Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 107 Laatste
Acties:
  • 289.941 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag mijn outfit bij elkaar gekocht, pet, fluwelen handschoenen, motorschoenen (geen laarzen), jas en broek. Werd netjes en leuk geholpen door een aardige dame. Geen geduw richting dure exemplaren of heel specifieke dingen. Er werd echt geluisterd naar wat ik zocht en wilde. Uiteindelijk met een kledingset van Macna het pand verlaten, helm en schoenen andere merken.

Ben benieuwd hoe dit vanaf woensdag gaat zitten, wat mijn ervaring gaat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zit te zoeken naar een paddock stand voor de ZZR-1400 (de CBF had een middenbok..)

Zie ik staan:
De maximum capaciteit bedraagt 250 kg.
Euuhh, hoe moet ik dat interpreteren, aangezien het totale gewicht van de motor qua 'druk' verdeeld wordt over beide wielen?
  • De specs geven de meest gebruikersvriendelijke waarde: de totale massa van de motor waar de paddock stand geschikt voor is, dus (ruwweg) 125 kg max per paddock stand; óf
  • De paddock stand kan écht daadwerkelijk 250 kg aan, dus kan 'ie (ruwweg) een totaalgewicht qua motor aan van 500 kg. Maar dan moet de gebruiker maar nét snappen dat 't gewicht verdeeld wordt, lijkt me wat vreemd, aangezien je dat niet kunt aannemen lijkt me?
De ZZR is rijklaar namelijk 261 kg.

edit:
Hmmm, de set geeft 't antwoord eigenlijk al:
De paddockstands wegen slechts 3 kilogram (per stuk) en hebben een belastbaar vermogen van 250 kg.

(…)

Max. capaciteit 500 kg als set

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 16-04-2017 02:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
sypie schreef op zondag 16 april 2017 @ 00:44:
Vandaag mijn outfit bij elkaar gekocht, pet, fluwelen handschoenen, motorschoenen (geen laarzen), jas en broek. Werd netjes en leuk geholpen door een aardige dame. Geen geduw richting dure exemplaren of heel specifieke dingen. Er werd echt geluisterd naar wat ik zocht en wilde. Uiteindelijk met een kledingset van Macna het pand verlaten, helm en schoenen andere merken.

Ben benieuwd hoe dit vanaf woensdag gaat zitten, wat mijn ervaring gaat worden :D
Ik heb van de week hetzelfde gedaan. Jas, broek, laarzen en handschoenen van Held gekocht en nog een Shark Speed-R helm. Alles rustig kunnen uitzoeken en passen en ook even gezeten op een motor met het spul. Eergisteren een flink stuk wezen rijden en het zit allemaal als gegoten. Ook op de snelweg geen raar gewapper of ander gedoe. Ben er heel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08 13:24
sypie schreef op zondag 16 april 2017 @ 00:44:

Nice , waar gekocht ? Foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Gekocht bij TTmotoren in Zwolle. Ben ook niet eens verder gaan kijken in andere shops, het zou me toch aardig wat geld kosten om een een hele uitrusting te kopen waar ik me prettig in denk te voelen. Heb op een gegeven moment wel gezegd, toen ik een jas aan had van €450, dat die me toch écht wat te gortig werd. Prijs van de helm heb ik eigenlijk niet eens naar gekeken toen die gepast was en aan de kant werd gelegd.

Foto zal ik straks een keer maken, eerst ontbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:14
Osiris schreef op zondag 16 april 2017 @ 01:59:
Zit te zoeken naar een paddock stand voor de ZZR-1400 (de CBF had een middenbok..)

Zie ik staan:

[...]

Euuhh, hoe moet ik dat interpreteren, aangezien het totale gewicht van de motor qua 'druk' verdeeld wordt over beide wielen?
  • De specs geven de meest gebruikersvriendelijke waarde: de totale massa van de motor waar de paddock stand geschikt voor is, dus (ruwweg) 125 kg max per paddock stand; óf
  • De paddock stand kan écht daadwerkelijk 250 kg aan, dus kan 'ie (ruwweg) een totaalgewicht qua motor aan van 500 kg. Maar dan moet de gebruiker maar nét snappen dat 't gewicht verdeeld wordt, lijkt me wat vreemd, aangezien je dat niet kunt aannemen lijkt me?
De ZZR is rijklaar namelijk 261 kg.

edit:
Hmmm, de set geeft 't antwoord eigenlijk al:

[...]
toon volledige bericht
Ik heb hier die GP set staan van datona die ik voor m'n ZX6R gebruikte, zoals de website al aangeeft is ie ook prima bruikbaar voor onze 1400. De mijne kwam trouwens al met een middenbok, kostte me eerst wat moeite om hem daarop te krijgen en ik ben nou niet de slapste :o Nu met een goede techniek lukt het zelfs op m'n slippers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:10
@hitmarv Een bedankje jouw kant op kan dan ook geen kwaad, er zijn veel mensen die blij zijn met motorroutes.net :)

Ik heb vanmorgen een paddockstand voor onder het balhoofd gekocht. 20% korting dus was nu €55 kwijt. En aangezien ik nog een voorspatbord heb liggen dat gemonteerd moet worden vond ik dit wel een goed moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:25

steveman

Comfortabel ten onder

Huh, paddockstand om een spatbord te monteren :?

Ik moet die van m'n cbr juist verwijderen om de paddockstand te kunnen gebruiken :X

[ Voor 50% gewijzigd door steveman op 16-04-2017 10:26 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:22

Bommes

Capo del formaggio

Niet helemaal motor topic maar er staat een motor op de foto dus.. :9

De testrit voor de grote Italië verhuizing..
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1492331602-800-x-600px-IMG_20170416_103211.jpg

Opzich niets bijzonders, 2 weken geleden ook al ruim 1000km zo gereden.
Echter binnen staat nu ook iets met 2 wieltjes extra..
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1492331601-800-x-600px-IMG_20170416_103151.jpg

Hhmm kijken of ik een weegbrug kan vinden. Ben wel benieuwd hoeveel we eventueel te veel wegen zo. :D

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
steveman schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:22:
Huh, paddockstand om een spatbord te monteren :?

Ik moet die van m'n cbr juist verwijderen om de paddockstand te kunnen gebruiken :X
Het voorwiel moet eraf om het spatbord te kunnen verwijderen :(. Tenminste dat zegt het wpb, dus dat moet dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:57:
[...]

Het voorwiel moet eraf om het spatbord te kunnen verwijderen :(. Tenminste dat zegt het wpb, dus dat moet dan maar
Vaak kun je het spatbord nog wel verwijderd krijgen zonder het voorwiel te demonteren, terugzetten wil daarna vaak ineens niet meer lukken.

Ik heb hier nog een kettingbeschermer liggen voor m'n MT en ook dat ding is te verwijderen zonder het achterwiel er uit te pakken, maar..... Ding blijft dus maar even ongebruikt en nieuw in de kast liggen totdat de achterband vervangen moet worden. :>

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ShininNL schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:13:
[...]

