Weet iemand toevallig een zaak waar ik de HJC RPHA 11 graphic opties kan zien? Ik wil graag die helm, maar twijfel over Kylo Ren, Boba Fett en Venom.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar deze ken je niet? Opgezocht, je leeftijd is geen excuusMikeyMan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:36:
Wow, knocked out door een stuk plastic op de helm?![]()
Dacht eerst dat ie aan het stunten was, maar dat bleek niet het geval.
Video is nog goed voor de taalontwikkeling ook
[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 13-06-2017 21:44 ]
Kom er net via de Motoplus achter dat Michelin een cashback van 30 euro heeft lopen op sommige van hun banden
Haha, ja die wist ik nog wel. Maar een veer is wel even wat anders dan een stuk plastic.
edit: opgezocht, die veer was ongeveer 700 gram. Lijkt me niet dat een paar aan gort gereden stukken kuipwerk daar in de buurt komen. Maargoed, hij was er danig van ondersteboven zo te zien.
edit: opgezocht, die veer was ongeveer 700 gram. Lijkt me niet dat een paar aan gort gereden stukken kuipwerk daar in de buurt komen. Maargoed, hij was er danig van ondersteboven zo te zien.
[ Voor 52% gewijzigd door MikeyMan op 13-06-2017 21:52 ]
Bridgestone ookMaegrim schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:50:
Kom er net via de Motoplus achter dat Michelin een cashback van 30 euro heeft lopen op sommige van hun banden
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Doe eens een belletje naar Motoport Den Bosch. Die hebben tegenwoordig echt een grote helmafdeling (recent verbouwd)Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:41:
Weet iemand toevallig een zaak waar ik de HJC RPHA 11 graphic opties kan zien? Ik wil graag die helm, maar twijfel over Kylo Ren, Boba Fett en Venom.
Op de website hebben ze ze volgens mij allemaal staan in ieder geval:
https://www.motoportdenbo...e%5B%5D=&ListPrice%5B%5D=
Heb een nieuwe motor verkocht die de plaats van mijn 2008 Hornet gaat innemen. Uiteindelijk een 2014 Versys gevonden die goed voldeed aan mijn eisen.
Echter nu zit ik te twijfelen over de verzekering. Is voor een motor uit 2014 het nog nuttig om de de motor all risk te verzekeren?
Heb nooit iets gereden dat zo nieuw was. Gezien ik altijd oldtimers heb gereden heb ik een schadevrije jaren historie opgebouwd van 1 jaar inmiddels (met de hornet).
Echter nu zit ik te twijfelen over de verzekering. Is voor een motor uit 2014 het nog nuttig om de de motor all risk te verzekeren?
Heb nooit iets gereden dat zo nieuw was. Gezien ik altijd oldtimers heb gereden heb ik een schadevrije jaren historie opgebouwd van 1 jaar inmiddels (met de hornet).
[ Voor 22% gewijzigd door Eoghlear op 13-06-2017 22:15 . Reden: uitbreiding ]
Is een afweging tussen kosten en baten. Hangt ook af van je leeftijd en schadevrije jaren of de premie een beetje te doen is. Verder of je liever in flink wat jaren tijd de eventuele schade aan premie betaald of dat je het risico liever zelf loopt. Heb mijn vorige motor all-risk gehad maar de huidige niet meer. De premie voor de huidige is veel te hoog. Loop liever zelf het risico dat er iets gebeurt en voor de kosten opdraai dan in 6 jaar tijd die hele fiets aan premie te betalen.Eoghlear schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:07:
Is voor een motor uit 2014 het nog nuttig om de de motor all risk te verzekeren?
Het hangt echt compleet af van de situatie. Over het algemeen kan je zeggen dat je alleen moet verzekeren wat je zelf niet kan of wil betalen.
Had net mijn reactie aangepast. Heb zelf altijd WA+ gehad. Maar nu maar eens aan het vergelijken geslagen. Ik betaal een bedrag van tussen de 5 en 6 honderd voor all risk.PilatuS schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:14:
[...]
Is een afweging tussen kosten en baten. Hangt ook af van je leeftijd en schadevrije jaren of de premie een beetje te doen is. Verder of je liever in flink wat jaren tijd de eventuele schade aan premie betaald of dat je het risico liever zelf loopt. Heb mijn vorige motor all-risk gehad maar de huidige niet meer. De premie voor de huidige is veel te hoog. Loop liever zelf het risico dat er iets gebeurt en voor de kosten opdraai dan in 6 jaar tijd die hele fiets aan premie te betalen.
Het hangt echt compleet af van de situatie. Over het algemeen kan je zeggen dat je alleen moet verzekeren wat je zelf niet kan of wil betalen.
Hangt dan dus ook heel erg af van je spaarrekening denk ik. Verder of je de fiets echt nodig hebt en dus kan vervangen als ie hem total-loss rijd. Het blijft echt een persoonlijk iets. Weet niet wat die fiets kost, maar 600 euro per jaar is ook een hoop geld als je 4 jaar geen schade zou rijden. Denk dat je rijstijl en ervaring ook nog mee speelt in het eventuele risico.Eoghlear schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:17:
[...]
Heb zelf altijd WA+ gehad. Maar nu maar eens aan het vergelijken geslagen. Ik betaal een bedrag van tussen de 5 en 6 honderd voor all risk.
Er zijn mensen die een fiets binnen 3 maanden total-loss rijden en heel blij zijn dat ze het wel gedaan hebben. Andere mensen rijden misschien nooit schade en balen er later van, maar dat weet je natuurlijk nooit. Het is aan jou om alles af te wegen en een keuze te maken.
Ik denk dat je ook wel kan stellen hoe meer ervaring je hebt hoe minder nuttig all-risk word. Als je zo ver bent kleine fouten op te vangen scheelt dat een hele hoop. Soms zie je de meest lullige crashes waar mensen met wat meer ervaring geen probleem mee gehad zouden hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 13-06-2017 22:26 ]
Thanks voor het klankbord. WA+ gaat het worden. Investeer dan nog wel in een valbeugel. Mijn rijstijl als beginner op de motor (<2 jaar rijbewijs) is redelijk rustig en beheerst. Laat me ook niet opjagen door op tempo van mede rijders te gaan rijden als we een route doen.PilatuS schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:23:
[...]
