Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.783 views

Onderwerpen

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-12 17:51

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Robbie T schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:24:
Iemand nog tips/trucs waar ik nog even extra rekening mee moet houden of aandacht aan besteden?
Het YT kanaal van RDalsem kijken, heel leerzame videos van ritten en proefexamens met goede uitleg wat goed of niet goed wordt gedaan. Heeft mij veel geleerd voor mijn AVD vorig jaar!

https://www.youtube.com/user/rdalsem/videos

[ Voor 4% gewijzigd door mkrmr op 23-04-2017 23:41 ]

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:26

thijsco19

KTM 990 SMT

wd200 schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:00:
Balen man, al een idee wat je terug wil gaan kopen ??
Hoop natuurlijk dat ie toch gerepareerd word. Vind het niet alleen een mooie motor maar reed ook wel lekker. Wil daarom het liefst weer eenzelfde type. Waar ik eerst echt naar een rode zocht neem ik nu ook genoege aan een witte.

Verder zou ik echt niet weten wat ik anders zou moeten nemen. Nog naar even afwachten, is gelukkige nog geen super stralend weer.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:05
Robbie T schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:24:
Iemand nog tips/trucs waar ik nog even extra rekening mee moet houden of aandacht aan besteden?
Wat @gauchov6 zegt inderdaad. Dat kanaal staat echt bom vol met examenritten of proefexamens. Heb er zelf ook een aantal uit gekeken nadat ik mijn rijbewijs al had. Hij vertelt ook gewoon goed en rustig :)

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-12 10:49
Frunz schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:42:
[...]

Dat van de snelweg klinkt bekend, degene waarmee ik bij het CBR was (we moesten beiden afrijden) had hetzelfde, in één keer door naar tweede baan.

Probeer dan voor de vrachtwagen in te voegen, mits het overzichtelijk is (er zit meestal een gat voor een vrachtwagen, of een andere vrachtwagen;) ), of ga er achter, kijk nog een keer en ga er dan voorbij. Twee rijbanen opschuiven geld als twee handelingen, dus twee maal kijken (en richtingaanwijzer uit en weer aan).

Probeer verder altijd rustig te blijven tijdens het examen. Ik reed bij de eerste afslag al fout, maar door daar maar aan vast te houden en geen gekke dingen te doen maakt dat niet zo veel uit.
Leviathius schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:42:
@Robbie T Grote tip, rustig aan doen en een lekker stukje rijden. Vooral niet te snel willen gaan, maar waar je de snelheid van een motor kan benutten, zien ze graag dat je dat doet.

Van wat ik uit je 3 situaties kan halen, kan er helemaal naast zitten hoor, is dat je nog wat onrustig rijdt. Bij het invoegen moet je NOOIT in 1x naar de linkerbaan gaan. Verwachten mensen niet namelijk. In woonwijken lekker achter fietsers blijven hangen, tenzij je een stuk zonder zijstraten hebt, dan kun je er voorbij. En wat betreft die teerstrepen snap ik je keuze, maar kun je prima overheen rijden. Je rijd op je examen tenslotte niet hoge snelheden als het goed is ;)

Nogmaals, plezier hebben in je ritje! En vooral genieten. Dan doe je de rest vanzelf wel goed.
Voor mijn idee reed ik nog teveel met "mijn hoofd". Het graag goed willen doen. Zoals mijn rijinstructeur zei; je rijdt motor dus laat dat ook zien en juist daarom soms wel wat te snel willen.

Te veel ruimte bij het inhalen van een fietser omdat ze bij wegmisbruikers e.d ook altijd aangeven dat je met een ruime boog om de fietsers moet. Ik mag dus wel wat uit mijn hoofd en wat mee op het gevoel.
gauchov6 schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:40:
[...]

Het YT kanaal van RDalsem kijken, heel leerzame videos van ritten en proefexamens met goede uitleg wat goed of niet goed wordt gedaan. Heeft mij veel geleerd voor mijn AVD vorig jaar!

Daar ga ik zeker nog even wat video's van bekijken. Thanks! _/-\o_

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-12 22:52
Robbie T schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:26:

Te veel ruimte bij het inhalen van een fietser omdat ze bij wegmisbruikers e.d ook altijd aangeven dat je met een ruime boog om de fietsers moet. Ik mag dus wel wat uit mijn hoofd en wat mee op het gevoel.
Je moet nog wel gewoon ruimte overhouden bij het inhalen van een fietser. Dus dat deed je niet verkeer en heb je goed onthouden van Wegmisbruikers. Je mag echter niet inhalen op een kruispunt (of waar een zijstraat is). Dat is volgens mij hetgene wat je fout deed bij je examen en niet zozeer de inhaalactie zelf, maar dat je het deed op een punt waar een zijstraat was.

Nogmaals, niet teveel nadenken en gewoon een lekker stukkie rijden 8).

YouTube: MotorcycleGeek

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-12 09:56

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, de lader van mijn Garmin Zumo 220 (losse mini-USB stekker) heeft klem gezeten tussen mijn clipon en tank, nu is hij plat en maakt hij sluiting... In plaats van alweer een nieuwe overpriced stekker voor dat ding te kopen misschien maar eens kijken naar een vervanger. De 220 begint toch wat op leeftijd te raken, en een weekje aan routes voor de vakantie inladen duurt altijd een uur :P

Heeft iemand ervaringen met de opvolgers? Ik hoor wel eens dat de recente modellen moeite hebben met de route ingeladen houden als je er van af wijkt voor een omleiding / tankstop / etc. Met de 220 was ik gewend om herberekenen dan uit te zetten en simpelweg de kaart en stukje uit te zoomen om zelf weer ergens verderop de route op te pakken. De 220 gaat dan netjes vanaf dat punt voor, maar ik hoor de de 3xx serie wel eens de neiging heeft om je dan eerst terug naar het startpunt te sturen. Bekend of onzin?

Daarnaast is de interface van het ding zo traag als een vrachtwagen bergop met wind tegen, zou fijn zijn als de opvolger hardware uit deze eeuw heeft :P

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 24-04-2017 09:05 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:47
gauchov6 schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:40:
[...]

Die gast van rijschool Motodrome ja. Daar heb ik voor mijn examens ook weleens wat filmpjes van gekeken. Grappige is dat ik 'm bij m'n AVB examen bij de IJsselhallen in Zwolle ook nog tegenkwam. 2 van zijn leerlingen waren vlak voor mij aan de beurt :)

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-12 10:09

Least Inkling

Product of the cold war

Chakotay schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:52:
...

