Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.530 views

Onderwerpen

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:22

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tankiej schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:23:
[...]

Mag alleen niet driehoekig zijn van de RDW en moet rood zijn, voor de rest geen eisen voor zover ik kan vinden :)
Ik heb nu op de Caponord een gigantische rode reflector in mijn topkoffer zitten, zou dat ook tellen? :P

Zowel op de GSX-R als de RSV Mille had ik overigens geen reflector achterop, en toch regematig mee in .de geweest. Nooit problemen mee gehad.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:47
Chakotay schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:31:
[...]

Ik heb nu op de Caponord een gigantische rode reflector in mijn topkoffer zitten, zou dat ook tellen? :P
Geen idee. Ik weet niet of ie vast op de motor moet zitten, of dat het genoeg is dat er 'iets' reflecterends rood aan de achterkant zit :P
Zowel op de GSX-R als de RSV Mille had ik overigens geen reflector achterop, en toch regematig mee in .de geweest. Nooit problemen mee gehad.
Ik ben met m'n vorige motor ook regelmatig in Duitsland geweest, nooit staande gehouden en nooit problemen gehad. Daar zat ook geen reflector op, geen kentekenverlichting en de uitlaat was twijfelachtig (ook al had ie een E-keur). Maar als je wel staande gehouden wordt, kan je die boete verwachten :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tankiej schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:45:
[...]

Ik ben met m'n vorige motor ook regelmatig in Duitsland geweest, nooit staande gehouden en nooit problemen gehad. Daar zat ook geen reflector op, geen kentekenverlichting en de uitlaat was twijfelachtig (ook al had ie een E-keur). Maar als je wel staande gehouden wordt, kan je die boete verwachten :+
Ik ben een keer met een groepje staande gehouden in de buurt van de Nordschleife. Daar sloegen ze mij over, maar dat kwam mogelijk meer doordat andere motoren meer issues hadden dan de mijne :+

Verwijderd

Man man man gisteren was het weer eens mooi weer, ongelofelijk wat je dan allemaal meemaakt :X Om maar een paar dingen van de enorme waslijst te noemen:

Motorrijder nummer 1: een man op een oude Honda Chopper met gelukkig goede kleding aan. Want het stilstaan voor een stoplicht bleek qua evenwicht al erg moeilijk te zijn, in de eerste de beste bocht draaide de beste man met belachelijke lage snelheid het gas vol dicht waardoor hij bijna onderuit ging. Ben er maar met een grote boog omheen gereden.

Motorrijders nummer 2: twee jongens op een speed triple en een racer met korte broek en t-shirt aan en met schaamranden van hier tot Tokio. Gingen er als een stel malloten er vandoor totdat we op mijn favorite circuitje kwamen daarna zijn ze maar afgehaakt. Eigenlijk ben ik daar wel blij om want ik moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als ze onderuit waren gegaan.

Motorrijder nummer 3: etc etc

Motorrijder nummer 4: etc etc

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:37
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:54:
Man man man gisteren was het weer eens mooi weer, ongelofelijk wat je dan allemaal meemaakt :X Om maar een paar dingen van de enorme waslijst te noemen:

Motorrijder nummer 1: een man op een oude Honda Chopper met gelukkig goede kleding aan. Want het stilstaan voor een stoplicht bleek qua evenwicht al erg moeilijk te zijn, in de eerste de beste bocht draaide de beste man met belachelijke lage snelheid het gas vol dicht waardoor hij bijna onderuit ging. Ben er maar met een grote boog omheen gereden.

Motorrijders nummer 2: twee jongens op een speed triple en een racer met korte broek en t-shirt aan en met schaamranden van hier tot Tokio. Gingen er als een stel malloten er vandoor totdat we op mijn favorite circuitje kwamen daarna zijn ze maar afgehaakt. Eigenlijk ben ik daar wel blij om want ik moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als ze onderuit waren gegaan.

Goed weer staat altijd gelijk aan een hoop kamikaze piloten jammer genoeg. Had laatst ook een motor die met +40 km/h verschil vanachter een vrachtwagen schoot. Hij/zij dacht dat het een goed idee was om naar de linkerbaan te komen met dat snelheidsverschil zonder direct goed door te trekken en spiegelen.

Nummer 3 en 4: goed verhaal, lekker kort :+

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:15
ShininNL schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:33:
Nieuwe uitlaten eindelijk gemonteerd:

[afbeelding]

Ziet er een stuk netter uit dan die oude rocket launchers en klinken ook tot mijn verbazing ook beter. Even een half uurtje gereden en toen ik bijna thuis was kwam er een knal uit m'n uitlaten toen ik m'n gas dicht deed :o
wel ff je afstelling nakijkendan he...

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:23
Reloader schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:20:
[...]

Dit inderdaad. Op mijn Ducati zitten andere uitlaten, maar hoe meer ik rij, hoe meer ik het idee krijg dat de motor niet opnieuw is afgesteld. Soms als ik bij een stoplicht of rotonde sta de wachten, valt hij gewoon uit. Soms gewoon uit, de andere keer met zo'n harde knal dat de lucht uit de airbox mijn haar in de helm doet wapperen :X.Afgelopen zaterdag dan ook maar even bij de dealer langsgereden om dat te gaan laten regelen.

Ik kon trouwens ook niet starten als hij in een versnelling stond. Das helemaal lastig als je net weg wilt rijden bij een rotonde en hij valt stil. Eerst je neutraal zoeken, weer in zijn 1 schakelen.. Bleek een losse schakelaar onder de koppelingshendel O-)

• Tankiej
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:54:

Ik vond het gisteren te warm, dus ben maar niet op de motor gestapt :+

Zaterdag was het wel lekker, even bij de Ducati dag bij Goedhart geweest. Ritje gemaakt op de Multistrada 1200 Enduro, erg leuke motor! Verbaasde me wel, alweer, over de afstand tussen stepjes en zadel. Hoe kan dat zo ontzettend klein zijn bij zo'n grote motor?! Hetzelfde had ik al bij de KTM 1290 Super Adventure. Ik ben niet de kleinste (1.90) en kan op deze 2 motoren niet met beide voeten plat bij de grond als zadel op hoogste stand staat, maar zodra ik m'n voeten op het stepje zet heb ik het idee op een brommertje te zitten :|

Maar goed, bij Goedhart kwamen ook een paar waarvan ik me afvroeg waar ze hun motorkleding hadden gelaten. Eentje kwam in jogging broek en helm aanlopen en stapte ook zo op een Multistrada voor een proefrit (gezien z'n formaat wellicht lastig om motorkleding te vinden (XXXXXXXXXL), maar dan nog!).
Eéntje in korte broek, maar dan wel weer een motorjas aan. Die kreeg ook wel een opmerking van de kerel die de inschrijving etc deed, maar mocht wel opstappen. Blijft natuurlijk eigen verantwoordelijkheid..

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:15
lolgast schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:24:
[...]

