Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.259 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:43

A13X

Dude

Hamza schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:52:
[...]

Ik ben vandaag langs de Motoport gegaan om de Versys 650 uit te testen. Hij zo een 5cm te groot :(. Ze wilden ook niet meewerken met een verlagingsset voor de proefrit. Is volgens hun te duur :/. Helaas pindakaas, nu even opzoek naar een andere motoport die dat wel wilt doen.
Daar heb je toch alleen last van bij het opstappen en stilstaan? Tijdens het rijden merk je weinig van en kan je dus beoordelen of het wat is.

Voor de hoogte na verlagen kun je iets proberen wat een instructeur die ik ken nog wel eens doet. Het zadel eraf halen en dan een dun laagje schuim( armaflex isolatie) erop leggen. Dan is hij niet verlaagd maar is de zithoogte wel de dikte van het zadel lager en dat is zo een 4-5 cm.

(logica: Hij liet leerlingen die de CB's te hoog vonden daar in het begin op rijden om later het zadel er weer op te zetten. Naar zijn mening en ervaring ben je niet snel "te klein" voor een gemiddelde motor en is het een kwestie van leren.)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:18
@Osiris Proficiat met de aankoop! Ziet er goed uit hoor :D Volgens mij dacht je begin deze week nog ergens achter het net gevist te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:38
[...]

Ik ben vandaag langs de Motoport gegaan om de Versys 650 uit te testen. Hij zo een 5cm te groot :(. Ze wilden ook niet meewerken met een verlagingsset voor de proefrit. Is volgens hun te duur :/. Helaas pindakaas, nu even opzoek naar een andere motoport die dat wel wilt doen.
Ik heb hem bij Premium in Apeldoorn gekocht. Daar hebben ze ook Bagster zadels. Toevallig hadden ze er toen ik hem ging kopen ook een ander zadel op de Versys liggen. Wellicht is die ook lager of hebben ze lagere zadels van Bagster. Ik weet niet of het zadel wat er toen op lag lager is. Je kunt er allicht een ritje/belletje aan wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gistermiddag kreeg ik een berichtje, dat mijn (nageleverde) mistlampen afgeleverd zouden worden. Snel gezorgd dat het bij een parcelshop werd afgeleverd, zodat ik ze ook in ontvangst kon nemen. (DPD; wtf. Dat werkt!?) :P

De keuze was gevallen op SW-Motech EVO Fog lights. Led lampen van 12W, 1050 lm per stuk. Er zit een nette kabelboom bij. De schakelaar voor op het stuur mag wel iets waterdichter. De bovenkant is afgeschermd, en aan de achterkant zie je de soldeeraansluitingen gewoon open en bloot zitten. Dat heb ik met het lijmpistool eerst maar eens even aangepakt. De aansluitingen zo zelf maar ingegoten, dan heeft water ook geen kans meer.
Na wat puzzelen heb ik de bedrading ook weg weten te werken zonder er een grote puinhoop van te maken.
Vervolgens de crashbars gemonteerd. Type Givi TN355.

Vervolgens de kabelboom via de crashbars naar de lampen geleid. Ging op zich prima. Uiteindelijk de lampen nog aangesloten en afgesteld. Omdat ik de lampen net op een gebogen stuk buis probeer te monteren, ben ik er nog niet van overtuigd of ze goed genoeg vastklemmen. Dat is nog even afwachten, anders moet ik een andere positie zoeken.
Ik ben nu wel al onder de indruk van het licht. En toch is niet niet verblindend, dus ik kan ze perfect als dagrijverlichting gebruiken.
Tegen de tijd dat ik klaar was, was het wel al laat, dus toen heb ik maar als de sodemieter gezorgd dat ik in mijn bed kwam. Pics volgen later weer een keer.

Alleen kwam ik er op het laatste moment achter dat er een optimalere route is voor de kabelboom; nu gaat het via het ventilatiegat voor de spanningsregelaar, en die wil ik eigenlijk beter bereikbaar houden voor het geval dat. Achter de bovenste fairing zit nog een gaatje waar ik beter gebruik van kan maken. (en zo niet hebben we nog een boormasjien) Komend weekend maar weer wat ty-raps losknippen en de bekabeling opnieuw er in vouwen.

Eerst morgen maar eens nieuwe bandjes er onder. :) Uit de shortlist van de Tourance Next, Scorpion, en de Pilot Road 4, is het die laatste geworden.

Volgende projectje: De vorige eigenaar heeft in het dashboard een plaatje gemonteerd. Dit verhindert een hele hoop wind en zooi die van boven het voorwiel tegen je aan wordt geblazen, en het ziet er wat mooier uit. Als je het netjes afwerkt en daar ontbreekt het nu een beetje aan. Ik heb dus 2 plaatjes UV bestendig ABS besteld, en dan ga ik eens kijken of ik dat netter kan. Ik heb er nog nooit mee gewerkt, dus we gaan het vanzelf zien. En zo niet blijft het originele plaatje gewoon zitten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:22:
Gistermiddag kreeg ik een berichtje, dat mijn (nageleverde) mistlampen afgeleverd zouden worden. Snel gezorgd dat het bij een parcelshop werd afgeleverd, zodat ik ze ook in ontvangst kon nemen. (DPD; wtf. Dat werkt!?) :P

De keuze was gevallen op SW-Motech EVO Fog lights. Led lampen van 12W, 1050 lm per stuk. Er zit een nette kabelboom bij. De schakelaar voor op het stuur mag wel iets waterdichter. De bovenkant is afgeschermd, en aan de achterkant zie je de soldeeraansluitingen gewoon open en bloot zitten. Dat heb ik met het lijmpistool eerst maar eens even aangepakt. De aansluitingen zo zelf maar ingegoten, dan heeft water ook geen kans meer.
Na wat puzzelen heb ik de bedrading ook weg weten te werken zonder er een grote puinhoop van te maken.

Vervolgens de kabelboom via de crashbars naar de lampen geleid. Ging op zich prima. Uiteindelijk de lampen nog aangesloten en afgesteld. Omdat ik de lampen net op een gebogen stuk buis probeer te monteren, ben ik er nog niet van overtuigd of ze goed genoeg vastklemmen. Dat is nog even afwachten, anders moet ik een andere positie zoeken.
Ik ben nu wel al onder de indruk van het licht. En toch is niet niet verblindend, dus ik kan ze perfect als dagrijverlichting gebruiken.
Tegen de tijd dat ik klaar was, was het wel al laat, dus toen heb ik maar als de sodemieter gezorgd dat ik in mijn bed kwam. Pics volgen later weer een keer.

Alleen kwam ik er op het laatste moment achter dat er een optimalere route is voor de kabelboom; nu gaat het via het ventilatiegat voor de spanningsregelaar, en die wil ik eigenlijk beter bereikbaar houden voor het geval dat. Achter de bovenste fairing zit nog een gaatje waar ik beter gebruik van kan maken. (en zo niet hebben we nog een boormasjien) Komend weekend maar weer wat ty-raps losknippen en de bekabeling opnieuw er in vouwen.

Eerst morgen maar eens nieuwe bandjes er onder. :) Uit de shortlist van de Tourance Next, Scorpion, en de Pilot Road 4, is het die laatste geworden.

Volgende projectje: De vorige eigenaar heeft in het dashboard een plaatje gemonteerd. Dit verhindert een hele hoop wind en zooi die van boven het voorwiel tegen je aan wordt geblazen, en het ziet er wat mooier uit. Als je het netjes afwerkt en daar ontbreekt het nu een beetje aan. Ik heb dus 2 plaatjes UV bestendig ABS besteld, en dan ga ik eens kijken of ik dat netter kan. Ik heb er nog nooit mee gewerkt, dus we gaan het vanzelf zien. En zo niet blijft het originele plaatje gewoon zitten.
Lekker bezig geweest dus! Altijd jammer als je trots staat te genieten van je werk en je denkt: "Domme sukkel, dat kon netter :+." Maar dat mag de pret niet drukken.

Vwb de twijfel of de lampen blijven zitten in de bocht van de valbeugel: Ik weet niet hoe je ze hebt vastgemaakt maar ik gebruik bij 'niet rechte ondergronden' vaak leidingklemmen met rubberen binnenkant. Die klemmen een beetje om de onregelmatigheden heen waardoor er op een groter gebied druk wordt uitgeoefend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:06
Twee weken geleden ketting laten vervangen, na 23k km. Wellicht wat vroeg, maar ook wel een tijdje met verkeerd gespannen ketting gereden, wat redelijk funest geweest is. Kan je nog zo goed op de smering letten en schoonmaken. 8)7
Weet ik ook weer voor deze ketting.

