Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.579 views

Onderwerpen

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:26:
[...]

Wat betreft schoeisel ben ik nog aan het kijken. Voor nu voldoen normale schoenen het voor mij prima maar misschien dat iemand hier mij kan wijzen op de nadelen (veiligheid?) hiervan?
Het ligt natuurlijk aan de soort schoenen die je nu aan hebt, maar een sneaker heeft geen extra bescherming rond de enkel. Enkel kan makkelijker breken dan in een goede laars. De schaafbestendigheid zal lager zijn dan bij een motorschoen. Wellicht scheurt de stof/leer van je huidige schoenen compleet los bij een val.

Zo maar een paar dingetjes waarom ik motorlaarzen zou dragen ;)

EDIT: Leviathius was net iets sneller :P Heb zelf ook casual motorschoenen, bruine van Alpinestars. Weet niet of het dezelfde is van Leviathius. Die casual schoenen voelen zeker prima aan!

[ Voor 12% gewijzigd door Frans92 op 21-04-2017 13:33 ]

XBL: DonFrans

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 15:08

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Het voornaamste punt van motorlaarzen is de stevigheid. Zowel tegen knikken van de enkel in een richting waar deze niet op ontworpen is, als slijtvastheid. Als je met een beetje snelheid gaat liggen en het enkel-botje schuift over de grond, is het laagje leer/stof van een normale schoen in een seconde weg. Motorlaarzen hebben daar vaak verstevigingen zitten.

Daarnaast is een extra plakje op de linkertenen wel zo prettig omdat dit anders snel slijt door je schakelpedaal, en zijn de materialen bestendig tegen benzine/olie/vet e.d.

Als laatste is waterdichtheid iets over over na te denken. Dit zijn niet alle motorlaarzen, maar zeker als je woonwerkverkeer gaat doen is een goretex-setje wel erg prettig :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Als je uitkijkt naar casual kan ik deze reeks ook aanraden (heb ik zelf ook):
http://www.tcxboots.nl/blank (ik heb de X-Wave).

Verwijderd

Fijne schoenen inderdaad, heb ze ook.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:13

YouTube: MotorcycleGeek

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:20:
Gisteren weer wezen rijden met een vriend, rondje Posbank gedaan en samen geoefend op het CBR terrein. Het is met de racer inderdaad een fors stuk lastiger om de halve draai en 8 te doen, met de R1150 van hem ging het in 1 streep goed met ruimte over. Enorm verschil qua fiets :)

Maar man man man wat is die fiets genieten, briljant, de Posbank over rossen met de brul uit die tweepitter en hij laat zich supermakkelijk sturen. Die R1150 voelde een stuk minder vertrouwd wat dat betreft, kantelt lastiger in, de rechte zit maakt het anders.

Links en rechts wat commentaar gekregen dat ik het stom was om een nieuwe motor te kopen, maar ik heb er nog geen seconde spijt van. Wat een briljant ding, helemaal gek met het ding, de reacties van mensen die hem zien zijn ook leuk: allemaal enthousiast, zelfs bij de stoplichten gaat er soms een raampje omlaag en een duimpje omhoog. Elke cent waard :)

/me happy met de fiets

Enige puntje, de bak, wordt binnenkort door BMW NL onderzocht. Die R1150 schakelt ondanks z'n leeftijd van 16 jaar soepeler en stiller dan die van mij, laat staan dat 'ie zou zingen..
Racer? Tweepitter? BMW? Wat heb je gekocht? :9 En waarom heb ik daar nog geen foto's van gezien? :)

Hmmm.. was jij die ene die over de R nine T racer nadacht? Nu snap ik de combi BMW + twee pitten + racer een stuk beter: de S1000 RR heeft er toch echt 2 meer ;)
Wootlock schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:02:
Na lang nadenken toch besloten om de street triple in te ruilen voor een z900.
De reden hiervoor was toch dat ik de street wat klein aanvoelde voor mijn lengte (1.96m) De kawa voelt iig al een stuk groter aan (zeker met het verhoogde zadel)
Dus ja nu blij met de kawa z900 ! :) ondertussen de eerste 250 er al op gezet, bij de 1k km beurt de taartschep vervangen voor een korte !
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaaf ding!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:53
Geslaagd! Nu rijbewijs afspraak maken en motor bestellen. Wordt een mat grijze Yamaha R3

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-11 08:46

Least Inkling

Product of the cold war

Gratz @Aschtra *O*

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

Gefeliciteerd, veul plezier en VEILIGE kilometers toegewenst!

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
25 populairste modellen van België in het eerste kwartaal
Ik blijf dit lijstje echt krankzinnig vinden.
De drie quasi duurste motoren die je kunt kopen zijn de best verkochte.
Stel je voor dat dit auto's waren dan zou het lijstje zijn:
1. Mercedes S63AMG
2. Audi RS6
3. Porsche 911

Ofzoiets :+

BTW: moest iemand interesse hebben in een nooit gebruikt paar SMX6 laarzen in maatje 41, laat me even weten via pb ;)

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Is dat wat die 49 euro helmen bij de lidl. Durf t niet aan als daily, maar voor af en toe passagier? Of een no go?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sugarlee89 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:49:
Is dat wat die 49 euro helmen bij de lidl. Durf t niet aan als daily, maar voor af en toe passagier? Of een no go?
af en toe dezelfde passagier?
in dat geval zou ik persoonlijk voor 100+ euro gewoon een goedkope goede helm halen.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 10:10
sugarlee89 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:49:
De helm is gewoon veilig en goedgekeurd, zal alleen wat minder zijn qua afwerking, comfort. Wellicht ook wat eerder 'versleten'. Als er af en toe iemand achter op zit, zal het daarvoor vast wel prima zijn :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tankiej schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:51:
[...]

