Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.582 views

Onderwerpen

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:08
Ethirty schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:12:
[...]

Och, ze hebben altijd nog de beruchte speed-wobble. Ook geen pretje als je stuur wild gaat schudden vanaf een bepaalde snelheid. Dat is gewoon een grove designfout. :X
Net even opgezocht wat je bedoeld, maar daar wordt je inderdaad ook niet vrolijk van :|
Chakotay schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:25:
[...]

Hm, dat is een interessante... Volgens het OM is de minimale lichtdoorlatendheid van een auto-voorruit 75% (en krijg je pas vanaf 55% een boete, apart). Als ik daarmee zonder iets van een zonnebril (beetje lastig opzetten onderweg) ga rijden zie ik bijzonder weinig in de volle zon :P Mooi dat je gelijk gekregen heeft, dat werkt niet voor helmvizieren.

Los daarvan, lang leve het opklapbare zonnevizier :P Ik heb één helm met een getint vizier (not sure welk percentage, met de volle zon erop kan ik nog wel een beetje mijn gezicht zijn in de spiegel maar bij bewolking niet), en eentje met helder vizier met daaronder een opklapbaar zonnevizier. Als ik vroeg vertrek of laat terugga neem ik altijd de 2e helm, want zowel met getint vizier in het donker als met helder vizier in de zon zie ik nogal weinig...
Mijn volgende helm wordt er ook een met helder scherm en zonnevizier. Ik heb nu een getint (lang niet zo donker als die van Pilatus ;)) en als het donker is valt er bijna niet mee te rijden. Zeker de stukken snelweg waar ze de verlichting uitschakelen zijn gewoon vervelend.
Maarja, eerder naar huis omdat je vizier net iets te donker is is ook zowat he O-)

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 23:37

epic_gram

undercover moderator

Een paar pagina's terug in dit topic vroeg ik advies over mijn rijlespakket, en vandaag is er een update! Ik heb me ingeschreven voor een proefles! :D

Dus binnenkort komt hier ook een fotootje van mij + motor + rijbewijs 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:25

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:30:
[...]

Net even opgezocht wat je bedoeld, maar daar wordt je inderdaad ook niet vrolijk van :|

[...]

Mijn volgende helm wordt er ook een met helder scherm en zonnevizier. Ik heb nu een getint (lang niet zo donker als die van Pilatus ;)) en als het donker is valt er bijna niet mee te rijden. Zeker de stukken snelweg waar ze de verlichting uitschakelen zijn gewoon vervelend.
Maarja, eerder naar huis omdat je vizier net iets te donker is is ook zowat he O-)
Ik heb persoonlijk eigenlijk meer moeite met een helder vizier bij volle zon. Gevoelige ogen misschien :P Getint vizier in het donker word pas vervelend als ik de snelweg af ga, en op onverlichte wegen tussen de bomen e.d. kom. Het scheelt ook wel dat je een donker vizier nog open kan klappen als je niets meer zien, maar een helder vizier niet even zwart kunt verven als de zon opeens achter de wolken vandaan komt :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• lolgast
Chakotay schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:35:
[...]

Ik heb persoonlijk eigenlijk meer moeite met een helder vizier bij volle zon. Gevoelige ogen misschien :P Getint vizier in het donker word pas vervelend als ik de snelweg af ga, en op onverlichte wegen tussen de bomen e.d. kom. Het scheelt ook wel dat je een donker vizier nog open kan klappen als je niets meer zien, maar een helder vizier niet even zwart kunt verven als de zon opeens achter de wolken vandaan komt :+
Daar is het zonnevizier dan toch ook voor? Als de zon in je ogen schijnt ;)

Natuurlijk heb ik ook profijt van mijn donkere vizier, hij zit er niet voor niets op. Het doorzichtige vizier ligt ongebruikt stof te happen. Als ik 's middags vertrek ben ik blij met de donkere, maar 's avonds in het donker heb ik er last van. En aangezien een sleutelbos meenemen al een uitdaging is gaat een extra vizier hem helemaal niet worden. Dus mijn volgende helm wordt een keuze gebaseerd op ervaringen uit het verleden :9

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:00

Vrijdag

De Zwarte

epic_gram schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:34:

Dus binnenkort komt hier ook een fotootje van mij + motor + rijbewijs 8)
Positieve instelling! ;)

Veel plezier in elk geval! d:)b

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:39
Chakotay schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:25:
[...]

Hm, dat is een interessante... Volgens het OM is de minimale lichtdoorlatendheid van een auto-voorruit 75% (en krijg je pas vanaf 55% een boete, apart). Als ik daarmee zonder iets van een zonnebril (beetje lastig opzetten onderweg) ga rijden zie ik bijzonder weinig in de volle zon :P Mooi dat je gelijk gekregen heeft, dat werkt niet voor helmvizieren.

Los daarvan, lang leve het opklapbare zonnevizier :P Ik heb één helm met een getint vizier (not sure welk percentage, met de volle zon erop kan ik nog wel een beetje mijn gezicht zijn in de spiegel maar bij bewolking niet), en eentje met helder vizier met daaronder een opklapbaar zonnevizier. Als ik vroeg vertrek of laat terugga neem ik altijd de 2e helm, want zowel met getint vizier in het donker als met helder vizier in de zon zie ik nogal weinig...
Is dat zonnevizier in die 2e helm een beetje goed (qua tint/lichtdoorlatend)? Of is het uit 'nood' wanneer je in een situatie zit dat je eventueel in het donker terug rijdt?
Ik heb nu een helm met getint vizier en die spiegelend is vanaf de buitenkant. Die is vele malen beter dan m'n vorige helm met ingebouwd zonnevizier. Met dat zonnevizier vond ik het bij volle zon nog steeds vervelend, moest eigenlijk nog een zonnebril op eronder..
Nu met het getinte en spiegelende vizier op m'n huidige helm is het perfect. Bij volle zon nergens last van!

Ik rijd bijna nooit in het donker, in de afgelopen 2 jaar zijn die keren op één hand te tellen. Maar die keren dat het wel gebeurde (of kon gebeuren) had ik het heldere vizier ook mee, is in een minuutje omgewisseld

Verwijderd

[...]

