Weet je niet een fatsoenlijke in de regio Utrecht toevallig?Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:44:
Haha ja, paar vaste stamgasten ofzo en verder geen klanten idd. Ben maar weinig echt goeie zaken tegengekomen waar ik ook zonder zorgen mijn fiets achterlaat en spontaan eens langskom voor een bakkie.
Op dit moment zijn het er maar 3, Ten Kate, Motoport Echt met Kenny Vos en dan Huybers als vaste adres. Mark lacht al als die mij ziet komen. Bandjes, veul bandjes en remmen.
Helaas voor hem heb ik een 12V voedingwimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:46:
En Yuasa Accu's.... Daar grossiert 'ie ook in (geloof ik)
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Rouvoet?Osiris schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:53:
[...]
Weet je niet een fatsoenlijke in de regio Utrecht toevallig?Brabant, Limburg en 't hoge Noorden, daar schiet ik natuurlijk niets mee op
Wat ooit wel grappig is: Een "Ex" Honda Only monteur welke m'n MT-10 al verder uit elkaar heeft mogen schroeven dan dat ik zelf gedaan heb en die gewoon toegeeft dat 't spul toch wel erg netjes in elkaar gezet is door Yammie. (Wat helaas ook wil zeggen dat er ook amper ruimte is voor extra's. zelfs een kabeltje extra trekken voor een Zümo, onder de tank door, is een probleem bij m'n huidige fiets).Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:53:
[...]
Helaas voor hem heb ik een 12V voedingMaar idd die dingen liggen overal op en achter de balie
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Misschien dat je eens bij Ron Snel binnen kunt lopen? Is niet de meest communicatief vaardige persoon maar.....Osiris schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:53:
[...]
Weet je niet een fatsoenlijke in de regio Utrecht toevallig?Brabant, Limburg en 't hoge Noorden, daar schiet ik natuurlijk niets mee op
Doet, voor zover ik weet, ook alleen maar aan onderhoud/reparaties en dus niet aan handel in motoren.
De vorige eigenaar van mijn super tenere had een "dashboard infill plate" gemaakt. Slordig afgewerkt, lelijk geplakt, en het was het enige met carbonlook op de hele fiets. Met andere woorden, 't zag er niet uit.
Ik heb 2 plaatjes,1 als reserve want ik ken mezelf
, uv-bestendig ABS (kunststof) besteld, en zie hier:

Een halve zaterdag meten, kartonnen mal maken, (te groot) tekenen, zagen, schuren. Passen. Nog een keer wat er af vijlen. Schuren. Er achter komen dat de kabels meer ruimte nodig hebben. Weer zagen, vijlen, en schuren. Vervolgens de zijkanten haaks ombuigen (buiglijn aan de achterkant ingefreesd met een dremel), met wat hulp van een pan kokend water want ik heb geen buigtafel.
Dan nog de originele bevestigingsgaten overnemen en met 4 kunststof rivets klik je het ding er zo in.
Ja, het is een beetje scheef. Op de foto lijkt het erger dan het is, maar je mist op de foto ook diepte. Ik heb er met de hand die welving in gebogen, en die zit niet helemaal in het midden.
Omdat ik de uv-bestendige ABS-plaat heb, is deze nog grijs. Deze soort heeft ook een reliëfstructuur aan één zijde. Weliswaar een stuk grover, maar net zoals het origineel tenminste niet spiegelglad. Komende week nog even een spuitbus zwart oppikken en dan is het net alsof het zo hoort.
Zou ik later nog wat accessoires er bij weten te verzinnen (na de mistlampen, tomtom, en handvatverwarming, ABS schakelaar), heb ik nu ook weer plek om een schakelaartje te monteren.
Ik heb 2 plaatjes,1 als reserve want ik ken mezelf

Een halve zaterdag meten, kartonnen mal maken, (te groot) tekenen, zagen, schuren. Passen. Nog een keer wat er af vijlen. Schuren. Er achter komen dat de kabels meer ruimte nodig hebben. Weer zagen, vijlen, en schuren. Vervolgens de zijkanten haaks ombuigen (buiglijn aan de achterkant ingefreesd met een dremel), met wat hulp van een pan kokend water want ik heb geen buigtafel.
Dan nog de originele bevestigingsgaten overnemen en met 4 kunststof rivets klik je het ding er zo in.
Ja, het is een beetje scheef. Op de foto lijkt het erger dan het is, maar je mist op de foto ook diepte. Ik heb er met de hand die welving in gebogen, en die zit niet helemaal in het midden.
Omdat ik de uv-bestendige ABS-plaat heb, is deze nog grijs. Deze soort heeft ook een reliëfstructuur aan één zijde. Weliswaar een stuk grover, maar net zoals het origineel tenminste niet spiegelglad. Komende week nog even een spuitbus zwart oppikken en dan is het net alsof het zo hoort.
Zou ik later nog wat accessoires er bij weten te verzinnen (na de mistlampen, tomtom, en handvatverwarming, ABS schakelaar), heb ik nu ook weer plek om een schakelaartje te monteren.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Eerder benieuwd hoeveel je kwijt bent uiteindelijk.Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:10:
De gixxer heb ik nu op een paar dagen na 2 maanden en na vandaag heb ik er een een goeie 4500km mee gemaakt. Dinsdag gaat ie weg naar Huybers voor de grote beurt met de koppelingskabel, klepcontrole (kijken of het stellen al gedaan is), alle vloeistoffen en ook de bakolie, filters, bougies, remmen nu dus ook, vering afstellen, 12v aansluiting maken, nieuwe luxe plaat, etc.
Ben heel benieuwd hoe die daarna rijdt!
Dat zal wel net wel net niet 4 cijfers zijn.Ari Gold schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:37:
[...]
Eerder benieuwd hoeveel je kwijt bent uiteindelijk.
Ik ben benieuwd, maar waarschijnlijk valt 't wel mee (en anders belt 'ie je wel).Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:39:
[...]
Dat zal wel net wel net niet 4 cijfers zijn.
Goedhart bij Bodegraven is ook goed, of iig, ik ben op de motorverkoopafdeling goed geholpen.Osiris schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:53:
[...]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Daaromwimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:55:
[...]
Ik ben benieuwd, maar waarschijnlijk valt 't wel mee (en anders belt 'ie je wel).
Ze hebben daar gelukkig gewoon goed in de gaten dat je een klant maar één keer 't vel over de oren kunt trekken en dat je daarna díe klant én een hoop andere (potentiële) klanten óók voor altijd kwijt bent.
Ja dat is een dingetje ja, dat snappen ze goed. Marc en Mark moesten de eerste keer wel lachen toen ik vertelde via wie ik daar was gekomen, opmerking over provisie viel al. Keer erop stond Mark met zijn sigaartje buiten, gelijk even mijn hendels afgesteld, even tussendoor en was goed zo. Laatst op de koffie en een busje kettingvet meegenomen, was 19.50 dus ik geef hem 20 en had zoiets van is goed zo. Gelijk bulderen van sluit de tent we zijn binnen, prachtige vent. 
Marc ook met het motorhuren, ik maak nogal wat kilometers en ik heb nooit meer dan een paar tientjes betaald voor alle extra kilometers.
Huurtransalp met nieuwe bandjes ook goed ontmaagd, moest Mark weer lachen toen ik terug was. Zo van joh die bandjes waren net nieuw, maar je had er wel vertrouwen in he!