Ik heb hier die GP set staan van datona die ik voor m'n ZX6R gebruikte, zoals de website al aangeeft is ie ook prima bruikbaar voor onze 1400. De mijne kwam trouwens al met een middenbok, kostte me eerst wat moeite om hem daarop te krijgen en ik ben nou niet de slapste :o Nu met een goede techniek lukt het zelfs op m'n slippers :P
Da's inderdaad 't alternatief, een middenbok laten monteren.. Maar een paddock stand lijkt me net zo makkelijk eigenlijk. D'r zitten al bobbins op dussuh..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 09:25

Ethirty

Who...me?

Bommes schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:38:
Niet helemaal motor topic maar er staat een motor op de foto dus.. :9

De testrit voor de grote Italië verhuizing..
[afbeelding]

Opzich niets bijzonders, 2 weken geleden ook al ruim 1000km zo gereden.
Echter binnen staat nu ook iets met 2 wieltjes extra..
[afbeelding]

Hhmm kijken of ik een weegbrug kan vinden. Ben wel benieuwd hoeveel we eventueel te veel wegen zo. :D
:D

Neem je ook nog kleren mee, of is daar geen plek meer voor? :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
wimmel_1 schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:03:
[...]

Vaak kun je het spatbord nog wel verwijderd krijgen zonder het voorwiel te demonteren, terugzetten wil daarna vaak ineens niet meer lukken.

Ik heb hier nog een kettingbeschermer liggen voor m'n MT en ook dat ding is te verwijderen zonder het achterwiel er uit te pakken, maar..... Ding blijft dus maar even ongebruikt en nieuw in de kast liggen totdat de achterband vervangen moet worden. :>
Ik heb afgelopen weekend al even gekeken hoe ik dat voor elkaar zou gaan krijgen, maar zonder weghalen van het voorwiel komt het spatbord er alleen uit als je er minimaal 2 delen van maakt.
En de nieuwe moet een verbetering zijn, gaan legpuzzel van de motor maken :+

@Bommes Dat ziet er wel uit als 'bepakt en bezakt' :D

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 16-04-2017 11:41 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
OWCup 15 April 2017 - ProCup 600 - Assen

Wedstrijdje van gisteren. 👍🏻

[ Voor 30% gewijzigd door Tylen op 16-04-2017 13:02 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lolgast schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:41:
[...]

Ik heb afgelopen weekend al even gekeken hoe ik dat voor elkaar zou gaan krijgen, maar zonder weghalen van het voorwiel komt het spatbord er alleen uit als je er minimaal 2 delen van maakt.
En de nieuwe moet een verbetering zijn, gaan legpuzzel van de motor maken :+

@Bommes Dat ziet er wel uit als 'bepakt en bezakt' :D
Het voorspatbord van mijn motor gaat er alleen in en uit door deze flink te buigen. Zonder buigen past ie niet langs de voorvork.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Tylen schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:02:
[video]

Kiekt um gaon, de Max Verstappen van Tweakers ;)
Maar net resultaat hoor d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

InZane schreef op zondag 16 april 2017 @ 08:13:
[...]

Ik heb van de week hetzelfde gedaan. Jas, broek, laarzen en handschoenen van Held gekocht en nog een Shark Speed-R helm. Alles rustig kunnen uitzoeken en passen en ook even gezeten op een motor met het spul. Eergisteren een flink stuk wezen rijden en het zit allemaal als gegoten. Ook op de snelweg geen raar gewapper of ander gedoe. Ben er heel blij mee :)
Goeie kleding scheelt sowieso veel. :) Alleen niet wapperen? Ga maar eens op een SS zitten met 200+, ik heb vooral bij de schouders dat de jas toch wel een beetje gaat bewegen en doen. :+

Voor die snelheden zou je dan al snel een leren pak moeten hebben. :P

Maar leuk dat je goed geslaagd ben. *O* Die Shark helm die je daar noemt is de laatste tijd overal ook leuk in de aanbieding, ik ga er binnenkort ook eens voor kijken. Maar eerst de grote beurt, dan de uitlaat.. :+
Ethirty schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:24:
[...]

:D

Neem je ook nog kleren mee, of is daar geen plek meer voor? :P
Hoezo, is dat nodig dan? Elke dag onderbroek omdraaien, boven de geur van knoflook en kruiden daar merk je toch niks meer op. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 16-04-2017 14:12 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
Joopieboy schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:12:
[...]

Goeie kleding scheelt sowieso veel. :) Alleen niet wapperen? Ga maar eens op een SS zitten met 200+, ik heb vooral bij de schouders dat de jas toch wel een beetje gaat bewegen en doen. :+

Voor die snelheden zou je dan al snel een leren pak moeten hebben. :P

Maar leuk dat je goed geslaagd ben. *O* Die Shark helm die je daar noemt is de laatste tijd overal ook leuk in de aanbieding, ik ga er binnenkort ook eens voor kijken. Maar eerst de grote beurt, dan de uitlaat.. :+

[...]

Hoezo, is dat nodig dan? Elke dag onderbroek omdraaien, boven de geur van knoflook en kruiden daar merk je toch niks meer op. :+
De helm ging 40% af, dus dat was wel prettig. Had eigenlijk een HJC op het oog, maar de Shark zat me toch echt lekkerder. Verder mooi zonnevizier erin en pinlock erbij :)

160+ ging in ieder geval zonder wapperen wat het pak betreft :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:02:
[video]

Netjes hoor!!! :Y

Maareh: Kun je je achter camera niet beter links-onder in een frame zetten (ónder de horizon)? Ding zit nu vrij vaak irritant in beeld :) Aan de andere kant: Met nog al wat rechter bochten op assen gaat ook dát niet helemaal lekker :(

@InZane : Pak in Duitsland gekocht? Je mág hier in NL heul nie zó hard op de openbare weg!! :+

Net nog even met de motor een stukje gereden (3 Km. op en neer naar m'n ouders) .... Dammn wat is handvatverwarming een héérlijke uitvinding!!

@Osiris : Nog even naar aanleiding van je paddock stand vraagje: Ik ben hier aan 't overwegen om een "Abba Stand / SkyLift" aan te gaan schaffen. Heb voor m'n R6'jes altijd van een setje normale stands (achter Bobbins, vóór middels het balhoofdgat) gewerkt en dat gaat allemaal dikke PRIMA maar..... Ik wil weer eens wat anders :P

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Abba Sky Lift Product Demonstration Video - SkyLift motorcycle lift / stand

Scheelt meteen de aanschaf van een hefbrug.... Én ruimte!! Nadeel van dat spul is helaas wél dat je per merk/type/model motor een andere adapterplaat nodig hebt.

[ Voor 59% gewijzigd door Will_M op 16-04-2017 15:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:23:
@InZane : Pak in Duitsland gekocht? Je mág hier in NL heul nie zó hard op de openbare weg!! :+
Ik heb altijd geleerd dat je vlot in moet halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:23:
[...]