Och, ze hebben altijd nog de beruchte speed-wobble. Ook geen pretje als je stuur wild gaat schudden vanaf een bepaalde snelheid. Dat is gewoon een grove designfout. :X
schijnt puur door de handguards te komen. nogsteeds ronduit slecht, maar in ieder geval vrij makkelijk op te lossen. wel raar hoe zo iets tijdens het testen niet is opgevallen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tankiej schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:59:
[...]

Is dat zonnevizier in die 2e helm een beetje goed (qua tint/lichtdoorlatend)? Of is het uit 'nood' wanneer je in een situatie zit dat je eventueel in het donker terug rijdt?
Ik heb nu een helm met getint vizier en die spiegelend is vanaf de buitenkant. Die is vele malen beter dan m'n vorige helm met ingebouwd zonnevizier. Met dat zonnevizier vond ik het bij volle zon nog steeds vervelend, moest eigenlijk nog een zonnebril op eronder..
Nu met het getinte en spiegelende vizier op m'n huidige helm is het perfect. Bij volle zon nergens last van!

Ik rijd bijna nooit in het donker, in de afgelopen 2 jaar zijn die keren op één hand te tellen. Maar die keren dat het wel gebeurde (of kon gebeuren) had ik het heldere vizier ook mee, is in een minuutje omgewisseld
Ik heb even een foto gemaakt van de helm met het vizier naar beneden, met een koffiebekertje erachter om de doorschijnendheid en spiegeling te kunnen zien. Dit is met 2 flinke kantoor-TLbuizen er een goede 1.5 meter boven en een meter opzij:

Vizier R1

Je kunt met die flinke bak licht het bekertje erachter nog net zien, en het spiegelt redelijk. Ik heb hem hem meestal naar beneden geklapt, alleen als het zwaarbewolkt of donker is niet.

Helm is een Schuberth R1 overigens.

• Tankiej
Chakotay schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:08:
[...]

Ik heb even een foto gemaakt van de helm met het vizier naar beneden, met een koffiebekertje erachter om de doorschijnendheid en spiegeling te kunnen zien. Dit is met 2 flinke kantoor-TLbuizen er een goede 1.5 meter boven en een meter opzij:

[afbeelding]

Je kunt met die flinke bak licht het bekertje erachter nog net zien, en het spiegelt redelijk. Ik heb hem hem meestal naar beneden geklapt, alleen als het zwaarbewolkt of donker is niet.

Helm is een Schuberth R1 overigens.
Lastig inschatten op een foto, zeker als ik niet een zelfde situatie met mijn helm kan nabootsen (helm thuis, ander licht bij mij thuis tov bij jou op kantoor) :P

Hij lijkt wel veel meer spiegelend dan het zonnevizier in mijn vorige helm (HJC FS-11). Dat helpt ook wel denk ik :)

Verwijderd

Best knap :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heh, doet hij netjes... Met de gashand zelfs :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Niet alleen knap, maar ook mooi dat zo'n geintje tussen de spelende jeugd ook gewoon kan. Doet 'ie goed! d:)b

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tankiej schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:59:
[...]

Zowel in mn Shoei GT-Air als AGV K3-SV vind ik de lichtdoorlatendheid te groot van het zonnevizier. Zou m graag wat donkerder hebben, of dezelfde lichtdoorlatendheid gecombineerd met polarisatiefilter (polaroid zonnebril effect). Hinderlijke glans van autoruiten wordt daar véél minder mee en is alleen laaghangende zon nog een probleem.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
noes schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:21:
[...]

Zowel in mn Shoei GT-Air als AGV K3-SV vind ik de lichtdoorlatendheid te groot van het zonnevizier. Zou m graag wat donkerder hebben, of dezelfde lichtdoorlatendheid gecombineerd met polarisatiefilter (polaroid zonnebril effect). Hinderlijke glans van autoruiten wordt daar véél minder mee en is alleen laaghangende zon nog een probleem.
Een polariserend zonnevizier zou inderdaad ideaal zijn, maar toch moet ik zeggen dat ik geen problemen heb met het vizier van mijn Shoei Neotec. Het voldoet prima 's ochtends en ik doe het omhoog zodra de zon niet meer in mijn ogen schijnt. (ik heb dan ook niet echt zoveel last van fel licht, tenzij ik de zon recht in de ogen heb; rijd in de auto ook zelden met zonnebril)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:04
Ik heb gewoon spiegelende lens en dat werkt perfect.
Op mijn andere helm (shark s900 dacht ik) zit een waardeloos zonnescherm, dan gebruik ik veel liever mijn polariserende zonnebril.

Vergeet niet dat met polariserende bril kijk je ook dwars door ruiten van auto's heen en zie je veel beter of ze jou gezien hebben of niet.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Hans Anders maakt goeie zonnebril glazen, ben brildrager, dus dan is een zonnebril op sterkte wat makkelijker.

Heb al hoop zonnebrillen gehad, van hele goedkope tot hele dure dingen. Heb al diverse eigen brillen door Hans Anders laten voorzien van zonnebril glazen, wel of niet op sterkte. Soms draag ik lenzen namelijk.

Ze hebben drie tinten, neem altijd de meest bruinige. Super, ook met laagstaande zon nooit problemen. Is heel rustgevend deze glazen. Ook niet te donker (Zeker ook niet te licht), dat vind ik altijd te vervelend, donkere glazen. Vooral als je tunnels inrijd, hier niet zo een probleem. Maar in Noorwegen als je daar langs de kust rijdt, rij je tunnel in en uit. Dan is het vermoeiend om iedere keer vizier/zonnebril uit te doen.

• Jolke
  • Nu online
Chakotay schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:45:
[...]

Heh, doet hij netjes... Met de gashand zelfs :)
Verbaasde mij ook eigenlijk... alleen koppeling en rem, da's heul netjes. :Y

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En standgas. ;) Kijk maar eens wat filmpjes van politiebegeleiding en zo, zie je dat ze op snelwegtempo regelmatig aanwijzingen geven met de rechterhand, terwijl ze het gas hebben vastgezet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
sugarlee89 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:12:
Hans Anders maakt goeie zonnebril glazen, ben brildrager, dus dan is een zonnebril op sterkte wat makkelijker.

