Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 107 Laatste
Acties:
  • 289.046 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tankiej schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:37:
[...]

Ik was ook benieuwd, dus even teruggezocht. Deze denk ik :P

[...]
Correct! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-05 16:41
Kenners; zijn er merken/type motoren die voor lange mensen (ben zelf 2.00m) ideaal zijn? Of maakt het niet uit?

Tnx!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
-Muncky- schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:37:
Kenners; zijn er merken/type motoren die voor lange mensen (ben zelf 2.00m) ideaal zijn? Of maakt het niet uit?

Tnx!
KTM RC8 is volgens mij heel ergonomisch ;)

Verder tourmotoren bijna altijd wel. Enige problematische is racers, maar dat hangt er ook een beetje van af. Ik pas met 1.96 prima op een GSX600-R ('97). ligt er een beetje aan wat je onder comfortabel/acceptabel verstaat en hoe je verhoudingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-05 14:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Osiris schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:51:
[...]

Datona kortingscode t/m 20 (of 30? :?) april '17, goed voor 20 % eraf:

VBXH7
Helaas, werkt niet meer :'(

Beter opletten, code werkt niet icm dagaanbieding... Als ik precies het tegenovergestelde doe van bij jouw paddockstands (kleurtje kiezen die niet in de aanbieding is) werkt de code wel *O*

[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 18-04-2017 13:50 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-05 10:49

Least Inkling

Product of the cold war

Als je van rubber bent, boeit het niet zo. Heb je allerlei pijntjes in je knie-rug-pols of whatever, lijkt me het een goed idee om te testzitten.

E.e.a. is ook van belang hoe je gaat motorrijden, maw lange reizen of van terras naar terras. Een ongelukkige zithouding op een verre reis wens ik niemand toe.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:02

charrel

Cortisol4life..

Tnx!
Ik zie altijd een hoop grote mensen op allroads rijden, zadel hoogte is dan vaak verstelbaar en ze staan al wat hoger op de poten. Vriend van me met 1.96m heeft een k75 en een f650 strada voor woon werk, die k75 is net een brommer als hij erop zit. Die f650 oogt al een stuk "normaler". Ook heeft hij nog een bmw 650xchallenge, als ik daarop moet rijden met mijn 1.83 dan moet ik weg rijden en dan pas opstappen _O- zo hoog is dat ding met after market veren en verhoogd zadel.
Dus ga vooral passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 17:02

Tnx!
Er zijn heel veel motoren geschikt voor lange mensen. Maar voordat er een heel lijstje met merken/modellen komt; wat voor type motor wil je? Racer, allroad, naked, toer, chopper, etc? :)

Het maakt overigens per motor ook nog wel uit 'waar' je lengte in zit; in je boven- of onderlichaam. Ik merk dat ik bij veel motoren de afstand tussen zadel en stepjes te klein vind, waardoor m'n benen in een scherpe hoek zitten (ik ben +/- 1.90). Maar iemand anders van dezelfde lengte die kortere benen heeft maar een langer bovenlichaam kan er wellicht wel weer goed op zitten..
Het beste kan je gewoon naar een grote motorzaak gaan en proefzitten op veel motoren, zoals anderen hierboven ook al aangeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:21

Tnx!
Je kunt op deze website kijken hoe je zithouding op bepaalde motoren zijn :): Cycle-Ergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tnx!
Niet een bepaald merk, wel een aantal types, let vooral niet te erg op zadelhoogte maar ga meer kijken wat de ruimte is tussen de voetsteps en het zadel. Maar over het algemeen zijn de wat grotere allroads en zeker met een verhoogd zadel wel een aanrader. Verder heb je nog motoren zoals een oud model Tuono, een Yamaha TDM of de nieuwe MT09 Tracer. Er is zoveel. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:47:
[...]

Helaas, werkt niet meer :'(

Beter opletten, code werkt niet icm dagaanbieding... Als ik precies het tegenovergestelde doe van bij jouw paddockstands (kleurtje kiezen die niet in de aanbieding is) werkt de code wel *O*
Bij mij werkte 't prima i.c.m. de aanbieding? :+ MotoGP setje blauw voor € 118 minus 20 % korting. Ik had echter ook nog een momentsleuteltje niet in de aanbieding erbij gedaan, misschien dat dat uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Osiris schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:05:
[...]

Bij mij werkte 't prima i.c.m. de aanbieding? :+ MotoGP setje blauw voor € 118 minus 20 % korting. Ik had echter ook nog een momentsleuteltje niet in de aanbieding erbij gedaan, misschien dat dat uitmaakt?
Even geprobeerd, in dat geval doet hij heel netjes de korting alleen over het artikel dat geen deel van de dagaanbieding is :P Zonder extra artikel erbij krijg je simpelweg de 'code niet geldig'-melding. Oh well, ik wilde toch al liever de zwarte dan de witte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:16:
[...]

Even geprobeerd, in dat geval doet hij heel netjes de korting alleen over het artikel dat geen deel van de dagaanbieding is :P
Dan heb ik 68 % korting op m'n momentsleutel gekregen _O- :P

Ik had deze: https://www.datona.nl/mot...and-set-blauw-bundel.html

Van € 138 nu voor € 118. Zonder de kortingsbon dan hè. Wellicht is dat geen "dagaanbieding". :)

[ Voor 22% gewijzigd door Osiris op 18-04-2017 14:25 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:15

Vrijdag

De Zwarte

Tnx!
Om consequent te blijven:

Beginnende rijders zijn het beste gebaat bij een rode Suzuki Hayabusa.
Lange rijders kunnen het beste kijken naar een Honda GROM. GROM staat dan ook voor Grote Reusachtige Overmaatse Mensen.

8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Rood omdat ie dan sneller gaat

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:02

charrel

Cortisol4life..

Vrijdag schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:25:
[...]

Om consequent te blijven:

Beginnende rijders zijn het beste gebaat bij een rode Suzuki Hayabusa.
Lange rijders kunnen het beste kijken naar een Honda GROM. GROM staat dan ook voor Grote Reusachtige Overmaatse Mensen.

8)
Toch vind ik die koperkleurige busa mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aangeven wat voor soort motor je zoekt is wel zo handig. Anders zou ik gewoon zeggen koop een dikke GS. Lekker groot en ruimte zat voor lange mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Of zoiets, ruimte zat :D
Afbeeldingslocatie: https://malaysianriders.files.wordpress.com/2012/05/syko.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Setje soft luggage en hop naar de alpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Streetlegal is voor watjes :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
PilatuS schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:32:
[...]

