Tankiej schreef op donderdag 20 april 2017 @ 07:43:
[...]
Ervaringen van wat ik tot nu toe gezien heb aan LED verlichting op auto's/motoren. Het grote nadeel dat ik tot nu toe wel bij bijna alle LED lampen zie die als vervanging voor halogeen dienen, is dat ze een erg slecht lichtbeeld hebben. Veel strooilicht waardoor je tegenliggers verblind..
[...]
Daarom wordt meestal een 5W LED ook gezien als vervanger voor een 50W halogeen bijvoorbeeld, dat je evenveel licht hebt bij een lager wattage

Die Cyclops verlichting is 20-25W bij dimlicht, ten opzichte van 55W bij halogeen dimlicht. Die zullen dus vast meer licht geven, maar of dat overdag nut heeft..
[...]
Dat is dus wat ik betwijfel, volgens mij is dat namelijk niet zo. Ik kan echter geen enkel onderzoek vinden die hier iets mee gedaan heeft, dus ik weet niet of het zo is. Het enige dat ik hierover vind zijn beweringen van verkopers die zelf LED verlichting verkopen..
Vanuit eigen waarnemingen op de weg heb ik niet het idee dat auto's/motoren met LED verlichting mij eerder opvallen dan auto's met halogeen, bij daglicht.
Wellicht alleen omdat ik wel geïnteresseerd ben in auto's en LED verlichting (tot een paar jaar geleden in ieder geval) nog betekende dat er een nieuwe/dure auto aan kwam
Iets wat veel contrast heeft ten opzichte van de achtergrond valt op. Een grijze auto op een bewolkte dag valt ook minder snel op dan een fel rode/gele/oranje/groene/blauwe auto op diezelfde dag

Nogmaals ik heb bijna geen strooilicht met een projector koplamp en goeie heldere glazen én een juiste combo van de goeie lampen.
Schijnen ook net zo ver/verder dan halogeen, je hebt meer lichtvermogen dus het komt ook verder. Zo niet kwestie van goed afstellen.
En dat wit licht meer opvalt is iets wat je ook bij rijtrainingen veel hoort, maar let ook maar eens op als je een motorrijder achter je hebt rijden in de schemer met daarachter een auto. Met halogeen valt ie tussen de koplampen weg, met wit licht of xenon valt ie gewoon op.

Was 3 ochtenden echt fucking koud van de week ja, niet gezond.
O en wheelies for days

Gixxer is echt niet goed voor mijn rijbewijs

Vanochtend weer lekker rustig op de weg, tempo zat er al snel vrij stevig in.

Hier bij ehv zat er op een gegeven moment een Golfje achter mij met een grote intercooler in de bumper, die had even 2x pech.

Daarna de snelweg afgedraaid en op de doorgaande weg trok ik even door in zijn 1, hop wiel de lucht in

Too easy
Merk wel dat je beter een volle wheelie kan maken dan zo een laf hopje, dan heb je ook best wat onrust in de voortrein.
[
Voor 15% gewijzigd door
Joopieboy op 21-04-2017 10:53
]