Marc ook met het motorhuren, ik maak nogal wat kilometers en ik heb nooit meer dan een paar tientjes betaald voor alle extra kilometers.
[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 22-04-2017 19:28 ]
Al reeds genoemd: Bodegraven Goedhart.Osiris schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:53:
[...]
Heb daar m'n eerste motor (Kawa 636 '13) gekocht en prima geholpen. Achterlicht deed het half bij aankoop en zonder gezeik vervangen. Verder nog een keer terug geweest om gratis de vering bij te stellen. Proefritten kan je ook gemakkelijk doen en ze hebben veel staan.
Kledingshop is ook prima. Liep/loopt een kerel rond die als enige wist wat er mis was met m'n Shoei pinlock vizier en gratis verhelpen terwijl ik hem had gekocht bij Motorport. Motoport kwam niet verder dan de standaard acties.
Door de goede ervaringen m'n BMW RR daar weggebracht om een R&G tail tidy te laten monteren.
Maandag maar even bellen om te vragen of ik mijn aanvraag voor rbw kan omzetten in spoedaanvraag 
Duurt me nu al te lang
Duurt me nu al te lang
Wanneer aangevraagd? Bij mij in de gemeente (rijswijk zh) gebeurt het nog wel es dat een rbw er eerder is dan beloofd.Aschtra schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:03:
Maandag maar even bellen om te vragen of ik mijn aanvraag voor rbw kan omzetten in spoedaanvraag
Duurt me nu al te lang
Kijk eens naar 't weer voor de komende dagen én hoelang je ná de afgifte nog kunt rijdenAschtra schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:03:
Duurt me nu al te lang
Dinsdag ziet er wel prima uit met 8 graden en regenwimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:28:
[...]
Kijk eens naar 't weer voor de komende dagen én hoelang je ná de afgifte nog kunt rijden
Windkracht 4 en 's nachts rond nul, top
wimmel heeft wel een punt
Eerste beschikbare datum was 28 aprilnoes schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:04:
[...]
Wanneer aangevraagd? Bij mij in de gemeente (rijswijk zh) gebeurt het nog wel es dat een rbw er eerder is dan beloofd.
Motor is woensdagmiddag gereed
[ Voor 5% gewijzigd door Aschtra op 22-04-2017 21:45 ]
Ze zeggen altijd 5 werkdagen, maar stel iemand heeft na jou een spoedaanvraag gedaan, dan sturen ze die van jou gewoon daarbij mee. Zou debiel zijn als ze dan die van jou expres later opsturen want 'normale aanvraag'. Als ik jou was zou ik dinsdag ofzo gewoon je gemeente bellen en dan elke dag ff bellen. Dikke kans dattie er eerder al is.Aschtra schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:44:
[...]
Eerste beschikbare datum was 28 aprildus duurt sws nog wel ff
Ja heb sws 4 mei een afspraak om op te halen dat is 4 werkdagen. En voor zekerheid 8mei ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Aschtra op 22-04-2017 21:49 ]
Om m aan te vragen? Móét je een afspraak hebben? zo niet: lekker in de rij gaan staan.Aschtra schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:44:
[...]
Eerste beschikbare datum was 28 aprildus duurt sws nog wel ff
Welke motor heb je trouwens gekocht?
Als je op 4-APRIL je RBW al af kon halen dan vraag ik mezelf nu toch wel af in welke tijdzone jij (nog) leeft? Hier in NL zitten we inmiddels al in de laatste week van April 2017
Ja blijkbaar is sinds oktober 2015 hier alles op afspraak :_
Heb een nieuwe yamaha r3 gekocht
En spoed kan alleen telefonisch en toen ik afspraak wilde maken was de telefoon al dicht
En spoed kan alleen telefonisch en toen ik afspraak wilde maken was de telefoon al dicht
Ook een goed idee. Doe dat wel denk ikLeviathius schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:46:
[...]
Ze zeggen altijd 5 werkdagen, maar stel iemand heeft na jou een spoedaanvraag gedaan, dan sturen ze die van jou gewoon daarbij mee. Zou debiel zijn als ze dan die van jou expres later opsturen want 'normale aanvraag'. Als ik jou was zou ik dinsdag ofzo gewoon je gemeente bellen en dan elke dag ff bellen. Dikke kans dattie er eerder al is.
[ Voor 111% gewijzigd door Aschtra op 22-04-2017 21:53 ]
Voor afhalen hoef je geen afspraak te maken tochAschtra schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:48:
Ja heb sws 4 mei een afspraak om op te halen dat is 4 werkdagen. En voor zekerheid 8mei ook.
Bij ons dus wel. Alles blijkbaar sinds oktober 2015. Bij mijn auto rijbewijs kon ik zo binnenlopen en een nummertje trekken. Dat was juni 2014
[ Voor 7% gewijzigd door Aschtra op 22-04-2017 21:59 ]
Gweoon gaan rijden!! Dat je t fysieke pasje/stempeltje nog niet hebt zegt weinig/niks. Andersom kunnen ze je rijbewijs ook ongeldig verklaren terwijl 't pasje nog wél fysiek in je bezit is
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 22-04-2017 22:03 ]
ECHT EEN LUMINEUS GOED IDEEwimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:00:
Gweoon gaan rijden!! Dat je t fysieke pasje/stempeltje nog niet hebt zegt weinig/niks. Andersom kunnen ze je rijbewijs ook ongeldig verklaren terwijl 't nog wél fysiek in je bezit is
Pff wat onzinnig, voor zelfs afhalen een afspraakAschtra schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:51:
Ja blijkbaar is sinds oktober 2015 hier alles op afspraak :_
[...]
Ook een goed idee. Doe dat wel denk ik
R3 is gaaf! Ben benieuwd, wil graag foto's zien! Welke kleur?
Voor zover ik weet is het gewoon rijden zonder rijbewijs.wimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:00:
Gweoon gaan rijden!! Dat je t fysieke pasje/stempeltje nog niet hebt zegt weinig/niks.
JA.... Je weet dat dat soort spullen tegenwoordig allemaal DIGITAAL en CENTRAAL bij gehouden worden?
't CBR geeft 't keuring door op het moment dat jij jouw jouw "examens" met goed gevolg afgelegd hebt, De enige partij welke er nog tussen zit is de partij welke het "pasje" mag afgegeven én moet opsturen.PilatuS schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:04:
[...]
Voor zover ik weet is het gewoon rijden zonder rijbewijs.
Een EMG status wordt ook door die partij bijgehouden, overigens.
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 22-04-2017 22:09 ]
Apeldoorn. Stond op de site dat het was om wachttijden te verkortennoes schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:04:
[...]
Pff wat onzinnig, voor zelfs afhalen een afspraak, welke gemeente is dat?
R3 is gaaf! Ben benieuwd, wil graag foto's zien! Welke kleur?
Een mat grijze! Foto's komen er zeker!
Dat weet ik. Het is ook wel krom, maar het word toch echt gezien als rijden zonder een geldig rijbewijs. Bij een staande houding kan je een boete krijgen en iemand plat rijden zou ik ook niet aanraden.wimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:08:
[...]
't CBR geeft 't keuring door op het moment dat jij jouw jouw "examens" met goed gevolg afgelegd hebt, De enige partij welke er nog tussen zit is de partij welke het "pasje" mag afgegeven én moet opsturen.
Een EMG status wordt ook door die partij bijgehouden, overigens.