Streetlegal is voor watjes :o
Op het luchtfilter van mijn vorige auto stond ook 'For race use only'. Dan is dit een logische volgende stap 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:34:
[...]

Op het luchtfilter van mijn vorige auto stond ook 'For race use only'. Dan is dit een logische volgende stap 8)
Er moet minimaal op je uitlaten staan 'For race use only'. Op het luchtfilter is niet genoeg.

Edit: Heb nog 2 andere suggesties. Een GS is maar saai. Als het de 350km/u niet kan halen is het langzaam, dus deze 2 voldoen. Een gasturbine of een V8, kies maar :P

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.bike-urious.com/wp-content/uploads/MTT-Y2K-Turbine-Jet-Bike-Right-Side.jpg?fit=881%2C516

Afbeeldingslocatie: https://o.aolcdn.com/dims-global/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/750x422/quality/95/http://www.blogcdn.com/slideshows/images/slides/381/668/8/S3816688/slug/l/01-lazareth-lm847-geneva-1.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 18-04-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Joopieboy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:04:
[...]

Niet een bepaald merk, wel een aantal types, let vooral niet te erg op zadelhoogte maar ga meer kijken wat de ruimte is tussen de voetsteps en het zadel. Maar over het algemeen zijn de wat grotere allroads en zeker met een verhoogd zadel wel een aanrader. Verder heb je nog motoren zoals een oud model Tuono, een Yamaha TDM of de nieuwe MT09 Tracer. Er is zoveel. :)
De MT09 Tracer vind jij een aanrader voor lange mensen? Ik vind die juist helemaal niet lekker zitten. Stepjes zitten op zo'n plek dat m'n knieën in een onmogelijke hoek zaten. Ik vind het wel een mooie motor, ook aantrekkelijk geprijst. Maar ik zat er een paar minuten op en kreeg al last/kramp in m'n benen :o

[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 18-04-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tankiej schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:44:
[...]

De MT09 Tracer vind jij een aanrader voor lange mensen? Ik vind die juist helemaal niet lekker zitten. Stepjes zitten op zo'n plek dat m'n knieën in een onmogelijke hoek zaten. Ik vind het wel een mooie motor, ook aantrekkelijk geprijst. Maar ik zat er een paar minuten op en kreeg al last/kramp in m'n benen :o
Echt een van de weinige motoren waarbij ik zoiets had van ja, zat leuk, stuurde leuk, en iedere keer stekjes zoeken omdat ze erg laag zaten ivm veel motoren :D

Vering is standaard erg ruk en er moet wel het een en ander aan aangekleed worden maar dat is goed te doen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Joopieboy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:58:
[...]

Echt een van de weinige motoren waarbij ik zoiets had van ja, zat leuk, stuurde leuk, en iedere keer stekjes zoeken omdat ze erg laag zaten ivm veel motoren :D

Vering is standaard erg ruk en er moet wel het een en ander aan aangekleed worden maar dat is goed te doen. 8)
Dat is dan wel een mooi voorbeeld van wat voor verschil er nog is tussen 'langere' mensen (jij bent ook niet de kleinste dacht ik?) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tankiej schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:10:
[...]

Dat is dan wel een mooi voorbeeld van wat voor verschil er nog is tussen 'langere' mensen (jij bent ook niet de kleinste dacht ik?) :P
Lange benen en slechte knieën scheelt een hoop. Ik kan nog geen 2 minuten op mijn hurken zitten zonder dat het pijn gaat doen. Hoe meer mijn knieën in een hoek zitten hoe sneller ze pijn gaan doen. In het dagelijks leven eigenlijk totaal geen last van, maar op een motor rijden met een kleine afstand tussen zadel en stepjes schiet echt niet op.

Ook bij bijvoorbeeld klussen aan de motor moet ik ergens op gaan zitten. Ik kan wel even iets snel doen aan de onderkant van de motor zoals de boel wassen, maar dingen als de remklauwen schoonmaken of het monteren van onderdelen aan de onderkant is voor mij echt niet te doen zonder te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:28:
[...]

Ook bij bijvoorbeeld klussen aan de motor moet ik ergens op gaan zitten. Ik kan wel even iets snel doen aan de onderkant van de motor zoals de boel wassen, maar dingen als de remklauwen schoonmaken of het monteren van onderdelen aan de onderkant is voor mij echt niet te doen.
Is dat niet normaal dan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Osiris schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:29:
[...]

Zeg jij het maar :9
Afbeeldingslocatie: http://weirdrussia.com/wp-content/uploads/2014/04/thugs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:29:
[...]

Geen idee wat het precies is, maar het is bij mij wel wat erger dan bij de gemiddelde persoon. Mijn knieën zijn gewoon raar denk ik. Als ik op mijn hurken ga zitten hoor ik ook vaak iets knakken zonder dat het pijn doet. Dat is hetzelfde geluid als wat mensen soms met hun knokkels doen. Bij vanuit de hurken omhoog komen moet ik dat langzaam doen anders schiet er soms een flink stekende korte pijn in, alsof iemand een mes in je knieschijf ramt :P Ben natuurlijk wat dat betreft een beetje een vreemd verhaal, maar last van de knieën hebben op de motor met een flinke hoek voor de benen ben ik dan weer niet de enige in :)

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 18-04-2017 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, present! :+

Als ik 2 minuten op mijn hurken of knieën heb gezeten, kan ik 10 minuten niet normaal lopen. Maar ja, de meeste knieën hebben ook geen zijwaartse speling. Ik heb er wel zo een. (is dan ook aan elkaar gelinkt. ;) ) Je zult mij dan ook altijd met mijn benen languit op de grond zien zitten, ook als ik aan het sleutelen ben.
Ja, dat kan ik laten opereren. Risico op complicaties is er echter ook, en nog geen garantie op verbetering. Vandaar: liever een grotemensenmotor.

Mocht dat verergeren ga ik daarna een chopper rijden. Mocht dat niet meer genoeg zijn... Een MP3? Een trike? Tegen die tijd vraag ik wel eerst weer wat advies hier. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dan heb jij het nog wat erger dan ik dus. Als ik er rekening mee hou heb ik er gelukkig zo goed als geen last van. Alleen met kort op de hurken zitten en snel opstaan moet ik opletten anders voel ik dus een mes in de knieschijf. Niet erg handig als je even snel op de hurken gaat om iets op te pakken van de grond :P

Met de SV kreeg ik binnen een half uur rijden eigenlijk al last van de knieën. Dus regelmatig een paar minuten stoppen was wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:03:
Een MP3? Een trike? Tegen die tijd vraag ik wel eerst weer wat advies hier. :+
You sure? }:|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-05 16:41
Haha, wat een reacties..!

