Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.581 views

Onderwerpen

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
k1NG schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:08:
Gisteren voor stage even in totaal 320km gereden om vanuit Delft naar Zwolle toe te gaan en weer terug. Moet zeggen dat ik na anderhalf uur rijden op de snelweg wel redelijk last van m'n nek had, maar dat is niet zo gek ook als je continu op de snelweg zit op een naked bike.

Verder op de terugweg bij Utrecht lekker tussen door de auto's gereden, ik vond zelf wel dat het wel lekker ging voor een eerste keer. Het blijft toch altijd goed uitkijken voor auto's die plotseling van rijbaan wisselen. Viel me op dat een aantal vrachtwagen chauffeurs ruimte voor mij probeerde creëren, heb ze toch even vriendelijk bedankt door even m'n hand op te steken.

Ik heb zelf geen autorijbewijs, dus voor mij was ook voor het eerst dat ik zo'n afstand afgelegd had.
Ik snap niet hoe ik het ooit langer dan 10 minuten zal volhouden op de snelweg moest het ooit nodig zijn.
Dit weekend weer 10 minuutje snelweg gedaan en mijn hoofd en schouders schudden zo hard dat het totaal niet comfortabel is. Misschien moet ik eens kijken voor een hogere ruit op de Versys.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:13
Anoshky schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:49:
[...]

Ik snap niet hoe ik het ooit langer dan 10 minuten zal volhouden op de snelweg moest het ooit nodig zijn.
Dit weekend weer 10 minuutje snelweg gedaan en mijn hoofd en schouders schudden zo hard dat het totaal niet comfortabel is. Misschien moet ik eens kijken voor een hogere ruit op de Versys.
Dan rijd je toch echt óf te hard óf je hebt geen spieren en bent van pudding :+ Als ik op me naked bike op de snelweg 120-130 rijd dan voel ik wel wat wind, maar schudden heb ik nog nooit gemerkt.

Dikke kans dat je ruit gewoon verkeerd afgesteld is of ongelukkig gevormd dat je last hebt van turbulentie. Dan is het idd handig om te kijken naar een andere ruit.

YouTube: MotorcycleGeek

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-11 16:03
Leviathius schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:54:
[...]

Dan rijd je toch echt óf te hard óf je hebt geen spieren en bent van pudding :+ Als ik op me naked bike op de snelweg 120-130 rijd dan voel ik wel wat wind, maar schudden heb ik nog nooit gemerkt.

Dikke kans dat je ruit gewoon verkeerd afgesteld is of ongelukkig gevormd dat je last hebt van turbulentie. Dan is het idd handig om te kijken naar een andere ruit.
Ik denk inderdaad dat het door de ruit komt. Met de Diversion ben ik hier ook mee aan het experimenteren. Als ik op de stepjes ga staan is het stiller dan ik zit. Kortom, zonder ruit zou het stiller zijn.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-11 08:46

Least Inkling

Product of the cold war

@Anoshky Dan heb je inderdaad waarschijnlijk last van turbulentie. Heb je dat ook als anders achter de ruit zit?
Misschien even zakken of gaan staan, dan zou je het verschil moeten merken.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Het Vosje schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:32:
[...]

Jep! Heb een rider, die werkt ook prima met de USB aansluiting die ik al op mn fiets geknutseld had.
Is ie dan nog waterdicht? Wil je een foto op het forum zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Eoghlear op 20-04-2017 16:11 ]

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Leviathius schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:54:
[...]

Een echte naked heeft geen ruit :+

Maar zelfde hier, zelfs bij 160-170 geen schudden. Al moet ik niet lang harder dan dat rijden, dan heb ik wel spierpijn in de nek..

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 17:41

Investig8or

What goes up, could come down

Hoewel ik nog niet zoveel gereden heb met de VFR is elk ritje weer fijner dan de vorige en merk ik dat ik weer meer ontspannen rijdt. Ik merkte het vooral aan mijn kijktechniek en aan kramp in de handpalmen, maar dat is gelukkig beter aan het gaan. Motor leren kennen duurt gewoon even na 10 jaar niet rijden maar het komt wel terug. Laatste rit meteen na de koud start gaan rijden, wat door de hogere idle wel even een apart moment gaf voor de eerste bocht. Gas los was niet afremmen maar gelijke snelheid blijven rijden. Volgende keer de motor maar even een minuutje geven om wat op te warmen :X

Idiocracy: it is real!

• Leviathius
darkkingll schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:15:
[...]

Een echte naked heeft geen ruit :+

Maar zelfde hier, zelfs bij 160-170 geen schudden. Al moet ik niet lang harder dan dat rijden, dan heb ik wel spierpijn in de nek..
Ho ho, ik heb nooit iets gezegd over of ik een ruitje heb of niet. Die van mij heeft niks nada noppes aan windbescherming, die is zo kaal als de k... agh you get the point :9.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 15:08

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Geen ruitje kan soms beter zijn dan een verkeerd ruitje waardoor de turbulentie precies op je hoofd ipv borst uitkomt :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]
Misschien moet ik eens kijken voor een hogere ruit op de Versys.
Of een lagere ruit. Zolang je maar niet met je hoofd in de turbulentie zit is het goed te doen, op welke fiets dan ook. Heb zelf op mijn eerste naked motor nooit problemen gehad. Later op mijn SV met verhoogde ruit wel. Nu op de KTM met lage ruit ook weer geen problemen.

Of een lage/geen ruit, of een hele hoge ruit. Alles er tussen in is ruk.

• Leviathius
Of gewoon dit :+ :

Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/bmw-rumored-to-surface-a-300cc-class-scooter-98228_1.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Als dat nodig is, dan maar nooit meer motorrijden :+

• Anoshky
@Leviathius @Thoit @Least Inkling @PilatuS het begint vanaf 100-110.
Ruitje al op verschillende standen ingesteld maar niets die helpt.
Ik vrees inderdaad ook turbulentie.

Liefst een lagere ruit, maar die bestaat helemaal niet voor een versys650 en zonder ruit is geen zicht op die motor...
Enige optie ik hogere ruit, denk dat ik die maar eens ga bestellen :-)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Wellicht een spoilertje op je ruit kan ook helpen, alhoewel het er niet uit ziet.
Heb ik ook op mijn tractor

• Leviathius
Anoshky schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:33:

Liefst een lagere ruit, maar die bestaat helemaal niet voor een versys650 en zonder ruit is geen zicht op die motor...
Zonder ruit kan ook prima hoor, ziet er juist heel dik uit dan denk ik. Beetje net als een Yamaha MT-10, maar dan van Kawasaki :).