Ze kunnen je hooguit beboeten voor 't niet ter plekke kunnen tonen van een geldig rijbewijs, alles wat er meer beweerd wordt ..... B*LL-SH*TTPilatuS schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:13:
[...]
Dat weet ik. Het is ook wel krom, maar het word toch echt gezien als rijden zonder een geldig rijbewijs. Bij een staande houding kan je een boete krijgen en iemand plat rijden zou ik ook niet aanraden.
Volgens de wet is het rijden zonder rijbewijs. Als je iemand plat rijd en de verzekering komt er achter willen ze dat maar al te graag gebruiken om niet te hoeven betalen. Ik denk dat dit het grootste risico is.wimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:14:
[...]
Ze kunnen je hooguit beboeten voor 't niet ter plekke kunnen tonen van een geldig rijbewijs, alles wat er meer beweerd wordt ..... B*LL-SH*TT
En als je brokken maakt zegt de verzekering lekker dooeeiii, je reed zonder rijbewijs dus we keren niets uit.wimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:14:
[...]
Ze kunnen je hooguit beboeten voor 't niet ter plekke kunnen tonen van een geldig rijbewijs, alles wat er meer beweerd wordt ..... B*LL-SH*TT
On another note; ik zit er aan te denken om mijn monstertje in te ruilen voor een Tuono V4. Iemand hier in bezit van die brommert die zijn ervaringen wil delen?
Ik weet dat @Verwijderd er een heeft, maar die is al een tijd niet actief geweest.
[ Voor 25% gewijzigd door gebruikershaes op 22-04-2017 22:31 ]
@wimmel_1, heb je een linkje naar een officieel statement dat dit mag? Ik vind namelijk alleen maar mensen die zeggen dat het niet mag en je zelfs een strafblad kunt krijgen. Een vriendin zit in dezelfde situatie en misschien kunnen we dan toch nog een ritje maken morgen.
Vandaag trouwens nieuwe handschoenen gekocht. Afgelopen week 5 dagen geraced in Spanje en was iets sneller door de banden heen dan verwacht. Dus de boel alvast ingepakt voor transport en zelf Barcelona ingedoken. Blijkt bij terugkomst dat de handschoenen weg zijn
. Snap dat echt niet, hele week ga je goed met elkaar om en deel je gereedschap en kennis en dan gap je zomaar spul mee van een ander op de laatste dag. Behalve dat een fantastische week gehad. Zijn er hier eigenlijk mensen die racen/trackdays doen behalve Tylen?
Vandaag trouwens nieuwe handschoenen gekocht. Afgelopen week 5 dagen geraced in Spanje en was iets sneller door de banden heen dan verwacht. Dus de boel alvast ingepakt voor transport en zelf Barcelona ingedoken. Blijkt bij terugkomst dat de handschoenen weg zijn
Dus......
Jullie gaan er écht nog vanuit dat dat pasje belangrijk is en dat ze je niet kénnen als je zonder dat pasje staande gehouden wordt?
Jullie gaan er écht nog vanuit dat dat pasje belangrijk is en dat ze je niet kénnen als je zonder dat pasje staande gehouden wordt?
Ik ga 2 tot 3x per jaar naar Lelystad. Racen is dat sowieso niet, maar voor mij is het de plek om zo plat mogelijk door de bocht te gaan. Vind het gewoon leuk om de motor af en toe eens goed te gebruiken, en kneedowns maken en de schaamranden er af rijden is gewoon leukxos schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:30:
Zijn er hier eigenlijk mensen die racen/trackdays doen behalve Tylen?
In NL is 't voldoende om een (ongeldig) rijbewijs als ID te gebruiken, zou er dan niet een "koppeling" zijn met andere databases?xos schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:30:
@wimmel_1, heb je een linkje naar een officieel statement dat dit mag? Ik vind namelijk alleen maar mensen die zeggen dat het niet mag en je zelfs een strafblad kunt krijgen. Een vriendin zit in dezelfde situatie en misschien kunnen we dan toch nog een ritje maken morgen.
Vandaag trouwens nieuwe handschoenen gekocht. Afgelopen week 5 dagen geraced in Spanje en was iets sneller door de banden heen dan verwacht. Dus de boel alvast ingepakt voor transport en zelf Barcelona ingedoken. Blijkt bij terugkomst dat de handschoenen weg zijn. Snap dat echt niet, hele week ga je goed met elkaar om en deel je gereedschap en kennis en dan gap je zomaar spul mee van een ander op de laatste dag. Behalve dat een fantastische week gehad. Zijn er hier eigenlijk mensen die racen/trackdays doen behalve Tylen?
T is vrij simpel. Je bent nog niet in bezit van een geldig rijbewijs, het pasje. Dit wordt gezien als rijden zonder rijbewijs en kan verstrekkende gevolgen hebben. Zelfde idee als rijden op een te zware motor met een te licht rijbewijs. Nee, dat proberen is een behoorlijk dom idee.wimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:35:
[...]
In NL is 't voldoende om een (ongeldig) rijbewijs als ID te gebruiken, zou er dan niet een "koppeling" zijn met andere databases?
-= Very annoying forum person =-
Als ik "geflitst' wordt op tijdstip "X" dan ben ik dus ook niet 100% zeker "geflitst" op dát moment? Meten met 2 of meerdere maten?master_viper schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:46:
[...]
T is vrij simpel. Je bent nog niet in bezit van een geldig rijbewijs, het pasje. Dit wordt gezien als rijden zonder rijbewijs en kan verstrekkende gevolgen hebben. Zelfde idee als rijden op een te zware motor met een te licht rijbewijs. Nee, dat proberen is een behoorlijk dom idee.
Je haalt een rijbewijs voor categorie A-B-C-D-(E), op een bepaald tijdstip en dan is dat pas geldig als 't een ander uit komt terwijl 't al wel behaald en dus feitelijk afgeven is maar er nog wat administratief papierwerk aan vast zit?
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 22-04-2017 22:58 ]
Je hebt de eisen voor je rijbewijs met succes afgerond, echter is het pas een rijbewijs als jij daadwerkelijk het plastic in je handen hebt. Nogmaals, de gevolgen zijn niet te overzien als het misgaat. Denk aan een verzekering die niet uit kan keren etc. Zoiets moet je niet willen .wimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:51:
[...]
Als ik "geflitst' wordt op tijdstip "X" dan ben ik dus ook niet 100% zeker "geflitst" op dát moment? Meten met 2 of meerdere maten?
Je haalt een rijbewijs voor categorie A-B-C-D-(E), op een bepaald tijdstip en dan is dat pas geldig als 't een ander uit komt terwijl 't al wel behaald en dus feitelijk afgeven is maar er nog wat papierwerk aan vast zit?
Eindelijk straks iemand in het topic erbij die dan ook A1 heeft! Ben ik niet meer de enigste.Woask schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:38:
Stap 1 is gezet, heb een theorie examen ingepland. Binnenkort nog een A1 rijder op de weg!
Al een motor in gedachte?
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Je hebt voldaan aan de eisen én hebt dat middels een "examen" bewezen. De partij welke 't bewijs heeft is inmiddels volledig op de hoogte (dôh, die namen 't examen af) én hebben 't doorgegeven aan de bevoegde instanties maar...... Die instanties nemen er extra tijd voor om een pasje te kunnen printenmaster_viper schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:59:
[...]
Je hebt de eisen voor je rijbewijs met succes afgerond, echter is het pas een rijbewijs als jij daadwerkelijk het plastic in je handen hebt. Nogmaals, de gevolgen zijn niet te overzien als het misgaat. Denk aan een verzekering die niet uit kan keren etc. Zoiets moet je niet willen .