Ik zal wel even naar een motorzaak gaan binnenkort.. Passen en meten.
Naked Bikes en racers vind ik trouwens verreweg het mooiste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16
Joopieboy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:58:
[...]

M'n (ex)instructeur rijdt zo'n MT09 Tracer, maar die moest er altijd behoorlijk op klimmen _O-

Heb zelf helaas alleen maar een keertje achterop gezeten, maar het lijkt me wel leuk om zoiets ook eens een keertje te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Het is niet helemaal gelukt om de paddockstand te annuleren bij de webwinkel, dus ik krijg er twee toegestuurd nu..

Mocht iemand altijd al getwijfeld hebben maar de prijs te hoog vinden, voor €45 mag je hem nieuw in doos overnemen! De kleur mag je kiezen, rood of wit. De andere hou ik :+

Gaat om deze: https://www.datona.nl/paddockstand-motor.html

Ik hou hem niet heel lang, want hij kan ook gewoon terug natuurlijk (voor €55, dus de prijs is niet onderhandelbaar }:O )

[ Voor 8% gewijzigd door lolgast op 18-04-2017 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tankiej schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:10:
[...]

Ik ben 1.97m en een binnenbeenlengte van iets van 96-97cm meen ik. :P
PilatuS schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:28:
[...]

Lange benen en slechte knieën scheelt een hoop. Ik kan nog geen 2 minuten op mijn hurken zitten zonder dat het pijn gaat doen. Hoe meer mijn knieën in een hoek zitten hoe sneller ze pijn gaan doen. In het dagelijks leven eigenlijk totaal geen last van, maar op een motor rijden met een kleine afstand tussen zadel en stepjes schiet echt niet op.

Ook bij bijvoorbeeld klussen aan de motor moet ik ergens op gaan zitten. Ik kan wel even iets snel doen aan de onderkant van de motor zoals de boel wassen, maar dingen als de remklauwen schoonmaken of het monteren van onderdelen aan de onderkant is voor mij echt niet te doen zonder te zitten.
Vertel mij wat, ik ben (te) snel gegroeid, slechte rug, zwakke knieën, etc. Maar een SS gaat mits het niet te extreem is, en zoals bij mijn lerenpak dat de kniebescherming toch ietwat knelde. Ik heb bv wel moeite met veel binnendoor en door een centrum heen te tokkelen met de gixxer (kost veel kracht en moeite op lage snelheid) maar 2 uur snelweg blazen kost dan weer geen moeite. Dan voel ik de schouders en alles juist weer niet...

Best apart mja. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:51:

Ik heb bv wel moeite met veel binnendoor en door een centrum heen te tokkelen met de gixxer (kost veel kracht en moeite op lage snelheid) maar 2 uur snelweg blazen kost dan weer geen moeite. Dan voel ik de schouders en alles juist weer niet...

Best apart mja. :D
Dan is het maar goed dat je mijn motor niet gekocht hebt. Moet minimaal 35 rijden wil ie niet bokken en daar onder moet je dus met de koppeling bezig zijn. Die koppeling is lomp zwaar dus dat maakt het ook niet beter. Onder de 50 rijden is echt een ramp met dit ding. Dan is de GSX-R toch wel wat fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:55:
[...]

Dan is het maar goed dat je mijn motor niet gekocht hebt. Moet minimaal 35 rijden wil ie niet bokken en daar onder moet je dus met de koppeling bezig zijn. Die koppeling is lomp zwaar dus dat maakt het ook niet beter. Onder de 50 rijden is echt een ramp met dit ding. Dan is de GSX-R toch wel wat fijner.
Ik zei toch dat ik de RC8 te extreem vond. ;) Koppelen heb ik geen last van maar ik denk met veel manoeuvreren dat dat wel gaat vervelen ja. Zo ding is alleen leuk vanaf 160. :P

Ben benieuwd hoe de gixxer rijdt na de nieuwe koppelingskabel en grote (afstel) beurt. :) Maar is wel een verstandigere keuze geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 18-04-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:55:
[...]

Ik zei toch dat ik de RC8 te extreem vond. ;) Koppelen heb ik geen last van maar ik denk met veel manoeuvreren dat dat wel gaat vervelen ja. Zo ding is alleen leuk vanaf 160. :P
Boven de 50 is het prima, daar onder nogal ruk. Zodra ik op een dijk ga rijden komt de motor helemaal tot leven en rijd het geweldig. Ik hoef er gelukkig geen 160 mee te gaan om er lekker mee te rijden. Heb wel regelmatig kramp in mijn linkerhand door de koppeling :o

Als ik rij in een 30-zone en door de stad met file denk ik: wat een rot ding. Zodra ik op de dijk kom denk ik: wat een heerlijk ding :P

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 18-04-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja 160 doel ik omdat ie dan gewoon het soepelste reed, hoe een motor dan nog stappen kan zetten vanaf die snelheid is gewoon ongehoord. :D Maar met minder kan het ook wel, maar geeft wel aan hoe gekkenhuis dat ding is. 8)

En jup, nu de gixxer wat minder loopt en het mij wat meer moeite kost dan irriteer ik mij er ook wel aan, maar ik weet gewoon dat dat straks verholpen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De mijne loopt gelukkig rond de 4.500 toeren prima. Dus 60 of 80 rijden loopt ie heerlijk bij. Wel grappig hoe belachelijk veel vermogen in die machine's zit inderdaad. Bij de SV was het boven de 200 wel afgelopen. Nu gaat de motor er bij 200 nog steeds als een idioot vandoor, net zo hard als bij de 80. Op hoge snelheden merk ik wel hoe enorm veel die 40pk extra scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup dat klopt, de gixxer is leuk tot net over zo de 200 en dan houd het al wel vrij snel op. Mede ook dankzij iemand die als een grote remparachute werkt, maar soit. :+ De 1000 heeft dat vermogen extra en die sleurt dan gewoon vrolijk door, ook mede door de grote hoeveelheid koppel die die extra heeft.