Dit inderdaad. Op mijn Ducati zitten andere uitlaten, maar hoe meer ik rij, hoe meer ik het idee krijg dat de motor niet opnieuw is afgesteld. Soms als ik bij een stoplicht of rotonde sta de wachten, valt hij gewoon uit. Soms gewoon uit, de andere keer met zo'n harde knal dat de lucht uit de airbox mijn haar in de helm doet wapperen :X.Afgelopen zaterdag dan ook maar even bij de dealer langsgereden om dat te gaan laten regelen.

Ik kon trouwens ook niet starten als hij in een versnelling stond. Das helemaal lastig als je net weg wilt rijden bij een rotonde en hij valt stil. Eerst je neutraal zoeken, weer in zijn 1 schakelen.. Bleek een losse schakelaar onder de koppelingshendel O-)
dat zou ik dan ook maar eens na laten kijken idd :9 want t is echt niet bevorderlijk voor je motorblok :P

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Mijn motor heeft achter ook geen reflector, binnenkort maar één bestellen en een mooi plekje voor zoeken. Verder heb ik alleen knipperlichten achter in de achterlichten, volgens mij mag dit niet omdat er een minimale afstand moet zijn tussen de knipperlichten. Zou ik op elk van de passagiers steuntjes een ledstrip mogen plakken als achterlicht?

Afbeeldingslocatie: http://edegier.nl/static/achterzijde.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://edegier.nl/static/ledknippers.jpg

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:22
Erapaz schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:51:
Mijn motor heeft achter ook geen reflector, binnenkort maar één bestellen en een mooi plekje voor zoeken. Verder heb ik alleen knipperlichten achter in de achterlichten, volgens mij mag dit niet omdat er een minimale afstand moet zijn tussen de knipperlichten. Zou ik op elk van de passagiers steuntjes een ledstrip mogen plakken als achterlicht?
Hoe is hij ooit afgeleverd??
Het is dat er geen APK is maar dat gekloot met lichten, reflectoren en locaties daarvan zou toch gewoon bestraft moeten worden imo.

• Erapaz
GeeMoney schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:28:
[...]

Hoe is hij ooit afgeleverd??
Het is dat er geen APK is maar dat gekloot met lichten, reflectoren en locaties daarvan zou toch gewoon bestraft moeten worden imo.
Ben ik het wel mee eens. Ik heb hem gekocht met een led achterlicht die ook een knipperfunctie bevat. Dit voldoet niet aan de regels en is ook nog eens slecht zichtbaar. Vandaar dat ik dit netjes wil aanpassen.

Terugbouwen naar origineel zou kunnen, dan krijg je een groter kentekendeel met daaraan de knippers.

Afbeeldingslocatie: http://twowheelmad.co.uk/refpics2/ZX6R%20J%20&%20A1P.jpg

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:21

[afbeelding]

[afbeelding]
Voor in Nederland zou het niet veel uitmaken, dan kan je inderdaad voor een LED oplossing kiezne op de passagiers steuntjes om beter op te vallen. Voor in Duitsland meen ik dat de accessoires die je op je fiets monteert wel TuV gecertificeerd moeten zijn.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[afbeelding]

[afbeelding]
Lijkt me een nette oplossing, mits dit goed zichtbaar is.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10 14:17
2 weken geleden eindelijk mijn motor op kunnen halen. An sich is alles nog vrij vlot gegaan, eind maart begonnen met lessen, begin mei AVD-examen gehaald.

Nu de afgelopen 2 weken lekker een beetje kunnen touren (1000km gemaakt) en vandaag voor het eerst met de motor naar het werk.

Man wat is dit genieten zeg, erg verslavend :)

Nog een kiekje van de GSR 600 O+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yIM1vgP.jpg?1

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kmot nog eens van die reclame af. :/

Zit ook nog een tanksticker van de 1e verkoper opgeplakt, maar ben bang dat ik de lak van m'n tank mol als ik die zou gaan vervangen. :X

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:09

steveman

Comfortabel ten onder

Osiris schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:05:

Zit ook nog een tanksticker van de 1e verkoper opgeplakt, maar ben bang dat ik de lak van m'n tank mol als ik die zou gaan vervangen. :X
Met een haarfohn opwarmen alvorens te gaan pielen, de lijm wordt dan lekker slap.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:49

A13X

Dude

Osiris schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:05:

Met een föhn de sticker voorzichtig verwarmen en er rustig aftrekken terwijl je hem warm houd zou dat toch redelijk goed te doen moeten zijn.

Te laat :+ wat steveman zegt :P
cyntax schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:22:
[...]
Voor in Nederland zou het niet veel uitmaken, dan kan je inderdaad voor een LED oplossing kiezne op de passagiers steuntjes om beter op te vallen. Voor in Duitsland meen ik dat de accessoires die je op je fiets monteert wel TuV gecertificeerd moeten zijn.
Volgens mij moet er in Nederland officieel ook een CE-keurmerk opzitten, hier kijken ze er alleen minder kritisch naar.

Awesome

• Erapaz
TuV en CE keurmerken zijn inderdaad wel een goeie, aangezien ik ook gewoon zonder stress in DE wil kunnen rijden.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:19
Bommes schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:59:
[...]

Italië altijd +1. d:)b
Waar gaan jullie heen??
Das een hele goeie. Een vriend van ons, die elk jaar daar naartoe gaat, heeft de routes uitgestippeld. Deze staan in mijn TomTom. Hij heeft geprobeerd om zoveel mogelijk passen in de route te verwerken. Ook de Stelvio-pas zit erin. Bij interesse kan ik de routes wel delen...
Tot nu toe wordt de opstelling zo... :P
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG-20170610-WA0005_zpshjcsdila.jpeg

Hoeveel rotzooi past er in een dry-bag? Zoveel (en nog ruimte over...)
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG-20170609-WA0008_zpso0l30fx1.jpeg

Bewijs:
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG-20170609-WA0010_zps3pfwsfh5.jpeg

[ Voor 48% gewijzigd door BvZwolle op 12-06-2017 14:21 ]

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:56

Least Inkling

Product of the cold war

@BvZwolle als je dan toch naar de Stelvio gaat, vergeet niet de Umbrailpass? Prachtige pas met strak asfalt, ook veul haarspeldjes.

Is de pas over naar Italië, paar honderd meter lager is een kruispunt, daar rechts afslaan om het gebouw heen.

Weer terug rijden en de Stelvio afmaken _/-\o_ Heb hem (naar beneden) gereden in 14 minuten, toch geen gat in je dagplanning ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:51
Reloader schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:20:
[...]

Was inderdaad van plan om een testbank run te laten doen, alhoewel MIVV zelf aangeeft dat het niet nodig is. Ben sowieso benieuwd hoe 'ie is afgesteld :)

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:37
BvZwolle schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:08:
[...]

Das een hele goeie. Een vriend van ons, die elk jaar daar naartoe gaat, heeft de routes uitgestippeld. Deze staan in mijn TomTom. Hij heeft geprobeerd om zoveel mogelijk passen in de route te verwerken. Ook de Stelvio-pas zit erin. Bij interesse kan ik de routes wel delen...
[afbeelding]

[afbeelding]

Bewijs:
[afbeelding]
Wat heb je veel spullen bij je :+
Maar mocht je de route willen delen; graag!

