Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Ghostrider schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:37:
Blijft echt wel staan hoor, op de veerboot naar terschelling staan ze ook gewoon op de jiffy te wankelen. Mijn GSXR1000 is zo vaak mee geweest met baggage achterop zonder problemen en staat net zo schuin Als het stormt eventueel een bokje eronder aan de andere kant en in de 1e versnelling.

Ik vertrouw mijn jiffy niet meer..
Vespa is uit 1 geheel, althans het metaal. Strak maken en overspuiten kost ongeveer 800 euro.
Dat alleen omdat op de jiffy het toch iets te schuin was..
[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 09-06-2017 18:16 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zal wel een Italiaanse specialiteit zijn..Bommes schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:15:
[...]
[afbeelding]
Ik vertrouw mijn jiffy niet meer..![]()
Vespa is uit 1 geheel, althans het metaal. Strak maken en overspuiten kost ongeveer 800 euro.
[afbeelding]
Mijn voorrem begint sinds een paar dagen licht te piepen.PilatuS schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:52:
[...]
Heb ook vorig jaar een momentsleutel gekocht omdat de remmen begonnen te piepen. 2 van de 8 zuigers zaten vast door remstof dus heb die schoongemaakt. De momentsleutel komt dan wel van pas omdat ik anders de neiging heb alles veel te hard aan te draaien. Koop zelf liever een momentsleutel en dat ik een uurtje bezig ben met de klauwen schoon te maken dan de motor voor zoiets lulligs weg te moeten brengen.
Hoe controleer ik of zuigers vast zitten?
Moet er wel bij zeggen, in 8500km nog nooit de remmen gereinigd of zo...
[ Voor 5% gewijzigd door Anoshky op 09-06-2017 18:29 ]
Remklauw er af halen en de blokken er uit. Als je dan met de rem pompt kan je zien welke zuigers bewegen en welke niet bewegen. Wel goed opletten dat je niet te ver gaat en de zuigers er uit duwt. Mocht er een zuiger vastzitten kan je met een tandenborstel en een kleine sopje met Dreft de boel rond de zuiger schoonmaken. Zodra je dat goed genoeg gedaan hebt zullen alle zuigers weer bewegen als je op de rem drukt.Anoshky schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:29:
[...]
Mijn voorrem begint sinds een paar dagen licht te piepen.
Verwijderd
Hm morgen misschien maar even zo'n spuitbus halen.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:32:
@Anoshky Als er veel zooi tussen de blokken en de houders zitten dan kan het gaan piepen. Dus gewoon even schoonmaken...?
Ik wil wel niet sleutelen.
De meeste youtube filmpjes over disc brake cleaning halen ook de caliper er af.
Ik vind enkele reclamespotjes van Muc-Off waar ze gewoon in de caliper spuiten terwijl die er op zit (en op de schijf ook natuurlijk).
Is natuurlijk wel makkelijk zo'n oplossing, maar niet de beste manier. Vaak zitten zuigers zodanig vast door de meuk die er omheen zit dat je met een tandenborstel best flink bezig moet zijn om het weg te krijgen. Er zit dan een zooi aangekoekte zooi om de zuiger heen. Hier wat spul opspuiten is geen goede oplossing. Verder stelt de klauwen er af halen echt niets voor.Anoshky schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:42:
[...]
Hm morgen misschien maar even zo'n spuitbus halen.
Ik wil wel niet sleutelen.
De meeste youtube filmpjes over disc brake cleaning halen ook de caliper er af.
Ik vind enkele reclamespotjes van Muc-Off waar ze gewoon in de caliper spuiten terwijl die er op zit (en op de schijf ook natuurlijk).
Deze is wel met sleutelen. Maar als ik het was, had ik het zo aangepakt. Weet je zeker dat alles goed schoon is.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/72024//
Zo ver hoef je ook niet te gaan hoor. Je hoeft de zuigers niet helemaal uit de klauwen te halen. Puur de rand om de zuigers schoonmaken is meestal genoeg.byn124 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:53:
@Anoshky
Deze is wel met sleutelen. Maar als ik het was, had ik het zo aangepakt. Weet je zeker dat alles goed schoon is.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/72024//
Edit: Klauwen los halen en gewoon laten hangen aan de remleidingen. Blokken er uit. De randen om de zuigers schoonmaken en klaar. Dit is 9 van de 10x wel voldoende en als het niet zo is dat heeft de hele klauw een revisie nodig. Dat laatste ga ik zelf ook niet aan beginnen, maar het schoonmaken kan echt iedereen doen, daar is niets moeilijks aan.
[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 09-06-2017 19:06 ]
Fixed thatPilatuS schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:59:
[...]
Zo ver hoef je ook niet te gaan hoor. Je hoeft de zuigers niet helemaal uit de klauwen te halen. Puur de rand om de zuigers schoonmaken is meestal genoeg.