Iemand tips hoe ik kan checken of je ketting goed op spanning staat?

Inmiddels al wat tourtochtjes gemaakt met mijn nieuwe helm. Wat een verademing zeg, de nieuwe HJC. Moet alleen nog wennen aan de strakke zijkanten, die op mijn wangen drukken. Ik heb het gevoel dat ik er met een mond als een goudvis uitkom. :)

Ter verduidelijking: :+
Afbeeldingslocatie: https://adoredotcom.files.wordpress.com/2016/05/schermafbeelding-2016-05-25-om-00-29-281.png?w=395&h=528

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@lolgast
Ik heb nu de montageklemmen van SW Motech gebruikt. Daar zit ook een kunststof insert in aan de binnenkant. Maar die klemmen zijn nogal breed, waardoor ze niet lekker in de bocht passen. Ik kijk dit even aan, en anders gaat er een stukje fietsband tussen voor wat meer frictie.

Mocht dat niet werken, kan ik inderdaad ook nog uitwijken naar Norma klemmen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:20

steveman

Comfortabel ten onder

Jolke schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:05:

Iemand tips hoe ik kan checken of je ketting goed op spanning staat?
Staat keurig in de handleiding van je motor ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9M7eHH9.jpg

Voorbeeldje van een 2012 CBR600rr

Op zich hoeft 23kkm niet vroeg te zijn hoor, is maar net hoeveel koppel het ding te verdragen heeft gehad. (En dan ben je ook wel door de nodige achterbanden gegaan waarschijnlijk).

[ Voor 39% gewijzigd door steveman op 14-04-2017 10:15 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Welke handleiding, @steveman. :Z :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

merk + model + jaar + google == profit :P
:$

[ Voor 28% gewijzigd door steveman op 14-04-2017 10:24 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:47

Least Inkling

Product of the cold war

+ manual niet vergeten :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 13-10 16:09
@lolgast mag ik misschien ook in de startpost?

Yamaha MT-07, 2016, Zurich (CH)

Over duo rijden, ik moet hier afrijden met de examinator als duo passagier. Ik ga binnenkort dus flink oefenen :) Wel fijn om alle tips hier te lezen, ik moet dus vooral uitkijken met remmen. Nog andere tips?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

azt33 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:30:
@lolgast mag ik misschien ook in de startpost?

Yamaha MT-07, 2016, Zurich (CH)

Over duo rijden, ik moet hier afrijden met de examinator als duo passagier. Ik ga binnenkort dus flink oefenen :) Wel fijn om alle tips hier te lezen, ik moet dus vooral uitkijken met remmen. Nog andere tips?
Soepel optrekken en remmen, anders loop je steeds met de helmen tegen elkaar te meppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
steveman schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:12:
[...]

Staat keurig in de handleiding van je motor ;)

[afbeelding]

Voorbeeldje van een 2012 CBR600rr

Op zich hoeft 23kkm niet vroeg te zijn hoor, is maar net hoeveel koppel het ding te verdragen heeft gehad. (En dan ben je ook wel door de nodige achterbanden gegaan waarschijnlijk).
VTR Firestorm, dus die heeft genoeg koppel. :P

Niet meer dan 3-4 cm uitslag voor de ketting.

* Jolke loopt even naar de garage en meet nu 1-2 cm.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Jolke schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:37:
[...]

VTR Firestorm, dus die heeft genoeg koppel. :P

Niet meer dan 3-4 cm uitslag voor de ketting.

* Jolke loopt even naar de garage en meet nu 1-2 cm.
d:)b
Nee, dat is dus niet d:)b !!!

Dat is te strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hm, dan toch even langs de dealer volgende week. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SRERPEP.png

Moet tussen de 3 en 4 cm zijn. (zelfde als bij m'n voorbeeld cbr600rr kennelijk)

https://www.manualslib.co...torm.html?page=106#manual

Als ie te strakker zit lijdt de ketting er zelf onder, maar ook de lagers (wiellager en die bij het voorkettingwiel. En als je het helemaal een vioolsnaar maakt mis je ook nog eens veerweg in je achterbrug.

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 14-04-2017 10:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
* Jolke meet opnieuw 1.5...

inches 8)7

* Jolke draait meetlint om en meet 3.8 cm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tijd voor koffie? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ja, idd... * Jolke heeft een hekel niet-SI eenheden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:35
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:22:

Heb de LED verstralers van SW-Motech met dezelfde schakelaar als die jij hebt waarschijnlijk. Ik heb de schakelaar verder niet extra waterdicht gemaakt aan de achterzijde en ik heb daar nog geen problemen mee ondervonden.

Zelf heb ik de tip gekregen om aux verlichting niet op de crashbars te monteren. Er zijn een drietal nadelen namelijk:
- Als je crashed dan sneuvelt je verlichting gelijk wat enorm zonde is aangezien zo een lamp makkelijk 300 euro kan kosten.
- Moeilijker te richten en je kan er minder ver mee schijnen.
- Minder zichtbaar voor overig verkeer. (alhoewel ik mijne nooit aan heb staan als er andere weggebruikers zijn)

Ik heb ze zelf vast gemaakt aan de bovenste kroonplaat doormiddel van een zelfgemaakte carbon fiber plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vTFV7mYl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

[...]

Ik ga toevallig morgen ook langs bij een Motoport voor een Versys 650. Bij welke wilde jij langsgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@cyntax Inderdaad, zo'n lampenset kost 300 euro. Ik heb de opvolger van die lampen die jij laat zien. Ik heb de mistlampen; de breedstralers dus. Die wil ik dan ook lager hangen, zodat ik ze netjes bijna horizontaal kan richten.
De crashbars hebben ook een poot die naar binnen buigt, waar vervolgens de verbindingsstang tussen links en rechts bij elkaar komt.
Dat steekt niet uit. Zie ook hier. Dat is ook exact de montage-uitdaging; die buis is dus gebogen en met te brede klemmen zit dat niet lekker.

Het minder zichtbare snap ik niet helemaal. Doordat ze juist lager zitten dan de 2 koplampen krijg je meer een driehoek effect. Anders zouden ze juist versmelten met de koplampen.
Eventueel zitten er zelfs montagepunten onder de koplampen, dus die mogelijkheid is er wel gewoon. Dan moet ik ze echter te ver omlaag gaan richten naar mijn smaak. Dat houd ik als escape in gedachten.

Ik heb net al 2 norma-beugels geregeld. Als ik die zelf netjes zwart spuit vallen ze niet eens op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
LordKnox schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:28:
[...]

Ik ga toevallig morgen ook langs bij een Motoport voor een Versys 650. Bij welke wilde jij langsgaan?
Ik ben langs de Motoport van Amsterdam sloterdijk gegaan.

Ik heb een proefrit ingepland voor de Vulcan S. Heb er zin in!!

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:10
Hamza schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:58:
[...]

Ik ben langs de Motoport van Amsterdam sloterdijk gegaan.

Ik heb een proefrit ingepland voor de Vulcan S. Heb er zin in!!
Jij had toch nog A2-rijbewijs of ondertussen al je volle A behaald? Ik wil namelijk ook dolgraag op een Vulcan S een proefrit maken, maar die staan zelden op 35kw natuurlijk..

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
azt33 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:30:

steveman schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:36:
[...]

Soepel optrekken en remmen, anders loop je steeds met de helmen tegen elkaar te meppen :+
Of juist wel hard optrekken, ben je de examinator meteen kwijt :+

Wordt wel druk met die Versysen :D

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Leviathius schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:03:
[...]

Jij had toch nog A2-rijbewijs of ondertussen al je volle A behaald? Ik wil namelijk ook dolgraag op een Vulcan S een proefrit maken, maar die staan zelden op 35kw natuurlijk..
A2 :). Ik heb geluk dat de motor ook op A2 vermogen staat. Ik wilde ook een proefrit op de Ninja 650 maar die is vol vermogen :'(

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
[...]

Niet al te druk om maken. Ik zou het eerst gewoon even proberen, desnoods ergens op een schoon rustig parkeerterrein. Heb net deze week een flink hoge fiets uit Duitsland opgepikt. Met mijn 1,74 kom ik denk ik ook zo'n 5cm te kort om beide voeten vlak op de grond te krijgen maar dat went al na het eerste stoplicht. Ik was er ook vrij nerveus over maar het valt allemaal wel mee. Heb m zelfs in mijn eentje de trailer opgekregen met draaiende motor en ernaast lopend (een degelijke trailer helpt een hoop). Ik heb overigens van te voren wel een verlaagd zadel op de kop getikt (-1,5cm tov. origineel).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZHmAJBMpKs4wYbc0eV7wsBSW/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Jay-P schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:30:
[...]

