Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.529 views

Onderwerpen

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:58
lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:53:
[...]

Ik heb zo'n ding een paar maanden gebruikt, verschrikkelijk vond ik het. Geen contant geld vind ik het grootste probleem (wat ik op de motor ALTIJD bij me heb), maar ook:
- Waar laat je je pin-bonnen e.d.?
- Wat doe je met de pasjes die er in bij passen (er gaan er maar 6 in)
Ik heb ook een Secrid met zo'n leren dingetje met drukknoop eromheen. Zou niet weten waarom ik tig pasjes mee moet nemen en verder past er ook prima wat kleingeld in en evt. een bonnetje van het een of ander. Al zou ik echt niet weten waarom ik een pinbon zou willen hebben :?
Voor pasjes van winkels e.d. heb ik een app op mijn telefoon. Ik ga toch echt niet met 20 pasjes op stap.
Ik snap dat sommige mensen het handig vinden, maar ik heb hem na 4 maanden proberen in de kliko gemieterd :Y)
Had je beter kunnen verkopen ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:22

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:03:
[...]

Duidelijk en ter harte genomen de Metzeler Roadtec Z6 valt definitief af.
En Bridgestone BT021 VR & AR voor € 167,-- tbv de R1100R ?

( 120/70ZR17 & 160/60ZR18 )
BT021 is net zo oud... Zelfde advies. Daarnaast vind ik die serie van bridgestone persoonlijk ruk-banden, waardeloos in de regen. Als je perse een oude band wil, valt de Michelin Pilot Road 2 nog te overwegen, mits het nog wel een recent geproduceerde is.

Voor een goedkoper merk dat nog wel goed spul maakt zou je naar Heidenau kunnen kijken. Ik weet alleen zo uit mijn hoofd alleen niet wat hun recente weg-banden zijn, ik geloof de K80.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Chakotay schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:49:
[...]

Ik heb al een paar jaar zoiets als portemonnee:

[afbeelding]

Lekker plat, passen alle pasjes in die ik nodig heb, en het is nog RFID/NFC-shielding ook wat met de huidige pinpassen wel zo prettig is :)
Heb hier twee versies van. Die jij aankaart, en de versie met een leren flapje (zonder drukknop). Veel pasjes en klantkaarten die digitaal kunnen, heb ik op mijn telefoon met de app Stocard. Eigenlijk alle pasjes die werken op basis van barcode.

In de secrid met leren flapje kan briefgeld en evt. pinbonnen/ losse papiertjes, voor hoever ik die meeneem netjes in.
Toen mijn leren pak nog strak zat, gebruikte ik de versie voor enkel de pasjes voor het rijbewijs, pinkaart, kentekenbewijs, zorgpas en back-up creditcard. Voor noodgevallen heb ik een briefje van 50 dan los in een zak zitten. Ga ik wat anders doen, pak ik de max. 6 kaarten uit de houder, en stop ze in de secrid met leren flapje.

Ben nu 30 kilo lichter, en de iets dikkere secrid met leren flap voel ik nu niet eens meer in de zakken zitten bij het leren pak.

Muntgeld vermijd ik al jaren, ook in de tijd dat ik nog de dikke grote portemonnees in de achterzak deed. Op een gegeven moment sleet ik een portemonnee per twee maand. en elke keer de muntjes los in de zak vanwege het gescheurde muntenvakje.

Nu neem ik het muntgeld, mocht ik het onverhoopt krijgen. Los mee in de zak, en gooi het thuis in een spaarpotje, of op werk in de bureaula.

Af en toe het vrijdagse visje betaal ik hier mee, en de spaarpot gaat een keer open als die vol zit. Altijd leuk om op die manier ineens 200 euro "terug" te vinden wat je in de loop van de afgelopen maanden niet hebt gemist.

ps. de secrid pashouder kun je ook een elastieken band omheen doen, en daar briefgeld tussen drukken :)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Ik gebruik de Secrid slim wallet sinds een half jaar, daarvoor 3 jaar een Natsu gebruikt. De Natsu was redelijk goedkoop om te proberen, 20 dollar ofzo op kickstarter. Heeft alleen 1 mega nadeel, het is een leren hoesje. Na een tijdje een aantal passen erin te hebben gehad kan je niet meer terug naar minder passen doordat het is opgerekt.

De Secrid heeft voor mij genoeg ruimte voor pasjes en briefgeld, muntgeld gaat al jaren in de broekzak en probeer ik sowieso tot een minimum te beperken.

De standaard heeft ruimte voor 6 passen maar er is ook een dubbele beschikbaar voor 12 pasjes.

Awesome

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:23
Ik hoor het al, ik moet gewoon minder vergeetachtig zijn en mijn pasjes uit mijn motorpak halen. Maar 6 pasjes, dat gaat toch nooit?
- Pinpas eigen rekening
- Pinpas gezamenlijke rekening
- Tankpas kantoor
- Zorgpas
- Rijbewijs
- Creditcard
- Donorregister
- ANWB pas

En dat zijn de belangrijke. Dan heb je nog de sportschoolpas, toegangspas van kantoor.. Ik zal wel te graag willen vasthouden aan het bekende :Y).

* lolgast bedenkt zich net het belangrijkste: De kortingszegel-kaart van de Subway, die moet ook mee

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

Meer dan bovenstaande heb ik niet nodig hoor. De pas voor kantoor stop ik gewoon los in mijn binnenzak. Die heb ik toch de hele dag nodig om in en uit te lopen.

Meer heb ik niet nodig en losgeld. 50 cent voor de luchtpomp is genoeg, als ik niet kan pinnen rij ik wel ergens anders heen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door byn124 op 13-06-2017 09:43 ]

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Kantoor-pasje zit hier ook (in z'n plastic hoesje) los in de zak inderdaad, zelfde reden als @byn124. Daarnaast heeft de locatie waar ik nu zit een slagboom/hek over de volledige breedte van de ingang van het parkeerterrein, dus ik heb het ding nog nodig om binnen te komen ook. Dan is het niet handig om die eerst uit een RFID-shielding houdertje te moeten plukken :P

Dat je 3 verschillende pinpassen hebt, helpt natuurlijk niet, dat is er maar één hier. Mag je die tankpas ook op de motor gebruiken? Zonee kan je die in de auto laten liggen, dat deed ik ook toen ik nog een leaseauto had naast de motor.

[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 13-06-2017 09:46 ]

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

2 pinpassen, rijbewijs, OV-chipkaart, AH bonuskaart en tankpas in het metalen deel van de Secrid. In het leer eromheen zit papiergeld en 2 kentekenbewijzen, pas KNMV, zorgpas, IKEA pas en volgens mij ook nog een G-Star pasje.
Er past best veel in zo'n Secrid dus ;)

Oh en de werkpas zit met een keycord in een houder in mijn jaszak. Makkelijk bij de poort.