Hangt dan dus ook heel erg af van je spaarrekening denk ik. Verder of je de fiets echt nodig hebt en dus kan vervangen als ie hem total-loss rijd. Het blijft echt een persoonlijk iets. Weet niet wat die fiets kost, maar 600 euro per jaar is ook een hoop geld als je 4 jaar geen schade zou rijden. Denk dat je rijstijl en ervaring ook nog mee speelt in het eventuele risico.
Er zijn mensen die een fiets binnen 3 maanden total-loss rijden en heel blij zijn dat ze het wel gedaan hebben. Andere mensen rijden misschien nooit schade en balen er later van, maar dat weet je natuurlijk nooit. Het is aan jou om alles af te wegen en een keuze te maken.
Ik denk dat je ook wel kan stellen hoe meer ervaring je hebt hoe minder nuttig all-risk word. Als je zo ver bent kleine fouten op te vangen scheelt dat een hele hoop. Soms zie je de meest lullige crashes waar mensen met wat meer ervaring geen probleem mee gehad zouden hebben.
Ik heb de keus voor all-risk altijd wel begrepen maar ik vind het ook regelrechte oplichting. Al dat gedoe met het teruggaan in schadevrije jaren als je een schade declareert begrijp ik ook maar aan de andere kant is het ook echt regelrecht oneerlijk, vooral voor de maandelijkse premie die je betaald. Als je maar 1 schadevrije jaar hebt en je declareert een total loss motorfiets dan kan ook nog eens in de negatieve schadevrije jaren komen te zitten waardoor niemand je meer wilt verzekeren.
On the side note, de familie is vandaag verenigd! Al is de AT niet van mij die op de achtergrond staat
.
On the side note, de familie is vandaag verenigd! Al is de AT niet van mij die op de achtergrond staat
[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 13-06-2017 22:40 ]
DHL is pakketje van Louis kwijtgeraakt.. 
Helaas is Louis niet echt voortvarend met 't terughalen van het pakketje. Eerst "geef het nog 3 werkdagen geduld" (why?!?!) en vervolgens is het enige wat ze kunnen vertellen is "Ja, DHL is aan 't zoeken" en als ik de bestelling nogmaals wil, moet ik nogmaals het bedrag neerleggen.
Oh en mijn vraag over "hoe lang moet er gezocht worden dat ik kosteloos een nieuw pakket krijg" wordt professioneel genegeerd...
En ondertussen maar wachten en wachten..
Arme fiets begint steeds meer metaalvijsel in z'n olie te verzamelen, ik wil 't verversen
Helaas is Louis niet echt voortvarend met 't terughalen van het pakketje. Eerst "geef het nog 3 werkdagen geduld" (why?!?!) en vervolgens is het enige wat ze kunnen vertellen is "Ja, DHL is aan 't zoeken" en als ik de bestelling nogmaals wil, moet ik nogmaals het bedrag neerleggen.
Oh en mijn vraag over "hoe lang moet er gezocht worden dat ik kosteloos een nieuw pakket krijg" wordt professioneel genegeerd...
En ondertussen maar wachten en wachten..
Arme fiets begint steeds meer metaalvijsel in z'n olie te verzamelen, ik wil 't verversen
[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 13-06-2017 22:52 ]
Wow wat goedkoop 👍🏻WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:58:
Heb alle goede en terechte advies ter harte genomen. En een set Michelin Pilot Road 3's gekocht.
[afbeelding]
Met monteren ( elders ) kom ik dan compleet op circa € 260,-- voor de gemonteerde set
( Incl. milieu afvoer. Ik zet de motor neer. En de garage doet de rest. )
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Door die cashback op de MPR4 kom ik op hetzelfde bedrag uitWiLLoW_TieN schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:58:
Heb alle goede en terechte advies ter harte genomen. En een set Michelin Pilot Road 3's gekocht.
[afbeelding]
Met monteren ( elders ) kom ik dan compleet op circa € 260,-- voor de gemonteerde set
( Incl. milieu afvoer. Ik zet de motor neer. En de garage doet de rest. )
Is d'r een cashback op PR4's?
Waar?
Ah, ik zie het al
Ah, ik zie het al
[ Voor 54% gewijzigd door Osiris op 14-06-2017 06:14 ]
Nou gelukt.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Wat is er mooier dan een enkele banjo?

Een dubbele!

En vannochtend had ie nog steeds druk
met het nieuwe stuur alsnog een reepje uit de kuip moeten zagen... maar goed met die andere zou er wel heel veel af moeten. En ik wilde wel de standaard stuuruitslag behouden

Een dubbele!

En vannochtend had ie nog steeds druk
met het nieuwe stuur alsnog een reepje uit de kuip moeten zagen... maar goed met die andere zou er wel heel veel af moeten. En ik wilde wel de standaard stuuruitslag behouden
[ Voor 31% gewijzigd door steveman op 14-06-2017 09:34 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zelf "gefreubeld" of stickers besteld?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Sticker besteld en die verknipt voor de ruimtes
Viel mij ook al op inderdaad. Vanuit dit oogpunt lijkt het geen hele wenselijke situatie..Jelte schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:04:
[...]
Zitten de knipperlichten nu achter je mistlampen?
Over knipperlichten gesproken...
Kan het zijn dat als een relais (tbv normale knippertijd wanneer LEDs gebruikt worden) verkeerdom is aangesloten, de cyclus in de "uit"-stand begint
Of sloop je gewoon de boel als je dit verkeerd aansluit.
Dit is me namelijk sinds ik m'n cbr heb een doortje in m'n oorlel, en kwam het ding tijdens m'n geknutsel nu tegen.
Kan het zijn dat als een relais (tbv normale knippertijd wanneer LEDs gebruikt worden) verkeerdom is aangesloten, de cyclus in de "uit"-stand begint
Dit is me namelijk sinds ik m'n cbr heb een doortje in m'n oorlel, en kwam het ding tijdens m'n geknutsel nu tegen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vrijdag wordt er bij mij een nieuwe actherband omgelegd, waarschijnlijk toch weer een Z8 - krijg dan een S1000XR mee om te testen, lijkt me ook wel een leuke fiets
Hoe sluit je dit verkeerd aan? Die stekkers kunnen er maar op 1 manier op. Hooguit draai je links en rechts om volgens mij.steveman schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:59:
Kan het zijn dat als een relais (tbv normale knippertijd wanneer LEDs gebruikt worden) verkeerdom is aangesloten, de cyclus in de "uit"-stand begintOf sloop je gewoon de boel als je dit verkeerd aansluit.