• PilatuS
  • Niet online

Probeer eens hoger en lager te gaan zitten. Bij mij SV kon ik, als ik met 3 vingers het gas vast hield precies hoog genoeg komen om uit de turbulentie te komen. Een stuk lager hielp ook. Dan kan je in ieder geval even vaststellen wat het beste is om te doen qua ruit.

Met je hoofd in de lucht zitten die over de ruit komt is vooral op de snelweg echt klote. Ik weet nog wel dat ik met de SV compleet alle kanten op geramt werd met mijn hoofd. Voor die motor zag een hogere ruit er wel leuk uit, maar het reed op de snelweg echt super slecht. Voor mijn huidige motor zou een hogere ruit ook wel mooi staan, maar ben toch maar voor een lagere gegaan.

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06
Ik ben van deze ruit:
Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/upload/219848/images/10bmw-k1300-r.jpg

naar deze spoiler gegaan:
Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/upload/219848/images/12bmw-k1300-r.jpg

inderdaad om de turbulentie van mijn helm af te halen - een stuk lekkerder rijden zo en ik vind dat de motor er ook nog eens beter uitziet :)

plaatjes overigens van het web gehaald, mijn motor is zilver/grijs :)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Vet ding hoor

...dat ruitje... :+

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:02

Rick-Jan

always connected

Least Inkling schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:35:
Wellicht een spoilertje op je ruit kan ook helpen, alhoewel het er niet uit ziet.
Heb ik ook op mijn tractor
Zoiets zoek ik eigenlijk nog, liefst met klemmen maar prijzen zijn echt absurd. Rond de 80-90€ is blijkbaar normaal voor zoiets.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Yap, duur geld voor een stukje plastiek.
GIVI doet volgens mij wel uniforme universele spoilertjes maken maar hmmm € 120,- +

https://www.mymotor.nl/givi-vario-spoiler

Edit: woordje klopte niet voor mijn gevoel ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Least Inkling op 20-04-2017 16:54 ]

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:13
Ethirty schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:09:
[...]

Alleen rijdt hij geen 160+ en stopt het als hij zijn stuur vasthoudt. :+
Bij de Tracer móet je van het gas, anders ga je denk ik het asfalt van dichtbij meemaken.

[video]
Ach het kan door zo veel dingen komen. Rotte lagers (F800GS check), verkeerde / offroad banden (check), afgeronde banden (check) of een slag in mijn wiel (check) en inderdaad de boven genoemde design fout (klein voorwiel, verkeerde geometrie) (niet check, 21 inch voorwiel :)).

De checks niet allemaal tegelijkertijd :) en het spaakwiel gewoon gefixt :).
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6KYcZR1ASec]

Enkel een stuur demper monteren is vaak niet een juiste oplossing :)

Ik kwam nu net dit tegen in de garage :P Iemand met de zelfde goede smaak (deze moto zijn er minder dan 30 in Nederland :P)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/WRFqlLDsOIyDpHHjdNSc1LgBGsFaJ0xxHIhM4SIJFKYtPMyvFmigJwA3PTiX7xKRN2deZDKicEVkwSqg3McTsFR6XcvMB3Jl4w1rhycN8rULnN53Y0wuKlWEKQ4slbk_LAJPoQ=w1418-h1063-no

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 16:55
[...]

Do you even lift? Nee grapje, het is gewoon prima te doen hoor. Heb op de heen en terugweg even een korte pauze genomen.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

[...]
Net even deze snelle simulatie gemaakt van een Kawasaki Versys 650 met een snelheid van 120 km/u ;)

Bij de persoon die deze Versys bestuurd zal de druk zich dan vooral op zijn borst/onderkant helm bevinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.ndtvimg.com/i/2016-02/2016-kawasaki-versys-650_827x510_81455015844.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door caesar1000 op 20-04-2017 17:50 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:56

thijsco19

KTM 990 SMT

GBTW schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:04:
[...]

Ach het kan door zo veel dingen komen. Rotte lagers (F800GS check), verkeerde / offroad banden (check), afgeronde banden (check) of een slag in mijn wiel (check) en inderdaad de boven genoemde design fout (klein voorwiel, verkeerde geometrie) (niet check, 21 inch voorwiel :)).

De checks niet allemaal tegelijkertijd :) en het spaakwiel gewoon gefixt :).
[video]

Enkel een stuur demper monteren is vaak niet een juiste oplossing :)

Ik kwam nu net dit tegen in de garage :P Iemand met de zelfde goede smaak (deze moto zijn er minder dan 30 in Nederland :P)
[afbeelding]
Is dat jouw filmpje? Komt me heel erg bekent voor, A4 richting Rotterdam bij den Haag?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• GBTW
thijsco19 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:51:
[...]

Is dat jouw filmpje? Komt me heel erg bekent voor, A4 richting Rotterdam bij den Haag?
Jup van een paar jaar toen je nog niet (legaal) recht door kon :)

• Anoshky
caesar1000 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:43:
[...]

Net even deze snelle simulatie gemaakt van een Kawasaki Versys 650 met een snelheid van 120 km/u ;)

[video]

Bij de persoon die deze Versys bestuurd zal de druk zich dan vooral op zijn borst/onderkant helm bevinden.

[afbeelding]
En ik ben een stuk kleiner. Dus recht op de helm.
Probleem is dat ik quasi hetzelfde voel in de laagste én in de hoogste stand van het ruitje.

• GBTW
Anoshky schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:05:
[...]

Probleem is dat ik quasi hetzelfde voel in de laagste én in de hoogste stand van het ruitje.
Ik weet niet welk jaar versys, maar soms kon je het ruitje op zijn kop monteren en werkte hij voor veel mensen beter :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@ShininNL Terugkomend op de paddock stand bij de ZZR1400: die MotoGP is IMO toch bést wel aan de kleine kant.. Moet enorm manoeuvreren om hem onder de linkerbobbin te krijgen, waarbij de nummerplaathouder en reflector bést wel in de weg zitten.. 't Lúkt wel, maar wat meer ruimte was fijn geweest :o Klinkt dat enigszins bekend? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 20-04-2017 18:26 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:52:
Ik moest vanmorgen gewoon krabben :O

* lolgast vertrekt om 6:30 uur
Ik reed vanochtend een paar kilometer verderop weg om 08:30 uur zónder te hoeven krabben en heb heerlijk 't dak open gegooid van de auto.... Rondje langs diverse vestigingen van m'n klant (zuid Nederland) en na ruim 650 Km. ging 't dak hier pas weer dicht toen ik nét hier thuis weer voor de deur stond.