Heeft iemand ervaringen met de opvolgers? Ik hoor wel eens dat de recente modellen moeite hebben met de route ingeladen houden als je er van af wijkt voor een omleiding / tankstop / etc. Met de 220 was ik gewend om herberekenen dan uit te zetten en simpelweg de kaart en stukje uit te zoomen om zelf weer ergens verderop de route op te pakken. De 220 gaat dan netjes vanaf dat punt voor, maar ik hoor de de 3xx serie wel eens de neiging heeft om je dan eerst terug naar het startpunt te sturen. Bekend of onzin?
..
Heb nu de Nav 5, maar hiervoor had ik de 350 LM. Had ik ook altijd een gevecht met de route. Als er "vaste" waypoints in de route zaten en je miste deze, wil ie terug naar dat punt. Overslaan kon niet (althans kon ik niet vinden, de Nav5 kun je wel overslaan).

Wat ik geleerd heb van de 350, is dat ik geen routes meer opsla, maar tracks (sporen) en op het toestel te laten rekenen, herberekenen uitzetten en bij missen van de route idd uitzoomen en ergens anders de route weer oppikken.

Als je totaal van de route bent afgeweken, route stopzetten, weer opvragen op kaart, rijden naar de route en dan pas op de route activeren.

Garmin is niet voor de software-beet :+

Edit: er loopt een meneer vrij rond op internet die zichzelf mrgps (erg originele naam...) noemt. Geeft wel goede tips.

[ Voor 4% gewijzigd door Least Inkling op 24-04-2017 10:14 ]

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 10:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

w4rguy schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:34:
Hebben jullie ook USB-aansluitingen/stroom op de motor gebouwd? Ik ben zelf aan het kijken maar wat ik vooral zie ik 1-1.5A met een enkele aansluiting, of 2A met een dubbele USB aansluiting.

Ik heb maar 1 aansluiting nodig voor mijn telefoon, maar wil die dan wel 2A hebben zodat de telefoon niet leeg loopt tijdens gebruik. Met een dubbele aansluiting ben ik bang dat er water in kan lopen omdat ik er maar 1 gebruik.

tips?
Ik heb net deze besteld. Volgens mij een soort lokale AliExpress, maar dan met NL regels. Hier zit een zekering in en het ziet er aardig waterdicht uit. Er staat bij dat de levertijd meestal binnen twee weken is. Ik heb hem net voor het weekend besteld, dus hij moet nog binnenkomen. Ik heb gewoon gezocht op "usb op motor" en ben toen gaan bladeren langs de verschillende shops. Op Bol.com en Conrad kwam ik er ook verschillende tegen.
Ik heb eerst ook zitten kijken naar een Optimate met officiële USB accessoire, maar omdat mijn CTEK MXS 3.6 toch onder garantie vervangen werd na 4 jaar, 11 maanden en twee weken (handig om er achter te komen dat er 5 jaar garantie op zit als hij na zo'n tijd stuk gaat 8) ), ben ik voor de goedkopere losse uitvoering gegaan. Als je al een Optimate SAE aansluiting hebt kan zo'n accessoire wel handig zijn, al ben je dan nog steeds duurder uit.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12 14:52

Wootlock

Evilution

Leviathius schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:48:
Al die zaken zitten zo ver van Breda vandaan :').

De enige prettige zaak waar ik tot nu toe ben geweest (alleen nog wezen kijken) is Motorcentrum Rijen. Voor de bandjes heb ik een mannetje in Wernhout zitten en onderhoud bij Pols motoren in Waalwijk geweest. Voor de rest is het allemaal niks of net niet in Breda en omstreken.
Motorcentrum Rijen is een fijne zaak, daar heb ik mijn z900 vandaan.
Aardige gasten en er is goed te onderhandelen :)

"Don't let your dreams be memes"

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:10:
[...]

Heb nu de Nav 5, maar hiervoor had ik de 350 LM. Had ik ook altijd een gevecht met de route. Als er "vaste" waypoints in de route zaten en je miste deze, wil ie terug naar dat punt. Overslaan kon niet (althans kon ik niet vinden, de Nav5 kun je wel overslaan).

Wat ik geleerd heb van de 350, is dat ik geen routes meer opsla, maar tracks (sporen) en op het toestel te laten rekenen, herberekenen uitzetten en bij missen van de route idd uitzoomen en ergens anders de route weer oppikken.

Als je totaal van de route bent afgeweken, route stopzetten, weer opvragen op kaart, rijden naar de route en dan pas op de route activeren.

Garmin is niet voor de software-beet :+

Edit: er loopt een meneer vrij rond op internet die zichzelf mrgps (erg originele naam...) noemt. Geeft wel goede tips.
MrGPS is toch de dude achter Waypoint? Die weet er erg veel van inderdaad :) Nav5 als in de BMW Navigator 5, aka een 2x zo dure Garmin waar BMW overheen geplast heeft? :P

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Of ie van Waypoint is, weet ik nie, doe niet zo aan antecedentenonderzoeken :+

Heb een cursus van hem, geef maar een gil als je het wilt "lenen".

Idd de BMW Navigator 5, stervensduur, maar ja, anders had ik een bediening op het stuur die ik niet zou kunnen gebruiken...

Achteraf gelezen een waardeloos argument :9

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:20:
Of ie van Waypoint is, weet ik nie, doe niet zo aan antecedentenonderzoeken :+

Heb een cursus van hem, geef maar een gil als je het wilt "lenen".

Idd de BMW Navigator 5, stervensduur, maar ja, anders had ik een bediening op het stuur die ik niet zou kunnen gebruiken...

Achteraf gelezen een waardeloos argument :9
Cursus is altijd nuttig :) Ook over Basecamp e.d.? Dat blijf ik een gedrocht van een programma vinden... Misschien moet ik maar eens een TomTom Rider proberen nu die ook fatsoenlijk met routes kan omgaan.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Least Inkling schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:10:
[...]
tuurlijk kan dat wel...
bron: had een 390LM, nu 590LM

het handigst vind ik zelf om in een route alle punten tussen begin en eind via basecamp op stil te zetten, dan doet de zumo ook niet zo spastisch

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tho5Qyr.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Maegrim op 24-04-2017 10:33 ]

• Anoshky
  • Laatst online: 15-11 12:57
Over GPS gesproken, misschien algemeen geweten, maar ik heb het pas dit weekend ontdekt:
Op een TomTom Rider 400/410 kun je na ingeven van een adres bij Huidige Route kiezen voor Zoek Alternatief.
Dan geeft TomTom 3 alternatieve routes ;)

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Die had ik ook naar gekeken inderdaad. Het kastje vond ik enigszins groot en de levertijd best lang, maar ik denk dat dit hem ook voor mij moet gaan worden.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• lolgast
Ik heb die USB-aansluiting van Optimate. Heb hem nog niet gebruikt maar dat zal volgende rit wel gebeuren. Zal proberen te onthouden dat ik dan even aangeef wat de gebruikerservaring is ;)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Chakotay schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:29:
[...]