Heb al hoop zonnebrillen gehad, van hele goedkope tot hele dure dingen. Heb al diverse eigen brillen door Hans Anders laten voorzien van zonnebril glazen, wel of niet op sterkte. Soms draag ik lenzen namelijk.

Ze hebben drie tinten, neem altijd de meest bruinige. Super, ook met laagstaande zon nooit problemen. Is heel rustgevend deze glazen. Ook niet te donker (Zeker ook niet te licht), dat vind ik altijd te vervelend, donkere glazen. Vooral als je tunnels inrijd, hier niet zo een probleem. Maar in Noorwegen als je daar langs de kust rijdt, rij je tunnel in en uit. Dan is het vermoeiend om iedere keer vizier/zonnebril uit te doen.
Niet een discussie voor hier maar HA en goed in een post is dubieus. Al is het alleen maar om het beperkt (lees niet behalve HA intern) opgeleid personeel :>

XXXVI

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:12

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Och een beetje speedwobble is gewoon Italiaans disign...

|:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:45:
[...]

Niet een discussie voor hier maar HA en goed in een post is dubieus. Al is het alleen maar om het beperkt (lees niet behalve HA intern) opgeleid personeel :>
Probeer t eens zou ik zeggen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ShininNL schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:41:
Yes zoals je ziet, werkt prima :)

Ik ben trouwens op zoek naar zo'n haaksleutel om de achterschokbreker af te stellen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Mijn aliexpress c-spanner werkt iig niet, gisteren geprobeerd en hij "pakt" de borgring niet op de schok. Bij datona verkopen ze er zo eentje:

[afbeelding]

Zou dat wel passen? Lijkt mij dat de meeste schokbrekers toch wel allemaal dezelfde gangbare maat hebben?
Ik heb deze net vandaag binnengekregen en... Hij past niet op de RSV :+ De haakjes zijn te dik om in de smalle uitsparingen van de stelringen van de schokdemper te passen. Zal wel weer een Ohlins-tooltje gesmeed door Zweedse elfjes voor nodig zijn :p

Op de GSX-R past hij geloof ik wel, maar daar zit een verticaal stuk spatbord in de weg om hem erop te zetten, en ik had geen zin om dat eraf te slopen :+

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:05
De gixxer van mij reed laatst, met aardig wind, 256 op telefoon gps.
Motor is netjes afgesteld/getuned op 124pk op het achterwiel

***members only***
[/quote]

Welke app is dat?

• lolgast
Chakotay schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:05:
[...]

Ik heb deze net vandaag binnengekregen en... Hij past niet op de RSV :+ De haakjes zijn te dik om in de smalle uitsparingen van de stelringen van de schokdemper te passen. Zal wel weer een Ohlins-tooltje gesmeed door Zweedse elfjes voor nodig zijn :p

Op de GSX-R past hij geloof ik wel, maar daar zit een verticaal stuk spatbord in de weg om hem erop te zetten, en ik had geen zin om dat eraf te slopen :+
Ik zou zeggen: pak een vijl :)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, de gixxer is te leuk, zag vandaag met de wekelijkse check en smeerbeurt dat de remblokken toch wel verdacht dun beginnen te worden, voor én achter. :+

Lijstje wordt alleen maar langer voor volgende week. *O* :+ Die nieuwe helm maar eens uitstellen. :+

Verder viel mij op dat het bandje voor toch licht begon te cuppen, bandenspanning was ook toch wel iets gezakt, dit keer net wat hoger gezet. Lelijke verkleurde bobbins met carrosserie ringen vervangen voor mooi zilveren die ik nog had liggen van mijn eerste F. Ook weer netjes.

O en feli @Tankiej *O*

[ Voor 38% gewijzigd door Joopieboy op 19-04-2017 20:55 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Ethirty
  • Laatst online: 20-11 23:27

Ethirty

Who...me?

Bommes schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:54:
[...]

Och een beetje speedwobble is gewoon Italiaans disign...
[video]

Alleen rijdt hij geen 160+ en stopt het als hij zijn stuur vasthoudt. :+
Bij de Tracer móet je van het gas, anders ga je denk ik het asfalt van dichtbij meemaken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol whut? Wtf is dat dan :D

• Tankiej
Eén van de koplampen van m'n Tiger was kapot. Zat heel even te twijfelen of ik ze niet zou vervangen door LED (Cyclops LED, geen random lampje van Aliexpress). Maar +/- 150 euro voor 2 lampjes vind ik wat duur worden voor mijn gebruik. Ik rijd bijna nooit in het donker.
Nu heb ik er maar twee Osram Night Racer 110's in gedaan waar ik 2 tientjes voor kwijt was. Dat is toch een stuk beter te doen :P
Bedankt! :*)

[ Voor 55% gewijzigd door Tankiej op 19-04-2017 21:15 ]

• Ethirty
  • Laatst online: 20-11 23:27

Ethirty

Who...me?

Dat is bedacht door de Nederlandse overheid om hardrijden tegen te gaan. :+

Of gewoon een overspannen R&D afdeling die dachten: oh fuck it, het is tijd voor de vrijmibo. Het zal wel los lopen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan ben ik toch blij met de gixxer en de stuurdemper die er al standaard op zit. :X
Tankiej schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:13:
Eén van de koplampen van m'n Tiger was kapot. Zat heel even te twijfelen of ik ze niet zou vervangen door LED (Cyclops LED, geen random lampje van Aliexpress). Maar +/- 150 euro voor 2 lampjes vind ik wat duur worden voor mijn gebruik. Ik rijd bijna nooit in het donker.
Nu heb ik er maar twee Osram Night Racer 110's in gedaan waar ik 2 tientjes voor kwijt was. Dat is toch een stuk beter te doen :P

[...]

Bedankt! :*)
Leuk die Cyclops dingen, maar gewoon lekker fatsoenlijke uit China halen, heb ze zelf ook. ;) Het is niet alleen zien maar ook gezien worden. :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Uch, LED's...