Ben nog wel op zoek naar leuke tripjes in de zomer.

• BvZwolle
Least Inkling schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:48:
@BvZwolle als je dan toch naar de Stelvio gaat, vergeet niet de Umbrailpass? Prachtige pas met strak asfalt, ook veul haarspeldjes.

Is de pas over naar Italië, paar honderd meter lager is een kruispunt, daar rechts afslaan om het gebouw heen.

Weer terug rijden en de Stelvio afmaken _/-\o_ Heb hem (naar beneden) gereden in 14 minuten, toch geen gat in je dagplanning ;)
Ik verwacht dat deze er ook wel in zit. In totaal iets van 15 passen in de planning staan. Ben zeer benieuwd. Het is mijn eerste keer in het buitenland en in de bergen. Vind het eerlijk gezegd ook wel spannend... :D

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Je gaat er absoluut geen spijt van krijgen en je bent meteen verpest voor de rest van je leven:)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Al die bagagezakken die langskomen... en de stapel vakantiedagen die ik nog heb staan.

*krijgt jeuk*

Eens kijken of ik volgende week vrij kan krijgen en koers kan zetten richting zwarte woud.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Idem hier. Heb al twee weekenden duitsland achter de rug. Had eigenlijk plan A volgende week (drie weken Noordkaap *O* ). Das verandert in twee weken op 17 juli pas -O- , plan B dus, 75 passen tochtje

Klinkt als een domper, maar is het tegelijkertijd niet ;)

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:18
Pfff heb mijn vakantie dagen er al doorheen geknald :( heb nu nog 2 dagen over voor een lang weekend later in het jaar, misschien dan maar even lekker met de motor weg! Krijg er wel zin in met al die fotos en verhalen.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:05
steveman schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:58:
Al die bagagezakken die langskomen... en de stapel vakantiedagen die ik nog heb staan.

*krijgt jeuk*

Eens kijken of ik volgende week vrij kan krijgen en koers kan zetten richting zwarte woud.
Dat heb ik dus ook, heb nog 30 vakantiedagen ofzo.... 8)7

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 15:07
kneusteun schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:20:
[...]

Idem 8)
Ik zou in september wel nog een weekendje weg willen, maar alleen is maar alleen :/

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

Alleen kan je echt de beste tijd van je leven hebben en nieuwe mensen ontmoeten die je aanstaan ;)

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lpWNrTN.png

Hmm, ja dat lijkt me wel wat.
kneusteun schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:20:
[...]

Even in m'n excelsheetje gekeken...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Gelijk maar een US-10 besteld, voor een weekendje ging nog wel met m'n tanktas, maar om nou langer dan dat de boxershort te blijven omdraaien...

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 12-06-2017 16:48 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:49

A13X

Dude

Anoshky schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:24:
[...]
Idem 8)
Ik zou in september wel nog een weekendje weg willen, maar alleen is maar alleen :/
Niet idem met het aantal dagen, maar idd alleen is maar alleen.
byn124 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:35:
Alleen kan je echt de beste tijd van je leven hebben en nieuwe mensen ontmoeten die je aanstaan ;)
Zeker, al is dat natuurlijk wel een gok met voornamelijk overdag passen rijden. Ook niet altijd de meest makkelijke stap voor iemand om te maken en niet iedereen maakt even makkelijk contact met vreemden.

Awesome

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Tylen schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:04:
[...]

Jazeker. Was wel een beetje een ad hoc beslissing. En dat merkte ik toen ik er kwam. Kon gelukkig wel bij bekende staan maar ik had natuurlijk geen tentje en was mijn achterbok vergeten. Gelukkig kon ik die lenen van een bekende.

Leuke baan, maar ik had maar 15 minuten om hem te leren hahaha. Begonnen met een 1:45. Daarna gelijk twee kwalificaties. Eerste was 1:43 en tweede 1:40. OP zondag twee races. Eerste race een 1:39 gereden. Wel een rode vlag gehad en dus herstart.

Tweede race een 1:38 gereden. En in deze race twee rode vlaggen. Dus eerst een herstart en na de tweede rode vlag was het einde race. Heb dus leuk mijn startjes kunnen oefenen. Hahahaha

Man man man wat was het heet.
Die hitte is misschien nog wel vervelender dan regen. Maar wel jammer van de rode vlaggen. Dat maakt er toch een hele andere wedstrijd van. Volgende keer ben ik er ook weer bij :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
* Chakotay zag iets bijzonders onderweg naar huis vanmiddag...

Een figuur met een Roof Boxer-helm die dichtgeklapt was, met volledig motorpak aan O_o

Hij reed nog normaal ook....

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Met welke motorlaarzen hebbwn julliw goede ervaringen? Ik ben opzoek naar laarzen die zowel bij een supersport als een naked motor passen.

Ik zat zelf te twijfelen tussen de alpinestars gore tex en de smx 6.

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Juist jaa, theorie examen aan het oefenen krijg je volgende vraag;
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/zxtwl4.png

Wat zouden jullie beantwoorden? Ik had dus ja gedaan omdat ik de regeltjes wist. Motor lijkt nieuwer dan 1997 en lijkt mij ook wel harder dan 100 te kunnen.. Hopen dat ik op het examen niet te veel van zulke vragen krijg!

😲

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Dat is een Honda msx125 vanaf 2014 met een topsnelheid van 100kmph :')

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 15:28
Wie weet maybe een adres nabij Alkmaar alwaar ik mijn online bestelde achterband tegen een redelijke prijs kan laten monteren ?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
mattdice schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:05:
Met welke motorlaarzen hebbwn julliw goede ervaringen? Ik ben opzoek naar laarzen die zowel bij een supersport als een naked motor passen.

Ik heb al een aantal jaar de Alpinestars SMX-6 Goretex. Rij er dagelijks mee van zomer tot winter, bevalt prima :) Heb er nog geeneen keer natte voeten in gehad, maar toch zijn ze niet extreem heet in de zomer. Na een paar jaar zijn ze ook nog lang niet versleten.

Enige nadeel is het redelijk logge stuk plastic aan de voorkant, waardoor een wat strakkere spijkerbroek er niet altijd lekker overheen past. Wat ruimer vallende broeken en motorjeans passen er wel overheen.

@WiLLoW_TieN ik ben heel vaak bij AFS Motorparts / motorbanden.eu in Purmerend geweest. Weet niet of hij ook zelf meegebrachte banden monteert, maar hij is zelf ook een van de goedkopere leveranciers.