Niet al te druk om maken. Ik zou het eerst gewoon even proberen, desnoods ergens op een schoon rustig parkeerterrein. Heb net deze week een flink hoge fiets uit Duitsland opgepikt. Met mijn 1,74 kom ik denk ik ook zo'n 5cm te kort om beide voeten vlak op de grond te krijgen maar dat went al na het eerste stoplicht. Ik was er ook vrij nerveus over maar het valt allemaal wel mee. Heb m zelfs in mijn eentje de trailer opgekregen met draaiende motor en ernaast lopend (een degelijke trailer helpt een hoop). Ik heb overigens van te voren wel een verlaagd zadel op de kop getikt (-1,5cm tov. origineel).

[afbeelding]
Ja het probleem is dat ik letterlijk 2 á 3cm mis om mijn rechter tenen op de grond te krijgen. Ik heb het in de winkel uitgeprobeerd maar het lukt niet. Als ik bij een stoplicht moet stoppen dan ben ik de pineut haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Ok dat is inderdaad minder. Ik ga niet zeggen dat het dan zeker niet kan maar dan wordt het inderdaad wel wat lastiger. Ik zou dan ook inderdaad eerst kijken naar opties als een verlaagd zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jay-P schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:30:
[...]

[afbeelding]
Gaaf ding! Heel erg leuk spul voor met een A2 rbw met dat koppel. :) Sturen ook erg goed vond ik, alleen 0 toerenbereik. :P Dat vond ik bij de NC700/750 ook zo een afknapper.

En mensen hier allemaal over de verlaagde zadels en niet aan de grond kunnen komen, tsjonge. :+
Ik heb overal eigenlijk wel ruimtegebrek op en aangepaste (verhoogde) zadels nodig. :+ Zelf een Super Teneree is voor mij mwow, te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Joopieboy schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:36:
[...]

Gaaf ding! Heel erg leuk spul voor met een A2 rbw met dat koppel. :) Sturen ook erg goed vond ik, alleen 0 toerenbereik. :P Dat vond ik bij de NC700/750 ook zo een afknapper.

En mensen hier allemaal over de verlaagde zadels en niet aan de grond kunnen komen, tsjonge. :+
Ik heb overal eigenlijk wel ruimtegebrek op en aangepaste (verhoogde) zadels nodig. :+ Zelf een Super Teneree is voor mij mwow, te doen. :+
lucky you....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Goeie reden voor mijn blije bakkes foto :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/WP_20170304_14_40_57_Pro-Medium-800x450.jpg
2004 gixxer 750 met een zadelhoogte van 825mm :+ Nu 845mm :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-10 21:53
Ik heb vandaag de eerste rijles gemaakt met de TomTom Bandit. Hierbij de video: YouTube: Stukje van Les 14042017 (mind your ears, windgeruis is niet superlekker in de oortjes).

Deze video komt rechtstreeks van de bandit af. Ik merk wel dat ik de camera te laag heb gemonteerd. Ipv op ooghoogte, heb ik de onderkant van de helm gepakt als mount, niet slim. Binnenkort maar even proberen om opnieuw te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:14
Hamza schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:32:
[...]

Ja het probleem is dat ik letterlijk 2 á 3cm mis om mijn rechter tenen op de grond te krijgen. Ik heb het in de winkel uitgeprobeerd maar het lukt niet. Als ik bij een stoplicht moet stoppen dan ben ik de pineut haha.
Je hoeft toch ook niet met je beide benen op de grond te kunnen om te stoppen. Een zijstandaard op een motor is ook maar 1 pootje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
gebruikershaes schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:49:
[...]

Je hoeft toch ook niet met je beide benen op de grond te kunnen om te stoppen. Een zijstandaard op een motor is ook maar 1 pootje >:)
Dat.

Als ik stop aan 't stoplicht sta ik meestal met de linkervoet plat op de grond en rechtervoet gewoon op m'n voetsteuntje. (al kan ik wel met beide voeten, al dan niet plat (geen idee) aan de grond)

Da's ook handig omdat je dan (op een helling) aan je achterrem kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Toch hoor je regelmatig van mensen die omvallen omdat ze toevallig net naast een kuil stopten. Als je met een vlakke grond al niet lekker bij de grond komt, hoeft die kuil ook niet meer zo diep te zijn om om te kukelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Wat zijn de ervaringen hier in het rijden op een circuit met de motor?

Een aantal rondjes op Zandvoort lijkt me bijvoorbeeld wel dik, maar ik zoek het echt niet om tussen de snelheidsduivels te rijden. Meer gewoon, het 'sportieve' rijden zonder écht de limiet op te zoeken. En een rondje over het circuit is sowieso wel tof, toch?

Zijn daar mogelijkheden voor? Volgensmij zijn de 'vrij rijden' sessies op Zandvoort meer bedoeld voor de mensen die echt willen pushen. Is er ook iets voor recreanten dat jullie weten?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
w4rguy schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:14:
Wat zijn de ervaringen hier in het rijden op een circuit met de motor?

Een aantal rondjes op Zandvoort lijkt me bijvoorbeeld wel dik, maar ik zoek het echt niet om tussen de snelheidsduivels te rijden. Meer gewoon, het 'sportieve' rijden zonder écht de limiet op te zoeken. En een rondje over het circuit is sowieso wel tof, toch?

Zijn daar mogelijkheden voor? Volgensmij zijn de 'vrij rijden' sessies op Zandvoort meer bedoeld voor de mensen die echt willen pushen. Is er ook iets voor recreanten dat jullie weten?
Kijk ook eens naar het Politiecircuit bij Lelystad. Daar kan je lekker plat door de bocht zonder dat je gelijk met 150 door een bocht gaat. Als je lekker wil sturen en plat wil gaan zonder gelijk super hard te gaan is daar rijden ideaal.

Dit jaar is alleen wel het laatste jaar dat dat ze bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Hm ik zit er ook aan te denken om mijn Duc naar het circuit te brengen. Al vraag ik me af of deze motor wel geschikt is. 700cc en top van ongeveer 200. Al schijnt die wel wat rapper te zijn (tot 200km/h) dan de Yammie R6 dus in theorie zou het moeten kunnen.

Probleem is wel dat ik dan een racepak moet aanschaffen en ik geloof voetsteuntjes moet verhogen en zijstandaard moet verwijderen. Of is het met simpel leder ook te doen? RIcha Daytona jas en Dainese Alien broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

gebruikershaes schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:37:
Hm ik zit er ook aan te denken om mijn Duc naar het circuit te brengen. Al vraag ik me af of deze motor wel geschikt is. 700cc en top van ongeveer 200. Al schijnt die wel wat rapper te zijn (tot 200km/h) dan de Yammie R6 dus in theorie zou het moeten kunnen.
[video]

Probleem is wel dat ik dan een racepak moet aanschaffen en ik geloof voetsteuntjes moet verhogen en zijstandaard moet verwijderen. Of is het met simpel leder ook te doen? RIcha Daytona jas en Dainese Alien broek.
Dat is dus precies wat ik niet wil. Ik wil wel sportief kunnen rijden maar zal zeker niet op de limiet gaan zitten en dus ook geen racepak kopen. Zie het een beetje als de Touristenfahrten op de Nordschleife (alleen ga ik daar niet rijden omdat de mongolen je eerder dood rijden dan jijzelf de kans krijgt)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Helaas, toch een nieuwe koppeling nodig. Begon daarnet te slippen boven de 6k rpm. Helaas, maar dan hebben we daarna wel zo'n beetje alles gehad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:40:
Helaas, toch een nieuwe koppeling nodig. Begon daarnet te slippen boven de 6k rpm. Helaas, maar dan hebben we daarna wel zo'n beetje alles gehad!
"Nee hoor schat, geloof mij nou maar. Motor rijden is echt goedkoper dan een auto." :D

Hopen dat je er daarna inderdaad voorlopig tegenaan kunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
w4rguy schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:39:
[...]

Dat is dus precies wat ik niet wil. Ik wil wel sportief kunnen rijden maar zal zeker niet op de limiet gaan zitten en dus ook geen racepak kopen. Zie het een beetje als de Touristenfahrten op de Nordschleife (alleen ga ik daar niet rijden omdat de mongolen je eerder dood rijden dan jijzelf de kans krijgt)
Nee snap ik alleen denk ik dat je niet moet onderschatten dat ook "gewoon" sportief rijden op een circuit veel sneller gaat dan normaal op straat. Weet niet hoe veilig dat dan is met een kevlar broekje bijv.. En of het überhaupt is toegestaan?