Ik heb zelf de gixxer ook zo tussen de 4 en 5000k rpm meestal, daarboven gaat ie toch wat herrie maken ondanks dat ie al opvalt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op hoge snelheid maakt onze lengte niet zo heel veel uit als je gaat liggen. Bij gas los en omhoog komen heb je inderdaad geen remmen nodig. Met onze lengte zijn wij zelf als airbrake meer dan zat :P

De mijne begint boven de 6.000 toeren wel flink te trillen. Met door trekken is dat prima, maar met een constante snelheid in die toeren of hoger rijden is gewoon niet fijn, dus moet wel zo rond de 4.000 tot 5.000 zitten inderdaad. Aan de andere kant ook best lomp. Onder de 3.500 toeren gaat ie bokken en boven de 6.000 gaat ie trillen, blijft niet veel over om in te rijden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Joopieboy Houdt op zo rond de 200?! Dat kan ik niet geloven. Mijn ZX7R ging door tot ruim boven de 270 en de 749s (die minder snel is) rijdt op GPS ook dik 250+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:17:
(…) blijft niet veel over om in te rijden dan.
Gewoon een ZZR1400 halen, van 3 000 t/m 11 000 (dat laatste weet ik nog niet tho :+) geen centje pijn 8)

Ok ok, nu houd ik op :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:18:
@Joopieboy Houdt op zo rond de 200?! Dat kan ik niet geloven. Mijn ZX7R ging door tot ruim boven de 270 en de 749s (die minder snel is) rijdt op GPS ook dik 250+
Het houdt dan op met als een idioot trekken. Zijn motor loopt ook echt wel door naar de 270 hoor :)
Osiris schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:20:
[...]

Gewoon een ZZR1400 halen, van 3 000 t/m 11 000 (dat laatste weet ik nog niet tho :+) geen centje pijn 8)

Dikke fiets, maar niet echt mijn ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54
Osiris schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:20:
[...]

Ja vanaf 3500 merk je dat alle sluizen open gaan. Ik vind het heerlijk rijden dat ie een beetje tam is onder de 3000 toeren. Ik moet veel stagebezoeken doen in de omgeving van Den Haag en dat grote monster stuurt en rijdt net zo makkelijk als m'n oude 636cc supersport in de krappe straatjes en het drukke verkeer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ShininNL schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:35:
[...]

Ja vanaf 3500 merk je dat alle sluizen open gaan. Ik vind het heerlijk rijden dat ie een beetje tam is onder de 3000 toeren. Ik moet veel stagebezoeken doen in de omgeving van Den Haag en dat grote monster stuurt en rijdt net zo makkelijk als m'n oude 636cc supersport in de krappe straatjes en het drukke verkeer _/-\o_
Als je erg rustig aan doet, kun je ook onder de 3 000 toeren prima coasten op lage snelheden. Alleen moet je dan natuurlijk niet flink gas gaan geven, aangezien je anders je drijfstanglagers molt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:18:
Heuvel af red je de befaamde 299 op de teller nog wel, maar het zal ergens tegen de 280 liggen idd, hij loopt gewoon de toeten uit vanwege de verhoudingen. Nu is dat niet heel erg. :P

@PilatuS haha ja precies, en die trilling rond de 4500 heeft de gixxer ook wel een beetje maar valt mij nog reuze mee. Heb ze wel eens vele malen erger gehad. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@PilatuS @Joopieboy Dan snap ik hem weer. Was lui en niet goed gelezen op mijn telefoon denk ik..

Anyway, net voor de zekerheid nog even gecontroleerd maar er staat geen 'For race use only' op mijn dempers dus ik heb de bestelling van die ligmotor maar geannuleerd :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simcon
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 15:55
Mijn Tuono is ook niet echt lekker in de binnenstad, beetje hetzelfde als Pilatus met de RC8 heeft.
Je moet hem echt boven de 3500 houden, onder de 30Km is het veel koppelen.
50 in zijn 2 is net te laag in de toeren, heel irritant als mensen dan net iets langzamer dan 50 voor je rijden.

Hopelijk wordt dit binnenkort beter door een iets kleiner tandwiel voor en tandje groter achter te monteren.
Ik ben nu toch aan nieuwe ketting toe, ga dan van 16/40 naar 15/42.
Hierdoor moet het als het goed is wat fijner rijden worden op lage snelheden.
Je verliest wat max snelheid(maar wie wil er nou 270 op een naked rijden 8)7 ), maar je krijgt er instant powerwheelies voor terug >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@lolgast Dat had een maatje van mij ook met zijn 748 systeem, klonk wel beestachtig!

En ligmotor?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Joopieboy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:10:
@lolgast Dat had een maatje van mij ook met zijn 748 systeem, klonk wel beestachtig!

En ligmotor?!
Zie lolgast in "Het grote motortopic deel 19" en de reacties daaronder :>

Edit: Overigens wel geleerd dat Bos blijkbaar Nederlands is. Vind ik ze ineens een stuk leuker :D

[ Voor 13% gewijzigd door lolgast op 18-04-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Simcon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:09:
50 in zijn 2 is net te laag in de toeren, heel irritant als mensen dan net iets langzamer dan 50 voor je rijden.
Dat zit bij dan wel weer goed.

In de 1 rij ik vanaf 35 tot maximaal 60. Dus 45 of 55 rijden gaat gelukkig prima. Alleen 80 rijden is dan net weer niet lekker in de 2. 90 in de 3 rijd prima maar 80 in de 3 niet. Bij 80 moet ik dus iets langzamer om in de 2 te kunnen rijden, of iets sneller om in de 3 te zitten. Dat word dan natuurlijk iets sneller, maar dan moet je weer gaan inhalen :P

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 18-04-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:11:
[...]

Zie lolgast in "Het grote motortopic deel 19" en de reacties daaronder :>

Edit: Overigens wel geleerd dat Bos blijkbaar Nederlands is. Vind ik ze ineens een stuk leuker :D
Oja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:53
Ik heb met motorrijden hetzelfde rijgedrag als in de auto. Bij rustig rijden is het tot 20-30 in de 1, tot 50 in de 2, tot 70 in de 3, tot 100 in de 4 en daarna gewoon tot waar het goed voelt.
De motor kan wel meer toeren aan, maar ik vind het absoluut niet fijn rijden qua geluidsproductie.
Vlot optrekken en Inhalen bij warme motor is uiteraard een andere kwestie, dan trek ik rustig door tot 8-10K toeren voordat ik doorschakel. Probleem is dat ik een hele schelle uitlaat heb, dat ding klinkt alsof hij aan alle kanten lek is. Iedereen zegt ook dat ze me 2 straten verder al aan kunnen horen komen, zelfs al geef ik niet veel gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:56
PilatuS schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:58:
[...]