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 12-06-2017 19:31 ]

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gewoon gaan passen in de winkel. Alpinestars komt vaak voorbij, zelf heb ik de Sidi cobra's.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Sidi heb ik ook 2x een paar van gehad. Beviel prima, behalve dat ik daar beide keren redelijk snel van door de zool heen gesleten was.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:21

Bommes

Capo del formaggio

Maegrim schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:28:
En dat behoor je te weten bij het zien van de koplamp in deze examen vraag??
Wat een onzin als dit gebruikelijk is bij de examens tegenwoordig :X

Lijkt mij inderdaad ook veel belangrijker dan verkeersregels, borden, enz.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

mswp schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:14:
Juist jaa, theorie examen aan het oefenen krijg je volgende vraag;
[afbeelding]

Wat zouden jullie beantwoorden? Ik had dus ja gedaan omdat ik de regeltjes wist. Motor lijkt nieuwer dan 1997 en lijkt mij ook wel harder dan 100 te kunnen.. Hopen dat ik op het examen niet te veel van zulke vragen krijg!
Maak je geen zorgen. Het CBR-examen zit veel beter in elkaar dan welk oefenexamenprogramma dan ook. Zelf recent geslaagd met 0 fout terwijl tijdens het oefenen steeds met de hakken over de sloot was vanwege onduidelijke vragen, simpelweg foute antwoorden in de examens, irrelevante vragen over rijden met zijspan, etc.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:00:
[...]

Het CBR-examen zit veel beter in elkaar dan welk oefenexamenprogramma dan ook.
Ook in het examen komen soms de meest stomme vraagstellingen voorbij hoor. Vooral met de vraag: mag dit ? Dit dan bij een situatie waarbij het niet verstandig is om iets te doen, maar het mag wel. Het goede antwoord is dan dat het niet mag en dat klopt gewoon totaal niet. Enorm irritant is dat. Dit was 10 jaar terug toen ik het rijbewijs haalde al zo en tegenwoordig is het nog steeds zo.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 12-06-2017 20:12 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-11 08:03

Bergie

Lekker belangrijk...

steveman schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:58:

*krijgt jeuk*

Same here... Maar ik kan(/mag) niet weg aangezien mijn vriendin over een paar weken moet bevallen. Anders had ik deze of volgende week in de dolomieten oid gezeten.

Yamaha MT-09

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Chakotay schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:30:
[...]

Ik heb al een aantal jaar de Alpinestars SMX-6 Goretex. Rij er dagelijks mee van zomer tot winter, bevalt prima :) Heb er nog geeneen keer natte voeten in gehad, maar toch zijn ze niet extreem heet in de zomer. Na een paar jaar zijn ze ook nog lang niet versleten.

Enige nadeel is het redelijk logge stuk plastic aan de voorkant, waardoor een wat strakkere spijkerbroek er niet altijd lekker overheen past. Wat ruimer vallende broeken en motorjeans passen er wel overheen.
Is het niet juist de bedoeling om je motorkleding in je motorlaarzen te doen? (ik begin net dus kan helemaal mis zitten). Gore-tex is voor mij niet heel belangrijk omdat ik toch meestal wat op de zonnigere dagen ga rijden.

Ik zal binnenkort even bij een motorwinkel langs om een paar smx 6 te passen :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
mattdice schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:24:
[...]

Is het niet juist de bedoeling om je motorkleding in je motorlaarzen te doen? (ik begin net dus kan helemaal mis zitten). Gore-tex is voor mij niet heel belangrijk omdat ik toch meestal wat op de zonnigere dagen ga rijden.

Ik zal binnenkort even bij een motorwinkel langs om een paar smx 6 te passen :)
Ligt eraan watvoor kleding. Een leren pak gaat het over het algemeen in, textiel e.d. erover. Als je in de regen gaat rijden met je broek in je laarzen krijg je na een tijdje een zwembad in die mooie waterdichte laars :+

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:03

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik doe vrijwel altijd mijn textiele broek in me laarzen, tenzij er kans is op regen ja.

Vind ik er net wat sportiever uit zien :+ .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Bergie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:16:
[...]

Same here... Maar ik kan(/mag) niet weg aangezien mijn vriendin over een paar weken moet bevallen. Anders had ik deze of volgende week in de dolomieten oid gezeten.
Joh, je kleine is maar 1x klein!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

steveman schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:43:
[...]

Joh, je kleine is maar 1x klein!
Oh dat weet ik ook wel hoor. De keuze was ook niet moeilijk maar als je zo iedereen lekker naar het buitenland ziet vertrekken op de motor wordt je wel een beetje jaloers. :)

Volgend jaar maar weer :)

Yamaha MT-09

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:16
Even mijn verbazing hier spuien hoor :-)

Heb mijn motor al een maand te koop staan, maar nog geen enkele reactie gehad. Zelfs geen onzinbieding, en mijn motor stond op Marktplaats (inmiddels verlopen), Motor-shopper en Autoscout. Heb mezelf beloofd pas een andere motor uit te gaan zoeken als deze verkocht is, maar daar lijkt maar geen schot in te komen...

Heb ook de sites waar je je motor kan aanbieden aan dealers al geprobeer, maar daar komen aardig lage biedingen uit (al begint dat wel aantrekkelijk te worden nu het zo lang duurt)

Hier nog mensen tips voor een spoedigere verkoop?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
NeoPhire schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:46:

Heb mijn motor al een maand te koop staan, maar nog geen enkele reactie gehad. Zelfs geen onzinbieding, en mijn motor stond op Marktplaats (inmiddels verlopen), Motor-shopper en Autoscout. Heb mezelf beloofd pas een andere motor uit te gaan zoeken als deze verkocht is, maar daar lijkt maar geen schot in te komen...

Heb ook de sites waar je je motor kan aanbieden aan dealers al geprobeer, maar daar komen aardig lage biedingen uit (al begint dat wel aantrekkelijk te worden nu het zo lang duurt)

Er is enorm veel aanbod wat verkoop soms erg moeilijk maakt. Heb mijn vorige fiets uiteindelijk maar ingeruild waar ik mijn nieuwe motor kocht. Kreeg er dan maar 700 euro minder voor maar dan was ik hem teminste kwijt.

Bij heel veel motoren moet je net die ene persoon tegenkomen die precies dat model zoekt. Mensen worden toch vaak verliefd op dat ene model en kijken niet naar 5 modellen. Wat sowieso helpt is als jouw motor de beste is van dat model. De beste qua prijs, staat, onderhoud, extra's of wat dan ook. Als iemand dan dat model zoekt is die van jou de beste keus. Als het niet de beste keus is word verkopen veel moelijker. Kijk eens goed rond of jouw motor de beste keus is bij dat model.

Heb met mijn Hornet een beetje hetzelfde gehad, er gingen ook weken voorbij zonder dat er iemand serieuze interesse had. Uiteindelijk kwam ik net die ene persoon tegen die dat model zocht en de mijne was gewoon de beste die er te koop stond. Toen voor een mooie prijs kunnen verkopen.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:21

Ik heb dat ook gehad met de RSV die ik afgelopen week heb verkocht. Daarbij heb ik het geluk gehad van iemands ongeluk dat hij net (total loss) gecrashed was met zijn RSV en een vervanging zocht daarvoor. Wat vooral meer interesse heeft veroorzaakt op mijn advertenties is het verlagen van de prijs. Als er geen reacties zijn dan is je vraagprijs wellicht te hoog of je advertentie niet pakkend genoeg. Daar kan je eenvoudig nog iets aan doen. Voor de rest is het net als wat Pilatus zegt gewoon een oververzadigde markt en een motorfiets blijft voor velen toch een luxeproduct. Met mijn eerste motorfiets (CBR600RR) had ik ook amper reacties, die heb ik uiteindelijk maar in onderdelen verkocht. Dat had ik overigens ook gedaan met mijn K75S. Wellicht kan dat ook nog uitkomst bieden als je tijd over hebt en de juiste tools en kennis.