Heb de race experience gedaan op Zandvoort (met auto's) en hoewel we in een treintje reden en daardoor dus ook lang niet op de max, ging het toch wel echt hard. Helmpje was ik wel blij mee zeg maar :D

[ Voor 13% gewijzigd door gebruikershaes op 14-04-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Dryhte schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:59:
[...]
Dat.

Als ik stop aan 't stoplicht sta ik meestal met de linkervoet plat op de grond en rechtervoet gewoon op m'n voetsteuntje. (al kan ik wel met beide voeten, al dan niet plat (geen idee) aan de grond)

Da's ook handig omdat je dan (op een helling) aan je achterrem kan.
Ik juist altijd rechts op de grond en links bij de koppeling. Kan ik sneller doorschakelen. >:)
[video]

Als je naar het circuit gaat heb je zeker niet gelijk een 'racepak', verhoogde voetsteuntjes en een verwijderde zijstandaard nodig. Voor je eerste aantal circuitdagen volstaan goede beschermende kleding (leer/textiel), goede helm en als het kan een rugprotector prima. Verhoogde voetsteuntjes en een verwijderde zijstandaard is iets wat je kunt doen als je van je motor echt een 'circuit only' motor maakt... :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Hamza schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:30:
[...]

A2 :). Ik heb geluk dat de motor ook op A2 vermogen staat. Ik wilde ook een proefrit op de Ninja 650 maar die is vol vermogen :'(
Ah dat is inderdaad lucky. Ik ga denk toch maar eens rondmailen om te kijken of er hier in de buurt ook eentje op 35kw staat. Amsterdam is iets te ver weg voor mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
caesar1000 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:45:
Als je naar het circuit gaat heb je zeker niet gelijk een 'racepak', verhoogde voetsteuntjes en een verwijderde zijstandaard nodig. Voor je eerste aantal circuitdagen volstaan goede beschermende kleding (leer/textiel), goede helm en als het kan een rugprotector prima. Verhoogde voetsteuntjes en een verwijderde zijstandaard is iets wat je kunt doen als je van je motor echt een 'circuit only' motor maakt... :+
Kijk, dat vraag ik me dus af. Heb nu al wel eens dat ik met m'n voet de grond raak bij een rotonde dus de ground clearance van de Duc is echt matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:51:
[...]

Kijk, dat vraag ik me dus af. Heb nu al wel eens dat ik met m'n voet de grond raak bij een rotonde dus de ground clearance van de Duc is echt matig.
Met de tenen op de stepjes ?

Edit: Een kevlar broek is trouwens niet toegestaan. Je moet een volledig pak hebben, textiel of leer maakt niet uit.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 14-04-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

[...]
Geen idee of deze gast iets heeft veranderd aan de voetsteuntjes, maar los van dat kun je in ieder geval met jouw Monster 696 prima het circuit op.

Wat betreft het 'racepak' is dat dus echt niet perse nodig. Wel is het vaak zo dat kevlar jeans niet voldoende zijn. Een textiele broek (of leer) met CE bescherming voldoet bijna altijd wel.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:43:
[...]

"Nee hoor schat, geloof mij nou maar. Motor rijden is echt goedkoper dan een auto." :D

Hopen dat je er daarna inderdaad voorlopig tegenaan kunt!
Ik heb het geluk dat ik voor heel weinig geld bij de clubdealer terecht kan, maar het is wat het is :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Laatst online: 15-10 16:23
Vanavond kijken voor een Diversion 900. Zoals eerder aangegeven ben ik op zoek naar een motor waarop ik m'n vriendin goed mee kan nemen. Liefste had ik een FJR1300 gehad, maar die is mij op dit moment te duur i.v.m. grote verbouwing van het huis. Je kunt 5 Diversions kopen waar je één FJR voor had, dus op dit moment even verstandige keuzes maken (zover dit verstandig is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:59:
[...]

Ik heb het geluk dat ik voor heel weinig geld bij de clubdealer terecht kan, maar het is wat het is :p.
Is het toevallig niet zo dat er bij de laatste beurt een ander (verkeerd) type olie in het blok is gegaan waardoor je koppeling nú moelijk aan het doen is?

P.S. Al je er nieuwe platen in gaat zetten: Laat ze eerste even een nachtje in de olie weken (én dan uiteraard wél SAE J300 (W) olie welke voor motorfietsen met een "natte" platenkoppeling bedoeld is).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:34:
[...]

Is het toevallig niet zo dat er bij de laatste beurt een ander (verkeerd) type olie in het blok is gegaan waardoor je koppeling nú moelijk aan het doen is?

P.S. Al je er nieuwe platen in gaat zetten: Laat ze eerste even een nachtje in de olie weken (én dan uiteraard wél SAE J olie welke voor motorfietsen met een "natte" koppeling bedoeld is).
Ik maak gewoon een afspraak bij de clubdealer en die regelt dat de onderdelen geprept klaar liggen, en dan gaan we het er samen op zetten.

Het blok is een ruilblok met onbekende historie, maar heeft wel nieuwe olie enzo gehad. Verbruik is binnen specificaties verder.

Naar de inspectiedag bij de club kreeg ze een stempel van goedkeuring mee, maar de koppeling is daar niet getest.

Ik geloof het allemaal wel. Jammer dat dit nu moet maar ik weet straks precies hoe elk onderdeel er aan toe is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Dus heb je de voeten verkeerd op de steppies staan B)

Als netjes met je tenen op de steppies gaat, is het eerste wat gaat schrapen de slijtbout aan het steuntje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gMtxEti.png

maar na een akketiefjte bij Bitburg had ik rechts dus geen slijtbout meer :+

Wat ik later nog fijner vond is om de voet verder op het stepje te zetten, zodat ik rustte op de schertsplaat.

Beetje zoals een of andere spanjaard hier voordoet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4KCuAFy.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 14-04-2017 15:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

steveman schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:59:
[...]
Dus heb je de voeten verkeerd op de steppies staan B)

Als netjes met je tenen op de steppies gaat, is het eerste wat gaat schrapen de slijtbout aan het steuntje.

[afbeelding]

maar na een akketiefjte bij Bitburg had ik rechts dus geen slijtbout meer :+

Wat ik later nog fijner vond is om de voet verder op het stepje te zetten, zodat ik rustte op de schertsplaat.

Beetje zoals een of andere spanjaard hier voordoet:

[afbeelding]
'Een of andere Spanjaard' *kugh* *kugh* '5-voudig wereldkampioen' ;)

Sowieso is onderstaande manier de juiste manier. Door met alleen je tenen op je steuntje te rusten loop je het risico dat je voet wegschiet bij de schuinere handelingen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 14-04-2017 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

[...]

Als je twijfelt gewoon doen. Ga met een goede organisatie en schrijf je in voor een beginnersgroep. Die zijn altijd begeleid en zo krijg je wat tips en leer je de afspraken en gebruiken op een circuit. Racecracks is een van de betere organisaties en hier kan je zien wat je zoal hebt. Belangrijkste zal zijn dat je leer nodig hebt.

Het tempo in de beginnersgroepen ligt niet hoog en bij een goede organisatie wordt er nog wat geschoven tijdens de dag om gelijkwaardige groepen te krijgen. Meen dat vorig ook de beginnersgroepen optioneel de laatste sessie semi vrij rijden zijn maar weet niet of dat dit jaar weer zo is.

En andere optie kan het politiebaantje in Lelystad zijn. Geen circuit dus je mag er niet komen met een circuit motor maar prima om sturen en plezier te hebben. Kwa tempo maakt het niks uit of je op Assen of Lelystad rijdt, in beide gevallen zal de begeleider het tempo aanpassen op de groep.

Voor de algeme beleving is iets als Assen imho wel leuker, je ziet dan ook mensen die al wat langer rondjes op het circuit rijden. Vond ik imponerend om te zien.

* xos gaat volgende week 5 dagen racen in Spanje ter voorbereiding op de ow-cup *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik draag al 8 jaar een setje Daytona's. Maar die zijn aardig versleten. Dus ben op zoek naar nieuwe laarzen en had mijn oog laten vallen op een paar TCX infinity EVO. Maar helaas. Maat 44 is net te groot en 43 net te klein.

