Chakotay schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:52:
...
Heeft iemand ervaringen met de opvolgers? Ik hoor wel eens dat de recente modellen moeite hebben met de route ingeladen houden als je er van af wijkt voor een omleiding / tankstop / etc. Met de 220 was ik gewend om herberekenen dan uit te zetten en simpelweg de kaart en stukje uit te zoomen om zelf weer ergens verderop de route op te pakken. De 220 gaat dan netjes vanaf dat punt voor, maar ik hoor de de 3xx serie wel eens de neiging heeft om je dan eerst terug naar het startpunt te sturen. Bekend of onzin?
..
Heb nu de Nav 5, maar hiervoor had ik de 350 LM. Had ik ook altijd een gevecht met de route. Als er "vaste" waypoints in de route zaten en je miste deze, wil ie terug naar dat punt. Overslaan kon niet (althans kon ik niet vinden, de Nav5 kun je wel overslaan).
Wat ik geleerd heb van de 350, is dat ik geen routes meer opsla, maar tracks (sporen) en op het toestel te laten rekenen, herberekenen uitzetten en bij missen van de route idd uitzoomen en ergens anders de route weer oppikken.
Als je totaal van de route bent afgeweken, route stopzetten, weer opvragen op kaart, rijden naar de route en dan pas op de route activeren.
Garmin is niet voor de software-beet
Edit: er loopt een meneer vrij rond op internet die zichzelf mrgps (erg originele naam...) noemt. Geeft wel goede tips.
[
Voor 4% gewijzigd door
Least Inkling op 24-04-2017 10:14
]