@Osiris : Nog even naar aanleiding van je paddock stand vraagje: Ik ben hier aan 't overwegen om een "Abba Stand / SkyLift" aan te gaan schaffen. Heb voor m'n R6'jes altijd van een setje normale stands (achter Bobbins, vóór middels het balhoofdgat) gewerkt en dat gaat allemaal dikke PRIMA maar..... Ik wil weer eens wat anders :P

[video]

Scheelt meteen de aanschaf van een hefbrug.... Én ruimte!! Nadeel van dat spul is helaas wél dat je per merk/type/model motor een andere adapterplaat nodig hebt
Da's voor mij, beetje ketting smeren, enigszins overkill :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hefbrug is net iets goedkoper nog, maar daar kun je niet van die epische wheelies mee maken :D

Gaaf ding die skylift :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:20:
Hefbrug is net iets goedkoper nog, maar daar kun je niet van die epische wheelies mee maken :D

Gaaf ding die skylift :)
Die "SkyLift" van ABBA is eigenlijk gewoon een goed doordachte combinatie van de Bursig stand én de oude (originele) ABBA stand....

Bekijk op YouTube
Bursig Center Lift Stand Review at RevZilla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vandaag lekker 180 km gereden; de bandjes zijn nu officieel goedgekeurd.

Ik was pas een paar minuten weg, of ik moest voorrang geven aan een groepje (voornamelijk) Harleys. Een stuk of 100 Hell's Angels en aanverwanten. Een mooi gezicht? Ik vind van wel. Dat gaat natuurlijk gepaard met wat geluid, maar ik denk dat er nog wel veel mensen zijn die dat begrijpen.

Alleen jammer van die open pijpen die erbij zaten. De paarden en honden in de buurt werden hardstikke gek. :/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:47:
Vandaag lekker 180 km gereden; de bandjes zijn nu officieel goedgekeurd.

Ik was pas een paar minuten weg, of ik moest voorrang geven aan een groepje (voornamelijk) Harleys. Een stuk of 100 Hell's Angels en aanverwanten. Een mooi gezicht? Ik vind van wel. Dat gaat natuurlijk gepaard met wat geluid, maar ik denk dat er nog wel veel mensen zijn die dat begrijpen.

Alleen jammer van die open pijpen die erbij zaten. De paarden en honden in de buurt werden hardstikke gek. :/
Wat met dát soort groepen vaak de grootst ergernis oplevert is dat iedereen in zo'n groep denkt dat ze als groep zijnde als één voertuig gezien moeten (en kunnen/gaan) worden en dat ze dus voorrang kunnen claimen op al het overige verkeer alsof ze een militaire colonne zijn welke je niet MÁG onderbreken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat deden ze ook ja, wegen en rotondes blokkeren zodat de groep in zijn geheel kon doorrijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:19:
Dat deden ze ook ja, wegen en rotondes blokkeren zodat de groep in zijn geheel kon doorrijden.
Vorige week samen met @Joopieboy een ritje gereden waarbij we in de ochtend (vóór de lunchstop) een groep wielrenners tegen kwamen met een aantal motorrijders als "begeleiding" welke ál 't verkeer af blokte ..... De persoon welke op dat moment nog onze route bepaalde stopte netjes en gaf de volledige weg vrij aan die colonne .... HELAAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja ik was er ook redelijk verbaasd over, mede ook hoe lomp die motorbegeleiders reden... Vind dat altijd maar apart. Kwam laatst ook een enkele wielrenner tegen middenop een rotonde, die had geluk dat ik net niet dichterbij was. >:)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:27:
[...]

Vorige week samen met @Joopieboy een ritje gereden waarbij we in de ochtend (vóór de lunchstop) een groep wielrenners tegen kwamen met een aantal motorrijders als "begeleiding" welke ál 't verkeer af blokte ..... De persoon welke op dat moment nog onze route bepaalde stopte netjes en gaf de volledige weg vrij aan die colonne .... HELAAS.
Er stond een tijdje terug nog een filmpje op MM waarbij iemand voor een groep de rotonde blokkeerde en toen boos werd toen er een auto langs hem ging. Sowieso blokkeer je nogal verkeerd als een auto er gewoon langs kan, verder nogal kansloos om te gaan blokkeren en dan ook nog boos worden als er een auto langs gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:28:
[...]

Er stond een tijdje terug nog een filmpje op MM waarbij iemand voor een groep de rotonde blokkeerde en toen boos werd toen er een auto langs hem ging. Sowieso blokkeer je nogal vekeerd als een auto er gewoon langs kan, verder nogal kansloos om te gaan blokkeren en dan ook nog boos worden als er een auto langs gaat.
Het waren in ons geval een paar "collega" motorrijders met een simpel 'geel' motorhesje waar "routebegeleider" op gestempeld; was en welke écht LOMPE acties aan het uitvoeren waren om een groepje van ± 200 wielrenners de volledige vrije doorgang te kunnen verlenen, ook op een weg zonder kruisingen/rototndes :(

Aangezien ik op dat moment als laatste in "ons" groepje van 4 motoren reed én mezelf aan het gedrag houd dat de voorrijder de route bepaalt ben ik maar gestopt, maar..... NEE, da's normaal niet m'n "stijl" van rijden.

Zo'n geel hesje is dan alleen een soort van een "Red Flag"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-08 16:53
Mr_x007 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 10:37:
[...]

Heel veel plezier met de Div, ik heb er zelf ook 1 en ben er heel tevreden over.
Ik heb zelf het onderstaande ruitje op mijn Diversion 900 zitten, wat voor mij qua wind en turbulentie goed werkt.
[afbeelding]
Denk dat ik maar gewoon eens wat ga bestellen en proberen. Volgens mij kan je mij MLM namelijk gratis terugsturen.

Vandaag met z'n tweeen de Eifel in geweest. Was erg leuke dag en de motor heeft zich goed gehouden. Ook echt heerlijk met de koffers. Ziet er niet uit, maar is wel super handig.

Wil alleen binnenkort een keer een opfriscursus oid doen om wat soepeler te rijden. Was nu natuurlijk de combinatie van natte weg, onbekende motor, onbekende weg en met twee man erop. Maar heb de laatste jaren erg weinig gereden en voor mijn gevoel moet het veel beter kunnen. Iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Thoit schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:49:
[...]

Wil alleen binnenkort een keer een opfriscursus oid doen om wat soepeler te rijden. Was nu natuurlijk de combinatie van natte weg, onbekende motor, onbekende weg en met twee man erop. Maar heb de laatste jaren erg weinig gereden en voor mijn gevoel moet het veel beter kunnen. Iemand tips hiervoor?
Gewoon een paar lessen nemen of anders een VRO zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ShininNL schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:13:
[...]

Ik heb hier die GP set staan van datona die ik voor m'n ZX6R gebruikte, zoals de website al aangeeft is ie ook prima bruikbaar voor onze 1400.
Nog ff terugkomend op ditte. Heb jij deze GP paddock stand? Met deze voor de voorkant?