XBL: DonFrans

• InZane
Chakotay schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:45:
Kantoor-pasje zit hier ook (in z'n plastic hoesje) los in de zak inderdaad, zelfde reden als @byn124. Daarnaast heeft de locatie waar ik nu zit een slagboom/hek over de volledige breedte van de ingang van het parkeerterrein, dus ik heb het ding nog nodig om binnen te komen ook. Dan is het niet handig om die eerst uit een RFID-shielding houdertje te moeten plukken :P

Dat je 3 verschillende pinpassen hebt, helpt natuurlijk niet, dat is er maar één hier. Mag je die tankpas ook op de motor gebruiken? Zonee kan je die in de auto laten liggen, dat deed ik ook toen ik nog een leaseauto had naast de motor.
Pas van kantoor heb ik ook in zo'n plastic ding ja. Veel handiger.
Pinpas van gezamenlijke rekening heb ik ook nooit bij me. Ik heb dat ding al zolang niet gebruikt dat ik niet eens de pincode meer weet :+
2 kentekenbewijzen? Je rijdt op 2 motoren? Ik heb 't kentekenbewijs van de auto iig altijd in de auto liggen, want daar rijdt m'n vrouw ook nog wel eens mee.

[ Voor 13% gewijzigd door InZane op 13-06-2017 09:53 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:41:
Ik hoor het al, ik moet gewoon minder vergeetachtig zijn en mijn pasjes uit mijn motorpak halen. Maar 6 pasjes, dat gaat toch nooit?
- Pinpas eigen rekening
- Pinpas gezamenlijke rekening
- Tankpas kantoor
- Zorgpas
- Rijbewijs
- Creditcard
- Donorregister
- ANWB pas

En dat zijn de belangrijke. Dan heb je nog de sportschoolpas, toegangspas van kantoor.. Ik zal wel te graag willen vasthouden aan het bekende :Y).

* lolgast bedenkt zich net het belangrijkste: De kortingszegel-kaart van de Subway, die moet ook mee
Creditcard altijd bij je? Die heb ik altijd thuis ergens opgeborgen en neem ik alleen mee op vakantie (dan gaan de bonuskaart etc uit m'n portemonnee), in NL gebruik ik die nooit bij winkels oid. Het nummer van m'n creditcard ken ik uit m'n hoofd, dus mocht ik hem ergens (online) in moeten vullen, dan lukt dat wel zonder pas :P

Ding van donorregister is nauwelijks een pasje te noemen, is net iets dikker dan een papiertje, die kan toch geen probleem opleveren.

• Frans92

Frans92

VFR800

InZane schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:50:

2 kentekenbewijzen? Je rijdt op 2 motoren? Ik heb 't kentekenbewijs van de auto iig altijd in de auto liggen, want daar rijdt m'n vrouw ook nog wel eens mee.
Ik heb een auto en een motor. De auto gebruik ik alleen, want mijn vriendin heeft ook een auto.
De Secrid neem ik altijd mee, dus in welk voertuig dan ook heb ik altijd mijn kentekenbewijs mee.

• lolgast
@Tankiej CC:
Altijd bij me ja. Tijdje geleden nog van groot nut geweest. Andere auto voor mijn vriendin gaan halen, kon je niet pinnen bij die 'garage'. Als je om half 7 's avonds ineens meerdere duizenden euro's moet pinnen heb je een hoop pasjes nodig kan ik je vertellen. We hebben ze alle 6 moeten gebruiken (ik 3, mijn vriendin 3). Nog geluk dat ik per sé twee verschillende banken voor onze rekeningen wil hebben, want pinnen bij een vreemde bank levert niet veel geld op ;)

• InZane
Frans92 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:56:
[...]

Ik heb een auto en een motor. De auto gebruik ik alleen, want mijn vriendin heeft ook een auto.
De Secrid neem ik altijd mee, dus in welk voertuig dan ook heb ik altijd mijn kentekenbewijs mee.
Ja mijn vrouw heeft ook een (bots)auto, maar als die van mij er staat en er moeten wat boodschappen gehaald worden :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:56:
@Tankiej CC:
Altijd bij me ja. Tijdje geleden nog van groot nut geweest. Andere auto voor mijn vriendin gaan halen, kon je niet pinnen bij die 'garage'. Als je om half 7 's avonds ineens meerdere duizenden euro's moet pinnen heb je een hoop pasjes nodig kan ik je vertellen. We hebben ze alle 6 moeten gebruiken (ik 3, mijn vriendin 3). Nog geluk dat ik per sé twee verschillende banken voor onze rekeningen wil hebben, want pinnen bij een vreemde bank levert niet veel geld op ;)
Heh, dan is het wel handig ja... Wel raar beleid van die garage trouwens. Wel grote bedragen direct willen kunnen ontvangen, maar niet kunnen pinnen?

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:53:
[...]

Ik heb zo'n ding een paar maanden gebruikt, verschrikkelijk vond ik het. Geen contant geld vind ik het grootste probleem (wat ik op de motor ALTIJD bij me heb), maar ook:
- Waar laat je je pin-bonnen e.d.?
- Wat doe je met de pasjes die er in bij passen (er gaan er maar 6 in)

Ik snap dat sommige mensen het handig vinden, maar ik heb hem na 4 maanden proberen in de kliko gemieterd :Y)
daar is deze voor:
Afbeeldingslocatie: https://www.ippinka.com/wp-content/uploads/2016/02/secrid-slim-wallet-3.jpg

Net genoeg ruimte voor wat klein geld, briefjes en pin bonnen.

• Tankiej
  • Nu online
lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:56:
@Tankiej CC:
Wat @Chakotay zegt; dat is wel een uitzonderlijke (rare) situatie. Als een bedrijf een voertuig op jouw naam kan overschrijven (neem aan dat dat ook moest gebeuren?), dan moet je toch ook kunnen pinnen zou ik denken. Even het paslimiet verhogen d.m.v. de app van je bank en je kan zo het bedrag pinnen.
Daarnaast zou ik ook zeker wel van te voren informeren wat de betaalmogelijkheden zijn wanneer ik een voertuig ophaal, zeker wanneer dat buiten kantooruren is, omdat je dan met dit soort problemen kan zitten :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik gok dat 'garage' niet voor niets tussen '' stond :p

• lolgast
@Chakotay @Tankiej
Tsjah, wij gingen er vanuit dat zo'n bedrag inderdaad gewoon gepind kon worden. Achteraf bleek het te gaan om een garage-garage (zo een die repareert zeg maar ;)) die de auto verkocht in opdracht. Hierdoor viel hij een beetje boven het gebruikelijk budget.