Cursus is altijd nuttig :) Ook over Basecamp e.d.? Dat blijf ik een gedrocht van een programma vinden... Misschien moet ik maar eens een TomTom Rider proberen nu die ook fatsoenlijk met routes kan omgaan.
Voornamelijk Basecamp eigenlijk, een hele hoop "oh werkt dat zo" ;)

@Maegrim het overslaan van een waypoint zat dan in ieder geval op een heel onhandige plaats ;)

Mee eens met de aanpassing van de tussenwaypoints, doe ik altijd met elke route

[ Voor 18% gewijzigd door Least Inkling op 24-04-2017 13:27 ]

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-12 20:13
lolgast schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:13:
Ik heb die USB-aansluiting van Optimate. Heb hem nog niet gebruikt maar dat zal volgende rit wel gebeuren. Zal proberen te onthouden dat ik dan even aangeef wat de gebruikerservaring is ;)
Heb zo'n ding hier liggen maar bij mij was het geen succes. Aangesloten op m'n bestaande optimate aansluiting en de USB netjes weggewerkt naar m'n tellers. Telefoon op aangesloten maar de ene keer laadde hij wel op en de andere keer niet, ik kon er iig niet op vertrouwen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:17:
[...]

MrGPS is toch de dude achter Waypoint? Die weet er erg veel van inderdaad :) Nav5 als in de BMW Navigator 5, aka een 2x zo dure Garmin waar BMW overheen geplast heeft? :P
Hans Vaessen (MrGPS) werkte tot een jaar of 3 geleden inderdaad voor Waypoint (vestiging te Notter) maar is voor zichzelf begonnen. Doe nu véél voor de ANWB :*)

Op Youtube staan veel handige filmpjes aangaande 't gebruik van Mapsource / Basecamp van 'm.

YouTube: MrGPSnl

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Op het moment ben ik zijn uitgebreide review van de TomTom 400 serie aan het bekijken, die zien er wel erg interessant uit eigenlijk. Gaat goed om met GPX-tracks, maar heeft wel de TomTom-voordelen van de betere/snellere interface & goede traffic/flitser-info wat bij dagelijks gebruik toch wel erg prettig is.

Daarnaast geeft hij aan dat de kronkelwegenfunctie van vooral de nieuwe 420/450 aardig in de buurt komt van de kwalitieit van de OnRoute Motorkaart, wat ik als hij als maker van dat ding het zegt zeker geloof :)

• Anoshky
  • Laatst online: 15-11 12:57
Chakotay schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:12:
Op het moment ben ik zijn uitgebreide review van de TomTom 400 serie aan het bekijken, die zien er wel erg interessant uit eigenlijk. Gaat goed om met GPX-tracks, maar heeft wel de TomTom-voordelen van de betere/snellere interface & goede traffic/flitser-info wat bij dagelijks gebruik toch wel erg prettig is.

Daarnaast geeft hij aan dat de kronkelwegenfunctie van vooral de nieuwe 420/450 aardig in de buurt komt van de kwalitieit van de OnRoute Motorkaart, wat ik als hij als maker van dat ding het zegt zeker geloof :)
Dus de nieuwe features van de 450 zijn: aanraakgevoeligheid van het scherm wijzigen + nieuwe voorgemaakte routes + waarschuwing voor ongevallen.
Wat een non-update :F
Dat eerste is misschien hardwarematig, maar die andere twee zouden ze gewoon als update kunnen aanbieden.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-12 08:33
Chakotay schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:12:

Ben benieuwd wat jouw conclusie is. Ik heb momenteel een China navi, wat het dan weer nét niet is. Een Garmin kost alweer €700, dan is een TomTom toch een stuk interessanter.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-12 15:57
@Thoit Je zou ook de TomTom Go app op je telefoon kunnen installeren. Heb je alleen een USB lader en een houder nodig. Ben je voor een paar tientjes klaar.

• Leviathius
Wie had hier nou een RAM mount X-Grip? @lolgast toch? Vroeg me af hoe stevig je telefoon daar in vast zit en tot welk formaat ondersteund wordt. Ik heb de Nexus 6p, die is formaat Iphone 6plus zeg maar.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Leviathius schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:49:
Wie had hier nou een RAM mount X-Grip? @lolgast toch? Vroeg me af hoe stevig je telefoon daar in vast zit en tot welk formaat ondersteund wordt. Ik heb de Nexus 6p, die is formaat Iphone 6plus zeg maar.
@SvenBravo7 heeft er ook één (X-Grip) volgens mij!

XBL: DonFrans

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:02

Secsytime

Automagisch

Heb zelf een X-Grip, werkt perfect!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Leviathius

Hier ook een X-Grip.

De telefoon zit heel vast in de houder. Het is wel erg belangrijk dat de achterkant van de telefoon plat op de achterkant van de houder zit. Dit doe je door de grip open te drukken en de telefoon tegen de achterkant aan te duwen. Daarna kan je de grip de telefoon laten pakken en zit ie goed vast. Ik heb een keer een filmpje gezien waarbij een telefoon er vandoor ging, maar dit was dus omdat ie niet goed in de houder zat zoals het hoort.

Verder blijft de telefoon ook op de snelweg gewoon netjes zitten. Heb er wel eens de 180 mee aangetikt en dat is geen probleem. Het is alleen wel even wennen om je telefoon zo te zien zitten.

Qua formaat telefoon zijn er verschillende houders voor kleine en grote telefoons. Mijn Galaxy S6, oudere S3 en OnePlus One passen allemaal in dezelfde grip. De S6 is een stuk kleiner dan de OPO en beide passen dus prima.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-12 08:33
gebruikershaes schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:34:
@Thoit Je zou ook de TomTom Go app op je telefoon kunnen installeren. Heb je alleen een USB lader en een houder nodig. Ben je voor een paar tientjes klaar.
Ik heb een tijd geprobeerd om met de telefoon te navigeren, maar ik vind het teveel nadelen hebben. Een van de grootste nadelen is bijv. dat je de telefoon niet met je handschoenen kan bedienen.

• Leviathius
Secsytime schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:53:
[...]