Ik zoek dus een alternatief. Een toerlaars met meer bescherming dan een Daytona, maar minimaal zo duurzaam. En liever niet met allerlei flashy details.

http://www.advridermag.co...best-adventure-boot-ever/

Afbeeldingslocatie: http://www.tcxboots.com/image.php/_files/immagini/2016/08/h3pt8w.jpg?resize(1100x800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:59:
[...]

[afbeelding]
Ik hou zelf de voet wel plat op de stepjes. Puur omdat het wat meer grip geeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/un8K2sDVfE6FtucfuvTnDNPo/full.jpg
caesar1000 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:16:
[...]

Door met alleen je tenen op je steuntje te rusten loop je het risico dat je voet wegschiet bij de schuinere handelingen. :P
Alleen met je tenen is prima, maar dan wel op het stepje en niet op de hoek of aan de zijkant.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 14-04-2017 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:09:
[...]

Ik hou zelf de voet wel plat op de stepjes. Puur omdat het wat meer grip geeft.

[afbeelding]
Maar met de Hornet zoals in het plaatje zitten de stepjes vrij laag, waardoor je voor de kd (ja, ik kd om de kd want dat vind ik gewoon gaaf :+) best ver moet verzitten. Dan wordt het contactoppervlak met het stepje zo klein, waardoor de extra steun op de schertsplaat juist weer welkom is.

Wat ik met de cbr doe weet ik eigenlijk niet :$ Maar op een M696 zal het waarschijnlijk meer zo zijn zoals op de Hornet. (behoudens verschil in lenigheid en lichaamsverhoudingen)

En als je lenig genoeg bent zit er ook nog wel een elbow down in :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/atas8ax.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 14-04-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[video]

Die gast op die R6 kan niet rijden. Geloof mij maar een R6 is veel sneller dan een monster. (Kijk maar in de openingspost welke motors in in de garage heb staan).

Grond speling op een monster is idd erg weinig. Maar beginnersgroep bij RaceCracks moet goed kunnen. Daar leren ze je wel verzitten waardoor je minder grondsping nodig hebt.

@xos ga je owcup rijden? Die is morgen al hoor ;). Welke klasse?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:16
Ben vorig jaar een keertje wezen sturen in Lelystad met trackdays4all maar kan dat niet echt aanraden. Je kreeg amper tips en je reed een beetje rondjes achter de instructeur aan. Er werd ook niet gewisseld ofzo, dat de instructeur achter je reed. Enige dat af en toe wisselde was wie er direct achter de instructeur reed, veelal de snelle voorop en de minder snelle helemaal achterin.

Was wel geinig sturen maar heb er eigenlijk niks geleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:20:
[...]
(ja, ik kd om de kd want dat vind ik gewoon gaaf :+)
Gelijk heb je.

Zolang je het maar niet zo doet is er niets mis mee.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/peet/Fun/KneedownKing.jpg
ShininNL schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:14:
Ben vorig jaar een keertje wezen sturen in Lelystad met trackdays4all maar kan dat niet echt aanraden. Je kreeg amper tips en je reed een beetje rondjes achter de instructeur aan. Er werd ook niet gewisseld ofzo, dat de instructeur achter je reed. Enige dat af en toe wisselde was wie er direct achter de instructeur reed, veelal de snelle voorop en de minder snelle helemaal achterin.

Was wel geinig sturen maar heb er eigenlijk niks geleerd.
Veel leren doe je daar inderdaad niet als je 4x 15m gaat. Zowel met Vado als met MCT heb ik er niet veel geleerd. Nou vind ik dat ook wel prima want vind het gewoon leuk om lekker te rijden en hard door de bocht te gaan. Er zijn wel volledige dagen waarbij je veel info krijgt en veel kan leren, maar dat is bij de meeste aanbieders niet zo.

Als je gewoon lekker wil rijden vind ik het een heerlijk circuit.

In de snelste groep is het sowieso aardig doorrijden.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 14-04-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Zithouding lukt mij ook nog niet. Doe het verkeerd met mijn voet....zie ik duidelijk terug op circuitfoto's

Hier nog wat filmpjes over zithouding:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
xos schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:27:
[...]

Als je twijfelt gewoon doen. Ga met een goede organisatie en schrijf je in voor een beginnersgroep. Die zijn altijd begeleid en zo krijg je wat tips en leer je de afspraken en gebruiken op een circuit. Racecracks is een van de betere organisaties en hier kan je zien wat je zoal hebt. Belangrijkste zal zijn dat je leer nodig hebt.

Het tempo in de beginnersgroepen ligt niet hoog en bij een goede organisatie wordt er nog wat geschoven tijdens de dag om gelijkwaardige groepen te krijgen. Meen dat vorig ook de beginnersgroepen optioneel de laatste sessie semi vrij rijden zijn maar weet niet of dat dit jaar weer zo is.

En andere optie kan het politiebaantje in Lelystad zijn. Geen circuit dus je mag er niet komen met een circuit motor maar prima om sturen en plezier te hebben. Kwa tempo maakt het niks uit of je op Assen of Lelystad rijdt, in beide gevallen zal de begeleider het tempo aanpassen op de groep.

Voor de algeme beleving is iets als Assen imho wel leuker, je ziet dan ook mensen die al wat langer rondjes op het circuit rijden. Vond ik imponerend om te zien.

* xos gaat volgende week 5 dagen racen in Spanje ter voorbereiding op de ow-cup *O*.
Ah top! Alle vragen die ik had worden in die algemene voorwaarden beantwoord. Thanks! Assen is voor mij ook dichterbij, maar ook stuk duurder zo te zien. Dat maakt me op zich niet zoveel uit, ik wil gewoon goede begeleiding de eerste keer. Heb RaceCracks meerdere keren voorbij zien komen hier en het ziet er goed uit wat ze aanbieden :D.
steveman schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:20:
[...]

Maar met de Hornet zoals in het plaatje zitten de stepjes vrij laag, waardoor je voor de kd (ja, ik kd om de kd want dat vind ik gewoon gaaf :+) best ver moet verzitten. Dan wordt het contactoppervlak met het stepje zo klein, waardoor de extra steun op de schertsplaat juist weer welkom is.

Wat ik met de cbr doe weet ik eigenlijk niet :$ Maar op een M696 zal het waarschijnlijk meer zo zijn zoals op de Hornet. (behoudens verschil in lenigheid en lichaamsverhoudingen)

En als je lenig genoeg bent zit er ook nog wel een elbow down in :+

[afbeelding]
Oeh, dat ik schuin genoeg lijkt me. Denk toch niet dat ik verder dan dat durf. Waarschijnlijk heb ik dan m'n voeten niet helemaal juist op de stepjes, want zo schuin ga ik never nooit over een rotonde. 8)7
Tylen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:54:
[...]

Die gast op die R6 kan niet rijden. Geloof mij maar een R6 is veel sneller dan een monster. (Kijk maar in de openingspost welke motors in in de garage heb staan).

Grond speling op een monster is idd erg weinig. Maar beginnersgroep bij RaceCracks moet goed kunnen. Daar leren ze je wel verzitten waardoor je minder grondsping nodig hebt.

Cool! Ik denk dan idd dat het RaceCracks wordt. Hmpf okay, leek me ook al stug dat de M696 sneller is dan een SS, vandaar dat ik ook m'n twijfels heb over de geschiktheid van de brommert. Maar blijkbaar moet het lukken.

Ik denk dat ik dan toch een racepak moet aanschaffen, want mijn jas en broek kan je niet aan elkaar ritsen. Althans, niet fatsoenlijk. Er zit een ritsje aan de achterkant van m'n jas van ongeveer 10cm, vastgemaakt aan een elastisch stukje stof. Hebben jullie tips naar welke merken ik zou kunnen kijken? Dat niet meteen 1500 euro kost :'( . Liefst rond de 500 en max 800. En wat is aan te raden? Eendelig of 2 delig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rody schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:46:
Zithouding lukt mij ook nog niet. Doe het verkeerd met mijn voet....zie ik duidelijk terug op circuitfoto's
Wat voor mij heel erg geholpen heeft is vooral de positie van het bovenlichaam goed te krijgen. Ik ga nu iedere keer zover als maar mogelijk is met het bovenlichaam er naast hangen en met iets meer dan 1 bil er naast gaat de rest van mijn lichaam dan netjes mee. Ook mijn voeten draaien dan netjes mee met de tenen op de stepjes.

Wat sowieso niet helpt is proberen met de knie naar de grond te gaan als je niet met het bovenlichaam er naast gaat hangen. Als het bovenlichaam er goed naast gaat zal de knie maar ook de voeten vanzelf mee gaan.