Boven de 50 is het prima, daar onder nogal ruk. Zodra ik op een dijk ga rijden komt de motor helemaal tot leven en rijd het geweldig. Ik hoef er gelukkig geen 160 mee te gaan om er lekker mee te rijden. Heb wel regelmatig kramp in mijn linkerhand door de koppeling :o

Als ik rij in een 30-zone en door de stad met file denk ik: wat een rot ding. Zodra ik op de dijk kom denk ik: wat een heerlijk ding :P
Dit ding doet trouwens ook wonderen heb ik gehoord als je hydraulische koppeling zwaar is:
http://www.oberon-perform...Slave_Cylinders_KCSC.html

Ik heb er ook nog 1 liggen voor de RSV maar ik wacht ff toch ik wat geld bij elkaar heb gespaard voor een RCS16 koppelingspomp en dan installeer ik het geheel in 1x. Scheelt mij weer ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
cyntax schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:28:
[...]

Dit ding doet trouwens ook wonderen heb ik gehoord als je hydraulische koppeling zwaar is:
http://www.oberon-perform...Slave_Cylinders_KCSC.html

Ik heb er ook nog 1 liggen voor de RSV maar ik wacht ff toch ik wat geld bij elkaar heb gespaard voor een RCS16 koppelingspomp en dan installeer ik het geheel in 1x. Scheelt mij weer ontluchten.
Ben bekend met die dingen :)

Heb het nog niet gekocht, maar omdat mijn motor zwart/wit is met zo min mogelijk oranje word het deze: http://cncracing.it/en/pr...-ktm-mineral-oil_436.html

De halve motor zit al vol met spullen van hun, alleen die moet er nog bijkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34
lolgast schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:06:
@PilatuS @Joopieboy Dan snap ik hem weer. Was lui en niet goed gelezen op mijn telefoon denk ik..

Anyway, net voor de zekerheid nog even gecontroleerd maar er staat geen 'For race use only' op mijn dempers dus ik heb de bestelling van die ligmotor maar geannuleerd :(
Geen idee of er for race use only staat op mijn uitlaat maar op de website staat iig dat hij niet bepaald for street use geschikt is :P.

Geluid valt nog best wel mee vergeleken met sommige herrie makers maar als je gas geeft dan is het geluid heeerlijk. Gek genoeg vind ik juist rond de 6-7000 toeren het geluid het mooist :) maar dat komt misschien ook omdat als ik door trek ik met andere dingen bezig ben dan op het geluid letten ;)

Verder is naast zo'n betonnen tijdelijk vangrail rijden dan ineens een feest. Akrapovic titanium megaphone *O*

Cbr600f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
bolleh schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:37:
[...]

Geen idee of er for race use only staat op mijn uitlaat maar op de website staat iig dat hij niet bepaald for street use geschikt is :P.
Meestal staat het ook niet op de uitlaat. Bij mijn Yoshi's stond het in de handleiding wel duidelijk aangeven voor Race/Track Use Only.

Als er geen E-Keur op staat is het niet straat legaal en dus automatisch Race Use Only.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
bolleh schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:37:
[...]

Verder is naast zo'n betonnen tijdelijk vangrail rijden dan ineens een feest. Akrapovic titanium megaphone *O*

[afbeelding]
Ze hebben je uitlaat gejat :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:39:
[...]
https://gathering.tweakers.net/forum/myreact

Meestal staat het ook niet op de uitlaat. Bij mijn Yoshi's stond het in de handleiding wel duidelijk aangeven voor Race/Track Use Only.

Als er geen E-Keur op staat is het niet straat legaal en dus automatisch Race Use Only.
HÖ, WACHT, HALT, HÚ... STOP!!!

Wáár word er in de NL wetgeving érgens gesproken over een noodzakelijk keurmerkje aangaande onderdelen welke je op je motorfiets/auto schroeft?

In het RVV '90, wat in aangepaste vorm nú nog steeds van kracht is, wordt van alles beschreven qua bijv. geluidsnormen en andere eisen waaraan voertuigen moeten voldoen maar er staat nérgens, en dan ook écht nérgens, dat er één of ander wazig keurmerk aanwezig moet zijn in of óp de afzonderlijke componenten/onderdelen.

We leven hier niet in DLD. wáár je zelfs niet eens een ander type band mag monteren dan dat er expliciet is voorgeschreven, en ook in DLD. kunnen ze een NL voertuig daar NIET op beboeten.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:55:
[...]

HÖ, WACHT, HALT, HÚ... STOP!!!

Wáár word er in de NL wetgeving érgens gesproken over een keurmerkje aangaande onderdelen welke je op je motorfiets/auto schroeft?

In het RVV '90, wat in aangepaste vorm nú nog steeds van kracht is, wordt van alles beschreven qua bijv. geluidsnormen en andere eisen waaraan voertuigen moeten voldoen maar er staat nérgens, en dan ook écht nérgens, dat er één of ander wazig keurmerk aanwezig moet zijn in de afzonderlijke componenten/onderdelen.

We leven hier niet in DLD. wáár je zelfs niet eens een ander type band mag monteren dan dat er expliciet is voorgeschreven, en ook in DLD. kunnen ze een NL voertuig daar NIET op beboeten.
Je hebt vast gelijk. My bad :P

Ik zat inderdaad met Duitsland in mijn hoofd waar je uitlaat E-Keur moet hebben. Zou prima kunnen dat het hier in NL niet zo is. Aan de andere kant als het geen E-Keur heeft komt er vast te veel herrie uit waarbij je bij een controle de sjaak bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34
Osiris schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:45:
[...]

Ze hebben je uitlaat gejat :o
Einddemper bedoel je?
Uitlaat zit er namelijk gewoon op :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:58:
[...]

Je hebt vast gelijk. My bad :P

Ik zat inderdaad met Duitsland in mijn hoofd waar je uitlaat E-Keur moet hebben. Zou prima kunnen dat het hier in NL niet zo is. Aan de andere kant als het geen E-Keur heeft komt er vast te veel herrie uit waarbij je bij een controle de sjaak bent.
Ik heb hier in NL vorig jaar nog een hele discussie gehad met een agent (en daarna met het CJIB) omtrent het donkere vizier van m'n helm... De agent was van mening dat de voertuigeisen voor een auto qua lichtdoorlaatbaarheid van de voorruit en voorste portier ruiten óók op een (motor) helm van toepassing waren en dat z'n "tint man" apparaat dus gelijk had.... Heb de beste man 't procesverbaal maar uit laten schrijven en 't visier tijdelijk van m'n helm los geklikt en onder m'n jas gestoken voor een paar honderd meter en vervolgens 't spel via een WOB procedure aanhankelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:11:
[...]