Ik ben niet gehinderd door vergevorderde kennis van elektra en bij mij is het echt nog nooit fout gegaan
Kan me niet bedenken hoe je het verkeerd om aan kan sluiten zodat het in de uit stand begint.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Precies wat ik zocht
GPX-je bakken met Tyre (onder wine) en naar telefoon versturen middels Pushbullet en Osmand opent hem dan voor je
Dat was ook echt een goede klap.lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:43:
[...]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar deze ken je niet? Opgezocht, je leeftijd is geen excuus. Een fucking springveer
[video]
Video is nog goed voor de taalontwikkeling ook
Stukje plastic komt hard aan met +100 km/hMikeyMan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:36:
Wow, knocked out door een stuk plastic op de helm?![]()
Dacht eerst dat ie aan het stunten was, maar dat bleek niet het geval.
Ander punt: iemand hier die gebruik maakt van GPS trackers op de motor?
Stukje diefstalbescherming.
[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 14-06-2017 13:02 ]
Ja er zitten maar 2 aansluitingen aan, dat beperkt de zoekruimte natuurlijklolgast schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:24:
[...]
Hoe sluit je dit verkeerd aan? Die stekkers kunnen er maar op 1 manier op. Hooguit draai je links en rechts om volgens mij.
Ik ben niet gehinderd door vergevorderde kennis van elektra en bij mij is het echt nog nooit fout gegaan
Het kan natuurlijk ook een crappy relais zijn...thijsco19 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:42:
Kan me niet bedenken hoe je het verkeerd om aan kan sluiten zodat het in de uit stand begint.
Beetje afhankelijk van de versie die je hebt, maar er zit een elektronische timer in. Omdat deze timer in de uit stand niet wordt gevoed, gaat deze vanaf 0 beginnen met tellen.steveman schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:59:
Kan het zijn dat als een relais (tbv normale knippertijd wanneer LEDs gebruikt worden) verkeerdom is aangesloten, de cyclus in de "uit"-stand begintOf sloop je gewoon de boel als je dit verkeerd aansluit.
Kortom. Niets aan te doen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hebben jullie dat nou ook? Dat na een jaar of 2 het weer begint te jeuken om een andere motor te kopen.
Daar heb ik nu weer "last" van.
Ik zal mijn motor hier niet te koop zetten, omdat dit geen verkooptopic is. Maar mocht er iemand zijn die iemand kent die een leuke motor zoekt in de vorm van een Honda CBR600F F3 dan hoor ik het graag.
Daar heb ik nu weer "last" van.
Net een set Pilot Road 4 apart laten leggen bij een dealer, dinsdagmiddag montage.
Kan ik de banden nog lekker even "inrijden" voordat ik met de motor richting Italië vertrek.
Kan ik de banden nog lekker even "inrijden" voordat ik met de motor richting Italië vertrek.
JaWillem30 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:53:
Hebben jullie dat nou ook? Dat na een jaar of 2 het weer begint te jeuken om een andere motor te kopen.![]()
Daar heb ik nu weer "last" van.Ik zal mijn motor hier niet te koop zetten, omdat dit geen verkooptopic is. Maar mocht er iemand zijn die iemand kent die een leuke motor zoekt in de vorm van een Honda CBR600F F3 dan hoor ik het graag.
Mijn huidige motor bevalt eigenlijk nog wel heel goed, maar ik wil weer wat 'anders'. Iets wat nieuw is voor mij, beetje hetzelfde als dat ik nog altijd met een telefoon heb na 1,5-2 jaar
Maar dat wordt hem dit jaar in ieder geval niet, of ik moet één of andere grote financiële 'meevaller' krijgen. Plan is om een auto aan te schaffen ergens in de komende 2 maanden ipv een nieuwe leaseauto. Zodat ik met lekker weer gewoon met de motor naar werk kan (en dan km's kan declareren)
Same hier. Ik wil mijn motoren proberen niet meer dan 3 jaar te hebben, dan kan ik lekker veel verschillende modellen rijdenWillem30 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:53:
Hebben jullie dat nou ook? Dat na een jaar of 2 het weer begint te jeuken om een andere motor te kopen.![]()
Daar heb ik nu weer "last" van.Ik zal mijn motor hier niet te koop zetten, omdat dit geen verkooptopic is. Maar mocht er iemand zijn die iemand kent die een leuke motor zoekt in de vorm van een Honda CBR600F F3 dan hoor ik het graag.
dat laatste (snel in, weer uit, en geen gedein) is een remedie voor een ander probleempje: bij langere oneven stukken, zoals slecht gelegde betonplaten, blijft de motor maar deinen.Chakotay schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:02:
[...]
Schokken die hard doorgegeven klinkt als een veer die aan zijn eind zit, mogelijk combinatie van standaard al zachte veer met "versleten" olie, waardoor er geen demping meer is en het ding in zijn eindstop ramt.
Het idee van Hyperpro is dat ze er progressieve veren in prakken, welke hoe verder er ingeveerd word steeds harder worden. Hierdoor zijn ze nog wel comfortabel, maar hou je nog reserve over als er hard gereden word of ze een grote klap moeten verwerken. Daarnaast word er ook vaak een setje SKF keerringen met lage frictie ingezet, waardoor de poten soepeler glijden. Op het einde natuurlijk ook even de boel afstellen.
Wat het bij mij scheelt is dat de motor een stuk stabieler geworden is, en minder "deint" zoals een Amerikaanse auto. Hij veert snel in, direct weer uit ein dan is het klaar, ipv dat het wiebelig word e.d.
Maar het probeem waar ik het over had - ik denk niet zozeer dat de veer ten einde komt (dat zou een harde schok veroorzaken) maar dat de schok misschien gewoon niet snel genoeg opgevangen wordt. Te hard? Te traag? geen idee
(voor de Belgen onder ons, ik heb het o.m. over de bocht van de R4 thv Merelbeke (komend van de ringvaart richting Zelzate), en ook wel over de afrit van de Binnenring rond Brussel in Vilvoorde)
Wat jij steekt is ook 'gewoon' een street box? Of iets 'meer premium'?