Edit: Klauwen los halen en gewoon laten hangen aan de remleidingen me een tie-wrap ophangen zodat de leiding niet onder spanning staat. Blokken er uit. De randen om de zuigers schoonmaken en klaar. Dit is 9 van de 10x wel voldoende en als het niet zo is dat heeft de hele klauw een revisie nodig. Dat laatste ga ik zelf ook niet aan beginnen, maar het schoonmaken kan echt iedereen doen, daar is niets moeilijks aan.
Yup, nat van mijn tenen tot mijn navel. Jas is gelukkig goed waterdicht door gelamineerd gore-tex. Toch eens kijken naar een nieuwe broekChakotay schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:21:
Lekker buitje vanochtend onderwer naar kantoor, de motor is weer mooi schoon. Nog iemand hier wezen zwemmen?
Lekker zittende motor jeans met een losse regenbroek, gelamineerde broek die per definitie niet lekker zit maar wel kurk droog is - of een textiele broek met membraan wat na een jaar of 4 weer de prullenbak in kan.
Moeilijk moeilijk moeilijk.....
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Mijn Versys heeft toevallig vorige week een grote beurt gehad. KM stand net boven de 24k en kreeg de boodschap dat ik tussen 26500 en 27000 toch eens moet gaan denken aan een nieuwe ketting.aidanl schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:21:
Hoe lang gaat trouwens bij jullie gemiddeld een ketting/tandwiel set mee? Ze gaven gisteren bij de dealer aan dat ze volgende beurt (dus dan zijn ze 18000km oud) waarschijnlijk wel vervangen moeten worden.
In het vervolg ga ik ook zelf lekker de olie / filter wissel doen, daar betaal je grof geld voor bij een dealer pff.. Het was dat ik even zelf niet de mogelijkheid en tijd hiervoor had.
Ik heb er gelijk een scott-oiler opgezet, maar geen idee hoe het onderhoud is geweest voordat hij in mijn bezit was. Gekocht met 13k op de teller Juli 2016
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Wat dacht je van in de zon leggen, nu miss beetje laat....byn124 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:46:
Alleen mijn handschoenen zijn drijfnat, iemand een tip om ze snel te drogen voor morgenochtend ? Heb dan de hele dag VRO-1 en doe dat liever met warme handen.
En alleen daarom al handig om een 2e set handschoenen te hebben
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Een inbusbout dol draaiensteveman schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:02:
Kak... nog tips om een vastgeroeste inbusmoer los te krijgen? Een voorganger heeft hem al dolgedraaid
Ik zou zeggen, ga vast beginnen met kruipolie. Doe dat morgenochtend weer. Beetje inslijpen met een dremel oid en 's middags er een grote platte schroevendraaier inslaan en hopen dat hij draait
Bij vastgeroest heeft WD40 vaak geen zin meer, je beste kans is echt kruipolie in mijn ogen
[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 09-06-2017 21:09 ]
Echt veel zon was er niet. En ja, een tweede set is inderdaad wel handig voor dit soort situaties. Zoveel rijdt ik niet in de regen overigens.DraZ666 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:51:
[...]
Wat dacht je van in de zon leggen, nu miss beetje laat....
En alleen daarom al handig om een 2e set handschoenen te hebben
De handschoenen zijn inmiddels droog. Bedankt @HTT-Thalan @aidanl!....en @lolgast
Inbusmoer? Hoe moet ik dat voor me zien?steveman schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:02:
Kak... nog tips om een vastgeroeste inbusmoer los te krijgen? Een voorganger heeft hem al dolgedraaid
Ik neem aan dat je een boutje bedoelt. Als het gat in de kop al te ruim geworden is voor het passende inbus bitje/sleutel, kan je proberen er een net een maatje groter Torx-bitje (waar je niet heel erg aan gehecht bent) in te slaan, om hem daarmee los te draaien. Boutje (en mogelijk bitje) daarna wel weggooien en vervangen door een verse
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Deze werkte nog net wel even mee...
ha m'n smartphone macrolensje toch nog gebruikt, 1-0 ongelovige steveman, 1-0
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Daar is niet veel van over inderdaad... Maar dan is het waarschijnlijk ook wel zacht genoeg om er een torx-bitje in te rammen met wat gepast geweldsteveman schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:34:
Lol, inbusbóut bedoelde ik![]()
[afbeelding]
Deze werkte nog net wel even mee...
ha m'n smartphone macrolensje toch nog gebruikt, 1-0 ongelovige steveman, 1-0
De bitjes die ik heb zijn net te klein. Eens kijken of ik er een sleuf in kan slaan zonder de rest van de motor te vernietigen, en hem dan vervolgens los kan tikken.
Anders morgen eens naar de linkse shoppen. Zhigulovskoe bedoel ik daarmee niet
Kun je er anders een griptang oid opzetten? Geen idee hoe veel 'vlees' van de bout je hebt zonder iets te raken
Over die torx-bouten met puntjes. Die houden niets tegen hoor. Bitjes van torx met gaten zijn overal te koop
Een inbus pakken die net te klein is en dan gewoon lomp doorgaan.lolgast schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:57:
Hoe doe je dat -.-' Daar is serieus werk van gemaakt om dat te vernielen
Heb wel eens een slechte inbus gehad en dan met een platte schroevendraaier los gekregen, maar denk niet dat dit hier nog gaan lukken.