De helm is gewoon veilig en goedgekeurd, zal alleen wat minder zijn qua afwerking, comfort. Wellicht ook wat eerder 'versleten'. Als er af en toe iemand achter op zit, zal het daarvoor vast wel prima zijn :)
http://blm.io/blog/motorcycle-helmet-safety-price/

Voor een passagier kan je dus in principe gewoon een goedkope helm halen. Wel even letten op merk en eventuele tests/reviews

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja want het hoofd van de passagier is niet zo belangrijk dan je eigen hoofd........

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Anoshky schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:36:
1. Mercedes S63AMG
2. Audi RS6
3. Porsche 911

Ofzoiets :+

BTW: moest iemand interesse hebben in een nooit gebruikt paar SMX6 laarzen in maatje 41, laat me even weten via pb ;)
1. BMW R 1200 GS Adventure - 181
2. BMW R 1200 RT - 128
3. BMW R 1200 GS - 127
Tja, het zijn ook alledrie modellen die geacht worden een hele hoop kilometers aan te kunnen, waardoor ze weinig afschrijven en een jong gebruikte dus nog flink prijzig is (verschil met nieuw dus klein). Ook rijden mensen vaak lang door op zulke motoren om ze pas met hoge kmstanden weer te verkopen.

Tevens heeft BMW (in Nederland iig) een heel programma voor lease of woon/werk motoren, diplomaten én gunstige financieringsvoorwaarden (3easy ride). Financiering hebben veel merken/dealers niet (of voor 8% rente :N) en dan kan het toch ineens een voordeliger worden voor een duurdere BMW te kiezen dan een concurrent, al helemaal icm de eerder genoemde restwaarde.

Tylen schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:04:
Ja wat het hoofd van de passagier is niet zo belangrijk dan je eigen hoofd........
In a way, yes! Als mn passagier niks meer ziet door haar beslagen vizier interesseert me dat een stuk minder dan ik als bestuurder niks meer zie. Zelfde geldt voor zon, krasbestendigheid vizier etc. Ook is bijvoorbeeld de kwaliteit van de binnenstof minder interessant: 5 jaar lang intensief gebruik is wel wat anders dan 5 jaar lang af en toe in de zomer een ritje (achterop). Mijn helm gebruik ik in de winter bij -8 en in de zomer bij +30, die van een passagier hoeft alleen de comfortabele temperaturen goed aan te kunnen (wbt ventilatie en isolatie). Geluid is ook al minder interessant: doordat je achterop zit, zie je deels al uit de wind. Oordopjes doen de rest.

Wbt veiligheid: ze zijn gekeurd en vaak ook getest door Sharp, zo kan je ze vergelijken met een duurdere helm.

tl;dr: een helm voor incidenteel gebruik mag (buiten veiligheid) van mindere kwaliteit zijn dan een voor intensief gebruik.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Check. goed punt idd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
byn124 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:53:
[...]

Hoeveel vingers gebruiken jullie om mee te remmen? Ik gebruik er 2, mijn wijs- en middelvinger. Met de andere drie kan ik dan makkelijk tegelijk mijn gashendel bedienen. Tot nu toe nooit problemen mee gehad.
Hier ook 2 vingers voor koppeling en rem. Vind dat veel fijner dan met meer vingers. Doe dit inmiddels zo lang dat ik ook korte hendels op de motor heb zitten. Met 2 vingers koppelen met een lange hendel is lastig :P
Anoshky schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:36:
1. Mercedes S63AMG
2. Audi RS6
3. Porsche 911
De gemiddelde motorrijder word ook steeds ouder en dus steeds rijker :)

[ Voor 34% gewijzigd door PilatuS op 21-04-2017 15:22 ]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-11 16:03
PilatuS schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:21:
[...]

Hier ook 2 vingers voor koppeling en rem. Vind dat veel fijner dan met meer vingers. Doe dit inmiddels zo lang dat ik ook korte hendels op de motor heb zitten. Met 2 vingers koppelen met een lange hendel is lastig :P

[...]

De gemiddelde motorrijder word ook steeds ouder en dus steeds rijker :)
Daarom gaat jouw koppeling zo zwaar :> Koppelen doe ik met alle vingers en remmen met 2.

• PilatuS
  • Niet online
Thoit schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:25:
[...]

Daarom gaat jouw koppeling zo zwaar :> Koppelen doe ik met alle vingers en remmen met 2.
Ik heb ook met deze motor gereden met lange hendels een paar weken lang toen ik de motor net had. Ook toen was de koppling lomp zwaar. Of je het nou met 2 vingers doet of met de hele hand, de koppeling blijft zwaar. Hoort helaas gewoon bij de motor.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:32:
[...]

Een halogeen-gloeidraad is ook geen puntbron ;)
Wel gecenterd maar dan in de breedte, en niet op en lengte van een paar cm verschillend in de diepte :)

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 21-04-2017 15:29 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:27

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:20:
Links en rechts wat commentaar gekregen dat ik het stom was om een nieuwe motor te kopen, maar ik heb er nog geen seconde spijt van. Wat een briljant ding, helemaal gek met het ding, de reacties van mensen die hem zien zijn ook leuk: allemaal enthousiast, zelfs bij de stoplichten gaat er soms een raampje omlaag en een duimpje omhoog. Elke cent waard :)

/me happy met de fiets
Dat mag je toch lekker zelf weten. Ik heb mijn fiets ook nieuw gekocht omdat wat ik wilde niet op de 2e hands markt bestond en deze nog zo kort op de markt was dat niemand hem nog had ingeruild.