Zodra m'n eerste loon van m'n nieuwe baan binnen is, bestel ik een viertal Xenon-lampen met slim ballasts op Ebay :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waarom? :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/2017-03-25-18.55.14-Custom.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/2017-03-26-11.37.18-Custom-e1490522455738.jpg
Scheelt ook een ballast wegfrotten en alles. :P

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Xenon is passé...

Wise enough to play the fool

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:32:
[...]

Ik zou zeggen: pak een vijl :)
Dat was ook mijn plan (nouja, een dremel) :P

• Tankiej
Joopieboy schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:22:
Dan ben ik toch blij met de gixxer en de stuurdemper die er al standaard op zit. :X

[...]

Leuk die Cyclops dingen, maar gewoon lekker fatsoenlijke uit China halen, heb ze zelf ook. ;) Het is niet alleen zien maar ook gezien worden. :)
Klopt, maar ik betwijfel of ik beter gezien word bij daglicht met LED ten opzichte van de halogeen die er nu in zitten. Volgens mij is dat verschil minimaal, als er al verschil in zit :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tankiej schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:02:
[...]

Klopt, maar ik betwijfel of ik beter gezien word bij daglicht met LED ten opzichte van de halogeen die er nu in zitten. Volgens mij is dat verschil minimaal, als er al verschil in zit :)
Dan ben ik heel benieuwd hoe je daar bij komt? In je woonkamer heb je aan 4W LED genoeg voor gewoon licht, en 8W voor werklicht, dit is bijna een factor 8 meer. Even ter vergelijking. ;) Plus wit licht valt op ten opzichte van zonlicht en gewoon halogeen.

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/2017-03-26-11.44.17-Custom-e1490523966184.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 19-04-2017 22:11 ]

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
Met m'n CB1300 krijg ik ook zo'n speedwobble als m'n topkoffer erop zit en ik 200 ga rijden, dat doen we dus niet meer :+

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Maegrim schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:14:
Met m'n CB1300 krijg ik ook zo'n speedwobble als m'n topkoffer erop zit en ik 200 ga rijden, dat doen we dus niet meer :+
200 rijden of die koffer erop ...

Meh ...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sowieso die beauty cases, dat rijdt voor geen zak en dst wil je toch niet. :+

• Twarp
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Ik heb meestal mijn monoseat op de fiets, krijg je ook niet van die vragen of ze een rondje mee mogen ...

Meh ...

• Maegrim
best handig voor vakanties

• Osiris
  • Niet online
Voor mij blijven LED-jes die handige, zuinige lampies voor op apparaten en signaleringen enzo.. De techniek heb ik nog nooit echt "geschikt" gevonden voor de functie "bak met licht".

Al worden de LED's tegenwoordig wel beter.. Geen actieve fans meer nodig 8)7 en dat soort fratsen.

Voordeel ook wel is dat de LED's meteen op volle sterkte zijn, dus handig voor grootlicht :P

Nadeel is wel dat je de mooie blauwe gloed mist :+ /me Rent *

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:49
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor leds. Voornamelijk voor de auto. En het grootste nadeel van led is dat ze niet ver schijnen. Wel in de breedte maar niet in de lengte. Dus wat mij betreft nog niet usable. Als ik 130 op de snelweg rijd dan wil ik wel graag verder dan 10m voor me uit zien :+.

Op de motor heeft de vorige eigenaar er xenon in gezet en dat werkt super. Voor mij dan, voor de medeweggebruikers weet ik niet. Het is namelijk een reflector behuizing ipv projector zoals het hoort. :Y)

Verwijderd

Zo ik heb m'n cafe racer gebruikt waarvoor 'ie is, ding strak voor de ingang van Stan en Co neergooid in Arnhem en colaatje gaan halen. Blijft handig aan een motor :)

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:12
gebruikershaes schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:13:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor leds. Voornamelijk voor de auto. En het grootste nadeel van led is dat ze niet ver schijnen. Wel in de breedte maar niet in de lengte. Dus wat mij betreft nog niet usable. Als ik 130 op de snelweg rijd dan wil ik wel graag verder dan 10m voor me uit zien :+.

Op de motor heeft de vorige eigenaar er xenon in gezet en dat werkt super. Voor mij dan, voor de medeweggebruikers weet ik niet. Het is namelijk een reflector behuizing ipv projector zoals het hoort. :Y)
Mijn ervaring met LEDs (in de motor) is dat ze ver genoeg schijnen, sowieso even ver of zelfs verder dan auto's met halogeen lampen erin. Xenon/LED projectoren winnen het daarnaast nog wel van mijn normale setup. Met de LED verstralers aan kan ik denk ik tot wel 200m ver verlichten.

Ik moet wel toegeven dat ik in de nacht met de cyclops LED koplamp tegenliggers verblind net als bij Xenon. Wat wel balen is aangezien het een flinke upgrade is ten opzichte van een standaard halogeen lampje of een 'speciaal' halogeen lampje. Het blijft gewoon een ongewenst en irritant zijeffect van xenon en led in een reflector behuizing.

Heb er zojuist wat foto's van proberen te maken maar het is lastig om het op beeld te krijgen. Zo zie je in het echt een groot verschil tussen 'normaal' en 'grootlicht' wat niet goed terug komt in de foto's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4eDzidB.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fWrzhGZ.jpg

• Maegrim
ik had laatst zoëen als jou achter me zitten 's avonds, heb em maar snel in laten halen :N

• Tankiej
Joopieboy schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:10:
[...]

Dan ben ik heel benieuwd hoe je daar bij komt?
Ervaringen van wat ik tot nu toe gezien heb aan LED verlichting op auto's/motoren. Het grote nadeel dat ik tot nu toe wel bij bijna alle LED lampen zie die als vervanging voor halogeen dienen, is dat ze een erg slecht lichtbeeld hebben. Veel strooilicht waardoor je tegenliggers verblind..
In je woonkamer heb je aan 4W LED genoeg voor gewoon licht, en 8W voor werklicht, dit is bijna een factor 8 meer. Even ter vergelijking. ;)
Daarom wordt meestal een 5W LED ook gezien als vervanger voor een 50W halogeen bijvoorbeeld, dat je evenveel licht hebt bij een lager wattage ;)
Die Cyclops verlichting is 20-25W bij dimlicht, ten opzichte van 55W bij halogeen dimlicht. Die zullen dus vast meer licht geven, maar of dat overdag nut heeft..
Plus wit licht valt op ten opzichte van zonlicht en gewoon halogeen.