Motorfiets op facebook pagina's gooien kan eventueel ook nog helpen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:54:

Een figuur met een Roof Boxer-helm die dichtgeklapt was, met volledig motorpak aan O_o

Waarschijnlijk heb je een fata morgana gezien. Dat komt wel vaker voor als het warm is. Vergeet ook niet genoeg water te drinken!

Over de reflectoren: Die heb ik er dus ook niet op zitten. Ik denk dat ik maar dit bestel met bijbehorend reflectortje en dat met ductape ofzo aan mijn kentekenplaat vastmaak. Heb trouwens ook geen kentekenverlichting, dat zat er toen domweg nog niet op.

Tenzij het niet nodig is voor motoren van voor een bepaald jaar, dan laat ik het wel voor wat het is.

[ Voor 29% gewijzigd door Vrijdag op 12-06-2017 21:27 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Heeft voornamelijk met de kleur te maken, maar op de telefoon zien de foto's er niet echt interessant uit. Net alsof het achterwiel stoffig is en zo uit de schuur komt rollen. Mogelijk dat de motor iets meer oppoetsen en goed droog laten worden voor de foto's helpt? Foto van dashboard kun je bijv. Iets uitzoomen zodat het stuur en de tank er ook bij opstaan. Lager perspectief voor de zijkant. Meer passie!
Heb je orginele onderdelen erbij voor niet orginele gemonteerde onderdelen? (Xenon orgineel?). Zit er onderhoud aan te komen? Als de 10k onderhoudsbeurt alleen olie vervangen is, kun je aangeven dat aankomend onderhoud niet veel kost. Of evt bij in de prijs verwerken. Zitten alle sleutels erbij?

Wat voor mij bij het kopen van de motor veel vertrouwen gaf, was dat de vorige eigenaar de boutjes die vervangen waren bij de montage van een aftermarket schermpje, netjes bij de papieren heeft bewaard. Onderhoudshistorie, sleutels, alles in een net doosje van yamaha.

Een motor is passie :), dat wil je ook kopen

Dat is tenminste mijn kijk er op.

• WiLLoW_TieN
Ik heb een BMW R1100R uit 1999 met 3 koffers erop en hoog voorscherm.
Rij niet bepaald knietje aan de grond en ben 46 jaar ( jong :Y ).
Nu zit ik toch aan ( budget ) Metzeler Roadtec Z6 banden te denken.
Tuurlijk is dat een wat ouder model band vwb compound en technologie.
Maar nog steeds een stuk jonger dan de motor waaronder ze gaan.
Ik rij alleen met mooi weer. Dus niet in de Winter. En bij voorkeur niet in de regen.
Wat zeggen jullie met wetenschap van bovenstaande dan over Metzeler Roadtec Z6 voor mijn BMW Boxer ?
Zo een setje kan ik via Oponeo(.nl) kopen voor € 154,-- ! ( 120/70ZR17 & 160/60ZR18 ).
Met monteren erbij kom ik dan op € 214,-- ( incl. btw ).

• Tankiej
BvZwolle schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:08:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bewijs:
[afbeelding]
Wat heb je dan nog in die zijkoffers zitten als dat allemaal al in die bagagerol zit? :o

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Patrock schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:29:
Heeft voornamelijk met de kleur te maken, maar op de telefoon zien de foto's er niet echt interessant uit. Net alsof het achterwiel stoffig is en zo uit de schuur komt rollen. Mogelijk dat de motor iets meer oppoetsen en goed droog laten worden voor de foto's helpt? Foto van dashboard kun je bijv. Iets uitzoomen zodat het stuur en de tank er ook bij opstaan. Lager perspectief voor de zijkant. Meer passie!
Heb je orginele onderdelen erbij voor niet orginele gemonteerde onderdelen? (Xenon orgineel?). Zit er onderhoud aan te komen? Als de 10k onderhoudsbeurt alleen olie vervangen is, kun je aangeven dat aankomend onderhoud niet veel kost. Of evt bij in de prijs verwerken. Zitten alle sleutels erbij?

Wat voor mij bij het kopen van de motor veel vertrouwen gaf, was dat de vorige eigenaar de boutjes die vervangen waren bij de montage van een aftermarket schermpje, netjes bij de papieren heeft bewaard. Onderhoudshistorie, sleutels, alles in een net doosje van yamaha.

Een motor is passie :), dat wil je ook kopen

Dat is tenminste mijn kijk er op.
Agreed! En als eerste foto schuin van voren. Spreekt veel meer dan vanaf de zijkant. Verder denk ik dat je xenon verlichting mensen afschrikt. Ik vind het zelf niet zo mooi, hoewel ik het nut er wel van inzie. Heb je de originele reflector nog en kan je die er makkelijk inzetten? Maak daar dan de foto's mee. De xenon kan je bewaren voor de laatste foto, of beter nog, los verkopen.

Vergeet niet, een nieuwe MT-07 koop je voor 8000, een CBR500R voor 7658, een Ninja 650 voor 8299. Dát is je concurrentie. Plus, als je zo'n recente motor wil en daar dit geld voor wil neerleggen, ga je bijna altijd voor de dealer. Denk dat die m ook niet voor meer kan verkopen dan dat jij nu doet (ivm verschil met nieuw). Kortom... je moet helaas zakken met de prijs, of een stuk meer geduld hebben. Heb je al bij dealers gevraagd wat ze er voor bieden? Vooral een dealer die ook in Honda doet zal m wel in de showroom willen zetten (vooral met originele verlichting) en je er dus een aardige prijs voor willen geven.

[ Voor 9% gewijzigd door noes op 12-06-2017 21:47 ]

• mswp

mswp

Wie Niet?

Maegrim schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:28:
Nu ik dat weet haal ik gegarandeerd mijn theorie examen! dankje! :) :P
Bommes schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:52:
[...]

En dat behoor je te weten bij het zien van de koplamp in deze examen vraag??
Wat een onzin als dit gebruikelijk is bij de examens tegenwoordig :X

Lijkt mij inderdaad ook veel belangrijker dan verkeersregels, borden, enz.
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:00:
[...]

Maak je geen zorgen. Het CBR-examen zit veel beter in elkaar dan welk oefenexamenprogramma dan ook. Zelf recent geslaagd met 0 fout terwijl tijdens het oefenen steeds met de hakken over de sloot was vanwege onduidelijke vragen, simpelweg foute antwoorden in de examens, irrelevante vragen over rijden met zijspan, etc.
PilatuS schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:11:
[...]