Belangrijkste is dat iedereen naar je kijktje er zelf plezier van hebt. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Aschtra
Dat heb ik ook. Ik vind het aanbod in A2 dusdanig niets dat ik mijn eigen fietsje mooi koop. Financieel kan het dus wrm niet

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Dit weekend is bij Ten Kate de pitstop dag.
Iemand die daar ervaring mee heeft?
Is het de moeite waard om heen te gaan?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:14
wilco1985 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:02:
Dit weekend is bij Ten Kate de pitstop dag.
Iemand die daar ervaring mee heeft?
Is het de moeite waard om heen te gaan?
Geen ervaring mee, maar ik zit er wel aan te denken om even te gaan kijken.

• sypie
  • Niet online
Afgelopen zaterdag samen met de rest van mijn outfit een paar Booster Freedom motorschoenen gekocht. Bij de eerste rijles meteen 6 ringetjes uit het leer getrokken. Kom ik vandaag bij de motorzaak blijkt toevallig een klant in de winkel hetzelfde gedaan te hebben bij het passen. Ik kwam écht 2 minuten na de tijd binnenwandelen met mijn schoenen. De verkoper was "not amused", heeft direct de leverancier gebeld (niet eens in kantoor...) en wist te vertellen dat de hele partij Booster schoenen weer terug ging, hier had hij geen trek in.

Uiteindelijk weggegaan met een paar Forma Valley laarzen (iets andere prijs dan op de gelinkte website zie ik). Met een kleine bijbetaling is dit netjes afgehandeld.

• byn124

byn124

Thunderace

Wat gebruiken jullie als ketting smeer en jullie ervaringen ?

Hoor en lees veel dat S100 kettingspray het beste is.

Maar ben ook wel wat alternatieven tegengekomen als:

- Putoline
- Profi Dry Lube
- Castrol kettingspay
- Eurol White Grease

• wilco1985
InZane schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:04:
[...]

Geen ervaring mee, maar ik zit er wel aan te denken om even te gaan kijken.
Ik rij er wel even langs. Leuk uitje en is dichtbij.
Moet toch nog een busje kettingsmeer hebben. Goed excuus :)

Verwijderd

noes schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:15:
[...]

Racer? Tweepitter? BMW? Wat heb je gekocht? :9 En waarom heb ik daar nog geen foto's van gezien? :)

Hmmm.. was jij die ene die over de R nine T racer nadacht? Nu snap ik de combi BMW + twee pitten + racer een stuk beter: de S1000 RR heeft er toch echt 2 meer ;)
Niet alleen nadacht, ook heeft gekocht :)
Ethirty schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:54:
[...]

Dat mag je toch lekker zelf weten. Ik heb mijn fiets ook nieuw gekocht omdat wat ik wilde niet op de 2e hands markt bestond en deze nog zo kort op de markt was dat niemand hem nog had ingeruild.

Belangrijkste is dat iedereen naar je kijktje er zelf plezier van hebt. :+
Maakt me ook minder uit, heb er lol van en kon het missen inderdaad :)

• PilatuS
  • Niet online
byn124 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:33:
Wat gebruiken jullie als ketting smeer en jullie ervaringen ?

Hoor en lees veel dat S100 kettingspray het beste is.

Maar ben ook wel wat alternatieven tegengekomen als:

- Putoline
- Profi Dry Lube
- Castrol kettingspay
- Eurol White Grease
Gebruik hier de S100. Heb die Profi Dry Lube een tijdje gebruikt. Het zorgt er voor dat de boel een stuk schoner blijft, maar goed voor de ketting was het niet echt. De ketting bleef zelf een stuk minder vet en ging harder achteruit als met de S100. Toen dat Profi spul op was toch maar weer naar S100 gegaan.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 17:27

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Eerste busje kettingspray was putoline, bij aanschaf motor er bij gekocht. Aardig dun spul en al snel de velgen zwart. *in het begin ook te dik er op gespoten. Vervolgens s100 gehaald, stuk plakkeriger aan de ketting, blijft voor het gevoel iets langer zitten en de velgen vangen meer rem stof dan vet. Volgende busje wordt ook wel weer s100 :)

Putoline maakt ook gebruik van een rietje, schoot er soms van af tijdens het spuiten, s100 heeft de nippel met een klein buisje er vast aan. richt makkelijker, en verlies je ook niet :)

• wilco1985
De putoline is stroperig. Heb niet de indruk dat die goed in de ketting trekt. Het hoopt erg op bij het kleine tandwiel. Bij mij begon het na verloop van tijd uit het tandwielhuis te druipen wat voor zooi op de straat zorgde. Wordt ik niet blij van.

Gebruik nu de Castrol. Deze zie je echt tussen de schakels trekken. Bevalt tot nu toe goed. Ook geen gedruip meer uit het tandwielhuis. Wel duurder dan de Putoline en gaat minder lang mee.

Ik behandel de ketting iedere week. Rij 500+ per week

[ Voor 8% gewijzigd door wilco1985 op 21-04-2017 16:53 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben inmiddels overgestapt op de Innotec Total Power Grease, en voor het eerst echt super tevreden en geen klodders die op mijn velg zitten. Fijne spuitbus, brengt goed en gemakkelijk aan en blijft erg lang zitten, ik doe gemiddeld iedere 2 weken (1000km) even spuiten, alleen met veel slecht weer en regen soms wat eerder. :)

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-11 08:46

Least Inkling

Product of the cold war

Gebruik ook Putoline. Alleen blijft het allemaal plakken op mijn cardanhuis...oh wacht...