Je zou er een platte schroevendraaier in kunnen krijgen door de 2 gaten hiervoor er in te slijpen.
Waanzinnig
Piepen alleen tijdens het remmen, of ook tijdens het rijden? Indien het eerste is er volgens mij niet zo heel veel aan de hand. Tenzij het komt omdat je blokken helemaal weg zijn.Anoshky schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:29:
[...]
Mijn voorrem begint sinds een paar dagen licht te piepen.
Heb me wel eens laten vertellen dat het de blokken zijn. Door veel zachtjes remmen wordt het oppervlak anders van structuur, "glazig" bij gebrek aan een beter woord. Enige oplossing is dan andere blokken. En dan voortaan later en harder remmen.
Geen idee of dit waar is, ik ben meer een computerman dan een engineer.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Bij mij was het zo toen de zuigers vast zaten dat de laatste meters met een piepent geluid gingen. Het wiel was verder wel gewoon helemaal vrij en draaide goed door op een paddockstand.Ethirty schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:27:
[...]
Piepen alleen tijdens het remmen, of ook tijdens het rijden? Indien het eerste is er volgens mij niet zo heel veel aan de hand. Tenzij het komt omdat je blokken helemaal weg zijn.
Heb me wel eens laten vertellen dat het de blokken zijn. Door veel zachtjes remmen wordt het oppervlak anders van structuur, "glazig" bij gebrek aan een beter woord. Enige oplossing is dan andere blokken. En dan voortaan later en harder remmen.
Geen idee of dit waar is, ik ben meer een computerman dan een engineer.
Verwijderd
Mijn trukendoos bij verrotte inbus bestaat op dit moment uit of uitboren, of een maatje grotere inbusbit er in slaan of een sleuf maken voor een platte schroevendraaier.PilatuS schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:09:
[...]
Je zou er een platte schroevendraaier in kunnen krijgen door de 2 gaten hiervoor er in te slijpen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 23:04 ]
Dat bedoel ik inderdaadVerwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:04:
[...]
of een sleuf maken voor een platte schroevendraaier.
Hangt ook af van wat je hebt liggen. Je kan er ook een oude inbus instoppen en die tijdelijk vast lassen als je een lasapparaat hebt, dat moet ook wel werken
Verwijderd
Verglazen gebeurd als de blokken te heet worden en dan gebeurd vooral als je heel erg hard remt (of als je remcilinders vast zitten). De regel is ook dat als je een serieuze noodstop hebt gemaakt, dat je dan je blokken moet vervangen. Ik rem zelf pompend, want dan scheelt slijtage en je remt ook prima af.Ethirty schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:27:
[...]
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 23:20 ]
Pompend remmen? Lijkt me erg onrustig rijden. Gewoon aanleggen, doorremmen en weer op het gas. Pompend remmen heb ik voor het laatst gedaan op een ijzige weg in een 85’er 205je met trommelremmen.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:09:
@PilatuS Een lasapparaat is mijn volgende grote aanschaf zodra ik ruimte en geld heb.
Verglazen gebeurd als de blokken te heet worden en dan gebeurd vooral als je heel erg hard remt (of als je remcilinders vast zitten). De regel is ook dat als je een serieuze noodstop hebt gemaakt, dat je dan je blokken moet vervangen. Ik rem zelf pompend, want dan scheelt slijtage en je remt ook prima af.
Hitte kan natuurlijk ook komen door langdurig zachtjes remmen of inderdaad door aanlopen.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
Dat valt wel mee toch ? Einde rechtestuk op het circuit remmen is harder remmen dan een noodstop op een 80-weg. Je hoef toch niet gelijk na 1 rondje circuit je blokken te vervangen.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:09:
De regel is ook dat als je een serieuze noodstop hebt gemaakt, dat je dan je blokken moet vervangen.
Zie het als een leuke gedenkenis aan je reis....Bommes schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:15:
[...]
[afbeelding]
Ik vertrouw mijn jiffy niet meer..![]()
[afbeelding]
Ik snap niet waarom mensen op marktplaats met halve bedragen bieden op m'n motor. Verder vroeg iemand me of ik mijn motor een dagje wilde verhuren via Motoshare. Dan kan hij een dag proefrijden en dan is mijn motor ook all risk verzekerd. Alleen ik ben bang dat ze de motor gaan misbruiken (atleast, dat zou ik doen bij een huurmotor). Iemand ervaring met dit?
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Daar zou ik echt nooit aan beginnen. Proefritje prima, na tekenen dat hij gekocht wordt voor de vraagprijs bij total loss rijden. Als ze al die zekerheid willen betalen ze maar extra en gaan ze naar de dealer.Hamza schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:48:
[...]
Zie het als een leuke gedenkenis aan je reis....