Een ingenomen rijbewijs is ineens en spontaan wél bij al die instanties bekent, kan ik je uit evenaring zeggen,
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 22-04-2017 23:14 ]
Maar, je bent toch verplicht om het aan te kunnen tonen met een pasje? Ik kreeg nog als opmerking mee van mijn instructeur toen ik geslaagd was in 2011 dat ik onder geen voorwaarde mocht gaan rijden tot het pasje er was. Kennelijk kende ze mij.
Als jij nú zonder pasje rijd, geloven ze je tijdens een staande houding dan op je blauwe ogen óf ...... ?Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:16:
Maar, je bent toch verplicht om het aan te kunnen tonen met een pasje? Ik kreeg nog als opmerking mee van mijn instructeur toen ik geslaagd was in 2011 dat ik onder geen voorwaarde mocht gaan rijden tot het pasje er was. Kennelijk kende ze mij.
Waarschijnlijk staat er ergens een registratie dat "Joopieboy" sinds datum x.y..z op tijdstip a.b.c gemachtigd is om met een brommertje te rijden?
Ik zou gewoon lekker gaan rijden. Echter als het misgaat, denk dan aan het advies dat gegeven is.wimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:20:
[...]
Als jij nú zonder pasje rijd, geloven ze je tijdens een staande houding dan op je blauwe ogen óf ...... ?
Waarschijnlijk staat er ergens een registratie dat "Joopieboy" sinds datum x.y..z op tijdstip a.b.c gemachtigd is om met een brommertje te rijden?
Donno, meestal als ze mij aanhouden zal het niet voor niets zijn en kan ik gaan lopen.
Met of zonder pasje. 
Maar je krijgt een lastig gesprek maar ze kunnen het opzoeken, en als je je kan identificeren al is het met je bankpas...
Maar je krijgt een lastig gesprek maar ze kunnen het opzoeken, en als je je kan identificeren al is het met je bankpas...
Als je je BSN (voorheen SOFI nummer) kunt tonen dan.......Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:27:
Donno, meestal als ze mij aanhouden zal het niet voor niets zijn en kan ik gaan lopen.Met of zonder pasje.
Heb helaas maar budget voor een CBR125R, geen Duke of YZF125 helaas...caesar1000 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:00:
[...]
Eindelijk straks iemand in het topic erbij die dan ook A1 heeft! Ben ik niet meer de enigste.
Nope nope nope!wimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:29:
[...]
Als je je BSN (voorheen SOFI nummer) kunt tonen dan.......
Sterker nog, officieel mag je na het behalen van je A de motor niet eens terugrijden, want voor de wet ben je geen leerling meer én ben je nog niet in het bezit van je rijbewijs.
http://www.verkeerspro.nl...den-is-duur-en-strafbaar/In het geval van de motor geldt hetzelfde als bij het B-rijbewijs: de verzekeraar mag de schade op de rijschool verhalen. Dit terwijl het bij motorrijscholen gebruikelijk is dat de leerling na het examen zelf terug rijdt.
“Voor motorrijscholen is het is een lastige zaak. Want het is natuurlijk niet handig om na een goed afgerond examen met een aanhanger langs het CBR te moeten rijden om de gebruikte lesmotor op te halen. Maar raakt een ex-leerling betrokken bij een ongeval en komt aan het licht dat hij op dat moment geslaagd was en zonder geldig rijbewijs rondreed, dan zou dat kunnen leiden tot strafrechtelijke vervolging.”
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Mooi hé, de NL wet/regel gevingEthirty schreef op zondag 23 april 2017 @ 01:15:
[...]
Nope nope nope!
Sterker nog, officieel mag je na het behalen van je A de motor niet eens terugrijden, want voor de wet ben je geen leerling meer én ben je nog niet in het bezit van je rijbewijs.
[...]
http://www.verkeerspro.nl...den-is-duur-en-strafbaar/
Beetje ingewikkeld met die miljoenmiljard rare regeltjes en uitzonderingen.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Hoe moeilijker ze 't maken, des te gemakkelijker 't word om een WOB verzoek uit de wettelijk geldende termijn te laten lopen, toch?Ethirty schreef op zondag 23 april 2017 @ 01:25:
[...]
Beetje ingewikkeld met die miljoenmiljard rare regeltjes en uitzonderingen.
Jammer dat de dwangsom daarop is opgeheven..wimmel_1 schreef op zondag 23 april 2017 @ 01:32:
[...]
Hoe moeilijker ze 't maken, des te gemakkelijker 't word om een WOB verzoek uit de wettelijk geldende termijn te laten lopen, toch?
Dat wás helaas .... Leverde ooit best wel wat op
Bij mijn a en b rijbewijs stond elke keer keer datum van afrijden op het pasje. Dus de politie kan je bekeuren voor het niet kunnen tonen van je pasje, maar niet voor het rijden zonder rijbewijs (rijbevoegdheid). Zal de verzekering alles op alles stellen om bij een ongeval niet uit te keren? Vast wel, maar dat is koffiedik kijken. Ik ken ook genoeg mensen die in het brommer tijdperk gewoon uitgekeerd kregen na ongeluk met 'opgevoerde' scooters.master_viper schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:59:
[...]
Je hebt de eisen voor je rijbewijs met succes afgerond, echter is het pas een rijbewijs als jij daadwerkelijk het plastic in je handen hebt. Nogmaals, de gevolgen zijn niet te overzien als het misgaat. Denk aan een verzekering die niet uit kan keren etc. Zoiets moet je niet willen .
Waarom zou elke zaak jou zomaar moeten laten proefrijden zonder dat je serieus geïnteresseerd bent? Zeker als het een gloednieuwe motor betreft, zodra je er er 100+ kilometer opzet wordt het natuurlijk lastig om het nog als nieuw te verkopen.Hamza schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:31:
[...]
Zeg dan dat je geïnteresseerd bent zodat ze hem rijklaar maken. En later zeggen dat je hem niet lekker vindt rijden en daarom er van af ziet.
Zulke zaken zijn echt kut. Bij de lokala motorcity kan je in principe op elke motor die ze in de showroom hebben een proefrit maken. Zelfs als je niet van plan bent om wat te kopen.
Jij zegt: sommige zaken zijn echt kut, absoluut, maar geloof mij maar: sommige klanten zijn net zo kut. Veel tijd en moeite in iemand steken die vervolgens 100 kilometer verderop gaat kopen omdat dat toch een paar tientjes goedkoper is.
Aan het eind van de dag moet zo'n zaak ook winst maken en iedereen zomaar laten rijden is natuurlijk ook niet gratis.
Hier kan je op een hele selectie motoren rijden. (spoiler alert: dit kost jou geld)
Bij mij staat toch echt de datum van aanvragen bij het gemeentehuis op m'n pasje, ook de vervaldatum is tien jaar na aanvragen. Ik heb m'n rijbewijs een week later aangevraagd dan m'n AVD examen, dus er zit wel degelijk verschil tussen. Wat mijns inziens zou betekenen dat het dus rijden zonder bevoegdheid is als je het rijbewijs nog niet hebt aangevraagd, zodra je deze hebt aangevraagd zou het alleen het niet kunnen tonen van een rijbewijs zijn. Maar ik ben geen jurist, dus garantie is weg zodra je wegloopt je van je schermDacuuu schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:18:
Bij mijn a en b rijbewijs stond elke keer keer datum van afrijden op het pasje. Dus de politie kan je bekeuren voor het niet kunnen tonen van je pasje, maar niet voor het rijden zonder rijbewijs (rijbevoegdheid). Zal de verzekering alles op alles stellen om bij een ongeval niet uit te keren? Vast wel, maar dat is koffiedik kijken. Ik ken ook genoeg mensen die in het brommer tijdperk gewoon uitgekeerd kregen na ongeluk met 'opgevoerde' scooters.
