1. BMW R 1200 GS Adventure - 181
2. BMW R 1200 RT - 128
3. BMW R 1200 GS - 127
Tja, het zijn ook alledrie modellen die geacht worden een hele hoop kilometers aan te kunnen, waardoor ze weinig afschrijven en een jong gebruikte dus nog flink prijzig is (verschil met nieuw dus klein). Ook rijden mensen vaak lang door op zulke motoren om ze pas met hoge kmstanden weer te verkopen.
Tevens heeft BMW (in Nederland iig) een heel programma voor lease of woon/werk motoren, diplomaten én gunstige financieringsvoorwaarden (3easy ride). Financiering hebben veel merken/dealers niet (of voor 8% rente

) en dan kan het toch ineens een voordeliger worden voor een duurdere BMW te kiezen dan een concurrent, al helemaal icm de eerder genoemde restwaarde.
In a way, yes! Als mn passagier niks meer ziet door haar beslagen vizier interesseert me dat een stuk minder dan ik als bestuurder niks meer zie. Zelfde geldt voor zon, krasbestendigheid vizier etc. Ook is bijvoorbeeld de kwaliteit van de binnenstof minder interessant: 5 jaar lang intensief gebruik is wel wat anders dan 5 jaar lang af en toe in de zomer een ritje (achterop). Mijn helm gebruik ik in de winter bij -8 en in de zomer bij +30, die van een passagier hoeft alleen de comfortabele temperaturen goed aan te kunnen (wbt ventilatie en isolatie). Geluid is ook al minder interessant: doordat je achterop zit, zie je deels al uit de wind. Oordopjes doen de rest.
Wbt veiligheid: ze zijn gekeurd en vaak ook getest door Sharp, zo kan je ze vergelijken met een duurdere helm.
tl;dr: een helm voor incidenteel gebruik mag (buiten veiligheid) van mindere kwaliteit zijn dan een voor intensief gebruik.