Heb zelf een X-Grip, werkt perfect!
Welk formaat telefoon heb je? En heb je hem ook getest op hogere snelheden? En waar heb je hem gemonteerd? Als in, zit hij achter een ruitje ofzo? Ik heb namelijk een naked bike met 0,0 windbescherming voor het stuur zeg maar...

Jaja veel vragen, maar dat zijn ze wel allemaal meteen :9

Ohja laatste vraag, waar hebben jullie hem gekocht? Goedkoopste die ik kan vinden is 55€ incl beugel bij gps.nl.

[ Voor 20% gewijzigd door Leviathius op 24-04-2017 15:58 ]

• Simcon
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12 12:49
Ik heb ook een X-grip van RAM mount.
Mijn telefoon blijft er prima opzitten, op mijn VFR blijft ie prima zitten.
Zelfs met 240 op de snelweg geen probleem maar hij zit daar wel achter een kuip.

Op mijn Tuono(naked bike) nog niet geprobeerd, ik moet daar nog een ball-mount voor uitprinten.
Ik heb alleen de x-grip gescoord en de rest van de onderelen met mijn 3d printer geprint.
Maar ik verwacht ook op de naked geen problemen en anders krijg je er nog een soort van elastiek bij wat je er nog extra omheen kan zetten dan gaat het echt nergens meer heen.

Wel is mijn telefoon wat kleiner (een wileyfox swift), en de knoppen zitten beetje hoog aan de zijkant.
Het is met mijn phone wel beetje kutten met mounten zodat de grip niet op de knoppen knelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Simcon op 24-04-2017 16:03 ]

• lolgast
Ik heb inderdaad ook een X-Grip. Ben er erg over te spreken. Telefoon trilt echt niet, hoe moeilijk dat ook is om te geloven ;)

Deze zou voor jouw telefoon moeten passen. Let wel op, er zijn varianten voor de zogeheten snap-link bevestiging en de 'normale'. Voor snap-link is bijzonder weinig extra leverbaar, dus een camera mounten ipv je telefoon is er dan niet bij.

• PilatuS
  • Niet online
Leviathius schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:56:
[...]
Ohja laatste vraag, waar hebben jullie hem gekocht? Goedkoopste die ik kan vinden is 55€ incl beugel bij gps.nl.
Kijk ook even op je optie hebt om een RAM kogel te plaatsen. Persoonlijk vind ik een RAM kogel wel fijner dan iets wat je op een buis van het stuur plaatst. Dan kan je met een tussenstuk ook mooi de telefoon verder en hoger laten komen. Die kogel kan dan netjes blijven zitten waar je vrijwel niets van ziet. Toen ik de SV kocht zat de kogel er al op, voor de KTM later een nieuwe kogel gekocht.

Zo zat het op mijn vorige motor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SYLVA2gMxiyJLHeY1oSC8klj/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sQmP4JBGE21QAN1ymq4IFyPv/medium.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 24-04-2017 16:03 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Ik heb een Nexus 6 samen met een X-grip op mijn Varadero.

Werkt uitstekend achter het ruitje. De telefoon zit er echt supervast in en gaat geen kant op. Het voelt soms echt heel eng als je het zo ziet, maar hij blijft echt wel goed zitten.

Direct in de wind en dan verticaal plaatsen zou ik niet doen, dat is de goede verzoeken, maar als je hem een beetje tactisch plaatst gaat het wel goed.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• PilatuS
  • Niet online
Hooglander1 schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:04:
Direct in de wind en dan verticaal plaatsen zou ik niet doen, dat is de goede verzoeken, maar als je hem een beetje tactisch plaatst gaat het wel goed.
Direct in de wind kan ook prima hoor :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Zelf wat knutselen kan duuro's besparen!

Plaatje alluminium
Extra telefoonhoesje
Setje velcro
2 slangklemmen
(2 stukjes tape om de verf of het chroom van je stuur te beschermen)

[ Voor 2% gewijzigd door steveman op 24-04-2017 16:05 . Reden: share link ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:02:
[...]

Kijk ook even op je optie hebt om een RAM kogel te plaatsen. Persoonlijk vind ik een RAM kogel wel fijner dan iets wat je op een buis van het stuur plaatst. Dan kan je met een tussenstuk ook mooi de telefoon verder en hoger laten komen. Die kogel kan dan netjes blijven zitten waar je vrijwel niets van ziet. Toen ik de SV kocht zat de kogel er al op, voor de KTM later een nieuwe kogel gekocht.

Zo zat het op mijn vorige motor:

[afbeelding]

[afbeelding]
Voordeel van een RAM-kogel is ook dat die dingen een laagje rubber hebben, waardoor ze ook meteen de hoogfrequente trillingen dempen.

• Leviathius
Thanks allen voor de snelle en uitgebreide reacties! Ik ga eens uitzoeken welke monteer opties er mogelijk zijn bij mij. Ook ga ik nog wel even op zoek naar gebruikerservaringen van mensen met een naked bike. Just to be extra sure :)

@steveman Je youtube linkje doet het bij mij niet? Nu wel! En dat is ook wel een goed idee eigenlijk. Ben wel van het knutselen :9

@PilatuS @Chakotay Wat is precies die RAM kogel waar jullie het over hebben? Dit toch:

Afbeeldingslocatie: https://img.gps.nl/a/RAM-B-174-UN7U/1_s300.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 24-04-2017 16:10 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:05:
[...]

Direct in de wind kan ook prima hoor :)
De X-grip kan het vast hebben. Mijn hart alleen niet :+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• PilatuS
  • Niet online
Leviathius schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:07:

@PilatuS @Chakotay Wat is precies die RAM kogel waar jullie het over hebben? Dit toch:

[afbeelding]
Een RAM kogel is een ronde kogel/bal die je ergens inschroeft op je motor.

Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.otterboxcases.nl/ProductImg/RAM-B-237U-1.jpg

Die kogel kan je altijd op je motor laten zitten. Heb je de navigatie nodig pak je het tussenstuk en de houder. Het tussenstuk verbind de kogel op de motor met de kogel op de houder en geeft ook gelijk de mogelijkheid de telefoon in verschillende richtingen te plaatsen.

Zie hier de kogel los:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9fnMsVS31BFgeORg6g4BBnbp/full.jpg

Het hangt van de motor af waar je het beste zo'n ding kan plaatsen. Op de KTM gaat er een schroef uit de stuurdemper die word vervangen door een schroef met kogel.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 24-04-2017 16:15 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-12 15:57
Thoit schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:56:
[...]