Oh ja, binnenkort kom ik me hier ook melden, in plaats van alleen maar lurken
[ Voor 3% gewijzigd door Frunz op 23-04-2017 10:37 ]
Zou ik sowieso aanraden met de 1 a 2 motoren die je serieus overweegt. In een proefrit van 30-60 minuten rij je dat ding nauwelijks warm.Mattor schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:40:
[...]
Waarom zou elke zaak jou zomaar moeten laten proefrijden zonder dat je serieus geïnteresseerd bent? Zeker als het een gloednieuwe motor betreft, zodra je er er 100+ kilometer opzet wordt het natuurlijk lastig om het nog als nieuw te verkopen.
Jij zegt: sommige zaken zijn echt kut, absoluut, maar geloof mij maar: sommige klanten zijn net zo kut. Veel tijd en moeite in iemand steken die vervolgens 100 kilometer verderop gaat kopen omdat dat toch een paar tientjes goedkoper is.
Aan het eind van de dag moet zo'n zaak ook winst maken en iedereen zomaar laten rijden is natuurlijk ook niet gratis.
Hier kan je op een hele selectie motoren rijden. (spoiler alert: dit kost jou geld)
#team_UTC+1
Ik huur de motoren die ik wil testrijden eigenlijk altijd. Dan mag ik langer dan 20 minuten en heb ik achteraf inderdaad niet het gezijk als ik hem toch niet koop. Vroeger had je bij de ANWB-motor op het circuit in lelystad de optie om een motor te testrijden voor iets van 40 euro voor een dag. Dat was ook wel fijn.
Er staat inderdaad de datum van aanvragen bij het gemeentehuis op je rijbewijs, ik heb het gelukkig op de zelfde dag van slagen gelijk aangevraagd en daarna ook gewoon gaan rijden. (kon niet wachten) en als je dan je rijbewijs niet mee neemt kan je hem niet tonen en heb je kans op €90 boete.Frunz schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:36:
[...]
Bij mij staat toch echt de datum van aanvragen bij het gemeentehuis op m'n pasje, ook de vervaldatum is tien jaar na aanvragen. Ik heb m'n rijbewijs een week later aangevraagd dan m'n AVD examen, dus er zit wel degelijk verschil tussen. Wat mijns inziens zou betekenen dat het dus rijden zonder bevoegdheid is als je het rijbewijs nog niet hebt aangevraagd, zodra je deze hebt aangevraagd zou het alleen het niet kunnen tonen van een rijbewijs zijn. Maar ik ben geen jurist, dus garantie is weg zodra je wegloopt je van je scherm.
Oh ja, binnenkort kom ik me hier ook melden, in plaats van alleen maar lurken.
(na wat googelen mag je blijkbaar echt nog niet rijden
Dat kan inderdaad ook zo zijn ja, ik heb namelijk examen gedaan, en direct de aanvraag gedaan. Zelfde datum dus. Maar na aanvragen op het gemeentehuis zit je redelijk safe*Frunz schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:36:
[...]
Bij mij staat toch echt de datum van aanvragen bij het gemeentehuis op m'n pasje, ook de vervaldatum is tien jaar na aanvragen. Ik heb m'n rijbewijs een week later aangevraagd dan m'n AVD examen, dus er zit wel degelijk verschil tussen. Wat mijns inziens zou betekenen dat het dus rijden zonder bevoegdheid is als je het rijbewijs nog niet hebt aangevraagd, zodra je deze hebt aangevraagd zou het alleen het niet kunnen tonen van een rijbewijs zijn. Maar ik ben geen jurist, dus garantie is weg zodra je wegloopt je van je scherm.
Oh ja, binnenkort kom ik me hier ook melden, in plaats van alleen maar lurken.
Ik ben niet aansprakelijk voor deze uitspraak.
Dat het niet de duurste is hoeft niet te betekenen dat het niet alsnog leuk is om op te rijden! Heb nog nooit een CBR125R in het echt gezien dus ben wel benieuwd.Woask schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:53:
[...]
Heb helaas maar budget voor een CBR125R, geen Duke of YZF125 helaas...
Zoals @wimmel_1 (hierboven te zien) al heeft gezegd kun je beter gewoon even een aantal dagen wachten en daarna pas mét het pasje beginnen te rijden. Moest zelf 2 weken wachten nadat ik mijn rijbewijs had opgehaald en de motor allang thuis stond omdat er een fout was in het RDW systeem.wimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:28:
[...]
Kijk eens naar 't weer voor de komende dagen én hoelang je ná de afgifte nog kunt rijden
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ik had zelfs de motor thuis staan voordat ik m'n AVD had gehaald en voordat die op kenteken stond (kwam uit België). Dan kriebelt het pas en duurt het eeuwen.. Dus toch stiekem een paar rondjes om het huis gereden zonder kenteken en rbw
.
Rdw is idd een zooitje. Normaal gesproken duurt het een paar dagen om het kenteken te krijgen, maar bij mij was er ook een fout dus 3 week moeten wachten.
Rdw is idd een zooitje. Normaal gesproken duurt het een paar dagen om het kenteken te krijgen, maar bij mij was er ook een fout dus 3 week moeten wachten.
[ Voor 24% gewijzigd door gebruikershaes op 23-04-2017 13:38 ]
En waar mogen ze ookalweer opgehaald worden? Ook niet onbelangrijklolgast schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:07:
Gevonden bij de grote voorjaarsschoonmaak, LED knipperlichtjes. Wij hoeven ze niet meer, dus bij deze zijn ze te koop
[afbeelding][afbeelding]
De liefhebber mag ze voor €10 voor alle 4 op komen halen. En anders gooi ik ze weg.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Mag de liefhebber ze dan niet gratis komen halen? Als je ze toch wegmietertlolgast schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:07:
Gevonden bij de grote voorjaarsschoonmaak, LED knipperlichtjes. Wij hoeven ze niet meer, dus bij deze zijn ze te koop
[afbeelding][afbeelding]
De liefhebber mag ze voor €10 voor alle 4 op komen halen. En anders gooi ik ze weg.
Vreemde situatie. Zolang je betaald onder leiding van een instructeur rijd, ben je toch leerling? Ik kan toch ook les nemen als ik mijn rijbewijs al heb? Dat het CBR je groen licht geeft om het aan te gaan vragen bij het gemeentehuis betekent nog niet dat je al in het bezit bent van een RBW dus ben je gewoon nog aan het lessen wat mij betreft.Ethirty schreef op zondag 23 april 2017 @ 01:15:
[...]
Nope nope nope!
[...]
http://www.verkeerspro.nl...den-is-duur-en-strafbaar/
Niet meer de enige, maar nog wel de enigste hoorcaesar1000 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:00:
Eindelijk straks iemand in het topic erbij die dan ook A1 heeft! Ben ik niet meer de enigste.
CBR125R
[ Voor 54% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-04-2017 15:31 ]
DragonSlayer666 schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:15:
[...]