Ik snap niet waarom mensen op marktplaats met halve bedragen bieden op m'n motor. Verder vroeg iemand me of ik mijn motor een dagje wilde verhuren via Motoshare. Dan kan hij een dag proefrijden en dan is mijn motor ook all risk verzekerd. Alleen ik ben bang dat ze de motor gaan misbruiken (atleast, dat zou ik doen bij een huurmotor). Iemand ervaring met dit?
Zou ik nooit doen. Er zijn mensen die welke fiets dan ook netjes warmrijden en er goed mee omgaan. Helaas zijn er ook genoeg mensen die schijt aan alles hebben wat niet van hunzelf is en er mee omgaan alsof het allemaal kapot mag. Daarom zou ik het nooit doen. Als jij dat bij een huurmotor ook zo doet ben je eigenlijk net zo slecht bezig en onderdeel van het probleem. Ook die huurmotor zal een keer verkocht worden aan iemand.Hamza schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:48:
[...]
Verder vroeg iemand me of ik mijn motor een dagje wilde verhuren via Motoshare. Dan kan hij een dag proefrijden en dan is mijn motor ook all risk verzekerd. Alleen ik ben bang dat ze de motor gaan misbruiken (atleast, dat zou ik doen bij een huurmotor). Iemand ervaring met dit?
[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 09-06-2017 23:57 ]
GuiltyPilatuS schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:56:
[...]
Zou ik nooit doen. Er zijn mensen die welke fiets dan ook netjes warmrijden en er goed mee omgaan. Helaas zijn er ook genoeg mensen die schijt aan alles hebben wat niet van hunzelf is en er mee omgaan alsof het allemaal kapot mag. Daarom zou ik het nooit doen. Als jij dat bij een huurmotor ook zo doet ben je eigenlijk net zo slecht bezig en onderdeel van het probleem. Ook die huurmotor zal een keer verkocht worden aan iemand.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Verwijderd
Ik zou eens beginnen met Imal:steveman schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:02:
http://www.griffon.nl/nl-...oeibaar/product/934-imal/
Wat voor motor? Bij bijv een (sport)tourmotor zou ik me daar niet zo zorgen over maken, maar bij alles qat offroad kan, circuit waardig is of supermoto zou ik het zeker niet doen!Hamza schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:48:
[...]
Zie het als een leuke gedenkenis aan je reis....
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
ER-6Nnoes schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:57:
[...]
Wat voor motor? Bij bijv een (sport)tourmotor zou ik me daar niet zo zorgen over maken, maar bij alles qat offroad kan, circuit waardig is of supermoto zou ik het zeker niet doen!
De insteek is tenslotte dat ze zelf eigenaar worden toch??
Evengoed zou ik het denk ik niet zomaar doen, alhoewel ik terwijl ik nu over denk niet echt weet hoe ik een proefrit met een motor dan wel zou toelaten.
Ik heb 3 motoren gekocht waarbij ik op alle drie mocht rijden.
Dat waren alle drie de keren maar een kort rondje.
Ik denk als je meer verwacht of tijd wil tijdens een proefrit dan ga maar naar een dealer of zo.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
Veel lol van gehad in het jaartje dat ik hem heb, maar het wordt tijd voor een VTwin.
Van de week weer blij geweest met mijn Aero tex (Goretex) pak, alleen ging een keer zo hard dat het de handschoenen inliep, beetje jammer.Chakotay schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:21:
Lekker buitje vanochtend onderwer naar kantoor, de motor is weer mooi schoon. Nog iemand hier wezen zwemmen?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wel een leuk geluidje en hij trilt als een malle door die boxer motor
Wat voor motor rij jij. Moesten ze eerst een uur lang 1000 schoefjes van je kuipen los maken om overal bij te komen of was het een naked? Laatste geval is het veel te duur, eerste geval kan het eens gebeuren dat het niet opschiet.aidanl schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:32:
Gok vooral dat laatste. Kwamen al met een factuur aanzetten van 380 euro voor:
- Bougies (2 st.)
- Oliewissel
- Oliefilter
- Nieuwe remvloeistof
- Mileu afvoer gezeik
- Klein materiaal
totaal 3:45 uur werktijd
Naar mijn mening nogal veel gezien ze iets van 100 euro rekende voor het bovenstaande. Volgende keer een kleinere dealer / zaak vinden en deels zelf doen.
Tja ik denk dat het daar wel mee kan. Die motoshare/snappcar achtige sites regelen verzekering voor je, dus het grootste risico is afgedekt.
Wat is dit nou weer voor opmerking. Beetje in de trant van als Max Verstappen gaat zeggen als ie een auto gaat testen, nou dit ding heeft echt geen power tov mijn RB13..ShininNL schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:32:
Net terug van een proefrit met een BMW nineT racer (via zo'n actie). Geinig ding en ziet er apart uit, maar totaal geen power tov m'n zzr1400. Hij nam de bochten nou ook niet echt als een racer, beetje weinig grondspeling.