Ik heb hier in NL vorig jaar nog een hele discussie gehad met een agent (en daarna met het CJIB) omtrent het donkere vizier van m'n helm... De agent was van mening dat de voertuigeisen voor een auto qua lichtdoorlaatbaarheid van de voorruit en voorste portier ruiten óók op een (motor) helm van toepassing waren en dat z'n "tint man" apparaat dus gelijk had.... Heb de beste man 't procesverbaal maar uit laten schrijven en 't visier tijdelijk van m'n helm los geklikt en onder m'n jas gestoken voor een paar honderd meter en vervolgens 't spel via een WOB procedure aanhankelijk gemaakt.
Dat verhaal is sowieso ook onzin. In de auto mag het niet omdat je niet kan zien of de bestuurder van de andere auto je ziet. Bij een motor kan je prima zien waar die persoon naar toe kijkt met zijn hoofd. Je kan alleen zijn ogen niet zien, maar in een auto word dat ook lastig op afstand

Ben zelf een keer staande gehouden voor iets en de agent begon ook over mijn vizier. Hij vertelde alleen dat ik er niet mee moest rijden zodra het donker werd. Verder was het geen probleem. Ik rij in de zomer vaak in de avond omdat het dan rustig is op de dijk, maar ik zorg er met dit vizier natuurlijk wel voor dat ik voor het donker thuis ben, anders zie ik echt helemaal niets met dat ding.

Nou is mijn vizier ook wel extreem donker en word ook niet in de EU verkocht omdat het te donker is. Ook hier werd duidelijk bij verteld: Race Use Only :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:02
Joopieboy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:45:
[...]

Heuvel af red je de befaamde 299 op de teller nog wel, maar het zal ergens tegen de 280 liggen idd, hij loopt gewoon de toeten uit vanwege de verhoudingen. Nu is dat niet heel erg. :P

@PilatuS haha ja precies, en die trilling rond de 4500 heeft de gixxer ook wel een beetje maar valt mij nog reuze mee. Heb ze wel eens vele malen erger gehad. :)
De gixxer van mij reed laatst, met aardig wind, 256 op telefoon gps.
Motor is netjes afgesteld/getuned op 124pk op het achterwiel

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:51
@PilatuS

Ik wet niet hoe donkey joke vizier is, maar ik geology day Zelda day sow at op

Rofl toetsenbord stond op Engels 8)7 . Klikt als Fries >:) .

Ik weet niet hoe donker jouw vizier is, maar volgens mij zetten ze dat op elk donker vizier uit voorzorg. Bij mijn HJC donker vizier (waar ik prima 's avonds mee kan rijden) staat het ook op. Beetje mierenneukerij dus.

@Deshmir

Doe maar ff members only voordat de justitie je te pakken krijgt :>

Heeft er iemand hier een beetje verstand van electronica? Ik heb namelijk handvatverwarming en het linker handvat werkt prima, maar de rechter is altijd AAN op warmste stand. Die moet ik dus fysiek loskoppelen (stekkertje) om uit te krijgen. Reageert dus totaal niet op de controller input. Nou ben ik een dikke n00b en heb nooit opgelet op school wat betreft electronica dus heb geen idee waar ik het zoeken moet.
Het is direct op de accu aangesloten en er zit 1 zekering tussen de accu en het geheel. De zekering is nog intact.

[ Voor 48% gewijzigd door gebruikershaes op 18-04-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Deshmir schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:43:
[...]

De gixxer van mij reed laatst, met aardig wind, 256 op telefoon gps.
Motor is netjes afgesteld/getuned op 124pk op het achterwiel

[afbeelding]
Jij hebt een 600 begrijp ik? Ik heb een 750 K4, dus net even wat meer punch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:56
gebruikershaes schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:44:
@PilatuS

Ik weet niet hoe donker jouw vizier is, maar volgens mij zetten ze dat op elk donker vizier uit voorzorg. Bij mijn HJC donker vizier (waar ik prima 's avonds mee kan rijden) staat het ook op. Beetje mierenneukerij dus.

@Deshmir

Naja, ik denk dat het meer gedaan wordt met betrekking tot aansprakelijkheid. Als jij zegt dat jij in de nacht hebt gereden met een door Shoei goedgekeurd donker vizier maar toen toch geen flikker zag en een ongeluk veroorzaakt; dan kan je Shoei niet aanklagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@PilatuS

@Deshmir

Als je goed kijkt is het allemaal netjes over de grens op de 3 richting Emmerich.
Laatste keer dat ik daar reed was het ø met dubbele streep :+

Oh en idd een 600-L1 (met katvervanger en Yoshi)

[ Voor 3% gewijzigd door Deshmir op 18-04-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Ethirty

Who...me?

[...]

Maar je hebt dus uiteindelijk wel gelijk gekregen?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@PilatuS

@Deshmir

Hij is vanuit Groningen tóch keuring even een paar honderd meter de grens met DLD. over gegaan.... Waarschijnlijk heeft 'ie dáár dus die snelheid nét kunnen halen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@PilatuS
Mijn vizier is heel erg donker. Ik had eerst ook een standaard EU vizier en die is maar een beetje donker in vergelijking met deze. Het nadeel van het beetje donkere vizier was ook dat als het echt zomer is ik alsnog een zonnebril samen met het donkere vizier nodig had om geen last van mijn ogen te krijgen. Deze is zo donker dat dit niet meer nodig is. Ik heb het 1x met zonnebril geprobeerd maar toen zag ik ook overdag niets meer :P

Heb hier ook nog een oude HJC helm liggen met standaard EU donker vizier en die helm gebruik ik alleen op de brommer, en inderdaad dat is in de nacht ook prima te doen. Met het niet EU vizier uit China zie ik in het donker echt compleet niets meer. Ben een keer in het donker beland en toen moest ie toch echt open :P

Dit is met de volle zon er op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yl5plW0GqMplpOAJJ1ywM9Ao/full.jpg

Met een EU donker vizier kan je in de volle zon nog iemand zijn gezicht zien, dat is hier niet meer mogelijk. Ik ben er trouwens wel heel blij mee omdat de zonnebril niet meer nodig is. Aangezien ik toch alleen overdag en met mooi weer rij is dit ideaal. Als je onbedoelt in het donker komt heb je alleen wel een probleem. Is niet zo erg op een 50 weg, maar op de snelweg word het lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:53:
[...]