Ook in het examen komen soms de meest stomme vraagstellingen voorbij hoor. Vooral met de vraag: mag dit ? Dit dan bij een situatie waarbij het niet verstandig is om iets te doen, maar het mag wel. Het goede antwoord is dan dat het niet mag en dat klopt gewoon totaal niet. Enorm irritant is dat. Dit was 10 jaar terug toen ik het rijbewijs haalde al zo en tegenwoordig is het nog steeds zo.
Er zitten inderdaad redelijk veel van zulke vragen bij, op een weg met een dubbele rijstrook, waar je gewoon mag in halen maar het niet verstandig is het antwoord op: Mag je hier inhalen? inderdaad het antwoord nee. Ondertussen weet ik wel dat het nee moet zijn aangezien het geen veilige situaties is en dan het antwoord dus nee is. Theoretisch mag het dus maar het antwoord moet nee zijn.

Ik weet nu dus dat ik de regels weg moet laten en de logica van het examen naar voren moet brengen. Theorie examen is meer een spelletje dan theorie leren :+

😲

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:21

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:54:

* Bommes rijd Vespa met volledig pak, dicht geklapte helm en handschoenen.

Ok ik rijd wel mijn jiffy aan de grond dus helemaal normaal is dat misschien ook niet.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Maegrim
mswp schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:52:
[...]

Nu ik dat weet haal ik gegarandeerd mijn theorie examen! dankje! :) :P

[...]
Ik bedoel daarmee dat het antwoord bij die vraag niet eens klopt, los van dat het een rotvraag is :P

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:16
noes schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:45:
[...]

[...]

Agreed! En als eerste foto schuin van voren. Spreekt veel meer dan vanaf de zijkant. Verder denk ik dat je xenon verlichting mensen afschrikt. Ik vind het zelf niet zo mooi, hoewel ik het nut er wel van inzie. Heb je de originele reflector nog en kan je die er makkelijk inzetten? Maak daar dan de foto's mee. De xenon kan je bewaren voor de laatste foto, of beter nog, los verkopen.

Vergeet niet, een nieuwe MT-07 koop je voor 8000, een CBR500R voor 7658, een Ninja 650 voor 8299. Dát is je concurrentie. Plus, als je zo'n recente motor wil en daar dit geld voor wil neerleggen, ga je bijna altijd voor de dealer. Denk dat die m ook niet voor meer kan verkopen dan dat jij nu doet (ivm verschil met nieuw). Kortom... je moet helaas zakken met de prijs, of een stuk meer geduld hebben. Heb je al bij dealers gevraagd wat ze er voor bieden? Vooral een dealer die ook in Honda doet zal m wel in de showroom willen zetten (vooral met originele verlichting) en je er dus een aardige prijs voor willen geven.
Thanks voor de feedback :)

De koplamp unit is custom verbouwd met de projector erin, die kan ik helaas niet meer terugzetten naar origineel. Wel heb ik de boutjes nog en het originele scherm, goed idee om die nog te vermelden, inclusief de beide sleutels en betere foto's.

Ik wacht nog wat reacties van dealers af, die boden hooguit 5.250, maar als ik zo de dingen naast elkaar leg is dat misschien nog niet zo'n slechte deal. Thanks voor de tips allen :)

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:34

BioHazard

*\o/*

Wat zijn jullie ervaringen met Pilot Road 4? Ik heb een MT09 en moet eigenlijk de banden vervangen voor de motorvakantie, en las dat het top banden zijn.

Ik wil op de banden kunnen vertrouwen in regenachtige omstandigheden, maar ik wil er ook zeker sportief mee door de bocht kunnen.

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met de standaard banden van de MT09 (Dunlops), Pirelli Angels en Bridgestone BT023.

• BvZwolle
Tankiej schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:40:
[...]

Wat heb je dan nog in die zijkoffers zitten als dat allemaal al in die bagagerol zit? :o
Ten eerste zijn de koffers verschrikkelijk klein. Ten tweede zitten daar een paar schoenen, slippers, slaapmat en slaapzak, bekers, bord, gereedschap en een wcrol in. :P
En dan ben ik waarschijnlijk ook nog rotzooi vergeten.
Als je nog tips hebt... O-)

Ow ja, mijn maatje heeft zijn net nieuwe Yamaha XSR700 ook opgetuigd...
Afbeeldingslocatie: https://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Mobile%20Uploads/IMG_20170612_223127_zpst0z3ot73.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door BvZwolle op 12-06-2017 22:35 ]

• ShininNL
BioHazard schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:25:
Wat zijn jullie ervaringen met Pilot Road 4? Ik heb een MT09 en moet eigenlijk de banden vervangen voor de motorvakantie, en las dat het top banden zijn.

Ik wil op de banden kunnen vertrouwen in regenachtige omstandigheden, maar ik wil er ook zeker sportief mee door de bocht kunnen.

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met de standaard banden van de MT09 (Dunlops), Pirelli Angels en Bridgestone BT023.
MPR4 zijn prima banden (iig de achterband, voor zat al een BT-023). Doen het goed in zware regen, vorige week tijdens code geel oid nog getest ;)

Volgens mij zijn ze wel aardig vergelijkbaar met de Pirelli Angels, ook als je test bekijkt van beide merken zie je weinig verschil.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou eerste ervaring met de RPHA 11 Pro, saggerijnige voetganger die mij boos aankeek toen ik hem aanstaande (leuk dat getint vizier), collega op de motor die mij eerst niet herkende en dat je er niet echt rustiger mee gaat rijden. :+

Ik ben van het fluiten en gedoe af, heerlijk! Gebulder wel iets van de wind maar dat is omdat ik met mijn kop vol in de wind hang. :+ En vanaf de 160 merk je echt de werking van de spoiler als je opzij kijkt. :Y Erg mooi spul! Extra demping is een enorm te merken. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

ShininNL schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:33:
[...]

MPR4 zijn prima banden (iig de achterband, voor zat al een BT-023). Doen het goed in zware regen, vorige week tijdens code geel oid nog getest ;)

Volgens mij zijn ze wel aardig vergelijkbaar met de Pirelli Angels, ook als je test bekijkt van beide merken zie je weinig verschil.
Ok, andere vraag. Twee verschillende merken banden voor en achter, wat zijn daar jullie ervaringen mee?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Merken niet doen, ander karkas, andere stevigheid en gedragingen. Ik heb voor een supersportband en achter een sporttoer van BS, dat kan nog. Andersom niet. :) Zelfde merk dan. ;)

Voorband haalt zijn maximale levensduur ook niet, begint te cuppen en te trillen vanaf 180, schijt irritant. :+

[ Voor 29% gewijzigd door Joopieboy op 12-06-2017 22:37 ]

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Heb zelf een setje S20 Evo onder de MT-09 zitten. Bevallen me ook prima. Collega van me met zijn Tuono gebruikt ze ook en die zet heel wat meer vermogen op het asfalt (en ook heel wat lomper :P)

Yamaha MT-09

• ShininNL
BioHazard schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:35:
[...]