De ZZR heeft ook weer een douche gehad, al leek het meer op zwemmen idd. Zag bij standaard asfalt (lees: geen ZOAB) op een gegeven moment geen hand voor ogen meerChakotay schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:21:
En klaarblijkelijk is mijn voorheen prima waterdichte broek nu niet meer waterdicht

en na een paar uur met een panzerboortje een gaatje er in geboord en vervolgens een torxbitje er in geramd:

Dikke hulde voor dat boortje trouwens, topspul
en als je hem laat vallen ligt ie aan diggelen, kennelijk
Dank voor het meedenken!
[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 10-06-2017 14:27 ]
Verwijderd
Nogal bijzondere vergelijking, beide motoren kun je totaal niet met elkaar vergelijkenShininNL schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:32:
Net terug van een proefrit met een BMW nineT racer (via zo'n actie). Geinig ding en ziet er apart uit, maar totaal geen power tov m'n zzr1400. Hij nam de bochten nou ook niet echt als een racer, beetje weinig grondspeling.
Als je de NineT overweegt als opvolger van de zzr1400 kan dat toch prima?Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:51:
[...]
Nogal bijzondere vergelijking, beide motoren kun je totaal niet met elkaar vergelijken
Dat ie niet te vergelijken is met een 1400cc 4cyl, nee hehe.... Toch leuk om ook eens op een totaal ander model te rijden, zonder gladde verkooppraatjes?
@Secsytime
Zolang je het op een normale manier doet zijn de meeste automobilisten welwillend. Je blijft natuurlijk ongeacht van je filter "stijl" de zuurpruimen hebben die nog steeds geloven dat door de file rijden "gedoogd" wordt en je geen mm gunnen.
[ Voor 27% gewijzigd door ShininNL op 10-06-2017 15:42 ]
Ik rij altijd netjesShininNL schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:39:
Was een actie van BMW, speeddaten noemen ze het zelf. Van te voren een tijd, datum en model uitkiezen bij een dealer. Vervolgens lekker in je eentje een uurtje knallen op zo'n ding
Dat ie niet te vergelijken is met een 1400cc 4cyl, nee hehe.... Toch leuk om ook eens op een totaal ander model te rijden, zonder gladde verkooppraatjes?
@Secsytime
Zolang je het op een normale manier doet zijn de meeste automobilisten welwillend. Je blijft natuurlijk ongeacht van je filter "stijl" de zuurpruimen hebben die nog steeds geloven dat door de file rijden "gedoogd" wordt en je geen mm gunnen.
Edit: Ik zie dat je op de Racer hebt gereden, nice! Ben zelf aan het kijken naar de Urban G/S vind het echt een bruut apparaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Secsytime op 10-06-2017 15:52 ]
Nope! Moderne auto's zijn zo goed geïsoleerd dat je een behoorlijk oorverdovende pijp nodig hebt om gehoord te worden. En dan nog, het geluid komt van achter, dus je wordt pas gehoord als je zo'n beetje naast de auto zit.Secsytime schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:50:
[...]
Ik rij altijd netjesook netjes af en toe gas erop met koppeling in zodat ik wat meer opviel.. snap wel waarom Royal Jordanian de killer eruit heeft, zonder killer horen mensen je echt wel aankomen. (Heb zelf std. uitlaat
)
#team_UTC+1
Alles wat bij een IS serie helm het net niet is, is bij deze echt prachtig afgewerkt.
Zelfs de uitgebreide doos met handleiding en allerlei flappen voordat je bij de helm zelf komt, een luxe stoffen doek voor over de helm, etc.

^ Inhoud van de Shoei doos, extra donker vizier (racy only?) en pinlock
Et voila

Zo fucking blij mee! Bijna te mooi om te gaan gebruiken.
Mooi ding zeg! Twijfelde om de bobba fett versie te kopen, wordt nu nog moeilijkerJoopieboy schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:42:
Mijn HJC RPHA 11 Pro is binnen![]()
Alles wat bij een IS serie helm het net niet is, is bij deze echt prachtig afgewerkt.En ik heb een witte uitvoering nergens gezien, maar dat blijkt dus een soort parelmoer/metallic wit te zijn met allemaal zilveren accenten zoals de logo's en het clipje op het vizier.
Zelfs de uitgebreide doos met handleiding en allerlei flappen voordat je bij de helm zelf komt, een luxe stoffen doek voor over de helm, etc.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
^ Inhoud van de Shoei doos, extra donker vizier (racy only?) en pinlock
Et voila 8)[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
RIP rijschoolmotorenVerwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:09:
@PilatuS Een lasapparaat is mijn volgende grote aanschaf zodra ik ruimte en geld heb.
De regel is ook dat als je een serieuze noodstop hebt gemaakt, dat je dan je blokken moet vervangen.
Die dingen zijn ook gewoon via een normaal bedrijf te huren
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Nog even gepast of ik die dan niet op m'n Hornet monteer en het (chrome...) stuur op de CBR zou zetten. Maar dat vind ik dan te ver voorover dan.
Even wachten op het nieuwe stuur, oeps.