Overschrijven konden ze ook niet overigens :w

Edit: Om ook on-topic te blijven. Ik zit met een schuin oog naar de Ducati Supersport te kijken, omdat ik denk weet dat ik die ooit ga rijden. Nu zie ik dat de originele quickshifter (up- en down-shifts) daarvoor nog geen €300 kost :o. Als zelfs Ducati het zo goedkoop kan, waarom moet het aftermarket dan nog zo veel kosten...

[ Voor 35% gewijzigd door lolgast op 13-06-2017 10:21 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

- bankpas
- rijbewijs
- kenteken auto
- kenteken motor
- zorgpas
- pas afvalcontainer, die kan er net zo goed uit aangezien ik hem 1x in de 3 maanden gebruik en dan toch thuis ben. Maar goed zo raak ik hem niet zo 123 kwijt :+

Donorcodicil en VCA pas zitten in de flap.

Geen creditcard, geen partner(pas), geen bonuskaarten, geen pasje voor het werk (meer) nodig en toen ik die had zat hij in de flap zodat hij er niet uit hoefde. Tanken moet ik zelf betalen. Enige waar ik nog weer eens naar moet kijken is een ANBW lidmaatschap o.i.d.

Maar voor jouw aantallen heb je deze: https://www.secrid.com/pr...nwallet-vintage-chocolate

Awesome

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:53

thijsco19

KTM 990 SMT

Hoe komen jullie erbij dat er maar 6 pasjes in het aluminium deel van sercrid passen?

Heb er vanaf het begin er 7 pasjes in zitten. Gaat precies. :9

Daarnaast nog 4 pasjes in de flap.

[ Voor 11% gewijzigd door thijsco19 op 13-06-2017 10:54 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Frans92

Frans92

VFR800

thijsco19 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:54:
Hoe komen jullie erbij dat er maar 6 pasjes in het aluminium deel van sercrid passen?

Heb er vanaf het begin er 7 pasjes in zitten. Gaat precies. :9

Daarnaast nog 4 pasjes in de flap.
Ik heb een pasje met van die uitstekende letters/getallen. Dan gaat dat niet hoor :P

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-11 08:03

Bergie

Lekker belangrijk...

Er was hier toch ook iemand met een ZX-7R?
Ik ben de zolder aan het opruimen ivm verhuizing en heb nog een origineel achterlicht en twee achterste kuipdelen (zwart-zilver) liggen met wat schade.

Mag zo weg wat mij betreft dus als er iemand belang bij heeft stuur maar ff een DM :)

Yamaha MT-09

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Frans92 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:55:
[...]

Ik heb een pasje met van die uitstekende letters/getallen. Dan gaat dat niet hoor :P
Het was bij mij ook wel passen en meten, heb een paar pasjes die iets dikker waren. Met die erin paste het ook niet.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 15:07
@lolgast altijd wel een Kriega achterop, dus ken het probleem niet echt :+

Toch gek hoe rustig en relaxed ze even een diefstalletje plegen...

[ Voor 22% gewijzigd door Anoshky op 13-06-2017 11:06 ]

Verwijderd

Zojuist BMW maar weer eens gemaild hoe het met de bak staat... Wel fantastisch mooi weekend gehad, bijna 500km gedaan waarvan 250km met een vriendin achterop. Die was ook helemaal gek ervan :P Wat rijdt dat ding lekker, zithouding is wel een dingetje op de langere ritten (houding van de benen is wel even wennen).

Bevalt zo goed dat ik ga sparen voor een Zero voor de kilometers. Heb hem al proefgereden voor de aanschaf van de BMW, vond het geweldig en ik kan beide motoren gewoon in de garage kwijt :) Past ook mooi in m'n duurzaamheidsprojectje (warmtepompen, zonnepanelen) :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:11:
Wel fantastisch mooi weekend gehad, bijna 500km gedaan waarvan 250km met een vriendin achterop. [...] Wat rijdt dat ding lekker, zithouding is wel een dingetje op de langere ritten (houding van de benen is wel even wennen).

[...]
Heb je het nou over de motor over over die vriendin? :+

Verwijderd

Och jezus, het is nog geen vrijdag he 8)7 _O-

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 15:07
Chakotay schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:15:
[...]

Heb je het nou over de motor over over die vriendin? :+
"Langere ritten", weer een man die zichzelf overschat zeker? :+

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Anoshky schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:05:

Ja naar, maar deze GS leek wel zonder sloten of alarm geparkeerd. Dat kan helaas nergens. Zelfs in eigen garage zou ik m extra vastzetten.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Anoshky schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:05:

Nou wil ik echt niets vervelends zeggen maar het zijn weer een aantal die voldoen aan een bepaald stereotype..
Valt toch gewoon op dat het steeds 'zulke' mensen zijn..?

• lolgast
Zo te zien gaat het om een gedeelde garage? Hij rept geen woord over de andere gestolen motor namelijk. Hoe veilig ook, voor genoeg geld is tijd gewoon te koop bij medegebruikers

[ Voor 12% gewijzigd door lolgast op 13-06-2017 12:10 ]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Reed net achter een motorscooter de snelweg op. Hij zat al bij het stoplicht met z'n telefoon te spelen en ging toch voor me staan (was met de auto). Uiteraard zag hij pas laat dat het licht op groen ging. Aangezien ik er toch niet langs kon had ik alle tijd om te bekijken wat hij aan had, gympen, spijkerbroek (zou motorjeans kunnen zijn) en een dun jackie. Geen handschoenen. 110 rijden op een motorscooter lijkt mij net zo gevaarlijk als op een motor, de juiste kleding lijkt me dan wel handig.

Enfin, zelf weten, maar rijdend op de snelweg haalt hij gewoon bij 100+ zijn telefoon weer uit z'n zak en begint hij weer iets te typen 8)7

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:52
Heeft iemand van jullie wel eens een remsysteem met ABS ontlucht? Is dat dezelfde procedure als een normaal systeem of moet er dan nog iets speciaals gebeuren? Ik heb een handig vacuum tool waarmee ik alle lucht eruit kan trekken maar ik vroeg mij dus af of dat ook op motoren werkt met ABS.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
cyntax schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:20:
Heeft iemand van jullie wel eens een remsysteem met ABS ontlucht? Is dat dezelfde procedure als een normaal systeem of moet er dan nog iets speciaals gebeuren? Ik heb een handig vacuum tool waarmee ik alle lucht eruit kan trekken maar ik vroeg mij dus af of dat ook op motoren werkt met ABS.
Enige systeem met ABS waar ik aan gewerkt heb, is een 2003 BMW F650 GS, met redelijk ouderwetse ABS. De officiele procedure was het ding aan de computer hangen om de ABS in een soort 'open' stand te zetten geloof ik.