En waar mogen ze ookalweer opgehaald worden? Ook niet onbelangrijk
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dat heb ik in het verleden ooit gedaan, maar als blijkbaar moet het geld kosten willen mensen het op komen halenHTT-Thalan schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:25:
[...]
Mag de liefhebber ze dan niet gratis komen halen? Als je ze toch wegmietert.
...
Als je twee keer thuisblijft voor iets dat gratis opgehaald zou worden ben je er wel klaar mee. En dit is trouwens ook praktisch weggeven
Hebben jullie ook USB-aansluitingen/stroom op de motor gebouwd? Ik ben zelf aan het kijken maar wat ik vooral zie ik 1-1.5A met een enkele aansluiting, of 2A met een dubbele USB aansluiting.
Ik heb maar 1 aansluiting nodig voor mijn telefoon, maar wil die dan wel 2A hebben zodat de telefoon niet leeg loopt tijdens gebruik. Met een dubbele aansluiting ben ik bang dat er water in kan lopen omdat ik er maar 1 gebruik.
tips?
Ik heb maar 1 aansluiting nodig voor mijn telefoon, maar wil die dan wel 2A hebben zodat de telefoon niet leeg loopt tijdens gebruik. Met een dubbele aansluiting ben ik bang dat er water in kan lopen omdat ik er maar 1 gebruik.
tips?
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ik kan je er van de week meer over vertellen.
Ik laat op mijn gixxer ook wat inbouwen, geen idee wat, gaat op goed vertrouwen.
Fair enough, ik gooi je ff een DMlolgast schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:16:
[...]
***members only***
[...]
Dat heb ik in het verleden ooit gedaan, maar als blijkbaar moet het geld kosten willen mensen het op komen halen
Als je twee keer thuisblijft voor iets dat gratis opgehaald zou worden ben je er wel klaar mee. En dit is trouwens ook praktisch weggeven
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Ik heb een aansluiting liggen, maar niet gebruikt. Ik heb een hoesje voor de telefoon waar een powerbank in past achter de telefoon. Haal daarmee gemakkelijk 1 hele lange dag rijden. (10000 mah).
[ quote]w4rguy schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:34:
Hebben jullie ook USB-aansluitingen/stroom op de motor gebouwd? Ik ben zelf aan het kijken maar wat ik vooral zie ik 1-1.5A met een enkele aansluiting, of 2A met een dubbele USB aansluiting.
tips?
[/quote]
[ quote]w4rguy schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:34:
tips?
[/quote]
Net terug van een dagje Eifel. Merkte dat het allemaal véél soepeler ging dan vorige week. Helaas liet de navigatie mij in de steek. Ik had een mooie route, maar moest tanken. Had dus naar een tankstation gezocht maar het navigeren naar het tankstation werd een nieuwe route. Na het inladen van de oorspronkelijke route wilde hij weer terug naar het startpunt. Erg onhandig om vanuit Adenau weer in Aken te moeten starten.
Had ook nog de Oxford adventure grepen erop gezet, die wel pasten. Wát een genot!
Had ook nog de Oxford adventure grepen erop gezet, die wel pasten. Wát een genot!
Na het lezen van dit topic ga ik morgen maar eens de accu van de druppellader halen en de motor weer eens rijklaar maken.
Let there be smoke, from a 2-stroke!
[ Voor 4% gewijzigd door DateTime.Now op 23-04-2017 17:38 ]
Welke fiets heb je dat het een 2-takt is ? Een Aprilia ofzo ?thomasv93 schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:32:
Ja, een Aprilia RS125, haat liefde verhouding (Oncomfortabel vs Ontzettend leuk stuurgedrag vs Te weinig vermogen vs Redelijk unieke fiets)PilatuS schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:37:
[...]
Welke fiets heb je dat het een 2-takt is ? Een Aprilia ofzo ?
Mijn eerste fiets, wil wel graag wat meer cc's, maar heb het blok vorig jaar compleet gereviseerd.
op de foto de eerste
That makes 2 of us. Dat was mijn motivatie om deze aan te schaffen!PilatuS schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:47:
[...]
Blijft leuk spulHeb eens op een opgevoerde RS50 gereden.
Van deze motor heb ik filmpjes gezien, gaaaaaaf
Als motor vind ik hem wel leuk, als brommer niet echt. Zelfs met een opgevoerde die 80 doet schakel je jezelf helemaal kapot. Met standaard 50cc schakelbrommers gaat dat al helemaal nergens over. In de 1 naar de 15km/u, in de 2 naar de 25km/u, in de 3 naar de 35km/u, enz. Dat gaat echt helemaal nergens over, op leren schakelen nathomasv93 schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:49:
[...]
That makes 2 of us. Dat was mijn motivatie om deze aan te schaffen!
Nou weet ik dat je ook bij een 125cc je flink moet schakelen, maar dan ga je teminste nog naar de 100+km/u en niet 55
Als we schakelen vervelend vonden hadden we wel een automaat gekocht, toch?PilatuS schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:56:
Nou weet ik dat je ook bij een 125cc je flink moet schakelen, maar dan ga je teminste nog naar de 100+km/u en niet 55
Ik vind dat hele technisch rijden juist vermakelijk. Zeker nu ik wat vaker door terrein begin te rijden (voorlopig vooral mulle bosgrond) word het een extra uitdaging om ook nog even tijd te vinden om de juiste versnelling te pakken. Ik zou een 125cc ideaal vinden voor dit soort kort-bij-huis ritten waarbij technisch rijden belangrijker is dan snelheid.
Ben wel heel benieuwd wat je dan gezien hebtHTT-Thalan schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:55:
[...]
Van deze motor heb ik filmpjes gezien, gaaaaaaf.
Beetje Schaaf-achtig materiaal:thomasv93 schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:08:
[...]
Ben wel heel benieuwd wat je dan gezien hebt
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dmsxHZ2F_Pw&t=26s]
Mijn smaak aangaande heel veel zaken gaan van minimalistisch naar extreem, met vaak weinig er tussenin.
Mijn laatste leasewagen (en het zal wat mij betreft ook echt de laatste zijn) is een Skoda RS, volgehangen met extra's. Kwestie van budget maximaliseren - ik wilde én vermogen én veel opties, en dat ging niet bij BMW of Mercedes.
Zodra de lease eruit is komt er een Dacia, want bang for buck. Een minimalistische 1.2 op gas of een 1.5 op diesel. Dat vind ik dan ook weer gaaf, want het kost een appel en een ei per kilometer en is toch compleet (ik wil graag een zevenzitter). Zodra ik 4 jaar geld gebeurd heb van de priveregeling op kantoor steek ik dat geld waarschijnlijk in een Ford Galaxy
Zo is het met de motoren ook een beetje. Een Africa Twin of Yamaha FJR1300 vind ik vet, want groot, bruut en stoer. Aan de andere kant vind ik een CBR125, Varadero 125 of zo'n Mash 75 ook supervet. Zwaar gelimiteerd, maar extra veel voldoening als je daar lekker op kan sturen.
Dat maakt het aanbod aan motoren een beetje erg klein alleenHTT-Thalan schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:01:
[...]
Als we schakelen vervelend vonden hadden we wel een automaat gekocht, toch?
Ik vind schakelen ook niet erg en ook leuk om te doen, maar het moet wel een beetje normaal blijven. 3 versnellingen nodig hebben om 50km/u verder te komen hoeft van mij dan ook weer niet. Op zo'n 125cc is het nog wel leuk omdat je lekker bezig kan zijn en qua top ergens komt. Voor brommers vind ik schakelen compleet kansloos.