vs
Dan ga ik ook even schaamteloos mijn motor hier pluggen: https://link.marktplaats.nl/m1172236874-tom-562 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:43:
Ohja, gisteravond wilde ik mijn motor op marktplaats zetten, kost dat tegenwoordig gewoon 24 euro![]()
![]()
Ik probeer het eerst maar eens een tijdje op Speurders, koop mijn motor!!
Voor info: DM of via MP!
@lolgast zou je de ts even willen aanpassen? Ik ben nu koos motorloos.
DoneHamza schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 19:51:
Finally, m'n motor is eindelijk verkocht. Nu even oriënteren op mn volgende motor.
@lolgast zou je de ts even willen aanpassen? Ik ben nu koos motorloos.
Kom je met de streetbar wel uit met de kabels op de Hornet? Zit er zelf over te denken om er eentje erop te zetten.steveman schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 19:16:
Chips! Te recht stuur erbij besteld, vloeistof reservoir in de weg...
Nog even gepast of ik die dan niet op m'n Hornet monteer en het (chrome...) stuur op de CBR zou zetten. Maar dat vind ik dan te ver voorover dan.
Even wachten op het nieuwe stuur, oeps.
[afbeelding]
vs
[afbeelding]
Awesome
Als jullie nou slim zijn zet je de link naar de advertentie in je signature. Dan stuur je hem met elke post mee
Zoals hier uitgelegd bijvoorbeeld, krijg je een mooi linkje
lolgast in "Het grote motortopic deel 19"
[ Voor 32% gewijzigd door lolgast op 10-06-2017 22:26 ]
Ik moest eigenlijk hier aan denken...Joopieboy schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:42:
Mijn HJC RPHA 11 Pro is binnen![]()
...
Ik snap die donkere vizieren nooit zo goed, de meeste helmen hebben wel zo'n ingebouwde zonnebril volgens mij. Ondanks dat wel een vet ding en veel plezier er mee!
Maar alsnog gebruik ik t wel, best rustgevend voor de ogen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik had alle hendels ed laten zitten tijdens het passen, alleen het andere stuur even in de klemmen gedaan.Raym09 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:20:
[...]
Kom je met de streetbar wel uit met de kabels op de Hornet? Zit er zelf over te denken om er eentje erop te zetten.
Maar, ik vermoed dat het allemaal wel past. Het stuur is breder, maar ook een stuk lager, dat zal elkaar wellicht wat compenseren.

- edit -
Meer high-res toegevoegd

Er is nog wat video geschoten en ik heb de beelden van mijn helmcamera, maar die edit ik wel aan elkaar als ik thuis ben over een weekje
[ Voor 64% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-06-2017 17:34 ]
Waar kun je dat doen???HTT-Thalan schreef op zondag 11 juni 2017 @ 02:21:
De beelden volgen een andere keer, als ik de energie heb om alles aan elkaar te knippen en te plakken, maar ik ben vandaag airborne gegaan met een 150cc dirtbike op een "MX" track. Man, dat voelt vet, om met een motor door de lucht te vliegen
. En wat een uitzicht als je door dit soort terrein trail gaat rijden in de bergen!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje lowres, origineel moet nog volgen:
[afbeelding]
#team_UTC+1
Kwam daar zo aan en twijfelde gelijk of ik wel goed zat, dacht echt van wat is dit nou?!
Binnen dacht ik weer wat is dit nou weer? Maar dan positief
Je hebt letterlijk een navigatie nodig binnen. Wat een doolhof is het. Maar wel echt veel kleding!
Na een 'rondje' gelopen te hebben gevonden wat ik zocht, een aantal doorwaai jassen van alpinestars.
Werd ook vriendelijk geholpen door een leuke en lieve blonde dame die heel toevallig ook een mt03 rijd
Jammer genoeg hadden ze niet de ram jet Air doorwaai broek waar ik benieuwd naar was. Dan maar een simpele andere doorwaai broek uitgezocht, de oxygen air. Dat samen met de t gp r air , de doorwaai variant van de jas die ik nu al heb. Deze was in de uitverkoop dus aantrekkelijk geprijsd. Was eerst naar een andere aan het kijken maar de t gp r air had nog een paar extra's die die andere niet had en was goedkoper.
Aangezien ik met de motor erheen was gegaan was de vraag of het verzonden kon worden. Dat was gelukkig geen probleem.
Zomer outfit rijker en alvast wat snelweg km's geoefend voor het Duitsland ritje. De heenweg viel mee maar terug was toch wat minder.
Overigens nog getankt met ongeveer 240-250 km op de teller, ging iets van 12.5 liter in. Ik kom telkens zo rond de 1:20 uit, valt me hardstikke mee!
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Eindelijk gelukt dus. Nu bedenken wat de volgende zoektocht wordt, alles hebben is ook zo saaithijsco19 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:34:
Gisteren effe langs Termaat gereden.
Kwam daar zo aan en twijfelde gelijk of ik wel goed zat, dacht echt van wat is dit nou?!
Binnen dacht ik weer wat is dit nou weer? Maar dan positief.
Je hebt letterlijk een navigatie nodig binnen. Wat een doolhof is het. Maar wel echt veel kleding!![]()
Na een 'rondje' gelopen te hebben gevonden wat ik zocht, een aantal doorwaai jassen van alpinestars.