Ik had echter geen spullen daarvoor, dus ik deed het ding voor en achter ontluchten, kort rondje rijden waarbij ik hem een paar keer flink in de ABS rem, en dan nog een keer onluchten. Dat werkte meestal prima :)

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Erapaz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:13:
Reed net achter een motorscooter de snelweg op. Hij zat al bij het stoplicht met z'n telefoon te spelen en ging toch voor me staan (was met de auto). Uiteraard zag hij pas laat dat het licht op groen ging. Aangezien ik er toch niet langs kon had ik alle tijd om te bekijken wat hij aan had, gympen, spijkerbroek (zou motorjeans kunnen zijn) en een dun jackie. Geen handschoenen. 110 rijden op een motorscooter lijkt mij net zo gevaarlijk als op een motor, de juiste kleding lijkt me dan wel handig.

Enfin, zelf weten, maar rijdend op de snelweg haalt hij gewoon bij 100+ zijn telefoon weer uit z'n zak en begint hij weer iets te typen 8)7
Haha sommige mensen is wel echt het toppunt he.. Ik vind het wel heerlijk om gewoon normale motorschoenen en een jeans aan te hebben op de motor. Ga er wel vanuit dat veel mensen denken dat je dan alleen een motorjas aan hebt.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:16
Ik rij meestal met kevlar jeans, sneakers en een motorjas.
Reden is dat ik vaak ook wel een wandelingetje doe of bij mensen langsga en niet op crosslaarzen wil lopen de hele dag.
En ik heb ook van die puma motorschoenen maar die zijn op de AT niet te gebruiken door de zool.

En ja als ik val dan zijn mijn voeten niet zo goed beschermd, en daar ben ik me bewust van en zal dan ook niet anderen op de flikker geven als het mis gaat.

Ben blij dat we nog niet verplicht zijn om alle ten alle tijden aan te hebben, want straks zitten we met verplichte dure airbags etc.
En de mensen die in hemdje slipper en zwembroek rijden mogen dit dus ook zelf weten. Ik heb er geen last van en als ze onderuit gaan is het gewoon lachen en wijzen, ze weten dan heus wel zelf hoe dom ze bezig waren.

• lolgast
kneusteun schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:20:
Ik rij meestal met kevlar jeans, sneakers en een motorjas.
Reden is dat ik vaak ook wel een wandelingetje doe of bij mensen langsga en niet op crosslaarzen wil lopen de hele dag.
En ik heb ook van die puma motorschoenen maar die zijn op de AT niet te gebruiken door de zool.

En ja als ik val dan zijn mijn voeten niet zo goed beschermd, en daar ben ik me bewust van en zal dan ook niet anderen op de flikker geven als het mis gaat.

Ben blij dat we nog niet verplicht zijn om alle ten alle tijden aan te hebben, want straks zitten we met verplichte dure airbags etc.
En de mensen die in hemdje slipper en zwembroek rijden mogen dit dus ook zelf weten. Ik heb er geen last van en als ze onderuit gaan is het gewoon lachen en wijzen, ze weten dan heus wel zelf hoe dom ze bezig waren.
Zo zwart-wit vind ik het niet. Wat als jij als automobilist een motorrijder aanrijdt en die overlijdt daarbij, terwijl hij het met goede kleding wel overleeft zou hebben. Dan zadel jij een ander op met je 'risico maar comfort'.

Overigens vind ik dat iemand zelf moet weten wat zijn leven hem waard is, maar er zitten vaak meer kanten aan 1 verhaal

Verwijderd

Ik heb motorsneakers en dat spul loop ik moeiteloos kilometers op. Goed compromis, bescherming, gemakkelijk in het gebruik en ziet er cool uit :)

• kneusteun
lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:25:
[...]

Zo zwart-wit vind ik het niet. Wat als jij als automobilist een motorrijder aanrijdt en die overlijdt daarbij, terwijl hij het met goede kleding wel overleeft zou hebben. Dan zadel jij een ander op met je 'risico maar comfort'.

Overigens vind ik dat iemand zelf moet weten wat zijn leven hem waard is, maar er zitten vaak meer kanten aan 1 verhaal
Tuurlijk is het niet zwart/wit maar het is nu in Nederland zo dat er een helm plicht is. Dus feitelijk kan je er verder niks mee doen.

• kneusteun
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:25:
Ik heb motorsneakers en dat spul loop ik moeiteloos kilometers op. Goed compromis, bescherming, gemakkelijk in het gebruik en ziet er cool uit :)
Ben wel benieuwd want ik heb nog nooit mooie gevonden. (en benieuwd wat ze extra bieden aan bescherming)
Draag nu of timberlands of air jordans (wel altijd een hoge schoen met leer)

En zoals gezegd als ik echt een groot stuk ga toeren dan zijn het crosslaarzen.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10 14:17
kneusteun schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:28:
[...]

Ben wel benieuwd want ik heb nog nooit mooie gevonden. (en benieuwd wat ze extra bieden aan bescherming)

Ik rij zelf nu nog met motorlaarzen die ik van een vriend heb gehad (alles in 1x aanschaffen is duur zat) maar moet zeggen dat ik deze sneakers van Alpinestars toch wel echt mooi vind.

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/082141202/540x540x2/alpinestars-faster-2-wp-motorschoenen.jpg

• cyntax
Nadeel van sneakers is dat ze vrijwel geen enkelbescherming bieden terwijl dat juist het belangrijkste is van goede motorschoeisel maar het is inderdaad de compromis die je neemt.

Verwijderd

lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:15:
@Chakotay @Tankiej
Als zelfs Ducati het zo goedkoop kan, waarom moet het aftermarket dan nog zo veel kosten...
Die van Ducati is met de Italiaanse slag in elkaar gezet :X >:)

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:15
Maegrim schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:43:
Pilot Road 3 is helemaal niet oud, die zou ik zo kopen. 2 hoef ik zelf ook niet meer nee :P
Zelf heb ik een setje 4's in de hal liggen voor op de VFR

overigens zit er nu BT023 op die VFR wat me niet tegenvalt, alleen rij ik al 4k km met een veter in de achterband O-)
heb er vorig seizoen nieuwe MPR2 op laten leggen, prima band en niet zo gek duur. kun je prima mee rijden, zeker voor iemand van 46 jaar jong die niet knietje op de grond gaat rijden @WiLLoW_TieN :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:47:
Even een praktische vraag naar aanleiding van zelf ondervonden hinder vanmorgen :z

Hoe nemen jullie (degene met een strak pak vooral!) je pasjes mee, en vooral, hoe zorg je ervoor dat je ze weer in je portemonnee stopt zodat je ook met de auto kunt tanken ;)

Ik haal zelf als ik ga motorrijden mijn rijbewijs en pinpas uit mijn portemonnee en stop die bij het kentekenbewijs dat in mijn pak zit. Heel mijn portemonnee meenemen is geen optie namelijk..
Jammer dat je geen ruimte hebt voor je portemonnee in je pak. Bij mij zit het daar wel strak maar het past prima. In de ene zak de portemonnee en in de andere de telefoon, past prima bij mij.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:25:
[...]

