Gistermiddag kreeg ik een berichtje, dat mijn (nageleverde) mistlampen afgeleverd zouden worden. Snel gezorgd dat het bij een parcelshop werd afgeleverd, zodat ik ze ook in ontvangst kon nemen. (DPD; wtf. Dat werkt!?)
De keuze was gevallen op SW-Motech EVO Fog lights. Led lampen van 12W, 1050 lm per stuk. Er zit een nette kabelboom bij. De schakelaar voor op het stuur mag wel iets waterdichter. De bovenkant is afgeschermd, en aan de achterkant zie je de soldeeraansluitingen gewoon open en bloot zitten. Dat heb ik met het lijmpistool eerst maar eens even aangepakt. De aansluitingen zo zelf maar ingegoten, dan heeft water ook geen kans meer.
Na wat puzzelen heb ik de bedrading ook weg weten te werken zonder er een grote puinhoop van te maken.
Vervolgens de crashbars gemonteerd. Type Givi TN355.
Vervolgens de kabelboom via de crashbars naar de lampen geleid. Ging op zich prima. Uiteindelijk de lampen nog aangesloten en afgesteld. Omdat ik de lampen net op een gebogen stuk buis probeer te monteren, ben ik er nog niet van overtuigd of ze goed genoeg vastklemmen. Dat is nog even afwachten, anders moet ik een andere positie zoeken.
Ik ben nu wel al onder de indruk van het licht. En toch is niet niet verblindend, dus ik kan ze perfect als dagrijverlichting gebruiken.
Tegen de tijd dat ik klaar was, was het wel al laat, dus toen heb ik maar als de sodemieter gezorgd dat ik in mijn bed kwam. Pics volgen later weer een keer.
Alleen kwam ik er op het laatste moment achter dat er een optimalere route is voor de kabelboom; nu gaat het via het ventilatiegat voor de spanningsregelaar, en die wil ik eigenlijk beter bereikbaar houden voor het geval dat. Achter de bovenste fairing zit nog een gaatje waar ik beter gebruik van kan maken. (en zo niet hebben we nog een boormasjien) Komend weekend maar weer wat ty-raps losknippen en de bekabeling opnieuw er in vouwen.
Eerst morgen maar eens nieuwe bandjes er onder.

Uit de shortlist van de Tourance Next, Scorpion, en de Pilot Road 4, is het die laatste geworden.
Volgende projectje: De vorige eigenaar heeft in het dashboard een plaatje gemonteerd. Dit verhindert een hele hoop wind en zooi die van boven het voorwiel tegen je aan wordt geblazen, en het ziet er wat mooier uit. Als je het netjes afwerkt en daar ontbreekt het nu een beetje aan. Ik heb dus 2 plaatjes UV bestendig ABS besteld, en dan ga ik eens kijken of ik dat netter kan. Ik heb er nog nooit mee gewerkt, dus we gaan het vanzelf zien. En zo niet blijft het originele plaatje gewoon zitten.