Ik heb een tijd geprobeerd om met de telefoon te navigeren, maar ik vind het teveel nadelen hebben. Een van de grootste nadelen is bijv. dat je de telefoon niet met je handschoenen kan bedienen.
Je hebt ook touchscreen handschoenen.
https://rideapart.com/art...hscreen-motorcycle-gloves

Zelf rijd ik zonder navigatie. Krijg ik meer te zien van de omgeving, maar mis daardoor ook de mooie routes. Lastig lastig :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Thoit schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:56:
[...]

http://www.dx.com/p/high-...-iphone-ipad-4-pcs-403731

zoiets in de buurt houden, of het tipje op je handschoen vastmaken. Las net ook iets over geleidende draad door je handschoen stikken.

of zoiets: https://www.nanotips.com/leather-touchscreen-gloves/

Filmpje is sexier :P

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 24-04-2017 16:23 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:11:
[...]

Je hebt ook touchscreen handschoenen.
https://rideapart.com/art...hscreen-motorcycle-gloves

Zelf rijd ik zonder navigatie. Krijg ik meer te zien van de omgeving, maar mis daardoor ook de mooie routes. Lastig lastig :)
Ik rijd over het algemeen ook zonder navi, zelfs in de auto waarbij het véél makkelijker is mn telefoon erbij te pakken (in een houdertje, natuurlijk). Vind het vaak ontspannender, even kort de route bekijken en ik weet m wel uit mn hoofd. Wel is het soms onhandig ja ;) dus ik ga ook zo'n x-grip unit aanschaffen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

gebruikershaes schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:11:

Ik in principe ook, tenzij ik bewust iets wil gaan rijden. Als ik op een kaart een mooie kronkelroute zie, en ik weet niet hoe ik er kom of hoe ik de beste route kan vinden, dan gebruik ik navigatie. Een goede kronkelroute heeft ook niet veel kruispunten gelukkig dus hoef je ook niet veel te navigeren ;)

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12 11:37
Ik rij al sinds 2009 met mn Zumo 660 en zou echt niet meer zonder willen. Buiten het feit dat navigatie handig is, vind ik het prettig dat ik op voorhand het wegprofiel kan inschatten.....

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-12 11:22

LordKnox

Opperbaas.

Verdeuri. Tijdje geleden een mooie Kawasaki gezien. Het eerste weekend kon ik er niet heen gaan en toen ik op maandag belde, was die verkocht. Afgelopen week een mooie Africa Twin gezien maar nu ik zojuist bel, is die afgelopen weekend verkocht. Ik ben blij dat mijn weekenden rustig gaan worden de komende tijd want alle mooie motoren worden onder mijn neus uit verkocht :(

Komende week ga ik een Kawasaki Zephyr 750 Caferacer bekijken. Hopelijk is die niet verkocht voordat ik een testrit heb kunnen maken.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Seizoen begint weer hè ;) Maar nog aan het oriënteren of hoe dat je zo een uitlopende opties hebt?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:57:
hoe dat je zo een uitlopende opties hebt?
Zeg jij :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik weet van niks :+

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

LordKnox schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:47:
Verdeuri. Tijdje geleden een mooie Kawasaki gezien. Het eerste weekend kon ik er niet heen gaan en toen ik op maandag belde, was die verkocht. Afgelopen week een mooie Africa Twin gezien maar nu ik zojuist bel, is die afgelopen weekend verkocht. Ik ben blij dat mijn weekenden rustig gaan worden de komende tijd want alle mooie motoren worden onder mijn neus uit verkocht :(

Komende week ga ik een Kawasaki Zephyr 750 Caferacer bekijken. Hopelijk is die niet verkocht voordat ik een testrit heb kunnen maken.
Zoals al eerder gezegd. Niet wachten gelijk erheen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:05:
[...]

Zoals al eerder gezegd. Niet wachten gelijk erheen.
Zelfde gedaan met mijn gixxer, vrijdags kwam ie online, gebeld en zaterdag vroeg gelijk erheen en gehaald :P

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:02

Secsytime

Automagisch

Leviathius schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:56:
[...]

Welk formaat telefoon heb je? En heb je hem ook getest op hogere snelheden? En waar heb je hem gemonteerd? Als in, zit hij achter een ruitje ofzo? Ik heb namelijk een naked bike met 0,0 windbescherming voor het stuur zeg maar...

Jaja veel vragen, maar dat zijn ze wel allemaal meteen :9

Heb hem op men street triple gemonteerd (naked) dmv een kogel in de fork stem. Zowel men nokia lumia 930 als men iphone bleven prima zitten, ook op de snelweg. Volgens mij heb ik ook zoiets betaald, niet goedkoop.. maar werkt wel perfect en gaat meerdere telefoons mee.

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:18:
[...]
gaat meerdere telefoons mee.
Dat is voor mij ook een groot pluspunt om deze te kopen. Een houder voor een bepaalde telefoon gaat misschien 2 of 3 jaar mee, nu kan die houder wel 20 jaar mee. Het nadeel is dan wel weer dat het geen waterdichte case is, maar gelukkig rij ik niet als het gaat regenen, hooguit een keertje pech en dan haal ik de telefoon er wel uit.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom heb ik ook deze besteld gehad:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/2017-03-23-16.45.15-Medium-800x450.jpg
Spatwaterdicht en ik kan er meerdere telefoons in kwijt. :) Helemaal open case (zoals jij hebt @PilatuS ) zou ik al niet willen met stof en eventueel opspattende shit. :)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
@Joopieboy Ik heb iets gelijkaardigs van bij RAD, wel all in 1 verpakking. Werkt prima. https://www.rad.eu/nl/c/p...uder-6-0-ronde-sturen.htm

[ Voor 36% gewijzigd door Dryhte op 24-04-2017 19:02 ]

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:15:
zou ik al niet willen met stof en eventueel opspattende shit. :)
Waar ga jij altijd rijden dan ? In de woestijn of in de blubber ? :P

Heb er wel eens een hele dag mee rond gereden en aan het einde van de dag was ie nog helemaal netjes gelukkig :)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:57

Ethirty

Who...me?

Leviathius schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:07:
Thanks allen voor de snelle en uitgebreide reacties! Ik ga eens uitzoeken welke monteer opties er mogelijk zijn bij mij. Ook ga ik nog wel even op zoek naar gebruikerservaringen van mensen met een naked bike. Just to be extra sure :)
Lijkt me geen enkel probleem. Heb al talloze filmpjes gezien van nakeds met X-grip die uhm zeg maar wat harder dan gemiddeld reden, ook op hun achterwiel. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:17:
[...]