Helemaal mee eens. De keuze is aan jezelf, maar de consequenties zijn (ook) voor een ander. Ook bij een eenzijdig ongeval, denk aan zorgkosten, ziekteverzuim werkgever, schoonmaken snelweg waar jouw bloed (en misschien wel meer) ligt, je nabestaanden bij overlijden en je familie en vrienden mocht je blijvend gehandicapt raken.

True, het is een gevaarlijker vervoersmiddel dan een auto, maar ik vind wel dat je je best moet doen om jezelf in te dekken. Deels is dat door rijstijl aan te passen, deels door motor in orde te hebben (remmen, banden etc) en deels beschermende kleding + helm. Een onbekende zal ik er niet op aanspreken, maar ik hoop dat zijn/haar omgeving dat wel doet.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

CFC-Mathijs schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:31:
[...]

Ik rij zelf nu nog met motorlaarzen die ik van een vriend heb gehad (alles in 1x aanschaffen is duur zat) maar moet zeggen dat ik deze sneakers van Alpinestars toch wel echt mooi vind.

[afbeelding]
Ik heb exact dat model. Ze hebben de kleursetting wel iets aangepast. De onderkant achter was eerst wit. Maar je begrijpt al dat die snel zwart wordt. De nieuwe kleursetting is denk ik wel iets slimmer.

Voor de pakken discussie, ik heb 2 zakken voor in mijn jas en 2 binnenzakken. In mijn binnenzak (achter de chestprotector) gaat aan de ene kant mijn portmonnee, andere kant mijn telefoon. Ik de zakken voor zitten mijn sleutels (links woning, rechts motorsloten/kastje van de garage). Is wel wat vol maar prima te rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door w4rguy op 13-06-2017 14:18 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Verwijderd

kneusteun schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:28:
[...]

TCX Street denim, ik vind ze prima. Okay m'n Van Liertjes zijn mooier... maar het is zeker acceptabel en het is zeker veiliger. Verstevigde neus, hak en enkel, voldoende hoogte.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:33
[...]

[afbeelding]
Welke is dit? Zien er inderdaad enorm vet uit.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Aschtra schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:47:
[...]

Welke is dit? Zien er inderdaad enorm vet uit.
Alpinestars Faster-2

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Bioflap
Ik had eerst ook gekeken voor de Alpinestars Faster-2. Uiteindelijk ben ik toch voor de Held Cattleman gegaan. Je kreeg 20% korting tijdens de pinksterdagen

Afbeeldingslocatie: https://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images//held_boots_cattleman.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Bioflap op 13-06-2017 15:01 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cyntax schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:33:
Nadeel van sneakers is dat ze vrijwel geen enkelbescherming bieden terwijl dat juist het belangrijkste is van goede motorschoeisel maar het is inderdaad de compromis die je neemt.
Bescherming voor de enkels zit er wel degelijk in. Tenminste, bij mijn Aplinestars Joey wel.
Dit is natuurlijk vooral bescherming tegen glijden, maar dat is bij de meeste laarzen niet anders.

• lolgast
Nu we het over korting hebben, Hans van Wijk heeft binnenkort de 'Nacht van Zoetermeer'
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y5ek0jDl.jpg

Klote afbeelding, mag niet doorlinken denk ik. Dan maar zo.
Maar misschien voor iemand interessant!

[ Voor 47% gewijzigd door lolgast op 13-06-2017 15:06 ]

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
Bioflap schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:01:
Ik had eerst ook gekeken voor de Alpinestars Faster-2. Uiteindelijk ben ik toch voor de Held Cattleman gegaan. Je kreeg 20% korting tijdens de pinksterdagen

[afbeelding]
En zien ze er bij jou beige-kleurig uit, of donkerbruin zoals op je bijgevoegde foto?

YouTube: MotorcycleGeek

• Bioflap
Leviathius schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:04:
[...]

En zien ze er bij jou beige-kleurig uit, of donkerbruin zoals op je bijgevoegde foto?
Ze zijn iets lichter van kleur, wel mooier gelukkig :)
Deze zijn ook wat hoger dan alle andere motorschoenen, en vallen dus boven de enkels. Hierdoor zit ik met deze schoenen met een prettig gevoel op de motor.

Wat mij opviel aan de Alpinestars, is dat deze enorm laag is aan de achterkant. Waarom is dit? Ik kan begrijpen dat het fijner is als je in een extreme hoek zit, en je moet schakelen, maar dit gaat toch enorm ten koste van de veiligheid?
Afbeeldingslocatie: http://www.getgeared.co.uk/Products/A2510216125D_Main-alpinestars-faster-2-shoes-black-white-yellow-5.jpg?resizeid=2&resizeh=450&resizew=450

Sommige modellen zijn nog lager aan de achterkant..

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
@Bioflap Volgens mij komt dat doordat dit type schoen oorspronkelijk bedoelt zijn voor in het autoracen. Dan is die lage achterkant juist wel fijn omdat je benen en voeten in een andere hoek zitten.

YouTube: MotorcycleGeek

• Frans92

Frans92

VFR800

lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:04:
Nu we het over korting hebben, Hans van Wijk heeft binnenkort de 'Nacht van Zoetermeer'
[afbeelding]

Ik ben van plan te gaan. Overdag met een vriend en 's avonds met mijn vriendin. Kijken of we nog een mooi helmpje en een jas kunnen scoren voor haar :)

• Bioflap
Leviathius schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:16:
@Bioflap Volgens mij komt dat doordat dit type schoen oorspronkelijk bedoelt zijn voor in het autoracen. Dan is die lage achterkant juist wel fijn omdat je benen en voeten in een andere hoek zitten.
Precies, als je je tenen naar beneden moet richten is het fijn om zo'n gleuf te hebben. Op de motor lijkt het mij echt heel slecht.. Hoe groot is de kans dat juist daar schade wordt aangericht?

Voor mensen die overigens twijfelen over een kevlar legging, het is erg fijn. Zeker in combinatie met de nieuwe Rev'it protectie. Je merkt natuurlijk dat je een legging aan hebt, maar het zit nergens moeilijk en is super comfortabel. Het is wel warm. Je hebt niet veel airflow meer..

• cyntax
MikeyMan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:03:
[...]