Ik zou elke maand wel een nieuwe motor willen kopenWillem30 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:53:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vorig jaar gehad, toen de grote beurt er aan kwam van de S1000RR. Verschillende proefritten gemaakt, maar de S1000RR bleef toch wel het allerlekkerst: MT-10 geprobeerd, vond naked toch minder leuk dan supersport en crossplane vond ik ook weinig toevoegen. Ook de Aprillia RSV4 Factory geprobeerd, reed wel leuk, maar kreeg er minder kick van dan van de S1000RR - het eindschot leek te ontbreken. Geluid en looks waren wel heel gaafWillem30 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:53:
Nog even aan gedacht om dan een nieuwe S1000RR aan te schaffen, maar gezien er bijna een half jaar levertijd op zat dat plan maar laten varen. Op adaptieve schokbrekers na zijn er ook niet écht grote changes geweest, maar het uiterlijk is iets lelijker geworden (vind ik). Eens kijken waar BMW over een paar jaar mee aan komt.
tl;dr: ja, wel gehad, (nog) niet gedaan.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Jeuj, mijn nieuwe critter-coaster voor onder de standaard is binnen 

Wat ze er bij mij ingezet hebben is een gedeeltelijke streetbox, alleen een nieuw setje veren aan de voorkant. In de complete box zit ook een nieuwe veer voor om de schokdemper achter geloof ik.

Dat klinkt als te zachte demping/rebound idd, is je vering instelbaar?Dryhte schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:23:
[...]
dat laatste (snel in, weer uit, en geen gedein) is een remedie voor een ander probleempje: bij langere oneven stukken, zoals slecht gelegde betonplaten, blijft de motor maar deinen.
Maar het probeem waar ik het over had - ik denk niet zozeer dat de veer ten einde komt (dat zou een harde schok veroorzaken) maar dat de schok misschien gewoon niet snel genoeg opgevangen wordt. Te hard? Te traag? geen ideemaar het komt de stabiliteit aan hogere snelheden in een oneven bocht niet ten goede.
(voor de Belgen onder ons, ik heb het o.m. over de bocht van de R4 thv Merelbeke (komend van de ringvaart richting Zelzate), en ook wel over de afrit van de Binnenring rond Brussel in Vilvoorde)
Wat jij steekt is ook 'gewoon' een street box? Of iets 'meer premium'?
Wat ze er bij mij ingezet hebben is een gedeeltelijke streetbox, alleen een nieuw setje veren aan de voorkant. In de complete box zit ook een nieuwe veer voor om de schokdemper achter geloof ik.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
@Chakotay ik vind die critters wel heul erg grappig +1
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Top!
Ikzelf maak routes met de motorkaart van routeyou en sla de gpx op google drive. Die open je op je telefoon en gaan met die banaan!
Ikzelf maak routes met de motorkaart van routeyou en sla de gpx op google drive. Die open je op je telefoon en gaan met die banaan!
steveman schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:47:
[...]
Precies wat ik zocht
GPX-je bakken met Tyre (onder wine) en naar telefoon versturen middels Pushbullet en Osmand opent hem dan voor je
Valt mee hoor. De knippers zitten lager en meer naar achter.Jelte schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:04:
[...]
Zitten de knipperlichten nu achter je mistlampen?
Mooiste zou zijn als de verstralers bovenop de beugel zouden staan maar daar is de bracket van de lampen niet geschikt voor.
Allemaggies wat gaat zo'n Zero motor snel! Reed vandaag achter een zwarte en ik kon hem met geen mogelijkheid bijhouden. Leek net alsof ik met de handrem erop reed... Scheelt het natuurlijk ook dat ik slechts 35kw heb, maar een gemiddelde SS zou hem tot de 100km/u ook niet hebben bijgehouden.
Zo'n Zero heeft serieus veel koppel, minimaal 100Nm en dan gelijk bij 0 toeren al. Mijn 1145cc V-Twin zit op 125Nm en dan bij 5.500 toeren. Van 0 tot 100 wil zo'n Zero wel leuke tijden neerzetten inderdaadLeviathius schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:05:
Allemaggies wat gaat zo'n Zero motor snel! Reed vandaag achter een zwarte en ik kon hem met geen mogelijkheid bijhouden. Leek net alsof ik met de handrem erop reed... Scheelt het natuurlijk ook dat ik slechts 35kw heb, maar een gemiddelde SS zou hem tot de 100km/u ook niet hebben bijgehouden.
Lijstje van motoren gesorteerd op 0-100 tijd dat ik vandaag toevallig vond. De Zero SR staat vrolijk tussen de sportmotoren en koppelmonstersPilatuS schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:08:
[...]
Zo'n Zero heeft serieus veel koppel, minimaal 100Nm en dan gelijk bij 0 toeren al. Mijn 1145cc V-Twin zit op 125Nm en dan bij 5.500 toeren. Van 0 tot 100 wil zo'n Zero wel leuke tijden neerzetten inderdaad
Valt vies tegen, evensnel als een ZZR600 uit het jaar kruik (1990). Zal wel flink wat wegen dan zo'n Zero.Chakotay schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:32:
[...]
Lijstje van motoren gesorteerd op 0-100 tijd dat ik vandaag toevallig vond. De Zero SR staat vrolijk tussen de sportmotoren en koppelmonsters
Had die lijst al eens eerder gezien. Beetje fout lijstje alleen. Een 2003 ZX-6R sneller dan een Desmosedici RR ? En de 2006 GSX-R1000 de snelste van allemaal met 2.35 ?Chakotay schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:32:
[...]
Lijstje van motoren gesorteerd op 0-100 tijd dat ik vandaag toevallig vond. De Zero SR staat vrolijk tussen de sportmotoren en koppelmonsters
Zo te zien is die lijst gewoon bij elkaar gegoogled op basis van verschillende rijtesten. Eigenlijk is dit totaal niet met elkaar te vergelijken, omdat de omstandigheden steeds verschillen. Ook is de lijst met modellen vrij random.
Met een 2006 GSX-R1000 in 2.35 seconden naar de 100 ? Met wat, een turbo, verlengde achterbrug en drag slicks op de dragstrip zeker ?Erapaz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:48:
Zo te zien is die lijst gewoon bij elkaar gegoogled op basis van verschillende rijtesten. Eigenlijk is dit totaal niet met elkaar te vergelijken, omdat de omstandigheden steeds verschillen. Ook is de lijst met modellen vrij random.
Enkel de preload achteraan is instelbaar. Probleem is natuurlijk dat met nieuwe veren vooraan uit de street box, er nog niks instelbaar aan is he...Chakotay schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:46:
[...]
Dat klinkt als te zachte demping/rebound idd, is je vering instelbaar?
Maar wel betere veren, dus, en van de hyperpro shock kan ook de rebound ingesteld worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Dryhte op 14-06-2017 19:09 ]
Voordeel van die Zero is ook dat het een automaat is. Scheelt ook wel tijdens het trekken van een sprintje.