Werd ook vriendelijk geholpen door een leuke en lieve blonde dame die heel toevallig ook een mt03 rijd.
Jammer genoeg hadden ze niet de ram jet Air doorwaai broek waar ik benieuwd naar was. Dan maar een simpele andere doorwaai broek uitgezocht, de oxygen air. Dat samen met de t gp r air , de doorwaai variant van de jas die ik nu al heb. Deze was in de uitverkoop dus aantrekkelijk geprijsd. Was eerst naar een andere aan het kijken maar de t gp r air had nog een paar extra's die die andere niet had en was goedkoper.
Aangezien ik met de motor erheen was gegaan was de vraag of het verzonden kon worden. Dat was gelukkig geen probleem.
Zomer outfit rijker en alvast wat snelweg km's geoefend voor het Duitsland ritje. De heenweg viel mee maar terug was toch wat minder.
Overigens nog getankt met ongeveer 240-250 km op de teller, ging iets van 12.5 liter in. Ik kom telkens zo rond de 1:20 uit, valt me hardstikke mee!
V.w.b. je ervaringen bij aankomen Termaat, klinkt herkenbaar

Ziet er een stuk netter uit dan die oude rocket launchers en klinken ook tot mijn verbazing ook beter. Even een half uurtje gereden en toen ik bijna thuis was kwam er een knal uit m'n uitlaten toen ik m'n gas dicht deed
Gelukkig kan ik dat ook.
De schade valt in ieder geval mee. Heb je een vermoeden hoe het fout is gegaan? Echt onderuit gegaan of de bocht niet gehaald?darkkingll schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:21:
Hangt ervan af, Ik ben na mijn examen vrijwel direct op de voorloper van de ZX6R gaan rijden...
Mijn motor ligt gedeeltelijk uit elkaar. Afgelopen weekend onderuit gegaan tijdens een tourtochtje.. Langzame bocht, dus weinig schade. Alleen wat krassen op de spiegel en een kap van het motorblok, dus die ben ik aan het bijwerken + dat de bout van de valdop krom is. Die heb ik nu dus bij mij, straks maar even langs bauhaus voor een nieuwe bout(M10*35, 10 cm lang)
Vergeet niet dat de auto's het geluid ook isoleren. Heb een keer een vriend voor me gehad tijdens het filteren en die zei naderhand dat mijn motor nog wel een tikkeltje beter te horen was tussen al het verkeer. Het geluid weerkaatst een stuk meer.Ethirty schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:21:
[...]
Nope! Moderne auto's zijn zo goed geïsoleerd dat je een behoorlijk oorverdovende pijp nodig hebt om gehoord te worden. En dan nog, het geluid komt van achter, dus je wordt pas gehoord als je zo'n beetje naast de auto zit.
Dat is een Honda CRF150 4-takt toch? Je hebt in ieder geval dikke fun gehad zo te zien!HTT-Thalan schreef op zondag 11 juni 2017 @ 02:21:
De beelden volgen een andere keer, als ik de energie heb om alles aan elkaar te knippen en te plakken, maar ik ben vandaag airborne gegaan met een 150cc dirtbike op een "MX" track. Man, dat voelt vet, om met een motor door de lucht te vliegen
. En wat een uitzicht als je door dit soort terrein trail gaat rijden in de bergen!
[...]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Dit is in California
@caesar1000 CRF150 inderdaad
[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-06-2017 16:39 ]
Zo gelukt?lolgast schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:22:
@-tom-562 @BvZwolle
Als jullie nou slim zijn zet je de link naar de advertentie in je signature. Dan stuur je hem met elke post mee
Zoals hier uitgelegd bijvoorbeeld, krijg je een mooi linkje
lolgast in "Het grote motortopic deel 19"
Ik zou proberen om de onderste code van dit bericht te kopieren lolgast in "Het grote motortopic deel 19"
Dan kun je zelf bepalen welke tekst je als link gebruikt. Nu staat er een MP link, maar niemand weet wat je verkoopt tenzij ze op de link klikken
Dat lukt me op een of andere manier dus niet...lolgast schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:21:
[...]
Ik zou proberen om de onderste code van dit bericht te kopieren lolgast in "Het grote motortopic deel 19"
Dan kun je zelf bepalen welke tekst je als link gebruikt. Nu staat er een MP link, maar niemand weet wat je verkoopt tenzij ze op de link klikken
MIsschien komt het door een zeer verouderde Explorer op de zaak...
1
| [url=https://link.marktplaats.nl/m1172236874]Te koop: Suzuki GSX650FS[/] |
Dus als je dat plakt in je signature werkt dat niet? Dat benne raar
Om ook ontopic te blijven:
Gisteren aardig stukje gereden. 160km in totaal denk ik, lekker alleen dus met een behoorlijk tempo. Kon de Ducati eindelijk een keer echt goed gebruikt worden
Hmm. Volgende zoektocht, lastig. Misschien een navigatie systeem. Al ben ik nu bezig om me telefoon te kunnen gebruiken. (zie beneden)lolgast schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:57:
[...]