Onderweg helaas weinig radio/muziek kunnen luisteren, onderweg ben ik meestal in een CoCa verwikkeld tijdens dit soort dagen/ritten 8)7

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Osiris schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:26:
@ShininNL Terugkomend op de paddock stand bij de ZZR1400: die MotoGP is IMO toch bést wel aan de kleine kant.. Moet enorm manoeuvreren om hem onder de linkerbobbin te krijgen, waarbij de nummerplaathouder en reflector bést wel in de weg zitten.. 't Lúkt wel, maar wat meer ruimte was fijn geweest :o Klinkt dat enigszins bekend? :P
Mooi excuus om de taartschep in te korten? :P

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-11 16:55
Je moet er een beetje geoefend in zijn >:)

Hoe ik het doe: standaard uitgeklapt laten, motor rechtop zetten door hem aan de beugel achterop de buddyseat vast te houden, paddockstand eronder zetten en pas zodra hij op beide bobbins grip heeft naar beneden duwen. Ik heb de pootjes op hun maximale breedte staan.

• Osiris
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:52:
[...]

Mooi excuus om de taartschep in te korten? :P
:D Mebbe.. :P
ShininNL schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:07:
[...]

Je moet er een beetje geoefend in zijn >:)

Hoe ik het doe: standaard uitgeklapt laten, motor rechtop zetten door hem aan de beugel achterop de buddyseat vast te houden, paddockstand eronder zetten en pas zodra hij op beide bobbins grip heeft naar beneden duwen. Ik heb de pootjes op hun maximale breedte staan.
Ja dan schijt ik 7 kleuren bagger omdat ik bang ben dat 'ie naar rechts omflikkert _O-

Een videootje op YT maakte overigens gebruik van een blokkie hout onder de jiffy, zodat 'ie initieel al rechterop staat.. Alleen had ik ff geen geschikt dingetje op straat liggen zojuist.. Volgende keer ff een stukkie hout meenemen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 20-04-2017 19:11 ]

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Dat wordt de nummerplaathouder vervangen voor een kleinere :P

Edit: spuit elf :+

• Osiris
  • Niet online
Maegrim schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:31:
[...]

Dat wordt de nummerplaathouder vervangen voor een kleinere :P

Edit: spuit elf :+
Sowieso geen slecht idee, aangezien d'r reclame op staat }:| :P

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Osiris schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:10:
[...]

:D Mebbe.. :P

[...]

Ja dan schijt ik 7 kleuren bagger omdat ik bang ben dat 'ie naar rechts omflikkert _O-

Een videootje op YT maakte overigens gebruik van een blokkie hout onder de jiffy, zodat 'ie initieel al rechterop staat.. Alleen had ik ff geen geschikt dingetje op straat liggen zojuist.. Volgende keer ff een stukkie hout meenemen :)
Had ik in het begin ook bij het op de middenbok zetten, zeker omdat bij mij de bok heel ver naar achter zit. Je went aan het gewicht en je word er handig in.

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:02

Als je veel snelweg rijdt kan t ook van t verkeer voor je komen, vooral bestelbussen geven onwijs veel turbulentie. Ik rijd liever met 200 op mn naked vol in de wind, dan met 120 achter een busje.

• Osiris
  • Niet online
DraZ666 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:53:
[...]

Als je veel snelweg rijdt kan t ook van t verkeer voor je komen, vooral bestelbussen geven onwijs veel turbulentie. Ik rijd liever met 200 op mn naked vol in de wind, dan met 120 achter een busje.
Ligt d'r aan hoe dicht je er achter zit O-) :+

Verwijderd

[...]

Ik rij toch heel lang op nakeds maar 200 vol in de wind op de helweg :N

Doe mij dan dat busje maar.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Anoshky schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:05:
[...]
Stand van het ruitje helemaal omlaag en een verhoogd zadel? Of kom je dan niet meer met je voeten bij de grond? O-)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:04:
[...]

Ik rij toch heel lang op nakeds maar 200 vol in de wind op de helweg :N

Doe mij dan dat busje maar.
't Gaat makkelijk, en je kunt zelfs op een simpele "naked" een SS óók (met gemak?) vóór blijven / bij houden, maar als je daarvoor met een motorfiets gaat rijden op de openbare weg dan heb je een aantal dingen nog niet hélmaal goed begrepen IMHO :P

• gebruikershaes
  • Laatst online: 00:52
[...]

Als je in de turbulentie van je voorganger rijdt, dan zit je er te dicht op :p

200 op een naked snap ik ook niet helemaal. Heb nog niet de top van die van mij getest omdat ik bij 170 het gevoel heb dat ik mn hoofd door een veel te kleine trui aan het duwen ben. Als ik ga liggen is de wind echt weg en dan wil het wel, maar dat is ook zo ahum.

[ Voor 25% gewijzigd door gebruikershaes op 20-04-2017 21:09 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:21

steveman

Comfortabel ten onder

Vandaag weer opgehaald :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lyozUJ8.png

"was wel hoog tijd"

Mja, dat vermoeden had ik al, gelijk ook Öhlins-veertjes er in.

Van 't weekend de poten maar weer monteren, en proberen!

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 20-04-2017 21:41 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom dat "Ty-Wrap" ding om de binnenpoot? Vertrouwen ze (of jij) de instellingen niet en moet er nog wat afgesteld worden aangaande de "inbound" demping ?

Je hád zo te zien nog wel wat ruimte over :9

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 20-04-2017 21:49 ]

• Thoit
Zojuist eindelijk de navigatie aangesloten. Uiteindelijk maar een dikker kabeltje aan het dunne kabel gesoldeerd en zodoende alles vast kunnen krijgen.

Tevens ook de verwarmde handvaten gemonteerd. De originele waren helemaal versleten. Erg prettig, enige nadeel is dat ze smaller zijn dan de originele handvaten.

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Thoit schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:53:
Zojuist eindelijk de navigatie aangesloten. Uiteindelijk maar een dikker kabeltje aan het dunne kabel gesoldeerd en zodoende alles vast kunnen krijgen.

Tevens ook de verwarmde handvaten gemonteerd. De originele waren helemaal versleten. Erg prettig, enige nadeel is dat ze smaller zijn dan de originele handvaten.
Ik wil dit ook nog doen bij mijn Street triple, maar ik kan geen makkelijke en goede uitleg vinden om dit te doen zodat hij geschakeld is met het contact. Heb jij gewerkt met een relais?

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 19:36
Eoghlear schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:11:
[...]

Is ie dan nog waterdicht? Wil je een foto op het forum zetten?
Nee, die usb aansluiting is niet waterdicht als je dat klepje open hebt.