Vraag dit omdat bij de ZZR de bobbins best wel aardig ver naar "voren" op de arm zitten t.o.v. de achter-as en op 't volgende plaatje lijkt het dan aardig krap worden als je ziet dat die bobbins wél aardig dichtbij de achteras zitten:

Afbeeldingslocatie: https://www.datona.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/470x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/o/motogp-paddockstand-achterwiel.jpg

vs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YAffX6jC013VXtZ9u7XLMiXz/full.png

Zou jammer zijn als je een paddock stand koopt en vervolgens erachter komt dat 'ie niet lang genoeg is :+

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 16-04-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Osiris Heb nog nooit gezien dat het niet past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:15:
@Osiris Heb nog nooit gezien dat het niet past :)
Check plaatje van de ZZR hierboven.. Best ver naar voren, die bobbin, toch? :P

En deze hiero heeft ook best lange armen aan de stand:

Afbeeldingslocatie: https://www.sparks-online.eu/media/catalog/product/cache/4/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/z/kzzr1400-010-2.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 16-04-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:20:
[...]

Check plaatje van de ZZR hierboven.. Best ver naar voren, die bobbin, toch? :P

En deze hiero heeft ook best lange armen aan de stand:

[afbeelding]
Die van mij zit ook redelijk ver naar voren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/trVKO85NG4ISqkCWV3PwD6ge/full.jpg

Die bij jou zit inderdaad nog een paar cm verder, maar dan nog zou het moeten passen.

Trouwens, dat plaatje in je edit. Dat is toch precies dezelfde stand als welke je wil kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 09-07 15:54
Lijkt me dat het zooitje aardig instabiel zou worden als de bobbins achter de achteras zouden zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:29:
[...]

Die van mij zit ook redelijk ver naar voren.

[afbeelding]

Die bij jou zit inderdaad nog een paar cm verder, maar dan nog zou het moeten passen.
Mja, 10 cm vs 20 cm, je zou maar net 5 cm te kort komen :+
PilatuS schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:29:
Trouwens, dat plaatje in je edit. Dat is toch precies dezelfde stand als welke je wil kopen ?
Die alu-kleur in de edit lijkt me toch een stukkie langere armen te hebben vs. de mat-zwarte MotoGP? Of ben ik nou zo scheel? :P

Maar aangezien @ShininNL dezelfde motor en (waarschijnlijk) dezelfde stand(s) heeft, is een bevestiging wel zo fijn :+
Maegrim schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:35:
Lijkt me dat het zooitje aardig instabiel zou worden als de bobbins achter de achteras zouden zitten
Mwoah, in principe heb je gelijk, hoe dichter je naar je voorwiel gaat, hoe kleiner de 'driehoek' wordt die de stabiliteit veroorzaakt. Maar die paar centimeter lijkt me niet zo boeiend, het gewicht zit toch in 't motorblok, niet in je swingarm :P

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 16-04-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maegrim schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:35:
Dat valt écht (200%) mee. Die achterste locatie voor het plaatsten van bobbins gebruik je juist als je een paddock-stand alleen maar gebruikt om even snel je ketting te kunnen smeren zonder de fiets ook aan de voorkant op een paddockstand te willen gaan zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 16-04-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:38:
[...]
Die alu-kleur in de edit lijkt me toch een stukkie langere armen te hebben vs. de mat-zwarte MotoGP? Of ben ik nou zo scheel? :P
Ligt aan de hoek van het plaatje. Als ik naar andere plaatjes kijk van diezelfde stand onder een andere hoek zijn ze op de kleur na volgens mij exact hetzelfde. Tenzij er 2 modellen zijn, een lange en korte is het dezelfde stand. Alles op die 2 plaatjes is volledig gelijk aan elkaar op de kleur na.

Ziet er gelijk een stuk langer uit, maar is dezelfde stand. Als ik bij beide plaatjes naar die 4 pinnen aan de voorkant kijk en die doortrek, past op beide net iets meer als nog 2x die 4 pinnen op de rest van de onderkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.datona.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/o/motogp-paddockstand-mat-zwart-achterwiel.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 16-04-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:05
Zou gewoon moeten passen, bewijs:
Oops volgende keer minder snel scrollen :X

Afbeeldingslocatie: http://www.bodis-exhaust.com/upload/images/jahrgangsbilder/35/002.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door cyntax op 16-04-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
cyntax schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:24:
Zou gewoon moeten passen, bewijs:

[afbeelding]
Daar was ie zelf ook al achtergekomen :+

Zelfde fiets, zelfde stand, alleen een andere hoek uit dezelfde fotosessie :P

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 16-04-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:32:
[...]

Daar was ie zelf ook al achtergekomen :+

Zelfde fiets, zelfde stand, alleen een andere hoek uit dezelfde fotosessie :P
Ik zou die fiets toch liever aan de "crash bobbins" op pakken welke er ook op gemonteerd zitten volgens die foto 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Yes zoals je ziet, werkt prima :)

Ik ben trouwens op zoek naar zo'n haaksleutel om de achterschokbreker af te stellen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Mijn aliexpress c-spanner werkt iig niet, gisteren geprobeerd en hij "pakt" de borgring niet op de schok. Bij datona verkopen ze er zo eentje:

Afbeeldingslocatie: https://www.datona.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/470x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/a/haaklsleutel-achterschokbreker.png

Zou dat wel passen? Lijkt mij dat de meeste schokbrekers toch wel allemaal dezelfde gangbare maat hebben?

[ Voor 91% gewijzigd door ShininNL op 16-04-2017 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:37:
[...]

Ik zou die fiets toch liever aan de "crash bobbins" op pakken welke er ook op gemonteerd zitten volgens die foto 8)
Ben ik nou stekeblind (klaarblijkelijk uit 't voorgaande wel :+) of zie ik geen crash bobbins zitten? :P
ShininNL schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:41:
Nice :)

* Osiris plaatst wéér een bestelling.. :+

edit:
Zooooooooo, weer een paar centen ingeleverd..
  • Setje paddock stands MotoGP blauw (voor en achter), want sale bij Datona, anders waren ze zwart :+
  • Momentsleuteltje voor de kleine momenten (groot had ik al), want korting bij Datona m.b.v. onderstaande code;
  • SW-Motech Quick-Lock Daypack tanktas (MLM Parts);
  • SW-Motech Quick-Lock tankring EVO, omdat je anders niets aan de tanktas hebt _O-
Datona kortingscode t/m 20 (of 30? :?) april '17, goed voor 20 % eraf:

VBXH7

[ Voor 55% gewijzigd door Osiris op 17-04-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Zag dit net langskomen op Facebook, hoe kan je een BMW HP4 zo ernstig verpesten :'( :'( :'(

https://www.facebook.com/EBCURACAO/videos/10153780149172706/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Zou dat wel passen? Lijkt mij dat de meeste schokbrekers toch wel allemaal dezelfde gangbare maat hebben?
Ik heb het gereedschapsetje van de SV gehouden en daarmee de achterveer van de RC8 aangepast. Volgens mij is het redelijk universeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

cyntax schreef op maandag 17 april 2017 @ 00:11:
Zag dit net langskomen op Facebook, hoe kan je een BMW HP4 zo ernstig verpesten :'( :'( :'(

Tja combinatie van geld teveel en geen hersenen... :F

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[b][message=50934011,noline]

Datona kortingscode t/m 20 (of 30? :?) april '17, goed voor 20 % eraf:

VBXH7
Bedankt voor de code! Net een hoop geld bespaard hierdoor. Heb 2 inrijklemmen en een oprijplaat gekocht.