Vind opschakelen met de QS sowieso leuk, hoewel je het natuurlijk bijna geen schakelen meer kan noemen als je geen koppeling nodig hebt. Terugschakelen vind ik dan wel weer erg leuk omdat ik dat altijd met tussengas doe. Moet trouwens wel toegeven dat als ik op een dijk rij ik niet verder kom dan in de 3 of 4 rijden. Heel af en toe eens in de 2 bij een krappe bocht, maar de 5 en 6 gebruik ik alleen op de snelweg.
Ja, je komt vrij snel op een motorscooter terecht als je automaat wilt. En die zijn voor opa's (en @Bommes)PilatuS schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:35:
[...]
Dat maakt het aanbod aan motoren een beetje erg klein alleen
Ik vind schakelen ook niet erg en ook leuk om te doen, maar het moet wel een beetje normaal blijven. 3 versnellingen nodig hebben om 50km/u verder te komen hoeft van mij dan ook weer niet. Op zo'n 125cc is het nog wel leuk omdat je lekker bezig kan zijn en qua top ergens komt. Voor brommers vind ik schakelen compleet kansloos.
Vind opschakelen met de QS sowieso leuk, hoewel je het natuurlijk bijna geen schakelen meer kan noemen als je geen koppeling nodig hebt. Terugschakelen vind ik dan wel weer erg leuk omdat ik dat altijd met tussengas doe. Moet trouwens wel toegeven dat als ik op een dijk rij ik niet verder kom dan in de 3 of 4 rijden. Heel af en toe eens in de 2 bij een krappe bocht, maar de 5 en 6 gebruik ik alleen op de snelweg.
Toen je zei 'schakelen brommers kansloos' was mijn eerste gedachte 'dat vond ik vroeger wel meevallen' maar mijn brommer was officieel geen brommer (meer). Ik had een 6-bak met 80cc en dat wilde heel behoorlijk, de top lag om-en-nabij wat @caesar1000 ook doet.
Ik heb ook ooit nog een Yamaha DT50 gehad met 70 cylinder (en 50 kop) die nog wel eens terug moest schakelen met tegenwind. Liep ook maar 65 oid, wel geschikt voor heel mild offroad.
Ik rijd meestal toch wat hoger in de versnelling, 4 of 5 meestal (ik heb er ook maar 5) maar ik moet het dan ook vooral van koppel hebben, de rek is er bij 8k rpm wel ver uit. Als ik 'vlotjes' door de stad rijd (zoals vandaag een spoedrit terug van het bos vanwege hoge nood
Als zo'n brommer over de 80 loopt is het best leuk om dan lekker te schakelen. Alleen als ie 55 loopt schiet het totaal niet. 3 versnellingen nodig hebben om van 0 naar 40 te komenHTT-Thalan schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:16:
[...]
Toen je zei 'schakelen brommers kansloos' was mijn eerste gedachte 'dat vond ik vroeger wel meevallen' maar mijn brommer was officieel geen brommer (meer). Ik had een 6-bak met 80cc en dat wilde heel behoorlijk, de top lag om-en-nabij wat @caesar1000 ook doet.
Zo'n Aprilia of inderdaad een flink opgevoerde brommer is zeker leuk spul. Lekker de hele dag volgas gaan en lekker bezig zijn
Wat betreft de motor is de mijne erg voor topsnelheid gemaakt. Ik ga pas naar de 2 als ik boven de 50 rij en pas naar de 3 boven de 90. Vandaar dat ik bij mijn ritjes eigenlijk nooit in de 5 kom.
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 23-04-2017 19:23 ]
Dit is een TA bij sportieve stadsritten: (edit: ergens vanaf 2:36, time index werkt niet als link, zie ik)PilatuS schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:20:
[...]
Als zo'n brommer over de 80 loopt is het best leuk om dan lekker te schakelen. Alleen als ie 55 loopt schiet het totaal niet. 3 versnellingen nodig hebben om van 0 naar 40 te komen![]()
Zo'n Aprilia of inderdaad een flink opgevoerde brommer is zeker leuk spul. Lekker de hele dag volgas gaan en lekker bezig zijn
Wat betreft de motor is de mijne erg voor topsnelheid gemaakt. Ik ga pas naar de 2 als ik boven de 50 rij en pas naar de 3 boven de 90. Vandaar dat ik bij mijn ritjes eigenlijk nooit in de 5 kom.
eigenlijk net iets té (maar ik vind het prima zo). Ik zie genoeg SS/Naked in de stad en die maken in de regel minder lawaai (totdat ze boven een bepaald toerental komen, maar da's meestal pas op de snelweg). Voordeel is: Ze horen me makkelijk aankomen.
Brommers zijn gewoon leuk om de nostalgische factor. Vroeger reden we met meer pk's dan we mochten, nu is het een sport om uit te kunnen met minder dan je mag.
Gisteren proefgereden op een BMW testdag.
G310R: waanzinnig fijne fiets 'voor erbij'
S1000XR: zoals in veel reviews te lezen, veel vibraties. Voor de rest een raket met zijn 160pk.
R1200RT: had ik nooit gedacht, maar ik ben smoorverliefd geworden. Je kunt er meer dan sportief mee rijden, je hebt meer dan genoeg power in elke versnelling (bijna het hele halfuur in z'n 2 gereden, die versnelling kan alles
) en je hebt bakken vol luxe. Nooit gedacht dat ik op mijn 26 al verliefd zou zijn op een tourbuffel
G310R: waanzinnig fijne fiets 'voor erbij'
S1000XR: zoals in veel reviews te lezen, veel vibraties. Voor de rest een raket met zijn 160pk.
R1200RT: had ik nooit gedacht, maar ik ben smoorverliefd geworden. Je kunt er meer dan sportief mee rijden, je hebt meer dan genoeg power in elke versnelling (bijna het hele halfuur in z'n 2 gereden, die versnelling kan alles
Dat alleen al is dus een reden voor mij om zoiets juist niet aan te schaffen.Anoshky schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:15:
bijna het hele halfuur in z'n 2 gereden, die versnelling kan alles)
Maar gelukkig, smaken verschillen
Afgelopen donderdag examen mogen doen voor verkeersdeelneming en helaas gezakt. Reden hiervoor was de positie op de weg.
- Op de snelweg stak ik na het invoegen door na de linkerbaan (rechts reed een vrachtwagen, links was volkomen vrij). Das dus niet de bedoeling.
- In een woonwijk, een fietser inhalen en hierbij te veel naar links waardoor ik de zijstraat links als het ware blokkeerde.
- Op de gewone weg, in een bocht te veel naar links (rechts was een grote teerstrepen bende), kwam een bus en vrachtwagen aan als tegenligger en had de voorkeur moeten geven om over de strepen te moeten rijden (ruimte tussen mij en vrachtwagen was nog iets van 75 - 100 cm).
Door het uitvallen van iemand heb ik dinsdag alweer een nieuwe kans en ben er nu nog meer op gebrand om dit te gaan halen. Rijden tijdens een examen is in sommige gevallen net iets anders dan daadwerkelijk rijden (Zonder examen iets te veel naar links wordt normaliter niet afgestraft ;-)).
Iemand nog tips/trucs waar ik nog even extra rekening mee moet houden of aandacht aan besteden?