Waar ga jij altijd rijden dan ? In de woestijn of in de blubber ? :P

Heb er wel eens een hele dag mee rond gereden en aan het einde van de dag was ie nog helemaal netjes gelukkig :)
Wel eens in de regen edg, maar sowieso heb ik bij mijn teller altijd wel iets van stof en vuil zitten. :)

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:19:
[...]

Wel eens in de regen edg, maar sowieso heb ik bij mijn teller altijd wel iets van stof en vuil zitten. :)
Regen is inderdaad een goed punt, dan moet ik de telefoon zolang die nog niet waterdicht is er uit halen. Qua stof valt het reuze mee. Is bij mij voornamelijk pollen van planten wat er op komt als je stilstaat.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:49
Ik. Heb een IPhone 6s en stond er zelf van te kijken hoe stevig had zat. Als je eens wilt komen kijken moet je maar een DM sturen ;)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:34

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vanmorgen beetje verslapen voor de BHV training vandaag. Goede reden om met twee wielen minder naar kantoor te gaan 8). Heerlijk weer, lekker bewolkt, niet te warm, maar wel droog. En uiteraard een bak file naar huis waar je u tegen zegt. Heerlijk :9.

Oh, en weer met vlag en wimpel geslaagd gelukkig *O*.

Ik heb geen greintje spijt van de motorkeuze, ook al was deze licht omstreden aangezien ik ten tijde van aankoop mijn RBW nog niet had. Enige wat ik zou veranderen is de kleur. Dat witte begint me toch tegen te staan, zeker als je de toffe kleuren zit die nadien zijn uitgebracht. Ik zit er dan ook over te denken haar een spuitbeurtje te geven. Kwestie van het plastic + de tank loshalen.

Plastic kan ik eenvoudig ontstickeren en licht schuren, maar wat is de beste methode om de tank te behandelen voor ik het spuit?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:22:
Vanmorgen beetje verslapen voor de BHV training vandaag. Goede reden om met twee wielen minder naar kantoor te gaan 8). Heerlijk weer, lekker bewolkt, niet te warm, maar wel droog. En uiteraard een bak file naar huis waar je u tegen zegt. Heerlijk :9.

Ik heb geen greintje spijt van de motorkeuze, ook al was deze licht omstreden aangezien ik ten tijde van aankoop mijn RBW nog niet had. Enige wat ik zou veranderen is de kleur. Dat witte begint me toch tegen te staan, zeker als je de toffe kleuren zit die nadien zijn uitgebracht. Ik zit er dan ook over te denken haar een spuitbeurtje te geven. Kwestie van het plastic + de tank loshalen.

Plastic kan ik eenvoudig ontstickeren en licht schuren, maar wat is de beste methode om de tank te behandelen voor ik het spuit?
Volgens mij is plastic mooi spuiten lastiger dan metaal. Bij mijn dealer stond een custom gespoten Tracer, voornamelijk kunststof, en dat moest €1600 extra kosten. En zoveel oppervlak is het niet eens.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• PilatuS
  • Niet online
Waarom niet plasti dippen ? Of gewooon een keer flink goed door de modder en niet schoonmaken, heb je gelijk een beschermlaag tegen de pekel :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:31:
Waarom niet plasti dippen ? Of gewooon een keer flink goed door de modder en niet schoonmaken, heb je gelijk een beschermlaag tegen de pekel :P
Die pekel hou ik buiten met vettige spray, en plastidippen is misschien een optie, maar spuiten kan ik gewoon thuis. Ik dacht er een beetje een camo patroontje op aan te brengen. Verschillende tinten groen oid. Past beter bij de verweerde look van het blok :P.

• PilatuS
  • Niet online
Nadeel van spuiten is dat het lastig echt goed te krijgen is. Het zou jammer zijn als de motor er flink op achteruit gaat.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kost zoiets, plastidip? En kun je dat zelf?

• lolgast
Joopieboy schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:08:
[...]

Zelfde gedaan met mijn gixxer, vrijdags kwam ie online, gebeld en zaterdag vroeg gelijk erheen en gehaald :P
Same inderdaad met de Ducati. Donderdag online, donderdagavond meteen ernaartoe voor een proefrit en de zaterdag daarna gekocht. Motoren te koop staan er zat, krenten in de pap zijn er ook zo uit :)

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:36:
Busje plastidip kost rond de €10-20 afhankelijk van het merk (maar je hebt sowieso meer dan 1 busje nodig). Kunt het gemakkelijk zelf doen, maar zou voorraf wel even 'oefenen' zodat je het gelijk goed doet bij je Honda. Staan genoeg filmpjes op YouTube, maar vergeet sowieso niet om het oppervlak even schoon te maken voordat je het aanbrengt.

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 24-04-2017 19:46 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:40:
[...]

Busje plastidip kost rond de €10-20 afhankelijk van het merk. Kunt het gemakkelijk zelf doen, maar zou voorraf wel even 'oefenen' zodat je het gelijk goed doet bij je Honda. Staan genoeg filmpjes op YouTube, maar vergeet sowieso niet om het oppervlak even schoon te maken voordat je het aanbrengt.
Hmmm, je kunt bussen krijgen in camo groen, bruin en nog wat tinten. Dat kan nog best wel wat zijn.
Stukje goedkoper en makkelijker dan spuiten, als ik het zo zie.

Thanks beide heren voor deze tip, ik ga dit eens bekijken :).

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:36:
Grote voordeel van plastidip is dat je het weer kan verwijderen en dat, als je het goed doet, het er serieus goed uit kan zien. Maar dan moet je wel denken aan 5-8 lagen: "grond", kleur en topcoat. Het YT-kanaal "dipyourcar" geeft een goed beeld hoe goed het eruit kan zien, van kameleon tot metallic, supermat of bijna glanzend als lak.

Truc is om meerdere dunne lagen nat aan te brengen en niet in 1x willen dekken en voor je het weet ziet het er zo uit (even los van of je het mooi vindt).
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/FaMZslA3noY/maxresdefault.jpg

Plastidip is een eind gekomen sinds de mat-zwarte spuitbus.

#team_UTC+1

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:48:
[...]

Grote voordeel van plastidip is dat je het weer kan verwijderen en dat, als je het goed doet, het er serieus goed uit kan zien. Maar dan moet je wel denken aan 5-8 lagen: "grond", kleur en topcoat. Het YT-kanaal "dipyourcar" geeft een goed beeld hoe goed het eruit kan zien, van kameleon tot metallic, supermat of bijna glanzend als lak.