Bescherming voor de enkels zit er wel degelijk in. Tenminste, bij mijn Aplinestars Joey wel.
Dit is natuurlijk vooral bescherming tegen glijden, maar dat is bij de meeste laarzen niet anders.
Mijn Alpinestars Faster-1 kan ik eenvoudig dubbelvouwen, dat gaat niet lukken met de Toucan die ik heb. Daar zit een dik stuk plastic die dat tegen moet gaan tussen de klemmen. Die beschermd ook je enkel als de motor bijvoorbeeld bij een lowside op je enkel komt te vallen (been there done that), ik denk dat de sneaker motorschoenen daar toch een stuk minder tegen beschermen. Al is het sowieso wel een stuk beter dan normale sneakers.

Afbeeldingslocatie: https://allroadendurotouring.com/wp-content/uploads/2014/10/AlpinestarsTOUCANgoreTexMotorcycleBootsGTXdualSport.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door cyntax op 13-06-2017 15:27 ]

• Tankiej
  • Nu online
lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:04:
[afbeelding]

Voor mij te ver weg, maar zijn opzich wel leuke kortingen inderdaad. Voor degenen die er heen willen gaan zou ik wel adviseren om eerder al te gaan (vóór zaterdag) om kleding uit te zoeken en te passen, zodat je weet wat je wil hebben in welke maat. Dan hoef je op zaterdag niet nog te gaan zoeken en passen, het zal wel erg druk zijn. Scheelt je tijd, moeite, overlast etc :)

• lolgast
Voor mij is het ook te ver inderdaad, anders ging ik gewoon even langs. En wij hebben beide niets nodig op het moment.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cyntax schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:25:
[...]

Mijn Alpinestars Faster-1 kan ik eenvoudig dubbelvouwen, dat gaat niet lukken met de Toucan die ik heb. Daar zit een dik stuk plastic die dat tegen moet gaan tussen de klemmen. Die beschermd ook je enkel als de motor bijvoorbeeld bij een lowside op je enkel komt te vallen (been there done that), ik denk dat de sneaker motorschoenen daar toch een stuk minder tegen beschermen. Al is het sowieso wel een stuk beter dan normale sneakers.

[afbeelding]
Ja, er is inderdaad meer bescherming mogelijk, maar afgezien van de echte 'racelaarzen' hebben de meeste motorschoenen dat ook niet.
Ik heb bijvoorbeeld deze alpinestars:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.tenkateshop.com/media/catalog/product/cache/1/small_image/300x300/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/l/alp233501310_1.jpg

En die vouw je ook gewoon netjes dubbel.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:09

steveman

Comfortabel ten onder

Eeeen de US-10 gelijk weer retour...

... US-20 onderweg :$

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Erapaz
Bioflap schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:23:
[...]

Precies, als je je tenen naar beneden moet richten is het fijn om zo'n gleuf te hebben. Op de motor lijkt het mij echt heel slecht.. Hoe groot is de kans dat juist daar schade wordt aangericht?

Voor mensen die overigens twijfelen over een kevlar legging, het is erg fijn. Zeker in combinatie met de nieuwe Rev'it protectie. Je merkt natuurlijk dat je een legging aan hebt, maar het zit nergens moeilijk en is super comfortabel. Het is wel warm. Je hebt niet veel airflow meer..
Wacht ff, een kevlar legging? Kun je deze onder iedere normale broek dragen? Zit er ruimte in voor protectie of moet die los?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
steveman schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:17:
Eeeen de US-10 gelijk weer retour...

... US-20 onderweg :$
Die heb ik ook. Krijg je best wel wat in weg :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, de Caponord heeft nu ook een setje Hyperpro-veren (en verse olie) in de voorvork zitten. Scheelt weer erg veel zoals gewoonlijk :) Ook een paar nuttige tips van Bas gehad over wat er aan allroad-trainingen te krijgen is, daar binnenkort maar eens eentje van zien te boeken :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:47:
Zo, de Caponord heeft nu ook een setje Hyperpro-veren (en verse olie) in de voorvork zitten. Scheelt weer erg veel zoals gewoonlijk :) Ook een paar nuttige tips van Bas gehad over wat er aan allroad-trainingen te krijgen is, daar binnenkort maar eens eentje van zien te boeken :)
Bas... dus Alphen?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jup, kwam daar al toen ik nog in Amersfoort woonde. Nu ik in Alphen zelf woon is het helemaal een makkelijke keuze :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Chakotay schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:52:
[...]

Jup, kwam daar al toen ik nog in Amersfoort woonde. Nu ik in Alphen zelf woon is het helemaal een makkelijke keuze :)
Tijd voor een Alphen-mini-(motor)meet? :+

Moet ik eerst m'n motor fixen. :(

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 13-06-2017 16:55 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:52:
[...]

Oh grappig, ben daar juist verzeild geraakt toen ik nog in Den Haag woonde, maar zit nu juist in Ærsfoort :)

Dacht laatst voor de CBR-vorkjes, kom, Tiel is dichterbij...

Nou... dat klopt wel, maar half Gelderland organiseert dagelijks een file ;w

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Chakotay schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:47:
Kan je even zeggen wat dat precies scheelt?
Mijn voornaamste klacht mbt de ophanging van de CB500X is dat een slecht stuk snelweg (met 'ribbels' door opwarming/afkoeling van asfalt) als serieuze schokken doorgegeven wordt (indien genomen aan snelwegsnelheid ;) )

Ik overwoog al een ophangings upgrade maar twijfelde tussen de (level 1) rally-raid upgrade en een Hyperpro streetbox.

Qua prijs komt het min of meer op hetzelfde neer, maar ik weet niet goed wat ik van zo'n vering upgrade kan verwachten.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:53:
[...]

Tijd voor een Alphen-mini-(motor)meet? :+

Moet ik eerst m'n motor fixen. :(
Ik ben voor! Hyperpro is een goede plek om die keerring te laten fixen, maar volgens mij zit z'n agenda vol tot ergens in juli :+
Dryhte schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:56:
[...]

Kan je even zeggen wat dat precies scheelt?
Mijn voornaamste klacht mbt de ophanging van de CB500X is dat een slecht stuk snelweg (met 'ribbels' door opwarming/afkoeling van asfalt) als serieuze schokken doorgegeven wordt (indien genomen aan snelwegsnelheid ;) )

Ik overwoog al een ophangings upgrade maar twijfelde tussen de (level 1) rally-raid upgrade en een Hyperpro streetbox.

Qua prijs komt het min of meer op hetzelfde neer, maar ik weet niet goed wat ik van zo'n vering upgrade kan verwachten.
Schokken die hard doorgegeven klinkt als een veer die aan zijn eind zit, mogelijk combinatie van standaard al zachte veer met "versleten" olie, waardoor er geen demping meer is en het ding in zijn eindstop ramt.

Het idee van Hyperpro is dat ze er progressieve veren in prakken, welke hoe verder er ingeveerd word steeds harder worden. Hierdoor zijn ze nog wel comfortabel, maar hou je nog reserve over als er hard gereden word of ze een grote klap moeten verwerken. Daarnaast word er ook vaak een setje SKF keerringen met lage frictie ingezet, waardoor de poten soepeler glijden. Op het einde natuurlijk ook even de boel afstellen.