[afbeelding]
Dat is dus wat ik betwijfel, volgens mij is dat namelijk niet zo. Ik kan echter geen enkel onderzoek vinden die hier iets mee gedaan heeft, dus ik weet niet of het zo is. Het enige dat ik hierover vind zijn beweringen van verkopers die zelf LED verlichting verkopen..
Vanuit eigen waarnemingen op de weg heb ik niet het idee dat auto's/motoren met LED verlichting mij eerder opvallen dan auto's met halogeen, bij daglicht.
Wellicht alleen omdat ik wel geïnteresseerd ben in auto's en LED verlichting (tot een paar jaar geleden in ieder geval) nog betekende dat er een nieuwe/dure auto aan kwam :+

Iets wat veel contrast heeft ten opzichte van de achtergrond valt op. Een grijze auto op een bewolkte dag valt ook minder snel op dan een fel rode/gele/oranje/groene/blauwe auto op diezelfde dag :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Goed koud vanochtend zeg... Wanneer word het weer lente?

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Chakotay schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:43:
Goed koud vanochtend zeg... Wanneer word het weer lente?
In plaats van om 7h30 vertrekken, werk ik nu nog een uurtje verder van thuis.
Dit is té koud voor de tijd van het jaar :+

• lolgast
Ik moest vanmorgen gewoon krabben :O

* lolgast vertrekt om 6:30 uur

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:55

A13X

Dude

ephymerous schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:45:
[...]
Als dat net als Pearl allemaal franchisers zijn kan er van vestiging tot vestiging veel verschil in zitten. Ik kom persoonlijk al jaren bij dezelfde Pearl vestiging, goed opgeleid personeel en goede service. Een paar keer een andere Pearl vestiging geweest na een verhuizing, (op 3km afstand ipv 20km) service en kunde regelrecht ruk.

De ene franchiser onder een bepaalde vlag is echt niet de andere...

Awesome

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
lolgast schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:52:
Ik moest vanmorgen gewoon krabben :O

* lolgast vertrekt om 6:30 uur
Hoera voor voorruitverwarming. Als ik met de auto was gegaan.
Maar ik ben op de motor en inderdaad. Koude handen. :(
Maar goed, ik liet vanmorgen op de oprit de motor een stuk of 6x afslaan voordat ik doorhad dat ik de standaard nog in moest klappen :X (disclaimer: Mijn vorige motor had geen standaard-uit-sensor meer, dus daar deed ik vaak tijdens het wegrijden de standaard inklappen.)

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:52

Least Inkling

Product of the cold war

Dat was natuurlijk het gebrek aan cafeïne geweest uiteraard;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• InZane
  • Laatst online: 11:27
darkkingll schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:12:
[...]

Hoera voor voorruitverwarming. Als ik met de auto was gegaan.
Maar ik ben op de motor en inderdaad. Koude handen. :(
Maar goed, ik liet vanmorgen op de oprit de motor een stuk of 6x afslaan voordat ik doorhad dat ik de standaard nog in moest klappen :X (disclaimer: Mijn vorige motor had geen standaard-uit-sensor meer, dus daar deed ik vaak tijdens het wegrijden de standaard inklappen.)
Voorruitverwarming hoera inderdaad. Daar heb ik gisteren dankbaar gebruik van gemaakt.

Vandaag helaas op de trapfiets (projectje in de buurt) en dat was best fris in m'n zomerjasje. Het is amper 10 minuten fietsen van huis, dus het is ook niet echt de moeite waard om daar de motor voor te pakken.

Dat van die standaard heb ik ooit met rijlessen ook gehad. Motor paar keer af laten slaan en dan in je oortje horen: 'Uhh, vergeet je niet wat?'.

Dat vergeet ik in ieder geval nooit meer!
Least Inkling schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:24:
Dat was natuurlijk het gebrek aan cafeïne geweest uiteraard;)
Gefeli!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

InZane schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:40:
Voorruitverwarming hoera inderdaad. Daar heb ik gisteren dankbaar gebruik van gemaakt.
Complete (diesel) standkachel met AB op de RS, heerlijk, is de hele auto ontdooid en op temp ;).

De Transalp starten we gewoon 5 minuten van te voren, even choken, ondertussen helm/camera/handschoenen aandoen en de tas in de koffer leggen, en dan ben ik weg. Gelukkig hoef ik daar geen ruit te krabben, daar kan ik gewoon overheen kijken :+.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
De Triumph heeft niet eens een ruit. ;)

• lolgast
Nou zal ik de laatste zijn die beweerd dat hij 'lekker groen bezig is', maar om nou de auto 5 minuten te laten lopen om te zorgen dat ik niet hoef te krabben (wat maar 1 minuut duurt) vind ik persoonlijk echt ontzettend overdreven.

Inhoudelijk in het topic: Vandaag kan ik de paddockstand voor de voorkant ophalen bij het pickup point *O*

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb gistermiddag de voorwielklemmen binnengekregen & in elkaar gezet:

voorwielklem

Het zijn mooie zware dingen, staat goed stevig zo :) Ook wel prettig dat de klem zelf iets ruimer is dan degene die ik te leen had, hier komt de motor een stuk makkelijker uit. Gisterochtend kwam die andere klem namelijk met de motor mee naar achteren toen ik hem eruit trok, om plotseling om hoog te klappen dwars door het spatbord heen :X

• InZane
  • Laatst online: 11:27
lolgast schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:53:
Nou zal ik de laatste zijn die beweerd dat hij 'lekker groen bezig is', maar om nou de auto 5 minuten te laten lopen om te zorgen dat ik niet hoef te krabben (wat maar 1 minuut duurt) vind ik persoonlijk echt ontzettend overdreven.