Truc is om meerdere dunne lagen nat aan te brengen en niet in 1x willen dekken en voor je het weet ziet het er zo uit (even los van of je het mooi vindt).
[afbeelding]

Plastidip is een eind gekomen sinds de mat-zwarte spuitbus.
Daar zitten wel heel veel uren in, idd :P en ondanks dat het mijn kleur niet is, erg mooi gedaan!

Ik zie meer aan zoiets te denken:

Afbeeldingslocatie: http://www.carsonelove.com/uploads/2014/03/camouflage-vinyl-wrap-kits-3.jpg

en dan eventueel wat details aanbrengen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/INtoWPcqv6E/hqdefault.jpg

Gewoon omdat het kan :).

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Je kan het zo gek maken als je wil
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/56/64/75/566475bd8cac1693396e6de88cd8d796.jpg

Maar hoe ingewikkelder het patroon, hoe meer tijd het kost. Vooral goed masken kost bakken tijd. Zeker voor traditionele camo. De Jon Olsson camo is wat dat betreft wellicht al een stuk simpeler plakken en spuiten.

[ Voor 43% gewijzigd door Ethirty op 24-04-2017 19:55 ]

#team_UTC+1

• Leviathius
Heren, ik ben eigenlijk wel overtuigt en ga opzoek naar een RAM X-grip. Thanks voor alle feedback en info! _/-\o_

Verwijderd

Ik vind vinyl wrap zoveel mooier dan plastic dip. Probleem met vinyl wrap is dat het bij veel mensen aan twee dingen ontbreekt: 1) ruimtelijk inzicht 2) geduld. Daarom mislukken veel van die thuis vinyl wrap projectjes helaas.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:40:
Ik vind vinyl wrap zoveel mooier dan plastic dip. Probleem met vinyl wrap is dat het bij veel mensen aan twee dingen ontbreekt: 1) ruimtelijk inzicht 2) geduld. Daarom mislukken veel van die thuis vinyl wrap projectjes helaas.
Net als spuitwerk in een stoffige garage of goedbedoeld onderhoud met 2 linkerhanden. :P

Ik denk dat voor elke variant van verfraaiing een eigen doelgroep is. In volgorde van zelf succesvol kunnen doen acht ik spuitwerk het lastigst, daarna wrappen en dippen als makkelijkste.

#team_UTC+1

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Op zich is spuiten niet zo heel moeilijk, als je rekening houdt met het volgende:

Schuren is het aller belangrijkste van de hele klus. Dus: goed schuren! Kunststof kun je nat schuren, dat houdt alles netjes schoon.

Na het schuren: grondverf! Gevolgd door: opnieuw schuren! Het voelt tegen de gewoonte in om te schuren wat je net netjes hebt gemaakt, maar het zorgt voor betere hechting.

De reden waarom plastic dus duurder is dan op aluminium/staal spuiten is dat het schuurwerk wat moeilijker is. Je krijgt heel snel 'zakkers' waardoor je alles opnieuw kan doen.

* w4rguy heeft vroeger in de spuiterij gewerkt waar zijn vader de chef is. Als mijn motor ooit gespoten moet worden kan ik het gelukkig met mijn vader samen doen :D

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:40:
Wrappen is inderdaad mooier. Maar inderdaad zoals je zegt, het is lastig. Een motor is dan alleen weer lastiger dan de meeste auto's. Bij auto's zijn de meeste panelen vrij vlak of maakt een bumper een bocht van 90 graden. Een tank van een motor is vrij rond en heeft meestal ook moeilijke randen. Lijkt mij voor een beginner een flink lastige klus. Als het goed lukt is het inderdaad mooier dan plasti dippen.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:45

epic_gram

undercover moderator

Inmiddels heb ik mijn proefles gehad, en het ging denk ik best goed! Nu heb ik een lespakket aangeschaft a 1200 euro voor 25 lessen + de twee examens.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:17:
[...]

Wrappen is inderdaad mooier. Maar inderdaad zoals je zegt, het is lastig. Een motor is dan alleen weer lastiger dan de meeste auto's. Bij auto's zijn de meeste panelen vrij vlak of maakt een bumper een bocht van 90 graden. Een tank van een motor is vrij rond en heeft meestal ook moeilijke randen. Lijkt mij voor een beginner een flink lastige klus. Als het goed lukt is het inderdaad mooier dan plasti dippen.
Je kunt (kuip/plaat) delen ook laten "dippen".... Dat geeft ogenschijnlijk 't zelfde resultaat als spuiten maar dan tegen een fractie van de prijs van spuiten als 't op dat soort motiefjes aankomt.

P.S. PlastiDip is daar écht niet mee te vergelijken doordat je dat pastidip spul als spray aanbrengt.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 24-04-2017 21:40 ]

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:36:
[...]

Je kunt (kuip/plaat) delen ook laten "dippen".... Dat geeft ogenschijnlijk 't zelfde resultaat als spuiten maar dan tegen een fractie van de prijs van spuiten als 't op dat soort motiefjes aankomt.
Da's ook nog een optie inderdaad. Sowieso mooi om te zien hoe dat gaat.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-12 10:59
Ik wilde komend weekend mijn rondetijden met racechrono bij gaan houden (telefoon i.c.m. 10Hz gps receiver) zodat ik tijdens het rijden kan zien wat ik wel/niet goed doe, maar ik vind de UI enigszins tegenvallen en de pro editie is niet echt beter. Zijn er nog goede alternatieven?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bastard schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:44:
Ik wilde komend weekend mijn rondetijden met racechrono bij gaan houden (telefoon i.c.m. 10Hz gps receiver) zodat ik tijdens het rijden kan zien wat ik wel/niet goed doe, maar ik vind de UI enigszins tegenvallen en de pro editie is niet echt beter. Zijn er nog goede alternatieven?
AIM laptimer?

• Bastard
Heeft mijn broertje maar vond dat niet zo, plus vind het wel handig dat ik nu gewoon mijn telefoon voor alles kan gebruiken en een telefoon heeft veel meer potentie.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

w4rguy schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:10:
Op zich is spuiten niet zo heel moeilijk, als je rekening houdt met het volgende:

Schuren is het aller belangrijkste van de hele klus. Dus: goed schuren! Kunststof kun je nat schuren, dat houdt alles netjes schoon.

Na het schuren: grondverf! Gevolgd door: opnieuw schuren! Het voelt tegen de gewoonte in om te schuren wat je net netjes hebt gemaakt, maar het zorgt voor betere hechting.

De reden waarom plastic dus duurder is dan op aluminium/staal spuiten is dat het schuurwerk wat moeilijker is. Je krijgt heel snel 'zakkers' waardoor je alles opnieuw kan doen.