Waar wil je een foto van? Je stopt de usb kabel gewoon in je TT op dezelfde manier als wanneer je m met de pc verbindt...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 18:14
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:32:
[...]

Had ik in het begin ook bij het op de middenbok zetten, zeker omdat bij mij de bok heel ver naar achter zit. Je went aan het gewicht en je word er handig in.
Middenbok heb je met je rijlessen toch wel geleerd? ;)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

InZane schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:20:
[...]

Middenbok heb je met je rijlessen toch wel geleerd? ;)
Nope. Onze lesmotoren hadden alleen een zijstandaard en hadden een paddock stand in de garage.

• Thoit
GloriX schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:04:
[...]

Ik wil dit ook nog doen bij mijn Street triple, maar ik kan geen makkelijke en goede uitleg vinden om dit te doen zodat hij geschakeld is met het contact. Heb jij gewerkt met een relais?
Het is echt super simpel aan te sluiten. Het meest lastige was om bij de accu te komen. Daarvoor moesten een hoop kapjes e.d. weg.

Er zit een controller bij die kijkt of de accu geladen wordt. Als de motor niet draait dan gaat het "Battery safe mode" lampje branden. Via de controller kan je de grips dan ook uitzetten :)

Afbeeldingslocatie: https://www.jossmit.nl/contents/media/oxford-hotgrips-touring-v8-controller.jpg

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Thoit schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 07:45:
[...]

Het is echt super simpel aan te sluiten. Het meest lastige was om bij de accu te komen. Daarvoor moesten een hoop kapjes e.d. weg.

Er zit een controller bij die kijkt of de accu geladen wordt. Als de motor niet draait dan gaat het "Battery safe mode" lampje branden. Via de controller kan je de grips dan ook uitzetten :)

[afbeelding]
Die controller werkt echt prima. Heb het zelf ook. Liep een keertje de winkel in zonder de handvatverwarming uit te zetten, toen ik terug kwam stond de verwarming uit en startte de motor nog :D
Direct aangesloten op de accu, zonder iets er tussen.

XBL: DonFrans

• Thoit
Gisteren trouwens ook eindelijk de nieuwe kleding binnengekregen.

Jas:

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelhelmen.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/5/15rev0293_1_/rev-it-motorjassen-rev-it-dayton-dark-green-10.jpg

Broek:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorkleding.nl/thumbnails/16626_1800_1800_0/revit-factor-3-zwart.jpg

Zit echt heerlijk dat spul, had qua textiel nog steeds een heel goedkoop Lidl pak wat ik ooit voor het lessen gekocht had. Dit is toch wel een hele verademing :*)

• Anoshky
caesar1000 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:30:
[...]

Stand van het ruitje helemaal omlaag en een verhoogd zadel? Of kom je dan niet meer met je voeten bij de grond? O-)
Euh inderdaad :+
Omgekeerd zou misschien wel een optie zijn: verlaagd zadel (kan ik meteen ook makkelijker bij de grond) + verhoogde ruit O-)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thoit schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 07:45:
[...]

[afbeelding]
Ja dit! Prima spul van Oxford. Worden ook goed heet :)
Thoit schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:53:
Je weet dat er van Oxford drie verschillende modellen zijn? De Touring is geloof ik het breedste, die paste ook perfect bij mijn Fazer uit '99.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Thoit
noes schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:38:
[...]

Ja dit! Prima spul van Oxford. Worden ook goed heet :)

[...]

Je weet dat er van Oxford drie verschillende modellen zijn? De Touring is geloof ik het breedste, die paste ook perfect bij mijn Fazer uit '99.
Ik heb de touring, deze had ik besteld: http://www.tenkateshop.co...en-beste-versie-m193-5693

Maar ik zie nu dat er een adventure model is. Eens mailen of ik de handvaten alleen kan omruilen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mooie kmstand aangetikt net onderweg:

111111

Kwam nog goed uit net bij afrit de Meern met wat ruimte om te stoppen voor de foto ook *O*
[...]

Dat kan gigantisch schelen inderdaad, achter iets lomps als een bestelbusje zitten geeft gigantische turbulentie. En dan hoef je niet eens direct op de bumper te hangen...

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10 19:25
Thoit schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:33:
Gisteren trouwens ook eindelijk de nieuwe kleding binnengekregen.

Jas:

[afbeelding]
Wow gecharmeerd van die jas! :D Binnenkort maar eens ergens passen.. Gaat me weer geld kosten. Is hij niet te warm voor de zomer?

• Thoit
Joost.B schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:24:
[...]

Wow gecharmeerd van die jas! :D Binnenkort maar eens ergens passen.. Gaat me weer geld kosten. Is hij niet te warm voor de zomer?
Het is van een of andere ademende stof gemaakt, en je kunt de binnenvoering eruit halen. Als het echt warm is doe ik wel een doorwaaijas aan.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24

charrel

Cortisol4life..

Chakotay schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:11:
Mooie kmstand aangetikt net onderweg:

[afbeelding]
Mijn foto was toen op 111.112km ik kon niet stoppen.....
De 123456 ging ook niet lukken, die was ik vergeten en toen ik er aan dacht was ik er al voorbij. Dash staat meestal op de dagteller.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:21

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:44:
Waarom dat "Ty-Wrap" ding om de binnenpoot? Vertrouwen ze (of jij) de instellingen niet en moet er nog wat afgesteld worden aangaande de "inbound" demping ?

Je hád zo te zien nog wel wat ruimte over :9
Allereerst: Meten is weten :Y) En je ziet tot waar de indicator kwam aan de hand van de verplaatste siliconenspray, helaes wat roestpuntjes die weggepolijst moesten worde, dus bedekt houden om het zo lang mogelijk vlak te houden.

Na dat inveren is de indicator natuurlijk weer omhoog verplaatst, zoals te zien aan z'n wat scheve stand.

Zo makkelijk is het soms :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
charrel schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:53:
[...]

Mijn foto was toen op 111.112km ik kon niet stoppen.....
De 123456 ging ook niet lukken, die was ik vergeten en toen ik er aan dacht was ik er al voorbij. Dash staat meestal op de dagteller.
Het moet altijd maar net uitkomen idd... Maar met een GS kun je toch overal wel stoppen? :+ (ok, midden in een lange tunnel is misschien niet handig)

Ik had op de RSV nog een foto willen hebben van 80085, maar die was wel mislukt helaas :P

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tankiej schreef op donderdag 20 april 2017 @ 07:43:
[...]