Inhoudelijk in het topic: Vandaag kan ik de paddockstand voor de voorkant ophalen bij het pickup point *O*
Auto starten, voorruitverwarming aan, eventueel zijruitjes krabben maar die zijn meestal niet bevroren, gordel om, ruitenwissers een tikje geven en weg. Dat duurt geen 5 minuten :)
Het voordeel is ook dat je hele ruit schoon is en niet alleen maar een klein vakje ofzo. Je ziet ze af en toe rond rijden :X

Motortje staat verder gelukkig binnen :)

[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 20-04-2017 10:02 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Bij de auto van mijn vrouw doe ik dat wel, omdat:

- als je de auto koud start en na het krabben weg rijdt, de ruiten blijven beslaan, en je dus niks ziet (en de kachel doet het dan nog niet, en helpt dus niks)
- de baby (6 weken oud) dan ligt te bibberen in haar wiegje

De standkachel in de Skoda is juist milieuvriendelijk(er). Het verbruikt minimaal diesel en spaart uiteindelijk uitstoot omdat de motor min-of-meer warm weg kan rijden in plaats van een kwartier lang allerlei gifgas uit te stoten. Uiteraard is de reden dat ik hem heb vooral vanwege het krabben en in een koude auto instappen is ook gewoon minder fijn. Ik had budget over dus waarom niet :).

Op de motor choke ik 5 minuten terwijl ik alles aantrek omdat een koude motor nog wel eens wil bokken bij vlot wegtrekken, heb nog geen injectie natuurlijk.

Verwijderd

In plaats van krabben gebruik ik met deze zwakke vriespunten mijn ruitenwisservloeistof (Winter editie) door de antivries is mijn ruit met 10 seconden ontdooid.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11 22:13
Chakotay schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:58:
Ik heb gistermiddag de voorwielklemmen binnengekregen & in elkaar gezet:

[afbeelding]

Het zijn mooie zware dingen, staat goed stevig zo :) Ook wel prettig dat de klem zelf iets ruimer is dan degene die ik te leen had, hier komt de motor een stuk makkelijker uit. Gisterochtend kwam die andere klem namelijk met de motor mee naar achteren toen ik hem eruit trok, om plotseling om hoog te klappen dwars door het spatbord heen :X
Hier ook eentje gisteren binnen gekregen, maar dan de rode versie met zwarte klem. Ben erg te spreken over de kwaliteit van het ding. Is flink zwaar, mooi afgewerkt en werkt ideaal :)

YouTube: MotorcycleGeek

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Leviathius schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:07:
[...]

Hier ook eentje gisteren binnen gekregen, maar dan de rode versie met zwarte klem. Ben erg te spreken over de kwaliteit van het ding. Is flink zwaar, mooi afgewerkt en werkt ideaal :)
Lekker stevig met dikke bouten en borgmoeren inderdaad :) Ik vroeg me alleen wel af waarom de bovensteklem met een borgpen ipv bout vast zit, enig idee?

• lolgast
Chakotay schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:23:
[...]

Lekker stevig met dikke bouten en borgmoeren inderdaad :) Ik vroeg me alleen wel af waarom de bovensteklem met een borgpen ipv bout vast zit, enig idee?
Zodat je hem makkelijk naar voren of naar achteren kunt doen. Mocht je ook een motor met kleiner wiel hebben denk ik.

Ik had hem eerst verkeerd staan :z

• Leviathius
@lolgast @Chakotay Dat is een goeie inderdaad, maar wat lolgast zegt zal waarschijnlijk de reden zijn. Alleen dan vraag ik me wel af of ik hem nu goed heb staan of niet. Hoe weet ik dat?

Is het trouwens ook bij jullie dat de onderste klem niet eenvoudig helemaal tot de grond kan kantelen, maar met enige kracht wel. Ik gok dat dit is voor het klemmende aspect van de 'klem', maar vond het wel even apart.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Leviathius schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:31:
@lolgast @Chakotay Dat is een goeie inderdaad, maar wat lolgast zegt zal waarschijnlijk de reden zijn. Alleen dan vraag ik me wel af of ik hem nu goed heb staan of niet. Hoe weet ik dat?

Is het trouwens ook bij jullie dat de onderste klem niet eenvoudig helemaal tot de grond kan kantelen, maar met enige kracht wel. Ik gok dat dit is voor het klemmende aspect van de 'klem', maar vond het wel even apart.
Zet je motor erin en kijk of het wiel netjes in de voorste klem zit terwijl de achterste klem geheel naar voren geklapt zit. Als hij er niet ver genoeg in zit de voorste klem in het achterste gat zetten, als hij juist te ver erin zit in het voorste gat zetten :)

Ik heb overigens geen problemen met het kantelen, gaat juist erg licht. Misschien verkeerd in elkaar gehaakt?

• lolgast

Dat heb ik ook wel een beetje inderdaad. Zweeft een beetje boven de grond. Heb er niet echt aandacht aan besteed, als je de motor erin rijdt zakt hij heus wel :D

Maar je wilt je wiel over het kantelpunt heen hebben. Als hij er net wel net niet op staat, moet je de pin naar achteren doen. En als dat niet kan een kleiner wiel kopen >:)

• Leviathius
Thanks voor de uitleg heren, zal het vanavond eens testen _/-\o_

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Leviathius welke maat voorwiel heb je?

• Leviathius
17 inch. Gewoon een standaard motor, met standaard wielen voor zo ver ik weet.

• Japiooo

Ik heb er 2; de gewone rode en een zwarte, speciaal voor dunnere banden, is voorzien van dikke rubberen blokken.
De rode klapt ook bij idd niet tot op de grond, maar houdt de motor stevig genoeg vast.

Grappig om te zien dat de rode niet mijn choppertje rechtop kan houden. In de speciale klem zit hij juist steviger dan de Kawa in de rode staat.

Vind het wel een top uitvinding; houd ruimte over in de garage en het staat ook nog eens opgeruimd.
Had ik veeeel eerder moeten hebben.

Edit: Kwawa...