- Op de snelweg stak ik na het invoegen door na de linkerbaan (rechts reed een vrachtwagen, links was volkomen vrij). Das dus niet de bedoeling.
- In een woonwijk, een fietser inhalen en hierbij te veel naar links waardoor ik de zijstraat links als het ware blokkeerde.
- Op de gewone weg, in een bocht te veel naar links (rechts was een grote teerstrepen bende), kwam een bus en vrachtwagen aan als tegenligger en had de voorkeur moeten geven om over de strepen te moeten rijden (ruimte tussen mij en vrachtwagen was nog iets van 75 - 100 cm).
Door het uitvallen van iemand heb ik dinsdag alweer een nieuwe kans en ben er nu nog meer op gebrand om dit te gaan halen. Rijden tijdens een examen is in sommige gevallen net iets anders dan daadwerkelijk rijden (Zonder examen iets te veel naar links wordt normaliter niet afgestraft ;-)).
Iemand nog tips/trucs waar ik nog even extra rekening mee moet houden of aandacht aan besteden?
Dat van de snelweg klinkt bekend, degene waarmee ik bij het CBR was (we moesten beiden afrijden) had hetzelfde, in één keer door naar tweede baan.Robbie T schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:24:
Afgelopen donderdag examen mogen doen voor verkeersdeelneming en helaas gezakt. Reden hiervoor was de positie op de weg.
Probeer dan voor de vrachtwagen in te voegen, mits het overzichtelijk is (er zit meestal een gat voor een vrachtwagen, of een andere vrachtwagen;) ), of ga er achter, kijk nog een keer en ga er dan voorbij. Twee rijbanen opschuiven geld als twee handelingen, dus twee maal kijken (en richtingaanwijzer uit en weer aan).
Probeer verder altijd rustig te blijven tijdens het examen. Ik reed bij de eerste afslag al fout, maar door daar maar aan vast te houden en geen gekke dingen te doen maakt dat niet zo veel uit.
@Robbie T Grote tip, rustig aan doen en een lekker stukje rijden. Vooral niet te snel willen gaan, maar waar je de snelheid van een motor kan benutten, zien ze graag dat je dat doet.
Van wat ik uit je 3 situaties kan halen, kan er helemaal naast zitten hoor, is dat je nog wat onrustig rijdt. Bij het invoegen moet je NOOIT in 1x naar de linkerbaan gaan. Verwachten mensen niet namelijk. In woonwijken lekker achter fietsers blijven hangen, tenzij je een stuk zonder zijstraten hebt, dan kun je er voorbij. En wat betreft die teerstrepen snap ik je keuze, maar kun je prima overheen rijden. Je rijd op je examen tenslotte niet hoge snelheden als het goed is
Nogmaals, plezier hebben in je ritje! En vooral genieten. Dan doe je de rest vanzelf wel goed.
Van wat ik uit je 3 situaties kan halen, kan er helemaal naast zitten hoor, is dat je nog wat onrustig rijdt. Bij het invoegen moet je NOOIT in 1x naar de linkerbaan gaan. Verwachten mensen niet namelijk. In woonwijken lekker achter fietsers blijven hangen, tenzij je een stuk zonder zijstraten hebt, dan kun je er voorbij. En wat betreft die teerstrepen snap ik je keuze, maar kun je prima overheen rijden. Je rijd op je examen tenslotte niet hoge snelheden als het goed is
Nogmaals, plezier hebben in je ritje! En vooral genieten. Dan doe je de rest vanzelf wel goed.
Aangezien ik 2 weken terug het asfalt van dichtbij had gezien...... Moet ik natuurlijk een nieuwe helm.
Gister met een maat naar goedhart motoren geweest waar de laatste dag was van een kortingsactie voor helmen.
Weer een aantal nieuwe en mooie helmen gepast. Bijvoorbeeld de scorpion exo 510 air vind ik een mooie helm. Maar helaas zat deze net niet had ik het idee. Ze hadden ook een 1200 liggen waarbij de M beter zat dan de M van de 510. Ik kon via het air-fit systeem de wangkussens opblazen waardoor de helm beter ging zitten maar als je ze leeg laat lopen merkte je gelijk dat de helm dus eigenlijk net to groot was. (nee S paste echt niet).
Vandaag weer even zitten zoeken op internet en ga denk toch maar weer voor de HJC-IS 17, dezelfde helm als die ik had. Het gekke was wel dat ik die daar ook gepast had maar toen zat de M ook al wat los..
Inmiddels ook al wat gehoord van de verzekering. Mijn kleding word in ieder geval vergoed.
Maar bij mijn motor is het iets minder.
Aanvankelijk werd de schade geschat op 3500 euro door de monteur van de zaak waar me motor stond. Sommige dingen konden blijven zitten, waar bijv. alleen maar kleine krasjes op zaten, waardoor het bedrag wat lager uitkwam.
Helaas moest de voorvork nog uit elkaar en had hij de radiator nog niet bekeken. Binnenpoten van de voorvork waren krom dus moeten vervangen worden. Radiator heeft een deuk erin en zou dan ook vervangen moeten worden.
Totaal zit je dan aan een aardig hoog bedrag, hoewel de dagwaarde ook redelijk hoog is is er dus een grote kans dat de motor financieel total loss word verklaard.
Maar dat is nog even afwachten op de biedingen van de opkopers.
Gister met een maat naar goedhart motoren geweest waar de laatste dag was van een kortingsactie voor helmen.
Weer een aantal nieuwe en mooie helmen gepast. Bijvoorbeeld de scorpion exo 510 air vind ik een mooie helm. Maar helaas zat deze net niet had ik het idee. Ze hadden ook een 1200 liggen waarbij de M beter zat dan de M van de 510. Ik kon via het air-fit systeem de wangkussens opblazen waardoor de helm beter ging zitten maar als je ze leeg laat lopen merkte je gelijk dat de helm dus eigenlijk net to groot was. (nee S paste echt niet).
Vandaag weer even zitten zoeken op internet en ga denk toch maar weer voor de HJC-IS 17, dezelfde helm als die ik had. Het gekke was wel dat ik die daar ook gepast had maar toen zat de M ook al wat los..
Inmiddels ook al wat gehoord van de verzekering. Mijn kleding word in ieder geval vergoed.
Maar bij mijn motor is het iets minder.
Aanvankelijk werd de schade geschat op 3500 euro door de monteur van de zaak waar me motor stond. Sommige dingen konden blijven zitten, waar bijv. alleen maar kleine krasjes op zaten, waardoor het bedrag wat lager uitkwam.
Helaas moest de voorvork nog uit elkaar en had hij de radiator nog niet bekeken. Binnenpoten van de voorvork waren krom dus moeten vervangen worden. Radiator heeft een deuk erin en zou dan ook vervangen moeten worden.
Totaal zit je dan aan een aardig hoog bedrag, hoewel de dagwaarde ook redelijk hoog is is er dus een grote kans dat de motor financieel total loss word verklaard.
Maar dat is nog even afwachten op de biedingen van de opkopers.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Mijn pa werkt bij de Politie en die zag een dag na mijn examen in het systeem dat ik 'm had. In principe kon ik toen rijden en bij staande houding aangeven dat ik geen rbw bij me had. Dan checked de politie het wel in het systeem. Overigens had ik toen geen motor dus niet geredenwimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:35:
[...]
In NL is 't voldoende om een (ongeldig) rijbewijs als ID te gebruiken, zou er dan niet een "koppeling" zijn met andere databases?
XXXVI
Dit topic is gesloten.
![]()