ontzettend mee op, je zult niet de eerste zijn die z'n vingertoppen verliest daarmee!kneusteun schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:42:
Ik laat hem gewoon in de 1 langzaam lopen en hou 1 hand aan de koppeling.
Even flink sprayen en dan vervolgens met een lap om de ketting even alle smeer eraf en klaar.
Dat simpele spuitbusopzetstuk ligt ook bij de kassa te motozoom Utrecht trouwens
Het uitgebreidere ding, dat alleen de O-tjes te pakken neemt: raakt zoiets niet verstopt na 1x spuiten? (Even doorblazen na gebruik
[ Voor 23% gewijzigd door steveman op 16-06-2017 13:34 ]
Ja zo kun je het noemen. Ik vind het gewoon een beugel voor de stepjes e.d.tabee schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:24:
[...]
[afbeelding]
Dit is een schetsplaat toch?![]()
Heb ik mij iig laten vertellen, anyways. Dat ding wil ik dus vervangen.

Maar om je vraag te beantwoorden: Nee geen ervaring mee. Maar het ziet er niet moeilijk uit
Het is iig duidelijk wat er bedoeld wordtlolgast schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:34:
[...]
Ja zo kun je het noemen. Ik vind het gewoon een beugel voor de stepjes e.d.. Bij schetsplaat denk ik aan zoiets, en dan met name het geperforeerde deel. Maar dat kan ook mijn gebrek aan kennis zijn.
[afbeelding]
Maar om je vraag te beantwoorden: Nee geen ervaring mee. Maar het ziet er niet moeilijk uit
Wellicht handig om voor de zekerheid wat hulptroepen in te schakelen.
Met mn nieuwe slip-ons merk ik dat ik onderin de toeren toch wel wat power kwijt ben geraakt.
Ongetwijfeld uit de richting, want dat is Weert voor praktisch iedereen maar:ShininNL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:01:
Zijn hier nog aanraders vwb het laten afstellen van je motor? Heb een pc5 en kn filter besteld en ga die zelf erin hangen.
Met mn nieuwe slip-ons merk ik dat ik onderin de toeren toch wel wat power kwijt ben geraakt.
http://www.ritzenmotors.nl/specialisatie.htm
Heerlijk, rijden zonder instructeur welke je verteld waar je heen moet
Verwijderd
http://www.wunderlich.de/...-control-26160-302-1.html
Vrij prijzig voor wat effectief een moer is... Lijkt me wel prettiger dan zo'n ding om je pols te gebruiken, hiermee kun je echt je hand ontspannen, maar tering wat een geld.
Zoeken op Throttle RockerVerwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:14:
Weten jullie een goedkopere optie dan deze cruise control van wunderlich?
http://www.wunderlich.de/...-control-26160-302-1.html
Vrij prijzig voor wat effectief een moer is... Lijkt me wel prettiger dan zo'n ding om je pols te gebruiken, hiermee kun je echt je hand ontspannen, maar tering wat een geld.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Er is iemand die al jaren redelijk indrukwekkende filmpjes op zijn CB500 maaktGH45T schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:13:
Gisteren een testritje gemaakt op een Honda CB500 uit 2002. Eerst een tijdje zitten denken om een Triumph Street Triple aan te schaffen, maar vervolgens besloten om eerst eens te gaan kijken en testrijden met een eenvoudige motor. Dat beviel gisteren zo goed dat ik heb besloten om de CB500 te kopen en vanochtend heb ik hem al opgehaald.
Heerlijk, rijden zonder instructeur welke je verteld waar je heen moet. Ik weet niet hoeveel van de 58pk er nog over zijn, maar voor mij gaat het ding op dit moment meer dan hard zat. Ik was een beetje bang voor de zithouding aangezien ik 190cm groot ben, maar ik zit prima op de motor. De komende tijd eens kijken of er nog wat onderhoud aan nodig is en flink wat kilometers maken. Het is maar een eenvoudig ding maar ben er helemaal blij mee
YouTube: Schaaf
En dan doorrijden of er niets gebeurd
Lekker inhaalactie ook!