Tevens handvatverwarming van Oxford besteld. De handvaten van de Diversion zijn helemaal op. Hierdoor zijn ze spekglad waardoor ik kramp in mijn hand kreeg op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
O ja @Osiris , over die tanktas: ik kan je alvast vertellen dat je hem zo ver mogelijk naar voren (richting je stuur) moet plaatsen, dus de template waarmee je die 4 gaatjes moet boren bijna tot het maximale leggen. Ik had hem eerst netjes in het midden maar toen ik ging rijden kwam ik er achter dat je er dan helemaal tegenaan zit te leunen, niet echt prettig in bochten omdat je dan met gestrekte armen moet sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@ShininNL Die "Daypack" is al erg klein van zichzelf, maar zal 't onthouden en er rekening mee houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:14

Ik ben trouwens op zoek naar zo'n haaksleutel om de achterschokbreker af te stellen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Mijn aliexpress c-spanner werkt iig niet, gisteren geprobeerd en hij "pakt" de borgring niet op de schok. Bij datona verkopen ze er zo eentje:

[afbeelding]

Wat bedoel je met het oppakken van de berging?
Ik had ook zo'n simpel ebay ding maar het puntje paste niet in de inkeping op de schokbreker. Toen heb ik het puntje wat dunner geschuurd en werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

ShininNL schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:31:
O ja @Osiris , over die tanktas: ik kan je alvast vertellen dat je hem zo ver mogelijk naar voren (richting je stuur) moet plaatsen, dus de template waarmee je die 4 gaatjes moet boren bijna tot het maximale leggen. Ik had hem eerst netjes in het midden maar toen ik ging rijden kwam ik er achter dat je er dan helemaal tegenaan zit te leunen, niet echt prettig in bochten omdat je dan met gestrekte armen moet sturen :P
Als je het zo uitlegt heb je straks geeneens stuuruitslag. ;)

Je moet je tanktas zo ver naar voor plaatsen dat je stuur nét niet je tas raakt.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
erik23 schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:41:
[...]

Wat bedoel je met het oppakken van de berging?
Ik had ook zo'n simpel ebay ding maar het puntje paste niet in de inkeping op de schokbreker. Toen heb ik het puntje wat dunner geschuurd en werkte het prima.
Volgens mij is dat ding wat ik heb te klein, als je hem namelijk in een inkeping steekt heb je geen grip om te draaien, hij zit net vast zeg maar.

@Ethirty Klopt, op de zzr1400 zal je daar niet snel last van hebben, dat is best ruim allemaal vanaf de tankdop tot aan het stuur. Uiteraard wel even je stuuruitslag testen voordat je gaat boren idd >:)

[ Voor 18% gewijzigd door ShininNL op 17-04-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:47

charrel

Cortisol4life..

[afbeelding]

Euhm, nee. Diameter is vaak verschillend en de opening van de tanden ook. Tevens is de ruimte ook nog beperkt eromheen.. Ik heb er meerdere liggen, voor de ktm gebruik ik er 2 om te kunnen draaien. Als je dan een slag gegaan hebt past ie er niet meer tussen, dan pak ik de kortere... om het nog een stukje te draaien. Heb je geen vrienden met die dingen in hun boordgereedschap? Gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Die paddockstand die ik gisteren bestelde is vandaag gewoon €20 goedkoper worden. En ook dan kan de %20 code die ik had er nog vanaf.. Maar een mail over gestuurd dat ik of de order wil annuleren of €16 terug wil :P

Ben wel mooi doorgegaan met geld uitgeven helaas. Van de week liep ik te klooien met het aansluiten van de carkit bij de auto van mijn vriendin. Goedkope soldeerbout en ik had geen kabelschoenen.. Dus Ebay leeg gekocht voor verschillende kabelschoenen en de soldeerbout ook maar in de kliko gegooid en een soldeerstation gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:49
Zojuist even wezen kijken bij de paas activiteiten bij de motoport.

Eindelijk een textiele jas gevonden! De Alpinestars Gunner WP in onderstaande kleuren combinatie. Zit perfect. Ik had ook nog eens de €80,- duurdere Richa jas aangetroken die ik een maand geleden had gepast maar ik voel dat de Alpinestars duidelijk beter zit.

Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/product_images/0097/2887/alpinestars_jacket_gunner_zoom.jpg

Ook maar gelijk een universele 12 volt set gekocht (naar zo'n sigarettenaansteker) van SW-Motech. Heb de TomTom app (IOS) en een Ram Mount (i.c.m. X-Grip) al een tijdje.. Was enkel nog aan het stuntelen met een USB aansluiting. Had zo'n el cheapo ding uit China gehaald maar daar zat weer geen zekering in en moest ik moeilijk gaan doen.

Volgend weekend maar eens aansluiten, jammer dat het weer minder word |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:00:
Die paddockstand die ik gisteren bestelde is vandaag gewoon €20 goedkoper worden. En ook dan kan de %20 code die ik had er nog vanaf.. Maar een mail over gestuurd dat ik of de order wil annuleren of €16 terug wil :P
Welke heb jij besteld dan? Ik zie namelijk dezelfde prijzen staan als toen ik ze bestelde.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Osiris schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:20:
[...]

Welke heb jij besteld dan? Ik zie namelijk dezelfde prijzen staan als toen ik ze bestelde.. :o
Ik heb deze besteld: Rood
En vervolgens komt deze in de aanbieding: Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:48:
[...]

Ik heb deze besteld: Rood
En vervolgens komt deze in de aanbieding: Wit
Ah OK, ik had sowieso de MotoGP's dus ik zit safe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:50
cyntax schreef op maandag 17 april 2017 @ 00:11:

Nu heb ik er ook geen verstand van, maar waarom zou je dat eigenlijk willen verbouwen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
EBOOZ schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:56:
[...]

Nu heb ik er ook geen verstand van, maar waarom zou je dat eigenlijk willen verbouwen :?
Met een erg lange achterbrug maak je minder snel wheelies, dus beter voor dragracen.

Op de Antillen heb je voor motoren vrjiwel geen fatsoenlijke bochten om lekker te rijden. Of er zijn geen goede bochten, of het wegdek is zo bagger dat je er niets mee kan. Dus zie je dat de meeste motoren daar omgebouwd worden om mee te dragracen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
EBOOZ schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:56:
[...]

Ach ja ik vraag dat mij dat ook vaak af... Maar het heeft waarschijnlijk iets te maken met dragraces en zo hard mogelijk rechtuit gaan. Alhoewel ik denk dat de acceleratietoename maar marginaal is op een machine zoals de HP4, die is standaard al bizar snel. Wat je vooral krijgt is een 20000 euro burnout machine.

On the side note, ik heb vandaag maar weer eens de ketting gereinigd. Die is nu weer goud in plaats van bruin :P.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zct0BfK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ook maar enig idee of ik de kofferrekken van een pegaso type 3 (cube, vanaf 1999 tot 2004 of iets dergelijks) passend zou krijgen op een pegaso 650 type 2 uit 1996/97?

Hoewel ie nu nogsteeds bij de garage staat (3de week al) zou ik kraag de mogenlijkheid hebben er een stel koffers aan te hangen, en de enigste nieuwe mogenlijkheid is een set hepco & beckers van meer dan 200 euro.