Ervaringen van wat ik tot nu toe gezien heb aan LED verlichting op auto's/motoren. Het grote nadeel dat ik tot nu toe wel bij bijna alle LED lampen zie die als vervanging voor halogeen dienen, is dat ze een erg slecht lichtbeeld hebben. Veel strooilicht waardoor je tegenliggers verblind..

[...]

Daarom wordt meestal een 5W LED ook gezien als vervanger voor een 50W halogeen bijvoorbeeld, dat je evenveel licht hebt bij een lager wattage ;)
Die Cyclops verlichting is 20-25W bij dimlicht, ten opzichte van 55W bij halogeen dimlicht. Die zullen dus vast meer licht geven, maar of dat overdag nut heeft..

[...]

Dat is dus wat ik betwijfel, volgens mij is dat namelijk niet zo. Ik kan echter geen enkel onderzoek vinden die hier iets mee gedaan heeft, dus ik weet niet of het zo is. Het enige dat ik hierover vind zijn beweringen van verkopers die zelf LED verlichting verkopen..
Vanuit eigen waarnemingen op de weg heb ik niet het idee dat auto's/motoren met LED verlichting mij eerder opvallen dan auto's met halogeen, bij daglicht.
Wellicht alleen omdat ik wel geïnteresseerd ben in auto's en LED verlichting (tot een paar jaar geleden in ieder geval) nog betekende dat er een nieuwe/dure auto aan kwam :+

Iets wat veel contrast heeft ten opzichte van de achtergrond valt op. Een grijze auto op een bewolkte dag valt ook minder snel op dan een fel rode/gele/oranje/groene/blauwe auto op diezelfde dag :)
Nogmaals ik heb bijna geen strooilicht met een projector koplamp en goeie heldere glazen én een juiste combo van de goeie lampen.

Schijnen ook net zo ver/verder dan halogeen, je hebt meer lichtvermogen dus het komt ook verder. Zo niet kwestie van goed afstellen. :)

En dat wit licht meer opvalt is iets wat je ook bij rijtrainingen veel hoort, maar let ook maar eens op als je een motorrijder achter je hebt rijden in de schemer met daarachter een auto. Met halogeen valt ie tussen de koplampen weg, met wit licht of xenon valt ie gewoon op. :)
lolgast schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:52:
Ik moest vanmorgen gewoon krabben :O

* lolgast vertrekt om 6:30 uur
Was 3 ochtenden echt fucking koud van de week ja, niet gezond. :X

O en wheelies for days *O* Gixxer is echt niet goed voor mijn rijbewijs _O- Vanochtend weer lekker rustig op de weg, tempo zat er al snel vrij stevig in. :+ Hier bij ehv zat er op een gegeven moment een Golfje achter mij met een grote intercooler in de bumper, die had even 2x pech. :+ Daarna de snelweg afgedraaid en op de doorgaande weg trok ik even door in zijn 1, hop wiel de lucht in _O- :+ Too easy :+

Merk wel dat je beter een volle wheelie kan maken dan zo een laf hopje, dan heb je ook best wat onrust in de voortrein. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 21-04-2017 10:53 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 10:10
Joopieboy schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:45:
[...]

Nogmaals ik heb bijna geen strooilicht met een projector koplamp en goeie heldere glazen én een juiste combo van de goeie lampen.
Ik heb het dan ook over 'bijna alle', niet 'alle'. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen :)
Schijnen ook net zo ver/verder dan halogeen, je hebt meer lichtvermogen dus het komt ook verder. Zo niet kwestie van goed afstellen. :)

En dat wit licht meer opvalt is iets wat je ook bij rijtrainingen veel hoort,
Je hoort het inderdaad. Ik hoor het ook van veel mensen dat het zo zou zijn, maar merk het zelf niet. Daarnaast kan ik ook niets vinden m.b.t. een onderzoek hierover en niemand heeft mij tot nu toe iets dergelijks aan kunnen leveren. Dus het blijft bij het 'horen van iemand'..
maar let ook maar eens op als je een motorrijder achter je hebt rijden in de schemer met daarachter een auto. Met halogeen valt ie tussen de koplampen weg, met wit licht of xenon valt ie gewoon op. :)

[...]
Maar ik heb het juist over bij daglicht, niet over schemer. Dat valt bij mij niet onder de term daglicht :)

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daglicht hoef je niet veel meer op te vallen toch? :P

En probleem is denk ik het meeste met van die led lampjes met meerdere 'bronnen' hebben, dus meerdere chipjes, probleem is dan dat je geen lichtpunten hebt vanwaar het je reflector of projector in kan. Dát geeft problemen/slecht licht.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• InZane
HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 07:25:
[...]

Nope. Onze lesmotoren hadden alleen een zijstandaard en hadden een paddock stand in de garage.
Best stom eigenlijk. Van mij zouden ze het op- en afbokken een verplicht onderdeel mogen maken op een examen, net zoals dat je de motor lopend achteruit in een parkeervak moet kunnen manoeuvreren. Je moet even weten hoe het moet, maar daarna is het een makkie :)

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

InZane schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:16:
[...]

Best stom eigenlijk. Van mij zouden ze het op- en afbokken een verplicht onderdeel mogen maken op een examen, net zoals dat je de motor lopend achteruit in een parkeervak moet kunnen manoeuvreren. Je moet even weten hoe het moet, maar daarna is het een makkie :)
Een beetje rijschool zou het ook aan moeten bieden, ook al zit het niet in het examen. De hellingtest is ook zoiets. Ik heb dat op mijn rijschool nooit gehad. Laat mijn motor nou in een ondergrondse garage staan waarbij het soms wel eens wil gebeuren dat een auto bovenaan de helling ineens stil staat. Dan helpt het wel als je een keer hebt kunnen oefenen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 10:10
Joopieboy schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:03:
Daglicht hoef je niet veel meer op te vallen toch? :P
Soms wel, niet altijd nee :+
En probleem is denk ik het meeste met van die led lampjes met meerdere 'bronnen' hebben, dus meerdere chipjes, probleem is dan dat je geen lichtpunten hebt vanwaar het je reflector of projector in kan. Dát geeft problemen/slecht licht.
Klopt, die zijn sowieso niet goed. Wellicht leuk voor thuis, maar ook daar zijn ze niet geweldig. Beter is om een lampje te hebben met één of twee goede LEDs als lichtbron :)

• Anoshky
w4rguy schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:19:
[...]

Een beetje rijschool zou het ook aan moeten bieden, ook al zit het niet in het examen. De hellingtest is ook zoiets. Ik heb dat op mijn rijschool nooit gehad. Laat mijn motor nou in een ondergrondse garage staan waarbij het soms wel eens wil gebeuren dat een auto bovenaan de helling ineens stil staat. Dan helpt het wel als je een keer hebt kunnen oefenen.
Als je het met een auto kunt, dan kun je het met een motor ook wel toch?
Dat is toch volledig dezelfde techniek?