[ Voor 1% gewijzigd door Japiooo op 20-04-2017 11:08 . Reden: typo ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gebruiken jullie ze eigenlijk "alleen", of in combinatie met een paddockstand aan de achterkant? Ik prik er zelf een paddockstand onder als de motor wat langer staat, maar de motor die dagelijks gebruikt word staat los in de klem.

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Jullie zijn me warm aan het maken voor zo'n inrijklem :-)
Vooral voor de winterstalling zou dit zeer handig zijn ipv op de paddocks die veel ruimte innemen voor en achter de moto.
Maar dan staan de wielen natuurlijk niet van de grond...
Twijfelgevalletje :D

• Leviathius
Ik gebruik hem in principe 'alleen' en alleen een paddock achter erbij voor het onderhoud en dergelijke. Rijd er namelijk bijna dagelijks mee, ook in de winter. Al gebruik ik de klem momenteel uberhaupt niet, want de motor staat nog gewoon midden in de tuin en vertrouw het nog niet helemaal met stevige wind of hij dan blijft staan. Over 2 maanden in me eigen huis + tuin staat hij onder een overkapping stuk uit de wind. Dus dan zal hij volop in gebruik zijn :D

• lolgast
@Chakotay @Anoshky
Ik gebruik hem met wegzetten gewoon alleen in de voorkant. De berging is beperkt qua ruimte en toen ik aan het nadenken was over het 'van de grond hebben van de wielen' vond ik van mezelf dat ik een beetje aan het doorslaan was. Jaren zonder überhaupt een paddockstand gewerkt en nooit last van vervormende banden oid gehad, dus dat zal nu ook wel loslopen.

Edit: Gewoon de bandjes wat harder oppompen voor wegzetten, dat is mijn tactiek :+

[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 20-04-2017 11:14 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De inrijklem gebruik ik alleen bij onderhoud. Eventueel in combinatie met de paddockstand achter.

Bij langer stilstaan houd ik "beide voetjes van de vloer". Voor en achter een paddockstand. :)

• Osiris
  • Niet online
"winterstalling"

"langer stilstaan"

Wat een vieze woorden allemaal toch weer jongens :N

• Japiooo
Ik gebruik voor de Kawa beide; voornamelijk omdat ik dan de paddockstand niet door de garage heb slingeren ;-)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Osiris schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:13:
"winterstalling"

"langer stilstaan"

Tja, op een SS rijd je niet zo lekker door in de winter, daar is dan je pekelfiets voor ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
noes schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:25:
[...]

Tja, op een SS rijd je niet zo lekker door in de winter, daar is dan je pekelfiets voor ;)
Wat nou als je een SS als pekelfiets gebruikt? :P

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-11 16:03
Gisteren ook twee inrijklemmen voor de Vespa's binnengekregen. Echter stond die er echt niet stevig in. Na wat met het wiel draaien bleef die wel staan, maar vertrouw het nog niet echt.

Tevens ook de navigatie van de BMW om willen zetten naar de Diversion. Ik dacht ik gebruik wel van zo'n klemmetjes, maar dat was helaas een minder goed idee. De kabels van de navigatie zijn te dun, dus het klemmetje "stript" de navigatie kabel niet. Na wat gescheld werd het mij te laat en nu maar iets anders verzinnen. Denk dat ik maar een dikker kabeltje aan de te dunne kabel soldeer en dan vastklem. Wil aan de originele kabel liever niet knippen namelijk.

• Schallie233
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 20:20
Yay voor de Gerbing verwarmde handschoenen op de motor vanochtend :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:28:
[...]

Wat nou als je een SS als pekelfiets gebruikt? :P
Mag ook, maar vind het zonde de mijne (S1000RR) voor de winter in te zetten. Kan toch nergens echt lekker doorgassen, voor je weet glibber je weg. Op de Fazer zit ik net wat beschutter en heb ik handvatverwarming ingebouwd. Hoewel ik stiekem een échte tourfiets ook wel aantrekkelijk vind voor de winter, een Aprilia Futura bijvoorbeeld (geen idee hoe ie rijdt, maar ziet er wel gaaf uit).

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:57
lolgast schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:12:
@Chakotay @Anoshky
Ik gebruik hem met wegzetten gewoon alleen in de voorkant. De berging is beperkt qua ruimte en toen ik aan het nadenken was over het 'van de grond hebben van de wielen' vond ik van mezelf dat ik een beetje aan het doorslaan was. Jaren zonder überhaupt een paddockstand gewerkt en nooit last van vervormende banden oid gehad, dus dat zal nu ook wel loslopen.

Edit: Gewoon de bandjes wat harder oppompen voor wegzetten, dat is mijn tactiek :+
Zelfde hier, die paar maandjes op z'n eigen bandjes staan gaat prima. Druk wat omhoog en tot in maart :w
Osiris schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:13:
"winterstalling"

"langer stilstaan"

Auto, climate control, cruise control, comfort stoelen, eigen muziekje op ... heerlijk :D

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Het Vosje schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:12:

[...]

Auto, climate control, cruise control, comfort stoelen, eigen muziekje op ... heerlijk :D
En je vergeet: file! :(

• Osiris
  • Niet online
Het Vosje schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:12:
[...]

Wat doe jij hier? In het motor-topiQue? Ga eens weg? }:|

:P

• Tankiej
Dat ligt er helemaal aan waar je rijdt en hoe laat je daar dan rijdt. In de afgelopen 4 jaar heb ik misschien 10 keer in de file gestaan, meer zal het niet zijn. Dus voor mij kan het helemaal niet uit om met de motor woon-werk te gaan doen. Kost alleen maar meer tijd i.v.m. aan- en uittrekken motorpak.
Maar ik zit het wel te overwegen :P

Rijdt nu een leaseauto waarvan het contract afloopt over een paar maanden. Zit er heel sterk aan te denken om dan een eigen auto te kopen en bij mooi weer (ik rijd toch voor m'n plezier op de motor, dat doe ik niet bij kou en regen) op de motor te gaan. Van het geld dat ik dan extra krijg met de kilometervergoeding + geen bijtelling + rest (bruto)mobiliteitsbudget kan ik makkelijk een (tweedehands) auto rijden en m'n motor onderhouden. Dan wordt woon-werk verkeer ook (weer) leuk, bij mooi weer in ieder geval *D

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 20-04-2017 13:23 ]

• Het Vosje
Met 45.000 auto km's per jaar, standaard over 3 snelwegen waar vrijwel elke dag file staat, vergeet ik die helaas niet :'( Dat is inderdaad echt een groot nadeel :z
Osiris schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:14:
[...]