Maar je hebt dus uiteindelijk wel gelijk gekregen?
Yups, uiteraard..... Ik had op het moment van staandehouden géén zin in een langdurig welles/nietes spelletje (win je terplekke toch nooit) dus daarna maar middels een WOB procedure het recht z'n beloop gegeven. De staat heeft nog bést leuke rentepercentages op d'r "leningen" ook, dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02:01
AcidBurn schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:56:
Ik heb met motorrijden hetzelfde rijgedrag als in de auto. Bij rustig rijden is het tot 20-30 in de 1, tot 50 in de 2, tot 70 in de 3, tot 100 in de 4 en daarna gewoon tot waar het goed voelt.
De motor kan wel meer toeren aan, maar ik vind het absoluut niet fijn rijden qua geluidsproductie.
Vlot optrekken en Inhalen bij warme motor is uiteraard een andere kwestie, dan trek ik rustig door tot 8-10K toeren voordat ik doorschakel. Probleem is dat ik een hele schelle uitlaat heb, dat ding klinkt alsof hij aan alle kanten lek is. Iedereen zegt ook dat ze me 2 straten verder al aan kunnen horen komen, zelfs al geef ik niet veel gas.
Is dat voor je auto? Die toerentallen zijn niet echt lekker voor die bak lijkt me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mamorunl schreef op woensdag 19 april 2017 @ 01:02:
[...]

Is dat voor je auto? Die toerentallen zijn niet echt lekker voor die bak lijkt me :p
Goedkoop dieseltje, mag ik hopen!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
wimmel_1 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:54:
[...]

Hij is vanuit Groningen tóch keuring even een paar honderd meter de grens met DLD. over gegaan.... Waarschijnlijk heeft 'ie dáár dus die snelheid nét kunnen halen ;)
Groningen? De laatste keer dat ik het controleerde lag Doetinchem niet in Groningen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 21:29

LordKnox

Opperbaas.

Mijn zoektocht naar de motor gaat door. Afgelopen weekend twee keer een Versys getest. Mooie motor maar de kleur oranje vind ik echt helemaal niks. Eerst kon ik geen motor vinden waar ik lekker mee kon rijden en nu ik er een heb....vind ik de kleur niet mooi :')

Nah goed, dan maar Marktplaats in de gaten houden en kijken of ik ergens een groene of zwarte kan vinden in mijn prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05 17:41
LordKnox schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:22:
Mijn zoektocht naar de motor gaat door. Afgelopen weekend twee keer een Versys getest. Mooie motor maar de kleur oranje vind ik echt helemaal niks. Eerst kon ik geen motor vinden waar ik lekker mee kon rijden en nu ik er een heb....vind ik de kleur niet mooi :')

Nah goed, dan maar Marktplaats in de gaten houden en kijken of ik ergens een groene of zwarte kan vinden in mijn prijsklasse.
Herkenbaar, ik was destijds ook naar versys aan het kijken en model was ook oranje, trok mij totaal niet. Mooiste is een zwarte met ook zwart subframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Laatst online: 22-05 07:48
kneusteun schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:10:
[...]

Herkenbaar, ik was destijds ook naar versys aan het kijken en model was ook oranje, trok mij totaal niet. Mooiste is een zwarte met ook zwart subframe.
Heb zelf juist de oranje versie, model 2016. Was ook niet de kleur waar ik in eerste instantie naar opzoek was maar ben nu toch wel blij mee. Het is toch wel een bijzondere kleur, als je een foto maakt ziet hij er meer rood als oranje uit. Uiteraard is het persoonlijke voorkeur ofc :)

De wit / zwart (groene vering) en zwart / zwart (groene vering) zie je niet vaak te koop staan. Worden snel weer verkocht. Overigens vind ik het nieuwe 2017 model het niet waard. Er is eigenlijk niets veranderd behalve wat bestikkering op de tank kappen en de versnelling indicator zit nu standaard ingebouwd. Wel voor een meer prijs natuurlijk ten opzichte van het 2016 model |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schallie233
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-02 16:25
Gister voor het eerst op mijn (voor mij nieuwe!) motor (BMW F800GT) naar het werk geweest. Maar was een behoorlijke vuurdoop, wat een drukte op de weg :X Ook mijn eerste kilometers al filterend door de files, even wennen in het begin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-01 21:44
Schallie233 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:43:
Gister voor het eerst op mijn (voor mij nieuwe!) motor (BMW F800GT) naar het werk geweest. Maar was een behoorlijke vuurdoop, wat een drukte op de weg :X Ook mijn eerste kilometers al filterend door de files, even wennen in het begin. :)
Hoe stuurt het met dat manoeuvreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
Wilde dit even kwijt, maar komende zaterdag ga ik ook een proefrit maken op een Vulcan S. Alvast even proeven hoe het is om op een Chopper te rijden voor zodra ik me A rijbewijs heb, of misschien wel een A2-compatibel chopper als er geld teveel op me rekening staat :9

@Hamza Ben benieuwd of ik net zo enthousiast erover ben als jij was.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Laatst online: 22-05 07:48
Schallie233 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:43:
Mooie fiets! File rijden vond ik ook eerst even wennen maar voor je het weet ben je er aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schallie233
Rody schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:47:
[...]

Hoe stuurt het met dat manoeuvreren?
Ging heel makkelijk eigenlijk. Voorlopig ben ik nog erg blij met mijn keuze voor de 800GT; met 130 op de snelweg zit ik redelijk beschut en ook in de file is de motor vrij makkelijke te manoeuvreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schallie233
aidanl schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:51:
[...]

Mooie fiets! File rijden vond ik ook eerst even wennen maar voor je het weet ben je er aan gewend.
Dankje! Foto komt nog :) Ik kon nu nog goed merken dat het inspannend rijden was (aangezien je tijdens het filteren *nog* alerter bent op rare acties van automobilisten). Moest echt even bijkomen thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-05 14:34
Leviathius schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:48:
Wilde dit even kwijt, maar komende zaterdag ga ik ook een proefrit maken op een Vulcan S. Alvast even proeven hoe het is om op een Chopper te rijden voor zodra ik me A rijbewijs heb, of misschien wel een A2-compatibel chopper als er geld teveel op me rekening staat :9

Haha, de vulcan s is de enige chopper waar ik op zou willen rijden. Uitgezonderd een paar HDtjes.

Anyways voor hoelang mag je proefrijden? Ik mocht maar voor een uur maar dat was veels te weinig om eerlijk te zijn.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Hamza schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:34:
[...]

Haha, de vulcan s is de enige chopper waar ik op zou willen rijden. Uitgezonderd een paar HDtjes.