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:52
LED is voor de tegenliggers meestal niet fijn. Tenminste ervan uitgaande dat zwaaien met de middelvinger niet 'normaal' is hier ;-). Maar als je de winter/donker door gaat rijden is het wel ideaal hoor, scheelt enorm in lichtopbrengst.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Anoshky schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:23:
[...]

Als je het met een auto kunt, dan kun je het met een motor ook wel toch?
Dat is toch volledig dezelfde techniek?
Kan je mij de handrem aanwijzen op je motor?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Ik heb deze: http://stores.advmonster.com/h4-r3-led-headlight/

één led voor de gewone straal (bovenaan), één voor de 'high beam' (onderaan).

Ik heb persoonlijk het gevoel dat het ook prima werkt (mooi horizontaal lichtbeeld).
w4rguy schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:24:
[...]
Starten op een helling met de handrem? da's voor mietjes 8) Spelen met voetrem en koppeling, zo doe je dat (met de auto ook trouwens)

[ Voor 39% gewijzigd door Dryhte op 21-04-2017 11:26 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
w4rguy schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:24:
[...]

Rechtsvoor, in de buurt van de gashendel :+

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Chakotay schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:26:
[...]

Rechtsvoor, in de buurt van de gashendel :+
8)7 Ik wist dat die ging komen. Maar de beweging is natuurijk wel heel anders.

Auto, Handrem los met je hand, koppeling ene voet, gas andere voet.
Motor: Voor rem met rechterhand, gas met rechterhand en koppeling linkerhand. Met name die rechterhand is dan druk :P.
Zelf kies ik voor het gebruik van de voetrem bij een helling. Maar ik heb video's gezien waar ze de hellingproef op een motor met de voor rem doen. Om de 1 of andere reden kan ik niet mijn voor rem + gas tegelijk bedienen. Die beweging gaat niet goed. Of mijn hand draait en mijn voor rem gaat los, of mijn voor rem knijpt aan en ik wissel mijn gas niet.

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:52
Ik ben stiekem geen motorrijder, maar gebruik een vierwieler :-)

Ik gebruik:
Led dagrijverlichting voor en achter (standaard)
Led dimlicht (standaard)
Led grootlicht (standaard)
Ledbar PIAA RF18 (hybride)
Rigid LED SRQ set (flood)

Verstralershop in Sneek heeft ook mooie kleine setjes (verstraler/breed/hybride)

[ Voor 6% gewijzigd door e.looijenga op 21-04-2017 11:33 ]

Verwijderd

Ik ben stiekem ook geinteresseerd in motor rijden, ben aan uit het uitzoeken wat een rijbewijs gemiddeld kost in 2017. Zie overal wel wat prijzen staan maar dat zijn toch echt gegevens van 2007 etc. Ook vraag ik me af of ik niet beter 2 jaar kan wachten en dan voor het A rijbewijs, ben nu 22 en zou dan voor de A2 gaan. Andere kant, als snelheid het enige verschil is tussen 35 kw motoren en > dan vind ik dat snel zat gaan. Nu nog me ouders zien te overtuigen :+

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:03:

Een halogeen-gloeidraad is ook geen puntbron ;)

• Anoshky
w4rguy schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:29:
[...]

8)7 Ik wist dat die ging komen. Maar de beweging is natuurijk wel heel anders.

Auto, Handrem los met je hand, koppeling ene voet, gas andere voet.
Motor: Voor rem met rechterhand, gas met rechterhand en koppeling linkerhand. Met name die rechterhand is dan druk :P.
Zelf kies ik voor het gebruik van de voetrem bij een helling. Maar ik heb video's gezien waar ze de hellingproef op een motor met de voor rem doen. Om de 1 of andere reden kan ik niet mijn voor rem + gas tegelijk bedienen. Die beweging gaat niet goed. Of mijn hand draait en mijn voor rem gaat los, of mijn voor rem knijpt aan en ik wissel mijn gas niet.
Nooit gedaan en ook nooit geleerd met de handrem in de auto :P
Altijd met de gewone rem en koppeling spelen, werkt het best!

En ik herken je probleem van gas+rem, revmatchen+remmen op hetzelfde moment lukt mij niet.
Als ik mijn rem inknijpt en ik wil een dot gas geven dan knijp ik de rem keihard in, ik krijg het maar niet in mijn motoriek...

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:32:
Ik ben stiekem ook geinteresseerd in motor rijden, ben aan uit het uitzoeken wat een rijbewijs gemiddeld kost in 2017. Zie overal wel wat prijzen staan maar dat zijn toch echt gegevens van 2007 etc. Ook vraag ik me af of ik niet beter 2 jaar kan wachten en dan voor het A rijbewijs, ben nu 22 en zou dan voor de A2 gaan. Andere kant, als snelheid het enige verschil is tussen 35 kw motoren en > dan vind ik dat snel zat gaan. Nu nog me ouders zien te overtuigen :+
Ik was net iets meer dan €1000 kwijt voor mijn rijbewijs. Redelijke geprijsde (geen bodemprijs) rijschool, maar weinig lessen nodig gehad. Ik had geloof ik 6 lessen AVB, 7 AVD. Een les was bij mij 100 minuten.
Je moet voor je volledig A nog een keer gaan afrijden. Als je dat geen probleem vindt, kan je nu voor A2 gaan.

XBL: DonFrans

• Leviathius
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:32:
Leuk dat je wilt gaan motorrijden! Je zult geen spijt krijgen van je keuze.

Om antwoord te geven op je vragen:
1. De prijs. Mij heeft het ongeveer 1300€ gekost dacht ik. Je moet een beetje er vanuit gaan dat je 8 a 10 lessen (60min) kwijt bent voor AVB en 8 a 10 voor AVD. Mijn top tip is om niet voor een 'pakket' aanbieding te gaan, want het grote nadeel is dat je vast zit aan je aantal lessen. Stel je kunt het met minder, dan zal je rijschool toch nog het pakket volledig gebruiken en waarschijnlijk nog een paar lesjes extra.