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• byn124

byn124

Thunderace

Least Inkling schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:00:
Gebruik ook Putoline. Alleen blijft het allemaal plakken op mijn cardanhuis...oh wacht...
:+

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
Least Inkling schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:00:
S100, voor de guzzi voor de vstrom 650 :). Moet wel zeggen dat mijn achterwiel die vol met drab zat een voordeel was in de winter. Ik moet nu toch meer poetsen om hem weer netter te krijgen terwijl die spray restanten voorheen er zo af kwam met een doek.

• PilatuS
  • Niet online
Voor mijn motor ben ik er inmiddels achtergekomen dat de achtervelg vaak schoonmaken een stuk fijner is dan het op laten hopen en dan doen. Ik smeer mijn ketting iedere 200 tot 300km wel. Heb het idee dat vaker wat minder er op doen beter is dan minder vaak wat meer. Aangezien de motor toch iedere 250km dan na een rit op de padddock gaat voor het smeren pak ik tegenwoordig gelijk de achtervelg mee.

Als ik de achtervelg na 1.000km schoon zou maken zit er zo'n laag zooi op dat ik er best lang mee bezig moet zijn met een doek en lampenolie. Door iedere 250km er met een doek overheen te gaan is ie binnen 30 seconden helemaal schoon. Er zit dan zo'n dunne laag vuil op dat het er met een doek zonder lampenolie gelijk af gaat. Misschien een beetje overdreven om ieder 250km de achtervelg schoon te maken, maar het gaat dan zo makkelijk en snel dat ik liever 4x 30 seconden bezig ben dan 1x 5 minuten.

• Aschtra
Net een e-mail gehad dat mijn motor woensdagmiddag al klaar staat :( Dan heb ik nog niet eens mijn rijbewijs aangevraagd xD

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@PilatuS als je velg zo vies wordt en snel vol zit met zooi dan zit er gewoon teveel vet op. En teveel vet is ook niet goed he. ;)

• sypie
  • Niet online
@Aschtra Gelukkig zit er "lopen met de motor" in het praktijkexamen, kun je dan mooi laten zien over een langere afstand.

[ Voor 4% gewijzigd door sypie op 21-04-2017 17:50 ]

• Aschtra
sypie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:49:
@Aschtra Gelukkig zit er "lopen met de motor" in het praktijkexamen, kun je dan mooi laten zien over een langere afstand.
65KM :')

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:15
*Zo, ik ben weer helemaal bijgelezen sinds het vorige deel*

Ik heb nog een busje S100-kettingreiniger staan, sinds vorig jaar heb ik een Scott Oile. Scheelt een hoop gedoe, hoef er eigenlijk niet naar om te kijken.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Je moet er wat voor over hebben. :+

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:49:
@PilatuS als je velg zo vies wordt en snel vol zit met zooi dan zit er gewoon teveel vet op. En teveel vet is ook niet goed he. ;)
Als ik de velg bij die 250km schoon maakt is ie ook niet echt heel vies. Er zit gewoon wat meuk op wat er dus heel makkelijk er snel af gaat omdat het zo weinig is.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 21:48

4x2

lộn xộn quá

Hehe, normaal dwing je tegenliggers met 4 wielen om de berm in te gaan op een smalle weg, vanmiddag met mn F650 reed ik gewoon met 90 de berm in zodat de tegenligger dat niet hoefde, meneer in het busje zat wat raar te kijken geloof ik :+

leeg

• sugarlee89
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:04:
Ja want het hoofd van de passagier is niet zo belangrijk dan je eigen hoofd........
Als die toch voldoet aan keurmerk zie ik t probleem niet.

Niet van alles wat t duurste is is meteen t beste.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik koop voor mezelf ook niet 't allerbeste en 't allerduurste, dus m'n passagier moet niet zo zeiken :+

• Osiris
  • Niet online
sypie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:49:
Helaas heb je voor lopen met een motor óók een A-bewijs nodig ;)

Verwijderd

Je gelooft t niet, waren na meer dan 2 weken eindelijk de onderdelen binnen, waren het de verkeerde.. nog langer wachten :(

• sypie
  • Niet online
Osiris schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:27:
[...]

Helaas heb je voor lopen met een motor óók een A-bewijs nodig ;)
Ben net bezig met mijn theorie en die zegt van niet. Je bent dan immers een voetganger.

Verwijderd

sypie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:47:
[...]

Ben net bezig met mijn theorie en die zegt van niet. Je bent dan immers een voetganger.
Dat klopt inderdaad, je mag ook bijvoorbeeld met een motor zonder kenteken, zoals mini bikes oid lopen.

• Osiris
  • Niet online
sypie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:47:
[...]

Dat je je aan de regels voor voetgangers moet houden (daar doel je waarschijnlijk op), neemt niet weg dat je een geldig A-bewijs moet hebben.

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:19:
[...]

Dat je je aan de regels voor voetgangers moet houden (daar doel je waarschijnlijk op), neemt niet weg dat je een geldig A-bewijs moet hebben.
Als je loopt met een motor die niet draait heb je toch geen rijbewijs nodig ? Zolang je er niet op rijd mag volgens mij iedereen met een motor over de stoep lopen. Waarom heb je een rijbewijs nodig als je er niet mee rijd ?

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 21-04-2017 20:29 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25

Vrijdag

De Zwarte

Is het niet zo dat als je met een motor aan de hand loopt je ook bestuurder bent? Net als dat je met een paard loopt?