Meeste van ons kunnen waarschijnlijk niet zoals de MotoGP jongens schakelen en verliezen dus ook aardig wat tijd daarmee
Meeste van ons kunnen waarschijnlijk niet zoals de MotoGP jongens schakelen en verliezen dus ook aardig wat tijd daarmee
And I'm back. Nu ik mijn motor heb verkocht ben ik al opzoek naar een volgende motor. Wie o wie wilt mij wat raad geven.
Aangezien ik niet echt bij de zelfde merk wil plakken ben ik opzoek naar een Tour/allroad/sporttour en misschien een naked.
Eisen:
Ps: Ik ga hem vrijwel zeker uit het buitenland importeren aangezien je ze daar voor meer voor minder krijgt.
Aangezien ik niet echt bij de zelfde merk wil plakken ben ik opzoek naar een Tour/allroad/sporttour en misschien een naked.
Eisen:
- 35 kW is een pre(maximaal 70kW zodat ik hem nog kan afstellen naar 35kW)
- Comfortabel op lange ritten (ben van plan om richting Italië te rijden. Met mijn vorige motor kreeg ik al zadelpijn na 3 uur rijden)
- Niet al te hoog, ben zelf 1.70m
- budget is rond de €4000 met een maximum van €4500
- Bouwjaar >2006. Geen vierkante vormen. Dat vind ik echt spuuglelijk.
Ps: Ik ga hem vrijwel zeker uit het buitenland importeren aangezien je ze daar voor meer voor minder krijgt.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
0 tot 100 doe ik in 1, hoef niet te schakelen dusPanini schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:40:
Voordeel van die Zero is ook dat het een automaat is. Scheelt ook wel tijdens het trekken van een sprintje.
Ik zat even te slapen, ging over de 0-100 sprint.Erapaz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:46:
[...]
0 tot 100 doe ik in 1, hoef niet te schakelen dus
Verhaal geldt natuurlijk nog wel voor andere situaties.
Misschien ook is bij Yamaha kijken? Ik zie trouwens dat een nieuwe CRF125F in Nederland uitkomt op €3.150 incl. rijklaar maken. In Amerika zul je voor veel betere prijzen 2e hands kunnen kopen, maar dat komt omdat je daar ook veel meer terrein hebt waar je gewoon kunt rondcrossen (en dus is de markt daar groter).HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:17:
Even wat advies vragen.
Ik heb wat zitten rondkijken naar een CRF125F of een 2ehands modelletje (bijna niet te krijgen in deze klasse, lijkt het wel). Nieuw zijn die dingen niet 'street legal' - er zit geen kenteken op (en ook geen standaard mogelijkheid deze te monteren), geen lichten etc...
Ik ben niet van plan een trailer te kopen dus ik vraag me af of deze eigenschappen verenigbaar zijn:
- extreem licht (denk aan 110kg of minder )
- ééncylinder, tussen de 150 en 250cc
- luchtgekoeld (volgens mij word de max dan 230cc )
- extreem betrouwbaar en stevig (volgens mij word het dan een Honda)
- straatlegaal (en dus met kenteken)
leeftijd boeit me eigenlijk niet, het mag 1985 zijn, het mag 2016 zijn, maar ik zou dan iets willen dan een beetje goedkoop is in aanschaf en onderhoud. Het voordeel van zo'n CRF150 (of iets dergelijks) is dat je alles zelf kunt doen, maar die kun je niet (zomaar) straatlegaal rijden.
Is zo'n apparaat voor minder dan 1000 euro te realiseren? Een nieuwe CRF125F kost ~2400 euro.
In de praktijk blijkt het toch +4 seconde te zijn.Chakotay schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:32:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 14-06-2017 19:59 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Die is geinig! Waar koop je die? Gewoon bij https://www.crittercoasters.com of is er een andere shop?Chakotay schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:46:
[afbeelding]
[...]
Daar inderdaadSatch schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:20:
[...]
Die is geinig! Waar koop je die? Gewoon bij https://www.crittercoasters.com of is er een andere shop?
Chakotay schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:46:
[afbeelding]
Ik heb gewoon één tegel op m'n vaste standplaats die aan gort gaat, so be it
Ik heb hem puur voor als ik op zachte ondergrond e.d. moet parkeren, dit was alleen even voor de fotoOsiris schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:22:
[...]
Cool!
Ik heb gewoon één tegel op m'n vaste standplaats die aan gort gaat, so be it
Personeel: "We hebben een speciale parkeerplaats voor motoren, lekker dicht bij de ingang!"Chakotay schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:32:
[...]
Ik heb hem puur voor als ik op zachte ondergrond e.d. moet parkeren, dit was alleen even voor de foto
Nou top, laat maar komen

Daar waar m'n achterwiel normaal gesproken vrolijk 3-5 cm in de lucht hangt, stond ie nu gewoon op de grond. Echt, top geregeld
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Verwijderd
Suzuki V-Strom 650, Honda NC750, Suzuki GSX650F, Suzuki Bandit 650S, Yamaha 650 FazerHamza schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:42:
And I'm back. Nu ik mijn motor heb verkocht ben ik al opzoek naar een volgende motor. Wie o wie wilt mij wat raad geven.
Eisen:Ik kwam uit op een Kawasaki ER-6F, verlaagde versys 650 maar ik sta open voor suggesties.
- Comfortabel op lange ritten (ben van plan om richting Italië te rijden. Met mijn vorige motor kreeg ik al zadelpijn na 3 uur rijden)
Heh, they tried...tdw schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:03:
[...]
Personeel: "We hebben een speciale parkeerplaats voor motoren, lekker dicht bij de ingang!"
Nou top, laat maar komen
[afbeelding]
Daar waar m'n achterwiel normaal gesproken vrolijk 3-5 cm in de lucht hangt, stond ie nu gewoon op de grond. Echt, top geregeld
Ik ga zaterdag een poging wagen om het achterwiel te (de)monteren van mijn R6 (2009). Omdat ik er een nieuwe band om moet laten leggen, maar ook om ik het gewoon zelf wil kunnen doen.
Ik heb het boekje gelezen en wat Youtube filmpjes gekeken. Hebben jullie nog tips?
Ik heb het boekje gelezen en wat Youtube filmpjes gekeken. Hebben jullie nog tips?