Voor mij heeft Lelystad heel erg geholpen door de foto's die achteraf te bestellen waren. Aangezien je daar op het circuit zelf niet heel veel leert heb ik aan de hand van die foto's wat dingen aangepast wat heel erg geholpen heeft. Voor mij was het puur het bovenlichaam goed krijgen waardoor de rest netjes mee ging.
gebruikershaes schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:47:
Hebben jullie tips naar welke merken ik zou kunnen kijken? Dat niet meteen 1500 euro kost :'( . Liefst rond de 500 en max 800. En wat is aan te raden? Eendelig of 2 delig?
Revit is opzich prima spul voor niet al te veel geld. Mijn pak was dacht ik iets van 700 euro, maar dat is wel al wat jaren terug. Ik vind zelf een losse jas wel zo fijn want dan kan je die makkelijk uit doen na een sessie in plaats van dat het aan je hangt of je gelijk het hele pak uit moet doen.

Voor onder de 800 euro moet een pak van Revit zeker te krijgen zijn. Het is niet top kwaliteit maar slecht is het ook zeker niet. Heb mijn pak nu een jaar of 6 of 7 schat ik zo en hij is nog steeds prima.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 14-04-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@PilatuS Hangt IMHO ook heel veel van het type motor af. Op m'n R6'jes met clip-ons reed (en rijd) ik ook altijd zo, op m'n MT-10 heb je héél andere houding vanwege 't brede stuur wat op een paar "risers" gemonteerd is en dan ga je automatisch ook héél anders een bocht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:02:
@PilatuS Hangt IMHO ook heel veel van het type motor af. Op m'n R6'jes met clip-ons reed (en rijd) ik ook altijd zo, op m'n MT-10 heb je héél andere houding vanwege 't brede stuur wat op een paar "risers" gemonteerd is en dan ga je automatisch ook héél anders een bocht in.
Dat zou goed kunnen, heb zelf tot nu toe alleen maar clipons gehad.

Maar is het ook dan niet zo dat het met het bovenlichaam mee gaan beter is ? Wat ik zelf heb gemerkt is dat als je met je kont en knie wil gaan maar niet met je bovenlichaam is dat je heel verdraait gaat rijden. Zowel de knie als voet gaan dan zegmaar vast zitten in plaats van dat je hele lichaam netjes mee gaat.

Ik heb in het begin wat rondjes gereden en voornamelijk met de kont en knie naar buiten gegaan, maar dat werkt echt voor geen meter. Zodra ik met hele hele lichaam ga voelt het veel beter aan en dat werkt ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Tylen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:54:
[...]
Ik weet het, maar kiezen tussen 5 dagen open pitlane in Castelloli met vrienden of de eerste race in de ow-cup was niet heel moeilijk. Motor is dus al op transport en stap zelf zondag in het vliegtuig dus moet morgen missen. Wil wel even komen kijken morgen om te zien hoe zo'n dag gaat.

Heb mij ingeschreven voor de sportcup 1000. Gezien mijn rondetijden en welgeteld 1 endurance race ervaring is dat de enige optie. Volgende week wordt de eerste keer met een 1000 het circuit op, ben heel benieuwd hoe dat gaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

gebruikershaes schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:47:
[...]

Ah top! Alle vragen die ik had worden in die algemene voorwaarden beantwoord. Thanks! Assen is voor mij ook dichterbij, maar ook stuk duurder zo te zien. Dat maakt me op zich niet zoveel uit, ik wil gewoon goede begeleiding de eerste keer. Heb RaceCracks meerdere keren voorbij zien komen hier en het ziet er goed uit wat ze aanbieden :D.

[...]

Oeh, dat ik schuin genoeg lijkt me. Denk toch niet dat ik verder dan dat durf. Waarschijnlijk heb ik dan m'n voeten niet helemaal juist op de stepjes, want zo schuin ga ik never nooit over een rotonde. 8)7

[...]

Cool! Ik denk dan idd dat het RaceCracks wordt. Hmpf okay, leek me ook al stug dat de M696 sneller is dan een SS, vandaar dat ik ook m'n twijfels heb over de geschiktheid van de brommert. Maar blijkbaar moet het lukken.

Ik denk dat ik dan toch een racepak moet aanschaffen, want mijn jas en broek kan je niet aan elkaar ritsen. Althans, niet fatsoenlijk. Er zit een ritsje aan de achterkant van m'n jas van ongeveer 10cm, vastgemaakt aan een elastisch stukje stof. Hebben jullie tips naar welke merken ik zou kunnen kijken? Dat niet meteen 1500 euro kost :'( . Liefst rond de 500 en max 800. En wat is aan te raden? Eendelig of 2 delig?
Hoelang en zwaar ben je? Ik heb nog wel een paar pakken hangen die je wel mag lenen (ik ben 1,95m en rond de 90kilo)

Verstandige keuze bij RaceCracks ;)

@xos ja dat is geen moeilijke keuze. Je hebt je licentie al wel? Ik rijd in de Procup 600 en zit altijd in box 3. Die rood witte R6 die daar staat ben ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:56:
[...]
Revit is opzich prima spul voor niet al te veel geld. Mijn pak was dacht ik iets van 700 euro, maar dat is wel al wat jaren terug. Ik vind zelf een losse jas wel zo fijn want dan kan je die makkelijk uit doen na een sessie in plaats van dat het aan je hangt of je gelijk het hele pak uit moet doen.

Voor onder de 800 euro moet een pak van Revit zeker te krijgen zijn. Het is niet top kwaliteit maar slecht is het ook zeker niet. Heb mijn pak nu een jaar of 6 of 7 schat ik zo en hij is nog steeds prima.
@gebruikershaes

Dat is ook wel een tijd geleden dus misschien is de kwaliteit van de leren pakken nu wel wat verbeterd. En sowieso is een 2-delig pak voor beginners altijd handig. Ook omdat die praktischer is als je 'm soms mee op straat neemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:52
Zo mijn ouwe "Twinnetje"' heeft weer wat TLC gehad van de plaatselijke motorboer.. Nieuwe pantoffels, kettingset en een kleine beurt....

De africa Twin (1993) kan weer 10.000 km mee :-) :-) ding heeft nog nooit 1 klap verkeerd gegeven hangt van duck tape aan elkaar en trilt en bokt de eerste 5 km als een malloot .. maar wat een heerlijke machine om op te rijden _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door oldsmelly op 14-04-2017 20:02 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10 11:56
@gebruikershaes

misschien een idee om gewoon een langere rits in je jas en op je broek te laten zetten?

heb in mn winter jas ook zo'n kleine rits, maar op mn broek zit een kleine en een grote..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

Tylen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:47:

@xos ja dat is geen moeilijke keuze. Je hebt je licentie al wel? Ik rijd in de Procup 600 en zit altijd in box 3. Die rood witte R6 die daar staat ben ik ;)
Die jaarlicentie is in de pocket :). Weet nog niet hoe de dag morgen gaat verlopen maar misschien loop ik wel even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:55

Bommes

Capo del formaggio

@ extra lampen discussie:

Gaat een setje breedstralers iets toevoegen aan "meer zicht" voor mij zelf??
Zo iets als dit:
https://www.mobiled.nu/br...18w-cree.html?id=27487434
Of is dit meer "penny wise pound foolish" en dus eigenlijk nutteloos..??

Gaat dus niet om dat andere mij beter zien maar gaat echt om het zelf meer zien op pikdonkere onverlichte berg weggetjes.. :+
Vespa heeft 1 H4 koplamp die met het stuur mee draait, ik dacht 2 extras breedstralers voor een beter verlichte weg voor mij kan wel eens helpen.
Kan ook voor verstralers gaan maar dan is het gebruik wel weer erg beperkt (enkel met groot licht).

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:10:
[...]

Maar is het ook dan niet zo dat het met het bovenlichaam mee gaan beter is ? Wat ik zelf heb gemerkt is dat als je met je kont en knie wil gaan maar niet met je bovenlichaam is dat je heel verdraait gaat rijden. Zowel de knie als voet gaan dan zegmaar vast zitten in plaats van dat je hele lichaam netjes mee gaat.

Ik heb in het begin wat rondjes gereden en voornamelijk met de kont en knie naar buiten gegaan, maar dat werkt echt voor geen meter. Zodra ik met hele hele lichaam ga voelt het veel beter aan en dat werkt ook veel beter.
Je wilt toch inderdaad juist je gewicht meer náást de motor hangen, zodat je motor rechterop kan blijven, zodat je weer sneller door de bocht kunt gaan?