Eindelijk gelukt dus. Nu bedenken wat de volgende zoektocht wordt, alles hebben is ook zo saai![]()
V.w.b. je ervaringen bij aankomen Termaat, klinkt herkenbaar
Verder misschien nog eens een grotere zadeltas (kriega US 20 ofzo) en een montage beugel voor de koffer die ik nog heb liggen.
Vind die winkel nog steeds bizar, hoeveel spullen ze er hebben in die kleine ruimte. Redelijk chaotisch maar als je eenmaal een beetje weet waar je moet zoeken valt het wel mee.
Vraag me ook echt af hoe ze die motor die beneden staat daar hebben gekregen. Via de helling zal best lastig geweest zijn.
Overigens had ik een goedkope draadloze oplader besteld voor me telefoon. Deze heb ik uit elkaar gehaald om te kijken of ik de coil extern kon bevestigen op de ram mount.
De oplader zelf is ongeveer 97 mm in diameter maar de coil zelf is maar 50 mm en die past precies in het midden van de ram mount.
Vanmiddag de coil los gesoldeerd en een paar kabels van 15 tot 20 cm lang er tussen gesoldeerd. Werkte nog prima dus dat komt helemaal mooi uit.
Met een stukje krimpkous met lijm erin ga ik de coil waterproof maken en vastmaken op de ram mount. Dat doe ik hetzelfde met de controller, alleen nog geen idee waar ik die ga bevestigen.
De controller word via een waterproof connector verbonden aan een converter die van de 12V 5V maakt.
Hopelijk kan ik dan eindeloos me telefoon gebruiken om te navigeren.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik heb het nog een keer geprobeerd.... (en gewijzigd)lolgast schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:47:
code:
1 [url=https://link.marktplaats.nl/m1172236874]Te koop: Suzuki GSX650FS[/]
Dus als je dat plakt in je signature werkt dat niet? Dat benne raar![]()
Om ook ontopic te blijven:
Gisteren aardig stukje gereden. 160km in totaal denk ik, lekker alleen dus met een behoorlijk tempo. Kon de Ducati eindelijk een keer echt goed gebruikt worden
Zaterdag samen met 4 vrienden in de richting van Italie met de motor. De eerste rit 460km gepland. Tent achterop en gaan.
Wordt mijn eerste meerdaagse tourtocht en ook nog eens in de bergen. Spannend, maar vooral leuk!
Vervang die : nog even door een ] en 't komt goed
[ Voor 38% gewijzigd door Dryhte op 11-06-2017 19:42 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Voor €12,50 mag je mijn boete overnemen.... Staat geen kenteken opJoopieboy schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:48:
@wimmel_1 vandaag nog even in de Eifel geweest (met de auto), maar ik ga van de week maar even langs Mark voor een reflector. Ik heb in al die jaren nog nooit zoveel politie gezien.

Ik heb m'n reflector overigens inmiddels al weer gemonteerd ..
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 11-06-2017 23:10 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Viel mij ook op dat al die duitsers ermee reden.
Linkje?Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:14:
Wat is het beleid met een motor proberen te verkopen in dit topic? Ik ga overstappen naar een cruiser, dus mijn F700GS gaat verkocht worden.
Veel lol van gehad in het jaartje dat ik hem heb, maar het wordt tijd voor een VTwin.
Italië altijd +1.BvZwolle schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:37:
[...]
Ik heb het nog een keer geprobeerd.... (en gewijzigd)
Zaterdag samen met 4 vrienden in de richting van Italie met de motor. De eerste rit 460km gepland. Tent achterop en gaan.
Wordt mijn eerste meerdaagse tourtocht en ook nog eens in de bergen. Spannend, maar vooral leuk!
Waar gaan jullie heen??
Jazeker. Was wel een beetje een ad hoc beslissing. En dat merkte ik toen ik er kwam. Kon gelukkig wel bij bekende staan maar ik had natuurlijk geen tentje en was mijn achterbok vergeten. Gelukkig kon ik die lenen van een bekende.
Leuke baan, maar ik had maar 15 minuten om hem te leren hahaha. Begonnen met een 1:45. Daarna gelijk twee kwalificaties. Eerste was 1:43 en tweede 1:40. OP zondag twee races. Eerste race een 1:39 gereden. Wel een rode vlag gehad en dus herstart.
Tweede race een 1:38 gereden. En in deze race twee rode vlaggen. Dus eerst een herstart en na de tweede rode vlag was het einde race. Heb dus leuk mijn startjes kunnen oefenen. Hahahaha
Man man man wat was het heet.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mag alleen niet driehoekig zijn van de RDW en moet rood zijn, voor de rest geen eisen voor zover ik kan vindenShininNL schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:16:
Moet die reflector nog aan bepaalde eisen voldoen of kun je er gewoon eentje aan de onderkant van de kentekenplaat plakken (waar vaak reclame staat)?
Dit topic is gesloten.
![]()