Ok, andere vraag. Twee verschillende merken banden voor en achter, wat zijn daar jullie ervaringen mee?
Merk eigenlijk geen verschil, toen ik hem in januari kocht zaten er 2 verschillende merken onder.

Weet eigenlijk niet eens zeker of de voorband een GT band is, de achterband wel. Bij de volgende bandenwissel ga ik voor MPR4 voor én achter.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wat zijn jullie ervaringen met Pilot Road 4?
Prima band. Is het laatste setje dat ik onder de GSX-R heb gehad (zit er nu nog onder bij de nieuwe eigenaar). Geeft geen krimp in elk weertype, en je kunt er prima hard mee de hoek om. Circuit heb ik er alleen niet mee geprobeerd, dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen. Voor instap-niveau voldoet het echter alsnog prima denk ik.

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Chakotay schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:40:
[...]

Prima band. Is het laatste setje dat ik onder de GSX-R heb gehad (zit er nu nog onder bij de nieuwe eigenaar). Geeft geen krimp in elk weertype, en je kunt er prima hard mee de hoek om. Circuit heb ik er alleen niet mee geprobeerd, dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen. Voor instap-niveau voldoet het echter alsnog prima denk ik.
Circuit ben ik niet van plan, af en toe eens goed hoeken op de juiste wegen wel. :>

Bedankt voor berichten, ik ga er eens over nadenken. :)

• ShininNL
Denk sowieso dat je met zo'n beetje elke recente sport-tourband wel goed zit. Op m'n zx6r had ik voor en achter van die sportbanden liggen (qualifiers 2 geloof ik) en die gaven de eerste kilometer nooit vertrouwen. Die tourbanden werken op zowel koud als warm wegdek goed en geven vanaf de eerste meters al goede grip.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel het grote voordeel, alleen met echt serieus knallen willen ze nog wel eens een beetje gaan smeren. Niks heel idioots of geks maar wel iets om rekening mee te houden. Nu rijd ik misschien wat lomp maar goed. :)

• BvZwolle

Kijk ook eens naar Roadtec 01 van Metzeler. Ik heb ze onder mijn Tiger liggen. De testen zijn veelal lovend en ik vind ze heerlijk rijden. Ook snel op temperatuur.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maatje rijdt daar nu mee, slijten toch best behoorlijk voor een sporttoer band. :)

• BvZwolle

Ik heb de SMX 6 goretex... Heerlijk!

• BvZwolle
Joopieboy schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:50:
Maatje rijdt daar nu mee, slijten toch best behoorlijk voor een sporttoer band. :)
Maar de grip is eindeloos, ook bij vocht...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

BvZwolle schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:52:
[...]

Maar de grip is eindeloos, ook bij vocht...
Niks is eindeloos he :+ Maar je moet er iets voor over hebben dus :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
WiLLoW_TieN schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:31:
Ik heb een BMW R1100R uit 1999 met 3 koffers erop en hoog voorscherm.
Rij niet bepaald knietje aan de grond en ben 46 jaar ( jong :Y ).
Nu zit ik toch aan ( budget ) Metzeler Roadtec Z6 banden te denken.
Tuurlijk is dat een wat ouder model band vwb compound en technologie.
Maar nog steeds een stuk jonger dan de motor waaronder ze gaan.
Ik rij alleen met mooi weer. Dus niet in de Winter. En bij voorkeur niet in de regen.
Wat zeggen jullie met wetenschap van bovenstaande dan over Metzeler Roadtec Z6 voor mijn BMW Boxer ?
Zo een setje kan ik via Oponeo(.nl) kopen voor € 154,-- ! ( 120/70ZR17 & 160/60ZR18 ).
Met monteren erbij kom ik dan op € 214,-- ( incl. btw ).
Om hier nog even op te reageren:

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar voor 100 euro meer kan je ook een setje van de de hier boven genoemde Michelin Pilot Road 4 of Roadtec Z1 halen. Persoonlijk zou ik op banden niet besparen, en in de jaren sinds de Z6 uitgekomen is, is de techniek daarin best hard gegaan. Voornamelijk op het gebied van natte grip, maar ook op droge weg en geintjes als teerstrepen e.d. zijn de verschillen erg groot.

Daarnaast is het bij zo'n oude band ook maar de vraag hoe lang het ding al op de plank gelegen heeft...

• Maegrim
of een setje pilot road 3 voor 200 euro, pilot road 2 voor 175..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lees de laatste reactie even goed, gaat niet alleen om de prijs hé ;)

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 13:20

Doen het prima onder mijn 600RR in weer en wind. Ook mee in de winter gereden toen het ijs op mijn pak zat. Geen stap verkeerd gedaan.

• Maegrim
Pilot Road 3 is helemaal niet oud, die zou ik zo kopen. 2 hoef ik zelf ook niet meer nee :P
Zelf heb ik een setje 4's in de hal liggen voor op de VFR

overigens zit er nu BT023 op die VFR wat me niet tegenvalt, alleen rij ik al 4k km met een veter in de achterband O-)

[ Voor 53% gewijzigd door Maegrim op 12-06-2017 23:46 ]

• Tankiej
BvZwolle schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:29:
[...]

Ten eerste zijn de koffers verschrikkelijk klein. Ten tweede zitten daar een paar schoenen, slippers, slaapmat en slaapzak, bekers, bord, gereedschap en een wcrol in. :P
En dan ben ik waarschijnlijk ook nog rotzooi vergeten.
Als je nog tips hebt... O-)

Ow ja, mijn maatje heeft zijn net nieuwe Yamaha XSR700 ook opgetuigd...
[afbeelding]
Ik heb de kettingvet nog nergens gezien, lijkt me redelijk essentieel. Of heb je een automatische oiler (oid)?
Verder nood reparatie materiaal (=ducttape/klustape + tiewraps). Zou ook iets meenemen om onder je standaard te doen als je je motor op gras/onverhard iets moet parkeren, houten plankje, metalen plaatje oid.
Daarnaast zijn er talloze paklijsten te vinden op internet wat je mee kan nemen op een motortrip. Wellicht kan je die bekijken of er nog nuttige dingen in staan :P

• mswp

mswp

Wie Niet?

Maegrim schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:06:
[...]

Ik bedoel daarmee dat het antwoord bij die vraag niet eens klopt, los van dat het een rotvraag is :P
ik weet het, ik bedoelde het ook sarcastisch :9

Ik neem aan dat deze vraag niet zo onduidelijk op het examen komt. Komt hij er wel dan neem ik aan dat ik hem alsnog haal omdat ik toch alles goed heb. :+ (Misschien iets te veel zelf vertrouwen O-) )

😲

• lolgast
Even een praktische vraag naar aanleiding van zelf ondervonden hinder vanmorgen :z

Hoe nemen jullie (degene met een strak pak vooral!) je pasjes mee, en vooral, hoe zorg je ervoor dat je ze weer in je portemonnee stopt zodat je ook met de auto kunt tanken ;)

Ik haal zelf als ik ga motorrijden mijn rijbewijs en pinpas uit mijn portemonnee en stop die bij het kentekenbewijs dat in mijn pak zit. Heel mijn portemonnee meenemen is geen optie namelijk..