Anyways voor hoelang mag je proefrijden? Ik mocht maar voor een uur maar dat was veels te weinig om eerlijk te zijn.
Ja inderdaad hetzelfde hier. Al dat glimmende chroom hoeft van mij helemaal niet, vind het matzwarte veel mooier. Victroy Octane vond ik ook een mooie, maar Victory bestaat sinds dit jaar helaas niet meer..

Geen hoelang ik mag rijden, ga het zaterdag gewoon zien. Al is het maar een half uurtje vind ik het al prima. Dikke kans dat ik hem toch wel goed ga vinden. Heb er op de beurs ook al op proefgezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
De Vulcan S is kort besproken in de MotoMe aflevering van afgelopen zaterdag volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@lolgast Dan heb jij denk ik een oude aflevering gezien of je kunt in de toekomst kijken. De cruiser die voorbij kwam was een Moto Guzzi Fying Fortress.

@Stacheldraht Had die review ook al gelezen en wel meerdere reviews eigenlijk. Ben helemaal fan van de motor, alleen nog nooit op kunnen rijden dus. Heb namelijk nog geen idee of ik het chopper rijden wel prettig vind, zo met de beentjes naar voren. Ohja en het financiële deel is nog een hekelpuntje. Tweedehands zijn ze pas vanaf 7.000 beschikbaar en dat is toch wel een flinke smak met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Leviathius schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:54:
@lolgast Dan heb jij denk ik een oude aflevering gezien of je kunt in de toekomst kijken. De cruiser die voorbij kwam was een Moto Guzzi Fying Fortress.

@Stacheldraht Had die review ook al gelezen en wel meerdere reviews eigenlijk. Ben helemaal fan van de motor, alleen nog nooit op kunnen rijden dus. Heb namelijk nog geen idee of ik het chopper rijden wel prettig vind, zo met de beentjes naar voren. Ohja en het financiële deel is nog een hekelpuntje. Tweedehands zijn ze pas vanaf 7.000 beschikbaar en dat is toch wel een flinke smak met geld.
Nope, dat was de aflevering van zondag :>

Anyhow, hier staat hij blijkbaar ook: Youtube

Hmm. Dat is oud inderdaad zo te zien.. Ik ga in mijn gids kijken :?
Toevoeging: Ik weet eigenlijk zeker dat ik hem bij deze aflevering gezien heb, maar dat is hetzelfde stuk als wat ik zojuist via Youtube poste..
Ziggo gids

@Leviathius Ik heb hem nog even teruggekeken, ik heb het inderdaad wel juist. Blijkbaar zenden ze gewoon oude meuk uit :+

[ Voor 29% gewijzigd door lolgast op 19-04-2017 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
lolgast schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:55:
[...]

Nope, dat was de aflevering van zondag :>
Hmm apart, op youtube is er alleen een MotoMe video van de Vulcan S van 2 jaar terug zoiets. Heb je een linkje, ben nu wel benieuwd namelijk :9

Die video bedoel ik inderdaad.

@lolgast Vuile Ziggo bastards. Volgens de MotoMe site zou het de aflevering van vorige week moeten zijn geweest. Aghja, long story short, Vulcan S is gewoon een toffe motor 8).

[ Voor 26% gewijzigd door Leviathius op 19-04-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Leviathius schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:54:
Tsja, ik heb heel veel op cruisers gereden en ik vind ze wel lekker rijden, maar het is een heel andere manier van motorrijden. Verder blijft het een groot misverstand dat je met cruisers niet lekker bochtjes kan pakken, dat kan namelijk wel mits je rekening houdt met de limitaties van een cruisers.

Voorbeeldje:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=M9MVY8swO5M]

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:50

byn124

Thunderace

Ter info voor alle Yamaha MT-09, Tracer 900 en XSR900 rijders hier!

!Recall Yamaha!

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
De reden van de recall is ook geen kattenpis :X
Yamaha Motor Nederland roept de Yamaha MT-09, Tracer 900 en XSR900 met bepaalde serienummers terug naar de dealer omdat het stuur los kan gaan zitten. De onderste stuurbevestiging kan losraken als gevolg van problemen met de laklaag onder de stuurbevestiging en onjuist toegepaste draadborgmiddel (loctite). Door de hoge druk en trillingen onder de onderste stuurbevestiging kan de laklaag daar wegschuren en vanwege inadequate draadborging kan daardoor de bevestiging los gaan zitten. Yamaha zal vanaf 17 april de betrokken eigenaren hierover informeren en dealers zullen de onderste stuurhouders kosteloos vervangen. De nieuwe stuurhouders hebben geen laklaag op het onderste contactoppervlak meer en er zal een ander draadborgmiddel worden toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Ethirty

Who...me?

lolgast schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:15:
De reden van de recall is ook geen kattenpis :X

[...]
Och, ze hebben altijd nog de beruchte speed-wobble. Ook geen pretje als je stuur wild gaat schudden vanaf een bepaalde snelheid. Dat is gewoon een grove designfout. :X

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:15

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:48:

Tof! Ik vind het ook een mooie fiets. Ligt nogal buiten mijn budget maar op de lange termijn komt ie er vast wel :9

Huer nog een test: https://www.testmotor.nl/...t-2016-kawasaki-vulcan-se

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

Hm, dat is een interessante... Volgens het OM is de minimale lichtdoorlatendheid van een auto-voorruit 75% (en krijg je pas vanaf 55% een boete, apart). Als ik daarmee zonder iets van een zonnebril (beetje lastig opzetten onderweg) ga rijden zie ik bijzonder weinig in de volle zon :P Mooi dat je gelijk gekregen heeft, dat werkt niet voor helmvizieren.

Los daarvan, lang leve het opklapbare zonnevizier :P Ik heb één helm met een getint vizier (not sure welk percentage, met de volle zon erop kan ik nog wel een beetje mijn gezicht zijn in de spiegel maar bij bewolking niet), en eentje met helder vizier met daaronder een opklapbaar zonnevizier. Als ik vroeg vertrek of laat terugga neem ik altijd de 2e helm, want zowel met getint vizier in het donker als met helder vizier in de zon zie ik nogal weinig...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Stacheldraht schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:28:
[...]
Verder blijft het een groot misverstand dat je met cruisers niet lekker bochtjes kan pakken, dat kan namelijk wel mits je rekening houdt met de limitaties van een cruisers.

Voorbeeldje:

[video]
En nu met een motor die veel meer grondspeling heeft:

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 19-04-2017 14:30 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.