Mijn theoriekennis is wat roestig (en ik heb geen paard :P ) dus geen idee of dit klopt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:31:
Is het niet zo dat als je met een motor aan de hand loopt je ook bestuurder bent? Net als dat je met een paard loopt?
Dan zou je al je gepakt word met een opgevoerde brommer ook niet met die brommer naar huis mogen lopen.

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:27:
[...]

Als je loopt met een motor die niet draait heb je toch geen rijbewijs nodig ? Zolang je er niet op rijd mag volgens mij iedereen met een motor over de stoep lopen. Waarom heb je een rijbewijs nodig als je er niet mee rijd ?
Je volgt de regels van een voetganger, maar er staat nergens in de RVV '90 dat je dat ook bent:
De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.
De WVW gaat over al dan niet een rijbewijs nodig hebben, niet de RVV.

Op 't infopolitie-forum zijn er 5 pagina's vol over geschreven, heb 't niet allemaal doorgelezen :+ http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=14447

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 21-04-2017 20:40 ]

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 16:55
Ik had eerst zo'n spuitbus met motorkettingvet maar dat bleef totaal niet zitten. Binnen no time mn achtervelg zwart en mn achterbrug onder het vet. Ik gebruik nu een pot kettingvet van Motorex. Blijft goed zitten. Gebruik het in combinatie met een kwast om het toe te passen op de ketting. :)

Is het trouwens verboden om je ketting te reinigen en in te vetten voor je huis op de stoep? Ook al is de kettingreiniger milieu afreekbaar? Of scheelt dit weer per gemeente?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

k1NG schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:40:
Ik had eerst zo'n spuitbus met motorkettingvet maar dat bleef totaal niet zitten. Binnen no time mn achtervelg zwart en mn achterbrug onder het vet. Ik gebruik nu een pot kettingvet van Motorex. Blijft goed zitten. Gebruik het in combinatie met een kwast om het toe te passen op de ketting. :)

Is het trouwens verboden om je ketting te reinigen en in te vetten voor je huis op de stoep? Ook al is de kettingreiniger milieu afreekbaar? Of scheelt dit weer per gemeente?
Zal sterk verschillen. Hier mag je niet eens je auto wassen, omdat ze grondwater oppompen voor drinkwater. Maar een smerige auto in de regen buiten laten staan is geen probleem. 8)7

Maar als je twijfelt kan je er altijd een oude krant onder schuiven toch?

#team_UTC+1

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Aschtra schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:19:
Geslaagd! Nu rijbewijs afspraak maken en motor bestellen. Wordt een mat grijze Yamaha R3
Dan moeten wij maar is snel samen een ritje gaan maken! ;)

Net de motor opgehaald van de dealer. Met de nieuwe mapping heb ik nu constant knallen en plofjes in de lage versnellingen (en heb nu ook minder last van 'binair' gas :) ). })

[ Voor 8% gewijzigd door caesar1000 op 21-04-2017 22:08 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Binair ja, jij hebt zat aan snelgas toch, open en dicht en dan de rem erbij? ;)
Mooi dat ie gemapt is, dat gaat veel schelen!

• Osiris
  • Niet online
Binair binair.. De ZZR is dat zeker niet.. Die heeft gewoon belachelijk veel vermogen, ook als je 't gas ook maar een klein beetje verder open doet.. :+

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:09
Vrijdag schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:31:

Mijn theoriekennis is wat roestig (en ik heb geen paard :P ) dus geen idee of dit klopt.
Je bent hier wel half-correct inderdaad :-) Als je met een fiets of zo aan de hand loopt ben je voetganger. Loop jij met 'Vee' aan de hand dan ben je wel een bestuurder (eigenlijk gewoon bekend als 'geleider van vee'). Zo staat het in het theorieboek in ieder geval :-)

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-11 12:38
RVV, artikel 2:
De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.

V-Strom 650

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 18:05
Dat "motorrijden is niet goedkoop" klopt ook echt als een bus hè O-)

4 weken geleden maar even een kleine beurt laten uitvoeren + een nieuwe ketting en tandwielen. Kort daarna zegt een vriend van mij: "we moeten op het circuit gaan rijden!" Ok, prima... kon ik weer opzoek naar een standaard uitlaat (zat er niet bij toen ik 'em kocht). Zegt mijn vriendin: "ik wil ook wel eens achterop". Alright... ik opzoek naar duo stepjes en een seat (zat er ook niet bij).

En met de zomer in aantocht (nou ja, bijna dan), zit ik al 3 dagen die webshops te F5'en op zomer spulletjes. Winkelmandje vol, leeg, vol, leeg... ach fuck it, ik ga het uiteindelijk toch kopen :+ Net alvast maar wat zomergear gekocht voor de rustige en korte ritjes:

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelhelmen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/405x430/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/6/16alp1060_1_/alpinestars-doorwaai-motorjassen-alpinestars-viper-air-textile-jacket-black-10-30.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelhelmen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/405x430/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/6/16alp1018_1_/alpinestars-motorschoenen-alpinestars-faster-2-vented-shoes-black-10-30.jpg

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Die onderste heb ik zelf ook, maar dan in rood/zwart. Heb er nog een paar dagen plezier aan gehad vorig jaar, in de nazomer.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• sugarlee89
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:52:
Hehe, normaal dwing je tegenliggers met 4 wielen om de berm in te gaan op een smalle weg, vanmiddag met mn F650 reed ik gewoon met 90 de berm in zodat de tegenligger dat niet hoefde, meneer in het busje zat wat raar te kijken geloof ik :+
Welke logica zit daar achter. Ben zelf motorrijder, maar in de auto laat ik me niet de berm injagen als de tegenligger een 2 wieler is en er genoeg ruimte is. Logica hiervan ontgaat me volledig.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sugarlee89 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:29:
[...]