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:47:
Even een praktische vraag naar aanleiding van zelf ondervonden hinder vanmorgen :z

Hoe nemen jullie (degene met een strak pak vooral!) je pasjes mee, en vooral, hoe zorg je ervoor dat je ze weer in je portemonnee stopt zodat je ook met de auto kunt tanken ;)

Ik haal zelf als ik ga motorrijden mijn rijbewijs en pinpas uit mijn portemonnee en stop die bij het kentekenbewijs dat in mijn pak zit. Heel mijn portemonnee meenemen is geen optie namelijk..
Ik heb al een paar jaar zoiets als portemonnee:

Afbeeldingslocatie: https://www.secrid.com/storage/product/C-Silver_open.jpg

Lekker plat, passen alle pasjes in die ik nodig heb, en het is nog RFID/NFC-shielding ook wat met de huidige pinpassen wel zo prettig is :)

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Chakotay schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:49:
[...]

[afbeelding]

Lekker plat, passen alle pasjes in die ik nodig heb, en het is nog RFID/NFC-shielding ook wat met de huidige pinpassen wel zo prettig is :)
Same here, ideaal ding. Ik heb er een met leren cover met drukknoop, kan je nog net iets meer kwijt.

• Tankiej
BioHazard schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:50:
[...]

Same here, ideaal ding. Ik heb er een met leren cover met drukknoop, kan je nog net iets meer kwijt.
Zelfde hier :Y)

Daarnaast heb ik een textiel motorjas met erg grote zakken, mijn oude (grote) portemonnee kon ik daar ook zonder problemen in kwijt.

• lolgast
Chakotay schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:49:
[...]

[afbeelding]

Ik heb zo'n ding een paar maanden gebruikt, verschrikkelijk vond ik het. Geen contant geld vind ik het grootste probleem (wat ik op de motor ALTIJD bij me heb), maar ook:
- Waar laat je je pin-bonnen e.d.?
- Wat doe je met de pasjes die er in bij passen (er gaan er maar 6 in)

Ik snap dat sommige mensen het handig vinden, maar ik heb hem na 4 maanden proberen in de kliko gemieterd :Y)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Voordat ik deze had, en de kentekenbewijzen nog een lapje papier waren, had ik voor op de motor mijn kentekenbewijs & wat pasjes vaak in zo'n mapje zitten dat je bij elke motor/autodealer kreeg:

Afbeeldingslocatie: https://www.ledertotaal.nl/uploads/uploads_1/impressie/f98954edf11d3cc78d6120467d4eb6bf36c65f40deaf0152a755536408cfe97f67a78ddd.jpg

Ook lekker dun, is alleen na het rijden wat minder handig in je broekzak mee te nemen.
lolgast schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:53:
[...]

Ik heb zo'n ding een paar maanden gebruikt, verschrikkelijk vond ik het. Geen contant geld vind ik het grootste probleem (wat ik op de motor ALTIJD bij me heb), maar ook:

Ik snap dat sommige mensen het handig vinden, maar ik heb hem na 4 maanden proberen in de kliko gemieterd :Y)
Contant geld gebruik ik eigenlijk nog maar erg weinig. In een zakje van mijn pak zitten alleen meestal een paar muntjes voor de pont e.d. Zes pasjes vind ik overigens zat, bij mij zit er standaard in:
  • Pinpas
  • Rijbewijs
  • ANWB-pas
  • Europees zorgverzekeringding
  • ID-kaart
  • Creditcard
Meer heb ik niet nodig, en dan zijn binnen NL de IDkaart, verzekeringspas en creditcard eigenlijk al niet nuttig. Rotzooi als bonuspasjes e.d. wil ik allemaal niet :P Bonnen bewaar ik alleen van grote aankopen waar dat nuttig is voor de garantie, en die kunnen dan wel even los in de jaszak.

[ Voor 58% gewijzigd door Chakotay op 13-06-2017 08:58 ]

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10 14:17
[...]

In een I-CLIP (https://www.123pasjeshouder.nl/i-clip) gaan 10/12 pasjes en wat ruimte voor briefgeld of eventueel pinbonnen. Ik heb zelf 2 van die pasjeshouder, vind het ideaal. Heb wel het idee dat de Thin King, die ik het meeste gebruik, een stukje steviger is. Vind het ideaal voor motor rijden.

• WiLLoW_TieN
Chakotay schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:04:
[...]

Om hier nog even op te reageren:

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar voor 100 euro meer kan je ook een setje van de de hier boven genoemde Michelin Pilot Road 4 of Roadtec Z1 halen. Persoonlijk zou ik op banden niet besparen, en in de jaren sinds de Z6 uitgekomen is, is de techniek daarin best hard gegaan. Voornamelijk op het gebied van natte grip, maar ook op droge weg en geintjes als teerstrepen e.d. zijn de verschillen erg groot.

Daarnaast is het bij zo'n oude band ook maar de vraag hoe lang het ding al op de plank gelegen heeft...
Duidelijk en ter harte genomen de Metzeler Roadtec Z6 valt definitief af.
En Bridgestone BT021 VR & AR voor € 167,-- tbv de R1100R ?

( 120/70ZR17 & 160/60ZR18 )

Verwijderd

Topbanden, geven heel veel vertrouwen in regenachtige omstandigheden, het zijn geen circuitbanden maar op de openbare weg zal je niet snel aan de limiet van deze banden komen.

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:20

Poets dat ding fatsoenlijk, maak fatsoenlijke foto's en kom met een fatsoenlijke (uitgebreide!) beschrijving...

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BioHazard schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:35:
[...]

Geen probleem op mijn Fazer: Dunlop Sportmax band achter (sporttour) en (al wat oudere) Conti RaceAttack 2 voor. Voelt prima in de bocht. Maar.. het is denk ik altijd een gokje.

Wbt de MPR4, je zou ook es naar de Conti SportAttack III kunnen kijken. Heb ik op mijn S1000RR zitten, veel grip, ook in regen.

• lolgast
Mja voor puur en alleen pasjes is het wel handig, ben ik helemaal met jullie eens. Voor dagelijks gebruik voor mij helaas geen oplossing want ik heb noodgedwongen te veel passen nodig, en dan zou ik dus alsnog pasjes moeten wisselen.

Ik gebruik nu inderdaad zo'n mapje dat @Chakotay linkte, met daarin ook een schadeformulier voor wanneer ik plotseling (:+) in DE rij.

Verwijderd

[...]

Als ik contact geld en wat pasjes mee wil nemen zonder portemonnee gebruik ik altijd een Wikipedia: Money clip zoals je in Amerikaanse films waarschijnlijk gezien hebt. Die dingen kan je op internet al voor een spotprijs kopen en je hebt ze in allerlei materialen zoals carbon, titanium, copper, innox, etc etc.

Nog wat info:

http://euromentravel.com/...at-to-pack/the-money-clip

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2017 09:19 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.