Wat doe jij hier? In het motor-topiQue? Ga eens weg? }:|

:P
Zie hierboven, verhouding km's tussen 4 wielen en 2 wielen :z

Maar wees gerust, een auto is puur vervoer .... motor is hobby, passie en genieten :D

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Even een vraagje voor de TomTom Rider bezitters.
Is het mogelijk om deze via een usb lader op te laden op de motor? Ik heb een reeds een dubbele USB aansluiting op de Hornet.

Ik wil niet echt weer een andere kavel gaan inwikkelen.

Ik hoor graag

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Waar je heen moet scheelt gigantisch inderdaad... Tot vorig jaar werkte ik aan de zuidwest-kant van Utrecht, direct aan de snelweg. De auto pakken als het wat minder goed weer is, was toen prima te doen. Tegenwoordig moet ik helaas naar Zeist, dus zo ongeveer de complete ring Utrecht over om dan een dorp in te rijden dat totaal niet op de hoeveelheid verkeer berekend is die erheen wil. Dat kan ik echt vergeten met de auto, zeker 's middags kost dat me zo een half uur extra op een ritje van krap 45 minuten.

Sinds ik hierheen moet ben ik dus pas een handjevol dagen met de auto gegaan, verder altijd op de motor :)

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-11 19:09
Hoppa. Zojuist terug van mijn AVB examen (2e poging) en nu netjes geslaagd :-) Nog even AVD en dan ga ik t ook netjes over 'mijn motor' hebben ipv alleen maar examens hoor :P

• Het Vosje
Eoghlear schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:26:
Even een vraagje voor de TomTom Rider bezitters.
Is het mogelijk om deze via een usb lader op te laden op de motor? Ik heb een reeds een dubbele USB aansluiting op de Hornet.

Ik wil niet echt weer een andere kavel gaan inwikkelen.

Ik hoor graag
Jep! Heb een rider, die werkt ook prima met de USB aansluiting die ik al op mn fiets geknutseld had.

• Het Vosje
Tankiej schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:22:
[...]

Dat ligt er helemaal aan waar je rijdt en hoe laat je daar dan rijdt. In de afgelopen 4 jaar heb ik misschien 10 keer in de file gestaan, meer zal het niet zijn. Dus voor mij kan het helemaal niet uit om met de motor woon-werk te gaan doen. Kost alleen maar meer tijd i.v.m. aan- en uittrekken motorpak.
Maar ik zit het wel te overwegen :P
Dat is dan vast niet in de bewoonde wereldRandstad? :+

Of totaal buiten de spits om qua tijden...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
mamorunl schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:29:
Hoppa. Zojuist terug van mijn AVB examen (2e poging) en nu netjes geslaagd :-) Nog even AVD en dan ga ik t ook netjes over 'mijn motor' hebben ipv alleen maar examens hoor :P
Gefeliciteerd *O*

• Tankiej
Het Vosje schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:33:
[...]

Dat is dan vast niet in de bewoonde wereldRandstad? :+
Utrecht wordt toch gezien als randstad? Of is dat nu ook al een gehucht? :P
Ik reed dan over het stuk A12 Veenendaal - Utrecht.
Of totaal buiten de spits om qua tijden...
Ja, rond 7.15 beginnen met werk en rond 16.00 weer naar huis :Y)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:21

steveman

Comfortabel ten onder

Pff, nou in de provincie is het nou ook niet bepaald lekker doorrijden... "Even" de vorkjes naar HK brengen...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Het Vosje
Tankiej schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:39:
[...]

Utrecht wordt toch gezien als randstad? Of is dat nu ook al een gehucht? :P
Ik reed dan over het stuk A12 Veenendaal - Utrecht.

[...]

Ja, rond 7.15 beginnen met werk en rond 16.00 weer naar huis :Y)
Utrecht telt nog mee als uitzondering, verder is het NH en ZH :+

Sta op die weg zelf ook geregeld in een rijtje :z

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 16:55
Gisteren voor stage even in totaal 320km gereden om vanuit Delft naar Zwolle toe te gaan en weer terug. Moet zeggen dat ik na anderhalf uur rijden op de snelweg wel redelijk last van m'n nek had, maar dat is niet zo gek ook als je continu op de snelweg zit op een naked bike.

Verder op de terugweg bij Utrecht lekker tussen door de auto's gereden, ik vond zelf wel dat het wel lekker ging voor een eerste keer. Het blijft toch altijd goed uitkijken voor auto's die plotseling van rijbaan wisselen. Viel me op dat een aantal vrachtwagen chauffeurs ruimte voor mij probeerde creëren, heb ze toch even vriendelijk bedankt door even m'n hand op te steken.

Ik heb zelf geen autorijbewijs, dus voor mij was ook voor het eerst dat ik zo'n afstand afgelegd had.

[ Voor 4% gewijzigd door k1NG op 20-04-2017 15:10 ]

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:52

Least Inkling

Product of the cold war

k1NG schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:08:
...Viel me op dat een aantal vrachtwagen chauffeurs ruimte voor mij probeerde creëren, heb ze toch even vriendelijk bedankt door even m'n hand op te steken.
...
En zo creëren we wederzijds begrip. Top!

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zag vandaag wat foto's voorbij komen waarbij het me eigenlijk nu pas opvalt hoe klein eigenlijk mijn Honda CB600S is.

Ben nog steeds prima tevreden met die motor, maar als ik mezelf dan zo eens vergelijk met andere motoren in die foto serie...

Rechter, blauwe, motor:
https://www.facebook.com/...3123289577&type=3&theater
Pagina: 1 ... 32 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.