Net een leuk systeempje in elkaar gezet. Geheugen XMP aan (behalve snelheid i.p.v. 3600 op 3200) gezet. En voor de rest werkelijk 0 problemen gehad met de PC. Dat had ik niet verwacht. Er is altijd wel wat. Een BSOD of je hebt het power led draadje niet goed aangesloten ofzo
Ik heb met de Noctua AM4 kit de Scythe op het moederbord gemonteerd. Ging niet heel makkelijk want je moet de gaten van de Noctua AM4 kit wat groter boren. En ik moest de dunnere i.p.v. dikke schroeven pakken zodat ik iets meer speling had. Maar alles zit er strak op. De fan heb ik vervangen voor de Noctua fan die veel beter is dan de Scythe:
De standaard fan van de Big Shuriken is bij 2000rpm vrij luid met 37.00 dBA en 78 m³/h luchtverplaatsing.
Die Noctua is maar 3mm dikker en bij 1850rpm verplaats het 94,2 m³/h met slechts 23,9 dBA.
Ik moest bij de Node 202 helaas wel het stoffilter boven de CPU eruit halen. Het past maar net.
De processor is (nog niet) overgeclockt. Maar draait een Prime95 test met slechts 75 graden bij 1480 (van de max 1850) RPM. Zeer tevreden
De GTX 670 is wel een 2,5 slot versie. Dus daar moest ik nog een deel van de behuizing eraf zagen. Beetje lomp werk, maar het zit nu wel prima.
Ik had overigens nog nooit 'live' een SFX voeding gezien. Jezus wat zijn die dingen klein
Ow en ook de laatste bios update met AGESA 1.0.0.6b. Het Asrock bordje is gelukkig de laatste revisie want heeft niet het dikke thermal pad probleem onder de heatsink van de VRM's.
Ik houd jullie op de hoogte als het lukt om het geheugen en de processor hoger te klokken en op welke frequenties & voltages
[
Voor 20% gewijzigd door
Fleximex op 23-09-2017 22:02
]