Welke logica zit daar achter. Ben zelf motorrijder, maar in de auto laat ik me niet de berm injagen als de tegenligger een 2 wieler is en er genoeg ruimte is. Logica hiervan ontgaat me volledig.
Ik denk dat er niet genoeg ruimte was dan ;)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03:30
[...]

Volgens mij is een auto met 4 wielen nog altijd stabieler in de berm dan een motor op 2 wielen. Heeft volgens mij gewoon een beetje met fatsoen te maken :X

Vriendin niet thuis + een beetje tijd + een beetje zon:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ElKrKRGm.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PI21SKbm.jpg

Kilometertje op 50 gereden. Toen was het ook wel mooi geweest wat mij betreft, zo warm is het nou ook weer niet :P

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
lolgast schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:51:
[...]

Volgens mij is een auto met 4 wielen nog altijd stabieler in de berm dan een motor op 2 wielen. Heeft volgens mij gewoon een beetje met fatsoen te maken :X

Vriendin niet thuis + een beetje tijd + een beetje zon:
[afbeelding][afbeelding]

Kilometertje op 50 gereden. Toen was het ook wel mooi geweest wat mij betreft, zo warm is het nou ook weer niet :P
Mooi ding, maar die uitstekende uitlaten.. :X

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03:30
Dacuuu schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:53:
[...]

Die uitlaten is een beetje inherent verbonden aan de monoposto. Kijk maar eens naar de originele uitlaat:
Monoposto
Afbeeldingslocatie: https://nebula.wsimg.com/8ee4e58c97e245dbcb6bb2e4129d3613?AccessKeyId=410E5860BEB38E5EA7DB&disposition=0&alloworigin=1
Biposto
Afbeeldingslocatie: http://moto.zombdrive.com/images/ducati-749s-2003-6.jpg

Aangezien die van Bos schuin omhoog staan ziet het er wat gek uit inderdaad. Moest er ook behoorlijk aan wennen, maar vind het nu wel wat hebben. Je ziet ze bijna nooit. Kan natuurlijk ook door het uiterlijk komen :+
Plaatje onder een biposto:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/-MxufpiInv0/maxresdefault.jpg

Edit:
Van de achterkant vind ik ze overigens echt fantastisch :9~
Afbeeldingslocatie: https://farm2.static.flickr.com/1019/1391015922_f7b817b5cb.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door lolgast op 22-04-2017 12:10 ]

• PilatuS
  • Niet online
Dacuuu schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:53:
[...]

Dat was ook het eerste dat mij opviel, maar ik vind het er eigenlijk best vet uitzien zo op die eerste foto.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Je kan ze altijd nog inkorten >:) 10cm eraf ofzo zou niet misstaan

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:21

steveman

Comfortabel ten onder

Yeah, vorkpoten zijn gemonteerd \o/

/me trekt pak aan

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 21:48

4x2

lộn xộn quá

[...]
noes schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:49:
[...]
Ik denk dat er niet genoeg ruimte was dan ;)
Dat laatste dus, het leek me eigenlijk te logisch om het er bij te zetten, maar speciaal voor sugarlee89 dan :+

Als we beiden (met alle wielen) op de verharde weg zouden blijven rijden zat mijn koppelingshendel in de a-stijl van het busje

leeg

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De gixxer heb ik nu op een paar dagen na 2 maanden en na vandaag heb ik er een een goeie 4500km mee gemaakt. Dinsdag gaat ie weg naar Huybers voor de grote beurt met de koppelingskabel, klepcontrole (kijken of het stellen al gedaan is), alle vloeistoffen en ook de bakolie, filters, bougies, remmen nu dus ook, vering afstellen, 12v aansluiting maken, nieuwe luxe plaat, etc.

Ben heel benieuwd hoe die daarna rijdt!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, nou dikke prima, laat het mooie weer maar komen :)

Over koppelingskabels gesproken, die nieuwe scheelt mooi in de polsbelasting.

maar overweeg nog steeds om het ding te ver-streetfighteren/motoghymkhana-en, dat liggen is toch niet echt wat voor mij

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik ga me ook durven tonen in dit topic, deze week 1e keer les gehad. Had het veel vroeger moeten doen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05
kan ik iemand blij maken met een buiten motorhoes, nieuw in de verpakking van het "aldi / lidl" type voor 15 euro inclusief verzendkosten ?

een "normale" maat hoes.

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
wd200 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:41:
kan ik iemand blij maken met een buiten motorhoes, nieuw in de verpakking van het "aldi / lidl" type voor 15 euro inclusief verzendkosten ?

een "normale" maat hoes.
Heb je een foto voor me?

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
@Leviathius En? Show eens wat pics.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:23:
Zo, nou dikke prima, laat het mooie weer maar komen :)

Over koppelingskabels gesproken, die nieuwe scheelt mooi in de polsbelasting.

maar overweeg nog steeds om het ding te ver-streetfighteren/motoghymkhana-en, dat liggen is toch niet echt wat voor mij
Ik vind het comfortabeler dan het te rechte zitten op de F. Alleen met langzaam verkeer en manoeuvreren is het wat zwaar en werken en dat voel je wel, zeker met slechter asfalt. Ik rijd merendeel snelweg en het liefst in de Eifel met snellere bochten, dat gaat heel erg prima. Alleen met de grote rugtas merk ik dst dat snel last geen op de schouders op de snelweg. Zit te overwegen om of een roltas te nemen of te kijken of een side bag set van sw motech ook past op dit model.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:02:
[...]