Gister was de stroom eraf in Zwolle. Was een interessante rit. Mensen moesten opeens gaan nadenken op kruispunten. Dan ben je blij dat je met de motor bent en een beetje tussen de chaos door kunt slalommen.
Heeft deze wel een opstaand randje aan de zijkanten? Anders begint je overspray te druppen en mors je alsnog. Dat gebeurt mij meestal als ik een wc-rol gebruik als "s100 sauber sepp"-tom-562 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:42:
Zo, kettingsmeersysteempje komt net de 3D-printer uitgerold
[afbeelding]
Nee, dat niet. Had er nog wel naar zitten kijken om zo'n randje er ff snel in te modelleren, maar ik probeer eerst dit welnoes schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:50:
[...]
Heeft deze wel een opstaand randje aan de zijkanten? Anders begint je overspray te druppen en mors je alsnog. Dat gebeurt mij meestal als ik een wc-rol gebruik als "s100 sauber sepp"- keukenrol werkt beter, is wat langer en duurt het langer voor het bij het end is. Maar.. het ziet er wel interessant uit, ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
Vaak bu'j te bang!
Ik heb een spuitbus met iets schuim-achtig... dat spuit ik (als schuim) op de ketting, blijft even liggen, trekt zachtjes weg maar geen gevaar voor spatten.-tom-562 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:56:
[...]
Nee, dat niet. Had er nog wel naar zitten kijken om zo'n randje er ff snel in te modelleren, maar ik probeer eerst dit welHet gaat er bij mij meer om dat ik niet direct alles op de grond spuit, of m'n achterbrug/achterband onderklieder
Ik gebruik liever een doek van katoen, dat lost niet zo snel op zeg maarnoes schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:50:
[...]
Heeft deze wel een opstaand randje aan de zijkanten? Anders begint je overspray te druppen en mors je alsnog. Dat gebeurt mij meestal als ik een wc-rol gebruik als "s100 sauber sepp"- keukenrol werkt beter, is wat langer en duurt het langer voor het bij het end is. Maar.. het ziet er wel interessant uit, ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
Klinkt wel goed, welk merk is dat? Heb nu de gouden S100 bus, dat is doorzichtig. Maakt dus niet zo'n bende, maar het is nu ook moeilijk te zien waar je al geweest bent.Dryhte schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:58:
[...]
Ik heb een spuitbus met iets schuim-achtig... dat spuit ik (als schuim) op de ketting, blijft even liggen, trekt zachtjes weg maar geen gevaar voor spatten.
Sorry, bedoelde keukenrol als in: de kartonnen rol. Blijft stevig bij nattigheidlolgast schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:00:
[...]
Ik gebruik liever een doek van katoen, dat lost niet zo snel op zeg maar
[ Voor 24% gewijzigd door noes op 16-06-2017 16:01 ]
Ik bekijk 't thuis even. Gekocht bij aankoop van de motor (allicht aan dikke meerprijs)noes schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:00:
[...]
Klinkt wel goed, welk merk is dat? Heb nu de gouden S100 bus, dat is doorzichtig. Maakt dus niet zo'n bende, maar het is nu ook moeilijk te zien waar je al geweest bent.
Ik heb er zo één. Klote ding. Leuk op de snelweg, maar in de stad zit dat ding gigantisch in de weg.
Kun je beter voor iets ala dit gaan:
Beetje ouwehoeren daar met andere mensen en aparte auto's voorbij zien komen. Zoals een mooie Maserati Biturbo. Het hele proces duurt wel tergend lang.
Bijna 2.5 bezig met 15 min effectieve 'keuring' tijd.
Hopelijk volgende week de kentekenplaat binnen.
Invoer.kneusteun schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:14:
Wat moest er gekeurd worden? invoer of eigenbouw?
Heb trouwens ook nog een 'eigenbouw' project, maar denk niet dat ik die opnieuw hoef te keuren. Is op basis van een FJ600.
Dit topic is gesloten.
![]()