Wat het bij mij scheelt is dat de motor een stuk stabieler geworden is, en minder "deint" zoals een Amerikaanse auto. Hij veert snel in, direct weer uit ein dan is het klaar, ipv dat het wiebelig word e.d.

• kneusteun
[...]

[afbeelding]
Ik vind ze niet echt mooi, en vraag me af of ze meer bescherming bieden dan een paar timberlands.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Fantastische dingen lijken me dat... totdat je enkel bescherming nodig heeft.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is met al die korte laarsjes, schoenen en sneakers. Nee doe mij maar volledige leren laarzen. Hoewel die Goretex dingen die ik heb van Alpinestars ook best wel soepel zijn. De race laarzen van hun zijn weer zo godsklere stug dat dat ook niks is...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Bleh, net een frontale aanrijding tussen een motorrijder en fietser gezien in een 30 zone. Motorrijder kwam al een paar keer langs met een belachelijke snelheid en geluid. Dus na de derde keer wilde ik zien wat voor malloot het was. En op het moment dat ik hem zie rijdt hij frontaal tegen een fietser aan met forse snelheid.

Resultaat, zowel fietser als motorrijder op de brandcard naar het ziekenhuis en nu de straat en daarmee een deel van het centrum afgesloten ivm sporenonderzoek. Motorrijder was natuurlijk weer het stereo type, ktm, open pijp en van een zeker allure. Kotsbeu wordt je van die lui.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gelijk je als geeuige opgeven. Laat hem maar op de blaren zitten. Koekwauzen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joopieboy schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:07:
Dat is met al die korte laarsjes, schoenen en sneakers. Nee doe mij maar volledige leren laarzen. Hoewel die Goretex dingen die ik heb van Alpinestars ook best wel soepel zijn. De race laarzen van hun zijn weer zo godsklere stug dat dat ook niks is...
Precies dat dus. Mijn alpinestar Joey's zijn wat hoger dan sneakers, en komen tot ruim boven de enkel. Zit ook kevlar in, dus ik vraag me werkelijk af hoeveel minder ze beschermen dan de goretex laarzen.

• lolgast
Van alle niet dodelijke ongelukken in de VS heeft 30%(!) verwondingen aan de voet- en/of benen. 1 op de 3 mensen die een ongeluk krijgt en het geluk heeft dat te overleven. Het is niet de vraag of je iets breekt, maar wat je breekt als je geen goede schoenen draagt.

Daarmee is het overigens de meest voorkomende verwonding onder motorrijders.

Nadere info: 30% van hoeveel denk je dan? Van ruim 1.200.000 onderzochte motorrijders die in de Eerste Hulp terechtgekomen zijn.

Nog wat stof tot nadenken hierover gevonden. Dit laat zien welke botten het meest gebroken zijn onder deze 1,2 miljoen mensen (let op, de niet dodelijke dus!).
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rideapart.com/wp-content/uploads/2013/12/What-Body-Parts-Will-You-Most-Likely-Injure-In-A-Motorcycle-Crash_07.jpg
Ik leg het even uit: Áls je iets breekt, is de kans 66% dat dat in je lagere ledematen gebeurt. Van die 66% heeft 39% van de mensen zijn scheenbeen gebroken, bij ruim 25% ook het kuitbeen.

* lolgast trekt gewoon oncomfortabele harde laarzen aan

[ Voor 69% gewijzigd door lolgast op 13-06-2017 17:48 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snap ik ook, maar dat is voor lange trips m.i. geen doen. En ik waag te betwijfelen of die harde laarzen een scheen of kuitbeenbreuk voorkomen...

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 13-06-2017 17:52 ]

• kneusteun
MikeyMan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:23:
[...]

Precies dat dus. Mijn alpinestar Joey's zijn wat hoger dan sneakers, en komen tot ruim boven de enkel. Zit ook kevlar in, dus ik vraag me werkelijk af hoeveel minder ze beschermen dan de goretex laarzen.
Ik denk dat het kevlar het minst doet.
Je hebt stevigheid nodig niet slijtvastheid, want als je poot klappen krijgt of onder de motor komt dan ben je ver van huis.

• PilatuS
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:52:
ik waag te betwijfelen of die harde laarzen een scheen of kuitbeenbreuk voorkomen...
Ze zorgen er in ieder geval voor dat je voet niet verder kan draaien dan waar ie voor gemaakt is.

Ik zie de mooie, handige, fijn zittende schoenen wel vaker voorbij komen en ik vind het een erg slecht idee.

• Bioflap
Erapaz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Wacht ff, een kevlar legging? Kun je deze onder iedere normale broek dragen? Zit er ruimte in voor protectie of moet die los?
Het is een Bowtex legging. Dit is een legging waar kevlar protectie in zit. Daarnaast heb je vakken voor protectiestukken voor knieën en heup. Je kan prima met de legging op de motor, maar een jeans er overheen is wel net zo mooi :)

Het rekt ook mee overigens, dus mocht je besluiten meer bier te gaan drinken is het geen issue :D

• lolgast
MikeyMan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:52:
Snap ik ook, maar dat is voor lange trips m.i. geen doen. En ik waag te betwijfelen of die harde laarzen een scheen of kuitbeenbreuk voorkomen...
Met 40km/u onderuit en tegen een paaltje aan, wie breekt ze eerder denk je? Met of zonder? Of wat te denken van doorschuiven op de snelweg en met je benen vooruit richting de vangrail?

Met @PilatuS hierboven, ik zie hier ook wel een comfortabele laarzen of handschoenen voorbijkomen, maar geen haar op mijn hoofd :N. De belangrijkste reden dat mijn handschoenen van Alpinestar zijn? Een van de weinig merken die handschoenen hebben met de pink en ringvinger aan elkaar vast bij de handschoen, dan breek je je pink minder snel d:)b

[ Voor 21% gewijzigd door lolgast op 13-06-2017 18:09 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waarom zijn laarzen op langere trips geen doen? Als je veel uren op de motor zit, gaat er niets boven goed passende laarzen. Voor 's avonds of een wandelingetje heb je wat goedkope schoenen bij je die je goed plat kunt drukken in je bagage.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:06:
Waarom zijn laarzen op langere trips geen doen? Als je veel uren op de motor zit, gaat er niets boven goed passende laarzen. Voor 's avonds of een wandelingetje heb je wat goedkope schoenen bij je die je goed plat kunt drukken in je bagage.
Laarzen zijn prima te doen, maar die race apparaten niet. Na een uur of wat slaat de kramp wel ergens toe.