Lijkt me nogal sterk dat er mensen zijn die 't knietje puur voor 't knietje uitsteken.. Kun je 't net zo goed niet doen lijkt me, ik zou zeggen (maar ik ben geen racer :P) dat je éérst het idee van gewicht verplaatsen onder de knie wilt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:03:
[...]

Je wilt toch inderdaad juist je gewicht meer náást de motor hangen, zodat je motor rechterop kan blijven, zodat je weer sneller door de bocht kunt gaan?

Lijkt me nogal sterk dat er mensen zijn die 't knietje puur voor 't knietje uitsteken.. Kun je 't net zo goed niet doen lijkt me, ik zou zeggen (maar ik ben geen racer :P) dat je éérst het idee van gewicht verplaatsen onder de knie wilt krijgen?
Er zijn genoeg mensen die er alleen naast gaan hangen met het middel en die knie uitsteken. Met het bovenlichaam er naast is inderdaad beter om minder hellinghoek te krijgen, maar het zou je verbazen hoeveel mensen dat niet doen in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:58:
@ extra lampen discussie:

Gaat een setje breedstralers iets toevoegen aan "meer zicht" voor mij zelf??
Zo iets als dit:
https://www.mobiled.nu/br...18w-cree.html?id=27487434
Of is dit meer "penny wise pound foolish" en dus eigenlijk nutteloos..??

Gaat dus niet om dat andere mij beter zien maar gaat echt om het zelf meer zien op pikdonkere onverlichte berg weggetjes.. :+
Vespa heeft 1 H4 koplamp die met het stuur mee draait, ik dacht 2 extras breedstralers voor een beter verlichte weg voor mij kan wel eens helpen.
Kan ook voor verstralers gaan maar dan is het gebruik wel weer erg beperkt (enkel met groot licht).
Denk jij voldoende te hebben aan een breder lichtbeeld vlak vóór je motor of wil je liever ook verderop wat zien? Breedstralers doen eigenlijk dát wat de naam al zegt op een hele korte afstand.

Als het voor op je Fazer is: Kijk eens naar een paar LED verstralers, die dingen welke je ook op diverse "All-Roads" ziet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:55

Bommes

Capo del formaggio

Nee het is voor op de Vespa, eigenlijk schijnt de huidige lamp best een eindje weg dus denk dat het beter uitkomt als ik "breedstralers" gebruik.
Echter heb ik dus geen gebruikers ervaring en twijfel ik dus.
Tevens is de prijs erg laag, de "echte setjes" kosten vele honderde euro's.
Dus is dit echt een gevalletje goedkoop -> duurkoop zooi ?? of is het reslutaat met dit soort "ebay" achtige lampen wel redelijk??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:10:
[...]

Er zijn genoeg mensen die er alleen naast gaan hangen met het middel en die knie uitsteken. Met het bovenlichaam er naast is inderdaad beter om minder hellinghoek te krijgen, maar het zou je verbazen hoeveel mensen dat niet doen in het begin.
'k Heb 't zelf nog nooit gedaan, maar kan me voorstellen dat men 't eng vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:54:
[...]

'k Heb 't zelf nog nooit gedaan, maar kan me voorstellen dat men 't eng vindt :P
Eng vinden is het meestal niet. Een hoop mensen gaan met hun kont en knie richting de grond maar niet met de rest van het lichaam. En juist met je hele lichaam gaan werkt het beste en maakt een kneedown maken ook makkelijker.

Als je met je hele lichaam gaat en je kijkt goed raakt die knie vanzelf een keer de grond. Dat werkt beter dan proberen met de knie de grond te raken en rijden met een verkeerde houding, been there, done that :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thoit
  • Laatst online: 15-10 16:23
Thoit schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:16:
Vanavond kijken voor een Diversion 900. Zoals eerder aangegeven ben ik op zoek naar een motor waarop ik m'n vriendin goed mee kan nemen. Liefste had ik een FJR1300 gehad, maar die is mij op dit moment te duur i.v.m. grote verbouwing van het huis. Je kunt 5 Diversions kopen waar je één FJR voor had, dus op dit moment even verstandige keuzes maken (zover dit verstandig is :P)
Motor staat inmiddels vrolijk binnen in de garage. De man was de eerste eigenaar en had dus echt alles netjes bewaard en alles goed bijgehouden. Heb er 2 sets koffers bij en een berg onderdelen. Ik ben dus erg blij ermee :)

Enige wat stoort is het ruitje. Er zit een spoiler op, maar door de spoiler heb ik vanaf 50 KM/h al last van de wind. Binnenkort maar snel eens het originele ruitje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
PilatuS schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:56:

Ja hier heb ik idd naar gekeken. Zag wel een aantal die ik mooi vind, maar denk dat ik ze moet passen.
Tylen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:47:
[...]

Hoelang en zwaar ben je? Ik heb nog wel een paar pakken hangen die je wel mag lenen (ik ben 1,95m en rond de 90kilo)

Verstandige keuze bij RaceCracks ;)
Ooh thanks, maar ik denk niet dat het gaat passen. Ik ben 1.85 en 80kg. Dus net een maatje kleiner.
mr_zippey schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:02:
@gebruikershaes

misschien een idee om gewoon een langere rits in je jas en op je broek te laten zetten?

heb in mn winter jas ook zo'n kleine rits, maar op mn broek zit een kleine en een grote..
Hm ja miss wel een idee. Maar m'n jas zitten van die zachte d3o protectors in. Miss toch niet de beste voor op circuit. En ik vind dat een hobby best wat mag kosten. Zeker als het zo gaaf is als motorrijden :*). Dus ik ga gewoon eentje halen. Heb ik weer wat uit te zoeken >:).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:35
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:34:
@cyntax Inderdaad, zo'n lampenset kost 300 euro. Ik heb de opvolger van die lampen die jij laat zien. Ik heb de mistlampen; de breedstralers dus. Die wil ik dan ook lager hangen, zodat ik ze netjes bijna horizontaal kan richten.
De crashbars hebben ook een poot die naar binnen buigt, waar vervolgens de verbindingsstang tussen links en rechts bij elkaar komt.
Dat steekt niet uit. Zie ook hier. Dat is ook exact de montage-uitdaging; die buis is dus gebogen en met te brede klemmen zit dat niet lekker.

Het minder zichtbare snap ik niet helemaal. Doordat ze juist lager zitten dan de 2 koplampen krijg je meer een driehoek effect. Anders zouden ze juist versmelten met de koplampen.
Eventueel zitten er zelfs montagepunten onder de koplampen, dus die mogelijkheid is er wel gewoon. Dan moet ik ze echter te ver omlaag gaan richten naar mijn smaak. Dat houd ik als escape in gedachten.

Ik heb net al 2 norma-beugels geregeld. Als ik die zelf netjes zwart spuit vallen ze niet eens op. :)
Ik lees nu pas dat het breedstralers zijn oeps :P. Dan is het plaatsen zo laag mogelijk bij de grond inderdaad wel de juiste optie voor een zo breed mogelijk belichting. Ook begrijp ik nu waar je de breedstralers wilt plaatsen, dat is inderdaad wel een handig plekje!

Wat betreft de zichtbaarheid, ik heb ze ongeveer op spiegel hoogte hangen van de meeste auto's. Als ik de verstralers dus aanzet dan schijnen ze vol in de spiegels van automobilisten, dit is vooral handig in de file overdag. Ik gebruik ze overigens heel weinig aangezien ik begrijp dat het bij schemering en in het donker voornamelijk overlast en irritaties veroorzaakt. Maar indien nodig dan kan ik ze wel gebruiken om aandacht te trekken. Hoofddoel van de verstralers was overigens om de donkere wegen in het buitenland beter en verder te belichten en eigenlijk niet om in Nederland te gebruiken.
Bommes schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:46:
Nee het is voor op de Vespa, eigenlijk schijnt de huidige lamp best een eindje weg dus denk dat het beter uitkomt als ik "breedstralers" gebruik.
Echter heb ik dus geen gebruikers ervaring en twijfel ik dus.
Tevens is de prijs erg laag, de "echte setjes" kosten vele honderde euro's.
Dus is dit echt een gevalletje goedkoop -> duurkoop zooi ?? of is het reslutaat met dit soort "ebay" achtige lampen wel redelijk??
Op menig forum zijn mensen tevreden over de wat goedkopere LED breedstralers en verstralers. Ze zijn wellicht van wat lagere bouwkwaliteit en intensiteit maar daarmee bespaar je ook een hoop knaken. Als ik mijn LED verstraler hard tegen een muur gooi dan overleefd dat ding het waarschijnlijk wel, maar als jij een cheapo LED verstraler tegen de muur gooit, dan is die wellicht kapot maar dan koop je een nieuwe en dan ben je nog steeds goedkoper uit dan ik :P. Het is uiteindelijk ook maar wat je ervoor wilt uitgeven.