Ik vind het comfortabeler dan het te rechte zitten op de F. Alleen met langzaam verkeer en manoeuvreren is het wat zwaar en werken en dat voel je wel, zeker met slechter asfalt. Ik rijd merendeel snelweg en het liefst in de Eifel met snellere bochten, dat gaat heel erg prima. Alleen met de grote rugtas merk ik dst dat snel last geen op de schouders op de snelweg. Zit te overwegen om of een roltas te nemen of te kijken of een side bag set van sw motech ook past op dit model.
Zo'n tassenset als Frank](?) Hans een week of twee geleden op z'n 650F had gemonteerd zou misschien wel eens kunnen gaan passen op jouw GSX-R. Je moet 't spul waarschijnlijk alleen niet willen gebruiken op een seatcover maar gewoon op 't originele duo-zadeltje.

Ik gebruikte overigens tijdens een weekendje wég met de R6 altijd een bagage rol welke ik direct op de seatcover legde met daartussen een stukje "grip-foam" van de Action. Spanbandje er omheen wat vast zat aan de kentekenplaat-houder en gaan (had ook géén duo-steps).

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/2rw1h5w.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 22-04-2017 17:31 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Opa Hans bedoel je zeker? Ja dat klopt, das een mooie optie alleen die is officieel alleen voor het model na 2005, maar volgens mij moet dat allemaal wel lukken.

Eens bij Willem meten wat de hart hart maat is van de duo stepjes achter. :)

En originele zadel zal ik daarvoor wel gaan misbruiken ja, daar is het ideaal voor. :P

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:02:
[...]

Er stond me al bij dat je een foto van jezelf had gepost op de motor...

Ik heb een ontzettend lange rug, maar niet de bijbehorende apenarmen :+

(185cm, en toch maar 0,5cm over om in een F16 te passen)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:12:
Opa Hans bedoel je zeker? Ja dat klopt, das een mooie optie alleen die is officieel alleen voor het model na 2005, maar volgens mij moet dat allemaal wel lukken.

Eens bij Willem meten wat de hart hart maat is van de duo stepjes achter. :)

En originele zadel zal ik daarvoor wel gaan misbruiken ja, daar is het ideaal voor. :P
FF een pica er bij gezet in m'n vorige post... En met zo'n anti-slip matje van de action (koop je per meter, dus heb ik zó nog wel liggen voor je) gaat dat dus PRIMA, ook op een seatcover ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:12:
[...]

Er stond me al bij dat je een foto van jezelf had gepost op de motor...

Ik heb een ontzettend lange rug, maar niet de bijbehorende apenarmen :+

(185cm, en toch maar 0,5cm over om in een F16 te passen)
Lange ledematen zijn echt met alles een nadeel, gymen op school, sporten, fiets kopen, broeken (zeker met formaat spijker), maar met zo iets is het ideaal. :+

En pas jij in een F16 ja? Gaaf :P Ik mag er al niet eens in met mijn slechte en scheve ogen :+

Donkervoort of een Lotus vind ik echt super vet, maar daar kom ik niet eens in. Hell, een MX5 ook alleen in de bijrijdersstoel met het dak open. :/

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:15:
[...]

FF en pica er bij gezet in m'n vorige post... En met zo'n anti-slip matje van de action (koop je per meter, dus heb ik zó nog wel liggen voor je) gaat dat dus PRIMA, ook op een seatcover ;)
Bekende R6 8) Wel mooi zo zonder stepjes, maar die kun je daarvoor mooi misbruiken. :) Geniale oplossing zo iig, dank voor de tip! Anti slipmatje zal de wereld niet kosten, maar als jij hem niet meer gebruikt. :) En wat voor spanband gebruikte je? Merkte je nog wat met de wind of dat niet?

• Leviathius
Ja echt super kut, ik ging daarheen en ze hadden dus alleen nog maar 1 showroom model staan... Die zouden ze dan rijklaar kunnen maken stel ik was echt geinteresseerd (als in echt willen kopen). Oftewel ik heb geen proefrit kunnen maken, alleen maar erop kunnen zitten.. :(

Les geleerd, volgende keer duidelijk vragen of er iets ingepland kan worden..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:19:
[...]

Bekende R6 8) Wel mooi zo zonder stepjes, maar die kun je daarvoor mooi misbruiken. :) Geniale oplossing zo iig, dank voor de tip! Anti slipmatje zal de wereld niet kosten, maar als jij hem niet meer gebruikt. :) En wat voor spanband gebruikte je? Merkte je nog wat met de wind of dat niet?
Ding staat gewoon nog te koop met een éérlijke 16,5K op de teller en alle originele onderdelen zijn er door mij bij geleverd bij inruil dus 't apparaat is weer 100% fabrieksgarantie-origineel te maken ;) Er mist op de huidige foto's alleen wél wat aan "fancy" onderdelen welke waarschijnlijk al afzonderlijk verkocht zijn.

Spanbandjes koop je voor weinig bij "van Cranenbroeck" en daar kom je langs als je naar Huybers onderweg bent ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 22-04-2017 17:26 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Te makkelijk :P Binnenkort eens binnen stappen dan.

En dat was mij al opgevallen ja, ik herkende hem eerst niet als jouw ex R6je, was dat jij ermee kwam laatst. :X

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Leviathius schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:25:
[...]

Ja echt super kut, ik ging daarheen en ze hadden dus alleen nog maar 1 showroom model staan... Die zouden ze dan rijklaar kunnen maken stel ik was echt geinteresseerd (als in echt willen kopen). Oftewel ik heb geen proefrit kunnen maken, alleen maar erop kunnen zitten.. :(

Zeg dan dat je geïnteresseerd bent zodat ze hem rijklaar maken. En later zeggen dat je hem niet lekker vindt rijden en daarom er van af ziet.