Toeval wil dat er net een setje op marktplaats verschijnt, nieuwer type maar volgensmij zijn die frames weinig gewijzigt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net deze extra lampjes besteld.
Ga pas in IT tijd hebben om ze te monteren maar ik ben erg benieuwd.
Wordt de Vespa nog meer All-road dan dat ze al is.. :+
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1492452937-800-x-600px-20140620_142419.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 18:31
Bommes schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:15:
Heb je er ook noppenbanden onder liggen? En dan natuurlijk verlengde veerwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dryhte schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:20:
[...]

Heb je er ook noppenbanden onder liggen? En dan natuurlijk verlengde veerwegen :)
Verbazingwekkend genoeg houden de Pirelli Diablo (scooter) bandjes zich best wel aardig op de grindweggetjes die ik regelmatig mee pak :P
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1492453676-800-x-600px-IMG_7171_1067x800.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

R0y. schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:12:
Zojuist even wezen kijken bij de paas activiteiten bij de motoport.

Eindelijk een textiele jas gevonden! De Alpinestars Gunner WP in onderstaande kleuren combinatie. Zit perfect. Ik had ook nog eens de €80,- duurdere Richa jas aangetroken die ik een maand geleden had gepast maar ik voel dat de Alpinestars duidelijk beter zit.

[afbeelding]
Jij hebt een winkel gevonden waar ze wel voorraad hebben? Ik zoek al een tijdje een nieuwe jas, maar overal waar ik kijk is L en XL op of pas richting juni leverbaar.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:49
Ethirty schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:47:
[...]

Jij hebt een winkel gevonden waar ze wel voorraad hebben? Ik zoek al een tijdje een nieuwe jas, maar overal waar ik kijk is L en XL op of pas richting juni leverbaar.
Motoport Goes. Was wel de laatste die er hing ( ik heb M) in de outlet die er vandaag was. Boven hingen er wel meer volgens mij ( voor de normale prijs ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vandaag weer wat wezen touren met de Bimmer, blijft een heerlijk fiets :) Bij het CBR-terrein wat bijzondere verrichtingen gedaan, maar ik heb knap moeite om de halve draai en de 8 te doen, zal vast aan mij liggen, maar op tempo vond ik het lastig, zelfs met de voetsteun aan de grond lukte het maar nauwelijks. Oefeningen op tempo incl. de uitwijkoefening zijn daarentegen weer een koekje. Met de MT-07 had ik er véél minder moeite mee, terwijl ik de fiets verder echt niet als lastig ervaar.

Wel bijzonder hoeveel aandacht het ding trekt. Ik kan hem bijna nergens neerzetten zonder dat er mensen utigebreid naar kijken of zelfs naar me toe komen 8)7 Kerel van vanmiddag kwam zelfs achter me aan in de mac voor een praatje.

Heb er nog meer bekijks en aanspraak mee dan met de Z4, weird, wel grappig :)

Zit ondertussen naar cruise control te kijken, Wunderlich heeft al wel wat, zouden er nog goedkopere alternatieven zijn?

http://www.wunderlich.de/...-control-26160-302-1.html

[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 18-04-2017 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
neographikal schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 00:24:
Vandaag weer wat wezen touren met de Bimmer, blijft een heerlijk fiets :) Bij het CBR-terrein wat bijzondere verrichtingen gedaan, maar ik heb knap moeite om de halve draai en de 8 te doen, zal vast aan mij liggen, maar op tempo vond ik het lastig, zelfs met de voetsteun aan de grond lukte het maar nauwelijks. Oefeningen op tempo incl. de uitwijkoefening zijn daarentegen weer een koekje. Met de MT-07 had ik er véél minder moeite mee, terwijl ik de fiets verder echt niet als lastig ervaar.

Wel bijzonder hoeveel aandacht het ding trekt. Ik kan hem bijna nergens neerzetten zonder dat er mensen utigebreid naar kijken of zelfs naar me toe komen 8)7 Kerel van vanmiddag kwam zelfs achter me aan in de mac voor een praatje.

Zit ondertussen naar cruise control te kijken, Wunderlich heeft al wel wat, zouden er nog goedkopere alternatieven zijn?

Ten Kate heeft ook verschillende varianten: http://www.tenkateshop.co...ccessoires/cruise-control

Volgens mij hebben er hier ook een paar zo'n plastic ding uit China besteld waarmee je makkelijker lange stukken kon rijden.

Vraag mij sowieso af hoe dat soort Cruise controls bediend moeten worden. Schroef je het vast tijdens het rijden en weer los als je gas los wil laten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Osiris schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:34:
@ShininNL Die "Daypack" is al erg klein van zichzelf, maar zal 't onthouden en er rekening mee houden ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BxcUT5O.png

Heb 'm thuis ook :+ Fijn dingetje, met wat proppen kan ik genoeg spul meenemen voor een weekendje Eifel :) uiteraard verblijf ik dan in hotelletjes, kamperen verwens niemand!

En bij een circuitdagje kwestie van de tankring even overzetten naar de andere brommer, dan past er mooi wat gereedschap in en reservehendels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Gisteren de eerste écht lange rit gemaakt: een rondje IJsselmeer. En dat was me een best ritje.

Eerst 20 minuten richting de A10 om bij Durgerdam de route op te starten. Vanaf daar binnendoor naar het noorden gereden richting de afsluitdijk. Vlak voor de overgang even een stop gemaakt om wat op te warmen en de boompjes water te geven. Vlak voor we de afsluitdijk op reden kregen we plots een hoosbui (met hagel) over ons heen. Ik kan je vertellen, dat was niet fijn. Mijn pak is wel waterwerend maar niet zó goed. En ik had dus mijn binnenvoering uit de jas gehaald en alleen een shirt er onder aan. Dat was zéker fris met de zeewind op de afsluitdijk zelf. Dus, op de afsluitdijk weer even gestopt. Even opgewarmd bij een pompstation en weer door, Friesland in. Bij Stavoren begaf mijn telefoon het, die was leeg. Daarop maar de keuze gemaakt om binnendoor naar de A6 te rijden en terug richting Amsterdam.

Al met al veel ervaring op kunnen doen. De zijwind was (naar mijn ervaring) op plekken best heftig en intimiderend. De route was wel heel mooi. Bochtig, snel, heerlijk rijden :D.

Wat wel opvallend was, 1 duitser lette niet op de weg toen we hem in gingen halen. Een vriend van mij die mee was werd door die duitser opzij gedrukt en moest het gras in. Gelukkig hield ie zijn motor overeind want het had veel lelijker af kunnen lopen. 3 Minuten voor dit voorval had hij ook al bijna een frontale aanrijding met een tegenligger veroorzaakt.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:04:
[...]

[afbeelding]

Heb 'm thuis ook :+ Fijn dingetje, met wat proppen kan ik genoeg spul meenemen voor een weekendje Eifel :) uiteraard verblijf ik dan in hotelletjes, kamperen verwens niemand!
Een tandenborstel met tube tandpasta, paar schone sokken en een boxer moet er nog wel inpassen lijkt me ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
w4rguy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:37:
Gisteren de eerste écht lange rit gemaakt: een rondje IJsselmeer. En dat was me een best ritje.