Yep... toevallig begint deze week het ineens te jeuken. Was altijd al verliefd op de Kawasaki Z750 (of Z800/900/1000Willem30 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:53:
Zit nu dus echt wel te koekeloeren naar een Z750.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Ik heb een mooie fiets te koop... Zie mijn onderschrift.Hamza schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:42:
Eisen:Ik kwam uit op een Kawasaki ER-6F, verlaagde versys 650 maar ik sta open voor suggesties.
DM maar...
[ Voor 6% gewijzigd door BvZwolle op 15-06-2017 07:14 ]
De vorige post is al op het randje, dus dubbel is sowieso niet de bedoeling.
[ Voor 81% gewijzigd door PWM op 15-06-2017 11:50 ]
Voordeel van inruilen: Je bent wel snel van je oude motor af en geen gedoe met afhakende verkopers op marktplaats.Ktenolix schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 06:41:
[...]
Misschien binnenkort maar eens langs een motorzaak om te kijken wat ik nog voor die van mij terug krijg. Hoe werkt dat met inruil eigenlijk? Mijn motor is net zo veel waard als zo'n Z750, maar ik denk niet dat ik em voor een paar tientjes kan omruilen.
Nadeel van inruilen: vaak een lagere prijs.
Laatst ergens een inruilvoorstel gedaan bij eventuele aanschaf op een motor. Prijs die ik bij de motorzaak kreeg was echt laag voor mijn gevoel maar waarschijnlijk was het wel een reële prijs.
Heel simpel. Kan binnen 30 secondenEBOOZ schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:14:
Ik ga zaterdag een poging wagen om het achterwiel te (de)monteren van mijn R6 (2009). Omdat ik er een nieuwe band om moet laten leggen, maar ook om ik het gewoon zelf wil kunnen doen.
Bok de motor op.
Leg een rol ductape onder de band zodat hij lekker blijft staan zonder naar beneden te vallen.
Schroef de moer eraf.
Trek de as eruit.
Rol de band iets naar voren zodat je de ketting van het tandwiel kan halen.
Leg de ketting om de achterbrug.
Rol je wiel eruit.
Makkelijk he
Kleine toevoeging: haal eventueel de ABS sensor even los voordat je die sloopt; die zit nogal dicht tegen de krans aan.Tylen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:58:
[...]
Heel simpel. Kan binnen 30 seconden.
Bok de motor op.
Leg een rol ductape onder de band zodat hij lekker blijft staan zonder naar beneden te vallen.
Schroef de moer eraf.
Trek de as eruit.
Rol de band iets naar voren zodat je de ketting van het tandwiel kan halen.
Leg de ketting om de achterbrug.
Rol je wiel eruit.
Makkelijk he
Yamaha MT-09
Er zit geen abs op een 2009 R6.
[ Voor 20% gewijzigd door Tylen op 15-06-2017 08:31 ]
Momentsleutel gebruiken om het weer vast te zetten.EBOOZ schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:14:
ik wist ook niet om wat voor motor het gingTylen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:31:
Er zit geen abs op een 2009 R6.
Yamaha MT-09
Dat is wel het mooist maar natuurlijk niet noodzakelijk. Op gevoel is ook goed.Panini schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:58:
[...]
Momentsleutel gebruiken om het weer vast te zetten.
Dat is het probleem met gevoel, dat ligt eraan hoe goed je gevoel is natuurlijkTylen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:17:
[...]
Dat is wel het mooist maar natuurlijk niet noodzakelijk. Op gevoel is ook goed.
En niet op je achterrem duwen terwijl de remklauw los ligt
Tylen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:17:
[...]
Dat is wel het mooist maar natuurlijk niet noodzakelijk. Op gevoel is ook goed.
Dit dus Tylenlolgast schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:25:
[...]
Dat is het probleem met gevoel, dat ligt eraan hoe goed je gevoel is natuurlijk
Daarnaast is het natuurlijk gewoon een goed excuus om nieuw gereedschap aan te schaffen.
Want zeg nou eerlijk: kan je ooit genoeg gereedschap hebben?
Verwijderd
Met weinig sleutelervaring is een momentsleutel wel handig, mensen met veel sleutelervaring zie je vaak zaken op gevoel vastzetten. Overigens als je twijfelt of iets goed vast zit breng dan merktekens aan, met een merkstift of met nagellak werkt dit truukje erg goed.
Erg goede sleutelvideo's van moonfleet41 (105 video's op dit moment) vind je op youtube:
YouTube: Moonfleet41
Erg goede sleutelvideo's van moonfleet41 (105 video's op dit moment) vind je op youtube:
YouTube: Moonfleet41
En het terug plaatsen van de achteras dan? Ik heb wat video's gezien waar ze daar toch moeite mee hadden en hem met een plastic hamer er in hebben moeten tikken.
* w4rguy vraagt het omdat zijn band ook aan vervanging toe is, maar het wellicht tegelijk met de ketting/tandwielen wil laten vervangen.
* w4rguy vraagt het omdat zijn band ook aan vervanging toe is, maar het wellicht tegelijk met de ketting/tandwielen wil laten vervangen.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Als je met z'n tweeen kunt klussen valt het goed te doen. De een lift het wiel op en de ander stopt de as er doorheen.w4rguy schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:59:
En het terug plaatsen van de achteras dan? Ik heb wat video's gezien waar ze daar toch moeite mee hadden en hem met een plastic hamer er in hebben moeten tikken.
Terug plaatsen is ook makkelijk. Omdat er een rolletje ductape ligt rol je de band er gelijk in en druk je de as erin. Ik zal vanavond wel eens een filmpje maken. Dan leg ik het uit. (Als ik er tiet voor heb)
Als de tape precies de hoogte van de gemonteerde band overbrugt is het wel makkelijk, als het niet overeenkomt sta je wel even te prutsen. Het loont in ieder geval de moeite om iets te zoeken dat je er onder kunt leggen zodat de boel op een lijn komt.
Met 1 hand de band optillen en met de ander de as er in drukken is ook wel te doen, maar is niet iets wat je de hele dag volhoudt
Met 1 hand de band optillen en met de ander de as er in drukken is ook wel te doen, maar is niet iets wat je de hele dag volhoudt
Ik ga op de grond zitten en doe mijn voeten er links en rechts onder. Dan rolt hij niet door en je kunt behoorlijk lang kracht zetten terwijl je hem op hoogte houdt om de as er doorheen te duwen
Zoiets, maar ik ga liever aan de zijkant zitten dan erachter
Zoiets, maar ik ga liever aan de zijkant zitten dan erachter
En niet vergeten, na je eerste rondje altijd nog even de moer van je achteras controleren!