2. A2 nu of A over 2 jaar. Ik zat 1 jaar geleden met precies hetzelfde dilemma en dan had ik zelfs dat ik maar 1,5 jaar zou moeten wachten op me A en tegen de tijd dat ik me A2 had was het nog maar 1 jaar wachten. Toch heb ik besloten om gewoon voor me A2 te gaan, want ik kon echt niet wachten om te rijden. Qua snelheid inderdaad scheelt het niet veel (er vanuit gaande dat je een 35kw motor neemt en niet minder dan 25kw ofzo). Mijn Honda CB500F (35kw) kan 180 op de snelweg halen en ik rijd menig automobilist eruit bij de stoplichten naar mijn werk. Naar mijns inziens is alles wat meer dan 35kw heeft, het puur voor de acceleratie is. Topsnelheden boven de 180km/u zijn in Nederland lastig haalbaar en als je het haalt ben je gewoon een malloot, want er hoeft maar 1 koekblik opzij te schuiven en je ligt met je harses tussen de vangrail... Om over de hoge boetes en rijbewijs kwijtraken nog maar te zwijgen.. Het voordeel van wachten voor je A-rbw is dat je niet een extra AVD examen hoeft te doen als je van A2 naar A gaat. Het nadeel is dat je 2 jaar moet wachten. Dus je moet het voor jezelf overwegen of jij het waard vind om dan in het gehele proces 200-300€ extra te betalen om nu al te kunnen rijden. Of 200/300€ besparen en 2 jaar wachten.

Ik heb dus ervoor gekozen om lekker nu te gaan rijden. Mijn nadeel is zelfs dat ik 25 ben tegen de tijd dat ik voor me A mag.. Tenzij ik AVB+AVD wil doen, dan kan ik eind augustus dit jaar al :+.

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

Anoshky schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:37:
[...]

Nooit gedaan en ook nooit geleerd met de handrem in de auto :P
Altijd met de gewone rem en koppeling spelen, werkt het best!

En ik herken je probleem van gas+rem, revmatchen+remmen op hetzelfde moment lukt mij niet.
Als ik mijn rem inknijpt en ik wil een dot gas geven dan knijp ik de rem keihard in, ik krijg het maar niet in mijn motoriek...
Hoeveel vingers gebruiken jullie om mee te remmen? Ik gebruik er 2, mijn wijs- en middelvinger. Met de andere drie kan ik dan makkelijk tegelijk mijn gashendel bedienen. Tot nu toe nooit problemen mee gehad.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
byn124 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:53:
[...]

Hoeveel vingers gebruiken jullie om mee te remmen? Ik gebruik er 2, mijn wijs- en middelvinger. Met de andere drie kan ik dan makkelijk tegelijk mijn gashendel bedienen. Tot nu toe nooit problemen mee gehad.
Ik heb alvast geleerd altijd met de hele hand te remmen ;) (4 vingers dus).

Verwijderd

Leviathius schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:43:
[...]

1. De prijs. Mij heeft het ongeveer 1300€ gekost dacht ik. Je moet een beetje er vanuit gaan dat je 8 a 10 lessen (60min) kwijt bent voor AVB en 8 a 10 voor AVD. Mijn top tip is om niet voor een 'pakket' aanbieding te gaan, want het grote nadeel is dat je vast zit aan je aantal lessen. Stel je kunt het met minder, dan zal je rijschool toch nog het pakket volledig gebruiken en waarschijnlijk nog een paar lesjes extra.

2. A2 nu of A over 2 jaar. Ik zat 1 jaar geleden met precies hetzelfde dilemma en dan had ik zelfs dat ik maar 1,5 jaar zou moeten wachten op me A en tegen de tijd dat ik me A2 had was het nog maar 1 jaar wachten. Toch heb ik besloten om gewoon voor me A2 te gaan, want ik kon echt niet wachten om te rijden. Qua snelheid inderdaad scheelt het niet veel (er vanuit gaande dat je een 35kw motor neemt en niet minder dan 25kw ofzo). Mijn Honda CB500F (35kw) kan 180 op de snelweg halen en ik rijd menig automobilist eruit bij de stoplichten naar mijn werk. Naar mijns inziens is alles wat meer dan 35kw heeft, het puur voor de acceleratie is. Topsnelheden boven de 180km/u zijn in Nederland lastig haalbaar en als je het haalt ben je gewoon een malloot, want er hoeft maar 1 koekblik opzij te schuiven en je ligt met je harses tussen de vangrail... Om over de hoge boetes en rijbewijs kwijtraken nog maar te zwijgen.. Het voordeel van wachten voor je A-rbw is dat je niet een extra AVD examen hoeft te doen als je van A2 naar A gaat. Het nadeel is dat je 2 jaar moet wachten. Dus je moet het voor jezelf overwegen of jij het waard vind om dan in het gehele proces 200-300€ extra te betalen om nu al te kunnen rijden. Of 200/300€ besparen en 2 jaar wachten.

Ik heb dus ervoor gekozen om lekker nu te gaan rijden. Mijn nadeel is zelfs dat ik 25 ben tegen de tijd dat ik voor me A mag.. Tenzij ik AVB+AVD wil doen, dan kan ik eind augustus dit jaar al :+.
Wow super antwoord, heb ik zeker wat aan. Had al wat rondgekeken en vind die Kawasaki Ninja 300 echt heel gaaf en voor mij is dat denk ik ook echt gek zat, ben hoogstwaarschijnlijk niet zo een held op een motor, dus echt de hogere snelheden 200+ ga ik toch echt nooit van me leven rijden :+
Had ook iets van 1000+- voor me rijbewijs in gedachte, volgende week inschrijven voor een proeflesje en dan kijken we weer verder. ben benieuwd!

• Leviathius
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:13:
[...]

Wow super antwoord, heb ik zeker wat aan. Had al wat rondgekeken en vind die Kawasaki Ninja 300 echt heel gaaf en voor mij is dat denk ik ook echt gek zat, ben hoogstwaarschijnlijk niet zo een held op een motor, dus echt de hogere snelheden 200+ ga ik toch echt nooit van me leven rijden :+
Had ook iets van 1000+- voor me rijbewijs in gedachte, volgende week inschrijven voor een proeflesje en dan kijken we weer verder. ben benieuwd!
Ninja 300 is zeker een leuke A2 motor. @DragonSlayer666 heeft hem ook.

Proefles. Goeie keus, maar kan je nu al verzekeren dat je ermee door gaat met het halen van je rijbewijs. Veel plezier in ieder geval met lessen alvast :9

Verwijderd

Gisteren weer wezen rijden met een vriend, rondje Posbank gedaan en samen geoefend op het CBR terrein. Het is met de racer inderdaad een fors stuk lastiger om de halve draai en 8 te doen, met de R1150 van hem ging het in 1 streep goed met ruimte over. Enorm verschil qua fiets :)

Maar man man man wat is die fiets genieten, briljant, de Posbank over rossen met de brul uit die tweepitter en hij laat zich supermakkelijk sturen. Die R1150 voelde een stuk minder vertrouwd wat dat betreft, kantelt lastiger in, de rechte zit maakt het anders.