Eerst 20 minuten richting de A10 om bij Durgerdam de route op te starten. Vanaf daar binnendoor naar het noorden gereden richting de afsluitdijk. Vlak voor de overgang even een stop gemaakt om wat op te warmen en de boompjes water te geven. Vlak voor we de afsluitdijk op reden kregen we plots een hoosbui (met hagel) over ons heen. Ik kan je vertellen, dat was niet fijn. Mijn pak is wel waterwerend maar niet zó goed. En ik had dus mijn binnenvoering uit de jas gehaald en alleen een shirt er onder aan. Dat was zéker fris met de zeewind op de afsluitdijk zelf. Dus, op de afsluitdijk weer even gestopt. Even opgewarmd bij een pompstation en weer door, Friesland in. Bij Stavoren begaf mijn telefoon het, die was leeg. Daarop maar de keuze gemaakt om binnendoor naar de A6 te rijden en terug richting Amsterdam.

Al met al veel ervaring op kunnen doen. De zijwind was (naar mijn ervaring) op plekken best heftig en intimiderend. De route was wel heel mooi. Bochtig, snel, heerlijk rijden :D.

Wat wel opvallend was, 1 duitser lette niet op de weg toen we hem in gingen halen. Een vriend van mij die mee was werd door die duitser opzij gedrukt en moest het gras in. Gelukkig hield ie zijn motor overeind want het had veel lelijker af kunnen lopen. 3 Minuten voor dit voorval had hij ook al bijna een frontale aanrijding met een tegenligger veroorzaakt.
toon volledige bericht
De wind was dit weekend ook wel erg sterk moet ik zeggen. Heb ook flinke zijwind gehad, dat was eerst ook wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, ik vond de beelden niet schokkend maar wellicht moet niet iedereen op het filmpje klikken.

DEVON AND Cornwall police has released onboard footage showing a pair of riders hitting speeds of up to 170mph before one of them clips a car and is fatally hit by oncoming traffic.

Devon and Cornwall police force says it is the highest speed it has ever seen recorded on a motorcycle and has released the edited footage as part of a new campaign to highlight the dangers of speeding.

[YouTube: https://youtu.be/LL77Jcp8jy4]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Thoit schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:40:
[...]

De wind was dit weekend ook wel erg sterk moet ik zeggen. Heb ook flinke zijwind gehad, dat was eerst ook wel even wennen.
Koop een ZZR1400, dan word je eerder zélf van de fiets afgeblazen dan dat de motor afwijkt van rechtdoor :D

Ja ik ben erg blij met m'n fietsje :Y :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:55:
Hmmz, ik vond de beelden niet schokkend maar wellicht moet niet iedereen op het filmpje klikken.

DEVON AND Cornwall police has released onboard footage showing a pair of riders hitting speeds of up to 170mph before one of them clips a car and is fatally hit by oncoming traffic.

Devon and Cornwall police force says it is the highest speed it has ever seen recorded on a motorcycle and has released the edited footage as part of a new campaign to highlight the dangers of speeding.

[video]
Tragisch, en erg dom. Maar 'hit by oncoming traffic' - volgens mij word hij toch echt eerst geraakt door die donkere auto die, volgens mij zonder reden, naar links komt over de (doorgetrokken?) middenstreep op een enkele rijbaan. Eigen rechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:15:
[...]

Tragisch, en erg dom. Maar 'hit by oncoming traffic' - volgens mij word hij toch echt eerst geraakt door die donkere auto die, volgens mij zonder reden, naar links komt over de (doorgetrokken?) middenstreep op een enkele rijbaan. Eigen rechter?
Of gewoon niet rekeninghoudend met een dusdanig snelheidsverschil dat hij de motor nog niet had verwacht. Want ook díe gaat over de doorgetrokken streep.

Dit ongeluk is simpel te verklaren. Overmoedig en niet nadenken over wat het overige verkeer kan gaan doen. Net als het meerendeel van de ongelukken op de motor helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bommes schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:15:
[afbeelding]
Die lampen lijken heel sterk op de verlichting van 4Sky.nl
Houd er met zoveel licht rekening mee dat je je tegenliggers niet gaat verblinden.
Thoit schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:51:
[...]

Ten Kate heeft ook verschillende varianten: http://www.tenkateshop.co...ccessoires/cruise-control

Volgens mij hebben er hier ook een paar zo'n plastic ding uit China besteld waarmee je makkelijker lange stukken kon rijden.

Vraag mij sowieso af hoe dat soort Cruise controls bediend moeten worden. Schroef je het vast tijdens het rijden en weer los als je gas los wil laten oid?
Zoals in jouw link naar Ten Kate al zichtbaar is, Kaoko is een grote speler op dit vlak. In feite zit je gashendel inderdaad normaal los. Wil je het vastzetten, draai je aan die getande ring die er dan van de zijkant tegen drukt. Bij het dichtdraaien kun je die ring losdraaien waardoor het gas terugspringt, maar bij de betere systemen kun je het gas ook handmatig dichtdraaien waardoor de ring automatisch releaset.
Het spul is duur, maar ik denk ook dat de toleranties hier wel van belang zijn, dus dat je dit niet zomaar bij Ali en co vandaan moet halen.

In Duitsland is dit spul, zoals heel veel, overigens illegaal op je motor. 't Zal ook eens niet. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-08 10:04

Least Inkling

Product of the cold war

Sauerland

* Note to myself: check godver voor dat je gaat het weerbericht :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Least Inkling schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:32:
[afbeelding]

Geen zumo 595 dus, die geeft het wel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Nee, heb een Garmin van BMW die geen Garmin is ;)

Wel lekker gereden, regen-sneeuw-wind daargelaten.
Sauerland is een mooi gebied. Tevens een Landhaus-eigenaar die de hele avond likeurtjes en cocktails serveerde. Ik heb mijn feestje gehad zeg maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 14:13
Vandaag weer wat wezen touren met de Bimmer, blijft een heerlijk fiets :)
Kan het zo 1-2-3 niet terugvinden.. welke Bimmer heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-08 16:49
Imperial_Master schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:29:
[...]

Kan het zo 1-2-3 niet terugvinden.. welke Bimmer heb jij?
Ik was ook benieuwd, dus even teruggezocht. Deze denk ik :P
neographikal schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:13:
Ik ben weer terug in de BMW-stal, maar dan op twee wielen:

[afbeelding]

BMW Nine-T Racer, 1200cc boxer met alle fabrieksopties erop behalve de alu tank (lelijk) en spaakwielen (idem imho). Bij de dealer "krijg" ik er nog de optionele duozit bij samen met een hoes voor buiten (hij staat binnen, maar handig met vakantie of weekenden weg. Of zelfs in de garage om hem stofvrij te houden). Hij is zo vet :9 :P

Levertijd sub twee weken, dat is weer dikke mazzel hebben :)

Heeft iemand ervaring met het onderhoud van de boxers van BMW? Dit is de laatste generatie luchtgekoelde boxer, de dealer riep dat er halfsyntheet in moest, klopt dat? Ik gooi al sinds jaar en dag volsyntheet in alles, voelt als een teruggang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:18
lolgast schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:18:
[...]