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik wil dit weekend een toertochtje maken richting Italië 
Ik heb al wat zaken geregeld, zoals ANWB Europa met vervangend vervoer, een tanktas om spullen mee te nemen en internet onderweg zodat ik kan navigeren.
Maar hoe doen jullie het met slaapplekken? Leggen jullie die van tevoren vast of zoeken jullie tegen de avond een hotel/motel?
Ik heb nog niks geregeld, geen route niks, ik weet alleen de landen waar ik doorheen wil crossen
Ik heb al wat zaken geregeld, zoals ANWB Europa met vervangend vervoer, een tanktas om spullen mee te nemen en internet onderweg zodat ik kan navigeren.
Maar hoe doen jullie het met slaapplekken? Leggen jullie die van tevoren vast of zoeken jullie tegen de avond een hotel/motel?
Ik heb nog niks geregeld, geen route niks, ik weet alleen de landen waar ik doorheen wil crossen
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Dit weekend en Italie?? Das niet moeilijk: snelweg op, 1000km knallen en weer terug na een capucino
Neem aan dat je dit weekend wilt gebruiken om te plannen?
Ik regel nooit slaapplek, dat zie ik onderweg wel. In al die jaren heb ik misschien maar een keer of tien moeten doorzoeken. Is dat niet je ding, is booking.com nog een uitkomst op de dag zelf, scheelt allicht weer in de kosten.
Ik regel nooit slaapplek, dat zie ik onderweg wel. In al die jaren heb ik misschien maar een keer of tien moeten doorzoeken. Is dat niet je ding, is booking.com nog een uitkomst op de dag zelf, scheelt allicht weer in de kosten.
Nou, ik wil wel binnendoorweggetjes pakken ipv 1000 km knallenLeast Inkling schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:53:
Dit weekend en Italie?? Das niet moeilijk: snelweg op, 1000km knallen en weer terug na een capucino![]()
Genoeg mooie wegen op de route, dus snelweg vermijden en genieten maar
Wordt mijn eerste keer trouwens
Ik merk dat ik wat moe ben: Ik ga een week rijden en wil zaterdag weer terug zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Beerkeeper op 15-06-2017 13:06 ]
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Denk dat @Least Inkling meer bedoelt dat je in 1 weekend niet naar Italië kunt rijden, tenzij je erheen rijdt, je espresso weg tikt en weer terug rijdt. 1000km heen en 1000km terug binnen door ben je al 3 dagen aan kwijt en dan wil je daar natuurlijk nog in de buurt rondrijden?Beerkeeper schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:05:
[...]
Nou, ik wil wel binnendoorweggetjes pakken ipv 1000 km knallen
Ik merk dat ik wat moe ben: Ik ga een week rijden en wil zaterdag weer terug zijn.
Ik rij nu twee jaar op een Yamaha Fazer 600 uit 1998, en ben wel wat toe aan wat anders. De zithouding van het ding (namelijk rechtop) vind ik heerlijk, maar m'n volgende fiets mag nog wel wat meer "punch" hebben zonder dat ik hem naar de 8.000 toeren moet jagen. Ik hoef niet direct een racemonster met een litermotor, maar 750~850 cc met wat koppel zou ik wel prettig vinden.
Qua uiterlijk neig ik naar een MT-09 Tracer, maar qua financiën komt dat niet helemaal uit met m'n budget van 3000~5000 euro.
Binnenkort ga ik maar eens een kijkje bij Goedhart nemen. Iemand nog suggesties naar welke modellen ik zou kunnen gaan kijken?
Qua uiterlijk neig ik naar een MT-09 Tracer, maar qua financiën komt dat niet helemaal uit met m'n budget van 3000~5000 euro.
Binnenkort ga ik maar eens een kijkje bij Goedhart nemen. Iemand nog suggesties naar welke modellen ik zou kunnen gaan kijken?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik ben toevallig zelf van 1 t/m 7 juni richting Zuid Frankrijk geweest (Mont Ventoux) ~1200 KM. Heenreis in 2 dagen gedaan via de tolweg, terugweg eerste dag tot een uurtje of 3 's middags de tolweg vermeden en daarna weer via tolwegen.Beerkeeper schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:05:
[...]
Nou, ik wil wel binnendoorweggetjes pakken ipv 1000 km knallen
Op de plaats van bestemming ook iedere dag gereden (5 juni meegereden met Klimmen tegen MS als motorbegeleiding
Wat ik je vooral ter overweging mee wil geven, afhankelijk van wat voor motor je rijdt, rij liever iets minder ver en geniet van de rit. Ik was helemaal gesloopt toen ik weer thuis kwam en de laatste dag was niet echt aangenaam (zadelpijn iemand?
Verder is Italië natuurlijk wel super gaaf om met de motor te rijden...
:edit pics or it didn't happen

[ Voor 9% gewijzigd door dnbo op 15-06-2017 14:14 ]
Kijk eens naar een Triumph street triple. Die voldoet aan al je eisen.CodeCaster schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:24:
De zithouding van het ding (namelijk rechtop) vind ik heerlijk, maar m'n volgende fiets mag nog wel wat meer "punch" hebben zonder dat ik hem naar de 8.000 toeren moet jagen. Ik hoef niet direct een racemonster met een litermotor, maar 750~850 cc met wat koppel zou ik wel prettig vinden.
m'n budget van 3000~5000 euro.
Rechte zithouding, altijd koppel (staan ze om bekend) en je budget.
Ik heb zelf een 2008 versie voor 4000€ gekocht en het is een monster, maar je kan ook gewoon in 5de aan 50 rustig rijden.
http://www.visordown.com/...t-triple-r-still-the-best
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
@Beerkeeper is je week 5, 7 of 9 dagen (za t/m zo de week erop). En waar in Italie wil je rijden (schijnt een groot land te zijn
) Edit: beter lezen
Oostenrijk is te halen in 2 dagen binnendoor. Je kunt kiezen om het eerste stuk (weet niet waar je woont, maar dat kan zo 200km meer of minder schelen). de grote B-wegen (kunnen af en toe saai zijn) door het zwarte woud te volgen nadat je eerst de snelweg hebt gevolgd om Aachen voorbij te zijn. Zijn wel pittige kms zoals anderen dat ook aanhalen.