Laat ik voorop stellen, ik rij nooit zonder een van de beide alpinestars en altijd m'n volledige outfit aan. Meestal met de laarzen (zie boven), heel soms de hoge gympen. Ik weet dat het veiliger kan, maar ik wil alleen aangeven dat je met de harde laarzen een stuk comfort inlevert en nog geen zekerheid hebt.
PilatuS schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:56:
[...]

Ze zorgen er in ieder geval voor dat je voet niet verder kan draaien dan waar ie voor gemaakt is.
Ik heb weleens gelezen dat dat juist het risico op een gecompliceerde knie- of heupbreuk vergroot... Maar dat ging volgens mij over ski-ongevallen... :?

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 13-06-2017 18:12 ]

• kneusteun
Gewoon niet vanuit gaan dat je valt ;)
Nee zonder gekheid ik snap het allemaal wel, maar als je zo druk bent met hoe veilig het kan dan kom je toch op een auto uit....

Als ik even een dorp verderop moet zijn en geen snelweg pak dan ga ik niet me stugge laarzen aandoen. Ga ik Duitsland in om de heuvels te rijden dan wel. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

• lolgast
kneusteun schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:11:
Gewoon niet vanuit gaan dat je valt overhoop gereden wordt door zo'n stomme josti die xos net beschreef
Aangepast naar de werkelijke reden in mijn geval

• kneusteun
lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:14:
[...]

Aangepast naar de werkelijke reden in mijn geval
Ja dat is lullig inderdaad, maar dan nog blijft een auto veiliger.
Ik wil daarmee zeggen dat je met motorrijden ene risico loopt en dat iedereen dat risico zelf moet inschatten.
Anders kunnen we alle liter fietsen ook wel gaan verbieden want die zijn linker dan de 125cc bakjes. Toch nemen veel mensen liever het risico met een snelle lompe fiets.

Kortom er is geen ja of nee en iedereen moet zelf kiezen. Maar daarna niet janken als ze met het neus op de feiten/asfalt worden gedrukt.

• PilatuS
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:09:
[...]

Laarzen zijn prima te doen, maar die race apparaten niet. Na een uur of wat slaat de kramp wel ergens toe.
Heb hier vaak genoeg die race apparaten 8 uur lang aan en nergens last van. Er een uur mee rondlopen is ook geen enkel probleem.
[...]
Ik heb weleens gelezen dat dat juist het risico op een gecompliceerde knie- of heupbreuk vergroot... Maar dat ging volgens mij over ski-ongevallen... :?
Er is vast een goede reden dat mensen als Rossi een racelaars dragen en niet iets anders.

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 13-06-2017 18:25 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

Bij skien heb je behalve de nog stuggere laars ook nog eens een mooie hefboom aan dat ding geknoopt zitten, komt het daar niet eerder door? :P

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 15:45
PilatuS schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:56:
[...]

Ik zie de mooie, handige, fijn zittende schoenen wel vaker voorbij komen en ik vind het een erg slecht idee.
Ik ben een keer onderuit gegaan met een vaartje van pakweg 100kmh terwijl ik goede laarzen droeg (Alpinestars SMX serie). Ondanks die goede laarzen waren m'n enkelbanden in beide enkels gescheurd. Als ik schoenen aan had gehad of flexibelere laarzen waarin m'n voeten/enkels meer hadden kunnen draaien tov m'n onderbenen was dat gegarandeerd een stuk erger geweest. ATGATT of lekker binnen blijven.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:21

Bommes

Capo del formaggio

Wekko306 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:23:
[...]
. ATGATT of lekker binnen blijven.
Jij bent niet de partij om mij of een ander dit te dicteren.
Ik neem aan dat jij ook wel eens een keuze op je motor maakt die een ander niet zo verstandig lijkt, keertje het gas goed open trekt of zo iets.
Ik kan me niet voorstellen dat je dan ook maar iets van het commentaar van een ander aantrekt.

Kort gezegd: ik ga niet binnen blijven omdat jij vind dat jou afwegingen ook voor een ander schijnen gelden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:33:
[...]

Jij bent niet de partij om mij of een ander dit te dicteren.
Het is een sterk advies en wat hij zelf doet, hij zegt nergens dat jij dit ook moet doen, alleen dat je nogal dom bent als je het niet doet.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:29

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Even wat advies vragen :Y).

Ik heb wat zitten rondkijken naar een CRF125F of een 2ehands modelletje (bijna niet te krijgen in deze klasse, lijkt het wel). Nieuw zijn die dingen niet 'street legal' - er zit geen kenteken op (en ook geen standaard mogelijkheid deze te monteren), geen lichten etc...

Ik ben niet van plan een trailer te kopen dus ik vraag me af of deze eigenschappen verenigbaar zijn:

- extreem licht (denk aan 110kg of minder )
- ééncylinder, tussen de 150 en 250cc
- luchtgekoeld (volgens mij word de max dan 230cc )
- extreem betrouwbaar en stevig (volgens mij word het dan een Honda :+ )
- straatlegaal (en dus met kenteken)

leeftijd boeit me eigenlijk niet, het mag 1985 zijn, het mag 2016 zijn, maar ik zou dan iets willen dan een beetje goedkoop is in aanschaf en onderhoud. Het voordeel van zo'n CRF150 (of iets dergelijks) is dat je alles zelf kunt doen, maar die kun je niet (zomaar) straatlegaal rijden.

Is zo'n apparaat voor minder dan 1000 euro te realiseren? Een nieuwe CRF125F kost ~2400 euro.

• Erapaz
Ik gok dat dit een chinees alternatief is, gebasseerd op het Honda principe: http://www.motorpromo.nl/...-gtr-rs-125cc-enduro.html

Afbeeldingslocatie: https://www.motorpromo.nl/images/producten/17069_20090826082615.jpg

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-11 11:30
Ah man, wat een ongeluk :/

Het zal je maar gebeuren. Lijkt me toch een stukje onzorgvuldigheid van de rijder voor hem tijdens het klussen.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:28
Heb alle goede en terechte advies ter harte genomen. En een set Michelin Pilot Road 3's gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/MPR3%20set_zpstuiwjsh1.png

Met monteren ( elders ) kom ik dan compleet op circa € 260,-- voor de gemonteerde set ;)

( Incl. milieu afvoer. Ik zet de motor neer. En de garage doet de rest. )

• lolgast
Panini schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:55:
Ah man, wat een ongeluk :/

[video]

Het zal je maar gebeuren. Lijkt me toch een stukje onzorgvuldigheid van de rijder voor hem tijdens het klussen.
Das geen kattenpis! :X

-Laat maar-

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 13-06-2017 21:10 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wow, knocked out door een stuk plastic op de helm? :|

Dacht eerst dat ie aan het stunten was, maar dat bleek niet het geval.
Pagina: 1 ... 71 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.