* w4rguy heeft vroeger in de spuiterij gewerkt waar zijn vader de chef is. Als mijn motor ooit gespoten moet worden kan ik het gelukkig met mijn vader samen doen :D
Als ik iets van een restauratie zie is het altijd: schuren, plamuren, schuren, primen, schuren, gronden, schuren, spuiten, schuren, blanke lak, polijsten. Klinkt mij als teveel gedoe. :P

#team_UTC+1

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bastard schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:50:
[...]

Heeft mijn broertje maar vond dat niet zo, plus vind het wel handig dat ik nu gewoon mijn telefoon voor alles kan gebruiken en een telefoon heeft veel meer potentie.
Probleem van een telefoon is dat 't ding vaak niet direct kan communiceren met de module op je motorfiets en dat je dus eigenlijk niet écht de juiste (actuele) gegevens uit kunt lezen.

Spul van AIM is misschien niet goedkoop, maar.....

• Bastard
wimmel_1 schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:52:
[...]

Probleem van een telefoon is dat 't ding vaak niet direct kan communiceren met de module op je motorfiets en dat je dus eigenlijk niet écht de juiste (actuele) gegevens uit kunt lezen.

Spul van AIM is misschien niet goedkoop, maar.....
Data van mijn motor krijg ik er niet op binnen, ik heb een '08 zx10r en die hebben geen standaard OBD stekker. GPS signaal van de losse ontvanger komt wel perfect op tijd binnen, en nauwkeurigheid is ook echt prima. Kan bv perfect zien waar ik schakel om maar wat te noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastard op 24-04-2017 22:00 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bastard schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:58:
[...]

Data van mijn motor krijg ik er niet op binnen, ik heb een '08 zx10r en die hebben geen standaard OBD stekker. GPS signaal van de losse ontvanger komt wel perfect op tijd binnen, en nauwkeurigheid is ook echt prima.
Hoe wil jij die "OnBoardDiagnostics" (OBD) data gaan uitlezen als je brommer die standaard niet eens laat uitlezen?

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-12 11:37
Is er hier iemand die nog Motul 5100 gaat bestellen? Ik wil morgen 8 liter bestellen, maar als meer mensen tegelijk bestellen krijg je natuurlijk korting :)

• Bastard
wimmel_1 schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:01:
[...]

Hoe wil jij die "OnBoardDiagnostics" (OBD) data gaan uitlezen als je brommer die standaard niet eens laat uitlezen?
Kan eventueel via verloopstekkers en het betere beunwerk. Maar dat is voor nu niet heel relevant, misschien leuk om later een keer te proberen.

Maar even terug naar de basis, ik zoek een app die zowel differential t.o.v. beste weergeeft real-time en daarnaast nog sectortijden doet. Het 2e doet racechrono prima, 1e zit niet in de ui. Is er een app die beiden heeft?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bastard schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:08:
[...]

Kan eventueel via verloopstekkers en het betere beunwerk. Maar dat is voor nu niet heel relevant, misschien leuk om later een keer te proberen.

Maar even terug naar de basis, ik zoek een app die zowel differential t.o.v. beste weergeeft real-time en daarnaast nog sectortijden doet. Het 2e doet racechrono prima, 1e zit niet in de ui. Is er een app die beiden heeft?
Babbelt jouw ZX10R OBD óf OBDII??

• Bastard
wimmel_1 schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:10:
[...]

Babbelt jouw ZX10R OBD óf OBDII??
Voor zover ik kan vinden OBD, via een eigen uitgang waar je via een verloopstekker een standaard OBD stekker aan kunt hangen.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
HTT-Thalan schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:22:

Wat dacht je van wrappen? En dan in leger camo 8)

Edit: spuit11. Ik moet echt eerst alles doorlezen voordat ik reageer :p

[ Voor 3% gewijzigd door Amsterdamn op 24-04-2017 22:22 ]

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bastard schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:19:
[...]

Voor zover ik kan vinden OBD, via een eigen uitgang waar je via een verloopstekker een standaard OBD stekker aan kunt hangen.
Goed zo, en hoe kom je aan die OBD gegevens als je géén connectie maakt met die uitgang? Die gegevens geeft de ECU bijvoorbeeld niet zomaar vrij via 't standaard boordnet dus waarschijnlijk heeft de brommer van je broertje een Power Commander of iets dergelijks aan boord?

• Bastard
wimmel_1 schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:30:
[...]

Goed zo, en hoe kom je aan die OBD gegevens als je géén connectie maakt met die uitgang? Die gegevens geeft de ECU bijvoorbeeld niet zomaar vrij via 't standaard boordnet dus waarschijnlijk heeft de brommer van je broertje een Power Commander of iets dergelijks aan boord?
Dat klopt. Maar voor nu zijn OBD data nog niet heel relevant. Maar in principe zou je met de OBD data icm gps en racechrono zoiets mee moeten kunnen: YouTube: BMW M235i Racing third lap crash: 2014 Nürburgring 24h-Race

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgens mij probeert wimmel je duidelijk te maken dat je niet zelf zomaar even een obd in elkaar knutselt. Of ik begrijp het hele verhaal niet goed, dat kan ook. :P

#team_UTC+1

• Bastard
Kan, maar die hele OBD data is voor mij voorlopig niet heel relevant, zo'n zx10r kan ongeveer 15-20 seconden per rondje harder dan ik dus de motor is toch niet de beperkende factor. Ik vond het alleen asociaal om niet te reageren ;).

Ik zoek gewoon een android laptimer met wat meer opties qua weergave.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Aim solo is wat je wilt. (GPS laptimer met logging) moet het persee via je telefoon? Kink dan eens naar "harry's laptimer"

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

Bioflap schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:04:
Is er hier iemand die nog Motul 5100 gaat bestellen? Ik wil morgen 8 liter bestellen, maar als meer mensen tegelijk bestellen krijg je natuurlijk korting :)
Ik doe graag met je mee! 8 liter is wel erg veel, mag ik ook 5 liter bestellen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bioflap schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:04:
Waar bestel je en wat kost het? :)

• Mauritsvdb
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-12 10:29
Ja ja, de eerste stap is gezet! Er was (volgende week al) nog een plekje vrij bij het CBR voor m'n theorie, dus deze heb ik iet wat impulsief maar ingepland :+. Drie dagen daarna ook maar een twee uur durende proefles geregeld (a2).

Ik hoop dit seizoen nog te kunnen rijden :).
Pagina: 1 ... 36 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.