Zulke zaken zijn echt kut. Bij de lokala motorcity kan je in principe op elke motor die ze in de showroom hebben een proefrit maken. Zelfs als je niet van plan bent om wat te kopen.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:08:
[...]

Zo'n tassenset als Frank(?) een week of twee geleden op z'n 650F had gemonteerd zou misschien wel eens kunnen gaan passen op jouw GSX-R. Je moet 't spul waarschijnlijk alleen niet willen gebruiken op een seatcover maar gewoon op 't originele duo-zadeltje.

Ik gebruikte overigens tijdens een weekendje wég met de R6 altijd een bagage rol welke ik direct op de seatcover legde met daartussen een stukje "grip-foam" van de Action. Spanbandje er omheen wat vast zat aan de kentekenplaat-houder en gaan (had ook géén duo-steps).

[afbeelding]
Wat voor spanbanden gebruik je? Van die zware waarmee je tot 2 ton kan vastsjorren, met zo'n ratel? Of die 'fietsdrager'-spanbandjes met zo'n veerklem? Of elastiek? Ik wil ook zo'n roltas kopen, maar het is me nou nooit helemaal duidelijk wat voor bevestiging ik het beste gebruiken kan: heb ook geen stepjes meer en geen bagageogen oid, hoewel ik evt wel iets onder het achterzitje door kan halen. Betreft een BMW S1000RR overigens.

Leviathius schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:25:
[...]

Wat en waar wilde je proefrijden?

[ Voor 18% gewijzigd door noes op 22-04-2017 17:33 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:31:
[...]

Wat voor spanbanden gebruik je? Van die zware waarmee je tot 2 ton kan vastsjorren, met zo'n ratel? Of die 'fietsdrager'-spanbandjes met zo'n veerklem? Of elastiek? Ik wil ook zo'n roltas kopen, maar het is me nou nooit helemaal duidelijk wat voor bevestiging ik het beste gebruiken kan: heb ook geen stepjes meer en geen bagageogen oid, hoewel ik evt wel iets onder het achterzitje door kan halen. Betreft een BMW S1000RR overigens.
"Gewoon" van die goedkope dingen met een veerklem zijn méér dan goed genoeg. Er komt amper tot geen druk op die dingen te staan tijdens 't rijden, 't is meer dat de tas er niet af valt in een bocht óf tijdens 't optrekken.

• Leviathius
Hamza schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:31:
[...]

Zeg dan dat je geïnteresseerd bent zodat ze hem rijklaar maken. En later zeggen dat je hem niet lekker vindt rijden en daarom er van af ziet.

Zulke zaken zijn echt kut. Bij de lokala motorcity kan je in principe op elke motor die ze in de showroom hebben een proefrit maken. Zelfs als je niet van plan bent om wat te kopen.
Ja klopt, ik ben eigenlijk te vriendelijk daarvoor.. Aghja ik heb nu wel gezien dat ze hem bij een andere zaak ook hebben staan. Dus over een tijdje weer proberen. Dan samen met me vader, want die wilt waarschijnlijk ook een Vulcan S rijden. En die is een stuk 'aggressiever' in onderhandelen en dergelijke dan ik :+
noes schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:31:
[...]

Wat en waar wilde je proefrijden?
Kawasaki Vulcan S bij 'Van de Heijden' in Den Bosch.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Van de Heijden ben ik ook weggelopen, arrogante eikel van een verkoper die mij het eerste half uur niet eens aansprak. Zelfs het studentje wat daar rondliep was vriendelijker. Ook was er totaal geen sfeer en gezelligheid daar binnen. Zelfde bij Motoport Veldhoven en Venlo, en nog tig zaken waar ik de afgelopen jaren geweest ben.

• Leviathius
Joopieboy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:41:
Van de Heijden ben ik ook weggelopen, arrogante eikel van een verkoper die mij het eerste half uur niet eens aansprak. Zelfs het studentje wat daar rondliep was vriendelijker. Ook was er totaal geen sfeer en gezelligheid daar binnen. Zelfde bij Motoport Veldhoven en Venlo, en nog tig zaken waar ik de afgelopen jaren geweest ben.
Inderdaad dat. De jongen van de kledingafdeling sprak me na 15min pas aan omdat hij toen toevallig beneden liep en bood koffie/thee aan. De twee 'oudere' mannen liepen me telkens straal voorbij en zaten te kletsen met 2 kennissen ofzo.

Opzich ben ik dus niet voor niks gegaan, want zo heb ik wel weer een motorzaak aan me zwarte lijst kunnen toevoegen >:)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja, paar vaste stamgasten ofzo en verder geen klanten idd. Ben maar weinig echt goeie zaken tegengekomen waar ik ook zonder zorgen mijn fiets achterlaat en spontaan eens langskom voor een bakkie.

Op dit moment zijn het er maar 3, Ten Kate, Motoport Echt met Kenny Vos en dan Huybers als vaste adres. Mark lacht al als die mij ziet komen. Bandjes, veul bandjes en remmen. :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En Yuasa Accu's.... Daar grossiert 'ie ook in (geloof ik) ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 22-04-2017 17:51 ]

• Leviathius
Al die zaken zitten zo ver van Breda vandaan :').

De enige prettige zaak waar ik tot nu toe ben geweest (alleen nog wezen kijken) is Motorcentrum Rijen. Voor de bandjes heb ik een mannetje in Wernhout zitten en onderhoud bij Pols motoren in Waalwijk geweest. Voor de rest is het allemaal niks of net niet in Breda en omstreken.

Pagina: 1 ... 34 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.