Zwarte Woud is al heel mooi en als je aankomt in Oostenrijk is het al helemaal een speeltuin. Daarna is het afhankelijk waar in Italie je naar toe wilt? Dolomieten of plonzen in het Gardameer?
Edit2: Even een gratis tip: je gemiddelde snelheid binnendoor is stukken lager, ga uit van 50km/uur, dat zit je nooit verkeerd. Dit is inclusief lunch/peuk/plas-pauze.
Oostenrijk is te halen in 2 dagen binnendoor. Je kunt kiezen om het eerste stuk (weet niet waar je woont, maar dat kan zo 200km meer of minder schelen). de grote B-wegen (kunnen af en toe saai zijn) door het zwarte woud te volgen nadat je eerst de snelweg hebt gevolgd om Aachen voorbij te zijn. Zijn wel pittige kms zoals anderen dat ook aanhalen.
Zwarte Woud is al heel mooi en als je aankomt in Oostenrijk is het al helemaal een speeltuin. Daarna is het afhankelijk waar in Italie je naar toe wilt? Dolomieten of plonzen in het Gardameer?
Edit2: Even een gratis tip: je gemiddelde snelheid binnendoor is stukken lager, ga uit van 50km/uur, dat zit je nooit verkeerd. Dit is inclusief lunch/peuk/plas-pauze.
[ Voor 12% gewijzigd door Least Inkling op 15-06-2017 14:05 ]
Kawasaki Versys 650CodeCaster schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:24:
Ik rij nu twee jaar op een Yamaha Fazer 600 uit 1998, en ben wel wat toe aan wat anders. De zithouding van het ding (namelijk rechtop) vind ik heerlijk, maar m'n volgende fiets mag nog wel wat meer "punch" hebben zonder dat ik hem naar de 8.000 toeren moet jagen. Ik hoef niet direct een racemonster met een litermotor, maar 750~850 cc met wat koppel zou ik wel prettig vinden.
Ik ben ook 1m70 en heb geen problemen met de standaard hoogte van een Versys 650.Hamza schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:42:
Ook ritjes van >8h/+550km zijn geen enkel probleem
Versys 650 is inderdaad wel leuk, lange afstanden zijn prima te doen. Enige wat ik merk is dat het zadel net iets aan de zachte kant is waardoor ik wel last heb van mijn stuitje als ik een langere periode gereden heb.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Aangezien het model in verhouding tot wat je krijgt vrij goedkoop is kan je er prima een after market zadel opzetten toch?aidanl schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:11:
Versys 650 is inderdaad wel leuk, lange afstanden zijn prima te doen. Enige wat ik merk is dat het zadel net iets aan de zachte kant is waardoor ik wel last heb van mijn stuitje als ik een langere periode gereden heb.
Ik zou heel graag een keer een versys rijden, wou eerst zelf ook 1 kopen (had al gekeken, moest alleen nog testen) maar ben toen toch naar de AT gegaan omdat ik die voor een hele nette prijs kon krijgen. Heel veel mensen zijn echt laaiend over die versys!
Na veel uitzoekwerk blijkt toch de ECU van mijn Kwalikzaki stuk te zijn.
Ik heb al een andere in bestelling maar vraag mij af of de km-stand ook door de ECU word bijgehouden?
Zou het niet zo leuk vinden wanneer de motor ineens 30K meer op de teller heeft staan dan in het echt.
Weet wel dat de mapping in ECU is opgeslagen, dus zal opnieuw afgesteld en ingesteld moeten worden.
Kosten vallen me nog mee; € 100 inc. verzenden. Afstellen zal wat prijziger zijn neem ik aan.
Ik heb al een andere in bestelling maar vraag mij af of de km-stand ook door de ECU word bijgehouden?
Zou het niet zo leuk vinden wanneer de motor ineens 30K meer op de teller heeft staan dan in het echt.
Weet wel dat de mapping in ECU is opgeslagen, dus zal opnieuw afgesteld en ingesteld moeten worden.
Kosten vallen me nog mee; € 100 inc. verzenden. Afstellen zal wat prijziger zijn neem ik aan.
Verwijderd
Kawasaki Z750CodeCaster schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:24:
Waarschijnlijk zal de prijs voor een after market zadel wel mee vallen inderdaad. Kawasaki zelf heeft nog een soort gel zadel, maar daar betaal je natuurlijk weer de hoofdprijs voor omdat die van Kawasaki zelf is.kneusteun schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:31:
[...]
Aangezien het model in verhouding tot wat je krijgt vrij goedkoop is kan je er prima een after market zadel opzetten toch?
Ik zou heel graag een keer een versys rijden, wou eerst zelf ook 1 kopen (had al gekeken, moest alleen nog testen) maar ben toen toch naar de AT gegaan omdat ik die voor een hele nette prijs kon krijgen. Heel veel mensen zijn echt laaiend over die versys!
Heb zelf ook eerst nog gekeken naar de AT maar met mijn lengte (1.83) paste ik daar niet echt op. Al hoorde ik later dat het zadel nog lager te zetten was. Ben toen ook ivm budget terug gevallen op de Versys, maar daar ben ik ook heel blij mee. Volgende fiets wordt wel echt een AT of anders een Triumph Tiger, vind de 1000 versie van de Versys net de lomp. De 650 voelt toch een stuk lichter en wendbaarder aan.
Al moet ik nu wel zeggen dat ik het een erg gemakkelijke motor vind. Je gooit hem met het kleinste gemak alle kanten op en legt hem wel erg makkelijk plat in de bochten. Heb laatst als ruilmotor een Yamaha XJ6 mee gekregen. Die voelde net even wat pittiger kwa rijgedrag, net iets uitdagender als de Versys.
AT is echt laag fietsje hoor! ik ben 1.86 en kan met beide voeten bijna vlak aan de grond.
Mijn vriendin van 1.65 heeft er wat moeite mee XD maar scheelt ook niet eens gek veel.
Mijn vriendin van 1.65 heeft er wat moeite mee XD maar scheelt ook niet eens gek veel.
Is echt afhankelijk van de lengte van je benen. Ben 1.80m en sta net niet vlak op de grond op een BMW GSA met 89cm zithoogte.
Mijn rijinstructeur heeft nu de nieuwste versie van de AT, begreep van hem dat je het zadel in 2 standen kan zetten. Hierbij zou de laagste stand het wel gemakkelijker maken. Moet het nog steeds een proberen, of iemand hier weet daar iets over?
Dit topic is gesloten.
![]()