Links en rechts wat commentaar gekregen dat ik het stom was om een nieuwe motor te kopen, maar ik heb er nog geen seconde spijt van. Wat een briljant ding, helemaal gek met het ding, de reacties van mensen die hem zien zijn ook leuk: allemaal enthousiast, zelfs bij de stoplichten gaat er soms een raampje omlaag en een duimpje omhoog. Elke cent waard :)

/me happy met de fiets

Enige puntje, de bak, wordt binnenkort door BMW NL onderzocht. Die R1150 schakelt ondanks z'n leeftijd van 16 jaar soepeler en stiller dan die van mij, laat staan dat 'ie zou zingen..

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:53
Over half uurtje examen voor avd! Whish me luck

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:31
Zet 'm op!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:20:

Links en rechts wat commentaar gekregen dat ik het stom was om een nieuwe motor te kopen, maar ik heb er nog geen seconde spijt van. Wat een briljant ding, helemaal gek met het ding, de reacties van mensen die hem zien zijn ook leuk: allemaal enthousiast, zelfs bij de stoplichten gaat er soms een raampje omlaag en een duimpje omhoog. Elke cent waard :)
Ik snap nooit waarom andere daarom gaan zeuren. Als niemand een nieuwe motor zou kopen dan zou de tweedehandse markt ook niet bestaan ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Koppeling slipt nu ook in zijn twee bij volgas boven de 6k rpm :').
Hij was dus toch echt onderweg naar zijn overlijden :P.

Prijsopgave gehad, ongeveer 220 euro voor vervanging. Is te doen. Komt er wel een DRC in.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-04-2017 12:38 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
byn124 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:53:
[...]

Hier hetzelfde, wijs- & middelvinger. Liggen in druk verkeer ook altijd op de hendel voor net een beetje kortere reactietijd.

• Wootlock
  • Laatst online: 20-11 14:08

Wootlock

Evilution

Na lang nadenken toch besloten om de street triple in te ruilen voor een z900.
De reden hiervoor was toch dat ik de street wat klein aanvoelde voor mijn lengte (1.96m) De kawa voelt iig al een stuk groter aan (zeker met het verhoogde zadel)
Dus ja nu blij met de kawa z900 ! :) ondertussen de eerste 250 er al op gezet, bij de 1k km beurt de taartschep vervangen voor een korte !
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/qx030n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/s4vp5t.jpg

"Don't let your dreams be memes"

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die groene accenten vind ik wel heel gaaf!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03:30
Proficiat met de aankoop! Mooi motor :D

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 18:36
Wootlock schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:02:
De reden hiervoor was toch dat ik de street wat klein aanvoelde voor mijn lengte (1.96m) De kawa voelt iig al een stuk groter aan (zeker met het verhoogde zadel)
Dus ja nu blij met de kawa z900 ! :) ondertussen de eerste 250 er al op gezet, bij de 1k km beurt de taartschep vervangen voor een korte !
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit.
Die taartschep is best wel erg ja :o Wel mooie rode reflectoren aan de zijkant, dat kan levens redden ;)

• InZane
Wootlock schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi ding man! Gefeliciteerd!

Die taartschep kan inderdaad echt niet :D

Verwijderd

Mooie fiets man, veel plezier ermee!

• mamorunl
  • Laatst online: 20-11 19:09
Mooi apparaat! Veel plezier :-)

• Wootlock
  • Laatst online: 20-11 14:08

Wootlock

Evilution

Thanks !

Ja de taartschep gaat er ook zeker af, ten tijden van de aankoop was er nog geen verkorte houder beschikbaar, vorige week een telefoontje gehad dat die nu binnen is dus die wordt z.s.m vervangen ;)

"Don't let your dreams be memes"

• Thoit
Mooie fiets, stickertje op spatbord aan de voorkant zou ik er ook direct afhalen :P

• Leviathius
Gaaf die Z900! Ziet er goed uit!

Verwijderd

Leviathius schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:43:
[...]

Al met al was ik ook 1200 euro kwijt voor mijn A rijbewijs. Ik heb wel voor een pakket gekozen en gewoon even onderhandeld van tevoren. Wanneer ik minder lessen nodig had kreeg ik deze gewoon teruggestort. De rijschool was hier heel relaxed in wat ik wel eigenlijk terug zie in de hele motor community. 8)

Ik vind wel dat je ook rekening moet houden met de kosten daarna. Ik was zo ook nog wel 1000 euro kwijt aan gear. Helm 300 euro, broek 150 euro, handschoenen 80 euro en jas 400 euro.

Wat betreft schoeisel ben ik nog aan het kijken. Voor nu voldoen normale schoenen het voor mij prima maar misschien dat iemand hier mij kan wijzen op de nadelen (veiligheid?) hiervan?

• Leviathius
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:26:
[...]

Al met al was ik ook 1200 euro kwijt voor mijn A rijbewijs. Ik heb wel voor een pakket gekozen en gewoon even onderhandeld van tevoren. Wanneer ik minder lessen nodig had kreeg ik deze gewoon teruggestort. De rijschool was hier heel relaxed in wat ik wel eigenlijk terug zie in de hele motor community. 8)

Ik vind wel dat je ook rekening moet houden met de kosten daarna. Ik was zo ook nog wel 1000 euro kwijt aan gear. Helm 300 euro, broek 150 euro, handschoenen 80 euro en jas 400 euro.

Wat betreft schoeisel ben ik nog aan het kijken. Voor nu voldoen normale schoenen het voor mij prima maar misschien dat iemand hier mij kan wijzen op de nadelen (veiligheid?) hiervan?
Rijscholen zijn inderdaad best relaxed, maar waarom onderhandelen over een pakket waar je 50€ mee bespaart t.o.v losse lessen. Aghja maakt allemaal niet uit, als er maar gelest wordt :D

De kosten na het rijbewijs zijn inderdaad niet onbelangrijk. Goeie!

Wat betreft schoenen kan ik casual motorschoenen wel aanraden. Heb zelf de Alpinestars J-6 (bruin) en ben er uiterst tevreden over. Uiteraard heb je veel meer modellen, maar zijn echt aan te raden. Normale schoenen hebben namelijk bij lange na niet de slijtvastheid van motorschoenen en zijn niet zo stevig gestikt. (bergschoenen zijn een uitzondering) Vooral enkelbescherming is belangrijk. Eigenlijk zijn de casual motorschoenen daar ook niet helemaal geschikt voor, maar ze hebben in ieder geval meer bescherming dan normale schoenen.

Pagina: 1 ... 33 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.