Of gewoon niet rekeninghoudend met een dusdanig snelheidsverschil dat hij de motor nog niet had verwacht. Want ook díe gaat over de doorgetrokken streep.

Dit ongeluk is simpel te verklaren. Overmoedig en niet nadenken over wat het overige verkeer kan gaan doen. Net als het meerendeel van de ongelukken op de motor helaas
Ja idd. Volgens mij gaat de auto voor hem net op hetzelfde moment inhalen, zonder door te hebben dat die door de motor wordt ingehaald. Op dit soort filmpjes is wel goed te zien hoe snel je dood kan gaan in het verkeer. :'(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-08 14:59

RMB

Nee, geen right mouse button!

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/4xe3btqn09eyo4u/Ducati1.JPG?raw=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/d6x9acqed042vkb/IMG_8128.JPG?raw=1

Sinds vorig jaar juli heb ik mijn motorrijbewijs. Ik ontdekte deze week dit fantastische topic, dus deel graag mijn motor met jullie! Het is een S2R 800.
Ik woon in zuid Limburg, dus als ik een uurtje wil rijden maak ik een rondje Epenerbaan. Heerlijk!

[ Voor 37% gewijzigd door RMB op 18-04-2017 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ik ben met groot onderhoud bezig aan de 1200gs, naast het reguliere spul zoals remvloeistof/filters/kleppen stellen/olie verversen(blok,bak,cardan) ook maar wat meer versleten punten aanpakken.
Remschijf achter had ik vorig jaar al vervangen, voor zat nu ook op/onder de slijtate limiet. Gisteravond de remschijven en blokken vervangen + remvloeistof ververst.
Nu toch de voorpartij wat lichter was maar is even alles goed nagekeken in de voorvork aangezien er ergens wat speling zat. Bussen in de kroonplaat die het telelever systeem later scharnieren waren wat te ruim geworden. Deze dure busjes nu net besteld, verder nog wat klein grut. Dus vrijdag en zaterdag weer een tijd onder/ op de brommer liggen voor het verdere onderhoud!
Brommertje beetje klaarmaken voor het reisje over de alpen pasjes! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@RMB Welkom! De rechten in je Dropbox staan niet goed dus ik kan niet zien welke kleur je motor heeft. Ik zie eigenlijk gewoon helemaal niets :+

Mooi exemplaar hoor!

[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 18-04-2017 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Least Inkling schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:32:
[afbeelding]

Erg mooie GS trouwens :) Ik ben mezelf al een paar jaar aan het overtuigen om eens de portemonnee te trekken en ook zo'n ding te kopen. Maar een tweedehands met niet al te veel kilometers kost al zo'n 15.000 euro :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

RMB schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:44:
[afbeelding]

[afbeelding]

Sinds vorig jaar juli heb ik mijn motorrijbewijs. Ik ontdekte deze week dit fantastische topic, dus deel graag mijn motor met jullie! Het is een S2R 800.
Ik woon in zuid Limburg, dus als ik een uurtje wil rijden maak ik een rondje Epenerbaan. Heerlijk!
Als er een plek is waar ik tegenwoordig wegblijf is het wel de Epenerbaan. Veel te druk met toeristen, caravans, wielrenners en zondagsrijders. Oh ja, en een lasercontrole zo nu en dan. Het is niet dat ik zo graag scheur, maar continu op de teller kijken of ik niet te veel boven de 60 zit gaat ook vervelen. Voor een uurtje snel na (of voor) het eten wat rijden snap ik het wel, maar als we iets meer tijd hebben rijden wij al snel door richting Eifel, of zelfs Luxemburg.
Ben je overigens bekend met het LRT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RMB

RMB

Het is op vrije momenten inderdaad te druk, maar gelukkig heb ik de mogelijkheid vaker midden in de week, 's ochtends te gaan!
Ik ben niet bekend met LRT, Limburg Racing Team? (google)

Zijn te foto's nu wel te zien?

[ Voor 9% gewijzigd door RMB op 18-04-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 18:31
[afbeelding]
[afbeelding]

RMB = Yuan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Welkom, nog een Limburger erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

RMB schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:05:
[...]

Het is op vrije momenten inderdaad te druk, maar gelukkig heb ik de mogelijkheid vaker midden in de week, 's ochtends te gaan!
Ik ben niet bekend met LRT, Limburg Racing Team? (google)

Zijn te foto's nu wel te zien?
Yes, LRT = Limburg Racing Team. De naam komt voort uit de historie, maar heeft nu niet veel meer met racen te maken.
Het mooie hiervan is: het is vrijblijvend, en er zijn diverse groepjes. Er is een groepje dat stevig doorrijdt. (Aardige kerels, maar niet voor mij weggelegd). Er is ook een groepje dat wat rustiger toert, veelal op zondag. Gezelligheid op een terrasje hoort er zeker ook bij. Tot slot is er nog een groepje van de dames die ook wel eens willen gaan toeren zonder het haantjesgedrag van sommigen. Niet dat de die hard dames voor die mannen onder doen hoor, integendeel. :+
Ook zijn er wat andere activiteiten die ze doen, zoals weekendjes weg, sleutelles voor standaard onderhoud, enzovoort. Een leuk clubje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Top, dat is een goede tip! Ik wil binnenkort graag eens meerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:54:
[...]

Erg mooie GS trouwens :) Ik ben mezelf al een paar jaar aan het overtuigen om eens de portemonnee te trekken en ook zo'n ding te kopen. Maar een tweedehands met niet al te veel kilometers kost al zo'n 15.000 euro :-(
Dank! Ben er nog steeds er blij mee. Heb mezelf ook een aantal jaar lopen pijnigen "doe ik het wel of doe ik het niet". Maar ja, hoe langer ik wacht hoe minder waard de vorige fiets werd ;)

Uiteindelijk nieuw gekocht (2015) en geen moment spijt van.

Ennuh..klopt, tweedehands zijn ze nog steeds duur, ondanks elk jaar een nieuw model. :z

Spiek anders effe bij het gs forum nederland, Af en toe komt daar wat voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb zelf een kaoko op de pan, dat kost ook zoiets. Maar op een bmw hoort wunderlich natuurlijk :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ik zweer bij dit ding, ik zit vaak op het buitenste stuk van mijn handvat/ stuurgewicht met mijn handen. Kon niet wennen aan een draaiknop daar. Uiteindelijk zo'n ding van booster geprobeerd, easy cruise dacht ik.
Die brak wel heel snel en "verliep" vaak snel. Toen voor mijn verjaardag ooit is deze gehad:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTk1WDMwMA==/z/l0QAAOSwo6lWHRDF/$_35.JPG?set_id=880000500F
Heerlijk ding, is ook gewoon even aan te draaien zodat hij wat strakker zit. Geeft een mooie verlichting van mijn rechterhand!
YouTube: GO CRUISE Aluminum Universal Throttle lock control
Kost zo'n 39€ bv. bij asfmotorparts, ook een prima winkel!

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 18-04-2017 13:20 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.