TheMissendenFlyer heeft ook van die cheapo LEDs geïnstalleerd en is er wel blij mee:

[ Voor 23% gewijzigd door cyntax op 14-04-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:43
Thoit schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:11:
[...]

Motor staat inmiddels vrolijk binnen in de garage. De man was de eerste eigenaar en had dus echt alles netjes bewaard en alles goed bijgehouden. Heb er 2 sets koffers bij en een berg onderdelen. Ik ben dus erg blij ermee :)

Enige wat stoort is het ruitje. Er zit een spoiler op, maar door de spoiler heb ik vanaf 50 KM/h al last van de wind. Binnenkort maar snel eens het originele ruitje proberen.
Heel veel plezier met de Div, ik heb er zelf ook 1 en ben er heel tevreden over.
Ik heb zelf het onderstaande ruitje op mijn Diversion 900 zitten, wat voor mij qua wind en turbulentie goed werkt.
Afbeeldingslocatie: https://www.mlmparts.com/media/catalog/product/cache/1/image/800x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/x/j/xj900sdiv95t1.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:56
Net weer terug van rijles. Stond een harde wind maar mijn helm bleef goed zitten :D
Ben nu wel gewend aan de wind op de naked bike, maar het was wel erg fris. Rijles zelf ging verder ook goed. Keek nu beter bij iedere rijweg verplaatsing, alleen nog paar keer slecht uitgekomen met een bocht.

Dinsdag nog 2 rijlessen en vrijdag nog 1 en dan vrijdag ook examen. Hoop dat ik slaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heb je een colletje om? Dat scheelt al heel veel met koude, en ook zeker als je je benen warm houdt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:17
w4rguy schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:39:
[...]

Nice jasje !

Zoeits zoek ik ook nog een keer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amsterdamn
Kawasaki heeft een zéééér geslaagde motor op de markt gezet. De Vulcan S is echt super sexy in het echt. Bijna iedereen bleef me nakijken om de motor te bewonderen. Helaas was de proefrit maar 45 minuten :'(.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bVyyWR9L8GbIsmon3hADnIUA/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MsvLEseq1OfLEi4dbUDA0tLw/thumb.jpg

Het rare is dat ik na de chopper weer moest wennen aan mn naked bike.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:32
plaatje van de nieuwe motor past helaas bijna niet door de poort :F

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hgsfm6V.jpg

[ Voor 97% gewijzigd door knoffy op 15-04-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28

charrel

Cortisol4life..

knoffy schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:46:
plaatje van de nieuwe motor past helaas bijna niet door de poort :F

[afbeelding]
Super mooi ding, heel veel km's een dikke smile onder je helm gewenst ! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Hamza schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:42:
Kawasaki heeft een zéééér geslaagde motor op de markt gezet. De Vulcan S is echt super sexy in het echt. Bijna iedereen bleef me nakijken om de motor te bewonderen. Helaas was de proefrit maar 45 minuten :'(.

[afbeelding] [afbeelding]

Het rare is dat ik na de chopper weer moest wennen aan mn naked bike.
Ja beviel hij goed? En hoe zeer merkte je het van de 35kw aanpassing? Ik moet nog kawasaki Nederland mailen om te vragen waar er een op 35kw staat in het zuiden van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Ik merk er niks van aangezien ik 25 kW rijd. Op de n200 heb ik even de 185 aangetikt en ik heb echt elke auto met gemak achter me gelaten. In zn 3 volgas en je rijdt al 130.

Ook maakt de inlaat een super sexy geluid bij 6-8k rpm. Hij schakelt super lekker, het is alsof je een quickshifter hebt.

Enige minpunt is terug gaan naar een naked bike. Omdat je radicaal van zitpositie verandert is het erg wennen als je weer op je eigen motor rijdt.

10/10 voor de motor. Perfecte motor voor als je een chopper wilt rijden maar geen ouwe lullen motor wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De banden onder de Super Tenere zijn vervangen door een setje Pilot Road 4 (Trail). Het is opeens een heel andere fiets!
Zo vierkant waren die andere banden volgens mij toch nog niet, maar dit stuurt nu veel lichter. De motor valt ook weer lekker makkelijk de bocht in, zonder dat het nerveus wordt.
Direct maar een route van 100 km eraan geplakt. Ik merkte goed dat de eigendemping van deze banden een stukje minder is; op belgische wegen voelden de hobbels direct wat harder aan.

En het gehobbel onder hellingshoek is volledig weg. :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gestart op P14 en kwam eerste ronde door op P5. Uiteindelijk vierde geworden ✊🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-10 10:50
Man, wat rijdt die nieuwe GSX-S750 toch lekker. :D Best agressieve reactie, die gashendel, maar gelukkig niet irritant.

Enige minpunt is dat ie €1200 duurder is dan de MT07. :X

En dan zie je ook nog deze voorbij komen. :D Mijn rit ging totaal niet zo _O-

[ Voor 36% gewijzigd door Ari Gold op 15-04-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ari Gold schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:48:
Man, wat rijdt die nieuwe GSX-S750 toch lekker. :D Best agressieve reactie, die gashendel, maar gelukkig niet irritant.

Enige minpunt is dat ie €1200 duurder is dan de MT07. :X

En dan zie je ook nog deze voorbij komen. :D Mijn rit ging totaal niet zo _O-

[video]
Erg mooie motor inderdaad :)

Vind Schaaf wel een beetje als een opa rijden in dat fimpje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

[...]

Probleem is wel dat ik dan een racepak moet aanschaffen [...]. Of is het met simpel leder ook te doen? RIcha Daytona jas en Dainese Alien broek.
Als je begint prima te doen. Veel bescherming, maar toch ook leuk en comfortabel om mee op straat te rijden. Gelijk een 1 piece met airbag systeem á la €2000 is misschien iets teveel van het goeie als je net begint. :+

[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 15-04-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 21:34:
[...]

Als je begint prima te doen. Veel bescherming, maar toch ook leuk en comfortabel om mee op straat te rijden. Gelijk een 1 piece met airbag systeem á la €2000 is misschien iets teveel van het goeie als je net begint. :+
Het is wel zo dat voor op het circuit het pak aanritsbaar moet zijn of anders uit 1 geheel. Een losse jas en broek is dus niet voldoende.

Snap sowieso die combi van broek en jas niet helemaal. Ik zou voor een jas gaan die bij de broek past. Met die bruine jas naar het circuit zonder die aan te ritsen schiet niet op.

Ik zou voor naar het circuit voor zoiets gaan: https://www.fc-moto.de/nl/Revit-Replica-2PC-Lederen-Pak

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 15-04-2017 22:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hitmarv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05-2021
Misschien een beetje off-topic.

Maar ik was door mijn google webmasters aan het bladeren en zag dat er een link was gedeeld op dit forum. (misschien is het al heel lang, maar kwam er nu pas achter). Naar heel even zoeken want ik sta op de home pagina met motorroutes.net

en ik heb jullie daar nog nooit voor bedankt. Dus bij deze bedankt :) :) :) :)

Bij deze dus Bedankt

Voor de gene die de link niet meteen maken ik ben de oprichter van motorroutes.net. Ik zal niet heel actief zijn op het forum aangezien ik druk ben met site onderhoud en op facebook onzin lullen enz. Maar een bedankje kan nooit kwaad neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
caesar1000 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 21:34:
[...]

Ja of juist wel een goed pak voor beginner voor als ik op m'n plaat ga :(:).
PilatuS schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:04:
[...]

Het is wel zo dat voor op het circuit het pak aanritsbaar moet zijn of anders uit 1 geheel. Een losse jas en broek is dus niet voldoende.

Snap sowieso die combi van broek en jas niet helemaal. Ik zou voor een jas gaan die bij de broek past. Met die bruine jas naar het circuit zonder die aan te ritsen schiet niet op.

Ik zou voor naar het circuit voor zoiets gaan: https://www.fc-moto.de/nl/Revit-Replica-2PC-Lederen-Pak
Ja klopt rare combo. Die jas heb ik namelijk al (in zwart btw) en dan zou ik die broek er bij kopen. Rijd nu met kevlar jeans. Scheelt weer pegels, maar toen wist ik idd niet dat ze aanritsbaar moeten zijn.
Pagina: 1 ... 29 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.